quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:05 schreef niet_links het volgende:
Dit laat weer eens zien dat bepaalde mensen graag alles bedekken met cijfers die niet kloppen net zoals het vroeger al zo vaak is gedaan.![]()
Waaraan zie je dat ?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:05 schreef niet_links het volgende:
Leerlingen vaker anti-islamitisch
Mijn commentaar, deze cijfers geven wel wat aan maar je moet het ook nog corrigeren voor het aantal leerlingen van bepaalde bevolkingsgroepen. Er zijn veel minder islamitische scholieren als dan die niet islamitisch zijn.. schat dat de verhouding 1 op 3 is (correct me if im wrong) dan zie je nog dat islamieten vaker de fout in gaan..
Wil jij ontkennen dat vroeger we dom gehouden zijn omtrent de problemen met bepaalde bevolkingsgroepen ? Dat negatieve cijfers verdwenen en problemen gebagitaliseerd werden.. nou nu wordt er weer wat aan gedaan om de cijfers zo te presenteren dat het meevaltquote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Moet dit voor een politiek statement doorgaan ofzo? Kun je dit toelichten?
Wat begrijp je niet ?.. dat je de percentages moet corrigeren met verhouding van aantal mensen uit bepaalde groep mee doet ? of mn schatting van de verdeling van islamieten niet islamieten gemiddeld op scholen ?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waaraan zie je dat ?
Nee, dat ze vaker de fout in gaan. Daar moet vast wel een rapport van zijn, maar dat zie ik hier niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:30 schreef niet_links het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet ?.. dat je de percentages moet corrigeren met verhouding van aantal mensen uit bepaalde groep mee doet ? of mn schatting van de verdeling van islamieten niet islamieten gemiddeld op scholen ?
70% v/d leraren hoort weleens....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:30 schreef niet_links het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet ?.. dat je de percentages moet corrigeren met verhouding van aantal mensen uit bepaalde groep mee doet ? of mn schatting van de verdeling van islamieten niet islamieten gemiddeld op scholen ?
Deze cijfers zijn zo zacht als wat want er zijn geen duidelijke omschrijvingen wat anti-islam en anti-semitisme en dergelijke zijn. Dus als het niet gemeten kan worden zeggen deze percentages ook geen biet. Nu ja, de meningen polariseren, maar daar heb je geen onderzoek voor nodig om dat te zien.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:27 schreef niet_links het volgende:
[..]
Wil jij ontkennen dat vroeger we dom gehouden zijn omtrent de problemen met bepaalde bevolkingsgroepen ? Dat negatieve cijfers verdwenen en problemen gebagitaliseerd werden.. nou nu wordt er weer wat aan gedaan om de cijfers zo te presenteren dat het meevalt
Nee bedoel dat zij procentueel gezien eigenlijk vaker de fout in gaan met antisemitisme als niet islamieten met krenkende opmerkingen over islamieten. Voor correctie is dat nl 50% als je dit gaat corrigeren voor totaal aantallen ziet het er heel anders uit.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, dat ze vaker de fout in gaan. Daar moet vast wel een rapport van zijn, maar dat zie ik hier niet.
Je bent het dus wel eens met mijn opmerking over vroeger dat toen cijfers niet gemeten werden of niet gepubliceerd ? Ok wil je best tegemoet komen dat deze cijfers niet zo hard zijn.. maar vind gewoon dat ze gecorigeerd hadden moeten worden om de verhouding goed te zien.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Deze cijfers zijn zo zacht als wat want er zijn geen duidelijke omschrijvingen wat anti-islam en anti-semitisme en dergelijke zijn. Dus als het niet gemeten kan worden zeggen deze percentages ook geen biet. Nu ja, de meningen polariseren, maar daar heb je geen onderzoek voor nodig om dat te zien.
Nee, ik heb dus niet het idee dat dit hetzelfde is als bijvoorbeeld harde cijfers over criminaliteit en bevolkingsgroepen niet willen onderzoeken en publiceren zoals in het verleden idd gebeurd is.
Is toch behoorlijk appels en peren. Niet iedere islamiet laat zich anti-semitisch uit, sommige niet-joodse westerlingen laten zich anti-semitisch uit en niet alle joodse of niet-joodse scholieren laten zich anti-islamitsch uit. Ik ben bang dat je iets te veel onbekende variabelen hebt om hier ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:35 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nee bedoel dat zij procentueel gezien eigenlijk vaker de fout in gaan met antisemitisme als niet islamieten met krenkende opmerkingen over islamieten. Voor correctie is dat nl 50% als je dit gaat corrigeren voor totaal aantallen ziet het er heel anders uit.
Je moet hier inderdaad een paar aanames maken.. maar ik vind dit bericht gewoon zoals ik het lees te veel neigen naar zie je de islamieten worden veel meer gediscrimineert terwijl dat gewoon niet zo is als je eventjes er een correctie voor grootte van bevolkingsgroepen op los laat.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:38 schreef artyfarty het volgende:
[..]
Is toch behoorlijk appels en peren. Niet iedere islamiet laat zich anti-semitisch uit, sommige niet-joodse westerlingen laten zich anti-semitisch uit en niet alle joodse of niet-joodse scholieren laten zich anti-islamitsch uit. Ik ben bang dat je iets te veel onbekende variabelen hebt om hier ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
huilie - zij zijn fout - dus mogen wij dat ook booehhoooquote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:05 schreef niet_links het volgende:
...
Mijn commentaar, deze cijfers geven wel wat aan maar je moet het ook nog corrigeren voor het aantal leerlingen van bepaalde bevolkingsgroepen. Er zijn veel minder islamitische scholieren als er scholieren zijn van die niet islamitisch zijn.. schat dat de verhouding 1 op 3 is (correct me if im wrong) dan zie je nog dat islamieten vaker de fout in gaan.. Je zou de 70% nl moeten delen door 3 om tot een goede vergelijking te komen
Dit laat weer eens zien dat bepaalde mensen graag alles bedekken met cijfers die niet kloppen net zoals het vroeger al zo vaak is gedaan.![]()
Ja, alleen ben ik in de loop van de tijd iets minder gaan denken dat het kwade opzet was. Politieke correctheid en (ongegronde) angst voor de effecten die van zulke cijfers uit kunnen gaan etc. zullen meer een rol hebben gespeeld.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:37 schreef niet_links het volgende:
[..]
Je bent het dus wel eens met mijn opmerking over vroeger dat toen cijfers niet gemeten werden of niet gepubliceerd ?
Tja, maar of dat iets opzienbarends zou hebben opgeleverd? (als het überhaubt zou kunnen, wat ik betwijfel -> dan moet je een echt 'wetenschappelijk' onderzoek houden) Mensen gaan zichzelf niet beledigen dus wie wat over een ander zegt kun je zo ook wel afleiden.quote:Ok wil je best tegemoet komen dat deze cijfers niet zo hard zijn.. maar vind gewoon dat ze gecorigeerd hadden moeten worden om de verhouding goed te zien.
Je leest het niet goedquote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:41 schreef niet_links het volgende:
maar ik vind dit bericht gewoon zoals ik het lees te veel neigen naar
rot toch op man.. wat een niveau..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:44 schreef wijsneus het volgende:
[..]
huilie - zij zijn fout - dus mogen wij dat ook booehhooo
en die vieze linksen moeten hun bek houdenmet hun cijfertjes alles bedekken
rot toch op man... alsjeblieft zeg...
Jaja en als de moslim dat zegt van zijn kant, dan is het opeens de fundamentalistische klootzak.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens mij wordt heel Nederland (terecht) steeds meer anti-islamitisch.
quote:Waar heb ik links gebruikt in mn posts ? Geloof hier totaal niet want ik weet niet wie dit onderzoek gedaan heeft vind het alleen onzorgvuldig en verhullend.
quote:Statistiek is blijkbaar niet jouw sterkste punt,
logisch redeneren ook niet.
En de edele kunst der semantiek is ook aan jouw deur voorbij gegaan.
Als ik jouw verbeterpunten voor dit onderzoek bekijk kan ik maar een ding bedenken:
"De pot verwijt de ketel...."
Ik lees niet goed.. van wie horen die leraren dat ? van .. leerlingen... en inderdaad is niet goed rekening gehouden met hoevaak een leraar iets hoort. Evengoed is dit beeld vertekendquote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je leest het niet goed
Als een leraar 1 opmerking hoort per jaar dan telt men die leraar mee in dit onderzoek en zit je dus binnen no time op die 70% .
Dit zegt dus veel meer over de makers van dit onderzoek .
Klopt....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens mij wordt heel Nederland (terecht) steeds meer anti-islamitisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |