abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 mei 2004 @ 11:46:20 #1
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_19068279
Heeft iemand ervaring met het koperspiraaltje?? Voor- en nadelen, e.d.

Ik kan genoeg informatie-sites vinden erover, maar ik zou graag van vrouwen, die het koperspiraaltje gebruiken, hun ervaringen willen weten.

Omdat ik trombose heb blijven ervoor mij 3 anti-conseptie middelen over (condoom, koperspiraaltje en sterilisatie), het condoom zien we niet zitten, ik eigenlijk het koperspiraaltje ook niet, maar sterilisatie is gelijk wel het einde.

Daarom: wie heeft er ervaring mee en hoe bevalt het e.d.??
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_19069963
je man laten steriliseren is toch omkeerbaar?
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:58:39 #3
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_19070177
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 12:49 schreef Byte_Me het volgende:
je man laten steriliseren is toch omkeerbaar?
Ze kunnen een hersteloperatie doen, maar succes wordt niet gegarandeerd. Bovendien vinden de meeste mannen die ik ken het meer dan normaal dat de vrouw zich maar laat steriliseren (watjes)
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  woensdag 12 mei 2004 @ 18:02:01 #4
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_19077726
ja sterilisatie is een optie, maar als je 30-ers bent, dan krijg je bij de huisarts te horen dat ze dat eigenlijk liever niet doen, omdat je misschien nog wel een kind zou willen (wij zijn net ouders geworden in december van een dochtertje) en dan gaan ze er gelijk vanuit dat je in de komende jaren nog wel er een tweede bij wilt......

Ik zou dus graag eerst ervaringen willen horen van vrouwen, alvorens tot sterilisatie over te gaan.
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_19082465
Ik heb sinds maandag een koperspiraaltje....

Ik kan er dus nog niet veel over vertellen, maar het zetten is een nare gebeurtenis igg, maar goed dat is ook maar even.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_19083671
Ik kan het je aanbevelen Ik heb het spiraaltje nu al 8 maanden en het bevalt me zo goed dat ik denk, waarom heb ik dat niet eerder gedaan?

Het inbrengen van de spiraal zelf wordt door de gyneacoloog gedaan en was bij mij totaal niet pijnlijk maar dat komt mischien omdat ik 1 keer zwanger ben geweest. Voorheen was ik altijd redelijk normaal ongesteld, niet echt bijzonder veel bloedverlies en maar 3 dagen of zo. En nu, met de spiraal ben ik helemaal NIET ongesteld meer. En daar ben ik best blij om. Ik heb wel ongeveer 1 keer in de maand iets of wat bloedverlies, maar dat is zo weinig dat een inlegkruisje meer dan genoeg bescherming biedt.

Er kleeft wel 1 nadeel aan het spiraaltje........ik heb daar last van, dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is, ik heb veel minder zin in sex dan voordat ik de spiraal had.
Meer informatie over de spiraal vond je trouwens op http://www.anticonceptie.nl/public/
  woensdag 12 mei 2004 @ 22:45:42 #7
84328 Lllaura
painting pictures
pi_19086548
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 20:59 schreef erodome het volgende:
maar het zetten is een nare gebeurtenis igg,
Dat kan je wel zeggen ja! Ik ben geen mietje, ben ook nog nooit flauwgevallen, maar daar werd ik toch wel wat witjes rond m'n neus en stortte ik bijna van de stoel af... Wat een raar, eng, pijnlijk gevoel is dat zeg! Vooral als je baarmoedermond opgerekt wordt...

Maar goed, wil je niet ontmoedigen. Zoals Erodome zegt: "Het duurt maar even.."
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_19087018
Ik heb toch ook een knd, maar vond het wel pijnlijk hoor, eerst kreeg hij hem er niet in, hij voelen of alles goed zat, dat zat prima, maar ik scheen mijn interne kringspier aan te spannen.

2de keer lukte het wel, maar deed wel pijn, rest van de dag met pijn in mijn buik gelopen en bloeden, nu bloed ik nogsteeds een heel klein beetje, dat is wel balen, maar ach, het is 1 keer per 5 jaar, dus het valt wel mee....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 13 mei 2004 @ 09:54:06 #9
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_19093317
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 18:02 schreef Yfke het volgende:
ja sterilisatie is een optie, maar als je 30-ers bent, dan krijg je bij de huisarts te horen dat ze dat eigenlijk liever niet doen, omdat je misschien nog wel een kind zou willen
Klopt, met dat probleem zit ik dus ook nog 's. Eerst m'n man over zien te halen en dan nog 'ns de huisarts. Ik ben overigens 29, hij 40. Al > 10 jaar bij elkaar en al die tijd overtuigd en zeer bewust kinderloos. Maar de huisarts wil dat maar niet geloven
Ga 'm binnenkort dan maar eens polsen over spiraaltje oid, hij is erg pro-pil. En die ben ik nu echt zat (maar da's een ander topic).
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_19113006
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 21:32 schreef Samcali het volgende:
Er kleeft wel 1 nadeel aan het spiraaltje........ik heb daar last van, dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is, ik heb veel minder zin in sex dan voordat ik de spiraal had.
Heb je een koperspiraal of met hormonen (mirena)? Zijn er verder mensen die verschillen tussen de twee hebben ervaren?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 20:40:52 #11
37769 erodome
Zweefteef
pi_19133543
Ik heb dan sinds maandag het koperspiraaltje en ik ben nog geen minuut niet geil geweest, tis nog erger dan normaal met de pil.

Wat wel vervelend is, is dat het touwtje te lang is naar mijn zin, die voel ik tijdens de sex, maar goed moet toch nog op controle, dan vraag ik wel of hij hem wat in wil korten.
Het touwtje is (geschat) ergens rond de 3 a 4 cm lang...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:45:31 #12
84328 Lllaura
painting pictures
pi_19135080
Ha ha, mijn vriend had ook last van een 'venijnig prikkend gevoel' gevoel tijdens de seks..!
Ben ook terug geweest, de gynaecoloog vertelde me dat het touwtje na verloop van tijd soepeler wordt en dan om je baarmoedermond gaat krullen. Hij had gelijk, na een paar weekjes geen last meer gehad van geprik (van 't touwtje)..!

(Ik heb trouwens een mirena.)
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_19136959
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 00:27 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:

[..]

Heb je een koperspiraal of met hormonen (mirena)? Zijn er verder mensen die verschillen tussen de twee hebben ervaren?
Ik heb de mirena spiraal, ik heb geen ervaring met andere soorten spiralen.
Bij mij waren de touwtjes zo kort afgeknipt dat hij nu in z'n geheel in de baarmoeder is verdwenen. Maar de gyneacoloog heeft me ervan overtuigd dat dit niet erg is en alleen wat lastig kan zijn bij het verwijderen tegen die tijd. Ik voel het ook niet prikken of zo, dus het zal wel goed zijn.
pi_19138441
Ik heb zelf geen ervaring, maar aangezien ik bijna eindexamen heb, en ik bio al heb geleerd kan ik je er wel wat over vertellen. Het mirena spiraaltje heeft niet alleen minder bijwerkingen, maar is ook veel betrouwbaarder dan het koperspiraaltje. Wel heb je bij allebei de kans dat het door je baarmoeder wordt uitgestoten, maar als dit niet gebeurt en je lichaam er dus goed op reageert, kan het wel tot 5 jaar blijven zitten.
the liver is evil, it must be punished
  zaterdag 15 mei 2004 @ 06:59:28 #15
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_19141797
ik mag geen hormoonhoudende anticonseptie, dus blijft alleen het koperspiraaltje over. Ik heb afgelopen week wel een recept meegekregen om het spiraaltje bij de apotheek te halen, maar heb het nog niet gedaan, ben er nog niet helemaal uit.
IK ben nu 35 en mijn vriend en ik zijn helemaal tevreden met ons dochtertje van 5 maand, aangezien ik meerdere risicofaktoren heb bij een volgende zwangerschap en meer kans op een gehandicapt kindje heb, vinden we het wel goed zo. Ik zit dus ook nog steeds aan sterilisatie te denken...
lees ik gister op fok dat dat ok uit het ziekenfonds gaat
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_19147466
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 06:59 schreef Yfke het volgende:
ik mag geen hormoonhoudende anticonseptie, dus blijft alleen het koperspiraaltje over. Ik heb afgelopen week wel een recept meegekregen om het spiraaltje bij de apotheek te halen, maar heb het nog niet gedaan, ben er nog niet helemaal uit.
IK ben nu 35 en mijn vriend en ik zijn helemaal tevreden met ons dochtertje van 5 maand, aangezien ik meerdere risicofaktoren heb bij een volgende zwangerschap en meer kans op een gehandicapt kindje heb, vinden we het wel goed zo. Ik zit dus ook nog steeds aan sterilisatie te denken...
lees ik gister op fok dat dat ok uit het ziekenfonds gaat
nou ik zou zeggen laat het doen voor het te laat is en je zelf moet dokken! je bent er toch uit dat je geen kids meer wil ???
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 18:59:30 #17
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_19152274
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nou ik zou zeggen laat het doen voor het te laat is en je zelf moet dokken! je bent er toch uit dat je geen kids meer wil ???
yep, maar lees eerder, advies van de huisarts is het niet te doen, omdat je misschien misschien nog wel een kind wil, omdat je een half jaar terug net bent bevallen en dan blijk je door de hormoonhuishouding nog niet in staat te zijn om definitief te zeggen dat je geen kinderen meer wil, aldus de huisarts. conclusie: dat gaat niet zomaar 1 2 3 ..........
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_19154583
Huisartsen zijn idd vrij moeilijk met sterriliseren, een kennis van mij wild zichzelf laten sterriliseren voor haar 30ste, die had helemaal niets met kinderen dus wilde absoluut geen kinderen, nou vergeet het maar hoor, kom maar terug als je 35 bent werd er gezegd.

Toen heeft haar man zich maar laten sterriliseren, daar werd niet moeilijk over gedaan.

Opzich als ik in een monogame, vaste relatie zou zitten dan zou manlief zich mogen laten sterriliseren, dat is een poliklinische ingreep ipv een buikoperatie...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_19165981
Het Mirena Hormoonspiraaltje bevat maar een heeeeel kleine hoeveelheid hormonen. Dat kun je niet vergelijken met de hoeveeelheid hormonen in "de pil".
Is dat geen optie? Schijnt bij de meeste mensen beter te bevallen dan een koperspiraaltje.

ik heb m zelf ook
pi_19165993
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 15:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nou ik zou zeggen laat het doen voor het te laat is en je zelf moet dokken! je bent er toch uit dat je geen kids meer wil ???
idd, vergeet de wachtlijsten niet...
  zondag 16 mei 2004 @ 11:56:59 #21
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_19167394
quote:
Op zondag 16 mei 2004 10:04 schreef Petracev het volgende:
Het Mirena Hormoonspiraaltje bevat maar een heeeeel kleine hoeveelheid hormonen. Dat kun je niet vergelijken met de hoeveeelheid hormonen in "de pil".
Is dat geen optie? Schijnt bij de meeste mensen beter te bevallen dan een koperspiraaltje.

ik heb m zelf ook
helaas, toen ik zo'n 8 week geleden opgenomen werd in het ziekenhuis met trombose in been en buik, moest ik gelijk met de pil stoppen (was net weer 2 mnd begonnen na de geboorte), ik mag geen anticonseptie waar hormonen in zitten.
Iedereen heeft kans op trombose, ik heb een erfelijke vorm (nooit eerder last van gehad, wist wel datik draagster was), en na de keizersnede heb ik al 6 wk lang zelf moeten spuiten (antistolling), daarna zou het grootste risico over zijn en mocht ik weer met de pil beginnen. Helaas voor korte duur, 2 mnd later mocht ik met spoed naar het ziekenhuis.
Ik behoor tot de categorie met verhoogde kans op trombose en hormoonhoudende middelen zijn dan in de meeste gevallen taboe, ik moet alle medicatie eerst overleggen of ik dat wel mag hebbe (ik mag zelfs niet alle pijnstillers e.d. meer gebruiken), wat ook best lastig is.

maar ik zal deze week bij mijn ziekenfonds informeren tot waarneer e.d. de vergoeding nog is met sterilisatie...
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_40871558
Ik blaas het topic even nieuw leven in, in de hoop dat het in jullie active topic lists opvalt...
Hoe zijn de ervaringen met het koperspiraaltje 2 jaar later? Niemand toch perongeluk zwanger geworden oid? Ik wil een gynefix laten plaatsen maar de vorige keer dat ik bij de gyn was is dit niet gelukt. Hij moet namelijk van binnen vastgemaakt worden en hij bleek dus na afloop niet vast te zitten. Ik ben er dus eigenlijk wel uit dat ik een koperspiraal wil, maar ik heb nog maar weinig reacties van long-term gebruiksters kunnen vinden. Mensen die er geen problemen mee hebben posten niet zo snel volgens mij...
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 augustus 2006 @ 20:07:14 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40878240
Ik heb inmiddels ruim een jaar een koperspiraatlje, een multiload. Het bevalt me prima, geen gezeik met hormonen en het onthouden van een pil of ring. Ik ga even het topic zoeken waarin ik gepost heb, toen-ie geplaatst is...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_40878294
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:26 schreef flutterbye het volgende:
Ik blaas het topic even nieuw leven in, in de hoop dat het in jullie active topic lists opvalt...
Hoe zijn de ervaringen met het koperspiraaltje 2 jaar later? Niemand toch perongeluk zwanger geworden oid? Ik wil een gynefix laten plaatsen maar de vorige keer dat ik bij de gyn was is dit niet gelukt. Hij moet namelijk van binnen vastgemaakt worden en hij bleek dus na afloop niet vast te zitten. Ik ben er dus eigenlijk wel uit dat ik een koperspiraal wil, maar ik heb nog maar weinig reacties van long-term gebruiksters kunnen vinden. Mensen die er geen problemen mee hebben posten niet zo snel volgens mij...
Ik heb voor de 2e keer een koperspiraaltje laten plaatsen en het zit weer voor de komende 5 jaar.
De ervaringen met dit spiraaltje zijn goed, ik heb geen bijwerkingen, zin in sex is prima en ik voel het absoluut niet zitten. Het inbrengen is, als je al eens kinderen hebt gehad vrijwel pijnloos. Als je nog geen kinderen hebt gehad, is het pijnlijk om in te brengen omdat je baarmoederhals stug is en tegenwerkt. Dit kun je enigszins oplossen door het slikken van spierverslappers van te voren.
Wat ik zelf als enige minpunt vind, maar ook dat vind ik altijd nog beter dan pil slikken, is dat mijn menstruatie heviger is. Heb echt tampons plus maandverband nodig de eerste dagen. Voor de rest alleen maar goede berichten over dit spiraal.
pi_41122742
Hebben jullie er verder wel een veilig gevoel bij dan? Geen verzakkingen ofzo, of spookverhalen van kennissen die toch zwanger zijn geworden ofzo?
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 augustus 2006 @ 16:34:36 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41133227
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:04 schreef flutterbye het volgende:
Hebben jullie er verder wel een veilig gevoel bij dan? Geen verzakkingen ofzo, of spookverhalen van kennissen die toch zwanger zijn geworden ofzo?
Eerlijk gezegd wel, ik heb tot nu toe nog gen spookverhalen gehoord of meegemaakt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41701404
Hoe lang hebben jullie eigenlijk nog last gehad van bloedverlies na het zetten? Ik heb mijn gynefix nu anderhalve week en het blijft maar lopen... Je kunt het iig geen spotting noemen! Maar volgens de gyn duurt het soms wel 6 maanden dus ik mag nog niet klagen eigenlijk... Misschien duurt het ook langer omdat de gynefix in de baarmoederwand vastgemaakt word.
pi_41703383
ik heb iets van een jaar, anderhalf jaar een koperspiraal gehad, en kan je zeggen dat ik blij ben dat dat ding eruit is! Onwijs lange menstruatie, soms 2 soms 3 weken dacht eerst dat zal wel komen omdat het er net in zat, maar het bleef zo... dus nee ik raad het je niet aan.. maar goed wie weet werkt het bij jou anders..
pi_41704237
Ik hoop van wel!!! Wat gebruik je nu dan?
pi_41831046
Verder nog iemand last (gehad) van het koperluchtje? Gaat dat nog over?
pi_45584564
Ik ben de pil ook zat en zit ook te denken aan een koperspiraaltje. Na even google-en lees ik allemaal spookverhalen over vrouwen die toch zwanger zijn geworden. Zijn dat inderdaad spookverhalen (die zijn er van de pil natuurlijk ook te vinden) of is een koperspiraaltje echt zo veel minder betrouwbaar?

Ik ga binnenkort ook maar even bij de dokter langs, maar alle ervaringen zijn natuurlijk erg welkom.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_45586766
TVP
pi_45599182
als je koper laat smelten verdien je er ook nogeens wat aan
пусть всегда будет солнце
pi_45609027
Voordelen van het koperspiraaltje
- Er zitten geen hormonen in

Nadelen van het koperspiraaltje
- De kans dat je alsnog zwanger raakt is erg aanwezig
- Je menstruatie kan heviger worden

Nadelen van de mirena
- De hormonen

Voordelen van de mirena
- Het is even veilig als steralisatie
- Je menstruatie wordt minder of stopt zelfs

Ik heb een tijdje een mirena gehad. Ideaal, tot mijn baarmoeder ging ontsteken
pi_45624386
sterilisatie bij een man is wel omkeerbaar, maar het kan goed zijn dat de spermaproductie niet meer op gang komt.. sowieso gaat de kwaliteit van het zaad flink achteruit na een hersteloperatie.

Mirena heb ik ook gehad, maar ik vond het geen suc6.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_46932771
Waar kan ik hem eruit laten halen? Kan dat gewoon door de huisarts worden gedaan?
pi_48056554
Ik heb er vorige maand ook eentje laten plaatsen. Ik kan ook niet tegen hormonen.
Het zetten was echt vreselijk pijnlijk. Ik ben 3 dagen misselijk geweest van de pijn.
In het begin had ik bloedingen. De bloedingen werden steeds erger. Ik had ook last van steken en kramp.
Heb het een kans gegeven tot ik ongesteld werd. Ik lag huilend van de pijn in m'n bed. Toen heb ik hem eruit laten halen. Ik kan echt wel wat hebben maar dit was toch echt te pijnlijk.
Eruithalen was ook niet echt prettig. Ze trekken dat ding er aan de touwtjes weer uit. Ik heb gegilt..
Na 3 dagen begon de pijn eindelijk wat minder te worden.
Geen leuk verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
pi_48070941
Ik heb hem eruit laten halen na 1,5 jaar gebruik.
Het inbrengen gebeurde met een roesje en ik heb er niks van gemerkt. Het uithalen deed totaal geen zeer; al was dat gewoon bij de huisarts op tafel!

Reden dat ik hem eruit heb laten halen is dat de bloedingen steeds erger werden. Aanvankelijk was ik een dag of 10 ongesteld (zonder teveel pijn).
Maar later langer en kreeg ik tussentijdse bloedingen.
Te lastig. Nu gebruik ik de Evra pleisterpil.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:31:15 #39
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48071360
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 00:27 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
Heb je een koperspiraal of met hormonen (mirena)? Zijn er verder mensen die verschillen tussen de twee hebben ervaren?
Ja, ik heb een korte tijd het koperspiraaltje gehad en was toen 6 à 7 dagen zwaar ongesteld.
Sinds 7 jaar heb ik het Mirena-spiraaltje met hormonen en ben daar heel tevreden over. Het heeft bij mij als bijwerking dat ik al die jaren vrijwel niet meer ongesteld ben geweest.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_48712891
Hier nog even bericht van iemand die 'm gisteren heeft laten zetten. Het inbrengen zelf was een behoorlijk pijnlijke aangelegenheid, moet ik toch zeggen, gelukkig dat het maar kort duurde. Maar ik had vantevoren wat ademhalingsoefeningen gedaan zodat ik tijdens het inbrengen door de pijn heen kon blijven ademen, ik denk dat die wel erg geholpen hebben. Mijn huisarts was iig wel verbaasd over hoe makkelijk het ging. De rest van de dag nog wel een beetje kramp en bloeding gehad, maar gewoon rustig aan gedaan en vandaag is het alsof er nooit wat gebeurd is! Dus al met al ben ik tot op heden erg tevreden. Nu wordt het afwachten tot de eerstvolgende menstruatie, kijken hoe dat gaat

Maar voor iedereen die 'm ook laat zetten, kan ik ademhalingsoefeningen dus wel erg aanraden, die zorgen ervoor dat je goed ontspant in plaats van onbewust je spieren daarbeneden te verkrampen.
I've seen angels fall from blinding heights
but you yourself are nothing so divine - just next in line
pi_49225239
en delores, hoe is het inmiddels bevallen tot nu toe? Ik ga er namelijk volgende week ook een laten zetten, maar wil graag een beetje weten hoe of wat... (koperspiraaltje trouwens..)
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_49398653
Ik plaats hier ook even een TVP.. ik twijfel nog tussen de Mirena en het koperspiraaltje
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:50:17 #43
88047 Poesch
vouwvrouw
pi_49399721
Ik heb het koperspiraaltje inmiddels anderhalve maand en ben er zeer tevreden over!
Het plaatsen was onaangenaam, maar wat verwacht je dan ook? Al met al viel het me best mee eigenlijk.
Gewoon ontspannen daar beneden en vooral blijven ademhalen Na een uur of twee was ik al weer lekker aan het sporten -> nergens last van!
Na het plaatsen nog een weekje last gehad van wat afscheiding, maar niets heftigs. Geen kramp, niets.

Ik ben nu voor het eerst ongesteld geworden sinds ik het spiraaltje heb en dat verliep wel wat anders dan toen ik de pil nog slikte. Het was een stuk heftiger eigenlijk. Waar ik normaal weinig bloed verloor, was het nu een heuze tsunami. Was wel even wennen, maar het duurde niet zo lang (3 dagen).
Waar ik trouwens wel last van had, was kramp nadat ik een heftige sexavond had gehad. Dit schijnt daarentegen met de mirena ook zo te zijn, dus dat zou de keuze voor de een of de ander niet moeten beinvloeden.

Ik kan het koperspiraaltje absoluut aanraden! Vind het in ieder geval een erg prettig idee om mijn lijf niet meer vol te stoppen met hormonen en om mijn natuurlijk evenwicht terug te krijgen. Na 15 jaar pilgebruik mag dat wel eens...
pi_49400315
ik ga aanstaande vrijdag mijn koperspiraaltje laten plaatsen, ben benieuwd. Ik zie het wel, laat jullie weten hoe het verlopen is!
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:12:32 #45
88047 Poesch
vouwvrouw
pi_49400507
Succes ermee, dragonkiss!
pi_49581230
ff een update!

Heb vrijdag het spiraaltje laten plaatsen, viel honderd procent mee, een beetje als hevige menstruatiepijn. Niks aan de hand. Een uurtje later toen ik thuiskwam, had ik alleen heel erge pijn.
Soort menstruatiepijn, maar dan 100 keer zo erg. Wist niet wat me overkwam. Later op de avond ging het wel weer.

inmiddels nog steeds buikpijn, vergelijkbaar met hevige menstruatiepijn. Ik kan nog niet zo goed bukken, en ben redelijk duizelig, maar dat gaatwel over.

Ondanks de pijn nog geen moment spijt gehad, want ik hoef nu tenminste niet meer aan de pil te denken. Ik laat nog weten hoe het verder gaat!
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_49609556
Toch maar even de dokter gebeld, want ik verlies nu ineens bloed. Was op zich niet zo erg, maar toen ik vertelde dat ik van het weekend vriendliefs hulp nodig had om me aan te kleden omdat ik niet kon bukken, en vertelde dat ik niet ongesteld was toen ik m liet plaatsen, zei ze: Ja, de volgende keer moet dat wel als je ongesteld bent.

Alsof ik daar nu iets aan heb.
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_49609805
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:39 schreef dragonkiss het volgende:
Toch maar even de dokter gebeld, want ik verlies nu ineens bloed. Was op zich niet zo erg, maar toen ik vertelde dat ik van het weekend vriendliefs hulp nodig had om me aan te kleden omdat ik niet kon bukken, en vertelde dat ik niet ongesteld was toen ik m liet plaatsen, zei ze: Ja, de volgende keer moet dat wel als je ongesteld bent.

Alsof ik daar nu iets aan heb.
Noujaa...
Ik dacht ook dat je ongesteld moet zijn op het moment dat je hem laat plaatsen. Maar blijkbaar wist diegene die hem bij jou heeft geplaatst dat niet.
pi_49610434
Ja, de dokter had het wel gezegd, maar meer zo van: het is dan het handigst, maar het maakt niet zo heel veel uit eigenlijk. Je kan hem gewoon laten zetten als je niet ongesteld bent, maakt niet heel veel uit.

Hij heeft het sowieso wat makkelijker voorgesteld dan het eigenlijk is, toen ik vroeg, wat kan ik verwachten wat pijn betreft: Ow, hetzelfde als menstruatiepijn.

Mannelijke huisartsen, grrr...
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_50110281
Ik lees net op de eerder vermelde pagina http://www.anticonceptie.nl/public/ het volgende:
'Het koperspiraaltje moet door een arts in je baarmoeder worden geplaatst, waar het het baarmoederslijmvlies zodanig verandert dat een eventueel bevruchte eicel zich niet kan innestelen'.
Is dit blijvende schade aan het baarmoederslijmvlies? En ik las iets van een infectie/ontsteking die het veroorzaakt, wat houdt dat precies in? Ik heb nog geen kinderen, maar zou ze ooit nog wel graag willen. Kan zo'n koperspiraaltje dan enige schade aanrichten?
pi_50128431
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:21 schreef dragonkiss het volgende:
en delores, hoe is het inmiddels bevallen tot nu toe? Ik ga er namelijk volgende week ook een laten zetten, maar wil graag een beetje weten hoe of wat... (koperspiraaltje trouwens..)
Sorry voor deze verlate reactie (heb dit onderwerp niet meer gevolgd)....ik zie dat je er inmiddels zelf ook een hebt laten plaatsen?? Ik ben in ieder geval nog steeds REUZE BLIJ dat ik 'm heb laten zetten. Wel op de eerste dag van m'n menstruatie ontzettende pijn gehad alsook een (voor mijzelf) bovengemiddeld bloedverlies. Maar hoera, wat is het fijn, om van de hormonen en ander gezeur af te zijn!!! Achteraf wou ik dat ik 'm veeeeeel eerder had laten plaatsen!
I've seen angels fall from blinding heights
but you yourself are nothing so divine - just next in line
  Forum Admin zondag 8 juli 2007 @ 00:28:02 #52
58651 crew  murp
murp
pi_51248468
(reactie van vriendin van Murp)

Ik heb het koperspiraal nu 4 1/2 jaar laat hem volgende maand verwijderen, ben altijd erg tevreden geweest alleen laatste 3 maanden onregelmatige menstruatie en hevigere buikkrampen (dit is ook de reden dat ik het laat verwijderen). Hier werd ik voor gewaarschuwd paar maanden na het plaatsen, reden was omdat het touwtje was afgebroken en ik dus het spiraal niet meer kon controleren (Ben benieuwd hoe ze die eruit gaan halen, zal wel pijnlijk zijn) Verder niet zwanger geworden, wel wat hevigere menstruatie maar niet langer. Het plaatsen was niet erg pijnlijk, leek op menstruatiekrampen. reden dat ik het spiraal wilde was: niet zwanger worden en geen hormoon in me lijf.
pi_51250020
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:01 schreef dragonkiss het volgende:
Ja, de dokter had het wel gezegd, maar meer zo van: het is dan het handigst, maar het maakt niet zo heel veel uit eigenlijk. Je kan hem gewoon laten zetten als je niet ongesteld bent, maakt niet heel veel uit.

Hij heeft het sowieso wat makkelijker voorgesteld dan het eigenlijk is, toen ik vroeg, wat kan ik verwachten wat pijn betreft: Ow, hetzelfde als menstruatiepijn.

Mannelijke huisartsen, grrr...
Hoe is het nu? Want door de door jou omschreven klachten zou ik denken dat hij niet goed ingebracht is; bijv. door de baarmoeder heen de buikholte in.

Ik vind het jammer dat ik de koperspiraal moest laten verwijderen. Hij is 1,5 jaar goed bevallen, maar de laatste maanden was ik opeens heel lang ongesteld.
pi_51866903
quote:
Op maandag 22 januari 2007 19:01 schreef Quinazoline het volgende:
. Na even google-en lees ik allemaal spookverhalen over vrouwen die toch zwanger zijn geworden. Zijn dat inderdaad spookverhalen (die zijn er van de pil natuurlijk ook te vinden) of is een koperspiraaltje echt zo veel minder betrouwbaar?
In de maand dat ik een jaar koperspiraaltje had, deed ik een positieve zwangerschapstest.
Zo uit mijn hoofd is de betrouwbaarheid van het koperspiraal 98% wat dus zegt dat 2 op de 100 vrouwen zwanger wordt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de afspraak om te laten controleren hoe het spiraal een maand na plaatsing zat wegens ziekte toentertijd heb moeten afzeggen en het er nooit meer van gekomen is om er alsnog naar te laten kijken. Dus het zou in feite kunnen dat het nooit goed heeft gezeten. Al twijfel ik daar wel aan omdat ik nu bij de vierde zwangerschap kan zeggen dat ik behoorlijk vruchtbaar ben (2 weken voordat mijn man zich liet steriliseren ben ik zwanger geworden van "heel even erin", vér voor het "zingen" zeg maar) en ik dan denk ik wel eerder zwanger was geweest.
Het spiraal was er in eerste instantie ook nog, werd gelokaliseerd in de uitgang van mijn baarmoeder. Uiteindelijk ben ik het (ongemerkt) verloren en heb ik een prima zwangerschap gehad van 41.5 weken, waarna ik in januari 06 thuis een kerngezonde zoon op de wereld zette.

Het spiraal beviel me in dat jaar overigens prima. Geen extra hevige menstruaties, gewoon maandelijks ongesteld wat ik persoonlijk ook gewoon fijn vind. Toen we na de geboorte van zoonlief weer over anticonceptie gingen nadenken wilde ik in principe wel weer een koperspiraal. Maar volgens de huisarts was de kans groter dat ik wéér zwanger zou worden met het spiraal. Al heb ik nooit begrepen hoe dat zat
Don't you love her madly?
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 00:42:16 #55
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_62120268
Heb het nu zo'n anderhalf jaar gok ik en bevalt wel goed...het kan alleen soms een tikkeltje pijnlijk zijn tijdens, en het kan voorkomen dat je erna een beetje bloed. Dat zijn eigenlijk wel de grootste nadelen. Voordelen uiteraard het gemak, en het heeft vreemd genoeg op sommige momenten zelfs wel iets extra's als het uiteinde van het spiraaltje geraakt wordt, voor zowel mij als mijn partner
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_62908000
Soms heeft het wel iets extra's... !
Ik heb 2 jaar een Gynefix spiraaltje gehad, dat is een draadje met koperkraaltjes eraan. Geen frame dus, waardoor je hem niet voelt zitten. Het zetten was wel een beetje pijnlijk, omdat het draadje in de bovenkant van de baarmoeder wordt bevestigd. Maar ik heb er niet lang last van gehad. Voordeel is ook dat het dus niet kan verzakken of 'zwerven'. Verwijderen was, tegen mijn verwachting in, eigenlijk helemaal niet pijnlijk, gewoon een vervelend gevoel. Ik was er erg blij mee, gezien mijn vervelende ervaringen met hormonen. Ik had nergens last van, behalve een steeds langer wordende menstruatie. Maar dat is altijd beter dan neerslachtigheid, lusteloosheid, libido-verlies en migraine! (van de hormonen) Ik heb hem trouwens laten verwijderen ivm kinderwens. Als iemand een koperspiraaltje wil, zou ik deze zeker aanraden.
pi_71212955
Ik heb ook een koperspriraal.. Merk je niks van!! Je moet alleen geen pijnlijke menstruaties hebben. Heb totaal geen klachten!! Je moet er niet teveel bij stilstaan. Negatieve verhalen heb je niks aan. En ervaringen van anderen al helemaal niet. Het is harstikke persoonlijk. Hoe meer bijwerkingen je ervan leest.. Hoe meer je de bijwerkingen ook krijgt.. Je kan jezelf onbewust enorm ziek maken.

Maar ik kan wel een reden geven waarom de koperspiraal.. Ik ben van mening dat menstruatie vrouwlijk is en gewoon bij ons hoort. Het is een natuurlijk proces waar we met zijn allen maar 4 tot 7 dagen doorheen moeten. Bij een mirena stopt deze of is het maar heel gering. Wat de controle ook minder mogelijk maakt. en je bij elke buikpijntje afvraagt of het komt omdat je niet ongie wordt.

Een koperspriraal daarintegen maakt dat je dus gewoon ongesteld wordt en je dus een nauwgezette controle heb in je menstruatie. Al is het iets heftiger dan normaal. Maar ook dat verschilt per vrouw.

Zo gillen de meeste het 3 a 4 seconde uit... Terwijl ik me adem gewoon inhoud en er vrijwel niks van gemerkt heb.

Dus bedenk het voor jezelf! Niet op basis van een mening van een ander.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 02:22:14 #58
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71583653
Oja en bij de nadelen: je kunt tijdens je menstruatie wat meer last hebben van iets heftigere samentrekkingen...Ervoor had ik nooit pijn tijdens mijn menstruatie en nu heb ik dat soms wel, maar niets ernstigs. Als je voor je spiraal er al erg last van hebt dan zal het erna misschien wel té zijn. Dat moet je dus even zelf beoordelen.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  maandag 9 november 2009 @ 21:19:48 #59
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74554741
tvp... mn vriendin zit er over te denken er een te nemen omdat ze niet goed tegen die hormomenshit kan. Sex met condooms is waardeloos en ontzettend duur (vinden we beiden) en een andere optie is er op het moment eigenlijk niet. Kwam die mannenpil maar eens op de markt, ik zou hem meteen kopen!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_78129061
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:19 schreef maniack28 het volgende:
tvp... mn vriendin zit er over te denken er een te nemen omdat ze niet goed tegen die hormomenshit kan. Sex met condooms is waardeloos en ontzettend duur (vinden we beiden) en een andere optie is er op het moment eigenlijk niet. Kwam die mannenpil maar eens op de markt, ik zou hem meteen kopen!
En wat heeft ze gedaan?
pi_78129073
Hier geen mirena maar een koperspiraal. Het zetten vond ik echt verschrikkelijk, maar ik heb dan ook nog geen kinderen gekregen, dus dat kan daardoor komen. Ik heb de eerste 3 keer veel pijn gehad bij de menstruatie, maar de laatste (4de) keer bijna geen last. Alleen wel ongeveer 5 dagen bloedverlies. Tijdens de controle (na 6/7 weken na het plaatsen) bleek inderdaad dat ik een cyste heb met een doorsnee van 5/6 cm. Volgende week moet ik terug om te kijken of hij weg is of gegroeid is. Dus ik ben benieuwd! Ik trouwens geen last van de cyste.
Ondanks dat het zetten voor mij echt pijnlijk was heb ik er echt geen spijt van. Ik hoop dat, net als bij sommige vrouwen, de menstruatie helemaal uitblijft. Dat lijkt mij heerlijk zeg! Aan de andere kant, ga ik mij dan altijd weer afvragen of ik dan toch niet stiekem zwanger ben.
pi_78130865
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:34 schreef Taiga het volgende:

Ondanks dat het zetten voor mij echt pijnlijk was heb ik er echt geen spijt van. Ik hoop dat, net als bij sommige vrouwen, de menstruatie helemaal uitblijft. Dat lijkt mij heerlijk zeg! Aan de andere kant, ga ik mij dan altijd weer afvragen of ik dan toch niet stiekem zwanger ben.
Volgens mij is het uitblijven van de menstruatie een van de "bijwerkingen" van de Mirena. Mbt een koperspiraal heb ik dat nog nooit gehoord, volgens mij eerder dat de menstruaties wat heviger kunnen zijn.
Don't you love her madly?
pi_78131408
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:12 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Volgens mij is het uitblijven van de menstruatie een van de "bijwerkingen" van de Mirena. Mbt een koperspiraal heb ik dat nog nooit gehoord, volgens mij eerder dat de menstruaties wat heviger kunnen zijn.
Dat dacht ik ook al. Veel mensen zeggen tegen me dat het kan, maar volgens mij bedoelen zij allemaal de mirenaspiraal. Volgens mij kiezen weinig mensen voor een koperspiraal.
Volgens mij de enige bijwerking waar ik last van heb is een cyste. Maar misschien blijkt volgende week dat hij al weg is!
pi_78134237
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:36 schreef Taiga het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook al. Veel mensen zeggen tegen me dat het kan, maar volgens mij bedoelen zij allemaal de mirenaspiraal. Volgens mij kiezen weinig mensen voor een koperspiraal.
Volgens mij de enige bijwerking waar ik last van heb is een cyste. Maar misschien blijkt volgende week dat hij al weg is!
Mij is hij ook prima bevallen! Ik had hem ongeveer een jaar (en toen raakte ik er zwanger mee maar dat heb je misschien al gelezen) en ik had zelf geen last van heftiger menstruaties.
Ik hoor tegenwoordig inderdaad alleen maar over de Mirena.

Zou die cyste bij jou inderdaad door het spiraal komen? Of is die daardoor juist ontdekt?
Don't you love her madly?
pi_78134379
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:07 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Mij is hij ook prima bevallen! Ik had hem ongeveer een jaar (en toen raakte ik er zwanger mee maar dat heb je misschien al gelezen) en ik had zelf geen last van heftiger menstruaties.
Ik hoor tegenwoordig inderdaad alleen maar over de Mirena.

Zou die cyste bij jou inderdaad door het spiraal komen? Of is die daardoor juist ontdekt?
Ja ik las van je zwangerschap. Maar begrijp ik goed dat je waarschijnlijk al zwanger was toen het spiraal gezet werd? Edit; ik moet mijn bril opzetten...want heb niet goed gelezen.
Mijn menstruatie was de laatste keer ook prima te doen zeg maar. Wel even wat kramp, maar verder niets. Moet er wel bij zeggen dat ik dagelijks pijnstillers neem.

De cyste is ontdekt tijdens de controle van de spriaal, maar volgens de arts daar kan het komen door het spiraal. Maar het kan ook zijn dat het er al was, maar ik heb er geen last van. Ze zeiden wel dat het mogelijk wel verwijderd moet worden als hij er straks nog blijkt te zitten of dat hij gegroeit is. Maar ik zit daar niet echt op te wachten omdat ik dan met andere medicatie tijdelijk moet stoppen en ik ben nog aan het opbouwen
pi_78581950
Nou de cyste zit er nog... Ik heb nog eens gevraagd of het door het spiraal kon komen, maar ze zeiden van niet. Ik heb meteen moeten bloedprikken voor tumorcellen en die uitslag krijg ik morgenmiddag. Ze zei dat op de echo wel goed te zien was dat het een mooie ronde cyste is, die gevuld is met vocht, dus ze verwacht de uitkomst van de test negatief. Maar ja, toch heb ik wel wat zenuwen...

Ben sinds zaterdag ongesteld en deze keer is het weer lekker heftig. Vandaag is het al weer wat rustiger gelukkig.
pi_78590070
Oeh ja, kan me wel voorstellen dat je toch een beetje zenuwachtig bent, Taiga!
Sterkte met het wachten en ik duim voor een negatieve test!
Don't you love her madly?
pi_78590153
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:14 schreef Lovechild het volgende:
Oeh ja, kan me wel voorstellen dat je toch een beetje zenuwachtig bent, Taiga!
Sterkte met het wachten en ik duim voor een negatieve test!
Thanks...ja het zal ook wel negatief zijn gok ik, anders hadden ze wel wat op de echo gezien. Maar ja...morgen weet ik meer.

Trouwens...leuk dat google, overal lees ik dat die uitslag weinig zegt. Hoop dat ik morgen ook wat vragen kan stellen daarover.
pi_78591843
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:15 schreef Taiga het volgende:

[..]


Trouwens...leuk dat google, overal lees ik dat die uitslag weinig zegt. Hoop dat ik morgen ook wat vragen kan stellen daarover.
Je moet ook niet Googlen als je iets hebt, dat weet je toch wel?!
Don't you love her madly?
pi_78592648
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:54 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Je moet ook niet Googlen als je iets hebt, dat weet je toch wel?!
Ja tuurlijk...maar ja toch doen he?
pi_78633688
Test is negatief gelukkig...
pi_78635308
Mooi. Gefeliciteerd!
En nu?
Don't you love her madly?
pi_78635770
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:12 schreef Lovechild het volgende:
Mooi. Gefeliciteerd!
En nu?
En nu wachten op een afspraak voor over 2 maanden voor een echo...kijken of de cyste veranderd is van vorm of dat hij helemaal weg is. Ik heb er eigenlijk geen last van, alleen als ik ongesteld ben. Dus om het nou weg te laten halen, dat vind ik weer te ver gaan eigenlijk. Ik denk dat ik dan meer last heb van de operatie dan af en toe een vervelende steek of kramp in mijn buik.
pi_78637313
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:24 schreef Taiga het volgende:

[..]

En nu wachten op een afspraak voor over 2 maanden voor een echo...kijken of de cyste veranderd is van vorm of dat hij helemaal weg is. Ik heb er eigenlijk geen last van, alleen als ik ongesteld ben. Dus om het nou weg te laten halen, dat vind ik weer te ver gaan eigenlijk. Ik denk dat ik dan meer last heb van de operatie dan af en toe een vervelende steek of kramp in mijn buik.
Ja, geef ik je gelijk in, dat je het niet ziet zitten om het weg te laten halen. Wel fijn dat je er verder geen last van hebt.
Don't you love her madly?
pi_80161402
Ik ga er vrijdag eentje laten zetten... Beetje bang voor de pijn enzo. Maar wil sowieso van de pil af...
pi_80162287
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 15:59 schreef missbutterfly het volgende:
Ik ga er vrijdag eentje laten zetten... Beetje bang voor de pijn enzo. Maar wil sowieso van de pil af...
Laat je hem tijdens je menstruatie zetten? Dan is het minder pijnlijk.
Don't you love her madly?
pi_80162979
Wel tijdens mn stopweek, enige is dat ik al maanden niet ongesteld ben geworden (waarsch door de pil, volgens huisarts)... Dus vraag me af of dat dan ook opgaat
pi_80164328
Huh, ik wist niet dat de pil ervoor kan zorgen dat je zomaar niet ongesteld wordt. Ik dacht dat dat alleen was als je hem doorslikte...
Als je ongesteld bent, dan staat je baarmoedermond open, vandaar dat het dan minder pijnlijk is. Geen idee of dat ook het geval is in je stopweek.
Don't you love her madly?
pi_80215024
Ik had het ook met de pil, dat ik op een gegeven moment niet meer ongesteld werd. Toen ben ik ermee gestopt en kwam mijn normale cyclus weer op gang.

Tja, het zetten doet (als je nog geen kinderen hebt gehad) best zeer. Maar bedenk wel dat iedereen een andere pijngrens heeft en iedereen pijn anders beleefd. Ik vond het zeer doen, maar het is maar een paar flinke steken. Daarna voelt je buik alsof je ongesteld moet worden. Je kan ook even iets meer bloeden, maar dat was bij mij zo weer weg. Ik ben nu inmiddels een half jaar verder en ik merk helemaal niets dat ik een spiraal heb. het enige is dat je gewoon ongesteld wordt maandelijks en het kan iets heftiger zijn. Maar ik liever dit dan die overtollige hormonen in mijn lijf.

Neem van te voren, ongeveer een uur van te voren, een ibuprofen in. Dat kan wel schelen.
Sterkte vrijdag! Laat je het nog even weten?
pi_80392923
Ik wist ook niet dat ongesteldheid weg kon blijven met de pil, maar dat is wel de reden dat ik van die hormonen af wil.

Vandaag zou het spiraaltje gezet worden. Ze zijn er een tijdje mee bezig geweest, maar het spiraaltje bleek te groot, dus nu moet ik volgende week opnieuw... Beetje balen, 2x dat gedoe.
pi_80402957
Zo, ik leer nog eens wat. Een te groot spiraaltje, had ik ook nog nooit van gehoord.
Maar balen voor je joh!
Don't you love her madly?
pi_80470093
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:04 schreef missbutterfly het volgende:
Ik wist ook niet dat ongesteldheid weg kon blijven met de pil, maar dat is wel de reden dat ik van die hormonen af wil.

Vandaag zou het spiraaltje gezet worden. Ze zijn er een tijdje mee bezig geweest, maar het spiraaltje bleek te groot, dus nu moet ik volgende week opnieuw... Beetje balen, 2x dat gedoe.
Welk spiraal hebben ze je voorgeschreven? Ik had eerst eenmultiload voorgeschreven gekregen, maar toen ik veranderde van huisarts, zei mijn nieuwe huisarts dat die te groot kan zijn voor vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Ik heb toen de T-flex gekregen
pi_80691243
Inderdaad de multiload... Vrijdag is er een kleinere versie van de multiload geplaatst (multiload sl ofzo). Vrijdag had ik nog een beetje buikpijn, dat is nu weg. Ben benieuwd!
pi_80778317
BAH BAH BAH! Ik heb vandaag een echo gehad. Het zit niet goed. Ik moet dus nog een keer het spiraaltje laten zetten. Dat is dan dus de 3e keer dat ik al die tangen en toestanden in me krijg (voor 1 spiraalpoging, niet 15 jaar). Ik baal.
pi_80779705
Wel snel al, die echo! Ik moest na een maand laten controleren of het goed zat (wat er bij ingeschoten is toen). Sterkte dan en ik duim voor je dat het nu wel goed gaat.
Don't you love her madly?
pi_80799950
Inderdaad erg snel dat er al een echo gemaakt is. Ik moest 6 weken wachten omdat het spiraal met de eerste keer menstruatie nog weleens kan zakken. Maar opzich fijn dat het zo snel was, want dan weet je nu al dat hij niet goed zit!

Heb je het bij de huisarts laten doen? Niet alle huisartsen zijn er kundig in. (de mijne gelukkig wel!) Je kan altijd vragen of de gyneacoloog het kan doen?

Sterkte!
pi_80812680
Ja de huisarts. Ik vroeg van te voren al naar de gynocoloog, maar huisarts gaf aan dat dit echt niet nodig was aangezien het geen ingewikkelde ingreep is. Toch mislukt. De radioloog zei al dat ik nu naar de gyn moet, vandaag ha gesproken en die gaf aan dat ze me idd gaat verwijzen...
pi_80832299
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:14 schreef missbutterfly het volgende:
Ja de huisarts. Ik vroeg van te voren al naar de gynocoloog, maar huisarts gaf aan dat dit echt niet nodig was aangezien het geen ingewikkelde ingreep is. Toch mislukt. De radioloog zei al dat ik nu naar de gyn moet, vandaag ha gesproken en die gaf aan dat ze me idd gaat verwijzen...
Dat is fijn, hoop dat je snel terecht kan!
pi_81090201
Afspraak is over drie weken. Ik heb nog steeds last van mn buik en hoofd. Het is nu net gestopt met bloeden. Hadden jullie dit ook? Ik word behoorlijk labiel van dit plaatsingsgebeuren.
pi_81094504
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:40 schreef missbutterfly het volgende:
Afspraak is over drie weken. Ik heb nog steeds last van mn buik en hoofd. Het is nu net gestopt met bloeden. Hadden jullie dit ook? Ik word behoorlijk labiel van dit plaatsingsgebeuren.
Nee, kan me niet herinneren dat het bij mij zo heftig was.
Vervelend joh
Don't you love her madly?
pi_81251644
Ja ik heb ook wel ff een paar weken een weeig gevoel gehad in mijn buik. Na een paar weken was dat helemaal verdwenen. Maar omdat hij niet goed zit bij jou, kan ik mij voorstellen dat je er meer last van hebt.

Als het echt niet meer uit te houden is, zou ik eerder bellen.
pi_81261726
ervaring: niet doen als je partner een eikelpiercing heeft, want ik zou hem zo eruit kunnen trekken
pi_86218260
Vandaag heb ik een koperspiraaltje laten plaatsen, en dat was even heel gemeen, maar nu bijna nergens meer last van, alleen nog een beetje krampen, maar niet meer dan normaal,
hij is geplaatst door de huisarts, die er heel kundig in is, maar hij gaf aan dat ik niet op controle hoef te komen, nu vraag ik mij alleen af hoe ik dan zeker weet dat hij goed op zn plek zit, is dat tegenwoordig niet meer nodig? ik heb de flexi-t 300 en heb nog geen kinderen,

ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit zit, of dat jullie ervaringen hebben op dit gebied.
S. 2014
J. 2016
pi_86263803
Heb nu een paar maanden het koperspiraaltje, en ben er superblij mee! Geen hormoneninvloed meer (en dat is te merken O+ ), geen gezeik met pil vergeten of condoom moeten omdoen, algeheel yay. Eerste maand had ik last van tussentijdse bloedingen. Daarna was de ongesteldheid nog heel heftig, maar dat neemt per menstruatie weer af en op het moment is er alleen maar een paar daagjes heftiger bloedverlies, nauwelijks pijn, dikke prima dus. Oftewel, ik ben heel tevreden (Y) Had ik eerder moeten doen! En zo blij om van de hormonen af te zijn.

Edit: Hij is bij mij ook gezet door de huisarts, en ik moest dus wél een echo laten maken; ben ik ook blij mee, kon ik meteen zien dat alles in orde is in mijn buik. Draadjes zijn kwijtgemaakt maar spiraaltje zit gewoon goed, dus prima. Wel gek als je huisarts geen controle nodig vindt; zo'n ding kan soms gewoon aan de wandel gaan, hoe goed hij hem ook plaatst....

oh en het zetten zelf was een rotgevoel, één flinke pijnscheut, maar voor ik het doorhad was het alweer voorbij... daarna inderdaad gewoon ongesteldheidsgevoel, niks ernstigs aan dus. Ongesteldheid was eerste keer wel anders, scherpere pijn, maar niet ondraaglijk ofzo.
pi_86268653
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vandaag heb ik een koperspiraaltje laten plaatsen, en dat was even heel gemeen, maar nu bijna nergens meer last van, alleen nog een beetje krampen, maar niet meer dan normaal,
hij is geplaatst door de huisarts, die er heel kundig in is, maar hij gaf aan dat ik niet op controle hoef te komen, nu vraag ik mij alleen af hoe ik dan zeker weet dat hij goed op zn plek zit, is dat tegenwoordig niet meer nodig? ik heb de flexi-t 300 en heb nog geen kinderen,

ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit zit, of dat jullie ervaringen hebben op dit gebied.
Vraag gewoon om een verwijzing naar de gyneacoloog voor een echo. En maak dan een afspraak ongeveer 6 weken na het zetten. Door de eerste menstruatie kan het spiraal van zijn plek gaan. Dus het is echt wel zinvol om een echo te laten maken!

Zo is het bij mij ook gegaan en ik heb ook bij de huisarts het spiraal laten zetten.
pi_86268804
Ik had mijn controle (geen echo) afgezegd wegens migraine. Toen vergeten een nieuwe afspraak te maken en een jaar na het plaatsen bleek ik zwanger te zijn.
Geen idee of het een met het ander te maken heeft hoor. Ik heb vier kinderen en drie keer ben ik erg vlot zwanger geraakt. Wanneer het spiraaltje van meet af aan niet goed heeft gezeten, kan het zijn dat ik "pas" na een jaar zwanger werd. Gezien de overige zwangerschappen denk ik dus echter dat het spiraaltje wel lang goed heeft gezeten.


Op het moment dat ik zwanger raakte wilde ik dat heel graag weer en ik heb toen zo gewenst dat ik zwanger zou raken dat ik weleens denk dat ik zelf veroorzaakte dat dat spiraaltje aan de wandel ging :@
Don't you love her madly?
pi_86279990
bedankt voor jullie reacties :) het is nu 2 dagen geleden dat ik heb hem laten plaatsen, en heb zo goed als nergens meer last van, geen krampen meer geen rugpijn meer niks... dus daar ben ik erg blij mee, heb wel een poging ondernomen om de draadjes te voelen maar ik kon ze niet vinden :? en ik denk inderdaad dat ik voor mijn eigen gevoel het toch maar even laat controleren na mijn 1e menstruatie, ik ben nu trouwens ook ongesteld want dat was handiger met plaatsen werd mij verteld,
tot nu toe dus erg tevreden, ik mag geen hormonen meer hebben dus dit was de enige hormoonvrije oplossing en het is wel heel fijn als je daar dan goed op reageert.
S. 2014
J. 2016
pi_86372212
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
bedankt voor jullie reacties :) het is nu 2 dagen geleden dat ik heb hem laten plaatsen, en heb zo goed als nergens meer last van, geen krampen meer geen rugpijn meer niks... dus daar ben ik erg blij mee, heb wel een poging ondernomen om de draadjes te voelen maar ik kon ze niet vinden :? en ik denk inderdaad dat ik voor mijn eigen gevoel het toch maar even laat controleren na mijn 1e menstruatie, ik ben nu trouwens ook ongesteld want dat was handiger met plaatsen werd mij verteld,
tot nu toe dus erg tevreden, ik mag geen hormonen meer hebben dus dit was de enige hormoonvrije oplossing en het is wel heel fijn als je daar dan goed op reageert.
Bij mij is het ook gezet toen ik ongesteld was. Omdat dan de baarmoedermond iets open staat. En dat is wat handiger voor vrouwen die geen kinderen hebben gehad via de natuurlijke weg of helemaal nog geen kinderen.
Maar inderdaad, laat het over een week of 6 even controleren bij de gyneacoloog. Dan weet je zeker dat hij goed is.

Fijn dat je er geen last meer van hebt! *O*
pi_86376815
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:31 schreef Taiga het volgende:

[..]


Fijn dat je er geen last meer van hebt! *O*
Daar wordt ik ook heel blij van inderdaad, voor het plaatsen natuurlijk op internet gezocht naar ervaringen enz, en dan kom je dr grootste horrorverhalen tegen, maar ik herken me er helemaal niet in, misschien dat dat volgende maand komt maar dat zien we dan wel weer! tot nu toe ben ik er erg tevreden mee, niet meer hoeven denken aan het slikken van de pil, als je een keer een antibioticakuur hebt zijn er geen problemen, heerlijk!
S. 2014
J. 2016
pi_86378189
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Daar wordt ik ook heel blij van inderdaad, voor het plaatsen natuurlijk op internet gezocht naar ervaringen enz, en dan kom je dr grootste horrorverhalen tegen, maar ik herken me er helemaal niet in, misschien dat dat volgende maand komt maar dat zien we dan wel weer! tot nu toe ben ik er erg tevreden mee, niet meer hoeven denken aan het slikken van de pil, als je een keer een antibioticakuur hebt zijn er geen problemen, heerlijk!
Dat is inderdaad heerlijk!
Ik heb er wel even last van gehad en bij elke menstruatie heb ik 1 dag veel pijnlijke krampen. De dag erna is het weer voorij gelukkig.
pi_86379681
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:33 schreef Taiga het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heerlijk!
Ik heb er wel even last van gehad en bij elke menstruatie heb ik 1 dag veel pijnlijke krampen. De dag erna is het weer voorij gelukkig.
heb je lang last van krampen gehad na het plaatsen? ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat bij de volgende menstruatie, maar ik heb goede hoop!
S. 2014
J. 2016
pi_86380023
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

heb je lang last van krampen gehad na het plaatsen? ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat bij de volgende menstruatie, maar ik heb goede hoop!
Mhaw...ongeveer een dag of 5 na het plaatsen had ik minder pijn. Maar ik slik elke dag pijnstillers vanwege reuma dus het kan ook zijn dat ik veel krampen niet echt voel. Je moet ook niet afschrikken van wat andere mensen zeggen hoor, maar zoals ik al zei, ik heb altijd 1 dag pijnlijke krampen tijdens de menstruatie. Tja die dag is het kut, maar ja voor de rest heb ik er geen last van.
pi_86839892
afgelopen week toch maar even de huisarts gebeld voor een verwijzing voor een controle-echo, en zonder problemen ook gekregen, dus 14 oktober gaan we even kijken of hij goed zit! verder ben ik er nog steeds heel erg tevreden mee, weinig last behalve de eisprong vd week die ik toch wel even heel duidelijk voelde, maar goed dat was na 1 dag ook weer voorbij!
S. 2014
J. 2016
pi_87271737
Ik heb vanmiddag ook een koperspiraaltje laten zetten (flexi-t 300) Is tijdens de menstruatie gezet.
Bij de echo vonden ze wel dat het spiraaltje wat laag zat, terwijl ze toch zo hoog mogelijk hebben geplaatst. Het hoefde niet opnieuw, maar toch over 6 weken een extra echo om te zien of het niet te erg verzakt, want dan gaat de werking verloren.. in de tussentijd is mee aangeraden toch nog condooms te gebruiken.
Nou ben ik stiekem best bang dat het toch niet goed zit eigenlijk :{ Als het niet goed zit, wordt het dan gewoon omhoog gezet een beetje, of moet het helemaal eruit en opnieuw erin? En moet je dan ook een nieuwe spiraal halen?

Ohja over het zetten zelf/pijn: het deed even wat zeer bij het zetten van het klemmetje, en bij het zetten van de spiraal zelf. Ik heb van tevoren naproxen genomen, die had ik voorgeschreven gekregen als preventieve pijnstilling. Met gewoon ontspannen en rustig doorademen was het eigenlijk goed te verdragen de pijn. Ik had er meer last van de uurtjes erna met lopen en bukken, maar dat is intussen ook al over ;) En ik bloed minder, is dat vreemd? (het is dag 2 van de menstruatie)

Nog geen kinderen gehad overigens.
pi_87302060
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:35 schreef lijntje331 het volgende:
Ik heb vanmiddag ook een koperspiraaltje laten zetten (flexi-t 300) Is tijdens de menstruatie gezet.
Bij de echo vonden ze wel dat het spiraaltje wat laag zat, terwijl ze toch zo hoog mogelijk hebben geplaatst. Het hoefde niet opnieuw, maar toch over 6 weken een extra echo om te zien of het niet te erg verzakt, want dan gaat de werking verloren.. in de tussentijd is mee aangeraden toch nog condooms te gebruiken.
Nou ben ik stiekem best bang dat het toch niet goed zit eigenlijk :{ Als het niet goed zit, wordt het dan gewoon omhoog gezet een beetje, of moet het helemaal eruit en opnieuw erin? En moet je dan ook een nieuwe spiraal halen?

Ohja over het zetten zelf/pijn: het deed even wat zeer bij het zetten van het klemmetje, en bij het zetten van de spiraal zelf. Ik heb van tevoren naproxen genomen, die had ik voorgeschreven gekregen als preventieve pijnstilling. Met gewoon ontspannen en rustig doorademen was het eigenlijk goed te verdragen de pijn. Ik had er meer last van de uurtjes erna met lopen en bukken, maar dat is intussen ook al over ;) En ik bloed minder, is dat vreemd? (het is dag 2 van de menstruatie)

Nog geen kinderen gehad overigens.
Nee volgens mij is dat niet raar, tenminste ik had dat ook, dus je bent niet de enige, komt wel weer terug hoor:P bij mij duurde de menstruatie niet langer trouwens, en nu een maand later voor het eerst ongesteld met spiraal, en ik had mij voorbereid op pijn maar eigenlijk is het niet anders dan wat ik gewend ben, kan nog komen natuurlijk ;) maar eigenlijk ben ik heel tevreden, en hoe het gaat als hij niet goed zit weet ik eigenlijk niet, bij mij is er niet direct een echo gemaakt, ik krijg dinsdag een controle echo, maar gezien het feit dat ik nergens last van heb, afgelopen maand wel sex heb gehad en nu gewoon ongesteld ben op het moment dat het 'moet' ga ik ervan uit dat het goed zit!
S. 2014
J. 2016
pi_87453730
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:35 schreef lijntje331 het volgende:
Als het niet goed zit, wordt het dan gewoon omhoog gezet een beetje, of moet het helemaal eruit en opnieuw erin? En moet je dan ook een nieuwe spiraal halen?
Ik heb vanmorgen een controle echo gehad, en nu blijkt dat mijn spiraal tijdens de menstruatie toch verzakt is, en nu moet ik terug naar de huisarts, en deze laten verwijderen en een nieuwe laten zetten, en ik baal als een stekker, want ik heb nergens last van dus ging er eigenlijk vanuit dat hij gewoon helemaal goed zit, maar op de echo is duidelijk te zien dat hij gezakt is, en nu dus een afspraak maken voor een nieuwe, en aangezien dat de vorige keer wel echt even zeer deed zie ik daar wel een beetje tegenop, maar goed, Ik ben blij dat ik aangedrongen heb op een controle echo, want anders had ik toch voor onaangename verrassingen komen te staan.
S. 2014
J. 2016
pi_87456559
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen een controle echo gehad, en nu blijkt dat mijn spiraal tijdens de menstruatie toch verzakt is, en nu moet ik terug naar de huisarts, en deze laten verwijderen en een nieuwe laten zetten, en ik baal als een stekker, want ik heb nergens last van dus ging er eigenlijk vanuit dat hij gewoon helemaal goed zit, maar op de echo is duidelijk te zien dat hij gezakt is, en nu dus een afspraak maken voor een nieuwe, en aangezien dat de vorige keer wel echt even zeer deed zie ik daar wel een beetje tegenop, maar goed, Ik ben blij dat ik aangedrongen heb op een controle echo, want anders had ik toch voor onaangename verrassingen komen te staan.
Nou daar ben je lekker meer zeg. Zo zie je maar hoe belangrijk die controle echo is ;)
pi_87461826
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:21 schreef Taiga het volgende:

[..]

Nou daar ben je lekker meer zeg. Zo zie je maar hoe belangrijk die controle echo is ;)
Ja ik ben ook blij dat ik dankzij jullie adviezen toch maar even heb aangedrongen op een controle echo! inmiddels contact gehad met de huisarts en die belt donderdag, maar zetten volgende week gaat niks worden, want dan zijn ze met vakantie :{ dus ik denk dat ik maar een verwijzing naar de gyneacoloog ga vragen dan mag die m zetten, en dan krijg je toch gelijk een controle echo of heb ik dat mis?
en heeft er hier iemand ervaring met een gynefix? die schijnen ze aan je baarmoedermond te haken :{ maar dan zit het iig vast :P

[ Bericht 14% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 12-10-2010 17:47:38 ]
S. 2014
J. 2016
pi_87512478
@gewoonmezelf87:
Dankje voor je antwoord :)
Wel vervelend dat je nu al dat gedoe nog een keer krijgt zeg. Heeft je huisarts vlak na het zetten geen echo gedaan eigenlijk? Ik had dat bij de gyn wel namelijk, en over 6 weken dus nog een voor de zekerheid.

Over de gynefix: die wilde ik ook eerst. Ben daarom ook doorverwezen naar de gyn omdat de huisarts daar niks over wist en ook niet mag zetten. Toen ik het gesprek had met de gyn raadde ze me toch de gewone koperspiraal aan. Volgens haar is het enige verschil alleen dat het werd vastgemaakt inderdaad. Alleen dat was extra werk en gedoe, en helemaal niet nodig omdat als je nog geen kinderen hebt gehad het risico op ' uitstoten' toch al heel klein is. Voor de rest is het net zo veilig.
pi_87531029
Vanmorgen een goed gesprek gehad met mijn huisarts, en al heel snel gaf hij zelf aan dat de fout waarschijnlijk bij hem ligt, ook besproken wat nu te doen, en hij heeft allerlei voorstellen gedaan, zelfs de gyneacoloog gebeld om te kijken of ik er volgende week terecht kan, ik wil hem namelijk gewoon zo snel mogelijk weer hebben zitten, en ben net vorige week ongesteld geweest, dus daarop wachten duurt gewoon te lang :P , maar in het ziekenhuis zetten ze het spriaaltje alleen als je ongesteld bent, dus dat is jammer, dan kon ik nog naar een vervangend arts, omdat mijn eigen huisarts volgende week op vakantie is, maar uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen om dan maar een week te wachten enhet gewoon door mijn eigen huisarts te laten doen, die vertrouw ik voldoende, en krijg direct daarna wel een echo in het ziekenhuis om te controleren of het spiraal dan wel goed zit. Dus he is jammer maar inderdaad de kans dat het een 2e keer gebeurt bij iemand die geen kinderen heeft gehad is gewoon heel klein, we gaan het zien en als hij weer op zijn plek zit post ik wel weer
S. 2014
J. 2016
pi_87591415
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanmorgen een goed gesprek gehad met mijn huisarts, en al heel snel gaf hij zelf aan dat de fout waarschijnlijk bij hem ligt, ook besproken wat nu te doen, en hij heeft allerlei voorstellen gedaan, zelfs de gyneacoloog gebeld om te kijken of ik er volgende week terecht kan, ik wil hem namelijk gewoon zo snel mogelijk weer hebben zitten, en ben net vorige week ongesteld geweest, dus daarop wachten duurt gewoon te lang :P , maar in het ziekenhuis zetten ze het spriaaltje alleen als je ongesteld bent, dus dat is jammer, dan kon ik nog naar een vervangend arts, omdat mijn eigen huisarts volgende week op vakantie is, maar uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen om dan maar een week te wachten enhet gewoon door mijn eigen huisarts te laten doen, die vertrouw ik voldoende, en krijg direct daarna wel een echo in het ziekenhuis om te controleren of het spiraal dan wel goed zit. Dus he is jammer maar inderdaad de kans dat het een 2e keer gebeurt bij iemand die geen kinderen heeft gehad is gewoon heel klein, we gaan het zien en als hij weer op zijn plek zit post ik wel weer
Fijn dat het zo goed geregeld wordt nu :)
Toch maar niet de gynefix dus?
pi_87592484
Paar vraagjes:

-Als je m bij de huisarts laat zetten, maken ze daar dan ook (meteen) een echo? Ze hebben toch meestal geen echo-apparatuur bij een huisartsenpost of wel?
Of moet je dan dus naar een gynaecoloog voor een controle echo? Of krijg je meestal helemaal geen controle echo (doorverwijzing daarnaar) als je m bij de huisarts laat zetten?

-Ik ben gestopt met de pil en wil graag koperspiraaltje, maar heb geen idee wanneer ik voor het eerst ongesteld wordt (kan ff duren voor dat weer op gang komt na stoppen met de pil)....kan ik de huisarts bellen op het moment dat ik ongesteld ben voor een afspraak?

Of moet je zoiets lang vantevoren plannen? (dan moet ik dus weten wanneer ik ongesteld wordt en zal het dus minimaal een aantal menstruaties duren voor ik weet welke regelmaat erin zit)

-Kun je een koperspiraaltje laten plaatsen in de stopweek van je pil, of is dit toch anders dan tijdens een normale menstruatie? Kan het sowieso tijdens dat je aan de pil bent?
Zit te denken om dan miss toch maar weer te starten met de pil en dan in mn stopweek dat ding te laten zetten (als ik anders lang moet wachten).

-Is je menstruatie met het spiraaltje echt een gewone menstruatie, geheel natuurlijk? Of toch net iets anders?

-Stel dat je een overtijdbehandeling moet ondergaan of een vroege abortus (ben beetje bang dat ik zwanger ben geraakt van voorvocht namelijk) kunnen ze dan niet meteen zo'n ding plaatsen? Of kan dat niet omdat je baarmoeder dan te gevoelig is en je baarmoedermond niet ver genoeg open kan omdat je niet ongesteld bent?
pi_87599483
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:08 schreef lijntje331 het volgende:

[..]

Fijn dat het zo goed geregeld wordt nu :)
Toch maar niet de gynefix dus?
Nee ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vergeten ben om daar naar te vragen, maar goed zoals eerder gezegd, is de kans dat hij er uit komt heel klein, en in dit geval heeft de huisarts het spiraal waarschijnlijk al een stukje naar beneden getrokken met terugtrekken van de inbrengsonde.

Mocht het nu zijn dat hij de volgende keer weer niet goed zit, dan ga ik wel voor de gynefix!
S. 2014
J. 2016
pi_87599712
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:40 schreef raspberryfruits het volgende:
Paar vraagjes:

-Als je m bij de huisarts laat zetten, maken ze daar dan ook (meteen) een echo? Ze hebben toch meestal geen echo-apparatuur bij een huisartsenpost of wel?
Of moet je dan dus naar een gynaecoloog voor een controle echo? Of krijg je meestal helemaal geen controle echo (doorverwijzing daarnaar) als je m bij de huisarts laat zetten?

Nee daar wordt geen echo gemaakt, in de meeste gevallen krijg je na 6 weken een controle-echo en als dat niet het geval is raad ik je aan daar echt om te vragen:P, de controle echo vind wel plaats is het ziekenhuis.

-Ik ben gestopt met de pil en wil graag koperspiraaltje, maar heb geen idee wanneer ik voor het eerst ongesteld wordt (kan ff duren voor dat weer op gang komt na stoppen met de pil)....kan ik de huisarts bellen op het moment dat ik ongesteld ben voor een afspraak?

Ik denk dat je dat even aan je huisarts moet vragen, ik weet het niet zeker maar volgens mij kan het spiraaltje ook geplaatst worden in de stopweek, Het is in ieder geval niet zo dat je echt ongesteld moet zijn bij het plaatsen, dat raden ze aan omdat dat nog wel eens kan schelen in de pijn bij het zetten omdat je baarmoedermond dan openstaat. maar ik laat mijn spiraal opnieuw plaatsen in een week dat ik niet ongesteld ben.

Of moet je zoiets lang vantevoren plannen? (dan moet ik dus weten wanneer ik ongesteld wordt en zal het dus minimaal een aantal menstruaties duren voor ik weet welke regelmaat erin zit)

nee dus, je moet alleen zeker weten dat je niet zwanger bent.

-Kun je een koperspiraaltje laten plaatsen in de stopweek van je pil, of is dit toch anders dan tijdens een normale menstruatie? Kan het sowieso tijdens dat je aan de pil bent?
Zit te denken om dan miss toch maar weer te starten met de pil en dan in mn stopweek dat ding te laten zetten (als ik anders lang moet wachten).

volgens mij kan dat gewoon in de stopweek.

-Is je menstruatie met het spiraaltje echt een gewone menstruatie, geheel natuurlijk? Of toch net iets anders?

Je hebt dan een gewone menstruatie en geen kunstmatige zoals bij de pil, hou er wel rekening mee dat de menstruatie pijnlijker en heftiger kan zijn, en als je van jezelf al heel heftige menstruaties hebt dan raden ze een koperspiraal vaak af.

-Stel dat je een overtijdbehandeling moet ondergaan of een vroege abortus (ben beetje bang dat ik zwanger ben geraakt van voorvocht namelijk) kunnen ze dan niet meteen zo'n ding plaatsen? Of kan dat niet omdat je baarmoeder dan te gevoelig is en je baarmoedermond niet ver genoeg open kan omdat je niet ongesteld bent?

Dat weet ik niet, ik weet wel dat er ook noodspiralen gezet worden, oftewel als je te laat bent voor de morning after pil, kan je een spiraal laten zetten, en die hoeft er dan ook niet meer uit, maar hoe het zit na een overtijdbehandeling, dat weet ik niet en zal je denk ik gewoon even aan je huisarts moeten vragen.
S. 2014
J. 2016
pi_87602928
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet wel dat er ook noodspiralen gezet worden, oftewel als je te laat bent voor de morning after pil, kan je een spiraal laten zetten, en die hoeft er dan ook niet meer uit, maar hoe het zit na een overtijdbehandeling, dat weet ik niet en zal je denk ik gewoon even aan je huisarts moeten vragen.
Ja, daar had ik dus naar geinformeerd toen ik mn eerste morning after pil had genomen....hoorde toen van het noodspiraaltje en wilde eigenlijk wel 100% zekerheid dat ik niet zwanger zou zijn/ worden, en wou ook een nieuw voorbehoedmiddel, dus voor mij ideaal.

Alleen daar vertelden ze me dat dat niet kon, omdat ze voor het plaatsen altijd een chlamydia test verplicht is, en deze kun je pas doen 3 weken na het laatste onveilige contact. Vervolgens moet je dan nog een week wachten op de uitslag en daarna dus wachten tot je weer ongesteld wordt.
Echt een noodspiraaltje doet mijn huisarts dus niet aan :{
Chlamydia test is trouwens omdat het heel gevaarlijk kan zijn om een spiraaltje in te brengen terwijl je chlamydia hebt, vertelde de assistente me.

Tja ik ben nog geen twee maanden terug getest, maar heb sindsdien wel weer 2 keer half-onveilige sex gehad (met dezelfde jongen als voor de test) dus moet me toch opnieuw laten testen. Nu dus nog twee weken wachten.

Hoe zit dat hier bij degenen die al een spiraaltje hebben of willen? Moesten jullie ook eerst laten testen op chlamydia?
pi_87603943
Ik heb 2 verschillende spiraaltjes gehad (Mirena 8 jaar geleden, koper 5 jaar geleden) en ik heb geen chlamydiatest gehad. Maar misschien is het nieuwer beleid.
Don't you love her madly?
pi_87620207
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:16 schreef raspberryfruits het volgende:

[..]


Hoe zit dat hier bij degenen die al een spiraaltje hebben of willen? Moesten jullie ook eerst laten testen op chlamydia?
yes
pi_87668343
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:16 schreef raspberryfruits het volgende:

Hoe zit dat hier bij degenen die al een spiraaltje hebben of willen? Moesten jullie ook eerst laten testen op chlamydia?
Nee, dat is bij mij niet gebeurd, Nu heb ik wel een soa-test gedaan en mijn spiraal wordt volgende week vervangen omdat ie dus niet goed zit, maar ook weer geen test aangevraagd door de huisarts zelf.
S. 2014
J. 2016
pi_88522580
Even een schopje!:)

Vandaag eindelijk een nieuwe spiraal gekregen, kwam iedere keer iets tussen bij de huisarts waardoor het niet kon, maar vandaag was het eindelijk zover! eerst de oude eruit en nieuwe erin, eruit halen doet geen zeer, nieuwe zetten dan weer wel! Ik krijg deze keer ook een controle echo en wel volgende week vrijdag! Verder heb ik er eigenlijk heel weinig last van, een beetje last van mn rug en af en toe een krampje maar nog minder last dan de vorige keer dus ik ben een gelukkige vrouw, en als hij nu ook nog eens op zn plek zou zitten zou ik nog veel gelukkiger zijn maar dat weet ik nu nog niet!

Verder even benieuwd hoe het met lijntje haar spiraal gaat! en wat jouw ervaringen zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_88727274
Wat fijn dat je dit keer wel een echo krijgt, en dat het plaatsen meeviel :) Is het plaatsen tijdens de menstruatie echt minder pijnlijk eigenlijk? Huisartsen schijnen het dus ook te doen als je niet ongesteld bent en dat schijnt pijnlijker te zijn.

Met mijn spiraal gaat het..nouja hij zit er nog haha. Nou ik heb volgende week pas weer de controle echo, om te kijken of het in de tussentijd niet is gaan verzakken..ben echt benieuwd!
Tot nu toe heb ik heel erge krampen gehad vlak voor mn menstruatie (de eerste keer met spiraal dus), en verder nog een paar keer tussendoor de afgelopen weken...Ik heb geen idee of dat normaal is of dat het kwam omdat het niet goed zit, maar goed dat gaan we dus volgende week zien :) (Had er geen in om voor elk pijntje te gaan bellen)
pi_88727276
hoe gaat dit in zijn werk... huisarts of gynaecoloog?

hoelang duurt het ongeveer vanaf het moment dat je een afspraak maakt bij de huisarts?
pi_88739396
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 04:43 schreef lijntje331 het volgende:
Wat fijn dat je dit keer wel een echo krijgt, en dat het plaatsen meeviel :) Is het plaatsen tijdens de menstruatie echt minder pijnlijk eigenlijk? Huisartsen schijnen het dus ook te doen als je niet ongesteld bent en dat schijnt pijnlijker te zijn.

Met mijn spiraal gaat het..nouja hij zit er nog haha. Nou ik heb volgende week pas weer de controle echo, om te kijken of het in de tussentijd niet is gaan verzakken..ben echt benieuwd!
Tot nu toe heb ik heel erge krampen gehad vlak voor mn menstruatie (de eerste keer met spiraal dus), en verder nog een paar keer tussendoor de afgelopen weken...Ik heb geen idee of dat normaal is of dat het kwam omdat het niet goed zit, maar goed dat gaan we dus volgende week zien :) (Had er geen in om voor elk pijntje te gaan bellen)
Ja ik denk wel dat het verschil maakt wanneer je hem laat plaatsen, de 1e die ik liet plaatsen werd gezet op de 2e dag van de menstruatie en dat was heel pijnlijk en deze is gezet op dag 5, en dat deed wel zeer maar niet zoveel als de 1e keer,
Spannend die controle echo, ik kan er ook geen pijl op trekken moet ik eerlijk zeggen, de vorige keer had ik nergens last van en zat hij niet goed, en nu heb ik nog minder last gehad, maar twijfel ik wel, Ik heb zelf de draadjes gevoeld en dacht dat het lastiger was te voelen dan de vorige keer maar vriendlief zei dat hij ze beter voelde dan de vorige keer dus ja ik weet het niet!
De eerste keer menstrueren deed bij mij niet meer pijn dan normaal, maar de laatste keer was wel pijnlijker, niet ondraaglijk maar pijnlijk, en toen zat de spiraal al niet meer op zijn plek, maar ik weet ook niet of hij uberhaupt goed gezeten heeft dus mijn ervaring zijn geen leidraad voor jou!

Succes in ieder geval met de controle echo, ik ga vrijdag kijken of hij goed zit, en dan post ik wel weer,
Oh ja kleine voorbereiding, de spiraal wordt gecontroleers dmv een binnewaartse echt, doet geen zeer maar je bent vast voorbereid.
S. 2014
J. 2016
pi_88739522
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 04:46 schreef Spartacus911 het volgende:
hoe gaat dit in zijn werk... huisarts of gynaecoloog?

hoelang duurt het ongeveer vanaf het moment dat je een afspraak maakt bij de huisarts?
Je kan zelf een keuze maken, zou wel even uitzoeken of de huisarts (van je vriendin) ervaring heeft met zetten,
Hoelang het duurt met afspraak maken verschilt denk ik heel erg per ZH en HA, ik weet wel dat een gyneacoloog alleen tijdens de menstruatie een spiraal plaatst, een huisarts doet het ook daarbuiten, maar dan schijnt het wel veel pijnlijker te zijn, Het plaatsten zelf duurt hooguit 5 minuten!
S. 2014
J. 2016
pi_88751641
even een vraagje aan de dames bij wie het spiraaltje wel goed zit, kunnen jullie de touwtjes goed voelen of niet? Ik maak mij een beetje zorgen, vorige keer kon ik de touwtjes met moeite vinden en toen zat hij niet goed, nu kunnen vriend en ik ze allebei veel makkelijker vinden, komen ze eerder tegen zeg maar ;) en nu vraag ik mij dus af of dat een positieve verandering is of juist niet?! lastig als je niet weet of hij goed zit!
S. 2014
J. 2016
pi_88758898
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]



Ja ik denk wel dat het verschil maakt wanneer je hem laat plaatsen, de 1e die ik liet plaatsen werd gezet op de 2e dag van de menstruatie en dat was heel pijnlijk en deze is gezet op dag 5, en dat deed wel zeer maar niet zoveel als de 1e keer,
Spannend die controle echo, ik kan er ook geen pijl op trekken moet ik eerlijk zeggen, de vorige keer had ik nergens last van en zat hij niet goed, en nu heb ik nog minder last gehad, maar twijfel ik wel, Ik heb zelf de draadjes gevoeld en dacht dat het lastiger was te voelen dan de vorige keer maar vriendlief zei dat hij ze beter voelde dan de vorige keer dus ja ik weet het niet!
De eerste keer menstrueren deed bij mij niet meer pijn dan normaal, maar de laatste keer was wel pijnlijker, niet ondraaglijk maar pijnlijk, en toen zat de spiraal al niet meer op zijn plek, maar ik weet ook niet of hij uberhaupt goed gezeten heeft dus mijn ervaring zijn geen leidraad voor jou!

Succes in ieder geval met de controle echo, ik ga vrijdag kijken of hij goed zit, en dan post ik wel weer,
Oh ja kleine voorbereiding, de spiraal wordt gecontroleers dmv een binnewaartse echt, doet geen zeer maar je bent vast voorbereid.
Dat weet ik. Ik heb het direct na het plaatsen ook gehad namelijk^^

En wat betreft de draadjes, ik heb die de eerste dagen wel nog gevoeld maar na een week niet meer. Dat komt omdat (zeker als je gewoon seks hebt), na een tijdje de draadjes omhoog langs je baarmoederhals krullen. Dus of je ze voelt of niet, zegt niks over het wel of niet goed zitten van de spiraal, no worries :)

Anyway, succes met de echo vrijdag! Hoop dat het dit keer wel goed zit.
pi_88758961
En misschien zijn ze dit keer gewoon wat minder kort afgeknipt, dat kan ook verschillen uiteraard.
pi_88995942
ik meldt mij maar weer even voor een kleine update! helaas weer geen goed nieuws gehad vrijdag, spiraal zit wederom niet goed :'( voor de 2e keer zit hij te laag, en ik baal als een stekker!! Nu dus weer terug naar de huisarts, maar dit keer alleen voor een verwijzing, want de 3e ga ik toch echt bij de gyneacoloog laten zetten! ik ben helemala klaar met mijn huisarts en zijn zetpraktijken! maar goed het ziekenhuis zet hem alleen maar tijdens de menstruatie mag ik weer 2.5 week wachten, Ik wordt er zo moe van onderhand, maar vanwege een hormoonallergie heb ik geen andere keuze, dus dan gaan we maar weer opnieuw, enige pluspunt van dit debacle is dat mijn vriend heel lief en begrijpend is, en de volgende poging ook met mij mee zal gaan voor de support, maar goed het is wel balen! ik had gehoopt er vanaf te zijn voor 5 jaar en nu mag ik binnen 4 maanden voor de 3e keer! En het is dat ik nog geen kinderen wil omdat ik nog niet klaar ben met de studie, maar anders zou ik het lekker laten gaan! :Y)
zo ik ben mijn relaas weer even kwijt!
S. 2014
J. 2016
pi_88998276
Gewoonmezelf, wat irritant dat het weer niet goed zit!

Ik vroeg me wel wat af. Heb je in de tijd tussen het laten zetten en controleren of het wel goed zat dan steeds een extra voorbehoedsmiddel gebruikt?
Want als hij niet goed zit heb je wel gewoon een risico om zwanger te worden? En wanneer vertrouw je er dan op dat hij wel goed zit en gebruik je geen andere anticonceptie?

Overweeg het ook, maar als ik zo al dat gedoe lees raak ik wel een beetje ontmoedigd.
pi_89004166
@Gewoonmezelf, alweer niet goed? Dat meen je niet joh, wat vervelend weer :(
Ga je nu eigenlijk toch de gynefix overwegen?

En..ik ben vanmorgen weer goedgekeurd :)
pi_89009293
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:28 schreef JackieBrown het volgende:
Gewoonmezelf, wat irritant dat het weer niet goed zit!

Ik vroeg me wel wat af. Heb je in de tijd tussen het laten zetten en controleren of het wel goed zat dan steeds een extra voorbehoedsmiddel gebruikt?
Want als hij niet goed zit heb je wel gewoon een risico om zwanger te worden? En wanneer vertrouw je er dan op dat hij wel goed zit en gebruik je geen andere anticonceptie?

Overweeg het ook, maar als ik zo al dat gedoe lees raak ik wel een beetje ontmoedigd.
Nou de 1e keer dat ik hem had laten zetten, gewoon heel dom geweest en erop gerekend dat hij goed zat, want ik had ook nergens last van, achteraf hebben we dus heel veel mazzel gehad, de 2e keer er niet op vertrouwd dat hij goed zat, en ook terecht! op dit moment dus maar weer de condooms erbij, maar het is wel erg irritant, ik kan niet tegen hormonen dus voor mij is een koperspiraal de enige oplossing! en als je er ook 1 overweegt dan moet je gewoon het topic doorlezen, er zijn gelukkig meer dan genoeg verhalen waarbij het wel goed gaat en hij gewoon netjes op zijn plek zit, ik heb gewoon pech!
S. 2014
J. 2016
pi_89009378
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:54 schreef lijntje331 het volgende:
@Gewoonmezelf, alweer niet goed? Dat meen je niet joh, wat vervelend weer :(
Ga je nu eigenlijk toch de gynefix overwegen?

En..ik ben vanmorgen weer goedgekeurd :)
Ja erg irritant idd! maar goed we gaan maar weer bellen, wilde dat vrijdag niet doen, want toen had ik een klein feestje met mn vriendje! en de gynefix, ik ben er nog niet helemaal uit, stel nu dat de huisarts gewoon een prutser is die m er niet in krijgt, ik ben eigenlijk gewoon geneigd om het nog een keer te proberen maar dan laten zetten door de gyneacoloog, die controleren hem direct, zeker omdat hij bij mij al 2x fout zat! ik zal het allemaal eens overleggen met de gyneacoloog.

En wat fijn dat je jouwe wel helemaal goed zat! toch wel een opluchting denk ik zo! ik wil dat ook :P
S. 2014
J. 2016
pi_89086700
Nou ja zeg...weer verkeerd? Zoals je al zegt, de volgende door de gyneacoloog laten zetten.
pi_89096889
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:04 schreef Taiga het volgende:
Nou ja zeg...weer verkeerd? Zoals je al zegt, de volgende door de gyneacoloog laten zetten.
Jep wéér verkeerd!

vandaag contact gehad met de huisarts, die heeft mij doorverwezen naar de gyn, en gelijk een meting aangevraagd, het zou kunnen zijn dan mijn huisarts verkeerd heeft opgemeten, normaal schijnt je baarmoeder ongeveer 7.5cm lang breed whatever te zijn, maar het zou kunnen dat hij mij bij langer is, of anders ligt, het verhaal klonk iig wel logisch, dus nu wordt er 7 december eerst gemeten,dan een nieuwe geplaatst en dan gecontroleerd! en hopen dat 3 keer inderdaad scheepsrecht is!
S. 2014
J. 2016
pi_89196491
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jep wéér verkeerd!

vandaag contact gehad met de huisarts, die heeft mij doorverwezen naar de gyn, en gelijk een meting aangevraagd, het zou kunnen zijn dan mijn huisarts verkeerd heeft opgemeten, normaal schijnt je baarmoeder ongeveer 7.5cm lang breed whatever te zijn, maar het zou kunnen dat hij mij bij langer is, of anders ligt, het verhaal klonk iig wel logisch, dus nu wordt er 7 december eerst gemeten,dan een nieuwe geplaatst en dan gecontroleerd! en hopen dat 3 keer inderdaad scheepsrecht is!
Nou hoop dat het inderdaad goed gezet wordt daar. Tis ook niets dit allemaal.
Sterkte!
pi_89639003
Weer even een kleine maar wel blije schop :)
Vanmorgen bij de gyneacoloog geweest en eerst een gesprek gehad en toen werd ik ineens voor de keuze gesteld, eerst nog een keer proberen met een gewone spiraal of de gynefix, maar later bleek dat de gynefix niet op voorraad was dus toch maar een gewone, toen gingen we nog even overleggen want ik heb tot 2 keer toe de t-flex gehad, maar de gyneacoloog had een voorkeur voor de multiload, dus toen maar voor een multiload gekozen, Daarna ging ze eerst opmeten en wat bleek er zit een knik in mijn baarmoeder en mijn baarmoeder is 0.5cm groter dan gemiddeld, en dat schijnt bij je baarmoeder wel een verschil te maken. Daarna heeft ze hem geplaatst en viel de pijn wel mee, het was ook weer snel gebeurd, daarna een echo en TAADAA hij zit perfect op zijn plek :D, Nu moet ik over 6 weken op controle komen ook bij de gyneacoloog en dan maakt ze een nieuwe echo, En mocht het nu onverhoopt zo zijn dat hij dan toch niet meer goed zit (waar ik niet van uit ga) dan gaat ze de gynefix plaatsen.
Op dit moment heb ik nog wat kramp in mn buik en mn onderrug maar het is goed te doen, verder ben ik gewoon gelukkig dat hij eindelijk goed zit!

Voor mijn gevoel zit het nu wel goed,Ik kan het niet uitleggen het is puur op gevoel!
S. 2014
J. 2016
pi_89916574
Fijn dat het nu eindelijk goed gegaan is! Vandaar dat de huisarts het spiraal dus "verkeerd" deed, vanwege die knik.

Nou hopen dat hij over 6 weken ook nog zit!

Ik moet zeggen..ik vind het wel erg stoer van je om na al die keren dat het misgegaan is, toch weer te kiezen om een spiraal te laten plaatsen.
Ik weet nu al namelijk dat ik, als deze er bij mij weer uit moet, geen nieuwe laat zetten! :N
pi_89920399
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:06 schreef Taiga het volgende:
Fijn dat het nu eindelijk goed gegaan is! Vandaar dat de huisarts het spiraal dus "verkeerd" deed, vanwege die knik.

Nou hopen dat hij over 6 weken ook nog zit!

Ik moet zeggen..ik vind het wel erg stoer van je om na al die keren dat het misgegaan is, toch weer te kiezen om een spiraal te laten plaatsen.
Ik weet nu al namelijk dat ik, als deze er bij mij weer uit moet, geen nieuwe laat zetten! :N
Nou zo stoer voel ik mij niet hoor als ik weer moet, maar ik weet ook dat ik geen andere keuze heb, ik reageer echt heel heftig op alles waar hormonen inzitten, en op alleen condooms wil ik niet vertrouwen omdat dit al 2 keer is migegaan, dus ja dan heb ik weinig keuze, maar goed uiteindelijk is het maar voor een paar jaar!

wanneer moet die van jou weer gecontroleerd worden?
S. 2014
J. 2016
pi_90035520
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nou zo stoer voel ik mij niet hoor als ik weer moet, maar ik weet ook dat ik geen andere keuze heb, ik reageer echt heel heftig op alles waar hormonen inzitten, en op alleen condooms wil ik niet vertrouwen omdat dit al 2 keer is migegaan, dus ja dan heb ik weinig keuze, maar goed uiteindelijk is het maar voor een paar jaar!

wanneer moet die van jou weer gecontroleerd worden?
Volgens mij krijg ik geen controles meer. Al heb ik wel het idee dat ik weer cystes heb. Maar ja die gaan vaak vanzelf weer weg, dus om nu weer echo's te laten maken zie ik niet zo zitten.

Over 4 jaar mag hij eruit en dan zien we wel. Maar denk niet dat ik er nog 1 laat plaatsen. Ik vond het echt helemaal niets.
pi_91313824
Even een kleine schop, Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat! volgende week wordt de mijne gecontroleerd en ik hoop dat hij echt op zijn plek zit! wel heb ik nu meer klachten als de vorige keer wat misschien dus positief is in dit verhaal, Ik heb last van spotting, en ik was ineens een week te vroeg ongesteld, ook heb ik nog regelmatig een krampje enz, allemaal dingen die ik de vorige 2 keren niet had, dus ik hoop dat het een gunstige ontwikkeling is! Maar ik laat het volgende week wel weten, En anders gaan we toch maar voor de gynefix, want ik wil nu echt nog geen kinderen, ik ben ten huwelijk gevraagd en ik wil eerst trouwen en dan kinderen,
S. 2014
J. 2016
pi_91321917
Al met al kan ik dus concluderen dat het allemaal best mee valt?
Ik heb de afgelopen 6 bijna alles geprobeerd wat er te proberen valt.
Dus na heel wat pillen, spuiten en 2 kijk operaties lijkt het spiraaltje de enige oplossing.
Mijn gynaecoloog heeft me hier vorige keer hierop ook gewezen dat als de prikpil niet aan sloeg dat alleen kon.

Moet zeggen dat ik er best wel bang voor, dat het echt veel pijn gaat doen o.i.d. maar momenteel zit ik echt aan het einde van mijn latijn! Omdat ik de afgelopen 6 jaar maandelijks plat lig en niets meer kan van de pijn...hoop dat ik dezelfde positieve werking ervaar als de meeste van jullie!
pi_91338629
@ karientje91, ik neem aan dat je erover nadenkt om er 1 te laten plaatsen? Tja misschien ben ik niet het beste voorbeeld maar ik heb m inmiddels 3 keer laten steken maar qua pijn valt het mij onwijs mee, het is even gemeen, maar trekt ook wel snel weg en wat je dan overhoudt is 'normale' menstruatiepijn, maar ik dacht dat een koperspiraal afgeraden werdt bij vrouwen die van zichzelf een hevige menstruatie hebben, omdat het spiraaltje het erger kan maken.
S. 2014
J. 2016
pi_91462923
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
@ karientje91, ik neem aan dat je erover nadenkt om er 1 te laten plaatsen? Tja misschien ben ik niet het beste voorbeeld maar ik heb m inmiddels 3 keer laten steken maar qua pijn valt het mij onwijs mee, het is even gemeen, maar trekt ook wel snel weg en wat je dan overhoudt is 'normale' menstruatiepijn, maar ik dacht dat een koperspiraal afgeraden werdt bij vrouwen die van zichzelf een hevige menstruatie hebben, omdat het spiraaltje het erger kan maken.
Fijn dat je me dat even verteld! :-O (Dat was geen sarcasme hoor;-)). Mijn Gynacoloog zei dat dat de enige oplossing nog was....en vertelde er dus niet even bij dat het erger kan maken. Ik heb toen ook gezegd dat ik eerst even wilde kijken wat het was en ervaringen van andere te horen. maar dat risico vind ik toch echt te groot! :{ . Ik heb tot nu toe wel zo'n beetje alles geprobeerd en het werd niet veel minder. Ik ben van mezelf zo'n 2x per maand anderhalve week aan het menstrueren. Niet echt een pretje dus en het zit alles in de weg.

Thanks dat je me iig op de hoogte brengt van de risico's...moet er niet aan denken dat het nog erger word. Weet niet of ik dat ga overleven :{ :{ :{
pi_91493151
Het geldt alleen voor een koperspiraal hoor dat het er erger van KAN worden, ik vloei nu iets meer dan voorheen en heb ook iets meer pijn maar ik had nooit heel veel pijn dus het is voor mij dragelijk!

misschien een mirena? daar loopt ook een topic over op #fok
S. 2014
J. 2016
pi_91612840
Nou vanmorgen controle gehad en hij zit eindelijk nog op zn plek!! Hij zit gewoon keurig waar hij zitten moet *O* 3 keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen! Ik ben blij dat ik daar nu eindelijk ff vanaf ben!

! tip die ik mensen voortaan wel meegeef is , laat dat ding ajb zetten bij de gyneacoloog!
S. 2014
J. 2016
pi_92222550
Fijn dat hij eindelijk goed zit!!!
Ik moet er wel bijzeggen, dat ik hem door de huisarts heb laten zetten en hij zit nog perfect.

Ik heb afgelopen maand een ovulatiebloeding gehad. Ik zakte op een zondag door mijn benen van de pijn in mijn buik. Volgende dag naar de dokter en hij zei dat het waarschijnlijk een ovulatiebloeding is geweest en dat er tijdens het springen van het eitje ook wat bloed meegekomen is. Dat bloed dreef nu in mijn buikholte en dat is natuurlijk een plek waar het niet hoort te zitten en het doet echt ontzettend veel pijn. Ik kreeg een echo en daar bevestigden ze het verhaal van huisarts. Er was veel vocht en bloed te zien in mijn buikholte. Het heeft 2 weken geduurd voordat de pijn in mijn buik en onderrug eindelijk weg was, maar toch voel ik hier en daar nog wat pijntjes. Wat is het toch weer heerlijk geregeld in het vrouwen lichaam }:|
Meteen ook controle gehad of het spiraal op zijn plek is gebleven en dat was zo. *O*
pi_92278847
Jeetje taiga, dat moet onwijs zeer doen! Ik heb iedere maand al last van de eisprong en dat is ook niet echt verbeterd, en daarbij mee kramp met menstruatie, afgelopen maand een week pijn gehad voordat het eindelijk zover was, maar je vergeet het zo snel weer
S. 2014
J. 2016
pi_92287385
Ik heb 4 jaar een koperspiraaltje gehad:
1. Zeer betrouwbaar
2. niet meer ongesteld met spiraal (mijn ervaring)
3. Geen condoom pauze meer.

Alleen het in en uit halen is even op je lip bijten maar dan heb je ook een paar jaar lol.
pi_92314248
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jeetje taiga, dat moet onwijs zeer doen! Ik heb iedere maand al last van de eisprong en dat is ook niet echt verbeterd, en daarbij mee kramp met menstruatie, afgelopen maand een week pijn gehad voordat het eindelijk zover was, maar je vergeet het zo snel weer
Ja het deed echt ontzettend veel zeer. De gyneacoloog zei dat je nog beter een blinde darm ontsteking kan hebben, want dat doet minder pijn.
Het stomme is dat ik nu dus bang ben voor de komende ovulatie.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:13 schreef aami325 het volgende:
Ik heb 4 jaar een koperspiraaltje gehad:
1. Zeer betrouwbaar
2. niet meer ongesteld met spiraal (mijn ervaring)
3. Geen condoom pauze meer.

Alleen het in en uit halen is even op je lip bijten maar dan heb je ook een paar jaar lol.
Weet je zeker dat het een koperspiraal was? Want bij een koperspiraal blijf je gewoon een normale cyclus hebben, dit in tegen stelling tot hormoonspiraaltjes.
pi_92335731
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:13 schreef aami325 het volgende:
Ik heb 4 jaar een koperspiraaltje gehad:
1. Zeer betrouwbaar
2. niet meer ongesteld met spiraal (mijn ervaring)
3. Geen condoom pauze meer.

Alleen het in en uit halen is even op je lip bijten maar dan heb je ook een paar jaar lol.
helemaal niet meer of gewoon niet méér!
S. 2014
J. 2016
pi_92934037
Na amper 3 maanden 'lol' van het spiraaltje gaat hij er morgen weer uit! Vandaag de hele dag in het ziekenhuis doorgebracht, en naar huis gestuurd met de diagnose baarmoeder/eierstok ontsteking en een zware antibiotica cocktail, en een "dwangbevel" met rust en pijnstillers! Het is nog maar afwachten of hij er uberhaupt weer in kan erna, maar na de lijdingsweg die ik heb afgelegd om hem er in te krijgen en de pijn zoals nu ben ik er klaar mee om nog maar te zwijgen van e problemen die het had kunne veroorzaken wat betreft vruchtbaarheid! Dus mijn spiraal gaat eruit, en dan ga ik wel weer aan de pil ondanks dat ik er migraine van krijg, ik heb 10 keer liever migraine als nog 1 keer zoveel pijn als nu!

Jammer dat het niet gelukt is maar ik ben er klaar mee!
S. 2014
J. 2016
pi_92940989
Euhm iemand had het over touwtjes die schuren, maar is dat niet onwijs riskant wanneer je ook een condoom gebruikt?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_93568840
ik weet zeker dat dit een koper spiraal was :)
Maare even over die pijn he,, kijk het doet wel pijn.. maar niet zo erg dat je denk he gut dit doe ik NOOIT meer. (mijn ervaring) Ik had ook langtijdig nog bloedingen maar daarna had ik 4 jaar geen bloed meer in mijn broekje.

Afwegen tegen elkaar laat zien dat het best te doen is
pi_93580253
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:06 schreef aami325 het volgende:
ik weet zeker dat dit een koper spiraal was :)
Maare even over die pijn he,, kijk het doet wel pijn.. maar niet zo erg dat je denk he gut dit doe ik NOOIT meer. (mijn ervaring) Ik had ook langtijdig nog bloedingen maar daarna had ik 4 jaar geen bloed meer in mijn broekje.

Afwegen tegen elkaar laat zien dat het best te doen is
Nou bij mij deed het wel zoveel zeer, dat ik het dus ook nooit meer laat zetten. ;) Over 3 jaar moet hij eruit, en dan komt er geen meer terug. Ik merk ook dat de menstruaties meer zeer doen. Ook heb ik last van cystes en er is er dus laatst een geknapt. Dus nee, voor mij na 5 jaar geen spiraal meer. (Dan moet ik ook van de pijnstillers af zijn, anders heb ik geen keus...)
pi_93639468
Ik ben Ramona, en ben 24 jaar. Ik heb afgelopen dinsdag een koperspiraal laten zetten (T-Safe) dit is een nieuw soort die 10 jaar kan blijven zitten. Ik ben 12 jaar aan de pil geweest (microgynon)
Nu blijk ik allemaal lever tumoren te hebben, door het pil gebruik.. 3 kwart van mn lever bestaat nu uit tumoren (nu nog goedaardig). Daarom mocht ik absoluut geen hormonen meer gebruiken, omdat de tumoren dan blijven groeien, ze hopen dat ze iets slinken nu ik met de pil gestopt ben. Het zetten is me vies tegen gevallen.. Heb nog geen kinderen gehad (en t is de vraag of ik ooit zwanger mág worden...) dus alles was behoorlijk nauw, ondanks de ongesteldheid.werd spierwit, zat tegen flauwvallen aan, zweten, duizelig, misselijk... nu na 4 dagen is de buikpijn nog niet over, maar t is te doen. Heb het laten zetten door een Gyneacoloog in het ziekenhuis, controle echo gehad, en hij zat goed! nu moet ik 12 april weer heen (6 weken later) om het nog een x te controleren. maar hij zit er in, en als alles goed is hoef ik de eerste tijd niet weer.. want de pil is voor mij gewoon levensgevaarlijk. rotzooi...
Ik ben niet labiel, ik ben gewoon emotioneel flexibel :)
pi_93658654
Jeetje wat een verhaal! En ik schrik daar toch wel van! Ik hoop echt voor je dat de tumoren gaan slinken. Ik neem aan dat je nog wel behandeld wordt ervoor?

Ik herken je verhaal over het zetten...Ook ik heb geen kinderen en ik weet ook niet of ik ze ga krijgen.
pi_93676699
Hoi Taiga, ja ik hoop ook dat ze gaan slinken, maar ja dat is afwachten, meer zit er niet op. ik blijf me leven lang onder controle, met scans enzo, omdat het wel in de gaten gehouden moet worden... de pil is gewoon echt rotzooi pfff, als ik alles vooruit had geweten.. maar goed.

Ja het zetten is het naarste van het spiraal.. maar goed, nu zit ik wel 10 jaar zonder dat ik ergens omkijken naar heb.. das ook wel fijn.. :)
Ik ben niet labiel, ik ben gewoon emotioneel flexibel :)
pi_93691764
jeetje tenequa wat een verhaal, ik weet nu ff niet meer wat ik moet kiezen, het is allemaal wat geloof ik, ik dacht er met het spiraal vanaf te zijn maar nee want mijn lijf verdraagt het niet, dus ik moet weer verder zoeken, dinsdag gesprek met gyneacoloog en dan maar verder kijken!
S. 2014
J. 2016
pi_93719407
Hoi gewoonmezelf. ja t is inderdaad nogal een verhaal. maar wat vervelend dat je lichaam geen spiraal verdraagt! Hopelijk heeft de gyn nog ideeën waar je wat mee kan.. en dat ik die tumoren heb, wil niet zeggen dat een ander ze ook krijgt, het komt maar zelden voor.. maar ja ik heb gewoon "domme pech". helaas. Succes bij de gyn dinsdag!
Groetjes Ramona
Ik ben niet labiel, ik ben gewoon emotioneel flexibel :)
pi_117583495
Nou. Net een uurtje geleden 1 laten zetten. Deed even zeer, maar voor je auw kunt zeggen was het over.

Schopte wel uit reflex bijna die man voor zijn harses.

Nu last van mijn onderrug en krampen. Maar ben blij dat het ding erin zit.
  PR en moderator donderdag 8 november 2012 @ 12:45:54 #160
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_118974730
Ik heb vorig jaar een koperspiraaltje laten zetten.
Ik had toen een abortus gedaan, en gelijk daarna hebben ze hem gezet dus. Ze hebben me tegen die pijn een soort medicatie gegeven waar ik nogal waus van werd, dus ik heb er gelukkig niet heel veel van gemerkt met waar ze 'down under' mee bezig waren, maar fijn was anders..
In de kliniek moest je betalen; 10 euro voor het koperspiraaltje of 160 voor de mirena. Dat werd dus het koperspiraaltje.
Maar omdat ik hiermee geen hormonen meer binnen kreeg werden mijn menstruaties echt heel heftig en lang, de hele maand door wel soms een beetje, en kramp, zo veel kramp.
Toen ben ik in januari naar de huisarts geweest en die heeft me opnieuw de pil voorgeschreven, dus niet als anticonceptie maar als menstruatieregelaar zeg maar.
Hielp alleen niet verschrikkelijk veel, want nog steeds veel kramp en heftige bloedingen en ik werd gewoon door de pil heen ongesteld ookal was het mijn stopweek nog lang niet.

Vorige maand weer naar de huisarts gegaan, doorverwezen naar de gyneacoloog. En die zei dat het nu om medische indicatie ging en ik nog 20 ben dus het Mirena spiraaltje vergoed wordt.
Eerstvolgende keer dat ik ongesteld wordt gelijk bellen en dan wordt hij diezelfde week nog gezet, tijdens de menstruatie.
Als het goed is word ik daarmee niet/nauwelijks meer ongesteld, en iig wel regelmatig.
Beetje bang voor het laten zetten ervan (ik weet wel wat voor kutgevoel het is maar de vorige keer voelde ik er dus niet bijster veel van), maar wel blij dat ik nu eindelijk van het gezeik af ben!

Koperspiraaltje is naar mijn ervaring een prima anticonceptiemiddel, maar je hormoonhuishouding en menstruatiecyclus wordt er (iig op mijn leeftijd) compleet van in de war geschopt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Moira op 08-11-2012 12:51:03 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_118975806
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:45 schreef Moira. het volgende:
Ik heb vorig jaar een koperspiraaltje laten zetten.
Ik had toen een abortus gedaan, en gelijk daarna hebben ze hem gezet dus. Ze hebben me tegen die pijn een soort medicatie gegeven waar ik nogal waus van werd, dus ik heb er gelukkig niet heel veel van gemerkt met waar ze 'down under' mee bezig waren, maar fijn was anders..
In de kliniek moest je betalen; 10 euro voor het koperspiraaltje of 160 voor de mirena. Dat werd dus het koperspiraaltje.
Maar omdat ik hiermee geen hormonen meer binnen kreeg werden mijn menstruaties echt heel heftig en lang, de hele maand door wel soms een beetje, en kramp, zo veel kramp.
Toen ben ik in januari naar de huisarts geweest en die heeft me opnieuw de pil voorgeschreven, dus niet als anticonceptie maar als menstruatieregelaar zeg maar.
Hielp alleen niet verschrikkelijk veel, want nog steeds veel kramp en heftige bloedingen en ik werd gewoon door de pil heen ongesteld ookal was het mijn stopweek nog lang niet.

Vorige maand weer naar de huisarts gegaan, doorverwezen naar de gyneacoloog. En die zei dat het nu om medische indicatie ging en ik nog 20 ben dus het Mirena spiraaltje vergoed wordt.
Eerstvolgende keer dat ik ongesteld wordt gelijk bellen en dan wordt hij diezelfde week nog gezet, tijdens de menstruatie.
Als het goed is word ik daarmee niet/nauwelijks meer ongesteld, en iig wel regelmatig.
Beetje bang voor het laten zetten ervan (ik weet wel wat voor kutgevoel het is maar de vorige keer voelde ik er dus niet bijster veel van), maar wel blij dat ik nu eindelijk van het gezeik af ben!

Koperspiraaltje is naar mijn ervaring een prima anticonceptiemiddel, maar je hormoonhuishouding en menstruatiecyclus wordt er (iig op mijn leeftijd) compleet van in de war geschopt!
Dat klopt niet helemaal, want ik was 24, en ik heb er geen last van gehad, In ieder geval niet van de hormonen en onregelmatige of extreem pijnlijke menstruatie.
S. 2014
J. 2016
  PR en moderator donderdag 8 november 2012 @ 13:19:09 #162
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_118975895
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal, want ik was 24, en ik heb er geen last van gehad, In ieder geval niet van de hormonen en onregelmatige of extreem pijnlijke menstruatie.
Die 4/5 jaar scheelt denk ik toch al een hoop met hormoonhuishouding in het algemeen.
Maar ik vond 't wel opvallend want ik gebruik in principe al vanaf m'n 15e de pil, ben er vorig jaar dus een paar maanden mee gestopt geweest sinds die abortus. Maar sindsdien is het dus nooit meer regelmatig geweest, ook niet met de pil.
Maar misschien heeft dat juist wel te maken met de abortus, dat dát juist hetgeen is geweest wat mijn hormoonhuishouding helemaal in de war heeft geschopt ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_118989390
Het kan ook zijn dat je lijf nu in de war is omdat je een poos geen hormonen hebt gebruikt, daar heb ik ook last van gehad, Nu is het gelukkig weer recht getrokken, maar dat heeft wel even geduurd
S. 2014
J. 2016
  PR en moderator donderdag 8 november 2012 @ 19:37:58 #164
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_118990116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het kan ook zijn dat je lijf nu in de war is omdat je een poos geen hormonen hebt gebruikt, daar heb ik ook last van gehad, Nu is het gelukkig weer recht getrokken, maar dat heeft wel even geduurd
Ja zou ook kunnen, maar met de pil verbeterde het dus nauwelijks (na 10 maanden nog steeds niet), dus ben wel blij dat hij nu wordt omgewisseld zegmaar :)

verder overigens niks tegen het koperspiraaltje hoor! :)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_128291407
Zijn er nog Fokkers met een koperspiraaltje? :)

Ik ben 19 jaar en nog niet zo lang aan de pil. Ik vind het eerlijk gezegd maar niets omdat ik best last heb van verschillende bijwerkingen. Het hele idee van hormonen slikken stond me altijd al tegen, maar nu helemaal. Dit is het enige anticonceptiemiddel zonder hormonen wat me wel oké lijkt.

Nu even wat vragen:
Worden spiraaltjes geplaatst op deze leeftijd?
Kan ik gewoon naar de HA gaan en zeggen: ik wil een koperspiraal of hoe gaat dat?
En wat denken jullie, zou hij me weer een andere pil aanbieden, om opnieuw te proberen? Ik vind de pil sowieso geen oplossing voor jaren, dat wil ik gewoon niet, dus tja, waarom dan nu al niet aan een spiraaltje beginnen?
pi_128295077
@thetalkingchair Toen ik begon twintig was had ik hetzelfde probleem, pil gehad, Nuvaring gehad, maar ik wilde gewoon van alle hormonen af i.v.m. (vermoedelijke) bijwerkingen. Met huisarts in overleg gegaan en daarna heeft de gynacoloog een koperspiraaltje bij me geplaatst (maar ik hoor dat sommige huisartsen het zelf doen). Ik denk dus dat het geen probleem moet zijn om het op jouw leeftijd te plaatsen, ik was zelf dus een paar jaar ouder. Wat je huisarts je adviseert hangt denk ik ook af van jouw verhaal. Als je aangeeft dat je denkt dat je last hebt van de hormonen in je anticonceptie dan zal hij/zij daar vast rekening mee houden. Misschien dat je huisarts wel een Mirena voorstelt, omdat daar minder hormonen in zitten, maar ik heb er zelf destijds voor gekozen om helemaal geen hormonen meer te willen.
Mij bevalt het koperspiraaltje op zich goed, alleen ben ik zelf wel heviger en langer ongesteld geworden, maar niet ondraaglijk ofzo. Verder is het wennen dat je je ongesteldheid niet meer kan plannen of overslaan zoals dat met de pil wel kan.
Succes in elk geval!
pi_128295522
@ Nimose

Dankje!

Al die hormonen staan me eigenlijk tegen, gewoon een naar gevoel bij. En ik vind het ook niet iets voor lange termijn. Ik slik nog een paar maanden te pil, wel zo handig met vakanties, en dan naar de huisarts. Ik ben alleen bang dat hij komt aanzetten met andere merken, waar ik geen zin in heb. Al die hormonen in je lijf. Is dat voor jullie ook de belangrijkste reden geweest om te kiezen voor het koperspiraaltje, dames?
  PR en moderator woensdag 26 juni 2013 @ 21:38:57 #168
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_128297744
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:01 schreef thetalkingchair het volgende:
Is dat voor jullie ook de belangrijkste reden geweest om te kiezen voor het koperspiraaltje, dames?
Nee, de absentie van hormonen heeft mij hem na een jaar juist doen omruilen voor een Mirena :P
Ik werd constant ongesteld, enorm onregelmatig en enorm veel. Op een gegeven moment ben ik de pil er weer bij gaan slikken om m'n menstruatie nog enigszins te kunnen reguleren, en toen was ik 't zat en heb ik 'm omgewisseld voor een Mirena.

Een stuk minder hormonen worden ermee afgegeven en slechts plaatselijk; op de plek waar ze zijn moeten. Dus imo veel beter dan de pil :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_128298934
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee, de absentie van hormonen heeft mij hem na een jaar juist doen omruilen voor een Mirena :P
Ik werd constant ongesteld, enorm onregelmatig en enorm veel. Op een gegeven moment ben ik de pil er weer bij gaan slikken om m'n menstruatie nog enigszins te kunnen reguleren, en toen was ik 't zat en heb ik 'm omgewisseld voor een Mirena.

Een stuk minder hormonen worden ermee afgegeven en slechts plaatselijk; op de plek waar ze zijn moeten. Dus imo veel beter dan de pil :P
Oké. Maakt het ook nog uit hoe je nu voor de spiraal ongesteld bent? Ik ben namelijk twee dagen ongesteld met lichte buikpijn en normaal bloedverlies. Vervolgens nog twee dagen heel licht bloedverlies zonder klachten. Het lijkt me geen ramp als dat wat erger wordt.

Wel fijn dat dit voor jou nu werkt!
  PR en moderator woensdag 26 juni 2013 @ 22:05:11 #170
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_128299360
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:58 schreef thetalkingchair het volgende:

[..]

Oké. Maakt het ook nog uit hoe je nu voor de spiraal ongesteld bent? Ik ben namelijk twee dagen ongesteld met lichte buikpijn en normaal bloedverlies. Vervolgens nog twee dagen heel licht bloedverlies zonder klachten. Het lijkt me geen ramp als dat wat erger wordt.

Wel fijn dat dit voor jou nu werkt!
Ik was voor de spiraal (met pil, ik slikte al jaren de pil dus weet niet hoe dat daarvoor ging) ook nooit vreemd ongesteld, gewoon stopweek, dagje wachten, en eigenlijk hetzelfde als jij wel, denk ik.

Toen met koperspiraaltje (wat ik had genomen omdat ik dan niet zwanger kan raken als ik een dagje de pil vergeet etc) was het ineens heel hevig allemaal. Wat vrij logisch is, want die hormonen reguleren je menstruatie en die heb je dan ineens niet meer.
Toen heb ik er dus ook nog een half jaar de pil bij geslikt, maar werd vaak alsnog door de pil heen ongesteld.
Echt schijtirritant was dat.

Bleek dat de Mirena ook nog gewoon vergoed werd, dus toen heb ik afspraak gemaakt met huisarts, doorverwezen naar gynaecoloog, en toen heeft hij 'm omgeruild voor de Mirena.

De eerste maand nog wat bloedverlies, wat normaal was, en verder nu al een half jaar niks, geen kramp, geen bloedverlies, ideaal _O_ Ook geen moodswings of andere hormoon-gerelateerde dingen, hoewel ik die met de pil ook niet echt had volgens mij. Maar lijkt me dat je van dat soort dingen met de Mirena sowieso minder last hebt, juist omdat het plaatselijk een kleinere hoeveelheid hormonen af geeft, en niet in een grotere hoeveelheid eerst nog je hele lichaam door moet.

Maar da's dus mijn persoonlijke ervaring :@
Ik ben 20 trouwens :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_128309619
Bedankt voor je antwoord! Ik ga na de zomer naar de dokter! :)
pi_130065906
Ik twijfel een beetje of ik een koperspiraaltje moet nemen. Ben namelijk bang dat mijn ongesteldheid nog heftiger gaat worden dan dat het al is maar wil ook niet meer aan de hormonen. Ik heb inmiddels verschillende pillen gebruikt en de nuvaring geprobeerd maar het werkt allemaal libido-verlagend bij mij. Erg jammer want ik vond de nuvaring verder super.

Verder hoor ik veel dat de koperspiraal minder betrouwbaar is dan de bijvoorbeeld de mirena.
De meeste leven alsof het leven iets is wat nog moet komen maar het leven is wat zich nu afspeelt
pi_130471878
Ook ik zit te denken aan een koperspiraal, ben die hormonenmeuk zo zat.

Ik werd laat ongesteld (op mijn 17e, bijna 18) en ben na een jaar aan de pil gegaan omdat ik wilde kunnen controleren wanneer ik ongesteld zou worden. Dat was toen de microgynon 30, en dat beviel prima tot ik op mijn 20e cystische acne ontwikkelde en bijna niet meer over straat durfde. Na consult met mijn HA ben ik overgestapt op de Diane-35 en verdwenen de puisten als sneeuw voor de zon. Echter kreeg ik daarvan stemmingswisselingen, libido stierf af, had last van depressiviteit en mijn haar werd heel dun. Toen er zoveel te doen was over de Diane heb ik weer overleg gehad met HA en ben weer teruggegaan naar de Microgynon. Ben nu een half jaar verder, en ben qua acne weer bijna terug bij af. Die levonorgestrel wil ik echt niet meer in mijn lijf! :(

Mirena is voor mij dus geen optie, omdat acne een mogelijke bijwerking is en ik ben daar blijkbaar gevoelig voor. Maar ik ben ook weer een beetje huiverig voor het koperspiraal, omdat ik voor ik aan de pil begon behoorlijk leeg bloedde iedere maand (zonder pijn overigens).

Woensdag afspraak bij HA voor consult, fingers crossed!
pi_131401620
Nooit gedacht dat t zo snel zou gaan, ben pas een maand gestopt met de pil, maar moet nu alweer aan de anticonceptie, deze keer ga ik voor spiraaltje

Dus tvp
pi_131406263
Met gynefix ga je niet heftiger bloeden dan je eigen normale hoeveelheid. In tegenstelling tot de traditionele koperspiralen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_135143012
Ik heb in juli 2013 een koperspiraaltje laten zetten. Het zetten viel inderdaad wel even tegen, maar die pijn ben je na 'n week wel weer vergeten, alleen op 't moment zelf denk je 'dit nooit meer', maar al met al is 't wel te doen als je nagaat dat je 't maar 1x in de 10jr voelt.

Volgens de huisarts zou de menstruatie iets zwaarder kunnen worden dan normaal. Voorheen slikte ik altijd de microgynon, al zo'n 8jr. Ik ben voor 'n periode van ongeveer 1jr gestopt en daarna weer met de microgynon begonnen, maar ik had ineens ontzettend veel last van alle hormonen, verschrikkelijk! Vandaar mijn keuze voor een spiraaltje.

Ook ik heb 2 á 3 weken constant bloedverlies gehad na het zetten, niet zoveel als bij een menstruatie, maar ook niet zo weinig dat je het zonder tampon of maandverband kon redden. Ook de buikkrampen waren voornamelijk in de eerste 1 á 2 weken vrij aanwezig. Mijn 1e daadwerkelijke menstruatie ging ook gepaard met flink wat kramp, maar daar was ik voor gewaarschuwd. Ook had de HA gezegd dat de menstruatie iets zwaarder kon worden, maar: Met de pil duurde mijn menstruatie zo'n 4dagen met 'n gemiddelde hoeveelheid. zonder anticonceptie was ik na 2 dagen lichte menstruatie klaar. Nu met 't koperspiraaltje heb ik 3 á 4 dagen 'n flinke hoeveelheid en vervolgens komt er nog 'n week aan lichte hoeveelheden uit, dus al met al ben ik 10dagen aan 't menstrueren, erg vervelend! Klachten die ik voorheen niet had en sinds de plaatsing van 't spiraaltje wel:

- De duur en hoeveelheid van mijn menstruatie is (erg) toegenomen.
- Hormonale hoofdpijn vlak voor mijn menstruatie. Je zou misschien kunnen zeggen dat al die hormonen in de pil niet goed voor je zijn, maar iedere maand op hol geslagen hormonen is ook zeer zeker geen pretje.
- Voor, tijdens en na mijn menstruatie last van krampen.
- Ineens weer last van puistjes.
- Tussen de menstruaties door veel meer last van afscheiding, ik moet 3x per dag 'n nieuw inlegkruisje plaatsen, en het ruikt ineens ook onaangenaam. Voorheen gebruikte ik nooit inlegkruisjes omdat het simpelweg niet nodig was.
- Mijn borsten zijn ontzettend gevoelig, vooral rond de menstruatie.
- En dit alles is niet echt bevorderlijk voor mijn humeur.

Al met al ben ik er dus niet erg enthousiast over. Groot voordeel is wel dat ik geen kunstmatige/toegevoegde hormonen meer in mijn lijf heb en nergens meer aan hoef te denken, maar dit weegt inmiddels niet meer op tegen alle nadelen. Vandaar dat ik ook besloten heb om toch maar weer over te stappen naar een ander soort anticonceptiemiddel, wellicht 't hormoonspiraaltje. Keuze hiervoor is omdat je bij 'n pil iedere dag 'n 'hormoonshot' krijgt en 't bij 't hormoonspiraaltje geleidelijk aan constant wordt afgegeven en je hormoonpeil dus iets meer in balans blijft. Ik ben benieuwd..
pi_137435958
Ik laat volgende week een koperspiraal (T-Safe) plaatsen en vind het erg spannend. Ik lees hier overwegend positieve ervaringen, dus dat geeft goede hoop.
Deze keuze heb ik na enige studie en overleg bewust gemaakt omdat ik graag hormoonvrije AC wil en ik er niet elke dag aan hoef te denken. Heb best onregelmatig leven van reizen, stappen, niet thuis slapen, etc. De bijwerkingen schijnen vnl te zitten in de eerste maanden (kans op meer kramp en bloedverlies) en daarna kans op toename menstruatie. Scheelt dat ik van mijzelf geen heftige menstruatie heb!
Ik vraag me dan soms ook af of iedereen dat wel van zichzelf weet. Als je van jongs af aan al de pil slikt, dan weet je dat niet goed. De onregelmatigheid en heftigheid kan dan ook heel goed van jezelf zijn. En als je dat hebt, is het niet handig een koperspiraal te nemen.
Ook werd hier gesproken over verzakking van de spiraal en het moeten verwijderen. Dat hoeft dus helemaal niet meer, zie T-Safe website vraag 16 . Dat scheelt veel ellende lijkt mij. Op deze site staan trouwens nog meer handige vragen en antwoorden over de koperspiraal. Zo blijkt de T-Safe net zo betrouwbaar als de Mirena en zelfs voor 10 jaar lang! Ik zeg ideaal!
pi_138616660


[ Bericht 100% gewijzigd door admiraal_anaal op 07-04-2014 17:07:50 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:21:32 #179
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_140580251
Liz88,klinkt toch als normale PMS klachten, niet zozeer iets wat door het spiraal komt.

Ik kan niet tegen de pil, dus dit was voor mij eigenlijk de enige optie. Inbrengen deed een seconde zeer, ik vond het in positie brengen van de baarmoeder pijnlijker. Veel minder erg dan verwacht dus. Ik had wel vtv Ibuprofen 600 ingenomen.

Meer afscheiding tussendoor is wel normaal en het ruikt af en toe metalig. Toch klagen mijn sexpartners er niet over, die lijken het niet te merken gelukkig.

Het grootste nadeel vind ik de lage betrouwbaarheid vergeleken met de pil. 3% Kans op zwangerschap is toch nog best veel.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_141832057
Vandaag een koperspiraaltje (t-safe) laten zetten. Omdat ik dus nog geen ervaring heb met het spiraaltje, gaat deze post alleen over het laten zetten en de uren daarna.

Ondanks alle horrorverhalen die ik gelezen had op het internet, toch een koperspiraaltje laten zetten. Ik heb jarenlang de pil gebruikt, maar had hier (ernstige) bijwerkingen van. Ik wilde nu dus iets zonder hormonen. Ik heb nog geen kinderen gehad. Ik heb het spiraaltje laten plaatsen bij een voormalig Rutgershuis in Groningen (CSGNN). Mijn ervaring was zeer positief. Iedereen was zeer vriendelijk en de verpleegkundige/arts kwam professioneel en heel vriendelijk over. Ik was niet erg zenuwachtig, ondanks de vreselijke verhalen die ik gelezen had op het internet. Ik had van tevoren ibuprofen geslikt en een spierverslapper genomen. Ik was voorbereid op het ergste, maar het viel me echt zo erg mee. Het hele gebeuren was in 3 minuten klaar, en ik heb twee keer een kramp gevoeld, maar dit stelde echt niks voor. Ik was naderhand bijna euforisch omdat ik zo weinig voelde. Er werd mij in de kliniek aangeraden nog een kwartier te blijven zitten, dit heb ik na aandringen braaf gedaan, ik wilde namelijk gewoon meteen naar huis gaan omdat ik me niks anders voelde dan voor de behandeling. Daarna gewoon lekker op mijn fietsje vertrokken en nog even wat boodschappen gedaan. Ook in de uren daarna geen buikpijn of krampen. Ik heb wel wat bloedverlies, vergelijkbaar met een lichte menstruatie.

Ik vind het belangrijk om ook deze positieve ervaring (van het plaatsen dan) te delen, omdat ik het gevoel krijg dat veel vrouwen sterk ontmoedigd worden door alle horrorverhalen die op internet circuleren, terwijl het qua pijn ook gewoon goed uit kan pakken. Het verschilt gewoon per persoon. In de kliniek zeiden ze dit ook, er worden toch voornamelijk negatieve verhalen gedeeld waardoor veel er van afzien.

Ik ben benieuwd hoe lang het bloedverlies nog gaat duren en wat mijn verdere ervaringen zullen zijn met het koperspiraaltje. Zal over een tijdje wel weer een update geven.
pi_146707441
Update: ik heb het spiraaltje nu zo'n 4,5 maand. Tot nu toe is mijn ervaring een regelrechte hel. De eerste 2,5 maand had ik menstruaties die een dikke twee weken duurden en daarnaast had ik tussentijds bloedverlies. De dagen dat ik niet bloedde waren op één hand te tellen. Menstruaties beginnen nu met een aantal dagen spotting, vreselijk hevige bloedingen, en dan nog een aantal dagen spotten. In totaal ben ik (nog steeds) zo'n 8 a 9 dagen ongesteld. Het tussentijds bloedverlies is gelukkig wel minder geworden. Ook heb in onvoorspelbare krampen in mijn baarmoeder (ook als ik niet menstrueer), terwijl ik hiervoor daar nooit last van heb gehad.

Misschien nog wel erger dan het hevige bloedverlies is dat vanaf de eerste maand dat ik het spiraaltje heb ik talloze (of één lange) schimmelinfecties heb. Ik kom er niet vanaf met normale behandelingen, niet met de zalfjes, eitjes en zelfs niet met orale medicatie, probiotica etc. Ik heb inmiddels alles al geprobeerd en ik weet niet meer wat ik moet doen om er vanaf te komen. Volgens de arts kan dit niet aan het spiraaltje liggen, ik heb echter talloze wetenschappelijke onderzoeken gevonden die laten zien dat schimmelinfecties wel degelijk meer voorkomen met een spiraaltje en dat de schimmel zelfs een resistent laagje (biofilm) vormt op het spiraaltje. Ik heb hiervoor nog nooit in mijn leven een schimmelinfectie gehad en nu met deze spiraal alleen maar. Dat kan niet meer toevallig zijn. Als mijn klachten tegen eind dit jaar niet zijn verdwenen, laat ik hem verwijderen. Ik heb nog nooit zoveel stress gehad als de afgelopen maanden.
pi_146742128
meer schimmelinfecties was volgens mij toch juist een bijwerking?...

ik moest na mn bevalling ook weer nadenken maar echt geen spiraal meer.
S. 2014
J. 2016
pi_151164858
*kick

Afgelopen maandag (nu bijna een week geleden) een koperspiraal laten zetten. Vraag: wie van jullie moest na een week nog steeds Ibuprofen slikken (400gr x2 om de paar uur) omdat de zeurende pijn anders aanbleef?

Na 9 dagen (!) niet meer ongesteld, maar nog wel een flinke afscheiding (niet eerder zo gehad). Besluit vrijdag a.s. of hij eruit gaat of blijft, maar wil graag ervaringen horen op het "zeurende-pijn-front".
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_151341380
Update (toen ik eerder informatie zocht zag ik niet afgeronde verhalen en dat vond ik vervelend, vandaar dat ik mijn verhaal afmaak voor als in de toekomst iemand dit leest en zich herkent in mijn situatie).

Bijna 2 weken verder en slik nu nog maar 4x tot 6x 400gr Iboprofen per dag. De pijn is dus drastisch afgenomen maar nog steeds niet weg. Ik kijk dus ook niet uit naar de eerste menstruatie (want die wordt waarschijnlijk heviger dan nu).

De afscheiding bleek een bacteriële infectie te zijn. Daarvoor nu antibiotica gekregen. Moest het de huisarts laten weten als zeurende pijn en/of afscheiding niet over gaat.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_151341501
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:01 schreef Cabbage het volgende:
Volgens de arts kan dit niet aan het spiraaltje liggen, ik heb echter talloze wetenschappelijke onderzoeken gevonden die laten zien dat schimmelinfecties wel degelijk meer voorkomen met een spiraaltje en dat de schimmel zelfs een resistent laagje (biofilm) vormt op het spiraaltje. Ik heb hiervoor nog nooit in mijn leven een schimmelinfectie gehad en nu met deze spiraal alleen maar. Dat kan niet meer toevallig zijn.
Mijn huisarts gaf aan dat je of een schimmelinfectie of een bacteriële infectie kunt krijgen naar aanleiding van het plaatsen van een spiraal. Komt vaker voor. Niet regelmatig 😉
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_151348035
Heeft je huisarts ook nog iets gezegd over de pijn?
Ik heb m maar korte tijd gehad maar herken t niet iig...
S. 2014
J. 2016
pi_151365281
Nee, dat niet. Ze gaf wel aan dat ik heel veel pijnstillers slikte en dat dat niet goed is voor mijn maag.
In ieder geval dankjewel voor je reactie 😊
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_151476244
Ik heb sinds vorig jaar september een koperspiraaltje. Ik ben er op zich heel blij mee behalve dat mijn menstruatie absoluut niet regelmatig is. Soms zit er drie weken tussen, een andere keer wel zes weken. Vanochtend maar even de huisarts gebeld en de assistente zegt dat het wel een jaar kan duren voordat het regelmatig wordt, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb zes weken na plaatsing een echo gehad om te kijken of het allemaal goed zat en dat was het geval maar ik zou misschien nog wel een keer willen kijken of het nog goed zit, is dit de moeite waard?
Wie niet gek is, is saai.
pi_151484772
Heb een paar weken ervaring en normaal was ik altijd op de dag af om de 4 weken ongesteld. Nu na m'n laatste menstruatie na 2 weken weer 😁.

Waarom wil je kijken of je spiraal nog goed zit? Als het is om jezelf gerust te stellen, zie ik geen reden om het niet te doen en lijkt het me altijd de moeite waard 😉

P.S. Nog altijd zeurende pijn maar minder... Vraag me oprecht af of dit normaal is. Bel wel weer ff met de huisartsassistente.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_151556353
Final update: na bijna 3 weken is ie eruit!!! En ik was na 5 minuten weer pijnvrij. Het eruit halen stelt trouwens helemaal niets voor. Het inbrengen voel k.. maar t eruit halen was letterlijk met 3-4 seconden gedaan. Was ook 3-4 seconden even dat nare gevoel maar that's it. Stelt niets voor.

Misschien is het een haakje dat bij mij verkeerd gezeten heeft, maar voor mij staat het vast: eens maar noooooit meer. Ik ga voor een pessarium. Tabé 😉. Ben heel blij met mijn beslissing. Voelde me heel kort na de verwijdering weer stukken beter en vrijer en het allerbelangrijkste: pijn-vrij!! 😃😃😃😃
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_151560456
Fijn dat je nu pijnvrij bent!

Mijn lijf reageerde op dat kreng met een ontsteking van baarmoeder en eierstokken.... dus ook hier nooooooit meer.
S. 2014
J. 2016
pi_152112573
Hoe kan het dat hij invloed heeft op jullie cyclus? Dat zou deze toch juist niet moeten hebben?

Ik overweeg mijn mirena om te ruilen voor een koper. Van 'nature' een perfecte cyclus van 28 dagen en 3/4 dagen ongesteld, 1 dag licht kramp. Mocht dat dus erger worden heb ik wel wat speelruimte. Met de mirena ben ik onregelmatig ongesteld, duurt het ca 1.5 tot 2 weken en heb ik de volle tijd kramp. Dus deze gaat er sowieso uit.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_152112637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 10:04 schreef Kersje88 het volgende:
Ik heb sinds vorig jaar september een koperspiraaltje. Ik ben er op zich heel blij mee behalve dat mijn menstruatie absoluut niet regelmatig is. Soms zit er drie weken tussen, een andere keer wel zes weken. Vanochtend maar even de huisarts gebeld en de assistente zegt dat het wel een jaar kan duren voordat het regelmatig wordt, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb zes weken na plaatsing een echo gehad om te kijken of het allemaal goed zat en dat was het geval maar ik zou misschien nog wel een keer willen kijken of het nog goed zit, is dit de moeite waard?
Was je wel regelmatig ongesteld voordat je de spiraal had? Of was je toen aan de pil of andere hormonale anticonceptie?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_152127366
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 00:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Was je wel regelmatig ongesteld voordat je de spiraal had? Of was je toen aan de pil of andere hormonale anticonceptie?
Ik had daar voor de nuvaring, ben wel twee maanden zonder anticonceptie geweest maar dat is natuurlijk te kort om te weten of ik zelf regelmatig ben. De laatste twee keer nu zat er zes weken tussen (ook best regelmatig :P)
Wie niet gek is, is saai.
pi_152398643
Ik heb nu een klein jaar een Gynefix spiraaltje ben ben er tot nu toe ook tevreden over.
Het plaatsen wat lastig, ik had een huisarts die er van overtuigd was dat hij het wel zou kunnen (au!) maar uiteindelijk was het een gynaecoloog die hem in een keer zonder problemen wist te zetten.
De pijn van het zetten viel tegen zoals verwacht, menstruatiepijn x1000. Nadien had ik er echter weinig last meer van, eigenlijk al direct naar het zetten.
Van licht bloeden heb ik een paar dagen last gehad en mijn menstruatie is ook vrij snel weer regelmatig geworden. Nu moet ik daar wel bij vertellen dat ik al een half jaar niet meer aan de pil zat toen ik het spiraaltje liet plaatsen.
Het heeft bij mij wel dik een half jaar geduurd voordat het bloeden tijdens de menstruatie ook weer minder werd, ook al zou dit bij de Gynefix amper moeten voorkomen.
Ik heb naast zware menstruatie de eerste maanden geen last meer van het spiraaltje gehad.

De keuze voor een koperspiraaltje was simpel; ik wou geen hormonen meer. Ik ben letterlijk depressief geworden van de microgynon en ook op een minipil als de cerazette reageerde ik kut.
De Gynefix had ik uigekozen omdat die niet voor hevigere bloedingen zou zorgen en voor minder irritatie in de baarmoeder.
pi_168223738
Aankomende donderdag ga ik een koperspiraaltje laten plaatsen door mijn huisarts. Ik ben alleen wel flink geschrokken van de verhalen dat mensen toch zwanger zijn geworden. Ik loop nu ook dan een beetje te paniekeren omdat ik bang ben dat dit mij ook overkomt. :{ Mijn vriend en ik blijven het wel gewoon met een condoom doen. Het liefts zou ik mij gewoon willen laten steriliseren maar daar ben ik nog te jong voor helaas... (21)

Of zijn dit gewoon de "horror" verhalen welke je leest? Mocht t echt te erg worden ook qua menstruatiepijn dan stap ik toch lekker over naar de Mirena.
pi_168229412
Ik heb al 4 jaar een koperspiraal, ik heb wel last nu van onregelmatige menstruatie. Wij gebruiken nooit condooms en we konijnen wat af, maar tot zover geen zwangerschap. Zolang het spiraal goed zit is die kans ook gewoon minimaal.

Ik mag ondertussen weer gaan nadenken, maar ik denk dat ik hierna weer voor koper ga. Steriliseren lees je ook geen goede verhalen van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 januari 2017 @ 22:52:56 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168234627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb al 4 jaar een koperspiraal, ik heb wel last nu van onregelmatige menstruatie. Wij gebruiken nooit condooms en we konijnen wat af, maar tot zover geen zwangerschap. Zolang het spiraal goed zit is die kans ook gewoon minimaal.

Ik mag ondertussen weer gaan nadenken, maar ik denk dat ik hierna weer voor koper ga. Steriliseren lees je ook geen goede verhalen van.
koper mag tegenwoordig 10 jaar blijven zitten, volgens mijn huisarts.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_168237191
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

koper mag tegenwoordig 10 jaar blijven zitten, volgens mijn huisarts.
Op de site van gynefix staat nog steeds 5 jaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 januari 2017 @ 09:09:25 #200
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168238170
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 06:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Op de site van gynefix staat nog steeds 5 jaar.
dat is die met dat haakje? Ik heb een Multiload, misschien dat daar verschil in zit.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_168251767
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dat is die met dat haakje? Ik heb een Multiload, misschien dat daar verschil in zit.
Ja met 5 koperen ringetjes idd. Wordt met een knoopje vastgezet dacht ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169279066
Heb mijn spiraaltje nu al 2 weken maar nog niet ongesteld. Wel nog wat slijmverlies. Heb ook eerst 5 jaar aan de pil gezeten. Hoe lang duurde het bij jullie tot jullie weer ongesteld werden?
  PR en moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 10:01:46 #203
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169279623
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 08:26 schreef Knijpflesje het volgende:
Heb mijn spiraaltje nu al 2 weken maar nog niet ongesteld. Wel nog wat slijmverlies. Heb ook eerst 5 jaar aan de pil gezeten. Hoe lang duurde het bij jullie tot jullie weer ongesteld werden?
Niet zo lang volgens mij. Cyclus kwam weer gewoon opzetten elke 3/4 weken, maar dan was 't bij mij veel heviger omdat 't ineens niet meer gereguleerd werd door extra hormonen :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_169289368
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:01 schreef Moira. het volgende:

[..]

Niet zo lang volgens mij. Cyclus kwam weer gewoon opzetten elke 3/4 weken, maar dan was 't bij mij veel heviger omdat 't ineens niet meer gereguleerd werd door extra hormonen :P
Koperspiraal geeft daarnaast meer bloedverlies doordat baarmoeder meer geïrriteerd raakt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  PR en moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 20:13:48 #205
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169289417
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:11 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Koperspiraal geeft daarnaast meer bloedverlies doordat baarmoeder meer geïrriteerd raakt.
Ik vond 't niks iig :P Heb hem nog een tijdje gehad daarna in combinatie met de pil voor de regulatie. En toen kwam ik erachter dat de Mirena nog gewoon vergoed werd dus daarvoor laten omwisselen na een jaar koperspiraal :P Die moet inmiddels alleen ook weer vervangen worden, zit er bijna 5 jaar nu. Dit keer zonder vergoeding ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_169290349
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik vond 't niks iig :P Heb hem nog een tijdje gehad daarna in combinatie met de pil voor de regulatie. En toen kwam ik erachter dat de Mirena nog gewoon vergoed werd dus daarvoor laten omwisselen na een jaar koperspiraal :P Die moet inmiddels alleen ook weer vervangen worden, zit er bijna 5 jaar nu. Dit keer zonder vergoeding ;(
Oh dat is minder fijn.. Scheelt het veel met 5 jaar de pil gebruiken?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  PR en moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 20:52:50 #207
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169290414
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:49 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh dat is minder fijn.. Scheelt het veel met 5 jaar de pil gebruiken?
Ja dat wel, het is 160¤ voor 5 jaar. De pil zou zo al 300¤ zijn voor 5 jaar ofzo.
En het niet ongesteld worden en geen gedoe met stripjes en elke dag herinneren pil te nemen en stopweek enzo vind ik wel fijn :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:53:35 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_169290433
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:52 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja dat wel, het is 160¤ voor 5 jaar. De pil zou zo al 300¤ zijn voor 5 jaar ofzo.
Geen aanvullende verzekering?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_169290687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:52 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja dat wel, het is 160¤ voor 5 jaar. De pil zou zo al 300¤ zijn voor 5 jaar ofzo.
En het niet ongesteld worden en geen gedoe met stripjes en elke dag herinneren pil te nemen en stopweek enzo vind ik wel fijn :P
Oh dat is inderdaad een groot verschil. Ik vond Mirena wel echt ideaal, begrijp niet waarom er nog altijd zoveel vrouwen de pil gebruiken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  PR en moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 21:33:31 #210
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169291686
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Geen aanvullende verzekering?
Heb ik wel ja (1 ster), kan wel eens checken of 'ie daaronder valt.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 21:33:37 #211
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169291690
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 21:03 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh dat is inderdaad een groot verschil. Ik vond Mirena wel echt ideaal, begrijp niet waarom er nog altijd zoveel vrouwen de pil gebruiken.
Same ja :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_169716073
Atm nog steeds niet ongesteld. Wel nog steeds slijmverlies. binnenkort naar HA voor controle. Merk wel dat mijn tepels wat gevoeliger zijn geworden. Niet pijnlijk en ook alleen als ik ze met mijn vingers pak. Misschien mijn hormonen die nog in de war zijn? (laatste X seks was nog toen ik aan de pil zat eind vorig jaar, )
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:19:53 #213
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_170219143
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:52 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja dat wel, het is 160¤ voor 5 jaar. De pil zou zo al 300¤ zijn voor 5 jaar ofzo.
En het niet ongesteld worden en geen gedoe met stripjes en elke dag herinneren pil te nemen en stopweek enzo vind ik wel fijn :P
Koperspiraal kostte me deze keer 70 euro geloof ik mag tien jaar blijven zitten. Komen alleen de kosten van de huisarts nog bij (als ik een keer moed verzameld heb voor het vervangen - ik heb hem al sinds november liggen...).

De pil is lastig en duur, het is alleen dat plaatsen van het spiraaltje wat vervelend is.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  vrijdag 14 april 2017 @ 20:26:28 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170222456
Kosten van de huisarts?? Nee joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173766162
Heb mijn spiraaltje nu ongeveer een half jaar. Tot nu toe nog 2x ongesteld geworden. 1e keer was eind maart en 2x ergens midden juni. Heb wel 5 jaar de pil geslikt dus mss afkicken? :{ Heb nu alleen sinds iets minder dan een week last van wat bruinige afscheiding/slijm met soms wat helder bloed dit merk ik wel pas als ik mijzelf vinger. Ook komen dan soms van die menstruatieachtige krampjes.

Voor de rest nergens anders last van. Geen misselijkheid, gevoelige borsten, vermoeidheid, hoofdpijn etc. Ook nooit gehad. Laatste x sex was al een paar weken terug Met koperspiraal en condoom. Gisteren ook mijn urine laten testen op een blaasontsteking maar die test was negatief. Alles was in orde. Huisarts adviseerde mij wel om anders maar een afspraak te maken als dit zo blijft. Ik ga dit ook doen als ik dit blijf houden.

Meer mensen die dit wel eens gehad hebben?
  donderdag 14 september 2017 @ 08:27:59 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173766187
Nope, maar zou natuurlijk best met je pilgebruik te maken kunnen hebben nog.
Of je baarmoeder reageert er te heftig op en raakt geïrriteerd erdoor ofzo?

Is wel met echo gecheckt of hij op de goede plek zit?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173766827
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:27 schreef Molo het volgende:
Nope, maar zou natuurlijk best met je pilgebruik te maken kunnen hebben nog.
Of je baarmoeder reageert er te heftig op en raakt geïrriteerd erdoor ofzo?

Is wel met echo gecheckt of hij op de goede plek zit?
Nee alles is door de huisarts gedaan. Ook de controle. Ga er de volgende x wel even om vragen en of ik dan eventueel naar een gynecoloog kan worden doorverwezen.
pi_178660229
Goh leuk nieuws maar niet heus. Afgelopen donderdag voor het eerst naar de gynaecoloog geweest om me te laten testen op PCOS. Komt er op neer dat ik het waarschijnlijk heb. Bloed wordt voor de zekerheid nog onderzocht.

Anyway voor het eerst een echo laten maken om mijn eierstokken te checken. Eerste wat hij zegt: "je koperspiraal zit niet goed."

Godver ik ben dus heel erg teleurgesteld in mijn huisarts. Ik vroeg nog of een echo nodig was maar volgens haar was alles prima. Nu ga ik over 2 weken een nieuwe laten plaatsen bij de gynaecoloog. Even kijken of dat weer koper wordt of dat een Mirena misschien beter is ivm PCOS.
pi_181237912
Ik heb een paar maanden geleden een koperspiraal laten plaatsen. Sindsdien ben ik twee keer ongesteld geweest. Is er hier iemand die de eerste paar keer na het plaatsen een hevigere menstruatie had? En is dat sindsdien zo gebleven of is het nog wel wat genormaliseerd?

Alvast bedankt voor de reacties. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_181240236
Dat was nogal een slagveld de eerste paar keer ja :'). Maar bijna een jaar later is het weer ongeveer wat het was zonder spiraal! Dus het kan wel :Y
pi_181246558
Een jaar? :X. Ik weet niet of ik daarop ga wachten. Gemiddeld verliest een vrouw 30 tot 60 ml bloed per menstruatie, vertelt Google mij, ik zat alleen gisteren al op ruim 120. :{ . Zo kan ik kwalijk werken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:28:23 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_181246775
120? Hoe check je dat dan?ik heb paar maanden een zwaardere menstruatie gehad maar was ook net bevallen dus weet niet door welke factor het kwam
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_181246823
Ik gebruik een menstruatiecup en die heeft een inhoud van 30 ml. Hij zat gisteren vier keer volledig vol, dus dat is 120. En dan reken ik de nachten, de halfvolle cups en alles wat in het maandverband is gelekt nog niet eens mee.

Mijn jongste is nu 9 maanden en dit is mijn derde menstruatie weer, dus ik weet ook niet heel zeker wat hier nu de boosdoener is.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:33:04 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_181246850
Oh ja, dan is het goed te zien.
Lastig verhaal is het dan idd. Hoeveel was het voor het plaatsen van spiraal, is wet je dat niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_181246887
Ik heb na de bevalling één menstruatie gehad voor het spiraaltje geplaatst werd. Ook heftig, maar een heel stuk minder dan dit.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:38:07 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_181246926
Ja het behoort helaas wel tot de mogelijkheden, omdat het toch een irritatie is van je baarmoeder door het koper.
Hopelijk wordt het nog beter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_181247067
Eeh ja nouja ik wou niet zeggen dat het bij mij een jaar duurde he, het werd elke keer wat minder. Wat jij vertelt klinkt wel als erg veel ja, maar ik zou het nog wel een paar maanden geven? Kijken of je verbetering ziet? Want anticonceptie zonder hormonen O+
pi_189629632
Ik heb nu 7 weken een koperspiraal, flexi-t, en so far so good. Hiervoor anderhalf jaar zelf niks gebruikt qua anticonceptie. Laten plaatsen bij de huisarts, die had er moeite mee omdat m'n baarmoeder blijkbaar iets gekanteld ligt, kreeg 'm niet het hoekje om bij de baarmoedermond, uiteindelijk met twee huisartsen 'm erin gekregen, tang werd ook meermaals opnieuw goed om baarmoedermond gezet hiervoor, prettig nee maar ook niet heel pijnlijk.

De dag van het zetten 'n beetje gevloeid, dag of twee lichte krampen.

Eerste menstruatie gehad, deze was wat meer gespreid waardoor deze langer duurde, al met al een 9 dagen ipv 4, en op de heftigste dagen ook echt wel meer bloedverlies maar niet overmatig en leve de menstruatiecup. Ook wel iets meer krampen maar niks schokkends.

Gister controle echo laten doen of de spiraal goed geplaatst is en zit , bij 'n verloskundigenpraktijk die ook gespecialiseerd is in anticonceptie waar ik gewoonoprivé 'n afspraak voor kon maken, 'n stuk goedkoper dan naar afdeling gynaecologie in het ziekenhuis wat de huisarts opperde. Spiraal zit keurig op z'n plek helemaal tegen plafond van de baarmoeder aan dus dat is erg fijn om toch zeker te weten. En ik heb blijkbaar gezonde eierstokken das ook fijn om te weten hahaha.

Ben benieuwd of de menstruatie idd na verloop van tijd weer korter zal duren maar zolang het niet heftiger wordt dan afgelopen menstruatie ben ik erg blij met deze keuze.
pi_189633117
Klinkt positief, MeMo!

Ik hoop dat je er meer geluk mee hebt dan ik, in ieder geval. Na tien maanden menstruaties from hell met een halve liter bloedverlies per keer heb ik mijn koperspiraal laten verwijderen. Daarna heb ik een Kyleena geprobeerd. Daarvan bloedde ik zes maanden aan één stuk en die bleek uiteindelijk tóch niet goed te zitten (na twee eerdere controles die goed waren). Dus ook die heb ik laten verwijderen. Nu probeer ik de voordelen van condooms maar in te zien. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')