Dus voortaan dan maar het motto "schuldig en gestraft, voor de schuld bewezen is" ?quote:Op maandag 10 mei 2004 14:20 schreef Nuoro het volgende:
Het is imo gewoon niet mogelijk om deze lui allemaal op te pakken en te berechten, tevens is het niet mogelijk om al die gasten tot in lengte van dagen te blijven schaduwen.
Mooie redenering niet? We liquideren terroristen, iedereen die geliquideert is, was dus een terrorist. Hekel aan je buurman? Bel 0800-larryliquidquote:Op maandag 10 mei 2004 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus voortaan dan maar het motto "schuldig en gestraft, voor de schuld bewezen is" ?
Een 'potentiele terrorist' noemt men eigenlijk alleen maar zo omdat 'ie gewoon de gelegnheid nog niet heeft gekregen z'n potentieel te verwezenlijken. Dat is alles.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus voortaan dan maar het motto "schuldig en gestraft, voor de schuld bewezen is" ?
jajaquote:Op maandag 10 mei 2004 14:31 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Een 'potentiele terrorist' noemt men eigenlijk alleen maar zo omdat 'ie gewoon de gelegnheid nog niet heeft gekregen z'n potentieel te verwezenlijken. Dat is alles.
Ik vind dat je onze verworvenheden niet kunt beschermen door ze door de WC te spoelen. Oftewel: op het moment dat je dit gaat toepassen heb je geen maatschappij meer die het waard is beschermd te worden.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:20 schreef Nuoro het volgende:
Deze Duitse minister van binnenlandse zaken zou terroristen eigenlijk het liefst liquideren.
Wat vinden wij daarvan?
Wat is je indicatie dat dat gebeurt? Is er al zand aan het afbrokkelen na 11/3? Volgens mij zijn de Europese ministers redelijk eensgezind achter hun Spaanse collega gaan staan.quote:Nog 2 of 3 aanslagen zoals in Madrid en Europa valt als los zand uit elkaar. Anders dan de Amerikanen zullen wij namelijk eerder uit elkaar gedreven worden inplaats van dat we meer een eenheid zullen vormen.
Als ik een logisch gevolg trek uit jouw woorden: kunnen we dan niet beter dubya omleggen? Of ons distancieren van de VS?quote:De war on terrorism van Bush is namelijk niets anders gebleken dan een snelle kweekreactor voor datzelfde terrorisme.
Lijkt me duidelijk: die biedt geen enkele ruimte voor wat jij voorstelt. Internationaal niet, Europees niet, nationaal niet.quote:Maar goed, hoe zit dat met de wet? De Universele rechten v/d mens? Om maar een paar zaken te noemen...
Dat is werkelijk complete onzin... Hoe denk je dat de veiligheidsdiensten aan hun cijfers komen? Die lui worden geschecked en daarna nog vele malen gescheckedalvorens ze het stempel 'potentiele terrorist' opgeplakt krijgen. Niet omdat jij zegt dat 'ie dat is.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooie redenering niet? We liquideren terroristen, iedereen die geliquideert is, was dus een terrorist. Hekel aan je buurman? Bel 0800-larryliquid
Alweer complete lulkoek, maar goed...quote:Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
Alle terroristen van Madrid en 9/11 waren Moslim, dus alle Moslims zijn potentiele terroristen. (vrij naar alle mannen zijn potentiele verkrachters)
De wijsheid van de Door Gunner in Full Metal Jacket: "Door Gunner: Anyone who runs is V.C. Anyone who stands still is well-disciplined V.C. "quote:Op maandag 10 mei 2004 14:32 schreef blieblie het volgende:
Neigt naar Heksenjacht.
Oh, blijf je drijven? Dan ben je een terrorist.
Ja, net als de uitspraken van jouw complete bagger zijn, dat probeer ik je duidelijk te maken. Wat jij zegt is dat een beschuldiging voldoende is voor een doodsvonnis. Gaat compleet in tegen de Basis van ons jurisisch/politieke systeem, de trias politica.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is werkelijk complete onzin... Hoe denk je dat de veiligheidsdiensten aan hun cijfers komen? Die lui worden geschecked en daarna nog vele malen gescheckedalvorens ze het stempel 'potentiele terrorist' opgeplakt krijgen. Niet omdat jij zegt dat 'ie dat is.
Uitstekend plan.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:20 schreef Nuoro het volgende:
Wat vinden wij daarvan?
En waarom vinden wij dat?quote:Op maandag 10 mei 2004 14:41 schreef Bayer het volgende:
[..]
Uitstekend plan.
Over welke verworvenheden heb je het? De wet? Burger strafrecht? Dat is niet van toepassing in oorlogssituaties. Terroristen voeren een oorlog, zij verklaren 'ons' de oorlog. Dat hebben ze ook allang gedaan, me dunkt...quote:Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ik vind dat je onze verworvenheden niet kunt beschermen door ze door de WC te spoelen. Oftewel: op het moment dat je dit gaat toepassen heb je geen maatschappij meer die het waard is beschermd te worden.
Waarom zouden wij hem om moeten leggen..?quote:Als ik een logisch gevolg trek uit jouw woorden: kunnen we dan niet beter dubya omleggen? Of ons distancieren van de VS?
Mja, dan is het meestal al te laat. Met een beetje mazzel heeft 'ie dan zichzelf immers al opgeblazen, maar dan wel met nog een paar honderd anderen. Onschuldige slachtoffers wel te verstaan.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:40 schreef The_Langolier het volgende:
Als het bewezen is dat iemand een actieve terrorist is en zich heeft schuldig gemaakt aan terroristische activiteiten dan mogen ze hem wat mij betreft wel liquideren. Maar dan gaat het meer over doodstraf, en dat is weer een heel andere discussie.
Preventief ruimen.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:46 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En waarom vinden wij dat?
Je moet je eens verdiepen in staten die jouw oplossing al eens geprobeerd hebben, daar lopen de onschuldige slachtoffers in de tientallen millioenen.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:54 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Onschuldige slachtoffers wel te verstaan.
Die zijn er in de vorm van verdragen. Deze gaan bijvoorbeeld ook voor de Nederlandse wetgeving.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:51 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Nada. erzijn ook geen Europese wetten, niks.
En jij moet je misschien eens verdiepen in het onderwerp at hand, zodat je dan tenminste nog enigzins de schijn op kunt houden dat je aan het discussieren bent, inplaats van zoals nu er allerlei zaken bij te halen die met deze specifieke situatie eigenlijk geen ene moer te maken hebben...quote:Op maandag 10 mei 2004 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet je eens verdiepen in staten die jouw oplossing al eens geprobeerd hebben, daar lopen de onschuldige slachtoffers in de tientallen millioenen.
De situatie in Israel is heel anders. Deze terroristen zijn 'loners', ze zijn hier vrijwel altijd zonder aanhang en nimmer in grote groepen. Dat is hun kracht, want daardoor ongrijpbaar, maar het is tevens hun zwakte omdat ze niet -zoals de Hamas- de bescherming van de massa genieten.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:59 schreef sp3c het volgende:
mjah je kan moeilijk mensen af gaan schieten omdat ze misschien eventueel wel is een aanslag zouden kunnen gaan plegen.
Dat kan in Israel omdat het daar een oorlogsgebied is, Israelische politiediensten kunnen nu eenmaal niet eenvoudig bij de huizen van terroristen om die gasten op te pakken of hun huizen te doorzoeken.
Duitsland heeft dit probleem niet en het voorstel is daarmee al belachelijk, hoeveel onschuldige slachtoffers gaan er vallen bij het uitschakelen van die figuren? je kunt ze nu niet meer afschuiven als collateral damage aangezien het de eigen burgerij is ... krijg je strax piloten die eigen familieleden af hebben doodgeschoten.
Tsja, en ik denk van niet, dus dan zal ik ook wel krankzinnig zijn, gelukkig voor jou ben ik geen minister.quote:dit voorstel is gestoord en te krankzinnig voor woorden en ik vrees dat de minister in kwestie dit ook is.
ja ze wonen allemaal in afgelegen hutjes op de hei, dragen lange zwarte jassen en nog langere witte baarden ... zo eenvoudig zit de wereld niet in elkaar.quote:Op maandag 10 mei 2004 15:09 schreef Nuoro het volgende:
[..]
De situatie in Israel is heel anders. Deze terroristen zijn 'loners', ze zijn hier vrijwel altijd zonder aanhang en nimmer in grote groepen. Dat is hun kracht, want daardoor ongrijpbaar, maar het is tevens hun zwakte omdat ze niet -zoals de Hamas- de bescherming van de massa genieten.
ik heb het dan ook niet over in het wilde weg neerschieten, integendeel...
nee gelukkig niet idd, ik moet er niet aan denken om midden in een Nederlandse stad het vuur te openen op Nederlanders ... sterker nog ik zou die opdracht weigeren denk ik, daar is de politie voor.quote:[..]
Tsja, en ik denk van niet, dus dan zal ik ook wel krankzinnig zijn, gelukkig voor jou ben ik geen minister.
Nope, ze wonen niet in hutjes op de hei, maar dat gezellige sociale beeld wat jij hier schetst klopt waarschijnlijk ook niet.quote:Op maandag 10 mei 2004 15:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ze wonen allemaal in afgelegen hutjes op de hei, dragen lange zwarte jassen en nog langere witte baarden ... zo eenvoudig zit de wereld niet in elkaar.
die figuren wonen in woonwijken midden in drukke steden, hebben gewoon vrienden en familie over de vloer en gaan gewoon iedere dag aan het werk.
de blaffende honden zijn niet degene waar je bang voor moet zijn
[..]
nee gelukkig niet idd, ik moet er niet aan denken om midden in een Nederlandse stad het vuur te openen op Nederlanders ... sterker nog ik zou die opdracht weigeren denk ik, daar is de politie voor.
Die figuren die die aanslagen in Madrid hebben gepleegd woonden ook gewoon in ee flatgebouw.quote:Op maandag 10 mei 2004 15:33 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Nope, ze wonen niet in hutjes op de hei, maar dat gezellige sociale beeld wat jij hier schetst klopt waarschijnlijk ook niet.
rellende immamsquote:Welke blaffende honden trouwens? Jah jah en zo? Dat denk ik juist helemaal niet. ik denk dat het wat teruggetrokken figuren zijn die er maar weinig sociale contacten op na houden. Veel te link.
ik kan niet aan iemand afzien waar hij geboren is, ik kan het gokken maar het werkt niet altijd en als ik eerst ga vragen waar meneer vandaan komt kan ik hem net zogoed arresteren ipv liquideren.quote:Enne, ik denk toch echt dat Schilly iets heel anders op het oog heeft dan politie, en dat het vast ook geen 'gewone' millitairen zullen zijn.
Trouwens, Nederlanders..? Eh, denk je dan dat ik het hier al die tijd over Nederlanders heb, autochtoon, danwel allochtoon?
Over immams heb ik het ook niet, en ook niet over puberende snotjochies die met hakenkruizen in de weer zijn.quote:Op maandag 10 mei 2004 15:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die figuren die die aanslagen in Madrid hebben gepleegd woonden ook gewoon in ee flatgebouw.
vrijwel alle kapers van 9/11 hadden een normale baan, sommigen hebben zelfs volledig legaal vlieglessen gevolgd.
[..]
rellende immams
[..]
ik kan niet aan iemand afzien waar hij geboren is, ik kan het gokken maar het werkt niet altijd en als ik eerst ga vragen waar meneer vandaan komt kan ik hem net zogoed arresteren ipv liquideren.
en het zal mij een rotzorg wezen wie meneer Schilly op het oog heeft voor zijn rotklusjes, het idee is krankzinnig en niet uit te voeren, zeker niet in het pacifistische Duitsland.
Ik denk dat jij geen idee hebt van de implicaties wat je hier loopt te promoten, namelijk doodsescaders, liquidatie van verdachten zonder enige vorm van proces, dat is precies hoe je staatsterreur definieerd.quote:Op maandag 10 mei 2004 15:02 schreef Nuoro het volgende:
[..]
En jij moet je misschien eens verdiepen in het onderwerp at hand, zodat je dan tenminste nog enigzins de schijn op kunt houden dat je aan het discussieren bent, inplaats van zoals nu er allerlei zaken bij te halen die met deze specifieke situatie eigenlijk geen ene moer te maken hebben...
O? En als het om een oorlog gaat tegen diezelfde staat, wat is het dan?quote:Op maandag 10 mei 2004 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat jij geen idee hebt van de implicaties wat je hier loopt te promoten, namelijk doodsescaders, liquidatie van verdachten zonder enige vorm van proces, dat is precies hoe je staatsterreur definieerd.
Hmm, kan me niet herinneren dat ik het ooit over jou heb gehad ergens... Vanwaar ineens deze persoonlijke noot?quote:Op maandag 10 mei 2004 15:51 schreef sp3c het volgende:
best hoor schop jij het maar omhoog ... wedden dat ik over een jaar nog steeds niet van plan ben in Nederlandse straten preventief te gaan knallen
ik ben militair, ik zou die liquidatie's in principe uit moeten gaan voeren.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:05 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Hmm, kan me niet herinneren dat ik het ooit over jou heb gehad ergens... Vanwaar ineens deze persoonlijke noot?
Nogmaals, ik denk niet dat het over 'gewone' millitairen gaat. Weet je wat de 'Spetsnaz' is, bijvoorbeeld?quote:Op maandag 10 mei 2004 16:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben militair, ik zou die liquidatie's in principe uit moeten gaan voeren.
een mythequote:Op maandag 10 mei 2004 16:19 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Nogmaals, ik denk niet dat het over 'gewone' millitairen gaat. Weet je wat de 'Spetsnaz' is, bijvoorbeeld?
ja, totaal andere zaak want dat is zoals gezegd oorlogsgebied (zie de eerdere vergelijking met Israel) en daar gelden andere regels.quote:Maar goed, je bent dus millitair. Owkee, dat wist ik niet, maar je zou dus wel naar het MO gaan in het kader van 'The War On Terrorism'? Of dat ook niet?
Jij hebt het over het Liquideren van mensen die verdacht zijn terrorist te zijn. De laatste keer dat Nederland zoiets probeerde was in Atjeh.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:02 schreef Nuoro het volgende:
[..]
O? En als het om een oorlog gaat tegen diezelfde staat, wat is het dan?
Maare.., nee joh, Piet, je hebt helemaal gelijk hoor, je moet gewoon een paar landen in het MO plat gaan gooien omdat je hier in Europa een paar duizend terroristen hebt. Ja, dat helpt. En daar hebben we blijkbaar ook geen en-ke-le moeite mee. Typisch, ergens...
Dat ze binnen de wet opereren.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:31 schreef CeeJee het volgende:
#Wat verwacht je van de politie die de volgende club die ergens in een huisje verschanst zit moeten gaan oppakken ?
omsingelen, keihard 'Kom er nu uit met de handen in de lucht of we schieten!' roepen, schietenquote:Op maandag 10 mei 2004 16:31 schreef CeeJee het volgende:
Er is een wettige basis nodig hoe om te gaan met terroristen die bereid zijn te sterven om een aanslag te plegen. Op dit moment gaapt er een kloof tussen wat de terroristen bereid zijn te doen om het Westen te treffen en wat het Westen bereid is te doen om dat te voorkomen.
Die Spaanse agent die omkwam bij de arrestatie van de terroristen daar was iemand die volgens de bestaande regels opereerde, waarbij de verdachte (tot de schuld bewezen is) met het minimum aan geweld gearresteerd dient te worden. De verdachten hadden andere gedachten en bliezen zichzelf en die agent op. Wat verwacht je van de politie die de volgende club die ergens in een huisje verschanst zit moeten gaan oppakken ?
Really don't think so... http://www.airpower.maxwe(...)86/nov-dec/boyd.htmlquote:Op maandag 10 mei 2004 16:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
een mythe
Oke, dat is feitelijk juist, alleen snap ik je overduidelijke morele bezwaren niet zo goed. Oorlog tegen terroristen is toch hetzelfde of die nu 'hier' of' 'daar' gevoerd word?quote:ja, totaal andere zaak want dat is zoals gezegd oorlogsgebied (zie de eerdere vergelijking met Israel) en daar gelden andere regels.
Nederland en Duitsland zijn momenteel geen oorlogsgebieden dus is de politie daarvoor verantwoordelijk.
]http://www.airpower.maxwell.af.mil/airchronicles/aureview/1986/nov-dec/boyd.html[/quote][/url]quote:Op maandag 10 mei 2004 16:38 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Really don't think so... [url=http://www.airpower.maxwell.af.mil/airchronicles/aureview/1986/nov-dec/boyd.html
ligt eraan, noem er is een paar?quote:Maar goed, anders anti-terreur brigades, Spanje, Itallie, Ierland, ook mythes?
omdat die (burger) slachtoffers in vijandig gebied vallen en zodoende niet de verantwoordelijkheid zijn van het Nederlandse leger maar van de vijandige strijdkrachtenquote:[..]
Oke, dat is feitelijk juist, alleen snap ik je overduidelijke morele bezwaren niet zo goed. Oorlog tegen terroristen is toch hetzelfde of die nu 'hier' of' 'daar' gevoerd word?
Afgezien daarvan, bij een milliaire operatie loop je ook de kans dat er onschuldige (burger)slachtoffers vallen, misschien nog wel veel meer, lijkt me zo.
Als we het over 'potentiele terroristen' hebben, dan hebben we het -volgens mij dan hoor- over mannen die een opleiding in een van de terroristen kampen van OBL en z'n vriendjes hebben gehad. Dat zijn geen opleidingen tot boomchirurg en ook niet tot alternatief tenenkneder, maar dat zijn opleidingen die er speciaal -nogmaals, volgens mij tenminste hoor- op gericht zijn om terroristen te eh, 'maken'. Dit is bekend bij de veiligheidsdiensten, daar zijn dag en nacht mensen mee bezig om die lui in de gaten te houden. Dat is de 'potentiele terrorist' waar ik het hier over heb!quote:Op maandag 10 mei 2004 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat ze binnen de wet opereren.
Ik heb liever terrorisme wat min of meer binnen de perken wordt gehouden, dan een staatsterreur met doodseskaders en liquidaties.
iemand die van plan is terroristische aanslagen te plegenquote:Op maandag 10 mei 2004 16:44 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Of weet jij misschien een betere definitie te geven van wat men bedoeld waneer men het heeft over een 'potentiele terrorist'?
Mensen met een Docteraal Terrorisme aan de HBO voor terreur en Ellende in Hatseflats?quote:Op maandag 10 mei 2004 16:44 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Als we het over 'potentiele terroristen' hebben, dan hebben we het -volgens mij dan hoor- over mannen die een opleiding in een van de terroristen kampen van OBL en z'n vriendjes hebben gehad. Dat zijn geen opleidingen tot boomchirurg en ook niet tot alternatief tenenkneder, maar dat zijn opleidingen die er speciaal -nogmaals, volgens mij tenminste hoor- op gericht zijn om terroristen te eh, 'maken'. Dit is bekend bij de veiligheidsdiensten, daar zijn dag en nacht mensen mee bezig om die lui in de gaten te houden. Dat is de 'potentiele terrorist' waar ik het hier over heb!
Of weet jij misschien een betere definitie te geven van wat men bedoeld waneer men het heeft over een 'potentiele terrorist'?
In ieder geval niet dat ze deze verdachten dan dus maar voor de zekerheid doodschieten. Dat de verdachte in jouw voorbeeld terecht werd verdacht wil niet zeggen dat men het altijd bij het juiste eind heeft.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:31 schreef CeeJee het volgende:
Wat verwacht je van de politie die de volgende club die ergens in een huisje verschanst zit moeten gaan oppakken ?
Men kan ook een wet maken om deze mensen het land uit te zetten, 10 jaar in de cel te zetten..you name it.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:44 schreef Nuoro het volgende:
Als we het over 'potentiele terroristen' hebben, dan hebben we het -volgens mij dan hoor- over mannen die een opleiding in een van de terroristen kampen van OBL en z'n vriendjes hebben gehad. Dat zijn geen opleidingen tot boomchirurg en ook niet tot alternatief tenenkneder, maar dat zijn opleidingen die er speciaal -nogmaals, volgens mij tenminste hoor- op gericht zijn om terroristen te eh, 'maken'. Dit is bekend bij de veiligheidsdiensten, daar zijn dag en nacht mensen mee bezig om die lui in de gaten te houden. Dat is de 'potentiele terrorist' waar ik het hier over heb!
En daarom zijn er zoveel mensen in de VS die onterecht in de dodencel zitten of erger nog, ten onrecht gedood zijn.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is werkelijk complete onzin... Hoe denk je dat de veiligheidsdiensten aan hun cijfers komen? Die lui worden geschecked en daarna nog vele malen gescheckedalvorens ze het stempel 'potentiele terrorist' opgeplakt krijgen. Niet omdat jij zegt dat 'ie dat is.
Nog te zwijgen van de mensen die zijn vrijgesprokenquote:Op maandag 10 mei 2004 21:14 schreef SCH het volgende:
[..]
En daarom zijn er zoveel mensen in de VS die onterecht in de dodencel zitten of erger nog, ten onrecht gedood zijn.
En als er infiltranten zijn, en als verder blijkt dat deze verdachten daadwerkelijk met iets bezig zijn?quote:Op maandag 10 mei 2004 21:38 schreef speknek het volgende:
Ik kan er niet mee zitten als mensen die een terroristische aanslag opeisen geliquideerd worden. Dan nog vind ik het ethisch onjuist als een regering z'n eigen burgers ombrengt, maar ala, ik wil wel een oogje dichtknijpen. Mensen die verdacht worden van terrorisme ombrengen is duidelijk een stap te ver.
Als er bewijzen zijn dat ze aanslagen voorbereiden dan kun je ze oppakken en voor de rechter brengen.....quote:Op maandag 10 mei 2004 22:06 schreef Nuoro het volgende:
Uit die onderzoeken is gebleken dat ze allemaal, stuk-voor-stuk een opleiding in zo'n OBL kamp hebben gedaan. Vervolgens laat men dan mensen infiltrerern en ja verdomd, ze zijn allemaal 24/7 bezig met het beraden van aanslagen.
Omdat TS dat een geil idee vind vermoed ik, geen gedoe met rechten en advokaten, gezien het feit dat ie geheel niet ingaat op discussie vermoed ik dat ie teveel B films heeft gezien waar de hoofdpersoon strijd tegen wrede terroristen die de broer van de held hebben vermoord ofzoquote:Op maandag 10 mei 2004 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als er bewijzen zijn dat ze aanslagen voorbereiden dan kun je ze oppakken en voor de rechter brengen.....
Hoe kun je iets zeker weten zonder bewijzen ?
Jij wilt 'verdachten' liquideren dus ...
Desnoods moet er eerst een wetswijziging komen.......om terrorisme makkelijk aan te pakken..okee..
Waarom is die staatsterreur dan nog nodig ?
Ik ga niet in op de discussie? hmmm? vreemde beschuldiging.quote:Op maandag 10 mei 2004 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat TS dat een geil idee vind vermoed ik, geen gedoe met rechten en advokaten, gezien het feit dat ie geheel niet ingaat op discussie vermoed ik dat ie teveel B films heeft gezien waar de hoofdpersoon strijd tegen wrede terroristen die de broer van de held hebben vermoord ofzo
Het is notabene de Duitse minister van binnelandse zaken die deze uitspraak deed. Blijkbaar overweegt men de mogelijkheden. En dat doe ik dus ook.quote:Op maandag 10 mei 2004 22:20 schreef SCH het volgende:
Het is weer zo'n ontzettend non-item omdat het 1. absoluut niet kan volgens allerlei wetten en verdragen en 2. tegen alles ingaat wat je juist wil bestrijden Je bestrijdt dan terrorisme met terrorisme. Niet zo heel slim lijkt me.
quote:Op maandag 10 mei 2004 22:29 schreef Monolith het volgende:
Tsja het is een beetje het standaard dillema dat zich manifesteert in deze situatie.
(knip)
Nee dat was Joska Fisher, das de minister van Buitenlandse zaken.quote:Op maandag 10 mei 2004 22:59 schreef vererita het volgende:
Is iedereen hier vergeten dat deze minister vroeger een R.A.F. sympatisant was? En de R.A.F. liquideerde ook mensen hoor....
Kijk eens aan. Dat is dan best opmerkelijk... Wist ik niet, nee. zal gelijk eens even gaan zoeken.quote:Op maandag 10 mei 2004 22:59 schreef vererita het volgende:
Is iedereen hier vergeten dat deze minister vroeger een R.A.F. sympatisant was? En de R.A.F. liquideerde ook mensen hoor....
Dat hoeft dus al niet meer zie ik.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:10 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Dat is dan best opmerkelijk... Wist ik niet, nee. zal gelijk eens even gaan zoeken.
Thanks.
PS dat maakt het imo NOG opvallender dat uitgerekend HIJ dan met een dergelijke -toch wel radicale- uitspraak komt.
Parool 08 - 05 - '04quote:Op maandag 10 mei 2004 23:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Overginds zou ik trouwens wel eens een bron willen zien van de bewering van Schilly
Zie het al, interview in Der Spiegel, de journalist in kwestie was te geschokt om nog parole te bieden.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:15 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Parool 08 - 05 - '04
Zoek ze.
Yep, ik las het ook...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij zegt zelfs dat ie tegen de doodstraf is, maar dat ie wel militaire middelen in wil zetten. Hij heeft het dus écht over standrechtelijk neerschieten en het níet voor de rechter laten komen.
Het lijkt mij eerder een neo - nazistisch idee te zijn. Moslimterroristen herkennen? Waaraan?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:03 schreef faustkern het volgende:
Nee, dit is geen goed plan.
trouwens oud nieuws, die Spiegel kwam op 23 april uit.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:07 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Yep, ik las het ook...
Dus je ziet dat ik het niet uit m'n duim zuig.
Hij stelt het zelfs nog bruter dan ik naar aanleiding van dat -overigens korte- stukje in het Parool dacht. Shocking.
Vraag me dan toch af wat 'zij' weten wat 'wij' (nog) niet weten...
quote:Op maandag 10 mei 2004 22:29 schreef Monolith het volgende:
Wanneer is iemand schuldig aan terrorisme? Op het moment dat deze persoon een terroristische daad verricht. Dat houdt dus in dat er potentieel doden dienen te vallen voordat een persoon schuldig kan worden bevonden aan terrorisme. Potentiele terroristen kunnen misschien schuldig worden bevonden aan het beramen van terroristische aanslagen, lid zijn van een terroristische organisatie en dergelijke, maar zulke zaken zijn vaak extreem lastig te bewijzen, zoals enkele recente rechtzaken hieromtrent laten zien.
2 belangrijke zaken die je naar voren brengt.quote:Wordt er gekozen voor het bieden van een meer adequate aanpak van terrorisme, waarbij een van de fundamenten van ons rechtsysteem wordt aangetast of blijven we ondanks deze problematiek toch vasthouden aan dit basisbeginsel?
Mijn reply was ook meer signalerend dan een betoog dat een van beide keuzes goedkeurt. Ik ben absoluut geen voorstander van het aantasten van de rechtsbeginselen in onze samenleving. Naar mijn mening betekent dat juist een overwinning voor terroristen. Julius Ceasar had ook een mooie uitspraak over vrijheden en angst waarvan de exacte bewoording me even ontschoten is. Ik poneer echter louter de stelling dat er een dilemma kan ontstaan tussen enerzijds het handhaven van een van de fundamenten van ons rechtsysteem en anderzijds het bestrijden van terrorisme. Op dit moment is dit in Nederland nog niet het geval aangezien we nog geen echte confrontatie hebben gehad met terroristische activiteiten. De vraag is echter hoe dit zal verlopen vanaf het moment dat / als er terroristische aanslagen plaatsvinden in Nederland.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
2 belangrijke zaken die je naar voren brengt.
Op het bovenstaande: Dit geld niet alleen voor terrorisme. Ook bij moord, verkrachting, mishandeling e.d. kan je pas naderhand straffen. Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar het principe dat je een straf oplegt na een criminele daad is toch helemaal niet een onderwerp van discussie? Je straft personen die de wet overtreden. Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar dan zit je bij het dtrafrecht op de verkeerde plaats; dat moet je op andere punten aanpakken. Ook potentiele terroristen is een gevaar, maar je kan potentiele criminelen niet veroordelen alsof ze het al gedaan hebben. Zo werkt het niet, en zo hoort het ook niet te werken.
Komen we gelijk bij het onderstaande: Hoever wil je gaan om terrorisme te voorkomen. Hoeveel Westerse vrijheden, beschaving en rechten wil je opgeven om diezelfde Westerse vrijheden te beschermen tegen terrorisme? Bij die afweging wordt vaak geroepen dat et noodzakelijk is om terrorisme tegen te gaan, maar is dat niet een beetje naief? Denk je dat door het afknallen van potentiele terroristen we het tegenhouden? Creeer je met dit soort arrogante en mensenrechten-ondermijnende acties niet een grotere voedingsbodem voor potentiele terroristen, naast alle andere terroiristen die je niet hebt afgeknald?
Dat begreep ik ja. Ik stelde gewoon aan de hand van de door joouw genoemde zaken veel vragen waarin mijn mening vrij duidelijk naar voren kwam.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn reply was ook meer signalerend dan een betoog dat een van beide keuzes goedkeurt.
Misschien, misschien ook niet...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:30 schreef Sidekick het volgende:
Creeer je met dit soort arrogante en mensenrechten-ondermijnende acties niet een grotere voedingsbodem voor potentiele terroristen, naast alle andere terroiristen die je niet hebt afgeknald?
Misschien, misschien ook niet...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:51 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Misschien, misschien ook niet...
Je kunt ook de andere kant op redeneren. hoeveel terroristen krijg je erbij als hier (in Europa) nog een paar succesvolle aanslagen plaats vinden? Is het dan niet nog aantrekkelijker voor terroristen om hier ook naar toe te komen?
Verder, wat gebeurd er met onze maatschapij? Ik heb het reeds gezegd, Europa is geen VS. De kans dat het hele zaakje hier als een kaartenhuis in elkaar lazert lijkt me zeker niet ondenkbaar.
Nog een punt is, hoeveel steun denk je dat extreme politieke partijen zullen krijgen als dit ooit werkelijk gebeurd? Kun je dan garanderen dat er over 10 jaar nog een democratie is zoals wij die momemnteel kennen?
Een laatste, wat te denken als de publieke opinie in de VS radicaal omslaat en er echt een zooi smerigheid bovenkomt daar? Kun jij in de toekonst kijken en zeker weten dat dit nooit gebeurd? Dat alles gegaan is zoals de officials ons voorhouden? En stel je dan de woede eens voor in het MO.
Dat is uiteraard je goed recht op een discussieforum.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat begreep ik ja. Ik stelde gewoon aan de hand van de door joouw genoemde zaken veel vragen waarin mijn mening vrij duidelijk naar voren kwam.
Denk je dat terrorisme niet meer plaatsvind als je als staat dit soort dingen gaat doen?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:51 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Je kunt ook de andere kant op redeneren. hoeveel terroristen krijg je erbij als hier (in Europa) nog een paar succesvolle aanslagen plaats vinden? Is het dan niet nog aantrekkelijker voor terroristen om hier ook naar toe te komen?
Wat gebeurt er met onze maatschappij als je de rechtsstaat afschaft?quote:Verder, wat gebeurd er met onze maatschapij? Ik heb het reeds gezegd, Europa is geen VS. De kans dat het hele zaakje hier als een kaartenhuis in elkaar lazert lijkt me zeker niet ondenkbaar.
Engelandquote:Nog een punt is, hoeveel steun denk je dat extreme politieke partijen zullen krijgen als dit ooit werkelijk gebeurd? Kun je dan garanderen dat er over 10 jaar nog een democratie is zoals wij die momemnteel kennen?
Ja, het is ook maar net hoe je dat invult natuurlijk. En dat is niet zomaar een woordspelletje...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik denk alleen aan dat er meerdere manieren zijn om terrorisme te stoppen, en dat "jouw" manier ook geen zekerheid biedt om bovenstaande vragen te ontzenuwen, en dat terwijl er we zekerheid bestaat over het offer wat je moet maken, namelijk een ondermijning van de rechtstaat.
Jawel, want terrorisme is nooit helemaal uit te roeien, daar geloven alleen de Amerikanen in volgens mij. Ik maak me wat dat betreft geen enkele illusie. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar niets hoeft te doen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 01:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je dat terrorisme niet meer plaatsvind als je als staat dit soort dingen gaat doen?
Dat was ik niet van plan. Zie post hierboven. Maar wat gebeurd er met de rechtsgelijkheid binnen diezelfde rechtstaat als we niets doen? Wat als er een aantal zeer extremistische partijen op het politieke toneel verschijnen terwijl we dan inmiddels een paar aanslagen verder zijn? Speculatie, I know, misschien ook niets dan ongeronde angst, wie zal het zeggen?quote:Wat gebeurt er met onze maatschappij als je de rechtsstaat afschaft?
Yep, allemaal waar. Maar 'de vijand' was nog nooit zo talrijk, zelfs al is 'ie dat in werkelijkheid niet echt... Capice?quote:Engeland
Frankrijk
Nederland
Belgie
Italie
Spanje
allemaal landen met de nodige ervaring met terrorisme, RAF, RMS, IRA, CCC, ETA noem maar op, deze democratien zijn alleen maar sterker geworden van de aanval op de democratie, omdat we inzagen hoe belangrijk de democratie is.
Oef, en dat nog zonder dat er 1 aanslag in Duitsland geweest is.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 01:58 schreef Nuoro het volgende:
Overigens is ruim 64% van de mensen die de enquete op de site waar dat artikel met Schily staat nvulden, het met z'n uitspraken eens. Bijna 32% is het oneens en slechts 4% heeft geen mening.
http://www1.spiegel.de/ac(...)oteid=2264&x=136&y=7
Toch opmerkelijk.
Ze beramen aanslagen. Volgens mij zijn er voldoende juridische middelen om ze te veroordelen. Uiteraard kan dat niet met informatie van de veiligheidsdienst, wat ik wel goed vind, maar na een tip kan de politie binnenvallen waarna bewijzen worden verzameld. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 10 mei 2004 22:06 schreef Nuoro het volgende:
Vervolgens laat men dan mensen infiltrerern en ja verdomd, ze zijn allemaal 24/7 bezig met het beraden van aanslagen.
Juridisch gezien is er echter geen mogelijkheid om ze op te pakken en te veroordelen.
Misschien een kwestie van misbruik maken van hoog opgelaaide angstgevoelens onder de bevolking voor politiek gewin?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 01:58 schreef Nuoro het volgende:
Overigens is ruim 64% van de mensen die de enquete op de site waar dat artikel met Schily staat nvulden, het met z'n uitspraken eens. Bijna 32% is het oneens en slechts 4% heeft geen mening.
Toch opmerkelijk.
Jepquote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Misschien een kwestie van misbruik maken van hoog opgelaaide angstgevoelens onder de bevolking voor politiek gewin?
Angstgevoelens kunnen het rationeel denken sterk beinvloeden. Dus dat veel mensen nu zo denken zegt niks over de juistheid van deze keus. Als je al kunt spreken over juistheid bij zo'n 'moreel dilemma'.
niet bepaaldquote:Op maandag 10 mei 2004 23:10 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Dat is dan best opmerkelijk... Wist ik niet, nee. zal gelijk eens even gaan zoeken.
Thanks.
PS dat maakt het imo NOG opvallender dat uitgerekend HIJ dan met een dergelijke -toch wel radicale- uitspraak komt.
Sjaquote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet bepaald
hij wil de goede oude zaak gewoon weer oppakken, kan die z elf besluiten wie terroristen zijn en ze af laten schieten.
Tja, het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat je terroristen moet afknallen zonder de consequenties te weten.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 01:58 schreef Nuoro het volgende:
Toch opmerkelijk.
Toch ook wel vreemd dat iedereen moord en brand over die foto's uit Irak schreeuwt maar dat er wel zoveel mensen met zo'n absurde stelling eens zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat je terroristen moet afknallen zonder de consequenties te weten.
Dat moord en brand schreeuwen over Irak is voornamelijk om lekker de VS te bashen omdat men Bush niet kan uitstaan. Als Clinton hetzelfde had gedaan als Bush was IMHO het hele gerel een stuk minder geweestquote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:35 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Toch ook wel vreemd dat iedereen moord en brand over die foto's uit Irak schreeuwt maar dat er wel zoveel mensen met zo'n absurde stelling eens zijn.
'gevangenen martelen' en ' terroristen liquideren' impliceren duidelijk verschillende situaties. Het eerste suggereerd een situatie waarbij voor pervers plezier, wraak of ter ondervraging moedwillig mensen worden gepijnigd of vernederd. Het tweede impliceert dat mensen die bereidt zijn onschuldige slachtoffers te maken om hun 'doel te bereiken' onschadelijk worden gemaakt. Het eerste lijkt dan ook geen echt doel te dienen, terwijl het tweede juist tot doel heeft het voorkomen van aanslagen en de veiligheid van niet terroristische burgers garanderen. Als er gezegd zou zijn dat gevangen stevig ondervraagd zijn om informatie los te krijgen over op handen zijnde aanslagen denk ik dat er al 'positiever' op zou zijn gereageerd.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:35 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Toch ook wel vreemd dat iedereen moord en brand over die foto's uit Irak schreeuwt maar dat er wel zoveel mensen met zo'n absurde stelling eens zijn.
Deze mensen zitten vast omdat ze verdacht zijn, die worden mishandeldquote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
'gevangenen martelen' en ' terroristen liquideren' impliceren duidelijk verschillende situaties. Het eerste suggereerd een situatie waarbij voor pervers plezier, wraak of ter ondervraging moedwillig mensen worden gepijnigd of vernederd. Het tweede impliceert dat mensen die bereidt zijn onschuldige slachtoffers te maken om hun 'doel te bereiken' onschadelijk worden gemaakt. Het eerste lijkt dan ook geen echt doel te dienen, terwijl het tweede juist tot doel heeft het voorkomen van aanslagen en de veiligheid van niet terroristische burgers garanderen. Als er gezegd zou zijn dat gevangen stevig ondervraagd zijn om informatie los te krijgen over op handen zijnde aanslagen denk ik dat er al 'positiever' op zou zijn gereageerd.
Dat snap ik. Ik stel alleen dat de woordkeuze van 'terroristen liquideren' ten opzichte van 'gevangenen martelen' het voor veel mensen een stuk acceptabeler maakt. In feite gaat het in beide gevallen echter om het behandelen van verdachten in strijd met de mensenrechten.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze mensen zitten vast omdat ze verdacht zijn, die worden mishandeld
TS steld voor mensen die verdacht zijn ergens met een nekschot ofzo te liquideren
Nee, ik stel voor om mensen die vrijwillig besloten hebben om terrorist te worden en die letterlijk de oorlog verklaren tegen iedereen die niet volgens hun religieuze standaard leeft, uit te schakelen. Voordat ze de gelegenheid hebben om hun plan -waarbij het vooral gaat om mensen zomaar op te blazen- ten uitvoer te brengen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze mensen zitten vast omdat ze verdacht zijn, die worden mishandeld
TS steld voor mensen die verdacht zijn ergens met een nekschot ofzo te liquideren
maar dat doe je zonder een rechtszaak, hoor en wederhoor, alleen de beschuldiging door een inlichtingendienst is voor jouw voldoende.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:57 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Nee, ik stel voor om mensen die vrijwillig besloten hebben om terrorist te worden en die letterlijk de oorlog verklaren tegen iedereen die niet volgens hun religieuze standaard leeft, uit te schakelen. Voordat ze de gelegenheid hebben om hun plan -waarbij het vooral gaat om mensen zomaar op te blazen- ten uitvoer te brengen.
en hoe stel je dat vast? Hij staat onder het kopje "terreur en aanslagen" in de gouden gids?quote:Ik weet zelf donders goed waarom ik hier voor ben, en dat heeft eigenlijk alles met bescherming van de rechtstaat en de democratie te maken. Iemand die "gekozen" heeft terrorist te zijn,
Ik ben geen moralist, en wens er ook niet voor uitgemaakt te worden, Ik wijs je op het rechtsbeginsel. Als er iemand een drammende kortzichtige moralist is ben jij dat wel.quote:Maar veel plezier nog verder met de moralist uit hangen. What's next overigens? Syrie, of toch eerst Iran maar even doen?
minister fischer trouwens ook........quote:Op maandag 10 mei 2004 23:12 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat hoeft dus al niet meer zie ik.
Ligt er aan...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:44 schreef vererita het volgende:
minister fischer trouwens ook........
zo zie je maar weer, eerst terrorist, daarna minister zelfs
mag je ze dan nog liquideren?
Hmmm.., het valt me op dat de meesten links danwel moslim zijn, is dat toeval? Nee hè?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:09 schreef gtotep het volgende:
Schurk sjeik Jasmin is opgeruimd.
In de hele wereld lopen er vele van dit soort schurken.
Als er bv van de VN een soort commando-dienst was wie moesten ze dan allemaal uit de weg ruimen.
Mijn verlanglijstje:
1:Karadzic en kliek
2:Mladic en kliek
3:Zjierinofskie en kliek
4:Mullah krekar en kliek
5:Osama bin laden en kliek
6:Arafat en kliek
7:Sharon en kliek
8:Abu jah jah en kliek
9:Moegabe en kliek
10:de baas in wit-rusland en kliek
11:Khadaffie en kliek
12:Saddam en kliek
13:Assad`s zoon en kliek
14:De ayatoola`s van Iran plm 10
15:stuk of wat in albanie
16:stuk of wat in kosovo
17:stuk of wat in servie
18:Castro en kliek
19:stuk of wat in columbia
20:stuk of wat op antillen
21:stuk of wat op haiti
22:stuk of wat in suriname
23:stuk of wat in indonesie
24:stuk of wat op philepijnen
25:enkele tientallen in diverse afrikaanse landen.
26:stelletje eta figuren
27:dominee Paislie en kliek
28:ira kliek
29:de 2 oude stijfkoppen op cyprus
30:niet te vergeten de Noord-korea kliek.
Laat dit stelletje uitmoorden door een commandoteam onder supervisie van de VN.
Als deze gasten van het wereld(lees strijd)toneel verdwenen zijn is volgens mij de wereld een stuk veiliger.
Misschien komen er snel voor elke genoemde enkele nieuwe schurken, deze ook razend snel om zeep helpen, misschien nog een derde ronde maar daarna knapt het volgens mij vast en zeker op.
Dit soort plannen wordt nooit uitgevoerd.
Waarom niet : GROTE HONDEN BIJTEN ELKAAR NIET.
En voor de grappenmakers, begin maar te roepen dat Bush er ook bij hoort.
Voor de serieuze reageerders, vul het lijstje aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |