abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20585574
Nu weet ik ook een beetje hoe het er aan toe gaat in een gemiddeld oerhollandsch gezinnetje
pi_20586803
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:47 schreef Karliene het volgende:
Weet iemand of de uitzending van vandaag nog herhaald wordt?
Op de site van de Ikon staat al wel de aflevering van vorige keer...dus die van deze week staat er binnenkort ook wel
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:19:40 #203
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_20587408
IKON-mevrouw: 'Waar gaan jullie wonen als je uitgezet bent?'
Gerrie: 'In een hotel'
IKON-mevrouw: 'In een hotel? Wie gaat dat betalen?'
Gerrie: 'Jullie. Anders ga ik wel inbreken. Of ik beroof een bank'
Een pauw is een kip die in bloei staat
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:20:46 #204
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_20587424
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:57 schreef Youssef het volgende:
Nu weet ik ook een beetje hoe het er aan toe gaat in een gemiddeld oerhollandsch gezinnetje
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:21:45 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20587437
Wat is dat een delik?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 juli 2004 @ 09:09:20 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 09:26:07 #207
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20590072
wat zullen die gasten de maatschappij een geld kosten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 13 juli 2004 @ 09:44:14 #208
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20590280
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:57 schreef Youssef het volgende:
Eigenlijk zouden ze dit programma op de Marokkaanse staats-TV moeten uitzenden, komt er geen Marokkaan meer naar Nederland en sturen ze ons ontwikkelingshulp uit medelijden

"Ja pa Tokkie er staat hier iemand van de Marokkaanse ambassade met tranen in zijn ogen voor de deur met een kameel voor u"
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 13 juli 2004 @ 09:45:57 #209
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20590303
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 09:44 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden ze dit programma op de Marokkaanse staats-TV moeten uitzenden, komt er geen Marokkaan meer naar Nederland en sturen ze ons ontwikkelingshulp uit medelijden

"Ja pa Tokkie er staat hier iemand van de Marokkaanse ambassade met tranen in zijn ogen voor de deur met een kameel voor u"
Een Camel? Mooi, me peuke ware net op... sgeelt me tog weer lope
[..]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 17:02:40 #210
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_20600701
quote:
Tokkies krijgen hulp.

De familie is nu in Nederland beroemd, maar ze hebben geen geld en geen huis.

Pieter Storms heeft de Tokkies ondertussen wel zijn juridische hulp aangeboden.
Verder kan de familie alleen maar hopen dat er nog iemand met een goed financieel aanbod komt.

De familie wil nog wel graag een vervolg op hun succesvolle programma.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_20628527
Kreeg gister het tijdschrift voor huurrecht binnen.....en wat staat erin?? Het ontruimingsvonnis van Hannie Tokkie!! Eindelijk is leuke vakliteratuur!!
geniet nooit met mate
  maandag 19 juli 2004 @ 16:38:25 #212
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_20724146
quote:
De Tokkies zijn 'in'.

De Tokkies. Terwijl het debat over normen en waarden woedt, kijkt Nederland massaal naar deze aso-familie. Wat maakt hen zo onweerstaanbaar?

Moeder Hanna, een aan vetzucht lijdende vrouw in een eeuwige soepjurk, eet antidepressiepillen of het smarties zijn. Als ze hoort dat ze tijdens een confrontatie onlangs per ongeluk de door haar gehate buurvrouw heeft geraakt, zegt ze: ,,Ik wou dat ik haar blind had geslagen.''

De buurt in Amsterdam-Geuzenveld heeft, na een uit de hand gelopen buurtvete waarin met samoerai-zwaarden werd gezwaaid en een woning volledig afbrandde, anoniem geprotesteerd tegen het gedrag van de familie Ruijmgaart-Tokkie. Woningbouwvereniging Het Oosten probeert hen nu via de rechter uit huis te zetten. Hanna is ten einde raad: ,,Ik wil dood.''

Nederland huivert, maar geniet in stilte. Dat kan niet anders: vorige week keken er 1,2 miljoen mensen naar het tweede deel van de IKON-serie over deze volstrekt onaangepaste familie. Eerder trok een SBS-documentaire over dezelfde familie Tokkie gelijke kijkcijfers. Op feestjes zijn moeder Hanna, vader Gerrie, de tweeling Natalie en Natascha (22) en de zonen Wesley (20) en Wimpie (15) een geliefd gespreksonderwerp. Het feest is helemaal compleet nu Pieter Storms, maker van de SBS-serie, als een Robin Hood juridische hulp heeft aangeboden aan de familie.

,,De serie is een kapstok voor het normen en waardendebat dat momenteel wordt gevoerd'', zegt televisiewetenschapper Maarten Reesink van de Universiteit van Amsterdam. ,,De Tokkies wakkeren de discussie aan. Dat gebeurt niet als mensen naar rolmodellen kijken. Nee, het publiek, over het algemeen keurige meneren en mevrouwen, wil juist mensen en gedrag zien, die afwijken van het normale. Pas dan heb je iets om over te praten. Kun je op zoek naar grenzen.

,,Ook voor mensen aan de onderkant van de maatschappij is de serie interessant. Zij hebben andere normen en waarden en zien de Tokkies als helden. Ze weten zich bevestigd in het beeld dat de woningbouwvereniging en de hulpverlening tekortschieten.

,,De serie is vanuit het perspectief van de Tokkies gemaakt, zodat de kijkers enige sympathie voor hen krijgt: die Tokkies hebben het ook wel heel moeilijk.''

Volgens Frank Jansen, communicatiedocent aan de Universiteit van Utrecht, zijn de Tokkies vooral zo'n hit vanwege het hoge Jerry Springer-gehalte. ,,Het is een freakshow met een pathologisch dikke vrouw in de hoofdrol. Het is ook een tegenreactie op al die voorgeprogrammeerde real-lifeprogramma's als de Bachelor, waarin alles in scène is gezet. Nou, echter dan de Tokkies wordt het niet.''

Volgens Jansen zijn veel kijkers onbewust ook een beetje jaloers op de Tokkies. ,,Op dat ongeneerde, dat pa Tokkie gewoon lekker de hele dag in zijn blote bast rondloopt en in no time zes moorkoppen naar binnen werkt als hij daar zin in heeft.

,,Hoe harder Balkenende correctheid predikt, des te sterker de heimelijke verlangens worden. Niet dat ze het gaan nadoen, maar het succes van de Tokkies is een teken dat mensen kriegel worden van die moralistische praatjes.''

Carlo Haagman, universitair docent communicatiewetenschap van de Nijmeegse universiteit, is dat niet met Jansen eens. ,,Mensen zien in de Tokkies eerder hun eigen braafheid bevestigd: ik rijd ook wel eens door het rode licht, maar zó erg is het nog niet met me gesteld. Dat is voor velen een geruststellende gedachte.'' Programmamaker Menno Büch wijst al die verklaringen van de hand als volstrekte flauwekul. ,,Het succes van De Tokkies is doodeenvoudig te verklaren'', zegt de maker van onder meer het beruchte Seks voor de Büch. ,,Het is sensatiezucht, ouderwetse nieuwsgierigheid. Dat dit bestáát, en dat het zo dichtbij is. Dat is van alle tijden. Dat willen mensen zien. Geloof me: ik heb zelf jarenlang volgens dat principe televisie gemaakt. Zet een camera op een gevangenis en je scoort ook megakijkcijfers. Of nog beter: op woonwagenkamp De Vinkenslag. Top-tv! Dat zou ik nog wel willen maken. Net als de Tokkies: gegarandeerd een succes.''
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 19 juli 2004 @ 16:59:15 #213
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20724622
Kut, vorige week gemist
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 19 juli 2004 @ 17:09:14 #214
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20724875
Wanneer komt dit dan op TV?
pi_20728101
Vanavond
  maandag 19 juli 2004 @ 19:45:56 #216
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20728351
quote:
Op maandag 19 juli 2004 17:09 schreef Aventura het volgende:
Wanneer komt dit dan op TV?
10 voor 10 op nl 1 ofzo
[..]
pi_20728986
Jippie! Ik ga kijken!
  maandag 19 juli 2004 @ 20:15:54 #218
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20729015
Ik ook
pi_20729126
Ik ben weer benieuwd
pi_20729222
wat zulllen ze er voor vangen, ze beginnen steeds populairder te worden
  maandag 19 juli 2004 @ 20:31:42 #221
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_20729380
Ik zie een nieuw soort reallife soap, de asociaalste familie van Duitsland/Engeland/Belgie enz, en dan elke dag een half uur op tv
pi_20729408
Ze zullen er toch wel wat voor vangen...die gasten zijn ook niet gek
pi_20729420
ow wacht dat zijn ze wel
  maandag 19 juli 2004 @ 20:47:03 #224
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20729754
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:25 schreef BobRooney het volgende:
wat zulllen ze er voor vangen, ze beginnen steeds populairder te worden
populair is niet echt een goed woord in dit geval

[..]
pi_20729903
Vorige week was niet zo'n lachwekkende aflevering, eerder triest
Die Hanna ziet er zorgwekkend slecht uit, ik snap niet waarom die huisarts haar zoveel medicijnen voorschrijft, niet normaal hoeveel pillen ze er elke dag inmikt (minstens 20)
Dat kan niet gezond zijn, en dan ook nog kettingroken

Vanavond in De Tokkies:
De familie wacht gespannen de uitspraak van de rechter af. Ondertussen maken we kennis met het dagelijks leven van de gezinsleden: dwalingen in de jungle van de hulpverlening, een politie-inval, veel verdriet. En dan komt eindelijk het ‘verlossende’ telefoontje. Moeten ze hun huis uit of mogen ze blijven?

Dit staat op de Ikon-site, komt een beetje vreemd over omdat ze ook wel weten dat het goed zal verkopen:
Het programma wordt vooralsnog niet verkocht op video of dvd. Na het uitzenden van de herhalingen wordt bepaald of de serie alsnog op video/dvd verkocht zal worden.

Het programma Familietrots wordt in augustus herhaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')