Of een mix van dat alles... en dat hebben we nu.quote:Op woensdag 5 mei 2004 00:56 schreef kinky_queen het volgende:
of
Van mij zeer zeker wel... van Gorro niet denk ikquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:03 schreef kinky_queen het volgende:
Dames en heren,
nu ik NOSTALGHIA gezien heb, heb ik dan toestemming van u om alsnog te stemmen op z'n tegenstander?
[afbeelding]
Fok! 80s Tournament IIquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:03 schreef kinky_queen het volgende:
nu ik NOSTALGHIA gezien heb, heb ik dan toestemming van u om alsnog te stemmen op z'n tegenstander?
Dan is het plaatje dus niet compleet........quote:Die hebben het dus wel over het complete plaatje, maar dan zo breed als hen dat zint.
Hoezo? Er werd door scanman toch toegegeven dat alleen de entertainmentwaarde hem intereseerde? Dan is ie toch minder geinteresseerd (en niet ongeinteresseerd, dat heb ik niet gezegd) in de totale cinema? Volgens mij zeg ik niks verkeerd hoor.......quote:Ik ben het helemaal met je eens, maar ik vind dat je anderen wel erg snel als ongeinteresseerde filmkijkers bestempeld.
Nogmaals, veroordelen en verwijten zijn niet elkaars synoniemen denk ik. Dat lijkt meteen zo denegrerend (en dat is niet de bedoeling). Ik stel dat cinema meer is dan entertainment alleen. Schijnbaar gaan er 6 minder toegankelijke films verdwijnen met moeilijke onderwerpen en in andere talen en dat vind ik frappant. Daar denk ik over na en daar discussieer ik over. That's all.quote:Filmbeleving die jij minder vindt dan de jouwe veroordelen (verwijten) is minder.
Je bent nog aardig wakker op dit tijdstipquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:07 schreef Gorro het volgende:
[..]
Fok! 80s Tournament II
Dat heb je al gedaan, pik. Ik ga The Abyss niet nog eens 5 punten geven
Een (groot) nadeel van die films is ook dat er mensen zijn die tegen die films stemmen, ondanks dat ze die niet gezien hebben. Eén van de redenen dat ze dat niet hebben is omdat ze nooit op tv komen en ze moeite voor zouden moeten doen om ze te kunnen zien, want ze zijn ook nog eens niet overal te huur. Niet iedereen is in zo'n mate geïnteresseerd in film dat ze die moeite ook willen nemen, wat erg spijtig is. Daar zullen dit soort discussies, mooie topics en al die andere manieren nooit compleet verandering in kunnen brengen ben ik bang.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:15 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Schijnbaar gaan er 6 minder toegankelijke films verdwijnen met moeilijke onderwerpen en in andere talen en dat vind ik frappant. Daar denk ik over na en daar discussieer ik over. That's all.
Ik heb het misschien een klein beetje overdreven om een punt te maken. Wat ik bedoel is dat ik mezelf er bij psychologische films dus regelmatig op betrap dat ik, na het boek te hebben gelezen, de film vind tegenvallen. Daarop is mijn opmerking dus gebaseerd dat ik liever puur entertainende films kijk dan psychologische drama's. En in dit tournament stem ik dus op die films die ik het liefste kijk! Ik heb je ook al meerdere keren gezegd dat ik, in tegenstelling tot vele anderen denk ik, wél alle soorten films kijk en daarom ook zelf een hele goede mening kan vormen over film in het algemeen. Dat jij het daar niet mee eens bent is een ander verhaal. Voor mij is film het best geschikt als entertainment en lees ik boeken voor het zwaardere werk. Nogmaal, dat is dus mijn keuze.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:15 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Dan is het plaatje dus niet compleet........
[..]
Hoezo? Er werd door scanman toch toegegeven dat alleen de entertainmentwaarde hem intereseerde? Dan is ie toch minder geinteresseerd (en niet ongeinteresseerd, dat heb ik niet gezegd) in de totale cinema? Volgens mij zeg ik niks verkeerd hoor.......
True.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:27 schreef Gorro het volgende:
Zoals ik al meerdere keren heb proberen uit te leggen beoordeel ik films op de waarde die die film voor mij heeft. Als ik erg heb genoten van een film, vind ik het dus een zeer goede film. Heb ik me bij vlagen wat zitten vervelen, is het een mindere film. En aangezien ik vind dat het medium film niet per definitie geschikt is om een psychologisch drama te vertellen (in ieder geval minder dan een boek), zal ik regelmatig een lekkere, goed gemaakte actiefilm verkiezen boven een "zware" film.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:15 schreef Bensdorp het volgende:
Leuke discussie hier.
Wat ik me afvraag: op welke criteria beoordeeld scanman01 de films in dit tournament dan?
Puur op amusementswaarde, of ook op originaliteit van het script, cinematografie, en acteerniveau?
Ik heb bij Die Hard 2 uur op het puntje van mijn stoel gezeten. Bij F & A kan ik dat niet zeggenquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:15 schreef Bensdorp het volgende:
Ik wel namelijk. En dan is Die Hard gewoon op alle fronten 20 keer slechter dan bijvoorbeeld Fanny och Alexander.
Ik zit net een film te kijken als je het niet erg vindquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:49 schreef tong80 het volgende:
En Scanman. Ga lekker een boek lezen joh.
Lul je iedere discussie zo dood trouwens?quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:49 schreef tong80 het volgende:
Wat een semi-intelectueel geouwehoer hier zeg.
De wereldvrede hangt er niet van af.
niet dusquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:46 schreef kinky_queen het volgende:
En we zijn voorlopig uitgelult
![]()
Dat je Abyss beter vindt dan Nostaghia vond ik idd wel een sterk puntquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:51 schreef kinky_queen het volgende:
Ik d8 dat ik met al mijn sterke punten jullie tot zwijgen had gebracht
Nostalghia is idd pretentieuze onzin.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:52 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat je Abyss beter vindt dan Nostaghia vond ik idd wel een sterk punt
Is meestal zo bij entertainende filmsquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:58 schreef tong80 het volgende:
Trouwens Jaws is beter dan het boek.
Als dat niet zo zou zijn weet je in elk geval zeker dat zo'n film de finale gaat halen en gaat winnen met 2-0 ofzoquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:27 schreef Gorro het volgende:
[..]
Een (groot) nadeel van die films is ook dat er mensen zijn die tegen die films stemmen, ondanks dat ze die niet gezien hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |