abonnement Unibet Coolblue
pi_19270694
Ik werk op dit moment in een uitzendbureau, ik heb het naar mijn zin en ik doe mijn werk goed.
Zo goed, dat ik "promotie" kan maken. Het nadeel van deze baan is dat ik erg weinig verdien, 1580 bruto, 1200 netto. Ik vind dat veel te weinig voor het werk dat ik doe (ook zaterdagen zonder toeslag) en totaal niet marktconform.
De promotie staat tussen aanhalingstekens omdat ik dan 1612 bruto ga verdienen (per 1 augustus), ook geen vetpot.

Nu kan ik beginnen bij een ander bedrijf, andere administratieve werkzaamheden verrichten, voor 2000 bruto, heel wat meer dus.

Voor sommigen is de keuze makkelijk gemaakt, naar dat andere bedrijf gaan.

Maar ik weet het nog niet helemaal zeker, juist omdat ik op dit moment goed ga in mijn werk en dat is eigenlijk nog niet eerder voorgekomen sinds ik fulltime ben gaan werken. Ik ben eerder van baan geswitched voor het geld en dat is toen ontzettend tegen gevallen, en daar ben ik nu weer bang voor. Ik heb de werkzaamheden bij het nieuwe bedrijf eerder gedaan en dat deed ik goed (en ik denk dat ik het nu wel beter kan, ik ben nu 2,5 jaar verder) maar ik denk dat ik de werkzaamheden bij mijn huidige werkgever leuker vind.
Ik wil graag meer geld verdienen omdat ik wil verhuizen, ik wil een huisje kopen, ik wil een auto kopen, ik wil van alles doen om weer een beetje te kunnen leven eigenlijk, want nu verveel ik me te pletter en kan ik naar mijn gevoel weinig doen met dat magere loontje.

Wat zouden jullie doen?
pi_19270805
Ga er voor.
pi_19270884
Tsja... moeilijk. Maar onthoud, geld is ook niet alles.

Plezier in je werk, leuke collega's en een prettige werksfeer e.d. zijn minstens net zo belangrijk.
Een baan waar je alleen veel verdient maar waar je elke dag met tegenzin naartoe gaat hou je niet lang vol.
pi_19270947
Nee maar met dat geld kan ik weer wat doen. Ik ben nu al 2 jaar elke maand aan het bekijken welke kosten ik heb en welke plannen ik heb gemaakt. Ik hoef niet rijk te worden maar ik wil gewoon wat "normaler" kunnen leven.
Ik hoop inderdaad dat mijn nieuwe collega's erg fijn zijn om mee te werken. Dat is de gok.
pi_19271049
Een leuke baan is meer waard dan geld...
'The Less you know, The more you believe'
pi_19271053
Ik zou blijven waar je zit, vooral als je erg twijfelt of je het werk van de nieuwe baan wel leuk genoeg vindt. Het werk zelf is altijd belangrijker dan het geld wat je ermee verdient... er komt vast nog wel iets anders wat leuker is èn meer verdient!
  donderdag 20 mei 2004 @ 15:59:52 #7
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_19271075
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 15:42 schreef Vals het volgende:
want nu verveel ik me te pletter en kan ik naar mijn gevoel weinig doen met dat magere loontje.

Wat zouden jullie doen?
Switchen, als het niet bevalt heb je pech maar dan heb je in ieder geval het geld en kun je comfortabel verder kijken.

Een leuke baan die weinig verdient is snel gevonden :-) dus je risico om er achteruit te gaan is vrij klein.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_19271096
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 15:58 schreef juliusbackpacking het volgende:
Een leuke baan is meer waard dan geld...
Ja dat is wel zo. Maar misschien heb ik straks beiden, een leuke baan en het geld waar ik weer leuke dingen mee kan doen die ik nu niet kan doen.
pi_19271157
hoe ontevreden ben je nu? hoeveel beter kan het worden? als het echt veel kan verbeteren, dan zou ik de gok toch wagen. misschien ven een lijstje met + en - maken en veel informatie over de nieuwe baan proberen te krijgen, zodat je goed kunt vergelijken
pi_19271163
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 15:59 schreef uzar het volgende:
Ik zou blijven waar je zit, vooral als je erg twijfelt of je het werk van de nieuwe baan wel leuk genoeg vindt. Het werk zelf is altijd belangrijker dan het geld wat je ermee verdient... er komt vast nog wel iets anders wat leuker is èn meer verdient!
Ik denk dat ik het werk van de nieuwe baan wel leuk vind, letterlijk gezegd, maar zeker niet stom, de baan die ik nu heb is afwisselender denk ik, wat dynamischer. De nieuwe baan brengt volgensmij veel meer rust met zich mee wat mij echt zeker ten goede zal komen, dat heb ik ook wel nodig, een rustige werkomgeving met niet te veel stress, zoals nu.

Ja, daar zat ik ook aan te denken, om te blijven en dan om verder te zoeken. Maar als ik iets vind dan is het waarschijnlijk wel zoiets als wat ik nu heb gevonden.
pi_19271217
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 15:59 schreef MetalMessiah het volgende:

[..]

Switchen, als het niet bevalt heb je pech maar dan heb je in ieder geval het geld en kun je comfortabel verder kijken.

Een leuke baan die weinig verdient is snel gevonden :-) dus je risico om er achteruit te gaan is vrij klein.
Volgensmij is een leuke baan niet zo snel gevonden hoor, echt veel mensen zijn werkeloos.
Toen ik eerder ben geswitched (ging ik ook veel meer verdienen) toen vond ik het er niet leuk, ik ben toen 5 maanden werkeloos geweest en toen heb ik mijn huidige baan gevonden en ben er gigantisch op achteruit gegaan. Maar ik had toen zoiets van ik heb in ieder geval een baan.
pi_19271227
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:01 schreef Vals het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo. Maar misschien heb ik straks beiden, een leuke baan en het geld waar ik weer leuke dingen mee kan doen die ik nu niet kan doen.
Nouja dat is een inschatting die alleen jij kan maken natuurlijk, Wij kennen het bedrijf/collega's/mentaliteit/werkzaamheden van het nieuwe bedrijf natuurlijk niet.

verder kan ik je alleen adviseren om je niet blind te staren op het geld wat je meer zou gaan verdienen. Ik heb 3 maanden gewerkt op een plek waar ik het echt niet naar me zin had(ging mij alleen om het geld om te gaan backpacken ) en dat sloopt je echt.
'The Less you know, The more you believe'
  donderdag 20 mei 2004 @ 16:08:18 #13
42555 Tomek
Take on the world!
pi_19271249
een vriend zoeken die veel verdiend
pi_19271283
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:04 schreef uzar het volgende:
hoe ontevreden ben je nu? hoeveel beter kan het worden? als het echt veel kan verbeteren, dan zou ik de gok toch wagen. misschien ven een lijstje met + en - maken en veel informatie over de nieuwe baan proberen te krijgen, zodat je goed kunt vergelijken
Ik ben nu ontevreden over de 1200 netto, geen toeslagen als je op zondag of zaterdag moet werken, ik ga er 50 euro bruto op vooruit met die nieuwe functie.
Ik ben nu tevreden over mijn collega's en de werkzaamheden.

Ik ga denk ik inderdaad een lijstje maken. Het is gewoon een gok die ik moet nemen, het kan net zo goed wel leuk uitpakken. Misschien moet ik niet zo scheiterig zijn en gewoon het "risico" nemen.
pi_19271331
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:07 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

verder kan ik je alleen adviseren om je niet blind te staren op het geld wat je meer zou gaan verdienen. Ik heb 3 maanden gewerkt op een plek waar ik het echt niet naar me zin had(ging mij alleen om het geld om te gaan backpacken ) en dat sloopt je echt.
Ik denk niet dat ik me blind staar op het geld, ik hoop van niet
Ik ben blij dat ik dan weer elk weekend vrij bent Wat een verademing zeg, wow.
De werkzaamheden zijn bekend en die vind ik leuk om te doen, het blijft gewoon de gok of het totaalplaatje leuk wordt. En meer of minder geld, dat wordt het zowieso.

Vind niemand 1200 netto dan gigantisch weinig voor iemand van 27?
pi_19271350
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:08 schreef Tomek het volgende:
een vriend zoeken die veel verdiend
Die bestaan geloof ik niet
  donderdag 20 mei 2004 @ 16:14:20 #17
42555 Tomek
Take on the world!
pi_19271356
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:13 schreef Vals het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik me blind staar op het geld, ik hoop van niet
Ik ben blij dat ik dan weer elk weekend vrij bent Wat een verademing zeg, wow.
De werkzaamheden zijn bekend en die vind ik leuk om te doen, het blijft gewoon de gok of het totaalplaatje leuk wordt. En meer of minder geld, dat wordt het zowieso.

Vind niemand 1200 netto dan gigantisch weinig voor iemand van 27?
och, tis geen vetpot. Maar van 2000 bruto ga je ook geen huis en auto kopen en ook nog een leuke dingen doen denk ik
pi_19271375
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:14 schreef Tomek het volgende:

[..]

och, tis geen vetpot. Maar van 2000 bruto ga je ook geen huis en auto kopen en ook nog een leuke dingen doen denk ik
Waarom denk je van niet?
pi_19271376
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:13 schreef Vals het volgende:

[..]
Vind niemand 1200 netto dan gigantisch weinig voor iemand van 27?
Ligt een beetje aan je opleiding, mag ik vragen wat je gedaan hebt?
'The Less you know, The more you believe'
pi_19271416
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:15 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan je opleiding, mag ik vragen wat je gedaan hebt?
MBO en 1 jaar HBO P&A. En ik heb 5 jaar werkervaring.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 mei 2004 @ 16:18:25 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19271430
2000 euro bruto is 4400 oud hollandse guldens. Dat is een RUIM salaris
pi_19271465
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
2000 euro bruto is 4400 oud hollandse guldens. Dat is een RUIM salaris
Ja, zeker. Vind ik ook.
  donderdag 20 mei 2004 @ 16:24:05 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_19271532
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:13 schreef Vals het volgende:
Ik ben blij dat ik dan weer elk weekend vrij bent Wat een verademing zeg, wow.
De werkzaamheden zijn bekend en die vind ik leuk om te doen, het blijft gewoon de gok of het totaalplaatje leuk wordt. En meer of minder geld, dat wordt het zowieso.
Resumerend: je gaat leuk werk doen voor meer geld en je hebt voortaan je weekenden vrij....

Waar wacht je nog op?

Alternatief: je zegt dat je momenteel niet marktconform verdient. Is er een mogelijkheid om dat aan te kaarten en in je huidige functie (fors) meer te verdienen?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 mei 2004 @ 16:27:28 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19271603
Overigens geldt al snel voor salarissen boven de 2000 euro er regelmatig (onbetaald) overwerk van je verwacht word.
pi_19271717
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 16:24 schreef Mark het volgende:

[..]

Resumerend: je gaat leuk werk doen voor meer geld en je hebt voortaan je weekenden vrij....

Waar wacht je nog op?
Ja. Ik denk dat ik mijn huidige werk leuker vind, maar niet heel veel leuker.
Voor mij is het heel belangrijk dat ik mijn werk goed doe en dat ik niet om de 2 jaar van baan verander. Ik ben ambitieus in mijn werk en hetgeen wat ik doe. Als dat niet goed zou gaan dan voel ik me echt klote. Vandaar dat ik er lang over doe om de juiste beslissing te nemen.
quote:
Alternatief: je zegt dat je momenteel niet marktconform verdient. Is er een mogelijkheid om dat aan te kaarten en in je huidige functie (fors) meer te verdienen?
Ja, dat heb ik al aangegeven. Eerst was de situatie anders en zou ik per 1 januari het nieuwe salaris gaan verdienen, en toen konden ze niet zeggen hoeveel. Toen heb ik gezegd dat ik het er niet mee eens ben en dat ik de salrissen niet marktconform vind.
En 3 dagen erna heb ik gezegd dat ik een andere baan heb.
Gisteren kwamen ze met een voorstel, 1612 bruto per 1 augustus in plaats van 1 januari.
Ik vind het niet echt een voorstel. 50 Euro bruto meer als je naar een andere functie gaat vind ik niet echt een functie-verandering-vooruitgang zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')