abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19250217
Israël vuurt op betogende menigte

RAFAH Israëlische tanks en helikopters
hebben het vuur geopend op een menigte
in de Gazastrook die betoogde tegen het
Israëlische optreden.Daarbij zijn tien
doden en 50 gewonden gevallen.Israël
heeft de beschieting toegegeven.

Op televisiebeelden is een ontploffing
te zien in de demonstrerende menigte,
waarna bloedende mensen,ook kinderen,
worden weggedragen.

Bij de acties in de kampen in Gaza zijn
al zeker 23 Palestijnen gedood.Israël
heeft met luidsprekers alle mannen in
Rafah van boven de 16 jaar opgeroepen
zich over te geven.Anders zullen de
huizen waar ze wonen worden vernietigd.

Israël bekritiseerd om beschieting

WASHINGTON De VS is "zeer bezorgd" over
de beschieting van een demonstratie van
Palestijnen in Rafah door Israëlische
militairen.De Amerikaanse ambassadeur
heeft Israël om opheldering gevraagd.

Premier Balkenende heeft de beschieting
veroordeeld als een verwerpelijke daad.
Van een oorlogsmisdaad wilde hij niet
spreken.De Israëlische Arbeidspartij
laat weten dat Israël aan legitimiteit
verliest als het geen onderscheid meer
maakt tussen betogers en terroristen.

Premier Blair noemt het offensief van
Israël in de Gazastrook onaanvaardbaar
en verkeerd.Denemarken eist dat het
direct wordt stopgezet.

Wel goed van Balkenende om het meteen te veroordelen. De druk moet nu maar echt op worden gevoerd.

p.s. ik kon niet meer in het vorige topic maar deze gebeurtenis lijkt me toch belangrijk genoeg om over van gedachten te wisselen en gaat nog wel een staartje krijgen.
pi_19250239
Ik heb een gastslotje geplaatst, totdat iemand van nws het beoordeeld heeft, reden was omdat er al een discussie over dit onderwerp loopt in het centrale topic,
pi_19250275
Discussie loopt al sinds vanmiddag in [centraal topic] Israël/Palestina discussie #48
pi_19250289
Nee Balkenende veroordeeld het. Nee daar zal Sharon wakker van liggen.
Ik begrijp best van het Israelische leger dat ze de menigte uit een wilden drijven alleen de manier waarop is mss niet helemaal legitiem geweest. Maar ik ga nog geen hard oordeel vellen, eerst meer info afwachten.
  woensdag 19 mei 2004 @ 18:59:18 #5
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_19250298
Ja, dit verdient inderdaad een eigen topic. Nu maar hopen dat er niet weer een sukkel verbanden komt leggen met 9/11, zodat het topic weer dicht moet

Goed dat Balkenende het veroordeelt, maar er moeten nu ook maar eens daden gesteld worden. Zoals VN-ingrijpen, duizenden blauwhelmen in de Gazastrook lijkt me de enige oplossing nu...
pi_19250308
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 18:57 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb een gastslotje geplaatst, totdat iemand van nws het beoordeeld heeft, reden was omdat er al een discussie over dit onderwerp loopt in het centrale topic,
Okay - die discussie liep ook vreemd dus ik dacht we proberen het nog een x. Maar als het in het centrale topic moet, is het ook best al vind ik zelf dat sommige dingen best apart bediscussieerd kunnen worden.
pi_19250374
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 18:58 schreef schatje het volgende:
Discussie loopt al sinds vanmiddag in [centraal topic] Israël/Palestina discussie #48
Centrale topics zijn voor een groepje incrowds.
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:03:20 #8
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19250391
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 18:58 schreef schatje het volgende:
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_19250393
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 18:59 schreef MrX1982 het volgende:
Nee Balkenende veroordeeld het. Nee daar zal Sharon wakker van liggen.
Ik begrijp best van het Israelische leger dat ze de menigte uit een wilden drijven alleen de manier waarop is mss niet helemaal legitiem geweest. Maar ik ga nog geen hard oordeel vellen, eerst meer info afwachten.
Hoezo misschien en wat is er dan onduidelijk aan?
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:05:24 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19250439
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:02 schreef SCH het volgende:

Centrale topics zijn voor een groepje incrowds.
Dus?
Iedere pallestijnse aanslag op een bus moet ook maar een eigen topic krijgen?
Op die manier heb je weer niks aan de centrale topics en krijg je dus weer 5 verschillende Israel/Palestina topics, daar wilde men juist vanaf.
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:06:36 #11
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_19250460
iedereen zal het wel veroordelen, maar actie ondernemen tegen israel? dat gebeurd dus never..
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:06:47 #12
45511 TimmyAsd
pi_19250464
en nu terug naar het centrale topic..
pi_19250505
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:05 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Dus?
Op die manier heb je weer niks aan de centrale topics en krijg je dus weer 5 verschillende Israel/Palestina topics, daar wilde men juist vanaf.
Dat centrale topic is een ritueel. Voor mensen als schatje en sp3c - laat hen daar maar lekker spelen..
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:10:25 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19250550
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:08 schreef SCH het volgende:

Dat centrale topic is een ritueel. Voor mensen als schatje en sp3c - laat hen daar maar lekker spelen..
Je komt nogal arrogrant over
pi_19250613
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:10 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Je komt nogal arrogrant over
Oh sorry dat is niet de bedoeling maar in de tijd dat ik nog wel eens in dat topic postte ging dat altijd zo - schatje voor de palestijnen en sp3c ertegen en duizend keer dezelfde argumenten en het gesprek kwam altijd weer op hetzelfde neer.

Daarom post ik er niet meer. Maar ik heb het eerlijk gezegd ook al een tijdje niet gevolgd - misschien is het nu anders?
pi_19250633
binnenkort wordt je topic weer gesloten..waarom?/ Alleen Allah weet het..maar blijkbaar moet niemand iets lezen als 'israel opent vuur op betogende menigte'
pi_19250670
quote:
Wel goed van Balkenende om het meteen te veroordelen. De druk moet nu maar echt op worden gevoerd.

p.s. ik kon niet meer in het vorige topic maar deze gebeurtenis lijkt me toch belangrijk genoeg om over van gedachten te wisselen en gaat nog wel een staartje krijgen.
aan veroordelen hebben de palestijnen helemaal niks!
waarom klaagt nederland israel niet voor de schending van mensenrechten? waarom handelt nederland nog met israel? israel is toch even erg als de ex-irak? toch werden er sancties gedaan tegen irak en niet tegen israel?
pi_19250707
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:05 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Dus?
ja.. natuurlijk.. want iederen islamistische aanslag is slechts reacties op wat de niet-moslims doen tegen de moslims..!
pi_19250716
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:16 schreef hartjesdief het volgende:

[..]

waarom klaagt nederland israel niet voor de schending van mensenrechten? waarom handelt nederland nog met israel? israel is toch even erg als de ex-irak? toch werden er sancties gedaan tegen irak en niet tegen israel?
Dat hoef je van het huidige kabinet niet te verwachten. Maar je hebt gelijk.
pi_19250725
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:14 schreef hartjesdief het volgende:
Alleen Allah weet het..
Klaas Vaak ook.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:19:40 #21
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_19250752
mooi zo
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:38:08 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19251141
Ja er is een centraal topic, er is ook een centraal topic voor Irak maar dat wil niet zeggen dat grotere dingen (zoals dit bijv.) niet in een eigen topic kunnen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19251220
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:17 schreef hartjesdief het volgende:
ja.. natuurlijk.. want iederen islamistische aanslag is slechts reacties op wat de niet-moslims doen tegen de moslims..!
pi_19251224
Gaat SCH ook liggen janken als er weer eens een bus vol burgers de lucht in wordt geblazen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:42:09 #25
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19251225
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:38 schreef Dagonet het volgende:
Ja er is een centraal topic, er is ook een centraal topic voor Irak maar dat wil niet zeggen dat grotere dingen (zoals dit bijv.) niet in een eigen topic kunnen.
Wat is je definitie van een 'groter ding' dan?
bv: 5 doden in een menigte? en 8 doden in een bus? of moeten er zeker 10 doden vallen?
pi_19251228
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:16 schreef hartjesdief het volgende:

[..]

Jip en Janneke: Omdat Israel een tof land is en Irak niet
pi_19251243
Israel
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:42:59 #28
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19251249
Op BBC world, heb ik als 1 van de mogelijke verklaringen (het wisselde nogal) gehoord dat het om 'een misverstand' ging. De VS gaven aan verontrust te zijn, en maanden de betrokken partijen tot rust

Inderdaad een vreselijke gebeurtenis. Dit heeft natuurlijk niets meer te maken met het 'bestrijden van terrorisme'.
pi_19251269
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gaat SCH ook liggen janken als er weer eens een bus vol burgers de lucht in wordt geblazen?
Nee, 'een bepaalde groep' mensen janken graag ('t liefst gillend op straat) als er ook maar iets gebeurt waardoor ze zich aangevallen voelen. SCH valt onder dat soort mensen
pi_19251308
quote:
waarom klaagt nederland israel niet voor de schending van mensenrechten?
Omdat je staten niet kunt vervolgen.

Ben wel benieuwd naar de preciese achtergrond van dit gebeuren.

En een boycot ken je ook vergeten. Israel als land ligt namelijk zo geisoleerd, omringt door semi-vijandige staten, dat een handelsembargo waarschijnlijk meteen het einde is van dat land.

En dat zal prima in het straatje van menig salon fundi passen, maar meeste mensen staan daar wat gematigder tegenover.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:46:42 #31
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19251323
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:42 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Wat is je definitie van een 'groter ding' dan?
bv: 5 doden in een menigte? en 8 doden in een bus? of moeten er zeker 10 doden vallen?
Dit lijkt me inderdaad een 'groter ding' vooral omdat het hier om een groep demonstranten ging
quote:
At least 10 people were killed and 60 injured, though some reports put the number of casualties higher.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3728681.stm
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:48:59 #32
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_19251376
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Omdat je staten niet kunt vervolgen.

Ben wel benieuwd naar de preciese achtergrond van dit gebeuren.

En een boycot ken je ook vergeten. Israel als land ligt namelijk zo geisoleerd, omringt door semi-vijandige staten, dat een handelsembargo waarschijnlijk meteen het einde is van dat land.

En dat zal prima in het straatje van menig salon fundi passen, maar meeste mensen staan daar wat gematigder tegenover.
Tja, met een kalashnikov op een Apache schieten en dan verontwaardigd zijn als deze terugschiet...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:51:00 #33
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19251425
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:48 schreef klez het volgende:

[..]

Tja, met een kalashnikov op een Apache schieten en dan verontwaardigd zijn als deze terugschiet...
Want daar gaat het hier om.. toch?
pi_19251528
Het zal helaas niet de eerste keer zijn dat raddraaiers lekker tussen het publiek gaan staan.

Want dan schieten de Israeli's terug, vallen er veel pallestijnse doden, en is de sympathie van links-europa weer veilig gesteld.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_19251593
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo misschien en wat is er dan onduidelijk aan?
Nah ik weet de exacte toedracht nog niet en waarom ze hebben geschoten. Maar ik kan Israël best begrijpen als ze zo'n menigte uit een willen drijven. Die palestijnen zijn alleen maar uit op het zaaien van haat en nijd in die regio. Logisch dat israël zo'n demonstratie die uit de hand kan lopen wil beëindigen.
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:17 schreef hartjesdief het volgende:

[..]

jaja draai de schuldvraag maar om. Dat is kenmerkend voor een bepaalde bevolkingsgroep die ik hier verder buiten beschouwing laat. De haat onder moslims is groter dan de haat onder niet-moslims jegens moslims. Imam's en andere gestoorde prediken toch altijd tegen het westen en zetten aan tot een jihad. Dus waar ligt de oorsprong van het kwaad. Ik denk bij de fundamentalistische moslims en hun hatelijke gedachte over het westen. Maar dat begrijp ik wel ze zijn gewoon ontzettend jaloers dat het westen zo succesvol is en de islamitische wereld niets voorstelt.
pi_19251603
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:55 schreef ExTec het volgende:
Het zal helaas niet de eerste keer zijn dat raddraaiers lekker tussen het publiek gaan staan.

Want dan schieten de Israeli's terug, vallen er veel pallestijnse doden, en is de sympathie van links-europa weer veilig gesteld.
Inderdaad. Er lopen een paar mongolen met automathische geweren rond die zich verschuilen tussen de massa en gaan schieten op het Israelische leger en dan verontwaaardigd gaan doen als Israel terugschiet. Kunnen ze er weer een misselijkmakend stukje propaganda van maken.

Dat er nog mensen in deze onzin trappen zeg. JP voorop. Ik hoop dat z'n Christelijke achterban hem even tot de orde roept en de Kamer ook (al heb ik daar weinig vertrouwen in) want JP spreekt voor z'n beurt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_19251619
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:58:42 #38
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19251627
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:55 schreef ExTec het volgende:

Als dat zo is, dan is het allemaal wel logisch.. Als er hier in Nederland een handjevol raddraaiers zich in een mensenmenigte (demonstratie) ophouden, schieten we er ook maar met tanks op, en ook dan vinden we het heel normaal.
pi_19251635
quote:
Logisch dat israël zo'n demonstratie die uit de hand kan lopen wil beëindigen.
Maar dat met scherp doen is wat overdreven, vind je ook niet?

Een waterkanon is daar prima voor hoor.
pi_19251678
quote:
Als er hier in Nederland een handjevol raddraaiers zich in een mensenmenigte (demonstratie) ophouden, schieten we er ook maar met tanks op, en ook dan vinden we het heel normaal.
Ik neem aan dat deze belachelijk making bedoeld is om mij duidelijk te maken dat ik het mis heb?

ik bedenkt dat niet hoor.
pi_19251707
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lijkt me dat ze niet voor niets met scherp schieten. Waarschijnlijk gebruikten (lees: misbruikten) radicale Palestijnen de demonstranten als menselijk schild om eens ff te schieten op Israeliers. Dan schieten ze terug en vallen er wat burgerdoden en dan misbruiken ze zo'n incidentje voor propagana-doeleinden. Het blijft een laf volkje.
pi_19251756
Pcies. Afschieten dat tuig en uitroeien tot de wortel
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:03:50 #43
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19251759
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:00 schreef ExTec het volgende:
ik bedenkt dat niet hoor.
En ik snap dit niet hoor

Het is bedoeld om aan te geven, dat mocht het zo gegaan zijn, ik het nog belachelijk vind om dan maar met tanks op een menigte te gaan schieten.
pi_19251764
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Ik zei ook in mijn eerste post dat de middelen waarmee ze de demonstratie wilde beëindigen niet helemaal legitiem is.

Ik hoor nu op het journaal dat het een vergissing is geweest, het schieten met scherp.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:04:55 #45
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19251785
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Lijkt me dat ze niet voor niets met scherp schieten. Waarschijnlijk gebruikten (lees: misbruikten) radicale Palestijnen de demonstranten als menselijk schild om eens ff te schieten op Israeliers. Dan schieten ze terug en vallen er wat burgerdoden en dan misbruiken ze zo'n incidentje voor propagana-doeleinden. Het blijft een laf volkje.
Inderdaad erg laf.. jezelf opofferen voor propagandadoeleinden.. hoe laf kun je zijn?
pi_19251836
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:04 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Inderdaad erg laf.. jezelf opofferen voor propagandadoeleinden.. hoe laf kun je zijn?
Waarschijnlijk zijn er een aantal van die schietende extremisten nog buiten schot gebleven ook doordat de kogels afketsten op wat demonstrerende burgers. Jammer dat JP met open ogen tuint in dit misselijkmakend stukje Palestijnse propaganda.
pi_19251852
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:03 schreef kLowJow het volgende:

[..]

En ik snap dit niet hoor

Het is bedoeld om aan te geven, dat mocht het zo gegaan zijn, ik het nog belachelijk vind om dan maar met tanks op een menigte te gaan schieten.
En als er tussen die menigte nu iemand op jou staat te schieten?

En zelfs al hebben die soldaten een tank bij zich; kan jij die soldaat garanderen dat er niet iemand met een anti-tank wapen tussen staat?
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:08:57 #48
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19251869
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn er een aantal van die schietende extremisten nog buiten schot gebleven ook doordat de kogels afketsten op wat demonstrerende burgers. Jammer dat JP met open ogen tuint in dit misselijkmakend stukje Palestijnse propaganda.
Tankgranaten ketsen niet af op demonstranten hoor.
pi_19251898
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ach laat die domme Balkenende, je denkt toch niet dat er een land in de wereld is die luistert naar Balkenende. En Sharon luistert al helemaal niet naar Europa en geef hem eens ongelijk.

Europa heeft veel te zwakke knieën inzake midden-oosten. Een keiharde lijn moet je volgen om Israël te beschermen tegen excessen uit de regio. Wat dat betreft begrijpen de Amerikanen dat veel beter.
pi_19251902
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:08 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Tankgranaten ketsen niet af op demonstranten hoor.
Nee, een tankgranaat afgeschoten op een menigte raakt precies de gewapende personen!
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:11:25 #51
45511 TimmyAsd
pi_19251938
dat mensen dit goedkeuren
het ligt allemaal aan de palestijnen natuurlijk, wat israel doet is allemaal gerechtvaardigd...

niet dus.. wat israel vandaag deed is fout, en daar moet actie tegen worden genomen. Israel opende express het vuur, dat is inmiddels al toegegeven, en excuses zullen hopelijk niet aanvaard worden, want daar worden de palestijnen niets beter van.. israel keihard aanpakken...
pi_19251941
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach laat die domme Balkenende, je denkt toch niet dat er een land in de wereld is die luistert naar Balkenende. En Sharon luistert al helemaal niet naar Europa en geef hem eens ongelijk.

Europa heeft veel te zwakke knieën inzake midden-oosten. Een keiharde lijn moet je volgen om Israël te beschermen tegen excessen uit de regio. Wat dat betreft begrijpen de Amerikanen dat veel beter.
Helemaal mee eens. Al blijf ik het zonde vinden dat de EU zich zo slap opstelt als het gaat om de zelfverdediging van Israel.

Ik ben ook voorstander van de harde lijn. Gelukkig begrijpt het machtigste land op deze aardkloot het nog enigszins.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:11:58 #53
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19251944
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

En zelfs al hebben die soldaten een tank bij zich; kan jij die soldaat garanderen dat er niet iemand met een anti-tank wapen tussen staat?
Zo kan ik er ook op los fantaseren.. Ik kan die soldaat ook niet garanderen dat Egyptische straaljagers niet om de hoek zouden komen vliegen om een paar bommetjes te droppen, of dat Bush niet per ongeluk op het verkeerde knopje drukte en zodoende een kernraket op ze afstuurde...

Hoever wil je doorspeculeren om iets wat gewoon niet te verdedigen valt goed te praten?
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:12:20 #54
45511 TimmyAsd
pi_19251950
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, een tankgranaat afgeschoten op een menigte raakt precies de gewapende personen!
dat hebben we gezien vandaag
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:12:31 #55
16715 Mylene
*schatje*
pi_19251955
quote:

[..]

Het gaat waarschijnlijk om een raket die van zijn doel is afgeweken en daardoor terecht is gekomen in de meningte. Israël heeft inmiddels ook zijn excuses aangeboden voor deze tragedie.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:12:43 #56
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19251961
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, dat is dus juist het probleem
Daarom schiet je dus niet met tanks op een menigte.
pi_19251963
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:12 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

dat hebben we gezien vandaag
Thank G'd for sarcasm.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:13:03 #58
45511 TimmyAsd
pi_19251970
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Al blijf ik het zonde vinden dat de EU zich zo slap opstelt als het gaat om de zelfverdediging van Israel.
Wil je dit noemen onder zelfverdediging?!? laat me aub niet lachen
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:13:33 #59
45511 TimmyAsd
pi_19251976
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Thank G'd for sarcasm.
wees dan wat duidelijker, dat zag er nl. niet zo uit..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:13:46 #60
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19251980
quote:

Preventief ruimen dus.

Ja, het zijn net koeien, die Palestijnen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19251989
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:13 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Als het geen afgeweken raket is geweest zoals 'Schatje' stelt zou het ook kunnen (zeer waarschijnlijk) dat wat militante Palestijnse de befaamde 'menselijk schild'-strategie weer eens uit de kast hebben gehaald.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:14:17 #62
45511 TimmyAsd
pi_19251995
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:12 schreef schatje het volgende:

[..]

Het gaat waarschijnlijk om een raket die van zijn doel is afgeweken en daardoor terecht is gekomen in de meningte. Israël heeft inmiddels ook zijn excuses aangeboden voor deze tragedie.
israel heeft het vuur geopend op de menigte.. toch?
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:14:23 #63
136 V.
Like tears in rain...
pi_19251997
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:19 schreef Little_Meanie het volgende:
mooi zo
Na lezing van dit topic is mij alweer duidelijk dat je hier niet hoeft te proberen serieus te discussiëren.

Mensen die hier genieten of proberen te rationaliseren dat Palestijnse kinderen door een antitankgranaat worden opgeblazen. Tsja, het zijn maar Palestijnen en dat worden terroristen.
Maar zelf al halve millitante huftertjes zijn die over hun zuiger gaan als ze een hoofddoek zien in Nederland en je niet afvragen waarom kinderen in een dergelijke uitzichtloze en onmenselijke situatie gewelddadig worden. Nee, veroordelen die hap.

Walgelijke en mijn kots nog onwaardige types, en zeker die meanie.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19252006
quote:

[..]

wees dan wat duidelijker, dat zag er nl. niet zo uit..
Nou, het leek mij overduidelijk dat het sarcastisch bedoeld was.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:15:01 #65
45511 TimmyAsd
pi_19252011
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als het geen afgeweken raket is geweest zoals 'Schatje' stelt zou het ook kunnen (zeer waarschijnlijk) dat wat militante Palestijnse de befaamde 'menselijk schild'-strategie weer eens uit de kast hebben gehaald.
zou kunnen jah maar zoals iemand anders als zei, zo kan je wel door blijven gaan met iets verdedigen wat gewoon fout is..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:15:20 #66
45511 TimmyAsd
pi_19252020
quote:

[..]

Nou, het leek mij overduidelijk dat het sarcastisch bedoeld was.
jij wel ja.. ik niet..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:15:50 #67
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19252034
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:14 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

israel heeft het vuur geopend op de menigte.. toch?
Ik heb al zeker 10 verschillende verklaringen gezien.. de laatste was dat Palestijnen explosieven zouden hebben geplaatst

Wel geven ze toe met tanks geschoten te hebben..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:16:24 #68
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252049
quote:

[..]

In het nieuws hadden ze het over het kunnen wachten op een tragedie als deze als je rouwstoeten gaat begeleiden met serieus oorlogstuig als tanks en Apaches.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19252052
quote:
Zo kan ik er ook op los fantaseren..
Ik schets slechts wat een realistisch gevechts scenario kan zijn.
quote:
Hoever wil je doorspeculeren om iets wat gewoon niet te verdedigen valt goed te praten?
Valt ook niet goed te praten. Mocht het een geval van misdragingen zijn, zie ik graag dat de onderste steen boven komt.

Maar schatje's mededeling heeft deze discussie academisch gemaakt
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:16:34 #70
45511 TimmyAsd
pi_19252054
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik heb al zeker 10 verschillende verklaringen gezien.. de laatste was dat Palestijnen explosieven zouden hebben geplaatst

Wel geven ze toe met tanks geschoten te hebben..
op de fp staat dat israel de menigte onder vuur heeft genomen, dus dat neem ik dan ook aan..
pi_19252065
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:15 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

jij wel ja.. ik niet..
Toch vreemd.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:17:46 #72
45511 TimmyAsd
pi_19252085
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Toch vreemd.
zullen we inhoudelijk verder gaan? dank je
pi_19252094
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:15 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

zou kunnen jah maar zoals iemand anders als zei, zo kan je wel door blijven gaan met iets verdedigen wat gewoon fout is..
Ik denk dat dat fout wel meevalt. Afgeweken raket kan gebeuren, wel triest natuurlijk maar het kan altijd gebeuren. Als het iets was met een menselijk schild misbruikt door militante palestijnen dan moet je kritiek leveren op die Palestijntjes, niet op Israel.
pi_19252105
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:16 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

op de fp staat dat israel de menigte onder vuur heeft genomen, dus dat neem ik dan ook aan..
De FP heeft altijd 100% gelijk inderdaad!
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:19:38 #75
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19252123
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:16 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Het laatste verhaal van de BBC...
quote:
Israelis fire on crowds in Gaza

Israeli troops have opened fire during a protest by Palestinian demonstrators in the town of Rafah in southern Gaza.
At least 10 people were killed and 60 injured, though some reports put the number of casualties higher.

The army expressed deep sorrow for the loss of innocent life, but said tanks and a helicopter had fired warning shots to stop crowds entering the area.

US President George W Bush called for restraint from both sides and said he had asked Israel for "clarification".

"It is essential that people respect innocent life in order for us to achieve peace," he said.

But Palestinian leader Yasser Arafat called for international observers to protect his people, describing the events in Rafah as "atrocious crimes".
Reuters news agency quoted the UN special human rights envoy in the Palestinian territories, John Dugard, as saying that the strikes were "war crimes" and amounted to collective punishment violating humanitarian and international human rights law.

The Israeli military said it was too early to say exactly what had happened, although it suggested that explosives laid by Palestinians could have been responsible.

Army spokeswoman Brigadier General Ruth Yaron said that Israeli forces had fired warning shots after seeing "armed men in the midst of the demonstration".

"Tank shells were fired at [an abandoned] structure, at no point in the direction of the demonstrators," she said, although she admitted that it was possible that there may have been "casualties as a result of the tank shells".

"We regret the loss of innocent life and are offering to treat those who are injured in our hospitals," she added.

Hospital chaos

Thousands of people were demonstrating against a massive Israeli operation in the refugee camp on the edge of Rafah.
Israeli forces entered Rafah refugee camp on Tuesday to attack militants and find and destroy tunnels used to smuggle weapons.

It has been one of the largest and bloodiest operations in Gaza since Israel occupied it in 1967, leaving at least 34 dead and 100 wounded. There have been no Israeli casualties.

The incident happened as about 3,000 demonstrators marched down the main street of Rafah towards the Tel Sultan area where Israeli raids have been concentrated in the last two days.

Dramatic TV footage of the incident showed a large explosion going off in the middle of a crowd as Israeli helicopters flew overhead firing anti-missile flares.

Dozens of wounded - many of them children - were evacuated by ambulance, private cars and donkey carts to the Rafah hospital, witnesses said.

A BBC correspondent at the hospital said the floors were drenched in blood as doctors treated incoming patients in corridors and on staircases.

Besieged district

The bloodshed came shortly after reports that thousands of Tel Sultan residents had complied with an Israeli demand that they surrender.

Twenty-four Palestinians have already died in Tel Sultan during an operation dubbed "Operation Rainbow" by the Israeli army.

Soldiers had called on loudspeakers for all males aged 16 or over to come out carrying white flags or risk the demolition of their family homes.

Israeli commanders later told journalists they only wanted militants to come out.

Israeli actions have raised an international outcry after army chief Lt Gen Moshe Yaalon said troops would flatten rows of homes in Rafah camp to widen a patrol road along the border with Egypt.

Palestinian militants are active in the area, and seven Israeli soldiers were killed nearby in ambushes last week.

The area also houses tunnels for smuggling weapons from Egyptian territory less than a kilometre away, the army says.

However, the army said on Tuesday that there was no plan to carry out systematic demolition of homes during the operation.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:19:45 #76
45511 TimmyAsd
pi_19252129
De Israëlische bezettingsmacht liet overigens geen extra ambulances door uit het noorden van de Gazastrook.

belachelijk...
pi_19252130
quote:

[..]

Israel is niet eens in staat zichzelf te verdedigen. Slap volk
X
X
X
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:19:52 #78
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19252132
quote:

quote:
Israëlische tanks en helikopters
hebben het vuur geopend op een menigte
in de Gazastrook die betoogde tegen het
Israëlische optreden
Oh. Een raket die afweek.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:20:22 #79
45511 TimmyAsd
pi_19252145
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De FP heeft altijd 100% gelijk inderdaad!
ik vertrouw de fp, en ga daar van uit, zij verzinnen dat soort dingen niet...
pi_19252158
quote:
Nee, dat is dus juist het probleem
Daarom schiet je dus niet met tanks op een menigte.
Nee, je hebt gelijk.

De soldaat die de tank bestuurt gaat eerst even op z'n gemak kijken, ja, check, alleen mensen, gaat daarna uitgebreid in conclaaf met de tank crew, en gaat daarna duimen draaien in z'n tank, terwijl z'n support troepen vuur vangen.

Ongekend naief.

Jij kunt je ook niet beginnen te voorstellen wat het is om in vuur gevecht te zitten, is het niet?
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:21:58 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19252186
quote:

[..]

Ja, want met een geweer of pistool bereik je ook veel tegen een tank.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:22:40 #82
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252204
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:21 schreef ExTec het volgende:

Ongekend naief.

Jij kunt je ook niet beginnen te voorstellen wat het is om in vuur gevecht te zitten, is het niet?
Het is ongekend kwaadaardig als je tanks inzet voor crowd control. Punt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19252211
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:20 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ik vertrouw de fp, en ga daar van uit, zij verzinnen dat soort dingen niet...
Ik vertrouw de FP niet blind.
pi_19252231
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, want met een geweer of pistool bereik je ook veel tegen een tank.
Grote kans dat er mensen tussenlopen met anti-tankwapens hoor.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:24:26 #85
45511 TimmyAsd
pi_19252246
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vertrouw de FP niet blind.
zij nemen ander nieuws over, ditmaal is de bron het ANP, ook op cnn, nu.nl etc staat het zo beschreven...

als je de fp niet vertrouwd, welk nieuwsportaal vertrouw je dan wel?
pi_19252250
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het is ongekend kwaadaardig als je tanks inzet voor crowd control. Punt.

V.
Als dat zo is zeker.

Vooralsnog heb ik geen reden om dat aan te nemen.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:24:45 #87
45511 TimmyAsd
pi_19252254
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Grote kans dat er mensen tussenlopen met anti-tankwapens hoor.
zijn die geconstateerd dan?
pi_19252266
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:19 schreef Frasier het volgende:

[..]

Israel is niet eens in staat zichzelf te verdedigen. Slap volk
Dacht 't wel hoor
pi_19252316
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:24 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

zij nemen ander nieuws over, ditmaal is de bron het ANP, ook op cnn, nu.nl etc staat het zo beschreven...

als je de fp niet vertrouwd, welk nieuwsportaal vertrouw je dan wel?
Weinig nieuwsportalen als ik eerlijk moet zijn, maar de FP vind ik meer van schoolkrantniveau aangezien berichten vaak onvolledig zijn, verkeerd of erg vrij vertaald, etc...
pi_19252322
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:25 schreef My_Way het volgende:

[..]

Dacht 't wel hoor
Ze hebben natuurlijk zelf hard gewerkt voor dat stoere wapentuig.
X
X
X
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:27:58 #91
16715 Mylene
*schatje*
pi_19252337
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:19 schreef robh het volgende:

[..]

[..]

Oh. Een raket die afweek.

Staat op de Ha'aretz site.
pi_19252341
quote:

[..]

Wat stel je voor? Even een delegatie sturen, om dat te onderzoeken?
pi_19252349
quote:

[..]

Dat zou me niets verbazen.

Maar nog even over dat menselijk schild. Militante Palestijnen maken daar vaak gebruik van.

Of Israel schiet niet terug, da's een overwinning voor de militante Palestijnen of Israel schiet wel terug, dat boeit ze ook niets want hoe meer burgers er gedood worden hoe beter ze het als propaganda kunnen misbruiken.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:29:17 #94
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19252373
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:21 schreef ExTec het volgende:
Ongekend naief.

Ja, als ik in mijn tank tussen een menigte een paar gewapende mensen zou zien (wat nog volstrekt speculatief is.. maar ok), terwijl mijn collega's ook nog eens in gevechtshelicopters rondvlogen, en in tanks naast mij opgesteld stonden.. zou ik vast zo erg in paniek raken dat ik in het wilde weg raketten af zou gaan vuren.. Hoe naief van me dat ik dit niet direct besefte..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:29:21 #95
45511 TimmyAsd
pi_19252374
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:27 schreef schatje het volgende:

[..]

Staat op de Ha'aretz site.
Cherrymoon, deze is wel betrouwbaar he?
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:30:25 #96
45511 TimmyAsd
pi_19252399
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat stel je voor? Even een delegatie sturen, om dat te onderzoeken?
waarom zo'n uitspraak? das puur provoceren en mensen express en op dat moment in een kwaad daglicht zetten..
pi_19252419
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Cherrymoon, deze is wel betrouwbaar he?
Toch wel iets betrouwbaarder als Fok en ze hebben ook wat meer kennis van zaken lijkt me. De FP ontstijgt het niveau van een doorsnee VMBO-schoolkrantje niet eens.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:32:01 #98
45511 TimmyAsd
pi_19252438
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Toch wel iets betrouwbaarder als Fok en ze hebben ook wat meer kennis van zaken lijkt me. De FP ontstijgt het niveau van een doorsnee VMBO-schoolkrantje niet eens.
de inhoud verschilt niet van de bron, alleen de lay-out..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:32:09 #99
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252443
quote:

Tientallen Palestijnen zijn in de Gazastrook om het leven gekomen toen de Israëlische strijdkrachten een vreedzame rouwmars onder vuur namen.
Hele artikel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19252462
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Toch wel iets betrouwbaarder als Fok en ze hebben ook wat meer kennis van zaken lijkt me.
Het kan net zo goed een pure propaganda site zijn. Ik heb btw zelden iemand zien linken die de betreffende site als bron opgaf.
quote:
De FP ontstijgt het niveau van een doorsnee VMBO-schoolkrantje niet eens.
pi_19252469
quote:
zou ik vast zo erg in paniek raken dat ik in het wilde weg raketten af zou gaan vuren..
Dat is die speculatie, waar je het over had.

Wie heeft er in het wilde weg geschoten dan?

T'is aannemlijk dat die tank gericht is gaan schieten, ja.

Het is amazing hierzo, die mensen die met hun wattebollen mentaliteit die Israeli's die dagelijks vuurgevachten hebben wel ff de maat nemen.

En wel ff weten hoe het moet. Veilig, achter hun keyboard.
pi_19252520
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:32 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

de inhoud verschilt niet van de bron, alleen de lay-out..
Nou, elke keer als er wat uit het Engels moet worden vertaald dan houd ik m'n hart vast op de FP hoor. Hoe vaak gebeurt het niet dat er dingen 'vergeten' , 'vrij' vertaald of verkeerd vertaald worden.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:34:58 #103
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19252529
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:33 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is die speculatie, waar je het over had.

Wie heeft er in het wilde weg geschoten dan?

T'is aannemlijk dat die tank gericht is gaan schieten, ja.
In het wilde weg schieten is inderdaad overdreven.. gericht met een tank schieten op mogelijk gewapende individuen die tussen 3000 demonstranten lopen dan.. komt zo ongeveer op hetzelfde neer is het niet?
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:37:03 #104
45511 TimmyAsd
pi_19252603
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nou, elke keer als er wat uit het Engels moet worden vertaald dan houd ik m'n hart vast op de FP hoor. Hoe vaak gebeurt het niet dat er dingen 'vergeten' , 'vrij' vertaald of verkeerd vertaald worden.
helaas weet ik dara weinig van, het zou best kunnen. Maar het anp is nederlands, dus die fout zou hier iig niet kunnen zijn gemaakt
pi_19252666
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:37 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

helaas weet ik dara weinig van, het zou best kunnen. Maar het anp is nederlands, dus die fout zou hier iig niet kunnen zijn gemaakt
Als ze het van het ANP hebben overgenomen niet. Tot nu toe is de berichtgeving vrij summier. Israel zal ongetwijfeld een onderzoek instellen naar de toedracht van deze gebeurtenis en dan weten we meer.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:39:41 #106
45511 TimmyAsd
pi_19252693
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als ze het van het ANP hebben overgenomen niet. Tot nu toe is de berichtgeving vrij summier. Israel zal ongetwijfeld een onderzoek instellen naar de toedracht van deze gebeurtenis en dan weten we meer.
die zie ik idd graag tegemoet
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:39:56 #107
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252700
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:33 schreef ExTec het volgende:

Het is amazing hierzo, die mensen die met hun wattebollen mentaliteit die Israeli's die dagelijks vuurgevachten hebben wel ff de maat nemen.

En wel ff weten hoe het moet. Veilig, achter hun keyboard.
Datzelfde probleem heb ik nou met eikels die vanachter hun keyboard per definitie de Palestijnen veroordelen.

Je kunnen voorstellen dat mensen in zo'n uitzichtloze uitgeknepen armoedige situatie van zich af gaan bijten behoort ook niet tot de mogelijkheden

En de Israëili's die IK de maat neem, zitten met hun vette pens veilig vanachter een tafel staatsterrorisme te bedrijven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19252723
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:30 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

waarom zo'n uitspraak? das puur provoceren en mensen express en op dat moment in een kwaad daglicht zetten..
Meer om mensen aan het denken te zetten.

For the sake of argument, stel dat sommigen pallestijnen idd van tussen de crowd gaan schieten, denk je dan dat die tanksoldaat het soort afwegingen gaat maken als dat hier langskomt?

Of het daadwerkelijk overkill is om op die gasten te schieten?

Die soldaat heeft wat anders aan z'n hoofd. Hij is immers geen politicus.

En dat schijnt menig persoon hier te vergeten.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:41:02 #109
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252746
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Israel zal ongetwijfeld een onderzoek instellen naar de toedracht van deze gebeurtenis
Eerlijk gezegd vertrouw ik onze FP nog meer. En dat wil wat zeggen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:42:23 #110
45511 TimmyAsd
pi_19252784
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vertrouw ik onze FP nog meer. En dat wil wat zeggen

V.
idd, de fp heeft geen belangen bij het in de wereld brengen van onjuist nieuws, dat een bepaalde groep vrij spreekt..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:42:30 #111
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252789
Waarom er nog steeds geen waarnemers of VN troepen in dat gebied zitten is mij trouwens nog steeds een raadsel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19252805
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:39 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

die zie ik idd graag tegemoet
Omgekeerd zou je echter beelden zien van feestvierende Palestijnen.

En er is een groot moreel verschil: als Israel per ongeluk onschuldige burgers dood biedt zij haar excuses aan en onderzoekt hoe dat heeft kunnen gebeuren. Andersom is het juist het doel om onschuldige burgers te treffen (liefst kinderen), jubelen de Palestijnse media daarover en dansen de mensen in de straten.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:43:13 #113
45511 TimmyAsd
pi_19252812
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:42 schreef Verbal het volgende:
Waarom er nog steeds geen waarnemers of VN troepen in dat gebied zitten is mij trouwens nog steeds een raadsel.

V.
daar wordt kennelijk een stokje voor gestoken, en niet door de palestijnen..
pi_19252838
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:42 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

idd, de fp heeft geen belangen bij het in de wereld brengen van onjuist nieuws, dat een bepaalde groep vrij spreekt..

De verschillende FP-ers hebben er wel belangen bij om het een en ander zo te draaien dat het in hun eigen straatje past.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:44:01 #115
136 V.
Like tears in rain...
pi_19252842
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

jubelen de Palestijnse media daarover en dansen de mensen in de straten.
[/i]
En hoe zou dat toch komen, denk je?

Is het aangeboren?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:44:09 #116
45511 TimmyAsd
pi_19252848
quote:

[..]

En er is een groot moreel verschil: als Israel per ongeluk onschuldige burgers dood biedt zij haar excuses aan en onderzoekt hoe dat heeft kunnen gebeuren. Andersom is het juist het doel om onschuldige burgers te treffen (liefst kinderen), jubelen de Palestijnse media daarover en dansen de mensen in de straten.
mee eens, maar dat maakt het nog steeds niet minder erg.. en ik kan me zeer goed inleven in de uitzichtloze situatie van de palestijn..
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:44:50 #117
45511 TimmyAsd
pi_19252865
quote:

[..]

De verschillende FP-ers hebben er wel belangen bij om het een en ander zo te draaien dat het in hun eigen straatje past.
ik kan slechts 1 iemand noemen waarover commotie is ontstaan, r@b... verder niemand..
pi_19252916
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:44 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ik kan slechts 1 iemand noemen waarover commotie is ontstaan, r@b... verder niemand..
De tandem Marini (Snuggles) - Victorv8 nooit bezig gezien?
pi_19252949
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:44 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

mee eens, maar dat maakt het nog steeds niet minder erg.. en ik kan me zeer goed inleven in de uitzichtloze situatie van de palestijn..
Ik denk dat die uitzichtloze situatie toch vooral wordt veroorzaakt door de geweldadige en corrupte leiding van de Palestijnse staat.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:48:03 #120
45511 TimmyAsd
pi_19252957
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De tandem Marini (Snuggles) - Victorv8 nooit bezig gezien?
nee, maar jij bent een jaar langer op fok dan ik dat ben, dus daar kan het aan liggen..
pi_19252966
quote:

[..]

Tja, het een komt vaker voor dan het ander he. Als de Palestijnen eindelijk iets hebben geraakt zijn ze al blij. Overigens heb ik nooit mensen zien dansen na een aanslag, en dat terwijl ik alle arabische zenders ontvang.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:48:35 #122
45511 TimmyAsd
pi_19252970
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik denk dat die uitzichtloze situatie toch vooral wordt veroorzaakt door de geweldadige en corrupte leiding van de Palestijnse staat.
ik denk dat sharon en de zijnen de palestijnen niets, maar dan ook niets gunt...
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:49:38 #123
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19253001
quote:
Andersom is het juist het doel om onschuldige burgers te treffen (liefst kinderen), jubelen de Palestijnse media daarover en dansen de mensen in de straten.
Dus Palestijnen treffen liever Israelische burgers die nergens iets mee te maken hebben, en daarbij nog liefst hun kinderen? Verhelderend. Zo kan ik jouw standpunten in deze discussie al veel beter plaatsen.
pi_19253022
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:48 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

nee, maar jij bent een jaar langer op fok dan ik dat ben, dus daar kan het aan liggen..
Dat zou best kunnen inderdaad.
pi_19253053
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:48 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ik denk dat sharon en de zijnen de palestijnen niets, maar dan ook niets gunt...
Ik denk dat dat wel meevalt:
quote:
By Gary Fitleberg, a political analyst specializing in International Relations with an emphasis on Middle East affairs.
Israelinsider, December 16, 2003.

In a recent address at the Whitehill Chapel, President George W. Bush declared that Palestinians deserve better leadership. Bush called for Palestinians to strive for democracy as a way to peace with Israel.

"Peace will not be achieved by Palestinian rulers who intimidate the opposition, who tolerate and profit from corruption and maintain their ties to terrorist groups. These are the methods of old elites, who time and again have put their own self-interest above the interest they claim to serve," President Bush stated.

Bush concluded, "The long suffering Palestinian people deserve better. They deserve the true leaders capable of creating and governing a Palestinian state."

Are the Palestinians better off under Israeli jurisdiction or under the Palestinian Authority (PA) jurisdiction? Palestinians deserve economic prosperity, employment opportunities, educational development, a higher standard of living, freedom of the press, and political and civil freedoms.

Let us now compare the so-called Palestinians' economy, standards of living and rights in the territories under Israeli jurisdiction with the situation under the Palestinian Authority jurisdiction. Consider the accounting balance sheet.

Under Israeli jurisdiction, 1967-93 Economic prosperity. Israeli investment in Palestinian business, industry, and infrastructure helped the PA GNP grow 13% annually between 1967 and 1980; per capita income grew tenfold; unemployment dropped from 40% to below 5%. Employment opportunities: Except during terrorist upsurges, Israel employs about 120,000 Palestinians from the disputed territories. Their earnings accounted for 43% of the West Bank's overall income.

Educational development. Israel built 6 universities and 20 community colleges for the Palestinians. Illiteracy dropped from 50% to 30% between 1967 and 1980. Standards of living soared. Health gains: Israel built 166 clinics, provided universal life insurance and medical programs for Palestinians. The morality rate plummeted by two thirds (1970-1990). Israel built hospitals and schools. Israel also expanded water, sewage, and electric systems.

Freedom of the Press. This basic right was extended even for press with anti-Israel opinions. Other civil and political freedoms. Freedom of association, trade unions, civic organizations and opposition parties permitted. Voting rights extended to poorer classes and to women for local elections for the first time in the Palestinian Arabs' history.

Under Palestinian jurisdiction, 1993-2000 Economic stagnation. From 1992 to 1996, per capita income dropped 35% in Gaza. Unemployment increased to over 20% in Gaza and the West Bank. Employment roadblocks: Arabs intentionally exclude Palestinians during job recruitment efforts, importing Asians and other Arab nationals instead. Kuwait denied citizenship to and expelled all 300,000 of its Palestinian residents after the Gulf War.

Inadequate education. Schools are closed during uprisings to bus students to the demonstrations. Elementary, high school and university students are trained in the latest tactics of terror based upon wrongful hatred of Israelis and Jews. This improper education is also promoted in camps and religious institutions. Corruption and mismanagement: In 1997, 40% of the PA budget "disappeared" and was reported "missing" although its leadership has profited personally from the humanitarian aid money.

Control of the media. The Palestinian Authority has complete control over the media. A few PA activities include arrests of journalists, closure of media outlets, and using the media to promote hatred and terrorism; especially homicide bombing attacks. A climate of fear and self-censorship exists.

Authoritarian government. Here are a few examples: Restrictions on association. Intimidation and even "targeted" assassination of opposition leaders. Arbitrary arrests and detentions. Torture and unfair trials, especially in the new State Security Courts, which according to Amnesty International "flagrantly" violate "fair trial standards" according to accepted jurisprudence standards.

That is not all. Let's consider another important economic reality.

Between 1994-2000, the EU contributed $1.5 billion and the U.S. pledged $500 million to the Palestinians. Israel allocated $90 million between 1993-1999. Israel also facilitated investments in the Palestinian private sector and granted 2,522 fellowships to Palestinians for professional training between 1995-1999.

Let's get the factual record straight...

Israel does not want to govern the Palestinians. It has tried repeatedly to negotiate a realistic solution that recognizes the Palestinian's right to self-determination. In the interim, Israel has tried to help them.

The Palestinians deserve better. The Palestinians deserve economic prosperity, employment opportunities, educational development, a higher standard of living, freedom of the press, and political and civil freedoms.

Are the Palestinians better off under the jurisdiction of the Israelis or under the Palestinian Authority? You be the judge.
pi_19253069
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:49 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dus Palestijnen treffen liever Israelische burgers die nergens iets mee te maken hebben, en daarbij nog liefst hun kinderen? Verhelderend. Zo kan ik jouw standpunten in deze discussie al veel beter plaatsen.
Hoe verklaar jij anders het opblazen van bussen vol burgers
pi_19253118
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Vaak zijn kolonisten het doelwit. Mijns insziens legitiem.
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:53:48 #128
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19253131
quote:

[..]

Een poging Israel te raken waar ze kunnen wellicht? Net zo goed vreselijk fout, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk toch echt dat mochten ze ertoe in staat zijn, zij ook liever het leger vernietigd zouden zien.
pi_19253162
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vaak zijn kolonisten het doelwit. Mijns insziens legitiem.
Daarom vinden die aanslagen ook altijd plaats in de gebieden waar kolonisten zitten natuurlijk.
pi_19253181
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daarom vinden die aanslagen ook altijd plaats in de gebieden waar kolonisten zitten natuurlijk.
Grotendeels wel ja.
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:00:05 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_19253298
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 20:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zo he, een struisvogel zou jaloers op je zijn.....

Vergeet maar dat ziekenhuizen, infrastructuur, woonhuizen enz enz enz aan de lopende band plat gelegd worden door israel.
Vergeet voor het gemak ook maar dat israel de watertoevoer in handen heeft en de palestijnen te weinig geeft.
Vergeet maar even dat israel hulpverlening tegenhoudt waar ze kunnen.

Hoe kan een land zich opbouwen als alle middelen tot opbouw vernietigd worden door de bezetter???

Dat de palestijnse regering corrupt is valt niet te ontkennen, maar de uitzichtloze sitiatie voor de palestijnse burgers is toch echt voor het grootste deel israels schuld...

Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn(niet persoonlijk naar cherrymoontraxx gericht) nogsteeds denken dat israel zo'n lieverdje is, als je alleen al naar het dodental aan beide kanten kijkt dan weet je al dat het niet waar is.....
Israel is in mijn ogen een schurkenstaat, het s niet te geloven wat israel(en dan bedoel ik dus de regering) allemaal flikt daar en dat het gewoon toegalaten wordt.

Wat mij betrefd trekt nederland gisteren hun steun aan israel in, geen geld meer daarheen, geen geronsel voor soldaten hier meer, geen wapens, geen handel, belachelijk dat israel zo het handje boven het hoofd wordt gehouden.

Israel is een enorm sterk land dat de middelen heeft dit goed aan te pakken, maar ze kiezen bewust voor een hele wrede lijn die een heel volk onderdrukt en vernederd.

Israel wil geen vrede(deze regering).....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_19253390
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 21:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Zo he, een struisvogel zou jaloers op je zijn.....

Vergeet maar dat ziekenhuizen, infrastructuur, woonhuizen enz enz enz aan de lopende band plat gelegd worden door israel.
Vergeet voor het gemak ook maar dat israel de watertoevoer in handen heeft en de palestijnen te weinig geeft.
Vergeet maar even dat israel hulpverlening tegenhoudt waar ze kunnen.

Hoe kan een land zich opbouwen als alle middelen tot opbouw vernietigd worden door de bezetter???

Dat de palestijnse regering corrupt is valt niet te ontkennen, maar de uitzichtloze sitiatie voor de palestijnse burgers is toch echt voor het grootste deel israels schuld...

Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn(niet persoonlijk naar cherrymoontraxx gericht) nogsteeds denken dat israel zo'n lieverdje is, als je alleen al naar het dodental aan beide kanten kijkt dan weet je al dat het niet waar is.....
Israel is in mijn ogen een schurkenstaat, het s niet te geloven wat israel(en dan bedoel ik dus de regering) allemaal flikt daar en dat het gewoon toegalaten wordt.

Wat mij betrefd trekt nederland gisteren hun steun aan israel in, geen geld meer daarheen, geen geronsel voor soldaten hier meer, geen wapens, geen handel, belachelijk dat israel zo het handje boven het hoofd wordt gehouden.

Israel is een enorm sterk land dat de middelen heeft dit goed aan te pakken, maar ze kiezen bewust voor een hele wrede lijn die een heel volk onderdrukt en vernederd.

Israel wil geen vrede(deze regering).....
quote:
Is Israel niet verantwoordelijk voor de slechte situatie van de Palestijnen?

Iedereen die de situatie over een langere periode bekijkt zal zien dat dit niet het geval is. Toen Israel het beheer had over de Westbank en Gaza 1967-1995 werd het gebied tot bloei gebracht. Er werd electriciteit en waterleiding aangelegd, er werden zeven Arabische universiteiten gesticht en hogescholen (daarvoor was er geen). De levensverwachting van de Arabieren werd hoger (en is dat nog) dan die van de Arabieren in omliggende landen, zelfs hoger dan die van Arabieren in Europa. Palestijnen konden vrij reizen en in Israel komen werken. Het opleidingsniveau en het inkomen per hoofd van de bevolking steeg buitengewoon, ver boven dat van de Arabieren in de omliggende landen. Het inkomen steeg van circa $ 450 in 1967 tot circa $ 2250 in 1993, zelfs gecorrigeerd voor inflatie en ondanks de grote bevolkingsgroei.

Toen droeg Israel het bewind over aan Arafat. Corruptie en vriendjespolitiek werden de norm. De terreur verveelvoudigde. Israel zag zich genoodzaakt harde veiligheidsmaatregelen te nemen. Die brachten zowel de Palestijnse als de Israelische economie zware schade toe. Israel kan echter niet anders, ze zal haar burgers moeten beschermen tegen terreur.
Zie voor meer informatie hierover: Palestinians deserve better.

By Gary Fitleberg, a political analyst specializing in International Relations with an emphasis on Middle East affairs.
Israelinsider, December 16, 2003.

In a recent address at the Whitehill Chapel, President George W. Bush declared that Palestinians deserve better leadership. Bush called for Palestinians to strive for democracy as a way to peace with Israel.

"Peace will not be achieved by Palestinian rulers who intimidate the opposition, who tolerate and profit from corruption and maintain their ties to terrorist groups. These are the methods of old elites, who time and again have put their own self-interest above the interest they claim to serve," President Bush stated.

Bush concluded, "The long suffering Palestinian people deserve better. They deserve the true leaders capable of creating and governing a Palestinian state."

Are the Palestinians better off under Israeli jurisdiction or under the Palestinian Authority (PA) jurisdiction? Palestinians deserve economic prosperity, employment opportunities, educational development, a higher standard of living, freedom of the press, and political and civil freedoms.

Let us now compare the so-called Palestinians' economy, standards of living and rights in the territories under Israeli jurisdiction with the situation under the Palestinian Authority jurisdiction. Consider the accounting balance sheet.

Under Israeli jurisdiction, 1967-93 Economic prosperity. Israeli investment in Palestinian business, industry, and infrastructure helped the PA GNP grow 13% annually between 1967 and 1980; per capita income grew tenfold; unemployment dropped from 40% to below 5%. Employment opportunities: Except during terrorist upsurges, Israel employs about 120,000 Palestinians from the disputed territories. Their earnings accounted for 43% of the West Bank's overall income.

Educational development. Israel built 6 universities and 20 community colleges for the Palestinians. Illiteracy dropped from 50% to 30% between 1967 and 1980. Standards of living soared. Health gains: Israel built 166 clinics, provided universal life insurance and medical programs for Palestinians. The morality rate plummeted by two thirds (1970-1990). Israel built hospitals and schools. Israel also expanded water, sewage, and electric systems.

Freedom of the Press. This basic right was extended even for press with anti-Israel opinions. Other civil and political freedoms. Freedom of association, trade unions, civic organizations and opposition parties permitted. Voting rights extended to poorer classes and to women for local elections for the first time in the Palestinian Arabs' history.

Under Palestinian jurisdiction, 1993-2000 Economic stagnation. From 1992 to 1996, per capita income dropped 35% in Gaza. Unemployment increased to over 20% in Gaza and the West Bank. Employment roadblocks: Arabs intentionally exclude Palestinians during job recruitment efforts, importing Asians and other Arab nationals instead. Kuwait denied citizenship to and expelled all 300,000 of its Palestinian residents after the Gulf War.

Inadequate education. Schools are closed during uprisings to bus students to the demonstrations. Elementary, high school and university students are trained in the latest tactics of terror based upon wrongful hatred of Israelis and Jews. This improper education is also promoted in camps and religious institutions. Corruption and mismanagement: In 1997, 40% of the PA budget "disappeared" and was reported "missing" although its leadership has profited personally from the humanitarian aid money.

Control of the media. The Palestinian Authority has complete control over the media. A few PA activities include arrests of journalists, closure of media outlets, and using the media to promote hatred and terrorism; especially homicide bombing attacks. A climate of fear and self-censorship exists.

Authoritarian government. Here are a few examples: Restrictions on association. Intimidation and even "targeted" assassination of opposition leaders. Arbitrary arrests and detentions. Torture and unfair trials, especially in the new State Security Courts, which according to Amnesty International "flagrantly" violate "fair trial standards" according to accepted jurisprudence standards.

That is not all. Let's consider another important economic reality.

Between 1994-2000, the EU contributed $1.5 billion and the U.S. pledged $500 million to the Palestinians. Israel allocated $90 million between 1993-1999. Israel also facilitated investments in the Palestinian private sector and granted 2,522 fellowships to Palestinians for professional training between 1995-1999.

Let's get the factual record straight...

Israel does not want to govern the Palestinians. It has tried repeatedly to negotiate a realistic solution that recognizes the Palestinian's right to self-determination. In the interim, Israel has tried to help them.

The Palestinians deserve better. The Palestinians deserve economic prosperity, employment opportunities, educational development, a higher standard of living, freedom of the press, and political and civil freedoms.

Are the Palestinians better off under the jurisdiction of the Israelis or under the Palestinian Authority? You be the judge.
quote:
Wat doet Israel moeilijk over de 'routekaart', Israel is toch niet tegen vrede?

Nee, zeker niet. Echter, dat was ook de bedoeling van de Oslo-akkoorden met het principe 'land voor vrede'. Israel heeft daarop inderdaad het grootste deel van de West Bank en Gaza aan de Palestijnse autoriteit overgedragen, zodanig dat 97% van de Palestijnen in autonoom gebied kwam te leven.
Echter, van de tegenprestatie 'vrede' is niets terecht gekomen. Integendeel, de terreur verveelvoudigde. Dat kwam omdat Arafat zijn bepalingen uit de Oslo-akkoorden niet na kwam. De belangrijkste zijn: ontwapening en ontmanteling van terroristische organisaties en stoppen met de ophitsing tegen Joden in de Palestijnse media en op scholen. Dit maakt duidelijk waarom Israel dat nu eindelijk vooraf uitgevoerd wil zien. Na 10 jaar (!) mag dat toch wel eens: Letter of Arafat denouncing terror - September 9, 1993.
En dan ziet het er niet best uit. Zowel voormalig premier Abbas als de nieuwe premier Korei willen - in strijd met de routekaart - terrorisme niet wil bestrijden. Zij willen slechts een 'hudna' te willen met de terroristen. 'Hudna' wordt meestal vertaald als wapenstilstand. Het islamitische begrip 'hudna' houdt echter een tijdelijke rust in de strijd in, bedoeld om daarna de strijd versterkt voort te kunnen zetten. Gezien de officiele doelstelling van Hamas (de vernietiging van de Joodse staat en de Joden, om een Islamitische staat te kunnen vestigen) is een wapenstilstand gericht op vrede ook niet te verwachten.

Zoals vice-premier Olmert het zei: De Palestijnen zullen moeten kiezen, voor Hamas of voor vrede met Israel, allebei kan niet.
Het lijkt erop dat er voor Hamas gekozen wordt. Af en toe doet de Palestijnse leiding iets symbolisch, bijvoorbeeld als de Amerikaanse druk wat groot wordt na een aanslag, maar dat heeft slechts propaganda-waarde. Dus moet Israel terrorisme weer zelf bestrijden.
En dat is geen 'vergelding', zoals zo vaak gemeldt wordt. Israel bestrijdt de terroristen, omdat haar burgers worden afgeslacht.

Letter of Arafat denouncing terror: http://www.likud.nl/ref09a.html
Doelstelling Hamas: http://www.likud.nl/ref24.html
Visie Olmert: http://www.likud.nl/likud22.html
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:06:34 #133
37769 erodome
Zweefteef
pi_19253503
quote:

[..]

Raken waar je ze raken kan misschien???

Misschien hebben ze wel te weinig middelen om het leger goed te kunnen raken???
Vergeet niet dat israel een verdomd sterk leger heeft met erg veel middelen en de palestijnen hebben amper wat.
Het steentje gooien naar tanks levert nogal weinig op vind je ook niet???

Het is niet goed te keuren, dat absoluut niet, maar wat moet je op ten duur dan, jezelf langzaam aan af laten slachten, onder meer dan beroerde omstandigheden leven waar een toekomst opbouwen niet mogelijk is?

Denk maar eens na over wat het verzet hier heeft gedaan in de 2de wereld-oorlog, daar zijn ook onschuldige mensen bij omgekomen en veel ook, maar ach, dat was terrecht(was het ook, je moet wat namelijk).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_19253842
maar Palestijnen een eigen staat geven gaat echt niet werken.
eventjes misschien - deze staat zal zich supersnel tot terroristenstaat ontwikkelen en waarschijnlijk alles er aan doen om Israël te vernietigen.

als dat stukje tussen Rafiach en Egypte onder Palestijnse bestuur komt zullen enorme raketten ingevoerd worden en op de Israëlische steden afgeschoten worden.

vorige week nog heeft die Palestijnse minister van Buitenlandse Zaken Nabil Shaath in een Jordaanse krant gezegd dat die revisie in de statuten van de PLO dat Israël niet vernietigd moet worden niet is doorgevoerd. dus zodra ze een eigen staat hebben zullen ze Israël willen vernietigen.

logisch dus dat Sharon eerst alle terroristen wil uitroeien voordat hij uit Gaza vertrekt.
terroristen roei je niet uit met 'zachte hand' - en dat daar burgerslachtoffers bij vallen is heel erg. maar de terroristen hebben liefst zoveel mogelijk burgerslachtoffers aan beide kanten, zo hopen ze dat er nog meer terroristen komen. daarom gaan ze in huizen van onschuldige Palestijnen zitten.

maar het Israëlische leger en de Minister van Defensie hebben excuses aangeboden voor de tankgranaat die afzwaaide. dat doen terroristen nooit als er Israëlische burgerslachtoffers vallen - want dat is juist hun doel namelijk.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:18:10 #135
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_19253857
Elke aanslag, elke vergelding is een stap verder af van vrede. Beide partijen zouden dat eens tot hun botte hersenen door moeten laten dringen.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
  woensdag 19 mei 2004 @ 23:44:56 #136
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_19257954
Triest wat er gebeurd is.

Heel erg dat een minderheid van goede Palestijnen moet lijden onder een minderheid van slechte Palestijnen
Koranfascisme bedankt Islam
pi_19259065
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 23:47 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wat gaat er volgens jou allemaal veranderen als Arafat er niet meer is dan?
Misschien dat er iemand komt met net wat meer verstand en iemand die net wat minder corrupt is.
pi_19259128
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 00:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Misschien dat er iemand komt met net wat meer verstand en iemand die net wat minder corrupt is.
dat is de grootste angst van Sharon.
moet ie weer met een Palestijns leider praten van Amerika
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_19259204
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 00:26 schreef Caesu het volgende:

[..]

dat is de grootste angst van Sharon.
moet ie weer met een Palestijns leider praten van Amerika
Dat wil hij best wel, alleen is Arafat geen zinnige gesprekspartner natuurlijk.
pi_19259289
In de Sinai wonen weining mensen. Plaats zat dus voor de Gaza bewoners
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 20 mei 2004 @ 00:35:49 #141
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19259384
Schandalige actie natuurlijk.

Niet echt onverwachts ook, als je een tactiek hanteert waarmee je 10 terroristen wil doden door 3000 huizen om te leggen, vele onschuldige mensen waaronder kinderen gat vermoorden en een hele bevolking stelselmatig misbruikt en afsnijdt van basisbenodigdheden en een menswaardig bestaan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_19259966
Ze hadden het niet moeten doen maar ik vind die palestijnen een stelletje mafkezen. Een gemiddelde zelfmoord levert net zoveel of meer doden op en dat is altijd expres. Daar komt bij dat de Palestijnen het aan zichzelf te wijten hebben dat ze bezet zijn. Ze zijn per slot van rekening sinds 1947 vier keer een oorlog tegen Israel begonnen en als ze de palestijnen na de eerste keer gewoon hun land hadden uitgetrapt was deze ellende allang opgelost geweest.

Wat overigens niet wil zeggen dat de Israeliers zo goed bezig zijn de laatste paar jaar maar wat verwacht je met zulke buren.
  donderdag 20 mei 2004 @ 01:08:44 #143
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19260283
VN-resolutie veroordeelt Israël

NEW YORK De Veiligheidsraad van de VN
heeft Israël opgeroepen te stoppen met
de vernietiging van Palestijnse huizen
in de Gaza-strook.Veertien leden van de
raad stemden voor de resolutie,alleen
de Verenigde Staten onthielden zich.

De uiteindelijke tekst van de resolutie
was afgezwakt om een veto door de VS te
voorkomen.

Eerder had de VS al gezegd zeer bezorgd
te zijn over de beschieting van een
Palestijnse demonstratie in Rafah.Ook
premier Balkenende heeft de beschieting
veroordeeld.Premier Blair noemt het
offensief in de Gazastrook verkeerd en
onaanvaardbaar.
nos

What else is new?
Twee schurkenstaten die elkaar steunen. Er gebeurt nu toch niets. Resolutie is afgezwakt en verder is het daarmee klaar. Israël gaat nog even door en trekt zich dan weer terug. Duizenden dakloos en tientallen doden achterlatend.
  donderdag 20 mei 2004 @ 09:38:00 #144
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19263361
Israel heeft wat mij betreft het recht alle Palestijnen Palestina uit te flikkeren.

Dat moet maar eens gebeuren want anders blijft het tot in de eeuwigheid een zooitje daar. Hup bezet het buurland Jordanie en gooi die gasten daar in. Ze claimen toch allemaal zo solidair te zijn, hup opnemen die heilige Palestijnen en de boel is klaar. Grote muur voor de grens. Huppekee. Enige oplossing. Vreedzaam samenleven zal anders nooit lukken daar.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 20 mei 2004 @ 09:45:21 #145
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19263420
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 21:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Raken waar je ze raken kan misschien???

Misschien hebben ze wel te weinig middelen om het leger goed te kunnen raken???
Vergeet niet dat israel een verdomd sterk leger heeft met erg veel middelen en de palestijnen hebben amper wat.
Het steentje gooien naar tanks levert nogal weinig op vind je ook niet???
Een vieze vuile leugen is dat EN het is gelijk een legitimering van Israel om de Palestijnen 'te raken waar je ze kan'. Er zijn ZAT mogelijkheden Israelische militairen aan te pakken, ook tanks want de Bazookas en anti-tank-artillerie is rijkelijk voorradig bij Hamas en consorten. Ze WILLEN geen Israelisch leger aanvallen maar pakken burgers omdat dat hun DOEL is. Zulke LAFBEKKEN zijn de Hamas en co.
In Irak lukt het de burgers trouwens WEL om het VEEL sterkere en grotere Amerikaanse leger aan te vallen. Goh... hoe zou dat nou komen?
Hamas en co zijn laf tot op het bot en verdienen niets anders dan totale uitroeing als de smerige kindermoordenaars die ze zijn.
quote:
Denk maar eens na over wat het verzet hier heeft gedaan in de 2de wereld-oorlog, daar zijn ook onschuldige mensen bij omgekomen en veel ook, maar ach, dat was terrecht(was het ook, je moet wat namelijk).
En dit is nog je grootste leugen, gatverdamme.
Het NLe verzet heeft NOOIT Duitse burgers opgeblazen, heeft geen stadsbussen in Aken opgeblazen, heeft geen discotheken waar alleen pubers rondliepen opgeblazen, gebruikte geen NLe kinderen als schild om vanachter te schieten etc. Dat verzet richte zich op de militiare middelen van de Duitsers. En die Wehrmacht was wel even 1.000 maal bruter en machtiger als Israel nu.

[ Bericht 11% gewijzigd door X-Ray op 20-05-2004 09:50:50 ]
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19263872
Rafah is een dorp pal bij de grens van de Sinai (egyptisch). De pallies hebben de huizen misbruikt om gangen/tunnels te graven om zo stromen wapens en explosieven de gazastrook binnen te smokkelen.
En die wapens worden gebruikt tegen onschuldige joodse burgers.
Israel heeft geen andere keus dan het slopen van die huizen en het vernietigen van de tunnels om zo een einde te maken aan de import van wapens en de terreur van de palestijnen jegens onschuldige burgers.
Dus de actie van het leger is gericht op het voorkomen van bloedvergieten.
Dat de palestijnen daar tegen wensen te demonstreren is vreselijk dom, want het slopen gaat gewoon door.
Ze hebben de gevolgen (doden en gewonden) geheel aan zichzelf te wijten.
Want wie niet demonstreert wordt ook niet door het israelische leger aangevallen.
pi_19265368
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:28 schreef lionsguy18 het volgende:
Er worden huizen van onschuldige mensen platgewalst, om zo een buffer te creëren. Dat is gewoon een oorogsmisdaad.
quote:
Want wie niet demonstreert wordt ook niet door het israelische leger aangevallen.
Goed, behalve die kinderen die de was aan het ophangen waren, natuurlijk

Maar lekker is dat: je huis wordt vernietigd, je wordt in een ghetto geplaatst, ambulances worden niet toegelaten en je moet maar accepteren dat je doodgeschoten wordt als je er wat van zegt.
  donderdag 20 mei 2004 @ 11:44:37 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19265429
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:28 schreef lionsguy18 het volgende:
Rafah is een dorp pal bij de grens van de Sinai (egyptisch). De pallies hebben de huizen misbruikt om gangen/tunnels te graven om zo stromen wapens en explosieven de gazastrook binnen te smokkelen.
En die wapens worden gebruikt tegen onschuldige joodse burgers.
Israel heeft geen andere keus dan het slopen van die huizen en het vernietigen van de tunnels om zo een einde te maken aan de import van wapens en de terreur van de palestijnen jegens onschuldige burgers.
Dat de palestijnen daar tegen wensen te demonstreren is vreselijk dom, want het slopen gaat gewoon door.
Ze hebben de gevolgen (doden en gewonden) geheel aan zichzelf te wijten.
ik zou die laatste zin nog even goed bekijken als ik jou was.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_19268639
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 11:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

Maar lekker is dat: je huis wordt vernietigd, je wordt in een ghetto geplaatst, ambulances worden niet toegelaten en je moet maar accepteren dat je doodgeschoten wordt als je er wat van zegt.
Eenzijdige reactie op mijn post.
Het gaat om tunnels waar wapens doorheen worden gesmokkeld.
Reageer daar eens op?
Of is dat ook weer heel begrijpelijk.
pi_19268700
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:06 schreef lionsguy18 het volgende:
Eenzijdige reactie op mijn post.
Het gaat om tunnels waar wapens doorheen worden gesmokkeld.
Reageer daar eens op?
Oh, dus als jij belachelijke dingen zegt mag ik daar niets van zeggen? Het komt in ieder geval wel overeen met je redenaties, ja.

Leuk, laat ze die tunnels opblazen, maar dan hoeven ze nog geen demonstranten te doden die demonstreren tegen het vernielen van hun huis waar geen schutter of tunnel te vinden is.

Het is waarschijnlijk érg moeilijk te bevatten, maar niet alle Palestijnen zijn schuldig, hoor.
pi_19268849
Kennelijk ken je de situatie ter plaatse erg goed Monidique.
Jij weet welke huizen er zijn verwoest en dat daar geen tunnels lopen.
Wanneer ben je daar geweest, vertel eens?
En als ik zeg eenzijdige reactie, maak jij er belachelijke reactie van.
Dus mijn woorden worden ook nog verdraaid.
Het is een feit dat er wapens en explosieven via tunnels de gaza strip binnen komen en dat Israel daaraan een einde wil maken voor zijn eigen veiligheid.
Maar jij weet waarschijnlijk al dat al die demonstranten in de verwoeste huizen woonden, hoe kom je aan die wijsheid, ken je die mensen soms?
  donderdag 20 mei 2004 @ 14:21:29 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_19268951
net of jij wel die wijsheid hebt. Tunnels werden volgens mij voornamelijk gebruikt voor handel en maar een klein gedeelte wapens (ergens op het journaal gisteren met die Israelische verslaggeefter die in dat gebied zit)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 20 mei 2004 @ 14:24:35 #153
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19269010
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:09 schreef Monidique het volgende:
Het is waarschijnlijk érg moeilijk te bevatten, maar niet alle Palestijnen zijn schuldig, hoor.
Die kinderen die op het dak de duiven aan het voeren waren, en vervolgens door een (israelische) sluipschutter neergeschoten werden waarschijnlijk wel hoor...
  donderdag 20 mei 2004 @ 14:34:43 #154
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19269177
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:21 schreef Re het volgende:
maar een klein gedeelte wapens
Ja
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 20 mei 2004 @ 14:36:29 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_19269215
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:34 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja
idd, maar jij weet het beter natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 20 mei 2004 @ 14:37:07 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19269224
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:34 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja
als je water/voeding/kleding vervoerd dan moet je dat ondergronds doen, anders schieten ze je dood.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 20 mei 2004 @ 14:37:27 #157
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19269229
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:36 schreef Re het volgende:

[..]

idd, maar jij weet het beter natuurlijk
Ik, en de kranten vd wereld en de Israelische regering. Maar jij weet het hun wel te vertellen natuurlijk. En ook al ZOU het ook voor handel gebruikt worden, dan NOG is het een FEIT dat er wapens door gesmokkeld worden.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19269547
Valt me op dat mensen hier gelijk een partij gaan kiezen.
Je hoeft niet te kiezen.

Mijns inziens zijn zowel de Israelische regering als de Palestijnse groeperingen een stelletje terroristen. De enige slachtoffers zijn burgers aan beide kanten. Wel zie ik in dat Israel al tientallen jaren illegaal land bezetten, maar de VN durft daar toch niks aan te doen.

Bedenk ook dat wekelijks in Uganda, Sudan, Congo etc meer mensen afgemaakt worden dan in heel jaar Israel/Palestina.

Kijk eens naar het conflict tussen Ethiopie en Eritrea, daar kiest toch niemand op dit forum een partij?
  donderdag 20 mei 2004 @ 16:51:39 #159
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19272169
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')