abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21091248
Ik heb deze documentaire nog niet gezien, dus ik zal niet te veel oordelen, maar toch..

Ik heb dus gehoord dat de man zijn fysieke en psychische gesteldheid achteruit gaat. Daar wordt dan heel wat van gemaakt, maar heeft zoiets niet gewoon te maken met het ongevarieerde eetpatroon.
Of het nu Mac is of iedere avond dezelfde vegetarische schotel, als je nooit afwisselt is dat lichamelijk slecht, en zul je (ondanks dat je door de trek die je hebt wel steeds naar het maal blijft verlangen) ook geestelijk in een negatieve spiraal komen.
Misschien wordt dat in de film goed besproken en praat ik voor mijn beurt, maar het klinkt allemaal vrij vanzelfsprekend.
Wat overigens niet wegneemt dat Amerikanen, en nu ook steeds meer Nederlanders, een eetprobleem hebben.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 08:07:09 #102
69546 Ans
Dementie = nirvana
pi_21091731
vroeger aten we tenminste nog gewoon bloembollen. Daar werd je niet dik van.

Ans Appelman
Het mooie aan dementie is dat je het zelf niet door hebt; je kan gewoon legitiem een lastpak zijn voor je omgeving
pi_21116495
flutfilm, niks met de realiteit te maken lijkt het. zoals eerder aangekaart, wie gaat nou op
een dag 3x naar de mac :s

wat me wel opviel was dat alles belachelijk goedkoop geprijsd is in amerika.
pi_21118021
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:52 schreef SYCO het volgende:
flutfilm, niks met de realiteit te maken lijkt het.
nee joh
quote:
zoals eerder aangekaart, wie gaat nou op
Aan het einde van de film ZEGT de maker notabene dat het natuurlijk bijna niet gebeurd dat iemand 3x per dag naar de Mac gaat, maar dat het zo wel duidelijk is wat het voedsel met je doet o.i.d
Nee.
pi_21118440
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:52 schreef SYCO het volgende:
flutfilm, niks met de realiteit te maken lijkt het. zoals eerder aangekaart, wie gaat nou op

wat me wel opviel was dat alles belachelijk goedkoop geprijsd is in amerika.
Heeft juist wel met de realiteit te maken... misschien zijn eetgewoonten niet, maar de rest wel. Mensen worden bijna gedwongen om vet te eten op high schools bijvoorbeeld. Ook krijg je cijfers van hoevaak mensen naar de Mac gaan.
Kleine kinderen worden omgekocht met leuke speeltjes en zien zoveel reclame en het eerste woordje wat ze kunnen zeggen is BigMac!
Reclame voor gezond eten is er niet, ... En in de reclames van de MacD zie je niet dat een McSalade meer calorien bevat dan een BigMac.
En een half gallon als super size is toch niet meer een glaasje cola?

Ik ben het eens dat mensen zelf kiezen wat ze eten, maar je ziet dat reclame en markting hier wel een grote rol in spelen!
pi_21164921
zondag de film gezien.

in de uitspraak van de rechter (in de zaak aangespannen door de twee dikke meisjes) stond:
je mag alleen McDonalds aanklagen als je kan aantonen dat 3 maaltijden per dag bij McDonalds nuttigen schadelijk is voor de gezondheid.

en wat blijkt... tegen ieders verwachting in?

en hij doet het in een maand om te laten zien wat er gebeurd. kijk, als hij het over een jaar gaat uitspreiden kan je het niet aantonen want dan heb je bijkomende omstandigheden en zo.

goede docu! heeft nu ook wat prijzen, o.a. Best Director @ Sundance!
Let's check out that wave, before it checks out us!
  maandag 9 augustus 2004 @ 22:57:33 #107
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_21166660
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 22:03 schreef granuaile het volgende:
zondag de film gezien.

in de uitspraak van de rechter (in de zaak aangespannen door de twee dikke meisjes) stond:
je mag alleen McDonalds aanklagen als je kan aantonen dat 3 maaltijden per dag bij McDonalds nuttigen schadelijk is voor de gezondheid.
Maar volgens mij ook:
...en als McDonalds verklaart dat je daar probleemloos elke maaltijd (ochtend/middag/avond) kunt nuttigen zonder problemen.
En juist dat beweren ze niet bij de Mac. Ze bieden wel voor alle dagdelen een maaltijd, maar ze hebben nooit een campagne gehad in de trant van `hey, wij bieden gezond voedsel dat je rustig elke dag kunt eten en verder heb je niets nodig´.
Een beetje gezond mens kan wel nagaan dat het niet gezond is en de misleiding van de Mac is op dat punt moeilijk aantoonbaar. Hoewel ik het schandalig vind dat ze salades aanbieden die supervet blijken te zijn. Daarbij hebben mensen een heel ander verwachtingspatroon, dat weet de Mac en daarom vind ik dat wel misleiding.
quote:
en hij doet het in een maand om te laten zien wat er gebeurd. kijk, als hij het over een jaar gaat uitspreiden kan je het niet aantonen want dan heb je bijkomende omstandigheden en zo.
Ja. Een acute hartaanval na 3 maanden enzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wepeel2 op 09-08-2004 23:04:26 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_21175796
Erg leuk om te zien, maar hij lijkt het probleem wel heel erg toe te spitsen op fast food restaurants... even ging het over de veel groteer porties die men in het algemeen eet, en daar ligt volgens mij het probleem. Ook in ieder gewoon restaurant krijg je ontzettend veel op je bord., daar.

En verder vond ik dat 'ie na een dag of twintig echt wel z'n punt had laten zien. In hoe minder tijd je ontzettend ziek wordt, hoe erger het eigenlijk is ook. Ik vond daarna nog doorgaan nogal onverantwoord, maargoed, het is zijn eigen gezondheid.

Maar wel een leuke docu voor de rest hoor, zeker genoten... dat ik hem uberhaupt om 3 uur ging kijken 's nachts terwijl ik heel moe was zegt dat eigenlijk al.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_21186976
NOVA herhaald het vanavond is met hun eigen crew:
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

McDonalds

Voor zijn documentaire 'Super Size Me' at regisseur Morgan Spurlock dertig dagen lang uitsluitend bij McDonald's. Spurlock kwam 12 kilo aan, kreeg leverproblemen en veel publiciteit. Na de commotie in de VS deed AD-journalist Wim Meij hetzelfde. NOVA volgde hem tijdens de laatste dagen van zijn beproeving.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:36:48 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21187320
In Nederland hebben ze btw zowiezo geen menu's van het formaat McDonalds. Precies dezelfde resultaten verwachten is dan ook stom
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:40:53 #111
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_21187432
Dat van NOVA klinkt wel interessant.
Zal ik morgen wel even checken via de videostream. Vanavond vergeet ik het toch weer.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_21187556
Het experiment bij Nova is wel anders want deze Nederlandse journalist heeft niet meer gegeten dan normaal plus zijn maaltijden zijn zoveel mogelijk uitgebalanceerd (dus niet 3 burgermenu's maar ook salades etc.).
pi_21191163
Als je m'n nog niet gezien hebt, lees dan maar niet, ik vertel wel erg veel.

Heb 'm ook gezien, damn werd meteen healthfreak. Die kerel werd helemaal gek van dat voer, lui, depressief, geen zin in sex en allemaal kwaaltjes, en dat al binnen een week. Ook ziek als je weet wat voor een formaten ze daar krijgen: een supersize cola is 0.5 Gallon = 1.9 L dat is zonder ijs nog steeds iets van 1.5 L, een complete fles!!! En de al eerder genoemde double quarterpounder is 226 gr aan vlees alleen al, één burger is complete maaltijd.

De docu bekritiseerd voornamelijk de Amerikanen zelf omdat ze niet op hun eten letten en te weinig met bewegen, ze doen alles met de auto en eten te veel vette rotzooi, een drive-thru is niet voor niks een amerikaanse uitvinding.
MacD wordt bekritiseerd op de manier dat ze reclame maken, gericht op kinderen, denk aan die clown van ze, de spotjes in Nederland (Pa tegen kinderen: "Kijk wat een hoog gebouw" als ze net langs de mac rijden), de speeltuinen/ballenbakken en de cadeautjes. Ook het eten zelf is uitgekiend, zo houden mensen van vet eten, dus zit er veel vet in, de kaas is van het type dat het meest verslaafd, super veel cola (en ander fris) met veel suiker (ook verslavend), zelfs in de salades zit ook erg veel suiker. Het eten werkt ook verslavend in de zin dat je steeds meer nodig hebt. Tevens is de voorlichting over de voedingswaarden vaak erg slecht.
Het eten op de scholen is vaak ook niet in orde, vaak erg vet, zelden zelf gekookt, meestal opgewarmd en weinig verse spullen. Ook de limonade bevat net zoveel suiker als cola, terwijl die gezonder zou zijn. De scholen verweren zich met: "We geven ze de keus". Gym is vaak maar 1 uur per week tgv bezuinigingen. De docu laat zien dat het ook anders kan, zowel het eten als de gym.

De hele docu laat zien waarom Ameikanen het dikste volk ter wereld is, en hoe gevaarlijk dat is.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:12:52 #114
12221 Tijn