jij. optiefen. nuquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:13 schreef X-Ray het volgende:
Finkers is een boer.
En boeren hebben geen humor.
Diepere humor?quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:36 schreef Dagonet het volgende:
Finkers is heel erg simpele humor, erg droog en op z'n tijd erg leuk hoor.
Teeuwen zit veel dieper.
Het verschil tussen Gummbah en Knudde zeg maar
Dan ontgaat 3/4 van de humor van Teeuwen jequote:Op donderdag 20 mei 2004 23:37 schreef Etcetera het volgende:
Finker
Hans is goed, maar vermoeiend, en ik ken z'n grappen nu wel.
Bij Finkers is het altijd afwachten, altijd genieten, en het duurt altijd even tot de grap doordringt (ook in de zaal, ik ben dus niet dom ofz)
Laat me niet lachen man.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:36 schreef Dagonet het volgende:
Teeuwen zit veel dieper.
Wat heeft vleermuis ermee te maken?quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:39 schreef tong80 het volgende:
Wat is er smerig aan een anus. Dat is je eigen preocupatie Vleermuis.
Is ook niet zo gekquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:39 schreef NiXz het volgende:
Herman Finkers heeft wel leuke droge humor. Weinig nieuws van gezien de laatste tijd.
Teeuwen geeft het pleonasme een nieuwe dimensie.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Teeuwen is ordinair gescheld.
Is ie blind?quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is ook niet zo gek
Nee Herman Finkers heeft geloof ik leukemie en is dus niet in staat om erg 'leuk' te doenquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Is ie blind?
Quote van z'n site:quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Is ie blind?
quote:Eind 2001 wordt Herman ziek. Naast de ziekte van Pfeiffer wordt CLL (chronische lymfatische leukemie) vastgesteld. De CLL blijkt hij al een paar jaar onder de leden te hebben wat wellicht voor een deel de problemen tijdens Kalm Aan verklaart. Na anderhalf jaar is de Pfeiffer weg en Herman "kik a wier wat vlugger oet de ogen". De leukemie is een kwestie van afwachten. Geen bericht, goed bericht. Herman blijft ondertussen rustig en lustig doorschrijven en voelt zich meestal goed. Mocht de tijd daar zijn dat er een voorstelling zit aan te komen dan zal dat ruim van tevoren worden aangekondigd.
Ging over de user.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:44 schreef Threepio het volgende:
[..]
Nee Herman Finkers heeft geloof ik leukemie en is dus niet in staat om erg 'leuk' te doen![]()
Dat was een grapje zeker! Teeuwen diep! :dquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:36 schreef Dagonet het volgende:
Teeuwen zit veel dieper.
En uwes komt vast niet uit de buurt van Eindhovenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:00 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Dat was een grapje zeker! Teeuwen diep! :d
Dat kun je echt niet menen.
Nee hoorquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan ontgaat 3/4 van de humor van Teeuwen je
Feit is dat Teeuwen geen grappen maakt...Teeuwen schreeuwt alleen een beetje zogenaamd schokerende shit..waar sommigen dan weer een grap inzienquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:07 schreef moniek het volgende:
Kiezen tussen Hans Teeuwen en Herman Finkers?
Er is geen kiezen, er is alleen Herman Finkers!
GODVERDOMME!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:10 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Feit is dat Teeuwen geen grappen maakt...Teeuwen schreeuwt alleen een beetje zogenaamd schokerende shit..waar sommigen dan weer een grap inzien
En Hans Teeuwen praat tenminste goed verstaanbaar!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:11 schreef danos het volgende:
Hans Teeuwen!!!
Herman Finkers kan ik niet aanhoren met zijn debiele accent, en die is voor mij veel te netjes, niet mijn soort humor iig
Ok jij houdt gewoon niet van dat soort humor, het is dan toch niet meteen slecht?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:11 schreef moniek het volgende:
[..]
GODVERDOMME!.
en dan die vervelende herhaling... Die *grap* met dat glas, en die man met zijn spraakgebrek.. argh!
Brabanders zijn coolquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:12 schreef moniek het volgende:
[..]
En Hans Teeuwen praat tenminste goed verstaanbaar!
Ik heb niet geoordeeld, ik heb gekozen. Voor Herman Finkers.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:12 schreef danos het volgende:
[..]
Ok jij houdt gewoon niet van dat soort humor, het is dan toch niet meteen slecht?
..maar ze hebben geen verstand van sarcasmequote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:12 schreef Dezz het volgende:
[..]
Brabanders zijn cool![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:13 schreef mg794613 het volgende:
Hans Teeuwen : probeert iets vertellen, maar iedereen komt om te lachen.
Herman Finkers : probeert mensen te laten lachen, maar iedereen denkt dat ie iets te vertellen heeft
:/
ssst, mg794613 snapt herman finkers niet..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
finkers maakt grappen zonder daar iemand mee te hoeven kwetsen of te shockeren en is op een slimme manier grappig
maar jij hebt een iq van 139quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:18 schreef moniek het volgende:
[..]
ssst, mg794613 snapt herman finkers niet..
finkers kan ook wel goed duits hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
finkers maakt grappen zonder daar iemand mee te hoeven kwetsen of te shockeren en is op een slimme manier grappig
teeuwen heeft soms grappige stemmetjes kan goed duits en is hard
....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:18 schreef moniek het volgende:
[..]
ssst, mg794613 snapt herman finkers niet..
nou in de vorige show van teeuwen had hij maar 1 grap : "moslim vrouw wordt u onderdrukt, dat moet ik aan mn man vragen" de rest van de show was een aaneenschakeling van hardhedenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:19 schreef danos het volgende:
Finkers vind ik gewoon supersaai, man boeit mij totaal niet.
Het bijzondere aan Teeuwen vind ik dat hij gewoon zo ongelooflijk idioot is, veel cabaretiers hebben het over de actualiteiten en dingen van het nieuws ofzo (vind ik overigens ook vet goed). Maar hoe teeuwen als een of andere debiel op het podium bezig is vind ik naast grappig ook erg knap
Iemand met een mindere iq dan 139 snapt zijn grappen ook wel...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
maar jij hebt een iq van 139
idd ! maarja ik vond teeuwen eigenlijk alleen zn eerste 2 shows echt leukquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:20 schreef veldmuis het volgende:
[..]
finkers kan ook wel goed duits hoor.
Ja hij spreekt uberhaupt maar 1 woord duits. Maar. Dat stukje dat ie vertelt dat er ook duitsers in de zaal zitten, en dan gaat ie in het duits een heel verhaal ophangen dat ie hoopt dat ze een fijne avond hebben ondanks de taalproblemen ofzo.
En dan weer
"Jaaah ik zeg net tegen die moffen.." etc.
Hans Teeuwen vind ik in ieder geval voor mensen die niet echt voor de *sophisticated* humor gaan. mensen die lachen als ze een harde scheet laten zeg maar. Ik hou van de intelligentere (woord)grappen van Finkers, dat kan ik van *de gebakken poets* (quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:22 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Iemand met een mindere iq dan 139 snapt zijn grappen ook wel...
Vind het wel een beetje jammer dat je niet vanuit jezelf praat, alles is maar zoals jij het zegt. Ik zit Finkers toch niet af te branden, ik zeg alleen maar dat ik hem te saai vind, niet dat hij te saai IS.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nou in de vorige show van teeuwen had hij maar 1 grap : "moslim vrouw wordt u onderdrukt, dat moet ik aan mn man vragen" de rest van de show was een aaneenschakeling van hardheden
finkers heeft goede grappen die als je ze later terug leest in zn boekjes nog heel sterk zijn !
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:29 schreef kastanova het volgende:
[knip]
Hans Teeuwen vertelt een heel verhaal van 5 minuten en op het einde komt dan een "grappige" opmerking, Finkers vertelt een heel verhaal vol met grappen, dat is denk ik het grote verschil.
[knip]
sorry daarvoor het is natuurlijk compleet mijn mening !quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:31 schreef danos het volgende:
[..]
Vind het wel een beetje jammer dat je niet vanuit jezelf praat, alles is maar zoals jij het zegt. Ik zit Finkers toch niet af te branden, ik zeg alleen maar dat ik hem te saai vind, niet dat hij te saai IS.
Nou dan vertel mij maar eens wat de boodschap van Industry wasquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:17 schreef MOVO het volgende:
Teeuwen wil wat vertellen, is genadeloos voor zichzelf en zijn publiek.
true. mensen die Finkers niet eens snappen, praten over de diepere betekenis van Teeuwen..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:34 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dus kap goddomme eens over die hele achterliggende boodschap die hij heeft als hij het over anussen heeft, die is er simpelweg niet.
hahaquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:34 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nou dan vertel mij maar eens wat de boodschap van Industry was.
Alle Duitsers zijn vieze geile figuren? Beatrix houdt van anaal?
Laat al die zelfverklaarde intellectuelen zichzelf aub níet zo serieus nemen!
Hans hééft niks te vertellen en heeft dezelfde insteek als Bert Visscher; veel geschreeuw, weinig wol.
Dus kap goddomme eens over die hele achterliggende boodschap die hij heeft als hij het over anussen heeft, die is er simpelweg niet.
juist waarom die 2 vergelijken compleet andere soort humor !quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:36 schreef Dezz het volgende:
Weet je wat ik nu denk, dat hij smakelijk zou gaan lachen om heel deze discussie omdat het hem geen ENE FLIKKER interresseerd!
totdat hij door iedereen wordt uitgekotst omdat hij geen kaarten meer verkoopt omdat hij denkt elke keer met hetzelfde truukje te kunnen scoren, wat zelfs de meest hardnekkige (lees: domme) aanhanger van hem door gaat krijgen op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:36 schreef Dezz het volgende:
Weet je wat ik nu denk, dat hij smakelijk zou gaan lachen om heel deze discussie omdat het hem geen ENE FLIKKER interresseerd!
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
juist waarom die 2 vergelijken compleet andere soort humor !
Dat denk ik dat niet gaat gebeuren, die mensen die deze show slecht vonden die denken de volgende keer toch, mmm misschien is hij nou weer super goed. Ik ga toch maar kijken, want zo is het welquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:38 schreef moniek het volgende:
[..]
totdat hij door iedereen wordt uitgekotst omdat hij geen kaarten meer verkoopt omdat hij denkt elke keer met hetzelfde truukje te kunnen scoren, wat zelfs de meest hardnekkige (lees: domme) aanhanger van hem door gaat krijgen op een gegeven moment.
Dat is mijn punt juist!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:36 schreef Dezz het volgende:
net als dit vage appels met peren vergelijk topicquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:45 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het gaat nergens over!
de ene is rond en de ander van onder rond en dan een beetje puntig toelopend. Beide smaken zijn karakterestiek maar toch nog verscheiden binnen hun eigen soort.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
net als dit vage appels met peren vergelijk topic
het ging oorspronkelijk om kiezen, niet om vergelijken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
net als dit vage appels met peren vergelijk topic
quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:13 schreef X-Ray het volgende:
Finkers is een boer.
Deze show gaat over hemzelf en zijn relatie met zijn publiek. Hij wil wat vertellen maar hij krijgt de kans haast niet omdat men hard en grof van hem verwacht en niet verder kijkt. Juist het feit dat hij met het laten van scheten nog volle zalen zou trekken maakt hem zo tragisch.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:34 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nou dan vertel mij maar eens wat de boodschap van Industry was.
Alle Duitsers zijn vieze geile figuren? Beatrix houdt van anaal?
Laat al die zelfverklaarde intellectuelen zichzelf aub níet zo serieus nemen!
Hans hééft niks te vertellen en heeft dezelfde insteek als Bert Visscher; veel geschreeuw, weinig wol.
jeus uut grunquote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:06 schreef kamagurka het volgende:
Finkers is de simpele moppenboer uut Grun en bereikt tevens het laagdrempelig makkelijk vermaak publiek. Soms erg leuk, meestal strontvervelend door zijn gemaakte droogheid.
Dat was een inleiding naar de masturbatiesketch, niet meer, niet minder...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:58 schreef MOVO het volgende:
Deze show gaat over hemzelf en zijn relatie met zijn publiek.
*snik*quote:Langs de schaduw van jouw wanhoop overwoekert het besluit..
Door de storm nog niet bedwongen slechts de tranen op een ruit.
Geeft de leugen je geen vleugels raakt de waarheid in de war..
Dan zijn de keizers slechts nog helpers en huilt de oude nar"
Ik zie die grappen van finkers al vanaf het gehucht waar ie vandaan komt aankomen iigquote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jeus uut grun![]()
tis dat hij er zelf al grappen over maakt maar leer je topografie !
trouwens is finkers alles behalve simple (vaak hebje teeuwen eerder door kwa grap dan een goede van finkers)
Naja, je weet het kennelijk beter dan Hans Teeuwen zelf, getuige dit interview:quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:14 schreef MOVO het volgende:
Nee deze hele voorstelling gaat hier over de continue afwisseling van het geven waar het publiek om vraagt en het vertellen van je eigen verhaal, die continue worsteling daar gaat het over. En nee bij het omschakelen naar een zogenaamd gevoelig moment neemt hij je bij de neus laat hij het valse zien (je wil naar de bergen maar krijgt een poster), juist bij de meest hillarische over de top momenten vertelt hij zijn verhaal.
quote:Als ik ga schrijven begin ik soms met een volkomen willekeurige zin, zonder dat daar een idee achter zit. Wanneer driekwart van het programma is geschreven dan krijg ik een idee waar het over gaat. Dat probeer ik in het laatste stadium van de ontwikkeling van het programma wat te accentueren. Dan ga ik kijken wat ik nog meer kan met zo’n idee. Maar in eerste instantie ontstaat alles intuïtief....
Ik vind het ook niet leuk als andere artiesten dat bij mij proberen te doen. Laat me maar wat zien en voelen en dan zie ik wel wat ik ermee doe. Wie een boodschap kwijt wil moet die maar op een stenciltje zetten en de stad ermee volhangen....”
die absurditeiten vanteeuwen vind ik wel okay ik herinner me een stukje met aliens uit zn tweede show. maar datzelfde stukje doet hij nu al zijn shows al in een andere vorm. Verder is de droogheid van finkers ook aanwezig tijdens interviews (al zijn ze zeldzaam) dus zou ik het niet als truukje willen omschrijven. En de shows van teeuwen lijken juist steeds meer een maniertje !quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Teeuwen's humor valt gewoon niet zo goed te vatten en is vaak ook niet eens puur humor (niet voor iedereen althans..), dat is dus ook slecht te vergelijken.
Maar petje af voor tong om zo'n onzinnig topic te openen, waar haalt die jongen de energie toch vandaan?
Ja, daar vraagt de maatschappij nu gewoon omquote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
die absurditeiten vanteeuwen vind ik wel okay ik herinner me een stukje met aliens uit zn tweede show. maar datzelfde stukje doet hij nu al zijn shows al in een andere vorm. Verder is de droogheid van finkers ook aanwezig tijdens interviews (al zijn ze zeldzaam) dus zou ik het niet als truukje willen omschrijven. En de shows van teeuwen lijken juist steeds meer een maniertje !
voor de rest vind ik gewoon puur hard zijn wel heel makkelijk lachers op je hand krijgen !
aangenaam ik ben bosbeetle u haat mijquote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:26 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ja, daar vraagt de maatschappij nu gewoon om
Ik hou gewoon niet van droge mensen
quote:Maar smaak verschilt...
Uhuh, en een kwartier geleden zei je nog:quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:24 schreef MOVO het volgende:
M.a.w. het gaat ergens over, hij begint met losse dingen en vind op driekwart van zijn progamma het verhaal waar het om draait en vervolgens schaaft hij het programma bij rond dit verhaal.
Ik heb nooit gezegd dat hij een boodschap heeft
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:58 schreef MOVO het volgende:
Deze show gaat over hemzelf en zijn relatie met zijn publiek. Hij wil wat vertellen maar hij krijgt de kans haast niet omdat men hard en grof van hem verwacht en niet verder kijkt. Juist het feit dat hij met het laten van scheten nog volle zalen zou trekken maakt hem zo tragisch.
Dus hij krijgt de kans niet om zomaar iets te vertellenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:29 schreef MOVO het volgende:
Iets vertellen is iets anders dan een boodschap hebben.
Tja, ik heb gewoon een grafhekel aan mensen die iets de wereld inprijzen over iets dat zíj wel zien, maar de volgens hun "minder begaafde mens" niet... Zo ook in dit geval; "Jij vindt Hans Teeuwen kut, dat komt omdat je het niet b-e-g-r-i-j-p-t"quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:34 schreef Bosbeetle het volgende:whooo een discussie over het al dan niet zitten van een boodschap in hans teeuwens show
Achja die mensen lopen er altijd rond !quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:38 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tja, ik heb gewoon een grafhekel aan mensen die iets de wereld inprijzen over iets dat zíj wel zien, maar de volgens hun "minder begaafde mens" niet... Zo ook in dit geval; "Jij vindt Hans Teeuwen kut, dat komt omdat je het niet b-e-g-r-i-j-p-t".
Damn, een jehova getuige neemt zichzelf nog minder serieus....
Ik zuip hun IQ in 1 avond weg, maar zij denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.
Dus hij heeft volgens jou wél wat te vertellen/melden wat kennelijk niet bij het publiek overkomt, dus verpakt hij zijn boodschap in absurde verhalen (getuige "zijn band met het publiek" verhaal wat je hiervoor noemde)...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:36 schreef MOVO het volgende:
Oh de meeste zogenaamde cabaretiers hebben niet veel te vertellen hoor...
Teeuwen in deze voorstelling wel maar de vorm maakt het moeilijk: plat absurt en hard. De vorm waaraan men gewend is met een verhaal is meestal direct en met "momenten" en dat vindt je bij hem niet terug.
achja dat hele fok is een elitair gepeupel ! Heel veel topics gaan over het feit dat de een beter is als de ander ! waar dan ook in !quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:38 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tja, ik heb gewoon een grafhekel aan mensen die iets de wereld inprijzen over iets dat zíj wel zien, maar de volgens hun "minder begaafde mens" niet... Zo ook in dit geval; "Jij vindt Hans Teeuwen kut, dat komt omdat je het niet b-e-g-r-i-j-p-t".
Damn, een jehova getuige neemt zichzelf nog minder serieus....
Ik zuip hun IQ in 1 avond weg, maar zij denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.
juist jij zit er dingen in ! en een ander niet !quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:42 schreef MOVO het volgende:
Het heeft toch niets met begaafdheid te maken? Je kan gewoon luisteren en kijken...
Ik zie kennelijk andere dingen in deze voorstelling dan jij en door die dingen vind ik het een van zijn beste.
Je ziet dan kennelijk spoken, aangezien Hans zelf zegt dat er verder geen achterliggende gedachte is.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:42 schreef MOVO het volgende:
Het heeft toch niets met begaafdheid te maken? Je kan gewoon luisteren en kijken...
Ik zie kennelijk andere dingen in deze voorstelling dan jij en door die dingen vind ik het een van zijn beste.
nostradamus ook al zo iemand waar de een wat in ziet en de ander nietquote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:44 schreef kastanova het volgende:
[..]
Je ziet dan kennelijk spoken, aangezien Hans zelf zegt dat er verder geen achterliggende gedachte is.
Als nostradamus grappen over poep had gemaakt zou je hém waarschijnlijk de beste cabaretier vinden.
En dat ben ik niet met je eens....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
cabaret heeft gewoon met humor van doen en dat verschilt van mens tot mens !
hans kwoot : " het is tenslotte cabaret "quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:46 schreef MOVO het volgende:
[..]
En dat ben ik niet met je eens....
Het begrip cabaret heeft de laatste jaren met de komst van alle festivallen enorm aan inhoud ingeboet. Het genre is enorm vervlakt, ik vindt bijvoorbeeld het delftsblok bij vlagen wel vermakelijk maar het heeft niets met cabaret van doen.
ca·ba·ret (het ~, ~s)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:46 schreef MOVO het volgende:
En dat ben ik niet met je eens....
Het begrip cabaret heeft de laatste jaren met de komst van alle festivallen enorm aan inhoud ingeboet. Het genre is enorm vervlakt, ik vindt bijvoorbeeld het delftsblok bij vlagen wel vermakelijk maar het heeft niets met cabaret van doen.
Wederom: achterliggende gedachte is wat anders dan een verhaal, ook Teeuwen zelf zegt dat het ergens over gaat.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:44 schreef kastanova het volgende:
[..]
Je ziet dan kennelijk spoken, aangezien Hans zelf zegt dat er verder geen achterliggende gedachte is.
Als nostradamus grappen over poep had gemaakt zou je hém waarschijnlijk de beste cabaretier vinden.
Wederom een quote uit een interview:quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:49 schreef MOVO het volgende:
Wederom: achterliggende gedachte is wat anders dan een verhaal, ook Teeuwen zelf zegt dat het ergens over gaat.
quote:“Engagement vind ik heel erg dubieus; dat je mensen gaat vertellen hoe ze moeten denken, wat ze niet moeten denken...
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:49 schreef MOVO het volgende:
[..]
Wederom: achterliggende gedachte is wat anders dan een verhaal, ook Teeuwen zelf zegt dat het ergens over gaat.
Ik vind deze voorstelling goed om het verhaal, de vorm vind ik bij vlagen zelfs stuitend.
Da's de huidige definitie in de vandale, toch denk ik dat veel mensen in het theater het met deze definitie niet eens zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:49 schreef kastanova het volgende:
[..]
ca·ba·ret (het ~, ~s)
1 genre in de toneelkunst met veelsoortige, luchtige acts, vaak met een actueel karakter
Hans Teeuwen heeft dus in dat opzicht, met zijn herhaaldelijk gebruikte, beladen en niet actuele acts kennelijk weinig met cabaret te maken.
Dat is toch niet in strijd met mijn bewering? Zijn verhaal is inderdaad niet geengageerd hij zegt niet wat je moet denken maar verteld gewoon zijn verhaal.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wederom een quote uit een interview:
[..]
Wacht ff, je zegt eerst dat het huidige cabaret vervlakt is en niets meer met het oorspronkelijke cabaret te maken heeft, maar nu zeg je dat cabaret zoals het bedoeld is niet meer van deze tijd isquote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:52 schreef MOVO het volgende:
Da's de huidige definitie in de vandale, toch denk ik dat veel mensen in het theater het met deze definitie niet eens zijn.
Hij vertelt dus gewoon een paar grappen en sketches, niet meer niet minder en dat zeg ik dus al vanaf het begin, maar jij beweerde dat hij echt wat te vertéllen/melden had.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:56 schreef MOVO het volgende:
Dat is toch niet in strijd met mijn bewering? Zijn verhaal is inderdaad niet geengageerd hij zegt niet wat je moet denken maar verteld gewoon zijn verhaal.
Als je nu eens gewoon bij je standpunt zou blijven, zou deze "discussie" wat logischer verlopenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:17 schreef MOVO het volgende:
Finkers is vermaak maar er zit niets van hemzelf in zijn shows.
Teeuwen wil wat vertellen, is genadeloos voor zichzelf en zijn publiek.
Nee hij vertelt een verhaal over zichzelf middels grappen en sketches. De grappen en sketches die hij vertelt zeggen wat over hemzelf.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:59 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hij vertelt dus gewoon een paar grappen en sketches, niet meer niet minder en dat zeg ik dus al vanaf het begin, maar jij beweerde dat hij echt wat te vertéllen/melden had.
[..]
Als je nu eens gewoon bij je standpunt zou blijven, zou deze "discussie" wat logischer verlopen.
Herman zullen we helaas niet meer tegen komen en ook bij Hans is ook de kans klein dat we hem nog in het theater terug gaan zien hij zegt zelf dat hij leeg is.Toch blijven we hopen zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 02:01 schreef Bosbeetle het volgende:![]()
![]()
![]()
ik ga naar bed mensen
doe de groeten aan hans en herman als je ze nog tegenkomt !
Hans Teeuwen is er 1 van tegenwoordigquote:Op vrijdag 21 mei 2004 02:01 schreef MOVO het volgende:
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat er onder de noemer van cabaret de laatste jaren een hoop artiesten een tournee langs de theaters hebben mogen maken die weinig met cabaret te maken hebben wel met vermaak.
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 02:10 schreef MOVO het volgende:
En dat is bij deze voorstelling de tragiek, heeft hij wat te vertellen wil men niet luisteren....
quote:Als ik ga schrijven begin ik soms met een volkomen willekeurige zin, zonder dat daar een idee achter zit. Wanneer driekwart van het programma is geschreven dan krijg ik een idee waar het over gaat. Dat probeer ik in het laatste stadium van de ontwikkeling van het programma wat te accentueren. Dan ga ik kijken wat ik nog meer kan met zo’n idee. Maar in eerste instantie ontstaat alles intuïtief....
Ah, kom nou toch...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 02:30 schreef MOVO het volgende:
Nee het is niet zo direct, het is subtiel. Zijn publiek wil geschokeerd worden ed dus geeft hij ze wat ze willen en daarna komt hij met dat stuk 'ik hou van jullie ik doe alles voor jullie', daarmee zegt hij wat.
Hij vertelt twee keer hetzelfde verhaal da's alles en daarmee zegt hij wat. Veel mensen nemen Teeuwen niet serieus genoeg door zijn vorm, niet elke voorstelling heeft iets serieus maar deze wel volgens mij. En het is niet diepzinnig of emotioneel maar genadeloos laat hij zien dat hij alles voor zijn publiek over heeft, zelfs de schaamte van zijn ouders.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 02:33 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ah, kom nou toch...
Dus eerst zorg ik ervoor dat ik iedereen shockeer en er dus bewust voor zorg dat niemand meer serieus neemt wat ik zeg en dan zou ik daarna plotseling met een onwijs diepzinnig en "emotioneel" verhaal komen
Dus ik wil mensen iets vertellen, maar wil niet dat ze het geloven?
Je neemt Hans echt veel te serieus...
En zeggen "Ik hou van jullie, zonder jullie zou het niet lukken" noem ik nou niet echt subtiel.
Een typisch geval van "als je maar hard genoeg zoekt dan vind je wel wat" als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 02:35 schreef MOVO het volgende:
Vijf keer eenzelfde thema dat zegt wat over Teeuwen zelf denk ik.
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:28 schreef Afzeiker het volgende:
Hans Teeuwen is humor voor LPF stemmers. Het moet duidelijk en grof zijn, anders snappen ze het niet.
uhm, boswachter?quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:12 schreef tong80 het volgende:
Naar aanleiding van dit topic :
wat is er grappig aan hans teeuwen?
Hou je meer van gemakkelijke grappen over stoplichten of over subtiele grappen over mensen zonder benen die als laatste wens hebben genomen te worden door de boswachter ?
Neuh, ik haat je niet, ik hou alleen niet van je gevoel voor humor... geeft verder niks hoorquote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
aangenaam ik ben bosbeetle u haat mij
Maar ik vind het niveau van Herman FInkers nog steeds even hoog als een paar voorstellingen geleden. Het wordt alleen wat minder leuk omdat het meer van hetzelfde is.quote:Op zondag 23 mei 2004 19:01 schreef mg794613 het volgende:
overeenkomst tussen hansie en Herman : Allebij raken uitgrangeerd dankzij het aanhangen van de huidige formule; m.a.w. te veel van hetzelfde
quote:Op maandag 24 mei 2004 23:13 schreef tong80 het volgende:
Het wordt zo te zien tijd dat Hans Teeuwen WC tegeltjes gaat schrijven.
En Herman Finkers moet niet zo flauw doen.
whahahahahaha wat moet ik om jouw lachen zeg, jij bent zeker ook een boer gezien je gewéldige grapquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:13 schreef X-Ray het volgende:
Finkers is een boer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |