Idd hebben we al langer financiele problemen. Door de reiskosten wordt dit echter erger... We hebben nu dus nog minder. In principe hebben we helemaal 0 te besteden.... Niks dus!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:39 schreef just me het volgende:
Als ik het goed begrijp heb je in de loop van de afgelopen tijd al schulden gemaakt en staat het los van het feit dat je sinds kort reiskosten hebt?
Ik ben al een hele tijd (ongeveer een jaar) op zoek naar een baan. Keer op keer ben ik afgewezen. Ik solliciteer op alles wat ik tegenkom, dus dat is niet het probleem. Ik wil ook het liefste een baan om uit de bijstand te komen, maar vindt dat maar eens hier... Ik sta ingeschreven bij alle uitzendburo's die me willen inschrijven en ik ben actief op zoek. Maar dit is de eerste plaats waar het lukte.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:41 schreef majic het volgende:
Levianthanfd, ik ben toch bang dat het hangen aan de sociale dienst (Van jullie beiden?) het probleem is..je hebt een kind op de wereld gezet en als je er voor kiest deze samen op te voeden kan je dat NIET van geld van de staat doen - je moet simpelweg ander werk gaan zoeken dat OF meer betaald, of qua uren boven de 28.5 uitkomt. Zelfs met een volledig inkomen van 40 uur werken kom je geld te kort, dus dat blijf je houden...
De afhankelijkheid van de sociale dienst is toch echt je grote probleem ben ik bang, al zie je dat zelf misschien nu niet zo. Het is een sociaal vangnet, maar geen lange termijn oplossing en zo zie je het wel een beetje komt uit je postings naar voren. Omscholing? Waarom zou je, de callcenter branche is een van de weinige die jaar in jaar uit groeiende omzetcijfers genereerd, en continue vraag naar medewerkers heeft - van tellsell tot computers ! Zelfs in het rustieke Almelo heb ik binnen een straal van 30 km in totaal 8 callcenters zitten ...hiervoor heb ik in Tilburg gewoond, en gewerkt bij een callcenter in Boxtel...en zo zijn er nog vele tientallen door heel Nederland, vaak op zoek naar werknemers.
Wat een ontzettend domme en kortzichtige reactiequote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel tijd dat die uitkeringen omlaag gaan, dan is werken WEL rendabel (hoe hard het ook klinkt)...
Ik snap wel wat hij bedoelt. De mensen die bij de sociale dienst hier aan de balie zitten (bewaking???) zeggen al dat je gestraft wordt als je werken gaat.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:50 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Wat een ontzettend domme en kortzichtige reactie![]()
idd Majic(alles goed jongen???) , hij heeft gewerkt waar ik nu werk, en voor elke tak is wel een helpdesk... dus moeilijk werk vinden is er niet bij. Sociale diensten zijn niet genoeg om voor 3 mensen te kunnen zorgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:41 schreef majic het volgende:
...hiervoor heb ik in Tilburg gewoond, en gewerkt bij een callcenter in Boxtel...en zo zijn er nog vele tientallen door heel Nederland, vaak op zoek naar werknemers.
Ik wil dus ook fulltime werken. Daar heb ik geen probleem mee. Maar dan moet je wel een fulltime baan vinden.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:54 schreef The-1 het volgende:
[..]
idd Majic(alles goed jongen???) , hij heeft gewerkt waar ik nu werk, en voor elke tak is wel een helpdesk... dus moeilijk werk vinden is er niet bij. Sociale diensten zijn niet genoeg om voor 3 mensen te kunnen zorgen.
Gewoon aan het werk dus, full time.
En als jij je treinkaarten gewoon inleverd, krijg je 100% vergoed!
Volgens mij bedoel je: dan is de uitkering ook niet meer rendabel...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel tijd dat die uitkeringen omlaag gaan, dan is werken WEL rendabel (hoe hard het ook klinkt)...
Dat ligt eraan natuurlijk..... Wat betaalt het en wat zijn de uren?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:05 schreef The-1 het volgende:
Is een bedrijf dat niet verplicht dan?
tja, hier in boxtel zoeken ze nogal wat mensen, maar dan moet je er anderhalf uur voor over hebben om heen en weer te reizen...
In eindhoven zit ook een aardig groot callcenter... misschien een optie?
Hm.. 25 km ? Dan kun je fietsen...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:54 schreef leviathanfd het volgende:
Sinds kort werk ik 28 1/2 uur per week bij een callcenter in Sittard, 25 kilometer van mijn woonplaats (Maastricht).
Ik vind het werk leuk en de collega's zijn ook in orde.
Ik krijg maar 4,54 euro reiskosten vergoeding per dag, tegenover 8 euro werkelijke kosten. Ik leg dus bij!
Daarbij vult de sociale dienst dit aan tot bijstandsniveau (samenwonend, 1 kind).
Gisteren kwam ik erachter dat onze bankrekening geblokkeerd is (te laag saldo) en dat de huur teruggevorderd was...
Die is dus niet betaald.
Ik kan dus geen treinkaart en buskaart kopen, al zou ik het willen.
Ik heb dit overlegd met KLIQ (arbeids reintegratie bedrijf) en zij vinden het belachelijk. Zij hebben gebeld met de sociale dienst, of er bijzondere bijstand mogelijk was. Dit is niet zo....
Wij gaan er dus per maand een eind op achteruit als ik ga werken en dat kunnen we ons niet veroorloven... Ik kan nu niet eens gaan werken omdat ik het vervoer niet kan betalen.
Het is niet mogelijk om mijn uren bij het bedrijf uit te breiden en de reiskosten vergoeding verandert ook niet.
Ik zit noodgedwongen thuis en ben helemaal gestresst.
Aan de ene kant betaalt de sociale dienst DUIZENDEN EURO'S aan arbeidsreintegratie, maar ze stimuleren je niet om te werken!!!
Ik wil werken, ik kan werken, maar ik kan het niet betalen.
Gelukkig heeft mijn werkgever begrip voor deze situatie, maar kan deze niet veranderen. Zelfs al zou ik fulltime bij het bedrijf werken, zou ik nog bijleggen...
Welkom in 2004, waar je betaald om te kunnen werken....
edit: we gaan deze week al naar TIS, na een wachttijd van 3 maanden.
Niet met een oogafwijking...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:23 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Hm.. 25 km ? Dan kun je fietsen...
Dat is dus een aardig eind...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:30 schreef Lucille het volgende:
Hoe ver moet je dan met de bus? Als die de buskosten kan besparen is de trein maar 6,10 euro. Scheelt weer iets.
Universiteit Maastricht, Biologische gezondsheidskunde. Ze is afgestuurd op een onderzoek naar schizofrenie.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:36 schreef joris120 het volgende:
Kom op man, je moet er wel iets voor doen. Wat voor opleiding heeft je vriendin gedaan?
Idd barts het hier van de callcenters. Vodafone heb ik al zeker 10 keer geprobeerd en T4H heb ik gewerkt...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:40 schreef Swetsenegger het volgende:
In Maastricht barst het van de callcenters.
Oberigens ben ik het volkomen eens met Majics eerste lange post.
je kunt het natuurlijk ook zien als een investering in je toekomst(ige baan).quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:35 schreef leviathanfd het volgende:
Ik voel me nu schuldig omdat ik thuis ben, maar als ik ga werken voel ik me schuldig omdat ik betaal om te werken. het is geld wat we niet hebben.
Als je echt niks hebt gaat dat niet. Ik kan niet eens een kaartje kopen! Ik heb GEEN geld.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
je kunt het natuurlijk ook zien als een investering in je toekomst(ige baan).
Natuurlijk is het eigenlijk niet de bedoeling dat je betaalt om te gaan wekren, maar ik heb ook een hele tijd reiskosten gehad die stukken hoger waren dan de vergoeding die ik kreeg. Tja, ik deed intussen wel ervaring op, werkte netjes voor mijn centjes en dacht maar dat het goed voor mijn cv was.
Kijk, ik snap best dat jullie het moeilijk hebben, dat heb ik ook al uit eerdere topics gehaald, maar toch...er blijft bij mij altijd een beetje het idee hangen dat je zegt wl te willen, maar je wijst wel constant naar allerlei andere/externe omstandigheden/personen waarom het niet lukt. Het grootste deel ligt toch volgens mij meestal bij jezelf, zowel de goede als de slechte dingen en dat kun je dus veranderen. Dus wat iemand al zei: skip de bus, loop dat (en dat mag best een eindje zijn!) en dan bespaar je al op je reiskosten!
We hebben adsl en het abbo loopt tot oktober. Je kunt niet tussentijds opzeggen bij demon.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:51 schreef joris120 het volgende:
Geen geld, maar wel kabelinternet? Je hebt het over lange contracten maar volgens mij zit je al lang in deze shit en kun je die contracten onderhand wel opzeggen.
Mjah of ga wat dingen verkopen, ik zou liever eten hebben voor m'n kind dan dat.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:51 schreef joris120 het volgende:
Geen geld, maar wel kabelinternet? Je hebt het over lange contracten maar volgens mij zit je al lang in deze shit en kun je die contracten onderhand wel opzeggen.
Gebeurt al...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:56 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Mjah of ga wat dingen verkopen, ik zou liever eten hebben voor m'n kind dan dat.
En ben je al bij het CWI langsgewandeld vandaag? Je kan wel ineschreven staan maar langslopen zodat je als 1e dat baantje hebt is noodzakelijk he.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:57 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Gebeurt al...
Dus je zit nog niet zo lang in de shit? Neem tenminste aan dat je het anders vorig jaar al opgezegd had. Aangezien je het over belastingschulden had en die toch echt over vorig jaar zijn, betwijfel ik dat.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:53 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
We hebben adsl en het abbo loopt tot oktober. Je kunt niet tussentijds opzeggen bij demon.
Ga dan eens bij de gemeente langs; als jij door een handicap op duurder vervoer aangewezen bent, moet er iets van vergoeding mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:25 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Niet met een oogafwijking...
edit: The-1, bedankt! Ik zal er eens informeren!
Ik ben het met alles wat je verder zegt eens, behalve met dit. Waarom zijn je (schoon)ouders verplicht te helpen? Ik heb het idee dat het ook een beetje bij TS zelf ligt. Als ik geen geld had om te reizen en wel een baan zou hebben, zou ik desnoods gaan lopen of liften om op mijn werk te komen. Bovendien valt er met de meeste bazen wel wat te regelen, als men maar vertrouwen in je heeft.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:16 schreef majic het volgende:
6) Je hebt ouders en schoonouders die in dit soort gevallen vaak meer dan bereid, en zo niet op zn minst lichtelijk verplicht zijn om je financieel een beetje uit de nood te helpen. Vooral omdat je zegt dat je niet naar je werk kunt gaan, en een paar euro per dag is voor je (schoon) ouders zeker wel op te brengen als dit weer financieele stabiliteit geeft.
Terwijl internet nu JUIST het medium is om een baan te zoeken en je kansen te verhogen....cdat zou ik dus tat behoudenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:51 schreef joris120 het volgende:
Mwoa... als het al deze tijd niet gelukt is via internet, zal dat wel meevallen. En zonder internet en computer als afleiding heb je weer meer tijd om de uitzendbureau's af te gaan. Bovendien kun je ook in de bieb internetten en de krant lezen. En bij het CWI kun je gratis internetten hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:51 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Terwijl internet nu JUIST het medium is om een baan te zoeken en je kansen te verhogen....cdat zou ik dus tat behouden
Je kunt bij het CWI gratis internetten om een baan te zoeken.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:51 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Terwijl internet nu JUIST het medium is om een baan te zoeken en je kansen te verhogen....cdat zou ik dus tat behouden
Dit is mij dus ook gezegd door een medewerker van het UWV !quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben het met alles wat je verder zegt eens, behalve met dit. Waarom zijn je (schoon)ouders verplicht te helpen?
En hoe oud was je toen?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:03 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Dit is mij dus ook gezegd door een medewerker van het UWV !
Dus het klopt weldegelijk !
Ik kreeg een bedrag van de WW waar ik niet eens de huur van kon betalen.
Als ik dat te weinig vond moest ik maar bij mijn ouders "aankloppen".
Daar waren ze voor.
20, ho, maar dan hebben je ouders nog een verplichting om voor je onderdak te zorgen!! Maar als je 26 bent, is die wettelijke plicht er niet meer.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:05 schreef Kimmster het volgende:
Zo oud als ik nu ben,20,...ik spreek van een ruime maand geleden
Hier zit het hem....je betaalt niet om te werken, je verdiend geld met werken en betaalt voor openbaar vervoer.......Dat hebben meer werkenden, geen sociale dienst die dat voor ze oplost hoor.....quote:maar als ik ga werken voel ik me schuldig omdat ik betaal om te werken.
Ik heb het niet over het voeren van een proces. Ik maak alleen duidelijk waarom het terecht is dat het tegen Kimmster gezegd is, en waarom het van de (schoon)ouders van Levian niet hoeft te worden verwacht.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:19 schreef freud het volgende:
Leuk dat het in de wet staat, maar een proces voeren tegen je ouders lijkt me niet een gewenste situatie.
Dat zou ik niet weten...ik weet alleen dat dit tegen mij gezegd is.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
20, ho, maar dan hebben je ouders nog een verplichting om voor je onderdak te zorgen!! Maar als je 26 bent, is die wettelijke plicht er niet meer.
Het UWV heeft de beslissing gebaseerd op de werkgeversverklaring die mijn baas heeft ingevuld, deze gaat natuulijk niet al die dingen vermelden die met mij besproken zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik vragen wat die voorwaarden waren? Het UWV is blijkbaar niet ervan overtuigd dat die voorwaarden onterecht zijn, anders had je toch geen boete gehadHoe zijn ze tot hun oordeel gekomen? Ik ben gewoon benieuwd hoor, ik zeg niet dat het je schuld is of zo
Die 28 1/2 uur is in principe fulltime! Ik ben dus elke werkdag daar! Een baan erbij wordt dan moeilijk, vooral omdat ik al op tijd weg moet.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:47 schreef Coelho het volgende:
..lang verhaal...
De reistijd valt nog mee. 's Ochtends 1 uur, 's avonds 1/2 uur. Maar ik werk maandag alleen 's middags en vrijdag 's ochtends.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:05 schreef miss_sly het volgende:
hoe kan 28,5 uur fulltime zijn??![]()
hoe lang reis je dan, enkele reis?
laten we hier even niet aan voorbij gaan!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:19 schreef vim-fuego het volgende:
[..]
Hier zit het hem....je betaalt niet om te werken, je verdiend geld met werken en betaalt voor openbaar vervoer.......Dat hebben meer werkenden, geen sociale dienst die dat voor ze oplost hoor.....
Dit snap ik zeker. Het probleem is alleen dat we NIET rond kunnen komen van de bijstand. Dus met die reiskosten krijgen we nog minder... Hoe moet je dan leven???quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:10 schreef DarkElf het volgende:
[..]
laten we hier even niet aan voorbij gaan!
dit is namelijk bij veel mensen het geval idd.
meer gaan werken. nog zuiniger leven. tweede baantje zoeken.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:16 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Dit snap ik zeker. Het probleem is alleen dat we NIET rond kunnen komen van de bijstand. Dus met die reiskosten krijgen we nog minder... Hoe moet je dan leven???
dat is toch geen fulltime baan als je twee dagdelen niet werkt?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:08 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
De reistijd valt nog mee. 's Ochtends 1 uur, 's avonds 1/2 uur. Maar ik werk maandag alleen 's middags en vrijdag 's ochtends.
Een baan erbij wordt dan moeilijk.
Ik ben wel elke dag bezig en het bedrijf noemt dit dus fulltime.....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dat is toch geen fulltime baan als je twee dagdelen niet werkt?
Idd, ik kon niet gaan. Ik heb eerlijk verteld wat er is. Ze vinden het jammer en willen me niet kwijt. Maar als je geen geld hebt, kun je geen kaartje kopen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dat is toch geen fulltime baan als je twee dagdelen niet werkt?
maar even voor de duidelijkheid: je bent vandaag niet gaan werken, omdat je geen geld had voor de trein/bus? en hoe heb je dat aan je werkgever verkocht?
dan laat je je uren omzetten en ga je maandag og vrijdag wel de hele dag en kun je op de andere een ander baantje erbij nemen. Bovendien kun je op vrijdagmiddag natuurlijk een baantje bijzoeken.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:19 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Ik ben wel elke dag bezig en het bedrijf noemt dit dus fulltime.....
En nog zuiniger leven gaat niet. We hebben niks en dat blijft nog wel even zo.
Onze rekening is geblokkeerd...
Dus dan ben je ook gedeeltelijk arbeidsongeschikt?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:25 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Niet met een oogafwijking...
edit: The-1, bedankt! Ik zal er eens informeren!
De rekening is geblokkeerd omdat we al een hele tijd rood staan....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dan laat je je uren omzetten en ga je maandag og vrijdag wel de hele dag en kun je op de andere een ander baantje erbij nemen. Bovendien kun je op vrijdagmiddag natuurlijk een baantje bijzoeken.
hoe komt het trouwens dat je rekening geblokkeerd is, want dat gebeurt niet zomaar! niet alleen maar omdat je rood staat ofzo, daar meot een reden voor zijn!
O ja?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:29 schreef Najra het volgende:
Volgens mij hebben we hier te maken met een stelletje flapdrollen.
Surequote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:30 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
O ja?
Wil jij dan eens mijn map met HONDERDEN sollicitaiebrieven en afwijzingen zien?
Of die van mijn vriendin misschien?
Mijn afwijzingen waren vaak omdat ik geen rijbewijs heb en ook niet kan halen. Fietsen gaat ook niet. Dan is 25 km naar bepaalde plekken idd een probleem!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:34 schreef Najra het volgende:
[..]
Sure
Alle opties lukken niet voor jou en je vriendin en zelfs de afstand van 25 km is al onoverbrugbaar.
Erg geloofwaardig.
Ik denk dat je ten onrechte te veel leunt op de bijstand..... rekeningen, afbetalingen en aflossingen....daar heeft iedereen wel last van, het punt is dat je het zelf moet zien op te lossen.....quote:Het probleem is alleen dat we NIET rond kunnen komen van de bijstand. Dus met die reiskosten krijgen we nog minder... Hoe moet je dan leven???
Inderdaad, ik heb ook tijdje zonder werk gezeten en uiteindelijk heb ik nu een baan voor 16 uur per week.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:45 schreef Dreamgirl het volgende:
leviathanfd.
Ik zou zo snel geen oplossing weten.
Mijn schoonmoeder, neef en nicht wonen ook in zuid limburg en hebben ook hun baan verloren door faillisement/re-organisatie.
Na maanden hebben zij ook nog steeds geen baan gevonden of idd te weinig uren.
Op allerlei banen hebben zij al gesolliciteerd. Oa thuiszorg/winkel/horeca.
In de thuiszorg hebben ze echt niemand nodig aangezien veel mensen deze zorg hebben opgezegd.
Winkels ontslaan op het moment alleen mensen en de horeca ligt helemaal op z'n gat.![]()
Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe.
Weet je dan ook dat je meestal moet investeren?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:51 schreef Coelho het volgende:
Er staan dagelijks baantjes als thuiswerker in de krant, daar kun je niet eens voor afgewezen worden. Wil je vriendin/vrouw bij de kleine blijven, dan gaat ze toch enveloppen vouwen of zo?
Toen we besloten om aan kinderen te beginnen, hadden we een nogal hoog inkomen. En gastouder....er zijn er in maastricht al zoveel...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:06 schreef Xennia het volgende:
trouwens kan je vriendin geen gastouder worden en kinderen bij jullie thuis opvangen?
als je al torenhoge schulden hebt en je huur nog maar nauwelijks kunt opbrengen en je zelfs geen geld hebt voor een strippenkaart om naar je werk te gaan, lijkt het me in ieder geval geen goed plan om aan kinderen te beginnenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:02 schreef Alicey het volgende:
kinderen "neem" je niet omdat het bij je stand past, xennia
Er is een CAO voor de callcenterbranche. Ik weet natuurlijk niet of de CAO ook van toepassing is voor dat callcenter waar je werkt, maar aangenomen dat het wel zo is dan heb je recht op reiskostenvergoeding.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:54 schreef leviathanfd het volgende:
Sinds kort werk ik 28 1/2 uur per week bij een callcenter in Sittard, 25 kilometer van mijn woonplaats (Maastricht).
Ik vind het werk leuk en de collega's zijn ook in orde.
Ik krijg maar 4,54 euro reiskosten vergoeding per dag, tegenover 8 euro werkelijke kosten. Ik leg dus bij!
De volledige CAO vind je op www.staatscourant.nl en daarin kun je ook zien of de CAO al dan niet van toepassing is.quote:Openbaar vervoer
De werknemer waarvan de afstand woon-werkverkeer meer bedraagt dan 10 kilometer en die gebruik maakt van het openbaar vervoer, krijgt de kosten hiervan volledig vergoed op basis van openbaar vervoer tweede klasse. De tegemoetkoming per maand wordt achteraf verstrekt. De werknemer overlegt de reis- en betalingsbewijzen.
ik verbond er geen waarde-oordeel aan. Ik zei alleen dat ik het niet begreepquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:12 schreef Alicey het volgende:
de vriendin van ts werkte nog tijdens de zwangerschap, maar is toen ontslagen
verder zijn kinderen niet altijd iets wat je plant, sommigen moeten het geluk hebben, en hebben er alles voor over! ik denk niet dat je het recht hebt om te zeggen dat dit onjuist is
een huisarts zal (lijkt mij) niet zomaar zeggen dat iemand overspannen is. het is natuurlijk wel zaak dat ts zelf iniatief neemt, en inziet dat het lot in zijn eigen handen ligtquote:Op woensdag 12 mei 2004 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
Sorry, maar ik moet Roellio in dit geval gelijk geven. TS komt mij over als iemand die zwelgt in zelfmedelijden en maar benadrukt hoe zielig hij is dat hij niet kan werken. Flikker toch op! Een schop onder de kont heeft hij nodig. Doe aan schuldsanering, zeg Internet op en gebruik dat geld om te reizen.
Even geheel buiten dit topic om, slechts als reactie op jouw post:quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
een huisarts zal (lijkt mij) niet zomaar zeggen dat iemand overspannen is. het is natuurlijk wel zaak dat ts zelf iniatief neemt, en inziet dat het lot in zijn eigen handen ligt
zou natuurlijk best kunnen inderdaad.. heb eik weinig ervaring met huisartsenquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:03 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Even geheel buiten dit topic om, slechts als reactie op jouw post:
Bij een huisarts krijg je echt wel zo iets gedaan. Als jij blijft volhouden dat je iets hebt schrijft hij/zij dat ook rustig op.
dat is het belangrijkste punt, en iets dat ook al uit vorige topics sprak: TS wijst alle kanten op voor redenen, excuses, smoezen, oorzaken, oplossingen, maar veel te weinig wijst dat vingertje naar zichzelf.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
een huisarts zal (lijkt mij) niet zomaar zeggen dat iemand overspannen is. het is natuurlijk wel zaak dat ts zelf iniatief neemt, en inziet dat het lot in zijn eigen handen ligt
Ok, kan ik wel begrijpen maar een huisarts schrijft echt niet voor niets Oxazepam voor alleen maar om de patient een plezier te doen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:03 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Even geheel buiten dit topic om, slechts als reactie op jouw post:
Bij een huisarts krijg je echt wel zo iets gedaan. Als jij blijft volhouden dat je iets hebt schrijft hij/zij dat ook rustig op.
Nee het zijn inderdaad geen snoepjesquote:Op woensdag 12 mei 2004 11:30 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Ok, kan ik wel begrijpen maar een huisarts schrijft echt niet voor niets Oxazepam voor alleen maar om de patient een plezier te doen.
Dat zijn geen snoepjes hoor !
Ja maar dan nog, hij had ook kunnen zeggen dat ts met een psycholoog oid moet gaan praten, alvorens medicatie uit te schrijven.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:38 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Nee het zijn inderdaad geen snoepjes
Maar als iemand blijft volhouden lukt het echt wel. De aanhouder wint, zeker bij de huisarts
Dat ben ik wel van plan. Bij TIS hebben ze ook maatschappelijk werk. Daar ga ik dat ook voorleggen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:49 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Ja maar dan nog, hij had ook kunnen zeggen dat ts met een psycholoog oid moet gaan praten, alvorens medicatie uit te schrijven.
Ik denk niet dat TS er veel baat bij heeft om een krantenwijk erbij te nemen, aangezien dit niet echt super wordt betaald.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:53 schreef E.T. het volgende:
Wat is er mis met een krantenwijk erbij?
Elke ochtend de telegraaf lopen in een uur levert je toch al zo'n 250 euro op. Ik denk dat iemand in zijn positie alles moet aangrijpen eerlijk gezegd. En zich zeker niet te goed moet voelen om 250 euro te verdienen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:18 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Ik denk niet dat TS er veel baat bij heeft om een krantenwijk erbij te nemen, aangezien dit niet echt super wordt betaald.
Dat zeg ik ook niet, ik denk alleen niet dat TS hiermee uit de problemen komt qua financien.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:27 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Elke ochtend de telegraaf lopen in een uur levert je toch al zo'n 250 euro op. Ik denk dat iemand in zijn positie alles moet aangrijpen eerlijk gezegd. En zich zeker niet te goed moet voelen om 250 euro te verdienen.
Iedere stap is er één. En als hij wacht tot er een grotere baan langskomt (wat niet makkelijk zal gaan) dan raakt hij steeds verder in de shit. Als je dit soort dingen niet accepteert dan wil je er kennelijk ook niet uitkomen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:32 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik denk alleen niet dat TS hiermee uit de problemen komt qua financien.
Ik werk daar nu nog. Was erg idd dat ze daar een hoop mensen ontsloegen. Alleen is het geen goed bedrijf om er te werken. De callcenter CAO is onlangs veranderd en alleen maar verslechterd voor werknemers. Er zijn zelfs uitzendbureaus die hen nie tmeer in het bestand opnemen omdat ze slechte regelingen hebben. Daarbij geldt voor dit bedrijf: alles wat ze beloven op zwart op wit vragen! Ze naaien je waar je bij zit. Ik kan het weten, helaas.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:31 schreef joris120 het volgende:
The-1, vreemd dat ze daar nu mensen zoeken, in augustus zijn er een hoop ontslagen. (ja ik ben ook een oud collega.)
Ik heb er gewerkt in de tijd dat het nog goed ging en toen flink knaken gevangen. Gelukkig ben ik op tijd weggegaan. Callcenter werk ligt nog steeds voor het oprapen, maar dat komt door het hoge verloop in callcenters.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:34 schreef Blinky het volgende:
[..]
Ik werk daar nu nog. Was erg idd dat ze daar een hoop mensen ontsloegen. Alleen is het geen goed bedrijf om er te werken. De callcenter CAO is onlangs veranderd en alleen maar verslechterd voor werknemers. Er zijn zelfs uitzendbureaus die hen nie tmeer in het bestand opnemen omdat ze slechte regelingen hebben. Daarbij geldt voor dit bedrijf: alles wat ze beloven op zwart op wit vragen! Ze naaien je waar je bij zit. Ik kan het weten, helaas.
Er is een callcenter CAO sinds 11 december 2003 (algemeen verbindend verklaard op 9 december 2003). Daarvoor was er geen CAO. En de huidige CAO is nog steeds de dezelfde als op 11 december. Dus wat daaraan onlangs veranderd is weet ik niet.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:34 schreef Blinky het volgende:
De callcenter CAO is onlangs veranderd
Het is een minimum-CAO, een bedrijf mag dus iets beters aanbieden. En de CAO kan voor werknemers geen achteruitgang betekenen. Daarnaast stelt (zoals ik in een eerdere post al schreef) de CAO dat OV reiskosten voor woon-werk verkeer volledig moeten worden vergoed, wat voor TS alleen maar een vooruitgang kan betekenen.quote:en alleen maar verslechterd voor werknemers.
Ik denk niet dat je met Oxazepam bent geholpen hoor. De arts schrijft voor maar duwt ze echt niet door je strot. Ik heb ze destijds geweigerd en ben met een psycholoog gaan praten. En ben daar achteraf nog steeds erg blij om. Kop op, Levianthan, schouders eronder!quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:24 schreef leviathanfd het volgende:
Ok, ik ben net naar de huisarts geweest. De eerste tijd kan ik niet werken....
Ik ben overspannen en heb Oxazepam gekregen.
Sorry hoor, maar heb dit topic dorgelezen maar hiervan steiger ik!quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Jullie vergeten geloof ik even dat TS (zeer) slechtziend is en dus niet alle soorten werk kan doen,
Je hoeft ook niet persé te vermelden dat je een opleiding hebt genoten in je CV. Als er uiteindelijk om gevraagd wordt kan je er natuurlijk niet onderuit maar het is het proberen wellicht waard.quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:18 schreef leviathanfd het volgende:
Wij kunnen niet rondkomen van de bijstand omdat we nog een hoop moeten betalen. Als dat wegvalt, gaat het beter. Dat hopen we morgen te bespreken met TIS.
Helaas gaat de teruggave van de belasting niet door. Onze situatie is niet van toepassing daarop. Vorig jaar hebben we het wel gehad en mochten we alles terug betalen (daar had ik de sociale dienst al voor gewaarschuwd).
Mijn vriendin heeft de brief naar de LIDL trouwens al af laten leveren. Dus misschien wordt dat wat. Dan zouden we met mijn baan eruit kunnen zijn!
Ik zeg misschien, omdat er binnen Maastricht een ongeschreven regel is: mensen met een opleiding worden NIET aangenomen in een supermarkt. Dat is al jaren zo ivm de hoge werkeloosheid hier onder jongeren. Hopelijk maakt de LIDL een uitzondering.
Mijn godquote:Op woensdag 12 mei 2004 09:24 schreef leviathanfd het volgende:
Ok, ik ben net naar de huisarts geweest. De eerste tijd kan ik niet werken....
Ik ben overspannen en heb Oxazepam gekregen.
Swets, die oxazepam is nu even om te helpen. Ik heb het nu voor een week. Als ik dit niet had gekregen werden mijn spanningen erger. En geloof me, de afgelopen week was ik geen prettig persoon om mee om te gaan...quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn god
Ga ff in een hoekkie zielig zitten zijn.
Laatste tip... niemand helpt je, zolang je jezelf niet helpt.
Anti-depressiva hebben ongeveer 2 tot 3 weken nodig om uberhaupt een verschil te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:44 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Swets, die oxazepam is nu even om te helpen. Ik heb het nu voor een week. Als ik dit niet had gekregen werden mijn spanningen erger. En geloof me, de afgelopen week was ik geen prettig persoon om mee om te gaan...
Morgen gaan we naar TIS. Dat vind ik al een aardige stap. Ook probeer ik bij allerlei instanties iets te regelen.
Ik geef niet op en wil oplossingen!
Niet voor de korte termijn, maar voor de lange termijn!
En ik denk niet dat TS uit de problemen komt als hij op zijn gat blijft zitten en zielig gaat doen! Ik hoor overal over een tekort aan thuis- en kraamzorg, maar dat is er niet in de plaats van TS. Ik hoor overal over weliswaar k#tbaantjes waar ze niemand voor kunnen vinden, behalve waar TS vandaan komt. Ik hoor overal over een tekort aan oppassen, maar niet in de plaats van TS. En bovendien is hij bij mijn weten de enige in Nederland die moet investeren om foldertjes van Yves Rocher te mogen vouwen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:32 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik denk alleen niet dat TS hiermee uit de problemen komt qua financien.
En toch heb ik ook nog steeds het gevoel dat jij denkt dat de instanties het probleem op moeten lossen; ik snap werkelijk niet dat jij, nu je eindelijk werk hebt, je ziek thuis gaat zitten.quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:44 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Swets, die oxazepam is nu even om te helpen. Ik heb het nu voor een week. Als ik dit niet had gekregen werden mijn spanningen erger. En geloof me, de afgelopen week was ik geen prettig persoon om mee om te gaan...
Morgen gaan we naar TIS. Dat vind ik al een aardige stap. Ook probeer ik bij allerlei instanties iets te regelen.
Ik geef niet op en wil oplossingen!
Niet voor de korte termijn, maar voor de lange termijn!
Geloof me, het is in deze tijd echt niet makkelijk om een baan te vinden,al wil je supergraag, ik kan het weten, het heeft mij 2 maanden gekost om een baan te vinden en ook nog genoegen ermee moeten nemen dat het 20 (!!) uur minder is dan wat ik altijd gewerkt heb plus ook nog eens qua niveau onderbetaald, maar goed ik heb iets.quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En ik denk niet dat TS uit de problemen komt als hij op zijn gat blijft zitten en zielig gaat doen! Ik hoor overal over een tekort aan thuis- en kraamzorg, maar dat is er niet in de plaats van TS. Ik hoor overal over weliswaar k#tbaantjes waar ze niemand voor kunnen vinden, behalve waar TS vandaan komt. Ik hoor overal over een tekort aan oppassen, maar niet in de plaats van TS. En bovendien is hij bij mijn weten de enige in Nederland die moet investeren om foldertjes van Yves Rocher te mogen vouwen.
Het is een kalmerend middel, geen anti-depressivum.quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:50 schreef leviathanfd het volgende:
Oxazepam is geen antidepressivum....
Ik heb trouwens ongelooflijk geslapen! 10 uur aan een stuk! Dat is me al jaren niet meer gelukt!
Ik denk niet, ik observeer. Mijn schoonmoeder heeft de thuiszorginstantie helemaal platgebeld en geschreven. Evenals een schoonmaakbedrijf. Nee, een bedrijf zit niet te wachten op een 55-jarige. Maar wel op een vrouw die van aanpakken weet en dat is ze, ze heeft zich dubbel moeten bewijzen!quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:51 schreef Kimmster het volgende:
Ik wil niet zeggen dat de TS er ook echt alles aan doet om een baan te vinden ik geef alleen maar aan dat het erg moeilijk is op het moment en wordt een beetje moe van het feit dat mensen denken dat dit niet zo is.
Trouwens wel frappant dat je hier ook op basis van hetgeen je leest conclusies trekt gezien eerdere 'discussie'. Zou het misschien een menselijk trekje zijn?quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk niet, ik observeer. Mijn schoonmoeder heeft de thuiszorginstantie helemaal platgebeld en geschreven. Evenals een schoonmaakbedrijf. Nee, een bedrijf zit niet te wachten op een 55-jarige. Maar wel op een vrouw die van aanpakken weet en dat is ze, ze heeft zich dubbel moeten bewijzen!
Je bent ook zeker niet de enige die dit op een of andere manier geuit heeft.quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk niet, ik observeer. Mijn schoonmoeder heeft de thuiszorginstantie helemaal platgebeld en geschreven. Evenals een schoonmaakbedrijf. Nee, een bedrijf zit niet te wachten op een 55-jarige. Maar wel op een vrouw die van aanpakken weet en dat is ze, ze heeft zich dubbel moeten bewijzen!
Het is tegenwoordig goedkoper om iemand vamn 55-plus in dienst te nemen dan bijv. iemand van 23. Bij 55-plusser wordt de door de werkgever te betalen premie zodanig gekort dat het echt wel interessant wordt.quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:14 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Je bent ook zeker niet de enige die dit op een of andere manier geuit heeft.
Dat je je moet bewijzen dat is, vooral in deze tijd waarin je al niet zo makkelijk ergens wordt aangenomen, geheel normaal.
Werkgevers willen toch weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Dan is het ook nog eens zo dat je schoonmoeder dan echt geluk heeft gehad, een paar jongeren in dienst nemen is namelijk nog altijd goedkoper dan 1 iemand van 55.
Daar wordt ook nog eens naar gekeken, al wil je die baan nog zo graag, als je te duur bent kun je gaan.
Het wordt wel een stuk moeilijker om die stenen te kruien als je niet ziet waar je loopt of niet ?quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:48 schreef kastanova het volgende:
Ik heb m'n 6e ruggewervel verschoven op m'n 14e en ben sinds m'n geboorte hartpatient, maar ik ben gewoon in de bouw gaan werken...
Als upperman nog wel, constant de hele dag, van 7:30 tot 16:00 bakstenen lopen kruien naar de metselaars...
En dan kun jij vanwege je oogafwijking nog niet eens fietsen?
Tja, als je niet wilt en elk excuus aangrijpt om de schuld maar bij iets of iemand anders te kunnen leggen, dan zie ik er inderdaad geen toekomst in...
Ik zit te wachten op het moment dat je je kind als smoes gebruikt om niet fulltime te gaan werken.
Je moet praktisch blind zijn om niet te kunnen fietsen, en zelfs aan 1 oog blind zijn en dus het niet goed in kunnen schatten van diepte is geen excuses...quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:00 schreef Kimmster het volgende:
Het wordt wel een stuk moeilijker om die stenen te kruien als je niet ziet waar je loopt of niet ?
Wat jj doet zijn appels en peren vergelijken.
Alleen maar omdat jou het lukt wil niet zeggen dat het iedereen kan lukken al gaat het maar om de oogafwijking die de TS heeft.
Dat het jou gelukt is prima, begrijp me niet verkeerd, maar als de TS kon fietsen had hij dit heus wel gedaan, is tenslotte goedkoper dan met OV dus dan zou de keuze zo gemaakt zijn of niet ?
Lijkt mij tenminste......
jij weet toch helemaal niet waar je het over hebt, proficiat dat jij wel een baan hebt kunnen vinden, je doet net of jij hier de held bent.. TS doet er ECHT ALLES aan om een baan te vinden en over dat probleem met zijn oog kun jij toch helemaal niet oordelen he? of ben je soms oogarts .... en dan zomaar gaan roepen dat jij zo iemand ook zou ontslaan, wat een kinderachtige reactie gewoon...quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:06 schreef kastanova het volgende:
[..]
hoop blablabla
Maar aangezien wij daar niet het fijne van weten kunnen wij daar niet over oordelen (ik heb het dan over de oogafwijking).quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:06 schreef kastanova het volgende:
[..]
Je moet praktisch blind zijn om niet te kunnen fietsen, en zelfs aan 1 oog blind zijn en dus het niet goed in kunnen schatten van diepte is geen excuses...
Of wil je echt zeggen dat jij als je 1 oog dichtdoet onder het fietsen direct het kanaal infietst ofzo?
En inderdaad, het is appels met peren vergelijken, officieel zou ik dat werk helemaal niet mogen doen, maar het verdiende goed en ik had het geld nodig, so who cares...
TS daarentegen grijpt elke uitvlucht aan om maar niet te hoeven werken;
Oogafwijking? Ach, helaas, ik kan niet op m'n werk komen, omdat het te duur is met het openbaar vervoer...
Heeft hij dan eindelijk werk? Ai, spontaan overspannen, ik kan niet meer werken nu ik eindelijk een baan heb...
Tja, als ik als werkgever zo'n dramaqueen in dienst had, zou ik hem ook ontslaan, dus zo gek is het niet dat hij geen werk kan vinden.
Weet jij wel exact dat die oogafwijking ernstig genoeg is om niet te kunnen fietsen danquote:Op donderdag 13 mei 2004 14:17 schreef Nadientje het volgende:
jij weet toch helemaal niet waar je het over hebt, proficiat dat jij wel een baan hebt kunnen vinden, je doet net of jij hier de held bent.. TS doet er ECHT ALLES aan om een baan te vinden en over dat probleem met zijn oog kun jij toch helemaal niet oordelen he? of ben je soms oogarts .... en dan zomaar gaan roepen dat jij zo iemand ook zou ontslaan, wat een kinderachtige reactie gewoon...
Tja, het kind heeft hij al een tijdje en de schuld ook al een aantal jaren, dus zoveel rekening houdt hij er kennelijk niet mee...quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:17 schreef Kimmster het volgende:
Echter, ik denk niet dat TS elke uitvlucht aangrijpt om maar niet te gaan werken aangezien hij nog een klein kind heeft wat toch ook voeding/kleding e.d nodig heeft.
Ik neem aan dat TS echt wel zo verstandig is om hieraan te denken.
En als je het topic doorgelezen had, dan had je geweten dat de TS eraan vastzit daar dit niet tussentijds opgezegd kan worden bij zijn provider.quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:53 schreef Gaaaast het volgende:
Als je echt geldproblemen hebt moet je ook geen kabel of ADSL internet abbo hebben lijkt mij. Dan is elke 20 of 40 euro veel geld. FF prioriteiten stellen![]()
Woont er toevallig geen collega bij je in de buurt die je mee kan nemen naar het werk ?quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:02 schreef leviathanfd het volgende:
Conclusie: als ik de mogelijkheid had zat ik nu in Sittard! Tevreden aan het werk (ja, ik vind het werk leuk!). Ik heb me al maanden thuis zitten te vervelen omdat ik geen werk had. En geloof me, dat is geen fijn gevoel.
Die gaan ook met het OV...quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:14 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Woont er toevallig geen collega bij je in de buurt die je mee kan nemen naar het werk ?
Ik mag mijn rug niet belasten van mijn fysiotherapeut, toch heb ik 3 maanden lang elke dag van 7:30 tot 16:00 bakstenen lopen sjouwen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:02 schreef leviathanfd het volgende:
Ik heb geen zin om alles van de afgelopen jaren nu hier neer te gaan zetten. Maar mijn oogafwijking is iig genoeg om problemen te geven. De oogarts heeft me afgeraden (zelfs met bril!) om te fietsen of auto te rijden. Als je moeite hebt met diepte zien en concentratie lukt dat niet....
Nofi, maar je bent dus simpelweg door je werkgevers aan de kant gezet...quote:Bij het callcenter waar ik werkte ben ik in overleg weggegaan, omdat mijn baas (gezien de ontwikkelingen binnen het bedrijf) vond dat ik op een andere plek beter zat en meer kansen had.
De winkel waar ik naderhand werkte heeft me weggepest. Letterlijk! Daar heb ik nog een rechtzaak om gewonnen.
In januari zou ik beginnen bij de NUTS in Maastricht. Eeen goed betaalde fulltime baan met toekomst. Helaas werden de NUTS teruggefloten door Essent... en mochten ze helemaal niemand meer aannnemen. jammer dus!
Ik heb hierna niet opgegeven en solliciteer me te pletter.
Nu heb ik een baan in Sittard, maar ik kan geen treinkaartje betalen en iemand anders doet het niet voor me.
Nee, ik zou er niet gespannen van worden, maar me alleen maar ergeren aan mezelfquote:Zou je hier niet gespannen van worden? Ik heb gewoon het gevoel dat alles wat positief begint slecht eindigt. En dat wil ik niet meer!
Die spanning bij mezelf maak ikzelf en niemand anders. Dat besef ik! En ik besef ook dat als ik er nu niks aan doe, ik het ga opkroppen. Dan komt het er op een later moment uit en dan ben ik nog verder van huis. Daarom heb ik nu oxazepam, alleen om te kalmeren. Maar ik ga er nog verder mee.
Maatschappelijk werk of een psycholoog. Maakt me niet uit, als het maar opgelost wordt.
Familie en vrienden motiveren me. KLIQ motiveert me. Nu moet ik dat zelf ook leren. En dat is moeilijk.
Gelul, je kunt best wel iemand vinden die je een maandje het vervoer voor kan schieten, vervolgens neem je een fulltime baan, van mijn part als dozenvouwer of afwashulp, vervolgens schrijf je al je uitgaven en inkomsten op een a4-tjes, doet een simpel aftreksommetje, streept een paar niet noodzakelijke uitgaven weg en de volgende maand houd je netjes geld over voor bijvoorbeeld vervoer...quote:Conclusie: als ik de mogelijkheid had zat ik nu in Sittard! Tevreden aan het werk (ja, ik vind het werk leuk!). Ik heb me al maanden thuis zitten te vervelen omdat ik geen werk had. En geloof me, dat is geen fijn gevoel.
We betalen de boodschappen niet zelf! Mijn ouders doen dat.quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:06 schreef disjoost het volgende:
*is het roerend eens met kastanova*
Aha, maar geld voor een strippenkaart zodat je kunt werken heb je niet, euuuh, okayquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:32 schreef leviathanfd het volgende:
We betalen de boodschappen niet zelf! Mijn ouders doen dat.
Nou, zelf heb ik de indruk dat je het allemaal maar best vindt. Maar wat ik denk doet er niet toe. Wat ik niet snap is dat je je ouders wel 1200 euro plus boodschappen laat betalen, maar niet zegt: wij vreten wel droog brood, als je een buskaart en treinkaart voor me koopt. Lijkt me een veel nuttigere investering die ook nog eens geld oplevert! Als ik eerlijk ben, zou het beste zijn als je ouders je geen geld meer geven. Dan word je zelf gedwongen aan een oplossing te werken!!!!!!!quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:47 schreef leviathanfd het volgende:
En of ik me schuldig voel tegenover mijn ouders? Wat denk jezelf!? Natuurlijk. Het zit me echt niet lekker.
Elke week boodschappen en de afgelopen 2 weken 600 euro aan afbetalingen.... huur en belasting!
Ik kan niet meer vragen! Dat kan ik niet! Ik vraag het hoe dan ook niet, ze doen het gewoon...
Dat was 300 belasting en 300 euro huur. Mijn ouders hebben dat dus betaald....quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:51 schreef Alicey het volgende:
600 euro aan afbetalingen is erg veel van een uitkering. als je dit bedrag halveert, moet je het volgens mij kunnen redden (boodschappen en ook nog een strippenkaart)
waarom los je zoveel af terwijl je dat niet trekt?
afbetalingen kun je wel omlaag doen. in het ergste geval kunnen ze na procedures beslag leggenquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:53 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Dat was 300 belasting en 300 euro huur. Mijn ouders hebben dat dus betaald....
En wijzelf kunnen niet tegen de partijen waar wij schulden hebben zeggen dat we ineens maar 10 euro per maand betalen. Dat gaat gewoon niet.
Als de afbetalingen omlaag gaan is het probleem idd opgelost. Dat kunnen wij niet, maar TIS dus wel.
Ik had het ook niet over je dochtertje!!quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:57 schreef leviathanfd het volgende:
En onsd dochtertje kan echt niet alleen droog brood eten.
Dus je hebt de stap genomen om een ander je problemen op te laten lossen? Heel knap, maar dat is gewoon afschuiven. Je erkent dat je hulp nodig hebt, maar er ook werkelijk naar handelen is een tweede. Jij wil niet geholpen worden, jij wil dat mensen je zielig vinden.quote:En nog even voor de duidelijkheid: hoe komen jullie erbij dat we het niet proberen op te lossen? We hebben de stap naar TIS gezet. Ik weet niet of jullie weten wat het is?
Nou, dat zal ik even vertellen: Team integrale schuldhulpverlening!
Stappen genoeg?
Het is niet mijn bedoeling om je reactie te negeren. Maar ik ben gewoon een beetje warrig.quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:59 schreef kastanova het volgende:
Frappant dat je stelselmatig over bepaalde reacties heenleest en waar je dus simpelweg niet op reageert...
Typ ik eens een uitgebreide, ontopic reactie, ga je er bijvoorbeeld niet eens op in...
En opmerkingen over dingen die je aan jezelf zou kunnen, danwel moeten veranderen, daar ga je ook consequent niet op in...
Of je oogafwijking zorgt ervoor dat je slechts selectief kunt lezen, óf je wilt gewoon geen oplossing zoeken en alleen maar medelijden wekken met dit topic...
Ik denk dat de fokkers zelf wel in staat zijn in te zien aan welke van de 2 het in dit geval ligt....
Dudequote:Op donderdag 13 mei 2004 16:57 schreef leviathanfd het volgende:
Even voor de mensen die niet goed lezen: mijn ouders hebben in totaal 600 euro betaald. 300 huur en 300 belasting. Dat is dus geen 1200. Mijn ouders hebben ook niet veel.
En onsd dochtertje kan echt niet alleen droog brood eten.
En nog even voor de duidelijkheid: hoe komen jullie erbij dat we het niet proberen op te lossen? We hebben de stap naar TIS gezet. Ik weet niet of jullie weten wat het is?
Nou, dat zal ik even vertellen: Team integrale schuldhulpverlening!
Stappen genoeg?
TIS gaat gewoon een oplossing zoeken. Misschien idd WSNP. Dat weten we niet. Dat horen we morgen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over je dochtertje!!
[..]
Dus je hebt de stap genomen om een ander je problemen op te laten lossen? Heel knap, maar dat is gewoon afschuiven. Je erkent dat je hulp nodig hebt, maar er ook werkelijk naar handelen is een tweede. Jij wil niet geholpen worden, jij wil dat mensen je zielig vinden.
TIS gaat een oplossing zoeken. Maar hoe dan ook komt het toch op ONS aan. TIS geeft een optie en wij doen het. TIS bemiddelt, meer niet.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:06 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dude.
Je werkt je in de schulden, je gaat niet fulltime werken, je zoekt telkens naar een excuus in plaats van dat je naar een oplossing zoekt en je leeft van je ouders en een (gedeeltelijke) uitkering en dan noem je contact opnemen met een instantie die het 1 en ander probeert te regelen om jou uit je schulden te helpen een óplossing?
Er wordt al het gehele topic tegen je gezegd dat je zelf eens aan je problemen moet werken en eventueel aan je eigen persoonlijkheid en houding en niet telkens andere instanties/mensen/dingen als excuus moet gebruiken, maar je l-e-e-s-t het gewoon niet...
Zoveelste keer: dit contract kunnen we niet opzeggen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:08 schreef 205_Lacoste het volgende:
Maar how come dat je wel kabel/isdn internet kan veroorloven terwijl andere dingen te duur zijn?
Mijn vriendin heeft geen auto en geen rijbewijs... en 25 km joggen??? Dat haal ik gewoon niet.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:11 schreef disjoost het volgende:
Je hebt nog steeds geen enkele goede reden gegeven waarom je niet of kan joggen, of kan lopen (dan doe je er maar wat langer over), of je vriendin kan inschakelen om je te brengen,
terwijl dat toch best belangrijk is, want aangeeft waarom je steeds wegloopt van je problemen.
Vorig jaar woonden we ergens anders. Nu wonen we goedkoper. Maar alles is opgelopen....quote:Op donderdag 13 mei 2004 18:07 schreef cora4033 het volgende:
Je beweerde eerder dat je 425 euro huur moest betalen en geen huursubsidie.
Maar je hebt wel vangnetregeling, dus dat klopt niet helemaal. .
DIt kan kloppen, huursubsidie wordt namelijk berekend over het vorige jaar meen ik.quote:Op donderdag 13 mei 2004 18:07 schreef cora4033 het volgende:
Je beweerde eerder dat je 425 euro huur moest betalen en geen huursubsidie.
Maar je hebt wel vangnetregeling, dus dat klopt niet helemaal. .
Je geeft hier al aan dat je helemaal niets overhoudt....er hoeft maar een instantie/persoon dat te melden bij een van de instanties en je valt niet alleen onder schuldsanering maar ook onder een instantie als "jeugd en gezin" of dergelijke andere instantie.quote:En onze ouderschapssituatie, daar kan naar gekeken worden? Explain!
Zover als ik het nu zie, zullen die aflossingen morgen ook gaan stoppen. Als we al veel niet hoeven te betalen, houden we iets over.quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:27 schreef danosa het volgende:
Ik begrijp echt niet dat je alle aflossing niet stopzet. Laat TIS het maar regelen met de schuldeisers, zo'n vaart zal het heus niet lopen. Eenmaal een inschrijving bij een schuldhulpverlening zorgt er vaak wel voor dat schuldeisers af wachten op een reactie van de instantie zelf. Ik heb trouwens ook het idee dat ik tegen een muur aan zit te praten, je bent alleen bezig met je te verdedigen hier. Niet doen![]()
Geld aan de kant leggen waarvoor? Als je schulden hebt kun je niet sparen, moet je geeneens willen, het is alleen maar teleurstellend als het weer eens een maandje niet lukt. Trouwens die aflossingen hadden een half jaar geleden ook wel eraf gekund hoor, dat je je ouders overal voor laat betalen begrijp ik zelf niet helemaal. Eenmalig helpen met een belastingschuld oke, maar je huur toch niet, dan hadden echt andere schuldeisers de boom in gekund!quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:53 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Zover als ik het nu zie, zullen die aflossingen morgen ook gaan stoppen. Als we al veel niet hoeven te betalen, houden we iets over.
Dat is het doel. En als het kan, geld aan de kant leggen.
Dat de huur niet betaald werd was voor ons een verrassing. De bank had (zonder dat wij het wisten) de regels veranderd....quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:57 schreef danosa het volgende:
[..]
Geld aan de kant leggen waarvoor? Als je schulden hebt kun je niet sparen, moet je geeneens willen, het is alleen maar teleurstellend als het weer eens een maandje niet lukt. Trouwens die aflossingen hadden een half jaar geleden ook wel eraf gekund hoor, dat je je ouders overal voor laat betalen begrijp ik zelf niet helemaal. Eenmalig helpen met een belastingschuld oke, maar je huur toch niet, dan hadden echt andere schuldeisers de boom in gekund!
welke regels had de bank zomaar veranderd waardoor jullie huur niet betaald werd en jullie in de problemen kwamen en de rest van Nederland niet?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 07:38 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Dat de huur niet betaald werd was voor ons een verrassing. De bank had (zonder dat wij het wisten) de regels veranderd....
Maar mijn ouders doen dit gewoon. We vragen het niet, ze doen het gewoon....
En we willen al maanden dingen stopzetten. Maar die stap is groot. Je wilt geen incasso bureau aan de deur.
Ik heb altijd de hoop gehad om een fatsoendelijke baan te vinden. Dat is steeds mijn gedachte geweest.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
welke regels had de bank zomaar veranderd waardoor jullie huuur niet betaald werd en jullie in e problemen kwamen en de rest van Nederland?
Ik blijf vinden dat je te weinig naar jezelf kijkt voor oplossingen en alleen maar naar instanties.
TIS gaat het voor jullie ook niet oplossen, oxazepam niet, bijstand niet. Oplossen doe je zelf, en soms als je te ver in de shit zit met hulp. Maar je zat maanden geleden al in de shit en toen bleef je ook maar wachten op oplossingen van anderen en kennelijk zijn die niet gekomen en heb je zelf ook niet echt iets gedaan. Als je (jaar)contract van de kabel doorloopt tot oktober, ben je toch echt te laat geweest met opzeggen, want volgens mij had je in oktober 2003 al voldoende financiele problemen om het logisch te maken dit op te zeggen....
Echt ongelofelijk dit....
hoop brengt geen geld in het laatje, een baan, of 2 of 3 als dat nodig is, wel....quote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:21 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Ik heb altijd de hoop gehad om een fatsoendelijke baan te vinden. Dat is steeds mijn gedachte geweest.
De bank heeft de regels met automatische incasso's en rood staan veranderd. Eerst werd alles gewoon betaald, sinds deze maand niet meer.
En ik begrijp maar al te goed dat oxazepam geen oplossing is. Dat is alleen maar om mij even iets rustiger te krijgen (en het werkt!).
Ook de bijstand zie ik niet als oplossing. Ik schaam me er zelfs voor. Dat heb ik al eerder gezegd.
Ik heb gewoon altijd de hoop gehad dat alles beter zou gaan. Dat is niet gebeurd.
Daarom nemen we nu ook de stap naar TIS.
dat is niet veranderd. je mag niet meer rood staan dan afgesproken. er zijn banken die dit oogluikend toestaan, maar wanneer zij zien dat de grenzen steeds verder worden overschreden, blokkeren ze de rekening. dit staat ook in hun algemene voorwaarden, en vaak zelfs expliciet in het contract. de regels zijn dus niet veranderd, ze zijn alleen nalatig geweest met het toepassen er vanquote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:21 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Ik heb altijd de hoop gehad om een fatsoendelijke baan te vinden. Dat is steeds mijn gedachte geweest.
De bank heeft de regels met automatische incasso's en rood staan veranderd. Eerst werd alles gewoon betaald, sinds deze maand niet meer.
tis lost het ook niet op, die verwachten ook een actieve instelling. je hebt nog steeds niet verteld waarom je vriendin niet een baan zoekt (of ik zie iets over het hoofd). als die werkt, en jij gaat ook gewoon werken (ongeacht wat zogenaamde deskundigen beweren), heb je een basis om redelijk snel uit de problemen te komen lijkt mequote:Ik heb gewoon altijd de hoop gehad dat alles beter zou gaan. Dat is niet gebeurd.
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:21 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
maar waarom niet een simpel baantje of meerdere om dan rustig te kijken naar wat nieuws, werk is werk
De meeste banken sturen eerst een waarschuwing voordat ze hiertoe overgaan
En ik begrijp maar al te goed dat oxazepam geen oplossing is. Dat is alleen maar om mij even iets rustiger te krijgen (en het werkt!).
Ook de bijstand zie ik niet als oplossing. Ik schaam me er zelfs voor. Dat heb ik al eerder gezegd.
Ik heb gewoon altijd de hoop gehad dat alles beter zou gaan. Dat is niet gebeurd.
en ook niet al veel eerder dat blokkade van incasso tot de mogelijkheden behoorde?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:39 schreef leviathanfd het volgende:
De ABN heeft het idd altijd toegestaan. De afgelopen maand is dat veranderd. Dat wisten we niet (geen brief gehad).
oftewel, ze kan thuiszorg doen, maar dat weigert ze!!! als ik in jouw situatie zou zitten zou ik werkelijk al het werk aanpakken dat er ligt. liever zou ik nog 60 uur werken dan dat ik mijn ouders mijn huur laat betalenquote:En waar staat dat mijn vriendin geen werk zoekt? Die is totnutoe overal afgewezen omdat haar opleiding nergens bij aansluit (ja, ook thuiszorg en dat soort baantjes).
wat voor reden geven ze op?quote:Ook ik word overal op afgewezen. Ik kan me (net als mijn vriendin) bij veel uitzendbureaus niet inschrijven...
een krantenwijk?quote:De banen liggen hier echt niet voor het oprapen. Veel mensen geloven dit niet, maar het is dus echt waar!
lees je ook kranten waarin advertenties staan, en reageer je daar wel eens op?quote:Een tijd geleden had een uitzendbureau een baan op oproepbasis bij de NUTS (nee, dat is een andere vacature dan die die teruggetrokken is). Ik wilde dat wel doen, al was het maar 12 uur max. Dat kon dus niet! Ik was geen student meer....
dat is echt ongelofelijke onzin!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:47 schreef leviathanfd het volgende:
In de kranten staan alleen maar banatjes waar je een gerichte opleiding voor nodig hebt. Werkt dus niet.
Bij de uitzendbureaus zeggen ze maar 2 dingen: overgekwalificeerd of de opleiding past niet bij ons vacature aanbod.
Begrijp ook dit even om verwarring te voorkomen: mijn vriendin reageert op baantjes en dan krijgt ze als antwoord dat het niet mogelijk is. Zij probeert het dus wel, maar wordt afgewezen.... Het is niet zo dat zij iets afwijst!
tis kan ook zeggen dat je er zelf te weinig voor doet, en dat je het maar bekijkt.. in dat geval heb je nog mogelijkheid tot wsnp (de rechtbank kijkt echter nog veel strenger of je wel voldoende doet, en verwacht niet een gemiddelde inzet, maar een bovengemiddelde inzet). in dat geval houd je nog faillisement over, of je wacht natuurlijk tot je je huis wordt uitgeflikkerd....quote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:52 schreef leviathanfd het volgende:
Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Ik hoop dat iig de betalingen stopgezet worden.
Maar we moeten afwachten.
De ABN heeft niet gewaarschuwd! Op geen enkele manier...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:05 schreef jolene het volgende:
[quote]Op vrijdag 14 mei 2004 08:39 schreef leviathanfd het volgende:
De ABN heeft het idd altijd toegestaan. De afgelopen maand is dat veranderd. Dat wisten we niet (geen brief gehad).
De ABN heeft waarschijnlijk zoals normaal waarschuwingen verstrekt op je afschriften.
Normale gang van zaken.
Voor een bepaalde datum moet je tegoed aangevuld zijn.
En bij de supermarkt, is er dan niemand die iemand zoekt voor schoonmaak werk bij diegene thuis
En jij hebt deze schulden in een jaar opgebouwd??
Maar hoe kun je het zover laten komen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:08 schreef leviathanfd het volgende:
Ik vraag ook niet om een "knuffel". Dat plan van aanpak is er al heel lang. Maar daar moet je de middelen voor hebben. Die zoek ik al heel lang.
Ik heb te pletter gesolliciteerd en mijn vriendin ook. Daar ligt het dus niet aan. De wil is er. Dat is een zekerheid.
lijkt me sterk. als er een bank formeel is, dan is het de abn wel. in een soortgelijke situatie heb ik een aantal waarschuwingen op mijn rekening-afschrift gehad, vervolgens een vraag voor een oplossing, en uiteindelijk de mededeling dat wanneer er voor <datum> niets zou gebeuren er een blokkade zou worden opgezet, en dat ik eventueel contact moest opnemen indien ik zelf geen oplossing had. lijkt mij sterk dat ik 5 waarschuwingen krijg, en jij geenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:14 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
De ABN heeft niet gewaarschuwd! Op geen enkele manier...
een deurwaarderskantoor kan zo een procedure voor je starten en na vonnis beginnen met incasseren. er gaat tijd overheen, maar zo krijg je wel je loon terug. volgens mij kun je bij de sociale dienst bovendien terecht voor bijzondere bijstand in dat geval. ook had je met de bank kunnen overleggen voor een lening om de tijd van het proces te overbruggenquote:En de schulden zijn in iets meer dan een jaar tijd ontstaan, door 2 verhuizingen en het wachten op loon/ uitkeringen.
En als je je loon niet betaald krijgt, kun je nergens aankloppen. Niet bij de sociale dienst, nergens.
je hebt dus kredieten genomen, terwijl je had kunnen weten dat de aflossing een probleem zou worden?quote:Dan krijg je gezegd dat je het maar ergens moet lenen... Dat was tijdens een verhuizing. De huur moest betaald worden, behang, vloerbedekking, etc. Dit huis was een ramp! Deze verhuizing was dus extreem duur.
Naderhand zit je met de afbetalingen die zich opstapelen. dan redt je het gewon niet meer.
waar heeft ze verder sollicitaties lopen?quote:Mijn vriendin wacht nu op het resultaat van een sollicitatie bij de LIDL. Dus ze doet wel iets.
Mijn ouders hebben zelf ook een laag inkomen! Meer kunnen ze niet en dat zal ik ook niet vragen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Solliciteren is wat anders dan de wil om te werken. Je had verdorie werk, je laat je ouders wel je boodschappen betalen, maar vraagt ze niet om een tientje extra voor een treinkaartje. Wat denk je dat Tis zegt als je daar binnenkomt met een: tja, ik zou wel willen, maar ik had geen geld voor een treinkaartje. Je zoekt constant smoesjes en excusen. De sociale dienst heeft de schuld van je belastingschuld, de bank van het feit dat je niet meer veel te rood mag staan en de maatschappij in zijn geheel voor het feit dat heel veel mensen werk vinden, behalve jij en je vriendin. De wil is er niet, in elk geval niet voldoende. En ik ben benieuwd of je tis daarvan wel kan overtuigen.
het is hier zo dat als mensen een huis verlaten, alles weg moet. Ook het behang. Het is een huis uit 1919 dat er verschrikkelijk uitzag! Maar de woningstichting vond het allemaal ok.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:14 schreef jolene het volgende:
[..]
Maar hoe kun je het zover laten komen.
Want als ik dit goed begrijp, heb je dit probleem opgelopen in 2003!!!
Het werkeloos worden? Of waren er daarvoor al schulden??
Sorry, hoor maar als je het geld niet hebt.
Dan maar geen behang?
Dan komt dat later wel...
Misschien eens leren priroiteiten te stellen.
Kijk de kamer van de kleine oke.
Maar van jullie.
Als het huis van een woningstichting is, had je hun aan moeten spreken voor de gebreken.
Dat zou nog mooi worden ook om je ouders om nog meer geld te gaan vragen!!!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:19 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben zelf ook een laag inkomen! Meer kunnen ze niet en dat zal ik ook niet vragen.
TIS weet trouwens al dat ik thuis zit. Zij zijn het ermee eens! Het enige wat ze hebben gezegd is dat wij er niet op achteruit moeten gaan. dat kan nl een probleem voor ze zijn.
En die belastingschuld was echt een fout van de sociale dienst. Wij wisten dat we geen recht hadden op de voorlopige teruggave. De contactpersoon heeft ons vorig jaar gedicteerd hoe we de papieren moesten invullen. Dat was in principe onder dwang.
En ik ken genoeg mensen die ook geen werk vinden. Zelfs geen partime werk, ver onder niveau.
Ik geb het al eerder gezegd: ik wil werken en mijn vriendin wil ook werken. daar ligt het probleem niet. Maar een baan vinden is moeilijker dan je denkt.
Hoewel ik er mijn twijfels bij heb, vind ik eigenljik ook dat dat niet hoeft. Er zijn algemene voorwaarden, je hebt een limiet en die is er ook niet voor niets, en je kunt toch ook problemen verwachten?? Kijk, als dat je houding is naar alles: afwachten en kijken wat het wordt, dan is het niet gek dat je geen werk hebt, veel schulden hebt, niet rond kunt komen, enz.quote:De ABN heeft niet gewaarschuwd! Op geen enkele manier...
en hebben jullie dan ook onder dwang het geld opgemaakt??quote:En die belastingschuld was echt een fout van de sociale dienst. Wij wisten dat we geen recht hadden op de voorlopige teruggave. De contactpersoon heeft ons vorig jaar gedicteerd hoe we de papieren moesten invullen. Dat was in principe onder dwang
Onder dwang? Jaja, dan haal je toch zijn baas erbij of zo? Je kan niet de verantwoordelijkheid blijven afschuiven.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:19 schreef leviathanfd het volgende:
De contactpersoon heeft ons vorig jaar gedicteerd hoe we de papieren moesten invullen. Dat was in principe onder dwang.
Tja, ik heb een beetje het idee dat je je vrienden dan selecteert op 'meepraters', mensen die net zo zielig en getroffen zijn als jijzelf.quote:En ik ken genoeg mensen die ook geen werk vinden. Zelfs geen partime werk, ver onder niveau
Je zegt een hoop ja, maar je doet zo weinig. Mijn moeder van 53 die twintig jaar uit de arbeidsmarkt heeft gelegen heeft ook werk gekregen. Je moet alleen de WIL hebben. Bij mijn moeder kwam die pas toen haar bankrekening fiks slonk en haar dochter (ik, 18 toen, studente) haar niet wilde onderhouden. Pas toen ze besefte dat ZIJ moest werken om haar huis te behouden, hadden haar sollicitaties effect.quote:Ik geb het al eerder gezegd: ik wil werken en mijn vriendin wil ook werken. daar ligt het probleem niet. Maar een baan vinden is moeilijker dan je denkt.
Als het huis onbewoonbaar was, had je er niet ingemogen!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:21 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
het is hier zo dat als mensen een huis verlaten, alles weg moet. Ook het behang. Het is een huis uit 1919 dat er verschrikkelijk uitzag! Maar de woningstichting vond het allemaal ok.
Als we hier niks in hadden geinvesteerd was het zowat onbewoonbaar.
Ik heb via een rechtzaak na 3 (!!!) maanden mijn loon gekregen.
Maar jolene, zeg nou zelf, als je ouders je huur, je schuld en je boodschappen betalen, dan kun je toch om een tientje meer vragen, zodat je geld verdient en de maand erop zelf je boodschappen kan betalen? Ik weet overigens wel waarom TS dat niet doet: die uitkering krijgt hij toch wel.... indien die gestopt zou worden, denk ik dat de wil om te werken ineens enorm stijgt.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:25 schreef jolene het volgende:
[..]
Dat zou nog mooi worden ook om je ouders om nog meer geld te gaan vragen!!!!!
en dat geld waar je wist waar je geen recht op had, hebben jullie dus gewoon gebruikt.
2 maanden 70 euro is geen enorme belastingschuld!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:27 schreef leviathanfd het volgende:
Dat van de voorlopige teruuggave was dwang van de sociale dienst.
Wij hebben vorig jaar 2 maanden een beetje (70 euro per mnd) gehad van de sociale dienst. Die vonden dat we dat van de belasting moesten krijgen en het hun dus terug moesten betalen. Wat doe je dan? Het geld hadden we nodig. Maar ze hebben ons verplicht om dat bij de belasting te vragen.
De belasting dienst heeft hierom nog ekele keren minder prettig contact met de sociale dienst gehad... Daar is dit ook toegegeven.
Het niet gebruiken!!! Het is niet van jou, je wist dat je hierdoor problemen zou krijgen?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:27 schreef leviathanfd het volgende:
Dat van de voorlopige teruuggave was dwang van de sociale dienst.
Wij hebben vorig jaar 2 maanden een beetje (70 euro per mnd) gehad van de sociale dienst. Die vonden dat we dat van de belasting moesten krijgen en het hun dus terug moesten betalen. Wat doe je dan? Het geld hadden we nodig. Maar ze hebben ons verplicht om dat bij de belasting te vragen.
De belasting dienst heeft hierom nog ekele keren minder prettig contact met de sociale dienst gehad... Daar is dit ook toegegeven.
weer een ander!!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:30 schreef leviathanfd het volgende:
In de tijd dat we de belasting moesten betalen, waren we in afwachting van een uitkering. Ik heb zeker 30 keer gebeld en afspraken gemaakt. Er was dus (omdat ik het niet opgegeven heb) een afbetalingsregeling.
We hebben op alle mogelijke manieren geprobeerd de sociale dienst verantwoordelijk te stellen. Ze hebben naderhand wel excuses aangeboden, maar weigerden verder iets te doen.
Ik vind het ongeloofelijk om te horen dat mensen die altijd al gewerkt hebben en je onderhouden hebben.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar jolene, zeg nou zelf, als je ouders je huur, je schuld en je boodschappen betalen, dan kun je toch om een tientje meer vragen, zodat je geld verdient en de maand erop zelf je boodschappen kan betalen? Ik weet overigens wel waarom TS dat niet doet: die uitkering krijgt hij toch wel.... indien die gestopt zou worden, denk ik dat de wil om te werken ineens enorm stijgt.
Sorry, maar hier is die regel er echt... en er moest nog wel meer gebeuren in het huis. Het was echt een krot. 20 jaar geen onderhoud door de bewoners...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
2 maanden 70 euro is geen enorme belastingschuld!
als ik alles zo lees, woon je ook nog eens in een raar gebied, waar allerlei dingen anders zijn dan in de rest van hete land: hoezo MOET het behang eraf? nog noooooit gehoord, wat een onzin!
en zoals iemand anders al zegt: als je er geen geld voor hebt, koop je maar geen behang...kale muren is niet onbewoonbaar hoor, maar soms even noodzakelijk!
Ik kan me de schoonouders ook helemaal voorstellen. Mijn moeder en schoonouders hebben trouwens niet eens de financiële mogelijkheden ons zo te helpen. Als we dat al zouden willen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:33 schreef jolene het volgende:
[..]
Ik vind het ongeloofelijk om te horen dat mensen die altijd al gewerkt hebben en je onderhouden hebben.
Misschien nu zelf schulden krijgen omdat hun zoon en vriending niet met geld om kunnen gaan.
Zie zonodig elke kamer moesten opknappen met verf en behang enz.
Ik kan me de schoonouders voorstellen.
Jullie hebben dit veroorzaakt dus dit is jullie probleem en niet van de ouders of van de gemeenschap.
Lekker makkelijk hoor.
Dus je fraudeert ook nog?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:33 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Sorry, maar hier is die regel er echt... en er moest nog wel meer gebeuren in het huis. Het was echt een krot. 20 jaar geen onderhoud door de bewoners...
De belastingschuld was trouwens opgelopen tot 500 euro... Dat is afbetaald met de teruggave van mijn vriendin, afbetalingen en geld van mijn ouders.
Het leuke is, als de sociale dienst daar achterkomt worden we ook nog gekort op de uitkering!
oftewel, is dus niet goed opgeleverd. in dit geval had je dus wel iemand verantwoordelijk mogen stellen : de verhuurder. mits dat niet gelukt was, had je beter kunnen wachten met onderhoud, als je al van te voren wist dat je het geld niet hadquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:33 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Sorry, maar hier is die regel er echt... en er moest nog wel meer gebeuren in het huis. Het was echt een krot. 20 jaar geen onderhoud door de bewoners...
de sociale dienst is dan ook bedoeld voor primaire levensbehoeften, dus woning en eten. niet voor al het andere, hoe hard het ook mag klinkenquote:De belastingschuld was trouwens opgelopen tot 500 euro... Dat is afbetaald met de teruggave van mijn vriendin, afbetalingen en geld van mijn ouders.
Het leuke is, als de sociale dienst daar achterkomt worden we ook nog gekort op de uitkering!
Dan weten we wat? Dat alweer een ander de oorzaak is voor jouw problemen?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:35 schreef leviathanfd het volgende:
We hebben trouwens ook asbest in de woning!!!
De woningstichting weigert dit weg te halen... Dan weet je hoe het hier zit.
Mijn schoonouders zijn een heel ander verhaal... Mijn vriendin heeft nu nog hele complexen door haar stiefmoeder!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik kan me de schoonouders ook helemaal voorstellen. Mijn moeder en schoonouders hebben trouwens niet eens de financiële mogelijkheden ons zo te helpen. Als we dat al zouden willen.
Mijn ouders hebben dit gedaan zonder dat we het wisten.. dat was niet te stoppen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus je fraudeert ook nog?
Ja dus? Ik ben geestelijk en lichamelijk mishandeld door mijn moeder. Ben ik nu ook zielig of zo?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:36 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Mijn schoonouders zijn een heel ander verhaal... Mijn vriendin heeft nu nog hele complexen door haar stiefmoeder!
Geestelijke mishandeling. Ze werd al op 2 jarige leeftijd gedwongen om af te wassen...
Die mensen zie ik ook liever niet.
Weer een ander de verantwoordelijkheid toeschuiven?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:37 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben dit gedaan zonder dat we het wisten.. dat was niet te stoppen.
kan ik me voorstellen. asbest wat er zit is niet gevaarlijk. pas als je gaat slepen met asbest wordt het een gevaar. als het niet in de weg zit dus lekker laten zitten..quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:35 schreef leviathanfd het volgende:
misschien gaat ts nog zelf naar het toilet, al zou het me niets verbazen als hij dat ook door een ander laat doenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:38 schreef miss_sly het volgende:
is er iets, ook maar iets in je leven waarvoor je zelf verantwoordleijk bent??
een klein dingetje?
iets??
Of zijn dochter.... of is die ook door schuld van anderen verwekt?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
misschien gaat ts nog zelf naar het toilet, al zou het me niets verbazen als hij dat ook door een ander laat doen
dat spreekt elkaar tegenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:39 schreef leviathanfd het volgende:
Mijn vriendin wil niks aan haar ouders vragen. Ze weigeren dat trouwens ook.
Ze hebben altijd gezegd dat we van hun niks hoeven te verwachten. Dus dat hoeft elkaar niet tegen te spreken.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
dat spreekt elkaar tegen
Begrip krijg ik idd niet veel. Er zijn wel mensen die het begrijpen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:39 schreef Sasandra het volgende:
Beste topicstarter, ik weet niet, in de reacties die je hebt gekregen op je topic zie ik niet echt begrip of tips, ik weet niet precies waar je naar op zoek bent, het lijkt eerder alsof je veroordeeld wordt op het feit dat je afhankelijk bent van de sociale dienst, en te weinig geld hebt om te gaan werken. Ik vraag me af of je wel de reacties hebt gekregen die je verwachtte?
Als we allebei werk hebben, krijgen we gesubsidieerde kinderopvang. Dat is nu eenmaal zo in maastricht.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat ik zou doen? Naar de supermarkt gaan en aanbieden om te vakkenvullen. Een gemiddelde 18-jarige verdient 4.80, dus ik zou aanbieden om voor vier euro netto per uur te gaan vakkenvullen elke avond. Dat kan ook in de plaats waar je baan van 28 1/2 uur is. Als ik je vriendin was, zou ik een vriendin zien te regelen waarmee je een deal maakt: ik pas 2 1/2 dag op de jouwe, jij 2 1/2 dag op de mijne. Op die dagen zou ik alles aanpakken wat ik tegenkwam: kippen ruimen, slachtafval verwerken, schoonmaken, thuiszorg, whatever.
nee, maar je laat niet merken dat je naar jezelf kijkt. anderen zijn niet de oorzaak van je probleem, de meeste dingen die je opnoemt kon je rekening mee houden. natuurlijk hebben ze bijgedragen aan je problemen, maar je was er in alle gevallen zelf bijquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:44 schreef leviathanfd het volgende:
Ik snap dat wij de schulden hebben gemaakt. Dat zeker!
Maar mag ik dan geen omstandigheden aangeven hoe ze ontstaan zijn???
Moet ik maar zeggen ik ben een eikel, mijn vriendin een trut?
Wij doen alles fout?
ze vragen er mee te stoppen is toch niet zo'n probleem? ik zelf wil niet eens dat mijn ouders schulden die ik maak afbetalen, dit kan echter ook aan mij liggen. hoe sta je daar zelf tegenover? uit je reacties blijkt in ieder geval niet dat je er een probleem in zietquote:En dat mijn ouders dingen afbetalen daar kan ik ook niks aan veranderen.
werk zoeken, een of meerdere krantenwijken (erbij), eigendommen die niet noodzakelijk zijn en een leuk bedrag opleveren verkopen, bezuinigen op luxe, schuldeisers minder aflossen, thuiswerk zijn zo een aantal dingen die direct in me opkomenquote:Maar als jullie het allemaal zo goed weten en het zoveel beter kunnen, wat zouden jullie doen?
Werk zoeken? Dat doen wij ook. We houden geen rekening met "niveau".
juist! die verantwoordelijkheid heb je, en neem je nu (imho tenminste) onvoldoende, door alles af te schuiven op anderenquote:Maar als je een gezin hebt heb je verantwoordelijkheden. een woning, eten, kleding, etc.
Daar moeten wij ook aan denken.
ik had verhuisd, indien mogelijk, en met de inrichting gewacht totdat mijn budget het zou toelatenquote:Als wij niks hadden uitgegeven aan de verhuizing (ja, want we hadden niks!) hadden we op straat gestaan. Dan hadden we de huur en de borg niet eens kunnen betalen. Welke keuze zouden jullie dan maken? leg dat maar eens uit,.
Dan moet je naar de gemeente en het anders hoger spelenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:35 schreef leviathanfd het volgende:
Ik zou me daar wat minder arrogant opstellen. ' De beste van het team' blijft immers niet thuis van zijn werk om kulredenen!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:59 schreef leviathanfd het volgende:
Maar we gaan nu naar TIS. Ik ben benieuwd...
Ook ik heb zonder werk gezeten.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:39 schreef Sasandra het volgende:
Beste topicstarter, ik weet niet, in de reacties die je hebt gekregen op je topic zie ik niet echt begrip of tips, ik weet niet precies waar je naar op zoek bent, het lijkt eerder alsof je veroordeeld wordt op het feit dat je afhankelijk bent van de sociale dienst, en te weinig geld hebt om te gaan werken. Ik vraag me af of je wel de reacties hebt gekregen die je verwachtte?
alle ellende die je kan verzinnen maak je mee he?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:35 schreef leviathanfd het volgende:
Weet jij hoe star de Sociale Dienst kan zijn? Zeker in TS zijn woonplaats?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Onder dwang? Jaja, dan haal je toch zijn baas erbij of zo? Je kan niet de verantwoordelijkheid blijven afschuiven.
[..]
En ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is. TS en ik hebben bij hetzelfde callcenter gewerkt. Het is inderdaad een onhoudbare situatie geweest op dat moment. Zonder in details te treden. Bedrijf in kwestie hield zich ook niet echt aan de afspraken mbt vrij vragen, werkdruk werd na verloop van tijd dermate hoog dat hij en ik vrij kort na elkaar daar weg hebben moeten gaan. Waarom? Niet per se omdat we dat wilden, maar als we verder daar waren gegaan, we er onderdoor waren gegaan.. En dan ook letterlijk. Mede hierdoor (ook wat andere dingen hierbij buiten beschouwing latende die hier niets mee van doen hebben) heb ik hiervoor een tijd bij een psycholoog gelopen. Reïntegratie heeft ook tegen MIJ gezegd dat ik het nou eens rustig aan moet doen.quote:Tja, ik heb een beetje het idee dat je je vrienden dan selecteert op 'meepraters', mensen die net zo zielig en getroffen zijn als jijzelf.
[..]
Ja hoor, dat weet ik. Maar dat vind ik geen excuus.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:22 schreef knokkels het volgende:
[..]
Weet jij hoe star de Sociale Dienst kan zijn? Zeker in TS zijn woonplaats?
En ik kan je verzekeren dat ik dat niet geloof. En met mij een hoop anderen niet.quote:Hij is niet zielig bezig. Dat even vooropstellen. Ik kan je verzekeren dat Leviathanfd er alles wat in zijn mogelijkheid aan doet om zich uit deze situatie te helpen!
Waarschijnlijk is dit weer zo'n post waar overheen gelezen gaat worden door TS. Ik ben het met je eens, elke zaterdag staan er in de telegraaf tig erotische lijnen. Of in het dorpsblad adresjes waar je zwart kunt gaan poetsen. Of thuiswerk. Maar ja, dat moet je willen he.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:17 schreef caresh het volgende:
Geweldig goed verhaal...
Even offtopic :quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
2 maanden 70 euro is geen enorme belastingschuld!
als ik alles zo lees, woon je ook nog eens in een raar gebied, waar allerlei dingen anders zijn dan in de rest van hete land: hoezo MOET het behang eraf? nog noooooit gehoord, wat een onzin!
en zoals iemand anders al zegt: als je er geen geld voor hebt, koop je maar geen behang...kale muren is niet onbewoonbaar hoor, maar soms even noodzakelijk!
Thuiszorg of schoonmaak valt bij lange na niet in de categorie kutwerk.quote:En nog eens voor de mensen die zeggen dat je zo kunt beginnen in de thuiszorg of de schoonmaak:
WAKKER WORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!! GEEN ENKEL UITZENDBUREAU IN MAASTRICHT (JA, WE ZIJN BIJ ZE ALLEMAAL GEWEEST) HEEFT DEZE BAANTJES!!!! GEEN AANBOD IS GEEN WERK.
Waar zet ik dan dat alles is opgelost? Dit was de intake bij TIS. Ze hebben alleen gezegd dat we een aantal dingen stop moeten zetten. Bij de bank konden ze dat niet los doen, dus hebben we alles stopgezet. dan kunnen we iig de vaste lasten betalen. Lees dus goed: wij hebben alles stopgezet. We gaan weer met acceptgiro's werken.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:27 schreef caresh het volgende:
knap hoor, dat je bij een kennismakingsgesprek, direct geholpen wordt.. want ja.. jij bent vast de enige bij de tis..ik geloof er geen barst van.. de tis werkt niet zo snel, ze gaan eerst een onderzoek doen, hoe jij zo in de shit bent gekomen, wat er allemaal aan ellende open staat, gaan dan gesprekken aan met schuldeisers, om te bemiddelen, en kosten kwijt gescholden te krijgen..maar nee.. bij jou gaat dat allemaal in een half uurtje tijd.. toch wel fijn, om in jouw gemeente te wonen, de soos betaald niets, er is geen werk, je moet de belasting oplichten van de soos, maar.. een sprankje hoop, de tis lost het op in 30 minuten tijd.. is dat effe lekker.. ik kom daar ook wonen, hoef ik nooit meer te werken, en krijg ik alles voor niks.. inclusief een arts die lekkere pillen voorschrijft.. eeuwig vakantie.. en alles wordt voor me geregeld.. incasso's worden ingetrokken.. wat een heerlijke stad waar jij leeft zegVind je het heel erg als ik er absoluut NIETS van geloof?
Die site kennen we. Daar reageert ze ook op. het is alleen moeilijk om er tussen te komen, maar ze probeert wel. Regelmatig.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:45 schreef jolene het volgende:
Jullie wonen toch in maastricht laat je vriendin dit is proberen dan
http://www.observant.unimaas.nl/mededelingen/indexv.htm
lezen. accept-giro is gratis bij abn-amro. storten is overigens naar mijn weet ook gratis bij abn-amro. lijkt me redelijk dat tis dit voorstelt, want op deze manier kan ts zelf bepalen wat het eerst wordt betaald, bijv. huur en vreten ipv allerlei aflossingen en overbodige contractenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:07 schreef caresh het volgende:
ik zeg ook niet dat alles is opgelost.. maar je wordt eerst bekeken voordat ze uberhaupt iets voor je gaan doen...maar bij jullie zal dat ongetwijfeld anders gaan dan bij de rest van het land...en de tis die zegt dat je je inkasso's moet intrekken? jaja.. lijkt me niet dat de tis je alles met een acceptgiro laat betalen, a (swiiing kassa ) zoveel euro per keer aan stortingskosten. Ja dat lijkt mij ook ENORM besparend...en dat lijkt me ook VOORAL iets wat de TIS ook echt besparend vind.. stort het maar meneer.. dan is iedere rekening ineens minimaal 4 euro duurder...
Ik heb je anders nog nooit bij ons gezien... We liggen in de Rechtstraat, kom dan eens langs om je in te schrijven. Ik kan uiteraard niks garanderen, maar ik denk dat mijn collega's je heus willen inschrijven als je gemotiveerd genoeg overkomt. Dus niet meteen beginnen over sociale dienst enz. Dan gaan hier de haren rechtovereind (mensen die een bewijs van inschrijving willen hebben, maar vervolgens niet beschikbaar zijn voor werk helpen we inderdaad niet).quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:17 schreef leviathanfd het volgende:
-knip-
En nog eens voor de mensen die zeggen dat je zo kunt beginnen in de thuiszorg of de schoonmaak:
WAKKER WORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!! GEEN ENKEL UITZENDBUREAU IN MAASTRICHT (JA, WE ZIJN BIJ ZE ALLEMAAL GEWEEST) HEEFT DEZE BAANTJES!!!! GEEN AANBOD IS GEEN WERK.
Precies. Dat is de reden!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
lezen. accept-giro is gratis bij abn-amro. storten is overigens naar mijn weet ook gratis bij abn-amro. lijkt me redelijk dat tis dit voorstelt, want op deze manier kan ts zelf bepalen wat het eerst wordt betaald, bijv. huur en vreten ipv allerlei aflossingen en overbodige contracten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |