goh....daar zat m'n kapperquote:Op donderdag 13 mei 2004 11:03 schreef Moody het volgende:
het bekende gebouw....
quote:Wij hebben geen inkomsten uit de melkveehouderij. Met de dood
van mijn man is het laatste rund van het erf verdwenen.
quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:09 schreef Moody het volgende:
ok, veranderd....ze leken wel erg veel op elkaar
"grap" ?? Die mop stond op die site die iemand hierboven gafquote:Op donderdag 13 mei 2004 11:16 schreef Moody het volgende:
[..]
waar lees je dat?
of is het weer een "grap"?
over dit soort grappen in het algemeen:quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
"grap" ?? Die mop stond op die site die iemand hierboven gaf. (Wel erg offtopic maar k vond m wel goed
)
http://members.lycos.nl/wijkwest/id95.htm
Ben boven de 16 (al 2 jaar mag jij raden hoe oud ik benquote:Op donderdag 13 mei 2004 11:26 schreef Moody het volgende:
[..]
over dit soort grappen in het algemeen:
1. of je hebt geen respect voor je medemens of je bent onder de 16
2. alle grappen zijn al gemaakt, dus alles wat je verteld is achterhaald en vooral kinderachtig
3. lullig om Enschede nogsteeds als boerengehucht te zien, terwijl het groter is dan menig stad in de Randstad
naja, moest ik ff kwijt
een volwassen puberquote:Op donderdag 13 mei 2004 11:29 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ben boven de 16 (al 2 jaar mag jij raden hoe oud ik ben)
ja, het is een boerengehucht met 160.000 inwoners, 4 NS stations, een Bijenkorf en 2 Burger King'squote:en uhm het verband met Enschede had ik niet eens getrokken eigenlijk... Wist niet eens dat het n boerengehucht was maja![]()
K had graag gewild dat ik dat nog was.. maja weer ontopic?quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:38 schreef Moody het volgende:
[..]
een volwassen puber
je vergeet de 3 mac'squote:Op donderdag 13 mei 2004 11:38 schreef Moody het volgende:
[..]
een volwassen puber
[..]
ja, het is een boerengehucht met 160.000 inwoners, 4 NS stations, een Bijenkorf en 2 Burger King's
Discutabele rol verslaggeving in zake Enschedequote:Op donderdag 13 mei 2004 11:15 schreef cheeseman het volgende:
kut fotografen en persparasieten.
Walgelijkquote:Op donderdag 13 mei 2004 12:52 schreef cheeseman het volgende:
ik moest in de grote hal met traumateams werken en er was een dubbel lint gespannen om die fotograven tegen te houden. Zodat bij een eventueel aanbod van slachtoffers de teams rustig konden werken,
maar dat hielp voor geen meter. ze stonden met telelenzen in de deuropening om eventueel leed te fotograveren.
en gebruikten toch wel licht geweld om aan hun plaatjes te komen.(stonden gelukkig op de verkeerde lokatie)
Had ze overigens ook in Nijmegen gezien tijdens de dreigende watersnood.
Toen hebben ze een jongetje dor een ruit geduwd en alleen gelaten met een slagaderlijke bloeding..
tijdens bezoek van prinses magriet aan de evacuatiecentra.
is die foto eigenlijk echt of photoshop fake?quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:42 schreef Moody het volgende:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:17 schreef DePresident het volgende:
Sorry Loedertje! Ik kon het weer eens niet laten![]()
Het is wel een echte foto, maar wel bewerkt. Dit is mij verteld tijdens een les fotojournalistiek, de kleuren zijn bewerkt. Ik vind het een mooie en heftige foto.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:17 schreef Moody het volgende:
het is wel een echte....ik ken de fotograaf
Officiële herdenking vuurwerkramp 2004 op donderdag 13 mei 2004quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:32 schreef markpatat het volgende:
Is er iets van een programma vandaag? Hoorde dat de stilletocht in de wijk zelf gehouden werd, maar hoe laat en waar?
Ik ga niet naar de herdenking.. het roept bij mij teveel herinneringen op..quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:23 schreef socalledchaos het volgende:
Ik was er destijds ook bij, op 150 meter van S.E. Fireworks.. wat een dag. Ik heb die dag zoveel geluk gehad.. ik ben de verkeerde kant op gerend, dat was uiteindelijk juist goed. Ik ga vanmiddag misschien naar de herdenking, ik weet het nog niet.
Ik ben er aardig overheen, maar elk jaar op die dag besef ik pas weer hoe veel het me eigenlijk nog doet. Vorig jaar bleef ik gewoon op mijn school in de andere kant van het land, en rond half vier had ik het niet meer. Ik ben trouwens vandaag ook niet geweest, wel bloemen gelegd.quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:24 schreef DaRKoNe het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de herdenking.. het roept bij mij teveel herinneringen op..
Ik heb me er gelukkig grotendeels overheen kunnen zetten, maar ik heb daar
teveel gezien wat mij eigenlijk lief was.. Ben bang dat er weer dingen omhoog komen
geen zin in om dat weer eens te gaan verwerken..![]()
nicequote:Op donderdag 13 mei 2004 21:13 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik voel als Rotterdammer toch een beetje mee met een stad waar een gat gerepareerd moest worden.
dat moet dus nog 10x erger zijn geweest dan de vuurwerkrampquote:7 mei 1862
De brand van Enschede was echter de laatste grote stadsbrand van Nederland. Er was in binnen- en buitenland dan ook grote aandacht voor de ramp.
De brand ontstond 's ochtends in een arbeiderswoning aan de Kalanderstraat. (Waar nu de Mc Donalds gevestigd is) Het huis werd bewoond door Lodewijk van Voorst. In de achterkamer sloeg de vlam in de pan. Zoals de meeste huisjes in de Kalanderstraat was die van Van Voorst voor het grootste deel opgetrokken uit hout. Het had al een paar weken niet meer geregend, dus de stad was kurkdroog, daarbij stond er een sterke oostenwind. Het vuur verspreidde zich razendsnel waardoor aan blussen nauwelijks gedacht kon worden. De voor het bezoek van Koning Willem III, enkele dagen eerder, aangebrachte erebogen en guirlandes droegen er ook aan bij dat de brand niet te stuiten was. Alle kerken, scholen en publieke gebouwen werden verwoest. 650 gezinnen raakten dakloos, de hele oude stad binnen de grachten ging verloren in de immense vuurzee. De ramp leek compleet. Bijna alle fabrieken waren vernietigd, de bewoners waren wanhopig.
Als ik naar de Maasoevers van een stad als Maastricht kijk dan bekruipt me ook het 'dat wil ik ook' gevoel. Ik zou er wat voor over hebben om op een zonnige morgen één keertje door de binnenstad van Rotterdam te mogen lopen; de gribus en armoe die erin schuilde ten spijt. Nouja.... ik ben wel gehecht aan het beton ookquote:Op donderdag 13 mei 2004 21:19 schreef Moody het volgende:
...als die brand er niet was geweest was de binnenstad van Enschede vandaag de dag vergelijkbaar geweest met die van Haarlem, Leiden of Groningen....erg jammer...
hetzelfdequote:Op donderdag 13 mei 2004 21:25 schreef Captain_Chaos het volgende:
Nouja.... ik ben wel gehecht aan het beton ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |