Daar zou ik mee kunnen leven.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:42 schreef Plato1980 het volgende:
Beiden zijn gewoon foute figuren die er alleen maar op uit zijn om te provoceren.
Met de koppen tegen elkaar slaan zou een uitstekend idee zijn lijkt me.
In de naam van Allah, de Erbarmelijke, de Genadeloze (Salaam oe'aleikoem Warahamtoeh Allah wabaraktoeh).quote:Op zondag 9 mei 2004 14:18 schreef R@b het volgende:
Kleinzielige reacties zowel van Jajah alswel van Dittrich en consorten. Een Arabische fascist laat zich wegjagen, voelt zich beledigd, en Theo heeft het gedaan.
Ook kenmerkend dat Theo een varken wordt genoemd. Westerlingen zijn bij voorbaat toch al lager dan varkens en honden zou je denken, voor Arabisch/islamitische grootdenkers als Jahja en zijn vazallen.
Theo heeft er ook een stuk over op zijn eigen site
http://www.theovangogh.nl/aboujahjah_2.html
Wie begon er nu eigenlijk??quote:Op zondag 9 mei 2004 19:46 schreef Oosthoek het volgende:
Jahjah misbruikt zijn vrijheid van meningsuiting net zo goed als Van Gogh. Het verschil is dat Abou er niet mee kan omgaan.
Ik snap niet dat het voor jouw een taboezone is. Net als Dyab en Jahjah maak ik gewoon gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. Daarbij is het relevant omdat Dyab zijn opvattingen als enigste goed te vergelijken zijn met de opvattingen van de Nazi's omdat ze even erg zijn en iedereen dergelijke situaties niet meer wil meemaken. het is dus een goede vergelijking.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:50 schreef schatje het volgende:
En ja hoor, de WOII wordt er weer bijgehaald.
Als jij over beginnen loopt te zeuren dan zitten we terug op basisschool niveau. Jahjah misbruikt zijn vrijheid van meningsuiting om zieltjes van moslims te winnen die zichzelf in de slachtofferrol duwen, Van Gogh geilt op publiciteit en heeft wellicht een hekel aan moslims, weet ik veel.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:49 schreef schatje het volgende:
Wie begon er nu eigenlijk??
Van Gogh ja. Hij begon ordinair te blèren.
Wat natuurlijk subjectief totenmet is.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:05 schreef Overlast het volgende:
Is goed voor jahjah.
Het zijn allebei provocateurs, Van Gogh wint deze ronde echter
Wel van een duidelijke zwakte als Jahjah de discussie weigiert aan te gaan. Het is immers relatief gemakkelijk om Van Gogh op z'n nummer te zetten, maar hij faalt.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:05 schreef Ype het volgende:
Wat natuurlijk subjectief totenmet is.
Tevens is er helemaal geen sprake van winst in deze lijkt me.
Een discussie die begint met ordinair gescheld lijkt me niet nuttig om te voeren.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:07 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Wel van een duidelijke zwakte als Jahjah de discussie weigiert aan te gaan. Het is immers relatief gemakkelijk om Van Gogh op z'n nummer te zetten, maar hij faalt.
Mja...quote:Op zondag 9 mei 2004 20:07 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom vond Dittrich het trouwens niet onbeschoft dat Van Gogh werd verwijderd ?
Ach, dat geldt allemaal in even sterke mate voor Jahjah en de AEL zelf. Toch zou Van Gogh als discussieleideider die termen waarschijnlijk niet gebezigd hebben over Jahjah. Daarbij kun je niet altijd iedereen die jou niet bevalt maar laten verwijderen.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mja...
Ik kan best begrijpen dat sommigen een persoon als Van Gogh niet accepteren. Zijn recentste uitspraken maken duidelijk dat hij niet echt redelijk is. Wellicht was het beter geweest om te proberen een discussie aan te gaan, maar de reputatie van Van Gogh gezien, kan ik wel begrijpen dat een islamitische groep hem niet wil hebben.
Spijker -- Kopquote:Op zondag 9 mei 2004 20:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Daarbij kun je niet altijd iedereen die jou niet bevalt maar laten verwijderen.
Probeer ze uit zou ik zeggenquote:Op zondag 9 mei 2004 20:41 schreef sanniejj het volgende:
Abu Jahjah laat zich wel heel erg kennen. En jezus zijn dat nou zijn bodyguards.. een papzak die denkt dat hij breed is en nog een ander spillepootje. Hij heeft niet eens echte bodyguards
Ja dat was al een maand geleden op z'n website en in z'n coloms, waarin hij ook zijn redenen motiveerde. Maar ondertussen blijf jij "Wir haben es nicht gewußt" roepen en probeer je Theo van Gogh te demoniseren.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Wie demoniseerd wie nu eigenlijk? Zwaktebod hoor, om een discussiepartner met de nazi's ete vergelijken.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:58 schreef the.moderator het volgende:
Maar ondertussen blijf jij "Wir haben es nicht gewußt" roepen en probeer je Theo van Gogh te demoniseren.
Waarom zou je een terrorist een pooier willen noemen? Ten tweede, waarom wil Van Gogh uberhaupt in debat met een bewezen terrorist?quote:Je mag tegenwoordig zelfs op Fok! een gewezen terrorist ook al geen pooier van Allah meer noemen?
Misschien om zijn ware aard te laten zien? Dittrich en die Pvda-er waren te druk bezig met de reet van die fundementalist te likken.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:01 schreef Sidekick het volgende:
Waarom zou je een terrorist een pooier willen noemen? Ten tweede, waarom wil Van Gogh uberhaupt in debat met een bewezen terrorist?
Ja, dat is een goede insteek ja. Maar een debat noem ik meer dan iemand te beledigen.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Misschien om zijn ware aard te laten zien?
Dittrich heeft de belediging van Van Gogh bekritiseerd, wat ik niet fundamentalisme-likken zou noemen.quote:Dittrich en die Pvda-er waren te druk bezig met de reet van die fundementalist te likken.
Waarom zou je een ongelovige een hond willen noemen en homo's lager dan varkens?quote:Op zondag 9 mei 2004 21:01 schreef Sidekick het volgende:
Waarom zou je een terrorist een pooier willen noemen?
Om hem op de man af te kunnen vragen; "Wie Dyab Abou Jahjah werkelijk is" en "Wat hij als Hezbollah-strijder van 1988 tot 1991allemaal in Libanon heeft uitgespookt?" bijvoorbeeld!quote:Ten tweede, waarom wil Van Gogh überhaupt in debat met een bewezen terrorist?
Dat was dus ook (serieus) de andere discussieleider..quote:Op zondag 9 mei 2004 21:13 schreef Posdnous het volgende:
Je kunt net zo goed Georgina Verbaan nemen.
Hahahaquote:Op zondag 9 mei 2004 21:14 schreef robh het volgende:
[..]
Dat was dus ook (serieus) de andere discussieleider..
Pardon?quote:Op zondag 9 mei 2004 19:09 schreef Ype het volgende:
Enorm kinderachtig van Van Gogh, maar 'zo is hij nou eenmaal'.
Lees het verslag eens goed manquote:Op zondag 9 mei 2004 19:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Pardon?quote:Op zondag 9 mei 2004 20:27 schreef Chadi het volgende:
In debat met een dronken eikel zeker. Laat hem maar eerst afkicken van zijn drankverslaving.
Dat idee heb ik nu altijd bij Jahjah. Maar ik vind het zwak om een discussie te ontlopen. Dat hyperagressieve vrouwelijke bestuurslid van de AEL wilde onlangs ook al niet in discussie met Naftaniel, omdat hij een ''zionistische spreekbuis'' zou zijn. (Het kan ook Nabil M. zijn geweest.)quote:Op zondag 9 mei 2004 21:47 schreef Meh7 het volgende:
Goede actie van Jahjah, ik begin hem steeds meer te mogen. Met zulke varkens moet je uberhaupt niet in discussie gaan.
Er zijn genoeg mensen die "hun bek opentrekken", hoor, maar het is wel heel goed mogelijk dat het niet geluiden zijn waar jij het mee eens bent. Theo van Gogh beledigt en stigmatiseert, dat is niet zeggen waar het op staat, dat is gewoon onzin verkondigen.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:50 schreef hardstyle4ever het volgende:
En inderdaad....het klinkt soms bot maar wel de realiteit omdat NIEMAND zijn bek WEL los durft te trekken....
Jij bent dus een man van allochtone afkomst die het niet meer ziet zitten in zijn leven en dus steun krijgt bij zijn kamaraden van de AEL......quote:Op zondag 9 mei 2004 21:47 schreef Meh7 het volgende:
Goede actie van Jahjah, ik begin hem steeds meer te mogen. Met zulke varkens moet je uberhaupt niet in discussie gaan.
Daar zie ik ook het nut niet van in. Dat jij jezelf vergelijkt met Jahjah is merkwaardig.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:07 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Waarom zou je een ongelovige een hond willen noemen en homo's lager dan varkens?
Was hij nu pooier, of was hij nu een terrorist dan?quote:[..]
Om hem op de man af te kunnen vragen; "Wie Dyab Abou Jahjah werkelijk is" en "Wat hij als Hezbollah-strijder van 1988 tot 1991allemaal in Libanon heeft uitgespookt?" bijvoorbeeld!
Geloof me, dát zegt niet per se dat hij ook slim is.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:56 schreef hardstyle4ever het volgende:
Mag ik je er even op wijzen dat de heer van Gogh buitengewoon hoog begaafd is?
Mag ik hier hartelijk om lachen ?quote:Op zondag 9 mei 2004 21:56 schreef hardstyle4ever het volgende:
[..]
Mag ik je er even op wijzen dat de heer van Gogh buitengewoon hoog begaafd is?
Als je met van Gogh wil discussieren kan je net zo goed naar de AA gaan heb je tenminste een grotere groep.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:47 schreef Meh7 het volgende:
Ik lach ook om de rest van de post.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:59 schreef Johan_de_With het volgende:
Mag ik hier hartelijk om lachen ?
Rob Oudkerk?quote:Op zondag 9 mei 2004 21:56 schreef hardstyle4ever het volgende:
Er is er maar 1 die alles weet over kutjes, alles over coke, alles over drank, alles over de islam, en zeer zeker ook alles weet over onze cultuur. En dan ONZE met hoofdletters.........
O ja, laten we hen prijzen!quote:Op zondag 9 mei 2004 21:50 schreef hardstyle4ever het volgende:
[..]
In feite zijn wij allemaal lafaards....allemaal.....
Behalve Pim......en natuurlijk Theo....![]()
He, die titel is gereserveerd.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:10 schreef MrBean het volgende:
[..]
O ja, laten we hen prijzen!
De Grote Leiders!
![]()
Ow?quote:Op zondag 9 mei 2004 22:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
He, die titel is gereserveerd.
Mja, maar over een lekkere douche nemen en z'n dikke lijf inzepen weet 'ie dan weer beduidend minder...quote:Op zondag 9 mei 2004 21:56 schreef hardstyle4ever het volgende:
Er is er maar 1 die alles weet over kutjes, alles over coke, alles over drank, alles over de islam, en zeer zeker ook alles weet over onze cultuur. En dan ONZE met hoofdletters.........
Hoe kan iets interessant zijn wanneer je het antwoord al kunt aan zien komen ?quote:Op zondag 9 mei 2004 22:22 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Anyway, ik had eigenlijk veel liever willen horen hoe Jahjah denkt over het feit dat de AIVD de NL tak van het AEL eens nader onder de loep wil nemen. Dat lijkt me persoonlijk toch echt een stuk interessanter allemaal.
De AIVD is het werktuig van een zekere buitenlandse geheime dienst? Waarna Abu zal wijzen op de apparatuur geleverd door dat bepaalde land dat [i]gebugged[/u] is?quote:Op zondag 9 mei 2004 22:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe kan iets interessant zijn wanneer je het antwoord al kunt aan zien komen ?
Ow, dus jij weet het?quote:Op zondag 9 mei 2004 22:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe kan iets interessant zijn wanneer je het antwoord al kunt aan zien komen ?
Hij heeft niets gezegd. Maar ik zal niet perplex naar mijn dagblad staren wanneer blijkt dat dit een opzetje is van ''anti-Islamitische elementen'', uiteraard gesteund door een geheimzionnige buitenlandse belangengroep.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:28 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Ow, dus jij weet het?
Nou, ben benieuwd... Wat zei 'ie precies?
In welke zin vergelijk ik mijzelf dan met Abou J. ?quote:Op zondag 9 mei 2004 21:58 schreef Sidekick het volgende:
Dat jij jezelf vergelijkt met Jahjah is merkwaardig.
Allebeiquote:Was Is hij nu pooier van Allah, of was hij nu een terrorist dan?
Autobommetje dan maar?quote:Op zondag 9 mei 2004 21:47 schreef Meh7 het volgende:
Met zulke varkens moet je uberhaupt niet in discussie gaan.
Nu je het voorsteltquote:Op zondag 9 mei 2004 22:36 schreef Bayer het volgende:
Autobommetje dan maar?
Of een zelfmoordaanslag?![]()
Nou ja, je probeert je eigen uitspraak te rechtvaardigen door naar Jahjah te wijzen.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:33 schreef the.moderator het volgende:
[..]
In welke zin vergelijk ik mijzelf dan met Abou J. ?
Pooier van Allah, hoe moet ik dat zien, en heb je er een onderbouwing gestoeld met feiten voor?quote:[..]
Allebei
Kijk, daarom juist! Ik had het van HEM willen horen!quote:Op zondag 9 mei 2004 22:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hij heeft niets gezegd. Maar ik zal niet perplex naar mijn dagblad staren wanneer blijkt dat dit een opzetje is van ''anti-Islamitische elementen'', uiteraard gesteund door een geheimzionnige buitenlandse belangengroep.
Ga door.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:43 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Kijk, daarom juist! Ik had het van HEM willen horen!
Waarom? Nou stel je het volgende eens voor; ene Paul Cliteur is nog niet zo lang geleden door de AIVD op het matje geroepen en krijgt te horen dat ie misschien beter kan ophouden met z'n geprovoceer, terwijl de zoon van een voormalig lid (AIVD was BVD) ondertussen nog 10 keer erger tekeer gaat.
Dat vind ik op een bepaalde manier al best wel komisch, helemaal als diezelfde van Gogh dan aan Jahjah had gevraagd wat 'ie van dat op handen zijnde onderzoek vind.
Of ben ik nu te kinky bezig?
Nou, dat is niet waar, hoor. Cliteur heeft verklaard dat hij zich bedreigd voelde, wat waar kan zijn maar geen aanwijzingen voor zijn, en stopte daarom iets eerder dan gepland, hij wilde namelijk al snel stoppen, op. De AIVD heeft niemand op het matje geroepen.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:43 schreef Nuoro het volgende:
Waarom? Nou stel je het volgende eens voor; ene Paul Cliteur is nog niet zo lang geleden door de AIVD op het matje geroepen en krijgt te horen dat ie misschien beter kan ophouden met z'n geprovoceer, terwijl de zoon van een voormalig lid (AIVD was BVD) ondertussen nog 10 keer erger tekeer gaat.
Heb jij er specifiek een probleem mee dat jouw telefoon wordt afgeluisterd door "De niet nader genoemde Organisatie" en via Echelon ook door de CIA?quote:Op zondag 9 mei 2004 22:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
De AIVD is het werktuig van een zekere buitenlandse geheime dienst? Waarna Abu zal wijzen op de apparatuur geleverd door dat bepaalde land dat [i]gebugged[/u] is?
Ja, ik wel. Maar, mocht het je ontgaan zijn, het was een poging te bedenken wat onze Libanees mogelijk zou zeggen op het feit dat de AIVD zijn clubje met moslimpubers gaat controleren.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:53 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Heb jij er specifiek een probleem mee dat jouw telefoon wordt afgeluisterd door "De niet nader genoemde Organisatie" en via Echelon ook door de CIA?
Nah, je hebt idd gelijk.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, dat is niet waar, hoor. Cliteur heeft verklaard dat hij zich bedreigd voelde, wat waar kan zijn maar geen aanwijzingen voor zijn, en stopte daarom iets eerder dan gepland, hij wilde namelijk al snel stoppen, op. De AIVD heeft niemand op het matje geroepen.
Welke uitspraak heb ik dan gedaan die enige rechtvaardiging behoeft?quote:Op zondag 9 mei 2004 22:42 schreef Sidekick het volgende:
Nou ja, je probeert je eigen uitspraak te rechtvaardigen door naar Jahjah te wijzen.
De vraag is niet hoe jij dat moet zien, maar de vraag is hoe Theo van Gogh zijn uitspraak heeft bedoeld. Daarvoor zul je toch op die link naar zijn colomn moeten klikken, waar hij die uitspraak in de hooimaand van vorig jaar op exact 4 juli om 17:58:54 al deed.quote:Pooier van Allah, hoe moet ik dat zien, en heb je er een onderbouwing gestoeld met feiten voor?
Je zou Theo van Gogh bijna een Profeet kunnen noemen als je die laatste alinea zo leest.quote:Wir haben es nicht gewußt
Ayaan Hirsi Ali begaat de vergissing Mohammed te omschrijven als een 'perverse tiran', vergelijkbaar met Bin Laden of Saddam, en gelijk heeft ze, maar zoiets zeggen mag natuurlijk niet. Haar VVD haastte zich te verklaren dat 't hier 'een persoonlijk verhaal' betrof, de rapen zijn gaar, want alles wat je over Jezus of de God der christenen wel mag zeggen, mag niet over Allah en Zijn geitenneukers.
Hoezeer Hirsi Ali een open zenuw geraakt heeft, mocht blijken uit het optreden van de Libanees Abou Jahjah namens de Arabisch-Europese Liga in NOVA; hij liet één keer zijn masker zakken en dat was toen 'ie verklaarde 'ze moet haar mond houden' en het vermoeden uitsprak dat Mevrouw behoefte heeft aan een therapeut.
't Was jammer dat de ondervragers niet in topvorm waren - ze werden ter plekke weggeluld door hun gast -, want met name Matthijs van Nieuwkerk is wat te licht voor zo'n onderhoud met een begaafde demagoog. Abou Jahjah meldde vóór Palestijnse zelfmoordaanslagen te zijn, behalve als er kinderen om zeep worden geholpen, "want ik ben moslim", en geen journalist die dan 'ns opmerkt dat zulks een tikkeltje hypocriet is, want wat nu als er een moeder met haar baby in de bus naar Tel Aviv gaat? Is de moord op haar niet verwerpelijk en die op haar kleine wel?
De duisterste Middeleeuwen staan voor de deur en onze Belgische pleitbezorger van het ware geloof had niet duidelijker kunnen maken hoezeer hij Westerse normen en waarden veracht. Dat hadden de ondervragers overigens niet in de gaten, die waren maar wat opgelucht toen Abou Jahjah hen meldde dat België meer racistisch is dan Nederland. Goed zo jongens!
Hoewel zo ongeveer iedereen in mijn omgeving me voor gek verklaart dat ik op Hirsi Ali heb gestemd, dank ik de Heere op mijn blote knieën zulks gedaan te hebben, al was 't maar omdat ze binnenkort monddood zal worden gemaakt, zo valt te vrezen. Ik ben benieuwd wanneer ze zal worden neergeschoten, en door wie. De wakkere ondervragers van NOVA zullen één en ander op de voet volgen. Gelukkig maar.
Na de moord op Fortuyn had ik niet gedacht dat er al weer zo spoedig een nieuwe steen des aanstoots op zou duiken; maar ze komt er aan! Uit een kleine enquête tijdens Het Lagerhuis bleek dat maar liefst 62 van het Nederlandse kijkersvolk tegen Ayaan's opvattingen is, althans, dat haar uitlatingen de integratie van onze islamitische medemens niet ten goede komen. Je zou kunnen zeggen dat het geloofsartikel van ons recht niet-gelovig te zijn een kwestie van beschaving is in een gewone democratie, maar nee hoor, wij 'kwetsen' liever niet, wij kruipen liever weg voor de onverdraagzaamheid die ons uit de riolen van Allah tegemoet vloeit.
Hirsi Ali begaat de vergissing te denken dat vrije meningsuiting in onze geweldige democratie serieus wordt genomen, 't Zijn de verkondigers van de haat zoals Abou Jahjah ("Assimilatie is fascisme", "De Israëlische bezetting is te vergelijken met de bezetting van de nazi's" enzovoorts) die altijd ruim baan krijgen in hun pogingen een klimaat te scheppen waarin de vinger aan de trekker komt. Zo ging 't met Fortuyn, zo zal 't gaan met Hirsi Ali.
Vrees de Abou Jahjah's die altijd weer babbelen over 'respect'. 't Betreft hier altijd een stille waarschuwing van mensen die nooit enig 'respect' tonen voor jouw opvattingen, maar die omgekeerd wel verwachten dat jij in het stof buigt voor de hunne. Allah's pooiers zijn op jacht en Ayaan zal boeten.
Theo van Gogh
quote:Op zondag 9 mei 2004 23:17 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Welke uitspraak heb ik dan gedaan die enige rechtvaardiging behoeft?
quote:Maar ondertussen blijf jij "Wir haben es nicht gewußt" roepen
JUISTquote:Op zondag 9 mei 2004 21:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Misschien om zijn ware aard te laten zien? Dittrich en die Pvda-er waren te druk bezig met de reet van die fundementalist te likken.
mja, toch jammer dan dat van Gogh -als puntje bij paaltje komt- zelf ook niet opgewassen blijkt te zijn tegen Jahjah en z'n toevlucht neemt tot een ordinair potje schelden, waarmee 'ie uiteindelijk niet alleen zichzelf buiten spel zet, maar -en dat is eigenlijk erger- ook anderen de kans ontneemt om eens door te vragen.quote:Op zondag 9 mei 2004 23:17 schreef the.moderator het volgende:
't Was jammer dat de ondervragers niet in topvorm waren - ze werden ter plekke weggeluld door hun gast -, want met name Matthijs van Nieuwkerk is wat te licht voor zo'n onderhoud met een begaafde demagoog.
Die laatste zin.... "Ik heb de nieuwe NSB gezien; meneer Dittrich en meneer Koenders gaan het vast heel ver brengen."quote:Theo van Gogh:
]Ik had Dittrich willen vragen of 'ie opgewonden raakte van hun kontjes en Aboe Jah Jah of er voor homoseksuelen plaats is in het paradijs van Allah en dat heeft nu geen doorgang kunnen vinden, maar overigens was het wat mij betreft een bijzonder geslaagde avond. Aboe Jah Jah durft niet in debat, zoals 't een ware schijtlijster betaamt, maar dat vermoedde ik al. Veel interessanter zijn meneer Koenders (PvdA) en Dittrisch (D'66), de carrièrepolitici die - business as usual - begerig aanschurken bij een fanaticus. Ik heb de nieuwe NSB gezien; meneer Dittrich en meneer Koenders gaan het vast heel ver brengen.
(bron: http://www.degezonderoker.nl/indexc.html)
Hij had zo kunnen meespelen in die documentaire over de Amsterdamse Tokkies.quote:Op zondag 9 mei 2004 23:34 schreef jant het volgende:
http://www.theovangogh.nl/aboujahjah_2.html
Het relaas van Van Gogh
Ma Tokkie is jaloers, Theo heeft grote tieten dan zij, en JahJah heeft een mooiere snor.quote:Op zondag 9 mei 2004 23:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hij had zo kunnen meespelen in die documentaire over de Amsterdamse Tokkies.
Dat was idd de link naar het bewuste stuk van Theo van Gogh over de beknotting van de vrijheid van meningsuiting door de AEL. Ik vond het wel toepasselijk, om daarmee de aanval van schatje op Theo van Gogh's fatsoen te pareren.quote:Op zondag 9 mei 2004 23:22 schreef Sidekick het volgende:
[.. Maar ondertussen blijf jij "Wir haben es nicht gewußt" roepen ..]
goh.. ik ben een Theo fan ...quote:Op zondag 9 mei 2004 23:34 schreef Koos Voos het volgende:
--weg--
Och, ligt er aan, je kunt er iig wel lekker in schelden.quote:Op zondag 9 mei 2004 23:56 schreef the.moderator het volgende:
Mooie taal hè Duits? Wacht maar tot we allemaal Arabisch spreken, want dat is zelfs een nog mooiere taal!
Wil jij mij eerst even een definitie geven van hoog begaafd?quote:Op zondag 9 mei 2004 21:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geloof me, dát zegt niet per se dat hij ook slim is.
quote:Op maandag 10 mei 2004 00:10 schreef Sm0keZ het volgende:
Heel zielig hoe sommige mensen hier reageren zeg...
Het is natuurlijk wel erg makkelijk om maar met opmerkingen rond te strooien als "naar zo'n varken kun je toch niet luisteren". denk eens na voordat je wat zegt ofzo, ik vind het echt heel goedkoop om zijn manier van denken af te schilderen met behulp van commentaar op zijn uiterlijk
Van Gogh is blijkbaar nog een van de weinigen die vooruit kan (wil) denken. Natuurlijk willen wij allemaal dat elk dorp standaard minimaal 1 moskee heeft, dat je de 3 jaar cel krijgt als je de naam "mohammed" belachelijk maakt, dat je 's ochtends shoarma gaat halen ipv vers brood bij de bakker, en dat je bij de sexshop straks ook schapen kunt kopen ipv opblaaspoppen (deze kun je al wel bij de large bestellen zag ik vorig jaar).
Van Gogh is hier dan ook een van de weinigen die nog iets durft te zeggen over de AEL, die elk voorval wat een negatieve uitwerking heeft voor de Nederlandse moslims, maar onder de categorie "racisme" gooit. Doe eens normaal ofzo, straks is het nog racisme als we de uitkeringen gaan afschaffen...
Ik begrijp zelf niet precies wat nou het doel van de AEL is. Zijn het nou echt van die gasten die hun best doen om hun partij als grootste te laten worden, of is het een slechte uit de hand gelopen 1 april-grap om mensen aan het lachen te maken?
Wat heeft zijn reactie met xenofobie te maken?quote:Op maandag 10 mei 2004 00:16 schreef Ype het volgende:
[..]
Anders ben je even xenofoob zeg.
Als je gaat doen alsof Nederland een nieuw moslimland incluis sharia ed. zal gaan worden als mensen als Theo van Gogh niet tegenwerken, vind ik dat ik zo iemand met een gerust hart xenofoob mag noemen.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:20 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Wat heeft zijn reactie met xenofobie te maken?
Jij kwam er mee, en er zijn genoeg doordachte definities te vinden op internet.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:09 schreef hardstyle4ever het volgende:
[..]
Wil jij mij eerst even een definitie geven van hoog begaafd?
Thanx...
Het is nog veel goedkoper om iemand op deze wijze aan te spreken zodat je van te voren weet dat iemand dánde discussie (het ring-debat) niet zal aangaan.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:10 schreef Sm0keZ het volgende:
Heel zielig hoe sommige mensen hier reageren zeg...
Het is natuurlijk wel erg makkelijk om maar met opmerkingen rond te strooien als "naar zo'n varken kun je toch niet luisteren". denk eens na voordat je wat zegt ofzo, ik vind het echt heel goedkoop om zijn manier van denken af te schilderen met behulp van commentaar op zijn uiterlijk
Als hij vooruit had gedacht dan had hij keurig gewacht tot de discussie en dan (al dan niet via een andere discussieleider) zeer scherpe vragen gesteld.quote:Van Gogh is blijkbaar nog een van de weinigen die vooruit kan (wil) denken.
Nogmaals, je hebt er zo weinig aan als je als een gek gaat staan schreeuwen en d.m.v. lekker platvloers taalgebruik iemand de zaal uit gaat jagen nietwaar?quote:Van Gogh is hier dan ook een van de weinigen die nog iets durft te zeggen over de AEL
Eens.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:28 schreef robh het volgende:
Heel erg netjes van Van Gogh. Eerst, onder het mom van "het debat moet voor de voorzitter gaan", besluiten om niet voor te zitten en daarna snel de ander een mes in z'n rug drukken door hem en public even flink te kakken te zetten met zelfverzonnen uitspraken..
Ja, dat zijn de Nederlandse normen en waarden waar Jahjah zich aan dient te houden![]()
Go Theo
Je bedoelt: de enige die durft te schelden....quote:Op maandag 10 mei 2004 00:10 schreef Sm0keZ het volgende:
Van Gogh is hier dan ook een van de weinigen die nog iets durft te zeggen over de AEL,
Dat heet cynisme. In weze heeft hij natuurlijk gelijk. Als je nooit tegenwerkt wordt een cultuur ook zo omver geworpen. Is dat niet normaal?quote:Op maandag 10 mei 2004 00:23 schreef Ype het volgende:
[..]
Als je gaat doen alsof Nederland een nieuw moslimland incluis sharia ed. zal gaan worden als mensen als Theo van Gogh niet tegenwerken, vind ik dat ik zo iemand met een gerust hart xenofoob mag noemen.
Nee, dan zou het een van de velen zijn.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:25 schreef Ylias het volgende:
[..]
Je bedoelt: de enige die durft te schelden....
Pardon? JahJah die een discussie probeert te vermijden? Volgens mij leef je nog van het beeld over een moslim allochtoon die geen Nederlands kan sprekenquote:Op zondag 9 mei 2004 20:13 schreef Strolie75 het volgende:
Dat Aboe Jahjah een schreeuwlelijk en een schijterd is die niet in debat durft, verbaasd me niks. Waar ik meer van sta te kijken is dat politici als Koenders (PvdA) en Dittrisch (D'66) die Jajah als een normale gesprekspartner beschouwen.
Dan is dat toch die cultuur....quote:Op maandag 10 mei 2004 00:25 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Dat heet cynisme. In weze heeft hij natuurlijk gelijk. Als je nooit tegenwerkt wordt een cultuur ook zo omver geworpen. Is dat niet normaal?
Misschien wil jij dat, maar ik heb niet echt die specifieke wens. Het is misschien, heel misschien erg raar te bevatten, maar zo'n driehonderd leden tellend clubje van Jahjah zal Nederland echt niet in een soort fundamentalistisch regime doen storten, hoor. Kennelijk ben je een fundamentalistische moslim als je in de ogen van Sm0keZ niet iets zegt over de AEL.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:10 schreef Sm0keZ het volgende:
Van Gogh is blijkbaar nog een van de weinigen die vooruit kan (wil) denken. Natuurlijk willen wij allemaal dat elk dorp standaard minimaal 1 moskee heeft, dat je de 3 jaar cel krijgt als je de naam "mohammed" belachelijk maakt, dat je 's ochtends shoarma gaat halen ipv vers brood bij de bakker, en dat je bij de sexshop straks ook schapen kunt kopen ipv opblaaspoppen (deze kun je al wel bij de large bestellen zag ik vorig jaar).
Nou, nee, net niet. De AEL is continue (te veel) in de media en daar zijn voorstanders en tegenstanders van deze beweging te zien en te horen. Van Gogh is helemaal niet een van de weinigen, hij is gewoon een van de en over de kwaliteit van de 'kritiek' van Van Gogh zullen we het maar niet hebben.quote:Van Gogh is hier dan ook een van de weinigen die nog iets durft te zeggen over de AEL
Iemand in elkaar rossen is pas echt een teken van zwakte. Maar daar schijn jij wel op te kicken relmoslim van me.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:26 schreef Youssef het volgende:
[..]
Pardon? JahJah die een discussie probeert te vermijden? Volgens mij leef je nog van het beeld over een moslim allochtoon die geen Nederlands kan spreken
Het zal me zoals eerder gezegd niets verbazen als Theo eens flink in elkaar wordt gerost, en er zullen er velen zijn die daar niet om zullen rouwen
misschien knapt theo daar enorm van opquote:Op maandag 10 mei 2004 00:26 schreef Youssef het volgende:
Het zal me zoals eerder gezegd niets verbazen als Theo eens flink in elkaar wordt gerost
Tuurlijk..quote:Op maandag 10 mei 2004 00:26 schreef Youssef het volgende:
[..]
Pardon? JahJah die een discussie probeert te vermijden? Volgens mij leef je nog van het beeld over een moslim allochtoon die geen Nederlands kan spreken
Het zal me zoals eerder gezegd niets verbazen als Theo eens flink in elkaar wordt gerost, en er zullen er velen zijn die daar niet om zullen rouwen
Nu verlaag je je tot het niveau van Theo...quote:Op maandag 10 mei 2004 00:26 schreef Youssef het volgende:
Het zal me zoals eerder gezegd niets verbazen als Theo eens flink in elkaar wordt gerost, en er zullen er velen zijn die daar niet om zullen rouwen :')
Ik kan mezelf geen xenofoob / racist noemen, ik ben een persoon die duidelijke conclusies trekt uit de ervaringen die ik heb met andere bevolkingsgroepen, en die conclusies dan ook toepast op mijn levensstijl op het moment. Misschien ben ik iets te generaliserend. Ja, nou en?quote:Op maandag 10 mei 2004 00:16 schreef Ype het volgende:
[..]
Anders ben je even xenofoob zeg.
Nogmaals, het zal me werkelijk niets verbazen. Er zullen velen beledigd zijn als er moeders worden uitgescholden in een zogenaamde discussie, Theo heeft helemaal geen besef dat zijn uitspraak daar nog een aantal stappen boven staat.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:28 schreef Ype het volgende:
[..]
Iemand in elkaar rossen is pas echt een teken van zwakte. Maar daar schijn jij wel op te kicken relmoslim van me.
Tjah, we kennen allemaal het fabeltje over 'de andere wang toekeren', maar zo werkt het nu eenmaal niet in de praktijk.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:31 schreef Toad het volgende:
[..]
Nu verlaag je je tot het niveau van Theo...
Helaas is dat blijkbaar de enige manier om nog aandacht te krijgen. Iedereen heeft z'n eigen ideeen, en het lijkt erop dat iedereen nu weet wat Van Gogh precies wil.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:25 schreef Ylias het volgende:
[..]
Je bedoelt: de enige die durft te schelden....
Mensen zoals jij laten ook hun moeder en zusje door hun vader in elkaar rossen zonder tussenbeide te komen.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:26 schreef Youssef het volgende:
Als ik 2 Marokkanen zie die netjes werken zie ik 2 mensen die netjes werken niet omdat ze marokkaans zijn, maar omdat het mensen zijn die netjes willen werken. Hetzelfde geldt andersom voor hen die niet werken en alles geldt hetzelfde voor Nederlanders. Ik zie niet in wat het hele Marokkaan zijn hier zo ontzettend bijzonder aan is, ookal vinden ze dat zelf nog.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:32 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ik kan mezelf geen xenofoob / racist noemen, ik ben een persoon die duidelijke conclusies trekt uit de ervaringen die ik heb met andere bevolkingsgroepen, en die conclusies dan ook toepast op mijn levensstijl op het moment. Misschien ben ik iets te generaliserend. Ja, nou en?
Stel dat jij 8 marokkanen kent, waarvan er 2 thuis van een uitkering zitten te profiteren, en alleen vroeg hun bed uitkomen als ze weten dat het GAK weer wat geld op hun rekening heb gestort, en nog wat andere inkomsten hebben waarvan de belastingdienst niet van op de hoogte is. En 2 daarvan zijn nou het perfecte voorbeeld van een geintegreerde allochtoon. Ze gaan elke ochtend netjes op tijd naar hun werk, betalen netjes belasting, beginnen niet meteen te schreeuwen als je ze even verkeerd aankijkt, en het straatbeeld niet verzieken met hun superstoere gedrag. Dan heb ik grote respect voor die 2 marokkanen. De rest van het verhaal hoef ik waarschijnlijk niet af te maken wat ik dan van die andere 8 marokkanen vind.
Tevens ken je 10 Nederlanders. 2 ervan zitten thuis van een uitkering te profiteren, en 8 daarvan werken netjes, betalen belasting etc. (en het hele verhaal van de vorige alinea erbij)
Van welke bevolkingsgroep vind jij dan dat we ze hier niet nodig hebben? Ik ben benieuwd.
Nu hoef ik geen commentaar over de voorbeelden te hebben, het zijn tenslotte voorbeelden.
Nou lieverd, laat jij dan even zien op welke manier iets dergelijks wel aangepakt hoort te worden. Dat is dus niet door middel van 'in elkaar rossen'.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:32 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nogmaals, het zal me werkelijk niets verbazen. Er zullen velen beledigd zijn als er moeders worden uitgescholden in een zogenaamde discussie, Theo heeft helemaal geen besef dat zijn uitspraak daar nog een aantal stappen boven staat.
En velen praten het ook maar weer al te graag goed in dit topic, ik vraag me af hoe de reacties geweest zouden zijn als JahJah het eens als eerst in de discussie op een persoonlijke toer gooide? Jaaa, dan hadden we het wel geweten, die stomme moslims ook.
Niet als je daar al in eerste instantie vanuit gaat nee.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:33 schreef Youssef het volgende:
[..]
Tjah, we kennen allemaal het fabeltje over 'de andere wang toekeren', maar zo werkt het nu eenmaal niet in de praktijk.
Nee, dat is niet de enige manier om aandacht te krijgen en mocht het de enige manier zijn dan nog is het een foute manier. Van Gogh beledigt en stigmatiseert, hij zorgt voor een gevaarlijk sfeertje in Nederland. Nu moet hij gewoon mogen zeggen wat 'ie wil, hoor, maar serieus dient men hem, wat mij betreft, niet te nemen. Hij kan slechts scheldwoorden gebruiken en het recentste incident is typisch Theo. Nietszeggend gescheld waarbij de Islam er natuurlijk weer even bij gehaald moet worden.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:34 schreef Sm0keZ het volgende:
Helaas is dat blijkbaar de enige manier om nog aandacht te krijgen.
Wat voor oplossing had jij in gedachte als je op zo een wijze werd beledigd op bijvoorbeeld de straat? En ik vraag me werkelijk af wat Theo voor discussie in gedachte had als hij die zo wilde openen...quote:Op maandag 10 mei 2004 00:36 schreef Ype het volgende:
[..]
Nou lieverd, laat jij dan even zien op welke manier iets dergelijks wel aangepakt hoort te worden. Dat is dus niet door middel van 'in elkaar rossen'.
Mag ik jou erop wijzen dat je niet moet gaan oordelen over complete bevolkingsgroepen? Nuanceer eens een beetje. De wereld is niet zo zwart-wit als jij denkt dat ie is!quote:Op maandag 10 mei 2004 00:32 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ik kan mezelf geen xenofoob / racist noemen, ik ben een persoon die duidelijke conclusies trekt uit de ervaringen die ik heb met andere bevolkingsgroepen, en die conclusies dan ook toepast op mijn levensstijl op het moment. Misschien ben ik iets te generaliserend. Ja, nou en?
Stel dat jij 8 marokkanen kent, waarvan er 2 thuis van een uitkering zitten te profiteren, en alleen vroeg hun bed uitkomen als ze weten dat het GAK weer wat geld op hun rekening heb gestort, en nog wat andere inkomsten hebben waarvan de belastingdienst niet van op de hoogte is. En 2 daarvan zijn nou het perfecte voorbeeld van een geintegreerde allochtoon. Ze gaan elke ochtend netjes op tijd naar hun werk, betalen netjes belasting, beginnen niet meteen te schreeuwen als je ze even verkeerd aankijkt, en het straatbeeld niet verzieken met hun superstoere gedrag. Dan heb ik grote respect voor die 2 marokkanen. De rest van het verhaal hoef ik waarschijnlijk niet af te maken wat ik dan van die andere 8 marokkanen vind.
Tevens ken je 10 Nederlanders. 2 ervan zitten thuis van een uitkering te profiteren, en 8 daarvan werken netjes, betalen belasting etc. (en het hele verhaal van de vorige alinea erbij)
Van welke bevolkingsgroep vind jij dan dat we ze hier niet nodig hebben? Ik ben benieuwd.
Nu hoef ik geen commentaar over de voorbeelden te hebben, het zijn tenslotte voorbeelden.
Ja, en mensen zoals jij laten zich verkrachten door hun vader en broertje. Zo ken ik er nog wel een paar.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:35 schreef machteld het volgende:
[..]
Mensen zoals jij laten ook hun moeder en zusje door hun vader in elkaar rossen zonder tussenbeide te komen.
Allah heeft het zo gewild
Goh, dus jij zou hierop antwoorden door geweld te gebruiken Youssef ? Hmmmmzquote:Op maandag 10 mei 2004 00:39 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat voor oplossing had jij in gedachte als je op zo een wijze werd beledigd op bijvoorbeeld de straat? En ik vraag me werkelijk af wat Theo voor discussie in gedachte had als hij die zo wilde openen...
Het wordt al door voorgangers van me gezegd. Maar door deze manier van denken is Nederland de laatste jaren erg verziekt.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:32 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik vraag je niet hoe je met je verstand reageert, ik vraag je wat je eerste reactie zou zijn. Ik zou zeggen, probeer het eens uit op straat ipv van zo zielig schijnheilig te gaan doen.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:42 schreef Stuart het volgende:
[..]
Goh, dus jij zou hierop antwoorden door geweld te gebruiken Youssef ? Hmmmmz![]()
Ik kan me herinneren dat ik "Nu hoef ik geen commentaar over de voorbeelden te hebben, het zijn tenslotte voorbeelden." onderaan mijn bericht had gezet. Dit kan dan natuurlijk net zogoed gelden voor een andere bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:35 schreef Ype het volgende:
[..]
Als ik 2 Marokkanen zie die netjes werken zie ik 2 mensen die netjes werken niet omdat ze marokkaans zijn, maar omdat het mensen zijn die netjes willen werken. Hetzelfde geldt andersom voor hen die niet werken en alles geldt hetzelfde voor Nederlanders. Ik zie niet in wat het hele Marokkaan zijn hier zo ontzettend bijzonder aan is, ookal vinden ze dat zelf nog.
Als iemand mij op straat beledigd lach ik hem uit of ik loop door. Hangt van de situatie af natuurlijk.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:39 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat voor oplossing had jij in gedachte als je op zo een wijze werd beledigd op bijvoorbeeld de straat? En ik vraag me werkelijk af wat Theo voor discussie in gedachte had als hij die zo wilde openen...
Sorry, ik heb deze wereld nog niet anders ervaren als zwart wit. Dat heeft er waarschijnlijk ook voor gezorgd dat ik nu zo over deze situatie denk. Misschien als ik ergens op het platteland zou wonen dat ik er heel anders over dacht.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:39 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Mag ik jou erop wijzen dat je niet moet gaan oordelen over complete bevolkingsgroepen? Nuanceer eens een beetje. De wereld is niet zo zwart-wit als jij denkt dat ie is!
Dat is een logische menselijke reactie. Doe je weinig aan vrees ik.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:42 schreef Toad het volgende:
[..]
Het wordt al door voorgangers van me gezegd. Maar door deze manier van denken is Nederland de laatste jaren erg verziekt.
Waarschijnlijk kom je nu met een riedeltje van Paars en de PvdA, maar daar heb ik het nu niet over. Dat er wat aan integratie en immigratie wordt gedaan, prima, dat beleid heeft Cohen ingezet. Maar we hebben het echt veel te vaak over dit 'probleem'. Helaas....
Sorry, ik wist niet dat ik hier met Jezus himself zat te praten. Degene die zijn woede kan beheersen is vanuit het islamitische standpunt uiteraard de winnaar, maar ik ben een tiran en een idioot. Dus het lijkt me verder een onnodige discussie.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:44 schreef Ype het volgende:
[..]
Als iemand mij op straat beledigd lach ik hem uit of ik loop door. Hangt van de situatie af natuurlijk.
Als jij iemand meteen neerslaat als diegene je uitscheld ben je wel heel erg lichtgeraakt.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:49 schreef Youssef het volgende:
[..]
Sorry, ik wist niet dat ik hier met Jezus himself zat te praten. Degene die zijn woede kan beheersen is vanuit het islamitische standpunt uiteraard de winnaar, maar ik ben een tiran en een idioot. Dus het lijkt me verder een onnodige discussie.
Mooi.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:53 schreef Vow het volgende:
Nee, Van Gogh is de beschermer van de verlichting inderdaad, die als een van de weinigen het grote gevaar van de duistere middeleeuwen op ons af ziet doemen. Want het is toch geheel in de lijn van de verlichting en de verheven westerse verworvenheden om onder het mom van vrijheid van meningsuiting iedereen te belediging waar je het niet mee eens bent.
Als Van Gogh de verpersoonlijking van westerse normen zou zijn dan zou je jezelf gelijk tot de islam bekeren.
Volgens mij besef je dus nog steeds niet wat voor impact Theo's uitspraak heeft gehad. Als ie JahJah flikker, homo, idioot, mongool of weet ik veel had genoemd dan was er inderdaad geen enkel probleem geweest. Maar met "pooier van Allah" weet hij heel duidelijk dat ie de grenzen mijlenver heeft overschreden.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:54 schreef Ype het volgende:
[..]
Als jij iemand meteen neerslaat als diegene je uitscheld ben je wel heel erg lichtgeraakt.
Wat een gemekker zegquote:Op maandag 10 mei 2004 00:59 schreef Youssef het volgende:
[..]
Volgens mij besef je dus nog steeds niet wat voor impact Theo's uitspraak heeft gehad. Als ie JahJah flikker, homo, idioot, mongool of weet ik veel had genoemd dan was er inderdaad geen enkel probleem geweest. Maar met "pooier van Allah" weet hij heel duidelijk dat ie de grenzen mijlenver heeft overschreden.
Probeer dat maar eens bij iemand die zijn familie aan kanker heeft verloren, of iemand die pas overleden is etc. etc. Aan dat soort beledigingen moet je gaan denken, en niet een willekeurige scheldpartijtje.
Tsjah, ik ga ten minste niet schijnheilig zitten protesteren dat iemand me in elkaar wil rammen vanwege mijn sig.quote:Op maandag 10 mei 2004 01:04 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wat een gemekker zegen dan zeker van jou Youssef. Jij vind het bijvoorbeeld wel normaal om in je sig bij 6 Mei te vermelden 'Afterparty' (nav moord op Fortuyn, das wel duidelijk), maar als Theo iets zegt is het het einde van de wereld ? Get over it
![]()
En het maar raar vinden dat het een varken wordt genoemd.quote:
Wie wil jou in elkaar rammen vanwege je sig ? Heb je gesnoven ofzo, dat je zo dom uit je nek gaat ouwehoeren ? Wij zijn niet allemaal zo agressief als jij bent hoor. Als mij iets niet aanstaat, zal ik niet gelijk op de vuist gaan zoals jijquote:Op maandag 10 mei 2004 01:05 schreef Youssef het volgende:
[..]
Tsjah, ik ga ten minste niet schijnheilig zitten protesteren dat iemand me in elkaar wil rammen vanwege mijn sig.En Theo weet zelf ook heel goed waar die mee bezig is.
[..]
En het maar raar vinden dat het een varken wordt genoemd.
Hij zit vooral te stoken natuurlijk.quote:Op maandag 10 mei 2004 01:09 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wie wil jou in elkaar rammen vanwege je sig ? Heb je gesnoven ofzo, dat je zo dom uit je nek gaat ouwehoeren ? Wij zijn niet allemaal zo agressief als jij bent hoor. Als mij iets niet aanstaat, zal ik niet gelijk op de vuist gaan zoals jij
Ik keur de actie van Theo niet goed, maar ik vind jouw reactie hierop zwaar overtrokken !
Wat wil je nu bereiken, ik zag de nutteloze discussie al aan komen. Ik zie het als legitieme reden het niet erg te vinden wanneer Theo in elkaar gerost te zien worden.quote:Op maandag 10 mei 2004 01:09 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wie wil jou in elkaar rammen vanwege je sig ? Heb je gesnoven ofzo, dat je zo dom uit je nek gaat ouwehoeren ? Wij zijn niet allemaal zo agressief als jij bent hoor. Als mij iets niet aanstaat, zal ik niet gelijk op de vuist gaan zoals jij
Ja, ik zit vol haat. Dat komt omdat ik een islamitisch ben en gedeeltelijk Marokkaans. Nu blij? Waar wil je heen?quote:Ik keur de actie van Theo niet goed, maar ik vind jouw reactie hierop zwaar overtrokken !
Dat komt omdat je moe bent, dus ga slapen.quote:Op maandag 10 mei 2004 01:11 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat wil je nu bereiken, ik zag de nutteloze discussie al aan komen. Ik zie het als legitieme reden het niet erg te vinden wanneer Theo in elkaar gerost te zien worden.
[..]
Ja, ik zit vol haat. Dat komt omdat ik een islamitisch ben en gedeeltelijk Marokkaans. Nu blij? Waar wil je heen?![]()
Die lijsten we inquote:Op maandag 10 mei 2004 00:53 schreef Vow het volgende:
Als Van Gogh de verpersoonlijking van westerse normen zou zijn dan zou je jezelf gelijk tot de islam bekeren.
Weer een kenmerkende reactie van zo'n typisch verongelijkt agressief moslimmannetjequote:Op maandag 10 mei 2004 01:11 schreef Youssef het volgende:
ik zag de nutteloze discussie al aan komen. Ik zie het als legitieme reden het niet erg te vinden wanneer Theo in elkaar gerost te zien worden.
Ik ben blij te zien dat je nog wel beschikt over enige zelfkennisquote:Op maandag 10 mei 2004 01:11 schreef Youssef het volgende:
Ja, ik zit vol haat. Dat komt omdat ik een islamitisch ben en gedeeltelijk Marokkaans. Nu blij? Waar wil je heen?![]()
Als je daar nog woont kan je ook gewoon vragen of ik langs wil komen...quote:Op maandag 10 mei 2004 01:27 schreef machteld het volgende:
[..]
Weer een kenmerkende reactie van zo'n typisch verongelijkt agressief moslimmannetje
quote:Op maandag 10 mei 2004 01:24 schreef salutem het volgende:
Ik weet het , het is een rete lange lap tekst maar het geeft wel lekker duidelijk inzicht in de islamitische denk en doe wijze.
abou faris uit Leiden"
Je kan niet iedereen van je kuisheid laten proevenquote:we hebben vrouwen die over hun kuisheid waken en we hebben vrouwen die iedereen ervan wil laten proeven.
Ik heb het snel doorgelezen, kwam niets schokkends tegen. Zou je de stukken die jouw overgehaald hebben kunnen benadrukken? (vetgedrukt, cursief) Misschien dat ik iets gemist heb.quote:Op maandag 10 mei 2004 01:24 schreef salutem het volgende:
Ik weet het , het is een rete lange lap tekst maar het geeft wel lekker duidelijk inzicht in de islamitische denk en doe wijze.
De tekst komt van v. Goghs site. ( U schreef Link)
Ik hoop dat niet elke mosli zo over de uitvoer van zijn geloof denkt en dat er ook nog realistische mosli zijn anno 2004.
Deed mij iig meteen denken aan pim's uitspraak : "Het is een achterlijk geloof"
Er zijn anders genoeg volwassen mensen die corrigerende (quote:Op maandag 10 mei 2004 02:12 schreef salutem het volgende:
"Ik pak haar bij haar bovenarm, trek haar op een lichte manier naar mij toe en kijk haar op een hele boze manier aan en zeg haar dat ze nu echt te ver gaat en ik pak dan mijn siwakstokje uit mijn borstzak en geef haar drie tikjes op een plaats waarvan ik weet dat er geen huidbeschadigingen ontstaan. Op het moment dat ik dat gedaan heb, word ze bang en begint weer normaal te praten en uit haar ogen te kijken. Het siwakstokje heeft voor wonderen gezorgd."
Als je denkt dat je op deze manier behoort te communiceren met elkander spoor je niet en gedraag je je achterlijk.
Het is werkelijk ziekelijk om te geloven dat een volwassene verbetert kan worden door welke vorm van lijfstraf.
Overigens spreekt de tekst van deze persoon zich totaal tegen.
Eerst heeft ie et over "tikjes" en vervolgens over "huidbeschadigingen"
Elk normaal denkend mens weet dat tikjes zowieso geen huidbeschadigingen toebrengen.
Da's ook weer zo. Mocht Theo stoppen dan staan er weer anderen op om die fakkel over te nemen. Daarbuiten leven er in ons land moslims genoeg die weinig moeten hebben van de libanees die een belgische misbruikte om als getrouwd man tot de vleespotten va het westen in België te worden toegelaten. Zeker als je je bedenkt dat AEL-voorman in Nederland de gesjeesde student Nabil -laptop- Marmouch is nadat . Voorwaar geen vriendenclub die het goed zal doen op je conduitestaat. Ook niet als de sponsoring door whabitische suikerooms uit Saudi Arabië van het rebellenclubje van Abu J. nog wat extra deuren opent.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:23 schreef Ype het volgende:
[..]
Als je gaat doen alsof Nederland een nieuw moslimland incluis sharia ed. zal gaan worden als mensen als Theo van Gogh niet tegenwerken, vind ik dat ik zo iemand met een gerust hart xenofoob mag noemen.
Bron: AEL-Belgiëquote:De AEL is van mening dat het hanteren van juridische middelen om welk discours dan ook te muilkorven ondemocratisch is. De AEL staat voor absolute vrijheid van meningsuiting,
---
Onze strijd gebeurt echter niet in het muilkorven van meningen die ons niet aanstaan, maar in ze actief bestrijden in het democratisch forum door argumenten en door politieke mobilisatie en actie hiertegen. Een democratie is het zichzelf en haar burgers verplicht om alle meningen aan bod te laten komen. Het is een recht van iedere burger binnen iedere democratie om een maatschappijvisie te verdedigen en tegenstanders in het politiek forum te bestrijden.
Goh wat stoer van Van Gogh zeg, daar had Jahjah het zeker niet van terug.quote:Rel tussen Van Gogh en Jahjah
Tijdens een debat over idealisme in een volle Stadsschouwburg in Amsterdam noemde Van Gogh de AEL-leider "de pooier van de profeet''.
De aanval deed Van Gogh zaterdag 10 minuten voor aanvang van de derde ronde van het debat.
Da's natuurlijk wel sneu van hem. Doe het dan TIJDENS een debat.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:08 schreef kapiteincitroen het volgende:
De aanval deed Van Gogh zaterdag 10 minuten voor aanvang....
Nee, jij trekt volle zalen......quote:Op maandag 10 mei 2004 06:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jammer, juist van Van Gogh had ik wel wat beters verwacht.
dus als ik hetgoed begrijp gaat Jajajaja ineens moeilijk lopen doen en Van Gogh af staan wijzen die daarop als reactie een trap tegen Jahjahjah teruggeeftquote:De aanval deed Van Gogh zaterdag 10 minuten voor aanvang van de derde ronde van het debat.j had toen net van de organisatie te horen gekregen dat Jahjah hem niet accepteerde als voorzitter van de discussiedus Van Gogh.
en ik trek een fles champagne open als iemand Jahjah doorzeeftquote:Op maandag 10 mei 2004 01:11 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat wil je nu bereiken, ik zag de nutteloze discussie al aan komen. Ik zie het als legitieme reden het niet erg te vinden wanneer Theo in elkaar gerost te zien worden.
[..]
Kwestie van nog immer behept zijn met het politiek - correcte virus. Ja, Dittrich c.s. had zijn stem moeten verheffen tegen afwijzing Van Gogh als voorzitter. Jah Jah had hier, nee - nee niet op het laatste moment Van Gogh als voorzitter moeten wraken. Wie denkt hij eigenlijk te zijn/ AEL integrerende partij? Lijfwachten voorzorgsmaatregel? Komt op mij nog al protserig over.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:07 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom vond Dittrich het trouwens niet onbeschoft dat Van Gogh werd verwijderd ?
Wat een aparte doodsverwensingquote:Op maandag 10 mei 2004 07:56 schreef speedcore het volgende:
[..]
en ik trek een fles champagne open als iemand Jahjah doorzeeft
ja best welquote:Op maandag 10 mei 2004 08:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat een aparte doodsverwensing
dan had Jah-jah gewoon moeten blijven, maar jah-jah liep gewoon weg...quote:Op maandag 10 mei 2004 05:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Goh wat stoer van Van Gogh zeg, daar had Jahjah het zeker niet van terug.
Ik ben er zeker van dat Jahjah hem verbaal finaal zou afmaken, maar dat is er dus helaas niet van gekomen.
Van Gogh is in een sneu figuur geworden.
Hetzelfde kan je van Van Gogh zeggen.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:03 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dan had Jah-jah gewoon moeten blijven, maar jah-jah liep gewoon weg...
Tsja, hoe zeker ben je er dan van dat Jah-jah Van Gogh verbaal zou afmaken als Jah-Jah dat zelf niet eens is kennelijk
Als hij dergelijke dingen zegt dan moet men het ook slikken en repliek geven, dus het is wel erg zwak als hij weg loopt als zijn eigen middelen tegen hem gebruikt worden. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?quote:Op maandag 10 mei 2004 10:07 schreef SCH het volgende:
Grappig dat er nu nog mensen zijn die JahJah de schuld geven - ongelooflijk
Ik begrijp dat inderdaad niet. Waarom moet hij zich laten uitschelden. Ik heb hem nog nooit iemand voor pooier horen uitmaken. Bovendien vind ik het nogal logisch dat hij niet in een forum wil zitten onder leiding van Van Gogh. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?quote:Op maandag 10 mei 2004 10:16 schreef freud het volgende:
[..]
Als hij dergelijke dingen zegt dan moet men het ook slikken en repliek geven, dus het is wel erg zwak als hij weg loopt als zijn eigen middelen tegen hem gebruikt worden. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Hij was gespreksleider.quote:Op maandag 10 mei 2004 06:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's natuurlijk wel sneu van hem. Doe het dan TIJDENS een debat.
Dit is gewoon op de man spelen en hopen dat je tegenstander dan niet meer meedoet. Iemand monddood maken met een smerig truukje. Jammer, juist van Van Gogh had ik wel wat beters verwacht.
Alleen had Theo dat zelf niet doorquote:Op maandag 10 mei 2004 10:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hij was gespreksleider.
Ik maak op dat Jah-jah weg liep en niet van Gogh?quote:Op maandag 10 mei 2004 09:56 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hetzelfde kan je van Van Gogh zeggen.
Ongelooflijk he?! Wie denkt die kerel wel niet dat ie is. Laat hem lekker zijn ideologie op de Noordpool verkondigen.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:07 schreef SCH het volgende:
Grappig dat er nu nog mensen zijn die JahJah de schuld geven - ongelooflijk
Nadat van Gogh hem pooier van Alllah noemde etc. Ja. Inderdaadquote:Op maandag 10 mei 2004 10:24 schreef MikeyMo het volgende:
Ik maak op dat Jah-jah weg liep en niet van Gogh?
Van Gogh ging ook vrijwillig weg:quote:Op maandag 10 mei 2004 10:24 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ik maak op dat Jah-jah weg liep en niet van Gogh?
quote:Daarop trok de interviewer zich terug, "omdat ik vind dat het debat boven de voorzitter moet staan. Ik heb toen alleen de eerste twee rondes geleid en de derde waarbij Jajah en D66-leider Dittrich zou optreden, zou journalist Yoeri Albrecht op zich nemen.''
Verlicht me.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:39 schreef Nyrem het volgende:
vanGogh vergeet zeker dat Mohammed ook een bijbelse profeet is?
Jahjah had daarvoor al gezegd dat ie niet wilde, en van Gogh reageerde daar op zijn geheel eigen wijze op.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:43 schreef SCH het volgende:
Hoe zouden jullie het vinden als Weisglas 10 minuten voor de vergadering Balkenende een beftekkel van God zou noemen of zoiets? Daar zou JP zich dan ook niks van aan moeten trekken en gewoon onder dezelfde voorzitter het debat aangaan?
Is toch compliment?quote:Op maandag 10 mei 2004 10:29 schreef robh het volgende:
[..]
Nadat van Gogh hem pooier van Alllah noemde etc. Ja. Inderdaad
JahJah noemde Van Gogh de pooier van Allah?quote:Op maandag 10 mei 2004 10:47 schreef My_Way het volgende:
[..]
Anders lees je is en merk je dat het precies andersom was
Jahoorquote:Op maandag 10 mei 2004 10:47 schreef My_Way het volgende:
Is toch compliment?
quote:Anders lees je is en merk je dat het precies andersom was
quote:Op maandag 10 mei 2004 10:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Verlicht me.
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, aangezien de bijbel in 100AD is geschreven en Mohammed rond 600AD leefde. Meeste andere profeten komen wel overeen als ik het goed heb (Jezus staat ook in de koran) maar Mohammed kan op geen enkele wijze in de bijbel terecht zijn gekomen, aangezien die in 200 of 300 definitief vastgesteld is.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:54 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Alle profeten uit de Bijbel komen ook voor in de Koran (en andersom).
Nou, dit verandert natuurlijk alles. Mijn bloed, mijn ziel voor Jahjahquote:Op maandag 10 mei 2004 10:54 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Maar goed, ik neem aan dat VanGogh dat allemaal niet uitzoekt en liever lekker populair blijft bashen.
Wat ook wel een leuk weetje is: Christendom is in principe geen westers geloof maar een oosters/midden-oosters geloof.
Balkenende is niet een welbespraakte facist, die er geen doekjes om wind dat'ie vrijheden die we for granted nemen de nek om wil draaien zodra'ie de kans krijgt.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:43 schreef SCH het volgende:
Hoe zouden jullie het vinden als Weisglas 10 minuten voor de vergadering Balkenende een beftekkel van God zou noemen of zoiets? Daar zou JP zich dan ook niks van aan moeten trekken en gewoon onder dezelfde voorzitter het debat aangaan?
quote:Op maandag 10 mei 2004 11:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, dit verandert natuurlijk alles. Mijn bloed, mijn ziel voor Jahjah
Een erg verontrustende tekst. De eenzijdigheid is opmerkelijk en verontrustend. De overheersende toon is akelig, de vrouw in dit stuk word niet omschreven als een menselijk wezen, maar als een rebels huisdier dat leeft voor de grillen van haar man, de man die superieur is aan haar. Hoe hard in dit stuk ook de man probeert te zeggen dat zij gelijk is, en niet inferieur is aan hem, faalt hij daar keer op keer weer in. Telkens weer zet hij zichzelf neer als de heer en meester van zijn domein, als de herder van zijn vrouw, en dat is niet positief bedoelt, want deze herder kijkt onheroepelijk neer op zijn vrouw.quote:Op maandag 10 mei 2004 01:24 schreef salutem het volgende:
lap tekst
abou faris uit Leiden"
Idd een leuk weetje.. en ook zo lekker on topic ...quote:Op maandag 10 mei 2004 10:54 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Wat ook wel een leuk weetje is: Christendom is in principe geen westers geloof maar een oosters/midden-oosters geloof.
Je bent geen democraat dus?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Balkenende is niet een welbespraakte facist, die er geen doekjes om wind dat'ie vrijheden die we for granted nemen de nek om wil draaien zodra'ie de kans krijgt.
Dat is die abu jahjah wel.
Dan mag je van mij voor rotte vis uitgemaakt worden, ja. Dat doet die abu jah jah immers ook aan de lopende band met de manier waarop wij onze maatschappij runnen.
Ten overvloedde: nee, ik snap dat jij het daar niet eens mee bent nee
Iemand moet er heel rap terug naar school.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:54 schreef Nyrem het volgende:
Maar goed, ik neem aan dat VanGogh dat allemaal niet uitzoekt en liever lekker populair blijft bashen.
Wat een softie dusquote:Op maandag 10 mei 2004 10:29 schreef robh het volgende:
[..]
Nadat van Gogh hem pooier van Alllah noemde etc. Ja. Inderdaad
Nyrem zit er niet zo heel erg ver naast maar het is allemaal volkomen off-topic - het gaat nu over Van Gogh die Jahjah een pooier van Allah noemt, in de pauze van een debat waar Jahjah voor is uitgenodigd. Ik wil graag van mensen weten of ze dat volkomen normaal vinden van Van Gogh?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:11 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Iemand moet er heel rap terug naar school.![]()
![]()
![]()
![]()
Schaam je eens heel diep. Want je toont aan dat je het niveau hebt van een verwelkt kasplantje.
Wat leuk zeg....quote:Op maandag 10 mei 2004 10:54 schreef Nyrem het volgende:
[..]
je zit er naast of je zit er niet naast. Iedere mongool weet dat Nerym er naast zit. Hij heeft het fout. Zo simpel is het, het is een fout die kinderen uit het eerste jaar van de middelbare school nog niet eens durven te maken.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:13 schreef SCH het volgende:
Nyrem zit er niet zo heel erg ver naast maar het is allemaal volkomen off-topic
ik weet niet, waarom kon JahJah het niet verkroppen dat Van Gogh discussieleider was nog voor het debat begon?quote:- het gaat nu over Van Gogh die Jahjah een pooier van Allah noemt, in de pauze van een debat waar Jahjah voor is uitgenodigd. Ik wil graag van mensen weten of ze dat volkomen normaal vinden van Van Gogh?
Hangt er wat mij betreft helemaal vanaf wanneer JahJah precies bezwaar aantekende tegen van Gogh en hoe lang de organisatie heeft gewacht om dat door te geven. Want als jij een paar minuten van te voren pas gaat lopen klagen dan heeft de ander wel het recht om pissed off te zijn en beide nemen ze in zo'n geval geen blad voor de mond.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nyrem zit er niet zo heel erg ver naast maar het is allemaal volkomen off-topic - het gaat nu over Van Gogh die Jahjah een pooier van Allah noemt, in de pauze van een debat waar Jahjah voor is uitgenodigd. Ik wil graag van mensen weten of ze dat volkomen normaal vinden van Van Gogh?
Nee, ik bedoel het ook niet letterlijk. Hij maakt geregeld hele groepen uit voor de meest rare dingen, dus hij moet imo niet zeuren als iemand hem eens iets lelijks noemt.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:20 schreef SCH het volgende:
Ik begrijp dat inderdaad niet. Waarom moet hij zich laten uitschelden. Ik heb hem nog nooit iemand voor pooier horen uitmaken.
Ik weet niet of dat logisch is, hij zou er ook zijn voordeel mee kunnen halen.quote:Bovendien vind ik het nogal logisch dat hij niet in een forum wil zitten onder leiding van Van Gogh. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Het was meer provoceren. Als een imam een homo een hond noemt, dan is dat toch ook geen schelden, maar een religieuze uiting.quote:Jahjah is een doerak maar we hebben nou eenmaal met hem te maken. De strategie van Van Gogh is de allerstomste en speelt Jahjah alleen maar in de kaart -- het is de weg van de onmacht om te gaan schelden.
Dat geldt ook voor Jahjah, hij is alleen net als een kind dat pest, hij kan er zelf bijzonder slecht tegen als hij een koekje van eigen deeg krijgt.quote:Zorg gewoon dat je betere argumenten hebt en het spel is gespeeld. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
Dan zou je Balkenende dus met recht ineens een christenhond mogen noemen?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hangt er wat mij betreft helemaal vanaf wanneer JahJah precies bezwaar aantekende tegen van Gogh en hoe lang de organisatie heeft gewacht om dat door te geven. Want als jij een paar minuten van te voren pas gaat lopen klagen dan heeft de ander wel het recht om pissed off te zijn en beide nemen ze in zo'n geval geen blad voor de mond.
Nee. maar goed, van Gogh is natuurlijk ook niet normaal...quote:Op maandag 10 mei 2004 11:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nyrem zit er niet zo heel erg ver naast maar het is allemaal volkomen off-topic - het gaat nu over Van Gogh die Jahjah een pooier van Allah noemt, in de pauze van een debat waar Jahjah voor is uitgenodigd. Ik wil graag van mensen weten of ze dat volkomen normaal vinden van Van Gogh?
Zoiets is geen provocatie maar een diepe belediging voor een moslim. Wat gij niet wil dat u geschiedt.....quote:Op maandag 10 mei 2004 11:20 schreef freud het volgende:
Het was meer provoceren. Als een imam een homo een hond noemt, dan is dat toch ook geen schelden, maar een religieuze uiting.
Hij lijkt inderdaad enorm veel op Pim Fortuyn wat dat betreft. Maar dat zal allemaal best - het is nog steeds een zwaktebod om daar in mee te gaan.quote:Dat geldt ook voor Jahjah, hij is alleen net als een kind dat pest, hij kan er zelf bijzonder slecht tegen als hij een koekje van eigen deeg krijgt.
Het verbaasd mij telkens weer hoe de pot de ketel zwart kan noemen.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:21 schreef SCH smeg... het volgende:
[..]
Dan zou je Balkenende dus met recht ineens een christenhond mogen noemen?
Ik vind het verbijsterend hoe mensen hier ineens hun normen bijstellen als het om JahJah gaat, dan gelden de normale spelregels ineens niet meer en verlaagt men zich tot het niveau waar men kritiek op heeft.
Please zeg, die uitspraken van Jahjah zijn dé reden om de AEL te verbieden, die gast het land uit te kwakken en wat al niet meer aan uitspraken de revue passeert hier.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:20 schreef freud het volgende:
Nee, ik bedoel het ook niet letterlijk. Hij maakt geregeld hele groepen uit voor de meest rare dingen, dus hij moet imo niet zeuren als iemand hem eens iets lelijks noemt.
Wie is Hans?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Het verbaasd mij telkens weer hoe de pot de ketel zwart kan noemen.![]()
Wat mensen hier doen met JahJah, doe jij met Van Gogh en El Moumni en nog een rits aan andere figuren en uitspraken.
So don't give me that fucking bullshit Hans!
Oh?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:26 schreef robh het volgende:
Wat hij uitkiaamt hoort niet in Nederland. Daar is bijna iedereen het wel over eens.
Ik ben democratisch genoeg ingesteld om me te realiseren dat het geen doel dient om met die gast te discusieren.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent geen democraat dus?
Kom nou SCH, zelfs jij wil de Nederlandse grondwet niet vervangen door de moslimvariant met stenen.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:30 schreef SCH het volgende:
Oh?
ach, die Jahjah ziet mensen zoals jou waarschijnlijk ook het leifst ondersteboven van een flat afgemieterd zien worden,d us ikd enk niet dat je erg fervent aanhanger van hem benquote:Op maandag 10 mei 2004 11:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh?
moet je een aanhanger van hem zijn om te vinden dat hij in ons democratische land gewoon zijn dingen mag zeggen?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach, die Jahjah ziet mensen zoals jou waarschijnlijk ook het leifst ondersteboven van een flat afgemieterd zien worden,d us ikd enk niet dat je erg fervent aanhanger van hem ben
Nee natuurlijk niet - dat is trouwens ook niet het speerpunt van zijn betogen over het algemeen, maar los daarvan: hij mag het toch best uitkramen. Ik heb dit soort dingen altijd liever bovengronds dan ondergronds, dat is veel gevaarlijker.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:31 schreef robh het volgende:
[..]
Kom nou SCH, zelfs jij wil de Nederlandse grondwet niet vervangen door de moslimvariant met stenen.
hij mag van mij dingen zeggen, ik veroordeel enkel het zwakke weglopen van een debatquote:Op maandag 10 mei 2004 11:34 schreef SCH het volgende:
[..]
moet je een aanhanger van hem zijn om te vinden dat hij in ons democratische land gewoon zijn dingen mag zeggen?
Zo is dat, Borid D. zou inmiddels beter moeten weten ...quote:Op maandag 10 mei 2004 11:34 schreef SCH het volgende:
[..]
moet je een aanhanger van hem zijn om te vinden dat hij in ons democratische land gewoon zijn dingen mag zeggen?
Ik heb altijd heel scherp gelet op wat hij daarover zegt - ik hoor graag van je, met bronnen, hoe hij mij als homoseksueel zou willen behandelen. (mmm, dat klinkt kinky)quote:Op maandag 10 mei 2004 11:30 schreef ExTec het volgende:
Hij wil toornen aan punten die als niet onderhandelbaar beschouwd dienen te worden, bv. hoe wij homosexuelen behandelen, om maar dicht bij huis te blijven.
Eens, maar hij is een van de oorzaken van foute sentimenten in de samenleving. Hij zou op zijn minst zeer scherp in de gaten gehouden moeten worden.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:36 schreef SCH het volgende:
Nee natuurlijk niet - dat is trouwens ook niet het speerpunt van zijn betogen over het algemeen, maar los daarvan: hij mag het toch best uitkramen. Ik heb dit soort dingen altijd liever bovengronds dan ondergronds, dat is veel gevaarlijker.
de meeste mensen verdedigden dat juist weer van Fortuyn, toen die bekritiseerd werd door Rosenmoller. De aanval van Rosenmoller was inhoudelijk - en die van Van Gogh niet.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hij mag van mij dingen zeggen, ik veroordeel enkel het zwakke weglopen van een debat
Ach - hij is gewoon iemand met een mening. Je kan precies hetzelfde over Van Gogh zeggen. Ik vind JahJah over het algemeen een stuk inhoudelijker dan Van Gogh.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Eens, maar hij is een van de oorzaken van foute sentimenten in de samenleving.
Ontlading van emoties natuurlijk.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:39 schreef SCH het volgende:
Kan iemand mij dan eens uitleggen wat voor doel het dient iemand "de pooier van Allah" te noemen.
Dus je gaat foute uitspraken van Jahjah gebruiken ter rechtvaardiging van je eigen uitspraken over Jahjah? Merkwaardig.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:06 schreef ExTec het volgende:
Dan mag je van mij voor rotte vis uitgemaakt worden, ja. Dat doet die abu jah jah immers ook aan de lopende band met de manier waarop wij onze maatschappij runnen.
Als je het hebt over poging tot verspreiding van de leer van de Koran heb je gelijk.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:40 schreef SCH het volgende:
Ach - hij is gewoon iemand met een mening. Je kan precies hetzelfde over Van Gogh zeggen. Ik vind JahJah over het algemeen een stuk inhoudelijker dan Van Gogh.
Wat vond je trouwens van het zwakke weglopen van Van Gogh?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hij mag van mij dingen zeggen, ik veroordeel enkel het zwakke weglopen van een debat
Die term zou even goed wat te maken kunnen hebben met het uiterlijk van Van Gogh...quote:Op zondag 9 mei 2004 19:49 schreef pomtiedom het volgende:
Theo is nogal grof. Maar hij heeft gelijk. Daarbij is Dyab Abou Jahjah's reactie een understatement dat hij de democratie alleen maar gebruikt om een dogmatisch idee te idealiseren. Bovendien blijkt uit de term 'varken'
Ja, dat zal best.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb altijd heel scherp gelet op wat hij daarover zegt - ik hoor graag van je, met bronnen, hoe hij mij als homoseksueel zou willen behandelen. (mmm, dat klinkt kinky)![]()
Ja, idd.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus je gaat foute uitspraken van Jahjah gebruiken ter rechtvaardiging van je eigen uitspraken over Jahjah? Merkwaardig.
Nee, door VanGogh en Kelder als gespreksleiders uit te sluiten, was het debat al verkracht. Zie wel even de juiste volgorde. 'Ik wil wel met je praten, maar dan wel onder mijn voorwaarden. En als je niet doet wat ik wil, dan loop ik weg.'quote:Op maandag 10 mei 2004 11:58 schreef sp3c het volgende:
ik geef abu jahjah eigenlijk wel gelijk ... het is voor het eerst, en ik schrik ervan
hij had ook als een klein kind terug kunnen gaan zitten schelden (wat ik eigenlijk wel had verwacht) maar zo doet hij het goed imo. van Gogh probeerde geen discussie te voeren hij probeerde het bij voorbaat te verkrachten.
Wanneer wat te laat is? Waar heb je het over? Blijf alles wel even in de juiste proporties zien he?quote:Op maandag 10 mei 2004 12:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat zal best.
Maar de meesten hier zal de teneur van die behandeling wel duidelijk zijn.
Jou niet, zoals altijd gun je de mensen die het niet verdienen het voordeel van de twijfel.
Misschien dat je ogen een keer open gaan als het te laat is.
Trouwens,quote:Op maandag 10 mei 2004 11:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb altijd heel scherp gelet op wat hij daarover zegt - ik hoor graag van je, met bronnen, hoe hij mij als homoseksueel zou willen behandelen. (mmm, dat klinkt kinky)![]()
Ik zie het zeker wel in proporties.quote:Wanneer wat te laat is? Waar heb je het over? Blijf alles wel even in de juiste proporties zien he?
nee helemaal niet, het is zijn goed recht om te weigeren, hij is geen publiek bezit oid, sterker nog ik geef hem groot gelijk dat hij niet met van gogh wil praten. Theo van Gogh zegt vervolgens dat hij ermee akkoord gaat "omdat hij vind dat het debat boven de voorzitter moet staan." om het vervolgens bij het vertrekken toch nog ff snel naar zich toe te trekken.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:18 schreef TomBombadil het volgende:
[..]
Nee, door VanGogh en Kelder als gespreksleiders uit te sluiten, was het debat al verkracht. Zie wel even de juiste volgorde. 'Ik wil wel met je praten, maar dan wel onder mijn voorwaarden. En als je niet doet wat ik wil, dan loop ik weg.'
Zolang hij zich aan de democratische spelregels houdt, is het zwak en dom hem te negeren.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Trouwens,
Je reageerd niet op het belangrijkste, kun je het nut uitleggen van met die facist in discussie gaan?
de politie laten achtervolgen door knokploegen is niet bepaald democratischquote:Op maandag 10 mei 2004 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Zolang hij zich aan de democratische spelregels houdt, is het zwak en dom hem te negeren.
Reageert. Je komt geloofwaardiger over wanneer je spelling in orde is!quote:Je reageerd niet op het belangrijkste, kun je het nut uitleggen van met die facist in discussie gaan?
Nee, niet genuanceerd, dat hoeft ook helemaal niet, en daar is 'ie niet voor uitgenodigd. Als je genuanceerde gesprekken wil nodig je Wouter Bos uit of een andere saaie lul. Deze kerel is uitgenodigd om te spetteren, en Van Gogh is er met dezelfde bedeoling bijgehaald. Is toch lekker vet man, vette uitspraken, relletjes, daar hebben de organisatoren voor gekozen, en dat hebben ze gekregen.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie het zeker wel in proporties.
Ik zie zoiets ook niet snel gebeuren.
Maar dat is geen reden om ubersoft met die facist te gaan zitten discusieren; alsof hij ooit bijdraait, en alsof wij ooit een milimeter opschuiven richting zijn facistisch-islamitische denkbeelden.
Ik ben van mening dat die gast z'n denkbeelden keihard afgewezen dienen te worden, en weer heel 'genuanceerd' met hem gaan zitten discusieren is niet de juiste weg.
Ja dat klopt, hij leeft van de aandacht, maar dat doet Abu ook. En waarom zou je niet met Van Gogh willen praten? Komt er tenminste een vlammend debat in plaats van het standaard politieke gezemel. Nee, dat komt omdat Van Gogh Abu weet te raken waar hij het gevoeligst is, namelijk directe kritiek op de Koran. En dan zou Abu wel eens uit z'n rol kunnen vallen, en daar heeft Abu geen behoefte aan. Hij had alleen maar te verliezen. En Theo dan een varken noemen is werkelijk lachwekkend. Alsof die nihilistische Van Gogh daar mee zou zitten. Hilarisch!quote:Op maandag 10 mei 2004 12:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee helemaal niet, het is zijn goed recht om te weigeren, hij is geen publiek bezit oid, sterker nog ik geef hem groot gelijk dat hij niet met van gogh wil praten. Theo van Gogh zegt vervolgens dat hij ermee akkoord gaat "omdat hij vind dat het debat boven de voorzitter moet staan." om het vervolgens bij het vertrekken toch nog ff snel naar zich toe te trekken.
De man wil veel te graag aandacht, vrijdag zal zijn column in de metro ook wel weer vol staan over zijn heldendaad.
Niet zozeer een kwestie van spelling, als wel van vervoeging.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:29 schreef riley het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het enig vind, die van Gogh
Lachen geblazen met die knul.
[..]
Reageert. Je komt geloofwaardiger over wanneer je spelling in orde is!
quote:Op maandag 10 mei 2004 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Trouwens,
Je reageerd niet op het belangrijkste, kun je het nut uitleggen van met die facist in discussie gaan?
quote:Op maandag 10 mei 2004 07:56 schreef speedcore het volgende:
[..]
en ik trek een fles champagne open als iemand Jahjah doorzeeft
Bij dat moslimmannetje ging het tenminste nog over in elkaar rossen, bij deze westerse dame gaat het om moordquote:Op maandag 10 mei 2004 01:27 schreef machteld het volgende:
[..]
Weer een kenmerkende reactie van zo'n typisch verongelijkt agressief moslimmannetje
JA JA OKAY!quote:Op maandag 10 mei 2004 12:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Niet zozeer een kwestie van spelling, als wel van vervoeging.
En jij komt geloofwaardiger over als je anderen niet alleen op spelfouten aanvalt. Dat is werkelijk het oudste trucje dat er is. (En dan ook nog niet alle spelfouten opmerken (fascist) is helemaal beschamend)quote:Op maandag 10 mei 2004 12:29 schreef riley het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het enig vind, die van Gogh
Lachen geblazen met die knul.
[..]
Reageert. Je komt geloofwaardiger over wanneer je spelling in orde is!
Ik las niet verder dan 'reageerd'quote:Op maandag 10 mei 2004 12:40 schreef TomBombadil het volgende:
[..]
En jij komt geloofwaardiger over als je anderen niet alleen op spelfouten aanvalt. Dat is werkelijk het oudste trucje dat er is. (En dan ook nog niet alle spelfouten (fascist) is helemaal beschamend)![]()
daar heb je idd helemaal gelijk in Jahjah is zeer zeker niet minder erg en ik zou absoluut bij geen van de 2 aan tafel willen zitten maar ik geef Jahjah in dit geval gelijk dat hij is weggelopen.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:36 schreef TomBombadil het volgende:
[..]
Ja dat klopt, hij leeft van de aandacht, maar dat doet Abu ook. En waarom zou je niet met Van Gogh willen praten? Komt er tenminste een vlammend debat in plaats van het standaard politieke gezemel. Nee, dat komt omdat Van Gogh Abu weet te raken waar hij het gevoeligst is, namelijk directe kritiek op de Koran. En dan zou Abu wel eens uit z'n rol kunnen vallen, en daar heeft Abu geen behoefte aan. Hij had alleen maar te verliezen. En Theo dan een varken noemen is werkelijk lachwekkend. Alsof die nihilistische Van Gogh daar mee zou zitten. Hilarisch!
Smakeloze grap dan nog wel vaak. Iemand die het fatsoen niet kan opbrengen om zich normaal te kunnen gedragen zou helemaal geen gespreksleider moeten zijn. Hij wist dat hij Jahjah op de kast kreeg.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:44 schreef riley het volgende:
Waarom is die man dan toch in vredesnaam een rund? Hij is gewoon een grappenmaker.
Van Gogh denkt dat 2+2 uitkomt op 4.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is die Van Gogh toch een rund. Maar eigenlijk was zo'n debat toch al gedoemd tot mislukken. Zet een paar figuren bij elkaar die nooit (maar dan ook nooit) iets zullen toegeven en het wordt een chaos nog voor de eigenlijk discussie is losgebroken. Jammer voor de mensen die er iets van vewacht hadden.
Door met hem in discussie te gaan kun je inhoud-gebaseerd duidelijk maken waarom je tegen zo iemand bent. Hiermee voorkom je bij het publiek onduidelijkheden omtrent jouw beweegredenen tegen zo iemand te zijn, wat er weer voor kan zorgen dat je makkelijker een blok tegen in dit geval dhr. Jahjah kan vormen.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Trouwens,
Ik hou wel van smakeloze grappen, mag dat alsjeblieft?quote:Op maandag 10 mei 2004 12:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Smakeloze grap dan nog wel vaak. Iemand die het fatsoen niet kan opbrengen om zich normaal te kunnen gedragen zou helemaal geen gespreksleider moeten zijn. Hij wist dat hij Jahjah op de kast kreeg.
Ik geloof dat Van Gogh hem niet heeft uitgenodigd. Van Gogh zou optreden als discussieleider, een functie waarvoor je doorgaans gevraagd wordt door het comite dat het betreffende evenement organiseert. Voorts blijkt nergens uit dat Van Gogh hem zou hebben uitgescholden wanneer hij had mogen blijven zitten, vooral omdat er voorlopig geen enkele aanwezige heeft getuigd dat Van Gogh de eerste twee rondes onfatsoenlijk leidde.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:48 schreef Loedertje het volgende:
Waarom nodig je iemand uit als je toch alleen maar van plan bent iemand uit te gaan schelden ?
(om weer in de media te scoren en aandacht te krijgen?)
Inhoudelijk gaat dit werkelijk helemaal nergens over .
Ja maar wie neem je dat dan kwalijk? Van Gogh toch zeker niet? Alsof dit de eerste keer is dat hij zich zo uitlaat. Hij heeft de term geitenneuker zo'n beetje uitgevonden. Dan kun je dit verwachten, en dat hadden de organisatoren kunnen weten. Eigen schuld dikke bult.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Smakeloze grap dan nog wel vaak. Iemand die het fatsoen niet kan opbrengen om zich normaal te kunnen gedragen zou helemaal geen gespreksleider moeten zijn. Hij wist dat hij Jahjah op de kast kreeg.
Ik hou niet zo van mensen die bij gebrek aan woorden platvloers gaan lopen schreeuwen en schelden i.p.v. de dialoog aandurven gaan.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:50 schreef riley het volgende:
[..]
Ik hou wel van smakeloze grappen, mag dat alsjeblieft?
Als die knul een beetje ruggegraat had, dan was hij niet weg gelopen maar had hij Van Gogh onder de tafel geluld. Want geloof me, dat kan zo moeilijk echt niet zijn. En als je dan toch boos wordt, dan kun je daar altijd nog iets anders mee dan domweg weglopen. En nu zielig gaan lopen doen
Nou SCH, ben ik het toch een keer met je eens!quote:Op maandag 10 mei 2004 11:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Zou je nog met iemand in debat willen gaan die je juist tot op het bot beledigd heeft? Ik denk dat veel mensen ook opgestapt zouden zijn.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:50 schreef riley het volgende:
[..]
Ik hou wel van smakeloze grappen, mag dat alsjeblieft?
Als die knul een beetje ruggegraat had, dan was hij niet weg gelopen maar had hij Van Gogh onder de tafel geluld. Want geloof me, dat kan zo moeilijk echt niet zijn. En als je dan toch boos wordt, dan kun je daar altijd nog iets anders mee dan domweg weglopen. En nu zielig gaan lopen doen
Inderdaad, erg zwak van Abu...quote:Op maandag 10 mei 2004 12:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van mensen die bij gebrek aan woorden platvloers gaan lopen schreeuwen en schelden i.p.v. de dialoog aandurven gaan.
Het is erg dat je dit kan verwachten. Het geeft namelijk aan dat het fatsoen bij sommige opinievormers ver te zoeken is.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:52 schreef TomBombadil het volgende:
[..]
Ja maar wie neem je dat dan kwalijk? Van Gogh toch zeker niet? Alsof dit de eerste keer is dat hij zich zo uitlaat. Hij heeft de term geitenneuker zo'n beetje uitgevonden. Dan kun je dit verwachten, en dat hadden de organisatoren kunnen weten. Eigen schuld dikke bult.![]()
Hij hoefde helemaal niet met Van Gogh in debat, die had hij juist laten verwijderen.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zou je nog met iemand in debat willen gaan die je juist tot op het bot beledigd heeft? Ik denk dat veel mensen ook opgestapt zouden zijn.
Als je daar in die mate vatbaar voor bent dan begeef je je op verkeerd terrein. Er is *niets* mis mee om je van een sterkere kant te laten zien. Die meneer Jahjah had hier groots kunnen scoren, maar heeft de kans laten liggen.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zou je nog met iemand in debat willen gaan die je juist tot op het bot beledigd heeft? Ik denk dat veel mensen ook opgestapt zouden zijn.
Je moet je niet zo aanstellen. Je weet van wie het komt. Van Gogh is altijd al zo geweest en verdient er z'n brood mee. Ook Abu had zich niet zo moeten aanstellen, en laat zich kennen door weg te lopen. Hij had het moet weghonen, en medelijden moeten hebben voor Van Gogh. Dat had hij moeten zeggen. Vergeving is een van de belangrijkste deugden van het geloof, vast ook in de Islam.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Het is erg dat je dit kan verwachten. Het geeft namelijk aan dat het fatsoen bij sommige opinievormers ver te zoeken is.
when the first pig starts to flyquote:Op maandag 10 mei 2004 12:56 schreef Frutsel het volgende:
Wanneer krijgt die van Gogh nou een standbeeld...
Pas als ze je doodschieten, dat weet je nu toch wel?quote:Op maandag 10 mei 2004 12:56 schreef Frutsel het volgende:
Wanneer krijgt die van Gogh nou een standbeeld...
Precies, maar daar lezen alle politiek correcte betweters overheen.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hij hoefde helemaal niet met Van Gogh in debat, die had hij juist laten verwijderen.
Zijn ding is weglopen ?quote:Op maandag 10 mei 2004 13:01 schreef SCH het volgende:
hij blijft gewoon zijn ding doen.
quote:Op maandag 10 mei 2004 13:01 schreef SCH het volgende:
Ik heb wel respect voor Jahjah, hij blijft gewoon zijn ding doen.
Zoals?quote:Op maandag 10 mei 2004 13:01 schreef SCH het volgende:
Net als Joop Glimmerveen en andere NVU coryfeeënquote:Op maandag 10 mei 2004 13:01 schreef SCH het volgende:
Naief van mensen die WEL iets van dit debat verwachtten lijkt me een betere opmerking.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is die Van Gogh toch een rund. Maar eigenlijk was zo'n debat toch al gedoemd tot mislukken. Zet een paar figuren bij elkaar die nooit (maar dan ook nooit) iets zullen toegeven en het wordt een chaos nog voor de eigenlijk discussie is losgebroken. Jammer voor de mensen die er iets van vewacht hadden.
Ondanks al die Van Goghs, blijft hij opdraven bij dit soort debatten.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:02 schreef TomBombadil het volgende:
[..]
![]()
En jijquote:Op maandag 10 mei 2004 13:03 schreef R@b het volgende:
[..]
Net als Joop Glimmerveen en andere NVU coryfeeën![]()
Of Theo van Gogh.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:03 schreef R@b het volgende:
[..]
Net als Joop Glimmerveen en andere NVU coryfeeën![]()
Net als Osama dus?quote:Op maandag 10 mei 2004 13:01 schreef SCH het volgende:
Dus je hebt voor mij ook respect, wat fijn johquote:Op maandag 10 mei 2004 13:03 schreef SCH het volgende:
[..]
En jij
Gaat die ook in discussie dan?quote:Op maandag 10 mei 2004 13:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Net als Osama dus?
SCH geilt gewoon op die arabische fascist. Ik denk dat SCH zelfs een burka voor hem wil aantrekken. Ik zou flatgebouwen maar mijden als ik jou was.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:01 schreef SCH het volgende:
Je bent vergelijkbaar met Jahjah inderdaad.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:05 schreef R@b het volgende:
[..]
Dus je hebt voor mij ook respect, wat fijn joh![]()
vegeving? Ik vergeef mensen niet zo snel als ze me zojuist een pooier hadden genoemd. Jij wel denk je? Het is een van de ergste dingen die je kan overkomen op zo'n moment. Publiekelijke vernedering. Maar ach, als het andersom was dan had je waarschijnlijk een andere mening.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:59 schreef TomBombadil het volgende:
[..]
Je moet je niet zo aanstellen. Je weet van wie het komt. Van Gogh is altijd al zo geweest en verdient er z'n brood mee. Ook Abu had zich niet zo moeten aanstellen, en laat zich kennen door weg te lopen. Hij had het moet weghonen, en medelijden moeten hebben voor Van Gogh. Dat had hij moeten zeggen. Vergeving is een van de belangrijkste deugden van het geloof, vast ook in de Islam.
Nee R@b,quote:Op maandag 10 mei 2004 13:02 schreef R@b het volgende:
[..]
Precies, maar daar lezen alle politiek correcte betweters overheen.
quote:Op maandag 10 mei 2004 12:18 schreef TomBombadil het volgende:
[..]
Nee, door VanGogh en Kelder als gespreksleiders uit te sluiten, was het debat al verkracht. Zie wel even de juiste volgorde. 'Ik wil wel met je praten, maar dan wel onder mijn voorwaarden. En als je niet doet wat ik wil, dan loop ik weg.'
Niet op de persoon spelen SCH, dat verwijt je Theo namelijk ook..quote:Op maandag 10 mei 2004 13:02 schreef SCH het volgende:
OMG R@B gaat zich ermee bemoeien. Discussie is over![]()
Helaas snap jij er weinig van.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of Theo van Gogh.
Nee - ik geloof in de democratie, itt de meeste posters hier helaas.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:06 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
SCH geilt gewoon op die arabische fascist. Ik denk dat SCH zelfs een burka voor hem wil aantrekken. Ik zou flatgebouwen maar mijden als ik jou was.
Keep on dreaming.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - ik geloof in de democratie, itt de meeste posters hier helaas.
Ik noemde gewoon iemand die ongeacht de kritiek doorgaat met z'n ding te blijven doen.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:07 schreef R@b het volgende:
[..]
Helaas snap jij er weinig van.
Van Gogh bedrijft geen politiek, maar is slechts een opiniemaker/columnist
Een fascistoïde 'politiek kopstuk' als Jahjah kun je daar niet mee gelijk stellen.
Jij laat de democratie verkrachten door hen die haar willen afschaffen.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - ik geloof in de democratie, itt de meeste posters hier helaas.
Nee, maar Osama blijft wel zijn 'ding' doen, waar hij schijnbaar goed in is.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Gaat die ook in discussie dan?
Wat is dat nou weer voor onzin.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De grap is dat dit de AEL waarschijnlijk alleen radicaliseert. Je moet met dat soort mensen in de debat gaan. Ik weet wel wat Van Gogh wil; hij wil koste wat het koste de AEL kapot maken en denkt dat op deze manier te kunnen doen. Dit werkt averechts. Jonge moslims, die toch al niet kapot waren van Van Gogh, zullen juist meer sympathie voor de AEL krijgen. En dat is nu net niet de bedoeling volgens mij.
Radicaler dan ze nu zijn kan niet, dan zouden ze een terroristische organisatie worden.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De grap is dat dit de AEL waarschijnlijk alleen radicaliseert.
Nou en? Ik wel!!!quote:Op maandag 10 mei 2004 13:09 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Keep on dreaming.
Jajah is geen democraat.
Dat doe jij al. Jij bent voor een burgeroorlog, ik niet.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:10 schreef R@b het volgende:
[..]
Jij laat de democratie verkrachten door hen die haar willen afschaffen.
Van Gogh was al afgeserveerd als discussieleider toen hij zei wat hij zei.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:15 schreef SCH het volgende:
En R@b: jij vindt het prima als een discussieleider in de pauze tegen Rouvoet zegt: "U bent een pooier van God" en dan verwacht je dat Rouvoet zich verder laat ondervragen door diezelfde discussieleider. Blijf de dingen nou even in perspectief zien.
quote:Op maandag 10 mei 2004 13:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou en? Ik wel!!!
En niet-democraten bestrijd je met democratische middelen.
En R@b: jij vindt het prima als een discussieleider in de pauze tegen Rouvoet zegt: "U bent een pooier van God" en dan verwacht je dat Rouvoet
JahJah was al niet van plan zich te laten ondervragen door Theoquote:zich verder laat ondervragen door diezelfde discussieleider. Blijf de dingen nou even in perspectief zien.
Ach ja, dus achteraf mag iemand het wel tegen Rouvoet zeggen en dan moet Rouvoet zich dat laten welgevallen?quote:Op maandag 10 mei 2004 13:16 schreef R@b het volgende:
[..]
Van Gogh was al afgeserveerd als discussieleider toen hij zei wat hij zei.
Ik wel, als ik weet van wie het komt. Ik zou er hartelijk om moeten lachen, bulderen, en van me laten afglijden. Het zijn inderdaad volwassenen, al zou je soms anders denken. Toch kan ik het meeste begrip opbrengen voor Van Gogh omdat ik zijn aktie zie als onderdeel van Verlichting en relativering bijbrengen bij de fundamentalistische moslimschare.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
vegeving? Ik vergeef mensen niet zo snel als ze me zojuist een pooier hadden genoemd. Jij wel denk je? Het is een van de ergste dingen die je kan overkomen op zo'n moment. Publiekelijke vernedering. Maar ach, als het andersom was dan had je waarschijnlijk een andere mening.
Als Jahjah begonnen was met schelden had ik dat ook belachelijk gevonden. Het zijn verdomme volwassenen.
idd en dan in de pauze nog wel, zodat het publiek in de studio hem wel zit uit te lachen, hij niet kan reageren omdat meneer van gogh op huis aan is gegaan en het televisiekijkende publiek alleen maar zijn reactie ziet.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
vegeving? Ik vergeef mensen niet zo snel als ze me zojuist een pooier hadden genoemd. Jij wel denk je? Het is een van de ergste dingen die je kan overkomen op zo'n moment. Publiekelijke vernedering. Maar ach, als het andersom was dan had je waarschijnlijk een andere mening.
Als Jahjah begonnen was met schelden had ik dat ook belachelijk gevonden. Het zijn verdomme volwassenen.
En de blatende xenofoben missen het deel dat Van Gogh zelf opstapt, en daarna nog iemand gaat beledigen.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:02 schreef R@b het volgende:
[..]
Precies, maar daar lezen alle politiek correcte betweters overheen.
Het misbruiken van een religie maakt je geen pooier. Waarom zegt Van Gogh niet gewoon waar het opstaat, in plaats van dit kinderachtige gescheld om aandacht te krijgen. Hij verlaagt zich tot het niveau van Jahjah, als Van Gogh al niet op dat niveau zat. Gewoon 2 kibbelende kleuters schreeuwend om aandacht en waar de achterban van beide heren hun leider prijzen. Ik moet gelukkig niets van beide hebben.quote:Uiteraard is de typering pooier van de profeet volledig terecht. Abou Jahjah misbruikt immers de islam in zijn streven de Nederlanders(Europeanen) onder het Arabisch nationalisme te brengen.
?quote:Op maandag 10 mei 2004 13:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat doe jij al. Jij bent voor een burgeroorlog, ik niet.
Maar JahJah was wél blijven zitten voor die 3e ronde en was waarschijnlijk gewoon het debat aangegaan met iemand andersquote:De aanval deed Van Gogh zaterdag 10 minuten voor aanvang van de derde ronde van het debat. Hij had toen net van de organisatie te horen gekregen dat Jahjah hem niet accepteerde als voorzitter van de discussie, aldus Van Gogh.
Dát lijkt mij zeer onwaarschijnlijkquote:Op maandag 10 mei 2004 13:18 schreef sp3c het volgende:
van Gogh heeft dit imo gewoon zitten plannen tijdens een nuchter moment
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |