SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet verder vertellen he?
Dikke![]()
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:18 schreef piglet het volgende:
Voor degenen die het wel willen weten:kon je het toch niet voor je houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet verder vertellen he?
Dikke![]()
![]()
Leuk hoor
Bewijs willen we zien!!! dus kom maar op met die fotootjes
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
wat maakt het uit? je hebt haar toch niet goed verstaan? dus helemaal expres ging het nietquote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:20 schreef Luchtbel het volgende:
Piglet wat leuk!!!!!!
LadyS ik kan d'r echt nooit meer aankijken, ik schaam me zo
Nee, vind het eigenlijk toch wel erg leuk om te vertellenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:20 schreef LadyS het volgende:
kon je het toch niet voor je houden![]()
Leuk hoor
Bewijs willen we zien!!! dus kom maar op met die fotootjes
Nee maar meestal zeg je dan; "Wat zeg je?"quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:22 schreef LadyS het volgende:
[..]
wat maakt het uit? je hebt haar toch niet goed verstaan? dus helemaal expres ging het niet![]()
Hihi Luchtbel, leuk verhaal dat van je collega. Als het je echt dwarszit, leg je toch binnenkort uit dat je haar niet goed verstaan had en dat je even met je gedachten ergens anders zat?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:26 schreef Luchtbel het volgende:
Nee maar meestal zeg je dan; "Wat zeg je?"![]()
Piglet ik zou het ook niet voor me kunnen houden hoor als ik het zeker wist!
...en Radar en Kassa en Kat in de Zakquote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:29 schreef pluisje het volgende:
maar dat betekent dan wel dat er niet alleen een klachtenbrief naar Babythings gaat, maar ook een kopie naar de Comsumentenbond...
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:14 schreef Luchtbel het volgende:
Maar achteraf bleek dat ze pas 6 weken is ofzo en ze van de week tegen een andere collega heeft gezegd dat ze het al helemaal voelt en nauwelijks meer kan bukken
You rule!quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:59 schreef Luchtbel het volgende:
M'n andere collega's hebben de hele avond zitten huilen van het lachenIk ben echt te lomp
![]()
Maar in dit geval is het compleet gerechtvaardigd dat je dat niet hebt gedaanquote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:26 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Nee maar meestal zeg je dan; "Wat zeg je?"![]()
das precies de reden waarom het niet willen weten..quote:Op zaterdag 8 mei 2004 02:12 schreef ThunderChild het volgende:
Zo gaat toch de grootste verrassing eraf of zie ik het nou verkeerd ??
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 08:59 schreef Luchtbel het volgende:
LadyS (en iedereen die ook in de buurt woont) vanaf 12 mei t/m 22 mei is er magazijn uitverkoop bij Babytoaal in Almere Buiten. Dus als je nog wat nodig hebt om op je stapel te zetten, kan je er misschien nog wat koopjes uitslaan
Is dat die winkel tegenover DoeMere? Ik ben er nog nooit binnen geweest. Hebben ze wel een beetje leuke dingen? Dan kan ik er ook eens gaan kijken volgende week!!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 08:59 schreef Luchtbel het volgende:
LadyS (en iedereen die ook in de buurt woont) vanaf 12 mei t/m 22 mei is er magazijn uitverkoop bij Babytoaal in Almere Buiten. Dus als je nog wat nodig hebt om op je stapel te zetten, kan je er misschien nog wat koopjes uitslaan
De kans dat je een meisje of een jongen krijgt is 50%. Dat vind ik dus niet de grootste verrassing. De grootste verrassing vind ik hoe je kleintje eruit ziet. Daar zijn ontelbaar veel variaties in!! En omdat ik ook altijd wil weten wat er in de kerstkadootjes zit, wilde ik ook weten wat er in mijn buik zatquote:Op zaterdag 8 mei 2004 02:12 schreef ThunderChild het volgende:
Zo gaat toch de grootste verrassing eraf of zie ik het nou verkeerd ??
Ten eerste zijn het niet altijd de vrouwen die het willen weten, er is ook nog een man in het spel, weetjewel..... ten tweede is de verrassing er niet af, maar krijg je hem gewoon een x aantal weken eerder.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 02:12 schreef ThunderChild het volgende:
Wat is het toch met jullie vrouwen die gelijk een labeltje aan het beebje willen hangen ?? Zo gaat toch de grootste verrassing eraf of zie ik het nou verkeerd ??
Dat hadden mijn woorden kunnen zijn! helemaal mee eens is dus.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 09:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ten eerste zijn het niet altijd de vrouwen die het willen weten, er is ook nog een man in het spel, weetjewel..... ten tweede is de verrassing er niet af, maar krijg je hem gewoon een x aantal weken eerder.
Ja het wordt z'n eerste.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:51 schreef ThunderChild het volgende:
Maar in Piglet's situatie kan ik het best wel voorstellen dat je het al wilt weten. Wordt het zijn eerste kleinkind ??
Nog gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:44 schreef Sugar het volgende:
Piglet, gefeliciteerd met je ...... alvast!
Leuk om het te weten van jou!![]()
Ik had een superverjaardag!
Heb (stomtoevallig) een vestje voor apie gekregen dat ik héél graag wilde hebben, maar niemand wist dat nog! Van H & M, heel leuk, oranje en stoer. maak straks wel een fotootje. Die schoonzus weet toch maar goed wat we leuk vinden! Echt leuk.
Verder waren alle gezellige mensen er en had ik dus iedereen om me heen die ik wilde. Was cool!
Wat fijn dat het rustig is gebleven, ga zo door!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:56 schreef Anitra het volgende:
Ik heb heerlijk geslapen
Wel eerst bang om in slaap te vallen met het idee van wat als het nu weer gebeurt, omdat we de medicijnen hier zo om 13 uur kunnen halen. Maar alles rustig gebleven, dat mijn leidingen het weer doen heb ik geweten, ben er 3 uit geweest om te plassen. Nu merk ik pas hoe lang dit al bezig was, het gevoel in mijn blaas is terug en ik moet dus vaker naar de wc en plas dus ook een stuk meer.
Vanmorgen werd ik verrast door Rick en Djen met een ontbijt op bedWat is het toch heerlijk om weer thuis te zijn
Ik denk dat het iets "ouderwets" aan het worden is om het niet te willen weten (en/of om de naam voor je te houden). Dus ik ben ouderwetsquote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:51 schreef ThunderChild het volgende:
Nou, dan zal ik waarschijnlijk één van de weinige heren zijn in dit kouwe kikkerlandje die het dus totaal niet wilt weten totdat hij/zij geboren is en zijn/haar mammie's buikje ligt.
Over dat "we": "we" als in: "mijn man en ik krijgen een kind" klinkt soms wel gek idd, maar je hebt ook nog 'we" als in: "mijn kind-in-mijn-buik-en-ikzelf" hebben honger, en dat vind ik echt stom!quote:Ik weet niet waaraan het ligt, maar het maakt het gelijk zo meer definitief als de hele zwangerschap op zich als je al gaat rondbazuinen van "we krijgen een zoon" of "we krijgen een dochter" (altijd 'we'). Ik vind het niks.
![]()
Bedankt voor de tip Luchtbel!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 08:59 schreef Luchtbel het volgende:
LadyS (en iedereen die ook in de buurt woont) vanaf 12 mei t/m 22 mei is er magazijn uitverkoop bij Babytoaal in Almere Buiten.
Alsnog van hartequote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:44 schreef Sugar het volgende:Ik had een superverjaardag!
Dat is juist het moeilijke van die rotziekte. Niemand kan je vertellen hoe lang iemand nog heeft. Vorig weekend ging het ontzettend slecht omdat hij gevallen was. Nu lijkt hij langzaam weer ietsjes op te krabbelen.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 12:20 schreef phluphy het volgende:
Piglet Ik vind het zo verdrietig van je vader.
Hoe groot is de kans dat hij zijn kleinkind toch nog kan leren kennen? al is het maar voor even?![]()
Het is heel dubbel ja.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 12:36 schreef Anitra het volgende:
Dat is het nare ook, aan de ene kant wil je hem niet laten lijden en aan de andere kant wil je dat hij het toch nog mee maakt. Dat is heel moeilijk. Heel veel sterkte piglet dikkevoor jou en je familie
Dat deed mijn Joegoslavische nichtje ook.... echo's zijn daar niet zo gebruikelijk en zij had er wel een gehad, dus ze vertelde aan heel de wereld dat het meiske op 10 augustus geboren zou worden en Milica ging heten. Mijn neef (niet haar man dus) was er helemaal overstuur van, waar is nu de verrassing??? De baby zelf, weetjewel... Oh jaquote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:36 schreef Spindizzy het volgende:
Ik zou het wel willen weten. En vervolgens zou ik het iedereen vertellen en ook zijn/haar naam erbij. Verrassingen zijn zwaar overschat vind ik
En als je dan vertelt dat je een meisje krijgt, zit iedereen je raar aan te kijken dat je het verteltquote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:55 schreef Sjeen het volgende:
Wat mij overigens opvalt is de standaardvraag als iemand weet dat je zwanger bent "En, weten jullie al wat het wordt?" Als je dan zegt dat je het niet weet, gelooft niemand je. En als je verteld dat je het voorlopig ook echt niet wilt weten, al helemaal niet.
Kan ik me voorstellen! Rustig aan en geniet ervanquote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:56 schreef Anitra het volgende:
Vanmorgen werd ik verrast door Rick en Djen met een ontbijt op bedWat is het toch heerlijk om weer thuis te zijn
Beter nog (wat mijn nichtje van mij moest antwoorden, hihi): een konijn!!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 12:14 schreef minoes1967 het volgende:
Misschien een leuke tip voor degene die zwanger zijn en de vraag krijgen:Weet je al wat het word?
Dan zeg je: JA........EEN BABY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Heb je ze geheid stil,whahaha..
Groetjes,Minoes![]()
Bloempot geeft ook leuke reacties . . .quote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Beter nog (wat mijn nichtje van mij moest antwoorden, hihi): een konijn!!
Nee dat is wel zo. Ze zijn altijd erg eerlijk. Maar ik hou persoonlijk meer van wat grotere en drukkere winkels.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 12:20 schreef piglet het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip Luchtbel!
Grappig genoeg heb ik net gisteren daar m'n kinderwagen en maxi-cosi gekocht.
Ik vond het persoonlijk wel een prettige winkel juist omdat het zo rustig was. Daarnaast vond ik het personeel heel vriendelijk en kundig. Ze probeerden ons in ieder geval geen onzindingen aan te smeren
Maar goed om te weten dat ze komende week magazijnuitverkoop hebben. Dat heb ik helemaal gemist
Goed excuus om weer te gaan shoppen![]()
dat vroeg ik me dus ook meteen af toen ik het lasquote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:13 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Heel ff nieuwsgierig doen, woon je ook in de buurt?
Ach zo da's wel in de buurt jahquote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:14 schreef LadyS het volgende:
[..]
dat vroeg ik me dus ook meteen af toen ik het las
edit: er staat Naarden in het profiel, dus redelijk in de buurt
hahahahahahaha..quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:18 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ach zo da's wel in de buurt jah
Ik heb ff voor de lol aan m'n collega gevraagd of ze al weet wat het wordt
![]()
![]()
ik meen dat ik het bij de karwei heb gezien...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:35 schreef LadyS het volgende:
hahahahaha.. echt grappig![]()
weet je trouwens wat Peter morgen gaat doen? De muren van het babykamertje stucen, dus eindelijk gaan we beginnen
Weet iemand toevallig of er nog ergens die verf van Jan des Bouvrie wordt verkocht? kon het bij de gamma en praxis vandaag niet vinden
tnx!!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:37 schreef Jelief het volgende:
[..]
ik meen dat ik het bij de karwei heb gezien...
Sugar!!!quote:
heb vandaag nog gekeken en ik heb het helaas niet gezienquote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:39 schreef Luchtbel het volgende:
Nou ik ben ook nauwelijks begonnen hoor....
Niet bij Gamma? Ik dacht echt dat ik het laatst daar nog gezien had!
Ik weet dat die appeltjesgroen heel mooi isquote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef Luchtbel het volgende:
Waarom per se die dan? Heb je mooi kleurtje gezien?
ik zoek nog wel even verder ernaar.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:48 schreef Sugar het volgende:
Ik heb het een tijd geleden wel gewoon bij Praxis gezien... Ander filiaal proberen?
Zwangerschapsgym was wel geinig. De eerste les had ik gemist en de rest had elkaar dus al weleens gezien. We deden allemaal oefeningen op een matje om zo de belangrijke spieren op een goede manier actief te houden. Vond het een beetje een superslome, simpele versie van bodyshape (wat ik nog weleens doe, al is het nu al wéken geleden). Maar wel grappig en oké, hoor!
Jammer alleen dat we echt helemaal niet hebben gekletst met z'n allen. Daar hoopte ik een beetje op, vind het wel leuk om andere zwangeren irl te zien! En ik geloof ook dat ik toch wel de jongste was, of één van de jongsten!
Hoe is het bij jou dan? Jij bent nu al een paar keer geweest, toch?
Ja heb er al eentje nou ja 2, waar we dus nog tussen twijfelen op het oog:quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:50 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien kan je de kleur laten mengen. Succes
Cool vestje hoor, helemaal Loena`s smaak!!!quote:
Volgens mij bij fixet.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:35 schreef LadyS het volgende:
Weet iemand toevallig of er nog ergens die verf van Jan des Bouvrie wordt verkocht? kon het bij de gamma en praxis vandaag niet vinden
Het lijkt mij sterk, aangezien de baby omsloten door vruchtwater in een zak (de baarmoeder dus) zit. Dus als ie daar door heen zou kunnen krabben en echt een soort van wondje kan maken, zouden de vliezen denk ik ook al lang gebroken zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:18 schreef Psyche2003 het volgende:
Errr. Dames?
Mag ik weer eens wat vragen??
Kan het zo zijn dat beeb in de buik van mama wat "open" kan krassen? Mijn vrouwtje heeft nu de hele dag al het schrijnende gevoel van een "kras" zoals je zo ook kan voelen bij een kattenkras???
Geeft niks, ik lees ook wel eens over dingen heen hoor!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Piglet, sorry, ik heb gemist dat je vader kanker heeft..... het is zo ontzettend moeilijk en oneerlijk! Mijn vader heeft ook kanker gehad en is daaraan overleden. Het moeilijke is dat je hem aan de ene kant zo graag bij je wil houden om alles wat je mee gaat maken, aan de andere kant wil je hem het liefst zo snel mogelijk laten gaan om hem verder lijden te besparen............... ik hoop dat je vader de kracht en sterkte kan vinden om te blijven vechten om zijn kleinkind in leven te zien. Ik weet dat voor zieke mensen zoiets een soort 'doel' kan zijn, zo wilde mijn vader per se mijn zestiende verjaardag nog meebeleven. Lieverd, ik kan niet zeggen dat ik voel wat jij voelt (ieder mens en iedere situatie is anders), maar heel veel sterkte gewenst![]()
Meid, dat maakt me op zich natuurlijk niet uit, maar ik was bang dat je het misschien niet gelezen had, that's all. Ik hoop dat het wat is voor je.quote:Op zondag 9 mei 2004 10:20 schreef pluisje het volgende:
Belana, ja, sorry, ik heb het genoteerd voor de VK, maar even vergeten om hier er wat over te zeggen
Dat had ik laatst ook ! (Nee niet zwanger, helaasquote:Op zondag 9 mei 2004 10:20 schreef pluisje het volgende:
Het lijkt dus wel of de boel gewoon af en toe klem zit
Ik kan het me heel goed voorstellen, ik was daar ook altijd wel mee bezig....ik porde Liam af en toe gewoon wakkerquote:Op zondag 9 mei 2004 19:54 schreef Sugar het volgende:
Ik heb apie vandaag zo weinig gevoeld...![]()
Stiekem maak ik me er wel druk om.
Nog 2 weken officieel, dus het zou al kunnen idd... Maar, moet nog ff wachtten hoorquote:Op zondag 9 mei 2004 20:37 schreef Belana het volgende:
Ow wat spannend Psyche! Tja, het kan allemaal niet lang meer duren he!
Luchtbel, wat een toestand is dat toch! Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen, want oplossingen heb ik uiteraard niet, wil je even een dikkegeven! Sterkte hoor!
quote:Op zondag 9 mei 2004 20:56 schreef Luchtbel het volgende:
Thanks....ik ben gewoon nu al bang. M'n opa en oma hebben drie dochters die ongelukkig zijn, deze drie dochters hebben in totaal drie dochters die daardoor ook niet helemaal lekker in hun vel zitten. Ik hoop dat ik een betere band met mijn kindje op zal bouwen...
Ik had dat ook wel eens dat als ik een drukke dag had dat ik aan het eind van de dag ineens dacht:"He, ik heb hem nog helemaal niet gevoeld vandaag". Dan na een paar uurtjes(waarin ik mij idd zorgen maakte) hoste hij weer lekker mijn buik doorquote:Op zondag 9 mei 2004 21:01 schreef Sugar het volgende:
Luchtbel, alle goeds voor jou en de toekomst!
Om misverstanden te voorkomen: apie is juist errug beweeglijk altijd! Heb dus niet, zoals mevrouw Psyche en die vriendin van Luchtbel, sowieso een rustig beebje!![]()
En gelukkig heb ik apie ook net weer goed kunnen voelen, dus mijn zorgen zijn weer weg. Psies zoals Belana had voorspeld! Heb trouwens idd een drukke dag gehad! Cirque du Soleil! Cool, maar vermoeiend!
Gelukkig Sugar!! Ik wist het wel hoor! Ik had pcies hetzelfde met Liam, die was ook altijd druk en als ie dat dan een keer niet was maak je je gewoon meteen zorgen, maar eigenlijk altijd ongegrond.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:01 schreef Sugar het volgende:
Luchtbel, alle goeds voor jou en de toekomst!
Om misverstanden te voorkomen: apie is juist errug beweeglijk altijd! Heb dus niet, zoals mevrouw Psyche en die vriendin van Luchtbel, sowieso een rustig beebje!![]()
En gelukkig heb ik apie ook net weer goed kunnen voelen, dus mijn zorgen zijn weer weg. Psies zoals Belana had voorspeld! Heb trouwens idd een drukke dag gehad! Cirque du Soleil! Cool, maar vermoeiend!
Keurig hoorquote:Op zondag 9 mei 2004 21:44 schreef Anitra het volgende:
frummel is altijd wel druk en van de week in het zh juist extra druk.
De pijnaanvallen komen inderdaad terug. heb een uur geleden medicijnen genomen. Dacht eerst dat ik het voelde omdat ik die angst heb, maar na een paar uur had ik toch wel door dat het dus weer terug kwam. Toen ik naar mijn buik keek lag frummel dus weer helemaal rechts en was geen kant op te krijgen, kreeg zelfs een trap tegen mijn hand zo van blij van me af. Begin nu weer wat ontspannen te worden. Dus hopelijk slaap ik vannaht gewoon.
Wel al keurig 3 liter binnen bijna
Lekker toch?! Lijkt me ook beter voor je beebje toch?!quote:Op zondag 9 mei 2004 21:49 schreef Anitra het volgende:
ik heb buscopan, das puur om alle leidingen te ontspannen. Dat mijn buik daarbij ook lekker ontspant is mooi mee genomen
quote:Op zondag 9 mei 2004 20:41 schreef LadyS het volgende:
Luchtbelwat een gedoe... Lijkt me wel een hele moeilijke situatie.... en ik heb helaas ook geen oplossingen voor je, maar wel een hele dikke
![]()
MevrouwPsyche![]()
of ben ik nu wat voorbarig
Hij is fijnquote:Op zondag 9 mei 2004 21:54 schreef Anitra het volgende:
ja want door dat de spieren ontspannen komt frummel iets meer naar voren te liggen waardoor de leidingen vrij komen. waardoor ik dan weer waarschijnlijk 2dagen normaal kan plassen
Ik kan het je niet garanderen, maar ik kan je een ding wel garanderen: bewustwording is de eerste stap in het oplossen van een probleem. En jij hebt die stap al gezet!!! Jij zal er extra alert op zijn en ervoor waken om de band met je kindje goed te houden!quote:Op zondag 9 mei 2004 20:56 schreef Luchtbel het volgende:
Thanks....ik ben gewoon nu al bang. M'n opa en oma hebben drie dochters die ongelukkig zijn, deze drie dochters hebben in totaal drie dochters die daardoor ook niet helemaal lekker in hun vel zitten. Ik hoop dat ik een betere band met mijn kindje op zal bouwen...
quote:Op maandag 10 mei 2004 12:08 schreef Lois het volgende:
Als je in totaal maar 9.5 kilo bent aangekomen hoef je je volgens mij niet zo druk te maken dat je echt extreem diabetes hebt. Ik kwam 5 kilo per 2 weken aan en toen was het meteen wel duidelijk.
Een te grote buik kan natuurlijk ook door een teveel aan vruchtwater komen, iets wat helemaal niet ernstig hoeft te zijn maar soms gewoon gebeurd.
Laat je niet gekmaken LadyS, het valt waarschijnlijk allemaal hartstikke mee.
Is ook goed hoor, zoiets heb ik ook meestalquote:Op maandag 10 mei 2004 12:47 schreef Sugar het volgende:
bloeddruk oke. (120-60, maar wa sgoed, zeiden ze?)!
Om de twee weken? Dat is toch pas vanaf 33-34 weken? Of ben je dat al? Tjeempie gaat zo snel allemaal, nu ik zelf niet meer zwanger ben hou ik die weken niet meer zo bij maar de tijd vliegt moet ik zeggenquote:Op maandag 10 mei 2004 12:49 schreef pluisje het volgende:
Ik mag morgen weer naar de VK, zit nu op een tweeweken-schema, wel gek hoor, ik ben voor mijn gevoel pas net geweest
Hoop dat alles ok is, dat mijn bloeddruk niet opeens megahoog is door dat gedoe met het kamertje enzo
Dat ligt eraan hoe je 'achterban' is. Ik weet niet of je man in de gelegenheid is twee of drie keer per week een uurtje 's avonds op de kinderen te letten let op het detail opletten in plaats van oppassen, de eerstvolgende papa die ik hoor zeggen dat ie op zijn kind moet passen krijgt een dreunquote:Op maandag 10 mei 2004 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Nouja, laat ik me er maar niet te druk om maken. Nu maar proberen een beetje op te letten met eten (dus geen 5 ijsjes per dag) en straks proberen weer te gaan sporten. Of zou dat niet lukken met 2 kinderen?
was de 'regel' niet dat het aantal gemeten cm over het algemeen overeen kwam met het aantal weken na een bepaalde zwangerschapsduur ? Dus in jouw geval zou 33 cm op 33 weken slaanquote:Op maandag 10 mei 2004 15:56 schreef LadyS het volgende:
(ze mompelde vanmorgen iets van 33 cm)
Thanks!!! En de anderen ook! Ik voel me al wat beterquote:Op maandag 10 mei 2004 11:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En durf wel aan jezelf te denken he, jouw gezondheid/welzijn moet niet lijden onder het welzijn van je moeder
quote:Op maandag 10 mei 2004 16:00 schreef Knorretje het volgende:
[..]
was de 'regel' niet dat het aantal gemeten cm over het algemeen overeen kwam met het aantal weken na een bepaalde zwangerschapsduur ? Dus in jouw geval zou 33 cm op 33 weken slaan
Gelukkig voel je je al wat beterquote:Op maandag 10 mei 2004 16:03 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Thanks!!! En de anderen ook! Ik voel me al wat beter
LadyS 9,5 kilo is niet zo heel veel hoor, ik was 6 kilo aangekomen en ze zei tegen mij dat er toch veel vrpuwen zijn die met 28 weken zeker 10 kilo zijn aangekomen.
Ik moet morgen weer, ben benieuwd
psies we kunnen nog zoveel willen bepalen, we hebben er uiteindelijk helemaal niets over te zeggen.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:13 schreef LadyS het volgende:oke. das duidelijk
En BabyS zal toch wel komen wanneer het zijn tijd is, groot of klein, vroeg of laat
Wat lief!quote:Op maandag 10 mei 2004 16:16 schreef Luchtbel het volgende:
Overigens belde m'n oma net. Ze wilde zelf lakentjes gaan naaien.
'Oma heeft niks meer gekocht hoor schat, alleen maar van stofjes die ik gewoon heb liggen'
'Is goed oma, maak meteen een babydwangbuisje wil je? De baby is echt heel druk'
'Wat zeg je kind'
'Niks grapje, maak maar lekker waar je zin in hebt, maar geen geld meer uitgeven hoor'
'Nee nee gewoon stofjes die ik al had, mooi wit en wit met broderie randje'
'Broderie randje? Hoe kom je daar dan aan?'
'Gevonden...'
'Ooooh gevonden in de winkel zeker'
'Eeeeeuh nee hoor gewoon daar achter bij die ene.......Euhm hier heb je je opa'
Oude sjoemelaars![]()
![]()
![]()
Ja zo bedoelt ze het ook, hoorquote:Op maandag 10 mei 2004 16:16 schreef Luchtbel het volgende:
Euhm ja misschien bedoeld het gewoon omdat ze zeg maar niet wil dat je te veel last van je lichaam gaat krijgen? Ik weet niet of je veel frisdranken drinkt enzo, dat soort dingen sluipen er meestal per ongeluk in en spelen een grote rol...
quote:Overigens belde m'n oma net. Ze wilde zelf lakentjes gaan naaien.
'Oma heeft niks meer gekocht hoor schat, alleen maar van stofjes die ik gewoon heb liggen'
'Is goed oma, maak meteen een babydwangbuisje wil je? De baby is echt heel druk'
'Wat zeg je kind'
'Niks grapje, maak maar lekker waar je zin in hebt, maar geen geld meer uitgeven hoor'
'Nee nee gewoon stofjes die ik al had, mooi wit en wit met broderie randje'
'Broderie randje? Hoe kom je daar dan aan?'
'Gevonden...'
'Ooooh gevonden in de winkel zeker'
'Eeeeeuh nee hoor gewoon daar achter bij die ene.......Euhm hier heb je je opa'
Oude sjoemelaars![]()
![]()
![]()
Ja dat lijkt mij ookquote:Op maandag 10 mei 2004 16:27 schreef pluisje het volgende:
Ik denk ook dat een termijn echo precieser is qua datum dan een meetlint, anders zouden ze die echo niet doen
Schrijft ze het niet op je kaartje bij jullie? Bij ons welquote:Hoe groot die van mij is weet ik niet, alleen dat de VK steeds begint te jubelen (keeeeeeeuuurig!) als ze hem opmeet, dus het zal wel gemiddeld zijn.
Ik ben tussen mijn eerste VKbezoek (8,5 week) en het afgelopen bezoek (30,5 week) maar 5,5 kilo aangekomen, dat is vrij weinig, maar dat komt vooral door de misselijkheid van de eerste maanden, en het gebrek aan eetlust wat daar nu voor in de plaats is gekomen. Als je aan het begin bijna 3 kilo afvalt, lijkt het natuurlijk al snel alsof je niet veel aankomt
een vriendin van mij die hier laatst was en me al een paar maanden niet gezien had, dacht ook dat ik was afgevallen (op mijn buik na natuurlijkquote:Benieuwd wat het morgen zal zijn, ik eet wel iets meer voor mijn gevoel, maar nog altijd minder dan Rick, die vanuit de sportschool aan een soort dieet bezig is, en al 10 kilo is afgevallen in 7 weken
Mijn moeder en schoonmoeder keken gisteren eens even goed naar me, en zeiden allebei (zonder dat ik er over begon) dat het ze niet zou verbazen als ik na de bevalling mijn kleren niet meer zou passen...omdat ze te groot zijn geworden. Of het was om me op te beuren, of omdat ze dat echt denken weet ik niet, maar het klinkt wel ok
Nou ja het gaat om de bedoeling he, al zeggen sommige mensen met goede bedoelingen wel eens hele verkeerde dingenquote:Op maandag 10 mei 2004 16:27 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ja zo bedoelt ze het ook, hoorSoms is het wel vervelend, maar ze bedoelt het gewoon hartstikke goed.
oma's van in de 40 gaat het ook prima af hoorquote:Op maandag 10 mei 2004 17:15 schreef Anitra het volgende:
Hahahaha psies. En het terug geven op dezelfde manier kan meestal niet omdat ze het door hebben. Ja vooral de dames van ongeveer 70 tot ver in de 90 zijn hier erg goed in
12 weken geleden ja...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Pluisje, is dat altijd zoveel gedonder met die kamertjes dan? Jullie hadden em toch heel vroeg al besteld, of ben ik nu in de war, nee toch![]()
Winkel wil het zelf gaan regelen, zeiden ze gister, maar het is wel handig om ze direct te kunnen melden welke bedrijven er hier zitten, en wanneer ze kunnen, dat scheelt zo weer een week of 3 schat ik...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:15 schreef LadyS het volgende:
Heb je wel eerst geregeld dat die winkel dat betaalt? Anders zit je straks met de gebakken peren, als er geen duidelijke afspraken zijn.. denk ik
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:51 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb jeeeeeeeeeeeeeeeeuk aan m'n navel, vreselijk jeuk, ik word helemaal gek.
Als ik er aan ga krabbelen dan gaat beebje me schoppen![]()
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:25 schreef Luchtbel het volgende:
Lach er maar om....gister had ik ook gekrabt, allemaal strepen op m'n buik, zijn nu net weggetrokken maar moet dadelijk naar de vk, durf nu niet meer te krabben
gelukkigquote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:48 schreef Anitra het volgende:
hij beet flink hard, maar niet door. weet van mijn andere kat dat ik me hand zo stil mogelijk moet houden, dan laten ze snel los.
ze doen het niet gauw, hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:52 schreef Luchtbel het volgende:
Ik wist niet eens dat die beesten konden bijten
Heb ik ook altijd een beetje.. vind het altijd wel spannend om te gaanquote:Ik word altijd zo zenuwachtig als ik naar de vk moetslaat helemaal nergens op maar heb helemaal kriebels in m'n buik
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:52 schreef Luchtbel het volgende:
Ik wist niet eens dat die beesten konden bijten
Komt goedquote:Ik word altijd zo zenuwachtig als ik naar de vk moetslaat helemaal nergens op maar heb helemaal kriebels in m'n buik
Nou ik bedoelde dat ik niet wist dat ze ook mensen beten, tanden zijn toch om mee te etenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Wat dacht jij dan, dat die tanden er voor niets zitten
??? Nee hoor, ze kunnen het heel goed, maar doen het alleen als ze in het nauw worden gedreven.
Luchtbel, trek het je niet aanquote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:06 schreef Luchtbel het volgende:
Euh nouzolang als goed gaat.....ik heb nog genoeg wat ie op kan eten hoor.
Maar schaamde wel een beetje
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:23 schreef Belana het volgende:
Jeetje Psyche, wat spannend zo zeg. maandag ben je dus papa!
Stuitligging inderdaad, helaas niet meer te draaien omdat anders de placenta voor de uitgang zou kunnen schuiven....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:34 schreef Tan het volgende:
Waarom wordt het een keizersnede dan, Psyche? Staat vast wel ergens geschreven maar ik kan het niet vindenWel spannend hoor!!
Dat is volgens mij een onvolkomen stuitligging.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:47 schreef Psyche2003 het volgende:
[..]
Stuitligging inderdaad, helaas niet meer te draaien omdat anders de placenta voor de uitgang zou kunnen schuiven....
Kindje ligt ongeveer zo:
Hoofdje omhoog, billen voor de uitgang en beentjes aan de linkerkant ook weer omhoog, beetje dubbel gevouwen eigenlijk dus
Dank je voor de info!!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Een stuitligging Tan!
Lieve Psyche, helaas ben ik 17 mei in het zonnige Egyptequote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:10 schreef Psyche2003 het volgende:
Geboortedag van onze kleine is dus 17e meiHangen voortaan de vlaggen uit ter ere van onze kleine!!! (Tenzij mevrouw vindt dat ze eerder jarig is natuurlijk
)
Dat van die heupjes, bekkeninstabiliteit maybe? Is namelijk wel zo als je een vaginale bevalling doet met een stuitligging, maar ook bij een CS weet ik niet eigenlijkquote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:06 schreef dutchie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een onvolkomen stuitligging.
Zo ligt de kabouter van ons ws ook. Wel even benadrukken na de geboorte dat je wilt dat ze de heupjes etc. goed controleren. Het schijnt nl. voor te komen dat kindjes uit een stuitligging eerder last hebben van heupdisplatie (of hoe je het ook schrijft)
Maar leuk joh, 17 mei is Psyche papa!!![]()
Hoe staat het eigenlijk met de overige juni-baby's?
Poemojn, Rottdog en E.W. of Digger laat eens wat van jullie horen!
Niet zozeer tegen de keizersnee zelf, alswel tegen de ruggeprikquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:39 schreef poemojn het volgende:
Op bevel van Dutchie:
Psyche2003, leuk dat je dan papa wordt! Ziet je vrouw erg op tegen de keizersnee?
Lees hier wat heupdysplasie is.
Vandaag heb ik weer een controle gehad.Alles was goed, en ze heeft ook niet gezegd dat ik het rustiger aan moet doen ivm het 'matige vruchtwater', dus ik blijf lekker werken. Maar de komende weken werk ik toch voornl. slechts 3 dagen door de feestdagen enzo..
Vrijdag komt de kraamverzorgster langs, afspraken maken en het huis bekijken denk ik. De babykamer is nog niet af, maar we hebben het ledikantje al wel op onze kamer staan, dit weekend maken we iets dat als commode gebruikt gaat worden (mijn schoonouders komen helpen) en volgende week komt de kinderwagen.. Dus het begint al wel ergens op te lijken nu.
Hebben jullie trouwens wel eens van de LAM-methode gehoord? Da's borstvoeding geven op een bepaalde manier die de vruchtbaarheid vermindert.. Scheelt weer wat anticonceptiepilhormonen in de bv.Meer info: http://www.ouders.nl/mlam.htm
Sugar en Luchtbel, als je nog makkelijk met je normale buikspieren omhoog kunt komen, waarom zou dat dan niet mogen? Mij lukt 't nu niet meer, maar toen 't wel kon heb ik het ook niet vermeden. Net zoals ik ook niet als een bejaarde ben gaan lopen terwijl ik me nog gewoon fit ed voelde.. (heb nu meer last vd bekkenspieren).
Klinkt heel mooi, maar je zal niet de eerste zijn die toch zwanger wordt!!!!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:39 schreef poemojn het volgende:
Hebben jullie trouwens wel eens van de LAM-methode gehoord? Da's borstvoeding geven op een bepaalde manier die de vruchtbaarheid vermindert.. Scheelt weer wat anticonceptiepilhormonen in de bv.Meer info: http://www.ouders.nl/mlam.htm
en dan is in dit voorbeeld nog niet eens de roepnaam gevormd uit de twee namen, of de roepnaam afgekort. Danny vind dat namelijk vreemd als je dat doet en de naam verder niet voorkomt. Terwijl bv in spreektaal een naam als Timothy ook Tim wordt en Samantha bv ook Sam word.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:33 schreef LadyS het volgende:
Ja, dat kan wel.. Ik heb wel eens bij de advertenties in de krant gezien:
Johannes Robertus
en we noemen hem Mike
om maar een voorbeeld te geven
en dat zijn waarschijnlijk voornamelijk instanties ? Want dat kun je in weze aangeven. Alicia werd in het begin ook als K. Roodbol genoemd, maar dat hebben we zelf veranderd in een A Omdat we met haar namen ook gehutseld hebben. Of doen anderen dat ook ?quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:39 schreef bixister het volgende:
knor, dat kan inderdaad. ik heb bijv. ook drie namen en mijn roepnaam is samengesteld uit die drie. maar het is soms wel wat verwarrend; men denkt vaak dat mijn eerste doopnaam mijn roepnaam is.
mooiquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:00 schreef bixister het volgende:
nee hoor, geen noemenswaardig probleem.
Mijn doopnamen zijn Getruda Hubertina Hendrika Elisabeth. Op al mijn post staat dus G.H.H.E.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:59 schreef Knorretje het volgende:
vind/vond je dat vervelend, hinderlijk ? continu bij dat soort instanties zo aangesproken te worden ?
mooie dag om jarig te zijn, weet ik uit ervaring, maar ik geloof niet dat er op mijn verjaardag ooit vlaggen voor maxima hebben gehangen....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:10 schreef Psyche2003 het volgende:
Geboortedag van onze kleine is dus 17e meiHangen voortaan de vlaggen uit ter ere van onze kleine!!! (Tenzij mevrouw vindt dat ze eerder jarig is natuurlijk
)
Als je bevallen bent, dan kan je het voelen Luchtbel als je je buikspieren spant. En die van mij stonden flink wat uit elkaar. En ik heb er weinig aan gedaan om dat weer goed te krijgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:53 schreef Luchtbel het volgende:
Klinkt ingewikkeld allemaal![]()
Maar ga dus voortaan wel voorzichtig opstaan, ik wist niet dat het niet mocht.
Ja heb er wel van gehoord, het heeft bij mij 16 maanden gewerkt, toen werd ik weer ongesteld en was ik ook weer vruchtbaar. Tot die tijd heel wat afge-jeweetwel-t maar ik werd maar niet zwangerquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:39 schreef poemojn het volgende:
Mijn ex heet Nanning Johannes. Roepnaam is Jan. Het is dus een afgeleide maar staat niet letterlijk in de namen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:30 schreef Knorretje het volgende:
Zei ik nog geen week geleden ofzo dat we de namen klaar hebben, nou nee dus. We beginnen overnieuw met verzinnen.
We hebben een meningsverschil, een roepnaam hoeft per definitie toch niet in de namen te staan ? Je kan het tch gewoon twee namen geven en de roepnaam uit bv die twee namen vormen ? Of het kind een lange naam geven als naam en als roepnaam de naam afgekort ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |