quote:
Ik woon vlakbij ijmuidenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:51 schreef Adelante het volgende:
je kunt alleen reserveren in Alblasserdam, IJmuiden en Nijmegen
voor HP3
En ik dichtbij Nijmegen, maar vind dat een k*tbios,quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:56 schreef Godlike02 het volgende:
Ik woon vlakbij ijmuiden
Dan ga ik weerquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
En ik dichtbij Nijmegen, maar vind dat een k*tbios,
dus wacht nog wel 2 daagjes langer tot ie ook
in Arnhem te zien is
En dan vooral als Snape!quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:54 schreef BrianMay het volgende:
Alan Rickman
quote:Harry Potter Family Left Out of Fourth Film
Boy wizard Harry Potter's evil uncle and aunt have been cut from the fourth movie in the fantasy series. British actors Richard Griffiths and Fiona Shaw were shocked to discover scenes involving their characters Vernon and Petunia Dursley have been scrapped from the film adaptation of JK Rowling's fourth book Harry Potter And The Goblet Of Fire. Sleepy Hollow star Griffith explains, "Filming had already started on the fourth and Fiona and I asked the producers, 'Are we in it?' and they said, 'Oh, did no one tell you?' The problem is that the fourth book is just too long for a film, so they've done away with our bit - where Harry is at home with the Dursleys - and will just begin with him at school." The 56-year-old even begged Rowling to write a special scene for the scheming pair. He adds, "I said to JK Rowling, 'Couldn't the Dursleys turn up to an open day at Harry's school or something?' But she said, 'I don't think so.'" Griffiths, Shaw and Harry Melling - who plays the Dursleys' indulged son Dudley - have yet to find out whether they will be reappearing in the fifth movie.
Jammer, ik vind dat ze er wel in zouden moeten zitten.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:35 schreef Adelante het volgende:
26 high-res pictures: http://www.hpana.com/news.17985.html
en wat nieuws over deel 4:
[..]
andere director kan wel eens voor wat verandering zorgen ookquote:Op vrijdag 14 mei 2004 17:27 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb alle boeken nu wel al 20 keer gelezen en ben een gigantische fan van Oldman en Rickman.. maar toch heb ik zo'n idee dat deze film, net als z'n voorgangers, bagger zal worden.
Maarja, we'll see.
Ja, dat is zeker zoquote:Op vrijdag 14 mei 2004 20:45 schreef Adelante het volgende:
[..]
andere director kan wel eens voor wat verandering zorgen ook
listeningquote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:16 schreef trance_fan het volgende:
De soundtrack is online te beluisteren. op deze link
http://mp.aol.com/dalaill(...)h305.p7.R37&speed=bb
Hij is geloof ik 14, Rupert Grint (Ron) is 16 en Emma Watson is in April 14 geworden.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:24 schreef BrianMay het volgende:
Hoe oud is dat joch nou? Een jaar of 16?
En die speelt in deel 3 een jongen van 13, Tegen de tijd dat ze bij deel 7 zijn aangekomen is Harry 17 en Daniel 25, als ze zo sloom blijven doen met die films.
toch zal dat in deze film dus wel moeten helaasquote:Op maandag 24 mei 2004 23:29 schreef BrianMay het volgende:
Als ze voor Ron, Hermione of Harry ineens andere acteurs moeten kiezen kunnen ze er net zo goed meteen mee kappen, want dat word niets!
Ik denk ook niet dat ik kan wennen aan een nieuwe Dumbledore
De acteurs in feite groeien mee met de karakters in HP. Moeten ze wel elk jaar een deel uitbengen. Als ze nieuwe acteurs gaan nemen slaat dat werkelijk nergens op.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:24 schreef BrianMay het volgende:
Hoe oud is dat joch nou? Een jaar of 16?
En die speelt in deel 3 een jongen van 13, Tegen de tijd dat ze bij deel 7 zijn aangekomen is Harry 17 en Daniel 25, als ze zo sloom blijven doen met die films.
750? De nederlandse versie ook? Kan me helemaal niet herinneren dat dat boek zo dik was. Ik denk wel dat ze deze gelegenheid aangrijpen om 2 films te maken. Het verhaal leent zich er ook wel voor trouwens.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:24 schreef SunChaser het volgende:
Ze hebben veel figuren eruit gelaten, Lucidus Malfoy komt dit keer niet in de film voor. Ben benieuwd hoe ze het met het volgende deel doen, dat 750 pagina's aan boek bevat. Volume 1 en 2?
dus? slapieslapie doen?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:28 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik ga hem 1 juni zien, by Warner Brothers op kantoor in hun privefilmzaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:13 schreef SunChaser het volgende:
Mega Spoiler!!!!!!!!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
Ah lucky, toen k me aanmeldde zat ie al vol....dus kmag dinsdagquote:Op donderdag 27 mei 2004 00:40 schreef kamagurka het volgende:
Ik ga er overmorgen naartoe bij de perspremiere!!
Dan zullen we zien of Gary een betrouwbare sirius neerzet en hoe enggggg de dementors zijn!
Zoek je nog een date? hihihihiquote:Op donderdag 27 mei 2004 01:08 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ah lucky, toen k me aanmeldde zat ie al vol....dus kmag dinsdag
Jammer genoeg mag je niemand meenemenquote:Op donderdag 27 mei 2004 09:19 schreef Cutie het volgende:
[..]
Zoek je nog een date? hihihihi![]()
Ik loop sowieso achter.quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
SunChaser, die grap is echt al door iedereen gemaakt, gij loopt wat achter;)
Klopt, en je wordt uitgebreid gefouilleerd bij de ingangquote:Op donderdag 27 mei 2004 10:50 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Jammer genoeg mag je niemand meenemen
Nee, bij pathe.quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:12 schreef BJB het volgende:
Gefouilleerd bij Warner??
Yep! Dat is mij althans in het vooruitzicht gesteld...quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:12 schreef BJB het volgende:
Gefouilleerd bij Warner??
Hm, nooit opgevallen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tzit trouwens ergens bij Sloterdijk...
Nou ja, je ziet toch altijd al gelijk screeners op Kazaa van mensen die met een kleine camera bij voorpremières gaan zitten.quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:14 schreef Dafje33 het volgende:
Zijn ze zo bang dat er al dingen uitlekken?
Draait ie zaterdag al?quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:22 schreef Dafje33 het volgende:
Maar een dag later draait hij al in heel veel bioscopen.
Je bent nooit te oude om naar de bioscoop te gaan voor Harry Potterquote:Op donderdag 27 mei 2004 21:32 schreef Aurelium het volgende:
Kan niet wachten om em te zien. Maarja ik vind mezelf toch wat te oud om hem in de bios te gaan kijken.
Te oud?quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:32 schreef Aurelium het volgende:
Kan niet wachten om em te zien. Maarja ik vind mezelf toch wat te oud om hem in de bios te gaan kijken. Eff wachten tot de eerste Cam/TS uitkomt maarschat zo rond zaterdag.
In Belgie de officiele, omdat er daar elke woensdag de nieuwe films komen. De programatie loopt van woensdag tot en met dinsdag.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:06 schreef SunChaser het volgende:
Woensdag 2 juni is de officieuze premiere dus?
ga woensdag ook kijken. In de Kinepolis in Hasselt.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:10 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
In Belgie de officiele, omdat er daar elke woensdag de nieuwe films komen. De programatie loopt van woensdag tot en met dinsdag.
ja overal dan denk hequote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:15 schreef SunChaser het volgende:
Ja, klopt, hij draait woensdag al, iig in Pathe.
In het boek speelt Lucius in dit deel dan ook amper een rol. Evenals Cho, die er dus ook niet inzitquote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:50 schreef amsterdam19 het volgende:
N collega van me heeft m zojuist gezien. Eerste reactie:
"Hij is heel erg leuk maar hij wijkt nogal van het boek af. De film is veel volwassener dan de vorige delen. Het is ontzettend jammer dat sommige scenes weggelaten hebben en het gaat soms heel anders dan in het boek. Duffelings zitten er wel in maar Lucius is er helemaal niet meer in.
....
Warner doet het sowieso in hun broek als het gaat om het meeslepen van opnameapparatuur. Zijn het niet als enige hun films met zo'n waarschuwing vooraf? En ik zag gisteren in en bios in Doetinchem alleen op de poster van Troy een camera-met-streep-erdoor. Maar dat strenge gedoe rondom zo'n PV is zooo overdreven. D'r kunnen misschien net 60 man in dat zaaltje, dat valt toch ontzettend op.. domme mensen daarquote:Op donderdag 27 mei 2004 18:58 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Gefouilleerd?By troy iig niet... mmmmm vaag!
Er kunnen er 60 in, maar er komen maar zo'n 20 mensen opdraven, maar moeilijk doen aan de telefoon als je iemand mee wilt nemen....quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:42 schreef BJB het volgende:
Warner doet het sowieso in hun broek als het gaat om het meeslepen van opnameapparatuur. Zijn het niet als enige hun films met zo'n waarschuwing vooraf? En ik zag gisteren in en bios in Doetinchem alleen op de poster van Troy een camera-met-streep-erdoor. Maar dat strenge gedoe rondom zo'n PV is zooo overdreven. D'r kunnen misschien net 60 man in dat zaaltje, dat valt toch ontzettend op.. domme mensen daar
Waarom mag jij eigenlijk naar zo'n voorpremière? Aangezien je ook op de radio komt?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:47 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Er kunnen er 60 in, maar er komen maar zo'n 20 mensen opdraven, maar moeilijk doen aan de telefoon als je iemand mee wilt nemen....
Ik schrijf er een stukje overquote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:20 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Waarom mag jij eigenlijk naar zo'n voorpremière? Aangezien je ook op de radio komt?
Alfonso Cuarónquote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:40 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb hem net gezien!!
Echt een enorme verbetering ten opzichte van de eerste 2 delen, of het ligt aan de regisseur (carlos nogwat)
Van Yahoo Movies heb ik begrepen dat The Goblet of Fire een budget gaat hebben van 300 miljoen dollar (!!!). Dat is dan dus meteen de duurste film ooit, duurder dan alle LotR's en duurder dan de hele Matrix trilogie. En ze gaan het echt niet in 2 uur stoppen, film gaat minimaal 3 uur duren, de DVD versie waarschijnlijk nog langer.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:45 schreef BrianMay het volgende:
"Ben benieuwd hoe ze het met het volgende deel doen, dat 750 pagina's aan boek bevat. Volume 1 en 2?"
Ze stoppen het gewoon in een film van 2 uur....
Ik denk dat dat nog wel een jaartje of 2 zal duren. JKR heeft het wachten iig verlicht met haar websitequote:Op zaterdag 29 mei 2004 16:57 schreef Aurelium het volgende:
dan wordt deel 5 dus ook 2 delen. 9 harry potter films straks
[offtopic]Wanneer komt trouwens deel 6 eigelijk van het boek?[/offtopic]
kloptquote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:08 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Van Yahoo Movies heb ik begrepen dat The Goblet of Fire een budget gaat hebben van 300 miljoen dollar (!!!). Dat is dan dus meteen de duurste film ooit, duurder dan alle LotR's en duurder dan de hele Matrix trilogie. En ze gaan het echt niet in 2 uur stoppen, film gaat minimaal 3 uur duren, de DVD versie waarschijnlijk nog langer.
Ooh ben 2 jaar ouder ken netquote:Op zondag 30 mei 2004 10:51 schreef WickeT het volgende:
Die babe is 14 jaar oud![]()
Hoe klonk je zelf?quote:Op zondag 30 mei 2004 13:35 schreef gieling het volgende:
Ik kom net terug uit de aller eerste premiere
Hij is echt zo geweldig, natuurlijk wel vooral de hoofd verhaallijn erin, maar echt zo fantastisch allemaal! Echt super
Ik hoorde mezelf vrij weinigquote:Op zondag 30 mei 2004 13:39 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hoe klonk je zelf?
quote:Op zondag 30 mei 2004 12:56 schreef WickeT het volgende:
Boek 3 is wel 2x zo dik als boek 2 dus ik ben benieuwd hoe ze dat in een film van 2 uur gaan proppen, ik ben bang dat er veel geknipt wordt in het verhaal....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 30 mei 2004 14:58 schreef gieling het volgende:
die dementors zijn trouwens zo goed gedaan!Dat klopt! Is ook het eerste wat ik tegen mijn vriendin zeiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
quote:Op zondag 30 mei 2004 15:05 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat klopt! Is ook het eerste wat ik tegen mijn vriendin zei
Trouwens:wehehe, ik vond het nog wel goed gedaan,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond zamdrift juist de allerslechtste uit de hele film!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:40 schreef kamagurka het volgende:
[..]
quote:Op zondag 30 mei 2004 15:22 schreef gieling het volgende:
[..]
wehehe, ik vond het nog wel goed gedaan,Ik juist niet, precies om de reden die je zelf al aangeeft...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
Het kasteel, en vooral Hagrids huisje zien er ook heel anders uit!!quote:Op zondag 30 mei 2004 15:30 schreef gieling het volgende:
Overigens zijn de locaties vaak ook heel anders dan in de vorige delen
Jezus wat een berichten pomp van mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
Hij spreekt Dudley in jahquote:Op zondag 30 mei 2004 19:16 schreef _Supreme het volgende:
gieling, doe jij voice acting ofzo?
of wat las ik net?
cool, Dirk toch?quote:Op zondag 30 mei 2004 19:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hij spreekt Dudley in jah
Was het maar waar, het zal wel weer - volgens aloude hollywood traditie - flink knippen worden. Eikels.quote:Ze hebben veel figuren eruit gelaten, Lucidus Malfoy komt dit keer niet in de film voor. Ben benieuwd hoe ze het met het volgende deel doen, dat 750 pagina's aan boek bevat. Volume 1 en 2?
Je merkt aan dumbledore geen verschilquote:Op zondag 30 mei 2004 19:54 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Was het maar waar, het zal wel weer - volgens aloude hollywood traditie - flink knippen worden. Eikels.
Ik heb kaarten voor woensdag (de tweede dus) 's avonds om 8 uur in zaal 1 van de Kroon in Zwolle. Ik hoop dat ik kan wennen aan de nieuwe dumbledore, en ik vond in de teasers professor Trelawny niet ech overtuigend overkomen..
Zwamdriftquote:Op zondag 30 mei 2004 19:56 schreef gieling het volgende:
Prof. Zwamdrift klopt idd niet echt!
Zie je wel dat de namen in het Nederlands (weliswaar kinderachtiger maar toch) leuker zijn?quote:Op zondag 30 mei 2004 21:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
ZwamdriftOh My God
Ik vind deze dumbledore veel valer en grauwer, heeft bovendien bruine ogen (in het boek blauw!). Maar het is ook een goede dumbledorequote:Op zondag 30 mei 2004 19:56 schreef gieling het volgende:
[..]
Je merkt aan dumbledore geen verschil
Prof. Zwamdrift klopt idd niet echt!
Dementors!quote:Op maandag 31 mei 2004 02:03 schreef fratsman het volgende:
Ik zag gisteren de trailer in de bioscoop, zitten er nu ook al Nazgul in Harry Potter?
ben Potter n00b, maar deze film lijkt me best spannend!![]()
hadden ze niet gewoon beter een jinx kunnen gebruiken om illegaal opnemen tegen te gaan?quote:Anti Potter Piraterij
Bioscopen die de nieuwe Harry Potter-film draaien, hebben nachtkijkers van distributeur Warner Bros gekregen, om zo piraterij tegen te gaan. Zaalwachters dragen deze brillen tijdens de voorstellingen, zodat zij kunnen zien of de film door een toeschouwer stiekem wordt opgenomen.
De film geniet een ongelooflijke belangstelling van het publiek. En daarom snap je ook waarom Warner Bros er alles aan doet om de film tegen piraterij te beschermen. Ik werk al meer dan tien jaar in de bioscoopindustrie, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
Zaalwachten checken bij iedere voorstelling, door middel van de nachtbrillen, of er illegaal opnames gemaakt worden".
Leg eens uit gemodelleerd aan iets veel reeelers?quote:Op maandag 31 mei 2004 02:19 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dementors!
Een soort nazgul idd... alleen zijn ze gemodelleerd aan iets veel reelers dan waar die ouwe gek van een tolkien mee bezig was(sorry, ben geen LOTR-liefhebber
)
Waar Tolkien een allegaartje aan oude mythen en sagen door elkaar husselt en nog wat ouwe talen herbewerkt om tot een verhaal te komen... gebruikt Rowling dingen uit haar ECHTE leven. Zoals dementors, die model staan voor depressie (ze zuigen alle goede gevoelens uit je weg en laten je koud en van alle hoop ontdaan over). De nazgul zijn gewoon wat verloren ringdragers die klusjes voor sauron opknappen. Daar zit verder niet veel interessants achterquote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:05 schreef fratsman het volgende:
[..]
Leg eens uit gemodelleerd aan iets veel reeelers?
(Ben nl. wel LOTR liefhebber...)
Ik zou dit maar niet in het Lotr topic neer kwakkenquote:Op woensdag 2 juni 2004 00:36 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waar Tolkien een allegaartje aan oude mythen en sagen door elkaar husselt en nog wat ouwe talen herbewerkt om tot een verhaal te komen... gebruikt Rowling dingen uit haar ECHTE leven. Zoals dementors, die model staan voor depressie (ze zuigen alle goede gevoelens uit je weg en laten je koud en van alle hoop ontdaan over). De nazgul zijn gewoon wat verloren ringdragers die klusjes voor sauron opknappen. Daar zit verder niet veel interessants achter
Zeggen de verstokte LOTR-nerds... ik weet hetquote:Op woensdag 2 juni 2004 00:38 schreef EmjaY het volgende:
[..]
Ik zou dit maar niet in het Lotr topic neer kwakkenLotr zit vol symboliek etc.
Laten we mekaar gewoon ff respecteren kama!quote:Op woensdag 2 juni 2004 00:43 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zeggen de verstokte LOTR-nerds...
OK ok, en je kreeg daarop ook een antwoordquote:Op woensdag 2 juni 2004 13:33 schreef fratsman het volgende:
[..]
Laten we mekaar gewoon ff respecteren kama!Ik zanik hier ook niet over HP. Ik stel alleen even een vraagje wat me boeide.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:14 schreef rena het volgende:
Ik ga morgen, eindelijkkkkk.![]()
Hij lijkt me echt spannend enzo.![]()
Reageer anders hier: Harry Potter Prisoner of Azkaban: Centraal Spoilertopic # 1quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:14 schreef marchien het volgende:
gezien
Was mooi, maar kon beter.
Ik mistte details hier en daar en de spanningsopbouw in het boek is VEEEEL beter, ik zal niet meer verraden voor de mensen die nog gaan
Nou, gewoon niet doen.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:09 schreef Mister-Me het volgende:
ik weet het moet me niks van zulke mensen aantrekken maar doe het toch :p
Als zij jou bekritiseren om naar zo'n "kinderachtige" film te gaan,quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:24 schreef Biancavia het volgende:
Nou, gewoon niet doen.
Jij mag toch zeker wel naar de films gaan die je leuk vindt? Gewoon 's avonds dus.
Ik vind die Nederlandse namen echt 3x niks. Ook vervelend toen ik de eerste in Nederland zag, werd in de ondertiteling de nederlandse namen gebruiktquote:Op zondag 30 mei 2004 21:56 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Zie je wel dat de namen in het Nederlands (weliswaar kinderachtiger maar toch) leuker zijn?
Ehm, ik heb alle boeken gelezenquote:Op woensdag 2 juni 2004 17:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk dat je de verhaallijn niet kent
Hij wordt morgen om 17:30 ofzo herhaald, voor de liefhebbersquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:26 schreef Biancavia het volgende:
[..]Ik ga ook morgen!!! Heb er nu al zin in!
En 'the making of' ga ik opnemen, want ik wil eerst de film zelf zien.
Dat mag natuurlijk ook wel in het derde jaar, ben benieuwdquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:38 schreef Faith5321 het volgende:
ik ben net terug van de film whoehoe
ik vind de film zelf veel volwassener dan de eerste 2 delen.Draco Malfoy
![]()
was te verwachtenquote:Op donderdag 3 juni 2004 00:08 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik zie trouwens op imdb dat de volgende film in november 2005 uitkomt. Moeten we weer 1,5 jaar wachten...
quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:24 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien in n uitverkochte bioscoop:
Harry Potter And The Prisoner Of Azakaban
Het is inmiddels Harry`s (Daniel Radcliffe) 3e jaar aan Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Samen met z`n vrienden Hermione Granger (Emma Watson) en Ron Weasley (Rupert Grint) komt hij erachter dat de gevaarlijke moordenaar Sirius Black (Gary Oldman) is ontsnapt uit Azkaban Prison. Hij wilt Harry vermoorden, want alleen hij staat nog in de weg om Lord Voldemort, Harry`s aardvijand nr.1, weer terug aan de macht te brengen...
De derde Potter film is veruit de beste van de 3 tot nu toe uitgebrachte films. Engelse reporters noemden t "de beste film van t jaar". Zover wil ik waarschijnlijk niet gaan, maar hij is zeer zeker net zo goed als Deel 1 & Deel 2 samen.
De kinderen zijn gegroeid in hun rollen. Het leuke aan de rollen van de kinderen, is dat ze ook "gewone" kleren aan hebben. Ze dragen meer gewone spijkbroeken en truien dan in de vorige delen, waarin ze (bijna) alleen maar gewaden droegen. Dat ze nu andere kleren dragen, maakt t leuk. Zo zien we dus dat ze eik. ook maar "gewoon" kinderen zijn. Nou ja, gewoon...
Verder over de film zelf: 2 minpuntjes:
-: Het is jammer dat t enge en donkere begin van de film niet wordt doorgezet in de rest van film. T midden is niet erg donker en eng, terwijl tegen t einde de donkere sfeer weer terug wordt gebracht.
-: IMHO wordt t plot te snel uit de boeken gedaan. Had t gevoel dat t n beetje werd overhaast. Als ze 5 minuutjes de tijd hadden genomen om t verhaal nog verder uit te diepen, was dat beter geweest.
Buiten deze 2 puntjes om, niets dan lof over deze film. Het verhaal is sterk, de special effects zijn uitermate mooi, de regie van Alfonso Cuaron is erg goed en zelfs op de soundtrack valt niets aan te merken!!
Absoluut subliem, ga dat zien!!!![]()
![]()
IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
Ik vond het juist wel goed deze keer dat de regisseur gewoon een mate van voorkennis veronderstelt en niet teveel stilstaat bij allerhande uitleg... anders wordt het helemaal een onsamenhangende trage boel. Je moet gewoon de boeken lezen, zoniet ga je maar met iemand die de boeken wel heeft gelezen en die legt het je uitquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:22 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb 'm gisteravond gezien. Was goed te pruimen. Er zaten zeker punten voor verbetering in, niet alles was even duidelijk als je geen voorkennis had.
De film is veel volwassener geworden... de hoofdrolspelers ook, dat valt gewoon op, maar is wel positiefAbsoluut gaan zien, ondanks enkele mispuntjes.
Als je nog niets van Potter gelezen hebt ben je ofwel analfabeet, ofwel heb je een lange tijd op een andere planeet doorgebrachtquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo kun je het ook zien
Ik heb meer het idee dat een film ook te begrijpen moet zijn voor mensen zónder voorkennis... of in elk geval voor mensen die het boek niet hebben gelezen. Enige voorkennis over wie Harry, Hermione en Ron zijn mag wel verwacht worden... maar er zaten toch een hoop punten in waarbij je je boekenkennis nodig had om alles duidelijk te krijgen. Mijns inziens moet dat niet kunnen... aangezien er toch een hoop mensen naar de film gaan zonder het boek gelezen te hebben.
Onzin! Ze schrijft die boeken niet voor warner brosquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:37 schreef SjacoBaco het volgende:
Film was wel ok maar wat hierboven al gezegd is...een hoop open eindjes die je dan van een ander moet horen (die de boeken heeft gelezen).... zal mij benieuwen wat de volgende film gaat doen want dat boek is weer dikker (en nu lukt het ze al niet om een fatsoenlijk sluitend verhaal neer te zetten)
JK had beter moeten opletten toen ze de boeken schreef.....
Dat van het verraad aan zijn ouders van Pettigrew wordt toch wel degelijk uitgelegd aan het eindequote:Op donderdag 3 juni 2004 14:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je hebt gedeeltelijk een punt. Ik heb de boeken van Lord of the Rings niet gelezen, maar vond de films toch behoorlijk aardig te volgen... heb maar heel weinig gehad dat ik dingen echt niet snapte.
Echter bij Harry Potter merk je nu gewoon dat mensen overduidelijk tegen essentiële problemen aanlopen. Kleine dingen zijn misschien niet belangrijk... en daar stappen mensen ook overheen als ze het niet kennen... maar één van de belangrijkste ontbrekende elementen vond ik toch wel de uitleg wáárom Sirius onschuldig was... wat had Pettigrew precies uitgevreten dan? Zonder uitleg van een boeklezer kom je daar niet uit. Het belang van Hogsmeade wordt niet duidelijk... je ziet er maar weinig van... er wordt niet duidelijk dat ze Harry liever niet daar hebben omdat ie daar kwetsbaarder is. En Sirius Animagus... daar wordt met geen woord over gerept. Je ziet hem ook niet duidelijk veranderen in een hond... waardoor mensen met vraagtekens blijven zitten.
Dat zijn kleine dingen die je in totaal misschien 10 minuten extra kosten, maar waardoor het mijns inziens een stuk duidelijker wordt.
Maar ach... zo blijft het in elk geval een film om over na te praten
quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Onzin! Ze schrijft die boeken niet voor warner bros
denk dat mevrouw Rowling al wel beetje binnen isquote:Op donderdag 3 juni 2004 15:04 schreef SjacoBaco het volgende:
maar wel voor het geld!
Dat weet ik wel zekerquote:Op donderdag 3 juni 2004 15:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
denk dat mevrouw Rowling al wel beetje binnen is
Of je vindt er niets aan, zoals ik.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:40 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als je nog niets van Potter gelezen hebt ben je ofwel analfabeet, ofwel heb je een lange tijd op een andere planeet doorgebracht
quote:Op woensdag 2 juni 2004 00:36 schreef kamagurka het volgende:
Waar Tolkien een allegaartje aan oude mythen en sagen door elkaar husselt en nog wat ouwe talen herbewerkt om tot een verhaal te komen... gebruikt Rowling dingen uit haar ECHTE leven.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:03 schreef nederhorror.nl het volgende:
Tijdreizen goed krijgen blijft een hele opgave, blijkt wel weer.
Volgens logica klopt er niets van tijdreizen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:38 schreef Patvs het volgende:Volgens mijn Back to the Future logica klopte er niets van.
JRR kon er ook wat van hoorquote:Op donderdag 3 juni 2004 23:23 schreef speknek het volgende:
[..]![]()
!
Als er iemand veelvuldig beticht wordt van alle clichés en bekende verhalen bij elkaar jatten is het JK Rowling wel!
Vast wel. Punt is dat Tolkien behoorlijk wat vernieuwender is geweest in het Fantasy genre dan Rowling. En dat Rowling t.o.v. Tolkien afschilderen als iemand die veel origineler is, niet bepaald strookt met de heersende opinie.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:44 schreef kamagurka het volgende:
JRR kon er ook wat van hoor
Is dit het Lord of the Rings topic?quote:Bovendien kan JK Rowling tenminste een spannend en onderhoudend boek bij elkaar schrijven, dat is JRR op de hobbit na, nog nooit gelukt
Kan mij de heersende opinie nou schelen man! Rowling verkoopt stukken meer boeken dan die ouwe dwaas, is dat dan ook een voorbeeld van de heersende opinie?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Vast wel. Punt is dat Tolkien behoorlijk wat vernieuwender is geweest in het Fantasy genre dan Rowling. En dat Rowling t.o.v. Tolkien afschilderen als iemand die veel origineler is, niet bepaald strookt met de heersende opinie.
Mischien is dit jou mening en ze worden ook wel bestempeld als kinderboeken maar dit was helemaal niet Rowlings bedoeling. Ze heeft ooit eens in een interview gezegt dat ze deze boeken niet schreef voor kinderen van 8 jaar maar voor de wat oudere lezers...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:09 schreef speknek het volgende:
Yep. Maar ik beweer dan ook nergens anders. Ik zeg alleen dat het kinderboeken zijn.
Kinder- en volwassenboeken idd! Zeker niet leuk voor kinderen onder de 9 lijkt me, die pikken er nog veels te weinig van op.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:09 schreef speknek het volgende:
Yep. Maar ik beweer dan ook nergens anders. Ik zeg alleen dat het kinderboeken zijn.
Een gedeelte van het eerste boek dus.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:12 schreef Mister-Me het volgende:
Maar je hebt zelf de boeken gelezen? anders kun je hier natuurlijk niet over oordelen over wel of geen kinderboek....
Oja is waar ook... eerder al gevraagdquote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Een gedeelte van het eerste boek dus.
Kijk ik vind het vermakelijke films, maar van wat ik gelezen/gezien heb vond ik de boeken niet geestiger dan Discworld en niet intrigerender dan de serieuzere fantasy waar ik fan van ben. Het voegt voor mij totnutoe gewoon nog niet zoveel toe. Het is Pepsi Light voor de Coca-Cola fan. Mooi als meer mensen Cola gaan drinken, en nog best lekker op z'n tijd. Maar niet heel speciaal.
Maar ik ben op zich wel voornemens de latere wat duistere boeken te lezen.
Mike Newell.... oa bekend van Mona Lisa Smile..quote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:59 schreef trance_fan het volgende:
Heb gisteren het laatste van boek 5 gelezen. Ben nu in de engelse versie´s bezig.
Heb nog een paar dagen voordat ik naar de film ga dus heb ik nog tijd om t/m boek 3 te komen.
Wie regiseert trouwens boek 4?
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:43 schreef _bigmac_ het volgende:
Ziet die Emma watson er nou al een beetje leuk uit ??
Gaat ze dan eeuh ??quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]maar wacht maar tot in boek 6 ofzo
Het eerste boek begint inderdaad wat kinderachtig. Later wordt het wel beter maar het wordt pas echt leuk als het hoofdverhaal zich begint te onwikkelen ergens in boek 3. Deel 1 ging een beetje te snel en is echt geschreven voor zwakzinnige driejarige geestelijk gehandicapte debielen. De latere delen worden spannender, uitgebreider en in het geheel een stuk leuker. Ik heb weinig boeken zo moeilijk weg kunnen leggen als The Prisoner of Azakaban en The Goblet of Fire. Van The order of the Phoenix was ik wat minder kapot. Het lijkt wel of ze nu een beetje op verzoek begint te schrijven en vooral zoveel mogelijk mensen tevreden wilt stellen. Maar nu dwaal ik af.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Een gedeelte van het eerste boek dus.
Kijk ik vind het vermakelijke films, maar van wat ik gelezen/gezien heb vond ik de boeken niet geestiger dan Discworld en niet intrigerender dan de serieuzere fantasy waar ik fan van ben. Het voegt voor mij totnutoe gewoon nog niet zoveel toe. Het is Pepsi Light voor de Coca-Cola fan. Mooi als meer mensen Cola gaan drinken, en nog best lekker op z'n tijd. Maar niet heel speciaal.
Maar ik ben op zich wel voornemens de latere wat duistere boeken te lezen.
Ze gaat door t/m boek 7.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:57 schreef Robbie007 het volgende:
Goed, een echte fan ben ik nou ook weer niet zo zeer. Wel wil ik graag deze film in de bios gaan bekijken...
Maar even een vraag, is de schrijfster van de HP boeken nog steeds aan het door schrijven? Of houdt het ook een keer ergens op.
In boek 5 zijn ze 15 jaar.quote:Ik zou die Hermione Granger anders wel willen zien in de verfilming van het toekomstige deel 6 boek. Volgens mij is het dan zeker een lekkere babe geworden.
En hoe oud zijn de spelers in deel 5 dan? Jaartje of 18 ofzo?
nee ik begin niet in het midden heb net alle 5 boeken achter elkaar uit en nu begin ik weer overnieuw maar dan in het engels.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:47 schreef Mister-Me het volgende:
[..]
Mike Newell.... oa bekend van Mona Lisa Smile..
(zonde dat je trouwens ergens in het midden begint met lezen)
Ok sorry....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:42 schreef trance_fan het volgende:
[..]
nee ik begin niet in het midden heb net alle 5 boeken achter elkaar uit en nu begin ik weer overnieuw maar dan in het engels.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 06:31 schreef BrianMay het volgende:
Kom er net achter dat Moaning Myrtle gespeeld word door iemand van 38
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Das denk ik wel zo'n beetje wat je moet weten
Veel plezier"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
Ach, kan je 'm alsnog 'n keer gaan kijkenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:07 schreef Markman het volgende:
thanks man! maar het is toch day after tomorrow geworden! maar mooie samenvatting zo!
mua, ik vond het niet echt storend ofzo. Ik vond het ook beter zo. Het enige wat ik niet echt leuk vond was elke keer die grap met die boom. Dat ie die sneeuw eruit schud enzo, en die bladeren. Ze hadden het bij dat vogeltje moeten laten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:36 schreef pierce het volgende:
Ik vind het een beetje jammer dat het decor in film 3 niet bepaald overeenkomt met de vorige 2 films.
Het huisje van Hagrid is in een keer van stenen en ligt onderaan een heuveltje, om maar eens wat te noemen.
De stukjes met die boom waren bedoelt om het seizoen aan te tonen. (in de herfst vielen de bladeren eraf, en in winter ligt er sneeuw op enz.)quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:00 schreef BrianMay het volgende:
[..]
mua, ik vond het niet echt storend ofzo. Ik vond het ook beter zo. Het enige wat ik niet echt leuk vond was elke keer die grap met die boom. Dat ie die sneeuw eruit schud enzo, en die bladeren. Ze hadden het bij dat vogeltje moeten laten.
quote:En dat vreselijke einde met dat smoelwerk van harry
Ja dat snap ik, maarja. DAt kunnen ze ook op een andere manier laten zien voor de veranderingquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:03 schreef Offy het volgende:
[..]
De stukjes met die boom waren bedoelt om het seizoen aan te tonen. (in de herfst vielen de bladeren eraf, en in winter ligt er sneeuw op enz.)
[..]
Had gekund, maar dan had dat hele stukje met die vogel ook geen nut meer gehad.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:05 schreef BrianMay het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maarja. DAt kunnen ze ook op een andere manier laten zien voor de verandering
Hmm daar had ik nog niet aan gedacht.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:06 schreef Offy het volgende:
[..]
Had gekund, maar dan had dat hele stukje met die vogel ook geen nut meer gehad.
idd!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:59 schreef Reticulin het volgende:
Ik vond dat Disney-achtige nou juist wel leuk in de films, als ik duister wil kijk ik wel iets anders...Ik vond de vorige 2 films "gezellig", deze niet, terwijl ik die boeken juist ook iets gezelligs vond hebben
psstt..het is natuurlijk bulgaarsequote:Op maandag 16 augustus 2004 16:39 schreef BrianMay het volgende:
iemand al wat teasers van Deel 4 gezien? Foto's, of video beelden.
Ik heb laatst op tv al de boot van die hongaarse school gezien, bij een special waar je een reis kon winnen naar de set van HP4
Ben het volledig met je eens!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:59 schreef Reticulin het volgende:
Ik vond dat Disney-achtige nou juist wel leuk in de films, als ik duister wil kijk ik wel iets anders...Ik vond de vorige 2 films "gezellig", deze niet, terwijl ik die boeken juist ook iets gezelligs vond hebben
Kijk maar eens in dit topic: Harry Potter 4: The Goblet of Firequote:Op maandag 16 augustus 2004 16:39 schreef BrianMay het volgende:
iemand al wat teasers van Deel 4 gezien? Foto's, of video beelden.
Ik heb laatst op tv al de boot van die hongaarse school gezien, bij een special waar je een reis kon winnen naar de set van HP4
Ik morgenquote:Op vrijdag 26 november 2004 10:57 schreef detulp050 het volgende:
Ik ga hem vandaag kijken, op DVD![]()
Ik heb hem gisteren gezienquote:Op vrijdag 26 november 2004 11:17 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik morgen
quote:Op vrijdag 26 november 2004 15:37 schreef glossy het volgende:
ik had hem al op dvd voor dat hij in de bios kwam,vond er weinig aan,niet mijn type film
kost ze minder geld hequote:Op vrijdag 26 november 2004 20:21 schreef Gamedemon het volgende:
ja ik vind het mooiere hoesjes als ze uitklapbaar zijn...geeft toch een stukkie meerwaarde...
als je het bij 1 en 2 doet...waarom dan bij 3 niet vraag ik me dan af
is wel een dvd hij staat ook op dvd,en een gekregen paard moet je niet in de bek kijken ,dusse wat zeur je nou,jij download zeker NOOIT ietsquote:Op zaterdag 27 november 2004 12:38 schreef Timo20 het volgende:
[..]is geen dvd, das gedownload en dus t melden niet waard
![]()
yeah right, jij hebt m al 4,5 maanden op dvd voordat ie verschijnt. dan moet je al baas zijn van Warner Bros. ofzo.quote:Op zaterdag 27 november 2004 12:58 schreef glossy het volgende:
[..]
is wel een dvd hij staat ook op dvd,en een gekregen paard moet je niet in de bek kijken ,dusse wat zeur je nou,jij download zeker NOOIT iets
downloaden en downloaden.quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:22 schreef Timo20 het volgende:
[..]
yeah right, jij hebt m al 4,5 maanden op dvd voordat ie verschijnt. dan moet je al baas zijn van Warner Bros. ofzo.
en ja ik download, dat zeg ik ook niet maar dat heeft hier niets mee te maken![]()
quote:Op zondag 28 november 2004 09:36 schreef Patch het volgende:
Wat ik in de bioscoop al zag te zien bij deze film was gelukkig ook op de dvd versie te zien: In de scene waar Harry en Lupos (David Thewlis) praten op de brug met zijn tweetjes, stoot Lupos zijn hoofd tegen een pilaar midden in zijn monoloog...
best grappig...
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |