abonnement Unibet Coolblue
pi_18911478


"Na eerst thuisland Groot-Brittannië veroverd te hebben, gaat Keane het nu in Nederland proberen. Met de single 'Somewhere Only We Know' moet dat ook zeker gaan lukken."

Ik ben het hier wel mee eens. De een zal het standaard muziek vinden, de ander zal het heel goed vinden. Ik denk dat deze band hier ontzettend goed gaat scoren.

Ze zijn geen gitaarband en hebben dus geen gitarist: Chaplin doet de zang, Rice-Oxley zit achter de piano en Hughes doet de drums. Hier in Nederland hebben ze net hun single 'Somewhere Only We Know' uitgebracht. Ik vind het een heel goed nr. Heb helaas nog niet het hele album gehoord, maar een ander nr van het album 'Hopes and Fears' stond op een Oorgasm-cd van OOR. Dit nr ('Snowed Under') vind ik persoonlijk een super-nummer.


' Somewhere only we know' De debuutsingle hier in Nederland

Ik geloof dat ze nog ergens optreden in Nederlands.. Of dat dat concert kort geleden is geweest. Wie is er nog meer bekend met Keane? Wat is jullie mening over deze band?

Officiele Keane site
pi_18911661
Die staan al in het Meld-hier-suffe-hypes-topic.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:49:05 #4
74450 medman
O tempora, O mores!
pi_18911724
'somewhere only we know' is een erg goed nummer inderdaad.
Hoorde hem een paar weken geleden het eerst bij het tv-programma raymann is laat geloof ik. Daar werd keane een mix tussen coldplay en radiohead genoemd.

Hun muziek is in ieder geval goed!
(medman original posting)
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:06:12 #5
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_18912152
dacht dat er een e teveel getypt was...
erg verwarrend...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:13:02 #6
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_18917417
Leuke single, ik ben altijd een beetje huiverig voor de stempel hype, maar om het op voorhand te verwijzen naar suf zoals methodmich het doet vind ik overdreven!

We wachten af hoe het debuut klinkt!
  donderdag 6 mei 2004 @ 00:23:00 #7
43497 Afunados
Get Therapy
pi_18918936
Leuk nummer, en het album klinkt ook aardig. Men plaatste ze in Engeland al in het rijtje Coldplay, maar daar zijn ze nog lang niet. Neemt niet weg dat de CD hier toch regelmatig opstaat
pi_18919067
Keane is geen hype die een maar een paar nummertjes meegaan, deze keer heeft de pers eens gelijk. Ze zijn niet echt te vergelijken met een band maar hebben wel raakvlakken met Radiohead, Coldplay, Saybia en Starsailor. Deze gasten zijn al een tijdje bezig en dat is goed te horen. Het hele album is erg goed, en live is het al helemaal indrukwekkend. Zag ze in de kleine zaal van de melkweg, ijzersterke nummers vol met sfeer en emotie. Ballads of rockend (ja zonder gitaren ) alles was er gewoon goed aan. Album is zeker een aanrader!

10 Mei komt het album uit en 8 Juli staan ze weer in de Melkweg.

Aanraders:
Bedshapped
Bend & Break
This is the last time
Can't Stop Now
pi_18919725
Ik heb de cd gehoord van Keane en hij is erg goed!!
De muziek doet me denken aan een combi van Coldplay en Arid. Ik zeg dat deze band nog heel groot gaat worden gezien de hype die er al in Engeland hangt en de sterke CD.
aanraders:
Bedshaped
Somewhere only we knew
Your eyes open
We might all be strangers
Bend and break
pi_18920205
Ik vind het een vette band!! Hebben super nummers...
Lijkt beetje op Travis, wat ook een te coole band is...

Wat wel beetje is, dat hoe vaker je het hoort, hoe leuker het word...in begin zap je zulke muziek snel weg...maar als je er ff voor gaat zitten ed. dan wordt het wel fijn
pi_18923969
Jammer dat sommige mensen denken dat het een hype is. In principe maken veel bladen/muziekzenders er wel zelf een hype van (Denk aan OOR die dat ook zo met Franz Ferdinand heeft gedaan..).
Ik denk wel dat het nogal mainstream muziek gaat worden, dat net als met Coldplay, iedereen er wel naar kan luisteren. Maar ja, ik weet niet of je dat als positief of negatief punt moet zien. Als je als band zoveel verschillende mensen boeit met je muziek, heb je het naar mijn idee best goed gedaan.
pi_18926975
Geen gitaar en geen bass? Vind ik persoonlijk toch wel een groot gemis.
pi_18927528
Hmm heb je de CD gehoord? Dat was ook mijn mening voor het luisteren naar de CD maar daar ben ik helemaal op teruggekomen.
pi_18928499
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:02 schreef Fziz het volgende:
Geen gitaar en geen bass? Vind ik persoonlijk toch wel een groot gemis.
De bass komt uit een laptop die naast de pianist staat en de gitarist ach helemaal niet gemist tijdens het concert! Het maakt het juist zo bijzonder zonder de gitarist.
pi_18931128
Ik vind het een suffe hype, omdat de band - op het laten ontbreken van een gitarist na - niks bijzonders doet. Al de ophef is dus een beetje overdreven, te meer omdat we het hier hebben over een band die vrolijk op safe speelt in de lijn van Travis en Coldplay.

Muziek waar niemand zich een buil aan zal vallen. Dat is niet zo erg, maar om daar dan zo hoog over de toren van te blazen. En laten we eerlijk zijn: één Travis is toch wel genoeg en er eigenlijk al één te veel....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_18935684
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 14:48 schreef methodmich het volgende:
Ik vind het een suffe hype, omdat de band - op het laten ontbreken van een gitarist na - niks bijzonders doet. Al de ophef is dus een beetje overdreven, te meer omdat we het hier hebben over een band die vrolijk op safe speelt in de lijn van Travis en Coldplay.

Muziek waar niemand zich een buil aan zal vallen. Dat is niet zo erg, maar om daar dan zo hoog over de toren van te blazen. En laten we eerlijk zijn: één Travis is toch wel genoeg en er eigenlijk al één te veel....
Je besteed er anders behoorlijk wat aandacht aan terwijl je het niks vindt. Mij boeit het totaal niet of het een hype is of niet, ik vind de muziek goed en daar gaat het om. Op safe spelen dus ze helemaal niet, ze zijn namelijk geen copy van travis of coldplay maar hebben gekozen om juist zonder gitarist te spelen en dat is iets want verrassend interresant blijft de hele cd/concert lang.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 14:21:08 #17
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_19045529
zit net de CD hopes and fears te luisteren. Heerlijk, fantastisch en geniaal zijn de woorden die het eerst bij me opkomen. Weet iemand of en wanneer ze Nederland komen?
  dinsdag 11 mei 2004 @ 15:34:39 #18
27074 Dezz
The Dog
pi_19047515
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 14:48 schreef methodmich het volgende:
Ik vind het een suffe hype, omdat de band - op het laten ontbreken van een gitarist na - niks bijzonders doet. Al de ophef is dus een beetje overdreven, te meer omdat we het hier hebben over een band die vrolijk op safe speelt in de lijn van Travis en Coldplay.

Muziek waar niemand zich een buil aan zal vallen. Dat is niet zo erg, maar om daar dan zo hoog over de toren van te blazen. En laten we eerlijk zijn: één Travis is toch wel genoeg en er eigenlijk al één te veel....
Waarom moet een band altijd vernieuwend zijn en iets bijzonders doen? Ik snap dat gewoon niet..
Keane maakt gewoon lekkere muziek and that's it!

Oh ja, ik vind de muziek totaal niet op de muziek van Travis lijken. Van Coldplay heeft het idd wel iets van weg, maar ja veel bands hebben wel iets in hun muziek dat op muziek van andere lijkt, daar is niets slechts aan
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_19091606
fuck keane!
moest ik ff zeggen.
elke band met een zanger die hier en daar hoog zingt en een herhalend piano riedeltje in n nummer flikkert zit gebakken.
pi_19093226
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 03:14 schreef Astronaut_Jones het volgende:
fuck keane!
moest ik ff zeggen.
elke band met een zanger die hier en daar hoog zingt en een herhalend piano riedeltje in n nummer flikkert zit gebakken.
Slaat nergens op
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_19093858
Ik vind het wel goeie muziek eigenlijk. Ook al moest ik wel gelijk aan Travis denken.. Maarja.. ik vind Travis ook leuk, dus maakt me ook niks uit!
Somebody help me cause I'm falling
  donderdag 13 mei 2004 @ 10:35:09 #22
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_19094133
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 10:20 schreef Liekje het volgende:
Ik vind het wel goeie muziek eigenlijk. Ook al moest ik wel gelijk aan Travis denken.. Maarja.. ik vind Travis ook leuk, dus maakt me ook niks uit!
Ze lijken idd veel op Travis, zowel qua sound als teksten, wat ik ook als positief zie. Ze staan ook niet voor niets in het voorprogramma van Travis.

De vergelijking met Coldplay en Starsailor vind ik minder treffend. Het is allemaal wel heerlijk negatief tot het suicide aan toe, maar qua sound vind ik dat niet het geval.
pi_19095839
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:47 schreef Dezz het volgende:

[..]

Slaat nergens op
nee das niet waar. let maar ns op. dat is zelfs een bewezen feit. mensen zijn daar gevoelig voor..
pi_19095951
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 11:53 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

nee das niet waar. let maar ns op. dat is zelfs een bewezen feit. mensen zijn daar gevoelig voor..
Geef me ff de bron aub

Enne, ik denk dat ik dan ook maar zo'n band begin, als iedereen daar gevoelig voor is moet ik ook wel een hoop geld kunnen verdienen op die manier....
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_19096188
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 11:57 schreef Dezz het volgende:

[..]

Geef me ff de bron aub

Enne, ik denk dat ik dan ook maar zo'n band begin, als iedereen daar gevoelig voor is moet ik ook wel een hoop geld kunnen verdienen op die manier....
bron:
www.mijnfantasiewereld.nl
ja ik zou ook zo'n band beginnen als ik jou was. ik ben gisteren met mn demo t land doorgegaan en heb bij elke maatschappij een contract aangeboden gekregen. dit is de bussiness to be in.
pi_19096928
Mooi dat ze het met Coldplay vergelijken, weet ik iig dat ik het moet mijden.
mug·gen·zif·ter (de ~ (m.), ~s)
1 kleingeestige vitter => beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, kommaneuker, mierenneuker, peuteraar, pezewever, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper
pi_19223783
[zeikmode]
Gemekker over hypes en de band's roots ook altijd! Tyf op!
Laat Keane lekker doen waar ze zin in hebben ofzo.
Ja het klinkt net als Travis, Train, Coldplay, Saybia en nog meer bands die meteen lekker in het gehoor liggen.
So FUCKING what? Moet muziek altijd vernieuwend zijn?
En ja het zal gerust een hype worden, dat geloof ik graag. En dan nog? Mooi toch dat zo veel mensen de muziek mooi vinden?
Of willen we weer allemaal iets "exclusiefs"?!

Ik ken ze trouwens pas net, van de single "somewhere only we know".
Ben het album Hopes and Fears nu aan het luisteren en 't klinkt gewoon fijn.
Niks vernieuwends. Ben Folds Five heeft ook een pianist ipv een gitarist, en ik vind het een prima line up zo.
Als het je niet bevalt dan luister je niet. Sim-pel.

[/zeik-mode]
  woensdag 19 mei 2004 @ 16:15:02 #28
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_19246818
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 14:48 schreef methodmich het volgende:
En laten we eerlijk zijn: één Travis is toch wel genoeg en er eigenlijk al één te veel....
Dan ken jij Travis niet en/of niet goed genoeg.

Luister Good Feeling en durf het nog eens te zeggen.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_19247536
Ik heb ondertussen het hele album geluisterd en ik ben tot de conclusie gekomen dat de muziek me echt wat doet. De piano en zang zijn in sommige nrs zo ontzettend mooi!
pi_19248066
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 16:15 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Dan ken jij Travis niet en/of niet goed genoeg.

Luister Good Feeling en durf het nog eens te zeggen.
één Travis is meer dan genoeg.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 mei 2004 @ 17:15:10 #31
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19248297
Goede band hoor
Everybody`s Changing is n erg mooie track en de cd is dan ook meer dan t beluisteren waard IMHO
  donderdag 20 mei 2004 @ 20:25:40 #32
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_19276783
Het nummer 'Somewhere Only We Know' begin ik steeds mooier te vinden.
Prachtplaat!
Every Not Is Truething
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:27:46 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19280890
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 20:25 schreef Ceriel het volgende:
Het nummer 'Somewhere Only We Know' begin ik steeds mooier te vinden.
Prachtplaat! [afbeelding]
ik ook. ben nu de hele cd aan t laagladen
pi_19285524
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:07 schreef Smashing-Pumpkin het volgende:
[zeikmode]
Gemekker over hypes en de band's roots ook altijd! Tyf op!
Laat Keane lekker doen waar ze zin in hebben ofzo.
Ja het klinkt net als Travis, Train, Coldplay, Saybia en nog meer bands die meteen lekker in het gehoor liggen.
So FUCKING what? Moet muziek altijd vernieuwend zijn?
En ja het zal gerust een hype worden, dat geloof ik graag. En dan nog? Mooi toch dat zo veel mensen de muziek mooi vinden?
Of willen we weer allemaal iets "exclusiefs"?!

Ik ken ze trouwens pas net, van de single "somewhere only we know".
Ben het album Hopes and Fears nu aan het luisteren en 't klinkt gewoon fijn.
Niks vernieuwends. Ben Folds Five heeft ook een pianist ipv een gitarist, en ik vind het een prima line up zo.
Als het je niet bevalt dan luister je niet. Sim-pel.

[/zeik-mode]
tis gewoon leuke muziek
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:02:19 #35
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19287138
godver!! dit IS heerlijke muziek!!!!!!!!!

Ben nu niet in zo'n goede stemming de laatste weken, maar dit doet me weer beetje laten genieten!
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_19290480
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:02 schreef Stefkuh het volgende:
godver!! dit IS heerlijke muziek!!!!!!!!!

Ben nu niet in zo'n goede stemming de laatste weken, maar dit doet me weer beetje laten genieten!
Word jij er vrolijk van? Ik word er juist een beetje droevig van..
pi_19291075
die zanger heeft een ontzettende babyface.

jammer
pi_19293187
En een recensie van Oene Kummer is ook altijd jammer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:29:39 #39
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_19295370
Heb net de CD gekocht, heb hem persoonlijk nu al uitgeroepen tot "Beste CD van 2004"!
No Soup For You!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:29:45 #40
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_19295374
wat is het toch een geweldige plaat zeg, Somewhere springt er natuurlijk wel boven uit, maar de rest is ook mooi.

Ik zeg: Lowlands!
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_19295460
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:29 schreef Petomaan het volgende:
Heb net de CD gekocht, heb hem persoonlijk nu al uitgeroepen tot "Beste CD van 2004"!
Geinponem. Wat staat er tweede?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:03:06 #42
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_19296202
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:33 schreef methodmich het volgende:

[..]

Geinponem. Wat staat er tweede?
"Idols: Greatest Hits"
No Soup For You!
pi_19296315
Ja, ik dacht ook eerst dat er een -e teveel stond, maar t is toch echt Keane.
Ik geloof dat 't de debuutsingle hier ook wel eens op de radio langskomt, aangezien ik 'm in de playlist heb zien staan en de radio hier de hele dag aanstaat.
Maar zou zo niet kunnen zeggen hoe ie ook nog maar gaat....
'k Ga erop letten iig
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_19296700
Staat ook gerecenseerd op coldplayfans.nl: http://www.coldplayfans.nl/recensies/cd.php?id=9

Vind hem persoonlijk niet helemaal top. Ik mis toch duidelijk wat diepte.. het klinkt allemaal lekker hoor, daar niet van.. maar 't soort muziek dat ze maken klinkt toch echt beter met wat gitaren. Nu is 't muziek zonder ballen, zeg maar. Maargoed.. wel lekker
pi_19459217
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 14:48 schreef methodmich het volgende:
Ik vind het een suffe hype, omdat de band - op het laten ontbreken van een gitarist na - niks bijzonders doet. Al de ophef is dus een beetje overdreven, te meer omdat we het hier hebben over een band die vrolijk op safe speelt in de lijn van Travis en Coldplay.

Muziek waar niemand zich een buil aan zal vallen. Dat is niet zo erg, maar om daar dan zo hoog over de toren van te blazen. En laten we eerlijk zijn: één Travis is toch wel genoeg en er eigenlijk al één te veel....
Goed dat je die laatste zin erbij hebt gezet. Weet ik meteen dat ik jou muzieksmaak niet serieus hoef te nemen
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:06:10 #46
95969 Progeny
Eigenlijk best wel wauw
pi_19459864
Ik krijg spontaan last van m'n maag bij het aangezicht van de zanger, maar dat terzijde.
Somewhere only we know is ok, meer niet.
De rest van hun mierzoete repertoire is ronduit waardeloos, een slap aftreksel van Coldplay, Travis en soortgelijke bands.
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:28:19 #47
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_19460476
Boooooooooooo-ring. Bring in de gitaar en het komt wel goed, maar zoals het nu is is het nie veel. De muziek is gewoon niet interessant.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:30:00 #48
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19464471
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:55 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Word jij er vrolijk van? Ik word er juist een beetje droevig van..
Ja.. nahja... op dat momment van Bend & Break / This is the last time wel.. maar We might as well be strangers en She has not time heb ik slechts 1 keer geluisterd... die kan ik ff niet aan op dit moment
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_19465743
'k Heb de playlist in de gaten gehouden en het bewuste liedje kwam langs.
Ik ben vrij neutraal wat betreft dit liedje. Ik zou de single of 't album niet komen nav dit ene nummer. Hij raakt me niet.
Toch heeft ie wel iets waarvan ik kan begrijpen dat mensen 'm mooi vinden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_19478781
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:40 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Goed dat je die laatste zin erbij hebt gezet. Weet ik meteen dat ik jou muzieksmaak niet serieus hoef te nemen
Grappenmaker.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 28 mei 2004 @ 19:11:21 #51
27074 Dezz
The Dog
pi_19479157
Een jongen uit m'n klas lijkt echt 100% op Chaplin
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_19479934
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 19:11 schreef Dezz het volgende:
Een jongen uit m'n klas lijkt echt 100% op Chaplin
Geef die knul nooit een gitaar!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 28 mei 2004 @ 19:54:08 #53
27074 Dezz
The Dog
pi_19480262
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 19:40 schreef methodmich het volgende:

[..]

Geef die knul nooit een gitaar!
Wel grappig opzich, hij komt ook uit Groot-Brittanië (Schotland)
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 16:01:51 #54
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20095483
Wat een stem zeg, die Chaplin, ik heb dat niet vaak, maar hier krijg ik echt de rillingen van, mijn favoriet is Your Eyes Open, maar in principe is het hele album okee, vooral als je bedenkt dat het 'gitaarloos' is, ik mis de snaartjes niet eens, moet ik zeggen.
pi_20095564
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:01 schreef LomarVe het volgende:
Wat een stem zeg, die Chaplin, ik heb dat niet vaak, maar hier krijg ik echt de rillingen van, mijn favoriet is Your Eyes Open, maar in principe is het hele album okee, vooral als je bedenkt dat het 'gitaarloos' is, ik mis de snaartjes niet eens, moet ik zeggen.
Ja, die stem he! Ik krijg er ook kippenvel van..
  dinsdag 22 juni 2004 @ 16:15:05 #56
78693 Hanzel_lane
Made by cerror
pi_20095946
ik vind et nogal op Novastar lijken... maar het is wel goede muziek imo... enne...alles lijkt op elkaar tegenwoordig, omdat het meeste er al is dus dat voorkom je niet meer. Ookal is het bij emo-pop enzo, nog niet zo erg als bij trance
Op vrijdag 30 juli 2004 13:25 schreef Houzer het volgende:
Hanzel is zo'n knuffelnewbie O+
pi_20101460
Ik vind Keane erg goed. Muziek waar MELODIE in zit is sowieso altijd geweldig. Samen met Coldplay en Saybia zijn ze inderdaad toonaangevend.

(dVTB)
  dinsdag 22 juni 2004 @ 19:39:05 #58
2889 Zander
He's gone
pi_20101684
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:15 schreef Hanzel_lane het volgende:
alles lijkt op elkaar tegenwoordig, omdat het meeste er al is
Ik zie eerder een platenbaas zitten die naar de verkoopcijfers van Coldplay kijkt en zegt: "Wij hebben ook 'zo'n' band nodig". Zo werkt het wel vaker (grungehype, garagerock-hype, etc.)
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 22 juni 2004 @ 19:41:15 #59
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_20101750
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 19:39 schreef Zander het volgende:

[..]

Ik zie eerder een platenbaas zitten die naar de verkoopcijfers van Coldplay kijkt en zegt: "Wij hebben ook 'zo'n' band nodig". Zo werkt het wel vaker (grungehype, garagerock-hype, etc.)
neemt niet weg dat 't een leuk ceedeetje is, op zich
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_20101981
Nee, maar bijster interessant is het dus ook niet. Beetje flauw zelfs.

En het is gewoon fuckin' Travis...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20102990
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 19:49 schreef methodmich het volgende:
Nee, maar bijster interessant is het dus ook niet. Beetje flauw zelfs.

En het is gewoon fuckin' Travis...
Het blijft juist wel boeien, zeker live.

Gewoon relaxe muziek.
pi_20103992
Niks vernieuwends an, m.i. Honderden voor Keane
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20104245
ik vind het erg saaie en voorzichtige muziek en niet vernieuwend.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_20104283
Ik vind Keane geweldig
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_20121770
Eigenlijk gek dat Roy Keane ze geen proces aan de broek doet. Die vindt het zeker te braaf.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20121971
Het is wel een obsessie van je aan het worden he, methodmich?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_20122078
Nee joh, het is gewoon leuk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:06:49 #68
92834 CasaLevi
www.kloeken.nl
pi_20123794
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 19:11 schreef Dezz het volgende:
Een jongen uit m'n klas lijkt echt 100% op Chaplin
Dat ging echt zo van: "hey, jij lijkt op die zanger van Keane!" waarop hij antwoordde: "van wie?"



Verder vind ik Keane supervet en als het goed is krijg ik binnenkort de cd... (Dezz)
1 for sorrow, 2 for joy, 3 for girls and 4 for boys.
5 for silver 6 for gold, 7 for a secret never to be told.
pi_20126201
Ik vind de nieuwe cd van keane echt supergoed, en ok het is niet bijster origineel maar dat zal me eerlijk gezegd worst wezen
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:54:30 #70
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20129331
Ik vind de single van Keane helemaal 10 keer bagger, heb het album niet nog niet gehoord. Maar de recensies die ik heb gelezen en de acts waar de band mee wordt vergeleken ("coldplay, maar dan NOG suffer....") maken mij totaal niet nieuwsgierig naar de rest van het album...
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:56:38 #71
78693 Hanzel_lane
Made by cerror
pi_20129373
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 19:39 schreef Zander het volgende:

[..]

Ik zie eerder een platenbaas zitten die naar de verkoopcijfers van Coldplay kijkt en zegt: "Wij hebben ook 'zo'n' band nodig". Zo werkt het wel vaker (grungehype, garagerock-hype, etc.)
ja, dat ben ik wel met je eens. En er zijn ook maar weinig bands die de gitaren weglaten... dus dat is wel weer origineel opzich
Op vrijdag 30 juli 2004 13:25 schreef Houzer het volgende:
Hanzel is zo'n knuffelnewbie O+
pi_20132175
Ben Folds Five deed het al jaren en kreeg nooit de waardering. Men lift dus duidelijk mee op Coldplay.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 juni 2004 @ 21:50:49 #73
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20136201
Ik heb trouwens een bescheiden clubje aangemaakt bij yahoogroups...*check link onder*
pi_20265726
Ja, goeie band vind ik het. Gisteren de CD ('Hopes and Fears') gekregen i.v.m. m'n verjaardag, erg goede nummers, apparte muziek. Jaja, deze CD zal hier thuis toch regelmatig gedraaid worden...

Overigens; dat Snowed Under staat niet op de CD, hoor...
De nieuwe muziekwebsite --> Edim.nl
  dinsdag 29 juni 2004 @ 09:02:03 #75
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20271062
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:09 schreef Teijeextra het volgende:
Ja, goeie band vind ik het. Gisteren de CD ('Hopes and Fears') gekregen i.v.m. m'n verjaardag, erg goede nummers, apparte muziek. Jaja, deze CD zal hier thuis toch regelmatig gedraaid worden...

Overigens; dat Snowed Under staat niet op de CD, hoor...
Nee, das jammer, er zijn nog aardig veel goede nummers die er niet op staan, ze zouden zo weer een CDtje uit kunnen brengen met alle 'rare tracks' en 'b-sides' die ze hebben! Snowed Under hebben ze ten gehore gebracht tijdens Glastonbury vorige week, was leuk!
pi_20272246
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 19:49 schreef methodmich het volgende:
Nee, maar bijster interessant is het dus ook niet. Beetje flauw zelfs.

En het is gewoon fuckin' Travis...
Het is op sommige punten geloof ik zelfs letterlijk gekopieëerd van Travis. Verder hoor ik er Spandau Ballet in (?).. enfin. Als je eigen creaties van bands al onorigineel mag noemen dan is dit wel de voorlopige kampioen van 2004 zeg. Desalniettemin leuk achtergrondmuziekschijfje.

Voorprogramma van Keane in Nederland, a balladeer, is dan een stuk origineler en wat mij betreft minstens zo goed. Die doen ook de support van Saybia in september.
pi_20289612
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 09:02 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Nee, das jammer, er zijn nog aardig veel goede nummers die er niet op staan, ze zouden zo weer een CDtje uit kunnen brengen met alle 'rare tracks' en 'b-sides' die ze hebben! Snowed Under hebben ze ten gehore gebracht tijdens Glastonbury vorige week, was leuk!
Ik heb Lorelei ook wel een beetje gemist op de CD...
De nieuwe muziekwebsite --> Edim.nl
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:57:54 #78
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20291341
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:05 schreef Teijeextra het volgende:

[..]

Ik heb Lorelei ook wel een beetje gemist op de CD...
Hoe?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:59:21 #79
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20291388
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 10:10 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

Het is op sommige punten geloof ik zelfs letterlijk gekopieëerd van Travis. Verder hoor ik er Spandau Ballet in (?).. enfin. Als je eigen creaties van bands al onorigineel mag noemen dan is dit wel de voorlopige kampioen van 2004 zeg. Desalniettemin leuk achtergrondmuziekschijfje.

Voorprogramma van Keane in Nederland, a balladeer, is dan een stuk origineler en wat mij betreft minstens zo goed. Die doen ook de support van Saybia in september.
Spandau Ballet? Die had ik nog niet in het rijtje staan!
pi_20293217
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:57 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Hoe?
Da's een van die rare tracks/b-side-nummers waar je het over had
De nieuwe muziekwebsite --> Edim.nl
  woensdag 30 juni 2004 @ 18:37:07 #81
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20314216
Aha! BTW, is er hier iemand die naar het concert gaat volgende week???
pi_20342701
Nog een weekje wachten en dan maar eens kijken hoe deze heren live zijn.
En als het niets is, is het voorporgramma altijd nog wel leuk .
pi_20342716
Daarom.
  donderdag 1 juli 2004 @ 22:25:44 #84
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20347561
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:09 schreef Vlitsie het volgende:
Nog een weekje wachten en dan maar eens kijken hoe deze heren live zijn.
En als het niets is, is het voorporgramma altijd nog wel leuk .
Ah! Heb je nog een kaartje over?
pi_20349875
Dan waren we die al wel 100 keer kwijt geweest denk ik.
Nope we hebben helaas geen kaartjes over.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:04:29 #86
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20350530
Dat was ook te mooi om waar te zijn, hahaha! Ik heb een beetje live van ze gezien trouwens, op internet weliswaar. Tijdens Glastonbury hadden ze een webcast en kon ik een gedeelte zien. Reken maar dat je een knallend optreden krijgt, ze zijn ZEER energiek!
pi_20353411
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:02 schreef Fziz het volgende:
Geen gitaar en geen bass? Vind ik persoonlijk toch wel een groot gemis.
Henk Argeloos
  vrijdag 9 juli 2004 @ 01:21:53 #88
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20502887
Owwww! Het concert was waanzinnig! Het was echt geweldig om ze eens live te horen en zien, en ze zijn erg 'easy-going'! Tim, Tom en Rich, you rule!
pi_20503157
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 01:21 schreef LomarVe het volgende:
Owwww! Het concert was waanzinnig! Het was echt geweldig om ze eens live te horen en zien, en ze zijn erg 'easy-going'! Tim, Tom en Rich, you rule!
Wat ik gezien heb was goed ja

Omdat we met de trein vanuit Leeuwarden kwamen moesten we na 5 nummers al weg
Victory is mine!!
pi_20503450
Heb de CD van Keane, en ook nog een paar andere nummers, en ik vind het echt heerlijke muziek. Tis idd een beetje Coldplay-achtig (wat ik niet eens zo erg vind als Coldplay-fan zijnde ), maar dat neemt niet weg dat het gewoon relaxte muziek is. We MIght As Well Be Strangers, Everybody's Changing, She Has No Time, Bedshaped, zijn mijn favorieten.

Ik hoop ze ooit nog een keer live te horen, denk dat dat nog beter zal zijn.
pi_20503760
Vond t niet indrukwekkend. Beetje goedkoop, gemakkelijk en arrogant. Maar toch een leuke avond gehad. En daar gaat het uiteindelijk om

Beetje jammer dat de laatste trein naar Leeuwarden niet tegelijk vertrekt met de laatste naar Groningen, Dr_Evil.. ik heb makkelijk het hele concert kunnen zien..
pi_20506459
Ik vond het erg apart dat het hoofdprogramma maar 5 minuutjes langer heeft gespeeld dat het uitermate leuke voorprogramma.
Alleen jammer dat achterin de zaal bij a balladeer het geluid niet te horen was (heb ik van horen zeggen want ik stond flink voorraan). Marinus weet zeer mooie verhaaltjes te vertellen tussendoor evenals mijn zijn liedjes, helaas kwam dit niet helemaal over.

En Keane was erg leuk om een keer te zien. Wel leuk die buslading Engelse fans.
En ook de rest van het publiek ging helemaal op in de muziek, vond ik erg leuk om te zien. Verder kwam het me allemaal een beetje gehaasd over, alsof ze om half 12 ofzo nog een vliegtuig naar Engeland moesten halen ofzo, dat vond ik een beetje jammer.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 18:57:28 #93
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20516423
Tja, het was niet het langste concert ooit, ze hadden best nog een paar nummers mogen spelen en een beetje meer reageren naar het publiek toe, maar ach, ik stond echt pal voor Tom, daar ben ik dik tevreden mee. ;-)
pi_20518360
Ik vond het een geweldig concert. Had inderdaad langer mogen duren, gebrek aan materiaal denk ik. Had het niet willen missen !! Ik vond dat ze wel reageerden naar het publiek toe, niets op aan te merken. Geweldige energie !!!!

Bianca
pi_20525053
Ik was de CD bij de Plato tegengekomen, en hij was daar direct beluisterbaar met een omschrijving die er bij stond die me nogal aansprak. CDtje maakte wel indruk dus heb m maar gelijk gekocht Hij is nu regelmatig rondjes aan t draaien in m'n discman
pi_20526979
Leuke muziek
pi_20537878
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 02:38 schreef BobbyDrake het volgende:
Ik was de CD bij de Plato tegengekomen, en hij was daar direct beluisterbaar met een omschrijving die er bij stond die me nogal aansprak. CDtje maakte wel indruk dus heb m maar gelijk gekocht Hij is nu regelmatig rondjes aan t draaien in m'n discman
Je hebt hem dus toch gekocht
  zondag 11 juli 2004 @ 01:58:54 #98
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20543908
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 19:11 schreef Dezz het volgende:
Een jongen uit m'n klas lijkt echt 100% op Chaplin
Hey! Post es een foto!
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:19:45 #99
93346 foktrot
ze powernap
pi_20664945
Ik vond het optreden goed maar had vaak het gevoel dat er 'bijgedraaid' werd door de geluidsman. De toetsenist miste heel vaak zag ik, maar daar hoorde je niks van!

Hij eindigde gelukkig met mijn 2 favo nummers
Gisteren is verleden tijd, maar morgen komt nooit. Leef vandaag!
pi_20668721
Oké, ik ben overstag. Somewhere only we know is een heerlijk nummer. 't Heeft even geduurd, maar ik vind hem nu toch écht erg mooi.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_20670458
Weer een verloren ziel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 16 juli 2004 @ 23:07:53 #102
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20676885
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:38 schreef Natalie het volgende:
Oké, ik ben overstag. Somewhere only we know is een heerlijk nummer. 't Heeft even geduurd, maar ik vind hem nu toch écht erg mooi.
Nu de rest van de CD nog....
pi_20678287
Ik zit op dit moment weer eens het album te luisteren en er is echt geen enkel album waarbij ik zo snel tranen in mijn ogen krijg. (misschien komt het door de herinneringen, maar ook zeker door de muziek)
pi_20678933
Prachtige CD. Absoluut.
pi_20682520
Ik krijg er ook tranen van in mijn ogen, alleen om een andere reden dan jij denk ik Foxxy.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 17 juli 2004 @ 16:38:41 #106
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20687430
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 23:52 schreef Foxxy het volgende:
Ik zit op dit moment weer eens het album te luisteren en er is echt geen enkel album waarbij ik zo snel tranen in mijn ogen krijg. (misschien komt het door de herinneringen, maar ook zeker door de muziek)
Dat was ook min of meer de bedoeling. Ookal ben ik zelf een Keane-freak zo langzamerhand, ik verbaas me erover dat ze zoveel succes hebben. Ik kan de radio of tv niet aandoen of Everybody's Changing is erop....
pi_20730096
Als ik somewhere only we know niet te vaak geluisterd had nu, dan was dat m'n favo nummer maar nu is het absoluut Everbody's Changing. Echt zoooooooow geweldig relaxed
  maandag 19 juli 2004 @ 21:54:29 #108
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20731227
quote:
Op maandag 19 juli 2004 21:01 schreef Chasin het volgende:
Als ik somewhere only we know niet te vaak geluisterd had nu, dan was dat m'n favo nummer maar nu is het absoluut Everbody's Changing. Echt zoooooooow geweldig relaxed
Heb je de CD? Zoja, heb je Your Eyes Open al gehoord???
pi_20733152
Everybody's Changing blijft wel lekker hangen. Een stuk prettiger dan wat we doorgaans op de radio horen in ieder geval.. al blijft het een suffe onoriginele hap.. dat Keane.

Snowed Under is wel leuk
pi_20733444
quote:
Op maandag 19 juli 2004 21:54 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Heb je de CD? Zoja, heb je Your Eyes Open al gehoord???
ja maar dat klinkt echt ff ieeeets teveel als coldplay :p
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:17:03 #111
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20742848
quote:
Op maandag 19 juli 2004 23:38 schreef Chasin het volgende:

[..]

ja maar dat klinkt echt ff ieeeets teveel als coldplay :p
Tja, das mijn voordeel/nadeel (hoe je 't maar wilt zien) Ik luister niet naar Coldplay...
pi_20743467
De cd is echt goed! Vooral We might as well be strangers en She has no time
E più mi vorrai e meno mi vedrai
E meno mi vorrai e più sarò con te
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:50:44 #113
93346 foktrot
ze powernap
pi_20743539
Bedshaped is prachtig... Live in de melkweg deed ie het ook heel mooi, door de knieen voor de aanhaal, wauw. Kreeg zowat traantjes in m'n ogen haha
Gisteren is verleden tijd, maar morgen komt nooit. Leef vandaag!
pi_20743645
de complete cd roeleert, erg leuk om alleen naar te luisteren en weg te dromen
pi_20743812
zeikerige britpop... voor de rest is dat bekende nummer wel ok
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_20743895
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 15:05 schreef Kletz het volgende:
zeikerige britpop... voor de rest is dat bekende nummer wel ok
Ik wist dat je zou reageren
  dinsdag 20 juli 2004 @ 15:29:03 #117
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20744326
Ik vind het echt vreselijk. De redelijke OOR-achtige hype eromheen, maakt het alleen nog maar erger.
pi_20746464
En een recensie van Oene Kummer. Dat is altijd dodelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20746870
van de hype word ik ook een beetje ziek....

misschien dat er nog wat andere bandjes ook maar meteen de lucht in kunnen worden geprezen, zoals Snow Patrol en Franz Ferdinand (voor zover dat nog niet gebeurd is). Snow patrol vind ik zelf toch een paar klassen beter als Keane.
pi_20747115
Snow Patrol is verworden tot een net zo'n saaie band. De eerste cd's waren hoopgevend.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 20 juli 2004 @ 19:44:08 #121
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20749650
Kan mij persoonlijk geen *** schelen of ze een hype zijn of niet...ik vind ze goed...de CD kicks *ss, de jongens zijn leuke, nuchtere knakkers en wie wat en waar iets te melden heeft over de band is zijn/haar zaak, dat maakt de band voor mij niet slechter. En de Engelsen zijn trouwens wel erg goed in het ophemelen en vervolgens uitkotsen van bands, dus de mening van de Britse pop-pers laat me helemaal koud. De NME schijnt een relletje te willen opstoken tussen The Darkness en Keane...ik bedoel maar....
pi_20750971
The Darkness vind ik ook maar shite
pi_20753137
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:44 schreef LomarVe het volgende:
Kan mij persoonlijk geen *** schelen of ze een hype zijn of niet...ik vind ze goed...de CD kicks *ss, de jongens zijn leuke, nuchtere knakkers en wie wat en waar iets te melden heeft over de band is zijn/haar zaak, dat maakt de band voor mij niet slechter. En de Engelsen zijn trouwens wel erg goed in het ophemelen en vervolgens uitkotsen van bands, dus de mening van de Britse pop-pers laat me helemaal koud. De NME schijnt een relletje te willen opstoken tussen The Darkness en Keane...ik bedoel maar....
nounou.. reageer je eens niet zo af als er mensen wat sceptisch zijn. Keane is nou eenmaal live niets bijzonderder dan op plaat.. en ondanks het feit dat ze leuk klinken, goed spelen (en zingen) en catchy songs hebben.. is het toch allemaal niet bijster origineel of spannend. Er zijn tientallen (zo niet honderden) leukere, betere en interessantere bands. Maar lekker fris klinkt het (ondanks het feit dat het een ordinaire jaren 80 revival is) zeker
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:42:22 #124
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20773631
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:40 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

nounou.. reageer je eens niet zo af als er mensen wat sceptisch zijn. Keane is nou eenmaal live niets bijzonderder dan op plaat.. en ondanks het feit dat ze leuk klinken, goed spelen (en zingen) en catchy songs hebben.. is het toch allemaal niet bijster origineel of spannend. Er zijn tientallen (zo niet honderden) leukere, betere en interessantere bands. Maar lekker fris klinkt het (ondanks het feit dat het een ordinaire jaren 80 revival is) zeker
Nou nou, als ik dan in ieder geval zo vrij mag zijn om een kleine correctie aan te brengen: "ik vind het toch allemaal niet bijster origineel of spannend. Voor mij zijn er tientallen (zo niet honderden) leukere, betere en interessantere bands."
Muziek is nog altijd, gelukkig, een kwestie van smaak. Sceptisch zijn is prima, ben ik ook, en ik reageer me ook niet af op lui hier, maar ik doelde op de recensies van, voornamelijk, de Britse pers. Sorry als ik daar onduidelijk is was. Maar om altijd maar te zwaaien met hype dit en hype dat... Het lijkt wel of het een hype is om te hypen... Zei ik iets....
pi_20774411
Hype of geen hype....
Het maakt me niet uit hoeveel bands er zijn, en hoeveel je ze hoort of ziet op tv.
Ik vind gewoon goed wat ik goed vind. Ik hou erg van de muziek van R.E.M., die iedereen wel kent, maar die ook wel tijden bekritiseerd zijn (Monster werd niet echt de hemel in geprezen, bv). Maar ze zijn al 13 jaar nr. 1 voor mij. En van de Cowboy Junkies, die maar weinig mensen hier kennen. En Sarah McLachlan, die praktisch onbekend was in Nederland tot ze meezong op Silence van Delerium, en nu is haar concert in november uitverkocht (go, Sarah !!!!). Ik draai haar cd´s al 8 jaar.
En Keane. Toen ik hun album hoorde in mei, en direkt kaartjes kocht voor De Melkweg.
En helemaal na dat fantastische concert.
Wat ik dus bedoel te zeggen (ben een beetje lang van stof vanavond, geloof ik) is dat het mijn geen ene... nou je weet wel uitmaakt of iedereen het mooi vindt, of niemand. Het gaat erom of IK het mooi vind.

Bianca
pi_20777147
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 20:42 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Nou nou, als ik dan in ieder geval zo vrij mag zijn om een kleine correctie aan te brengen: "ik vind het toch allemaal niet bijster origineel of spannend. Voor mij zijn er tientallen (zo niet honderden) leukere, betere en interessantere bands."
Muziek is nog altijd, gelukkig, een kwestie van smaak. Sceptisch zijn is prima, ben ik ook, en ik reageer me ook niet af op lui hier, maar ik doelde op de recensies van, voornamelijk, de Britse pers. Sorry als ik daar onduidelijk is was. Maar om altijd maar te zwaaien met hype dit en hype dat... Het lijkt wel of het een hype is om te hypen... Zei ik iets....
Wat betreft dat 'leukere' en 'spannend' heb je gelijk.. voor de rest is de tekst een objectieve beoordeling en geen mening. Als je maar genoeg bands kent is originaliteit geen kwestie van smaak meer. Maar ik heb ook geen zin om autoritair te doen. Want gebrek aan originaliteit hoeft voor veel mensen geen reden te zijn om af te haken. Dat ze live ongeveer net zo klinken als op plaat kan door veel mensen als positief worden gezien. Als jij Keane top vindt ben ik daar heel blij om. Uiteindelijk gaat het toch om iemands persoonlijke beleving.. en als iemand zich niet stoort aan de objectieve minpunten.. danwel door gebrek aan vergelijkingsmateriaal, danwel door weinig belang te hechten aan originaliteit of kwaliteit.. dan is dat toch prima? Ik luister zelf ook (voor de afwisseling) wel Keane.. betekent alleen niet dat ik er niet kritisch over mag zijn. Dat bederft niemands luisterplezier hoor.
pi_20777235
En wat betreft hypes. Er zijn genoeg hele goede bands die ooit gehyped zijn.. hypes zijn altijd van voorbijgaande aard en maken het voor een band moeilijker om bij overbehyping (mooi woord) nadien nog aan de verwachtingen te voldoen bij een vervolgalbum. Een hype is wat mij betreft iets positiefs. Wanneer een band alleen daarna te snel in het verdomhoekje raakt is dat wat jammer.. al zal het soms terecht zijn. Je moet je smaak niet laten bepalen door of iets nou wel of niet een hype is in ieder geval
  donderdag 22 juli 2004 @ 02:29:26 #128
99433 Tup
Tupperwaar
pi_20780415
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 17:39 schreef methodmich het volgende:
Snow Patrol is verworden tot een net zo'n saaie band. De eerste cd's waren hoopgevend.
Op 6 juli, voorprogramma Pixies: waardeloos (maar ik ben bevooroordeeld )
Wasserwunderland
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:32:52 #129
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_20792132
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 23:17 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

[..]danwel door gebrek aan vergelijkingsmateriaal, danwel door weinig belang te hechten aan originaliteit of kwaliteit.. dan is dat toch prima? Ik luister zelf ook (voor de afwisseling) wel Keane.. betekent alleen niet dat ik er niet kritisch over mag zijn. Dat bederft niemands luisterplezier hoor.
Als ik even voor mezelf mag spreken (al zal je het niet alleen over mij hebben neem ik aan), natuurlijk heb ik een berg aan vergelijkingsmateriaal, en natuurlijk hecht ik enige waarde aan originaliteit en kwaliteit. In Keane's muziek hoor ik zoveel invloeden dat het me soms begint te duizelen.
Nu ik er wat langer naar luister ben ik wat minder bezig met vergelijken, maar kruip ik meer in de melodieen en de teksten en zie/hoor ik de originaliteit en kwaliteiten die deze heren bezitten, en natuurlijk is die kwaliteit niet gelijk aan bands als U2. Toch ze hebben zeker wel een gezonde dosis talent en voor mij, en volgens mij velen met mij, zijn ze een frisse wind door de popmuziekwereld van tegenwoordig, wat grotendeels gedomineerd wordt door snelle jongens die of teren op oude nummers (lijkt me toch een behoorlijke graad erger dan wat Keane doet!), eventjes een vlot nummertje in elkaar zetten, á la ......Din Tei of bewust meezeilen op de laatste hype.
Maar, nogmaals, kritisch zijn is prima, nodig zelfs, ik zal ook zeker Keane niet de hemel in prijzen, maar ik ben wel erg blij dat ze er zijn...naast alle beukende trance, gierende rock en zwetende r&b....
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:33:43 #130
68726 Versie1
Goede winden..
pi_20792154
Leuk gecopieerd van Coldplay
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:41:08 #131
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20792289
Je wordt er helemaal gek van op 3FM en volgens mij is dat nieuwe nummer gejat van de beatles .
pi_20813670
Mooie muziek.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_21030467
Lekkere cd hoor. Lijkt inderdaad wel wat op Travis maar daarover hoor je mij niet klagen. Gewoon lekker.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 14:58:02 #134
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_21032191
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 17:33 schreef Versie1 het volgende:
Leuk gecopieerd van Coldplay


Waar Coldplay één en al treurigheid is, is Keane lekkere vrolijke muziek,
ga toch weg met die vergelijking
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_21032885
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:58 schreef Zapper het volgende:

[..]



Waar Coldplay één en al treurigheid is, is Keane lekkere vrolijke muziek,
ga toch weg met die vergelijking
This could be the end of everything
So why don't we go
Somewhere only we know?

klinkt erg vrolijk ja..............

Coldplay is echt niet alleen treurig, in ieder geval niet meer of minder als Keane:
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:44:25 #136
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_21033052
De muziek klinkt vrolijk(er)
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:46:22 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_21033075
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 01:23 schreef Stevie_ het volgende:
Ik vind het een vette band!! Hebben super nummers...
Lijkt beetje op Travis, wat ook een te coole band is...

Wat wel beetje is, dat hoe vaker je het hoort, hoe leuker het word...in begin zap je zulke muziek snel weg...maar als je er ff voor gaat zitten ed. dan wordt het wel fijn



lijkt trouwens veel meer op travis dan op coldplay hoor mensen
pi_21261769
Wist je dat ze een heel aparte instrumentbezetting hebben?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:47:32 #139
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21262001
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 16:37 schreef methodmich het volgende:
Wist je dat ze een heel aparte instrumentbezetting hebben?
Spelen ze zonder drummer?
pi_21262028
Ze spelen zonder zout.
pi_21262279
Ze doen Ben Folds Five na, maar dan zonder noten te kennen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_21267335
Van Pitchfork, had het zelf niet beter kunnen zeggen eigenlijk:
quote:
I'll happily admit if I turn out to have been wrong-- and only time will tell-- but Keane sound like they'll be the last in a long line of British bands who've grown tired of miming Radiohead and now simply aim for the much more imitable sound of Coldplay. I say "last" because Keane's debut album, Hopes and Fears, is so miserably and calculatedly maudlin that it almost seems capable of killing the trend started by Travis and passed like a relay baton to Starsailor and, eventually, Snow Patrol. Coldplaya-hatas will loathe Keane; most others will just be insulted. Inexplicably, the band was recently shortlisted for the Mercury Prize.
Aldus.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:27:20 #143
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_21269092
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 16:48 schreef Seborik het volgende:
Ze spelen zonder zout.
De Narcis van Gabon
pi_21476718
Ben nieuwsgierig geworden door de singles, die vind ik wel erg sterk. Heb nu net het album geluistered: Lekkere 'laat op de de avond achtergrond muziek' maar meer ook niet...
  maandag 23 augustus 2004 @ 01:30:28 #145
88523 BadDay
The One I Love
pi_21477829
Je hoort er vier, je ziet er drie. Dat is Keane. En als je dan ook nog zanger Tom Chaplin kwelend voor het publiek ziet knielen weet je het zeker: je bent in de hel!

CONCERT:
Keane, Grolsch-tent, vrijdag 20 augustus, Lowlands 2004.

MUZIEK:
Melodieuze piano-pop van het ergste soort. De zanger, drummer en pianist houden van het grote gebaar. De bas hoor je wel maar zie je niet. Waarschijnlijk kon het management geen knappe vierde man vinden. Het lijkt wel of het afgrijselijke Music (Was My First Love) van John Miles de basis vormt voor het oeuvre van Keane. Zanger Tom Chaplin knielt constant op de rand van het podium en zingt alsof het hele leven als een fikse regenbui boven het hoofd hangt. Het zal ook wel niet meevallen als je al die keyboards van je collega's moet sjouwen. Iedereen zingt de single Everybody’s Changing mee, als Chaplin klapt, klapt iedereen en als hij het liedje Sunshine aankondigt gaat de zon natuurlijk schijnen. De tent puilt uit. Ik sta tussen heel veel meisjes en enkele jongens met puistjes. De woorden Starmaker en Idols komen spontaan bij mij op.

PLUS:
Er is weinig aardigs te melden over de verrichtingen van dit trio. Gezellig veel meisjes in het publiek. Dat wel.

MIN:
Bijna alles. Van de melodramatische, flauwe introotjes tot het gekweel van Chaplin tot de bijna reli-ervaring. Waarom wordt deze band in Godsnaam met Radiohead vergeleken? Arme Thom!

CONCLUSIE:
Keane is voor dyslectische meisjes die het optreden van Kane niet kunnen vinden.

CIJFER:
3

bron: http://3voor12.vpro.nl

Ik moest wel lachen om deze recensie
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_21480132
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 01:30 schreef BadDay het volgende:

MIN:
Bijna alles. Van de melodramatische, flauwe introotjes tot het gekweel van Chaplin tot de bijna reli-ervaring. Waarom wordt deze band in Godsnaam met Radiohead vergeleken? Arme Thom!
Belachelijk ja. Tegenwoordig kan schijnbaar iedere band op enige mate gehyped worden.
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:41:07 #147
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_21482895
Wat een sneue recensie
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_21484842
Sjonge sjonge weer zo'n arrogante recensent die het allemaal beter weet.
  maandag 23 augustus 2004 @ 14:35:45 #149
88523 BadDay
The One I Love
pi_21485856
Ik heb dus wel de cd van keane maar ik heb het optreden gezien en ik vond het maar slappe hap, echt er was niks aan. Terwijl ik de cd wel aardig vind en laat die recensent maar lekker, hij heeft er wel een leuk stukje van gemaakt maar verder moet je niet teveel waarde hechten aan zo'n recensent.....
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_21486123
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 14:35 schreef BadDay het volgende:
Ik heb dus wel de cd van keane maar ik heb het optreden gezien en ik vond het maar slappe hap, echt er was niks aan. Terwijl ik de cd wel aardig vind en laat die recensent maar lekker, hij heeft er wel een leuk stukje van gemaakt maar verder moet je niet teveel waarde hechten aan zo'n recensent.....
Ik kon helaas niet op Lowlands zijn, maar heb wel het optreden geluisterd op de 3voor12 site. Het viel me nogal tegen. De zanger zong nogal vals.. .
  maandag 23 augustus 2004 @ 14:56:53 #151
88523 BadDay
The One I Love
pi_21486316
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 14:49 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Ik kon helaas niet op Lowlands zijn, maar heb wel het optreden geluisterd op de 3voor12 site. Het viel me nogal tegen. De zanger zong nogal vals.. .
Vals was het inderdaad en vooral erg saai....
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_21845607
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 01:30 schreef BadDay het volgende:

CONCLUSIE:
Keane is voor dyslectische meisjes die het optreden van Kane niet kunnen vinden.

CIJFER:
3

bron: http://3voor12.vpro.nl

Ik moest wel lachen om deze recensie
Goh, ik wist nooit dat ik dyslectisch was.

Nee, dan die dame die Tom Chaplin interviewde :

Zij: `Are you ever going to write a song about sunshine`
Tom: `Actually we have a song that´s called Sunshine´
Zij: `Oh right. A happy song, I mean´
Tom: ´It is a happy song´.

pi_21863163
Alles van Keane is toch happy?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 10 september 2004 @ 16:58:19 #154
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21863178
Veel wel Echt brute band, live ook...
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_21863863
Huppakee, op een hoopje met Coldplay, Travis, Muse, Radiohead en Saybia en door de plee d'rmee..

Gelukkig werd er vroeger wel goeie muziek in The Great Britain gemaakt, maar dan denk ik toch aan de jaren '80
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_21864123
ik vind deze band echt niet tof.
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:21:23 #157
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_21868422
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:57 schreef methodmich het volgende:
Alles van Keane is toch happy?
Toch heel frappant, dat je veel post in dit topic, waardoor je de indruk wekt dat je wel aardig wat weet over deze band, maar ze niet waardeert, prima. En vervolgens post je: 'alles van Keane is toch happy?' Vertel es, heb je alleen 'Somewhere only we know' gehoord (wat trouwens niet happy is, maar ach, vooruit, het 'klinkt' happy) of zit je in het verkeerde topic?
pi_21881372
Ik wil de discussie weer wat op gang brengen, want het bloedde dood. En dat mag niet gebeuren, tenminste niet voor dat deze band ter ziele is of geen fan meer over heeft! Kruistochten!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_21882037
Iemand trouwens ook al de nieuwe clip gezien? Ze hebben 'bedshaped' uitgebracht.. Een van mijn favo. nrs!
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:38:49 #160
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_21883663
Mooie clip.
¡ɯo pɹǝǝʞɹǝʌ ʞı ʇız ɾıɯ uǝƃןoʌ
  zaterdag 11 september 2004 @ 20:17:34 #161
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21886975
Nog niet gezien...
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_21920114
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:12 schreef Foxxy het volgende:
Iemand trouwens ook al de nieuwe clip gezien? Ze hebben 'bedshaped' uitgebracht.. Een van mijn favo. nrs!
Echt waar?
Da's samen met "This Is The Last Time" mijn favo!
Waar heb je de clip gezien?
Gisteren is verleden tijd, maar morgen komt nooit. Leef vandaag!
pi_21920335
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:57 schreef methodmich het volgende:
Alles van Keane is toch happy?
Alles van Keane is toch zeikerig?

Wat is het nou met Keane wat jullie zo aanspreekt. Werkelijk waar alles wat ze doen is al eens (beter) gedaan. En toch slaat het zo aan, ik snap er niets van ...
Aldus.
pi_21923604
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:36 schreef nozem het volgende:
Huppakee, op een hoopje met Coldplay, Travis, Muse, Radiohead en Saybia en door de plee d'rmee..
Luister eens goed naar die muziek voordat je dit soort onzin gaat uitkramen. .
pi_21923703
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:00 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Luister eens goed naar die muziek voordat je dit soort onzin gaat uitkramen. [afbeelding].
Misschien ben je er niet blij mee, of de manier waarop het gezegd wordt staat je niet aan, maar het is toch echt de waarheid? Dat hoor je toch gewoon ook?
Aldus.
pi_21923771
Starsailor kan daar ook nog wel bij overigens!
Aldus.
pi_21923889
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:05 schreef Z het volgende:
Misschien ben je er niet blij mee, of de manier waarop het gezegd wordt staat je niet aan, maar het is toch echt de waarheid? Dat hoor je toch gewoon ook?
Nee, ik hoor het niet.
In Muse, in Saybia, in Coldplay en ook wel in Radiohead. Daar zit nog bombast in, daar zit leven in. Daar komen ook gitaren enzo in voor.

Keane is gewoon piano, drums en zang. Meer niet. Het is totaal iets anders dan Muse. De enige overeenkomst is dat ze een zanger met redelijk hoge stem hebben.
pi_21924152
Met Muse ben ik het ook niet eens, maar het is gewoon voortbreien op Travis, Starsailor, Snow Patrol, Coldplay. En om jouw avatar ook wat eer aan te doen, Jeff. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Dat heeft niets te maken of je het leuk vind of niet overigens.
Aldus.
  maandag 13 september 2004 @ 15:26:56 #169
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_21924208
Weet niet of je met zo'n verwijzing Jeff Buckley wel eer aan doet.... maar dat terzijde...
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_21924262
Zang.
Aldus.
  maandag 13 september 2004 @ 15:35:23 #171
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_21924411
Snap waar je heen wilt, maar zelfs "voortbreien op Jeff Buckley" vind ik te veel eer voor slappe happen als Keane.....
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_21924473
Ja, precies, alle rockbands die een hoge zanger hebben, en geen brulaap, worden al meteen vergeleken met Jeff Buckley.
pi_21924482
Das wat anders Maar ben het helemaal met je eens!
Aldus.
  maandag 13 september 2004 @ 15:42:49 #174
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21924614
't Is gewoon zeikerig en zeurderig en wat dat betreft vind ik de vergelijking met Muse terecht.
pi_21924645
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:37 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ja, precies, alle rockbands die een hoge zanger hebben, en geen brulaap, worden al meteen vergeleken met Jeff Buckley.
Was het met Daisy eens trouwens, jij overdrijft nu toch echt een beetje. Je doet net alsof de vergelijking met andere bands nergens op slaat, terwijl dat toch echt heel duidelijk hoorbaar is.
Aldus.
pi_21924672
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:43 schreef Z het volgende:
Was het met Daisy eens trouwens, jij overdrijft nu toch echt een beetje. Je doet net alsof de vergelijking met andere bands nergens op slaat, terwijl dat toch echt heel duidelijk hoorbaar is.
Nou, kijk, ergens snap ik die vergelijking ook wel. Maar ja, de vergelijking met Radiohead wordt sowieso zowat standaard getrokken met iedere nieuwe gitaarband. Jeff Buckley wordt ook overal met z'n haren bijgetrokken. Dat soort dingen.
Ik vind het gewoon niet terecht.
  maandag 13 september 2004 @ 15:46:45 #177
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21924711
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:44 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Nou, kijk, ergens snap ik die vergelijking ook wel. Maar ja, de vergelijking met Radiohead wordt sowieso zowat standaard getrokken met iedere nieuwe gitaarband. Jeff Buckley wordt ook overal met z'n haren bijgetrokken. Dat soort dingen.
Ik vind het gewoon niet terecht.
Misschien ook wel juist OMDAT verschrikkelijk veel bands, die tegenwoordig breed in de media wordt uitgemeten, beangstigend veel van Radiohead weg hebben.
pi_21924738
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:46 schreef pfaf het volgende:
Misschien ook wel juist OMDAT verschrikkelijk veel bands, die tegenwoordig breed in de media wordt uitgemeten, beangstigend veel van Radiohead weg hebben.
Nou ja, als ik op een verjaardag naar m'n oren geslingerd krijg dat "Muse zo ontzettend veel op OK Computer van Radiohead lijkt." Nou, dan ga ik even achter m'n oren krabben. Want ik hoor dat totaal niet. En ik heb beide albums erg vaak geluisterd.
pi_21924756
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:44 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Nou, kijk, ergens snap ik die vergelijking ook wel. Maar ja, de vergelijking met Radiohead wordt sowieso zowat standaard getrokken met iedere nieuwe gitaarband. Jeff Buckley wordt ook overal met z'n haren bijgetrokken. Dat soort dingen.
Ik vind het gewoon niet terecht.
Daar heb je gelijk in, en het lijkt soms wel dat bands van te voren afgeschoten worden m.b.v. zo'n vergelijking. Dat is geen goede zaak natuurlijk.

Maar bij Keane vind ik het wel terrecht...
Aldus.
  maandag 13 september 2004 @ 15:52:57 #180
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21924852
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:48 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Nou ja, als ik op een verjaardag naar m'n oren geslingerd krijg dat "Muse zo ontzettend veel op OK Computer van Radiohead lijkt." Nou, dan ga ik even achter m'n oren krabben. Want ik hoor dat totaal niet. En ik heb beide albums erg vaak geluisterd.
Ach, als iemand mij vraagt hoe de muziek van Muse klinkt, zal ik ook zeker de naam van Radiohead deponeren.
pi_21924913
Tja, ik ken Keane alleen maar van hun hitje (snurk.), maar om nou gelijk zo'n kruistocht op poten te zetten tegen de mensen die het wel mooi vinden.. Als je heel eerlijk bent valt er op zoveel bands wel iets aan te merken en zijn er maar heel weinig artiesten 100% origineel. En misschien vinden de mensen het juist wel mooi _omdat_ het zoveel op Coldplay of Saybia of welke band dan ook lijkt.

Dus: laat Keane voor de liefhebbers, en gaan jullie lekker weer je Pitchfork-bandjes luisteren.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 13 september 2004 @ 16:15:41 #182
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21925475
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:55 schreef Zander het volgende:
Tja, ik ken Keane alleen maar van hun hitje (snurk.), maar om nou gelijk zo'n kruistocht op poten te zetten tegen de mensen die het wel mooi vinden.. Als je heel eerlijk bent valt er op zoveel bands wel iets aan te merken en zijn er maar heel weinig artiesten 100% origineel. En misschien vinden de mensen het juist wel mooi _omdat_ het zoveel op Coldplay of Saybia of welke band dan ook lijkt.

Dus: laat Keane voor de liefhebbers, en gaan jullie lekker weer je Pitchfork-bandjes luisteren.
Tsja, over het fenomeen pitchfork bandjes kan er natuurlijk ook tot in den treure worden gesproken, begrijp me niet verkeerd maar die recensies zijn eerder literataire hoogstandjes dan echte goede cd reviews. Ik kom er regelmatig maar vaak kan ik me helemaal niet vinden in dat geweldige cijfer voor een of andere pruts experimenteel klote cdtje wat ik dan wel weer terug lees in het indietopic. Dan liever de laatste saybia, of toch radiohead, muse, coldplay, jeff buckley, snowpatrol, starsailor of travis.

Alleen Keane is idd niet bijzonder, ben folds was veel creatiever, chris martin beter qua stem en travis leuker qua stagepreformance, ach, altijd weer die smaak he
pi_21925651
Nou ja, het gaat ook niet om Pitchfork, dat was maar een grapje, al ben ik het wel enigszins met je eens. En ik vind verder ook niet dat je hier helemaal geen kritiek mag hebben op een band (als er geen "Keane" maar "Kane" had gestaan, dan had ik vast ook wel een duit in het zakje gedaan ), maar 1x is wel genoeg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zander op 13-09-2004 16:27:12 (typo) ]
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 13 september 2004 @ 16:34:25 #184
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21925944
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:21 schreef Zander het volgende:
Nou ja, het gaat ook niet om Pitchfork, dat was maar een grapje, al ben ik het wel enigszins met je eens. En ik vind verder ook niet dat je hier helemaal geen kritiek mag hebben op een band (als er geen "Keane" maar "Kane" had gestaan, dan had ik vast ook wel een duit in het zakje gedaan ), maar 1x is wel genoeg.


Daar heb je gelijk in, het is altijd weer de discussie van smaak
pi_21927630


Spread the word!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 14 september 2004 @ 16:35:53 #186
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_21948845
Chris Martin beter qua zang, hmmm, DAAR wil ik nog weleens over nadenken, maarre...

Wees allemaal eens eerlijk, als we het over zang hebben, luister eens naar de zanger van Muse...die pikt toch voornamelijk de hoogste tonen, of mankeert er wat aan mijn gehoor, en Chris Martin, luister es ff een paar keer naar Clocks, en dan even naar Sing van Travis. OK, en NU naar Somewhere only we know van Keane. Nou, wie van de 4 zingt het meest 'natuurgetrouw'?

En ja, ik ben wel bevooroordeeld, heb de jongens van Keane al twee keer gezien, gehoord en gesproken, maar heb ook een cd van Muse in de kast, en heb al HEEL VEEL Coldplay gehoord (idolaat broertje) en stond een jaar geleden op het punt een cd van Travis te kopen (tja, geldgebrek).
Het verschil, voor mij, is dat ik langer naar een CD van Keane kan luisteren dan een van Muse of wie dan ook in dat 'straatje'. Ik krijg er gewoon de rillingen van na verloop van tijd, bij Chris Martin krijg ik soms het idee dat ie moet poepen als ie zingt, of dat ie een verstopte neus heeft, weet ik veel, maar het klinkt gewoon raar, net als Macy Gray bijvoorbeeld, één keer draaien, leuk, maar dan wel weer wat anders opzetten, anders krijg ik er koppijn van. Maar that's me, ben een beetje moeilijk met muziek.
pi_21949614
Dat Bellamy een neuroot is moge duidelijk zijn. Maar goed, zijn songs zijn dan nog wel iets meer te pruimen dan die van die zingende teddybeer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 14 september 2004 @ 22:33:06 #188
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_21957204
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:05 schreef methodmich het volgende:
Dat Bellamy een neuroot is moge duidelijk zijn. Maar goed, zijn songs zijn dan nog wel iets meer te pruimen dan die van die zingende teddybeer.
Dat van die teddybeer, heb je dat zelf bedacht? Ik ga es uitproberen hoe goed ie kan knuffelen...
pi_21969962
LomarVe is echt een blinde fan! Stevie Wonder zal jaloers op je zijn!!!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 15 september 2004 @ 16:46:00 #190
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_21972146
Ik heb alleen mijn gehoor nodig, lieverd...
  woensdag 15 september 2004 @ 16:47:53 #191
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_21972200
Man, die engerd zingt zo hoog dat ik me afvraag wanneer iemand nu echt eens zijn ballen eraf draait, ipv er alleen maar in knijpt....
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  donderdag 16 september 2004 @ 09:51:43 #192
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21987751
quote:
Op woensdag 15 september 2004 16:47 schreef merdeka het volgende:
Man, die engerd zingt zo hoog dat ik me afvraag wanneer iemand nu echt eens zijn ballen eraf draait, ipv er alleen maar in knijpt....
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_22022000
Toch wel een van de beste bands van dit moment.
Ik hoor ook wel invloeden van andere bands, maar in welk genre heb je dat niet?

En wat ik helemaal niet snap is dat sommige zuurpruimen hier wél weer waardering hebben voor de nieuwste Prodigy. Alsof dat géén recylce-meuk is.
  vrijdag 17 september 2004 @ 20:18:37 #194
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22024523
Prima CD. Om even op LomarVe 's post terug te komen. Ik vind bands met hoog zingende zangers fantastisch. Bellamy komt het hoogst, maar gebruikt dan vooral zijn kopstem. Op Origin of Symmetry vond ik dat beter te pruimen. Travis, Coldplay en Keane zingen imho ongeveer op soortgelijke wijze. Ik kan inderdaad ook langer naar Keane luisteren, maar ik moet zeggen dat dat misschien wel komt doordat de melodieën wat meer standaard zijn.
off-topic LomarVe: ken je Geneva (nu uit elkaar)? Voormalig koorjongentje was zanger van die band.
Wasserwunderland
  vrijdag 17 september 2004 @ 22:51:10 #195
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22027835
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 20:18 schreef Tup het volgende:
Prima CD. Om even op LomarVe 's post terug te komen. Ik vind bands met hoog zingende zangers fantastisch. Bellamy komt het hoogst, maar gebruikt dan vooral zijn kopstem. Op Origin of Symmetry vond ik dat beter te pruimen. Travis, Coldplay en Keane zingen imho ongeveer op soortgelijke wijze. Ik kan inderdaad ook langer naar Keane luisteren, maar ik moet zeggen dat dat misschien wel komt doordat de melodieën wat meer standaard zijn.
off-topic LomarVe: ken je Geneva (nu uit elkaar)? Voormalig koorjongentje was zanger van die band.
Klopt, deels imo, ik vindt de melodieen niet MEER standaard, maar de zang juist wel, wat het verteerbaarder maakt. Wil niet zeggen dat alleen maar dergelijke dingen beluister...
En, inderdaad, Origin of Symmetry vind ik prima...heb nog wel eens het één en ander gedownload, maar ik blijf toch bij die CD.
Nee, Geneva ken ik niet...enlighten me... jk
Zal es gaan zoeken..
Trouwens, het rare van de jongens (maar ook het meest logische) van Keane is dat ze de meest standaard melodieen kozen voor het album (of...de platenbons...,:7 ) terwijl de B-sides of andere verstopte juweeltjes ZO veel mooier en unieker zijn, zoals Walnut Tree, Emily....
pi_22033337
Dat betekent wel dat ze het doel hebben om simpel in te cashen met Sky Radio-muziek ipv wat avontuur te zoeken...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_22071234
Verdomme.

Ik vind het nummer Somewhere only we know goed.

De reden kan ik ook wel raden. Het roept direct een jaren zestig gevoel bij me op en een dringende behoefte aan een heis van een smerige sigaret. Dat vieze vibrato van de zanger als iemand die nooit heeft kunnen zingen, maar toch een hitje wist te scoren met z'n garageband. Daarnaast ook nog het slingerige zingen. Ja, dat slingerige zingen, dat doet het hem. De piano die gewoon lelijk klinkt, alsof hij slecht is opgenomen in de kelder va opoe. Een barpiano. Een piano die me doet denken aan de eerste piano bij ons in de huiskamer en niet meer te stemmen was. Jammer dat het zo overduidelijk een elektrische is, want het zou er anders best voor door kunnen gaan. Bah, electriciteit. Nou ja, die tamboerijn erbij en het feestje is compleet.

Als dit hun enige nummer was geweest en ze daarna collectief uit de garage waren vertrokken, had ik het een goede band gevonden. Maar helaas, dat mocht niet zo zijn.
pi_22071441
Jammer dat het einde alleen zo vresleijk kut is, maar dat mag ik zeggen na het zo de hemel in te hebben geprezen.
  maandag 20 september 2004 @ 14:05:45 #199
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22080578
Dit was hun 'studio' ergens in Frankrijk, als ik me niet vergis, maak ervan wat je wilt :

  maandag 20 september 2004 @ 14:13:51 #200
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22080772
Oh, en de tourapparatuur...je ziet alleen helaas zijn 'barpiano' niet hier...heheh...maar wel z'n laptop, ohh, dus DAT is hun geheim....jaaahahah...8-)

  maandag 20 september 2004 @ 15:32:41 #201
104062 Femckx
Oftewel: La Femme
pi_22082775
Als je Keane op Lowlands hebt gezien (slecht, slecht..) moet je absoluut niet denken dat hun cd ook zo is. Ik vind het de beste cd die ik ik heb gehoord dit jaar (tot nu toe dan...) Toen ik "Somewhere Only We Know" voor het eerst hoorde vond ik het wel een mooi liedje, maar je kon niet eens de radio of de tv aan zetten zonder dat het ongeveer 6 keer per uur werd gespeeld. En ja, dan gaat een liedje irriteren. Bovendien waren ze opeens overal te zien en traden ze overal op, ze werden enorm gecommercialiseerd. Toen hun tweede liedje "Everybody's Changing" uitkwam vond ik het al een hele verbetering, maar ook dit liedje wordt op het moment ontzettend veel gedraaid. Dit vind ik echter minder erg, omdat de clip leuker is en het liedje beter in elkaar zit. Maar nog steeds weigerde ik de cd van dit "Pop-rock" bandje te kopen. Totdat ik een paar weken geleden om 1 uur snachts opeens een nieuwe clip zag voorbijkomen van Keane: "Bedshaped". Serieus: kippenvel....de volgende dag heb ik meteen de cd gehaald. Conclusie: een ontzettend mooie cd, ookal luister ik absoluut nooit meer naar "Somewhere Only We Know."

De clip van "Bedshaped" heb ik daarna nooit meer voorbij zien komen, erg vreemd.

Aanraders:
Everybody's Changing (Uiteraard )
She Has No Time
Sunshine
Bedshaped
Joel : I could die right now, Clem. I'm just... happy. I've never felt that before. I'm just exactly where I want to be.
From: Eternal Sunshine of The Spotless Mind
  maandag 20 september 2004 @ 16:03:28 #202
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22083508
Bedshaped is nu de nieuwste single in Engeland, en hier is nu eerst nog maar de clip te zien, de single komt later, denk ik.
Ik luister trouwens ook niet erg veel naar SOWK, maar dat komt niet door de radiozenders, maar door mn broertje...die had ergens in mei zitten spelen bij de computer, zo'n racespel, en op de achtergrond draaide constant SOWK, de heeeele middag....
Ik vind als één van de weinigen Your Eyes Open en We might as well be Strangers erg mooi. En ja, She has no Time is nu al een klassieker, met Tom's ontroerende verhaal...;-)
Lowlands was inderdaad nogal uhhh, bagger, en ondertussen heeft ie een virus opgelopen, dus dat verklaard een hoop. Tja, zoals bij elke band is het een keer op, zeker na een jaar volop touren. En volgens de planning gaan ze dit jaar nog wel even door, 29 november staan ze weer in Amsterdam, Paradiso deze keer!
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:20:19 #203
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22258794
Even een oproepje voor mensen die Keane WEL waarderen, meld je aan bij het officiele Keane forum, als je dat al nog niet hebt gedaan. Zorg ff voor een Hollandse invasie daar. Ik heb de moderator vriendelijk verzocht een Nederlandstalig hoekje te openen, maar hij vond dat niet nodig. Ik heb op diverse plekken op het web geprobeerd een forum e.d. te openen maar dat liep spaak. Een kutsmoes dat er te weinig Nederlanders zijn in dat forum.
pi_22259139
Heb je voor mij een link naar dat officiële Keane forum? (Ik ben lui)
Gisteren is verleden tijd, maar morgen komt nooit. Leef vandaag!
  woensdag 29 september 2004 @ 14:06:45 #205
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:03:28 #206
9613 Seborik
I, Voyager
pi_22325907
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:03 schreef Seborik het volgende:
Ik hou van Keane
Probeer het maar goed te lullen in een column.
Aldus.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 10:50:34 #208
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22326819
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:47 schreef Z het volgende:

[..]

Probeer het maar goed te lullen in een column.
Nouja, of je dat 'goedlullen' kan noemen...dr zitten toch wel wat addertjes onder t gras.
Ik merk dat jullie wat anders nodig hebben.....ga....download.......share......en laat je in slaap of wakker zingen door de B-sides en rare tracks....
pi_22334387
Keane is ook leuk voor huisvrouwen, want ik hoorde ze op Sky Radio van de week!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:00:29 #210
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_22334558
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:53 schreef methodmich het volgende:
Keane is ook leuk voor huisvrouwen, want ik hoorde ze op Sky Radio van de week!
soms houd ik van je method
pi_22612144
"Somewhere Only We Know" en "Everybody's Changing" klonken erg leuk, maar ik vond ze niet buitengewoon mooi. Niet van die nummers waarvan ik hoop ze vandaag weer voorbij te horen komen.

Maar "Bedshaped"...

Dat is wel even wat anders. Wat een onvoorstelbaar ontroerend nummer. Het is en blijft popmuziek voor de grote massa, maar in tegenstelling tot het meeste uit deze categorie raakt dit nummer me wél. En hard ook. Vooral in combinatie met de video, die een hechte eenheid vormt met de muziek. Vooral qua timing.
Hij is erg pijnlijk, maar erg symbolisch en wonderschoon.

don't laugh at me
don't look away
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:05:12 #212
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22617478
Voor de liefhebber (ahum): morgen komen ze bij Barend en Van Dorp, en dan wordt ook eindelijk Bedshaped gereleased. In drie versies nog wel. Versie 1 komt morgen uit, en de andere 2 komen later. Check www.keane.nl En ze treden weer op, 29 november, Paradiso. Je zal wel een extra duit moeten neertellen, want ondertussen is het uitverkocht en worden kaarten alleen voor dubbele of driedubbele prijs aangeboden. GRMBL.
pi_22645647
Ik vond het filmpje zo magisch en indringend, en onvoorstelbaar knap gemaakt, dat het me behoorlijk heeft betoverd en dat ik eens verder ben gaan kijken naar wat meer informatie.

:::::

De jongen uit het filmpje is afkomstig uit Corin Hardy's animatiefilm "Butterfly" die de prijs "Beste Korte Film" op Anima 2004 in Brussel heeft gewonnen. De video van Keane is een bewerkte versie van die film.

Het thema van wegebbende herinneringen en verloren relaties uit de video zoals uitgelegd in Regional Film & Video is als volgt:
quote:
The promo, which explores the theme of fading memories and relationships lost, opens on a foreboding back street in the heart of a city. The naked and pitiful frame of a boy emerges from a cardboard box and stumbles onto cobbled streets.

Seeking refuge, the boy winds his way through dark and eerie streets when he hears the haunting melody of ‘Bedshaped’ emanating from a window above. Silhouetted in the window, the boy can see the band playing and he looks longingly towards them before continuing on his way. Passing a restaurant window, the boy’s loneliness is made more poignant as he looks upon the laughing diners within. The diners stare back with unfriendly grimaces and the terrified boy moves on, eventually finding solitude and shelter in the nearby public toilet.

Still haunted by the band’s music, the boy spends hours thinking and scribbling the lyrics of ‘Bedshaped’ on the cubicle wall, ‘Don’t laugh at me’, ‘Don’t look away’. Gradually gaining strength and courage, the emotional walls the boy has built around him begin to crack and sunlight pours onto him from outside inspiring him to change.
Hierbij is de volgende, prachtige symboliek helaas weggelaten: Op het moment dat de jongen weer genoeg kracht heeft gevonden om de 'boze wereld' weer aan te kunnen en zijn eerste stappen naar het, nog pijnlijke, daglicht heeft gedaan, wordt hij geconfronteerd met 'de mensen' die hem aanstaren. Dan blijkt zijn hervonden kracht toch nog te breekbaar en komen zijn demonen weer terug, gesymboliseerd door het gezelschap in het restaurant dat plotseling verandert in monsters; Iets dat alleen hij ziet.

Uiteindelijk storten dan inderdaad de emotionele muren in die hem ervan weerhouden echt op te bloeien, en gaat hij daadwerkelijk omhoog in wit licht ("up we'll go... in white light"), waar hij weer vertrouwen kan hebben in een veel beter vooruitzicht, mooi uitgebeeld in de vrolijke, verbaasde blik die lijkt te zeggen "hé... het kan wel dégelijk".

Ik ga zéker uitzoeken waar ik de hele animatiefilm kan bekijken.

:::::

Bronnen:

De site van Glassworks, die aan de video heeft gewerkt.
Hier kun je ook de videoclip in zijn geheel bekijken (QuickTime):
http://www.glassworks.co.uk/search_archive/jobs/keane/

De trailer van de animatiefilm "Butterfly" zelf:
http://www.mysteriouscat.com/butterfly/hope.html

"Corin Hardy directs new Keane promo" (Regional Film & Video):
http://www.4rfv.co.uk/industrynews.asp?id=31406

"Bedshaped" in de videography van Keane:
http://www.keaneshaped.co.uk/video/



[ Bericht 3% gewijzigd door Bombie op 15-10-2004 19:56:40 ]
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 00:44:27 #214
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22652880
Bombie, waanzinnig! Je bent er echt ingedoken! Er staat op keanemusic.com in de Manser's Shaw sectie een interview met Corin Hardy, ook erg leuk. Ik heb er zelf nog niet naar gezocht, maar als je de film ergens ontdekt houd ik me aanbevolen. Tijdens mijn opleiding heb ik veel met animatie gedaan, dus ik zat op het puntje van m'n stoel toen ik de clip voor het eerst zag!
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 01:34:19 #215
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_22654067
ze waren live erg goed bij BvD, absoluut onder de indruk
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_22661668
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 00:44 schreef LomarVe het volgende:
Bombie, waanzinnig! Je bent er echt ingedoken! Er staat op keanemusic.com in de Manser's Shaw sectie een interview met Corin Hardy, ook erg leuk. Ik heb er zelf nog niet naar gezocht, maar als je de film ergens ontdekt houd ik me aanbevolen. Tijdens mijn opleiding heb ik veel met animatie gedaan, dus ik zat op het puntje van m'n stoel toen ik de clip voor het eerst zag!
Voor Manser's Shaw is volgens mij registratie nodig. In ieder geval is het niet erg duidelijk.
De film wordt morgen nog uitgezonden, maar alleen op Engelse zenders die we hier niet per definitie kunnen ontvangen. Ik houd het in de gaten.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:14:57 #217
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22722407
Ik ben net terug van Keulen, heb ze daar (weer) live gezien. Foto's en verhaal komen later, was wederom erg leuk, veel lol gehad met de Engelse fans..

De eerste Bedshaped single is nog altijd niet te verkrijgen voor zover ik weet, ze hebben het bij FRS over een leveringsprobleem...my ass.

En ja, BvD was gaaf, ook leuke extraatje dat ze een gouden plaat kregen!! 40.000 exemplaren verkocht in Nederland!
pi_22793163
"De derde single van van Keane is Bedshaped. Het bijzondere aan deze single is dat de single alleen in Nederland uitkomt. Hiervoor zijn drie Dutch edition formats ontwikkeld. De eerste single komt uit in een digipack (een uitklapbaar cd-hoesje van karton waar de eerste cd-single in zit, maar ook plaats biedt voor cd2 en cd3) op 15 oktober, de tweede in een kartonnen hoesje op 29 oktober en de derde in een kartonnen hoesje op 12 november.

Alle drie de singles hebben verschillende unieke B-kantjes, die naast de 'standaard' b-kantjes bestaan uit unieke live-opnames van een akoestische sessie voor BNN, gedaan op 7 juli 2004. Alle live-tracks staan ook op het album 'Hopes And Fears'."


Bron: Universal Music International

Dat is best leuk, maar ligt de eerste singel al in de schappen?
Heb er nog niemand over gehoord...

[ Bericht 5% gewijzigd door Stevie_ op 22-10-2004 12:41:17 ]
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:13:20 #219
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_22804037
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:35 schreef Stevie_ het volgende:
[i]Dat is best leuk, maar ligt de eerste singel al in de schappen?
Heb er nog niemand over gehoord...
Zag 'm vanmiddag liggen bij de Mediamarkt in Rotterdam. Maar ben toch voor het album gegaan, misschien dat ik die single-doos een ander keertje nog wel haal
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:12:40 #220
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22807453
Ik weet niet hoe snel het zal gaan, misschien loopt het voor geen meter, maar ik heb al 5 ingeslagen (I know I know) voor Britse die-hard fans. ;-) Volgende week komt dus ook al singletje 2 uit dus je moet echt wel de ogen open houden. Ik vind het maar lastig, ze worden nu helemaal gek van mij bij de FRS...'argh, daar heb je dat Keane-kind weer' Whehehe....
pi_22809277
Die clip van bedshaped is echt supersupersupersupermooi, ben er helemaal verliefd op.

Ik heb naast de cd ook nog 7 andere nummers van Keane gedownload gevonden, mijn B-kant zeg maar . Ik zal ff de nummers op een rijtje zetten, kijken of het dezelfde zijn als die op de single komen.

- Woef at the door
- Call me what you like
- To the end of the earth
- More matey
- Emily
- Under the walnut tree
- Allemande

Waarschijnlijk zitten er een paar oude nummers van hun tussen, want ik weet het niet meer zeker maar voglens mij hoorde ik bij sommigen nog gitaar.
pi_22810927
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:40 schreef Doomspreader het volgende:
Mooi dat ze het met Coldplay vergelijken, weet ik iig dat ik het moet mijden.
Keane heeft een gave CD gemaakt....en ik vind het niet hetzelfde of te vergelijken met Coldplay..Qua band setup misschien wel maar de muziek zelf vin ik anders hoar!
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_22820409
Nou ja, het is allebei even saai natuurlijk, dus in die zin klopt de vergelijking wel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_22820708
Wat grappig van die singletjes, maandag maar even kijken bij Plato.

Snowed Under is trouwens ook nog een b-kantje van een single van Keane. Die kwam ik een keer tegen op een OORgasm cd. Heel leuk nr!
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:01:26 #225
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_22821321
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:28 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, het is allebei even saai natuurlijk, dus in die zin klopt de vergelijking wel.
Jezus, mm, je bent wel erg geobsedeerd door Keane. Je hebt volgens mij de helft van de posts in dit topic
pi_22821430
Ik wil meer schwung in dit ingedutte muziekforum. Projectje met de mod Sebbo. Wel geheim.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_22821597
Nee, ik niet mm, want ik hou van Keane. Daar heb ik toch een mooie column over geschreven.
quote:
Soms overkomt het je, dat een bepaald nummer een perfect aansluiting bij je stemming, je gedachten en bij je emoties vindt. Het vormt een perfecte synthese met de wereld die jij op dat moment je innerlijk noemt. Een tijdje terug had ik dat met 'Somewhere Only We Know'; een van de hitjes van Keane.

Keane is op dit moment keihard aan het scoren en dat is flink onterecht. Nou ja, in zoverre onterecht dat ze al gescoord hebben met ‘Somewhere Only We Know’ en nu met allemaal andere lelijke dingen aan komen zetten. God, hadden ze het maar bij ‘Somewhere Only We Know’ gelaten, dan zou het mijn band van het jaar geweest zijn. Zo wonderbaarlijk treffend in perfecte eenvoud, zang die hier en daar gruwelijk lelijk is, een saaie melodie en verder een keiharde schreeuw naar het verleden. Zowel tekstueel als muzikaal. Een enorme bui van gefingeerde melancholie in iets minder dan vier minuten.

Die roep naar het verleden plaats ik erin, want ik heb echt geen idee wat zij ermee willen. Het nummer doet me op een gruwelijke wijze verlangen naar de jaren zestig en dan met name naar de muzikale jaren zestig, want ook toen was er al sprake van sociale problematiek en andere zaken waar een mens niet vrolijk van wordt. Misschien nu wel wat minder dan toen, daar kan natuurlijk over gediscussieerd worden.

Een hele tijd terug heb ik me laten verleiden tot het aanschaffen van de twee boxen met jaren zestig garagerock genaamd de Nuggets van het label Rhino. Geweldig! Het beste uit ’65- ’68 verzameld op vier cd’s per box. Aan de muziek op deze boxen, en daarmee ook aan de jaren zestig zelf, doet ‘Somewhere Only We Know’ mij denken. Wanneer Keane ruim dertig jaar geleden met dit nummer was gekomen, zouden ze ook een Nugget zijn en door mij worden vereerd als obscure jaren zestig garagerock club met een enkel hitje, om vervolgens te vervagen in de donkere schaduwen van vergetelheid.

Waarom nu moest Keane het verpesten met een compleet album? Waarom?! Ik heb het geprobeerd aan te horen, maar het wilde niet gelukken en al helemaal niet bij hun andere kraker genaamd ‘Everybody’s Changing’. De beat en cheesy synths zijn er al ingezet door de band zelf, zodat de matige tranceremixen alweer klaar liggen. Zeer spijtig, want het is toch een flinke domper op de liefde die ik koester voor ‘Somewhere Only We Know’.

Wellicht zit ik er wel naast en gaat Keane de geschiedenis in als grensverleggende en enerverende band van deze tijd, maar stiekem hoop ik dat het hierbij blijft en dat over pakweg dertig jaar alleen nog ‘Somewhere Only We Know’ gekend wordt door een box met het beste van ’01 – ’05 en dat er een kerel van mijn leeftijd hetzelfde schrijft over een band die hem aan Keane doet denken en de muziek van nu en zou wensen dat hij er bij was geweest.

Daar gaat het me eigenlijk om, beste lezers, het erbij zijn geweest, want dat verlangen naar het verleden is waar het eigenlijk om draait en wat Keane bij mij los weet te maken. Was ik er maar bij toen ‘I Can Hear The Grass Grow’ van The Move uitkwam op plaat. Was ik er maar bij toen Fire het geweldige nummer ‘Father’s Name Is Dad’ schreef. Nu onbekende namen, maar toen waren het even supersterren, nou ja, dat superster moet je wel in perspectief zien natuurlijk, want wie kent ze nu nog echt?

Het grote verschil tussen de muziek uit deze periode met de muziek van Keane op dit moment, is voor mij dat ik door nummers als die van The Move en Fire mij waan in de jaren zestig en dat ik er door Keane naar verlang. Verlang naar een door mij geïdealiseerd beeld uit deze periode.

Het is niet alleen de jaren zestig waar ik dit bij heb, maar ook bij veel andere muziek. Op een gegeven moment krijg je dat wel als hoegenaamde muzikale alleseter. Wat had ik graag een optreden van Black Sabbath bijgewoond begin jaren zeventig en wat had ik graag gedanst op de muziek van de Talking Heads begin jaren tachtig. Helaas moet ik het doen met beelden, opnamen en verhalen uit die tijd, want teruggaan kan niet meer en gelukkig zijn er artiesten die inspelen op dat verlangen door met nummers te komen als ‘Somewhere Only We Know’.

Muziek is niet het enige wat dit soort buien bij mij weet op te roepen. Het kan ook met film of met literatuur. Zo is er de geweldige film ‘Almost Famous’ waarin de belevenissen van een jongen van vijftien bekeken worden, die een carrière als muziekjournalist beoogt. Echt een geweldige film. Een aanrader, want na afloop verlang je naar een bepaald beeld van de jaren zeventig, hoe onecht dat beeld ook mag zijn.

Nu ik dit zo schrijf, vraag ik me af of mensen daadwerkelijk op zoek gaan naar de muziek waar ik het over heb en ik op mijn manier weer mensen tot verlangen naar vervlogen tijden weet te verleiden… en wat een geluk heb ik dan toch om nu te leven in een tijd met internet waarbij directe reacties mogelijk zijn en interpersoonlijke communicatie belangrijker dan ooit is geworden. Enfin, ik dwaal behoorlijk af.

Helaas, het verleden komt niet terug en zal ook nooit meer terug komen. Gelukkig is de muziek er nog waarbij ik me terug in het verleden kan wanen en wegdromen bij avonturen in vervlogen tijden. Tijden die niet weder zullen keren, maar die wel, dankzij muziek, literatuur, film en andere uitingen der mensheid, onderdeel zijn geworden van mijn wezen en waar een nummer als ‘Somewhere Only We Know’ me aan herinnert. Verdomme, was ik er maar bij.
pi_22821663
Ja, mooie column. Benieuwd wat de fans daarvan vinden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_22821698
Ik vraag me inderdaad af of de Keane-fans zich ook kunnen relateren aan de spirituele LSD-klanken van de jaren zestig!
pi_22822298
Ik heb vandaag weer eens een CD gekocht. Raad eens van welke band...

"This is the Last Time" en "Bend and Break" zijn overigens ook echt weer juweeltjes.
Die laatste doet me wel een beetje denken aan "So Alive" van Ryan Adams.

De hitjes zijn al helemaal stukgedraaid, dus die laat ik even rusten.

Naast "Bedshaped" zijn "Untitled 1" en "Sunshine" de mooiste nummers. Lekker dromerig.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bombie op 23-10-2004 21:26:24 ]
pi_22822569
Geen idee
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 22:59:51 #232
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_22829703
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Die clip van bedshaped is echt supersupersupersupermooi, ben er helemaal verliefd op.

Ik heb naast de cd ook nog 7 andere nummers van Keane gedownload gevonden, mijn B-kant zeg maar . Ik zal ff de nummers op een rijtje zetten, kijken of het dezelfde zijn als die op de single komen.

- Woef at the door
- Call me what you like
- To the end of the earth
- More matey
- Emily
- Under the walnut tree
- Allemande

Waarschijnlijk zitten er een paar oude nummers van hun tussen, want ik weet het niet meer zeker maar voglens mij hoorde ik bij sommigen nog gitaar.
Helaas zijn deze nummers niet ff te kopen bij Plato of waar dan ook. Een aantal zijn wel verschenen op oudere singles waar je zo 700 pond voor mag neertellen.


Call Me What You Like (Zoomorphic)

Call Me What You Like
Rubbernecking
Closer Now


Deze single is zelfs voor rond de 1000 pond op Ebay verkocht met 4 handtekeningen.
Wolf At The Door (Zoomorphic)

Wolf At The Door
Call Me What You Like
She Has No Time


De eerste release van EC
Everybody's Changing (Fierce Panda)

Everybody's Changing
Bedshaped
The Way You Want It


Van deze singles zijn waarschijnlijk rond de 4000 verschenen, en zijn redelijk makkelijk en goedkoop op Ebay te krijgen (Lees: ik won 'm net nog voor 9 euro, dus het kan)
This Is The Last Time (Fierce Panda)

This Is The Last Time
Can't Stop Now
Allemande


Veel betere en meer info: www.keaneshaped.co.uk en houd als je ze echt wilt hebben (Tip: TITLT komt na Bedshaped opnieuw als single uit)
pi_23375268
Tot voor kort kende ik Keane alleen van Somewhere Only we Know. Mooi nummer, beetje Radiohead/Coldplay achtig, typisch Brits. Pop/rock combinatie die goed valt en die heb ik dan ook gedownload. Verder was het nou ook weer niet fenomenaal goed dus ik heb verder niets van ze gezocht.

Toen hoorde gisteren de laatste minuut of zo van Bedshaped. Het klonk erg goed en ik raadde al correct dat het Keane was. Het klonk zelfs beter dan Somewhere Only we Know, dus die moest ik ook hebben. Gedownload, en Jezus wat is dat een prachtig nummer. Ik denk dat ik het wel een uur achter elkaar heb laten loopen. Echt kippenvel, een nummer wat je bij de eerste keer luisteren al helemaal grijpt. Onvoorstelbaar zo mooi, wat een gevoel. Ik ken het dus 'nog maar' een uur maar durf al wel te zeggen dat er weinig nummers zijn die dezelfde hoogte bereiken. Sigur Ros heeft er een paar, nog wat andere artiesten ook, maar zo mooi hoor ik ze zelden. Ik ga dan ook zeker de rest van de CD zoeken.

Bedshaped is dus echt een prachtig nummer.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 17 november 2004 @ 14:04:47 #234
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23376570
quote:
Bedshaped is dus echt een prachtig nummer.
Leuk om te horen. Ik hoor het heel veel om me heen, had ik niet verwacht. Laat vooral weten wat je ervan vindt op www.keane.startkabel.nl
  woensdag 24 november 2004 @ 21:12:47 #235
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23551239
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:35 schreef Stevie_ het volgende:
"De derde single van van Keane is Bedshaped. Het bijzondere aan deze single is dat de single alleen in Nederland uitkomt. Hiervoor zijn drie Dutch edition formats ontwikkeld. De eerste single komt uit in een digipack (een uitklapbaar cd-hoesje van karton waar de eerste cd-single in zit, maar ook plaats biedt voor cd2 en cd3) op 15 oktober, de tweede in een kartonnen hoesje op 29 oktober en de derde in een kartonnen hoesje op 12 november.

Alle drie de singles hebben verschillende unieke B-kantjes, die naast de 'standaard' b-kantjes bestaan uit unieke live-opnames van een akoestische sessie voor BNN, gedaan op 7 juli 2004. Alle live-tracks staan ook op het album 'Hopes And Fears'."


Bron: Universal Music International

Dat is best leuk, maar ligt de eerste singel al in de schappen?
Heb er nog niemand over gehoord...
Ik heb vanmiddag de 2e en 3e CD-Single gekocht.. Toch best wel funny om te hebben
Erg stoere live opnames..
Je kunt ze nog bestellen online!
op FreeRecordShop.nl
Zal zo even een foto maken.. -->











Leuk ook om vast voor te bereiden op maandagavond in Amsterdam!
Is er eigenlijk nog iemand die erheen gaat?
Of heb ik er gewoon finaal overheen gelezen?



Keane is goed, maar Saybia blijft de ultieme band natuurlijk

[ Bericht 2% gewijzigd door M_M op 24-11-2004 21:46:51 ]
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  donderdag 25 november 2004 @ 11:45:51 #236
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23561918
Ja, Saybia moet ik toch ook es live zien. Ik ben er maandag ook trouwens.
  vrijdag 26 november 2004 @ 08:17:34 #237
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23582477
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:45 schreef LomarVe het volgende:
Ja, Saybia moet ik toch ook es live zien. Ik ben er maandag ook trouwens.
Ze komen in februari naar Nederland voor 5 concerten ongeveer.. Tilburg, Amsterdam, Groningen.. Dus koop je kaartjes
Ben er afgelopen september geweest, in utrecht.. Echt een goddelijk concert..
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:01:15 #238
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23582796
Ja, ik wil ook graag naar Saybia, heb ze nog niet gezien, waar komen ze in a'dam?
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:42:23 #239
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23583324
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:01 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, ik wil ook graag naar Saybia, heb ze nog niet gezien, waar komen ze in a'dam?
17-02-2005, Amsterdam, Paradiso, 21:00

Weet niet of er voor Amsterdam nog kaarten zijn, maar 'k denk 't wel!
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:49:18 #240
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23584503
Ok, ga meteen effe kijken voor kaarten
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 26 november 2004 @ 11:04:44 #241
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_23584809
Ik ga het album ook wel kopen.. ik ben net als femckx over gehaald door de clip bedshaped. Ik zie de clip niet zo heel vaak langskomen en ik heb m online ook nog niet gevonden, maar ik vind het zeker de moeite waard om het album te kopen
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  vrijdag 26 november 2004 @ 12:00:07 #242
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23586095
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 08:17 schreef M_M het volgende:

[..]

Ze komen in februari naar Nederland voor 5 concerten ongeveer.. Tilburg, Amsterdam, Groningen.. Dus koop je kaartjes
Ben er afgelopen september geweest, in utrecht.. Echt een goddelijk concert..
Ah, Groningen voor me please! Zal es ff ticketmaster checken.
Zit er iemand hier ook op het officiele Keane forum trouwens?
  zaterdag 27 november 2004 @ 02:30:13 #243
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23602295
erg bijzonder: vorig jaar hebben wij ons bedrijf verkocht aan een engels bedrijf die een nieuw europees netwerk heeft geintroduceerd. bij de hele mooie introfilm zat hele gave muziek.
en waar kom ik nu achter: het is een 'eerste' versie van Untitled, zonder tekst/zang en zonder 'de beat' die het nummer nu heeft.
Zo 'uitgekleed' is het prachtig!
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 27 november 2004 @ 23:25:38 #244
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23618808
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 02:30 schreef evert het volgende:
erg bijzonder: vorig jaar hebben wij ons bedrijf verkocht aan een engels bedrijf die een nieuw europees netwerk heeft geintroduceerd. bij de hele mooie introfilm zat hele gave muziek.
en waar kom ik nu achter: het is een 'eerste' versie van Untitled, zonder tekst/zang en zonder 'de beat' die het nummer nu heeft.
Zo 'uitgekleed' is het prachtig!
Je maakt me wel erg nieuwsgierig...
  zondag 28 november 2004 @ 03:05:49 #245
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23623005
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 23:25 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Je maakt me wel erg nieuwsgierig...
ik zag op onze homepage dat de brandfilm niet meer te zien is, zal het nog even checken, kom er op terug
wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 29 november 2004 @ 16:47:10 #246
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23647166
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:45 schreef LomarVe het volgende:
Ik ben er maandag ook trouwens.
Oeeeh... Nog 4 uurtjes
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
pi_23656455
quote:
[b]
Jezus wat is dat een prachtig nummer. Ik denk dat ik het wel een uur achter elkaar heb laten loopen. Echt kippenvel, een nummer wat je bij de eerste keer luisteren al helemaal grijpt. Onvoorstelbaar zo mooi, wat een gevoel. Ik ken het dus 'nog maar' een uur maar durf al wel te zeggen dat er weinig nummers zijn die dezelfde hoogte bereiken.
Heb het zelf ook ondervonden. Wat een prachtig PRACHTIG nummer! Ik werd op een gegeven moment echt schijtziek van Keane, vooral dat oudere nummer van ze dat elk uur op de radio werd gedraaid, maar dit...dit is
  woensdag 1 december 2004 @ 10:53:23 #248
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23689250
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:47 schreef M_M het volgende:

[..]

Oeeeh... Nog 4 uurtjes
Waar stond je maandag? Misschien heb ik je gezien..
  woensdag 1 december 2004 @ 13:22:10 #249
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23692405
quote:
Op woensdag 1 december 2004 10:53 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Waar stond je maandag? Misschien heb ik je gezien..
Op het balkon

Was er ook pas om 20.45 wegens omstandigheden..

Foto's zijn ook zwaar mislukt.. M'n filmpje is wel tof geworden
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  woensdag 1 december 2004 @ 14:07:00 #250
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23693454
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:22 schreef M_M het volgende:

[..]

Op het balkon

Was er ook pas om 20.45 wegens omstandigheden..

Foto's zijn ook zwaar mislukt.. M'n filmpje is wel tof geworden
Filmpje, owwww! Naughty!
Ik stond pal voor Tim, dus dat was zeker niet verkeerd. Werd trouwens wel een beetje duizelig, zijn linkerbeen slingerde wel HEEL erg. We stonden daar met z'n drieen met van die glowsticks om de polsen. Mijn foto's staan op www.colors.at/marve
  woensdag 1 december 2004 @ 14:55:38 #251
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_23694540
op www.fabchannel.com staat het hele concert van Paradiso (moetje wel eerst ff aanmelden)
Funk Gezond, Soul een Appel
  woensdag 1 december 2004 @ 15:12:48 #252
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23694868
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:07 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Filmpje, owwww! Naughty!
Ik stond pal voor Tim, dus dat was zeker niet verkeerd. Werd trouwens wel een beetje duizelig, zijn linkerbeen slingerde wel HEEL erg. We stonden daar met z'n drieen met van die glowsticks om de polsen. Mijn foto's staan op www.colors.at/marve
hehe.. Ja je moet toch wat he.. Als je een foto toestel met film-functie hebt
Hij's alleen een beetje groot.. 25MB voor 1.15 min. ff kijken of ik daar nog wat aan kan doen
en dan zet ik m misschien wel ff online ergens

Jij stond lekker dichtbij indd! lucky you
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  woensdag 1 december 2004 @ 15:14:44 #253
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23694908
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:55 schreef boeiuh het volgende:
op www.fabchannel.com staat het hele concert van Paradiso (moetje wel eerst ff aanmelden)
Dat wilde ik net zeggen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 1 december 2004 @ 15:24:05 #254
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23695082
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:14 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat wilde ik net zeggen
Het zou eigenlijk pas vrijdag online komen stond er bij paradiso

Dus wel tof!
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  woensdag 1 december 2004 @ 15:24:10 #255
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23695083
We zijn ze na de tijd nog tegengekomen...
  zaterdag 4 december 2004 @ 10:21:50 #256
99074 Folius
glooming starlight
pi_23753970
Gaan er nog mensen naar het concert van Keane op 23 maart in de music hall?:)

Ben nog nooit naar een concert geweest, maar Keane kon ik toch niet missen.
Volgens het programma begint het concert om 20:00, weet iemand tot hoe lang zo'n concert normaal gesprokent ongeveer duurt?
En zijn de plaatsen in de Heineken Music Hall genummerd of kun je overal staan (op ticketbevestiging staat zowel plaatsnummer als 'vrije plaatskeuze'.

Tot 23 maart!
The world is my playing place.
pi_23754563
Dus Keane is je eerste concert? Je kan betere ontmaagdingen meemaken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 4 december 2004 @ 11:53:39 #258
99074 Folius
glooming starlight
pi_23754782
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:36 schreef methodmich het volgende:
Dus Keane is je eerste concert? Je kan betere ontmaagdingen meemaken.


Sja, smaken verschillen zeg ik maar
The world is my playing place.
  zaterdag 4 december 2004 @ 12:41:58 #259
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23755540
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 10:21 schreef Folius het volgende:
Gaan er nog mensen naar het concert van Keane op 23 maart in de music hall?:)

Ben nog nooit naar een concert geweest, maar Keane kon ik toch niet missen.
Volgens het programma begint het concert om 20:00, weet iemand tot hoe lang zo'n concert normaal gesprokent ongeveer duurt?
En zijn de plaatsen in de Heineken Music Hall genummerd of kun je overal staan (op ticketbevestiging staat zowel plaatsnummer als 'vrije plaatskeuze'.

Tot 23 maart!


De Heineken Music Hall is een nogal dooie rothal, maar wel een goede akoestiek. Je kunt er zitten, namelijk achterin, dus neem je je pa of ma mee, dan dump je die daar en ga je zelf vooraan staan. De concerten van Keane duurden tot nu toe ongeveer een uur en een kwartier, een goede excuus voor mijn ouders, andere familie of vrienden om niet mee te willen (vinden ze te kort) Maar aangezien ze bezig gaan met nieuwe nummers tijdens de kerst, kunnen we wel rekening houden met anderhalf uur.
En ja, ik ben er (ook) weer.
  zondag 5 december 2004 @ 20:11:36 #260
99074 Folius
glooming starlight
pi_23784080
Is het nou zo dat op de NL versie van hopes and fears het nummer 'on a day like today' ontbreekt, terwijl ie er op de Britse versie wel op staat?
The world is my playing place.
  zondag 5 december 2004 @ 21:45:28 #261
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_23786368
quote:
Op zondag 5 december 2004 20:11 schreef Folius het volgende:
Is het nou zo dat op de NL versie van hopes and fears het nummer 'on a day like today' ontbreekt, terwijl ie er op de Britse versie wel op staat?
Klopt, flink balen! Als je 'm wilt horen dan kan je het live vinden op fabchannel.com.
pi_24253769
Iemand het Keane concert gisteren gezien op Veronica, klasse muziek
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_24257354
Gelukkig niet. Ik hoop dat ze het niet herhalen ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:41:56 #264
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_24260412
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:36 schreef Asskicker14 het volgende:
Iemand het Keane concert gisteren gezien op Veronica, klasse muziek
Was erg leuk om te zien. Vooral omdat ze aardig gegroeid zijn sindsdien maar ze toen ook al steengoed waren, blijkt dus. Wel een aantal rare valse noten, maar daar tegenover staan een aantal veel beter gezongen nummers, met als topper Allemande...wow...
pi_24661163
Hopes and Fears nog steeds beste cd die ik heb.

Blijft boeien.
niet?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 09:52:00 #266
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24664255
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:07 schreef Woutey het volgende:
Hopes and Fears nog steeds beste cd die ik heb.

Blijft boeien.
niet?
Dat vind ik juist het grootste probleem bij Keane, één keer is het wel leuk, dan gaat het vervelen.
pi_24666155
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:41 schreef LomarVe het volgende:

[..]
De concerten van Keane duurden tot nu toe ongeveer een uur en een kwartier, een goede excuus voor mijn ouders, andere familie of vrienden om niet mee te willen (vinden ze te kort) Maar aangezien ze bezig gaan met nieuwe nummers tijdens de kerst, kunnen we wel rekening houden met anderhalf uur.
Een uur en een kwartier is best weinig ja. Hebben ze zo weinig nummers? Je moet natuurlijk ook nog rekening houden met het voorprogramma, in dit geval Rufus Wainwright. Persoonlijk vind ik die leuker dan Keane, maar mensen die van Keane houden hebben dan dus 2 goede artiesten op 1 avond .

[ Bericht 33% gewijzigd door Man_in_a_Shed op 21-01-2005 11:46:38 ]
pi_24671711
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:52 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat vind ik juist het grootste probleem bij Keane, één keer is het wel leuk, dan gaat het vervelen.
Zelfs één keer niet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25026417
Iemand de Nederlandse vertaling voor me van "bedshaped"?
pi_25026672
Iets met beddenplassers, dacht ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25027199
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:07:35 #272
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_25045888
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:29 schreef flat_erik het volgende:
Iemand de Nederlandse vertaling voor me van "bedshaped"?
Erm, je wilt een songtekst vertaald hebben? Das vrij lastig, en dan ook nog eens Bedshaped... ai. Ik kan het voor je proberen. Maar ALS het me lukt, moet je 't wel ruim opvatten...
pi_25045943
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:29 schreef flat_erik het volgende:
Iemand de Nederlandse vertaling voor me van "bedshaped"?
http://www.nedtlyrics.nl/keane/bedshaped.html
pi_25046077
Thxz
pi_25046078
Thxz
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:40:54 #276
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_25046466
quote:
Hee, lollige site! Wel leuk om eens rond te neuzen.
Enne... mooie CD hè, the Beekeeper!
pi_25058812
mooie muziek
de herinneringen klote
What doesn't kill you makes you stronger
  zondag 20 februari 2005 @ 14:15:37 #278
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_25178350
nou dat fabchannel concert amsterdam is wel errug goed hoor!!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_25180228
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:41 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Een uur en een kwartier is best weinig ja. Hebben ze zo weinig nummers? Je moet natuurlijk ook nog rekening houden met het voorprogramma, in dit geval Rufus Wainwright. Persoonlijk vind ik die leuker dan Keane, maar mensen die van Keane houden hebben dan dus 2 goede artiesten op 1 avond .
Wel erg jammer dat het concert al uitverkocht was voordat Rufus Wainwright als voorprogramma bekend was. Anders had ik wel wat meer moeite gedaan om aan kaartjes te komen...
Als iemand nog een kaartje overheeft....
  zondag 20 februari 2005 @ 16:26:55 #280
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25205204
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 00:55 schreef Bombie het volgende:
"Somewhere Only We Know" en "Everybody's Changing" klonken erg leuk, maar ik vond ze niet buitengewoon mooi. Niet van die nummers waarvan ik hoop ze vandaag weer voorbij te horen komen.

Maar "Bedshaped"...

Dat is wel even wat anders. Wat een onvoorstelbaar ontroerend nummer. Het is en blijft popmuziek voor de grote massa, maar in tegenstelling tot het meeste uit deze categorie raakt dit nummer me wél. En hard ook. Vooral in combinatie met de video, die een hechte eenheid vormt met de muziek. Vooral qua timing.
Hij is erg pijnlijk, maar erg symbolisch en wonderschoon.

don't laugh at me
don't look away
*ook vooral om Bedshaped de CD gekocht heeft*
pi_25208228
Ik vind de sound live nogal tekort komen. Op plaat hoor ik ook een keyboard, maar live staat er alleen een piano. Ik denk dat ze hun band moeten uitbreiden met, in ieder geval, een keyboard/gitaar en eigenlijk ook een bassist.
Ook kan de zanger de band niet dragen. Hij laat nog weleens een steekje vallen. Ook daarom denk ik dat de band, of in ieder geval de liveband uitgebereid moet worden.
  woensdag 23 februari 2005 @ 23:13:20 #283
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_25223204
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 01:12 schreef kriele het volgende:
Ik vind de sound live nogal tekort komen. Op plaat hoor ik ook een keyboard, maar live staat er alleen een piano. Ik denk dat ze hun band moeten uitbreiden met, in ieder geval, een keyboard/gitaar en eigenlijk ook een bassist.
Ook kan de zanger de band niet dragen. Hij laat nog weleens een steekje vallen. Ook daarom denk ik dat de band, of in ieder geval de liveband uitgebereid moet worden.
Dat zeggen er meer. Ik kan me er zeker in vinden! Een extra motivatiepunt: ze kunnen met een bassist meer improviseren en zijn niet meer afhankelijk (of iig minder) van hun appletje.

[ Bericht 0% gewijzigd door LomarVe op 23-02-2005 23:18:28 ]
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:27:04 #284
22361 VjenneKloetn
Groaz Addict
pi_25431749
Sorry voor de kick.

Wie gaat er nog allemaal naar een concert van Keane in maart? Ik zou eigenlijk met een kameraad op 23 maart gaan, maar aangezien dat in december al uitverkocht was moesten we opzoek naar wat anders.
En het is Keulen geworden op 26 maart \o/. Kaartjes waren maar ¤24 p/s. Ze treden dan op in het Palladium in Keulen. En we blijven een nachtje slapen in het Warsteiner Hotel.

Het podium
Het hotel
  dinsdag 8 maart 2005 @ 23:38:13 #285
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_25433149
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:27 schreef VjenneKloetn het volgende:
Sorry voor de kick.

Wie gaat er nog allemaal naar een concert van Keane in maart? Ik zou eigenlijk met een kameraad op 23 maart gaan, maar aangezien dat in december al uitverkocht was moesten we opzoek naar wat anders.
En het is Keulen geworden op 26 maart \o/. Kaartjes waren maar ¤24 p/s. Ze treden dan op in het Palladium in Keulen. En we blijven een nachtje slapen in het Warsteiner Hotel.

Het podium
Het hotel
Ik hou het voorlopig alleen op de HMH! Ik ga volgende week ook al naar Feeder. Meer mensen voor één (of beide) 'gigs'? Er is een kleinschalige meet-up op poten gezet voor het Keane concert, mail me als je belangstelling hebt. Ik kom zelf vanuit het noorden, reisgenoten nooit te veel.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 12:53:23 #286
99074 Folius
glooming starlight
pi_25584793
Nog een paar daagjes, dan is het zover!

heb er zin an!

weet iemand wat een goede tijd is om aan te komen voor een redelijke plaats?
voorprogramma begint om 20:00 had ik begrepen..
The world is my playing place.
  zondag 20 maart 2005 @ 23:00:54 #287
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_25622798
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:53 schreef Folius het volgende:
Nog een paar daagjes, dan is het zover!

heb er zin an!

weet iemand wat een goede tijd is om aan te komen voor een redelijke plaats?
voorprogramma begint om 20:00 had ik begrepen..
Voorprogramma is Rufus Wainwright, voor wie het nog niet wist! Leuk leuk leuk! (Hoop ik!) En een goede tijd valt eigenlijk niet te noemen, is altijd weer anders.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:50:31 #288
99074 Folius
glooming starlight
pi_25672106
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:00 schreef LomarVe het volgende:
Voorprogramma is Rufus Wainwright, voor wie het nog niet wist! Leuk leuk leuk! (Hoop ik!) En een goede tijd valt eigenlijk niet te noemen, is altijd weer anders.
Dat hoop ik zeker, dat die Rufus ook leuk is. Het nummer 'california' van hem klinkt wel goed iig

Ik ben nu van plan rond half 8 binnen te komen (veel eerder zal niet gaan ben ik bang... werk, verplichtingen, zucht). Vraag me af of dat veel te laat is of niet
The world is my playing place.
pi_25702262
Wat een vertoning van Rufus gisteravond, ik verstond er geen reet van wat hij zong en de nummers klonken ook niet al te best. KEANE daarintegen was toppie
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_25703628
Die rufus vond ik echt vreselijk! En elke keer dacht ik dat ie klaar was en kwam er weer een andere gitaar aan..

Keane vond ik ik super goed! Boven mn verwachtingen en nog veel beter dan de cd. Die kerel heeft een stembereik! geweldig!
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:33:57 #291
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_25705535
Rufus was idd niet veel aan, alleen zijn laatste nummer was te pruimen. Keane was goed.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_25713114
Hoewel ik niet veel verwachtte van het concert (na het beluisteren van de set op Pukkelpop 2004, waar enkele noten gewoon NIET gehaald werden) was het concert gewoon érg goed. Zo hoort het live gewoon te klinken: zuiver en goed.

Zou leuk zijn als ik 26 juni naar Rock In Park (Nijmegen) zou kunnen, zou ze zo nog een keer naar een 'concert' gaan.

We gaan het verder niet hebben over de file op de A2 op weg naar huis enzo...
.
pi_25788101
Keane - With Or Without You (U2 cover)

Errrug mooie cover



[ Bericht 4% gewijzigd door Frenkel op 28-03-2005 12:27:48 ]
pi_25806750
Bestaan ze nou nog?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 28 maart 2005 @ 16:05:15 #295
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_25807887
quote:
Op zondag 27 maart 2005 20:13 schreef Frenkel het volgende:
Keane - With Or Without You (U2 cover)

Errrug mooie cover

hier gratis via planet en niet eensch illegaal

http://www.planet.nl/plan(...)tid=552870/sc=89d74e
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_25808548
tom chaplin is goed doch vatsig
  maandag 28 maart 2005 @ 23:32:25 #297
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_25819203
quote:
Op maandag 28 maart 2005 16:33 schreef Billy_Mack het volgende:
tom chaplin is goed doch vatsig
Hmm, geen 'love-handles' in ieder geval. Hij heeft alles in zijn appelwangetjes zitten, gheghe, ach.. dat geeft hem ook wat meer vibraties mee tijdens het zingen.

Hoe was het ook alweer, dikke(re) mensen hebben een mooiere, diepere stem? Help me out here..
  donderdag 31 maart 2005 @ 19:12:47 #298
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_25887480
Die nieuwe single is zoals Hier beschreven, maar dan +10.

En Methomich sterf eens
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_25887951
Ben nog steeds helemaal wild van Hopes & Fears
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_25888912
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 19:12 schreef --Christiaan-- het volgende:

En Methomich sterf eens
Gezellig ja. En dan Keane draaien zeker?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25889762
Nou, ik ben afgelopen zaterdag naar het concert in Keulen geweest en het was echt super gaaf.
Ze deden ook nog 2 nieuwe nummers volgens mij.

Alleen de disco die er tegenover zat was minder geslaagd (te veel bier )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')