abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:21:33 #226
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21648585
Ja Taco Bell is op zich wel te eten, gewoon een andere junkfood-variatie, dat wel. Ik zou het eigenlijk niet toejuichen. Subway komt hier ook al (okay, dat vind ik wel ok), Starbucks gaat uitbreiden in europa, straks krijgen we ook nog Dunkin'Donuts en Wendy's. En dan ziet elke stad in de hele wereld er net zo uit als een willekeurig dorp in de USA...
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:27:04 #227
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_21648730
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:21 schreef Aventura het volgende:
En dan ziet elke stad in de hele wereld er net zo uit als een willekeurig dorp in de USA...
Als er een God is.. en ik geloof dat.. moge Hij dan dit verhinderen..
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:46:44 #228
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_21649255
http://www.nu.nl/rubriek.jsp?n=net_log&c=950

Een of andere politiek correcte muts die een soort van weglog bijhoudt. Zit te miepen over d'r zoontje en ik geloof dat ze niet zo goed snapt wat de film nou exact inhoudt. In ieder geval leuk om te lezen als je je even wil ergeren.
Of je bent het ermee eens. Dat mag ook natuurlijk.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_21653262
quote:
<knip>

straks krijgen we ook nog Dunkin'Donuts en Wendy's.

<knip>
oeh, en dan het liefst bij mij om de hoek
pi_21658147
quote:
Ja Taco Bell is op zich wel te eten, gewoon een andere junkfood-variatie, dat wel. Ik zou het eigenlijk niet toejuichen. Subway komt hier ook al (okay, dat vind ik wel ok), Starbucks gaat uitbreiden in europa, straks krijgen we ook nog Dunkin'Donuts en Wendy's. En dan ziet elke stad in de hele wereld er net zo uit als een willekeurig dorp in de USA...
Hmmmm... anti-globalistentopic? Ben er ook geen fan van hoor, maar anti-amerika zijn is zooooooo makkelijk....
Paan!
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:19:59 #231
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_21658157
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:19 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Hmmmm... anti-globalistentopic? Ben er ook geen fan van hoor, maar anti-amerika zijn is zooooooo makkelijk....
is toch de enige opmerking die enigszins in die richting gaat?

Dit is gewoon het Super Size Me topic
pi_21658240
Ja das waar.... Sorry!
Paan!
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:30:53 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21658386
quote:
Starbucks probeert uit te breiden, maar krijgen op het vasteland van europe het erg moeilijk. KarstadtQuelle concern wil van zijn deelneming af bijvoorbeeld.
Vergeet niet dat de landen waar starbucks succesvol is (VS GB) niet bekend staan om hun geweldige koffie.
Waarom zou ik in NL naar een starbucks gaan als iedere kroeg en restaurant een faema heeft staan? Dit soort ketens is mischien succesvol in Amsterdam waar het vol zit met touristen en mensen die aan massahisterie lijden voor alles wat trendy is, maar een grote speler in NL zal het IMHO niet worden.
Ik vind trouwens starbucks 3 keer niks, koffie is vooral veel, maar niet goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:32:25 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21658420
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind trouwens starbucks 3 keer niks, koffie is vooral veel, maar niet goed.
Maar ze hebben wel frappachino's
pi_22008692
Ik heb m net gekeken.

1. Zo overdreven als Fahrenheit 9/11 is ie zeker niet.
2. Het ligt er zo dik bovenop dat er wel degenlijk een verband is dat deze "shock" methode zeker wel kan.
3. Deze documantaire is misschien simpel, maar de gemiddelde Amerikaan is ook heel erg simpel. (Wat prachtig neergezet wordt trouwens.)

Op een gegeven moment begin je echt je zorgen te maken, je weet dat het goed afloopt maar ik had echt zoiets van dat zou ik nooooooit doen (als ik me zo kut ging voelen). Het belangrijkste punt wat deze film trouwens maakt is dat als de kinderen er al mee opgroeien het eigenlijk alleen nog maar fout kan gaan...
  vrijdag 17 september 2004 @ 00:55:43 #236
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_22009038
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 00:37 schreef Scheepschroef het volgende:
Ik heb m net gekeken.
Dat is wel heel toevallig
Heb 'em ook net gekeken, en ben het volledig met je eens, wat alle punten betreft.
Ik vind deze docu beter dan Fahrenheit 9/11, waar het gewoon een Bush-bash-fest is. Ik had het in Supersize Me ook wel een beetje verwacht, maar dan meer richting McDonalds (en dergelijke).
Dat viel me eigenlijk reuze mee!
Spurlock houdt het erg netjes, en focust echt meer op zijn persoonlijke beleving; de dingen die hij meemaakt tijdens z'n dieet. Ook het feit dat hij op bezoek gaat bij de scholen vond ik een goed punt. Wanneer hij die kleuters ondervraagt met z'n foto's
Natuurlijk gooit'ie er af een toe een paar statistieken door die hem in de kaart spelen, maar dat is niet meer dan logisch in zo'n documentaire.
Wel jammer dat McDonalds niet reageerde, daar had hij van mij wel iets meer mee mogen/moeten doen. Beetje pushen, dan lukt het vast wel, lijkt me.

Maar precies wat je zegt, als hij rond de 21e dag zit, ga je je toch een beetje zorgen maken over of het het nou allemaal wel waard is. Ik vind het knap dat'ie is doorgegaan, maar aan de andere kant ook wel erg onverantwoord...
Het heeft zeker een goeie documentaire opgeleverd, en ik hoop dat Morgan Spurlock in de toekomst nog meer te zien zal zijn in dergelijk werk
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_22009864
quote:
Op zich zo slecht nog niet.
pi_22010142
Dit was een totaal nutteloze docu die alleen dingen bewijst, die wij Nederlanders allang en breed wisten, maar de amerikanen blijkbaar niet.

Je kunt deze docu alleen NIET vergelijken met Fahrenheit 9/11. Fahrenheit 9/11 is een politieke docu, Super Size Me totaal niet, wat betekent dat Fahrenheit het er zeker de "feiten" (of ze dat zijn of niet laat ik in het midden, daar gaat het niet over) dikker op, voor Super Size Me maakt het niet veel uit en zou dat zelfs tegen werken.

Maar zoals gezegd, ik vond hem zwaar tegen vallen, vertelde niets nieuws en ik had na 40/50 minuten kijken toch echt iets van: "Ja, goh daar was je een paar daar terug nog niet achter"?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_22011886
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 02:26 schreef existenz het volgende:
Dit was een totaal nutteloze docu die alleen dingen bewijst, die wij Nederlanders allang en breed wisten, maar de amerikanen blijkbaar niet.
Zoals in de documantaire wel blijkt zijn een groot deel van de Amerikanen niet al te bijster slim, ik moet daarbij ook even denken aan de vraag op straat wat een calorie is Als met deze ietswat botte bijl een deel van hen iig. eens gaat beseffen dat ze iets anders moeten gaan eten dan is deze documantaire zeker niet nutteloos.

Bovendien zie je ook steeds meer papzakken hiero
pi_22013376
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 02:26 schreef existenz het volgende:

Je kunt deze docu alleen NIET vergelijken met Fahrenheit 9/11. Fahrenheit 9/11 is een politieke docu, Super Size Me totaal niet, wat betekent dat Fahrenheit het er zeker de "feiten" (of ze dat zijn of niet laat ik in het midden, daar gaat het niet over) dikker op, voor Super Size Me maakt het niet veel uit en zou dat zelfs tegen werken.

Maar zoals gezegd, ik vond hem zwaar tegen vallen, vertelde niets nieuws en ik had na 40/50 minuten kijken toch echt iets van: "Ja, goh daar was je een paar daar terug nog niet achter"?
Wat weten Nederlanders wat Amerikanen niet weten? Men wist best dat je je vetpercentage omhoog zou werken maar het feit dat je andere functies van je lichaam zo snel negatief kreeg dat was een shock. Maar goed als je bedenkt dat het gewoon te veel suiker, caffeine en te veel vet is dat je lichaam binnen is het ook niet gek dat je een zekere verslaving ontwikkeld.

Maar het is uiteindelijk iemand die veel meer is gaan eten en veel minder is gaan bewegen en ik denk dat zijn lichaam het daar moeilijk mee heeft. Een big mac is zo ongezond nog niet wat mij betreft.
pi_22287904
schopperdeschop
ik heb hem nog steeds niet gezien, en bene rg benieuwd.
ik denk dat ik er vanavond heen ga, lijkt me leuk om te zien hoe het er daar aan toe gaat.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_22305112
ik heb hem nu dan eindelijk gezien
en ik vond hem echt leuk.
was wel erg verbaasd over hoe het er daar aan toe gaat op die scholen, wat die ids allemaal nar binnen werken als lunch.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:47:36 #243
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_23583404
Gisteravond was ik in de bios (Pathe Arena). Een vriend van mij vraagt om een normale cola en krijgt ruim een halve liter cola! Een "grote cola" is gewoon een liter!

Kun je wat zeggen over Amerikanen, maar wij gaan dus ook de "goede" kant op...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_23583443
komt wel weer in naar voren wat amerikanen goed kunnen in mijn ogen: wijzen met vingers behalve naar zichzelf...

Je hoeft het namelijk niet te bestellen en te eten en toch wijzen ze naar MacDonalds en andere junkfoodtenten...

Alle verantwoording buiten zichzelf leggen (zag je gisteren weer in de docu over te dikke kinderen trouwens)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator vrijdag 26 november 2004 @ 12:47:41 #245
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23587132
sinds het zien van de docu geen fastfoodketen meer bezocht
niet dat ik daarvoor er vaak kwam
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_41898575
Een flinke kick en de mededeling dat deze docu over een half uur (20.30 uur) vanavond door de VPRO op Nederland 3 wordt uitgezonden.
pi_41898829
Dank voor de herinnering.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_41899641
Ik ga 'm ook weer kijken. Heb 'm toen met een vriend gezien in de Lux in Nijmegen. Daarna flink wezen eten bij de mcdonalds natuurlijk
pi_41899707
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:27 schreef Aibmi het volgende:
Ik ga 'm ook weer kijken. Heb 'm toen met een vriend gezien in de Lux in Nijmegen. Daarna flink wezen eten bij de mcdonalds natuurlijk
Dat hadden Tijn en ik nou ook Ik had na Super Size Me zo verschrikkelijk veel trek in de Mac
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')