quote:Martineke - zondag 16 mei 2004 @ 22:59
ok nu wil het wel es weten mogen zwangere vrouwen nu wel of geen brie?? ik dacht van niet, maar toen ik op verpakking ging kijken stond er gepasteuriseerde koeienmelk op, dus geen au lait cru. verwarrend allemaal
quote:Op maandag 17 mei 2004 08:15 schreef ayla1 het volgende:
Mijn dochter is met een gewicht van bijna 7 kg geboren
Je kunt natuurlijk altijd even bellen met je ha of vk. Zij vinden het meestal geen probleem als je even langskomt voor controle. Dat zei de vk in ieder geval tegen mij; bij twijfel mocht ik altijd langskomen.quote:Op maandag 17 mei 2004 08:09 schreef Tinkepink het volgende:
Voor de eerste keer in beide zwangeschappen heb ik vandaag bloedverlies. Waarschijnlijk is er niets aan de hand en is het gewoon een contactbloeding, maar het is toch een beetje een vreemde gewaarwording moet ik zeggen. Zeker omdat het in mijn buik ook een beetje rommelt.
Even in de gaten houden maar.
heus nietquote:Op maandag 17 mei 2004 09:26 schreef pluisje het volgende:
Oh, en wat is het warm zeg
quote:Op maandag 17 mei 2004 09:15 schreef LadyS het volgende:
Gelukkig nog maar een week of 8![]()
quote:Op maandag 17 mei 2004 09:54 schreef pluisje het volgende:
*positief denken gaat*
Ach, normaal lukt me dat prima hoor, en soms als ik mijn eigen berichtjes zit terug te lezen denk ik ook wel "muts, ga lekker op je gat in de schaduw liggen en de tijd tikt wel verder", maar soms is het net even too much zeg maar...
Joh, die is helemaal in de wolken natuurlijk en gaat voorlopig echt niet achter de computer zitten. Althans dat zal het mannetje ook niet doen denk ik.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:35 schreef Troel het volgende:
Nog geen berichtje over Psyche2004? Jammer hoor!
Gelul, meldplicht is meldplicht (sort of)quote:Op maandag 17 mei 2004 10:44 schreef pluisje het volgende:
Precies, die is opeens papa, die pc kan hem niks interesseren, en terecht
quote:Op maandag 17 mei 2004 11:39 schreef lady-wrb het volgende:
iemand nog wat van knorretje gehoord?
Het is een zijquote:Op maandag 17 mei 2004 12:45 schreef dutchie het volgende:
Bar_en_Mar, Psyche2003 is de paps. Ik heb de baby, aangezien we nog niet weten hoe hij of zij heet, tot Psyche2004 gedoopt. En ik denk niet dat Psyche2004 voorlopig zal reageren.![]()
Ik ookquote:Ik moet zo weg, maar ik begin me toch wat zorgen te maken over Knorretje en Danny.![]()
Ik kom eigenlijk nooit in dit subforum, maar ik wilde mijzelf ook maar aan dit rijtje toe laten voegen, want 't gaat nu héél snel...quote:Op zondag 16 mei 2004 23:03 schreef LadyS het volgende:
Vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 54
a.s. papa's en mama's:
*heel veel FOK!sters & FOK!kers
texel en micha worden papa en mamaquote:Op maandag 17 mei 2004 13:27 schreef texelonia het volgende:
Okay ik kan het nu echt niet langer voor me houdenLurk hier nu al een paar weken mee, en het wordt steeds moeilijker om niet te reageren
Sorry Sanne72, Martineke en mallemeid (toch?), maar ik kom even voordringen. 23 december wordt er weer een officiële Fok!baby geborenBen morgen precies 9 weken, en heb 16 juni pas een afspraak bij de verloskundige.
Hipquote:Op maandag 17 mei 2004 13:08 schreef RRRobert het volgende:
Ik kom eigenlijk nooit in dit subforum, maar ik wilde mijzelf ook maar aan dit rijtje toe laten voegen, want 't gaat nu héél snel...
30 juni 2004 RRRobert
* ChrisJX gaat zich ook hier maar eens inlezen
Tja, in OUD had ik nooit zoveel te zoeken hequote:Op maandag 17 mei 2004 15:38 schreef pluisje het volgende:
Texelonia, wat leuk!
Ik heb je een tijd niet gezien op FOK! (kan ook aan mij liggen hoor, ik zit alleen in OUD), en dan opeens met zulk goed nieuws!
Psies ze liet ff zien dat ook ik een gewoon mens ben en ook behoefte heb om de deur uit te mogen en leuke dingen te doen.quote:Op maandag 17 mei 2004 16:28 schreef pluisje het volgende:
Goed nieuws Anitra!
Lekker dat je dan ook gewoon even zwanger kan zijn he, ipv alleen maar "patient"!
En shoppen is altijd goed voor een mens
quote:Op maandag 17 mei 2004 17:16 schreef Stiekemurd het volgende:
-knip-
Die hebben jouw boerenkool verhaal iets te serieus opgevatquote:Op maandag 17 mei 2004 17:22 schreef dutchie het volgende:
[..]
Dit meen je niet...
![]()
Ik ken dat, woon ook met een eigen ondernemertje samenquote:Op maandag 17 mei 2004 16:55 schreef phluphy het volgende:
Helaas krijg ik als ondernemer geen vakantiegeldmijn baas ikzelf dus is nogal gierig
Wat ontzettend fijn om te horenquote:Op maandag 17 mei 2004 17:14 schreef dutchie het volgende:
Ik ben helemaal happy vandaag. Ik zal jullie de voorgeschiedenis besparen, maar mijn moeder heeft haar eerste officiele controle gehad (borstkanker gehad) en alles was goed!!
Die uitslag past perfect bij het weer. En deze dame is zooooo opgelucht.![]()
Wow, gezellig, geniet er lekker vanquote:Op maandag 17 mei 2004 18:31 schreef Anitra het volgende:
Jaaaaaaaaaa ik ga morgen winkelen!!!
een vriendin hoorde dat ik weer op stap mag met mijn wieltjes en nou komt ze me morgen halen
Een klein beetje relativeren, het heeft natuurlijk ook een jaar geduurd voordat jullie huis verkocht was, dus zo simpel is het allemaal nietquote:Op maandag 17 mei 2004 18:02 schreef Bar_en_Mar het volgende:
![]()
echt ik word er niet goed van ik krijg wat van zeeuwse-makelaren
![]()
![]()
weten dus nog steeds niets, en het word al bijna 1 juni
echt ik kan ze wel wat aandoen daarzo, zo moeilijk is dat toch niet huisjes verkopen/kopen
Vast wel, je moet je dan helemaal op je kleintje concentreren en er lekker van genietenquote:morgen maar eens lekker naar de verloskundige (14.30) misschien kan die me beetje opbeuren door me naar het kleintje te laten luisteren![]()
Dit waren meer de reacties die ik verwacht had jaquote:Op maandag 17 mei 2004 17:14 schreef dutchie het volgende:
Texelonia en Micha,![]()
![]()
![]()
Ik was totaal in shock toen ik het net las. Lijkt nog maar zo kort geleden dat jullie wat met elkaar kregen, maar tijd vliegt blijkbaar. Van harte en welkom hier!
Ik weet niet zeker of dit DE uitgerekende datum is, omdat ik nog niet bij de vk ben geweest. Dit heb ik zelf uitgerekend, zoals in een boek stond. De eerste dag van je laatste menstruatie, dan 3 maanden terug rekenen, en 7 dagen erbij optellen. Maar of dit precies klopt weet ik niet, omdat niet elke maand even lang duurt natuurlijk.quote:Op maandag 17 mei 2004 17:19 schreef mallemeid het volgende:
En texelonia ook gefeliJe bent 2 dagen eerder dan ik uitgerekend
http://www.predictor.nl/content.asp?page=641quote:Op maandag 17 mei 2004 20:18 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of dit DE uitgerekende datum is, omdat ik nog niet bij de vk ben geweest. Dit heb ik zelf uitgerekend, zoals in een boek stond. De eerste dag van je laatste menstruatie, dan 3 maanden terug rekenen, en 7 dagen erbij optellen. Maar of dit precies klopt weet ik niet, omdat niet elke maand even lang duurt natuurlijk.
Wat ik vaak hoor is dat vrouwen 16 weken verlof hebben, en daarvan 4 weken voor, en 12 weken na de uitgerekende datum opnemen.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:04 schreef Luchtbel het volgende:
over werken
HOERA HOERA! GEFELICITEERD TEXELONIA EN MICHA!!!quote:Op maandag 17 mei 2004 13:27 schreef texelonia het volgende:
Okay ik kan het nu echt niet langer voor me houdenLurk hier nu al een paar weken mee, en het wordt steeds moeilijker om niet te reageren
Sorry Sanne72, Martineke en mallemeid (toch?), maar ik kom even voordringen. 23 december wordt er weer een officiële Fok!baby geborenBen morgen precies 9 weken, en heb 16 juni pas een afspraak bij de verloskundige.
Zo, nu kan ik tenminste blij zijn voor knorretje en Danny dat alles weer beter gaat en knorretje weer fijn thuis is![]()
En Psyche feliciteren met hun dochtertjerode haartjes
Ja ik heb een 0 uren contract....dus krijg helaas niet doorbetaald tijdens verlof. Maar goed, voor die overbrugging van die tijd heb ik inmiddels gespaard. Maar ik wil niet voor het geld extra lang door blijven werken ofzo, maar gewoon omdat ik het wel lekker vind zo. Maar ik had geen idee wat normaal was, maar nu dus welquote:Op maandag 17 mei 2004 21:07 schreef pluisje het volgende:
[..]
Maar je moet gewoon kijken waar je je prettig bij voelt, kijken wat je lichaam aangeeft, zeker omdat je zoals ik het begrijp zelf aan kan geven wanneer je wilt stoppen, en alles redelijk flexibel is.
Thanxquote:Op maandag 17 mei 2004 21:04 schreef pluisje het volgende:
http://www.predictor.nl/content.asp?page=641
Daar kan je hem even dubbelchecken
Meestal is dat wel dezelfde datum als waar de VK ook op uit komt, maar je zal waarschijnlijk over een paar weken ook wel een echo krijgen om het nog even zeker te weten
quote:Op maandag 17 mei 2004 21:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
HOERA HOERA! GEFELICITEERD TEXELONIA EN MICHA!!!
Jah dat vond ik wel een beetje gemeen! Maar goed, hoe langer je zwanger bent, hoe meer er valt te zien op de echo hequote:Op maandag 17 mei 2004 21:01 schreef Martineke het volgende:
Texelonia en uhhh hubbie maar (naam kwijt sorry) gefeliciteerd met zwangerschap en welkom afcourseoh en geeft niet hoor dat je voordringt, ik mag lekker eerder naar de vlos dan jullie
whehe.....solly
Boeit het jou wat normaal is.... als jij je lekker voelt en het als een leuke afleiding ziet, moet je het doen zolang je het leuk vindt. Ik zou alleen wel voor de laatste paar weken een voorbehoud maken, dat je niet hoeft te werken als je je niet lekker voelt, dat ze daar al rekening mee houden, zeg maar.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:26 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja ik heb een 0 uren contract....dus krijg helaas niet doorbetaald tijdens verlof. Maar goed, voor die overbrugging van die tijd heb ik inmiddels gespaard. Maar ik wil niet voor het geld extra lang door blijven werken ofzo, maar gewoon omdat ik het wel lekker vind zo. Maar ik had geen idee wat normaal was, maar nu dus wel
.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:26 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja ik heb een 0 uren contract....dus krijg helaas niet doorbetaald tijdens verlof. Maar goed, voor die overbrugging van die tijd heb ik inmiddels gespaard. Maar ik wil niet voor het geld extra lang door blijven werken ofzo, maar gewoon omdat ik het wel lekker vind zo. Maar ik had geen idee wat normaal was, maar nu dus wel
Nee eigenlijk nietquote:Op maandag 17 mei 2004 21:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Boeit het jou wat normaal is.... als jij je lekker voelt en het als een leuke afleiding ziet, moet je het doen zolang je het leuk vindt. Ik zou alleen wel voor de laatste paar weken een voorbehoud maken, dat je niet hoeft te werken als je je niet lekker voelt, dat ze daar al rekening mee houden, zeg maar.
Volgens mij heb je volgens de flexwet wel recht op een bepaald soort uitkering.quote:Hoeveel bedraagt de zwangerschaps- en bevallingsuitkering?
Als u met verlof gaat, bestaat er recht op uitkering op grond van de Wazo. De hoogte van de uitkering is gelijk aan het dagloon. Het dagloon is het loon per dag dat wordt gebaseerd op uw gemiddeld inkomen in de laatste 13 weken voorafgaand aan het verlof. Werkt u bijvoorbeeld al gedurende langere tijd bij één en dezelfde werkgever en hebben zich in de laatste 13 weken geen grote wijzigingen in uw verdiensten voorgedaan, dan is de uitkering praktisch gelijk aan dat inkomen.
Tex en Micha, wat een leuke verrassing, gefeliciteerd!!!!quote:Op maandag 17 mei 2004 13:27 schreef texelonia het volgende:
Zo, nu kan ik tenminste blij zijn voor knorretje en Danny dat alles weer beter gaat en knorretje weer fijn thuis is![]()
En Psyche feliciteren met hun dochtertjerode haartjes
Volgens mij ook, vraag het eens na.quote:Op maandag 17 mei 2004 22:27 schreef sjak het volgende:
http://www.uwv.nl/portal/(...)edfrom=_pcalledfrom_
Misschien heb je hier wat aan Luchtbel!
Succes.
[..]
Volgens mij heb je volgens de flexwet wel recht op een bepaald soort uitkering.
quote:Ziekengeld en bevalling
U heeft recht op ziekengeld in verband met uw bevalling. De hoogte van dit ziekengeld is gelijk aan het (gemiddelde) loon. De periode waarin u dit ziekengeld ontvangt, duurt ten minste 16 weken. Wordt u vóór deze periode arbeidsongeschikt als gevolg van uw zwangerschap? Dan bedraagt het ziekengeld eveneens 100% van het gemiddelde loon. Ook bij arbeidsongeschiktheid als gevolg van de bevalling, bedraagt het ziekengeld 100% van het gemiddelde loon. Als de ziekte het gevolg is van de zwangerschap of bevalling, gelden geen wachtdagen. Er wordt dus vanaf de eerste dag ziekengeld betaald.
Luchtbel,quote:Op maandag 17 mei 2004 22:41 schreef phluphy het volgende:
Ik heb het ook al wel eens gehoord Luchtbel, in bijna alle gevallen is een soort uitkering door wel 1 of andere instantie geregeld. Vaak noemen ze het een "vangnetregeling" (als het buiten de reguliere verzekeringen etc. valt).
dat is in zn geheel waar wat je zegtquote:Op maandag 17 mei 2004 21:33 schreef texelonia het volgende:
[..]
Jah dat vond ik wel een beetje gemeen! Maar goed, hoe langer je zwanger bent, hoe meer er valt te zien op de echo heEn zolang het maar gezond is
Meer info kun je vinden op: www.ib-groep.nlquote:In 2004 kun je een éénoudertoeslag krijgen van 402,75 euro per maand. Deze toeslag is een onderdeel van je (prestatie)beurs.
Je kunt de éénoudertoeslag krijgen als je geen partner hebt, je kind jonger is dan 18 jaar en bij je inwoont. Bovendien moet je recht hebben op kinderbijslag
Wat een plaatje (Zeker die kleine handjes ...)quote:Op dinsdag 18 mei 2004 01:31 schreef Psyche2003 het volgende:
Nu is het al laat, maar, de beloofde foto!!
http://picserver.student.(...)6VQ0X/picserver.jpeg
Dank jequote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:29 schreef Jambo het volgende:
Texelonia, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Voel je je goed of heb je af en toe al last van zwangerschapskwaaltjes?
Ahhhquote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:58 schreef LadyS het volgende:
Ik heb hier wel eens verteld over mijn vader (dat we niet echt veel contact hebben enzo)
Gisteren werd er een pakketje bezorgd en daar zaten allemaal kleertje isAllemaal van mijn vader en zijn vriendin gekregen
muts als ik ben, moest ik natuurlijk janken
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:14 schreef dutchie het volgende:
O en nog even iets. Ik wilde graag, als ik een meisje krijg, haar uithuwelijken aan Dylan.Deal?
![]()
Mag Beefcake dit ms zelf even beslissen ja?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:16 schreef LadyS het volgende:
[..]![]()
jemig, is het nou nog niet duidelijk dat BabyS al aan hem uitgehuwelijkt is![]()
*in sig zetten gaat*
is allang een deal, hoor!!!!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:18 schreef dutchie het volgende:
[..]
Mag Beefcake dit ms zelf even beslissen ja?![]()
*alvast een bruidschat naar huize Beefcake opstuurt*![]()
ow.. dat heb ik niet gezien, maar wrs zou ik ook gaan jankenquote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:11 schreef beefcake het volgende:
Hee LadyS daar hoef je geen muts voor te zijn hoor! Ik denk dat (bijna) idereen dan wel zou gaan janken! Ik wel iig!![]()
(Net als gister bij extreme makeover met die huizen. Toen hadden ze die vent uit Irak gehaald als verrassing. Ik hield het niet droog hoor)
O ja? Waar zijn de papieren dan?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:19 schreef LadyS het volgende:
[..]
is allang een deal, hoor!!!!![]()
Ja ik vond zo lief. Mijn vader is heel zakelijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:02 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ahhh, zo zie je maar weer wat zo'n kleintje allemaal losmaakt.
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:27 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Maar ik hoefde er niet van te huilen, dat vind ik zo mutsig![]()
![]()
Daarom kijk ik het liefste alleen TV. Ik krijg overal natte ogen van. Gisteren weer bij Extreme Makeover. En ik ben niet eens zwanger! Ik word nog emo als een bedrijf bij Radar de warme douche krijgt.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:51 schreef pluisje het volgende:
Ik moet al huilen als iemand "hoi" tegen me zegt
nou ja, bij wijze van spreken dan he
Niet zoveel zorgen maken hoor pluphy, ik ben ook diverse malen door diverse artsen bekeken vanwege het extreem vele vruchtwater maar er was bij mij geen enkele reden te vinden waarom het kwaad zou kunnen. Als het echt ernstig was, en ze hadden dat vermoeden, dan hadden ze gelijk wel alle registers open getrokken en je echt niet nog een week laten wachten.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:22 schreef phluphy het volgende:
Vandaag controle gehad i.v.m. (te) veel vruchtwater. Het was nog steeds boven het gemiddelde. Prachtige plaatjes van het kleintje gezien, dat wel![]()
Volgende week weer een echo, de 2e 'structurele/termijn' echo, met een verloskundige erbij, mijn eigen gyn en nog een tweede gyn. Om te kijken naar de betekenis van het vele vruchtwater.
3 artsen voor 1 patient.... zouden jullie je dan niet een beetje zorgen gaan maken?De gyn zei dat ik me geen zorgen moest maken, maar ik vind het zo gek allemaal.
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:48 schreef Tinkepink het volgende:
Ik voel me verder ook niet helemaal blij en ben erg huilerig. Vind zwanger zijn eigenlijk helemaal niet leuk.
Tuurlijk laat ik het weten Pluphy!quote:Veel succes bij de VK morgen. Laat je 't wel nog even weten? Is altijd leuk om te lezen!
Dat vraagt om een update in het grote buik-topicquote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:34 schreef snoopy het volgende:
Soms snap ik er niks meer van... De ene vind mijn buik al 'enorm' en de ander vind dat ie amper gegroeid isHebben jullie dat nou ook?
Morgen naar de VK. Hoor ik daar wel weer of ik nog op schema lig![]()
Potver, ik had dit berichtje onder een andere usernaam ingevoerd( mannie stond nog ingelogd) maar dat werkt dus ook niet helemaal logisch...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 21:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat vraagt om een update in het grote buik-topic![]()
En idd iedereen heeft een mening over je buik, de 1 vindt hem enorm en een paar seconden later vindt de ander het een een heel fijn buikje![]()
Misschien een idee voor de stripmakers in Belgie: Suske en Wiske en de PufPufClub!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 23:07 schreef Rottdog het volgende:
Heb niet veel tijd om te posten hoorde vanaaf pas dat we morgen toch best wel vroeg vertrekken naar de Huttenheugte en moet dus nodig gaan pakken. (had eerst nog pufclub
)
Als dat ding er eenmaal in zit, voel je er niks van hoor. En dat je plas er dan uit loopt voel je ook niks van. Alleen het erin doen en het eruit halenquote:Op woensdag 19 mei 2004 09:34 schreef dutchie het volgende:
Katheter hè? Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.![]()
Sorry Dutchquote:Op woensdag 19 mei 2004 09:34 schreef dutchie het volgende:
Beefcake. Kabouter houdt niet van wachtlijsten. Kan sowieso al slecht wachten, daarom dwingt ie dus nu een keizersnee af om er eerder te zijn.
Wow, wat heerlijkquote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:24 schreef Luchtbel het volgende:
Nu heb ik de wagen die ik echt het allerliefste wou, heb m'n buurmeisje geleend om hem te testen vandaag
Dikkequote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:48 schreef Tinkepink het volgende:
Morgen toch maar even naar de vrouwenarts, ook al zal er wel niets aan de hand zijn. Ik voel me verder ook niet helemaal blij en ben erg huilerig. Vind zwanger zijn eigenlijk helemaal niet leuk.
Mijn moeder heeft reuma en zij heeft er juist minder last van als het warmer wordt! Apart dat verschillende vormen zo anders reageren ook op het weer.quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:24 schreef pluisje het volgende:
Gelukkig hou ik niet al te veel vocht vast, maar dat beetje wat ik vasthou is wel megairritant, aangezien ik toch meestal al zodra het warm wordt met ontstoken handen en voeten rondloop, en dat wordt er nu niet echt beter op
Over 3,5 week ben ik 37 weken...en mag ik thuisbevallenquote:Op woensdag 19 mei 2004 10:40 schreef miss_dynastie het volgende:
3 1/2 week pluisje.... huh???
Ik zou het wel ff doen.... als ze tweedehands zijn sowieso, maar ook als ze uit de winkel komen weet je niet wie er allemaal met grijpgrage handjes aan heeft gezeten.quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:43 schreef Luchtbel het volgende:
Ik geloof dat ik een zonnesteek krijg maar euh moet je knuffeltjes ook wassen van te voren?
Wat vliegt de tijdquote:Op woensdag 19 mei 2004 10:53 schreef pluisje het volgende:
[..]
Over 3,5 week ben ik 37 weken...en mag ik thuisbevallen
Maar het kan net zo goed pas over 8,5 week komen
Daar moet je niet aan denkenquote:Op woensdag 19 mei 2004 10:53 schreef pluisje het volgende:
[..]
Maar het kan net zo goed pas over 8,5 week komen
Ja ze zijn nieuw, behalve wat van mijzelf is geweest. Mij vertrouw ik welquote:Op woensdag 19 mei 2004 10:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou het wel ff doen.... als ze tweedehands zijn sowieso, maar ook als ze uit de winkel komen weet je niet wie er allemaal met grijpgrage handjes aan heeft gezeten.
Geen pukkels.....wel uitslagquote:Op woensdag 19 mei 2004 10:56 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik heb trouwens sinds een week of 2 behoorlijk wat pukkelsZal ook wel aan de hormonen liggen denk ik? Of is het toevallig en ben ik de enige die er last van heeft?
Luchtbel, ik ga de knuffeltjes niet wassen denk ik... Tenzij iemand hier zegt dat het vreselijk nodig moet enzo...
dat heb ik ook als ik met dit weer teveel buiten benquote:Op woensdag 19 mei 2004 10:58 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Geen pukkels.....wel uitslag![]()
Ik heb geen jeuk meer eraan, goed ingesmeerd.quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:02 schreef LadyS het volgende:
[..]
dat heb ik ook als ik met dit weer teveel buiten ben
JEUEUEUEUEUEUEUK!!!![]()
![]()
Zwangerschapsdementiequote:Op woensdag 19 mei 2004 11:04 schreef Luchtbel het volgende:
weetikveelhoedatheetdaarmaarikbedoelduszegmaartussenwaarjeborsteneindigenenjebuikbegint
![]()
Misschien heeft het wel geen naam daarquote:Op woensdag 19 mei 2004 11:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zwangerschapsdementie
quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:06 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Misschien heeft het wel geen naam daar![]()
Als buitenstaander zou je er haast aan gaan twijfelen jahquote:Op woensdag 19 mei 2004 11:08 schreef LadyS het volgende:
Voor de rest gaat het wel
quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:10 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Maar smeer je jezelf wel goed in dan met olie ofzo
Huhm volgens mij kan je je beter iedere avond ofzo insmeren met iets hoor.quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:16 schreef LadyS het volgende:
[..]
Zodra ik weer last krijg zal ik het doen!!
Ik bedenk me net dat ik wat in huis hebquote:Op woensdag 19 mei 2004 11:20 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Huhm volgens mij kan je je beter iedere avond ofzo insmeren met iets hoor.
Ik heb een fles van die rozenolie van Weleda en daar smeer ik m'n buik (en die plekjes waarvan ik de naam niet weet) iedere avond mee in.
Is wel een beetje duur maar ik had hem voor m'n zwangerschap ook al en ik ben nu net op de helft dus hij gaat erg lang mee. Het is ook goed om je in te smeren in verband met je doorbloeding enzo.
quote:Daarnaast bouw je zo natuurlijk een optimale band op met je kindje die zo extra met je in contact komt; heb ik me laten vertellen![]()
Ja ik ga meteen het Riagg bellen om hier melding van te makenquote:Op woensdag 19 mei 2004 11:27 schreef LadyS het volgende:
heb ik nu geen band met mijn kindje, omdat ik in mijn hele zwangerschap tot nu toe maar 3x mijn buik heb ingesmeerd![]()
Hoeveel weken ben je nu Max??quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:49 schreef m@x het volgende:
Deze week krijgen we alleen maar goed nieuws.
Gisteren hebben meneerm@x en ik Snotje voor het eerst gevoeld. Ik had al een paar dagen het idee dat ik iets voelde, maar ik wist niet zeker of het Snotje was of dat mijn darmen aan het rommelen waren. Gisteren voelde het toch duidelijk niet als rommelende darmen, maar meer als ploepjes en toen ik meneerm@x even liet voelen toen voelde hij het ook!!!!!!!!!
Verder heb ik vandaag de bevestiging gekregen dat Snotje vanaf 1 januari een plekje heeft op de kinderopvang waar wij hem/haar graag naar toe wilden hebben. Nooit gedacht dat dat allemaal zo snel zou lukken.
Nou dames, ik ga jullie een weekje inruilen voor een strandstoeltje aan een prachtig Turks zwembad. Tot volgende week donderdag! Geniet van het mooie weer en nog even wachten met die babies tot ik terug ben!
Ik vrees dat je nog even geduld moet hebben, de meeste vrouwen voelen de baby pas echt bewegen zo rond de 20e week. Voor die tijd kan je het technisch gezien wel voelen, maar herken je het niet als zodanig. Veel vrouwen voelen het bij hun 2e kindje al wel wat eerder, omdat ze het gevoel sneller herkennen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:36 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Hoeveel weken ben je nu Max??
Ik lees in diverse bladen dat ik nu ook ongeveer zou kunnen voelen. Ga vrijdag mijn 15e week in....
Lijkt me zo gaaf om dat te voelen.....
Wanneer voelde iedereen het kindje??
Max prettige vakantie!!!!
Ik kan het me voorstellenquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:36 schreef Luchtbel het volgende:
En dan zeggen; je overdrijft, het zijn vast je hormonen![]()
Ik mik straks nog een flinke baksteen tegen die koppies vanaf m'n balkon ofzo![]()
Oh maar m'n huis is heel burgerlijk.....maar daar houdt het ook mee op.quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:51 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dan mag ik nu in een saai dorp in een burgelijk doorzon-rijtjeshuis wonen, ik ben er dolblij mee, zeker als ik dit nu weer van jou hoor.
Ik voelde het redelijk vroeg, rond 16 a 17 weken. Maar zoals Pluisje al zegt, meestal voel je het pas rond de 20e week voor het eerst (en zelfs als je het dan nog niet voelt, schijnt het absoluut geen reden tot ongerustheid te zijn. Sommigen gaan het pas voelen als ze 22 of 23 weken zijn!).quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:36 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik lees in diverse bladen dat ik nu ook ongeveer zou kunnen voelen. Ga vrijdag mijn 15e week in....
Lijkt me zo gaaf om dat te voelen.....
Wanneer voelde iedereen het kindje??
Ik had ze even een laten zien wat of dat die hormonen wel niet los kunnen makenquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:36 schreef Luchtbel het volgende:
En dan zeggen; je overdrijft, het zijn vast je hormonen![]()
Je bent geweldig!quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:24 schreef pluisje het volgende:
Dutch, ben je trots op me, qua positieve instelling?![]()
Ja joh, smeer het er nog even in.quote:Op woensdag 19 mei 2004 12:43 schreef pluisje het volgende:
Nou heb ik wel het geluk dat ik het Beautynieuws voor de FP schrijf, en regelmatig smeerseltjes moet testen om er wat zinnigs over te moeten schrijven. Ben ik dus dubbel nuttig bezig, en kost het me niet zo veel geld
Heerlijk Tinkepink, wat een opluchting!quote:Op woensdag 19 mei 2004 12:42 schreef Tinkepink het volgende: Maar er is helemaal niets aan de hand en buikje en baby maken het perfect.
Leuk he? Het zijn inderdaad "ploepjes" in het begin, maar dat wordt vanzelf nog een heel gestommel!quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:49 schreef m@x het volgende:Gisteren hebben meneerm@x en ik Snotje voor het eerst gevoeld. Ik had al een paar dagen het
Zeg dat welquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:15 schreef Luchtbel het volgende:Stomme rot blagen.
20/21 weken hieroquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:36 schreef Stiekemurd het volgende:Wanneer voelde iedereen het kindje??
Hoera! Altijd fijn te horen dat alles goed is.quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:56 schreef Bar_en_Mar het volgende:gistermiddag weer naar de verloskundige geweest, en alles was weer goed.
Geen ideequote:Op woensdag 19 mei 2004 15:27 schreef Evil-Cherry het volgende:Nieuwsgierige ikke; waarom mogen vrouwen die 7 maanden zwanger zijn geen autorijles meer krijgen?
Wat ik weet van mijn moeder (twee keer gestopt met de rijlessen) mag het niet meer.quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik had ze even een laten zien wat of dat die hormonen wel niet los kunnen maken![]()
![]()
Nieuwsgierige ikke; waarom mogen vrouwen die 7 maanden zwanger zijn geen autorijles meer krijgen? Mijn docent zegt vanwege het gevaar van een aanrijding, maar het lijkt me juist dat zoiets gevaarlijker is als het kind nog niet levensvatbaar is (plus dat een aanrijding altijd gevaarlijk is, of je nou zwanger bent of niet). Gaat het dan alleen maar om de verzekeringen van de rijscholen/CBR of zit er écht iets achter?
Maar waarom die grens? Een jonger kind is kwetsbaarder dan een groter kind, plus als je gaat bevallen met 7 maanden overleeft het kind het wel, een kind van 20 weken niet. Daarom snap ik die grens niet helemaal..quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:47 schreef jolene het volgende:
[..]
Wat ik weet van mijn moeder (twee keer gestopt met de rijlessen) mag het niet meer.
Omdat bij een aarijding het stuur in je buik kan klappen met alle gevolgen van dien. Denk dat het zelfde geld voor een airbag. en natuurlijk de schrik die je hebt zouden spontaan weeen op kunnen leveren.
Haha, ik wil ook wel even vertellen over de spulletjes die ontzettend stinken en die ik ook geacht wordt te gebruiken?quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:37 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ja joh, smeer het er nog even in.Je zit ons gewoon jaloers te maken met je gratis probeelseltjes.
![]()
Ja, maar ik denk dat ze van het ergste uitgaan, dus klem komen te zitten.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:51 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Maar waarom die grens? Een jonger kind is kwetsbaarder dan een groter kind, plus als je gaat bevallen met 7 maanden overleeft het kind het wel, een kind van 20 weken niet. Daarom snap ik die grens niet helemaal..
Gewoon een keertje een plantenspuit vullen met water en ze natspuiten. Dreigen dat je em de volgende keer met inkt vult. Moet je eens zien hoe gauw het afgelopen isquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:15 schreef Luchtbel het volgende:
Oke nu ben ik pissed. Ging ik al m'n hydrofiele doeken wassen en lakentjes en dekentjes en ophangen, gaan jongetjes uit de buurt er opzettelijk chocolademelk overheen spuiten. Al m'n lakentjes zitten er onder. Stomme rot blagen. En die rot moeder gaat ze niet eens voor me wassen, het zijn maar kinderen. Zei ze ook toen m'n band laatst leeg was, waarbij ze betrapt waren en toen bleek dat ze m'n post uit de brievenbus visten en in m'n container gooiden.
Ik zie dat Little-Angel een soortgelijk idee hadquote:Op woensdag 19 mei 2004 16:00 schreef Little-Angel het volgende:
Luchtbel, misschien ben ik een secreet maar als ik heb wel een leuk idee om die buurkindjes eens even een koekje van eigen deeg te geven. Je werkt toch in een speelgoedwinkel? Koop een leuke. ver schietende waterpistool en vul deze met inderdaad chocomelk. Eens kijken of ze het nog steeds leuk vinden als zij ook met bruine vlekken thuis komen.
Goed nieuws dusquote:Op woensdag 19 mei 2004 16:50 schreef snoopy het volgende:
Was weer helemaal okiedokie bij de VK. Ijzer was prima, bloeddruk laag (maar dat is normaal voor mij), baby precies op schema qua groei, hoofdje ligt naar beneden (maar kan nu nog draaien) en het hartje kloptje lekker regelmatig en rustig. Moet vanaf nu al om de 2 weken komen. Wat gaat het verdorie toch snel allemaal! Die eerste 12 weken leken een eeuwigheid te duren en nu hoef ik er nog maar 10![]()
Zou je denken? Ik heb nu waarschijnlijk zo'n ideaalbeeld in mijn hoofd: nog 4 weekjes werken en dan lekker 6 weken niksen. Ga ik er ook nog vanuit dat het zulk mooi weer wordt als de afgelopen dagenquote:Op woensdag 19 mei 2004 17:34 schreef phluphy het volgende:
[..]
Goed nieuws dus![]()
"Nog maar 10" ? Ik denk dat je over een paar weken zegt: ooohhhhh nog zo lang !
misschien is dat iets nieuws. ik heb zelf vijf jaar geleden afgereden toen ik 8 maanden zwanger was. (ik zakte trouwens wel, ik hoopte op een beetje medelijden van de examinator vanwege mijn dikke buik, maar helaas....)quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik had ze even een laten zien wat of dat die hormonen wel niet los kunnen maken![]()
![]()
Nieuwsgierige ikke; waarom mogen vrouwen die 7 maanden zwanger zijn geen autorijles meer krijgen? Mijn docent zegt vanwege het gevaar van een aanrijding, maar het lijkt me juist dat zoiets gevaarlijker is als het kind nog niet levensvatbaar is (plus dat een aanrijding altijd gevaarlijk is, of je nou zwanger bent of niet). Gaat het dan alleen maar om de verzekeringen van de rijscholen/CBR of zit er écht iets achter?
Nou is een keizersnede natuurlijk ook niet echt de natuur z'n gang laten gaan..quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:18 schreef dutchie het volgende:
Weet je wat ook ik me net realiseerde? Dat als het kaboutertje echt niet draait, het kaboutertje dan over 3 weken al zijn opwachting maakt. Dat maakt me blij en angstig tegelijk.
Even ter verduidelijking; het mannetje en ik neigen er steeds meer naar om het kleintje niet te laten draaien. Ergens in mijn hoofd roept een stemmetje dat het niet goed is voor het kleintje. Kind wordt uit een houding gehaald waar hij nou eenmaal lekker in ligt (helaas, dat wel). Dan is het ms beter om de natuur zijn gang te laten gaan. Als het kaboutertje wil draaien, dan draait ie wel en anders niet. Het idee dat we hiermee een bevalling opwekken staat me gewoon tegen, het klopt niet. Het is dan ook nog 4 weken te vroeg. Met 2 weken heb ik geen moeite, maar het kleintje moet gewoon zo lang mogelijk in mijn buik blijven zitten. Dat is gewoon het beste.
De twijfel knaagt dus behoorlijk.
Toch gek, ik heb altijd geroepen dat ons kaboutertje zich niet aan de afgesproken tijd zou houden. Heb altijd het idee gehad dat ie eerder zou komen en idd.![]()
Karin, ik zie dat je het lijstje hebt aangepast. Ik sta nu echt bovenaan.
Ik de "poortwachter".
Ik zal het zeker in de gaten houden, maar wat ik tot nu toe gelezen heb, is het gewoon zonneallergiequote:Op woensdag 19 mei 2004 20:15 schreef melonovy het volgende:
LadyS die jeuk moet je goed in de gaten houden, want het zou heel goed PUPPP kunnen zijn... Hier een linkje over wat PUPPP nu eigenlijk is, dan kun je het voor jezelf bepalen of dat is wat je hebt, of dat het gewone zwangerschapsjeuk is: http://www.angelfire.com/grrl/puppp/pupppsitebovenframe.htm
Frummel blijft lekker naar rechts gaan dus daar geen verandering in. Gisteravond nog een aanval gehad en heb ene vermoeden dat ik er vanavond/vannacht weer 1 krijgquote:Op woensdag 19 mei 2004 20:26 schreef phluphy het volgende:
Da's goed nieuws Anitra. Nog nieuws over de (status van de) nieren / ligging etc. ?
Ik doelde dus meer op het draaien. Wat bevalling/keizersnee betreft kies ik wat het beste is voor een kind. En geloof me een stuitbevalling kan (hoeft niet altijd natuurlijk) een zeer traumatische ervaring zijn voor zo'n kleintje. En in dat geval help ik de natuur graag een handje.quote:Op woensdag 19 mei 2004 20:08 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou is een keizersnede natuurlijk ook niet echt de natuur z'n gang laten gaan..Maar goed, ik snap het wel. Gewoon je gevoel volgen. Komt vast wel goed
![]()
Dat bedoelde ik ook helemaal niet...quote:Op woensdag 19 mei 2004 23:40 schreef Leah het volgende:
En een KS is ook "bevallen" hoor! Doe wat je hart je ingeeft Dutchie, ik heb Freek met een KS gekregen, en weet dat een eventuele volgende ook weer zo geboren zal worden, en ik heb me er geen moment een andere moeder om gevoeld!
quote:Op donderdag 20 mei 2004 04:09 schreef Sugar het volgende:
Weer wakker. Pijn in heup.... Plassen, dorst.![]()
Weet ik.quote:Op donderdag 20 mei 2004 00:27 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook helemaal niet...
Bij GAP zelf kun je niet bestellen, tenminste, precies op het moment dat je wil gaan afrekenen zie je opeens dat ze alleen binnen Amerika verzenden.quote:Op donderdag 20 mei 2004 10:38 schreef texelonia het volgende:
Wie had er tijdje geleden ook alweer kleren besteld uit Amerika, bij de winkel Gap? Is een favo winkel van mij namelijk, en vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt voordat je bestelling dan hier is, en hoeveel de verzendkosten ongeveer zijn.
Wil voor op vakantie wel wat leuke kleren hebben namelijk, en verwacht tegen die tijd toch wel een buikje..![]()
Ah, thanxquote:Op donderdag 20 mei 2004 10:46 schreef pluisje het volgende:
[..]
Bij GAP zelf kun je niet bestellen, tenminste, precies op het moment dat je wil gaan afrekenen zie je opeens dat ze alleen binnen Amerika verzenden.
Ik heb alles via EBay besteld, als je goed oplet dat je een betrouwbare verkoper te pakken hebt, kan er weinig misgaan. Er lopen er verschillende rond die er een heel handeltje in hebben, die kopen GAP zwangerschapskleding in bij Outletstores, en verkopen het via Ebay.
Als het goed is vind je via deze link http://search.ebay.com/ga(...)QsorecordsperpageZ50 alle GAP zwangerschapskleding die momenteel wordt aangeboden, die wereldwijd verzonden kan worden.
Wat de verzendkosten zijn is afhankelijk van het gewicht, bij bv 2 shirtjes zit je al snel aan de plusminus 10 dollar, maar dan heb je het wel binnen een kleine week in huis. En de dollarkoers is gunstig
Als je vastloopt ofzo mag je me ook wel mailen, pluisje@fok.nl
M'n zus is er ook helemaal weg van, en die gaat nog wel een keertje naar New York waarschijnlijk, kan ze ook weer wat voor me meenemenquote:Op donderdag 20 mei 2004 10:58 schreef pluisje het volgende:
Dutchie, ik vind het leuk hoor
Tex...I know...ik heb al heel wat stoere GAPpakjes laten overkomen, zo schattig
Je mag gewoon rijden hoor.even navragen aan de VK.quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:52 schreef Angel22 het volgende:
21 september...
Dat duurt nog een bloody hele maand!quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:49 schreef LadyS het volgende:
De zomerbabyboom kan beginnen![]()
Ja maar daarna is het 24/7 online zijnquote:Op donderdag 20 mei 2004 18:02 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dat duurt nog een bloody hele maand!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |