1 woord. FRAUDEquote:Op donderdag 20 mei 2004 19:01 schreef Desolate het volgende:
Ik ken iemand, die met z'n vrachtwagen-examen gezakt is op dat uitstappen.
Niet gekeken tijdens uitstappen en hop gezakt
Tja, voor hetzelfde veroorzaak je een ongeluk.quote:Op donderdag 20 mei 2004 19:03 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
1 woord. FRAUDEDat doe je toch niet.. Zakken, omdat je bent vergeten te kijken
![]()
Toch vind ik het naaierij. Dat is iets wat je als examinator in dat evaluatiegesprek aanmerkt, maar geen reden om iemand weer 600 euro lichter te maken...quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:17 schreef Desolate het volgende:
[..]
Tja, voor hetzelfde veroorzaak je een ongeluk.
En bij een meterlange vrachtwagen is het niet echt lekker als je zo zonder te kijken uitstapt.
Jammer, maar wel logisch imho.
Hoe is je les gegaan?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:15 schreef Apehaar het volgende:
Zometeen even een losse les volgen. Om 12 uur. En dat maakt het een totaal van 12 lessen
Ik zit nu wel vaak aan het examen te denken
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 13:58 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben 19 maart geslaagd voor me autorijbewijs, had dit topic hier nog niet gezien
Dat verschilt per rijschool en of je een lessenpakket kiest, maar als jij denkt klaar te zijn voor het examen dan moet je het gewoon kunnen aanvragen, maar dat kan tijdens de vakantieperiode ook zo'n 2 maanden durenquote:Op zaterdag 22 mei 2004 13:22 schreef Fuxl het volgende:
Mag je eigenlijk bij iedere rijschool zelf bepalen wanneer je een examen aanvraagt? Niet dat ze je eerst 50 lessen laten doen om zo aan een hoog slagingspercentage te komen..
Bedankt, maar ik ben niet geslaagd :'(quote:Op zondag 23 mei 2004 16:48 schreef BMWM3 het volgende:
GangstaX & Fransje (24 Mei)
Succes morgen
quote:Op maandag 24 mei 2004 09:19 schreef GangstaX het volgende:
[..]
*verhaal*
quote:Op maandag 24 mei 2004 10:54 schreef Fransje het volgende:
Gangstax, wat klote voor je!!!
Ik knijp hem nu wel een beetje, ik moet om 14 uur en wordt om 13 uur opgehaald.
Ik heb de examenvreesinstructeur gekregen nadat ik aangaf dat ik ga trillen van de zenuwen zodra het erop aankomt.
Gek, met EHBO oefeningen ben ik de rust zelve en met dit totaal niet.
Zit aan de valeriaan, ik ga ervoor en zie wel waar de auto strandt.
De TTT heb ik ook verpest, wel de vrijstellingen hoor, maar met 70 in de 2 is niet de bedoeling.
Ik wil wel graag slagen want vandaag is mijn papa jarig (2 maal Nederlands kampioen rallyrijden) dus het zo fijn zijn.
Het is een lang verhaal, I know, maar ff ontladen hoor.
Ja ik moest om 8 uur, en de drukte viel mee, normaal is het wel wat drukker rond die tijd volgens mijn instructeur (ochtendspits en zo)quote:Op maandag 24 mei 2004 10:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Jammer voor je man..maarja volgende keer beter.
Moest jij zo vroeg examen doen? Was het niet druk op de weg?
Je kan het jongenquote:Op maandag 24 mei 2004 12:06 schreef Fransje het volgende:
Ik moet om 14 uur en wordt om 13 uur opgehaald.
Nog een uurtje dus.
Okdan, go 4 it, schat.quote:Op maandag 24 mei 2004 12:06 schreef Fransje het volgende:
Ik moet om 14 uur en wordt om 13 uur opgehaald.
Nog een uurtje dus.
Sorryquote:Op maandag 24 mei 2004 12:15 schreef Fransje het volgende:
BMWM3, ik ben een meisje hoor! Mijn vriendje is MIWE, ik sta in zijn fotoboek.
Maar bedankt en ik laat het weten.
En die post net boven mij, haha
Volgens mij is ze gezaktquote:Op maandag 24 mei 2004 13:02 schreef Miwe het volgende:
En Fransje stapt *NU* in de auto!
Allemaal duimen dus
quote:Op maandag 24 mei 2004 18:02 schreef Fransje het volgende:
Jullie hebben gelijk, ik ben gezakt.
De reden: ik reed te examengericht, keek teveel en was te correct.
Mijn instructeur zag water branden en vind het maar een vreemde reden.
Volgende keer beter!
p.s.: toch raar, alles was goed, maar toch gezakt.
maar eh.... ik had hem al gehaald in 2003,quote:bugeye (3 Januari)
Fransquote:Op maandag 24 mei 2004 18:02 schreef Fransje het volgende:
Jullie hebben gelijk, ik ben gezakt.
De reden: ik reed te examengericht, keek teveel en was te correct.
Mijn instructeur zag water branden en vind het maar een vreemde reden.
Volgende keer beter!
p.s.: toch raar, alles was goed, maar toch gezakt.
Fixedquote:Op maandag 24 mei 2004 18:13 schreef bugeye het volgende:
euhh.... er staat mijn naam op de lijst van 2004
[..]
maar eh.... ik had hem al gehaald in 2003,
kan iemand dat weghalen? zoniet, zet er aub tussen haakjes 2003 erachter. dank u
ar joe sjor??quote:Op maandag 24 mei 2004 18:19 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Fixed![]()
oww...quote:Op maandag 24 mei 2004 18:28 schreef BMWM3 het volgende:
Yupniet in de OP hè. Die kan ik niet meer veranderen.
De vorige keren heb ik ongeveer 8 tot 10 weken moeten wachten, zwaar klote!quote:Op maandag 24 mei 2004 18:23 schreef markusha het volgende:
maar Gangstax hoe kan het dat jij maar 2 weken hoeft te wachten voordat je weer examen kan doen,waar doe jij examen
Succesquote:Op maandag 24 mei 2004 22:43 schreef Slickrick het volgende:
Morgenvroeg om 9 uur
thnxquote:Op maandag 24 mei 2004 22:12 schreef GangstaX het volgende:
Suc6 mistermaniac, Animoso en Slickrick![]()
Ben benieuwd.. Nu ben je zo'n beetje net klaar toch?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:58 schreef Animoso het volgende:
verrot man, ik moet over 4 uurtjes... over 3 uurtjes wordt ik opgehaald..
Iddquote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:15 schreef markusha het volgende:
hoi,bmw3 voor slickrick was toch voor zijn theorie geslaagd en niet voor zijn praktijk
groet
marco
En en en?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:58 schreef Animoso het volgende:
verrot man, ik moet over 4 uurtjes... over 3 uurtjes wordt ik opgehaald..
waarvan is die 85?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:24 schreef mistermaniac het volgende:
kan er bij door
1020 - 85 (examen) / 25 = 37,40 per les
Ik betaal 35 per les.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:24 schreef SplashJoin het volgende:
BMWM3:
ik sta niet in de lijstben vandaag dus geslaagd (in 1 keer
)
Congrats dude.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:24 schreef SplashJoin het volgende:
BMWM3:
)
quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:13 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb straks alweer les 9 en ik maak me nog steeds zo drukIk vind het maar niks, zal dit ooit weer verdwijnen? Het rijden zelf gaat erg goed, behalve als ik op een kruising kom en van alle kanten komen er auto's dan raak ik een beetje in paniek, ga zitten stressen en dan lukt het ook niet meer. Verder nog niks speciaals gedaan ook, alleen de hellingproef zonder handrem (en dat was volgens mij ook alleen omdat ik vroeg met hoeveel lessen hij gemiddeld met de "speciale" verrichtingen begint, prompt doen we de hellingproef en de week daarop weer helemaal niks).
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:24 schreef SplashJoin het volgende:
BMWM3:
)
Gewoon ff in de OP kijken en je weet het...quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wie moet er vandaag allemaal afrijden?
Dat is lief van jequote:Op woensdag 26 mei 2004 10:00 schreef MutZ het volgende:
[..]
Gewoon ff in de OP kijken en je weet het...
Maar ik ben de beroerdste niet, dus ik heb het ff opgezocht...Predemius (26 Mei)
Je kan hetquote:Op maandag 24 mei 2004 16:29 schreef Predemius het volgende:
Ja... overmorgen voor mij, begin nu een beetje zenuwachtig te worden, als ik verdomme maar consequent blijf kijken... en de aandacht er gewoon bij blijven.
quote:
Wtf.... wil je zeggen dat je bezig was met de hellingproef (in beweging?) terwijl er mensen achter je fietsden?quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:15 schreef Breemz het volgende:
Gisteren rijles nr.8
hele les niks aan het handje, tot een half uur voor het einde, in almelo onder een tunnel klaar om de hellingproef te doen, sta stil wachtend op een aantal fietsers(Waaronder een jochie van een jaar of 8) om ons in te halen, het jochie fietst voorop, ik hou hem in de gaten in mijn binnenspiegel, zie ik dat jongentje toch wel gevaarlijk dicht bij komen, dus ik roep DAT JOCHIE, maar het was al te laat BOEM jochie vast bij ons op de achterklep, gauw de auto uit, op het eerste gezicht nix aan de hand, mannetje leek niks te hebben, bij ons leek alleen het achterlicht stuk te zijn, maar nee hoor, een fikse deuk in de achterklep, en het jongentje had zijn mondje vol met bloed, Ja mijn 1e ongelukje is een feit.. verder ging de les goed haha, bocht achteruit geleerd gisteren
hey niet zo pop doen he :pquote:
En dat kind reed recht tegen je achterkant aan?quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:41 schreef Breemz het volgende:
Neehee, er staat toch: sta stil wachtend op een aantal fietsers
Ja haha lach vast te slapen op de fiets ofzo, zie opeens zo'n hoofdje met toch wel heel dichtbij komen in die binnenspiegelquote:Op woensdag 26 mei 2004 12:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En dat kind reed recht tegen je achterkant aan?![]()
thnx ouwe, rijden zonder dat er iemand naast je zit te zeuren is echt wel beter :pquote:Op woensdag 26 mei 2004 15:26 schreef mistermaniac het volgende:
gefeli animoso
Proficiatquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:05 schreef devv05 het volgende:
Ik ben gisteren 25-05-2004 geslaagd voor mn praktijkexamen, in 1 keer!
hehe ik ookquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:05 schreef devv05 het volgende:
gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:05 schreef devv05 het volgende:
Autorijschool Hugo van Egmond in Rijnsburg.quote:Op woensdag 26 mei 2004 19:23 schreef WouteRF het volgende:
Het is de bedoeling dat ook ik binnenkort legaal achter het stuur kruip maar zit nog beetje te tobben met met welke rijschool in zee wil gaan. Keus te over hier in deze regio (Noordwijk; Katwijk/Voorhout/Noordwijkerhout/Leiden) en zat bijna al vast aan Haaswijk (Noordwijk) (waarvan ik weet dat Marinus er bij zweert) maar een aantal verhalen geven me toch wat zorgen en daar het toch een hele smak geld is die je investeert ga ik liever ergens anders heen. Ben nu een beetje zwevend en na dat ik de slagingspercentages (:o) van de rijscholen in de buurt heb gezien twijfel ik eigenlijk nog tussen deze rijscholen:Jan Halvemaan, Noordwijkerhout, slagingspercentage 51-55 - Ook uit kennissenkring goede dingen over gehoord. Jong-Noordwijk, Noordwijk. Slagingspercentage 41-45 - Her en der wel wat positiefs over gehoord. Gravekamp, Katwijk (niet Voorhout). 41-45. Weinig over gehoord, maar doet wel solide aan. Is wel een vrij 'grote' (relatief) met zes auto's en ik weet niet in hoeverre dat positief of negatief is.
Iemand tips...?
Is dat je vader of watquote:Op woensdag 26 mei 2004 23:38 schreef MikdawG het volgende:
[..]
Autorijschool Hugo van Egmond in Rijnsburg.![]()
Ik maakte me al zorgen...quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:50 schreef Animoso het volgende:
YEAH.. Ben gewoon geslaagd![]()
![]()
![]()
Cuorequote:Op woensdag 26 mei 2004 17:15 schreef Predemius het volgende:
Ja... ik heb al in de Cuore van mn ma gereden toen ik het rijbewijs met mn pa had opgehaald. vanavond lekker naar een paar vrienden in hengelo
quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:05 schreef devv05 het volgende:
Ik heb nog de oude versie... Hij is bijna 12 jaar oud inmiddels... Ik krijg hem max op de 140 ongeveer... Maar goed... Dat scheelt weer in de boetes...quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:08 schreef Predemius het volgende:
Hehe, ja, het is precies deze :
[afbeelding]
3 pittertje, maar leuk om het in te leren en ervaring op te doen. In de 1 en 2 is het ding nog best fel hoor !! maar als je hem doortrapt houdt het ook echt op![]()
Staat ertussen...quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:55 schreef BMWM3 het volgende:
MutZ? RedXraD is vandaag (27 mei 2004) geslaagd voor rijexamen. !
Het komt wel goedquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:09 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Vanmiddag om half 5 moet ik weer (lekkere tijd)....
Ik heb t gevoel dat t vandaag niet zo gaat lukken... afgelopen keer ging het echt super, alleen t fileparkeren gaat echt zo ontzettend slecht
Nou, dat diesel gedoe hoef je niet neer te zetten. Want alle leswagens zijn ongeveer Dieselquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:16 schreef bugeye het volgende:
Misschien ook interessant om aan het lijstje toe te voegen in welke auto je les hebt
Ik reed in een Volkswagen Golf (Diesel)
Kop op. Je hoofd nu al niet laten zakken. Je haalt hel best wel. Als je een foutje maakt, niet aan blijven denken. Gewoon doorgaan.quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:09 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ik heb t gevoel dat t vandaag niet zo gaat lukken... afgelopen keer ging het echt super, alleen t fileparkeren gaat echt zo ontzettend slecht
Dat staat ook tussen haakjes vriendquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:54 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Nou, dat diesel gedoe hoef je niet neer te zetten. Want alle leswagens zijn ongeveer Diesel
quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:09 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
er staat nergens dat ze examen gaat doenquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:07 schreef BMWM3 het volgende:
Is liefkleinmeisjuh geslaagd/gezakt?
quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:28 schreef bugeye het volgende:
[..]
er staat nergens dat ze examen gaat doen
ja maar volgens mij bedoelt ze dat ze alleen gaat lessen en geen examen gaat doen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Beter kijken
quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:04 schreef Fuxl het volgende:
Volgens mij is motorrijbewijs halen veel goedkoper als auto, klapt dat?
quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:59 schreef BrauN het volgende:
Dag mensen, ik ben weer unbanned, dus kan ik eindelijk vertellen dat ik woensdag ben geslaagd voor m'n rijexamen
't Ging niet bepaald helemaal foutloos. De examinator heeft twee keer gezegd 'je moet wel op tijd uitwijken hè'. Ik had dus eigenlijk verwacht dat ik net zou zakken, want zulke praat hoeft ie niet te zeggen als alles prima gaat... maar gelukkig 'net voldoende, hakjes over de sloot' was zijn oordeel.
Ik ben al veel aan 't toeren geweest in de wagen van m'n pa (vw passat 2.0 tdi) en die van m'n ma (fiat uno 1.1, oldtimertje). Lekker hoor
Ik mag van me instructeur nooit afwijken. Alleen maar remmen als het moet.quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:59 schreef BrauN het volgende:
Dag mensen, ik ben weer unbanned, dus kan ik eindelijk vertellen dat ik woensdag ben geslaagd voor m'n rijexamen
't Ging niet bepaald helemaal foutloos. De examinator heeft twee keer gezegd 'je moet wel op tijd uitwijken hè'. Ik had dus eigenlijk verwacht dat ik net zou zakken, want zulke praat hoeft ie niet te zeggen als alles prima gaat... maar gelukkig 'net voldoende, hakjes over de sloot' was zijn oordeel.
Ik ben al veel aan 't toeren geweest in de wagen van m'n pa (vw passat 2.0 tdi) en die van m'n ma (fiat uno 1.1, oldtimertje). Lekker hoor
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:24 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Haha ik moest geen examen doen hoor, ik moest gewoon gaan lessen! Beter opletten jullie
De les ging wel redelijk, heb een paar dingen 10x opnieuw moeten doen voor mn gevoel maar goed. Mn leraar gaat nu 2 weken op vakantie, en er is geen vervanging ofzo. Ik vind het niet zo erg, heb geen haast met mn rijbewijs te halen.
tongytongylickylickyquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Beter kijken
Gefeliciteerd! Hopelijk haal ik het ook 7 juni (ook mijn 4e keer)quote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:58 schreef markusha het volgende:
Hoi,ben net terug van mijn vierde rijexamen en tot mijn grote verbazing ben ik geslaagd;eindelijk
ging echt hartstikke goed en ik ben echt blij dat ik het eindelijk heb.
nu kan ik eindelijk een auto ga kopen
groetjes
marco
DE GOUDEN TIP: KIJKEN!!quote:Op zondag 30 mei 2004 17:26 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb dinsdag mijn TTT, heeft er iemand nog tips?? Ik ben vooral bang de bijzondere verrichtingen niet te halen
quote:Op zondag 30 mei 2004 17:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
DE GOUDEN TIP: KIJKEN!!
Ook al pleur je die auto op de stoep met bijzonder verichten het boeit niet als je goed heb gekeken (like ME) En die bijzondere verrichtingen haal je altijd wel hoor
Je betaald niet voor niets
. Nog een tip is, als er iets fout gaat, zet het uit je hoofd en rij verder alsof er neits aan de hand is. Ga je niet druk lopen maken (like ME
)
40quote:Op zondag 30 mei 2004 23:58 schreef WiZzi het volgende:
hmm, heb net met mn rij-instructeur de rest van mn lessen vastgelegd, en ik kom op een totaal van 17 lessen uit.... ik vroeg hem is dit niet weinig? hij zei het is krap maar het lukt je wel hoor
hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad voordat jullie je examen mochten doen? ik kan echt niet meer wachten totdat ik mn rijbewijs heb....
quote:Op maandag 31 mei 2004 00:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
40
ik heb ongeveer 40 lessen (nodig) gehadquote:Op zondag 30 mei 2004 23:58 schreef WiZzi het volgende:
hmm, heb net met mn rij-instructeur de rest van mn lessen vastgelegd, en ik kom op een totaal van 17 lessen uit.... ik vroeg hem is dit niet weinig? hij zei het is krap maar het lukt je wel hoor
hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad voordat jullie je examen mochten doen? ik kan echt niet meer wachten totdat ik mn rijbewijs heb....
Dan rijd je gewoon het equivelant van het normaal aantal lessen.quote:Op maandag 31 mei 2004 01:03 schreef bugeye het volgende:
[..]
maar als je genoeg geld ervoor hebt, kan je ook een spoedcursus doen
was ik eerst ook van plan, maar dan had ik moeten wachten tot na mn examen, nu mocht ik al beginnen van mijn ouders, daarom zit ik al op zeven lessenquote:Op maandag 31 mei 2004 01:03 schreef bugeye het volgende:
[..]
ik heb ongeveer 40 lessen (nodig) gehad
maar als je genoeg geld ervoor hebt, kan je ook een spoedcursus doen
wat bedoel je met equivelant?quote:Op maandag 31 mei 2004 10:26 schreef WouteRF het volgende:
[..]
Dan rijd je gewoon het equivelant van het normaal aantal lessen.
* Sport_Life heeft TTT...quote:Op maandag 31 mei 2004 20:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie zijn morgen de gelukkige?
gelijk, in dit geval dus hetzelfde aantal lessen als een normale cursusquote:Op maandag 31 mei 2004 21:35 schreef bugeye het volgende:
[..]
wat bedoel je met equivelant?
ah okquote:Op maandag 31 mei 2004 22:58 schreef WiZzi het volgende:
[..]
gelijk, in dit geval dus hetzelfde aantal lessen als een normale cursus
Meld!quote:Op maandag 31 mei 2004 21:37 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Apehaar (1 Juni)
Veel sterkte!
Heb je nou TTT of echt examen?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:45 schreef Apehaar het volgende:
[..]
Meld!
Ik heb net een les gehad. En om 1 uur wordt ik opgehaald. En dan om 2 uur moet ik er tegenaan gaan. Alles gaat goed behalve bochtje achteruit.Maar who cares.
10 Juni word onze geluksdagquote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:43 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Veel succes Apehaar.. gewoon goed kijken met bochtje achteruit en dan komt alles goed!!
Morgen na 2 weken weer een les en dan volgende week nog 2 lessen en dan hoop ik er weer klaar voor te zijn!!
Echte examen. TTT heb ik neit gedaan. Ik heb pas 14 lessen gehad. Ik had er geen tijd meer voor.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Heb je nou TTT of echt examen?
14 lessenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:45 schreef Apehaar het volgende:
[..]
Echte examen. TTT heb ik neit gedaan. Ik heb pas 14 lessen gehad. Ik had er geen tijd meer voor.
Ja mijn plan was het om het voor de zomer nog te halen. Ja dan moet dat wel gebeuren natuurlijk!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
14 lessen![]()
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
10 Juni word onze geluksdag![]()
quote:Mmgoed, ik heb dus 14 lessen achter de kiezen, en t gaat op zich best fijn.. K begon in een BMW 3, waar k in t begin dus de nodige problemen had met de koppeling.. voornamelijk omdat k dus met kisten reed.. went wel, dacht ik.. dus mijn instructeur wisselt van auto, naar een Nissan X-trail.. Als ik daar dus met de koppeling speel zet ik af en toe dus gewoon mijn kist klem dus dat was niet helemaal goed.. ik die week nieuwe schoenen gehaald.. k dacht dat scheelt vast een hoop met de koppeling.. nou blijkt dus dat die koppeling niet 'glijdt' onder mijn schoenen.. en mja, dat laat me denken dat k toch iets fout doe.. hiel laten staan zegt hij, als een scharnier gebruiken.. maar dat kan niet, want die koppeling glijdt niet onder mn voeten =/
wie weet wat k fout doe?
Je voet iets meer naar je toetrekken zodat je met je punt van de schoen op het pedaal zitquote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:02 schreef Aventura het volgende:
Uit gesloten topic:
[..]
kijk niet alleen naar het slagingspercentage maar ook in hoeveel lessen die personen hun rijbewijs halen. Ik bedoel maar als je iemand 10 lessen meer laat rijden dan eigelijk nodig is ook erg onzinnig.quote:Op woensdag 26 mei 2004 19:23 schreef WouteRF het volgende:
Het is de bedoeling dat ook ik binnenkort legaal achter het stuur kruip maar zit nog beetje te tobben met met welke rijschool in zee wil gaan. Keus te over hier in deze regio (Noordwijk; Katwijk/Voorhout/Noordwijkerhout/Leiden) en zat bijna al vast aan Haaswijk (Noordwijk) (waarvan ik weet dat Marinus er bij zweert) maar een aantal verhalen geven me toch wat zorgen en daar het toch een hele smak geld is die je investeert ga ik liever ergens anders heen. Ben nu een beetje zwevend en na dat ik de slagingspercentages (:o) van de rijscholen in de buurt heb gezien twijfel ik eigenlijk nog tussen deze rijscholen:Jan Halvemaan, Noordwijkerhout, slagingspercentage 51-55 - Ook uit kennissenkring goede dingen over gehoord. Jong-Noordwijk, Noordwijk. Slagingspercentage 41-45 - Her en der wel wat positiefs over gehoord. Gravekamp, Katwijk (niet Voorhout). 41-45. Weinig over gehoord, maar doet wel solide aan. Is wel een vrij 'grote' (relatief) met zes auto's en ik weet niet in hoeverre dat positief of negatief is.
Iemand tips...?
Haoi! ik had je post al verplaats hoor, zieboven. Wat jij ws. fout doet is dat je moet je voet teveel boven de koppeling zit. Doe je stoel iets naar achteren en bedien de koppeling met je tenen/ bal van je voet. Precies zoals jouw intructeur zegt eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:08 schreef Desdinova het volgende:
Mmgoed, ik heb dus 14 lessen achter de kiezen, en t gaat op zich best fijn.. K begon in een BMW 3, waar k in t begin dus de nodige problemen had met de koppeling.. voornamelijk omdat k dus met kisten reed.. went wel, dacht ik.. dus mijn instructeur wisselt van auto, naar een Nissan X-trail.. Als ik daar dus met de koppeling speel zet ik af en toe dus gewoon mijn kist klem dus dat was niet helemaal goed.. ik die week nieuwe schoenen gehaald.. k dacht dat scheelt vast een hoop met de koppeling.. nou blijkt dus dat die koppeling niet 'glijdt' onder mijn schoenen.. en mja, dat laat me denken dat k toch iets fout doe.. hiel laten staan zegt hij, als een scharnier gebruiken.. maar dat kan niet, want die koppeling glijdt niet onder mn voeten =/
wie weet wat k fout doe?
Gefeliciteerd man, top!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:15 schreef Apehaar het volgende:
bla
Ligt 'r aan waar WouteRF bel eens de reseveringslijn. Dan kun je voordat je je persoonlijke gegevens moet invullen beluisteren wanneer je opkan.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:15 schreef WouteRF het volgende:
Hoeveel tijd gaat er zoal overheen tussen het aanvragen van je theorie en het daadwerkelijk kunnen doen van je theorie?
Echt tof dat je 'r zo blij mee bentquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:20 schreef markusha het volgende:
hoi,apehaar gefeliciteerd.
ik heb net mijn rijbewijs bij het gemeentehuis opgehaald ,kan het nog steeds niet geloven
echt een geweldig gevoel
ben nu echt onafhankelijk,nu op zoek naar een auto
groet
marco
Hahah Dat gevoel heb ik ook. Ik heb hem ook opgehaald. Maar het komt meer omdat je denkt: "Het stelde geen reet voor." Maar gefeliciteerd nog.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:20 schreef markusha het volgende:
hoi,apehaar gefeliciteerd.
ik heb net mijn rijbewijs bij het gemeentehuis opgehaald ,kan het nog steeds niet geloven
echt een geweldig gevoel
ben nu echt onafhankelijk,nu op zoek naar een auto
groet
marco
gefelisitreert Apehaarquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:15 schreef Apehaar het volgende:
-[Apehaar is gek]-
Bij mij een weekquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:15 schreef WouteRF het volgende:
Hoeveel tijd gaat er zoal overheen tussen het aanvragen van je theorie en het daadwerkelijk kunnen doen van je theorie?
Yeahhhhhhhhhhhhh!!!!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:15 schreef Apehaar het volgende:
-->
-->
-->
-->
-->
-->
-->
![]()
Ja medefokkers Ik ben geslaagd!!! Moehhahaha Jullie hebben er een wegpiraat bij![]()
Ik heb 1 ingreep gehad (onterecht):
Apehaar: Straatje keren....
Mevrouw: Ingreep!
Apehaar: Wat is er? Ik heb nog een millimeter over!
Mevrouw: Ja ik dacht dat je de stoep ging raken.![]()
![]()
Apehaar:![]()
![]()
Dank voor jullie aanmoediging en tips
Gefeliciteerd man!! Heb je goed voor elkaar... Snel gedaan hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:15 schreef Apehaar het volgende:
:'( -->-->
-->
-->
-->
-->
-->
![]()
Ja medefokkers Ik ben geslaagd!!! Moehhahaha Jullie hebben er een wegpiraat bij![]()
Ik heb 1 ingreep gehad (onterecht):
Apehaar: Straatje keren....
Mevrouw: Ingreep!
Apehaar: Wat is er? Ik heb nog een millimeter over!
Mevrouw: Ja ik dacht dat je de stoep ging raken.![]()
![]()
Apehaar:![]()
![]()
Dank voor jullie aanmoediging en tips
niet goed genoeg anticiperen.. Dat komt me bekent voorquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:25 schreef Sport_Life het volgende:
Ik kreeg als kritiek bij mn TTT dat ik te weinig vooruit keek... Bijv. op rotondes verkeerd voorsorteren ed..
Sja dat is ook mijn verhaal. Ik kijk vaak niet ver genoeg vooruit waardoor ik mezelf soms in benarde situaties manoevreer. Bovendien maakt extreme drukte me nerveus, en laat ik nu net in de allerdrukste stad lessenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:25 schreef Sport_Life het volgende:
Ik kreeg als kritiek bij mn TTT dat ik te weinig vooruit keek... Bijv. op rotondes verkeerd voorsorteren ed..
Tsja, ik denk toch echt dat als je er een beetje meer plezier in gaat krijgen, het een stuk makkelijker gaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:19 schreef Aventura het volgende:
[..]
verhaaltje
quote:Op woensdag 2 juni 2004 09:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Moet er vandaag nog iemand afrijden?
Ow shit ik zie net op de lijst dat ik de volgende ben
kortom, het gaat dus om het totale beeldquote:Op woensdag 2 juni 2004 08:43 schreef Apehaar het volgende:
Dank jullie wel allemaal!Voor iedereen die nog moet: Sterkte!
Tip: Kijken, kijken en nog eens kijken. Een examinator laat je niet zakken op het raken van een
stoeprantje bij een bijzondere verrichting. Ze willen zien dat je alles in de gaten hebt en dat je de auto beheerst.![]()
![]()
das lullig Psychodude.. vooral als je verteld is je tempo aan te passen met dit weer!!!quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:14 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Godver, daarnet voor de 3de keer gezakt. Ben het nu echt zo zat! T regende hier keihard dus zoals me dat geleerd is mn tempo aangepast, maar toch geprobeert op stukken waar het, voor mijn gevoel, kon beetje door te rijden. Nou op het bochtje achteruit ging het voor mn gevoel prima. Toch gezakt omdat me tempo soms te laag lag. Bedoel, kom ooop! Je hebt slecht zicht, langere remweg enzo, dan rijdt ik op sommige stukken 40 waar ik 50 mag ja. ARRGH
quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:14 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Godver, daarnet voor de 3de keer gezakt. Ben het nu echt zo zat! T regende hier keihard dus zoals me dat geleerd is mn tempo aangepast, maar toch geprobeert op stukken waar het, voor mijn gevoel, kon beetje door te rijden. Nou op het bochtje achteruit ging het voor mn gevoel prima. Toch gezakt omdat me tempo soms te laag lag. Bedoel, kom ooop! Je hebt slecht zicht, langere remweg enzo, dan rijdt ik op sommige stukken 40 waar ik 50 mag ja. ARRGH
en wij zullen snel naar het bovenste lijstje verplaats wordenquote:Op woensdag 2 juni 2004 12:21 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
tongytongylickylicky we zijn idd de eerste weer die af moeten rijden.. spannend![]()
Toename van aantal "slechte" rijscholenquote:Toename van aantal "slechte" rijscholen
Voor het eerst sinds 1996 was er vorig jaar een toename van het aantal rijscholen. Dit is de conclusie van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) en de brancheorganisatie Bovag. Volgens de organisaties leveren de meeste nieuwelingen te weinig kwaliteit.
" De toename ligt volgens hem aan het economisch slechte klimaat. "De nieuwkomers proberen met rijlessen extra geld te verdienen. Vaak zijn dit eenmansrijscholen, die niet genoeg tijd en financiële middelen hebben om bij te scholen, waardoor de kwaliteit van de lessen lager is." , aldus een woordvoerder van het CBR woensdag. De kwaliteit wordt door het CBR gemeten via slagingspercentages bij de rijexamens. "Die is bij grote rijscholen hoger dan bij de kleine nieuwkomers", aldus de woordvoerder.
"De kwaliteit van de nieuwkomers valt tegen. Ze hebben te maken met sterke concurrentie. Om klandizie te winnen, verlagen ze hun lesprijzen en laten ze leerlingen eerder opgaan voor het rijexamen.", aldus Rob Boon van de Bovag-afdeling rijscholen die zich grote zorgen maakt voor de personen die rijles nemen bij dergelijke opleiders.
Inderdaad een kwalijke zaak. Iemand die dol enthousiast aan z'n rijbewijs wil beginnen en bij zo'n 'beunhaas' terecht blijkt gekomen is niet bepaald blij denk ik. Zeker als je een paar keer zakt doordat je een belabberde opleiding hebt gehad.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Toename van aantal "slechte" rijscholen
Hmm das ook niet tof, wat gaat er bij jou dan mis? Grmbl bedoel ik rijd echt niet slecht ofzo, wordt om een of andere duistere reden wel elke keer ingedeelt zo rond 8 uur 's morgens. Dus hoop verkeer+zenuwen is al klote. Ben het nu zo beu.quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:36 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Klootzakken zijn het Psy!
Ik mag 2 juli.Voor de 4e keer
![]()
quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:03 schreef Aneurism het volgende:
zie Courtney
1e keer -> Te weining in de spiegels gekeken.quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:46 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Hmm das ook niet tof, wat gaat er bij jou dan mis? Grmbl bedoel ik rijd echt niet slecht ofzo, wordt om een of andere duistere reden wel elke keer ingedeelt zo rond 8 uur 's morgens. Dus hoop verkeer+zenuwen is al klote. Ben het nu zo beu.
Mag je niet zelf een tijd en datum uitkiezen dan?? Mag ik nl wel bij mijn rijschool...quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:46 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Hmm das ook niet tof, wat gaat er bij jou dan mis? Grmbl bedoel ik rijd echt niet slecht ofzo, wordt om een of andere duistere reden wel elke keer ingedeelt zo rond 8 uur 's morgens. Dus hoop verkeer+zenuwen is al klote. Ben het nu zo beu.
en daarop nog laten zakken??quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:08 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
2e keer -> Te vaak in de spiegels gekeken.
Nja ik zit bij een rijschool gerunt door één persoon, daarom heeft hij niet zoveel keus. Ben er zelf ook absoluut niet blij mee. Bedoel je kan wel zeggen tja normaal moet je het ook kunnen maar goed op zon moment spelen de zenuwen wel een iets grotere rol, plus dat er dan best veel vanaf hangt. Stap je normaal in je auto en je zou een "foutje" maken boeit het niet echt heel erg, nu dus wel.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:16 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
[..]
Mag je niet zelf een tijd en datum uitkiezen dan?? Mag ik nl wel bij mijn rijschool...
Zo vandaag na 2 weken weer een les gehad.. en het ging best lekker eigenlijk, mag niet klagen. We hebben mn examenroute over gereden en goed geoefend op de kruispunten.. Ben gewoon te sociaal om de mensen van links voor te laten gaan.. hihi. Maar vanaf nu gooi ik hem er gewoon voor!
Tuurlijk tuurlijk, maar goed, als je je examen hebt zo rond half 10 ofzo is t lekker rustig en dat werkt echt wel in je voordeel.quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:09 schreef dnzl het volgende:
Tsja, je zit dan wel redelijk in de spits te lessen. Dan kan het @ examen eigenlijk alleen nog maar meevalllen qua drukte. En dat is wel prettig. Ik les ook rond dit tijdstip, en zie 'r mijn voordeel wel van in. Verder is het op de weg niet altijd zondag
Ow sorry, las er eerlijk gezegd uit dat je dus lest rond spitstijden??, maar goed ben even mn hoogstwaarschijnlijk slagen aan het vieren, dus minder toerekeningsvatbaar!quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:13 schreef dnzl het volgende:
Ja, dat zeg ik.
Het zijn allemaal zeikpieten.... 2 juli ga ik lekker in mijn onderbroek afrijdenquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:20 schreef bugeye het volgende:
[..]
en daarop nog laten zakken??
beetje vaag,
ben je voor de eerste gezakt door te weinig kijken, en heb je extra erg je best gedaan om meer in de spiegels te kijken, is het nog niet goed
paleoclimatologist wat is dat? In de day after tomorrowquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:27 schreef BMWM3 het volgende:
Als jij dat zo zegt Kuukske...
... dan wens ik je veel succes
Hehe, mjah ik wil het gewoon graag en ik ben de 1e keer gezakt omdat ik te langzaam reed (27 ipv 30) .. Dus maarja ik zie wel.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:27 schreef BMWM3 het volgende:
Als jij dat zo zegt Kuukske...
... dan wens ik je veel succes
Dat is wel de meest debiele reden om te zakken zegquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:54 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Hehe, mjah ik wil het gewoon graag en ik ben de 1e keer gezakt omdat ik te langzaam reed (27 ipv 30) .. Dus maarja ik zie wel.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
paleoclimatologist wat is dat? In de day after tomorrow
Klopt! Ik reed in een 30 Km/h zone, en er reden 2 fietsers naast elkaar voor me. Ik ben er gewoon met een vlotte vaart voorbij gegaan. (40/45 Km/h) Ik ben er niet op gezakt. Ze kijken ook of je besluitvaardig bent en niet twijfelt. Geloof me, ze laten je niet zomaar zakken.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:04 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad, er was vast wel meer aan de hand. Ik zie hier zoveel mensen klagen dat ze zijn gezakt om heel belachelijke redenen, maar die waren waarschijnlijk net de druppels die de emmer deed overlopen.
Niet?quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:36 schreef Apehaar het volgende:
[..]
Geloof me, ze laten je niet zomaar zakken.
Omdat je iets verkeerds deed.quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:06 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Niet?![]()
Bij mij wel hoo![]()
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:44 schreef Apehaar het volgende:
[..]
Omdat je iets verkeerds deed.
Hoelaat?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:04 schreef Vom het volgende:
* Vom mag het vandaag gaan proberen
Damn wat ben ik zenuwachtig![]()
Succes!!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:04 schreef Vom het volgende:
* Vom mag het vandaag gaan proberen
Damn wat ben ik zenuwachtig![]()
Rond een uurtje of 3quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hoelaat?
Succes laat het ons wetenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:32 schreef Vom het volgende:
[..]
Rond een uurtje of 3
Zo eerst nog een lesje ervoor.
Tja, maar ja, je wordt gek als ik vertel waaromquote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:44 schreef Apehaar het volgende:
[..]
Omdat je iets verkeerds deed.
Ik zal naar je zwaaien als ik examen doequote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:44 schreef MewBie het volgende:
woei volgende weke donderdag mn eerste les, dat is dus op 10 Juni, dus als alle Fok!kers uit Leidschendam dan zo vriendelijk willen zijn ff naar elke lesauto van Van Buuren willen zwaaien/toeteren
Jazekerquote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:21 schreef BMWM3 het volgende:
Is Vom al geslaagd?
Dank, dankquote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:06 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Gefeliciteerd Vom!!
En krijgen we nog een kort verslagje?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:56 schreef Vom het volgende:
[..]
Jazeker![]()
Ik ging alleen even snel naar het gemeentehuis, want die gaat om half 5 dicht...
NIET dus, krijg ik als antwoord op de vraag waarom ze dicht zijn, ja het is vrijdag en er was niemand![]()
ambtenaren
![]()
Jij ook de felicitaties van BMWM3quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:35 schreef Vom het volgende:
[..]
Dank, dank
Eerst eventjes een praatje maken over wat we 'allemaal' gingen doen. Daarna lichten enzo controleren, geen knopjes aanwijzen in de auto, niet onder de motorkap kijken. Daarna rondje gemaakt, ondertussen straatje keren en bochtje achteruit. Klein ingreepje gehad, maar dat was de schuld van de examinator, die zei van kijk daar eens, de hele straat is oranje versiert, ik kijken dus...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En krijgen we nog een kort verslagje?
Thanksquote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:06 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Jij ook de felicitaties van BMWM3![]()
Nu ik 2 juli (4e keer)
dus eigenlijk ook niet naar Vom luisterenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:23 schreef Vom het volgende:
Uitgaan van je eigen kunnen, niet op letten wat andere mensen zeggen en alles wat je doet hardop zeggen, werkt ook goed op de zenuwen van de examinator, des te korter je rondje![]()
zo mutz. in het oranjequote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:27 schreef MutZ het volgende:Gefeli Vom
Ik heb je in OP erbij gezet...
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:27 schreef MutZ het volgende:Gefeli Vom
Ik heb je in OP erbij gezet...
Volgens mij kan dat hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:45 schreef SnowBite het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik ga over een maand naar Thailand en daarna voor een jaar naar Amerika, maar voor die tijd wil ik m'n rijbewijs nog halen.
Is het mogelijk om voor zo'n 1500 euro "gegarandeerd" in een maand m'n rijbewijs te halen?
p.s. Ik woon in Utrecht, en kan al redelijk rijden...
Vriend van mij heeft hem ook in 10 dagen gehaald dus moet lukken, ga eerst voor je theoriequote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:45 schreef SnowBite het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik ga over een maand naar Thailand en daarna voor een jaar naar Amerika, maar voor die tijd wil ik m'n rijbewijs nog halen.
Is het mogelijk om voor zo'n 1500 euro "gegarandeerd" in een maand m'n rijbewijs te halen?
p.s. Ik woon in Utrecht, en kan al redelijk rijden...
Ja ik zit nu een beetje rond te kijken, maar er zijn verschillende rijscholen die zoiets aanbieden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:55 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat hoorIemand die ik ken heeft hem binne 28 dagen de rijbewijs gehaald.. Dus waarom niet
Maaruh die examengarantie betekent niet dat je makkelijk slaagt he, je moet er zelf ook veel aan doenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:41 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Ja ik zit nu een beetje rond te kijken, maar er zijn verschillende rijscholen die zoiets aanbieden.
Hoe kan ik kiezen???![]()
ANWB bied het aan:
Afhankelijk van de intestuitslag vanaf ¤ 1.239,- tot ¤ 2.445,-.
Rijschool Crisitan:
A - 36 uur inclusief CBR examen
Dit is de snelste cursus en wordt in 2 weken gevolgd met examengarantie!
¤ 1530,-
en Bruinsma:
• B) 37 uur (incl. aansluitend CBR-examen) ¤ 1495,-
Bruijnsma ziet er wel goedkoop uit. Zijn ze goed?
tnx
Ja dat snap ik.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Maaruh die examengarantie betekent niet dat je makkelijk slaagt he, je moet er zelf ook veel aan doen
Het is haalbaar, maar je zult die weken erna zeker door moeten blijven rijden om ervaring op te doen, want dat krijg je niet in 2 wekenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:47 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.
Maar het is ook wel redelijk? Of eigenlijk goed haalbaar in 2 weken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |