nee johquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:52 schreef SYCO het volgende:
flutfilm, niks met de realiteit te maken lijkt het.
Aan het einde van de film ZEGT de maker notabene dat het natuurlijk bijna niet gebeurd dat iemand 3x per dag naar de Mac gaat, maar dat het zo wel duidelijk is wat het voedsel met je doet o.i.dquote:zoals eerder aangekaart, wie gaat nou op
een dag 3x naar de mac :s

Heeft juist wel met de realiteit te maken... misschien zijn eetgewoonten niet, maar de rest wel. Mensen worden bijna gedwongen om vet te eten op high schools bijvoorbeeld. Ook krijg je cijfers van hoevaak mensen naar de Mac gaan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:52 schreef SYCO het volgende:
flutfilm, niks met de realiteit te maken lijkt het. zoals eerder aangekaart, wie gaat nou op
een dag 3x naar de mac :s
wat me wel opviel was dat alles belachelijk goedkoop geprijsd is in amerika.

Maar volgens mij ook:quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:03 schreef granuaile het volgende:
zondag de film gezien.
in de uitspraak van de rechter (in de zaak aangespannen door de twee dikke meisjes) stond:
je mag alleen McDonalds aanklagen als je kan aantonen dat 3 maaltijden per dag bij McDonalds nuttigen schadelijk is voor de gezondheid.
Ja. Een acute hartaanval na 3 maanden enzo.quote:en hij doet het in een maand om te laten zien wat er gebeurd. kijk, als hij het over een jaar gaat uitspreiden kan je het niet aantonen want dan heb je bijkomende omstandigheden en zo.

quote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
McDonalds
Voor zijn documentaire 'Super Size Me' at regisseur Morgan Spurlock dertig dagen lang uitsluitend bij McDonald's. Spurlock kwam 12 kilo aan, kreeg leverproblemen en veel publiciteit. Na de commotie in de VS deed AD-journalist Wim Meij hetzelfde. NOVA volgde hem tijdens de laatste dagen van zijn beproeving.

Ach, die gast van Supersize Me at ook salades. Hij at namelijk alles wat ze op het menu hadden (waar 'ie na 9 dagen al doorheen was).quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Het experiment bij Nova is wel anders want deze Nederlandse journalist heeft niet meer gegeten dan normaal plus zijn maaltijden zijn zoveel mogelijk uitgebalanceerd (dus niet 3 burgermenu's maar ook salades etc.).

Hij wisselde het aanbod af, zo eerlijk is hij wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, die gast van Supersize Me at ook salades. Hij at namelijk alles wat ze op het menu hadden (waar 'ie na 9 dagen al doorheen was).

Hoe kan je nou een fles cola van 1.5 liter in een keer opdrinken, en dan ook nog eten erbijquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:10 schreef Horrible het volgende:
Als je m'n nog niet gezien hebt, lees dan maar niet, ik vertel wel erg veel.
Heb 'm ook gezien, damn werd meteen healthfreak. Die kerel werd helemaal gek van dat voer, lui, depressief, geen zin in sex en allemaal kwaaltjes, en dat al binnen een week. Ook ziek als je weet wat voor een formaten ze daar krijgen: een supersize cola is 0.5 Gallon = 1.9 L dat is zonder ijs nog steeds iets van 1.5 L, een complete fles!!! En de al eerder genoemde double quarterpounder is 226 gr aan vlees alleen al, één burger is complete maaltijd.
De docu bekritiseerd voornamelijk de Amerikanen zelf omdat ze niet op hun eten letten en te weinig met bewegen, ze doen alles met de auto en eten te veel vette rotzooi, een drive-thru is niet voor niks een amerikaanse uitvinding.
MacD wordt bekritiseerd op de manier dat ze reclame maken, gericht op kinderen, denk aan die clown van ze, de spotjes in Nederland (Pa tegen kinderen: "Kijk wat een hoog gebouw" als ze net langs de mac rijden), de speeltuinen/ballenbakken en de cadeautjes. Ook het eten zelf is uitgekiend, zo houden mensen van vet eten, dus zit er veel vet in, de kaas is van het type dat het meest verslaafd, super veel cola (en ander fris) met veel suiker (ook verslavend), zelfs in de salades zit ook erg veel suiker. Het eten werkt ook verslavend in de zin dat je steeds meer nodig hebt. Tevens is de voorlichting over de voedingswaarden vaak erg slecht.
Het eten op de scholen is vaak ook niet in orde, vaak erg vet, zelden zelf gekookt, meestal opgewarmd en weinig verse spullen. Ook de limonade bevat net zoveel suiker als cola, terwijl die gezonder zou zijn. De scholen verweren zich met: "We geven ze de keus". Gym is vaak maar 1 uur per week tgv bezuinigingen. De docu laat zien dat het ook anders kan, zowel het eten als de gym.
De hele docu laat zien waarom Ameikanen het dikste volk ter wereld is, en hoe gevaarlijk dat is.

Vind je Nana Mouskouri echt lekker??quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:18 schreef pberends het volgende:
Het wordt smullen die rapportage!!

quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:20 schreef schatje het volgende:
[..]
Vind je Nana Mouskouri echt lekker??

whaha, was ik maar producer van NOVA.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Lijkt me meesterlijk dat Jeroen Pauw na de rapportage snel een slok uit een McDonalds-milkshake neemt.

Joh.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:25 schreef granuaile het volgende:
NU @ Nova, NLD 3!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |