Switchen, als het niet bevalt heb je pech maar dan heb je in ieder geval het geld en kun je comfortabel verder kijken.quote:Op donderdag 20 mei 2004 15:42 schreef Vals het volgende:
want nu verveel ik me te pletter en kan ik naar mijn gevoel weinig doen met dat magere loontje.
Wat zouden jullie doen?
Ja dat is wel zo. Maar misschien heb ik straks beiden, een leuke baan en het geld waar ik weer leuke dingen mee kan doen die ik nu niet kan doen.quote:Op donderdag 20 mei 2004 15:58 schreef juliusbackpacking het volgende:
Een leuke baan is meer waard dan geld...
Ik denk dat ik het werk van de nieuwe baan wel leuk vind, letterlijk gezegd, maar zeker niet stom, de baan die ik nu heb is afwisselender denk ik, wat dynamischer. De nieuwe baan brengt volgensmij veel meer rust met zich mee wat mij echt zeker ten goede zal komen, dat heb ik ook wel nodig, een rustige werkomgeving met niet te veel stress, zoals nu.quote:Op donderdag 20 mei 2004 15:59 schreef uzar het volgende:
Ik zou blijven waar je zit, vooral als je erg twijfelt of je het werk van de nieuwe baan wel leuk genoeg vindt. Het werk zelf is altijd belangrijker dan het geld wat je ermee verdient... er komt vast nog wel iets anders wat leuker is èn meer verdient!
Volgensmij is een leuke baan niet zo snel gevonden hoor, echt veel mensen zijn werkeloos.quote:Op donderdag 20 mei 2004 15:59 schreef MetalMessiah het volgende:
[..]
Switchen, als het niet bevalt heb je pech maar dan heb je in ieder geval het geld en kun je comfortabel verder kijken.
Een leuke baan die weinig verdient is snel gevonden :-) dus je risico om er achteruit te gaan is vrij klein.
Nouja dat is een inschatting die alleen jij kan maken natuurlijk, Wij kennen het bedrijf/collega's/mentaliteit/werkzaamheden van het nieuwe bedrijf natuurlijk niet.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:01 schreef Vals het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo. Maar misschien heb ik straks beiden, een leuke baan en het geld waar ik weer leuke dingen mee kan doen die ik nu niet kan doen.
Ik ben nu ontevreden over de 1200 netto, geen toeslagen als je op zondag of zaterdag moet werken, ik ga er 50 euro bruto op vooruit met die nieuwe functie.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:04 schreef uzar het volgende:
hoe ontevreden ben je nu? hoeveel beter kan het worden? als het echt veel kan verbeteren, dan zou ik de gok toch wagen. misschien ven een lijstje met + en - maken en veel informatie over de nieuwe baan proberen te krijgen, zodat je goed kunt vergelijken
Ik denk niet dat ik me blind staar op het geld, ik hoop van nietquote:Op donderdag 20 mei 2004 16:07 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
verder kan ik je alleen adviseren om je niet blind te staren op het geld wat je meer zou gaan verdienen. Ik heb 3 maanden gewerkt op een plek waar ik het echt niet naar me zin had(ging mij alleen om het geld om te gaan backpacken) en dat sloopt je echt.
Die bestaan geloof ik nietquote:Op donderdag 20 mei 2004 16:08 schreef Tomek het volgende:
een vriend zoeken die veel verdiend
och, tis geen vetpot. Maar van 2000 bruto ga je ook geen huis en auto kopen en ook nog een leuke dingen doen denk ikquote:Op donderdag 20 mei 2004 16:13 schreef Vals het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik me blind staar op het geld, ik hoop van niet
Ik ben blij dat ik dan weer elk weekend vrij bentWat een verademing zeg, wow.
De werkzaamheden zijn bekend en die vind ik leuk om te doen, het blijft gewoon de gok of het totaalplaatje leuk wordt. En meer of minder geld, dat wordt het zowieso.
Vind niemand 1200 netto dan gigantisch weinig voor iemand van 27?
Waarom denk je van niet?quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:14 schreef Tomek het volgende:
[..]
och, tis geen vetpot. Maar van 2000 bruto ga je ook geen huis en auto kopen en ook nog een leuke dingen doen denk ik
Ligt een beetje aan je opleiding, mag ik vragen wat je gedaan hebt?quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:13 schreef Vals het volgende:
[..]
Vind niemand 1200 netto dan gigantisch weinig voor iemand van 27?
MBO en 1 jaar HBO P&A. En ik heb 5 jaar werkervaring.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:15 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan je opleiding, mag ik vragen wat je gedaan hebt?
Ja, zeker. Vind ik ook.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
2000 euro bruto is 4400 oud hollandse guldens. Dat is een RUIM salaris
Resumerend: je gaat leuk werk doen voor meer geld en je hebt voortaan je weekenden vrij....quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:13 schreef Vals het volgende:
Ik ben blij dat ik dan weer elk weekend vrij bentWat een verademing zeg, wow.
De werkzaamheden zijn bekend en die vind ik leuk om te doen, het blijft gewoon de gok of het totaalplaatje leuk wordt. En meer of minder geld, dat wordt het zowieso.
Ja. Ik denk dat ik mijn huidige werk leuker vind, maar niet heel veel leuker.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:24 schreef Mark het volgende:
[..]
Resumerend: je gaat leuk werk doen voor meer geld en je hebt voortaan je weekenden vrij....
Waar wacht je nog op?
Ja, dat heb ik al aangegeven. Eerst was de situatie anders en zou ik per 1 januari het nieuwe salaris gaan verdienen, en toen konden ze niet zeggen hoeveel. Toen heb ik gezegd dat ik het er niet mee eens ben en dat ik de salrissen niet marktconform vind.quote:Alternatief: je zegt dat je momenteel niet marktconform verdient. Is er een mogelijkheid om dat aan te kaarten en in je huidige functie (fors) meer te verdienen?
idd. doen natuurlijk.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:24 schreef Mark het volgende:
Resumerend: je gaat leuk werk doen voor meer geld en je hebt voortaan je weekenden vrij....
Waar wacht je nog op?
Alternatief: je zegt dat je momenteel niet marktconform verdient. Is er een mogelijkheid om dat aan te kaarten en in je huidige functie (fors) meer te verdienen?
Mwah, ik zou het niet zo erg vinden. Ik maak nu regelmatig weken van 46 of 50 uur.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens geldt al snel voor salarissen boven de 2000 euro er regelmatig (onbetaald) overwerk van je verwacht word.
Ze willen me heel graag houden, ze zouden het heel erg jammer vinden als ik weg zou gaan, zeker nu het zo goed gaat de laatste maanden.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:35 schreef DaMayan het volgende:
[..]
idd. doen natuurlijk.
Maar als je per se wil blijven kan je met die andere aanbieding dreigen en vragen of ze je willen houden en dan met een redelijke maar wel hogere eis komen.
Heb je eigenlijk wel onderhandelt over die 'promotie'? Als dat niet zo is moet je dat eerst maar eens proberen. Wie weet staan ze wel open voor een grotere verhoging.
Ik maak minimaal 60 uur per week, soms 70 en zelfs 80 uur per week.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:35 schreef Vals het volgende:
[..]
Mwah, ik zou het niet zo erg vinden. Ik maak nu regelmatig weken van 46 of 50 uur.
Ja dat kan ik begrijpen met zulke uren.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik maak minimaal 60 uur per week, soms 70 en zelfs 80 uur per week.
De lol gaat er vanaf
Oh, dit had je nog niet eerder gemeld, volgens mij. Je hebt nu wel een vast contract?quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:35 schreef Vals het volgende:
Eerst een contract voor 6 maanden en als dat goed is verlopen, dan gelijk onbepaalde tijd, dat staat zwart op wit.
Nee dat klopt, had ik nog niet eerder gemeld, ik vind dit ook wel erg fijn.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:47 schreef Mark het volgende:
[..]
Oh, dit had je nog niet eerder gemeld, volgens mij. Je hebt nu wel een vast contract?
Ja, jij zal het nu niet meer zo snel doen.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:52 schreef Roscoo het volgende:
Tsja, da's moeilijk. Uit ervaring weet ik dat geld niet alles is. Ik dacht ook dat het beter was om voor meer geld te kiezen maar na een half jaar kon ik wel vertrekken (net als 6 anderen die gelijk met mij bij hetzelfde bedrijf waren begonnen) en heb er toen wel spijt van gehad. Nu is dat 10 jaar geleden en vindt eigelijk dat ik wel tevreden ben ondanks dat ik ergens anders wel meer kan verdienen. Je hebt misschien 100 euro meer maar je kunt wel voor 200 euro ellende krijgen, snap je?
Ik heb nu een administratieve/regelende/commerciele baan, ik geef geen leiding maar ik heb wel een bepaalde mate van verantwoording voor het werk wat anderen doen. Ik moet ook in de weekenden moet werken (om de 2 weken) en soms om half 6 's ochtends of 9 uur 's avonds (voor 8 uur en na 20 uur krijg ik 125%).quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:53 schreef SevenWonders het volgende:
Wat voor baan heb je nu en wat voor werkzaamheden horen daarbij? 1200 netto is zeker zo slecht nog niet hoor voor iemand met een MBO-opleiding, onafgemaakte HBO en 5 jaar werkervaring?
Heb je nu leidinggevende verantwoordelijkheden? Heb je andere, voor je werkgever, belangrijke taken? Kortom, wat is het belang van jouw taak voor je baas? Allemaal zaken die je salaris beinvloeden. 1580 bruto vind ik op zich voor een administratieve functie (wat ik een beetje proef in je verhaal) een mooie vergoeding.
Ik denk dat ik over 6 jaar een huis kan kopen als ik hier blijf werken. Ik doe geen boodschappen bij de AHquote:Ikzelf heb een HBO-opleiding, werk al 8 jaar in mijn huidige functie, geef leiding aan ca. 30 mensen en krijg 1450 netto (FWG 45, gezondsheidszorg CAO)...en ik kan er normaal van leven. Eigen huis, boodschappen bij de AH etc. etc.
Als ik een leuke baan zou hebben en ik zou tevreden zijn met mijn salaris, dan zou ik niet weggaan als ik ergens anders 100 euro netto meer zou kunnen krijgen.quote:Ik weet ook wel dat ik veel beter kan krijgen, maar een vaste baan, leuk werk etc. etc. is ook heel wat waard.
Kortom, wees tevreden met wat je hebt, want dat is zeker niet slecht. Als je echt beter kan, dan moet je dat doen !
Nou dat hebben ze daar echt niet, iedereen verdient daar weinig.quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:14 schreef Mark het volgende:
Alles bij elkaar zou ik je huidige baas nog 1 kans geven om met een aantrekkelijk tegenbod te komen (dus minimaal 1800 bruto) en anders over te stappen.
Jeetje, hoeveel ging je verdienen dan? 2 Keer zoveel??quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:26 schreef MacDweal het volgende:
Ongeveer een 15 maanden terug heb ik zelf ook de overstap naar een andere werkgever gedaan. Het blijft een gok maar als ik nu weer de kans zou krijgen zou ik het direct weer doen. Ik ging bij mijn nieuwe werkgever 2x zo veel verdienen, de keuze is dan snel gemaakt. Een beetje ruim kunnen leven heeft gewoon veel voordelen.
Je hebt niet eens een vast contract na bijna 2 jaar werken. Als ik jouw was zou ik zeggen geef mij een vast contract een beetje geld er bij. Anders ga ik op het aanbod van dat andere bedrijf in. En ja volgens mij is 1200 euro netto voor iemand van 27 weinig.
Wat verdien je bruto?quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:53 schreef SevenWonders het volgende:
Ikzelf heb een HBO-opleiding, ben 34, werk al 8 jaar in mijn huidige functie, geef leiding aan ca. 30 mensen en krijg 1450 netto (FWG 45, gezondsheidszorg CAO)...en ik kan er normaal van leven. Eigen huis, boodschappen bij de AH etc. etc...
Ik verdiende bij mijn oude werkgever in de IT een magere 1300 bruto per maand. Nu ben ik werkzaam in de bouw en verdien nu zo rond de 2700 bruto per 4 weken. Ik heb bij mijn huidige baan geen verantwoordelijkheid geen hete adem van de baas in mijn nek.quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:40 schreef Vals het volgende:
[..]
Jeetje, hoeveel ging je verdienen dan? 2 Keer zoveel??
Jeetje, dat is zeker wat anders ja. 1300 In de IT vind ik ook wel weinig, daar liggen de salarissen meestal wel wat hoger.quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:54 schreef MacDweal het volgende:
[..]
Ik verdiende bij mijn oude werkgever in de IT een magere 1300 bruto per maand. Nu ben ik werkzaam in de bouw en verdien nu zo rond de 2700 bruto per 4 weken. Ik heb bij mijn huidige baan geen verantwoordelijkheid geen hete adem van de baas in mijn nek.Het risico dat het niks zou worden zat er dik in. Ik moest inplaats van met mijn hoofd met mijn handjes gaan werken. In een compleet andere bedrijfs tak.
Ik denk 1771 bruto?quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Wat verdien je bruto?
Vind het weinig voor iemand van 34 met 8 jaar ervaring en een leidinggevende job.
Die 1300 was idd erg weinig. Er waren beloftes gedaan dat bij het behalen van bepaalde papiertjes veel in salaris omhoog zou gaan. Na het behalen begonnen ze te mokken over dat de sector het moeilijk had. Of ze hadden last van selctief geheugen en de afspraken vergeten waren. Heeft toen niet lang meer geduurt voordat ik dus wat anders had. En dat bevalt mij nu perfect.quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:55 schreef Vals het volgende:
[..]
Jeetje, dat is zeker wat anders ja. 1300 In de IT vind ik ook wel weinig, daar liggen de salarissen meestal wel wat hoger.
En hoe bevalt het?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |