abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 mei 2004 @ 22:12:07 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_19181799
De schadelijkheid van drugs, oorzaak en aanleiding
- door Bansheeboy -

Wat zijn drugs en waarom ?

Stimulerend

Bij gebruik van deze middelen krijgt de gebruiker of verkoper het gevoel meer energie te hebben en alerter te zijn. Vaak voelt men zich dan tijdens bv. straatvoetbaltoernooien de organisator van het geheel, terwijl in veel gevallen hij of zij slechts een voorbijganger is of een simpele medespeler.

Verdovend

Hierbij krijgt de gebruiker of verkoper het effect van een roes. Door de kalmerende en ontspannende werking worden de scherpe kantjes van het leven wat minder scherp of volledig weggedrukt. Zo kijkt men dan nooit naar het einde van "Ron's Honeymoonquiz" omdat die in het onderbewuste wordt "afgekeken".

Bewustzijnsveranderend

Bij het gebruik hiervan veranderen de stemming en waarneming: de wereld ziet er (heel) anders uit. Voorbeelden van middelen met een bewustzijnsveranderende werking zijn LSD en andere tripmiddelen. Veel gebruikers van dit soort middelen wanen zich dan als grondlegger van belangrijke visies of theorieën, zo zijn er gebruikers geweest die dachten dat zij de daadwerkelijke grondleggers waren van de omstreden evolutie-theorie van Darwin en de zijnen.

Wanneer we uitgaan van de werking zijn alcohol, koffie en tabak dus ook drugs.

Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook problemen dan ?

Ja. De problemen zijn meer dan op 2 of 3 handen te tellen. Veel jongeren maken hun opleiding niet af, oudere gebruikers komen vaak in financiële problemen en kunnen steeds moeilijker aarden in de samenleving, vaak vervallen zij in het criminele circuit en verzorgen veel overlast rond sauna's en skate-aangelegenheden. Make-up en randartikelen worden steeds schaarser omdat zwaarverslaafden dit soort artikelen als eerst ontvreemden.

Als er dan problemen zijn, hoe lossen we dit op ?

De enige manier om deze problemen die met elkaar samenhangen structureel op te lossen is een onhernoembaar wettelijk verbod op dergelijke middelen. Zowel medisch, taalkundig als maatschappelijk is bewezen dat het gebruik van drugs zo goed als geen enkel voordeel op levert. sterker nog, het is schadelijk voor de samenleving en de werkgelegenheid die door de (kleine) criminaliteit erop achteruit gaat.

Bronnen: Google, Bibliotheek, R. van der Kroft

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 16-05-2004 22:18:03 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 16 mei 2004 @ 22:15:19 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19181905
Een goed essay BansheeBoy, alhoewel het op enkele punten toch wel wat tekort schiet. Maar dat zijn enkel details en daar zal ik je verder ook niet lastig mee vallen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19182310
quote:
Op zondag 16 mei 2004 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:

Ja. De problemen zijn meer dan op 2 of 3 handen te tellen. Veel jongeren maken hun opleiding niet af, oudere gebruikers komen vaak in financiële problemen en kunnen steeds moeilijker aarden in de samenleving, vaak vervallen zij in het criminele circuit en verzorgen veel overlast rond sauna's en skate-aangelegenheden. Make-up en randartikelen worden steeds schaarser omdat zwaarverslaafden dit soort artikelen als eerst ontvreemden.

De enige manier om deze problemen die met elkaar samenhangen structureel op te lossen is een onhernoembaar wettelijk verbod op dergelijke middelen. Zowel medisch, taalkundig als maatschappelijk is bewezen dat het gebruik van drugs zo goed als geen enkel voordeel op levert. sterker nog, het is schadelijk voor de samenleving en de werkgelegenheid die door de (kleine) criminaliteit erop achteruit gaat.
Waar zijn je bewijzen?
quote:

Noem je dat een bron? De bibliotheek haha...

Is Robert van der Kroft niet de tekenaar van Sjors en Sjimmie?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 16 mei 2004 @ 22:31:49 #4
13462 BansheeBoy
pi_19182364
quote:
Op zondag 16 mei 2004 22:29 schreef teknomist het volgende:
Is Robert van der Kroft niet de tekenaar van Sjors en Sjimmie?
Ja, die heb ik daar weleens over gesproken, sterker nog, zijn strips zijn een voorbeeld voor elke jongere !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_19182424
Dus je vind dat we alcohol moeten verbieden?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_19182557
quote:
-essay-
Eeeh ik ben het niet helemaal helemaal niet met je eens.

Dat over de criminaliteit is wel erg uit de lucht gegrepen. En het is helemaal niet waar dat drugs gelijk lijden tot het criminele curcuit. Slechts een klein deel van de drugs gebruikers zet door tot verslaafde en gaat de crinialitiet in.

Het gevaar van drugs ligt aan jezelf het kan verslavend zijn maar dat heb je zelf in de hand als jij emotioneel niet sterk in je schoenen staat dan raak je uiteindelijk verslaafd. Maar als jij zeft zegt: "ik gebruik dit (voorlopig) niet meer" kan een drug je niet verslaven en kan het je leven verrijken.

De gemiddelde drugsgebruiker is trouwens per defenitie niet verslaafd en dom ofzo laat staan veroorzaken zij overlast. Omdat sommige dit doen is het voor de mens makkelijk om alles over een kam te scheren en dat hoort niet. "generalisatie mag niet" voorbeeld: Omdat een voetballer een rel veroorzaakt denkt iemand dat ze dat allemaal doen terwijl dat niet waar is.

Mijn mening is dat drugs net zo gevaarlijk zijn als de gebruiker. De hoeveelheid word door hem/haar bepaald en ook zijn gedrag. Laat voor jou ook duidelijk zijn dat er drugs gebruikers en drugs misbruikers zijn de 1e groep is de stille niet relschoppende groep de 2e veroorzaakt problemen en daar heeft iedereen het over.

* gaylordfukker is trots op zijn eigen essay
pi_19182559
lol wat een essay zeg :-( om van te huilen, als er 10% van klopt is het veel.

Ik heb mij nog nooit DE man gevoeld van drugs, heb nog nooit gedacht dat ik een of andere theorie heb uitgevonden en uw oplossing klopt helemaal niet !!! Die middelen zijn nu ook bij wet verboden en zijn ze daarom weg ? NO WAY
Maatschappelijke problemen ? ik denk als bepaalde mensen af en toe een jointje zouden roken of dergelijke beter zouden functioneren.
Tenzij je leraar ultra-conservatief is zou ik rap deze essay opdoeken en herbeginnen.
Pain is weakness leaving the brain !
  zondag 16 mei 2004 @ 22:41:45 #8
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_19182682
Dit doet me denken aan die politieconference in Fear and Loathing in Las Vegas
quote:
Know your dope fiend. Your life may depend on it. You won't be able to see his eyes from tea shades, and his knuckles will be white from inner-tension, and, his pants will be crusted with semen from constantly jacking-off when he can't find a rape victim.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_19183028
Weer zo'n zelfde essay (ingegeven door je geloof) als degene welke je plaatste voor Alcohol, beetje jammer
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 16 mei 2004 @ 22:54:39 #11
73304 pulsar2kx
1986 - 2006
pi_19183107
quote:

- door Bansheeboy -

De enige manier om deze problemen die met elkaar samenhangen structureel op te lossen is een onhernoembaar wettelijk verbod op dergelijke middelen.

zondag 16 mei 2004 @ 23:02:49 #12
73304 pulsar2kx
1986 - 2006
pi_19183358
De rest van je essay klopt trouwens ook voor geen kant en is veel te slecht beargumenteerd.

Ga je schamen
pi_19183384
quote:
Op zondag 16 mei 2004 23:02 schreef pulsar2kx het volgende:
De rest van je essay klopt trouwens ook voor geen kant en is veel te slecht beargumenteerd.

Ga je schamen
Idd GA JE SCHAMEN KRENG
pi_19183483
Bansheeboy-essay
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19188051
Nope, laatste waarschuwing.

[ Bericht 84% gewijzigd door yvonne op 17-05-2004 09:56:19 ]
  maandag 17 mei 2004 @ 09:34:51 #16
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19188123
Het betoog van Dr Gonzo in Fear and loathing klinkt nog betrouwbaarder...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 17 mei 2004 @ 09:38:12 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19188166
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:28 schreef Schepseltje het volgende:
*nope*
Dat zal hij uiteindelijk wel gaan hoor, hij drinkt geen alcohol, gebruikt geen drugs; het enige wat hij verder nog hoeft te doen is ongelukken vermijden en hij zal uiteindelijk op een gewone manier doodgaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door yvonne op 17-05-2004 09:56:52 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 17 mei 2004 @ 09:39:16 #18
13462 BansheeBoy
pi_19188180
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:34 schreef HAL9000S het volgende:
Het betoog van Dr Gonzo in Fear and loathing klinkt nog betrouwbaarder...
Kun je dat ook onderbouwen dan ?

pi_19188187
Goed essay man! .
pi_19188220
Weer zo'n legendarisch essay van BSB!

Problemen rond sauna'a
Schaarsheid van make up artikelen
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 17 mei 2004 @ 09:52:40 #21
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_19188361
Een matige poging tot humor, hier en daar een glimlach, voor de rest weer een topic waar iedereen wat in kan schreeuwen.
Slechte essay hoor
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_19188416
quote:
Veel gebruikers van dit soort middelen wanen zich dan als grondlegger van belangrijke visies of theorieën
Wat een zelfkennis
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19188536
quote:
- door Bansheeboy -

Stimulerend

Bij gebruik van deze middelen krijgt de gebruiker of verkoper het gevoel meer energie te hebben en alerter te zijn. Vaak voelt men zich dan tijdens bv. straatvoetbaltoernooien de organisator van het geheel, terwijl in veel gevallen hij of zij slechts een voorbijganger is of een simpele medespeler.
Dus als ik energiek en alert ben is er kans dat ik denk dat ik voorzitter ben van mijn buurtcomité?
Sjongejonge, je hebt het over het overdreven zelfvertrouwen en de grootheidswaanzin die snuivers vaak hebben, neem ik aan? Van welke planeet kom jij?
quote:
Verdovend

Hierbij krijgt de gebruiker of verkoper het effect van een roes. Door de kalmerende en ontspannende werking worden de scherpe kantjes van het leven wat minder scherp of volledig weggedrukt. Zo kijkt men dan nooit naar het einde van "Ron's Honeymoonquiz" omdat die in het onderbewuste wordt "afgekeken".
Yep, standaard procedure: spuit in je arm en Ron op de buis! Het is tenslotte zaterdag! Je leeft maar één keer!
quote:
Bewustzijnsveranderend

Bij het gebruik hiervan veranderen de stemming en waarneming: de wereld ziet er (heel) anders uit. Voorbeelden van middelen met een bewustzijnsveranderende werking zijn LSD en andere tripmiddelen. Veel gebruikers van dit soort middelen wanen zich dan als grondlegger van belangrijke visies of theorieën, zo zijn er gebruikers geweest die dachten dat zij de daadwerkelijke grondleggers waren van de omstreden evolutie-theorie van Darwin en de zijnen.
..of je zet een cd-tje op...
quote:

En nog maar eens: van welke planeet kom jij? Kom je wel eens in een drogist? Ooit meegemaakt dat er een groot mascaratekort was ivm junkie-overlast?
quote:

De enige manier om deze problemen die met elkaar samenhangen structureel op te lossen is een onhernoembaar wettelijk verbod op dergelijke middelen.
Je...bedoelt....een wet tegen drugs ????? Wat revolutionair! Waarom zijn we daar niet op gekomen!? Wacht, ik heb nog een idee! Ik, ik noem het "The war on drugs". Wat? Bestaat dat al?
quote:
Zowel medisch, taalkundig als maatschappelijk is bewezen dat het gebruik van drugs zo goed als geen enkel voordeel op levert. sterker nog, het is schadelijk voor de samenleving en de werkgelegenheid die door de (kleine) criminaliteit erop achteruit gaat.
Taal-kunde. Wetenschap die de taal bestudeert... Wat dacht je, ik ruk een drielettergrepenwoord uit het woordenboek?

Okay, jouw enige "oplossing" die je aan weet te dragen is een wet die er al is? Ik zou zeggen: gebruik zelf in godsnaam eerst wat geestverruimende middelen voordat je weer iets in elkaar breit, dan bid ik ondertussen dat je nooit bij de overheid terecht komt, ok?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 17 mei 2004 @ 10:03:43 #24
19105 Noayla_
Love me tender
pi_19188549
Kernachtig en krachtig topstuk! Kan zo naar de drukker!

Je bent de eerste die ook het zijdelingse effect van drugs op een straatvoetbaltoernooi aanstipt; hulde hiervoor!

Om het nog lezenswaardiger te maken en een groter publiek te bereiken zou ik de te verwachten schaarste van make-up en aanverwante artikelen nog iets meer uitdiepen trouwens.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_19188552
quote:
Deze is wel grappig
  Admin maandag 17 mei 2004 @ 10:04:01 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19188553
Beetje opgeschoond, naar GC, waar je ook de andere essays kunt bewonderen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_19188804
MIsschien moet hij zelf eens geestverrruimende middelen gebruiken eer hij een goed essay kan schrijven :-) Zoals hij zelf beweert in zijn essay...

Denk niet dat de TS het eigenlijk echt serieus neemt...
pi_19189079
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:28 schreef Schepseltje het volgende:
Nope, laatste waarschuwing.
laatste? wtf heb ik nou weer fout gedaan
  maandag 17 mei 2004 @ 10:33:12 #29
13462 BansheeBoy
pi_19189117
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:30 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

laatste? wtf heb ik nou weer fout gedaan
Je had mij de dood in gewenst, wees blij dat je niet per direct geperm-banned bent

pi_19189206
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je had mij de dood in gewenst, wees blij dat je niet per direct geperm-banned bent

Nee ik stelde mezelf de vraag waarom je niet 'gewoon' kon overlijden, uit angst dat je vermoord zou worden of door een ongeluk of ziekte om het leven zou komen. Ik ben immers zeer gesteld op je gezondheid
  maandag 17 mei 2004 @ 10:44:07 #31
13462 BansheeBoy
pi_19189317
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:38 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Nee ik stelde mezelf de vraag waarom je niet 'gewoon' kon overlijden, uit angst dat je vermoord zou worden of door een ongeluk of ziekte om het leven zou komen. Ik ben immers zeer gesteld op je gezondheid
MAUAHAHAAHAHAHAHAHA

pi_19189385
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Zit je aan de botox ofzo?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_19189397
niet echt een interressante tpic, maar goed, als je niets beters te doen hebt.

alias de gokkast
  maandag 17 mei 2004 @ 11:40:06 #34
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_19190356
Cool stukkie, maar wat zou een probleemfiguur nou in vredesnaam in de sauna of skate aangelegenheden te doen hebben
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_19190700
quote:
Op maandag 17 mei 2004 11:40 schreef Harry_Sack het volgende:
Cool stukkie, maar wat zou een probleemfiguur nou in vredesnaam in de sauna of skate aangelegenheden te doen hebben
Kom jij weleens in een speelgoedwinkel of op een parkeerplaats?
  maandag 17 mei 2004 @ 12:04:35 #36
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_19190837
quote:
Op maandag 17 mei 2004 11:57 schreef Bayer het volgende:

[..]

Kom jij weleens in een speelgoedwinkel of op een parkeerplaats?
nee, al het speelgoed dat ik wil hebben, vind je niet in de speelgoedwinkel en een auto heb ik ook al niet.

Maar om nou de suggestie te wekken dat je in plaats daarvan maar in de sauna of 'skateaangelegenheden' gaat rondhangen, vind ik vergezocht, een beetje conservatief-jaren-70-op-de-brandstapelmaterie zelfs.. Het valt me nog mee dat er geen speelhallen bij staat
pi_19191103
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:04 schreef Harry_Sack het volgende:
Maar om nou de suggestie te wekken dat je in plaats daarvan maar in de sauna of 'skateaangelegenheden' gaat rondhangen, vind ik vergezocht, een beetje conservatief-jaren-70-op-de-brandstapelmaterie zelfs.. Het valt me nog mee dat er geen speelhallen bij staat
Eh nee, dat bedoelde ik niet.
Lees dit, en je weet alles.
  maandag 17 mei 2004 @ 12:29:50 #38
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_19191278
o ja...
  maandag 17 mei 2004 @ 13:03:50 #39
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_19191967
quote:
Die vind ik wel weer mooi gevonden Denk wel dat je op moet letten dat je leraar je niet extra in de gaten gaat houden omdat dit erg veel lijkt op een persoonlijke ervaring.

Maar aan de rest moet je toch nog wat bijschaven maar die punten zijn eigenlijk al genoemd.
Vampire Romance O+
pi_19194215
bansheeboy , wat heb je te zeggen op de post van Mwanatabu?
  maandag 17 mei 2004 @ 15:02:46 #41
13462 BansheeBoy
pi_19195172
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dus als ik energiek en alert ben is er kans dat ik denk dat ik voorzitter ben van mijn buurtcomité?
Sjongejonge, je hebt het over het overdreven zelfvertrouwen en de grootheidswaanzin die snuivers vaak hebben, neem ik aan? Van welke planeet kom jij?
[..]
Ja, dat is ik precies wat ik bedoel, ik ben blij dat je het omschrijft op dezelfde manier als ik zou doen
quote:
Yep, standaard procedure: spuit in je arm en Ron op de buis! Het is tenslotte zaterdag! Je leeft maar één keer!
quote:
En nog maar eens: van welke planeet kom jij? Kom je wel eens in een drogist? Ooit meegemaakt dat er een groot mascaratekort was ivm junkie-overlast?
Ik kom van planeet aarde Maar goed, ja het komt hier in Dordt steeds vaker voor, veel drogisterijen verkopen enkel nog maar op bepaalde tijdstippen van de dag make-up artikelen uit angst voor diefstal e.d.
quote:
Je...bedoelt....een wet tegen drugs ????? Wat revolutionair! Waarom zijn we daar niet op gekomen!? Wacht, ik heb nog een idee! Ik, ik noem het "The war on drugs". Wat? Bestaat dat al?
Taal-kunde. Wetenschap die de taal bestudeert... Wat dacht je, ik ruk een drielettergrepenwoord uit het woordenboek?
Ja, ik bedoel een wet tegen drugs die het DAADWERKELIJK verbiedt, en niet die schijnheilige gedoogpraktijken
quote:
Okay, jouw enige "oplossing" die je aan weet te dragen is een wet die er al is? Ik zou zeggen: gebruik zelf in godsnaam eerst wat geestverruimende middelen voordat je weer iets in elkaar breit, dan bid ik ondertussen dat je nooit bij de overheid terecht komt, ok?
Helaas is dit inhoudelijk erg zwak, derhalve ga ik hier niet op in vanwege de off-topic perikelen die hier in aanwezig zijn

maandag 17 mei 2004 @ 15:04:44 #42
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_19195231
Het juiste woord is bewustzijnsverruimend, .
-
  maandag 17 mei 2004 @ 15:14:52 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_19195505
quote:
Ik kom van planeet aarde Maar goed, ja het komt hier in Dordt steeds vaker voor, veel drogisterijen verkopen enkel nog maar op bepaalde tijdstippen van de dag make-up artikelen uit angst voor diefstal e.d.
offtopic: En wanneer wel en wanneer niet dan
Vampire Romance O+
pi_19195616
Mooi essay, BansheeBoy, je reputatie is terecht, je bent waarlijk een begaafd schrijver en filosoof.
  maandag 17 mei 2004 @ 15:20:22 #45
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_19195641
Natuurlijke geestverruimers verbieden is zeggen dat God een fout heeft gemaakt.
Wat vind jij van deze stelling BSB?
De Marijuanaplant is een creatie van God, waarom wordt deze dan verboden? .
Wie zijn wij om God te verbeteren? .
-
  maandag 17 mei 2004 @ 15:22:00 #46
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19195680
hella de join

phonetisch is dat paas mij die joint in het arabisch.
  maandag 17 mei 2004 @ 15:25:28 #47
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_19195764
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:22 schreef Silmarwen het volgende:
hella de join

phonetisch is dat paas mij die joint in het arabisch.
Paas maar door hoor .
-
  maandag 17 mei 2004 @ 15:27:30 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19195795
Als eigenaar van deze site, heb ik het einde van het topic niet bewust doorgelezen, maar ben wel van mening dat dit topic volgens mijn kernsplitings-theorie inslaat als een bom.

Hulde BSB.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 17 mei 2004 @ 15:32:57 #49
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_19195941
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:27 schreef Sidekick het volgende:
Als eigenaar van deze site, heb ik het einde van het topic niet bewust doorgelezen, maar ben wel van mening dat dit topic volgens mijn kernsplitings-theorie inslaat als een bom.

Hulde BSB.
Het heeft mij aan het denken gezet.
Ik zie nu in dat het leven dat ik lijd het leven van een zondaar is.
Ik wil mij keren tot de Islam, mij om laten dopen tot Ali Superpolm en mij laten besnijden.
Mijn onreine ziel zal gezuiverd worden tijdens de Jihad terwijl ik een zak met opium bij mij heb.
-
  maandag 17 mei 2004 @ 15:40:39 #50
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19196133
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:32 schreef Dr.Daggla het volgende:

en mij laten besnijden.
Ben je een Jood ofzo?
  maandag 17 mei 2004 @ 15:46:38 #51
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_19196312
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ben je een Jood ofzo?
Dan was ik toch allang besneden gekkie, .
-
pi_19196878
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:02 schreef BansheeBoy het volgende:

Helaas is dit inhoudelijk erg zwak derhalve ga ik hier niet op in vanwege de off-topic perikelen die hier in aanwezig zijn
De pot verwijt de ketel... En jongen, jij ziet zelfs kans om binnen je eigen "essay" nog off-topic te raken met je make-upschaarste en hallucinerende straatvoetballers.
De Honeymoonquiz, hoe kóm je erop...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 17 mei 2004 @ 16:22:06 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19197138
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:09 schreef Mwanatabu het volgende:

De Honeymoonquiz, hoe kóm je erop...
Hij had ook Ted de Braak kunnen noemen om jouw generatie meer aan te spreken, maar dat deed hij dus niet, en dat moet een signaal naar jou zijn dat je niet gewenst bent.
pi_19197791
Mijn generatie? Ik ben net 27. Da's ms wel oud, maar niet oud genoeg om in 1 zin met Ted de genoemd te worden.
pi_19198150
Banshee, ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar: ik ben het met je eens.
  maandag 17 mei 2004 @ 17:30:30 #56
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19198681
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn generatie? Ik ben net 27. Da's ms wel oud, maar niet oud genoeg om in 1 zin met Ted de genoemd te worden.
U bent meer een Frank Marsmeijer-kind-of-guy?
pi_19198775
quote:
[quote]

[/quote]

hoe kom je in godsnaam op het idee om de honeymoonquiz in je essay te betrekken...
pi_19199052
quote:
Op maandag 17 mei 2004 17:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

U bent meer een Frank Marsmeijer-kind-of-guy?
Masmeijer! Het is Mas-meijer!!! Spel de naam van mijn idool dan iig goed!
  zondag 8 augustus 2004 @ 19:42:50 #59
13462 BansheeBoy
pi_21137516
Ook dit topic moet verder me dunkt

pi_21137681
pfff rare vraag die eigenljk niet ergens thuishoort.

Is het mogelijk dat men rapper dronken wordt van alcohol als men cortizone moet nemen ?
  zondag 8 augustus 2004 @ 19:53:28 #61
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21137831
Hoe zou jij je voelen als er een verbod op jou kwam? Dat je niet eens je mond mocht open trekken?

Ieder verbod is kut, alweer kut. Tegen een boom pissen als je moet pissen en dat niet mogen is kut, ik ga toch niet mijn broek vervuilen?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 14 november 2004 @ 21:17:37 #62
13462 BansheeBoy
pi_23315762
Waarom is dit topic geen topper ? ! Er moeten gezien de scherpheid van het onderwerp minsten 5 pagina's komen

pi_23396457
quote:
Op zondag 16 mei 2004 22:33 schreef teknomist het volgende:
Dus je vind dat we alcohol moeten verbieden?
jep plus drugs
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 23 maart 2005 @ 17:01:16 #64
13462 BansheeBoy
pi_25687192
Zijn er al nieuwe onderzoeken die mijn theorien bevestigen noch ontkennen ?
pi_25688065
Ik heb net twee gram pudra blanca besteld, dus ik laat het je straks wel effe weten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:57:25 #66
13462 BansheeBoy
pi_25891920
  vrijdag 1 april 2005 @ 14:59:48 #67
13462 BansheeBoy
pi_25907258
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 17:36 schreef Hathor het volgende:
Ik heb net twee gram pudra blanca besteld, dus ik laat het je straks wel effe weten.
En ?

maandag 11 april 2005 @ 17:23:47 #68
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_26151252
quote:
- door Bansheeboy -

BanSheeBoy De enige echte Fokker die denkt wat ie vindt!

Stimulerend

Verdovend

Bewustzijnsveranderend

Wanneer we uitgaan van de werking zijn alcohol, koffie en tabak dus ook drugs.

Ziet er goed uit - ik zou het opsturen naar een uitgeverij.
pi_26151551
quote:
Op zondag 16 mei 2004 22:54 schreef pulsar2kx het volgende:

[..]

Nou als je dit zo slecht vindt, reageer er dan op met een tegenargument. Als dat zijn mening is kun jij die ontkrachtigen. Wat jij nu doet is wel heel slap.
pi_26152655
Provocerend zoals altijd.
pi_26152913
quote:
Op maandag 11 april 2005 18:27 schreef dawg het volgende:
Provocerend zoals altijd.
Het is toch de bedoeling mensen aan het denken te zetten en er op te reageren.
  maandag 11 april 2005 @ 23:14:35 #72
13462 BansheeBoy
pi_26159726
quote:
Op maandag 17 mei 2004 17:05 schreef Toeps het volgende:
Banshee, ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar: ik ben het met je eens.
Ik had niet anders verwacht

dinsdag 12 april 2005 @ 11:09:40 #73
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_26166506
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht

Ik ben het ook met je eens!

dinsdag 12 april 2005 @ 16:30:56 #74
96224 Lady-SNAKE
Nee...jij trekt volle zalen!!!
pi_26173686

[/quote]

Doordat mijn vriend verslaafd is geweest is hij naar Groningen verhuisd... Was hij nooit verslaafd geweest dan had ik hem waarschijnlijk nooit ontmoet... Daarmee wil ik niet zeggen "lang leve de verslaafden" Verder wil ik er nog even wat over kwijt dat hij er nix aan over heeft gehouden behalve een neusschotje met een gat erin..maar zelfs dat zal ook wel eens mode worden hahaha
It doesn't take a talent to be mean...
pi_32713206
quote:
- door Bansheeboy -

Jij stelt dus dat het gebruik van drugs geen enkel voordeelt oplevert en daarom maar verboden zou moeten worden? Er zijn wel meer dingen in het leven zinloos, en die zinloze dingen zijn misschien wel de zaken die het leven juist interessant maakt. S'avonds zinloos bier zuipen met vrienden ervaar ik als een kwaliteit. Ik ervaar de werking van drugs als iets prettigs, voordelig( dat dan misschien volgens jou zinloos is). Waarom zou het perse een doel moeten hebben, voordelig moeten zijn?

Is het nou niet juist het mooie dat mensen dat voor zichzelf kunnen bepalen, of ze wel of niet drugs gebruiken? Mensen kun je wel constant tegen zichzelf beschermen maar wat levert dat dan op. Minder overlast, heel misschien, ik betwijfel het. De keuze van mensen om zelf te bepalen wat ze doen is volgens mij toch wel een stuk belangrijker. En dat komt juist in het gedrang.

Alcoholgebruik onder jongeren is iets dat je niet op deze manier oplost. Die taak ligt bij de ouders. Als je dingen gaat verbieden zul je juist zien dat kinderen nog meer de neiging hebben om die dingen te gaan doen.

Ik kan ook stellen dat het verbieden van drugs net zo goed problemen oplevert. Illegale handel neemt toe, grote georganiseerde criminaliteit neemt dus ook toe, meer politie voor nodig, inkomsten vergaring door accijnz nemen af. Daar tegenover staat dan dat de kleine criminaliteit afneemt, en dat mensen beschermt worden tegen zichzelf. Maar zijn er nu niet meer nadelen bijgekomen dan voordelen, is het misschien dan toch niet zo voordelig om het te verbieden?

Kijk bijvoorbeeld naar de VS, waar men een hele grote kluif heeft om drugscriminaliteit aan te pakken, zonder goed resultaat overigens.

Zinloze maatregel naar mijn mening, die meer nadelen oplevert dan voordelen:P
pi_32713457
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jij stelt dus dat het gebruik van drugs geen enkel voordeelt oplevert en daarom maar verboden zou moeten worden? Er zijn wel meer dingen in het leven zinloos, en die zinloze dingen zijn misschien wel de zaken die het leven juist interessant maakt. S'avonds zinloos bier zuipen met vrienden ervaar ik als een kwaliteit. Ik ervaar de werking van drugs als iets prettigs, voordelig( dat dan misschien volgens jou zinloos is). Waarom zou het perse een doel moeten hebben, voordelig moeten zijn?

Is het nou niet juist het mooie dat mensen dat voor zichzelf kunnen bepalen, of ze wel of niet drugs gebruiken? Mensen kun je wel constant tegen zichzelf beschermen maar wat levert dat dan op. Minder overlast, heel misschien, ik betwijfel het. De keuze van mensen om zelf te bepalen wat ze doen is volgens mij toch wel een stuk belangrijker. En dat komt juist in het gedrang.

Alcoholgebruik onder jongeren is iets dat je niet op deze manier oplost. Die taak ligt bij de ouders. Als je dingen gaat verbieden zul je juist zien dat kinderen nog meer de neiging hebben om die dingen te gaan doen.

Ik kan ook stellen dat het verbieden van drugs net zo goed problemen oplevert. Illegale handel neemt toe, grote georganiseerde criminaliteit neemt dus ook toe, meer politie voor nodig, inkomsten vergaring door accijnz nemen af. Daar tegenover staat dan dat de kleine criminaliteit afneemt, en dat mensen beschermt worden tegen zichzelf. Maar zijn er nu niet meer nadelen bijgekomen dan voordelen, is het misschien dan toch niet zo voordelig om het te verbieden?

Kijk bijvoorbeeld naar de VS, waar men een hele grote kluif heeft om drugscriminaliteit aan te pakken, zonder goed resultaat overigens.

Zinloze maatregel naar mijn mening, die meer nadelen oplevert dan voordelen:P
Dus jij zoekt serieus speciaal naar dit topic? Doe even normaal. 11 april gast.
pi_32713720
ik kwam in dit topic via een ander topic waarin bsb poste dude.
  donderdag 1 december 2005 @ 09:56:54 #78
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32719920
BSB, mag ik dan even antwoord op de volgende vraag:

Jij wilt dat drugs verboden moet worden, vind je dan ook dat alcohol en cafeine verboden moet worden? Beide zijn verslavend, hebben zeker een sterk effect in je lichaam en zorgen vaak voor sociale problemen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 1 december 2005 @ 10:19:06 #79
13462 BansheeBoy
pi_32720411
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:56 schreef maniack28 het volgende:
BSB, mag ik dan even antwoord op de volgende vraag:

Jij wilt dat drugs verboden moet worden, vind je dan ook dat alcohol en cafeine verboden moet worden? Beide zijn verslavend, hebben zeker een sterk effect in je lichaam en zorgen vaak voor sociale problemen.
Aangaande alcohol is onderstaande link wel goede literatuur:

Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !

Wat cafeïne betreft, dit is absoluut niet te vergelijken. :

²
  donderdag 1 december 2005 @ 10:39:29 #80
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32720811
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Aangaande alcohol is onderstaande link wel goede literatuur:

Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !

Wat cafeïne betreft, dit is absoluut niet te vergelijken. :

²
Wel Moet jij eens kijken hoeveel mensen niet kunnen leven zonder cafeine, dat is precies hetzelfde alleen het is algemeen geaccepteerd dat je koffie drinkt.... Maar cafeine is gewoon een drug...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')