abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 14 mei 2000 @ 04:44:00 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_45098
Wat erg, die ramp in Enschede. Ik hoorde het nieuws op de chat, en dacht dat iedereen eengeintje maakte. Over dat de Grolschfabriek was opgeblazen enzo. Ik heb erg cynisch gereageerd, waar de meesten zich aan stoorden. Mijn excuses daarcoor, ik dacht dat het gewoon gein was. Totdat ik de beelden zag op het 8 uurjournaal. Wat verschrikkelijk! Ik werd kwaad op mezelf dat ik zo reageerde op de chat, en wat verschrikkelijk voor de nabestaanden! Ik heb zelf familie in Enschede wonen, maar die leven gelukkig nog. Hoe kan dit ooit gebeuren in Nederland, zo'n veilig land ? Wie zet er ooit een opslagplaats voor vuurwerk middenin een woonwijk ? Ik ben diep geschokt, en jullie ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_45099
zzdit is geen feest waard.
Dit is in en in triest
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_45100
Het is niet leuk... gistermiddag, rond half 4, heb ik een luide knal gehoord (en ik woon in Almelo, dat is dus 20 kilometer ofzo er vandaan). Op dat moment hadden we echt geen idee wat er aan de hand was, rond kwart over 4, toen ik met mijn pa almelo uitreed (we gingen naar A'dam) zag mijn pa opeens heel erg veel rook, eerst dachten we dat er iets in het centrum van Almelo aan het branden was, maar hoe verder we kwamen hoe verder het weg leek.

Dus, wij zetten radio Oost aan en begrijpen wat er in Enschede gebeurt is, dat het er nu 1 grote teringzooi is... onderweg zijn we echt ontzettend veel brandweer en ambulances enz tegengekomen, vanuit Utrecht kwamen ze naar Enschede toe.

† In Memoriam † zondag 14 mei 2000 @ 09:01:00 #4
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45101
quote:
op 05-14-2000 om 04:44 AM schreef Djeez het volgende:
Wat erg, die ramp in Enschede. Ik hoorde het nieuws op de chat, en dacht dat iedereen eengeintje maakte. Over dat de Grolschfabriek was opgeblazen enzo. Ik heb erg cynisch gereageerd, waar de meesten zich aan stoorden. Mijn excuses daarcoor, ik dacht dat het gewoon gein was. Totdat ik de beelden zag op het 8 uurjournaal. Wat verschrikkelijk! Ik werd kwaad op mezelf dat ik zo reageerde op de chat, en wat verschrikkelijk voor de nabestaanden! Ik heb zelf familie in Enschede wonen, maar die leven gelukkig nog. Hoe kan dit ooit gebeuren in Nederland, zo'n veilig land ? Wie zet er ooit een opslagplaats voor vuurwerk middenin een woonwijk ? Ik ben diep geschokt, en jullie ?

Djeezz tof dat je het zo hebt opgeschreven en ik zal ook niet meer zó tegen je schreeuwen op de chat, o.k.

Ik heb slecht geslapen en heb steeds liggen denken aan de mensen in Enschede maar wat maakt het uit dat ik slecht geslapen heb... ik heb een huis, ik heb een bed, ik heb alles en mijn gezin dat mij dierbaar is, ik kreeg vanmorgen koffie op bed en plantjes voor in de tuin omdat het moederdag is.

In Enschede zijn mensen zonder huis, met niks, helemaal nada noppes niks, kunnen we ons niet voorstellen, alleen de kleren die je aanhebt en verder niks.. alles weg.

Ik hoop dat alle FOK!kers die zich zorgen maken over vrienden in Enschede gauw een goed bericht krijgen en Digger, ik heb het je gisteren al gezegd, dank je wel voor wat je met ons op de chat wilde delen. Ik ben nog steeds heel diep onder de indruk....

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 14 mei 2000 @ 09:40:00 #5
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45102
Ik had Digger aan de telefoon op het moment dat het gebeurde. Een onwijse knal en ik vroeg Jees, wat ben jij aan het doen zeg! We hebben opgehangen en 10 minuten later kwam hij in de chat terug. En toen barstte het los: iedereen hield wel een radiozender, een tv-zender of een nieuwspagina in de gaten en Digger gaf verslag van wat hij zag in Enschede. Ik vond dat de chat echt helemaal op zijn kop stond. Heb er echt met kippevel en met tranen in mijn ogen gezeten. Heel intens was het. Ik heb familie daar wonen, die toevallig gisteren uit Enschede aan het verhuizen was. s'Avonds om 21 uur heb ik na een hele middag rondbellen, eindelijk te horen gekregen via via dat ze okee zijn, gelukkig!

Maar net als JustMe heb ik geen oog dichtgedaan. Sommigen beelden branden echt op mijn netvlies en ik moet veel denken aan de mensen die alles kwijt zijn

En nu nog ben ik er best emotioneel onder. Ik ben niet iemand die denkt oh-dat-is-de-ver-van-mijn-bed-show, ik kan het niet zomaar naast me leggen en denken 'gelukkig is het niet Eindhoven'. En als ik dan nu hoor dat ook de dierenasiels vol zitten met ontheemde en gestresste honden en katten, is dat voor mij de druppel en rollen echt de tranen over mijn wangen...

Lotte en Roos, ik ben zo blij dat jullie ongedeerd zijn, Yvet, dat je familie op dat moment niet thuis was en Digger, ik wens jou en Marloes echt alle sterkte toe!

[Dit bericht is gewijzigd door Barb (Datum 14 Mei 2000).]

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 14 mei 2000 @ 10:04:00 #6
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_45103
Hierbij bied ook ik mijn excuses aan. Omdat ik dacht dat het allemaal veel minder erg was dan de eerste speculaties waren, heb ik me nogal ontaktisch geuit op een moment in de chat, en dit schoot een aantal mensen in het verkeerd keelgat.

SORRY

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  zondag 14 mei 2000 @ 10:31:00 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45104
Ik denk niet dat het vreemd is dat je in eerste instantie ongelovig reageert. Dit is toch ook verbijsterend. Ik zit ook met tranen in mijn ogen te kijken naar wat ik allemaal op televisie zie.
Ik probeer me voor te stellen hoe de mensen zich voelden op dat moment en het enige wat ik voel is een immense paniek.

Huilen moest ik toen ik net een meneer zag die spontaan had besloten om brood en frisdrank aan de hulpverleners te geven. Die mensen hebben het zo hard nodig zei hij.

De beelden van het gebied zelf, de eerste waren op de Duitse TV. Alsof er een raket op is gekomen.
Het maakt me nog verdrietiger. Vooral omdat ik me bedenk dat dit soort vernietigingen in sommige landen expres wordt gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door sjak (Datum 14 Mei 2000).]

Lekker douchen!
  zondag 14 mei 2000 @ 10:37:00 #8
2853 PigXpert
zeet de jongs
pi_45105
Ik reed van haaksbergen naar Oldenzaal rond vier uur. Ik dacht dat de Vredestein in de hens stond, 't was zo'n rookzuil alsof er gigantisch veel rubber brandde.
Radio Oost was er snel op de radio bij, en deed de verslaggeving perfect.
Whatever you've been told, dont turn to God because you're cold
pi_45106
Ja idd Barb, het was wel heel raar zo, dat ik je bij beide knallen aan de lijn had.

Mijn PC viel er dus spontaan van uit, van die 2e knal, 15.33 was die, de 1e knal was 2 minuten eerder.

Over de situatie hier:

-iedere inwoner van Enschede, abonnee of niet, krijgt vandaag een gratis extra editie van de Tubantia in de bus.
-Het gebied is nog immer afgezet met een straal van ca 800 meter en NIEMAND mag erin, ook bewoners niet. Dikke kans dat ze de hele dag neit terug mogen en vannacht weer ergens anders slapen moeten.
-Mensen die alles kwijt zijn kunnen bij de Stadbank geld ophalen, lenen.
-Er wordt kleding uitgedeeld.
-A1 en A35 zijn afgezet en mensen die hier niks te zoeken hebben worden zonder pardon weggestuurd.

De foto op de voorpagina van Tubantia is gemaakt door de fotograaf waarover Danny de Vries (die vriend van me die die knal gefilmd heeft) sprak, die stond te fotograferen tijdens de knal met een arm uit de kom en zit onder de brandwonden.

Voor Barb meen ik even, wat marloes betreft, die weet nog immer niks van haar huis, geen idee in welke staat het is. iig zit er geen deur of raam meer in en ze zal er zeer waarschijnlijk de gehele dag nog niet naartoe kunnen.

In het topic over info gevraagd over Enschede heb ik even de omliggende straten opgesomd die in ieder geval zwaar getroffen zijn (lees er staat geen huis meer overend). Meer weet ik ook niet, het hele gebied is hermetisch afgegrendeld. Tis iig doodstil hier overal....

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_45107
quote:
Tis iig doodstil hier overal....

Dat lijkt me ook vreselijk beangstigend en onwezenlijk

Greetinx

BT

zondag 14 mei 2000 @ 11:18:00 #11
3772 TRIBAL
Beetje vreemd..........
pi_45108
Had ook niet een al te sterke binnenkomst..."he verlaat oud en nieuw"

Ik had wel e.e.a. gehoord maar nog geen beelden gezien totdat......

Dus via deze weg ook sorry voor degene die ik door deze (stomme) opmerking heb gekwetst.

Maar wel uhmmm.................
pi_45109
Het doodstille is zeker onwezelijk.
Ik woon hier aan de Singel, wat normaal gesproken onwijs druk is. Als er nu 1 auto in 5 minuten langs rijdt is het veel..... tis bijna letterlijk uitgestorven als je het zo bekijkt.....

Die info lijnen zijn trouwens wel zwaar overbezet, heb mensen opgevangen in me huis hiero maar die komen er maar niet door, zwaar frustrerend.

Over de mensen die misschien niet meest subtiel waren op de chat...ach laat ik het zo zeggen, ik was zo van de wijs, ik heb het geeneens gemerkt...

Ik ga ff nu met Marloes die kant op, even kijken wat we aantreffen, wat ze aan info hebben en of ze vanavond misschien nog naar haar huis (of wat er vanover is) kan of niet.....

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_45110
Toen ik gisteren thuis kwam en de beelden zag schrok ik echt enorm. Nu ik dit zo allemaal lees ben ik helemaal sprakeloos. En dan te bedenken dat er mensen zijn die alles kwijt zijn, of waarvan een vriend of familielid vermist is.Ik heb vannacht ook slecht geslapen. Vreselijk, afschuwelijk.
Voor iedereen die (in de buurt van) Enschede woont: heel veel sterkte!

Marjol

zondag 14 mei 2000 @ 11:41:00 #14
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45111
De beelden van de ramp hebben me enorm aangegrepen. Ik kan er maar één ding over zeggen: dit mag nooit meer gebeuren!

Sterkte aan iedereen die in de buurt woont, en iedereen die daar familie of vrienden heeft...

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 14 Mei 2000).]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_45112
quote:
Ik ga ff nu met Marloes die kant op, even kijken wat we aantreffen, wat ze aan info hebben en of ze vanavond misschien nog naar haar huis (of wat er vanover is) kan of niet.....

Marloes, heel veel sterkte.....
Digger, Good Job

Greetinx BT

zondag 14 mei 2000 @ 12:00:00 #16
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_45113
Ik was gisteren rond 4 uur thuis en toen stond er op teletekst een nieuwebericht over een vuurwerk fabriek die geëxplodeert was. In eerste instantie heb ik geeneens verder gekeken want je hoort weleens meer van die dingen die gebeuren in fabrieken bedrijven e.d. Maar toen ik een uur later weer de tv aanzette en op het nieuws zach dat er minimaal 20 doden zijn ging er toch wel iets door me heen. Het rare vind ik dat er sinds die tijd geen fataal slachtoffer is bijgekomen, wat ze toch wel hadden verwacht...
  Jubileum moderator zondag 14 mei 2000 @ 12:10:00 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45114
Ik kwam gistermiddag omstreeks 16.00 uur de chat binnen en viel middenin Diggers verhaal.
In 1e instantie schrok ik wel maar kon er toch geen beelden bij voorstellen.
Alle mensen op de chat hebben zich vanaf toen nog maar met 1 ding beziggehouden lijkt wel: nieuws van enschede zoeken.
Het feit dat Fok plat lag verdween (terecht) helemaal naar de achtergrond.
Diggers (ooggetuige) verslag van wat er allemaal gebeurde om hem heen heeft een enorme indruk op me gemaakt.
Ik kon niet meer achter de comp. vandaan, kon niet eten, ik wilde alleen maar meer nieuws. Net een spons die alles opzoog.
De beelden lieten op de reguliere tv zenders behoorlijk lang op zich wachten.
Digger vertelde al dat zijn vriend Danny hele indrukwekkende beelden had geschoten.
Ondertussen kwamen er mensen de chat binnen die familie, vrienden en kennisen in enschede hebben wonen en die niet konden bereiken.
De onzekerheid en angst van mensen was zo ontzettend voelbaar dat ik met tranen in mijn ogen en kippenvel op mijn armen achter mijn beeldschermpie zat.
Eindelijk kwamen dan ook de journaals met de beelden van de vreselijke ontploffing.
Ik ben geloof ik nog nooit zo geschrokken.
Wat een enorme knal,wat een enorme paniek.

De hele avond heb ik nieuwsbeelden gezien van mensen die alles kwijt waren, rokende en brandende huizen en de enorme chaos in die buurt. Bijna niet voor te stellen dat dit beelden uit Nederland zijn, het leek af en toe wel een bomaanslag in Irak of zoiets.
Mensen die vermist worden, in paniek zoekgeraakte huisdieren, beelden en verhalen die allemaal heel diep zijn binnengekomen bij me.

Ik wil iedereen in Enschede heel veel sterkte wensen, mensen met familie/vrienden in Enschede natuurlijk ook.

Digger bedankt voor al je verhalen

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45115
Heeft er iemand een log van het verslag van Digger?

Greetinx

BT

zondag 14 mei 2000 @ 12:35:00 #19
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45116
Ja Digger zelf, maar die is nu dus even weg en vermoedelijk ook wel TARAraboemdijee, die ook weg is nu. Op de chat zullen er wel meer mensen zijn met de log.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_45117
Ik heb als het goed de logfiles ook wel, zal ff kijken, of alles er nog op staat...brb
pi_45118
De chatlog van zaterdag en zondag is ca. 2Mb groot en wordt nu als Word document op mijn pagina gezet, geef zo de link wel ff door.
  zondag 14 mei 2000 @ 12:56:00 #22
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_45119
Eigenlijk heb ik weinig aan de post van Lois toe te voegen. Zo was het....... Vreselijk gewoon.....

Dig, Roos, Lotte, Yvet, iedereen in Enschede en iedereen met vrienden en familie daar: ontzettend veel sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing (Datum 14 Mei 2000).]

zondag 14 mei 2000 @ 12:58:00 #23
1806 Chakotay
Lick here to continue
pi_45120
ik heb ook nog wel een log, ben het nu aan het uitknippen, 4 mb text inladen duurt even.. zak het zo mailen.
<Mini> Nerds zijn leuk, maar jullie wij moeten niet zo nerdig doen :P [br]Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
  zondag 14 mei 2000 @ 13:00:00 #24
1806 Chakotay
Lick here to continue
pi_45121
Ohw blauwe zet het al online, neem die maar.
<Mini> Nerds zijn leuk, maar jullie wij moeten niet zo nerdig doen :P [br]Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')