Waar zijn je bewijzen?quote:Op zondag 16 mei 2004 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook problemen dan ?
Ja. De problemen zijn meer dan op 2 of 3 handen te tellen. Veel jongeren maken hun opleiding niet af, oudere gebruikers komen vaak in financiële problemen en kunnen steeds moeilijker aarden in de samenleving, vaak vervallen zij in het criminele circuit en verzorgen veel overlast rond sauna's en skate-aangelegenheden. Make-up en randartikelen worden steeds schaarser omdat zwaarverslaafden dit soort artikelen als eerst ontvreemden.
Als er dan problemen zijn, hoe lossen we dit op ?
De enige manier om deze problemen die met elkaar samenhangen structureel op te lossen is een onhernoembaar wettelijk verbod op dergelijke middelen. Zowel medisch, taalkundig als maatschappelijk is bewezen dat het gebruik van drugs zo goed als geen enkel voordeel op levert. sterker nog, het is schadelijk voor de samenleving en de werkgelegenheid die door de (kleine) criminaliteit erop achteruit gaat.
quote:Bronnen: Google, Bibliotheek, R. van der Kroft
Ja, die heb ik daar weleens over gesproken, sterker nog, zijn strips zijn een voorbeeld voor elke jongere !quote:Op zondag 16 mei 2004 22:29 schreef teknomist het volgende:
Is Robert van der Kroft niet de tekenaar van Sjors en Sjimmie?
Eeeh ik ben het niet helemaal helemaal niet met je eens.quote:Op zondag 16 mei 2004 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:
-essay-
quote:Know your dope fiend. Your life may depend on it. You won't be able to see his eyes from tea shades, and his knuckles will be white from inner-tension, and, his pants will be crusted with semen from constantly jacking-off when he can't find a rape victim.
quote:Op zondag 16 mei 2004 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:
De schadelijkheid van drugs, oorzaak en aanleiding
- door Bansheeboy -
De enige manier om deze problemen die met elkaar samenhangen structureel op te lossen is een onhernoembaar wettelijk verbod op dergelijke middelen.
Idd GA JE SCHAMEN KRENGquote:Op zondag 16 mei 2004 23:02 schreef pulsar2kx het volgende:
De rest van je essay klopt trouwens ook voor geen kant en is veel te slecht beargumenteerd.
Ga je schamen
Dat zal hij uiteindelijk wel gaan hoor, hij drinkt geen alcohol, gebruikt geen drugs; het enige wat hij verder nog hoeft te doen is ongelukken vermijden en hij zal uiteindelijk op een gewone manier doodgaan.quote:Op maandag 17 mei 2004 09:28 schreef Schepseltje het volgende:
*nope*
Kun je dat ook onderbouwen dan ?quote:Op maandag 17 mei 2004 09:34 schreef HAL9000S het volgende:
Het betoog van Dr Gonzo in Fear and loathing klinkt nog betrouwbaarder...
Dus als ik energiek en alert ben is er kans dat ik denk dat ik voorzitter ben van mijn buurtcomité?quote:Op zondag 16 mei 2004 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:
- door Bansheeboy -
Wat zijn drugs en waarom ?
Stimulerend
Bij gebruik van deze middelen krijgt de gebruiker of verkoper het gevoel meer energie te hebben en alerter te zijn. Vaak voelt men zich dan tijdens bv. straatvoetbaltoernooien de organisator van het geheel, terwijl in veel gevallen hij of zij slechts een voorbijganger is of een simpele medespeler.
Yep, standaard procedure: spuit in je arm en Ron op de buis! Het is tenslotte zaterdag! Je leeft maar één keer!quote:Verdovend
Hierbij krijgt de gebruiker of verkoper het effect van een roes. Door de kalmerende en ontspannende werking worden de scherpe kantjes van het leven wat minder scherp of volledig weggedrukt. Zo kijkt men dan nooit naar het einde van "Ron's Honeymoonquiz" omdat die in het onderbewuste wordt "afgekeken".
..of je zet een cd-tje op...quote:Bewustzijnsveranderend
Bij het gebruik hiervan veranderen de stemming en waarneming: de wereld ziet er (heel) anders uit. Voorbeelden van middelen met een bewustzijnsveranderende werking zijn LSD en andere tripmiddelen. Veel gebruikers van dit soort middelen wanen zich dan als grondlegger van belangrijke visies of theorieën, zo zijn er gebruikers geweest die dachten dat zij de daadwerkelijke grondleggers waren van de omstreden evolutie-theorie van Darwin en de zijnen.
En nog maar eens: van welke planeet kom jij? Kom je wel eens in een drogist? Ooit meegemaakt dat er een groot mascaratekort was ivm junkie-overlast?quote:Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook problemen dan ?
Ja. De problemen zijn meer dan op 2 of 3 handen te tellen. Veel jongeren maken hun opleiding niet af, oudere gebruikers komen vaak in financiële problemen en kunnen steeds moeilijker aarden in de samenleving, vaak vervallen zij in het criminele circuit en verzorgen veel overlast rond sauna's en skate-aangelegenheden. Make-up en randartikelen worden steeds schaarser omdat zwaarverslaafden dit soort artikelen als eerst ontvreemden.
Je...bedoelt....een wet tegen drugs ????? Wat revolutionair! Waarom zijn we daar niet op gekomen!? Wacht, ik heb nog een idee! Ik, ik noem het "The war on drugs". Wat? Bestaat dat al?quote:Als er dan problemen zijn, hoe lossen we dit op ?
De enige manier om deze problemen die met elkaar samenhangen structureel op te lossen is een onhernoembaar wettelijk verbod op dergelijke middelen.
Taal-kunde. Wetenschap die de taal bestudeert... Wat dacht je, ik ruk een drielettergrepenwoord uit het woordenboek?quote:Zowel medisch, taalkundig als maatschappelijk is bewezen dat het gebruik van drugs zo goed als geen enkel voordeel op levert. sterker nog, het is schadelijk voor de samenleving en de werkgelegenheid die door de (kleine) criminaliteit erop achteruit gaat.
laatste? wtf heb ik nou weer fout gedaanquote:Op maandag 17 mei 2004 09:28 schreef Schepseltje het volgende:
Nope, laatste waarschuwing.
Je had mij de dood in gewenst, wees blij dat je niet per direct geperm-banned bentquote:Op maandag 17 mei 2004 10:30 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
laatste? wtf heb ik nou weer fout gedaan
Nee ik stelde mezelf de vraag waarom je niet 'gewoon' kon overlijden, uit angst dat je vermoord zou worden of door een ongeluk of ziekte om het leven zou komen. Ik ben immers zeer gesteld op je gezondheidquote:Op maandag 17 mei 2004 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je had mij de dood in gewenst, wees blij dat je niet per direct geperm-banned bent![]()
MAUAHAHAAHAHAHAHAHAquote:Op maandag 17 mei 2004 10:38 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Nee ik stelde mezelf de vraag waarom je niet 'gewoon' kon overlijden, uit angst dat je vermoord zou worden of door een ongeluk of ziekte om het leven zou komen. Ik ben immers zeer gesteld op je gezondheid
Zit je aan de botox ofzo?quote:Op maandag 17 mei 2004 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Kom jij weleens in een speelgoedwinkel of op een parkeerplaats?quote:Op maandag 17 mei 2004 11:40 schreef Harry_Sack het volgende:
Cool stukkie, maar wat zou een probleemfiguur nou in vredesnaam in de sauna of skate aangelegenheden te doen hebben![]()
nee, al het speelgoed dat ik wil hebben, vind je niet in de speelgoedwinkel en een auto heb ik ook al niet.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:57 schreef Bayer het volgende:
[..]
Kom jij weleens in een speelgoedwinkel of op een parkeerplaats?
Eh nee, dat bedoelde ik niet.quote:Op maandag 17 mei 2004 12:04 schreef Harry_Sack het volgende:
Maar om nou de suggestie te wekken dat je in plaats daarvan maar in de sauna of 'skateaangelegenheden' gaat rondhangen, vind ik vergezocht, een beetje conservatief-jaren-70-op-de-brandstapelmaterie zelfs.. Het valt me nog mee dat er geen speelhallen bij staat
Die vind ik wel weer mooi gevondenquote:Bij gebruik van deze middelen krijgt de gebruiker of verkoper het gevoel meer energie te hebben en alerter te zijn. Vaak voelt men zich dan tijdens bv. straatvoetbaltoernooien de organisator van het geheel, terwijl in veel gevallen hij of zij slechts een voorbijganger is of een simpele medespeler.
Ja, dat is ik precies wat ik bedoel, ik ben blij dat je het omschrijft op dezelfde manier als ik zou doenquote:Op maandag 17 mei 2004 10:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dus als ik energiek en alert ben is er kans dat ik denk dat ik voorzitter ben van mijn buurtcomité?
Sjongejonge, je hebt het over het overdreven zelfvertrouwen en de grootheidswaanzin die snuivers vaak hebben, neem ik aan? Van welke planeet kom jij?
[..]
quote:Yep, standaard procedure: spuit in je arm en Ron op de buis! Het is tenslotte zaterdag! Je leeft maar één keer!
Ik kom van planeet aardequote:En nog maar eens: van welke planeet kom jij? Kom je wel eens in een drogist? Ooit meegemaakt dat er een groot mascaratekort was ivm junkie-overlast?
Ja, ik bedoel een wet tegen drugs die het DAADWERKELIJK verbiedt, en niet die schijnheilige gedoogpraktijkenquote:Je...bedoelt....een wet tegen drugs ????? Wat revolutionair! Waarom zijn we daar niet op gekomen!? Wacht, ik heb nog een idee! Ik, ik noem het "The war on drugs". Wat? Bestaat dat al?
Taal-kunde. Wetenschap die de taal bestudeert... Wat dacht je, ik ruk een drielettergrepenwoord uit het woordenboek?![]()
Helaas is dit inhoudelijk erg zwak, derhalve ga ik hier niet op in vanwege de off-topic perikelen die hier in aanwezig zijnquote:Okay, jouw enige "oplossing" die je aan weet te dragen is een wet die er al is? Ik zou zeggen: gebruik zelf in godsnaam eerst wat geestverruimende middelen voordat je weer iets in elkaar breit, dan bid ik ondertussen dat je nooit bij de overheid terecht komt, ok?
offtopic: En wanneer wel en wanneer niet danquote:Ik kom van planeet aarde Maar goed, ja het komt hier in Dordt steeds vaker voor, veel drogisterijen verkopen enkel nog maar op bepaalde tijdstippen van de dag make-up artikelen uit angst voor diefstal e.d.
Paas maar door hoorquote:Op maandag 17 mei 2004 15:22 schreef Silmarwen het volgende:
hella de join
phonetisch is dat paas mij die joint in het arabisch.
Het heeft mij aan het denken gezet.quote:Op maandag 17 mei 2004 15:27 schreef Sidekick het volgende:
Als eigenaar van deze site, heb ik het einde van het topic niet bewust doorgelezen, maar ben wel van mening dat dit topic volgens mijn kernsplitings-theorie inslaat als een bom.
Hulde BSB.
Ben je een Jood ofzo?quote:Op maandag 17 mei 2004 15:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
en mij laten besnijden.
Dan was ik toch allang besneden gekkie,quote:Op maandag 17 mei 2004 15:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ben je een Jood ofzo?
quote:Op maandag 17 mei 2004 15:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Helaas is dit inhoudelijk erg zwak derhalve ga ik hier niet op in vanwege de off-topic perikelen die hier in aanwezig zijn
Hij had ook Ted de Braak kunnen noemen om jouw generatie meer aan te spreken, maar dat deed hij dus niet, en dat moet een signaal naar jou zijn dat je niet gewenst bent.quote:Op maandag 17 mei 2004 16:09 schreef Mwanatabu het volgende:
De Honeymoonquiz, hoe kóm je erop...
U bent meer een Frank Marsmeijer-kind-of-guy?quote:Op maandag 17 mei 2004 16:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn generatie?Ik ben net 27. Da's ms wel oud, maar niet oud genoeg om in 1 zin met Ted de
genoemd te worden.
quote:[quote]
Yep, standaard procedure: spuit in je arm en Ron op de buis! Het is tenslotte zaterdag! Je leeft maar één keer!
Masmeijer! Het is Mas-meijer!!! Spel de naam van mijn idool dan iig goed!quote:Op maandag 17 mei 2004 17:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
U bent meer een Frank Marsmeijer-kind-of-guy?
jep plus drugsquote:Op zondag 16 mei 2004 22:33 schreef teknomist het volgende:
Dus je vind dat we alcohol moeten verbieden?
En ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:36 schreef Hathor het volgende:
Ik heb net twee gram pudra blanca besteld, dus ik laat het je straks wel effe weten.
Ziet er goed uit - ik zou het opsturen naar een uitgeverij.quote:Op zondag 16 mei 2004 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:
- door Bansheeboy -
BanSheeBoy De enige echte Fokker die denkt wat ie vindt!
Wat zijn drugs en waarom ?
Stimulerend
Bij gebruik van deze middelen krijgt de gebruiker of verkoper het gevoel meer energie te hebben en alerter te zijn. Vaak voelt men zich dan tijdens bv. straatvoetbaltoernooien de organisator van het geheel, terwijl in veel gevallen hij of zij slechts een voorbijganger is of een simpele medespeler.
Verdovend
Hierbij krijgt de gebruiker of verkoper het effect van een roes. Door de kalmerende en ontspannende werking worden de scherpe kantjes van het leven wat minder scherp of volledig weggedrukt. Zo kijkt men dan nooit naar het einde van "Ron's Honeymoonquiz" omdat die in het onderbewuste wordt "afgekeken".
Bewustzijnsveranderend
Bij het gebruik hiervan veranderen de stemming en waarneming: de wereld ziet er (heel) anders uit. Voorbeelden van middelen met een bewustzijnsveranderende werking zijn LSD en andere tripmiddelen. Veel gebruikers van dit soort middelen wanen zich dan als grondlegger van belangrijke visies of theorieën, zo zijn er gebruikers geweest die dachten dat zij de daadwerkelijke grondleggers waren van de omstreden evolutie-theorie van Darwin en de zijnen.
Wanneer we uitgaan van de werking zijn alcohol, koffie en tabak dus ook drugs.
Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook problemen dan ?
De enige manier om deze problemen die met elkaar samenhangen structureel op te lossen is een onhernoembaar wettelijk verbod op dergelijke middelen. Zowel medisch, taalkundig als maatschappelijk is bewezen dat het gebruik van drugs zo goed als geen enkel voordeel op levert. sterker nog, het is schadelijk voor de samenleving en de werkgelegenheid die door de (kleine) criminaliteit erop achteruit gaat.
Bronnen: Google, Bibliotheek, R. van der Kroft
Nou als je dit zo slecht vindt, reageer er dan op met een tegenargument. Als dat zijn mening is kun jij die ontkrachtigen. Wat jij nu doet is wel heel slap.quote:
Ik had niet anders verwachtquote:Op maandag 17 mei 2004 17:05 schreef Toeps het volgende:
Banshee, ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar: ik ben het met je eens.
Ik ben het ook met je eens!quote:
Jij stelt dus dat het gebruik van drugs geen enkel voordeelt oplevert en daarom maar verboden zou moeten worden? Er zijn wel meer dingen in het leven zinloos, en die zinloze dingen zijn misschien wel de zaken die het leven juist interessant maakt. S'avonds zinloos bier zuipen met vrienden ervaar ik als een kwaliteit. Ik ervaar de werking van drugs als iets prettigs, voordelig( dat dan misschien volgens jou zinloos is). Waarom zou het perse een doel moeten hebben, voordelig moeten zijn?quote:Op zondag 16 mei 2004 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:
- door Bansheeboy -
Bronnen: Google, Bibliotheek, R. van der Kroft
Dus jij zoekt serieus speciaal naar dit topic? Doe even normaal. 11 april gast.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jij stelt dus dat het gebruik van drugs geen enkel voordeelt oplevert en daarom maar verboden zou moeten worden? Er zijn wel meer dingen in het leven zinloos, en die zinloze dingen zijn misschien wel de zaken die het leven juist interessant maakt. S'avonds zinloos bier zuipen met vrienden ervaar ik als een kwaliteit. Ik ervaar de werking van drugs als iets prettigs, voordelig( dat dan misschien volgens jou zinloos is). Waarom zou het perse een doel moeten hebben, voordelig moeten zijn?
Is het nou niet juist het mooie dat mensen dat voor zichzelf kunnen bepalen, of ze wel of niet drugs gebruiken? Mensen kun je wel constant tegen zichzelf beschermen maar wat levert dat dan op. Minder overlast, heel misschien, ik betwijfel het. De keuze van mensen om zelf te bepalen wat ze doen is volgens mij toch wel een stuk belangrijker. En dat komt juist in het gedrang.
Alcoholgebruik onder jongeren is iets dat je niet op deze manier oplost. Die taak ligt bij de ouders. Als je dingen gaat verbieden zul je juist zien dat kinderen nog meer de neiging hebben om die dingen te gaan doen.
Ik kan ook stellen dat het verbieden van drugs net zo goed problemen oplevert. Illegale handel neemt toe, grote georganiseerde criminaliteit neemt dus ook toe, meer politie voor nodig, inkomsten vergaring door accijnz nemen af. Daar tegenover staat dan dat de kleine criminaliteit afneemt, en dat mensen beschermt worden tegen zichzelf. Maar zijn er nu niet meer nadelen bijgekomen dan voordelen, is het misschien dan toch niet zo voordelig om het te verbieden?
Kijk bijvoorbeeld naar de VS, waar men een hele grote kluif heeft om drugscriminaliteit aan te pakken, zonder goed resultaat overigens.
Zinloze maatregel naar mijn mening, die meer nadelen oplevert dan voordelen:P
Aangaande alcohol is onderstaande link wel goede literatuur:quote:Op donderdag 1 december 2005 09:56 schreef maniack28 het volgende:
BSB, mag ik dan even antwoord op de volgende vraag:
Jij wilt dat drugs verboden moet worden, vind je dan ook dat alcohol en cafeine verboden moet worden? Beide zijn verslavend, hebben zeker een sterk effect in je lichaam en zorgen vaak voor sociale problemen.
Welquote:Op donderdag 1 december 2005 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Aangaande alcohol is onderstaande link wel goede literatuur:
Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !
Wat cafeïne betreft, dit is absoluut niet te vergelijken. :²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |