abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19133187
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 20:23 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Een VN mandaat niet, steun van de bevolking wel.
Ook niet, de regering is toch namens deze bevolking aangetreden... ook een mandaat van de bevolking is niet nodig. Er moet enige afstand zijn van de waan van de dag en de onwetendheid en onkundigheid van de bevolking.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_19133527
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 20:25 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ook niet, de regering is toch namens deze bevolking aangetreden... ook een mandaat van de bevolking is niet nodig. Er moet enige afstand zijn van de waan van de dag en de onwetendheid en onkundigheid van de bevolking.
De bevolking heeft deze regering niet gekozen omdat ze zo nodig militairen naar Irak moesten sturen. Als we wel iets kunnen leren van Vietnam is dat de steun van de bevolking extreem belangrijk is. Zonder steun van de bevolking en daaruit voort vloeiend de steun van de media win je vrijwel nooit een oorlog.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 20:44:58 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_19133625
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 19:56 schreef SCH het volgende:
Die zal daar op zijn manier best goede dingen doen maar ik denk niet dat hij een goed beeld van de totale situatie heeft.
Tjonge jonge, en jij hebt vanachter je pc de totale situatie natuurlijk volkomen perfect opgeslagen in een worddocument... (slechts 7000km verwijderd van Irak)
  vrijdag 14 mei 2004 @ 20:46:06 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 20:49:44 #105
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19133741
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tjonge jonge, en jij hebt vanachter je pc de totale situatie natuurlijk volkomen perfect opgeslagen in een worddocument... (slechts 7000km verwijderd van Irak)
Dat schijnt iedereen hier te hebben.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:46:07 #106
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19135096
laten we even bij het topic blijven... het gaat erom dat het steeds meer mensen opvalt dat het leger enorm goed werkt verricht in de wereld en onmisbaar is. Bovendien heeft het leger nu een hippe , moderne en avontuurlijk uitstraling, in tegenstelling tot een jaar of 10 terug. Het zeer grote animo bij de scholieren bewijst dit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 23:43:25 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19138210
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 19:56 schreef SCH het volgende:
Denk je nou dat HAL daar in het leger zoveel kritische geluiden krijgt te horen??? Die zal daar op zijn manier best goede dingen doen maar ik denk niet dat hij een goed beeld van de totale situatie heeft.
Hal is uitstekend in staat om zich een beeld te vormen doordat mensen nu eenmaal hun mening ventileren via forum's als fok.

Waarom zou hij, die tenslotte ter plaatse is, geen inschatting kunnen maken van de kritiek die over hen uitgesproken is en waarom denk jij dat je kritische geluiden kan geven over iets waarvan je kennelijk geen verstand hebt?

Jij vormt een mening, zij doen het werk..
  vrijdag 14 mei 2004 @ 23:52:36 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_19138440
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 21:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
laten we even bij het topic blijven... het gaat erom dat het steeds meer mensen opvalt dat het leger enorm goed werkt verricht in de wereld en onmisbaar is. Bovendien heeft het leger nu een hippe , moderne en avontuurlijk uitstraling, in tegenstelling tot een jaar of 10 terug. Het zeer grote animo bij de scholieren bewijst dit.
En ik denk dat die uitgekauwde praatjes van ex-dienstplichtigen ondertussen ook wel zo'n beetje uitgestorven zijn. "Ik lag de hele dag op bed, ik deed niets, frikadellen vreten, zuipen en blowen, de Sgt was weer een klootzak, de luitenant zo mogelijk een nog grotere klootzak...enz..."

Tegenwoordig zijn de militairen een stuk positiever naar buiten toe over de krijgsmacht dan de dienstplichtigen van weleer.

Hoewel ik persoonlijk de tijd met dienstplichtigen een stuk leuker vond
pi_19139034
Positief nieuws inderdaad. Ook dat er na 11 september meer mensen dan normaal interesse hadden in het leger is een goed signaal. Het kan inderdaad een teken zijn dat er een minder naieve generatie met realistischer idealen is opgestaan
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_19139139
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 23:43 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hal is uitstekend in staat om zich een beeld te vormen doordat mensen nu eenmaal hun mening ventileren via forum's als fok.
Ik had het over de manier waarop er tegen Irak wordt aangekeken.
quote:
Waarom zou hij, die tenslotte ter plaatse is, geen inschatting kunnen maken van de kritiek die over hen uitgesproken is en waarom denk jij dat je kritische geluiden kan geven over iets waarvan je kennelijk geen verstand hebt?
Hoe kom je er nou bij dat ik er geen verstand van heb. Wat een rare opmerking. Waarom zou HAL een goed beeld hebben van hoe er door de Irakese bevolking tegen het leger wordt aangekeken. Hij maakt maar een heel klein stukje mee. Misschien heeft iemand die 5 mensen heeft gesproken die de laatste maanden op verschillende plekken in Irak zijn geweest, er wel een net zo goed, wellicht beter oordeel over.
quote:
Jij vormt een mening, zij doen het werk..
Ja - gelukkig wel
pi_19139172
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 21:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hmz, ik zou eerst wel eens willen weten waarom jongeren die interesse hebben. Jij trekt conclusies die op zijn minst nogal voorbarig zijn, vooral je eerste zin.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 00:32:09 #112
50671 Strijder
In Extremis
pi_19139475
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 23:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

En ik denk dat die uitgekauwde praatjes van ex-dienstplichtigen ondertussen ook wel zo'n beetje uitgestorven zijn. "Ik lag de hele dag op bed, ik deed niets, frikadellen vreten, zuipen en blowen, de Sgt was weer een klootzak, de luitenant zo mogelijk een nog grotere klootzak...enz..."

Tegenwoordig zijn de militairen een stuk positiever naar buiten toe over de krijgsmacht dan de dienstplichtigen van weleer.
Dat komt waarschijnlijk mede doordat er een groot aantal beroeps inzitten nu (en als je er voor kiest, dan sta je er meestal ook voor).

Maar goed, een frisse aanwas voor het leger is goed (en het Nederlandse leger is al goed, alhoewel Den Haag dat constant probeert te veranderen).
quote:
Hoewel ik persoonlijk de tijd met dienstplichtigen een stuk leuker vond
En maatschappelijk ook veel meer nuttig effect heeft.
Untill I awake - / - Elu Elensar
  zaterdag 15 mei 2004 @ 00:36:40 #113
67385 ROG
Go on, say it.
pi_19139585
Een mooi gegeven dat de belangstelling vanuit de jeugd voor de dienst groter wordt.
  † In Memoriam † zaterdag 15 mei 2004 @ 00:48:45 #114
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19139804
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 00:19 schreef SCH het volgende:

Hoe kom je er nou bij dat ik er geen verstand van heb. Wat een rare opmerking. Waarom zou HAL een goed beeld hebben van hoe er door de Irakese bevolking tegen het leger wordt aangekeken. Hij maakt maar een heel klein stukje mee. Misschien heeft iemand die 5 mensen heeft gesproken die de laatste maanden op verschillende plekken in Irak zijn geweest, er wel een net zo goed, wellicht beter oordeel over.
[..]

Ja - gelukkig wel
quote:
'Nederlanders brengen rust in Irak'

AS SAMAWAH - Het is aan het optreden van de Nederlandse militairen in het zuiden van Irak te danken dat het daar nog relatief rustig is.

Dat zei Tweede-Kamerlid Albayrak (PvdA) vrijdag in het NOS Journaal. Met vijf andere Kamerleden is zij vrijdag en zaterdag op bezoek bij de 1270 Nederlanders in Irak. De delegatie bezocht vrijdag het kamp waar de omgekomen sergeant Steensma gelegerd was. De vaste Kamercommissie voor Defensie kreeg woensdag toestemming van minister Kamp van Defensie voor het als eerder voorziene bezoek. De delegatie bestaat naast Albayrak uit Aasted-Madsen (CDA), Kortenhorst (CDA), Van Baalen (VVD), Van Velzen (SP) en Eijsink (PvdA).
En nu zou ik het op prijs stellen als je ietsjes meer respect hebt voor de Nederlanders die daar zitten SCH.
pi_19139839
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 00:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

En nu zou ik het op prijs stellen als je ietsjes meer respect hebt voor de Nederlanders die daar zitten SCH.
Doe niet zo melodramatisch zeg.
pi_19139865
Ik weerspreek toch niet dat ze daar goed werk doen. Maar dat het overall een bezettingsleger is en dat ze daar onder de verkeerde vlag en de verkeerde voorwendselen zitten en dat de Irakezen het als een bezetting ervaren - weerspreek dat liever dan te zeuren over respect. Die mensen doen werk waar ze voor gekozen hebben, het zou mijn keuze niet zijn. Hoezo respect?
  † In Memoriam † zaterdag 15 mei 2004 @ 01:04:39 #117
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19140099
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 00:53 schreef SCH het volgende:
dat ze daar onder de verkeerde vlag en de verkeerde voorwendselen zitten en dat de Irakezen het als een bezetting ervaren - weerspreek dat liever dan te zeuren over respect.
Misschien moeten we deze "discussie" in het Irak topic voortzetten, hier hoort het eigenlijk niet
pi_19140124
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 01:04 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Misschien moeten we deze "discussie" in het Irak topic voortzetten, hier hoort het eigenlijk niet
okay doen we
pi_19140176
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 18:50 schreef Stretto het volgende:
Kennen jullie iemand met een Havo of Vwo diploma die het leger ingaan?

My statement is made
Ja genoeg
Wat was je statement dan
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 01:13:50 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_19140263
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 00:32 schreef Strijder het volgende:

Dat komt waarschijnlijk mede doordat er een groot aantal beroeps inzitten nu (en als je er voor kiest, dan sta je er meestal ook voor).
Dat is ook wat ik bedoelde, had het er niet echt bijgezet.
quote:
Zo denk ik er idd ook over.
pi_19140291
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 00:32 schreef Strijder het volgende:
Precies - daar ben ik ook wel voor. Een facilitaire organisatie voor calamiteiten.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 01:15:58 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_19140295
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 00:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Hmz, ik zou eerst wel eens willen weten waarom jongeren die interesse hebben. Jij trekt conclusies die op zijn minst nogal voorbarig zijn, vooral je eerste zin.
Waarom zouden ze het niet hebben??? Niet iedereen houdt er zo'n aparte denkwijze op na zoals jou...
pi_19140322
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 01:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het niet hebben??? Niet iedereen houdt er zo'n apparte denkwijze op na zoals jou...
Waarom zouden jongeren denken dat het leger onmisbaar is?

Misschien dat sommige aspecten va het leger ze er van aantrekt. Ook door die nogal (imo) lachwekkende campagnes.
Ik denk zelf dat het veel te maken heeft met het huidige schoolsysteem en de leeftijd waarop jongeren keuzes moeten maken.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 01:22:12 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_19140379
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 01:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zouden jongeren denken dat het leger onmisbaar is?

Misschien dat sommige aspecten va het leger ze er van aantrekt. Ook door die nogal (imo) lachwekkende campagnes.
Ik denk zelf dat het veel te maken heeft met het huidige schoolsysteem en de leeftijd waarop jongeren keuzes moeten maken.
Voorheen werd die keuze voor je gemaakt, middelbare school klaar??? En niet studeren??? Hup, het leger in voor een jaar en in het geval je wel studeerde mocht je na je studie die tijd nog ff in gaan halen. Ik denk dus niet dat het iets te maken heeft met leeftijd en keuzes maken.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 01:22:58 #125
50671 Strijder
In Extremis
pi_19140388
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 01:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies - daar ben ik ook wel voor. Een facilitaire organisatie voor calamiteiten.
Het leger afschaffen is een illusie.
Als jij er geentje hebt, en je buurman niet, en je buurmans buurman niet, maar diens buurman wel, dan heb je verloren. En er is altijd wel zo'n diens buurman.
Dus moet je een leger hebben. En je kan beter een goed leger hebben dan geen/een slecht leger.
Ik denk dat wij hier in Nederland best tevreden mogen zijn met de kwaliteit van het leger en de resultaten van het leger (denk maar aan Irak en vergelijk de NL-inzet maar eens met die van de VS).
Untill I awake - / - Elu Elensar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')