Pluis en Loena vonden het een leuk idee.quote:Heb trouwens een ideetje voor Z&G-topic in het algemeen.
Is het een idee om aan elk deeltje 1 of meerdere thema's te verbinden? Niet dat dat dan het enige is waar dan over gebabbeld wordt, maar als een rode draad door het topic?
Zo zou ik voor het volgende deel het bijv. leuk vinden om als thema te hebben: DE mannen.
Hoe zij de zwangerschap ervaren enz.
Zo kun je natuurlijk elke keer een bep. thema oppakken. Maar het belangrijkste blijft dan natuurlijk de steun onder elkaar en de vraagbaak.
In de titel zou dan bijv. (ook om het passend te maken) komen te staan: Z&G deel 56: thema DE mannen.
Is dat wat?
quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:30 schreef LadyS het volgende:
Peter wil graag een jongetje zodat hij allemaal stoer speelgoed kan kopen wat hij zelf vroeger nooit gehad heeft![]()
Verder vindt ie het allemaal prachtig. Hij zegt het nooit met zoveel woorden, maar het is wel te merken..Het babykamertje is het mooist afgewerkte kamertje in huis.. Alles moest perfect.. Hij legt regelmatig zijn hand op mijn buik als we op de bank zitten of in bed liggen.
Dat soort dingetjes..
![]()
Jaquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:33 schreef piglet het volgende:
[..]
wat kunnen ze lief zijn he?
Klopt, ik was in Toscane en het is daar ook geweldig maar dit keer had ik heeeeeeeel slecht weer dus werd ik er een beetje verdrietig vanquote:Zabb - donderdag 20 mei 2004 @ 18:47
Snoopy, was jij nou op vakantie geweest naar Toscane?? Ik kan me herinneren dat iemand daar naartoe ging, maar ik weet niet meer wie! Zelf lijkt het me namelijk ook ontzettend leuk om daar eens naartoe te gaan!
Oh, das balen van het weer zeg!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 08:23 schreef snoopy het volgende:
[..]
Klopt, ik was in Toscane en het is daar ook geweldig maar dit keer had ik heeeeeeeel slecht weer dus werd ik er een beetje verdrietig van![]()
Maar in principe is het er dus super! Florence, Sienna, Luca en al die andere kleine plaatsjes zijn prachtig. En het eten is natuurlijk lekker. En de wijn (als je niet zwanger bent tenminste...).
Nou ja, uiteindelijk door het slechte weer wel weer veel gewinkeld voor de kleine. Benneton heeft ook schattige babydingen en ze verkopen zelfs zwangerschapskleding!
Oei wat spannendquote:Op donderdag 20 mei 2004 21:37 schreef mallemeid het volgende:
Dat is dus een beetje de reden dat ik niet echt actief meepost hier, zit een beetje in een dip enzo..ik lees wel alles! En ik leef echt ontzettend met jullie mee! Maar ik blijf nu gewoon ff alleen lezen tot ik de uitslag heb van de test.![]()
Misschien een stomme vraag, maar valt dit niet onder een of andere bijzonder verlofregeling? Of onder doktersbezoek voor 'eigen gebruik'? Toch lullig als het papa min of meer onmogelijk wordt gemaakt mee te gaanquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:28 schreef LadyS het volgende:
want als ik om de 2 ŕ 3 weken zou gaan, dan zou het hem veel vrije dagen kosten die hij liever na de bevalling gebruikte
whoehahahahahahahahaaquote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:11 schreef pluisje het volgende:
Als je gaat bevallen moet je mij eerst nog even laten slapen volgens het boek
Geen idee joh, toen ik nog in Delft woonde was ik niet echt met zwanger zijn bezigquote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:30 schreef Stiekemurd het volgende:
Pluisje ik heb vraagje aan jou. t Is wel off-thema, maar ik begreep dat jij in Delft gewoond hebt. Weet jij waar je in Delft kan zwangerschapsgymen? En vanaf wanneer moet ik me aanmelden?
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:11 schreef pluisje het volgende:
Humpie verliest nu zijn donslaagje, dus straks heb je een haarbal in je buik
dus een foto van de man in kwestie?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:22 schreef Loena-tik- het volgende:
Mag geen stukkie schrijven over mijn mannie, wil ie zelf doen![]()
Over die (aanstaande)pappa`s gesproken, zou het wel leuk vinden om alle (aanstaande) papa`s achter de (aanstaande)mamma`s te zien, aangezien die mannen geen last hebben van zwangere plofkoppen vinnik eigenlijk dat dat wel zou moeten kunnen![]()
Wij begrijpen elkaarquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:24 schreef LadyS het volgende:
[..]
dus een foto van de man in kwestie?
ik ga meteen aan de slagquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:25 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Wij begrijpen elkaar![]()
Ik zal hem er vas een beetje voor warmdraaienquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:27 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik ga meteen aan de slag
edit: ik verwacht dan oo wel een five-horizons he?![]()
Gaat 'ie lekker??quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:29 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ik zal hem er vas een beetje voor warmdraaienZulke dingen moet je voorzichtig brengen of iets leuks in het vooruitzicht stellen...
![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gaat 'ie lekker??
* LadyS vindt het niet fijn als er achter zijn rug wat geregeld wordt....![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:41 schreef Loena-tik- het volgende:Hij gaat het doen hoor
Kan nog wel ff duren, want hij loopt een beetje spannend te doen, hij doet altijd graag alsof hij iets te zeggen heeft hier, wat ie natuurlijk ook heeft![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:24 schreef LadyS het volgende:
[..]
dus een foto van de man in kwestie?
Zoals ik al zei: vrouwen moeten van de spullen van de heren afblijvenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:51 schreef Sugar het volgende:
Jullie zitten een beetje onder elkaars account te posten,! Zootje ongeregeld bij Loena thuis, zeg ik!
Aiaiaiaiaiaiaiaiaiai! Wordt nog gevaarlijk daar . . .quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Zoals ik al zei: vrouwen moeten van de spullen van de heren afblijven
owquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:59 schreef beefcake het volgende:
[..]
![]()
ShaoliN wil pertinent géén foto van zijn harses op het internet... "Ik heb een internetreputatie" zegt ie
Okee....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:04 schreef LadyS het volgende:
[..]
owjammer
peter is tot nu toe de enigeGoed voorbeeld doet goed volgen zeggen ze
![]()
Hoe komen jullie aan je kindertjes dan?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Zoals ik al zei: vrouwen moeten van de spullen van de heren afblijven
![]()
Volgens mij (tenminste, dat zeggen "jullie") hoeven jullie alleen maar op je rug te liggen...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:05 schreef phluphy het volgende:
[..]
Hoe komen jullie aan je kindertjes dan?![]()
we hebben nu wat we willenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:07 schreef Loena-tik- het volgende:
Zow, hoepel nu maar weer op Five....![]()
![]()
Om naar de sterren te kijken jaquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij (tenminste, dat zeggen "jullie") hoeven jullie alleen maar op je rug te liggen...
Toch?![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:07 schreef Loena-tik- het volgende:
Zow, hoepel nu maar weer op Five....![]()
![]()
Dank je, is een van de mooiste foto's van ons trouwenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:30 schreef LadyS het volgende:
piglet, wat een leuke foto![]()
Vorig jaar oktober, dus ook alweer een tijdje geleden...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:40 schreef Belana het volgende:
Piglet wat een mooie foto! Ik heb misschien wat gemist, maar wanneer zijn jullie getrouwd?
(ik was zelf gisteren een jaar getrouwd, dus dat houdt me ff bezig zeg maar...)
Wat let je ??quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:35 schreef piglet het volgende:
Helaas staat de allerallermooiste niet online...
Scanner niet aangesloten, veel gedoe om het wel te doen...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:51 schreef ThunderChild het volgende:
Wat let je ??
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:26 schreef pluisje het volgende:
Weer even een vraagje:
Hebben jullie (of iig de vergevorderde zwangeren) ook wel eens het gevoel dat je echt je 2 bekkendelen over elkaar voelt schuiven/schuren? Ik heb soms, vooral als ik lig, echt zo'n vreemd gevoel "tussen mijn benen", wat ik meen te herkennen als 2 harde botten ofzo die elkaar raken. Niet echt pijnlijk, maar wel een gek gevoel.
Nee hoor want jouw topic is speciaal voor de (as) vaders en dit topic is speciaal voor de as. moeders die praten over de as. vaders.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is DIT nu?
Zit Dutchie in haar blote nixie met haar thema idee een beetje MIJN topic om zeep te helpen: En hoe gaat het met de (nieuwe) Vaders dan?
aan pluisje:quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:26 schreef pluisje het volgende:
Weer even een vraagje:
Hebben jullie (of iig de vergevorderde zwangeren) ook wel eens het gevoel dat je echt je 2 bekkendelen over elkaar voelt schuiven/schuren? Ik heb soms, vooral als ik lig, echt zo'n vreemd gevoel "tussen mijn benen", wat ik meen te herkennen als 2 harde botten ofzo die elkaar raken. Niet echt pijnlijk, maar wel een gek gevoel.
Ja, kom op mannen, we willen meer foto`s!!!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:33 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een leuke mannen komen hier ineens langs zeg!
Keep 'em coming!
Nee, ben je gek. Het is een rode draad. Als dit deel is afgelopen hebben komt er weer een ander thema.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is DIT nu?
Zit Dutchie in haar blote nixie met haar thema idee een beetje MIJN topic om zeep te helpen: En hoe gaat het met de (nieuwe) Vaders dan?
Psies, wat zij zei!!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:33 schreef Lois het volgende:
[..]
Nee hoor want jouw topic is speciaal voor de (as) vaders en dit topic is speciaal voor de as. moeders die praten over de as. vaders.
Een heel verschil.
Hier nog een megamiddagdutter hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:06 schreef dutchie het volgende:
Btw, wie neemt er een middagdutje? Heb het idee dat ik de enige ben hier die 's middags volledig afgemat is en gerust 2 uur lig te slapen.
Ik vind het ook zo suffig klinken 'een middagdutje', maar ik moet wel.
Vind het ook zo zonde, want het slaat echt een gat in je dag. Ik heb het gewoon nodig echter.
*jaloers is*quote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:32 schreef Sugar het volgende:
Ik heb nog geen enkel middagdutje gedaan. Uberhaupt nooit in mijn leven sinds mijn 8e, volgens mij.
En ik heb net weer lekker gesport! Wie doet dat nog meer en tot wanneer in de zwangerschap ongeveer?
Een fotootje graag, anders geloof ik niet dat het klaar is hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:01 schreef LadyS het volgende:
En hier is de babykamer bijna af, we zijn nu bezig met schoonmaken en dan zetten we de spulletjes erin en dan is het klaar
Dutchie, ik doe ook regelmatig een middagdutje hoorIk geef er gewoon aan toe
.
Bah wat vervelend zeg. Ik hoop dat de melk een beetje wil helpen...quote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:25 schreef Anitra het volgende:
Pfoe het zuurbranden is hier begonnen
Het begon vannacht, half slapend en er niet op berekend. Wat als gevolg had dat ik bijna stikte.
Gelukkig kon ik nog redelijk snel overend komen. Nu heb ik er weer last van, dus rick is net naar het benzine station geweest om melk te halen.
He bah, hoe is het nu?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:25 schreef Anitra het volgende:
Pfoe het zuurbranden is hier begonnen
Het begon vannacht, half slapend en er niet op berekend. Wat als gevolg had dat ik bijna stikte.
Gelukkig kon ik nog redelijk snel overend komen. Nu heb ik er weer last van, dus rick is net naar het benzine station geweest om melk te halen.
Ja in twee verschillende kleurstellingenquote:Op zondag 23 mei 2004 12:05 schreef LadyS het volgende:
Luchtbel, waren die doosjes een setje van 3 verschillende maten? Zo ja, dan heb ik er mee in mijn handen gestaan
Wanneer is dat?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:39 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb vandaag doorgegeven wanneer ik stop met werken.
14 juniquote:Op zondag 23 mei 2004 12:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wanneer is dat?
quote:Op zondag 23 mei 2004 12:16 schreef dutchie het volgende:
Ach, er is een tijd voor alles.![]()
Mooiquote:Op zondag 23 mei 2004 12:15 schreef Anitra het volgende:
Het zuurbranden was vannacht bijna niks gelukkig.Dus heb redelijk kunnen slapen. Dus hopen dat het weer even weg blijft.
Je mag hier wel schoon komen maken hoorquote:Op zondag 23 mei 2004 12:17 schreef Luchtbel het volgende:
Ik kan gewoon echt niet goed thuis zitten nu, vandaag heb ik helemaal geen afspraken en even niks te doen voor school en ik verveel me echt helemaal rot. Heb alles al opgeruimd en schoongemaakt, geen idee wat ik nu moet doen. Behalve wachten............
Dus als dat al die tijd zo moet gaan word ik echt gillend gek
Maak maar grappenquote:Op zondag 23 mei 2004 12:19 schreef het volgende:
[..]
Je mag hier wel schoon komen maken hoor
miss_dynastie is heel erg gul
Strijken hoeft niet meer, dat heb ik al gedaan
Heb je de geboortekaartjes al geregeld??quote:Op zondag 23 mei 2004 12:21 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Maak maar grappen, ik dacht vanochtend echt; waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat moet ik doen :|
Had om half 10 al drie vriendinnen opgebeld. Ik ben druk met school, scriptie en werken en dat komt nu allemaal op tijd af, maar die tussentijd gaan zitten wachten is denk ik niks voor mij
Nou ik had gister een briljant idee. Maar moet eerst weten of ik daar papier voor kan vinden en dat kan natuurlijk niet op zondagquote:Op zondag 23 mei 2004 12:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je de geboortekaartjes al geregeld??
Ga borduren mutsquote:Op zondag 23 mei 2004 12:26 schreef Anitra het volgende:
Deze dame zit zich ook aardig te vervelen
En mijn humeur word er niet beter op dan, nergens geen zin in en niks weten te doen.
Dan zo mijn bed maar weer in denk ik
quote:Op zondag 23 mei 2004 12:23 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Nou ik had gister een briljant idee. Maar moet eerst weten of ik daar papier voor kan vinden en dat kan natuurlijk niet op zondag![]()
Niet te lomp zegquote:Op zondag 23 mei 2004 12:30 schreef dutchie het volgende:
"Euh ja, dat moet eerst gebeuren natuurlijk."
![]()
Wat denk je: komt ie eerder of later?quote:Op zondag 23 mei 2004 21:51 schreef pluisje het volgende:
Over 3 weken zou ik al thuis mogen bevallen
Ja morgen dus welquote:Op zondag 23 mei 2004 22:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou het wel doen Luchtbel. Je hebt toch niks te doen, dus dan is het een mooie bezigheidstherapie
En die ene voor jezelf kan je dan weer voor de baby gebruiken als het een jongetje is en hij het ding kapotpiestquote:Op zondag 23 mei 2004 22:50 schreef livelink het volgende:
1 thermometer is voor de baby en 1 voor jezelf.
o.a. om goed in de gaten te houden of je geen ontstekingen krijgtquote:Op zondag 23 mei 2004 22:53 schreef Luchtbel het volgende:
Waarvoor gaan ze je temperatuur meten dan?
Om te kijken of zich geen ontsteking/ infectie ontwikkeltquote:Op zondag 23 mei 2004 22:53 schreef Luchtbel het volgende:
Waarvoor gaan ze je temperatuur meten dan?
Ja dusquote:Op zondag 23 mei 2004 22:55 schreef E.T. het volgende:
[..]
o.a. om goed in de gaten te houden of je geen ontstekingen krijgt
Ik roep al vanaf dag 1 bij wijze van spreken dat ie 1 a 2 weken te vroeg komt, wishfull thinking misschien, maar al mijn andere voorgevoelens omtrent de zwangerschap klopten ook, dus wie weet.quote:Op zondag 23 mei 2004 22:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat denk je: komt ie eerder of later?
Als je een thermometer zou gebruiken ipv twee, zouden je baby en jij elkaar kunnen infecteren. En van je baby naar jou is niet zo erg.. je wilt alleen niet dat jouw baby iets oploopt van jou. (een schimmel oid)quote:Op zondag 23 mei 2004 22:59 schreef Luchtbel het volgende:
Oh zo...
Maar wat is er dan mis met een gewone thermometer?
Misschien een stomme vraag hoor, maar stel je voor dat je in het ziekenhuis had willen bevallen, hadden ze je dan in verband met je ziekte op medische indicatie ingeleid? En is er nooit over gesproken dat jij bij de gyn onder controle zou moeten vanwege de fm? Gewoon nieuwsgierigquote:Op zondag 23 mei 2004 22:58 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ik roep al vanaf dag 1 bij wijze van spreken dat ie 1 a 2 weken te vroeg komt, wishfull thinking misschien, maar al mijn andere voorgevoelens omtrent de zwangerschap klopten ook, dus wie weet.
Een oorthermometer volstaat niet voor beiden of een van beiden?quote:Op zondag 23 mei 2004 23:01 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als je een thermometer zou gebruiken ipv twee, zouden je baby en jij elkaar kunnen infecteren. En van je baby naar jou is niet zo erg.. je wilt alleen niet dat jouw baby iets oploopt van jou. (een schimmel oid)
Volgens mij zijn digitale de meest gangbare (5 euro per stuk ofzo). Die ouderwetse kwik-dingen mogen geloof ik niet eens meer verkocht worden, en er was ook een reden waarom ze de eerste tijd geen oorthermometer mogen/willen gebruiken.quote:Op zondag 23 mei 2004 22:59 schreef Luchtbel het volgende:
Oh zo...
Maar wat is er dan mis met een gewone thermometer?
Voor het geval dat ik iets heel doms zeg; ik heb nog nooit een thermometer gebruikt voor mezelf.
Ja ik snap nu iddd wel waarom je er twee moet hebben. Ik wist niet dat ze ook bij mij moesten meten. Ik heb zo'n oorthermometer, gekregen toen uit huis ging maar zit nog steeds in de verbanddoos, nooit gebruikt. Ik had geen idee wat het verschil was, in wat ie deed.quote:Op zondag 23 mei 2004 23:01 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als je een thermometer zou gebruiken ipv twee, zouden je baby en jij elkaar kunnen infecteren. En van je baby naar jou is niet zo erg.. je wilt alleen niet dat jouw baby iets oploopt van jou. (een schimmel oid)
Ik heb zelf bij mijn vk aangegeven een zo normaal mogelijke zwangerschap te willen: ik kan wel tegen een stootje en wat pijn, en zolang ik zelf niet aangeef dat het niet goed gaat, laat zij me ook rustig mijn gang gaan. (ok, af en toe wordt ze een beetje boos als ik mijn bekkenband niet omdoe, of te eigenwijs ben om een paracetamolletje te nemen om de nacht door te komen, maar dat magquote:Op zondag 23 mei 2004 23:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag hoor, maar stel je voor dat je in het ziekenhuis had willen bevallen, hadden ze je dan in verband met je ziekte op medische indicatie ingeleid? En is er nooit over gesproken dat jij bij de gyn onder controle zou moeten vanwege de fm? Gewoon nieuwsgierig
quote:Op zondag 23 mei 2004 23:06 schreef pluisje het volgende:
[..]
Er is wel een kans dat ik wat sneller ingeleid zal worden dan een ander, bv als ik tegen de 40 weken echt op ben en ze bang is dat ik het niet meer trek of mijn lichaam gewoon echt aangeeft helemaal op te zijn.
Het is geen reden om naar een gyn te moeten, gelukkig, het beinvloedt de baby niet, alleen ikzelf heb het soms even wat zwaarder dan een gezond iemand. Maar da's mijn eigen keus
In het ziekenhuis hebben ze meestal (kantenklare) flesjes en melk. Als je persé een bepaald merk melk wilt geven, kan je het beste even vooraf informeren welk merk er in het ziekenhuis gegeven wordt. Als je zelf een ander merk wilt geven, dan moet je zelf een flesje en voeding meenemen (en even aangeven dat je je eigen melk meehebt).quote:Op maandag 24 mei 2004 12:25 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb even een vraag over flesvoeding.
Als je in het ziekenhuis gaat bevallen en je wilt flesvoeding geven, moet je dane en flesje en voeding meenemen naar het ziekenhuis? Kan er nergens wat over vinden?
Ej EW, leuk om eens wat van je te lezen!quote:Op maandag 24 mei 2004 13:20 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Dag allemaal!
Ben ik weer eens, sinds heel lange tijd.
Alle 'nieuwe' zwangeren van harte gefeliciteerd. En o,o,o, wat staan we ver bovenaan.......
Heb nu een week zwangerschapsverlof en om nu te zeggen dat ik er optimaal van geniet, nee.
Hebben jullie dat ook, dat je nu het zo dichtbijkomt en je alle tijd van de wereld hebt gaat lopen piekeren en je zorgen gaat lopen maken of alles wet goed is/gaat?
Ik zie niet op tegen de pijn van de bevalling, daar ben ik heel nuchter in. Maar voor de rest lijkt het of ik steeds meer beren en leeuwen op de weg zie. Misschien moet ik maar eens stoppen met lezen van al die zwangerschaps/bevallingsbladen.
En Robert? Die heeft als een ware Nico de hele babykamer in perfecte staat gebracht. Ik lees 'm elke zaterdagochtend voor uit het zwangerschapsboek, zodat hij ook meekrijgt wat er die week in mijn buik gebeurt. Erg gezellig altijd.
En ja, hij ligt nu helemaal in een deuk als hij mijn buik van links naar rechts ziet gaan als ik 's avonds op de bank hang. Als wordt hij nu wel erg nieuwsgierig en een beetje ongeduldig. Morgen gaat-ie mee naar de partneravond van de zwangerschapsgym.
Dutchie ik hoop dat je het zo lang mogelijk volhoudt zonder zenuwen!quote:Op maandag 24 mei 2004 15:02 schreef dutchie het volgende:
-knip-
Mensen zijn wel verbaasd dat ik niet zenuwachtig ben. Geloof me, dat komt tegen die tijd in veelvoud bij me terug hoor!
Jammer Bar, kun je niet af en toe bij een kennis of zo internetten? Of op je werk? Of bij familie? We willen toch wel graag op de hoogte blijven !quote:Op maandag 24 mei 2004 15:14 schreef Bar_en_Mar het volgende:
-knip-
we hopen tegen juli toch wel weer internet te hebben, maar jullie zien me vanzelf wel verschijnen.
een heel fijne tijd allemaal nog en tot snel weer.![]()
Oowww ge-wel-dig!quote:Op maandag 24 mei 2004 15:02 schreef dutchie het volgende:
1 ding moet je dus vooral niet doen, en dat heeft het mannetje in zijn oren geknoopt: Ga vooral niet meepuffen!
9 van de 10 kerels gaan hierdoor nl. tegen de vlakte aan, omdat ze het verkeerd doen.
Klinkt als bekkeninstabiliteitquote:Op maandag 24 mei 2004 21:46 schreef Sugar het volgende:
Phluphy!![]()
Mooi zo!
Anitra, goed dat je het aan gaat kaarten morgen, hoop voor je dat ze je helemaal gerust kan stellen!!!
Ik heb een vraagje en ik stel het met een klein beetje een benepen gevoel...
Ik heb 's nachts (slaap nu vaak op mijn zij) soms last diep in mijn heup, een soort bot-pijn. Dat lijkt te komen door de druk (of eigenlijk het hangen!) van mijn buik, maar kussentjes helpen nog niet echt. Herkent iemand het? Moet ik me zorgen maken?
Bovendien heb ik, na een tijdje gezeten te hebben, soms pijn aan beide liezen, maar dan ook meer binnenin en het voelt dan alsof mijn botten daar zeuren... Bekend? Eng?
Het gaat allebei vrij snel weer over, maar ik wil wel weten of ik op mijn hoede moet zijn! Dankjullliewel alvast!
...Of je komt erdoor in een rolstoel te zitten en komt er nooit meer vanaf...quote:Op maandag 24 mei 2004 21:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klinkt als bekkeninstabiliteiten nee dat is niet eng, hooguit vervelend/pijnlijk
Was niet lullig bedoeld hoor!quote:Op maandag 24 mei 2004 22:03 schreef Danny het volgende:
[..]
...Of je komt erdoor in een rolstoel te zitten en komt er nooit meer vanaf...
Neuh, maar als zij last heeft van d'r bekken kan ze beter gewoon zsm daar naar laten kijken. Met Knor is het ook vanwege te laat ontdekken en afdoen als 'spierpijn' verkeerd gegaan namelijk.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:04 schreef Loena-tik- het volgende:
Was niet lullig bedoeld hoor!
Ik heb daar ook erg last van en geef het tot nu toe de schuld aan het feit dat dat schaambot extreem gevoelig is standaard al, laat staan dat iemand er tenaan zit te bonken. Ben benieuwd wat je gyn zegt en of ik toch ook zorgen daarover moet gaan maken.quote:Op maandag 24 mei 2004 21:06 schreef Anitra het volgende:
Ik denk dat ik morgen toch wel even ga bellen met de gyn, want ik heb echt het gevoel dat frummel bijna naar buiten komt als ie schopt. Zo laag schopt ie en het doet nog verdomd veel zeer ook. Dat geeft me best wel angst......
Mee eens, maar ik zei toch ook tegen Sugar dat het klonk als BI?quote:Op maandag 24 mei 2004 22:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Neuh, maar als zij last heeft van d'r bekken kan ze beter gewoon zsm daar naar laten kijken. Met Knor is het ook vanwege te laat ontdekken en afdoen als 'spierpijn' verkeerd gegaan namelijk.
Klopt, maar je zei ook dat het geen kwaad kon, terwijl dat lang niet altijd het geval is. Er zijn voldoende gevallen van BI bekend (alleen hier op FOK! al) van mensen die (blijvend) invalide zijn geworden.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:10 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik zei toch ook tegen Sugar dat het klonk als BI?
Heb jij ook soms het gevoel dat de botten bewegen door het hoppen van de kleine?quote:Op maandag 24 mei 2004 22:09 schreef Knorretje het volgende:
[..]
Ik heb daar ook erg last van en geef het tot nu toe de schuld aan het feit dat dat schaambot extreem gevoelig is standaard al, laat staan dat iemand er tenaan zit te bonken. Ben benieuwd wat je gyn zegt en of ik toch ook zorgen daarover moet gaan maken.
Hmmz, ontopic dusquote:Op maandag 24 mei 2004 22:13 schreef Knorretje het volgende:
he danny, als je toch in dit topic bent vertel eens ffies over jou belevind van deze en de vorige zwangerschap..
quote:Op maandag 24 mei 2004 22:16 schreef Loena-tik- het volgende:
Nou, ik hou er over op hoor, heb geen zin om hier een ruzie-sfeertje te maken, ik zout wel ff op hoor!
mijn botten bewegen sowieso, das nooit meer naar alicia goed gekomen. Het gewraakte kraakbeen is niet volledig teruggekomen dus de helften zijn en blijven los van elkaar en schuren, schuiven en verzakken standaard. Dat is nu wel erger geworden en meer en nadrukkelijker aanwezig.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:20 schreef Anitra het volgende:
[..]
Heb jij ook soms het gevoel dat de botten bewegen door het hoppen van de kleine?
Als ik wat weet morgen gooi ik het hier neer knor
Nee, maar heb hier wel het gevoel dat mijn woorden een beetje uitgemeten worden. Misschien klonken mijn woorden in jouw(jullie) oren wat bagatelliserend, maar nog maals dat was niet mijn intentie!quote:Op maandag 24 mei 2004 22:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Een verschil van mening is iets anders dan ruzie(sfeertje) hoor
aansluitquote:Op maandag 24 mei 2004 22:29 schreef pluisje het volgende:
In weze wordt het bekken van iedere zwangere vrouw week en instabieler tijdens een zwangerschap, maar het kan geen kwaad om het goed in de gaten te houden, omdat je er bij ernstige gevallen maar beter snel bij kan zijn.
Maar het betekent ook dat bijna iedere zwangere vrouw wel in meer of mindere mate last kan krijgen van het bekken, en er gelukkig lang niet altijd sprake is van iets ernstigs. Dus wel in de gaten houden en aankaarten, maar niet meteen het ergste vrezen, als het aan mij ligt
Knikt heftig ja.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:30 schreef Anitra het volgende:
Ja ik heb het ook dat het altijd zo gebleven is, maar nu echt met een schop er tegen aan dat het dan extra beweegd en dat doet zeer. Maar dat laag itten en trappen doet zoiezo veel meer pijn dan gewoon een trap in je buik vind ik.
Of je leest de post van je vrouw even...quote:Op maandag 24 mei 2004 22:03 schreef Danny het volgende:
[..]
...Of je komt erdoor in een rolstoel te zitten en komt er nooit meer vanaf...
Ze zeggen dus exact hetzelfde, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:01 schreef Knorretje het volgende:
sugar: klinkt als bekkenpijn. Tijdens de zwangerschap verweekt het daar allemaal een beetje om de doorgang makkelijker te maken. Als je echt meer last krijgt kan het natuurlijk zijn dat je meer verweekt dan 'normaal' is en dit voor 'verzakkingen' kan zorgen of ergere bekken en rugklachten als bekkeninstabiliteit. (maar BI is dan makkelijk te vinden met een echotje)
edit: gewoon in de gaten houden en ff melden bij de vk de volgende keer (tenzij de klachten erger worden voor je daar weer heen gaat dam ff bellen ofzo)
compleet anders dus, als je gewoon de postings eens leest/.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Ze zeggen dus exact hetzelfde, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik.![]()
Of je leest je even in in twee verschillende dingen, te weten bekkenKLACHTEN en bekkenINSTABILITEIT. Daar zit namelijk nogal een verschil in.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Of je leest de post van je vrouw even...
Dat klopt, dat ligt inderdaad aan jou. Je vrouw zegt dat Bekkeninstabiliteit hooguit lastig is, mijn vrouw is er blijvend invalide van geworden. Geeft verder niets, maar blaat niet zo hoog van de toren als je geen verstand van zaken hebtquote:Ze zeggen dus exact hetzelfde, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik.![]()
Ik heb hierover al wat geschreven, ga niet nog een keer excuses maken( voor iets wat trouwens absoluut niet mijn bedoeling was!)quote:Op maandag 24 mei 2004 22:56 schreef Danny het volgende:
Je vrouw zegt dat Bekkeninstabiliteit hooguit lastig is, mijn vrouw is er blijvend invalide van geworden.
Volgens mij heb je dan toch gewoon klachten, maar goed...quote:Op maandag 24 mei 2004 22:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Of je leest je even in in twee verschillende dingen, te weten bekkenKLACHTEN en bekkenINSTABILITEIT. Daar zit namelijk nogal een verschil in.
Over blaten gesproken...quote:Dat klopt, dat ligt inderdaad aan jou. Je vrouw zegt dat Bekkeninstabiliteit hooguit lastig is, mijn vrouw is er blijvend invalide van geworden. Geeft verder niets, maar blaat niet zo hoog van de toren als je geen verstand van zaken hebt
Wat goedquote:Op maandag 24 mei 2004 17:20 schreef phluphy het volgende:
*Update*
Volgens mij is dat ook precies wat Sugar nu gaat doen, als ik haar posting goed heb begrepen.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Dit (deel van) het forum is om elkaar te helpen/informeren, zeker als het eigen ervaringen betreft, maar je hoeft mensen niet zenuwachtiger te maken dan ze eventueel al zijn. Zeg dan alleen: "Als je er over twijfelt, ga dan naar je VK of gyn, die kan je over het algemeen met een stuk meer zekerheid dan hier, vertellen wat er met je aan de hand is. (en ik mag aannemen dat je nu niet komt met het verhaal dat dat soort mensen het ook helemaal fout kunnen hebben)
Je zal er zeker ervaring mee hebben, maar het lijkt me logisch dat je visie op een bepaald iets wat meer gekleurd is als je het zelf hebt meegemaakt. Juist doordat het bij knor te laat ontdekt is, is het zo uit de hand gelopen of hoe ik het moet formuleren.... ik denk dat iedereen die zoiets heeft meegemaakt met een bepaalde angst zo'n berichtje van sugar zou lezen. Ik denk dat sugar niet heel angstig is geworden, maar wel wat beter voorbereid naar de vlos kan.quote:Ga mij niet vertellen dat ik er geen verstand van heb, dat heb ik voldoende en anders heb ik mijn eigen kennisbron, namelijk mijn vrouw.... (ex-pleeg op een kraamafdeling en dus veel meer praktijkervaring dan de gemiddelde OUD-er)
Klopt je hebt klachten, maar bekkenpijn hoort bij een normale zwangerschap, bekkeninstabiliteit niet en daarbij zijn de klachten helaas wat erger en grootschaliger.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij heb je dan toch gewoon klachten, maar goed...
Klopt de meeste mensen hebben dan ook vaak te maken met de 'standaard' bekkenpijn en bekkenklachten die bij een zwangerschap horen en niet met bekkeninstabiliteit waarbij het kraakbeen dus echt compleet weg is en onherstelbare schade aanricht met blijvende pijnklachten en in het ergste geval invaliditeit. Daar zit het verschil dus in, in het wel of niet hebben van BI of bekkenpijn/bekkenklachten.quote:maar wat ik hier heel vaak zie en ik gebruik jullie nu als voorbeeld, is dat de ergste dingen heel snel geprojecteerd worden op anderen. De meeste mensen worden nu eenmaal NIET invalide daarvan. Heel sneu geconstateerd, maar het is een feit.
Dat is dus precies wat Ik deed, ik gaf aan dat het wel eens de normale bekkenklachten konden zijn die bij een zwangerschap horen vanwege de verweking daarbeneden om de doorgang toegankelijker te maken voor de bevalling. Ik hield het express op bekkenpijn/bekkenklachten zoals in de meeste boeken sites beschreven word ipv het te benoemen als bekkeninstabiliteit wat een stuk erger is omdat dat vaak schade oplevert in wat voor mate dan ook. Je eigen vrouw noemde het direct bekkeninstabiliteit en maakte dus in mijn ogen sugar sneller zenuwachtig dan ik om de klachten veel ernstiger te bestempelen.quote:Dit (deel van) het forum is om elkaar te helpen/informeren, zeker als het eigen ervaringen betreft, maar je hoeft mensen niet zenuwachtiger te maken dan ze eventueel al zijn. Zeg dan alleen: "Als je er over twijfelt, ga dan naar je VK of gyn, die kan je over het algemeen met een stuk meer zekerheid dan hier, vertellen wat er met je aan de hand is.
en toch komt dat helaas nog steeds voor. Zeker in gevallen waar het anders verloopt dan als het boekje vermeld.quote:(en ik mag aannemen dat je nu niet komt met het verhaal dat dat soort mensen het ook helemaal fout kunnen hebben)
precies volgens mij wat ik deed, eerst afgaan op de normale zwangerschapscyclus, denken aan bekkenpijn en adviseren het in de gaten te houden en terloops bij de vk melden als ze er was, mits ze er voor die tijd niet extreem veel pijn van kreeg. En ook de reden dat ik hier al zo min mogelijk post omdat ik een compleet ander beeld geef van een roze wolk, iets wat ik anderen niet graag 'opdring'quote:Nogmaals, het is "klote" dat het jullie is overkomen, maar "blaat" het niet anderen aan of, wat genuanceerder, probeer wat voorzichtiger te zijn met mensen die er blijkbaar heel onzeker over zijn.
fijn dat jouw vrouw er meer over weet dan de gemiddelde oud-er of mijn behandelden artsen die het nog steeds niet kunnen verklaren en behalve een zeer zware risicovolle operatie geen oplossing weten voor de kachten, het ontstaan en de gevolgen en de verschillen bij zwangeren.quote:Ga mij niet vertellen dat ik er geen verstand van heb, dat heb ik voldoende en anders heb ik mijn eigen kennisbron, namelijk mijn vrouw.... (ex-pleeg op een kraamafdeling en dus veel meer praktijkervaring dan de gemiddelde OUD-er)
Mag ik vragen wat zo'n operatie dan inhoudt en wat de risico's zijn?quote:Op maandag 24 mei 2004 23:37 schreef Knorretje het volgende:
<knip>behalve een zeer zware risicovolle operatie geen oplossing weten voor de kachten, het ontstaan en de gevolgen en de verschillen bij zwangeren.
quote:Op maandag 24 mei 2004 23:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat zo'n operatie dan inhoudt en wat de risico's zijn?
yep maar het blijft hier een serieuze optie/overweging. Vandaar ook deze zwangerschap, na de operatie kan het niet meer en het bij eentje laten had gekund maar het kriebelde te veel om niet voor een tweede te gaan voor we definitief niet meer kunnen. Maar goed, die keuze komt pas na de bevalling en dan nog zal ik niet over 1 nacht ijs gaan (en denk ik zelfs dat ik het niet eerder aandurf als beide kids op school zitten en minder hinder van mijn revalidatieproces hebben, je ontneemt hen best veel in die periode)quote:Op maandag 24 mei 2004 23:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Jeetje, dat is inderdaad wel heel heftig
Dit is dus niet waar.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:37 schreef Knorretje het volgende:
[..]
Klopt je hebt klachten, maar bekkenpijn hoort bij een normale zwangerschap, bekkeninstabiliteit niet en daarbij zijn de klachten helaas wat erger en grootschaliger.
Zie quote 1quote:Klopt de meeste mensen hebben dan ook vaak te maken met de 'standaard' bekkenpijn en bekkenklachten die bij een zwangerschap horen en niet met bekkeninstabiliteit waarbij het kraakbeen dus echt compleet weg is en onherstelbare schade aanricht met blijvende pijnklachten en in het ergste geval invaliditeit. Daar zit het verschil dus in, in het wel of niet hebben van BI of bekkenpijn/bekkenklachten.
Bekkeninstabiliteit is in eerste instantie niet iets om je heel druk over te maken wanneer je er "niet zoveel last van hebt". Symfysiolyse is dat wel, maar dat is een hele ernstige vorm.quote:Dat is dus precies wat Ik deed, ik gaf aan dat het wel eens de normale bekkenklachten konden zijn die bij een zwangerschap horen vanwege de verweking daarbeneden om de doorgang toegankelijker te maken voor de bevalling. Ik hield het express op bekkenpijn/bekkenklachten zoals in de meeste boeken sites beschreven word ipv het te benoemen als bekkeninstabiliteit wat een stuk erger is omdat dat vaak schade oplevert in wat voor mate dan ook. Je eigen vrouw noemde het direct bekkeninstabiliteit en maakte dus in mijn ogen sugar sneller zenuwachtig dan ik om de klachten veel ernstiger te bestempelen.
Ja, dan kun je nergens meer op vertrouwen. Je kunt in elk geval nooit voor de volle 100% op ervaringen van anderen vertrouwen, aangezien je over het algemeen alleen de slechte ervaringen hoort.quote:en toch komt dat helaas nog steeds voor. Zeker in gevallen waar het anders verloopt dan als het boekje vermeld.
Dat idee heb ik in elk geval wel.quote:precies volgens mij wat ik deed, eerst afgaan op de normale zwangerschapscyclus, denken aan bekkenpijn en adviseren het in de gaten te houden en terloops bij de vk melden als ze er was, mits ze er voor die tijd niet extreem veel pijn van kreeg. En ook de reden dat ik hier al zo min mogelijk post omdat ik een compleet ander beeld geef van een roze wolk, iets wat ik anderen niet graag 'opdring'
Nogmaals. Bekkenpijn=bekkeninstabiliteit.(zie voor bron nogmaals de links)quote:fijn dat jouw vrouw er meer over weet dan de gemiddelde oud-er of mijn behandelden artsen die het nog steeds niet kunnen verklaren en behalve een zeer zware risicovolle operatie geen oplossing weten voor de kachten, het ontstaan en de gevolgen en de verschillen bij zwangeren.
Klopt, alleen werd er gezegd dat het 'geen kwaad kon' en 'onschuldig is'. Dat is niet helemaal correct natuurlijk, want het kan in veel gevallen wel degelijk kwaad, en ik ben van mening dat je iemand die last begint te krijgen beter kan voorlichten over dingen die evt fout kunnen gaan zodat een overleg met de gynaecoloog/orthopeed wat meer belang krijgt.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat jouw vrouw er invalide van is geworden is heel vervelend,(sorry, ik kan me er inderdaad geen voorstelling van maken, excuses vooraf...) maar wat ik hier heel vaak zie en ik gebruik jullie nu als voorbeeld, is dat de ergste dingen heel snel geprojecteerd worden op anderen. De meeste mensen worden nu eenmaal NIET invalide daarvan. Heel sneu geconstateerd, maar het is een feit.
Die kunnen het wel degelijk helemaal fout hebben. Verder ben ik van mening dat de mensen die hier rondhobbelen allemaal volwassen en intelligent zijn en dat die niet als kind behandeld hoeven te worden door ze tegen vanalles en nogwat te beschermen of ze 'niet bang te maken'.quote:Dit (deel van) het forum is om elkaar te helpen/informeren, zeker als het eigen ervaringen betreft, maar je hoeft mensen niet zenuwachtiger te maken dan ze eventueel al zijn. Zeg dan alleen: "Als je er over twijfelt, ga dan naar je VK of gyn, die kan je over het algemeen met een stuk meer zekerheid dan hier, vertellen wat er met je aan de hand is. (en ik mag aannemen dat je nu niet komt met het verhaal dat dat soort mensen het ook helemaal fout kunnen hebben)
Ik denk dat iemand die hoort dat er mensen zijn die er blijvende invaliditeit aan over hebben gehouden sneller aangespoord wordt er werk van te maken dan iemand die hoort dat het 'maar' BI is en dat dat geen kwaad kan. Meningsverschil misschien, maar nogmaals, ik behandel volwassenen graag op een volwassen manier door ze van correcte informatie te voorzien.quote:Nogmaals, het is "klote" dat het jullie is overkomen, maar "blaat" het niet anderen aan of, wat genuanceerder, probeer wat voorzichtiger te zijn met mensen die er blijkbaar heel onzeker over zijn.
Praktijkervaring heb je als je BI hebt of hebt gehad. Feit dat ze zegt dat het geen kwaad kan zegt al genoeg natuurlijk.quote:Ga mij niet vertellen dat ik er geen verstand van heb, dat heb ik voldoende en anders heb ik mijn eigen kennisbron, namelijk mijn vrouw.... (ex-pleeg op een kraamafdeling en dus veel meer praktijkervaring dan de gemiddelde OUD-er)
Ja! Dat ga ik doen. En nogmaals: volgens mij vindt iedereen dat het beste, dus ik heb wel veel gehad aan jullie adviezen en ervaringen!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:52 schreef Danny het volgende:
Sugar gaat het overleggen met de gyn
ik heb niet eens zin meer om op de rest in te gaan, jij weet het toch allemaal beter.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat idee heb ik in elk geval wel.
Zoiets had ik zaterdag nou ook. Ik was er ook nog erg misselijk bij. Dus eigenlijk ben ik er een beetje vanuit gegaan dat de baby ff enorm aan het groeien was en alles aan de kant duwde. Darmen en maag tegelijk zal ik maar zeggen. Heb het idee dat het nu weer een beetje op z'n plek zit. Geen darmkrampen meer en ook niet meer zo misselijk. Mijn buik voelt alleen wel enorm vol en af en toe krijg ik een flinke trap als ik niet genoeg rechtop zit volgens de kleinequote:Op dinsdag 25 mei 2004 07:25 schreef Sugar het volgende:
Ik was wakker en kreeg een soort kramp, menstruatieachtige pijn in mijn hele buik, met tegelijkertijd het gevoel van darmkramp, alsof ik een paar flinke scheten moest laten ofzo... Raar gevoel, pijnlijk en het hield even aan.
Toen het weg was, haalde ik opgelucht adem en vroeg me af wat het kon zijn. Maar vlak daarna (voor mijn gevoel zat er hooguit 1 minuut tussen) kwam het weer! Even lang en even heftig. Dat is ongeveer 6 of 8 keer doorgegaan... Daarna kon ik weer slapen.
Ra ra ra, wat is dit?
Inderdaad, dat blijkt wel uit jullie kennis....quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:22 schreef Knorretje het volgende:
[..]
ik heb niet eens zin meer om op de rest in te gaan, jij weet het toch allemaal beter.
En wat betreft bovenstaande quote: wat jij wil.![]()
He, hou het hier even een beetje gezellig. Er lopen hier allemaal vrouwen rond die last hebben van hormoonschommelingen en die op de gekste dingen gevoelig kunnen reageren. Ik kan op het moment bijvoorbeeld slecht tegen meningsverschillen waar maar geen einde aan komt. Dus, misschien willen jullie mij een lol doen en doordiscuseren in een ander topic? Bedankt!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Inderdaad, dat blijkt wel uit jullie kennis....
Lees even wat bronnen. De reactie van Danny spreekt boekdelen...![]()
![]()
We hoeven met zijn allen niet allemaal poeslief en aardig te zijn hoor. Ik reageer op wat mijn kant opkomt. Daarbij is dit een forum en dus een plek waar gediscusieerd kan worden. Zodra mensen mij van gebrek aan kennis beschuldigen en het woord zelf niet eens correct kunnen schrijven, dan reageer ik daar op ja.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
He, hou het hier even een beetje gezellig. Er lopen hier allemaal vrouwen rond die last hebben van hormoonschommelingen en die op de gekste dingen gevoelig kunnen reageren. Ik kan op het moment bijvoorbeeld slecht tegen meningsverschillen waar maar geen einde aan komt. Dus, misschien willen jullie mij een lol doen en doordiscuseren in een ander topic? Bedankt!
Prima, maar hou wel even in de gaten in welk topic je zit. Ik heb in mijn vorige post al uitgelegd waarom en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
We hoeven met zijn allen niet allemaal poeslief en aardig te zijn hoor. Ik reageer op wat mijn kant opkomt. Daarbij is dit een forum en dus een plek waar gediscusieerd kan worden. Zodra mensen mij van gebrek aan kennis beschuldigen en het woord zelf niet eens correct kunnen schrijven, dan reageer ik daar op ja.
Mijn buik ookquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:58 schreef LadyS het volgende:
dat zou het inderdaad kunnen zijn, tinkepink.. Ik hoop alleen niet dat het een groeispurt is in mijn geval, want mijn buik was al te groot![]()
ik moet 1 juni weer naar de vk en dan kijkt ze wat ze verder gaat doen. Als ik nóg verder voor ben gaan lopen krijg ik een echo geloof ik. Dus ik ben benieuwd volgende weekquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn buik ookVolgens een verloskundige hier loop ik zeker anderhalve maand voor op schema....
(volgens mijn eigen verloskundige gaat het gelukkig allemaal precies zoals het hoort)
Hameren op een tikfout is inderdaad een geweldige manier om je gelijk te halen. Top-argumentquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:57 schreef Five_Horizons het volgende:
We hoeven met zijn allen niet allemaal poeslief en aardig te zijn hoor. Ik reageer op wat mijn kant opkomt. Daarbij is dit een forum en dus een plek waar gediscusieerd kan worden. Zodra mensen mij van gebrek aan kennis beschuldigen en het woord zelf niet eens correct kunnen schrijven, dan reageer ik daar op ja.
Had ie nog wel het fatsoen beschaamd te kijkenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:53 schreef Tinkepink het volgende:
En dan komt zo'n oetlul mij dus even ter verantwoording roepen.
Uiteraard barstte ik meteen in tranen uit
Ik durf te beweren, en dat met grote stelligheid, dat wij vele malen meer over BI hebben gelezen dan jij. Dat jij nu twee linkjes hebt gelezen omdat je alwetend over wil komen en daarmee jezelf als dé expert op het gebied van BI wil presenteren is je goed recht natuurlijk, maar het komt zo knullig over.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:23 schreef Five_Horizons het volgende:
Lees even wat bronnen. De reactie van Danny spreekt boekdelen...
Hij bond in ieder geval wel aardig in en nu is hij hard aan het werk. Ik hoop alleen niet dat hij boos is, want hij komt uit ons dorp en ons dorpje is erg klein....quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Had ie nog wel het fatsoen beschaamd te kijken?
Eensch, hoewel een discussie natuurlijk wel zou moeten kunnen (of moet iedereen in OUD het met elkaar eens zijn ?)quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:24 schreef Lois het volgende:
Zullen we dan nu weer terugkeren naar de orde van de dag?
Je gelijk halen, daar is dit topic niet voor bedoeld. De standpunten zijn duidelijk, laten we het hier dan bij houden?
Mannen hebben toch geen last van hormonen ??quote:Dat geruzie is niks in zo'n door hormonen bezwangerd topic.
neej, die zijn al gewoon koppig zonder last te hebben van hormonenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Eensch
[..]
Mannen hebben toch geen last van hormonen ??
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:31 schreef LadyS het volgende:
[..]
neej, die zijn al gewoon koppig zonder last te hebben van hormonen
Discussie moet zeker kunnen, dat is toch ook gebeurd? Maar nu gaan we zeuren praten over spelfouten enzo en dan wordt de sfeer wat grimmiger en dat is nu weer niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Eensch, hoewel een discussie natuurlijk wel zou moeten kunnen (of moet iedereen in OUD het met elkaar eens zijn ?)
[..]
Mannen hebben toch geen last van hormonen ??
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:30 schreef Luchtbel het volgende:
Goedemorgen
Voor de rest heb ik een vriendin gevonden op de mutsenzwemclubdegene die iedere keer net zo nors in het rond keek als ik
Zwemmen is wel oke als het leuk is. Als m'n beebje geboren is wil ik ook met hem zwemmen, straks dan. Maar of ik echt bij zo'n groep ga weet ik nog niet. Niet als al die anderen erop gaan iig. Maak ik m'n eigen groepje wel; LadyS je bent bij deze uitgenodigdquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:33 schreef LadyS het volgende:
[..]ik ben niet meer geweest
en ik wil wel weer zwemmen, maar dan ga ik wel voor mezelf zwemmen
(als ik mijn badpak nog pas)
Ik kan het nu goed vinden met iemand van de gym
Als ie boos is, kun je het altijd op je zwangerschap gooienquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hij bond in ieder geval wel aardig in en nu is hij hard aan het werk. Ik hoop alleen niet dat hij boos is, want hij komt uit ons dorp en ons dorpje is erg klein....
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:37 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Zwemmen is wel oke als het leuk is. Als m'n beebje geboren is wil ik ook met hem zwemmen, straks dan. Maar of ik echt bij zo'n groep ga weet ik nog niet. Niet als al die anderen erop gaan iig. Maak ik m'n eigen groepje wel; LadyS je bent bij deze uitgenodigd
We hebben gisteren leren persenquote:Wel cool van je gym, ik heb nog steeds geen spijt
Haha het kan ook andersquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:40 schreef dutchie het volgende:
Wel grappig, als ik me 's nachts omdraai is het alsof het kaboutertje pas een fractie van een tel later in de gaten heeft dat ik gedraaid ben. Ineens voel je dan je buik met vol gewicht naar de andere kant "plonsen".
Gezellig it is.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:41 schreef LadyS het volgende:
[..]gezellig
Maar het is ook gewoon leuk om overal over te kletsen. Over waar je bang voor bent enzo.. nou ja.. gewoon leuk
Jaaaaa, bakerpraatjes dat vind ik een goeie. Misschien dat ik dan zelf kan voorspellen of Pukkie een jongetje of een meisje wordtquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:43 schreef dutchie het volgende:
Ow! Ik zie trouwens dat we alweer het einde naderen van dit topic.
Iemand nog leuke ideëen voor het volgende thema? Of moeten we er toch maar van af stappen?
Anders heb ik ms nog wel een leuke: bakerpraatjes.
Je weet wel, al die boerenwijsheden rondom een zwangerschap en dan met name rondom het voorspellen van het geslacht.
Komt het dan niet angstaanjagend dichtbijquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:41 schreef LadyS het volgende:
We hebben gisteren leren persen![]()
![]()
![]()
met bijbehorende houdingen enzo
Dan voel je je wel even voor aap liggen
* Sjeen gaat op de grond liggen voor Dutchie, zodat er helemaal niks meer weg kan gaan!!!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:11 schreef dutchie het volgende:
Loena neee!!!
Toch niet vanwege 1 meningsverschil?
Kom op zeg, laat het gaan en focus je ergens anders op.
Maar je gaat niet weg!
Dutchie blokkeert de deur met haar kolossale lijf.
Loena, ik snap je wel een beetje, ik trek me dingen ook heel persoonlijk aan op dit moment (gut, hoe leg ik dat nou uit en waar gooi ik dat op), terwijl ze vaak blijkbaar niet zo bedoeld zijn. Het is gewoon toevallig een woordje dat verkeerd is gevallen, je hebt daar je excuses voor aangeboden, klaar. Ik kan me goed voorstellen dat dat woordje verkeerd is gevallen, maar begrijp ook helemaal dat het niet zo bedoeld is. Je hoeft je helemaal niet gedwongen te voelen te vertrekken, ik denk dat niemand hier je kwijt wilquote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:09 schreef Loena-tik- het volgende:
Groetjes Loena![]()
I know, maar ik heb het daar op het moment moeilijk mee, dus ik kan me wel voorstellen dat dat voor haar ook geldtquote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:27 schreef dutchie het volgende:
Miss_D, dat persoonlijk aantrekken moet je dus juist niet doen. Dingen worden nl. in schrift makkelijker gezegd dan in werkelijkheid. Probeer te relativeren.
Precies!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het is gewoon toevallig een woordje dat verkeerd is gevallen, je hebt daar je excuses voor aangeboden, klaar. Ik kan me goed voorstellen dat dat woordje verkeerd is gevallen, maar begrijp ook helemaal dat het niet zo bedoeld is. Je hoeft je helemaal niet gedwongen te voelen te vertrekken, ik denk dat niemand hier je kwijt wil. Overigens begrijp ik nu wel wat Cynix bedoelt met 'in een discussie vallen hier altijd slachtoffers', dat is mijns inziens wel jammer. Nu haar 94 kilo in de strijd werpt....... BLIJF!!!
![]()
Wij hebben juist niet met de houding erbij geoefend, omdat er zoveel mogelijkheden zijn qua houdingen en je zelf maar moet ervaren welke de beste is:quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:41 schreef LadyS het volgende:
We hebben gisteren leren persen![]()
![]()
![]()
met bijbehorende houdingen enzo
Dan voel je je wel even voor aap liggen
Daar heb je een man voor...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:36 schreef Elegantly Wasted het volgende:
[..]
Bij dat laatste kan ik me dus helemaal niets voorstellen. Waar laat je je been dat niet op het bed rust![]()
Dat wordt door vlos of man omhoog gehouden, ik heb dat ooit eens gezien bij de bevalling.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:36 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Bij dat laatste kan ik me dus helemaal niets voorstellen. Waar laat je je been dat niet op het bed rust![]()
Hmmm.... ik geloof niet dat DIGGER vanuit horizontale positie vanaf de grond bij mijn been op het bed kanquote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:42 schreef Dylan Dog het volgende:
Daar heb je een man voor...
Superlijm (of een nieuw kabeltje)quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:14 schreef Anitra het volgende:
Het kan zijn dat ik deze week niet online ben. De Hond is nl boven op bed gaan zitten en dan zo dat mijn kabel kapot is gegaan en lappie dus geen contact meer kan maken met de gewone pcNu doet ie het weer even voor 2 sec, maar kan niet de hele tijd kabeltje vast blijven houden of niet bewegen.
Ben ik nou gek of mis ik Knorretje en Danny in dit lijstjequote:Op donderdag 20 mei 2004 19:00 schreef Brighteyes het volgende:
Vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 55
a.s. papa's en mama's:
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
***27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger***
30 juni 2004: RRRobert
02 juli 2004: Xeliana
***03 juli 2004: pluisje en rickmans***
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
10 juli 2004: Luchtbel
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus2004: Anitra
23 augustus 2004: phluphy
28 augustus 2004: Bar_en_ Mar
02 september 2004: Loena-tik-
16 september: Reanimatie.com (papa)
16 september 2004: piglet
8 oktober 2004: m@x
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
***23 december 2004: Texelonia en Micha***
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
16 januari 2005: Renegate
***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
Mij denken oversight zijn . . .quote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ben ik nou gek of mis ik Knorretje en Danny in dit lijstje
Wattequote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:18 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Mij denken oversight zijn . . .
Dat BrightEyes ze gewoon vergeten zijn . . .quote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Watte
Lijkt me stug, aangezien ze waarschijnlijk gewoon het lijstje gekopieerd heeft.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:21 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Dat BrightEyes ze gewoon vergeten zijn . . .
Behold . . . !quote:Bericht 2% gewijzigd door Knorretje op 25-05-2004 10:04
Ja daar zat ik ook al over na te denken, vreemd toch....quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:20 schreef ikikke het volgende:
Ik hoop dat er niks met Knorretje aan de hand is(dat ze niet meer in het lijstje staat bedoel ik)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |