Morguhquote:Op woensdag 12 mei 2004 15:56 schreef LadyS het volgende:
ik heb weer een middagdutje gedaan![]()
quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:01 schreef phluphy het volgende:
[..]
Morguh![]()
Naar mijn weten moet dat gewoon kunnen.. De baby zit gewoon in de vliezen enzo. Tenminste zo zou ik denken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:24 schreef Rottdog het volgende:
Had nog een vraagie, ga volgende week 6 dg naar centre parcs en nu heb ik gehoord dat ik niet in het bubblebad mag ivm infectiegevaar iemand hier bekend mee![]()
Idd niet doen hoor, zitten veel vieze beestjes in dat warme water te broeidenquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:24 schreef Rottdog het volgende:
Had nog een vraagie, ga volgende week 6 dg naar centre parcs en nu heb ik gehoord dat ik niet in het bubblebad mag ivm infectiegevaar iemand hier bekend mee![]()
quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:24 schreef Rottdog het volgende:
Luchtbel heb het gevraagd over de dekentjes (Ikea) zij vond dat ik beter andere kon kopen, dit omdat als het dekentje nat wordt er haast geen zuurstof door heen komt. Ze raadde me katoen aan of wol maar ook iets van Velux ofzo geloof dat Pluis dat heeft.
Phluphy, dat kan zelfs al vanaf 20 weken. Ze worden wel steeds frequenter en duidelijker merkbaar. Overigens hoef je ze zelf helemaal niet te voelen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:53 schreef phluphy het volgende:
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik herken het duidelijk, maar ik dacht dat "harde buiken" pas in de laatste weken voorkwam? Of kan dat nu (25 weken) ook al?
Mmm, zou dat het zijn bij mij? Ik heb al een week 'last' van m'n buik (ben pas 21 weken, dus ik vond het zelf een beetje vroeg voor harde buiken...). Het voelt vaak hard/gespannen aan en ik heb er af en toe echt steken in (vooral na het plassen).quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:24 schreef Leah het volgende:
Ik kreeg al harde buiken bij 16 weken, dat "hoort" dus niet, en harde buiken kunnen geen kwaad, mits niet meer als 3 per uur en er mag geen regelmaat in zitten.
Veel harde buiken zijn vaak wel een teken dat je het rustiger aan moet gaan doen!
Is ook een beetje afhankelijk van het kind dat je hebt denk ik. Hier worden de slaapzakken (bijna) nooit gebruikt. Als Saskia lekker ingestopt ligt (met laken en deken) slaapt ze veel rustiger dan met de slaapzak (dan is ze om de haverklap (half) wakker en begint te jengelen)quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:14 schreef Belana het volgende:
Pluisje, meissie, wat een toestand toch! Een hele dikke knuffel voor jou!!
Meiden, jullie praten allemaal over dekentjes en dat snap ik. Ik heb/had zelf dekentjes van de hema, bevallen prima. Maar Liam heeft misschien 3 hooguit 4 wken onder zo'n dekentje gelapen want daarna ging ie in zijn slaap/trappelzak en sindsdien slaapt ie daarin dus. Waarom? Omdat die kleintjes dus zo lekker beweeglijk worden en constant die deken van zich af trappen.
Nou zijn niet alle kindjes hetzelfde misschien, maar dit is mijn ervaring. Ik ben persoonlijk heel blij dat ik een zooitje van die slaapzakken heb.
Later als ie weer wat groter is zal ik die ledikantdekens wel weer gebruiken denk ik hoor, maar voor de wieg heb ik dus amper gebruikt.
O prima, EW is maar een kilo of 5 aangekomen tot nu toe, heeft veel vruchtwater en bij de laatste check lag de baby in een stuit, maar we hebben nog ff.quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:38 schreef Sugar het volgende:
En hoe is het verder, DIGGER?
Jeetjemina, wat gaat dat hard zeg!quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:33 schreef DIGGER het volgende:
Vandaag de laatste werkdag voor m'n vrouw
Ik gebruik het inmiddels ook niet meer als omslagdoek, maar het ligt gewoon los op het wiegje. Junah is zo'n kleumpie dat ze zelfs aan een dubbele deken niet genoeg heeft, ik leg dus in de avond de fleecedoek op het voeteneind, tot aan haar middel. Zo blijft ze wel warm.quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:39 schreef Luchtbel het volgende:
Rottdog, bedankt. Inmiddels heb ik ook al een gewoon dekentje gekocht bij de Hema van 100% katoen. En ik heb twee nauwelijks gebruikte tweedehands dekentjes van katoen en een geweven dekentje. Ik ga over een week naar Ikea en haal daar nog wel zo'n dekentje erbij, gewoon voor erbij voor op schoot en alles. Ik vond zoals Tan het gebruikte wel handig voor erbij.
Hier gaat alles wel redelijk, de angst zit er nog goed in, maar heb pas 1 keer medicijnen genomen. Het is duidelijk dat frummel echt de andere kant niet op wil. Het ene moment gaat het plassen goed en het volgend moment gaat het helemaal niet. Nu komen ook pas dingen naar boven wat die arts allemaal gezegd heeft, want in het zh was ik toch meer van mag ik naar huis dan dat ik echt goed luisterde. wel erg moe en emorioneel. De 19e moet ik terug komen bij de gyn.quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe is het met Anitra?
quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:44 schreef rickmans het volgende:
wij hebben dit rompertje gekocht:
[afbeelding]
Oh, wat spannend en eng. Ik kan me goed voorstellen dat je een beetje een rare dag hebt. Overigens hoop ik voor je dat alles goed gaat. Ik zal aan je denken morgen. Hoe laat heb je de afspraak ? Of had je dat al geschreven?quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:59 schreef dutchie het volgende:
Heb vandaag een beetje een rare dag. Morgen naar het ziekenhuis en ergens in je achterhoofd spookt; als het niet naar wens gaat, kan het zijn dat ze het kaboutertje morgen al gaan halen. Heb dus het ledikantje en het wiegje maar even helemaal opgemaakt en klaargezet.
Ga zo 'just in case' even een koffertje klaarzetten met wat spulletjes voor in het ziekenhuis voor ons beidjes.
die hebben wij ookquote:Op donderdag 13 mei 2004 14:44 schreef rickmans het volgende:
wij hebben dit rompertje gekocht:
[afbeelding]
Jeetje, ik ging even kijken hoever Knorretje nu is, julle liggen precies een maand op mij achter. Ik ben nog helemaal niet toe aan oefenweeën enzo (geestelijk dan he). Sterkte bij de gyn en ik hoop dat alles gewoon netjes blijft zitten waar het zitten moet.quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:02 schreef Danny het volgende:
[..]
die hebben wij ook
Wij vertrekken nu weer richting zhuis (met een tasje kleding op advies van de gyn)
We hebben harde buiken (voorweeende pijn is voornamelijk aanwezig behalve in de buik die knoerthard is in de rug en benen) sinds 12 uur om het kwartier zo'n beetje....
zal wel ffies duren voor we terug zijn, we gaan sowieso aan de ctg en weer metingen doen van de baarmoedermond.
Ze ligt iig op de afdeling verloskunde in het Clara. Bij de balie linksaf door de deuren en dan de 2e kamer rechts en dan het bed rechtsachterin. Ze mag niet uit bed dus ze zal daar sowieso liggen...quote:Op donderdag 13 mei 2004 20:42 schreef Jessicaa het volgende:
Getver Danny!!!
Waar ligt ze , hoe laat bezoektijden enz.
Als ze het ziet zitten komen we morgen (of ik alleen, wat ze wil ,of helemaal niet als ze het niet wil) even langs.
Dikke knuf voor jullie!!!
Ik ben blij dat het in elk geval redelijk met je gaat en het is al bijna de negentiendequote:Op donderdag 13 mei 2004 12:28 schreef Anitra het volgende:
[..]
Hier gaat alles wel redelijk, de angst zit er nog goed in, maar heb pas 1 keer medicijnen genomen.
Vast wel. Ik ben er zelf ook met Alicia, dus da's gewoon lijkt me. Is idd buitenom.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 07:38 schreef Jessicaa het volgende:
Ik wil om 11 uur met Bo langsgaan, komt dat uit?
(afd verloskunde is toch buitenom?)
Ik moet er nog heen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:04 schreef phluphy het volgende:
Dutchie hoe was jouw afspraak in het ziekenhuis?
Ok dan komen wij er zo aan!!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Vast wel. Ik ben er zelf ook met Alicia, dus da's gewoon lijkt me. Is idd buitenom.
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:28 schreef Jessicaa het volgende:
[..]
Ok dan komen wij er zo aan!!!!
En ik zal ze van jullie allemaal heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel sterkte en knuffels geven ok
Gisteravond dus weer aanvallen gehad en weer medicijnen genomen. Vanmorgen liepen de leidingen weer goedquote:Op donderdag 13 mei 2004 22:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het in elk geval redelijk met je gaat en het is al bijna de negentiende
Hoe is het met je pubertje?
Gelukkig dat het nu weer in orde is!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:02 schreef Anitra het volgende:
[..]
Gisteravond dus weer aanvallen gehad en weer medicijnen genomen. Vanmorgen liepen de leidingen weer goed
Heerlijk hoor!! Ik ben benieuwd hoe ze het straks gaat oppakken als de kleine er is...quote:Met mijn pubertje gaat het goed hahaha, die is een beetje hyperactief want die heeft vanavondkamp van het voetballen en dan hebben ze disco erbij, dus er was grote paniek gister toen het shirtje wat ze graag aan wou te klein bleek te zijn. Nu heeft ze een shirt van mij klaar liggenJa het word een echte dame
nee ben nog niet geweest.. dus ik ben ook nog steeds benieuwd! Luchtbel??? jij wel geweest?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:59 schreef piglet het volgende:
Even iets heel anders: ]Luchtbel en LadyS, zijn jullie al naar babytotaal geweest deze week? Hebben ze leuke dingen in de opruiming?
Ik zit er aan te denken om misschien vanavond te gaan...
Voornaam en achternaam zijn bekend. De afdeling en het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Danny, is er ook een postadres waar we een boodschap achter kunnen laten?
Ja, nou niet allemaal lieve dingen gaan zitten zeggen hoorquote:Op vrijdag 14 mei 2004 13:47 schreef CarOnline het volgende:
Pluisje heb t een beetje meegekregen van je kamer.. wat een gedoe!! Zou je ze niet! Hopelijk is je kamertjes strax geweldig, dat rotgevoel trekt dan wel weg denk ik![]()
Heb ook geen rotgevoel meer als ik onze (vergrote) woonkamer zie
Sterkte met je schoonvader, daar kan je je beter op concentreren dan he.
Heel veel sterkte Danny, Knorretje en Alicia........quote:Jolanda Roodbol
MCRZ Locatie Clara
afdeling verloskunde
kamer 24
Olympiaweg 350
3078 HT Rotterdam
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:37 schreef Luchtbel het volgende:
LadyS en Sugar Piglet ; ik ben net geweest, volgens mij waren er alleen maar heel veel kinderwagens in de aanbieding!
die heb ik daar al besteldquote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:37 schreef Luchtbel het volgende:
LadyS en Sugar; ik ben net geweest, volgens mij waren er alleen maar heel veel kinderwagens in de aanbieding!
Jesus Danny, als ik dit zo lees word ik toch wel even stil.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 13:51 schreef Danny het volgende:
De
Wel is gezegd dat mocht het doorzetten er geen poging zal worden ondernomen het kind in leven te houden, dus we moeten er maar het beste van hopen.
Succes mag best hoor!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 23:03 schreef pluisje het volgende:
Psyche, alvast heel veel, tja wat zal ik zeggen, succes?
Komt nu echt dichtbij he!!!!
Hoe is ze er zelf onder?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 23:11 schreef Psyche2003 het volgende:
[..]
Succes mag best hoor!
Misschien helpt het tegen de zenuwen
Ik heb je gemaild, ik gebruik mijn account toch niet (lang leve kabel..)quote:Op zaterdag 15 mei 2004 09:26 schreef Danny het volgende:
Hopen dat ie alsnog acrobatisch gaat doen en zich omdraait Dutchie...
Korte update knor:
gisteravond waren de weeën nog maar eens in de zoveel uur, maar knor belde net en vanmorgen waren ze weer om de tien minuten. Inmiddels wel weer minder trouwens, maar het ziet er niet best uit momenteel.
Mocht iemand trouwens nog een inbelaccount hebben lopen die ze niet meer gebruiken, zou knor dan de login mogen lenen ? Er is een ouwe laptop voor d'r geregeld, maar we hebben alleen een zonnet abbo en da's een 06 nummer om in te bellen a ¤ 0,45 per minuutEen 010 nummer zou ¤ 0,11 per minuut kosten.
Evt gegevens kun je mailen naar danny@fok.nl
hoi dannyquote:Op zaterdag 15 mei 2004 09:26 schreef Danny het volgende:
Mocht iemand trouwens nog een inbelaccount hebben lopen die ze niet meer gebruiken, zou knor dan de login mogen lenen ? Er is een ouwe laptop voor d'r geregeld, maar we hebben alleen een zonnet abbo en da's een 06 nummer om in te bellen a ¤ 0,45 per minuutEen 010 nummer zou ¤ 0,11 per minuut kosten.
Evt gegevens kun je mailen naar danny@fok.nl
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:18 schreef dop het volgende:
[..]
hoi danny
ik weet niet hoe het met jou zonnet zit maar alle gratis providers gebruiken tegenwoordig een inbel nummer dat begint met 06760
dat lijkt dus wel 06 maar is toch gewoon lokaal tarief
tiscali gratis kun je nogsteeds gewoon zelf online aanmaken met als inbel 06760 - 60000
http://aanmelden.tiscali.(...)scali&RETAILER_CODE=
Kijk, dit soort berichten lees ik graag!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:43 schreef Anitra het volgende:
-knip-
Mijn schoonzusje had alleen een boxkleed erin liggen.. Lijkt mij ook wel voldoende..quote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:21 schreef Luchtbel het volgende:
Even een vraagje. Moet ik zo'n dikke plastic zeilachtige mat aanschaffen om onder in de box te leggen. Of is een dik boxkleed onderin ook genoeg?
ja zo ken ik het ook van mensen, maar toen zag ik dit bij iemand en toen dacht ik huhm is dat niet handigquote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:15 schreef LadyS het volgende:
Knorretje en Danny
[..]
Mijn schoonzusje had alleen een boxkleed erin liggen.. Lijkt mij ook wel voldoende..
denk ik![]()
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:21 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
ja zo ken ik het ook van mensen, maar toen zag ik dit bij iemand en toen dacht ik huhm is dat niet handig![]()
tis een soorte dikke mat, als een gymmat zeg maar, voor op de bodem van de box, is minder hard misschien?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:28 schreef LadyS het volgende:
[..]waarom zou dat handig zijn eigenlijk?
![]()
is vast een heeeeeeeeeeele domme vraag, maar ik kan ook even niet voor me halen wat voor mat je precies bedoelt![]()
![]()
![]()
ooww.. zoiets..quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:30 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
tis een soorte dikke mat, als een gymmat zeg maar, voor op de bodem van de box, is minder hard misschien?
ik was ook al bang dat ik wat over het hoofd zag trouwensquote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:36 schreef Luchtbel het volgende:
Ja ik weet ook niet, voordat ik iets heel vreemds doe ofzo, door alleen een kleed erin te doen
schrikken he als ik weer een vreemd idee hebquote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:38 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik was ook al bang dat ik wat over het hoofd zag trouwens![]()
ik vind altijd:quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:41 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
schrikken he als ik weer een vreemd idee heb![]()
![]()
Ja, wat zal ik zeggen.. Ze ziet op tegen de ziekenhuisopname en de ruggeprik... Verder gaat het wel!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 09:20 schreef Tan het volgende:
[..]
Hoe is ze er zelf onder?
Morgen om 14:00 moet ze in het ziekenhuis zijn voor de opname idd. Komt best wel allemaal erg dichtbij hoor!!! En uiteraard, als ik er straks even de tijd voor heb als ik thuis ben, zal ik wel even een en ander laten wetenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:52 schreef dutchie het volgende:
Psyche2003 en vrouwke, jullie dag komt nu wel heeel erg dichtbij! Spannend hoor en wel gelijk vertellen wie jullie leventje binnen is gekomen hè?
Ookal krijgen jullie een keizersnee, wegewoon vrolijk voor jullie hoor.
![]()
Typische gevalletje van GMTA, ik dacht eerst even Psyche sterkte wensen en dan informeren naar Knor en Danny...quote:Op zondag 16 mei 2004 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Iemand nog iets van Danny/ Knorretje gehoord?
*blijft heeel hard door duimen*quote:Op zondag 16 mei 2004 12:02 schreef Knorretje het volgende:
ik heb een uitzonderlijk goeie nacht gehad trouwens, gisteren in de vooravond nog even last gehad en sinds dien niet meer, dus das een heel goed teken. Hartje klopte prima en heb vanmorgen 3 kwartier naar ons baby'tje mogen kijken. Behalve dat ze me liet schrikken aangaande het geslachtHet zou nu opeens van het andere geslacht zijn kon ze niets verontrustends ontdekken. Het lag vrij laag maar dat was te verklaren door de verstreken baarmoedermond en kon geen kwaad. Bewoog goed, maagje gevuld, niertjes werkend, hartje klopte vrolijk.
Ze zijn weer in overleg hier over hoe nu verder en gaan kijken wat de beste werkwijze/methode gaat zijn voor mij en de baby. Dus ben benieuwd
gefeliciteerd, das een eerste mijlpaal!quote:Op zondag 16 mei 2004 17:39 schreef Martineke het volgende:
ik heb klein feestje vandaag, ik ben vandaag net zover als vorige keer6w2d en dat zonder drup bloed
![]()
"Een beetje" zwanger bestaat nietquote:vanaf morgen voel ik me ietsie meer zwanger. echt vreemd nog steeds hier, ik ben zwanger maar toch ook eigenlijk weer nie voor ons gevoel. komt wel als we 6 weken verder zijn denk ik.
Aaaah wat rot voor jullie, dat zij daar ligt en jij alleen thuisquote:Op zondag 16 mei 2004 16:59 schreef Psyche2003 het volgende:
Hallo mensen!
Ben net terug uit het ziekenhuis en ben nu dus een beetje zielig, net als mijn vrouwtje
Moest haar vandaag al brengen en morgenochtend vroeg op voor de ingreep, ze is ergens rond 8:30 al aan de beurt namelijk!!!! Uiteraard neem ik de digicam mee, zal zo even de batterijen opladen enzo, dus foto's komt wel goed!
Mits alles meezit, hebben jullie dus morgenmiddag al een foto![]()
Ik ben weer even weg, zal me af en toe vast nog wel even melden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |