quote:Op maandag 3 mei 2004 10:21 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Mijn huisgenote heeft ooit de magnetron 10 min laten voorverwarmen voor ze er iets in zette. Toen was hij dus kapot...
door is een trucje voorquote:Op maandag 3 mei 2004 15:11 schreef rooierooie het volgende:
Ik woonde ooit in een studentenhuis met elektrische kookplaten terwijl ik alleen maar gasfornuizen gewend was. Ik had een diepvriespizza gekocht en volgens de verpakking kon je die behalve in de oven eventueel ook in een koekenpan opwarmen. Dus de pizza in een koekenpan gemieterd, paste precies, pan op de kookplaat, kookwekker gezet, verder niet meer naar omgekeken totdat de kookwekker afging. Ik kwam m'n kamer weer uit en de hele gang (het was een hele lange gang) stond tot aan m'n kamer toe helemaal blauw van de rook. Toen ik in de pan keek zag de pizza er best normaal uit. Tot ik de bodem maar eens bekeek, en die was pikzwart. Er was geen normaal stukje meer te zien en de stank in huis was verschrikkelijk, alsof het hele huis tot de grond toe was afgefikt, de volgende dag rook je het nog.
quote:Op maandag 3 mei 2004 10:21 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Mijn huisgenote heeft ooit de magnetron 10 min laten voorverwarmen voor ze er iets in zette. Toen was hij dus kapot...
Toen ik bij de keuringsdienst van waren werkte onderzocht ik o.a. pindakaas op aflatoxine (giftig afvalprodukt van een bepaalde schimmel). Hiervoor moest de pindakaas 1-op-1 met water gemengd worden.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 01:21 schreef Allan24 het volgende:
Ik dacht dat mijn blender een beveiliging had waardoor 'ie het niet zou doen als het deksel er niet opzat.
Wel dus.
Dat gaat je voorstellingsvermogen te boven?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:50 schreef knuppelhout het volgende:
ja, en?
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:35 schreef Lienekien het volgende:
Een blunder van mezelf: even snel bouillon maken van een bouillonblokje en kokend heet water in een Tupperware shaker met deksel dat luchtdicht afsluit...
De lucht boven de bouillon zet vreseljik uit door het opwarmen, deksel zal er met enig geweld afgesprongen zijn waarbij Lienekien vermoedlijk in een fontein van hete bouillon gestaan heeft.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:50 schreef knuppelhout het volgende:
ja, en?
Zoals mijn schoonmoeder zegt: eten is nooit vies, je lust het alleen niet. Maar in dit geval, puur op mijn voorstellingsvermogen:quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Meisje dat ik ken, trok boullion van tofu blokken, was immers een vleesvervanger...
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:07 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
[..]
De lucht boven de bouillon zet vreseljik uit door het opwarmen, deksel zal er met enig geweld afgesprongen zijn waarbij Lienekien vermoedlijk in een fontein van hete bouillon gestaan heeft.
* NT-T.BartMan heeft hier ervaring mee!
Oe... of wat nog veel leuker is: lekker veel chilipoeder door je pastasaus gooien en dan tot de conclusie te komen dat dat de cayennepeper was, laten we zeggen: geen supermarkt-peper maar toko-peper. Dat is heeeeeeeeeeeet.quote:Op maandag 7 maart 2005 23:21 schreef Oblivion het volgende:
Gewoon lekker macaroni klaar maken, denken dat je er cayennepeper erover heen doet, totdat je begint te eten, en een kaneelsmaak ondekt....![]()
Beter op de etiketjes letten...![]()
Die ken ik ook maar dan in de versie 'even snel jus maken'.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:35 schreef Lienekien het volgende:
Een blunder van mezelf: even snel bouillon maken van een bouillonblokje en kokend heet water in een Tupperware shaker met deksel dat luchtdicht afsluit...
als je er dan water in gooit en je houdt een handvat boven het vulgat vast, dan laat je vel zo maar losquote:Op woensdag 9 maart 2005 00:51 schreef kissa het volgende:
Denken dat je je keteltje hebt gevuld met genoeg water voor een mok thee en er geen water ingedaan hebt![]()
quote:
quote:Op woensdag 9 maart 2005 00:52 schreef moussy het volgende:
[..]
als je er dan water in gooit en je houdt een handvat boven het vulgat vast, dan laat je vel zo maar losen dan sta je zo voor een uurtje of 2
[afbeelding]
Heb ik eens gehad bij het met een mes doorroeren van de mosterdpot... had een poosje in de kast gestaan waardoor er zo'n laagje dunne prut op gekomen was. Ik pak een mes, begin het stevig door te roeren en de potbodem flikkert eruit... BLERK alle mosterd over de vloerquote:
was wel een ander beslag hequote:Op woensdag 9 maart 2005 00:36 schreef kissa het volgende:
" soesjes maken en denken dat het gas uitstaat maar stond dus nog aan roerei met bloem.
na deze poging soesjes afbakken en tot de conclusie komen dat iemand vergeten is het rooster in de oven te zetten naast de fan daar werden dus soesjes ingezogen. "
Dat meen je niet
quote:Op woensdag 9 maart 2005 02:52 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ging kijken of de gesmolten suiker wel warm genoeg was en liet daarom in een vlaag van verstandsverbijstering een drupje op mijn knokkel vallen...
Nu nog een flink litteken... tsja
Die past in de categorie van je afvragen waarom je water maar niet warm wordt en er dan na 5 minuten achterkomen dat de stekker van de waterkoker naast het stopcontact ligt.quote:Op woensdag 9 maart 2005 00:51 schreef kissa het volgende:
Denken dat je je keteltje hebt gevuld met genoeg water voor een mok thee en dat je er geen water ingedaan hebt![]()
Je bord met eten even snel willen opwarmen in de magnetron en er na vijf minuten achterkomen dat je eten koud is omdat de magnetron nog op de ontdooistand stondquote:Op donderdag 10 maart 2005 20:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Die past in de categorie van je afvragen waarom je water maar niet warm wordt en er dan na 5 minuten achterkomen dat de stekker van de waterkoker naast het stopcontact ligt.
Dit kan overigens wel, ik heb het wel eens gedaan. Je moet de pan alleen niet al te heet stoken.quote:Op donderdag 10 maart 2005 20:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Iemand die ik ken heeft wel eens een omelet geprebeerd te bakken zonder boter of olie, dat was dus ook niet zo'n succes. Zwart ei en weg anti-aanbaklaag van de koekenpan.
Looooooooool hehehehe hilarischquote:Op woensdag 9 maart 2005 02:34 schreef Jordy-B het volgende:
M'n ouders hebben een keer een indonesische rijsttafel gemaakt.
Hele dag in de keuken gestaan, was het eindelijk klaar, bleek alles even goor te smaken. Wisten ze niet dat er met "een blokje" trassi (samengeperste, gefermenteerde garnalen) een stukje van 1×1×1 cm wordt bedoeld en hadden ze in plaats van zo'n blokje een stuk toegevoegd zoals je het koopt (tigtig keer meer dan 1×1×1cm)... Die zooi zat zelfs in het nagerecht verwerkt.![]()
en omdat ze onwijs veel spullen hadden gebruikt, waren ze zo'n drie uur bezig met afwassen
Poes op schoot is nu boos omdat ik zo hard moest lachen !quote:Op woensdag 9 maart 2005 01:01 schreef moussy het volgende:
Je hand op een rookkoffer leggen om te voelen of ie al lekker warm is![]()
Deze is ook wel culinairepap voor vogeltjes maken en uit gewoonte je vingers aflikken
kattenvoeruit blik in een bakje gooien en uit gewoonte je vingers aflikken
Ik heb het eens voor elkaar gekregen om tijdens het snijden van een berg pepers naar de WC te gaan voor een plasje. Ik had mijn handen (dacht ik) goed gewassen van te voren (ja, ook achteraf) maar toen ik pipi beetpakte om te richten was dat een pijnlijke ervaring... Heeft nog een uurtje gebrand, daarna was het zonder schade over.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:55 schreef Zelva het volgende:
Ik had eens een keer het briljante idee om een of andere Mexicaanse schotel uit zo'n potje of pakje nu eens echt goed heet te maken. Uit de supermarkt een hele zooi rawitt-pepertjes en madame jeanettes meegenomen.
De lol begon al toen ik tijdens het snijden eens een keertje met mijn hand in mijn ogen wreef. Ongeveer na een uur was ik weer enigszins in staat verder te koken.
Eindelijk was het moment daar dat ik mijn fantastische Mexicaanse gerecht kon uit proberen... Gelukkig had ik nog wat afbakbroodjes in huis.
Eerste twee keer slagroom ipv boter lezen...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:19 schreef knuppelhout het volgende:
huh? die begrijp ik niet helemaal euc-
Volgende keer handschoentjes dragen....quote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:52 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik heb het eens voor elkaar gekregen om tijdens het snijden van een berg pepers naar de WC te gaan voor een plasje. Ik had mijn handen (dacht ik) goed gewassen van te voren (ja, ook achteraf) maar toen ik pipi beetpakte om te richten was dat een pijnlijke ervaring... Heeft nog een uurtje gebrand, daarna was het zonder schade over.
Volgende keer let ik beter op...
kennisquote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:04 schreef krakkemieke het volgende:
Zoveelste peper-blunder: kennis zou even gaan vrijen met vriendin, na het snijden van pepers.......
Er was iets dat de hete rommel niet oplost in water toch?
PS: Capsacaine (Wat het hete veroorzaakt) lost niet op in water, wel in vet.
Pijnlijke herinneringen komen boven...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:59 schreef MaLo het volgende:
Een pizza uit de oven op je bordje pleuren, en meteen ff zonder handschoenen het ovenrekje bij de afwas willen zetten. Het was een prachtig litteken.
Meer werk-gerelateerd dan culi-gerelateerd: ik heb ooit eens een heel vervelend ongelukje gehad met nitreuze damp (die bruine wolken die onder sommige omstandigheden van salpeterzuur kunnen afkomen). Ik heb toen nog even een carriere in het 'gore' segment van de 'horror' industrie overwogen. 't vel lag over behoorlijke stukken van mijn handen af, net of ik biefstukken aan het einde van mijn armen had zitten waar normaal duimen en wijsvingers horen... Ook dit is wonderbaarlijk goed genezen!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:39 schreef karper het volgende:
ik post me handen maar niet.
zien er uit als die man uit amsterdammed
Auw...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Meer werk-gerelateerd dan culi-gerelateerd: ik heb ooit eens een heel vervelend ongelukje gehad met nitreuze damp (die bruine wolken die onder sommige omstandigheden van salpeterzuur kunnen afkomen). Ik heb toen nog even een carriere in het 'gore' segment van de 'horror' industrie overwogen. 't vel lag over behoorlijke stukken van mijn handen af, net of ik biefstukken aan het einde van mijn armen had zitten waar normaal duimen en wijsvingers horen... Ook dit is wonderbaarlijk goed genezen!
zowiezo geluk dat het de fik niet is ingegaan..quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:16 schreef Roache_ het volgende:
Zin hebben in friet samen met je buurmeisje en een paar flessen olijfolie leeggieten in een pan, verwarmen tot dodelijke hitte, drie grofgesneden ongeschilde piepers erin gooien (met gevaar voor eigen leven) , een halfuur gaan nintendo-en en daarna de piepers afgieten in een plastic vergiet boven de gootsteen.....
Zowiezo heel erg geluk dat er niks is mis gegaan... (afgezien van een vergiet die er niet meer is, en mislukte frites...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 02:10 schreef Euc- het volgende:
[..]
zowiezo geluk dat het de fik niet is ingegaan..
hahahaha dit is echt hilarischquote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:59 schreef moussy het volgende:
Ik heb er weer 1 een héle verse!!
Ik hang aan de foon met mijn vechtgenoot over wat voor een saus hij mee moet nemen, zie ik in eens rook in de keuken terwijl de magnetron aan staat. Dus ik gil nog dat ie op moet schieten want ik moet de magnetron naar buiten flikkeren, daar kwam het vandaan!! Ik veeg alle troep van de magnetron, flikker het op de grond en zie dat het water kookt in de waterkokerdie ik per ongeluk aan gedrukt heb
Ken een restaurant waar men de afzuiginstallatie niet erg goed schoon hield, en lekker gingen flamberen onder de afzuigkap.quote:Op zondag 20 maart 2005 19:13 schreef Oblivion het volgende:
oh en als je aan het vlamberen bent, je afzuigkap uitzetten...![]()
Laatst, was niet eens de bedoeling...![]()
In 1 seconde had ik de afzuiger af staan, mede dankzijn de info die ik heb verkregen hier bij CUL..![]()
Goed he?![]()
Ik heb ooit zo'n voorlichtingsfilmpje gezien van de brandweer, waarin een kopje water in een brandende frituurpan werd gegooid. Het kopje zat aan een stok van een meter of twee vast, niet geheel onverstandig.quote:Op zondag 20 maart 2005 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
FF voor alle Duidelijkheid
NOOIT EEN BRANDENDE FRITUURPAN MET WATER PROBEREN TE BLUSSEN
Had mijn man dat filmpje ooit maar gezien..... voor onze keuken is het echter al te laatquote:Op zondag 20 maart 2005 19:55 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb ooit zo'n voorlichtingsfilmpje gezien van de brandweer, waarin een kopje water in een brandende frituurpan werd gegooid. Het kopje zat aan een stok van een meter of twee vast, niet geheel onverstandig.
Jemig, dat is wel heel ergquote:Op zondag 20 maart 2005 22:16 schreef Kajalevi het volgende:
[..]
Had mijn man dat filmpje ooit maar gezien..... voor onze keuken is het echter al te laat![]()
quote:Op zondag 20 maart 2005 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken een restaurant waar men de afzuiginstallatie niet erg goed schoon hield, en lekker gingen flamberen onder de afzuigkap.
Vlam in de pijp en weg was het weer.
Men werkte lekker verder in de keuken, toen de chef vroeg waar die herrie vandaan kwam.
Ze hadden een schoorsteenbrand in de afzuiginstallatie, van buiten spoten de vlam meters hoog uit de pijp.
Het lawaai deed denken aan een straalmotor en het restaurant brande tot de bodem af.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:07 schreef SCH het volgende:
Van een vriend tijdens het studeren:
Hartige spinazietaart maken. Na drie kwartier in de oven haalt hij hem eruit en begint te mopperen dat hij nog lang niet gaar is. Ik meekijken en zie tot mijn grote verbijstering dat er 2 hele eieren in de schaal indrijven.
"Er moesten 2 eieren bij volgens het recept", zegt hij doodleuk en is boos als ik bijna niet meer bijkom
Nee echt waar - ik zweer het je - ik heb het verhaal al honderd keer verteld en nog altijd krijg ik tranen in de ogen van de herinnering.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:09 schreef LostFormat het volgende:
Met schil en al?Zo niet, alsnog:
Lang geleden had ik als dessert een geflambeerd iets. Ober verhitte de drank (weet niet meer wat) in een pannetje, stak het aan en goot mis... Tafel in de hens...quote:Op zondag 20 maart 2005 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken een restaurant waar men de afzuiginstallatie niet erg goed schoon hield, en lekker gingen flamberen onder de afzuigkap.
Vlam in de pijp en weg was het weer.
Men werkte lekker verder in de keuken, toen de chef vroeg waar die herrie vandaan kwam.
Ze hadden een schoorsteenbrand in de afzuiginstallatie, van buiten spoten de vlam meters hoog uit de pijp.
Het lawaai deed denken aan een straalmotor en het restaurant brande tot de bodem af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |