hm ik had er nog niet van gehoord, maar ik zie er wel wat goede nummers bij staan, 'loose joints - is it all over my face' draai ik graagquote:Op maandag 3 mei 2004 22:30 schreef Zander het volgende:
Ik vind die Arthur Russell-verzamelaar die nu zo gehyped wordt ook wel aardig, moet ik zeggen. Al heb ik verder zelf meer met oude funk dan disco.
Linkje d'r bij: http://www.allmusic.com/c(...)5
lol blijkbaar niet, die boo williams mix is trouwens wel heel goed gemixed en ook weer goede tracklist, ik zal proberen wat tracklists te maken voor wat van die dj rahaan mixesquote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:26 schreef teknomist het volgende:
Ik ben benieuwd of disco een beetje populair is hier op Fok!Verder dan de YMCA zullen velen denk ik niet komen
De mixes van DJ Rahaan op die website vind ik goed te pruimen. Alleen jammer dat de tracklist voor mij volslagen onbekend is.
Die Lee Collins kan overigens voor geen meter mixen maar ja in die tijd hoefde dat nog niet ofzo
Op dat tijdstip heb ik meestal andere dingen te doen maar die playlists zijn wel weer erg handigquote:Op maandag 24 mei 2004 12:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
nog een tip met dank aan maartenhg: op radio 2 elke zaterdagnacht van 01:00 tot 03:00 een show met allemaal oude disco en soul platen, genoeg te ontdekken
en op hun site oldschool.nl kun je alle oude afleveringen+ tracklists terugvinden![]()
ja idd, daarom is het dus handig dat het allemaal terug te luisteren isquote:Op maandag 24 mei 2004 13:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Op dat tijdstip heb ik meestal andere dingen te doen maar die playlists zijn wel weer erg handig![]()
Is dat dat Australisch collectief?quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:35 schreef le_knightclub_soda het volgende:
de dj sets van the avalanches zijn trouwens ook echt aan te raden, zoals je misschien wel kunt verwachten komt daarin echt van alles voorbij en nog in hoog tempo ook
jup dat zijn zijquote:Op donderdag 3 juni 2004 15:37 schreef teknomist het volgende:
[..]
Is dat dat Australisch collectief?
Dat ene album van hun met al die muzikale sample-miniatuurtjes is echt geweldig
Dat is idd jammer van die obscure platen, je kan er zat over lezen maar kopen is erg lastig.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:35 schreef le_knightclub_soda het volgende:
ik zal 'm eens downloaden, de kans dat je zo'n cd hier in emmen vindt is ongeveer net zo groot als de kans dat de paus satanist wordt![]()
de dj sets van the avalanches zijn trouwens ook echt aan te raden, zoals je misschien wel kunt verwachten komt daarin echt van alles voorbij en nog in hoog tempo ook
Yo, ik zal eens kijken of ik dan wat sets van hun kan vindenquote:Op donderdag 3 juni 2004 15:39 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
jup dat zijn zij
ik heb ze toen op lowlands gezien (in 2002 geloof ik), 1 bandlied viel uit, waardoor het gewone live optreden niet doorging, maar ter vervanging kwamen ze met een soundsystem van 4 draaitafels, echt alles van beach boys tot daft punk tot dr dre kwam voorbij, was helaas niet zo druk, iedereen stond bij manu chao
Heb je ze al? Als je SoulSeek hebt kun je de eerste wel van mijn halen.quote:Op zondag 16 mei 2004 23:31 schreef MaartenHG het volgende:
Coole shit, die compilaties. Even op zoek!![]()
Risqué zit vol klassiekers inderdaad, maar komt toch uit 1979 (miereneuken okay sorry)quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:20 schreef UncleFunk het volgende:
Ik ben een discofanaat, en ik houd ook erg van soul/funk/jazz. Mooiste plaat van Chic vind ik nog steeds Risqué uit 1977. Is nog goed te krijgen op vinyl. Verder is Keni Burke een aanrader, alleen daar zit het probleem 'm in de verkrijgbaarheidIn Japan zijn ze daar trouwens erg weg van, daar zijn allerhande extreme rare releases volop voorhanden.
Nope, niet gevonden, ook niet erg druk naar gezocht. Maar SLSK lijkt me handig: username is MaartenHG. Ben vanavond niet online denk ik, maar morgen zeker wel! Thnx.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heb je ze al? Als je SoulSeek hebt kun je de eerste wel van mijn halen.
Buitengewoon goed lijstje. Ik vind zelf Do What You Wanna Do geen goede plaat, maar verder zeer okay.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:17 schreef le_knightclub_soda het volgende:
tijdje terug all time disco top 10 gemaakt
1.Candido - Thousand Finger Man
3.T-Connection - Do What You Wanna Do
3.Universal Robot Band - Barely Breaking Even
4.Funk Masters - It's Over
5.LTD - Love To The World
6.Ednah Holt - Serious Serius Space Party
7.Dynasty - Adventures In The Land Of Music
8.Chaka Khan - I Know You I Live You
9.Junior - Mama Used To Say
10.Vaughan Mason & Crew - Bounce, Rock, Skate, Roll
Geef mij maar de female vocal versie.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:58 schreef minton het volgende:
Leuk lijstje idd, althans het gedeelte wat ik er van ken.. Biedt iig genoeg inspiratie tot verder zoeken![]()
Disco was een hokje waar ik liefst altijd zo ver mogelijk vanaf bleef, maar sinds kort begin ik dit soort muziek toch wel te waarderen. Zeker de Paradise Garage / Loft classics op labels als West End enzo. Tracks als Loose Joints - Is It All Over My Face (die male vocal versie) of Taana Gardner's Heartbeat.. erg vet! In de funk/soul/disco sectie op TurntableLab ( http://www.turntablelab.com/funkinthetrunk/fitt7.htm ) valt er ook wel veel te luisteren wat dat betreft.. alleen beetje jammer dat de shipping costs / invoer rechten zo hoog zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |