niet zoveel denk ik, weinig plaatjes hierquote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:19 schreef wonderer het volgende:
*terugvindpost*
Hoeveel vrouwen hangen er eigenlijk in dit topic rond?
Tren voor vrouwen?!?!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 00:12 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
Wie heeft er ervaring met Trenbolan, en dan in het bijzonder vrouwen?
Wat heb je er voor betaald (vermeld ook ff de hoeveelheid)...
en wat waren de bijwerkingen die je kreeg.
Grtzz
(en wat die eiwitten enzo betreft...... neem dan gewoon Power-Tek, niks ongezond, makkelijk en geen hoge cholesterolspiegel)
(ei-eiwit mag je zoveel eten als je wilt, eigeel niet, dat geeft een hoog cholesterol)
Bron: Chemical Muscle Enhancement - L. Rea (Hoofdstuk Trenbolone and derivatives --> Parabolan)quote:Women should not use Parabolan due to a very high virilizing effect. But many competitive athletes still did. Some stacked 76mg of Parabolan every 5-8 days with 80-120mcg of Clenbuterol and either 15-20mg Winstrol tabs or 10-15mg of Oxandrolone tabs daily.
I know of one female who is suffering from the most of the possible side effects: missed periods, hair loss on the scalp, serious sex-drive (you should see her on an exercise bike) and clitoral hypertrophy. Facial hair growth can also result also.
Toch klinkt het wel lekker... ik heb altijd al staand willen plassen!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:39 schreef Mr.J het volgende:
Voor vrouwen imho een absolute NO.
Ze worden gewoon een man dus...quote:Op woensdag 5 mei 2004 09:52 schreef Mr.J het volgende:
Vandaar dus die mannelijke gezichten, vergrote klit etc.
Okay. Ik wilde ze niet allemaal over een kam scherenquote:Op woensdag 5 mei 2004 09:52 schreef Mr.J het volgende:
Vrouwelijke pro bodybuildsters (vergelijk deze niet met de miss fitness klasse) hebben allemaal gebruikt.
denk niet dat er een tegengif isquote:Op woensdag 5 mei 2004 17:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Okay. Ik wilde ze niet allemaal over een kam scherenIk vind dat je dan toch wel erg veel voor je sport over hebt, hoor... zijn die effecten blijvend, eigenlijk?
Blijvend ja.quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Okay. Ik wilde ze niet allemaal over een kam scherenIk vind dat je dan toch wel erg veel voor je sport over hebt, hoor... zijn die effecten blijvend, eigenlijk?
quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:36 schreef D.Rose het volgende:
[..]
denk niet dat er een tegengif is
Wie heeft er dan gezegd dat ik geen pro ambities heb ?quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:11 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tren kan dus NIET.
Masteron zou ik ook niet doen vooropgesteld dat je eraan kan komen.
http://www.bodybuilding.com/fun/catmast.htm
Waarom zou je als vrouw in godsnaam aan de AAS willen als je geen pro ambities hebt?
Niemand, maar je komt hier binnenvallen en geeft verdomde weinig info. 't Is niet een alledaags iets dat een vrouw wilt gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:50 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
waar gaan we nou verder ???
Hier maar ?
[..]
Wie heeft er dan gezegd dat ik geen pro ambities heb ?
Hallo! Vermannelijking is een van de grootste side effects bij vrouwen die AAS gebruiken!quote:En afgezien daarvan....
waarom is het oke voor mannen zich vol te stouwen met god mag weten wat voor preparaten zonder juiste begeleiding of ambities whatsoever???
Maar vrouwen die hun lichaam graag in andere proporties willen zien en daarvoor middellen gebruiken om hun doel sneller te bereiken zijn meteen bezig een man te worden ? En daar komt dan een boel commentaar op ?
Heb je als eens gebruikt dan? Zo nee, heb je ook die symptonen niet.quote:Ik heb echter helemaal geen vergrote clitoris, ook geen mannelijke trekken in mijn gezicht, helemaal niets aan vervelende neveneffecten.Op en top vrouw maar wel 8 kilo spieren zwaarder in korte tijd
Sorry, maar ik heb te weinig achtergrondinfo om jou van AAS info te voorzien. Heb namelijk geen idee hoe je oud je bent, hoelang je al traint, wat je stats zijn etc. etc.quote:En trouwens, wat is er mis met masteron dan ?
Dus?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:07 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
-tren-
En als je alles klakkeloos moet aannemen wat er geschreven staat :
There used to be a myth that trenbolone was "hard on the kidneys." I have found no indication in the scientific literature of particular kidney toxicity with trenbolone. I know a number of users, at doses of 50-100 mg/day, who have experienced no problems. It seems to me that the claims that have been made were from athletes stacking an incredible amount of drugs, and how the blame could have fairly been laid at trenbolone (actually at Parabolan, not trenbolone acetate) is not clear.
It is also not clear that trenbolone results in any greater degree of increased aggression for a given amount of anabolic effect than testosterone itself does, despite another myth to that effect. The increase in aggressive tendency -- which does not mean the act of aggression -- is moderate and entirely controllable, if noticeable at all.
Tsjah enzo......
quote:There used to be a myth that trenbolone was "hard on the kidneys." I have found no indication in the scientific literature of particular kidney toxicity with trenbolone
Kweenie maar euhm.....quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:04 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dus?
Voor een injectable heeft tren meer invloed op je lever en nier activiteit dan de meeste andere roids.
Ik denk dat de meeste vrouwen hun vrouwelijkheid willen behouden, de meesten willen niet zover gaan dat ze semi-man worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:56 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
[..]
[..]
Kweenie maar euhm.....![]()
En je zit er idd naast....
Ik had gehoopt op een aantal reakties van vrouwen die net als ik al gebruikt hebben.
Ervaringen uitwisselen enzo...
Maar die zijn hier blijkbaar niet te vinden
Maar andere hormonen mogen wel? Wat is het verschil? Testosteron zorgt nu eenmaal voor meer spiermassa, als vrouw heb je die handicap gewoon.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vind het te idioot voor woorden dat een vrouw gaat rotzooien met mannelijk hormoon, maar dat is ook maar een mening.
Doe je waarschijnlijk al maar ik zou gaan kijken op amerikaanse boards, femininemuscle.com vind ik zelf een goeie, denk dat je daar meer ervaringen en info omtrent vrouwen en as vandaan kan halen dan hier.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:56 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
[..]
[..]
En je zit er idd naast....
Ik had gehoopt op een aantal reakties van vrouwen die net als ik al gebruikt hebben.
Nee, ik zou boeken als Chemical Muscle Enhancement ook niet serieus nemen nee.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:56 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
[..]
[..]
Kijk dan eens op bb gerelateerde sites, daar kan je echt wat meer info krijgen dan hier.quote:En je zit er idd naast....
Het hoeft niet zo te zijn als je echt weet wat je doet. Maar zo kom je iig niet over.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 20:58 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
Jammer dat iedereen blijkbaar op een foute manier kennis heeft gemaakt met anabolen voor vrouwen.
Blijkbaar bestaat nog steeds de fabel dat je altijd een semi man wordt wanneer je als vrouw gebruikt.
Wanneer je ze op een juiste manier gebruikt hoeft het helemaal niet zo te zijn....
en de figure wedstrijden zijn toch verre van mannelijk, dacht ik zo.
Crea kan je gewoon het hele jaar door nemen volgens de laatste bevindingen.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vind het te idioot voor woorden dat een vrouw gaat rotzooien met mannelijk hormoon, maar dat is ook maar een mening.
Ik kwam hier eigenlijk met een vraag betreffende creatine. 4 weken op 2 weken af, is dat oké?
quote:13.Cycling Creatine Will Produce Better Results. False.
There's no significant evidence which shows that cycling creatine is better than taking it continuously.
-----------------------------------------------------------------------------------
There's no compelling proof which shoes that creatine supplementation in athletes will down-regulate the body's own ability to produce creatine.
-----------------------------------------------------------------------------------
'k zie je..........quote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:43 schreef Mr.J het volgende:
Het hoeft niet zo te zijn als je echt weet wat je doet. Maar zo kom je iig niet over.
heee succesquote:Op zondag 9 mei 2004 21:38 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
[..]
'k zie je..........
in hoogeveen...vanaf het podium![]()
of sta jij er ook op ?
Lezen is ook een kunst he?quote:Op zondag 9 mei 2004 21:51 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
Hmm....
blijkbaar is het normaal dat je als je hier wat praktijkervaringen vraagt aan vrouwen heel normaal dat je door mannen als dom, onwetend en achterlijk wordt gehouden....
Als je advies wilt van iemand over deze materie heeft deze toch echt jouw achtergrondinfo nodig hoor. Als je dat niet inziet staaft dat weer mijn bedenkingen over je kennis niveau.quote:Daarbij zou ik eerst een compleet levens- cq trainingsprofiel van mezelf neer moeten zetten ????
En wat als jullie dat helemaal niets aangaat ????
't Scheelt dat jij alwetend bent toch?quote:Laat maar !!!
Zo te zien zitten hier hoofdzakelijk domme bevooroordeelde zogenaamd alles wetende mannen, ervaring als geen ander hebbend, en zichzelf GoD voelend...op BB gebied dan.
Maar geen ervaring whatsoever op vrouwengebied, dat blijkt wel.
Jammer dat jij voldoet aan het beeld van iemand die 0,0 verstand van zaken heeft en toch wilt gaan gebruiken. Daar gaat het mij om.quote:Jammer dat JULLIE voldoen aan het beeld van de domme bodybuilder.
Ik heb mijn onderonsjes idd al elders gezocht.
K, thnxquote:Op maandag 10 mei 2004 11:51 schreef Mr.J het volgende:
Ik vond Swole persoonlijk beter (en lekkerder!) dan een V12 of CellTech.
Een aanradertje dus als je op de huis tuin en keuken creatine uitgekeken bent.
Idd....quote:Op maandag 10 mei 2004 09:34 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Lezen is ook een kunst he?
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhquote:Niemand heeft je voor dom uitgemaakt. Ik maak alleen uit je posts op dat je niet genoeg kennis van AAS hebt. Dan kan je wel heel zielig lopen doen, maar tot nu toe heb je ook niet het tegendeel bewezen.
Kijk....daar heb je hem weer met zijn ADVIES.quote:Als je advies wilt van iemand over deze materie heeft deze toch echt jouw achtergrondinfo nodig hoor. Als je dat niet inziet staaft dat weer mijn bedenkingen over je kennis niveau.
Ik weet er iig meer van dan jij !!quote:'t Scheelt dat jij alwetend bent toch?
Je moest eens weten.......quote:Jammer dat jij voldoet aan het beeld van iemand die 0,0 verstand van zaken heeft en toch wilt gaan gebruiken.
*zucht*quote:Het boeit me niet of een vrouw wel of niet wilt gebruiken, ik vraag me alleen af wat haar beweegredenen zijn en of ze wel genoeg verstand van zaken heeft om te gebruiken. Want alles valt of staat met het feit dat je weet wat je doet.
Ach, dan zal dat wel het eerste teken van vermannelijking zijnquote:In plaats van dat je aangeeft dat je wel verstand van zaken hebt, reageer je kinderachtig en erg simpel.
quote:Suc6 met je kuur, hoop dat je weet wat je doet.
quote:Op maandag 10 mei 2004 14:32 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
[..]
Idd....
leer het maar eens.
[..]
Aaaaaaaaaahhhhhhhhh
meneer is helderziend ???????????
Kan na 3 postjes van mij precies weten hoe en wat ik wel en niet weet ?
Nou daar kan je een boel geld mee verdienen op de kermis joh !!
En wat zou ik jou moeten bewijzen ? Ben ik met je getrouwd ofzo ?
Ik heb jou in eerste instantie helemaal niets gevraagd !!!
IK vroeg VROUWEN om hun ERVARINGEN.
Ben je een wijf dan ???????????
Idd zielig dat je niet kan lezen......
ik heb jou nooit om ADVIES gevraagd. Als ik ADVIES nodig heb dan ga ik wel naar mijn persoonlijke trainer en niet naar 1 of ander kindventje die denk dat hij nadat hij een paar boekjes heeft gelezen weet hoe de vork in de steel zit.
[..]
Kijk....daar heb je hem weer met zijn ADVIES.
Ga jij maar eens ADVIES vragen bij je LAGERE SCHOOL.... wat het verschil is tussen "ERVARINGEN" en "ADVIES"
[..]
Ik weet er iig meer van dan jij !!
Ik ben hier niet degene die achterlijke uitspraken loopt rond te schreeuwen gebaseerd op een stukje tekst dat ik ooit uit een boekje heb geplukt. Ik weet waar ik het over heb en ik weet de nederlandse taal ook juist te interpreteren.
[..]
Je moest eens weten.......
[..]
*zucht*
[..]
Ach, dan zal dat wel het eerste teken van vermannelijking zijn![]()
Want zo was jij al vanaf het begin...
of is het besmettelijk ?
[..]
Dankje maar ik ben er net mee klaar.
SUKKEL !!
en ff voor de moderator die mijn eigen gestarte topic sloot:
Bedankt dat je me tussen dit stelletje hersenloze debielen hebt geplaatst !!
Ben ik ook echt een stuk mee opgeschoten![]()
quote:5. AAS, even the least androgenic of sorts, will cause sides such as, but not limited to: compromised HDL/LDL levels, increased blood pressure, breast shrinkage, loss of menses, water weight gain, dry scalp, oily skin, hair loss, enlarged or sensitive clitoris, voice changes (starting with raspiness and going further into deepness), coarser hair, increased hair growth (everywhere), darkening of previously light/blonde body hair. These are just a few. And don't think or believe for one minute that more hair or a deeper voice won't bother you -- it will ... especially if you have not gotten what you expected from your cycle. The cost analysis - "risk vs. return factor" may not be in your favor (results vs. sides).
AND I SHOULD MENTION, the chemical changes that can occur to your supply of ovum. There is no data as to how AAS will harm a yet to be concieved baby (i.e., birth defects).
Oprotten amateurquote:Op maandag 10 mei 2004 14:32 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
Blaat
Nou nou, omdat er 1 iemand het niet met je eens is zijn wij allemaal hersenloze debielen?quote:Op maandag 10 mei 2004 14:32 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
en ff voor de moderator die mijn eigen gestarte topic sloot:
Bedankt dat je me tussen dit stelletje hersenloze debielen hebt geplaatst !!
Ben ik ook echt een stuk mee opgeschoten![]()
44quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:45 schreef El-Rico het volgende:
Ok bovenarmomtrek, meldt maar.
Ik begin met 42
http://www.bodybuilding.com/fun/catavoid.htmquote:Vanadyl Sulfate
The only people still trying to push this supplement are the people at the Weider nutrition labs. They have the largest stake in it, and they get stuck with the bill if we don't buy it. That's why FLEX magazine is the only magazine still printing ads for vanadyl.
Vanadyl finds its uses in mimicking Insulin, much like ALA, which I discussed in my article on creatine. It regulates blood-sugar levels and helps the uptake of glucose into the cells, instead of turning it to fat. So it promotes the efficacy of creatine and protein. Vanadyl sulfate is derived of the trace mineral vanadium, and is in effect a salt. Users claim they get an increased pump from it.
My beef with vanadyl is the toxicity level. Though the recommended doses are far below toxic, they are also far below effective. They recommend 25-50 mg, prior to workout or after a meal, but the effective dose for bodybuilders lies closer to 75 mg. The toxicity level starts at 100 mg for most people, though some claim it's higher, I dare you to test it. So what's the problem you ask? 75 isn't 100. True enough, but like all trace minerals, vanadium remains in the body longer than you would like, and as you keep using it, the body level of vanadium keeps going up. Vanadyl accumulates in bone, kidneys and in high concentrations in the liver. For someone watching this closely it's not a true problem, but I should warn you that your multi-vitamin and several other supplements contains small amounts of vanadium as well. As a result using vanadyl requires cycling it 3 weeks on, 12 weeks off. This hardly makes it a favorite for supplementation. The standard RDA is 10 mcg, that's a tenth of a gram. So what is the use of extra, for the little benefit it has. You'll find ALA to be more effective for a similar price. Some studies do show that the effective doses are lower than thought, but I urge you to take into account that this stuff goes to the liver and bones faster than the skeletal muscle. This means that even if you get enough in your muscles you are already stacking more of it in your organs.
Vanadyl has uses in medical conditions, but most nutritionists will advise you to avoid vanadyl if you are in good shape. They may be of little benefit to most, but perhaps to the big-boned individual they may have merit. Then still there are many other insulin potentiators that work just as well. I refer you once again to my article on creatine.
The Verdict: Vanadyl is possibly harmful. There are better products available.
47-48quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:48 schreef tommie_b het volgende:
[..]
44![]()
----
Maar dit ff terzijde..
Ik wil graag ff zeggen dat ik zeer positief ben over Vanadyl Sulfate. Wat een spul zeg! gebruik het nu een tijdje en ik moet zeggen dat ik me echt groot voel (en de weegschaal vind het ook).
Ik had wat negatieve verhalen gehoord enz. dus had ik me twijfels, maar eerst zelf proberen d8 ik. Enfin, potje gekocht (niet eens zo duur) en gebruikt i.c.m. met mijn dieetje (dat ik al eerder gebruikte) en het groeien kon beginnen! Ik merk niet dat ik het gebruik tijdens trainingen (geen toename in de power ofzo.) maar wel aan toename in gewicht en (volgens mij vetvrije) massa
Graag meer ervaringen met dit goedje door andere ( J ? )![]()
![]()
Arnold had in zn top tijd 50 geloof ik, jij moet wel erg huge zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:15 schreef masterblaster het volgende:
[..]
47-48
Ehm jhoe duur is dat vanadyl sulfaat ik heb namelijk een boost nodig
Om de dag 1 blikje tonijn in water.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:15 schreef D.Rose het volgende:
ff een vraagje aan de tonijneters
Hoeveel eten jullie? Blikje per dag?
Uit blik of op brood ofzo?
Verder nog iets erbij?
Tonijn uit olie, water of groente?
56 geloof ik?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:44 schreef El-Rico het volgende:
[..]
Arnold had in zn top tijd 50 geloof ik, jij moet wel erg huge zijn.![]()
ehm 56 cm in topvormquote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:44 schreef El-Rico het volgende:
[..]
Arnold had in zn top tijd 50 geloof ik, jij moet wel erg huge zijn.![]()
Overtollig vet gaat weg door met lichter gewicht meer herhalingen te doen per set. Maar ik zou daar nog mee wachten en eerst flink wat massa op deze manier opbouwen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:28 schreef Leatherneck het volgende:
Ff een vraag: ik ben nu een tijdje aan het trainen (3 maanden, thuis met dumbells) en ik zie wel al resultaten, maar me vetpercentage is nog vrij hoog (ik ben niet dik of zo, maar er zit toch nog wel een laagje vet overal).
De vraag: hoe krijg ik ovetollig vet weg? Gewoon meer gaan hardlopen? Of me voeding helemaal aanpassen?
Ik weet er nog niet zoveel van, dus alvast bedankt voor de hulp.
Nope, aantal herhalingen heeft er weinig mee te maken. Het is gewoon een kwestie van dieet. zoals een groot wijsgeer (nou ja; Str8flexed) ooit heeft gezegd: "great abs are built in the kitchen!"quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:07 schreef My_Way het volgende:
[..]
Overtollig vet gaat weg door met lichter gewicht meer herhalingen te doen per set. Maar ik zou daar nog mee wachten en eerst flink wat massa op deze manier opbouwen.
wel lachenb dat veel dat nog denken bij hoge reps haha zielig..quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:27 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Nope, aantal herhalingen heeft er weinig mee te maken. Het is gewoon een kwestie van dieet. zoals een groot wijsgeer (nou ja; Str8flexed) ooit heeft gezegd: "great abs are built in the kitchen!"
Ach, je kan het velen niet kwalijk nemen. Er zijn er zelfs veel die een cursusje gevolgd hebben die dit nog beweren...quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:30 schreef masterblaster het volgende:
[..]
wel lachenb dat veel dat nog denken bij hoge reps haha zielig..
Overtollig vet kan je beter weghalen door te dieeten en/of cardioquote:Op donderdag 13 mei 2004 10:07 schreef My_Way het volgende:
[..]
Overtollig vet gaat weg door met lichter gewicht meer herhalingen te doen per set. Maar ik zou daar nog mee wachten en eerst flink wat massa op deze manier opbouwen.
Hormonen zijn sowieso geen snoepgoed. Het zijn voor het lichaam bijzondere stoffen die allerlei zaken regelen. verstoorde hormoonbalans kan hele rare en nare gevolgen hebben.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 01:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar andere hormonen mogen wel? Wat is het verschil? Testosteron zorgt nu eenmaal voor meer spiermassa, als vrouw heb je die handicap gewoon.
Ik ben geen pro, zelfs geen BBer en het was mijn bedoeling hier voornamelijk te lurken... maar goed
Same herequote:Op donderdag 13 mei 2004 21:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hormonen zijn sowieso geen snoepgoed. Het zijn voor het lichaam bijzondere stoffen die allerlei zaken regelen. verstoorde hormoonbalans kan hele rare en nare gevolgen hebben.
Als je die hoeveelheid opvoert gaat dat naar mijn bescheiden mening een stap te ver. Het zal vast verantwoord kunnen (geen flauw benul van, eerlijk waar) maar het idee op zich zie ik niet zitten. Vrouwen met een teveel aan testosteron hebben heel vaak problemen met overbeharing en andere vrouwenzaken (voortplantingsorganen bv).
Kweenie... lijkt me niks. Zal mezelf ook niet gauw hormonen inspuiten.
quote:Post geplaatst door: Lllaura - vrijdag 14 mei 2004 @ 22:21
Mijn vriend fitnesst zo'n vier keer per week. Op trainingsdagen slikt ie:
- 's ochtends:
1 capsule HMB;
5 gr glutamine;
5 gr creatine;
- 's middags
5 gr glutamine;
5 gr creatine;
- 's avonds
5 gr glutamine;
5 gr creatine;
- Voor het trainen
2 capsules BCAA (aminozuur);
2 capsules HMB;
- Na het trainen
1 capsule HMB;
- Voor het slapen
2 capsules BCAA.
Dat is toch niet normaal?!
Hij beweert bij hoog en laag dat het ab-so-luut niet slecht is en dat het puur gezonde supplementen zijn die geen kwaad kunnen. Maar ik geloof er niks van..!
Jawel, kan geen kwaad. Als ie al teveel binnenkrijgt pist ie t waarschijnlijk gewoon weer uit.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:46 schreef Brennie het volgende:
Openingpost uit een LIFtopic.
Op verzoek deze ook hier geplaatst.
Betreffende topic is gewoon open.
[..]
Teveel crea heeft geen nut.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:46 schreef Brennie het volgende:
[..]
Geloof nooit dat dit ok is. Ook al werkt je lichaam de creatine er maybe uit, het zal nooit bevorderlijk zijn voor je nieren of hij drinkt veel op een dag. Maar van het effect van creatine op een lichaam is nog niet alles bekend, dus ik lul ook maar watquote:Op zondag 16 mei 2004 18:46 schreef Brennie het volgende:
[..]
uhm....toch wel.....quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:45 schreef D.Rose het volgende:
hoelang is tonijn eigenlijk houdbaar na opening?
*neem aan dat men geen blikje per dag eet
ok, maar mocht je dat niet doen, hoelang dan?quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:56 schreef Mighty_Mike het volgende:
[..]
uhm....toch wel.....![]()
![]()
Ik eet altijd tonijn in olie en die bewaar ik max. 4 dagen. Op waterbasis heeft misschien een kortere of langere houdbaarheid.quote:Op woensdag 19 mei 2004 12:40 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ok, maar mocht je dat niet doen, hoelang dan?
Kwark direct na de training is niet verstandig. Na je training heb je snelle eiwitten nodig en in kwark zitten hele langzame eitwitten. Kwark kun je beter voor het slapen gaan eten.quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:34 schreef De_Wout het volgende:
Tip: eet ook eens magere kwark na de training.
quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:46 schreef De_Wout het volgende:
Heb ik ook een vraagje.
Ik ben de laatste 2 maanden bezig geweest wat droger te worden. Goed op voeding gelet en gecardioot na de krachttraining, en met resultaat, het beginnende wasbordje is er. Nu wil ik eigenlijk weer creatine gaan gebruiken voor een weekie of 6, maar daarbij doorgaan met droger te worden. Gaat dat wel samen? Is het niet zo dat je daar dan weer 'natter' van wordt omdat je wat vocht vasthoudt???
Ik heb wel eerder crea gebruikt, maar dat was in perioden dat ik alleen was gericht op massa en toen at ik ook meer als nu.
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3550quote:4.Creatine Causes Excessive Water Retention.
More bullshit. A recent double-blind, placebo-controlled study found that, after three months of creatine use, test subjects showed no significant increase in body water. In fact, the creatine group showed greater gains in total body mass and fat-free mass. Best of all, this recent study employed the latest in body composition measurements-deuterated water isotopic analysis which utilizes a non-radioactive "tracer". Now it is possible that some inferior-grade creatine may actually promote water gain that results in a soft, puffy look. However, this can be due to several reasons. One, it may not be due to the creatine, but excess sodium. When cheaply manufactured, excess sodium remains in the finished product.
precieze bron heb ik nu even niet, maar ik heb dat op veel BB/fitness sites gelezen. dat Is wel algemeen bekend. Snelle eiwitten zijn in ieder geval whey-shakes.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:18 schreef De_Wout het volgende:
Ow oke. Ik geloof je hoor, maar heb je ook ergens een bron waar ik dat na kan lezen? Lijkt me zo ie zo interessant om te weten welke producten dan snelle eiwitten en welke langzame bevatten.
klopt, dit had ik ook begrepenquote:Op woensdag 19 mei 2004 16:10 schreef Prondo het volgende:
[..]
Kwark direct na de training is niet verstandig. Na je training heb je snelle eiwitten nodig en in kwark zitten hele langzame eitwitten. Kwark kun je beter voor het slapen gaan eten.
Whey heb ik niet in huis, en vind je ook niet in de supermarkt.quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:29 schreef Mr.J het volgende:
Whey na je training.
Stap gewoon een beetje sportschool binnen, die hebben bijna altijd wel een pot whey in de verkoop.quote:Op donderdag 20 mei 2004 00:51 schreef Prondo het volgende:
Waarom verkopen ze whey eigelijk alleen op internet en niet gewoon in winkels?![]()
Als je geen whey gebruikt, wat is dan ook goede voeding na een training,(waar dus snelle eiwitten in zitten) ?
ik doe meestal dit voor eiwitten na training: volgens mij wel aardig goed?
- 2 eitjes en 100 gram kipfilet op 4 sneeen brood =(ongeveer 15+20+8=43 gram eiwit)
of
- 1 eitje en 100 gram tonijn op 4 sneeen brood (=8+27+8=43 gram eiwit)
voor snelle koolhydraten:
-flesje aa-drink
-1of2 sneen honing
Weet niet waar jij woont, maar in normale steden hebben ze het ook gewoon bij health food zaken. Bodyvitaal of zo.quote:Op donderdag 20 mei 2004 00:51 schreef Prondo het volgende:
Waarom verkopen ze whey eigelijk alleen op internet en niet gewoon in winkels?![]()
Serieus? weet je toevallig ook hoe duur/hoeveel en welk merk?quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:43 schreef aldostuta het volgende:
Zelfs bij de DA hebben ze tegenwoordig al Whey liggen...........
quote:Op woensdag 19 mei 2004 19:41 schreef _Robinovic_ het volgende:
Voeten op het bankje zetten
quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:56 schreef Extend het volgende:
[..]
Serieus? weet je toevallig ook hoe duur/hoeveel en welk merk?
Whey is het beste eiwit, het neemt heel erg snel op dus erg goed voor na de training!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:39 schreef D.Rose het volgende:
waarom whey als je al andere eiwitten neemt?
maar dan zou tonijn e.d. overbodig zijn?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:59 schreef Extend het volgende:
[..]
Whey is het beste eiwit, het neemt heel erg snel op dus erg goed voor na de training!
ik ga ook niet de hele dag tonijn etenquote:Op zaterdag 22 mei 2004 10:17 schreef Extend het volgende:
Natuurlijk niet, je gaat toch niet de hele dag whey eiwit nemen?
dus combineer je hetquote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:14 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik ga ook niet de hele dag tonijn eten
hoeveel gram aan extra eiwitten neemt men per dag?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:14 schreef erikh het volgende:
[..]
dus combineer je het
daar zijn de artsen het ook niet over eens. 2 gram per kilogram schijnt neit te hoeven, ik las laatst ergens dat het 1,6 keer je lichaamsgewicht isquote:Op zondag 23 mei 2004 11:59 schreef Extend het volgende:
minstens 2 gram per kilo lichaams gewicht: Stel je weegt 75 kg, dan eet je dagelijks minstens 150 gram eiwitten uit voeding, bijna overal zitten eiwitten in. Als je dan bijvoorbeeld geen 150 red, neem je nog eens wat whey erbij. Maar omdat whey zo duur is word het meestal alleen gebruikt na de training.
Het ene onderzoek zegt dit, het andere weer dat etc etc.. Elk onderzoek spreekt elkaar tegen dus je moet maar zelf zien wat bij je werkt, maar liever te veel dan te weinig. Maar de algemene regel die meestal wel werkt is minstens 2 gram per kilo lichaamsgewicht, meeste bb-ers doen meer.quote:Op zondag 23 mei 2004 16:00 schreef erikh het volgende:
[..]
daar zijn de artsen het ook niet over eens. 2 gram per kilogram schijnt neit te hoeven, ik las laatst ergens dat het 1,6 keer je lichaamsgewicht is
Als je je vetpercentage naar beneden wil hebben moet je cutten, dus gewoon afvallen. Die kwark kan makkelijk. Als ik jou was zou ik hier maar even rondsnuffelen en vragen : http://www.dutchbodybuilding.com/forum/forumdisplay.php?f=9quote:Op zondag 23 mei 2004 17:13 schreef boerio het volgende:
ja, en wat nou als je vetpercentage iets te hoog is en je wilt dat omlaag halen voor dat wasbordje, maar je moet wel aan je eiwitten komen ? dan is die bak kwark voor het slapen misschien wel goed voor je spieren maar minder voor je vetpercentage omdat je die koolhydraten dan niet verbrand
bovendien is het niet goed om te cardioen na het krachtsporten volgens mij, omdat je spieren dan behoefte hebben aan eiwitten en koolhydraten en in plaats daarvan krijgt je lichaam juist nog een klap. Zitten in tonijn snelle eiwitten? Wat is goed om te eten voor de training, na de training en voor het slapen gaan
Idd cardioen na de krachttraining kan wel goed. Ik heb het ook eens nagevraagd bij de instructeur op m'n sportschool. Waar je alleen wel voor moet oppassen is dat de intensiteit van het cardioen niet te hoog wordt omdat je in dat geval eiwitten (= spiermassa) gaat verbranden. Hou je de intensiteit op een gemiddeld niveau dan hou je het bij vetverbranding.quote:Op zondag 23 mei 2004 17:13 schreef boerio het volgende:
bovendien is het niet goed om te cardioen na het krachtsporten volgens mij, omdat je spieren dan behoefte hebben aan eiwitten en koolhydraten en in plaats daarvan krijgt je lichaam juist nog een klap. Zitten in tonijn snelle eiwitten? Wat is goed om te eten voor de training, na de training en voor het slapen gaan
Mijn mening is voor je training en na je training.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:31 schreef De_Wout het volgende:
Vraagje: wat is nou het beste moment op de dag van inname van creatine. Ik heb verschillende dingen gehoord: 'voor je ontbijt omdat met je ontbijt je stofwisseling op gang komt voor een nieuwe dag', 'na de training omdat je spieren dan herstellen en het dan beter wordt opgenomen', 'op een moment op de dag dat je een lege maag hebt'.
Wat zijn de meningen/ adviezen op fok??
Natural Health Company, daar moet je je wel reddenquote:Op maandag 24 mei 2004 17:10 schreef Den_Haag het volgende:
Weet je ook een zaak in Den Haag die dat spul verkoopt en advies kan geven?
Fitshop bij holland spoorquote:Op maandag 24 mei 2004 17:10 schreef Den_Haag het volgende:
Weet je ook een zaak in Den Haag die dat spul verkoopt en advies kan geven?
Cutten is heel laag in je koolhydraten zitten met je dieet, zodat je droger (=minder vet) word.quote:Op zondag 23 mei 2004 17:47 schreef boerio het volgende:
ow en nog ff een noob vraagje, wat is bulken en cutten?
1 Van die shakes doe je perfect! Alleen tja, 's ochtends, de één doet het wel de andere niet (iemand die 's ochtends geen hap door zn keel krijgt, wat eiwitrijk voedsel betreft bijv.)quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:17 schreef Ja-Ja het volgende:
Sowieso neem ik een shakie direct NA het sporten, dat sowieso. Ik neem ook nog een shakie bij het ontbijt (had gelezen dat je als je wakker bent, je lichaam veel stoffen nodig heeft om weer op te starten zeg maar, dus eitwitten en koolhydraten). Dus elke ochtend eentje en 1 na het trainen (meestal 's avonds)? En wanneer drink je het op een dag dat je zeg maar NIET sport (na het eten of mag het ook rond een uur of 8 in de avond, dat dan ongeveer hetzelfde tijdstip dat ik normaal train)?
2. Ik ben 1.78m en weeg 72kg en ben vrij mager, is een Weigthgainer dan aan te raden? (zeg maar voor wat extra volume)
3. Het gebruik van creatine? Is het ook aan te raden om daar mee te beginnen of kan ik daar beter nog een paar weekjes mee w88? Tips/aanbevelingen?
Ik train overigens al 2 jaar en train actief 4 x per week (iets langer als een uur per sessie). Maar ik wil nu zeg maar echt veel meer gaan groeien, ik ben overigens al vrij sterk en ben erg vooruitgegaan qua kracht, nu alleen nog wat groter worden zeg maar.
Alle tips en aanbevelingen zijn welkom, alvast hartelijk dank!
We gaan trekken, en daarom de steden vermijden, verwacht niet midden in de amazone een mooie sportschool.quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:51 schreef Mr.J het volgende:
Wel de sportschool in op vakantie?
Kniebuigingen eenbenigquote:Op donderdag 27 mei 2004 09:51 schreef Thomasumo het volgende:
-knip-
Iemand tips??
Het aan te raden om 's ochtends een whey shake te nemen (of een halve) ook als het geen trainingsdag is. Verder alleen na de training. meer nietquote:Op woensdag 26 mei 2004 22:38 schreef Ja-Ja het volgende:
Aha bedankt voor je info.
Dus geen Whey als je niet traint? Moet je dan een ander shakeje nemen ofzo ter compensatie?
Ik ben vooral in spiermassa toegenomen, ik ben wel licht gespierd. Het is aanzienlijk meer als 2 jaar geleden toen was het echt niks hahaha! Maar ik heb het gevoel dat ik nu pas echt goed ga groeien.
Creatine, dat is toch in poedervorm neem ik aan? Dus dat drink je dan ook gewoon he? Dat kan ik dan wel gaan gebruiken ja.
Supersetjes ken ik wel, dat doe ik soms aan ut eindje nog een supersetje biceps of tricept. Maar jij bedoel allemaal supersetjes achter elkaar?
Ow en midden in de nacht eten dat doe ik niet, het is toch hartstikke slecht om met een VOLLE maag te gaan slapen? Ik eet 's avond voor het slapen een eitje en wat vroeger op de avond kwark verder niets.
Nog aanbevelingen van online shops misschien iemand waar je goedkoop (grote) dosseringen kan bestellen?
Denk dat hij samengestelde sets bedoelt; twee oefeningen van tegengestelde spiergroepen achter elkaar.quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:38 schreef Ja-Ja het volgende:
Aha bedankt voor je info.
Supersetjes ken ik wel, dat doe ik soms aan ut eindje nog een supersetje biceps of tricept. Maar jij bedoel allemaal supersetjes achter elkaar?
Sorry, maar dat dalen van je test is niet waar. Hoe zou een creatine je hypothalamus zo beinvloeden dat het minder GnRH meer produceerd?quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:46 schreef tommie_b het volgende:
[..]
3 Creatine is altijd goed. Ken er geen nadeel van behalve dat bij langdurig gebruik je testosteron spiegel iets daalt. Zelf hanteer ik 4 weken gebruiken 6 weken afblijven. Maar hier valt vast wel wat op aan te merken door andere.
quote:Long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes.
Poortmans JR, Francaux M
Chimie Physiologique, Institut Superieur d'Education Physique et de Kinesitherapie, Universite Libre de Bruxelles, Brussels, Belgium.
PURPOSE: Oral creatine supplementation is widely used in sportsmen and women. Side effects have been postulated, but no thorough investigations have been conducted to support these assertions. It is important to know whether long-term oral creatine supplementation has any detrimental effects on kidney function in healthy population. METHODS: Creatinine, urea, and plasma albumin clearances have been determined in oral creatine consumers (10 months to 5 yr) and in a control group. RESULTS: There were no statistical differences between the control group and the creatine consumer group for plasma contents and urine excretion rates for creatinine, urea, and albumin. Clearance of these compounds did not differ between the two groups. Thus, glomerular filtration rate, tubular reabsorption, and glomerular membrane permeability were normal in both groups. CONCLUSIONS: Neither short-term, medium-term, nor long-term oral creatine supplements induce detrimental effects on the kidney of healthy individuals.
Med Sci Sports Exerc 1999 Aug;31(:1108-10
quote:"The Effect of Creatine mtCK and CreaT Protein Expression Following Resistance Training.
Parise, G., A. Parshad, T. Walliman, and M.A. Tarnopolsky. The effect of creatine on mtCK and creaT protein expression following resistance training. Can J Appl Physiol. 25(5): 396, 2000."
Previous animal research has shown that creatine supplementation may cause a down regulation of creatine transporters in rats. This study examined the effects of long-term use of creatine (10 g/day for 8 weeks) in humans on creatine transport proteins as well as mitochondrial creatine kinase. Subjects underwent 8 weeks of creatine supplementation in combination with resistance training. At the end of the study there was no change in the amount of creatine transporters. Furthermore, the results showed that mitochondrial creatine kinase activity increased in response to training (this is the enzyme responsible for forming creatine phosphate). Therefore, the results suggest that long-term creatine supplementation by humans does not induce a down regulation in the amount of creatine transporters.
Conclusion: creatine monohydrate can be used year round without diminished results due to transporter down regulation.
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3550quote:Enkele mythes:
CREATINE TRUTHS & MYTHS
1.The More Creatine You Take, The Better.
You've seen some sick bodybuilders chugging down 10-20 grams of creatine. Is it worth it? According to scientists at St. Francis Xavier University in Nova Scotia, at 0.1 grams per kilogram of bodyweight, male athletes excreted 46% of the ingested creatine within 24 hours. For a 220 pound lifter, this means that if he consumes 10g of creatine, 46%, or 4.6g of creatine, is wasted. In another study performed at the Human Performance Laboratory at Ball State University, scientists confirmed that lower doses of creatine monohydrate (5g/day) are effective, and that results can even be achieved without a loading phase.
2.Creatine Loading Is Mandatory.
Once again, research is proving that less creatine is needed to deliver results. The research cited above also suggests that creatine loading may be nothing more than a waste. Should you load? In most cases, probably not. If you're an elite athlete, a professional bodybuilder or competitive powerlifter, you may want to consider loading, just in case. For the rest of us, 5g is all it takes.
3.Creatine Harms The Kidneys And Liver.
Unless you have a pre-existing medical condition, creatine use should not damage your kidneys or liver. Most of the hype has been the result of anecdotal reports. In one study which tracked healthy athletes over a five-year period, football players who used creatine at levels up to 15.75g of creatine per day showed no effect on markers of renal or kidney stress. In another study conducted by Dr. Kerry Kuehl at the Oregon Health Sciences University in Portland and presented at the 2000 annual meeting of the American College of Sports Medicine, the kidney function of 36 healthy male and female athletes who consumed 10g of creatine per day was examined. After twelve weeks, Dr. Kuehl found that creatine did not adversely affect kidney function.
4.Creatine Causes Excessive Water Retention.
More bullshit. A recent double-blind, placebo-controlled study found that, after three months of creatine use, test subjects showed no significant increase in body water. In fact, the creatine group showed greater gains in total body mass and fat-free mass. Best of all, this recent study employed the latest in body composition measurements-deuterated water isotopic analysis which utilizes a non-radioactive "tracer". Now it is possible that some inferior-grade creatine may actually promote water gain that results in a soft, puffy look. However, this can be due to several reasons. One, it may not be due to the creatine, but excess sodium. When cheaply manufactured, excess sodium remains in the finished product.
5.Creatine Causes Cramping.
The idea that creatine use causes muscle cramping is anecdotal with no clinical evidence to support this claim. On the contrary, clinical studies show that creatine use is not associated with cramping. In one study, researchers examine 16 men who either supplemented with creatine or a placebo. Under specific dehydration conditions, the occurrence of cramping and tightness were reported in both groups, but "nothing that would suggest a greater incidence associated with creatine supplementation." Two other studies conducted at Arkansas State University in Jonesboro fond that creatine use by 61 Division I athletes during training camps had no effects on the incidence of muscle cramps, injury or illness. These athletes used 15-25g per day on the loading phase, and another 5g/day as maintenance.
6.Creatine Needs To Be Taken With Grape Juice.
The concept behind taking creatine with sugar such as grape juice is sound. But the trick is not the grape juice per se. It has to do with insulin's function in the body. For creatine uptake to be enhanced, insulin release should be encouraged. Insulin functions as a kind of creatine pump, pushing it into muscles. If you're going to stick to juice, make sure you get at least 100g of juice for every 5g of creatine. Depending on your level and your goals, juice loaded with sugars may not be suitable. Newer research indicates that you can take your creatine with protein for the same results. A new study reports that taking 5g of creatine with 50g of protein/47g of carbs produced the same results as taking 5g with 96g of carbs.
7.Creatine Works Better In A Liquid Form.
In fact, in liquid form, you may not even be getting creatine, but creatinine, a by-product of creatine breakdown. Creatine, in powder form, is extremely stable. When exposed to an acidic environment or moisture for a long time, creatine will begin to break down into worthless creatinine. The citric and phosphoric acids found in many liquid creatines, which are used to preserve the shelf life of these products, actually helps break creatine down. So as a rule of thumb, if you're going to make a creatine shake, drink it by the end of the day.
8.All Creatines Are The Same.
Just as there is a difference between $100 champagne and $15 dollar champagne, there's a difference between high-quality creatine and inferior-grade creatine. Traditionally, Chinese creatine is a lower quality product, with more contaminants such as creatinine, sodium, dicyandiamide, and dihydrotriazine. German creatine, from companies such as SKW (Creapure™), are cleaner, purer products.
9.New Forms Of Creatine Work Better.
News flash: no form of creatine has been proven in published studies to work better than plain old creatine monohydrate powder. Whether you're spending your extra dollar on effervescent, liquid or chewable creatine, the most important consideration is the creatine. And whether you decide to splurge and buy creatine citrate or creatine phosphate remember one thing: the major clinical studies have been performed on plain creatine monohydrate powder. Numerous studies have also shown that creatine powder is easily assimilated by the body. So unless you've got money to burn, stick with creatine monohydrate powder. Products such as effervescent creatine or creatine chewables offer convenience and a novel way to take plain old creatine powder. For real value, there's no better choice than powder.
10.Creatine Will Affect By Body'S Anabolic Hormone Function.
While creatine can boost strength and lean mass, research from the University of Leuven in Belgium has shown that it doesn't not alter anabolic hormone response to training. These hormones included growth hormone, testosterone, and cortisol.
This research also might suggest that stacking creatine with prohormones or GH secretagogues might be a beneficial.
11.Creatine Is Ideal For All Athletes.
Some athletes stand to benefit a great deal, others very little. Athletes who require sudden, high intensity bursts of power and strength are ideal candidates for creatine supplements. These athlete might include powerlifters, bodybuilders, sprinters, football, baseball, and basketball players, and the like. Endurance athletes or those who participate in sports which require steady aerobic output may not benefit from creatine use.
12.Creatine Must Be Taken At A Specific Time.
While it has been proven that you can maximize creatine uptake by taking it with a 1:1 ratio of protein to carbs, no real evidence suggests that there's a best time to take creatine. As a supplement, creatine increases your body's pool of creatine. Whether you take it in the morning, afternoon, or evening probably won't make a significant difference. For convenience sake, you might take it with your post-training protein/carb shake.
13.Cycling Creatine Will Produce Better Results. False.
There's no significant evidence which shows that cycling creatine is better than taking it continuously.
There's no compelling proof which shoes that creatine supplementation in athletes will down-regulate the body's own ability to produce creatine.
14.You Can Get Enough Creatine From Your Diet.
The average person gets only about 1g of creatine per day from his diet. When you cook your meals, you also destroy a good part of the creatine found in foods such as beef, cod, salmon, and herring.
Sources
Brenner M, et al. The effect of creatine supplementation during resistance training in women. J Strength Cond Res 2000;14(2): 207-213.
Burke DG, et al. "The effect of 7 days of creatine supplementation on 24-hour urinary creatine excretion. J Strength Cond Res 2001;15(1):59-62.
Eijnde B, et al. Med Sci Sports Exerc 2001;33:449-453.
Greenhaff PL, Steenge GR, Simpson EJ. Protein and carbohydrate-induced augmentation of whole body creatine retention in humans. J Appl Physiol 2000;89:1165-71.
Guerrero-Ontiveros ML, Walliman T. Creatine supplementation I n health and disease. Effects of chronic creatine ingestion in vivo: down-regulation of the expression of creatine transporter isoforms in skeletal muscle. Mol Cell Biochem 1998;184:427-437.
Poortmans JR, et al. Long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Med Sci Sports Exer 1999;31(8):1108-1110.
Poortmans JR, Francaux M. Adverse effects of creatine supplementation. Sports Med 2000;30:155-170.
Vogel RA, et al. Creatine supplementation: effect on supramaximal exercise performance at two levels of acute hypohydration. J Strength Cond Res 2000;14(2) 214-219.
Ernaast, niet er doorheen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 15:25 schreef Ja-Ja het volgende:
Aha bedankt Mr. J. Nouw dan denk ik maar dat ik de creatine in mijn Protein shakeje doen (neem ik rond half 9/half 10 in de avond). Dat is dus het beste? Wie doet dat nog meer?
Ow in een glas water dan maar. Maar waarom kan dat niet dan, lost de creatine niet goed op in melk met Whey Protein of verliest het dan zijn 'kracht'?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ernaast, niet er doorheen.
quote:Recent studies and reports show that using Creatine with orange juice and other citric juices might destroy the potency of Creatine and may cause stomach upset in some individuals. Poor results are normally caused by this. We recommend mixing your Creatine with either water or grape juice ( not grapefruit juice which is also citric ), this will provide the best effects
neej sorry ik bedoel toch echt supersetsquote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:32 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Denk dat hij samengestelde sets bedoelt; twee oefeningen van tegengestelde spiergroepen achter elkaar.
www.1fast400.com, zelf 3 kilo creatine (Prolab) besteld voor totaal 93 Euro. Hier betaal je al snel 65 Euro voor 1 kilo. Die 93 Euro was met verzendkosten er bij.quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:38 schreef Ja-Ja het volgende:
Nog aanbevelingen van online shops misschien iemand waar je goedkoop (grote) dosseringen kan bestellen?
Kan dat geen problemen opleveren voor de nieren? Zeker in combinatie met een flinke eiwit inname kan ik me zo voorstellen dat het misschien niet echt goed is. Je begint je nieren dan wel behoorlijk te pushen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:37 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Sorry, maar dat dalen van je test is niet waar. Hoe zou een creatine je hypothalamus zo beinvloeden dat het minder GnRH meer produceerd?
Ikzelf neem crea dagelijks, het hele jaar door. Kan gewoon zonder nadelige gevolgen.
4 shakes? beetje overdreven.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:20 schreef Ja-Ja het volgende:
Je mag je nierren best wel aan ut werk zetten hoor, laat ze maar een keer hard werken (net als na een zware nacht zuipen hahaha). Ze moeten niet lui gaan worden he.
Ik drink verschillende shakes op een dag (4 stuks met 300ml melk). Ja en wat erin gaat moet er ook weer uit he...
Whey en weightgain shakes (die is dus tijdelijk). Ach het helpt ik kom al aan en wordt al voller dus achjaaa mij hoor je niet klagen hoor. En tis nog lekker ook.quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:18 schreef El-Rico het volgende:
[..]
4 shakes? beetje overdreven.
Neej, maar al had iemand ervaring.. dan zou het nog niet hetzelfde voor jou zijn... BodyBuilding kan zo bedriegelijk zijnquote:Op maandag 7 juni 2004 13:41 schreef Xanadu2k het volgende:
Iemand ervaring met Phosphagen B van EAS?
plateau...quote:Op maandag 7 juni 2004 17:02 schreef Mr.J het volgende:
Heb je een blessure waardoor je de komende 5 weken niet kan trainen of zit je fftjes op een plateau?
Dat vind ik toch vaak het nadeel van de zomer, je zit minder in je vaste ritme met eten, rusten en sporten.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:12 schreef Den_Haag het volgende:
Hoe slecht is het eigenlijk als je een avondje geen avondeten neemt. Met het zomerseizoen ga ik soms direct uit de sportschool (en uit me werk) naar het strand en dan eet ik helemaal niet.
Heb ik dan een hele avond voor niks getraind of valt het wel mee?
Dat ligt helemaal aan jezelfquote:Op maandag 14 juni 2004 15:38 schreef My_Way het volgende:
[..]
Dat vind ik toch vaak het nadeel van de zomer, je zit minder in je vaste ritme met eten, rusten en sporten.![]()
Het strand is ook vrij belangrijk manquote:Op maandag 14 juni 2004 16:47 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan jezelf
Ja, echt heel stom... nu ik hem weer ff nalees... dit schema doe ik voorlopig... (periode van 2 weken) zo doe ik ook wel eens een power schema (alleen benchen, deathliften, squatten)..quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:36 schreef Mr.J het volgende:
Waar zijn je schouders, traps, onderarmen en buik?
Onderarmen train ik ook niet apart, die train je bij vele oefeiningen al mee.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:36 schreef Mr.J het volgende:
Waar zijn je schouders, traps, onderarmen en buik?
Ik haal het in de fitshop in den-haag, maar chocolade is niet lekker.....quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:31 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Trouwens waar bestellen jullie altijd. Gewoon via het internet?
Heb nu Vanille smaak van Perfect....quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:53 schreef Mr.J het volgende:
Vanille.
Maar het gaat dus steeds strakker staan ofzo en groter worden?quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:08 schreef Mr.J het volgende:
Doortrainen?
Een combi ja. Afhankelijk van je voeding en cardio etc.quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Maar het gaat dus steeds strakker staan ofzo en groter worden?
BCAA's = Branched Chain Amino Acids.quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:57 schreef Den_Haag het volgende:
Mr.J; Ken jij dat BCAA? Bij de fitnesshop (natural health shop) zeiden ze dat het de afbraak van spieren tegen gaan na je training. Ben benieuwd of en hoe het werkt dus heb ik het maar gekocht.
Heeft er iemand anders ervaring mee? Zou het graag horen
Ik neem alleen whey op trainingsdagenquote:Op donderdag 24 juni 2004 21:30 schreef Den_Haag het volgende:
Whey elke dag en BCAA alleen op trainingsdagen. Toch?
T is niet de mcdonalds.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:14 schreef tommie_b het volgende:
[..]
Heb nu Vanille smaak van Perfect....net slagroom.... (maarja, doorzuipen... kostte toch weer ¤32)
Aardbei is echt de beste smaak!
Banaan is ook wel te doen mits je SNEL drinkt!
In je rustdagen herstel en doe je er ook goed aan die 'bouwstenen' tot je te nemen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 21:30 schreef Den_Haag het volgende:
Whey elke dag en BCAA alleen op trainingsdagen. Toch?
Maar waarom vies nemen als het lekker kan?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:31 schreef El-Rico het volgende:
[..]
T is niet de mcdonalds.
toch ff proberenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:41 schreef Extend het volgende:
[..]
Maar waarom vies nemen als het lekker kan?
Wat is het verschil tussen chest en bench press? at bedoel je met middelste handvaten?quote:Op donderdag 1 juli 2004 10:38 schreef Eisselstijn het volgende:
Die doe ik in principe allemaal al. Maar in ieder geval bedankt!
Ik neem aan dat de ontwikkeling van de pectoralis major dan toch van buiten naar binnen gaat. Dus dat de buitenkant zich eerst meer ontwikkelt, waarna de binnenkant volgt. Ik zal dus nog even geduld moeten hebbeb... En training!
Oke oke....ik dacht al want je doet anders eigenlijk dezelfde oefeningquote:Op donderdag 1 juli 2004 11:21 schreef Eisselstijn het volgende:
Met chest press bedoel ik...
http://chestpress.308.informatie.nl.fitnessnet.nl/
Bench press is het aloude bankdrukken (dus met een stang).
Zoals op die site staat, pak ik de verticale handvaten. Hierdoor train ik wel iets meer je triceps, maar goed...
Ik ben nogal tenger gebouwd, dus ik train nu gewoon 2 keer per week borst. En ik train nu een half jaar intensief en ik zie al vormen erin komen. Ik heb nog niet echt dat probleem.quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:31 schreef Eisselstijn het volgende:
Maar heb je ook dezelfde ontwikkeling (gehad) wat betreft borstspieren?
Ik denk dat je het antwoord zelf al voor een gedeelte geeft, je traint misschien gewoon teveel en je moet toch beetje opbouwen en niet in 1 keer aan de slag willen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:27 schreef -Hans- het volgende:
De laatste periode (lees: afgelopen twee week) ben ik elke dag in de sportschool te vinden, de ene dag doe ik Cardio en de andere dag kracht/massa training. Vandaag was mijn kracht/massa trainingsdag en op het einde heb ik nog even 20 minuten hardgelopen, alleen tijdens het hardlopen ontstond t.h.v. de borstspieren een brandend en bijtend gevoel! het begon rechts maar het trok ook naar mijn linker borstspier. (Het deed ook " pijn " als ik erop drukte. )
Uiteindelijk trekt de " pijn/gevoeligheid " weg, maar is iemand hier bekend mee en wat is er aan de hand? heb een donkerbruin vermoeden dat ik iets te fanatiek bezig ben en dat ik het rustiger moet opbouwen maar ik hoor het graag van experts/kenners hier.
Dank je wel voor je snelle reactie! ik zal in overleg met een trainer mijn programma aanpassen (iig een stapje terug doen.) Nogmaals bedankt.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik denk dat je het antwoord zelf al voor een gedeelte geeft, je traint misschien gewoon teveel en je moet toch beetje opbouwen en niet in 1 keer aan de slag willen.
Overleg met een trainer hoe je het beter kan aanpakken
Ik gebruik dat eiwit namelijk al een half jaar enuh ik vond het ook al onzin dat je daar paues in moet laten.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:46 schreef Den_Haag het volgende:
Whey eiwit kun je gewoon door blijven gebruiken, dit is geen probleem en zelfs aan te raden (als ik me niet vergis)
Bij creatine valt idd een deel van het resultaat weg als je een pauze inlast, verder verlies je wat lichaamsgewicht. Voornamelijk vocht. Op de vorige pagina of pagina 3 staat volgens mij aardig wat informatie over creatine. Erg veel weet ik er niet van, gebruik het niet.
Het netto-resultaat van creatine valt meestal wel positief uit hoor. Na 6 weken creatinegebruik was ik 3 kilo aangekomen, daarna verloor ik 0,5 kilo. Netto-resultaat was dus 2,5 kilo. Het resultaat kan uiteraard altijd per persoon verschillen en hangt ook af van andere factoren zoals bv voeding. Als je het nog nooit gebruikt heb zou ik het zeker een keertje proberen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik gebruik dat eiwit namelijk al een half jaar enuh ik vond het ook al onzin dat je daar paues in moet laten.
Nou dan maar geen creatine...
Iemand misschien nog meer middeltjes die aan te raden zijn? Voor meer energie/kracht?
Een specifieke oefening voor binnenkant-borst: smal-bankdrukken.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:54 schreef Eisselstijn het volgende:
Hallo allemaal! Na 2 jaar niet meer getraind te hebben, ben ik sinds 3 maanden weer stevig aan het trainen. Op alle vlakken boek ik veel vooruitgang en dat is ook aan mijn lichaam te zien. Ik zit alleen met 1 vraagje... Mijn borstspieren zijn goed gegroeid, alleen de binnenkant (dus van de pectoralis major) gaat erg langzaam. De buitenkant is goed ontwikkeld en het lijkt alsof die ontwikkeling naar binnen gaat. Kan dit kloppen?
Voor de volledigheid... Ik doe wat betreft borst de volgende oefeningen 1 x per week in 3 setjes van 8 herhalingen:
- Bench Press
- Chest Press (middelste handvaten)
- Standing fly (cable)
- Incline bench press
Smal drukken is accent op triceps leggen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:20 schreef De_Wout het volgende:
[..]
Een specifieke oefening voor binnenkant-borst: smal-bankdrukken.
Borstschema ziet er qua aantal oefeningen, setjes en herhalingen goed uit. Persoonlijk ben ik niet echt weg van chest-press. En ik zou met jouw borst-schema incline bench als 2e oefening doen.
Hmmm, ik dacht tot een aantal maanden geleden hetzelfde. Maar voormalig bodybuilders in mijn sportschool vertelden me dat je wel degelijk binnenkant borstspieren traint met smal-bankdrukken.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:04 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Smal drukken is accent op triceps leggen.
Binnenborst kan je niet trainen...
Begrijp ik dan goed dat je die binnenkant alleen kan ontwikkelen door je op de pectoralis major te focussen?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:04 schreef Mr.J het volgende:
[..]
en toch is mijn ervaring dat je met kabels er toch wel duidelijk het accent op kan leggen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:04 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nope.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:08 schreef El-Rico het volgende:
[..]
en toch is mijn ervaring dat je met kabels er toch wel duidelijk het accent op kan leggen.
Ik weet dat de echte kenners t tegenspreken.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nope.
Heb helaas geen tijd om te zoeken, maar fysiek is dat dus niet mogelijk.
Dan is 't goed!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:11 schreef El-Rico het volgende:
[..]
Ik weet dat de echte kenners t tegenspreken.T zal tussen mn oren zitten of t is gewoon het gevoel.
![]()
Ooh.. ik dacht dat t mn teenspier was.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:13 schreef Eisselstijn het volgende:
Het komt waarschijnlijk doordat je je pectoralis major meer naar binnen duwt met je armen.
Op mijn sportschool staat bij een drukaparaat dat je als je hem smal pakt en dan je handen 90 graden gedraaid dus van hoofd naar voeten je de binnenkant traintquote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:04 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat is een vrouw dus daar moet je op dit vlak zowiezo niet naar luisteren.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:33 schreef De_Wout het volgende:
Ik heb vanavond getraind en het nog even aan de sportschoolhoudster gevraag. Zij was van mening dat je zowel triceps als binnenkant borst pakt. Maar goed, meningsverschillen zullen er altijd blijven ....
Yep sex is heel slecht. Nooit meer doen.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:18 schreef D.Rose het volgende:
ff een eiwitvraagje:
Hoeveel gram eiwit wordt dagelijks aanbevolen?
Alleen op trainingsdagen of iedere dag hetzelfde?
Is sex (je verliest wat eiwitten) 'slecht'?
okquote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:39 schreef Manji het volgende:
[..]
Yep sex is heel slecht. Nooit meer doen.
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:40 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ok
per dag?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:47 schreef Manji het volgende:
[..]
![]()
Maar ff serieus, aangeraden wordt om 2 tot 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht te pakken. Zelf zit ik op zo'n 4 gram momenteel.
Ik krijg het ook niet voor elkaar met normaal voedsel, maar probeer dat wel zoveel mogelijk. Ik zat afgelopen winter op 450 gram dagelijks en dan bieden shakes de uitkomst.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:50 schreef D.Rose het volgende:
[..]
per dag?
iedere dag?
da's dus zo'n 250 gram, dat lukt me nooit
ik neem graag normaal voedselquote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:56 schreef Manji het volgende:
[..]
Ik krijg het ook niet voor elkaar met normaal voedsel, maar probeer dat wel zoveel mogelijk. Ik zat afgelopen winter op 450 gram dagelijks en dan bieden shakes de uitkomst.
Per kilo vetvrije massa, ja... Neem niet aan dat iemand met 30% vet meer eiwit moet eten dan iemand die op 8% zit, met dezelfde hoeveelheid spiermassa.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:47 schreef Manji het volgende:
[..]
![]()
Maar ff serieus, aangeraden wordt om 2 tot 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht te pakken. Zelf zit ik op zo'n 4 gram momenteel.
ow, vetvrijquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Per kilo vetvrije massa, ja... Neem niet aan dat iemand met 30% vet meer eiwit moet eten dan iemand die op 8% zit, met dezelfde hoeveelheid spiermassa.
Huidplooimeting... weten ze op je sportschool wel, denk ik.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 23:27 schreef D.Rose het volgende:
misschien een rare vraag, maar hoe meet je dat?
Bij ons hebben ze zo'n speciale weegschaal waar je met je blote voeten op moet gaan staanquote:Op vrijdag 9 juli 2004 23:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Huidplooimeting... weten ze op je sportschool wel, denk ik.
Bij werkt dat niet goed, vind ik... geef mij maar gewoon de tang, da's accuraat zatquote:Op vrijdag 9 juli 2004 23:37 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze zo'n speciale weegschaal waar je met je blote voeten op moet gaan staan
ik train thuisquote:Op vrijdag 9 juli 2004 23:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Huidplooimeting... weten ze op je sportschool wel, denk ik.
Definitie heeft weinig te maken met welke reprange je traint of welke oefeningen je pakt, maar veel meer met je vetpercentage. Om je vetpercentage omlaag te krijgen moet je minder eten dan je verbruikt. Hoe wel je eiwitinname hoog, maar beperk de vetten en koolhydraten en blijf gewoon zwaar trainen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:42 schreef Ghettobob het volgende:
Ik fitness zo'n 3 keer per week (vaker gaat echt niet kwa tijd) en m'n specs zijn:
21 jr
183 cm
75.3 KG
BMI 22.5
13.3% vet
Nu doe ik vaak dag 1 biceps/rug dag 2 triceps/borst en dag 3 schouders/benen. Het probleem is dat ik wel beter gedefinierd (hoe schrijf je dat) wil worden maar niet veel 'dikker' (misschien alleen biceps/triceps).
Verder doe ik 3 setjes van 10 (behalve bij buikspieren (4*20) triceps en kuiten (3*18) ) en dan 2/3 apparaten per spiergroep, ik gebruik verder geen dumbells omdat ik die onhandig vind (slechte coordinatie enzo)
iemand tips?
gewoon lekker trainen man niet meteen denke dat spieren in een potje zittenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:35 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Stormloop aan reacties hier
Was het maar zoquote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:02 schreef DAMH het volgende:
[..]
gewoon lekker trainen man niet meteen denke dat spieren in een potje zitten![]()
Koop gewichten of gaan naar een sportschool...quote:Op zondag 11 juli 2004 23:18 schreef Blinker het volgende:
Ik wil graag mun boven en onderarmen trainen met gewichten.
Weet iemand misschien een website of kan me een tip geven hoe dit het beste te doen?
Mij is verteld dat rond de 12/13% perfect isquote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:39 schreef Den_Haag het volgende:
Wat is eigenlijk een goed vetpercentage om je spieropbouw vanuit te doen. Een te laag vetpercentage was volgens mij toch niet goed of wel?
Zit nu op 13% en wil het eigenlijk omlaag brengen zodat me wasbordje er beter uit komt.
13% is inderdaad een goeie waarde, lekker zo houden dus, als je wou afvallen voor de zomer ben je nu toch al te laat, dan had je ergens in april mei al moeten beginnen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:39 schreef Den_Haag het volgende:
Wat is eigenlijk een goed vetpercentage om je spieropbouw vanuit te doen. Een te laag vetpercentage was volgens mij toch niet goed of wel?
Zit nu op 13% en wil het eigenlijk omlaag brengen zodat me wasbordje er beter uit komt.
Ja dat is normaal. Je spierconditie is achteruitgegaan maar kracht vooruit. Spierconditie weer opbouwen? Meer herhalingen, minder gewicht. Zo blijven je spieren ook als je een tijd niet traint.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:08 schreef Prondo het volgende:
Nu ik regelmatig krachttraining doe,kan ik veel minder vaak opdrukken. Ik haal nu met moeite 20keer, vroeger toen ik geen krachttraining deed kon ik dat veel vaker. Terwijl mn kracht nu wel meer is, ik bankdruk ruim 70 kg.
Is zoiets normaal dat opdrukken minder gaat![]()
Hmmm, mijn vetmeter thuis kan naar het grofvuil. Gisteren mijn vetpercentage oplaten meten in de sportschool. 10,1% en alles zit op me buik. Het is niet eerlijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 08:17 schreef erikh het volgende:
[..]
13% is inderdaad een goeie waarde, lekker zo houden dus, als je wou afvallen voor de zomer ben je nu toch al te laat, dan had je ergens in april mei al moeten beginnen.
Niet alles hoor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:14 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Hmmm, mijn vetmeter thuis kan naar het grofvuil. Gisteren mijn vetpercentage oplaten meten in de sportschool. 10,1% en alles zit op me buik. Het is niet eerlijk
Iemand enig idee wat je vetpercentage moet zijn om je wasbordje te voorschijn te krijgen?
25 gram per dag lijkt me erg veel. Die verkoper wil je waarschijnlijk binnenkort weer een bus creatine aansmeren. Maar het hangt ook af van je lichaamsgewicht. Er van uitgaande dat je een normaal gewicht hebt (zeg 75/ 85 kilo) lijkt mij in de oplaadfase 15 gram genoeg (3x verspreid over de dag) en daarna 5 gram per dag.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:31 schreef bierglas het volgende:
Maar.. is 25gram per dag niet een beetje veel? Of moet ik het maar gewoon eens proberen omdat creatine nog nooit echt gewerkt heeft bij mij (ik kan er iig geen merkbare resultaten van zien, zowel kwa kracht als massa, ik kom ook geen 2kg bij zoals ik wel 's gelezen heb, dat is weliswaar vocht maar zelfs dat krijg ik niet).
Voor zover ik weet: nee. Het enige waar je op moet letten is dat je altijd voldoende drinkt (maar dat is ook zo als je crea gedurende kortere periodes, zeg, een week of zes gebruikt). Drink je te weinig dan bestaat de kans dat je last krijgt van nierstenen omdat de crea kristalliseerd.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:47 schreef Ghettobob het volgende:
kan het kwaad als je voor een langere periode achter elkaar zonder pause crea slikt?
Volgens mij is het zo dat als jet het lange tijd achter elkaar gebruikt je lichaam ziet dat het genoeg binnenkrijgt en het zelf geen of minder creatine gaat aanmaken.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:47 schreef Ghettobob het volgende:
kan het kwaad als je voor een langere periode achter elkaar zonder pause crea slikt?
Gewoon goed op je houding letten. Je moet je steeds bewust van zijn dat je je rug recht houd.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan iemand mij vertelen wat een goede oefening is om je rug recht te houden, ik train nu al een tijdje, maar ik loop scheef en wil toch liever niet met een bochel lopen over een paar jaar.
Ik vind het wel lekker eigenlijk en ze hebben bij ons airco (wat weer minder is)quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:45 schreef Prondo het volgende:
Gaat het trainen met zulk warm weer ook zo slecht bij jullie?
Ik heb als het zo warm is veel minder kracht lijkt het![]()
Ik wil net zeggen, je moet veel eiwitten tot je nemen en geen weight gainers gaan nemen. Begin met whey eiwit shakes, dat is de basis. En misschien later nog weight gainers. Want je moet spiermassa aankomen en geen vet.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:46 schreef Varr het volgende:
Nou, ik zou maar al te lief 7% zijn. Ik denk dat je liever spiermassa wint dan vet lol, je trained toch?
Ik denk dat een weight gainertje erbij wel een goed idee is. Lekker en tijdje bulken. En dan zit je straks op een BF% van 10%, so what. Dat is nog vrij netjes.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 07:40 schreef Den_Haag het volgende:
Ik neem al 2 shakes van 50 gr. isolate whey. Nog meer lijkt me niet echt nuttig.
Mijn ervaring is dat je na een paar crea 'kuurtjes' geen echte boost er meer van krijgt.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:01 schreef De_Wout het volgende:
[..]
Voor zover ik weet: nee. Het enige waar je op moet letten is dat je altijd voldoende drinkt (maar dat is ook zo als je crea gedurende kortere periodes, zeg, een week of zes gebruikt). Drink je te weinig dan bestaat de kans dat je last krijgt van nierstenen omdat de crea kristalliseerd.
Zelf ben ik geen voorstander van permanent/ langdurig gebruik omdat naar mijn mening dan het 'extra' effect van crea verdwijnt. Door een aantal keer per jaar een creakuurtje je doen krijgt je lichaam iets binnen waar het niet aan gewend is waardoor je een verhoogde prestatie kan leveren. Neem je crea constant in, dan denk ik dan je lichaam daar steeds minder goed op reageerd. Maar er zijn genoeg mensen die wel constant crea slikken.
vind ik ook, al dat gezeik over crea dit shakeje dat. als je gewoon normaal gezond eet en genoeg melk/yoghurt/kwark binnen krijgt is er niks aan de hand. ik ben zelf nu 7 jaar aan het trainen en heb nog nooit iets gebruikt. stats.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:02 schreef DAMH het volgende:
gewoon lekker trainen man niet meteen denke dat spieren in een potje zitten![]()
Het is wel zwaarder want in een deel van de sportschool is geen airco dus de temperatuur zit daar rond de 35 graden en dat is toch een beetje teveel van het goede, gelukkig hebben ze nu twee grote ventilatoren geplaatst en dat scheelt veel.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:45 schreef Prondo het volgende:
Gaat het trainen met zulk warm weer ook zo slecht bij jullie?
Ik heb als het zo warm is veel minder kracht lijkt het :'(
Ik kan helaas pas 19.00 op z'n vroegst.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:37 schreef johndavis het volgende:
ik ga vaak om 10.00 smorgens, dan is het nog een klein beetje uit te houden (plat dak, grote ramen, alles vol in de zon). ik zweet me helemaal de tering, en doe iets minder oefeningen. en dat is net genoeg om alles bij te houden.
ja zwaar leven
ik train normaal altijd 3 keer in de week een uur ofzo +-2 spiergroepen per training. en nu train ik 6 keer 15 minuten ofzo dat is nog redelijk vol te houden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:37 schreef Mr.J het volgende:
Ik kan helaas pas 19.00 op z'n vroegst.
Mijn oplossing: zwaar en kort trainen. Knallen en douchen. Gisteren had ik m'n borst/biceps training (12 en 9 setjes) in een half uurtje afgerond.
Vandaag ook maar 45 minuten bezig geweest met quads/kuiten/buik (12/6/6 setjes).
Zoiets hoorde ik ookquote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:50 schreef Varr het volgende:
Hoorde ik nou spierbal pillen?![]()
Methandrostenolone van Akpuxuh.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:50 schreef Varr het volgende:
Hoorde ik nou spierbal pillen?![]()
http://www.vitamins.nl/nl/products.htm?id=600030773quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:10 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Zoiets hoorde ik ook
En ik zie een link naar whey shakes, niet naar pillen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |