abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2004 @ 19:00:54 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19274853
Vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 55

a.s. papa's en mama's:

21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
***27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger***
30 juni 2004: RRRobert
02 juli 2004: Xeliana
***03 juli 2004: pluisje en rickmans***
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
10 juli 2004: Luchtbel
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus2004: Anitra
23 augustus 2004: phluphy
28 augustus 2004: Bar_en_ Mar
02 september 2004: Loena-tik-
16 september: Reanimatie.com (papa)
16 september 2004: piglet
8 oktober 2004: m@x
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
***23 december 2004: Texelonia en Micha***
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
16 januari 2005: Renegate

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

[ Bericht 2% gewijzigd door knorretje op 25-05-2004 10:04:18 ]
  donderdag 20 mei 2004 @ 19:01:59 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19274875
Knorretje en Danny? Hoe is het nu? Als ik het goed zie geen update meer sinds gisterenochtend. Is alles ok daar?
  donderdag 20 mei 2004 @ 19:42:46 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19275698
Zo, in verband met de grote verbouwing hier in huis (zolder zonder ramen en trap omtoveren in slaapkamer + badkamer met een heleboel ramen en vaste trap), heeft mijn man vandaag de computer naar beneden gebracht. Hij (de computer dus) staat nu in de 'tuinkamer annex bibliotheek' (wat klinkt dit decadent zeg, sorry).
Helemaal geweldig, want nu kan ik in de laatste maandjes van de zwangerschap rustig achter de computer zitten terwijl Indy lekker in de tuin speelt. Erg fijn!

Verder gaat het hier zozo. Ik merk dat de hormoontjes toch weer vat beginnen te krijgen op mijn humeur. Ik kan dagen lopen piekeren over iets dat iemand tegen me gezegd heeft en ik denk de hele tijd dat ik raar doe en dat niemand me aardig vindt enzo. Ben echt vreselijk onzeker!
Dat ben ik normaal ook wel, maar dan kan ik rare en nare gedachten wegrationaliseren. Helaas lukt dat onder invloed van de hormonen nu wat minder. Gelukkig heb ik in de gate wat er met me aan de hand is en kan ik het op die manier in de hand houden. Ik ben niet van plan om net als tijdens de vorige zwangerschap te eindigen in een depressie!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 20 mei 2004 @ 21:21:45 #4
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19278194
Even een quotje van mij uit het vorige topic
quote:
Heb trouwens een ideetje voor Z&G-topic in het algemeen.
Is het een idee om aan elk deeltje 1 of meerdere thema's te verbinden? Niet dat dat dan het enige is waar dan over gebabbeld wordt, maar als een rode draad door het topic?
Zo zou ik voor het volgende deel het bijv. leuk vinden om als thema te hebben: DE mannen.
Hoe zij de zwangerschap ervaren enz.
Zo kun je natuurlijk elke keer een bep. thema oppakken. Maar het belangrijkste blijft dan natuurlijk de steun onder elkaar en de vraagbaak.
In de titel zou dan bijv. (ook om het passend te maken) komen te staan: Z&G deel 56: thema DE mannen.
Is dat wat?
Pluis en Loena vonden het een leuk idee.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_19278591
Ik vind het ook wel een leuk idee Dutchie

Morgen ga ik de huisarts bellen voor een bloedtest, ik heb gister een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Vorige week had ik er ook al 1 gedaan en die was ook negatief (ik durf dit alleen nergens te vertellen..ik ben zo bang dat ik dan ook echt niet zwanger ben...beetje het gevoel van hoe meer ik praat over WEL zwanger zijn hoe zwangerder ik word...totale onzin dus )... Ik heb dus een beetje heel erg het gevoel of was de positieve test gewoon een valse positieve, ik ga me er gewoon heel erg op instellen dat ik niet zwanger (meer) ben, dan kan het alleen maar meevallen. Hoewel als de bloedtest negatief blijkt te zijn dat het dan wel heel moeilijk zal zijn allemaal....maarja dat zien we dan wel weer.

Dat is dus een beetje de reden dat ik niet echt actief meepost hier, zit een beetje in een dip enzo..ik lees wel alles! En ik leef echt ontzettend met jullie mee! Maar ik blijf nu gewoon ff alleen lezen tot ik de uitslag heb van de test.
  donderdag 20 mei 2004 @ 21:39:16 #6
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19278659
dutchie:
ik vind het ook een goed idee moet je even de topictitel aanpassen

mallemeid, moeilijk hoor een bloedtest zal inderdaad duidelijkheid geven
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:05:47 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19279267
Oke, dan doe ik dat.

Heb de titel nu aangepast. Misschien is het handig als we onderling even wat afspreken. Heb nu dus zelf het thema DE mannen aangehaald. Maar de volgende keer is het ms verstandig als we aan het eind van een deel samen overleggen over het volgende thema. Degene die het volg. deel opent moet die dan wel even verwerken in de titel.
Of dat degene die het volg. deel opent het thema bepaalt. Iemand andere ideëen hierover?

Wat ik dus wel belangrijk vind is dat het slechts een rode draad is van een deel. Het belangrijkste doel van het topic is dat iedereen hier steun kan vinden en met alle vragen terecht kan hier.

Maar goed, DE mannen dus. Hoe beleven onze kerels de zwangerschap en hoe bereid hij zich bijv. voor? Enz.
Daar ben ik dus wel benieuwd naar.
Waar zijn jullie benieuwd naar?

[ Bericht 95% gewijzigd door dutchie op 20-05-2004 22:28:09 ]
pi_19279574
Mallemeid ik hoop zo erg voor je dat de bloedtest positief is. We duimen voor je hoor meid
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_19279589
Mallemeid, wat vervelend die onzekerheid... Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt (en het liefst natuurlijk duidelijkheid )

Dutchie leuk idee!
Het mannetje hier vindt de zwangerschap helemaal geweldig. Hij kan niet wachten tot m'n buik nog groter is en het kindje ook voor hem voelbaar aanwezig is (dat lijkt hem heel erg leuk). Daarnaast roept hij regelmatig, als hij ergens een schattig babietje ziet,: O, ik heb er al zo'n zin in!
Lief he?
Enne: het vadersinstinct qua geslacht van de baby was hier beter dan het moedersinstinct
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:30:08 #10
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19279813
Peter wil graag een jongetje zodat hij allemaal stoer speelgoed kan kopen wat hij zelf vroeger nooit gehad heeft
Verder vindt ie het allemaal prachtig. Hij zegt het nooit met zoveel woorden, maar het is wel te merken.. Het babykamertje is het mooist afgewerkte kamertje in huis.. Alles moest perfect.. Hij legt regelmatig zijn hand op mijn buik als we op de bank zitten of in bed liggen. Dat soort dingetjes..
pi_19279850
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:30 schreef LadyS het volgende:
Peter wil graag een jongetje zodat hij allemaal stoer speelgoed kan kopen wat hij zelf vroeger nooit gehad heeft
Verder vindt ie het allemaal prachtig. Hij zegt het nooit met zoveel woorden, maar het is wel te merken.. Het babykamertje is het mooist afgewerkte kamertje in huis.. Alles moest perfect.. Hij legt regelmatig zijn hand op mijn buik als we op de bank zitten of in bed liggen. Dat soort dingetjes..
wat kunnen ze lief zijn he?
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:36:23 #12
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19279908
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:33 schreef piglet het volgende:

[..]

wat kunnen ze lief zijn he?
Ja
En straks heeft ie dan zo een klein wurm in zijn armen dat vind ik altijd zo een mooi gezicht
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:39:10 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19279966
Piglet, ik herken het helemaal!

Het mannetje is nl. vanaf het begin heel betrokken geweest. Je ziet hem gewoon genieten van de zwangerschap en gaat graag mee naar de controles. Hij houdt me wel constant in de gaten, of ik niet teveel doe. En soms moet ik hem ook wel eens terugfluiten.

Ik had nooit verwacht dat hij hierin zo gevoelig zou zijn. Het is nl. een nogal erg nuchtere (tikte ik toch per ongeluk 'nichterige' in ) vent, maar sinds ik zwanger ben ontdek ik weer een hele nieuwe kant van hem. Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen, maar ik vind deze metamorfose geweldig. Naar mij toe was hij altijd al lief en gevoelig, maar sinds het kaboutertje op komst is...

Toen hij de kleine voor het eerst voelde, maakte hij een vreugdedansje door de kamer. En ik natuurlijk weer .

De reden waarom ik dit thema aanhaal is ook, omdat ik van diverse vrouwen het tegenovergestelde hoor. Dat hun mannen juist niet zo betrokken waren bij de zwangerschap, omdat zij niet meemaken wat wij meemaken. Voor hun is het allemaal erg onwerkelijk. Meestal pas bij een echo hebben ze het een beetje in de gaten, of als ze het voelen.
Maar in sommige gevallen hoor je zelfs dat de man zich gewoon buitengesloten voelt.
pi_19280843
Hier is het mannetje ook al heerlijk gevoelig. Wat ben ik blij dat ik nu een vent heb die gewoon lekker zijn emoties toont. Hij is druk bezig met alles wat met de baby te maken heeft en afspraken met de gyn mag ik alleen maken als hij er ook bij kan zijn. Hij heeft gelijk door wanneer frummel verkeerd ligt en duwt hem dan even weg zodat ik weer normaal kan zitten. Vol trots kan hij ook vertellen over frummel. Hij zorgt heel goed voor mij en Djen. Ik vind het geweldig
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:28:59 #15
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19280911
Peter ging de eerste paar keer wel mee naar de vk, zei hij toen ik nog niet zo lang zwanger was, maar daarna moest ik maar alleen gaan, want als ik om de 2 ŕ 3 weken zou gaan, dan zou het hem veel vrije dagen kosten die hij liever na de bevalling gebruikte

Ondertussen issie nog wel veel vaker meegeweest en wil hij de volgende keer ook weer mee..
Hij is 2x niet meegeweest, en de rest wel

lievvv
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:33:57 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_19281015
John is zowel bij Katja als bij Job altijd meegeweest naar alle afspraken bij vk en later gynaecoloog. Hij wou het ook echt niet missen en ik vond het zelf ook heerlijk dat hij er altijd bij was. Dat voelde op een of andere manier als heel vanzelfsprekend aan.
Laatst zat hij trouwens met Job op schoot en zei toen dat hij voor het eerst in zijn leven verliefd op een jongen was. En hij is ook echt verliefd op zijn kinderen. En wat Katja betreft is dat volledig wederzijds
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_19286266
quote:
Zabb - donderdag 20 mei 2004 @ 18:47

Snoopy, was jij nou op vakantie geweest naar Toscane?? Ik kan me herinneren dat iemand daar naartoe ging, maar ik weet niet meer wie! Zelf lijkt het me namelijk ook ontzettend leuk om daar eens naartoe te gaan!
Klopt, ik was in Toscane en het is daar ook geweldig maar dit keer had ik heeeeeeeel slecht weer dus werd ik er een beetje verdrietig van
Maar in principe is het er dus super! Florence, Sienna, Luca en al die andere kleine plaatsjes zijn prachtig. En het eten is natuurlijk lekker. En de wijn (als je niet zwanger bent tenminste... ).
Nou ja, uiteindelijk door het slechte weer wel weer veel gewinkeld voor de kleine. Benneton heeft ook schattige babydingen en ze verkopen zelfs zwangerschapskleding!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19286704
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 08:23 schreef snoopy het volgende:

[..]

Klopt, ik was in Toscane en het is daar ook geweldig maar dit keer had ik heeeeeeeel slecht weer dus werd ik er een beetje verdrietig van
Maar in principe is het er dus super! Florence, Sienna, Luca en al die andere kleine plaatsjes zijn prachtig. En het eten is natuurlijk lekker. En de wijn (als je niet zwanger bent tenminste... ).
Nou ja, uiteindelijk door het slechte weer wel weer veel gewinkeld voor de kleine. Benneton heeft ook schattige babydingen en ze verkopen zelfs zwangerschapskleding!
Oh, das balen van het weer zeg!
Ik denk dat ik ook vooral voor het lekkere eten zou gaan ! En de wijn natuurlijk (ben niet zwanger) !
Maar leuke babydingen kopen is ook leuk toch!
pi_19286823
Dan is er niets dat je tegenhoudt Zabb. Gaan! zou ik zeggen

En om de rode draad van deze aflevering verder te laten gaan: mijn vriendje is vandaag jarig! Zijn laatste verjaardag als niet vader. Nou ja, eigenlijk is ie dat toch al wel een beetje nietwaar. Hij kreeg een boekje met tips cadeau: op vakantie met kinderen. Wel leuk hoor. vanmiddag ben ik lekker vrij en gaan we samen de maxi-cosi ophalen in de winkel.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:49:01 #20
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19286957
Mallemeid ik ga heel hard duimen voor je dar je vandaag gelijk naar de ha kan voor een test en dat de uitslag uiiteraard positief is t zou toch wel erg raar zijn als die negatief is terwijl je zelf wel een positieve hebt gezien, en zo niet is die positieve test stom maar daar ga ik niet vanuit.

verder gaat het hier wel goed met mij, ik merk dat ik langzaam aan een beetje misselijk ben, tis niet erg en tis met vlagen maar toch... me eetlust is ook al minder..... das op zich niet zo erg want ik kan vreten en nog 1 week en 6 dagen en mag naar de vlos en owjaaa ben vandaag 7 weken wat kan een mens blij zijn zeg met 7 weken, wil niet weten hoe blij jullie zijn met 7 a 8 maanden

over mannetje kan ik nog niet zo heel veel vertellen eigenlijk, wel een leuk thema overigens.
mannetje vindt het uiteraard leuk en helemaal geweldig dat we zwanger zijn maar is wel net zo uhh hoe noem je zoiets, terug getrokken als ikke, het kan uiteraard nog steeds mis gaan ik denk dat het wel komt als we over kleine 2 weekjes naar de vlos mogen lijkt mij dan wel vrij snel duidelijk of alles goed is met kleine, of dat het gestopt is, of dat het gaat stoppen. we merken het wel.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:51:30 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19286987
Gefeliciteerd met je vriendje Snoopy

Mijn man is ook een fantastische zwangerschapspartner! Hij gaat ALTIJD mee naar het ziekenhuis, als hij niet al vrij heeft (onregelmatige diensten) dan regelt hij dat hij toch mee kan. Hij is enorm gedreven om alle klussen in-en-om-het-huis af te hebben de komende 2 maanden. Verder leest hij veel informatie in baby-en-ouders bladen om te weten wat er met mij en in mijn buik gebeurt, hij weet soms meer dan ik!
En als hij 's avonds niet hoeft te werken dan mag ik tegen 'm aankruipen en gaat ie heerlijk mijn buik of rug kriebelen omdat ik daar zo lekker van ontspan.

P.S. Dutchie : Leuk idee, zo'n thema !
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:03:34 #22
43556 miss_dynastie
pi_19287154
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:37 schreef mallemeid het volgende:

Dat is dus een beetje de reden dat ik niet echt actief meepost hier, zit een beetje in een dip enzo..ik lees wel alles! En ik leef echt ontzettend met jullie mee! Maar ik blijf nu gewoon ff alleen lezen tot ik de uitslag heb van de test.
Oei wat spannend
Sterkte met afwachten
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:09:35 #23
43556 miss_dynastie
pi_19287245
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:28 schreef LadyS het volgende:
want als ik om de 2 ŕ 3 weken zou gaan, dan zou het hem veel vrije dagen kosten die hij liever na de bevalling gebruikte
Misschien een stomme vraag, maar valt dit niet onder een of andere bijzonder verlofregeling? Of onder doktersbezoek voor 'eigen gebruik'? Toch lullig als het papa min of meer onmogelijk wordt gemaakt mee te gaan !
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:11:48 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19287273
Mijn vriendje is ook fantastisch!

Hij gaat vrijwel nooit mee naar de vlos (1 keer) en heeft er soms geen behoefte aan om wéér aan mijn buik te voelen als apie beweegt. Soms ook wel uiteraard.
Op het kamertje heeft hij alles echt mooi gemaakt en in elkaar gebouwd en hij leest met veel enthousiasme een boek dat ik hem heb gegeven.
Tegelijkertijd vindt hij het nog niet fijn om nu al af te spreken welke dingen (hobby's, sociale verplichtingen) hij straks laat vallen en hebben we daar soms een discussietje over.
Hij vertelt me heel vaak dat ie me mooi vindt en kan niet wachten tot de baby komt. En een enkele keer zegt ie dat hij de baby ook wel een paar dagen in zijn buik zou willen hebben.

Ik vind hem heel lief en fijn, zoals hij reageert. Ben blij met zijn eerlijkheid over zijn behoeften (en dus ook non-behoeften) en wil eerlijk gezegd ( ) geen man die "overgeëmancipeerd" betrokken is bij swanger zijn. Vind het zo al echt genoeg en daarvoor hoeven van mij uitspraken als "Wij zijn zwanger" niet zo nodig...
Maar ieder zijn meug!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:20:55 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19287410
Je hebt gelijk hoor Sugar. Iedereen beleeft de zwangerschap natuurlijk op zijn eigen manier.

Mallemeid, ik duim voor je. Ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt nu. Maar misschien heb je gewoon niet veel HCG, dat kan ook. Ik bedoel een test slaat eerder negatief dan positief uit. En je hebt al een keer positief getest. Stel, puur hypothetisch gezien, dat je idd niet meer zwanger bent, dan blijft dit hormoon nog wel een tijdje in je lichaam zweven. Dus zou je eerder nog positief testen dan negatief.
Sterkte!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:54:58 #26
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19287994
Ik vind t een beetje gek om hier over Rick zijn betrokkenheid te gaan praten, aangezien ie zelf ook kan typen
Maar goed, hij is tot nu toe altijd mee geweest naar de VK, dinsdag ga ik voor het eerst zonder hem, maar dat is vooral omdat dan mijn moeder en schoonmoeder een dagje op bezoek zijn om te helpen schoonmaken in huis, en het ook wel interessant vinden om mee te gaan. En om nou met 3 man/vrouw gevolg daar aan te komen

Verder denk ik dat het voor hem nog onrealistischer is dan dat het voor mij al is, omdat hij natuurlijk de baby niet heel de dag voelt. Ook is ie typisch man: hij weet al precies hoe de nieuwe videocamera werkt waarmee we Humpie gaan filmen, en de stoere kinderwagen weet ie ook feiilloos in en uit te klappen, maar hij zou bij wijze van spreken nog geen navelklemmetje kunnen onderscheiden van een hydrofielluier
pi_19288849
Renegate, gefeliciteerd en welkom hier. Ik heb je gevolgd in het tweede streepjes topic en ben erg blij voor je.

Mallemeid voor jou ga ik duimen. Lijkt me heel vervelend met telkens zo'n negatieve test en ik hoop dat je vandaag nog een positieve uitslag krijgt.

Met mij gaat het stuk beter. Ben nu een paar dagen vrij en kan lekker uitrusten. Ben dinsdag precies 12 weken en ga dan naar de verloskundige om hopelijk het hartje te horen. Ik heb er een goed gevoel over.

Over het thema: De mannen. Die van mij leeft erg mee, maar zo in het begin is het ook nog wel gek. Ben bijvoorbeeld heel misselijk en dat vindt hij erg zielig. Maar hij was toch ook wel opgelucht omdat het een goed teken is. Hij zei laatst dat hij er wel van genoot. Nou ja.
Denk dat als ik verder ben en je meer kan zien, hij er wel anders op gaat reageren. HIj heeft er in ieder geval wel veel zin in.
pi_19289194
Pluisje, volgens mij is mijn vriendje net als die van jou. Hij vind het wel leuk allemaal maar leest geen enkel boek (zie het dan allemaal wel zegt ie) en babydingetjes kopen vindt ie helemaal niet interessant. Ja, de grote dingen zoals meubeltjes en de kinderwagen konden nog net door de beugel. Maar hij denkt geloof ik nog steeds dat de baby straks de hele dag met 1 luier doorkan en dat ie op z'n vrije dag lekker kan relaxen straks
Maar hij is ook wel weer heeeeel lief voor mij en bezorgt
En ik weet zeker dat als de baby er is hij er helemaal gek op zal zijn
Moet ik nog maar zien of ik tussen die 2 kom
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:11:15 #29
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19289661
Boeken lezen doet ie nog wel eens...maar hij houdt het dan meestal bij details:
Weet je dat de baby in je buik plast?
Humpie verliest nu zijn donslaagje, dus straks heb je een haarbal in je buik
Als je gaat bevallen moet je mij eerst nog even laten slapen volgens het boek

Zulk soort dingen onthoudt ie wel, maar wat er tijdens de bevalling aan doeken en matjes nodig is, zou ie volgens mij niet weten te vinden
pi_19290045
Pluisje ik heb vraagje aan jou. t Is wel off-thema, maar ik begreep dat jij in Delft gewoond hebt. Weet jij waar je in Delft kan zwangerschapsgymen? En vanaf wanneer moet ik me aanmelden?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:32:10 #31
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19290078
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:11 schreef pluisje het volgende:
Als je gaat bevallen moet je mij eerst nog even laten slapen volgens het boek
whoehahahahahahahahaa
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:34:39 #32
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19290115
Wat een verrassing Tessel en Micha! Gefeliciteerd met jullie baby-in-wording.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:18:47 #33
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19290994
O maar dat heeft het mannetje ook wel hoor. Het is niet zo dat hij bij ieder dingetje wat ik aanschaf in de zwijmel valt. Hij blijft daar heel nuchter in. En hij leest ook niet alles wat los en vast zit, zo af en toe kijkt hij eens mee, maar verder niet.
Hij maakt zich alleen wel erg veel zorgen. Meneer is een beetje een hypochonder en daar moet ik 'm soms wel even van afhelpen.
Hij is bij wijze van spreke al bang als hij tegen mijn buik aanloopt dat het kind een hersenschudding op zou lopen.
Aan de andere kant, als hij zich ergens zorgen over maakt, zoekt hij het hele internet af om te er alles over te weten.
pi_19291504
We hebben wel net samen de maxi-cosi opgehaald!
Maar tot welke leeftijd de baby er ongeveer in kan, daar heeft hij dan weer geen idee van
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:45:45 #35
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19291607
Peter leest ook niet alle boeken, hoor Eigenlijk leest hij niks. Hij gaat er denk ik vanuit dat ik het hem wel vertel als het belangrijk is.. Mocht hij er wel wat over lezen (bijv in 1 van de boekjes van de leesmap ofzo) dan vertelt hij het wel. Zo van: je kan beter niet dit of dat eten, maar juist dat.

Hij is ook lekker nuchter wat dat betreft
pi_19291823
Rick is vandaag de kluspapa
Druk bezig met diverse verf potjes en voorbereiden voor het schilderen van het plafond en de muren van de overloop.
Wel leest hij regelmatig dingen, alles vind hij intressant en wil alles weten.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:27:38 #37
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19292626
Omdat mijn hubbie 2 jaar lang 1 vaste dag per week ouderschapsverlof heeft geregeld ( zeer gunstige voorwaarden bij de politie ) vroeg ik hem of hij dat wel aankan/durft, dingen als luiers verschonen, badje geven, aankleden etc.
Ik dacht namelijk altijd dat mannen daar niets van wilden weten.

Kijkt-ie me verontwaardigd aan " ja tuurlijk kan ik dat"

euhm ja.... hij kan ook al niet koken/wassen/strijken/ramen wassen dus het zou me niets verbaasd hebben
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:03:06 #38
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19294765
Weet iemand hoe duur kinderopvang is?

Heb op internet de site van kinderdagverblijven bij ons in de buurt gevonden, maar daar staat niks over prijzen, behalve inschrijfgeld dan. Micha en ik werken allebei, en hebben het geld van 2 inkomens ook wel hard nodig. Maar als het kinderdagverblijf duurder is dan mijn salaris (ik werk maar 14,5 uur momenteel) dan heeft het ook weinig nut natuurlijk...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:18:46 #39
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19295097
hier staan wel tabellen bij
http://www.skl-kinderopvang.nl/tarieven/index.html

Ik weet trouwens niet of het veel scheelt, de kinderdagverblijven onderling, maar misschien geeft het een goede indicatie
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:11:54 #40
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19296419
Tex, het scheelt enorm als een of beide werkgevers meebetalen of dat je in aanmerking komt voor een gesubsidieerde plaats. Een particuliere plaats is hartstikke duur. (ik gok dat dat voor twee dagen wel ongeveer richting je netto-salaris zal gaan)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:52:54 #41
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19297396
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:30 schreef Stiekemurd het volgende:
Pluisje ik heb vraagje aan jou. t Is wel off-thema, maar ik begreep dat jij in Delft gewoond hebt. Weet jij waar je in Delft kan zwangerschapsgymen? En vanaf wanneer moet ik me aanmelden?
Geen idee joh, toen ik nog in Delft woonde was ik niet echt met zwanger zijn bezig

Ik weet dat de thuiszorg (of hoe dat dan ook heet tegenwoordig) een kantoor heeft aan meen ik de Van Bleyswijckstraat of de Jacoba van Beierenlaan (ligt eraan waar de ingang zit, iig naast de Irenetunnel), hun zou je eens kunnen bellen. De meeste gymclubjes kun je je dacht ik vanaf een week of 20 (of eerder) inschrijven, maar ik kan er naast zitten, heb het zelf nooit gedaan

edit: het heet Maatzorg geloof ik

[ Bericht 5% gewijzigd door pluisje op 21-05-2004 18:45:27 ]
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:18:27 #42
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19300774
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:11 schreef pluisje het volgende:
Humpie verliest nu zijn donslaagje, dus straks heb je een haarbal in je buik
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:22:11 #43
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19300848
Mag geen stukkie schrijven over mijn mannie, wil ie zelf doen

Over die (aanstaande)pappa`s gesproken, zou het wel leuk vinden om alle (aanstaande) papa`s achter de (aanstaande)mamma`s te zien, aangezien die mannen geen last hebben van zwangere plofkoppen vinnik eigenlijk dat dat wel zou moeten kunnen
Hyves!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:24:46 #44
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19300893
ZOW...enne nu mijn mannetje nog om zien te praten.

Loena krijgt vanavond slaag
Hyves!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:24:54 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19300898
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:22 schreef Loena-tik- het volgende:
Mag geen stukkie schrijven over mijn mannie, wil ie zelf doen

Over die (aanstaande)pappa`s gesproken, zou het wel leuk vinden om alle (aanstaande) papa`s achter de (aanstaande)mamma`s te zien, aangezien die mannen geen last hebben van zwangere plofkoppen vinnik eigenlijk dat dat wel zou moeten kunnen
dus een foto van de man in kwestie?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:25:54 #46
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19300922
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:24 schreef LadyS het volgende:

[..]

Wij begrijpen elkaar
Hyves!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:27:36 #47
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19300955
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:25 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Wij begrijpen elkaar
ik ga meteen aan de slag

edit: ik verwacht dan oo wel een five-horizons he?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 20:29:24 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19300992
Wat is DIT nu?

Zit Dutchie in haar blote nixie met haar thema idee een beetje MIJN topic om zeep te helpen: En hoe gaat het met de (nieuwe) Vaders dan?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:29:52 #49
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19301000
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:27 schreef LadyS het volgende:

[..]

ik ga meteen aan de slag

edit: ik verwacht dan oo wel een five-horizons he?
Ik zal hem er vas een beetje voor warmdraaien Zulke dingen moet je voorzichtig brengen of iets leuks in het vooruitzicht stellen...
Hyves!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:30:33 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19301020
DE man in kwestie
pi_19301045
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:29 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ik zal hem er vas een beetje voor warmdraaien Zulke dingen moet je voorzichtig brengen of iets leuks in het vooruitzicht stellen...
Gaat 'ie lekker??

* Five_Horizons vindt het niet fijn als er achter zijn rug wat geregeld wordt....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:33:27 #52
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19301076
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Gaat 'ie lekker??

* LadyS vindt het niet fijn als er achter zijn rug wat geregeld wordt....

* LadyS wacht af
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:41:05 #53
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19301274
Hij gaat het doen hoor

Kan nog wel ff duren, want hij loopt een beetje spannend te doen, hij doet altijd graag alsof hij iets te zeggen heeft hier, wat ie natuurlijk ook heeft
Hyves!
pi_19301390
Whahaha Loena, je mannetje plagen is altijd goed voor je humeur
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:49:44 #55
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19301496
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:41 schreef Loena-tik- het volgende:
Hij gaat het doen hoor

Kan nog wel ff duren, want hij loopt een beetje spannend te doen, hij doet altijd graag alsof hij iets te zeggen heeft hier, wat ie natuurlijk ook heeft

Loena weet (neem ik aan in elk geval, maar je kunt nooit weten als je je hersencel moet delen ) dat hier natuurlijk wel het een en ander tegenover staat natuurlijk....
Hyves!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:50:07 #56
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19301507
GRUNT....
Hyves!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:51:29 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19301535
Jullie zitten een beetje onder elkaars account te posten, ! Zootje ongeregeld bij Loena thuis, zeg ik!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_19301714
Vrouwen aan de computer.....

Maar goed....

Het thema is: DE mannen

Nu is het de bedoeling dat je vertelt wat er door je heengaat en wat je voelt enzo (inderdaad, het is net een sportwedstrijd soms). Eerlijk gezegd doe ik er niet zoveel aan natuurlijk. Loena waggelt een beetje door het pand heen en daar plaag ik haar weleens mee. Vindt ze leuk.

Maar zelf ben ik niet gespannen o.i.d. voor de aanstaande geboorte. Het is bijna gewenning!
Ik vind het wel fijn dat ik af en toe vrij ben van huis en lekker aan het werk kan. Ik ben wel benieuwd hoe we dat gaan doen na de geboorte, want ik werk voornamelijk vanuit huis (RVS-adviseur) en dan wordt het best een beetje een dolle boel met zo'n kleine.
Luiers in je hypotheekaanbieding, melkpoeder op je laptop, "maagjes-terug-gevende-baby's" op je nette pak/stropdas, je GSM terugvinden in de was bij de talloze rompertjes en noem maar op.

Maar goed.... ik heb het zelf gewild en stond op een derde.

En voor de rest hebben we best een goed
pi_19301733
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:24 schreef LadyS het volgende:

[..]

ShaoliN wil pertinent géén foto van zijn harses op het internet... "Ik heb een internetreputatie" zegt ie
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_19301746
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:51 schreef Sugar het volgende:
Jullie zitten een beetje onder elkaars account te posten, ! Zootje ongeregeld bij Loena thuis, zeg ik!
Zoals ik al zei: vrouwen moeten van de spullen van de heren afblijven

vrijdag 21 mei 2004 @ 21:03:40 #61
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_19301848
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Aiaiaiaiaiaiaiaiaiai! Wordt nog gevaarlijk daar . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:04:09 #62
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19301855
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:59 schreef beefcake het volgende:

[..]

ShaoliN wil pertinent géén foto van zijn harses op het internet... "Ik heb een internetreputatie" zegt ie
ow jammer

peter is tot nu toe de enige Goed voorbeeld doet goed volgen zeggen ze
pi_19301880
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:04 schreef LadyS het volgende:

[..]

ow jammer

peter is tot nu toe de enige Goed voorbeeld doet goed volgen zeggen ze
Okee....

Wat mij betreft een fijne onderkinnenfoto....
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:05:31 #64
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19301882
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoe komen jullie aan je kindertjes dan?
... ♥ ik mis je ♥
pi_19301903
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:05 schreef phluphy het volgende:

[..]

Hoe komen jullie aan je kindertjes dan?
Volgens mij (tenminste, dat zeggen "jullie") hoeven jullie alleen maar op je rug te liggen...

Toch?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:06:21 #66
15029 rickmans
Hasselmans
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:07:39 #67
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19301942
Zow, hoepel nu maar weer op Five....
Hyves!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:09:58 #68
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19302003
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:07 schreef Loena-tik- het volgende:
we hebben nu wat we willen

tnx Five
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:10:22 #69
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19302009
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij (tenminste, dat zeggen "jullie") hoeven jullie alleen maar op je rug te liggen...
Toch?
Om naar de sterren te kijken ja
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:07 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh wat een ontroerend koppeltje
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:15:54 #70
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19302150
Het heeft niks met het thema te maken, want het is niet de schuld van het mannetje (nou ja, indirect wel natuurlijk), maar Humpie loopt me toch venijnig te trappen vandaag. Net bij mijn ouders op bezoek, geeft ie me toch een dreun

Het leek wel of ie zich uitrekte, want zowel op mijn blaas als tegen mijn ribben kreeg ik een enorme trap met daarop volgend een pijnscheut. Ribben doen er gewoon nog steeds zeer van, mn moeder belde net al bezorgd op of het weer een beetje ging, want ik zag er uit alsof ik me niet echt goed voelde. Nou, dat klopt, ik kan echt even niks hebben op dit moment, wil alleen maar stilletjes op de bank liggen.
pi_19302382
Ok, een fotootje van piglet en hubbie:

Lekker duidelijk hč

Jeetje Pluisje, dat klinkt niet fijn
Kun je humpie niet even streng toespreken dat hij z'n moeder niet zo mag pesten?
Het zit je niet mee vandaag hč? Vroeg naar bed dan maar, morgen gaat het vast allemaal beter
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:27:34 #72
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19302423
Tja wat moet ik zeggen over die man van mij he...
Tis niet echt een doorsnee ventje, kan mij voorstellen dat anderen hem een hork vinden, hij heeft namelijk een redelijk grote mond en vind het altijd heel prettig om iedereen gewoon te zeggen waar het op staat. Maar dat went wel na 12 jaar hoor Nee ff serieus, we hebben altijd veel lol met elkaar en ik ben na al die tijd nog steeds vlief op mijn mannetje. Als pappa vind ik ook dat hij het geweldig doet, hij is gewoon echt betrokken bij die jongens, we doen de verzorging en het naar school brengen e.d. echt samen, echt heerlijk is dat.( en hij is niet vies van wat huishoudelijk werk, ook niet onbelangrijk!!!) Wel is het zo dat hij zich meestal niet zo kan inleven in dat hele zwangerschapsgebeuren, maar het is volgens mij ook wel heel moeilijk voor een man om zich daar iets bij voor te stellen( ik kan het ook elke keer maar niet bevatten dat er toch echt een baby in die buik zit en dat terwijl ik er heel de dag contact mee heb). Wat ie wel heel erg leuk vindt is met de baby spelen/buikkie voelen, als ik lig te pitten. Volgens hem kan ik me er dan lekker niet mee bemoeien en dan heeft ie "hem" toch ff voor hem alleen Vinnik wel schattig eigenlijk
Nee hoor hij mag blijven
Hyves!
pi_19302470
Hey ik zag net bij het fotoboek van Rickmans staan dat hij MER heeft gedaan? Ik ben nu bezig met de MER! Leuuuk!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:30:33 #74
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19302501
piglet, wat een leuke foto
pi_19302625
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:30 schreef LadyS het volgende:
piglet, wat een leuke foto
Dank je, is een van de mooiste foto's van ons trouwen
Helaas staat de allerallermooiste niet online...
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:40:39 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_19302778
Piglet wat een mooie foto! Ik heb misschien wat gemist, maar wanneer zijn jullie getrouwd?
(ik was zelf gisteren een jaar getrouwd, dus dat houdt me ff bezig zeg maar...)
stormy waters...
sailin'
pi_19302997
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:40 schreef Belana het volgende:
Piglet wat een mooie foto! Ik heb misschien wat gemist, maar wanneer zijn jullie getrouwd?
(ik was zelf gisteren een jaar getrouwd, dus dat houdt me ff bezig zeg maar...)
Vorig jaar oktober, dus ook alweer een tijdje geleden...
Ik plaatste hem omdat er gevraagd werd om foto's van de mannen en dit komt een beetje in de buurt

O, ja nog gefeliciteerd natuurlijk Belana!!

[ Bericht 4% gewijzigd door piglet op 21-05-2004 21:51:11 (vergeten te feliciteren :@) ]
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:51:17 #78
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_19303061
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:35 schreef piglet het volgende:
Helaas staat de allerallermooiste niet online...
Wat let je ??
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:57:12 #79
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19303216
geinig idee hoor die pic's ik krijg het er hier echt niet in mijn mannetje wil graag anoniem blijven misschien wil hij ook wel verhaaltje tikken, zal het eens vragen

ok hij wil best verhaaltje tikken, maar pas bij 12 weken
pi_19303260
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:51 schreef ThunderChild het volgende:
Wat let je ??
Scanner niet aangesloten, veel gedoe om het wel te doen...
Foto in album geplakt, dus sowieso niet eenvoudig te scannen...
eigenlijk dus nu ff geen zin in
  vrijdag 21 mei 2004 @ 22:26:22 #81
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19303917
Weer even een vraagje:

Hebben jullie (of iig de vergevorderde zwangeren) ook wel eens het gevoel dat je echt je 2 bekkendelen over elkaar voelt schuiven/schuren? Ik heb soms, vooral als ik lig, echt zo'n vreemd gevoel "tussen mijn benen", wat ik meen te herkennen als 2 harde botten ofzo die elkaar raken. Niet echt pijnlijk, maar wel een gek gevoel.

Pff, als het zo blijft gaan is het maar goed dat de laatste loodjes zijn aangebroken, vandaag was niet echt mijn topdag:
hand onder de deur
agressief kind in mijn buik met nog steeds zere ribben voor mama
ontstoken heup (ok, ik smokkel, die had ik eik al een paar dagen, maar is erger geworden van het winkelen )

Nou ja, dan zal het morgen wel weer een stuk beter gaan
En anders ga ik gewoon heel de dag in het kamertje zitten, daar word ik gegarandeerd blij van

Oh, en dinsdag komen mijn moeder en schoonmoeder me een dagje helpen in huis, even flink soppen en boenen, omdat ik zelf alleen nog maar het hoognodige kan, en Rick er door alles rondom zijn vader natuurlijk ook een beetje doorheen zit. Kunnen ze ook mee naar de VK, als beloning
  vrijdag 21 mei 2004 @ 22:30:05 #82
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19304014
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 22:26 schreef pluisje het volgende:
Weer even een vraagje:

Hebben jullie (of iig de vergevorderde zwangeren) ook wel eens het gevoel dat je echt je 2 bekkendelen over elkaar voelt schuiven/schuren? Ik heb soms, vooral als ik lig, echt zo'n vreemd gevoel "tussen mijn benen", wat ik meen te herkennen als 2 harde botten ofzo die elkaar raken. Niet echt pijnlijk, maar wel een gek gevoel.
Voel ik idd ook wel eens ja, voelt niet feestelijk , soms hoor ik het ook in mijn binnenste zeg maar( tja hoe moet ik het anders zeggen ) Klinkt wel een beetje dom he?
Hyves!
  Jubileum moderator vrijdag 21 mei 2004 @ 22:33:01 #83
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19304068
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is DIT nu?

Zit Dutchie in haar blote nixie met haar thema idee een beetje MIJN topic om zeep te helpen: En hoe gaat het met de (nieuwe) Vaders dan?
Nee hoor want jouw topic is speciaal voor de (as) vaders en dit topic is speciaal voor de as. moeders die praten over de as. vaders.
Een heel verschil.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 21 mei 2004 @ 22:39:31 #84
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_19304260
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 22:26 schreef pluisje het volgende:
Weer even een vraagje:

aan pluisje:

het is nu al iets meer dan een jaar geleden dat ik bevallen ben van de jongste.
Ik herken dat gevoel heel goed.
Het kan zijn dat de kleine aan het indalen is.
NIet schrikken, dat deed ik namelijk wel.
Je kindje is zich aan het voorbereiden en dat en dat is niet zo gek want je moet nog ongeveer 6 a 7 weken (zeg het me als ik me vergis)
Als je het niet vertrouwt dan moet je je vk maar even bellen. Die kleine van mij begon bij ong 30 weken al in te dalen.

even offtopic. hele leuke kinderkamer. heb ik helaas geen ruimte voor
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 00:33:01 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19307264
Wat een leuke mannen komen hier ineens langs zeg!
Keep 'em coming!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 08:57:34 #86
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19310822
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 00:33 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een leuke mannen komen hier ineens langs zeg!
Keep 'em coming!
Ja, kom op mannen, we willen meer foto`s!!!
Hyves!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:20:53 #87
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19311430
Loena en gnoompje: bedankt!
Als het ter sprake komt zal ik het even bij de VK aangeven dinsdag, maar ik ben vooral blij dat het iig normaal is, en het gewoon weer een stapje verder in de zwangerschap kan zijn
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:26:37 #88
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19311498
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is DIT nu?

Nee, ben je gek. Het is een rode draad. Als dit deel is afgelopen hebben komt er weer een ander thema.
En zit niet zo te spammen man!
  † In Memoriam † zaterdag 22 mei 2004 @ 10:29:08 #89
43556 miss_dynastie
pi_19311532
Wat leuk, die foto's van de papa's
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:33:13 #90
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19311584
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 22:33 schreef Lois het volgende:

[..]

Nee hoor want jouw topic is speciaal voor de (as) vaders en dit topic is speciaal voor de as. moeders die praten over de as. vaders.
Een heel verschil.
Psies, wat zij zei!!

Wel enorm leuk om al die reacties van DE mannen te lezen.

Pluisje, over dat venijnig trappen tegen je ribben; ooit wel eens een knetterhard hoofdje tegen je ribben aan voelen headbangen. Ik lag vanmorgen in bed bijna in de kreukels!
En bij het voorover leunen op de tafel krijg ik ik weet niet hoeveel kicks tegen mijn schaambeen aan. Ook erg prettig... Lang leve de stuitligging...
Ik dacht juist dat het voordeel van een stuit zou zijn geen beurse ribben, maar het kaboutertje hehe 'heeft er een hard hoofd in'.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:40:26 #91
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19311659
Het lijkt wel of Humpie zich steeds uitrekt ofzo, dat was gister bij de bewuste trap ook zo, ik voelde zowel een enorme dreun richting mijn blaas, als een knal tegen mijn ribben. Ik zat echt dubbel

Daarna heb ik een paar uur gedacht maagpijn te hebben, maar later merkte ik dat ik het vooral bij in en uit ademen had...zullen dus toch mijn ribben zijn. Wel jammer dat je die koters pas kan inbakeren nadat ze geboren zijn, nu zou het veel beter van pas komen he?

Ik merk dat Rick er ook moeite mee heeft, ik heb natuurlijk al best veel pijn normaal gesproken, maar dat is gewoon normaal, dat zijn we gewend enzo, en dat merk ik vaak niet eens meer, gewenning. Als ie vraagt of ik pijn heb, moet ik er vaak even over nadenken, bij wijze van spreken. Maar die trappen zijn zo anders, dat hij ook maar een beetje hulpeloos zit te kijken. Ik zie over een paar jaar nog wel een vader-zoon gesprek aankomen, waarin ie Humpie nog even vertelt dat dat echt niet lief was
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:06:03 #92
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19312005
Btw, wie neemt er een middagdutje? Heb het idee dat ik de enige ben hier die 's middags volledig afgemat is en gerust 2 uur lig te slapen.
Ik vind het ook zo suffig klinken 'een middagdutje', maar ik moet wel.
Vind het ook zo zonde, want het slaat echt een gat in je dag. Ik heb het gewoon nodig echter.
  FOK!fossiel zaterdag 22 mei 2004 @ 11:08:15 #93
2628 Karin
pi_19312046
Dutchie ik heb vanaf dag 1 dat ik wist dat ik zwanger was een middag/vroeg in de avonddutje gedaan. Zaaaalig. Gewoon lekker aan toegeven hoor! Je hebt het waarschijnlijk gewoon nodig. (Viel alleen een beetje tegen toen dat na de geboorte niet meer zo makkelijk ging, je hebt je toch aan de slaap/voedingstijden van de baby te houden).
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:09:51 #94
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19312070
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 11:06 schreef dutchie het volgende:
Btw, wie neemt er een middagdutje? Heb het idee dat ik de enige ben hier die 's middags volledig afgemat is en gerust 2 uur lig te slapen.
Ik vind het ook zo suffig klinken 'een middagdutje', maar ik moet wel.
Vind het ook zo zonde, want het slaat echt een gat in je dag. Ik heb het gewoon nodig echter.
Hier nog een megamiddagdutter hoor Ben b.v. vanmorgen om 8.30 uur eruit gekomen en ben eigenlijk nu al weer moe aan het worden
Hyves!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:16:27 #95
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19312176
Ik heb ook nu al soms dat ik echt even moet gaan liggen. Alleen heb ik het idee dat ik er alleen maar moeier/duffer van wordt. Beetje ritme zoeken nog...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:23:23 #96
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19312305
Texelonia, ik weet niet meer wie dat zei, maar deeltje of 20 geleden had iemand van de vk gehoord, dat als je duffer of moeier werd van het dutje je dan dat maar beter niet meer kon doen. Het is idd een kwestie van ritme zoeken.
Zo viel ik op mijn werk soms gewoon om van de slaap. (moet je ook maar niet tot 20.00 of later gaan werken ) En in het weekend was ik zaterdag niet vooruit te branden. Maar tijdens de vakantie, eindelijk rust, kon ik 's middags weer niet in slaap komen. Dan word je echt moe van jezelf.
wat dan eigenlijk weer makkelijk is.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:32:27 #97
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19312439
Ik heb nog geen enkel middagdutje gedaan. Uberhaupt nooit in mijn leven sinds mijn 8e, volgens mij.

En ik heb net weer lekker gesport ! Wie doet dat nog meer en tot wanneer in de zwangerschap ongeveer?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:32:50 #98
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19312447
Middagdutje doe ik nu inderdaad niet meer. Alleen nu heb ik dus soms hele dagen echt pijnlijke ogen van vermoeidheid. Ondanks dat ik 's nachts wel goed en genoeg slaap...
©Dumbo
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:39:26 #99
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19312548
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 11:32 schreef Sugar het volgende:
Ik heb nog geen enkel middagdutje gedaan. Uberhaupt nooit in mijn leven sinds mijn 8e, volgens mij.

En ik heb net weer lekker gesport ! Wie doet dat nog meer en tot wanneer in de zwangerschap ongeveer?
*jaloers is*
Ik mis het sporten echt enorm. Maar kon daar drukte op een gegeven moment na de 4e maand niet meer naar de sportschool. (ging 2x per week) En op zaterdag was ik 's ochtends niet meer in staat om mezelf er naartoe te slepen.
Dus mijn hele schema lag in de war en ik pas toen ik met verlof ging had ik weer tijd. Maar dan moet je dus weer onderaan beginnen en da's ook niet echt gezond voor iemand die 7/8 maanden zwanger is. Toen heb ik het maar tijdelijk opgezegd.
Maar kijk er enorm naar uit om straks weer te beginnen.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:36:21 #100
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19313500
Oh, een middagdutje!!! Soms kan ik mijn ogen echt niet open houden en dan moet ik ook gaan slapen (kan gelukkig ook dankzij de huishoudshulp die wij sinds kort weer voor halve dagen hebben). Maar helaas word ik er net als Texelonia erg brak van, dus ik probeer het tot een minimun te beperken.
Wel neem ik de tijd dat Indy in bed legt (ongeveer anderhalf uur) om even uit te rusten. Meestal ga ik dan achter de computer zitten of een boekje lezen, daarvan ontspan ik het meest.

Ik merk overigens wel dat ik me het beste voel als ik ook af en toe beweeg. Ik probeer nu elke dag een uurtje te wandelen of te fietsen, maar helaas heb ik er vaak de energie niet voor.

Om nog even in te gaan op de rode draad: ik heb echt geluk met mijn man. Het spannende van de zwangerschap is er voor hem wel een beetje af en hij gaat zeker ook niet elke keer mee naar de vrouwenarts. Maar hij is wel altijd erg geinteresseerd in hoe het met mij en de kleine gaat en praat ook regelmatig met mini. Daarnaast zorgt hij er voor dat ik aan mijn rust toe kom en neemt in het weekend vaak de hele verzorging van Indy op zich, zodat ik even wat anders kan doen. Mijn gemoedstoestand staat echt centraal, als ik me goed voel voelt hij zich ook goed.

De laatste paar weken is hij zijn nesteldrang aan het botvieren op een grote verbouwing hier in huis (waarbij erg veel stof vrijkomt ). Gevolg is wel dat hij wat minder tijd heeft voor mij, maar ik weet zeker dat dat straks weer goedkomt.

Wat betreft de baby, daar verheugd hij zich heel erg op! En uit ervaring weet ik dat hij een onvermoeibare lieve en soms iets te toegeeflijke vader is, dus ik maak me nergens druk over!
pi_19315882
ik zou het niet zo goed durven zeggen wat mijn kereltje er nu van vind, afentoe voelt hij wel met zijn hand ofdat hij de baby voelt schoppen (wat hem nog niet echt gelukt is, maar wat zeker nog komt) wel ging hij iedere keer mee naar de echo's meer doordat ik geen rijbewijs heb en te voet mij te ver weg is.
en goed we zijn dan ook giga druk, kan daar ook mee te maken hebben, maak me er ook geen zorgen over.
Waar ik wel giga van baal is dat ik nu lekker aan de schoonmaak ben en dat meneer beneden lekker aan het gamen is, met als smoesje strakkies moet ik een hele tijd zonder internet :| (goed ik ben dan weer te braaf en wil niet als een zeur overkomen dus ik zeg niets)

Zal blij zijn dat dinsdag alles naar de opslag gaat, en dat wij tijdelijk ergens anders bivakeren ben er aan toe rust strakkies.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:35:51 #102
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19316573
Hé Bar_en_Mar, da's idd een stuk minder.
Heeft hij niet in de gaten hoeveel energie je dit kost? Probeer je ook niet groot te houden tegenover hem, zo van: ik kan het allemaal best nog wel hoor.
Je hebt uiteindelijk echt alleen jezelf ermee.
Doe nou eens wat rustiger aan.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:39:30 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19320432
Ik heb vandaag doorgegeven wanneer ik stop met werken. Maar voorlopig ga ik nog ff lekker door, ik vind het heerlijk en de tijd gaat lekker snel!

Beetje offtopic LadyS ik heb vandaag bij de Blokker stoffen doosjes gezien, iets glans in precies de kleuren van jullie kamertje, misschien een tip!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:52:06 #104
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19320653
tnx luchtbel, ga van de week even kijken!!!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:57:17 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19320760
yw, ik heb ze zelf ook gekocht, 2 aquablauw met grooen en geel en 2 rode met roze en oranje, voor sokjes enzo in de toen voor op de commode te zetten

Volgende week komt mun vader om in een dag alle babyspullen op te bouwen
  zaterdag 22 mei 2004 @ 19:01:16 #106
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19320830
ik wilde ze inderdaad ook gebruiken om sokjes e.d. in te doen
En hier is de babykamer bijna af, we zijn nu bezig met schoonmaken en dan zetten we de spulletjes erin en dan is het klaar

Dutchie, ik doe ook regelmatig een middagdutje hoor Ik geef er gewoon aan toe .
  zaterdag 22 mei 2004 @ 19:10:35 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19321004
Ik vind ze erg leuk, ze stonden hier in de etalage, in verschillende formaten

Ik kon nog niet beginnen want de kabel van internet moet eerst veranderd worden. Maar ik heb (bijna) alles al, dus het wordt vooral afbreken, opbouwen en in elkaar zetten de rest doe ik zelf wel met m'n vriendinnen. Maar daar durf ik geen kast mee in elkaar te zetten
pi_19321161
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 19:01 schreef LadyS het volgende:
En hier is de babykamer bijna af, we zijn nu bezig met schoonmaken en dan zetten we de spulletjes erin en dan is het klaar

Dutchie, ik doe ook regelmatig een middagdutje hoor Ik geef er gewoon aan toe .
Een fotootje graag, anders geloof ik niet dat het klaar is hoor

Middagslaapjes, oei dat zou ik soms ook wel willen.
Maar helaas kan dat niet op m'n werk
pi_19322807
Pfoe het zuurbranden is hier begonnen
Het begon vannacht, half slapend en er niet op berekend. Wat als gevolg had dat ik bijna stikte.
Gelukkig kon ik nog redelijk snel overend komen. Nu heb ik er weer last van, dus rick is net naar het benzine station geweest om melk te halen.
pi_19323032
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 20:25 schreef Anitra het volgende:
Het begon vannacht, half slapend en er niet op berekend. Wat als gevolg had dat ik bijna stikte.
Gelukkig kon ik nog redelijk snel overend komen. Nu heb ik er weer last van, dus rick is net naar het benzine station geweest om melk te halen.
Bah wat vervelend zeg. Ik hoop dat de melk een beetje wil helpen...
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 11:58:33 #111
43556 miss_dynastie
pi_19332900
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 20:25 schreef Anitra het volgende:
He bah, hoe is het nu?
  zondag 23 mei 2004 @ 12:05:19 #112
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19333014
Luchtbel, waren die doosjes een setje van 3 verschillende maten? Zo ja, dan heb ik er mee in mijn handen gestaan

Piglet, een fotootje komt in de loop van de dag dan moet ie echt helemaal af zijn
  zondag 23 mei 2004 @ 12:12:28 #113
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19333142
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:05 schreef LadyS het volgende:
Luchtbel, waren die doosjes een setje van 3 verschillende maten? Zo ja, dan heb ik er mee in mijn handen gestaan
Ja in twee verschillende kleurstellingen
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 12:13:15 #114
43556 miss_dynastie
pi_19333155
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:39 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb vandaag doorgegeven wanneer ik stop met werken.
Wanneer is dat?
pi_19333201
Het zuurbranden was vannacht bijna niks gelukkig.Dus heb redelijk kunnen slapen. Dus hopen dat het weer even weg blijft.
  zondag 23 mei 2004 @ 12:16:29 #116
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19333213
Het mannetje wordt een beetje kriegel van mij.
Had vanmorgen wat energie teveel en ging vrolijk boven stofzuigen. Had het campingbedje tegen de zoldertrap aangezet, omdat ik die vervolgens naar zolder wilde brengen.
Stoot ik met de slang tegen dat ding aan en die begon aan een oorverdovende tombola naar beneden terwijl ik hard om het mannetje riep.
Dat had ik niet moeten doen...
Hij dacht dat ik naar beneden gelazerd was.
"En nou is het afgelopen! Nou ga je naar beneden een boekje lezen of achter de laptop!"
Jeu, wat was ie boos zeg.

Ik moet trouwens eerlijk zeggen, dat ik sowieso mijzelf als huisvrouw niet echt serieus kan nemen. Mijn vriendinnen lachen me keihard uit als ik het heb over wassen, stofzuigen etc. Past op een of andere manier niet echt bij me. Het carričrevrouwtje ineens achter het aanrecht.
Het is ook eigenlijk best komisch.
Ach, er is een tijd voor alles.
  zondag 23 mei 2004 @ 12:17:39 #117
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19333231
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wanneer is dat?
14 juni
Als ik eerder wil stoppen kan het.
Als ik me daarna verveel en gewoon een beetje wil rondhangen daar kan het ook, stickers plakken enzo

Ik kan gewoon echt niet goed thuis zitten nu, vandaag heb ik helemaal geen afspraken en even niks te doen voor school en ik verveel me echt helemaal rot. Heb alles al opgeruimd en schoongemaakt, geen idee wat ik nu moet doen. Behalve wachten............
Dus als dat al die tijd zo moet gaan word ik echt gillend gek
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 12:18:04 #118
43556 miss_dynastie
pi_19333238
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:16 schreef dutchie het volgende:
Ach, er is een tijd voor alles.

Wat zijn je plannen, wil je na de geboorte weer een baan zoeken? Parttime of fulltime?
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 12:18:24 #119
43556 miss_dynastie
pi_19333244
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:15 schreef Anitra het volgende:
Het zuurbranden was vannacht bijna niks gelukkig.Dus heb redelijk kunnen slapen. Dus hopen dat het weer even weg blijft.
Mooi
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 12:19:02 #120
43556 miss_dynastie
pi_19333256
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:17 schreef Luchtbel het volgende:
Ik kan gewoon echt niet goed thuis zitten nu, vandaag heb ik helemaal geen afspraken en even niks te doen voor school en ik verveel me echt helemaal rot. Heb alles al opgeruimd en schoongemaakt, geen idee wat ik nu moet doen. Behalve wachten............
Dus als dat al die tijd zo moet gaan word ik echt gillend gek
Je mag hier wel schoon komen maken hoor
* miss_dynastie is heel erg gul
Strijken hoeft niet meer, dat heb ik al gedaan
  zondag 23 mei 2004 @ 12:21:38 #121
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19333300
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:19 schreef het volgende:

[..]

Je mag hier wel schoon komen maken hoor
miss_dynastie is heel erg gul
Strijken hoeft niet meer, dat heb ik al gedaan
Maak maar grappen , ik dacht vanochtend echt; waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat moet ik doen :|
Had om half 10 al drie vriendinnen opgebeld. Ik ben druk met school, scriptie en werken en dat komt nu allemaal op tijd af, maar die tussentijd gaan zitten wachten is denk ik niks voor mij
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 12:22:29 #122
43556 miss_dynastie
pi_19333317
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:21 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Maak maar grappen , ik dacht vanochtend echt; waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat moet ik doen :|
Had om half 10 al drie vriendinnen opgebeld. Ik ben druk met school, scriptie en werken en dat komt nu allemaal op tijd af, maar die tussentijd gaan zitten wachten is denk ik niks voor mij
Heb je de geboortekaartjes al geregeld??
  zondag 23 mei 2004 @ 12:23:47 #123
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19333338
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb je de geboortekaartjes al geregeld??
Nou ik had gister een briljant idee. Maar moet eerst weten of ik daar papier voor kan vinden en dat kan natuurlijk niet op zondag
pi_19333375
Deze dame zit zich ook aardig te vervelen
En mijn humeur word er niet beter op dan, nergens geen zin in en niks weten te doen.
Dan zo mijn bed maar weer in denk ik
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 12:28:18 #125
43556 miss_dynastie
pi_19333415
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:26 schreef Anitra het volgende:
Deze dame zit zich ook aardig te vervelen
En mijn humeur word er niet beter op dan, nergens geen zin in en niks weten te doen.
Dan zo mijn bed maar weer in denk ik
Ga borduren muts
Ik kan me ook helemaal nergens toe zetten, ben heel erg en van huishouden komt ook niets... misschien ergens op visite gaan of zo
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 12:28:45 #126
43556 miss_dynastie
pi_19333427
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:23 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nou ik had gister een briljant idee. Maar moet eerst weten of ik daar papier voor kan vinden en dat kan natuurlijk niet op zondag

Bij een copyshop hebben ze bijna alle soorten. Er hangt wel een prijskaartje aan
  zondag 23 mei 2004 @ 12:30:08 #127
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19333456
Anitra, lijkt me geen pretje.

Wat ik na mijn verlof ga doen? Hard op zoek naar werk. Maar niet meer fulltime.
Had laatst al een aanbieding gehad, maar dan zou ik per juni al moeten beginnen.
Droge reactie van desbetreffende klant:
"Euh ja, dat moet eerst gebeuren natuurlijk."
pi_19333457
Hahaha nee moet nu niet gaan borduren, dan ga ik fouten maken. Heb er ook totaal geen zin in. Hmmm visite gaan, paps is jarig maar op vakantie en de rest woont of te ver of is nie thuis. Nee word gezellig een dagje thuis zitten vervelen
  zondag 23 mei 2004 @ 12:47:56 #129
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19333784
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:30 schreef dutchie het volgende:

"Euh ja, dat moet eerst gebeuren natuurlijk."
Niet te lomp zeg

Miss_dynastie, waarschijnlijk red ik het met dat papier dat ze bij de VenD verkopen. Dat is niet zo duur, dat moet lukken. Maar ja dat weet ik vandaag natuurlijk niet

Heb inmiddels visite voor vanavond gevonden die niet sjaggie waren omdat ik ze wakker belde op zondag, gelukkig
pi_19334193
Ik heb al weer een paar dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Nu heb ik dit al meerdere keren geahd tijdens deze zwangerschap en meestal was frummel dan ineens aan het groeien. Maar nu begint het echt vervelend te worden, buik is niet echt hard, maar ook niet zacht. Frummel trapt ook vrij veel heel laag. Hmm volgens mij heb ik een dipdag en zeur ik even van me af.............
  zondag 23 mei 2004 @ 13:18:57 #131
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19334416
Zeur maar lekker hoor Anitra, soms is het ook gewoon even helemaal niet leuk allemaal

Ik ken dat gevoel wel in je buik, tenminste als ik je goed begrijp, hij voelt heel zwaar aan en er staat een soort spanning op. Heb vandaag ook zo'n dag, geloof ik. Zo maar lekker envelopjes schrijven en kleertjes uitzoeken, misschien wordt meneer en rustig van als ie merkt dat ik voor hem aan het werk ben
pi_19334840
Thanks!!!
Heb de afgelopen week denk ik teveel gedaan en dan zo'n hele dag weer op bed liggen is 3x niks. Krijg er zo'n beurs stuitje van
Ik zit te wachten tot ik voetbal kan kijken, misschien dat ik toch de raad van miss-d op ga volgen en misschien een stukje ga borduren, want zo komt dat din nooit af natuurlijk
  zondag 23 mei 2004 @ 16:15:51 #133
640 snoopy
peanuts
pi_19338353
Ik denk dat babysnoopy ook aan het groeien is. Kon gisteren bijna niks eten van misselijkheid
Denk dat ie tegen m'n maag aandrukt ofzo. Vandaag gaat het gelukkig wel weer wat beter
  zondag 23 mei 2004 @ 16:40:21 #134
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19338984
Peter is gisteren voor zijn kop geschopt toen ie zijn hoofd op mijn buik legde
Ik zag zijn hoofd gewoon een stukje omhoog gaan

Ik voel me al een paar dagen niet zo tof verkouden, keelpijn, vandaag hoofdpijn
Maar ik geloof niet dat ik de enige ben die zich zo voelt als ik het zo lees hier
  zondag 23 mei 2004 @ 16:40:48 #135
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_19339002
hier heb ik vandaag ook niet veel gedaan, beetje lopen rommelen en op een gegeven moment maar op de bank gaan zitten en tv gekeken, me wederom zitten ergeren aan ventje die weer aan het gamen geslagen was/is (heeft net alleen sommige lampen eraf gehaald) maar ik roep het niet meer, hij komt er vanzelf achter dat morgen de laatste dag is, ik doe niets meer iig, ga genieten van de zwangerschap.
Anitra wat ben je aan het borduren?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_19340002
Eh nu even niks hahaha. Ben naar mijn bed gegaan en er net weer uit gekomen. Maar het is dus een grootding voor op de babykamer.
Bah die menstruatiepijn blijft komen
Hoeveel groeispurten heeft frummel?
Kan me dit echt niet herinneren van Djen toen
  zondag 23 mei 2004 @ 19:12:22 #137
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_19342531
daarnet tijdens het stofzuigen van de slaapkamer (voor de laatste keer) kreeg ik ineens irritante steken in mijn buik, alsof de kleine ergens verkeerd is gaan liggen ofzo, hij is ook lekker actief vandaag, komt ook wel doordat ik niet echt veel doe vandaag.
Van de week even langs oma die zou namelijk aan een vestje bezig zijn (breien) en ik wil even spieken hihi,
  Licht Ontvlambaar zondag 23 mei 2004 @ 20:12:44 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_19344239
Sjeen meldt... net terug uit Zeeland. Met spierpijn van het wandelen en een beetje roodverbrand gezicht

Wat het thema betreft, mijn vriendjelief vraagt continu hoe het met Pukkie gaat. In bed wil hij ook altijd mijn buik voelen in de hoop dat hij Pukkie voelt. Hij is actief bezig met schilderen van bedje en commode. En toen we de bugaboo gingen halen, wilde hij er mee terug naar de parkeerplaats lopen. Ben erg blij met mijn vriendjelief

Groetjes
Sjeen
29 weken en 2 dagen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 23 mei 2004 @ 21:26:26 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19346522
Nog even een vraagje over het wassen he.
Ik heb, op advies van het grote ik ben zwanger maar snap er allemaal geen bal van boek, alle kleding enzo met Neutral gewassen. Maar nu zei een vriendin dat, dat helemaal niet nodig is.
Van een andere vriendin kreeg ik vandaag nog een zakje met kleding die van haar dochter is geweest, ze had het allemaal gewassen want het was een beetje muffig geworden vond ze. Maar ze heeft het dus met gewoon wasmiddel gewassen. Maakt het uit? Moet ik alles nu nog een keer wassen of tegen die tijd gewoon zien wat er gebeurd?
  zondag 23 mei 2004 @ 21:28:45 #140
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19346597
Luchtbel, dat laatste!
Als je kindje nu erg gevoelig blijkt, kun je altijd nog andere wasmiddelen uitproberen, lijkt me. Zo doe ik het tenminste.
  zondag 23 mei 2004 @ 21:51:52 #141
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19347275
Ik heb wel Neutral gekocht voor mijn babywasje, maar dat was omdat ik toch nieuw wasmiddel nodig had, dus waarom niet
Maar inderdaad, eerst gewoon kijken of die kleine er tegen kan hoor, anders blijf je bezig.

Ik merk dat Humpie nu echt groot wordt: ik heb heel de dag zowel op mijn blaas als mijn maag een enorme druk staan. Zo erg dat ik echt druk op mijn neus voel, net als wanneer je moet overgeven zeg maar
Het beginnen nu echt de laatste loodjes te worden volgens mij.

Dinsdag komen mijn moeder en schoonmoeder een dagje poetsen, dat red ik zelf echt niet meer, en zij komen dus met emmertjes sop heel het huis even lekker doen. Hoef ik het daarna zelf alleen maar met doekjes een beetje bij te houden, zoals ik de afgelopen maanden ook heb gedaan

Over 3 weken zou ik al thuis mogen bevallen
  zondag 23 mei 2004 @ 22:16:53 #142
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19348169
Zo da's lekker Pluisje, lief van ze ook!

Ik maak die Neutral gewoon straks op maar als de baby nergens las van heeft met de spulletjes die gewoon gewassen zijn ga ik daarna gewoon over op gewoon wasmiddel.
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 22:18:21 #143
43556 miss_dynastie
pi_19348206
Ik zou het wel doen Luchtbel. Je hebt toch niks te doen, dus dan is het een mooie bezigheidstherapie
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 22:19:02 #144
43556 miss_dynastie
pi_19348227
quote:
Op zondag 23 mei 2004 21:51 schreef pluisje het volgende:
Over 3 weken zou ik al thuis mogen bevallen
Wat denk je: komt ie eerder of later?
  zondag 23 mei 2004 @ 22:48:38 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19349184
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou het wel doen Luchtbel. Je hebt toch niks te doen, dus dan is het een mooie bezigheidstherapie
Ja morgen dus wel Maar ik probeer het eerst gewoon zo.

Overigens waarom moet je volgens het lijstje van de vk, twee digitale thermometers kopen?
1tje voor de baby is toch genoeg?
  zondag 23 mei 2004 @ 22:50:28 #146
37150 livelink
pi_19349239
1 thermometer is voor de baby en 1 voor jezelf.
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 22:51:49 #147
43556 miss_dynastie
pi_19349283
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:50 schreef livelink het volgende:
1 thermometer is voor de baby en 1 voor jezelf.
En die ene voor jezelf kan je dan weer voor de baby gebruiken als het een jongetje is en hij het ding kapotpiest
Oh, sorry
  zondag 23 mei 2004 @ 22:53:29 #148
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19349344
Waarvoor gaan ze je temperatuur meten dan?
  zondag 23 mei 2004 @ 22:55:42 #149
3011 E.T.
pi_19349414
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:53 schreef Luchtbel het volgende:
o.a. om goed in de gaten te houden of je geen ontstekingen krijgt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 22:56:16 #150
43556 miss_dynastie
pi_19349430
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:53 schreef Luchtbel het volgende:
Om te kijken of zich geen ontsteking/ infectie ontwikkelt
Geen idee
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 22:56:33 #151
43556 miss_dynastie
pi_19349445
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:55 schreef E.T. het volgende:

[..]

o.a. om goed in de gaten te houden of je geen ontstekingen krijgt
Ja dus
  zondag 23 mei 2004 @ 22:58:45 #152
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19349528
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat denk je: komt ie eerder of later?
Ik roep al vanaf dag 1 bij wijze van spreken dat ie 1 a 2 weken te vroeg komt, wishfull thinking misschien, maar al mijn andere voorgevoelens omtrent de zwangerschap klopten ook, dus wie weet.

Alleen die misselijkheid had ik niet voorspeld
  zondag 23 mei 2004 @ 22:59:46 #153
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19349563
Oh zo...
Maar wat is er dan mis met een gewone thermometer?

Voor het geval dat ik iets heel doms zeg; ik heb nog nooit een thermometer gebruikt voor mezelf.
  zondag 23 mei 2004 @ 23:01:06 #154
3011 E.T.
pi_19349608
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:59 schreef Luchtbel het volgende:
Oh zo...
Als je een thermometer zou gebruiken ipv twee, zouden je baby en jij elkaar kunnen infecteren. En van je baby naar jou is niet zo erg.. je wilt alleen niet dat jouw baby iets oploopt van jou. (een schimmel oid)

edit: een digitale is veel makkelijker, sneller en nauwkeuriger dan een 'ouderwetse' (tegenwoordig zijn die kwik-dingen volgens mij niet eens meer overal te koop... die digitale kosten maar een paar euro'tjes)
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 23:01:15 #155
43556 miss_dynastie
pi_19349614
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:58 schreef pluisje het volgende:

[..]

Ik roep al vanaf dag 1 bij wijze van spreken dat ie 1 a 2 weken te vroeg komt, wishfull thinking misschien, maar al mijn andere voorgevoelens omtrent de zwangerschap klopten ook, dus wie weet.
Misschien een stomme vraag hoor, maar stel je voor dat je in het ziekenhuis had willen bevallen, hadden ze je dan in verband met je ziekte op medische indicatie ingeleid? En is er nooit over gesproken dat jij bij de gyn onder controle zou moeten vanwege de fm? Gewoon nieuwsgierig
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 23:01:54 #156
43556 miss_dynastie
pi_19349637
quote:
Op zondag 23 mei 2004 23:01 schreef E.T. het volgende:

[..]

Als je een thermometer zou gebruiken ipv twee, zouden je baby en jij elkaar kunnen infecteren. En van je baby naar jou is niet zo erg.. je wilt alleen niet dat jouw baby iets oploopt van jou. (een schimmel oid)
Een oorthermometer volstaat niet voor beiden of een van beiden?
  zondag 23 mei 2004 @ 23:01:54 #157
37150 livelink
pi_19349638
quote]Op zondag 23 mei 2004 22:59 schreef Luchtbel het volgende:
Oh zo...

Voor het geval dat ik iets heel doms zeg; ik heb nog nooit een thermometer gebruikt voor mezelf.
[/quote]

Geen idee, misschien is hij iets minder nauwkeurig. Ik had helemaal geen thermometer, dus voor mij zijn die digitale thermometers gewone thermometers.

[ Bericht 48% gewijzigd door livelink op 23-05-2004 23:04:57 (quote toegevoegd) ]
  zondag 23 mei 2004 @ 23:02:08 #158
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19349650
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:59 schreef Luchtbel het volgende:
Oh zo...

Volgens mij zijn digitale de meest gangbare (5 euro per stuk ofzo). Die ouderwetse kwik-dingen mogen geloof ik niet eens meer verkocht worden, en er was ook een reden waarom ze de eerste tijd geen oorthermometer mogen/willen gebruiken.
  zondag 23 mei 2004 @ 23:04:29 #159
3011 E.T.
pi_19349708
Oorthermometers willen nog wel eens iets afwijken. Als je weet wat de normale temperatuur van iemand is met zo'n oorthermometer kun je daarna wel vaststellen of er verhoging is of niet. Maar in het begin weet je dus niet wat de normale temperatuur van je baby is (en van jezelf)
  zondag 23 mei 2004 @ 23:04:34 #160
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19349710
quote:
Op zondag 23 mei 2004 23:01 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ja ik snap nu iddd wel waarom je er twee moet hebben. Ik wist niet dat ze ook bij mij moesten meten. Ik heb zo'n oorthermometer, gekregen toen uit huis ging maar zit nog steeds in de verbanddoos, nooit gebruikt. Ik had geen idee wat het verschil was, in wat ie deed.

Maar koop dus gewoon twee van die dingen, zit ik altijd goed

Bedankt.
  zondag 23 mei 2004 @ 23:06:29 #161
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19349772
quote:
Op zondag 23 mei 2004 23:01 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag hoor, maar stel je voor dat je in het ziekenhuis had willen bevallen, hadden ze je dan in verband met je ziekte op medische indicatie ingeleid? En is er nooit over gesproken dat jij bij de gyn onder controle zou moeten vanwege de fm? Gewoon nieuwsgierig
Ik heb zelf bij mijn vk aangegeven een zo normaal mogelijke zwangerschap te willen: ik kan wel tegen een stootje en wat pijn, en zolang ik zelf niet aangeef dat het niet goed gaat, laat zij me ook rustig mijn gang gaan. (ok, af en toe wordt ze een beetje boos als ik mijn bekkenband niet omdoe, of te eigenwijs ben om een paracetamolletje te nemen om de nacht door te komen, maar dat mag ).

Er is wel een kans dat ik wat sneller ingeleid zal worden dan een ander, bv als ik tegen de 40 weken echt op ben en ze bang is dat ik het niet meer trek of mijn lichaam gewoon echt aangeeft helemaal op te zijn.
Het is geen reden om naar een gyn te moeten, gelukkig, het beinvloedt de baby niet, alleen ikzelf heb het soms even wat zwaarder dan een gezond iemand. Maar da's mijn eigen keus
  maandag 24 mei 2004 @ 10:17:41 #162
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19356934
quote:
Op zondag 23 mei 2004 23:06 schreef pluisje het volgende:

[..]

Er is wel een kans dat ik wat sneller ingeleid zal worden dan een ander, bv als ik tegen de 40 weken echt op ben en ze bang is dat ik het niet meer trek of mijn lichaam gewoon echt aangeeft helemaal op te zijn.

Het is geen reden om naar een gyn te moeten, gelukkig, het beinvloedt de baby niet, alleen ikzelf heb het soms even wat zwaarder dan een gezond iemand. Maar da's mijn eigen keus

Maar Pluis als je ingeleid gaat worden val je wel onder de verantwoording van de gyn, dan ligt het het aan de goedheid ( en dat doen ze meestal wel hoor ) van je verloskundige of die erbij is( even cru gezegt vangt zij hiervoor geen centjes)
Hyves!
  maandag 24 mei 2004 @ 10:24:52 #163
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19357050
Ik weet het, maar zij heeft mijn zus ook onder controle gehad, en was niet bij dr bed weg te slaan

Het is hier in het dorp sowieso afgesproken dat de VK's in principe ook in het ziekenhuis de bevallingen doen, er heeft dan wel een gyn de supervisie, maar die komt vaak pas kijken als het kindje al fris gewassen is

En natuurlijk hoop ik niet dat ik ingeleid hoef te worden, ok, het wordt wel zwaar nu, maar die paar weken zing ik het ook nog wel uit denk ik
  maandag 24 mei 2004 @ 12:25:52 #164
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19359736
Ik heb even een vraag over flesvoeding.

Als je in het ziekenhuis gaat bevallen en je wilt flesvoeding geven, moet je dane en flesje en voeding meenemen naar het ziekenhuis? Kan er nergens wat over vinden?
  maandag 24 mei 2004 @ 12:52:11 #165
62233 Jelief
ikke lief!
pi_19360294
Naar wat ik bij al die baby-programma's zie hebben ze in het ziekenhuis gewoon voeding voor je beebje hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 24 mei 2004 @ 12:52:30 #166
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19360300
quote:
Op maandag 24 mei 2004 12:25 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb even een vraag over flesvoeding.

Als je in het ziekenhuis gaat bevallen en je wilt flesvoeding geven, moet je dane en flesje en voeding meenemen naar het ziekenhuis? Kan er nergens wat over vinden?
In het ziekenhuis hebben ze meestal (kantenklare) flesjes en melk. Als je persé een bepaald merk melk wilt geven, kan je het beste even vooraf informeren welk merk er in het ziekenhuis gegeven wordt. Als je zelf een ander merk wilt geven, dan moet je zelf een flesje en voeding meenemen (en even aangeven dat je je eigen melk meehebt).

Het beste is om vanaf het begin steeds hetzelfde merk te geven, dus het is inderdaad van belang dat het overeenkomt.
  maandag 24 mei 2004 @ 12:59:17 #167
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19360415
Jah, ik zou graag als het werkt Nutrilon willen geven.
Mijn nichtje en een goede vriendin zijn kraamhulp en die sparen alle pakjes op die de kraamgezinnen niet aannemen. Mijn nichtje heeft ook 2 trays met probeerpakjes voeding bestelt om uit te delen, maar geeft het aan mij. Wel vet sneaky.
Maar goed als het dus goed gaat wil ik graag die voeding gaan geven. Dus ik neem het dan gewoon mee.
  maandag 24 mei 2004 @ 13:20:48 #168
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_19360949
Dag allemaal!
Ben ik weer eens, sinds heel lange tijd.
Alle 'nieuwe' zwangeren van harte gefeliciteerd. En o,o,o, wat staan we ver bovenaan.......

Heb nu een week zwangerschapsverlof en om nu te zeggen dat ik er optimaal van geniet, nee.
Hebben jullie dat ook, dat je nu het zo dichtbijkomt en je alle tijd van de wereld hebt gaat lopen piekeren en je zorgen gaat lopen maken of alles wet goed is/gaat?

Ik zie niet op tegen de pijn van de bevalling, daar ben ik heel nuchter in. Maar voor de rest lijkt het of ik steeds meer beren en leeuwen op de weg zie. Misschien moet ik maar eens stoppen met lezen van al die zwangerschaps/bevallingsbladen.

En Robert? Die heeft als een ware Nico de hele babykamer in perfecte staat gebracht. Ik lees 'm elke zaterdagochtend voor uit het zwangerschapsboek, zodat hij ook meekrijgt wat er die week in mijn buik gebeurt. Erg gezellig altijd.
En ja, hij ligt nu helemaal in een deuk als hij mijn buik van links naar rechts ziet gaan als ik 's avonds op de bank hang. Als wordt hij nu wel erg nieuwsgierig en een beetje ongeduldig. Morgen gaat-ie mee naar de partneravond van de zwangerschapsgym.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  maandag 24 mei 2004 @ 13:36:21 #169
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_19361437
quote:
Op maandag 24 mei 2004 13:20 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Dag allemaal!
Ben ik weer eens, sinds heel lange tijd.
Alle 'nieuwe' zwangeren van harte gefeliciteerd. En o,o,o, wat staan we ver bovenaan.......

Heb nu een week zwangerschapsverlof en om nu te zeggen dat ik er optimaal van geniet, nee.
Hebben jullie dat ook, dat je nu het zo dichtbijkomt en je alle tijd van de wereld hebt gaat lopen piekeren en je zorgen gaat lopen maken of alles wet goed is/gaat?

Ik zie niet op tegen de pijn van de bevalling, daar ben ik heel nuchter in. Maar voor de rest lijkt het of ik steeds meer beren en leeuwen op de weg zie. Misschien moet ik maar eens stoppen met lezen van al die zwangerschaps/bevallingsbladen.

En Robert? Die heeft als een ware Nico de hele babykamer in perfecte staat gebracht. Ik lees 'm elke zaterdagochtend voor uit het zwangerschapsboek, zodat hij ook meekrijgt wat er die week in mijn buik gebeurt. Erg gezellig altijd.
En ja, hij ligt nu helemaal in een deuk als hij mijn buik van links naar rechts ziet gaan als ik 's avonds op de bank hang. Als wordt hij nu wel erg nieuwsgierig en een beetje ongeduldig. Morgen gaat-ie mee naar de partneravond van de zwangerschapsgym.
Ej EW, leuk om eens wat van je te lezen!

Ik beken eerlijk dat ik ook wel nerveus was, er gaat vanalles door je heen: zal het allemaal wel goed gaan die bevalling, zal vrouwlief het trekken etc. Achteraf moet ik zeggen dat het 100% is meegevallen. Het moeilijkst was het om te zien dat ze op een bepaald moment pijn had en je er niet veel aan kon doen. Gelukkigs ze een bikkel en heeft ze het echt super gedaan. Misschien een tip: bel de verloskundige nog niet als je denkt dat je het nog wel even uithoudt. Anders komt ze (in ons geval hij), kijkt even en zegt doodleuk: tot over een uurtje of 5.

Miranda is thuis bevallen en dat was achetraf heerlijk: lekker in je eigen omgeving, beetje op bed liggen of onder de douche, plus na de bevalling kun je heerlijk genieten met zijn drietjes. Heel belangrijk is het om relaxed te zijn, je weet dat het toch eruit moet (beetje plastisch maar toch), dus als je rustig blijft komt het in orde. Geef gewoon aan Robert aan wat ej wel en niet wilt, dan kun je een beetje samenwerken.

En Robert: die partneravond is echt een ramp. Veel plezier he!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 24 mei 2004 @ 15:02:35 #170
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19363843
Digger, laat je niet gek maken door Dylan Dog hoor! Het stelt echt geen zak voor die partner-avond.
We hebben het vorige week gehad en er wordt alleen verteld wat je als partner kunt doen.
1 ding moet je dus vooral niet doen, en dat heeft het mannetje in zijn oren geknoopt: Ga vooral niet meepuffen!
9 van de 10 kerels gaan hierdoor nl. tegen de vlakte aan, omdat ze het verkeerd doen. Het is niet voor niks dat vrouwen de gehele zwangerschapsgym zonder partner puffen. Wij zijn gewoon bikkels, wij zijn daarvoor getraind.

EW, het grappige was toen ik net uit bed kwam, ik nog aan je moest denken en ook aan Rottdog en Poemojn. Omdat jullie bijna tegelijk met mij zijn uitgerekend.
Over die beren en leeuwen, let go let go.
Ik onderga met 2 weken zeer ws een keizersnee en ik heb me voorgenomen dan pas druk te gaan maken. Anders verpest ik die laatste 2 weekjes alleen nog.
Mensen zijn wel verbaasd dat ik niet zenuwachtig ben. Geloof me, dat komt tegen die tijd in veelvoud bij me terug hoor!
  maandag 24 mei 2004 @ 15:14:29 #171
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_19364134

hopelijk een voorspoedige bevalling

helaas ik zal de geboorte van jullie lieve beebjes niet helemaal meekrijgen, doordat hier strakkies de stekkers van de pc's eruit gaan, zodat we morgen kunnen verhuizen Ik wil jullie dan alvast een héél fijne babytijd toewensen en geniet er maar lekker van.

Voor alle anderen geniet lekker van jullie zwangerschap, niet al te veel ellende meer hoop ik voor jullie, veel plezier met het inrichten en verbouwen van de kinderkamertjes.

we hopen tegen juli toch wel weer internet te hebben, maar jullie zien me vanzelf wel verschijnen.
een heel fijne tijd allemaal nog en tot snel weer.

Groetjes Barbara
  maandag 24 mei 2004 @ 15:24:07 #172
640 snoopy
peanuts
pi_19364393
Goh jammer bar_en_mar. Ik wens jou ook veel succes in die periode
en hoop je zsm weer te begroeten in z&g
  maandag 24 mei 2004 @ 15:27:45 #173
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19364490
Bar, wel op tijd terug zijn voor de mijne hoor!!!

Sterkte met de tijdelijke verhuizing, en ik duim voor jullie dat er snel een goede oplossing komt, zodat jij je ook lekker kan gaan voorbereiden op alles wat komen gaat. Hou vol, en tot snel!!
  maandag 24 mei 2004 @ 16:34:23 #174
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19366286
quote:
Op maandag 24 mei 2004 15:02 schreef dutchie het volgende:
-knip-
Mensen zijn wel verbaasd dat ik niet zenuwachtig ben. Geloof me, dat komt tegen die tijd in veelvoud bij me terug hoor!
Dutchie ik hoop dat je het zo lang mogelijk volhoudt zonder zenuwen!
Oma's wijsheid: een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Een beetje zoals je zelf al aangeeft: straks drukmaken is vroeg genoeg !
Heel veel sterkte ... keep this spirit up en het zal goed kom'n!
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 24 mei 2004 @ 16:36:08 #175
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19366339
quote:
Op maandag 24 mei 2004 15:14 schreef Bar_en_Mar het volgende:
-knip-
we hopen tegen juli toch wel weer internet te hebben, maar jullie zien me vanzelf wel verschijnen.
een heel fijne tijd allemaal nog en tot snel weer.
Jammer Bar, kun je niet af en toe bij een kennis of zo internetten? Of op je werk? Of bij familie? We willen toch wel graag op de hoogte blijven !
In elk geval succes met de zwangerschap en de drukte !
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 24 mei 2004 @ 17:20:55 #176
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19367634
*Update* met interessante weetjes

Vandaag herhaling gehad van de termijn/structurele echo i.v.m. het vele vruchtwater. De blaas en maag zijn gecontroleerd en hadden veel inhoud, conclusie: kindje slikt goed!
De meest gevreesde oorzaak voor het vele vruchtwater is hiermee uitgesloten

Het hoofdje, het buikje en de ledematen zijn gemeten. Conclusie: het buikje is in verhouding groter dan de rest (harder gegroeid t.o.v. het hoofdje/ledematen). Dit is niet vreemd, meestal begint een groeispurt bij het buikje.
Voorlopige oorzaak van het vele vruchtwater: aankondiging van een groeispurt.
Morgen naar andere gyn voor een second opinion (op verzoek van gyn) en dan hoop ik dat dit bevestigd wordt.

NB: als alles zo groeit zoals de tendens van het buikje nu aangeeft zou ik een 10-ponder krijgen . Maar dat is niet de verwachting
... ♥ ik mis je ♥
pi_19367775
Das goed nieuws phluphy
We duimen nog ff voor morgen, maar klinkt allemaal zeer okee en groeispurt kan best kloppen, zit er hier ook 1 die ineens groeit merk ik weer aan die menstruatieachtige krampen.
  maandag 24 mei 2004 @ 17:27:02 #178
640 snoopy
peanuts
pi_19367799
Da's toch weer een geruststelling Pluphy (behalve die 10 ponder dan )
Heb je straks een lekker stevig babietje
  maandag 24 mei 2004 @ 17:30:16 #179
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19367880
10 pond
Ik help je hopen dat de groeispurt tijdelijk is

Morgen mag ik ook weer naar de vk, ben helaas Anitras tip vergeten op te volgen, en de afgelopen dagen gewoon naar het toilet geweest, dus ik ben benieuwd of ik wat ben aangekomen
Verder gaat het wel ok, ja, de laatste loodjes he: veel maagzuur, niet lekker slapen, moe moe moe, geen trek in eten omdat mijn buik vol baby zit. Maar dat is allemaal van tijdelijke aard

Ik hoop dat mijn lijf het nog een paar weken uithoudt, moet echt op mijn tellen passen en veel rust houden, en dan nog zit ik onder de ontstekingen, maar goed, ik ben al lang blij dat het tot nu toe nog best goed is gegaan, ik had wel ergere scenario's in gedachten
  maandag 24 mei 2004 @ 19:15:32 #180
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_19370682
quote:
Op maandag 24 mei 2004 15:02 schreef dutchie het volgende:
1 ding moet je dus vooral niet doen, en dat heeft het mannetje in zijn oren geknoopt: Ga vooral niet meepuffen!
9 van de 10 kerels gaan hierdoor nl. tegen de vlakte aan, omdat ze het verkeerd doen.
Oowww ge-wel-dig!
Ik zie het dan ook helemaal voor me, zo'n man die gaat staan hyperen en helemaal rood aangelopen van zijn stokje gaat.
  maandag 24 mei 2004 @ 19:17:19 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19370734
Phluphy, wat een opluchting zeg!
pi_19374206
Ik denk dat ik morgen toch wel even ga bellen met de gyn, want ik heb echt het gevoel dat frummel bijna naar buiten komt als ie schopt. Zo laag schopt ie en het doet nog verdomd veel zeer ook. Dat geeft me best wel angst......
  FOK!fossiel maandag 24 mei 2004 @ 21:16:01 #183
2628 Karin
pi_19374545
Phluphy goed nieuws! Ik hoop dat de andere gyn het morgen ook bevestigd.

EW leuk je weer te zien
Ik vond mijn zwangerschapsverlof ook helemaal niets, je hebt veel te veel tijd om over alles veel te lang na te denken.
  maandag 24 mei 2004 @ 21:46:38 #184
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19375518
Phluphy!
Mooi zo!

Anitra, goed dat je het aan gaat kaarten morgen, hoop voor je dat ze je helemaal gerust kan stellen!!!

Ik heb een vraagje en ik stel het met een klein beetje een benepen gevoel...
Ik heb 's nachts (slaap nu vaak op mijn zij) soms last diep in mijn heup, een soort bot-pijn. Dat lijkt te komen door de druk (of eigenlijk het hangen!) van mijn buik, maar kussentjes helpen nog niet echt. Herkent iemand het? Moet ik me zorgen maken?
Bovendien heb ik, na een tijdje gezeten te hebben, soms pijn aan beide liezen, maar dan ook meer binnenin en het voelt dan alsof mijn botten daar zeuren... Bekend? Eng?
Het gaat allebei vrij snel weer over, maar ik wil wel weten of ik op mijn hoede moet zijn! Dankjullliewel alvast!
pi_19375818
quote:
Op maandag 24 mei 2004 21:46 schreef Sugar het volgende:
Phluphy!
Mooi zo!

Anitra, goed dat je het aan gaat kaarten morgen, hoop voor je dat ze je helemaal gerust kan stellen!!!

Ik heb een vraagje en ik stel het met een klein beetje een benepen gevoel...
Ik heb 's nachts (slaap nu vaak op mijn zij) soms last diep in mijn heup, een soort bot-pijn. Dat lijkt te komen door de druk (of eigenlijk het hangen!) van mijn buik, maar kussentjes helpen nog niet echt. Herkent iemand het? Moet ik me zorgen maken?
Bovendien heb ik, na een tijdje gezeten te hebben, soms pijn aan beide liezen, maar dan ook meer binnenin en het voelt dan alsof mijn botten daar zeuren... Bekend? Eng?
Het gaat allebei vrij snel weer over, maar ik wil wel weten of ik op mijn hoede moet zijn! Dankjullliewel alvast!
Klinkt als bekkeninstabiliteit en nee dat is niet eng, hooguit vervelend/pijnlijk ; ). W el iets om in de gaten te houden, vooral als je meer klachten krijgt, de fysio kan dan misschien wat voor je betekenen...
  maandag 24 mei 2004 @ 21:57:12 #186
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19375854
Hyves!
  maandag 24 mei 2004 @ 22:00:03 #187
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19375957
Bar, sterkte met verhuizen en hou je wel rustig hoor met je zwangere buikkie!!!

Phluphy, goed nieuws
Hyves!
pi_19375999
sugar: klinkt als bekkenpijn. Tijdens de zwangerschap verweekt het daar allemaal een beetje om de doorgang makkelijker te maken. Als je echt meer last krijgt kan het natuurlijk zijn dat je meer verweekt dan 'normaal' is en dit voor 'verzakkingen' kan zorgen of ergere bekken en rugklachten als bekkeninstabiliteit. (maar BI is dan makkelijk te vinden met een echotje)

edit: gewoon in de gaten houden en ff melden bij de vk de volgende keer (tenzij de klachten erger worden voor je daar weer heen gaat dam ff bellen ofzo)
  Admin maandag 24 mei 2004 @ 22:03:21 #189
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19376066
quote:
Op maandag 24 mei 2004 21:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Klinkt als bekkeninstabiliteit en nee dat is niet eng, hooguit vervelend/pijnlijk
...Of je komt erdoor in een rolstoel te zitten en komt er nooit meer vanaf...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 24 mei 2004 @ 22:04:58 #190
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19376113
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:03 schreef Danny het volgende:

[..]

Was niet lullig bedoeld hoor!
Hyves!
pi_19376137
Hmm danny ik vond je lief hoor
Ben al blij dat dat ding in de auto ligt en nie in huis staat.
maar ik zou wel een boel rust nemen sugar!!!!!
Oppassen met ongelijke bewegingen zoals traplopen en tillen.
  Admin maandag 24 mei 2004 @ 22:08:00 #192
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19376222
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:04 schreef Loena-tik- het volgende:

Was niet lullig bedoeld hoor!
Neuh, maar als zij last heeft van d'r bekken kan ze beter gewoon zsm daar naar laten kijken. Met Knor is het ook vanwege te laat ontdekken en afdoen als 'spierpijn' verkeerd gegaan namelijk.
pi_19376250
quote:
Op maandag 24 mei 2004 21:06 schreef Anitra het volgende:
Ik denk dat ik morgen toch wel even ga bellen met de gyn, want ik heb echt het gevoel dat frummel bijna naar buiten komt als ie schopt. Zo laag schopt ie en het doet nog verdomd veel zeer ook. Dat geeft me best wel angst......
Ik heb daar ook erg last van en geef het tot nu toe de schuld aan het feit dat dat schaambot extreem gevoelig is standaard al, laat staan dat iemand er tenaan zit te bonken. Ben benieuwd wat je gyn zegt en of ik toch ook zorgen daarover moet gaan maken.
  maandag 24 mei 2004 @ 22:10:07 #194
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19376288
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:08 schreef Danny het volgende:

[..]

Neuh, maar als zij last heeft van d'r bekken kan ze beter gewoon zsm daar naar laten kijken. Met Knor is het ook vanwege te laat ontdekken en afdoen als 'spierpijn' verkeerd gegaan namelijk.
Mee eens, maar ik zei toch ook tegen Sugar dat het klonk als BI?
Hyves!
  Admin maandag 24 mei 2004 @ 22:12:56 #195
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19376391
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:10 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik zei toch ook tegen Sugar dat het klonk als BI?
Klopt, maar je zei ook dat het geen kwaad kon, terwijl dat lang niet altijd het geval is. Er zijn voldoende gevallen van BI bekend (alleen hier op FOK! al) van mensen die (blijvend) invalide zijn geworden.
pi_19376404
he danny, als je toch in dit topic bent vertel eens ffies over jou belevind van deze en de vorige zwangerschap..
  maandag 24 mei 2004 @ 22:16:48 #197
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19376529
Nou, ik hou er over op hoor, heb geen zin om hier een ruzie-sfeertje te maken, ik zout wel ff op hoor!
Hyves!
pi_19376698
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:09 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Ik heb daar ook erg last van en geef het tot nu toe de schuld aan het feit dat dat schaambot extreem gevoelig is standaard al, laat staan dat iemand er tenaan zit te bonken. Ben benieuwd wat je gyn zegt en of ik toch ook zorgen daarover moet gaan maken.
Heb jij ook soms het gevoel dat de botten bewegen door het hoppen van de kleine?
Als ik wat weet morgen gooi ik het hier neer knor
  Admin maandag 24 mei 2004 @ 22:24:51 #199
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19376850
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:13 schreef Knorretje het volgende:
he danny, als je toch in dit topic bent vertel eens ffies over jou belevind van deze en de vorige zwangerschap..
Hmmz, ontopic dus
Tijdens de eerste zwangerschap las ik geen boeken, zocht ik weinig op op internet en was ik niet echt geestelijk veel bezig met de zwangerschap. Zorgzaamheid kwam automatisch omdat Knor zelf niets meer kon vanwege BI. Knor las veel voor uit boeken en websites, maar het ging allemaal een beetje langs me heen. Natuurlijk smelt je van binnen als je een schopje voelt, een echo bekijkt of in de gelegenheid bent naar het hartje te luisteren, maar als man krijg je niet zoveel mee van een zwangerschap. Je voelt er niets van, en behalve de buik en buien (vreet of emo) van je vrouw kun je niet meer dan nadenken over hoe het nou eigenlijk in z'n werk zou gaan. Hoe zal de bevalling verlopen, hoe moet ik in vredesnaam een luier verschonen en zal ik wel een goede vader zijn.
Naarmate je dichter bij de uitgerekende datum komt wordt de spanning wel hoger en kijk je er meer naar uit. Wat wel zo is is dat je gewoon enorm emotioneel wordt.
Nu met de tweede zwangerschap zit er weer een heleboel tegen dat volledig stilstaan bij de zwangerschap tegenhoudt. Het emotionele is er weer (hoewel dat na de bevalling nooit helemaal is weggegaan) en overal om je heen zie je kindjes die je terug doen denken aan de eerste weken met Alicia.

Echt helemaal meegaan kan ik momenteel niet. Er zijn zoveel dingen aan de hand momenteel die me al emotioneel, geestelijk en lichamelijk uitputten dat ik te weinig energie overhou om compleet lyrisch te zijn. Dat wil niet zeggen dat ik er niet enorm naar verlang dat nieuwe kleine wondertje in m'n armen te houden. Ik kan haast niet wachten tot het eindelijk geboren is en ik weer een baby in m'n armen kan en mag houden. Helaas kan onze kleine dat ook zowat niet, wat weer een reden is om me meer zorgen te maken over de zwangerschap dan er volledig van te genieten.
De ervaring met de vorige bevalling leert dat zodra ik weeën moet gaan timen alles weer goed komt en de prioriteiten in m'n hoofd weer een juiste volgorde hebben, dus het gaat ongetwijfeld goed komen
  Admin maandag 24 mei 2004 @ 22:25:36 #200
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19376873
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:16 schreef Loena-tik- het volgende:
Nou, ik hou er over op hoor, heb geen zin om hier een ruzie-sfeertje te maken, ik zout wel ff op hoor!

Een verschil van mening is iets anders dan ruzie(sfeertje) hoor
pi_19376933
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:20 schreef Anitra het volgende:

[..]

Heb jij ook soms het gevoel dat de botten bewegen door het hoppen van de kleine?
Als ik wat weet morgen gooi ik het hier neer knor
mijn botten bewegen sowieso, das nooit meer naar alicia goed gekomen. Het gewraakte kraakbeen is niet volledig teruggekomen dus de helften zijn en blijven los van elkaar en schuren, schuiven en verzakken standaard. Dat is nu wel erger geworden en meer en nadrukkelijker aanwezig.
  maandag 24 mei 2004 @ 22:29:48 #202
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19377031
In weze wordt het bekken van iedere zwangere vrouw week en instabieler tijdens een zwangerschap, maar het kan geen kwaad om het goed in de gaten te houden, omdat je er bij ernstige gevallen maar beter snel bij kan zijn.

Maar het betekent ook dat bijna iedere zwangere vrouw wel in meer of mindere mate last kan krijgen van het bekken, en er gelukkig lang niet altijd sprake is van iets ernstigs. Dus wel in de gaten houden en aankaarten, maar niet meteen het ergste vrezen, als het aan mij ligt

edit: uhm, dit was nog voor Sugar, maar jullie typen allemaal veel sneller dan ik
pi_19377060
Ja ik heb het ook dat het altijd zo gebleven is, maar nu echt met een schop er tegen aan dat het dan extra beweegd en dat doet zeer. Maar dat laag itten en trappen doet zoiezo veel meer pijn dan gewoon een trap in je buik vind ik.
  maandag 24 mei 2004 @ 22:32:15 #204
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19377123
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:25 schreef Danny het volgende:

[..]

Een verschil van mening is iets anders dan ruzie(sfeertje) hoor
Nee, maar heb hier wel het gevoel dat mijn woorden een beetje uitgemeten worden. Misschien klonken mijn woorden in jouw(jullie) oren wat bagatelliserend, maar nog maals dat was niet mijn intentie!
Hyves!
pi_19377148
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:29 schreef pluisje het volgende:
In weze wordt het bekken van iedere zwangere vrouw week en instabieler tijdens een zwangerschap, maar het kan geen kwaad om het goed in de gaten te houden, omdat je er bij ernstige gevallen maar beter snel bij kan zijn.

Maar het betekent ook dat bijna iedere zwangere vrouw wel in meer of mindere mate last kan krijgen van het bekken, en er gelukkig lang niet altijd sprake is van iets ernstigs. Dus wel in de gaten houden en aankaarten, maar niet meteen het ergste vrezen, als het aan mij ligt
aansluit

Dat was wat uik tenminste probeerde te zeggen. NIet ieder pijnklachtje daar is direct bekkeninstabiliteit. Je hebt op nog de 'gewone' bekkenpijn die iedere zwangere vrouw krijgt in zijn eige mate. Gewoon in de gaten houden en ffies melden.
pi_19377214
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:30 schreef Anitra het volgende:
Ja ik heb het ook dat het altijd zo gebleven is, maar nu echt met een schop er tegen aan dat het dan extra beweegd en dat doet zeer. Maar dat laag itten en trappen doet zoiezo veel meer pijn dan gewoon een trap in je buik vind ik.
Knikt heftig ja.

Maar in je buik heb je je standaard natuurlijk geen pijn of gevoeligheden. Ik denk en hoop dat daar het verschil in ligt.
  maandag 24 mei 2004 @ 22:34:51 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19377236
Duidelijk, hoor, iedereen! Wel opletten, maar niet meteen het ergste vrezen!
Ik kaart het dinsdag (volgende week) dus wel even aan bij de vlos, maar ga er niet wakker om liggen op dit moment! Volgens mij heb ik dan wel begrepen wat iedereen hier bedoelde.
Dank allen!
pi_19377567
Hahaha precies sugar. het is ook niet mijn bedoeling om iemand angst aan te jagen, maar 10 jaar geleden kende men het nog niet echt en toen was b.i. er ineens waardoor er toen jaren lang te weinig aandacht aan de mensen is besteed met de echte klachten. Daarom de waarschuwing, geen paniek, maar let wel op
pi_19377862
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:03 schreef Danny het volgende:

[..]

Of je leest de post van je vrouw even...
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:01 schreef Knorretje het volgende:
sugar: klinkt als bekkenpijn. Tijdens de zwangerschap verweekt het daar allemaal een beetje om de doorgang makkelijker te maken. Als je echt meer last krijgt kan het natuurlijk zijn dat je meer verweekt dan 'normaal' is en dit voor 'verzakkingen' kan zorgen of ergere bekken en rugklachten als bekkeninstabiliteit. (maar BI is dan makkelijk te vinden met een echotje)

edit: gewoon in de gaten houden en ff melden bij de vk de volgende keer (tenzij de klachten erger worden voor je daar weer heen gaat dam ff bellen ofzo)
Ze zeggen dus exact hetzelfde, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik.
pi_19377976
sorry hoor maar bekkenpijn waar ik op doelde is compleet anders met het gestelde bekkeninstabiliteit wat jouw vrouw meldde. Vandaar dat ik juist mijn post maakte. Het is zo verdomd makkelijk om ieder pijntje in die regi maar bekkeninstabiliteit te noemen. Zeker omdat de groep echte BI-mensen toch maar klein is, de hinder die zij van die generalisatie merken valt niemand op, iig niet de meest standaard mensen/zwangeren.
pi_19377996
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef Five_Horizons het volgende:

compleet anders dus, als je gewoon de postings eens leest/.
  Admin maandag 24 mei 2004 @ 22:56:39 #212
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19378083
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef Five_Horizons het volgende:

Of je leest de post van je vrouw even...
Of je leest je even in in twee verschillende dingen, te weten bekkenKLACHTEN en bekkenINSTABILITEIT. Daar zit namelijk nogal een verschil in.
quote:
Dat klopt, dat ligt inderdaad aan jou. Je vrouw zegt dat Bekkeninstabiliteit hooguit lastig is, mijn vrouw is er blijvend invalide van geworden. Geeft verder niets, maar blaat niet zo hoog van de toren als je geen verstand van zaken hebt
  maandag 24 mei 2004 @ 23:03:33 #213
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19378349
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:56 schreef Danny het volgende:
Je vrouw zegt dat Bekkeninstabiliteit hooguit lastig is, mijn vrouw is er blijvend invalide van geworden.
Ik heb hierover al wat geschreven, ga niet nog een keer excuses maken( voor iets wat trouwens absoluut niet mijn bedoeling was!)
Hyves!
pi_19378948
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:56 schreef Danny het volgende:

[..]

Of je leest je even in in twee verschillende dingen, te weten bekkenKLACHTEN en bekkenINSTABILITEIT. Daar zit namelijk nogal een verschil in.
Volgens mij heb je dan toch gewoon klachten, maar goed...
quote:
Dat klopt, dat ligt inderdaad aan jou. Je vrouw zegt dat Bekkeninstabiliteit hooguit lastig is, mijn vrouw is er blijvend invalide van geworden. Geeft verder niets, maar blaat niet zo hoog van de toren als je geen verstand van zaken hebt
Over blaten gesproken...

Dat jouw vrouw er invalide van is geworden is heel vervelend,(sorry, ik kan me er inderdaad geen voorstelling van maken, excuses vooraf...) maar wat ik hier heel vaak zie en ik gebruik jullie nu als voorbeeld, is dat de ergste dingen heel snel geprojecteerd worden op anderen. De meeste mensen worden nu eenmaal NIET invalide daarvan. Heel sneu geconstateerd, maar het is een feit.

Dit (deel van) het forum is om elkaar te helpen/informeren, zeker als het eigen ervaringen betreft, maar je hoeft mensen niet zenuwachtiger te maken dan ze eventueel al zijn. Zeg dan alleen: "Als je er over twijfelt, ga dan naar je VK of gyn, die kan je over het algemeen met een stuk meer zekerheid dan hier, vertellen wat er met je aan de hand is. (en ik mag aannemen dat je nu niet komt met het verhaal dat dat soort mensen het ook helemaal fout kunnen hebben)

Nogmaals, het is "klote" dat het jullie is overkomen, maar "blaat" het niet anderen aan of, wat genuanceerder, probeer wat voorzichtiger te zijn met mensen die er blijkbaar heel onzeker over zijn.

Ga mij niet vertellen dat ik er geen verstand van heb, dat heb ik voldoende en anders heb ik mijn eigen kennisbron, namelijk mijn vrouw.... (ex-pleeg op een kraamafdeling en dus veel meer praktijkervaring dan de gemiddelde OUD-er)
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2004 @ 23:28:27 #215
43556 miss_dynastie
pi_19379138
quote:
Op maandag 24 mei 2004 17:20 schreef phluphy het volgende:
*Update*
Wat goed
We blijven even duimen voor morgen
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2004 @ 23:33:31 #216
43556 miss_dynastie
pi_19379282
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Dit (deel van) het forum is om elkaar te helpen/informeren, zeker als het eigen ervaringen betreft, maar je hoeft mensen niet zenuwachtiger te maken dan ze eventueel al zijn. Zeg dan alleen: "Als je er over twijfelt, ga dan naar je VK of gyn, die kan je over het algemeen met een stuk meer zekerheid dan hier, vertellen wat er met je aan de hand is. (en ik mag aannemen dat je nu niet komt met het verhaal dat dat soort mensen het ook helemaal fout kunnen hebben)
Volgens mij is dat ook precies wat Sugar nu gaat doen, als ik haar posting goed heb begrepen.
quote:
Ga mij niet vertellen dat ik er geen verstand van heb, dat heb ik voldoende en anders heb ik mijn eigen kennisbron, namelijk mijn vrouw.... (ex-pleeg op een kraamafdeling en dus veel meer praktijkervaring dan de gemiddelde OUD-er)
Je zal er zeker ervaring mee hebben, maar het lijkt me logisch dat je visie op een bepaald iets wat meer gekleurd is als je het zelf hebt meegemaakt. Juist doordat het bij knor te laat ontdekt is, is het zo uit de hand gelopen of hoe ik het moet formuleren.... ik denk dat iedereen die zoiets heeft meegemaakt met een bepaalde angst zo'n berichtje van sugar zou lezen. Ik denk dat sugar niet heel angstig is geworden, maar wel wat beter voorbereid naar de vlos kan.
pi_19379415
quote:
Volgens mij heb je dan toch gewoon klachten, maar goed...
Klopt je hebt klachten, maar bekkenpijn hoort bij een normale zwangerschap, bekkeninstabiliteit niet en daarbij zijn de klachten helaas wat erger en grootschaliger.
quote:
maar wat ik hier heel vaak zie en ik gebruik jullie nu als voorbeeld, is dat de ergste dingen heel snel geprojecteerd worden op anderen. De meeste mensen worden nu eenmaal NIET invalide daarvan. Heel sneu geconstateerd, maar het is een feit.
Klopt de meeste mensen hebben dan ook vaak te maken met de 'standaard' bekkenpijn en bekkenklachten die bij een zwangerschap horen en niet met bekkeninstabiliteit waarbij het kraakbeen dus echt compleet weg is en onherstelbare schade aanricht met blijvende pijnklachten en in het ergste geval invaliditeit. Daar zit het verschil dus in, in het wel of niet hebben van BI of bekkenpijn/bekkenklachten.
quote:
Dit (deel van) het forum is om elkaar te helpen/informeren, zeker als het eigen ervaringen betreft, maar je hoeft mensen niet zenuwachtiger te maken dan ze eventueel al zijn. Zeg dan alleen: "Als je er over twijfelt, ga dan naar je VK of gyn, die kan je over het algemeen met een stuk meer zekerheid dan hier, vertellen wat er met je aan de hand is.
Dat is dus precies wat Ik deed, ik gaf aan dat het wel eens de normale bekkenklachten konden zijn die bij een zwangerschap horen vanwege de verweking daarbeneden om de doorgang toegankelijker te maken voor de bevalling. Ik hield het express op bekkenpijn/bekkenklachten zoals in de meeste boeken sites beschreven word ipv het te benoemen als bekkeninstabiliteit wat een stuk erger is omdat dat vaak schade oplevert in wat voor mate dan ook. Je eigen vrouw noemde het direct bekkeninstabiliteit en maakte dus in mijn ogen sugar sneller zenuwachtig dan ik om de klachten veel ernstiger te bestempelen.
quote:
(en ik mag aannemen dat je nu niet komt met het verhaal dat dat soort mensen het ook helemaal fout kunnen hebben)
en toch komt dat helaas nog steeds voor. Zeker in gevallen waar het anders verloopt dan als het boekje vermeld.
quote:
Nogmaals, het is "klote" dat het jullie is overkomen, maar "blaat" het niet anderen aan of, wat genuanceerder, probeer wat voorzichtiger te zijn met mensen die er blijkbaar heel onzeker over zijn.
precies volgens mij wat ik deed, eerst afgaan op de normale zwangerschapscyclus, denken aan bekkenpijn en adviseren het in de gaten te houden en terloops bij de vk melden als ze er was, mits ze er voor die tijd niet extreem veel pijn van kreeg. En ook de reden dat ik hier al zo min mogelijk post omdat ik een compleet ander beeld geef van een roze wolk, iets wat ik anderen niet graag 'opdring'
quote:
fijn dat jouw vrouw er meer over weet dan de gemiddelde oud-er of mijn behandelden artsen die het nog steeds niet kunnen verklaren en behalve een zeer zware risicovolle operatie geen oplossing weten voor de kachten, het ontstaan en de gevolgen en de verschillen bij zwangeren.

edit: wat toevoegingen gedaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door knorretje op 24-05-2004 23:59:55 ]
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2004 @ 23:39:02 #218
43556 miss_dynastie
pi_19379458
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:37 schreef Knorretje het volgende:
<knip>behalve een zeer zware risicovolle operatie geen oplossing weten voor de kachten, het ontstaan en de gevolgen en de verschillen bij zwangeren.
Mag ik vragen wat zo'n operatie dan inhoudt en wat de risico's zijn?
pi_19379688
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat zo'n operatie dan inhoudt en wat de risico's zijn?

Heel kort (heb het al eens ergens in een van de topics uitgebreid gepost)

kort gezegd zetten ze een ijzerenplaat in je bekken en rug waardoor dezen niet meer afzonderlijk van elkaar kunnen bewegen, bepaalde bewegingen zul je nooit meer kunnen, er treed slijtage op van de botten door de plaat en de onnatuurlijke houding waardoor (en er is niet bekend wanneer, iedereen reageerd anders op dat soort platen in je lichaam) uiteindelijk in de rolstoel komt. Net als bij een kunstheup, er zit een termijn aanvast hoe lang het mee gaat. daarna is het gewoon over/op.

Daarnaast is het nooit handig/slim om de boel te fixeren doormiddel van een plaat waar het eigenlijk soepel hoort te zijn. Hoe natuurlijk is het niet om je bovenlichaam afzonderlijk van je onderlichaam te bewegen. Of ongelijk te staan als je bv nodig moet plassen (al scheelt het dat ik dat toch al niet onder controle heb en zelden hip op de benen om mijn plas op te houden, het drupt toch wel )
Niet iedereen heeft baat bij een operatie, sommigen belanden direct na de operatie in een rolstoel om er niet meer uit te komen, ze moeten namelijk behoorlijk wat schroevn er in draaien waardoor veel bot simpel weg kapot gaat. Daarnaast moet je helemaal opnieuw leren lopen en duurt het vrij lang voor je echt resultaat boekt in de zin van rolstoel vrij komen. Er zijn gevallen van bekend die er 5 jaar over doen om uit de rolstoel te komen en een klachten mindering hebben in vergelijking met voor de operatie om vervolgens 5 jaar later weer bergafwaarts te gaan en weer in de rolstoel belanden.

Het is een behoorlijk omstreden operatie die niet iedere arts wil uitvoeren omdat er nog veel te weinig gegevens bekend van zijn wat het op het korte en lange termijn met je lichaam doet als je het fixeert.

(ow en sex word erg lastig in bepaalde standjes (maar dat is nu ook al zo))
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2004 @ 23:49:08 #220
43556 miss_dynastie
pi_19379740
Jeetje, dat is inderdaad wel heel heftig
pi_19379920
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Jeetje, dat is inderdaad wel heel heftig
yep maar het blijft hier een serieuze optie/overweging. Vandaar ook deze zwangerschap, na de operatie kan het niet meer en het bij eentje laten had gekund maar het kriebelde te veel om niet voor een tweede te gaan voor we definitief niet meer kunnen. Maar goed, die keuze komt pas na de bevalling en dan nog zal ik niet over 1 nacht ijs gaan (en denk ik zelfs dat ik het niet eerder aandurf als beide kids op school zitten en minder hinder van mijn revalidatieproces hebben, je ontneemt hen best veel in die periode)

Daarnaast gaan we natuurlijk straks bijna fulltime naar het revalidatiecentrum na de bevalling dus wie weet wat voor resultaten dat boekt (er zijn vrouwen die na een tweede zwangerschap beter ter been werden dan ze uit de eerste zwangerschap kwamen)
  dinsdag 25 mei 2004 @ 00:14:30 #222
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_19380445
Dus je zit vanaf 2000zoveel permanent in een rolstoel of bij vlagen alleen ??
pi_19380471
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:37 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Klopt je hebt klachten, maar bekkenpijn hoort bij een normale zwangerschap, bekkeninstabiliteit niet en daarbij zijn de klachten helaas wat erger en grootschaliger.
Dit is dus niet waar.
Lees dit eens: http://www.lumc.nl/patfol(...)ogie/bekkenpijn.html
en http://www.bekkenproblemen.nl/
Bekkeninstabiliteit komt ook gewoon bij een "reguliere" zwangerschap voor. Waar jij het over hebt is symfysiolyse.(zie link 1)
quote:
Klopt de meeste mensen hebben dan ook vaak te maken met de 'standaard' bekkenpijn en bekkenklachten die bij een zwangerschap horen en niet met bekkeninstabiliteit waarbij het kraakbeen dus echt compleet weg is en onherstelbare schade aanricht met blijvende pijnklachten en in het ergste geval invaliditeit. Daar zit het verschil dus in, in het wel of niet hebben van BI of bekkenpijn/bekkenklachten.
Zie quote 1
quote:
Dat is dus precies wat Ik deed, ik gaf aan dat het wel eens de normale bekkenklachten konden zijn die bij een zwangerschap horen vanwege de verweking daarbeneden om de doorgang toegankelijker te maken voor de bevalling. Ik hield het express op bekkenpijn/bekkenklachten zoals in de meeste boeken sites beschreven word ipv het te benoemen als bekkeninstabiliteit wat een stuk erger is omdat dat vaak schade oplevert in wat voor mate dan ook. Je eigen vrouw noemde het direct bekkeninstabiliteit en maakte dus in mijn ogen sugar sneller zenuwachtig dan ik om de klachten veel ernstiger te bestempelen.
Bekkeninstabiliteit is in eerste instantie niet iets om je heel druk over te maken wanneer je er "niet zoveel last van hebt". Symfysiolyse is dat wel, maar dat is een hele ernstige vorm.
quote:
en toch komt dat helaas nog steeds voor. Zeker in gevallen waar het anders verloopt dan als het boekje vermeld.
Ja, dan kun je nergens meer op vertrouwen. Je kunt in elk geval nooit voor de volle 100% op ervaringen van anderen vertrouwen, aangezien je over het algemeen alleen de slechte ervaringen hoort.
quote:
precies volgens mij wat ik deed, eerst afgaan op de normale zwangerschapscyclus, denken aan bekkenpijn en adviseren het in de gaten te houden en terloops bij de vk melden als ze er was, mits ze er voor die tijd niet extreem veel pijn van kreeg. En ook de reden dat ik hier al zo min mogelijk post omdat ik een compleet ander beeld geef van een roze wolk, iets wat ik anderen niet graag 'opdring'
Dat idee heb ik in elk geval wel.
quote:
fijn dat jouw vrouw er meer over weet dan de gemiddelde oud-er of mijn behandelden artsen die het nog steeds niet kunnen verklaren en behalve een zeer zware risicovolle operatie geen oplossing weten voor de kachten, het ontstaan en de gevolgen en de verschillen bij zwangeren.
Nogmaals. Bekkenpijn=bekkeninstabiliteit.(zie voor bron nogmaals de links)
Mijn vrouw had het over bekkeninstabiliteit en niet over symfysiolyse, maar ik kan het mishebben...
  Admin dinsdag 25 mei 2004 @ 00:52:55 #224
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19381216
quote:

Dat jouw vrouw er invalide van is geworden is heel vervelend,(sorry, ik kan me er inderdaad geen voorstelling van maken, excuses vooraf...) maar wat ik hier heel vaak zie en ik gebruik jullie nu als voorbeeld, is dat de ergste dingen heel snel geprojecteerd worden op anderen. De meeste mensen worden nu eenmaal NIET invalide daarvan. Heel sneu geconstateerd, maar het is een feit.
Klopt, alleen werd er gezegd dat het 'geen kwaad kon' en 'onschuldig is'. Dat is niet helemaal correct natuurlijk, want het kan in veel gevallen wel degelijk kwaad, en ik ben van mening dat je iemand die last begint te krijgen beter kan voorlichten over dingen die evt fout kunnen gaan zodat een overleg met de gynaecoloog/orthopeed wat meer belang krijgt.
Er zijn namelijk ook mensen die bij het horen van 'ow dat is BI, maar dat kan geen kwaad' denken 'ow, dan hoef ik ook verder niks te melden'. Ik wilde dat puur even rechtzetten en duidelijk maken dat het wel degelijk in veel gevallen ernstiger gevolgen heeft dan alleen maar een beetje ongemak tijdens de zwangerschap.
Als hier iemand een knobbeltje in haar borst vindt en iemand zou zeggen 'da's gewoon een vetbultje, niets om je zorgen over te maken' zullen er ongetwijfeld mensen zijn die óók gewoon eerlijk durven te zeggen dat er best een kans is dat het iets ernstigers is en dat een bezoekje aan de dokter op zo kort mogelijke termijn raadzaam is.
quote:
Die kunnen het wel degelijk helemaal fout hebben. Verder ben ik van mening dat de mensen die hier rondhobbelen allemaal volwassen en intelligent zijn en dat die niet als kind behandeld hoeven te worden door ze tegen vanalles en nogwat te beschermen of ze 'niet bang te maken'.
quote:
Ik denk dat iemand die hoort dat er mensen zijn die er blijvende invaliditeit aan over hebben gehouden sneller aangespoord wordt er werk van te maken dan iemand die hoort dat het 'maar' BI is en dat dat geen kwaad kan. Meningsverschil misschien, maar nogmaals, ik behandel volwassenen graag op een volwassen manier door ze van correcte informatie te voorzien.
Nee, lang niet iedereen wordt er blijvend invalide van, maar ik ken in mijn directe omgeving 3 mensen die BI hebben (gehad). Knor is er daar één van. Een tante van me is nummer 2, en hoewel die niet in een rolstoel zit waggelt ze 8 jaar na de bevalling nog steeds als daffy duck en heeft ze bijna continu pijn. De derde heeft tot een maand of drie na de bevalling last gehad, maar is uiteindelijk bijna volledig hersteld.
Landurige klachten komen vaker voor dan je denkt.
quote:
Praktijkervaring heb je als je BI hebt of hebt gehad. Feit dat ze zegt dat het geen kwaad kan zegt al genoeg natuurlijk.
Stap eens een bibliotheek binnen en zoek een wat boeken over BI.

Bekkeninstabiliteit is overigens een gevolg van symfiolyse (het verweken van de symfise). Bekkenpijn hoeft echter niet altijd symfiolyse als oorzaak te hebben en kan ook om andere redenen ontstaan. Iemand met bekkenpijn heeft dus lang niet altijd bekkeninstabiliteit, maar daar kan pas uitsluitsel over gegeven worden als er onderzoek is gedaan naar de symfise en de stand van het bekken (bv dmv een röntgenfoto).
Als jouw vrouw echter beweert dat het BI is, en daar direct bij vermeld dat dit geen kwaad kan, zet ik daar mijn vraagtekens bij. Zoek even op 'symfiolyse' of 'bekkeninstabiliteit' op Google en schrik even van de verhalen van mensen tegen wie óók is gezegd dat het geen kwaad kon.

Vandaar dus mijn 'verbetering' op de post van je vrouw, waarmee ik wilde zeggen tegen Sugar dat het niet in alle gevallen 'niet eng' is en lang niet altijd 'hooguit vervelend/pijnlijk'. Jij en Loena-tik vatten het op als een belediging of iets dergelijks, wat jullie helemaal zelf moeten weten natuurlijk, maar als je mensen gaat 'informeren' over dit soort dingen, moet de informatie wel kloppen.
Ik meldt gewoonweg een feit, en heb daarbij absoluut geen invloed op hoe jullie het opvatten, en eerlijk gezegd kan me dat ook niet zoveel schelen.
Sugar gaat het overleggen met de gyn en dat is wmb het belangrijkste.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 07:25:35 #225
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19383307
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 00:52 schreef Danny het volgende:
Sugar gaat het overleggen met de gyn
Ja! Dat ga ik doen. En nogmaals: volgens mij vindt iedereen dat het beste, dus ik heb wel veel gehad aan jullie adviezen en ervaringen!

Vannacht een ander spektakel ervaren...
Ik was wakker en kreeg een soort kramp, menstruatieachtige pijn in mijn hele buik, met tegelijkertijd het gevoel van darmkramp, alsof ik een paar flinke scheten moest laten ofzo... Raar gevoel, pijnlijk en het hield even aan.
Toen het weg was, haalde ik opgelucht adem en vroeg me af wat het kon zijn. Maar vlak daarna (voor mijn gevoel zat er hooguit 1 minuut tussen) kwam het weer! Even lang en even heftig. Dat is ongeveer 6 of 8 keer doorgegaan... Daarna kon ik weer slapen.
Ra ra ra, wat is dit?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 08:06:01 #226
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19383541
Morguh Sugar !
Ik heb werkelijk geen idee. Zoals je het omschrijft stel ik me weeen voor, maar aangezien ik daar geen ervaring mee heb kan ik het niet vergelijken.
Maar misschien was het inderdaad gewoon "gas" wat je dwarszat? Daar kun je ook behoorlijke kramp van krijgen die door je hele onderlijf trekt.
Hopelijk weten de ervaren dames je beter te helpen, vooralsnog duim ik iig dat het een *prrrrrrrrt* was
... ♥ ik mis je ♥
pi_19383635
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 00:15 schreef Five_Horizons het volgende:

Dat idee heb ik in elk geval wel.
ik heb niet eens zin meer om op de rest in te gaan, jij weet het toch allemaal beter.
En wat betreft bovenstaande quote: wat jij wil.

pi_19383807
En hoe is het met kleine Knor
  dinsdag 25 mei 2004 @ 08:54:16 #229
640 snoopy
peanuts
pi_19383884
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 07:25 schreef Sugar het volgende:

Ik was wakker en kreeg een soort kramp, menstruatieachtige pijn in mijn hele buik, met tegelijkertijd het gevoel van darmkramp, alsof ik een paar flinke scheten moest laten ofzo... Raar gevoel, pijnlijk en het hield even aan.
Toen het weg was, haalde ik opgelucht adem en vroeg me af wat het kon zijn. Maar vlak daarna (voor mijn gevoel zat er hooguit 1 minuut tussen) kwam het weer! Even lang en even heftig. Dat is ongeveer 6 of 8 keer doorgegaan... Daarna kon ik weer slapen.
Ra ra ra, wat is dit?
Zoiets had ik zaterdag nou ook. Ik was er ook nog erg misselijk bij. Dus eigenlijk ben ik er een beetje vanuit gegaan dat de baby ff enorm aan het groeien was en alles aan de kant duwde. Darmen en maag tegelijk zal ik maar zeggen. Heb het idee dat het nu weer een beetje op z'n plek zit. Geen darmkrampen meer en ook niet meer zo misselijk. Mijn buik voelt alleen wel enorm vol en af en toe krijg ik een flinke trap als ik niet genoeg rechtop zit volgens de kleine
  dinsdag 25 mei 2004 @ 09:06:53 #230
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19384018
Kan inderdaad het klemzitten van je ingewanden zijn, ik heb het ook regelmatig, en het is superirritant. Als het overdag/'s avonds gebeurt ga ik meestal even in bad om te ontspannen, gebeurt het 's nachts ga ik meestal even mijn bed uit, om het een beetje te laten "zakken".

Ohja, ik eet dus echt geen Chinees meer
Had er al maanden geen trek in, maar gister opeens wel. Dus Rick braaf Chinees gehaald, ik er een half bordje van gegeten, gejuich alom (is namelijk 2 keer zoveel als ik normaal naar binnen krijg )...maar oh wat had ik er spijt van vannacht
Blegh, heel de nacht zure oprispingen gehad, en net wakker geworden met zo'n enorm ranzige mengsmaak van zuur en Rennies

Oh shit, en nu zit ik al weer zo lang achter de computer dat de schoonmaakmoeders ieder moment voor de deur kunnen staan
pi_19384183
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 08:22 schreef Knorretje het volgende:

[..]

ik heb niet eens zin meer om op de rest in te gaan, jij weet het toch allemaal beter.
En wat betreft bovenstaande quote: wat jij wil.

Inderdaad, dat blijkt wel uit jullie kennis....

Lees even wat bronnen. De reactie van Danny spreekt boekdelen...

dinsdag 25 mei 2004 @ 09:38:42 #232
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19384398
Sugar, ik heb dat ook wel eens gehad... (vannacht ook weer) Maar ik had het dus niet zo vaak. En eigenlijk alleen als ik me bijv. ging omdraaien of anderzins mijn buik "bewoog".
Soms kan het inderdaad een heftige kramp zijn
Zullen het misschien oefenweeën zijn ofzo?
* LadyS roept ook maar wat

Misschien kan Tan ons even helpen, want die had geloof ik altijd vroeg last van "gerommel"
  dinsdag 25 mei 2004 @ 09:46:32 #233
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19384547
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 09:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Inderdaad, dat blijkt wel uit jullie kennis....

He, hou het hier even een beetje gezellig. Er lopen hier allemaal vrouwen rond die last hebben van hormoonschommelingen en die op de gekste dingen gevoelig kunnen reageren. Ik kan op het moment bijvoorbeeld slecht tegen meningsverschillen waar maar geen einde aan komt. Dus, misschien willen jullie mij een lol doen en doordiscuseren in een ander topic? Bedankt!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 09:53:26 #234
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19384676
Die kramp daar heb ik ook last van gehad! Het was zo heftig dat ik zelfs naar de dokter ben gegaan om te laten checken of het geen weeen waren. Gelukkig was er niets aan de hand. Ik ga er nu vanuit dat het groeistuipen waren en dat mijn ingewanden even anders gegroepeerd moesten worden. Ik heb er ook geen last meer van gehad de laatste week.

Waar ik wel last van heb op het moment zijn mijn hormoontjes! Oh, ik ben toch zo onzeker en overgevoelig! Vandaag is er hier iemand in huis om iets te doen voor de verbouwing. Volgens hem had mijn man het niet goed voorbereid en hij vond het nodig om mij dat meteen bij binnenkomst (half 8 's morgens) even in detail te melden. Aangezien ik op het moment echt uitgeput ben, hebben mijn man en ik afgesproken dat ik helemaal buiten de verbouwing blijf. Ik heb dus ook echt geen weet van wat er allemaal wel en niet is gedaan in huis. En dan komt zo'n oetlul mij dus even ter verantwoording roepen.

Uiteraard barstte ik meteen in tranen uit, wat mijn energielevel meteen helemaal tot 0 reduceerde (en ik stond vandaag nog wel zo blij op.....). Ik heb nu helemaal geen fut meer om ook maar iets te doen en schaam me tegelijkertijd dood omdat ik zo 'zwak' ben. Oh, ik wou dat we een jaar verder waren! Dan was de bevalling achter de rug en zijn de meeste extra hormonen ook uit mijn lijf.
pi_19384720
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 09:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

He, hou het hier even een beetje gezellig. Er lopen hier allemaal vrouwen rond die last hebben van hormoonschommelingen en die op de gekste dingen gevoelig kunnen reageren. Ik kan op het moment bijvoorbeeld slecht tegen meningsverschillen waar maar geen einde aan komt. Dus, misschien willen jullie mij een lol doen en doordiscuseren in een ander topic? Bedankt!
We hoeven met zijn allen niet allemaal poeslief en aardig te zijn hoor. Ik reageer op wat mijn kant opkomt. Daarbij is dit een forum en dus een plek waar gediscusieerd kan worden. Zodra mensen mij van gebrek aan kennis beschuldigen en het woord zelf niet eens correct kunnen schrijven, dan reageer ik daar op ja.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 09:58:31 #236
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19384757
dat zou het inderdaad kunnen zijn, tinkepink.. Ik hoop alleen niet dat het een groeispurt is in mijn geval, want mijn buik was al te groot

Die hormonen heb ik ook last van zodra er iets niet gaat zoals ik wil, sta ik te janken.. en meer van dat soort dingen
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:01:13 #237
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19384813
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 09:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

We hoeven met zijn allen niet allemaal poeslief en aardig te zijn hoor. Ik reageer op wat mijn kant opkomt. Daarbij is dit een forum en dus een plek waar gediscusieerd kan worden. Zodra mensen mij van gebrek aan kennis beschuldigen en het woord zelf niet eens correct kunnen schrijven, dan reageer ik daar op ja.
Prima, maar hou wel even in de gaten in welk topic je zit. Ik heb in mijn vorige post al uitgelegd waarom en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:02:18 #238
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19384837
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 09:58 schreef LadyS het volgende:
dat zou het inderdaad kunnen zijn, tinkepink.. Ik hoop alleen niet dat het een groeispurt is in mijn geval, want mijn buik was al te groot
Mijn buik ook Volgens een verloskundige hier loop ik zeker anderhalve maand voor op schema....
(volgens mijn eigen verloskundige gaat het gelukkig allemaal precies zoals het hoort)
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:04:08 #239
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19384872
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mijn buik ook Volgens een verloskundige hier loop ik zeker anderhalve maand voor op schema....
(volgens mijn eigen verloskundige gaat het gelukkig allemaal precies zoals het hoort)
ik moet 1 juni weer naar de vk en dan kijkt ze wat ze verder gaat doen. Als ik nóg verder voor ben gaan lopen krijg ik een echo geloof ik. Dus ik ben benieuwd volgende week
  Admin dinsdag 25 mei 2004 @ 10:19:56 #240
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19385178
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 09:57 schreef Five_Horizons het volgende:

Hameren op een tikfout is inderdaad een geweldige manier om je gelijk te halen. Top-argument
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 10:21:03 #241
43556 miss_dynastie
pi_19385199
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 09:53 schreef Tinkepink het volgende:
En dan komt zo'n oetlul mij dus even ter verantwoording roepen.
Uiteraard barstte ik meteen in tranen uit
Had ie nog wel het fatsoen beschaamd te kijken ?
  Admin dinsdag 25 mei 2004 @ 10:22:55 #242
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19385233
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 09:23 schreef Five_Horizons het volgende:

Ik durf te beweren, en dat met grote stelligheid, dat wij vele malen meer over BI hebben gelezen dan jij. Dat jij nu twee linkjes hebt gelezen omdat je alwetend over wil komen en daarmee jezelf als dé expert op het gebied van BI wil presenteren is je goed recht natuurlijk, maar het komt zo knullig over.
Mensen die jou iets vragen over BI zullen in ieder geval te horen krijgen dat het geen kwaad kan, hooguit 'vervelend' is en vanzelf weer over gaat. Die mensen hoeven dan niet bang meer te zijn en jouw taak is volbracht. voor five_horizons.
  Jubileum moderator dinsdag 25 mei 2004 @ 10:24:36 #243
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19385276
Zullen we dan nu weer terugkeren naar de orde van de dag?
Je gelijk halen, daar is dit topic niet voor bedoeld. De standpunten zijn duidelijk, laten we het hier dan bij houden?
Dat geruzie is niks in zo'n door hormonen bezwangerd topic.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:26:12 #244
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19385308
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Had ie nog wel het fatsoen beschaamd te kijken ?
Hij bond in ieder geval wel aardig in en nu is hij hard aan het werk. Ik hoop alleen niet dat hij boos is, want hij komt uit ons dorp en ons dorpje is erg klein....
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:27:24 #245
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19385336
Ik had me toch iets heel anders voorgesteld bij het thema: DE mannen

Sugar, ik heb ook last van die bekkenpijn. Al sinds vrij vroeg ind e zwangerschap (week of 15) en het is bij mij niet erger geworden. Sinds ik op mijn sandaaltjes loop is het zelf minder geworden. Vraag me niet hoe het kan.
Omdraaien in bed gaat een heeeeeel stuk makkelijker, ik kan langere stukken lopen enz enz. En dat allemaal op een paar simpele sandaaltjes. Op mijn laarzen (zonder hak) ging het een stuk moeilijker...

nu regent het en ik trek toch gewoon mijn sandaaltjes aan

edit: aanvulling enzo
  Admin dinsdag 25 mei 2004 @ 10:30:15 #246
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19385401
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:24 schreef Lois het volgende:
Zullen we dan nu weer terugkeren naar de orde van de dag?
Je gelijk halen, daar is dit topic niet voor bedoeld. De standpunten zijn duidelijk, laten we het hier dan bij houden?
Eensch, hoewel een discussie natuurlijk wel zou moeten kunnen (of moet iedereen in OUD het met elkaar eens zijn ?)
quote:
Dat geruzie is niks in zo'n door hormonen bezwangerd topic.
Mannen hebben toch geen last van hormonen ??
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:30:42 #247
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19385410
Goedemorgen

Vanmiddag ga ik nog een keertje kijken bij het kinderdagverblijf waar m'n beebje straks waarschijnlijk heen gaat. Ik ben een keer naar een voorlichting maar ik wist het toen allemaal niet zo goed. Te veel info in 1 keer. Toch heb ik bij deze een heel goed gevoel; zeker omdat ik nu nog een keertje extra mag komen kijken als de kinderen er ook zijn en alles.

Voor de rest heb ik een vriendin gevonden op de mutsenzwemclub degene die iedere keer net zo nors in het rond keek als ik
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:31:23 #248
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19385421
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:30 schreef Danny het volgende:

[..]

Eensch
[..]

neej, die zijn al gewoon koppig zonder last te hebben van hormonen
  Admin dinsdag 25 mei 2004 @ 10:32:19 #249
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19385453
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:31 schreef LadyS het volgende:

[..]

neej, die zijn al gewoon koppig zonder last te hebben van hormonen
  Jubileum moderator dinsdag 25 mei 2004 @ 10:33:18 #250
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19385483
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:30 schreef Danny het volgende:

[..]

Eensch, hoewel een discussie natuurlijk wel zou moeten kunnen (of moet iedereen in OUD het met elkaar eens zijn ?)
[..]

Discussie moet zeker kunnen, dat is toch ook gebeurd? Maar nu gaan we zeuren praten over spelfouten enzo en dan wordt de sfeer wat grimmiger en dat is nu weer niet de bedoeling.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:33:34 #251
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19385488
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:30 schreef Luchtbel het volgende:
Goedemorgen

Voor de rest heb ik een vriendin gevonden op de mutsenzwemclub degene die iedere keer net zo nors in het rond keek als ik
ik ben niet meer geweest en ik wil wel weer zwemmen, maar dan ga ik wel voor mezelf zwemmen
(als ik mijn badpak nog pas )

Ik kan het nu goed vinden met iemand van de gym
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:37:42 #252
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19385572
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:33 schreef LadyS het volgende:

[..]

ik ben niet meer geweest en ik wil wel weer zwemmen, maar dan ga ik wel voor mezelf zwemmen
(als ik mijn badpak nog pas )

Ik kan het nu goed vinden met iemand van de gym
Zwemmen is wel oke als het leuk is. Als m'n beebje geboren is wil ik ook met hem zwemmen, straks dan. Maar of ik echt bij zo'n groep ga weet ik nog niet. Niet als al die anderen erop gaan iig. Maak ik m'n eigen groepje wel; LadyS je bent bij deze uitgenodigd

Wel cool van je gym, ik heb nog steeds geen spijt
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 10:39:53 #253
43556 miss_dynastie
pi_19385634
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hij bond in ieder geval wel aardig in en nu is hij hard aan het werk. Ik hoop alleen niet dat hij boos is, want hij komt uit ons dorp en ons dorpje is erg klein....
Als ie boos is, kun je het altijd op je zwangerschap gooien
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:40:11 #254
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19385641
-mosterd na de maaltijd. was weer eens langzamer dan de rest met mijn reactie -

Bar_en_Mar, ik ben bang dat ik je nu gemist heb en die kabels eral uit getrokken zijn. Maar mocht je dit heeeel toevallig nog lezen: Heel veel plezier met inrichten van je nieuwe huisje en doe een beetje rustig aan hč.

Phluphy, lekker om weer goed nieuws te krijgen hč?

Sugar, over jouw laatste probleem; volgens mij heb ik dat een tijdje terug ook gehad. Ik kon het niet goed omschrijven. Maar bij dat soort dingen dacht ik altijd, als het weggaat en niet te heftig is zal het er wel bij horen. En het ging altijd weer over.
Volgens mij was het idd een groeispurt. Dat menstruatiegevoel heb ik nog steeds wel. Vooral als ik 's nachts naar de wc ben geweest. Ik neem het nu gewoon voor lief, misschien is dat wel niet juist maar heb verder nergens last van.

Even klagen:
Kaboutertje wordt zwaar. Als ik opsta heb ik telkens het gevoel dat ik mijn buik moet ondersteunen. Begin ook steeds meer te sloffen in het huis. Mijn rug is ook onder de indruk van de zwaartekracht van de kabouter. Voel me soms net zo'n tonnetje.
Wel grappig, als ik me 's nachts omdraai is het alsof het kaboutertje pas een fractie van een tel later in de gaten heeft dat ik gedraaid ben. Ineens voel je dan je buik met vol gewicht naar de andere kant "plonsen".
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:41:16 #255
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19385655
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:37 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Zwemmen is wel oke als het leuk is. Als m'n beebje geboren is wil ik ook met hem zwemmen, straks dan. Maar of ik echt bij zo'n groep ga weet ik nog niet. Niet als al die anderen erop gaan iig. Maak ik m'n eigen groepje wel; LadyS je bent bij deze uitgenodigd
gezellig
quote:
Wel cool van je gym, ik heb nog steeds geen spijt
We hebben gisteren leren persen met bijbehorende houdingen enzo
Dan voel je je wel even voor aap liggen

Maar het is ook gewoon leuk om overal over te kletsen. Over waar je bang voor bent enzo.. nou ja.. gewoon leuk
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:42:37 #256
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19385686
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:40 schreef dutchie het volgende:

Wel grappig, als ik me 's nachts omdraai is het alsof het kaboutertje pas een fractie van een tel later in de gaten heeft dat ik gedraaid ben. Ineens voel je dan je buik met vol gewicht naar de andere kant "plonsen".
Haha het kan ook anders Je beebje ligt de hele tijd aan 1 kant en als je die kant opdraait, wil ie perse de andere kant op liggen en gaat hard slaan en schoppen en bewegen
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:43:58 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19385707
Ow! Ik zie trouwens dat we alweer het einde naderen van dit topic.
Iemand nog leuke ideëen voor het volgende thema? Of moeten we er toch maar van af stappen?
Anders heb ik ms nog wel een leuke: bakerpraatjes.
Je weet wel, al die boerenwijsheden rondom een zwangerschap en dan met name rondom het voorspellen van het geslacht.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:44:06 #258
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19385714
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:41 schreef LadyS het volgende:

[..]

gezellig

Maar het is ook gewoon leuk om overal over te kletsen. Over waar je bang voor bent enzo.. nou ja.. gewoon leuk
Gezellig it is.

Ik heb toch nog steeds geen spijt, ik denk niet dat ik het helemaal had kunnen handelen ik zie wel waar het schip strand....
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:56:06 #259
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19386024
Leuk, bakerpraatjes! Om alvast een voorschotje te nemen: bij mij kloppen ze niet deze keer!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 25 mei 2004 @ 10:56:38 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_19386043
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:43 schreef dutchie het volgende:
Ow! Ik zie trouwens dat we alweer het einde naderen van dit topic.
Iemand nog leuke ideëen voor het volgende thema? Of moeten we er toch maar van af stappen?
Anders heb ik ms nog wel een leuke: bakerpraatjes.
Je weet wel, al die boerenwijsheden rondom een zwangerschap en dan met name rondom het voorspellen van het geslacht.
Jaaaaa, bakerpraatjes dat vind ik een goeie. Misschien dat ik dan zelf kan voorspellen of Pukkie een jongetje of een meisje wordt
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:09:26 #261
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19386407
Tja, wat rest mij nog te zeggen over deze zinloze discussie, nee het was helemaal ontopic, het ging over de mannen, die hebben hun zegje kunnen doen hoor Wat ik wel heel erg jammer vind is dat het mijn woorden zijn die verdraaid zijn, ik heb dit meerdere malen proberen recht te zetten en het komt toch elke keer weer in de discussie naar boven. Ik voel me hierover eigenlijk behoorlijk kut, voor mijn gevoel word er geimpliceerd dat ik nalatig ben geweest, dat terwijl ik over het algemeen (voor mijn gevoel dan) behoorlijk goed nadenk over welke informatie ik over bepaalde zaken geef en ook over hoe ik het breng. Nu voel ik me door deze hele discussie min of meer gedwongen in alle gevallen/problemen het slechtste scenario te schetsen, voor een hypochondere verpleegkundige (pleonasme!!!) als ik heus geen moeilijke taak, maar ik pas hier gewoonweg voor. Dus persoonlijk lijkt het mij de beste oplossing dat ik mij terugtrek uit dit forum en mijn plekkie ergens anders ga zoeken.
No hard feelings, iedereen heel veel succes met zwangerschap, bevalling en het opvoeden van de kids!!!

Groetjes Loena

Ps: Nog een voordeeltje de meiden na mij, stijgen met stip in de lijst
Hyves!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:11:42 #262
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19386461
Loena neee!!!
Toch niet vanwege 1 meningsverschil?
Kom op zeg, laat het gaan en focus je ergens anders op.
Maar je gaat niet weg!
* dutchie blokkeert de deur met haar kolossale lijf.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 11:11:49 #263
43556 miss_dynastie
pi_19386465
quote:
Komt het dan niet angstaanjagend dichtbij ?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 25 mei 2004 @ 11:14:08 #264
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_19386528
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 11:11 schreef dutchie het volgende:
Loena neee!!!
Toch niet vanwege 1 meningsverschil?
Kom op zeg, laat het gaan en focus je ergens anders op.
Maar je gaat niet weg!
Dutchie blokkeert de deur met haar kolossale lijf.
* Sjeen gaat op de grond liggen voor Dutchie, zodat er helemaal niks meer weg kan gaan!!!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:16:38 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_19386595
Loena niet doen. Heb het niet gevolgd, expres niet eigenlijk vanwege de zinloosheid ervan. Je hebt niks fout gedaan en ik hoop dat je blijft en niet weg gaat vanwege een discussie met 1 persoon.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 11:21:28 #266
43556 miss_dynastie
pi_19386739
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 11:09 schreef Loena-tik- het volgende:
Groetjes Loena
Loena, ik snap je wel een beetje, ik trek me dingen ook heel persoonlijk aan op dit moment (gut, hoe leg ik dat nou uit en waar gooi ik dat op), terwijl ze vaak blijkbaar niet zo bedoeld zijn. Het is gewoon toevallig een woordje dat verkeerd is gevallen, je hebt daar je excuses voor aangeboden, klaar. Ik kan me goed voorstellen dat dat woordje verkeerd is gevallen, maar begrijp ook helemaal dat het niet zo bedoeld is. Je hoeft je helemaal niet gedwongen te voelen te vertrekken, ik denk dat niemand hier je kwijt wil . Overigens begrijp ik nu wel wat Cynix bedoelt met 'in een discussie vallen hier altijd slachtoffers', dat is mijns inziens wel jammer. Nu haar 94 kilo in de strijd werpt....... BLIJF!!!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:25:00 #267
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19386858
Loena, je gaf mij raad en advies! Ik vond dat fijn en bruikbaar. wat boeit de rest je?
Je hebt niets verkeerds gezegd of gedaan. Iedereen heeft er rond omheen gewoon een beetje (begrijpelijk of niet) gevoelig gereageerd.
Ik vertrouw altijd erg op jouw woorden en je reacties, dus die wil ik gewoonweg niet missen! Alsjeblieft?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:27:02 #268
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19386921
Miss_D, dat persoonlijk aantrekken moet je dus juist niet doen. Dingen worden nl. in schrift makkelijker gezegd dan in werkelijkheid. Probeer te relativeren. Wat kan het jou nou schelen wat iemand op internet van je vindt? Man, daar ben ik lang geleden al over heen gestapt.
Als je dat nl. niet doet, dan blijf je hier zitten mokken. Ik lach er altijd maar om.
Kritiek van iemand die je niet persoonlijk kent, kan dus ook nooit persoonlijk bedoeld zijn.
Punt.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 11:29:59 #269
43556 miss_dynastie
pi_19387003
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 11:27 schreef dutchie het volgende:
Miss_D, dat persoonlijk aantrekken moet je dus juist niet doen. Dingen worden nl. in schrift makkelijker gezegd dan in werkelijkheid. Probeer te relativeren.
I know, maar ik heb het daar op het moment moeilijk mee, dus ik kan me wel voorstellen dat dat voor haar ook geldt . Ik kan me voorstellen dat zij zo ontzettend geraakt wordt door iets wat volgens andere mensen maar een kleinigheidje is, dat wou ik ff duidelijk maken . Je bent lief
  FOK!fossiel dinsdag 25 mei 2004 @ 11:31:41 #270
2628 Karin
pi_19387045
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het is gewoon toevallig een woordje dat verkeerd is gevallen, je hebt daar je excuses voor aangeboden, klaar. Ik kan me goed voorstellen dat dat woordje verkeerd is gevallen, maar begrijp ook helemaal dat het niet zo bedoeld is. Je hoeft je helemaal niet gedwongen te voelen te vertrekken, ik denk dat niemand hier je kwijt wil . Overigens begrijp ik nu wel wat Cynix bedoelt met 'in een discussie vallen hier altijd slachtoffers', dat is mijns inziens wel jammer. Nu haar 94 kilo in de strijd werpt....... BLIJF!!!
Precies!
Ik denk ook dat er wat verwarring is ontstaan tussen het woordje bekkenpijn en bekkeninstabiliteit. Je hebt duidelijk aangegeven dat het absoluut niet zo bedoeld is. En dat kwam op mij absoluut duidelijk over!
Het is zo vreselijk jammer dat je op een forum niet de intonatie en lichaamstaal van een normale discussie kan volgen.
Ik zou het ook heel jammer vinden dat je vanwege deze verwarring hier niet meer wilt posten.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:44:07 #271
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19387372
Niet wegblijven Loena!!!! Met mijn oproepje om de discussie te staken wilde ik namelijk precies dit soort reacties voorkomen!!! We zijn nu eenmaal hormonenbommetjes met z'n allen en daar hebben we maar rekening mee te houden, toch?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:36:34 #272
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_19388701
quote:

Wij hebben juist niet met de houding erbij geoefend, omdat er zoveel mogelijkheden zijn qua houdingen en je zelf maar moet ervaren welke de beste is:

Gewoon liggend, of op de baarkruk, of op handen en knieën (heel gewoon in Groot-Brittanië heb ik begrepen) of op je zij. Bij dat laatste kan ik me dus helemaal niets voorstellen. Waar laat je je been dat niet op het bed rust
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:42:09 #273
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_19388860
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:36 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Bij dat laatste kan ik me dus helemaal niets voorstellen. Waar laat je je been dat niet op het bed rust
Daar heb je een man voor...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 12:42:43 #274
43556 miss_dynastie
pi_19388883
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:36 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Bij dat laatste kan ik me dus helemaal niets voorstellen. Waar laat je je been dat niet op het bed rust
Dat wordt door vlos of man omhoog gehouden, ik heb dat ooit eens gezien bij de bevalling.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:50:15 #275
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_19389110
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:42 schreef Dylan Dog het volgende:

Daar heb je een man voor...
Hmmm.... ik geloof niet dat DIGGER vanuit horizontale positie vanaf de grond bij mijn been op het bed kan

Maar ach, ik stel me gewoon een volbloed Italiaanse bevalling voor met alle hysterie die daarbij hoort. De oordopjes voor mijn man zijn al besteld.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:02:08 #276
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19389474
That's the spirit EW!
En probeer dan Digger wel een beetje heel te laten hč.

Nog even over het volgende thema, iemand nog leuke suggesties of wordt het bakerpraatjes?
Sneeuwde een beetje onder net.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:13:02 #277
640 snoopy
peanuts
pi_19389865
Bakerpraatjes zijn leuk
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:14:15 #278
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19389916
Ja! Bakerpraatjes!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:15:55 #279
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19389966
Even snel:
VK was zeer tevree, zowaar 1 kilo aangekomen
Humpie is mooi, en een lekker gemiddeld kindje, zeker niet te groot (fjoeh! ), ik moet alleen op gaan passen voor mijn bekken, en eigenlijk een medische bekkenband om...maar ja, die doet zo'n zeer aan mijn heupen
Dus dan maar gewoon zo min mogelijk lopen

De moeders zijn druk aan het poetsen, ik ga weer verder instructies geven
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:16:49 #280
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_19390000
Ja, ja, bakerpraatjes.

Helemaal omdat ik veel tegenstrijdige praatjes heb.
pi_19390117
Bakerpraatjes zijn leuk maar ik vind het ook wel leuk om het over de typering van zwangere vrouwen te hebben. Zo ben ik er via Fok en zwangerschapsmensendieck achter gekomen dat ik niet de enige ben die compleet het geheugen ergens heeft verloren.

Mijn lerares Mensendieck zegt ook dat je OF emotioneel bent OF labiel (als in constant de slappe lach). Ik ben helemaal niet van het emotionele (lees: jankerige) maar lig om alles in een deuk; ben ik nu labiel??? Wel zijn mijn hormonen op hol geslagen. Mijn man zegt dat ik niet te genieten ben na het kijken van een oorlogsfilm (hebben het weekend Tears of the Sun gekeken), als of ik op oorlogspad ben.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 16:10:59 #282
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19395587
miss-d, ik had gisteren inderdaad wel het idee dat het behoorlijk dichtbij komt

En over die houdingen: ik weet niet meer wie dat was Het waren wat suggesties om te laten zien wat mogelijk was Niet met de bedoeling om je per se in die houding te laten bevallen zeg maar

Loena niet wegblijven
* LadyS gooit ook haar zeer vele kilo's in de strijd
pi_19395714
Het kan zijn dat ik deze week niet online ben. De Hond is nl boven op bed gaan zitten en dan zo dat mijn kabel kapot is gegaan en lappie dus geen contact meer kan maken met de gewone pc Nu doet ie het weer even voor 2 sec, maar kan niet de hele tijd kabeltje vast blijven houden of niet bewegen.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 16:17:02 #284
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_19395788
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 16:14 schreef Anitra het volgende:
Het kan zijn dat ik deze week niet online ben. De Hond is nl boven op bed gaan zitten en dan zo dat mijn kabel kapot is gegaan en lappie dus geen contact meer kan maken met de gewone pc Nu doet ie het weer even voor 2 sec, maar kan niet de hele tijd kabeltje vast blijven houden of niet bewegen.
Superlijm (of een nieuw kabeltje)
  dinsdag 25 mei 2004 @ 16:20:23 #285
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_19395895
Loena, niet wegblijven hoor. Je posts worden door een hoop dames wel degelijk gewaardeerd. Ik ben bang dat je nu overhaast gereageerd hebt door te zeggen dat je niet meer komt. Laat het een paar dagen bezinken, dan denk je er vast anders over.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Admin dinsdag 25 mei 2004 @ 17:02:11 #286
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_19397025
Loena, wat mij betreft was de kous na m'n, ik meen tweede, reactie al af. Je man wakkerde de discussie weer aan en er volgde een stortvloed aan argumenten, waarmee ik absoluut niet de bedoeling had je in diskrediet te brengen of weg te jagen.

Je geeft mensen graag het meest gunstige scenario, en daar is niets mis mee, alleen zul je ook moeten accepteren dat anderen juist de negatieve mogelijkheden naar voren brengen. Op die manier kan de vragende partij de positieve én negatieve kanten bekijken en zelf een oordeel vellen. In alle gevallen is dat sowieso het beste. Niemand heeft de wijsheid in pacht en niemand hier kan anderen vertellen wat zij wel of niet zouden moeten doen. We kunnen elkaar hooguit raad geven en daarbij putten uit onze eigen ervaringen.
Jouw ervaringen met BI zijn positiever dan de onze, en juist op die manier komt er een evenwichtig(er) beeld van BI.

Het schiet echt niet op om bij elk verschil van mening of inzicht meteen maar op te stappen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 17:07:41 #287
43556 miss_dynastie
pi_19397186
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 19:00 schreef Brighteyes het volgende:
Vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 55

a.s. papa's en mama's:

02 juli 2004: Xeliana
***03 juli 2004: pluisje en rickmans***
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
10 juli 2004: Luchtbel
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus2004: Anitra
23 augustus 2004: phluphy
28 augustus 2004: Bar_en_ Mar
02 september 2004: Loena-tik-
16 september: Reanimatie.com (papa)
16 september 2004: piglet
8 oktober 2004: m@x
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
***23 december 2004: Texelonia en Micha***
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
16 januari 2005: Renegate

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
Ben ik nou gek of mis ik Knorretje en Danny in dit lijstje
  dinsdag 25 mei 2004 @ 17:08:50 #288
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19397222
Danny, mooi gesproken.
Loena je hoort het, ge moet gewoon blijven!!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 17:18:12 #289
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_19397508
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 17:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ben ik nou gek of mis ik Knorretje en Danny in dit lijstje
Mij denken oversight zijn . . .
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 17:20:20 #290
43556 miss_dynastie
pi_19397564
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 17:18 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Mij denken oversight zijn . . .
Watte
  dinsdag 25 mei 2004 @ 17:21:56 #291
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_19397612
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 17:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Watte
Dat BrightEyes ze gewoon vergeten zijn . . .
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 17:24:47 #292
43556 miss_dynastie
pi_19397700
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 17:21 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Dat BrightEyes ze gewoon vergeten zijn . . .
Lijkt me stug, aangezien ze waarschijnlijk gewoon het lijstje gekopieerd heeft.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 17:40:20 #293
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_19398066
quote:
Bericht 2% gewijzigd door Knorretje op 25-05-2004 10:04
Behold . . . !
pi_19398975
Babynieuws

Prinses Annette bevallen van zoon

Uitgegeven: 25 mei 2004 16:48
Laatst gewijzigd: 25 mei 2004 17:13

AMSTERDAM - Prinses Annette Sekrčve is dinsdag aan het einde van de ochtend bevallen van een zoon. Hij heet Sam en is via een keizersnede in het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis in Amsterdam ter wereld gekomen.

Volgens trotse vader prins Bernhard jr. ziet hij er geweldig uit. De kerngezonde jongen weegt 3460 gram.

Sam heet voluit Samuel Bernhard Louis van Vollenhoven. Hij is het tweede kind van het prinselijk paar en het vierde kleinkind van prinses Margriet en mr. Pieter van Vollenhoven. Twee jaar geleden werd dochter Isabella geboren.
pi_19399843
Ik is weer online iig deze week, ff stiekem kaartje geleend
Alleen die moet zondagavond weer terug
pi_19399911
Goed geregeld Anitra!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 19:16:53 #297
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19400543
Bakerpraatjes, leuk thema!

Loena please don't go Nu worden heel veel mensen de dupe ....

Pluisje goed nieuws zeg! Een hele kilo, ga zo door!

Anitra da's mooi, nu hoef je niet af te kikken en verplicht te borduren

*Update* lang verhaal maar zeker weer interessante weetjes
Vandaag een echo gehad van bijna 40 minuten!!! bij een geweldige vrouwelijke gyn. We hebben echt alles bekeken, tot aan het aantal vaten (3) in de navelstreng toe. Alle "onderdelen" zien er perfect uit en er is dus geen reden om aan te nemen dat het vele vruchtwater duidt op iets alarmerends.
We hebben zelfs kunnen zien dat het blaasje aan het eind van de echo-sessie voller was dan aan het begin, dus e.e.a. functioneert prima!

Nog even samen gebrainstormed over mogelijke oorzaken. Het zou bijvoorbeeld te maken kunnen hebben door mijn enorme toename van het gebruik van suiker . Ik gebruikte nooit suiker, maar nu wel, in koffie, thee, M&M's, rolo, etc. etc. Dit zou wel degelijk e.e.a. kunnen beinvloeden, dus ga ik ff de komende weken heftig minderen.... en dan kijken of het scheelt.

Nog even gesproken over de groei van het buikje (van baby) t.o.v. de andere "onderdelen". Dit is eigenlijk altijd een goed teken. Het zou juist helemaal fout zijn als het buikje t.o.v. de rest minder hard groeit. Dat betekent namelijk dat er onvoldoende voedingsstoffen opgenomen worden, waardoor het kindje overschakelt op de reserves (leverfunctie). Het buikje groeit dan amper.

Wisten jullie trouwens dat het kindje via het slikken van het vruchtwater ook huidschilfertjes, donshaartjes etc. binnenkrijgt? Dit prikkelt de darmen en levert straks de eerste (derhalve speciale) ontlasting op.

Aansluitend een herhaling gehad van het gezichtsveldonderzoek. Dat ging dus weer kl*te, deze gyn gaat mijn eigen gyn adviseren me door te verwijzen naar de neuroloog, omdat dit beeld niet past in het hypofyse-verhaal (andere testen duiden op geen groei, deze wel).
Maar daar maak ik me allemaal totaal niet druk om. Met het kindje gaat het fantastisch en ik voel me verder gigantisch goed, dus ik luister naar mijn lichaam en zeg: it's fine !!

P.S. (repeat message)
Loena come back! Loena come back! Loena come back! Loena come back!
... ♥ ik mis je ♥
pi_19400634
Ik hoop dat er niks met Knorretje aan de hand is (dat ze niet meer in het lijstje staat bedoel ik)
Wees niet bang om langzaam te groeien, wees alleen bang om stil te staan
pi_19400668
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:20 schreef ikikke het volgende:
Ik hoop dat er niks met Knorretje aan de hand is (dat ze niet meer in het lijstje staat bedoel ik)
Ja daar zat ik ook al over na te denken, vreemd toch....
pi_19400809
Oeh goed dat alles okee is phluphy
Maar hoop dat alles met jou ook goed is hoor!!!!

btw wrom heeft knor zichzelf uit de lijst gehaald?
  Jubileum moderator dinsdag 25 mei 2004 @ 19:30:29 #301
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19400938
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:25 schreef Anitra het volgende:

btw wrom heeft knor zichzelf uit de lijst gehaald?
Daar maak ik me nu ook wel zorgen om, doe eens vertellen knor?
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')