abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19278132
Leerlingen vaker anti-islamitisch

Uitgegeven: 20 mei 2004 20:32

LEIDEN - Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor.

Bron: Nu.nl

Ik vind dit ook maar een kwalijke zaak. Anti joodse of andere racisische opmerkingen worden totaal niet getolereerd, maar steeds meer hoor je van die opmerkingen over 'schapeneukers' en weet ik veel wat. Ook hier op Fok is het niet zeldzaam als een moslim weer eens belachelijk wordt gemaakt met verschillende grove beledigingen.

Het lijkt er op alsof je niet mag discrimineren tegen joden en negers, maar moslims, die blazen zich toch alleen maar op, en ze plegen toch allemaal moord uit eerwraak, en natuurlijk moet elke moslimvrouw in een sluier rondlopen....

We zijn hier veel te ver doorgeschoten denk ik en dit komt grotendeels door onwetendheid. Misschien zouden mensen zich eens meer moeten verdiepen in andere religies dan de plaatselijke. Zelfs Bomhoff is vol lof over de islam en de culturen in het MO sinds hij een paar maanden in Dubai (dacht ik) is geweest...
  donderdag 20 mei 2004 @ 21:27:53 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19278338
TT verduidelijkt.

En waar wil je heen met je topic?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19278376
Tsjonge.. hoe vaak ze een opmerking hebben gehoord. Kun je daar tegenwoordig ook al conclusies uit trekken?
pi_19278427
Ze zijn niet anti-islamitisch of anti-semitisch, ze kunnen die woorden meestal niet eens schrijven, ze zijn iets wat anders is dan de geldende norm, om zich af te zetten, stoer te zijn onder elkaar etc etc
pi_19278440
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:27 schreef Dagonet het volgende:
TT verduidelijkt.

En waar wil je heen met je topic?
Aantonen dat het anti-islamisme blijkbaar een groeiend probleem is, en volgens mij onterecht. Overal is het te zien, maar blijkbaar wordt er niet tegen opgetreden. Zelfs in de landelijke politiek heb je mensen die zeer respectloos omgaan met de islam.

Maar ik zeg nu niks nieuws, wel?
pi_19278519
pro-islamitischme is misschien wel een groter probleem aan het worden

http://members.lycos.nl/wo2wo2wo2wo2/

Sorry Dago, moest hem ergens posten!
pi_19278543
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:34 schreef _The_General_ het volgende:

blij dat ik je kon helpen
pi_19278582
Klop TT, en je ziet ook weer aan de reacties hoe de problemen gebagetalliseerd worden. Als hier Anti-semitisme had gestaan waren de reacties toch wel anders geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_19278604
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:29 schreef Fatality het volgende:
Tsjonge.. hoe vaak ze een opmerking hebben gehoord. Kun je daar tegenwoordig ook al conclusies uit trekken?
Dat gebeurd toch ook met anti-semitisme?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 mei 2004 @ 21:42:45 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19278733
quote:

Maar die gozer spoort gewoon niet
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19279044
Het is wachten op de volgende bagetalliserende reactie:

'ze hebben het ernaar gemaakt' < zeer bekende uitspraak van rechtse rakkers.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:14:03 #12
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19279466
Er moet weer opgevoed worden in Nederland
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:15:29 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_19279506
ze hebben het ernaar gemaakt
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:22:44 #14
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_19279665
Als we veronderstellen dat anti-islamitische uitlatingen vooral van niet-islamieten komen en de anti-semitische uitlatingen vooral van islamieten komen (zo groot is de aanhang van Janmaat immers niet...) zijn deze cijfers niet zo raar aangezien de niet-islamieten in Nederland nou eenmaal veel talrijker zijn dan de islamieten.

Het is dus nogal kort door de bocht om uit dergelijke cijfers conclusies te trekken in de aard van "bevolkingsgroep A is haatdragender dan bevolkingsgroep B".
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:23:43 #15
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19279692
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
Klop TT, en je ziet ook weer aan de reacties hoe de problemen gebagetalliseerd worden. Als hier Anti-semitisme had gestaan waren de reacties toch wel anders geweest.
Helaas wel....
pi_19279877
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:14 schreef robh het volgende:
Er moet weer opgevoed worden in Nederland
*opgevoed is*
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:41:16 #17
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19279996
quote:

Zou dat nou BSB zijn?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:45:03 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19280071
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:22 schreef DeGroeneRidder het volgende:

Het is dus nogal kort door de bocht om uit dergelijke cijfers conclusies te trekken in de aard van "bevolkingsgroep A is haatdragender dan bevolkingsgroep B".
Klopt, maar dat gebeurd dan ook niet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_19280119
ben zelf ook moslim, en krijg sinds de aanslagen in VS steeds meer nare opmerkingen. In het begin als terrorist enzo, nja, dat maakt me niks uit (zie usernaam )

Alleen worden die opmerkingen steeds erger
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:58:12 #20
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19280311
Wat ik altijd zo laf en achterbaks vindt zijn mensen die weten dat sommige mensen die rechts georienteerd zijn de waarheid zeggen en hun de mond proberen te snoeren voor ze wat hebben gezeg (zoals Mutant01).

Ik begrijp best waarom er meer haat is tegen islamieten als tegen Joden. Van Joden hoor je nauwelijks wat, en dan heb ik het niet over stigmatiseren of criminaliteit, maar gewoon op straat. Maar Islamietische jongeren hoor je vaak luidruchting en 'stoer' (lees stom) in omgang zijn. Daarbij snap ik die hetse tegen Joden niet, ik bedoel, een Jood zou mij een zier zijn, er zijn er toch maar 40000 in heel nederland, maar je hoord of ziet ze ook nauwelijks zichzelf in het straatbeeld. (Mutant01 voor de verduidelijking, ik haal de Joden aan bod omdat je het naar voren bracht, dus hou maar op met in je handjes wrijfen, self-fullfilling profithies val ik alleen voor als ik het zelf wil)

Ik snap het dus wel, het ligt niet enkel aan het geloof, of de niet-bestaande stigmatisering van de media, maar het ligt ook aan het gedrag op straat. Dat irriteerd mensen, en terecht, het is asociaal gedrag omdat ze ermee de rust verstoren op het straatbeeld.
ik verwacht dat je nu gaat roepen dat ik maar eens moet bewijzen dat die jongeren Moslims zijn, maar daaar kun je naar fluiten want dat zorgt er niet voor dat andere mensen plotseling hun mening over hun gaan veranderen.
I mean no harm
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2004 @ 23:02:33 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19280386
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:58 schreef pomtiedom het volgende:
Wat ik altijd zo laf en achterbaks vindt zijn mensen die weten dat sommige mensen die rechts georienteerd zijn de waarheid zeggen
Het zijn er volgens jou niet zoveel dus
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:05:08 #22
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19280431
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het zijn er volgens jou niet zoveel dus
Niet iedere rechtsgeorienteerde praat over dit onderwerp, dus die hoeven niet de mond te worden gesnoerd en zeggen dus op dat onderwerp ook niet de waarheid omdat ze er helemaal niets over zeggen. Simpel toch.
I mean no harm
pi_19280464
Ik vind het ook niet zo gek na alle commotie en gruwelijke beelden uit Irak. Ook de aanslagen op de elfde van de maanden september en maart helpen niet echt. Ook is de Islam zelf als geloof niet echt vredelievend ook al houden de aanhangers zichzelf dat voor.

Hoe meer ik mezelf in deze religie ben gaan verdiepen hoe meer ik me mezelf ben gaan afkeren van deze. Ook moet ik erbij zeggen dat de media nadrukkelijk de Islam linkt aan bepaalde bevolkingsgroepen die al niet populair worden en nu extra in een hoekje gezet. Nu de Islam eraan wordt gekoppeld aan deze mensen krijgt deze automatisch een een negatief imago met zich mee.

Dit is jammer, maar ook onvermijdelijk. Geloven is immers een persoonlijke kwestie, maar geloven in groepen die een willekeurige religie tot de letter uitvoeren is fout en kan niet anders dan fout gaan.
pi_19280565
quote:
Ook is de Islam zelf als geloof niet echt vredelievend ook al houden de aanhangers zichzelf dat voor.
Hoe kom je bij je conclusie? Koran gelezen..??? Ik kan het je vertellen, islam is wel vredelievend, alleen mensen wie jij "moslims" noemt, doen alles in de naam van de islam. Wat helemaal verkeerd is. Onschuldige mensen doden, Heilige oorlog, enz....BULLSHIT!

Jammer dat zo weinig mensen het kunnen verpesten voor een veel groter groep
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:14:37 #25
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19280627
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:11 schreef cyberterrorist het volgende:

Hoe kom je bij je conclusie? Koran gelezen..??? Ik kan het je vertellen, islam is wel vredelievend, alleen mensen wie jij "moslims" noemt, doen alles in de naam van de islam. Wat helemaal verkeerd is. Onschuldige mensen doden, Heilige oorlog, enz....BULLSHIT!

Jammer dat zo weinig mensen het kunnen verpesten voor een veel groter groep
Jij bent zeker een moslim he? zo kijkende naar je username bevestig je weer een hoop vooroordelen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')