even terug naar die mexican ufo case hequote:waar zijn de keiharde videobeelden, met gedetailleerde opnames, contacten enzovoort? zoals ik al zei: heel veel beelden zijn naderhand prima te verklaren als natuurverschijnsel of militair object. die overige paar procent van het materiaal blijft een raadsel. totdat de wetenschap weer een stapje verder is.
quote:op woensdag 28 juli 2004 16:18 schreef #ANONIEM het volgende:
hoe groot is de kans dat 11 bolbliksems (binnen een straal van 50 km.) zich op 2,5 kilometer hoogte bevinden? kan iemand me daar antwoord op geven?
dat kun je ook uitrekenen.
het belangrijkste gegeven/ veronderstelling is: stel er is 1 bolbliksem per jaar en de gemiddelde levensduur van zo'n bolbliksem is 10 sec. en dat zijn helemaal niet zo'n gekke veronderstellingen. dit soort aannames zijn noodzakelijk omdat kansen op zich dimensieloze grootheden zijn.
in de vraag beschouw je een oppervlakte, een cirkel met een straal van 50 km, en deze is 2,5 km boven de aarde.
1. de kans dat daar op een gegeven moment iets is, is gelijk aan die oppervlakte gedeeld door de totale mogelijke opppervlakte. de totale mogelijke oppervlakte is die van de aarde (op 2,5 km hoogte).
2. de kans dat er een bolbliksem ergens is, (in het totale gebied waar ze kunnen optreden) is de totale levensduur van zo’n bolbliksem gedeeld door gemiddelde tijd tussen twee bolbliksems.
3. je wilt er 11 tegelijk hebben, dat geeft een factor 1/11.
totale kans: (1) x (2) x (3)
opp. beschouwde cirkel: pi x 50 x 50 = 7,85x103 km2
opp. aarde op 2,5 km hoogte: = pi x (6400+2,5)2 = 1,29 x 108 km2
(1) = 6,10 x 10-5
tijd: 10 / (60 x 60 x 24 x 365)
(2) = 3,17 x 10-7
totale kans is = 6,10 x 10-5 x 3,17 x 10-7 / 11 = 1,76 x 10-12
die kans is dus niet zo groot.
ziet iemand ook het verschil tussen de tijd bij de gemiddelde bolbliksem 10 secondenquote:op woensdag 28 juli 2004 21:12 schreef #ANONIEM het volgende:
kans op bolbliksem zoals die beschreven is in mexico:
[..]
ben je serieus? als je het fimpje bekijkt dan hoor je dat ze zelf zeggen dat ze hier naar luna (de maan) kijken. dat is ook te berekenen aan de hand van wat op de opname staat (de positie is geregistreerd op het scherm) en waar de maan die avond stond.quote:op zaterdag 17 juli 2004 22:15 schreef coz het volgende:
![]()
![]()
ballonnen ..*proest*
in infrarood
[afbeelding]
in kleur
[afbeelding]
en weer in infrarood
[afbeelding]
diegene die dit filmpje ontkent ziet ze vliegen.. wat het dan wel is laat ik in het midden
verder ..maan .. overdagquote:op donderdag 12 augustus 2004 00:50 schreef coz het volgende:
en 11 manen is niet appart?
.. en of ze nou op 100 km of op op 30 km omsingeld werden .. doh
ben je zelf ook serieus ?
quote:luna
(spanish)
lu·na
f.
1. - moon
2. (vidrio) - plate glass
3. (espejo) - mirror
4. (lente) - lens
5. (capricho) - notion, wild idea
estar de buena (mala) luna - to be in a good (bad) mood
estar en la luna - to be daydreaming
luna creciente - crescent moon
luna de miel - honeymoon
luna llena - full moon
luna menguante - waning moon
luna nueva - new moon
media luna
quote:...
omfg
en die apen geloven het ook nog
zie ze nemen een gedachte , het klopt op één punt , maar van de logica weten ze niks
het is dat verhaal met de dronken man die zn sleutels zoekt onder de lantaarn paal omdat daar licht is
of hij ze daar nu heeft verloren of niet![]()
dus .. na de zin dat is coz .. hij heeft wel een beetje vreemde humorquote:waarom moest je nou lachen dan
* dat uberhaubt een legereenheid zoiets vrijgeeft ipv het in het ronde archief dumpen ?
* je nu inziet dat dit toch een op ze minst interessante film is ?
* je het beter weet ?
* coz drukt op send
dan zeg ik dus .. stel nou eens dat het je wel boeit en je er over na zou denkenquote:(dat ik) aankwam met filmpje over bolletjes. en dan vraagt ie daarna ook nog wat ik ervan vind, maar het boeit me gewoon niet
..quote:dan nog boeit het me niet
ik weet wel zeker dat er genoeg bewijs is om de andere partij te intrigerenquote:op zondag 15 augustus 2004 19:06 schreef wombcat het volgende:
hey, ik zeg niet dat het bolbliksems waren, dat vind ik ook nogal een vaag verhaal. ik zeg alleen maar dat niemand het nog met zekerheid weet. of althans nog niet met voldoende zekerheid om andere partijen te overtuigen.
quote:een bolbliksem heeft iets weg van een ufo: ooggetuigen genoeg, maar een wetenschappelijke verklaring is er niet. een bolbliksem doet zich alleen voor bij onweer, vooral als het onweer zwaar is. als dichtbij de bliksem inslaat blijft soms seconden lang een helder oplichtend object zichtbaar
quote:de grootte is vrij gering, ongeveer vergelijkbaar met de omvang van een tennisbal en slechts zelden zo groot als een voetbal.
http://www.knmi.nl/voorl/nader/bolbliksem.htmquote:zeker is dat het hoogstens een bijverschijnsel is van een inslag.
heb je er ook al veel gezien die door een defensie van een land zijn vrijgegeven met kwaliteit die het kwadraat is van alle tot dan toe beschikbare filmpjes bij elkaar ?quote:ik denk niet dat er veel te speculeren valt.
ufo's of niet. ik heb al zoveel van dit soort video's gezien, dat ik eigenlijk zoiets heb van: pas als ze voor mijn deur landen, zal ik aan ze vragen of ze echt zijn.
en anders hoop ik dat ze er eentje neerknallen, en effe e.t eruit slepen......en dan vragen of hij hier komt vanwege de airmiles.
maar in ieder geval leuk dat je de moeite genomen hebt om die screens te maken.
laat ik maar verder gaanquote:yep, gezien.
ik kan niet anders dan zeggen dat dit video #4333 is, die ik gezien heb.
vergeet niet dat het een ir-camera is. en die worden gebruikt als nachtkijker, en zijn gevoelig voor ir licht.
dit wil niet meteen zeggen dat we hier naar ruimteschepen zitten te kijken van aliens. het zou ook een natuurverschijnsel kunnen zijn. en wederom blijven het 'bolletjes'. waarom is er nou nog nooit iemand in geslaagd een fuckin' close-up te maken? ik wil verdomme de klinknagels in de deur van het ruimteschip kunnen tellen, voordat ik geloof dat we te maken hebben met een alien ruimteschip.
de stand van de flir is uit te lezen onder het filmpje. er staat een gatel, bv. -176,6'az dit is het aantal graden dat de flir afwijkt van de lengteas van het vliegtuig. -176,6' is dus naar achteren, -130 (hoek tijdens "contact" is dus links achter.quote:op dinsdag 17 augustus 2004 05:39 schreef coz het volgende:
[...]
fakkels door een olieveld
nou die camera kan dus 360 graden draaien
de 30 minuten tape begint naar beneden gemikt
gaat dan naar achteren ..
nog eens richting de zijkant en naar voren
quote:waar is dat olieveld dan
niet op een zwart-wit flir. daar zie je alleen maar grijstintenquote:en als het al vlammen zijn van zo'n veld .. dan zouden het rode punten zijn
zie de kaart.. ze vlogen lamgs de kust met de flir richting zee.. je ziet dat er vlak voor het "contact"extreem wordt ingezoomd. je hebt dus geen enkel idee over welke afstand je zit te kijken. de afstand tot de olievelden is, zoals ik al heb gezegd, ong 110-120 mijl.quote:ps olievelden staan nooit zo dicht in bewoond gebied
ik analyseer de rest nog wel maar ?quote:op woensdag 18 augustus 2004 18:32 schreef the_stranger het volgende:
zie de kaart.. ze vlogen lamgs de kust met de flir richting zee.. je ziet dat er vlak voor
deze beelden zijn toch net op het moment van "contact"??quote:op woensdag 18 augustus 2004 18:44 schreef coz het volgende:
[..]
ik analyseer de rest nog wel maar ?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waar de neuck zie je kust in dat gehele filmpje
dus hoe kan je dan die zooi zien die buiten de kust ligtquote:op woensdag 18 augustus 2004 18:51 schreef the_stranger het volgende:
de flir is dus niet richting de kust gericht. het derde beeld is bijna loodrecht omlaag (zie de -85'el), dus ook niet richting kust..
ok, ik leg het rustig uit... pak even een glaasje cola o.i.d. en ga er even rustig voor zitten...quote:op woensdag 18 augustus 2004 20:52 schreef coz het volgende:
[..]
dus hoe kan je dan die zooi zien die buiten de kust ligt
bedoel je de zin:"image manipulated to fit satelite data..."?quote:op woensdag 18 augustus 2004 21:08 schreef coz het volgende:
wat denk je trouwens van die zin die op dat plaatje staat
image modified
doel je op de bollen die op de sateliet foto te zien zijn? dat zijn de vlammen van de fakkels. de sateliet foto is zeker niet van die nacht, dus de specifieke lichten die je op de satelietfoto ziet, hoeven per definitie niet meteen de exacte bollen te zijn op de flir. ze hebben wel dezelfde bron, namelijk de fakkelsquote:en dat die nacht sataliet foto's idd bolletjes zijn beslist andere bolletjes dan door die flir
namelijk infrarood of zichtbaar licht
reken daar maar niet op. ten eerste kost dat vrij veel geld en ik denk dat het standpunt van de regering van mexico een medewerking van die regering uitsluit..quote:maargoed .. ze hadden toegezegd om nog eens onder vergelijkbare omstandigheden dat pad te volgen en dan de beelden ook vrij te geven ..
nogmaals met die theory is helemaal geen probleemquote:op woensdag 18 augustus 2004 21:36 schreef novus_crucio het volgende:
film dat ding duurt 30 min ofzo
in mijn verklaring, die van oliefakkels, wordt het feit dat het niet optisch zichtbaar is, verklaart door het feit dat het simpelweg te ver was om te kunnen zien met het blote oog.. het menselijk oog is niet gevoelig genoeg om op die afstand de fakkels te zien. in de film blijkt ook duidelijk dat er extreem ingezoomd wordt. zelfs extreem ingezoomd is een bolletje op de film nog vrij klein.quote:op woensdag 18 augustus 2004 21:36 schreef novus_crucio het volgende:
ik weet ook niet wat het is.ik heb dit filmpje al een tijdje op me pc.en ik heb hier over gediscuseedr.en dat ze optish onzichbaar zijn is gewoon zeer bizar.dit omdat er geen menselijke technologie is die dit mogelijk maakt,voor zover wij weten.
ik vind die olievelden een leuke theorie,maar dit zal betekenen dat we meer van dit soort filmpjes moeten hebben.en zoals ik gezegd heb, heb ik dat fillmpje gezien en het is echt iets in de lucht volgens mij. [edit]filmpje= film dat ding duurt 30 min ofzo
quote:op woensdag 18 augustus 2004 18:44 schreef coz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waar de neuck zie je kust in dat gehele filmpje
oke zoals ik al zei het is een leuke verklaring maar hij komt er bij mij niet in omdat die dingen gewoon op wolken hoogte vliegen in en door de wolken.ja ik zeg vliegen want wat ik in het filmpje zie,is dat ze duidelijk bewegen.dus vliegende fakkels ? ook denk ik dat die mannen van deze film wel vaker dit werk doen en dan vast wel vaker wat olie fakkels tegen komen.quote:n mijn verklaring, die van oliefakkels, wordt het feit dat het niet optisch zichtbaar is, verklaart door het feit dat het simpelweg te ver was om te kunnen zien met het blote oog.. het menselijk oog is niet gevoelig genoeg om op die afstand de fakkels te zien. in de film blijkt ook duidelijk dat er extreem ingezoomd wordt. zelfs extreem ingezoomd is een bolletje op de film nog vrij klein.
dat wat onzichtbaar is?? ik snap nu niet meer waar je het over hebt..quote:op woensdag 18 augustus 2004 22:14 schreef coz het volgende:
en je negeert dat ze hier ook onzichtbaar zijn
[..]
de objecten zitten niet verder dan 50 mijl het vliegtuig vliegt namelijk op 2 km hoogte en detecteerd ook iets onder hemquote:op woensdag 18 augustus 2004 23:41 schreef bramiozo2002 het volgende:
coz: een afstandbereik op een infrarood moet je niet letterlijk opvatten (er zit geen zwart gat achter die 50 mijl en afhankelijk van intensiteit zou een object ook buiten dat bereik gezien kunnen worden) en een waargenomen vlammend of gloeiend object zal in het infraroodspectrum groter zijn. de beweging is niet zo duidelijk, de exacte stand ten opzichte van de horizon is onbekend en als de voorwerpen zich op grote afstand bevinden zullen ze inderdaad ogenschijnlijk meebewegen. wat de theorie die the_stranger in ieder geval duidelijk maakt is dat relatieve beweging cruciaal is.
herhaal maar zo vaak je wilt ..je hebt werkelijk net als stranger die video niet gezien hequote:wat bepaald moet worden is of een soortgelijke waarneming herhaalt kan worden. het kan voorspelt worden door te kijken naar de hoekverandering van het waargenome ten opzichte van de vliegrichting op basis van de vlucht- en cameragegevens, dit zou overeen moeten komen met de hoekverandering op basis van de vliegsnelheid, de vliegrichting, de coordinaten van het vliegtuig en de coordinaten van de oliebranders.
behalve de indicatoren die het systeem gebruikt ..quote:op woensdag 18 augustus 2004 23:46 schreef bramiozo2002 het volgende:
coz, jouw post van 18:44, op die foto's zijn toch echt geen objecten te zien en er is ook geen indicatie dat het systeem iets heeft gelockt of wel ?
dankquote:http://www.pixcells.dk/mexico/mexicododstream.wmv veel plezier
geef me maar het beeld waar jij het over hebt.quote:op donderdag 19 augustus 2004 00:28 schreef coz het volgende:
[..]
de objecten zitten niet verder dan 50 mijl het vliegtuig vliegt namelijk op 2 km hoogte en detecteerd ook iets onder hem
[..]
ik heb de hele film (die van 33 minuten 2x in zijn geheel gezien en een aantal keer fragmenten terug gezochtquote:herhaal maar zo vaak je wilt ..je hebt werkelijk net als stranger die video niet gezien he
[..]
geef dan eens aan op die beelden wat /waar er iets te zien is..quote:behalve de indicatoren die het systeem gebruikt ..
omfg je zou eens werkelijk die beelden moeten zien .. en dan terugkomen en zeggen dat je nog steeds 110% gelooft in die olievelden bullshit
nogmaals ik heb 'm al een aantal keer gezien.. beetje een zwaktebod om niet met bewijs te komen en dan maar andere beschuldigen van het niet bekijken van de bronnen..quote:ik doe je een plezier en stranger en zal zelfs nogmaals de link pakken ipv dat die moet zoeken in dit topic
hoe weet je dat ze te ver liggen om opgepikt te worden...quote:op woensdag 18 augustus 2004 22:34 schreef coz het volgende:
nee omdat je het filmpje nog nooit met twee ogen open en onbevooroordeeld hebt bekeken
enkel de punten zoeken die overeen komen met die oliebronnen schiet ook niet op
[quote]
jammer.. iets concluderen omdat ik geloof dat dit geval verklaard kan worden met een aardse reden
[quote]
je zegt het zijn bollen van oliefabriek op zee in infrarood
ligt dus te ver weg om opgepikt te worden
laat maar zien.. geef me di beelden waar je het over hebt en geef dan aan waar die ufo"s dan te zien zijn in dat beeld..quote:je geeft zelf toe dat er delen inzitten die absoluut niet richting zee kijken
maar op die punten gaat het nog steeds over dezelfde sighting
je hebt werkelijk geen flauw idee van de systemen in zo'n vliegtuig he??quote:die bollen in infrarood zijn onzichtbaar in het normale spectrum maar daar wordt op gelockt door de weapon lock (thank god heeft dat c26je idd geen weapons maar wel een lock ..is ook handig bij het spotten van smokkelaars) nou kijk eens naar die film
ik kom er nu mee terug..quote:volg die weapon lock eens en wees dan eens een grote jongen en kom hier dan nog eens terug met die olieveld bullshit
ten eerste zie je tijdens het "contact" de bollen nooit voor de wolken gaan.quote:op woensdag 18 augustus 2004 22:20 schreef novus_crucio het volgende:
[..]
oke zoals ik al zei het is een leuke verklaring maar hij komt er bij mij niet in omdat die dingen gewoon op wolken hoogte vliegen in en door de wolken.ja ik zeg vliegen want wat ik in het filmpje zie,is dat ze duidelijk bewegen.dus vliegende fakkels ? ook denk ik dat die mannen van deze film wel vaker dit werk doen en dan vast wel vaker wat olie fakkels tegen komen.
en danvallen al die kruisjes niet op .. ?quote:flir. dat heeft wel een locking mode (zij noemen dat een autotracker in het datasheet) deze lockingmode lockt zich op infraroodbronnen, nogal lochisch gezien het een flir is (ir=infrarood..)
quote:geef mij een beeldje waarop de betreffende ufo's te zien zijn. ik weet dan zeker dat ik je kan bewijzen dat ze richting de olievelden kijken....
bolletjes .. plusjes .. kruisjes .. its all therequote:flir. dat heeft wel een locking mode (zij noemen dat een autotracker in het datasheet) deze lockingmode lockt zich op infraroodbronnen, nogal lochisch gezien het een flir is(ir=infrarood..)
al je de specificaties van de flir opzoekt en uitrekent waar de olievelden zijn, dan kunnen het nog steeds ufo's zijn, maar dan wel op exact dezelfde posities als waar oilflares zijn.quote:op woensdag 18 augustus 2004 22:34 schreef coz het volgende:
je zegt het zijn bollen van oliefabriek op zee in infrarood
ligt dus te ver weg om opgepikt te worden
weapon lock? de kruisjes volgen voorpwerpen die door de flir geregistreerd worden. heb je zelf al uitgrekend hoe bij de nrx2 inzoom optie de afstanden tussen de objecten zouden zijn? vind je het niet toevallig dat het exact overeenkomt met de olievelden? als je de berekening exact wil weten moet je het maar zeggen, maar je hebt zelf ook internet...quote:die bollen in infrarood zijn onzichtbaar in het normale spectrum maar daar wordt op gelockt door de weapon lock (thank god heeft dat c26je idd geen weapons maar wel een lock ..is ook handig bij het spotten van smokkelaars) nou kijk eens naar die film
volg die weapon lock eens en wees dan eens een grote jongen en kom hier dan nog eens terug met die olieveld bullshit
verder die opnames zijn redelijk overdag opgenomen .. ik lach me slap over die maan theoriequote:luna
(spanish)
lu·na
f.
1. - moon
2. (vidrio) - plate glass
3. (espejo) - mirror
4. (lente) - lens
5. (capricho) - notion, wild idea
estar de buena (mala) luna - to be in a good (bad) mood
estar en la luna - to be daydreaming
luna creciente - crescent moon
luna de miel - honeymoon