Refurbished wel, maargoed.quote:Op zondag 23 mei 2004 17:17 schreef Strijder het volgende:
[..]
Waren dat niet T-72's ?
quote:Op zondag 23 mei 2004 22:11 schreef chocolatemoeze het volgende:
shermans
Ja, maar hebben we over dat? ..quote:Op zondag 23 mei 2004 22:12 schreef Piro het volgende:
[..]
Oh get real.
China heeft een hoop slechte kloons van verouderd materieel.
En nu nog een keer?quote:Op zondag 23 mei 2004 22:50 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ja, maar hebben we over dat? ..
Kom laten we in de poll ook even de Shermans neerzetten![]()
Daar hoor je eigenlijk nooit wat over.quote:Op maandag 24 mei 2004 00:39 schreef zoalshetis het volgende:
bestaat er, zoals ik hiervoor al flink had gemeld, eigenlijk tanks die net als jsf onbemand kunnen gaan rijden en schieten? dat lijkt me wel wat. dan staan de moderne militairen met een ab in hun hand.
ik heb hier al iets geschreven over een onbemande oorlog, kijk maar eens.quote:Op maandag 24 mei 2004 01:18 schreef Strijder het volgende:
[..]
Daar hoor je eigenlijk nooit wat over.
Wel over die onbemande vliegtuigjes.
Aan de ene kant logisch, daar kun je veel meer mee.
Aan de andere kant, je zal altijd een grondeenheid nodig hebben. Nu zijn dat nog steeds mensen, maar hoe dat straks gaat ?
Zeg dan niks, kneus.quote:Op maandag 24 mei 2004 02:59 schreef Drugshond het volgende:
Natuurlijk de Lada van mijn overburen.....
Grondeenheid? Klets niet.quote:Op maandag 24 mei 2004 01:18 schreef Strijder het volgende:
[..]
Daar hoor je eigenlijk nooit wat over.
Wel over die onbemande vliegtuigjes.
Aan de ene kant logisch, daar kun je veel meer mee.
Aan de andere kant, je zal altijd een grondeenheid nodig hebben. Nu zijn dat nog steeds mensen, maar hoe dat straks gaat ?
waar is hierquote:Op maandag 24 mei 2004 01:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb hier al iets geschreven over een onbemande oorlog, kijk maar eens.
De Sherman was zo'n beetje de slechtste tank waar het Amerikaanse leger ooit mee gevochten heeft...quote:Op zondag 23 mei 2004 22:11 schreef chocolatemoeze het volgende:
Moderne tanks vind ik lang niet zo charmant als tigers, panthers en shermans
Dat waren pas strijdkarren.
Hij was cheap en hij kon veel geproduceerd worden.quote:Op maandag 24 mei 2004 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De Sherman was zo'n beetje de slechtste tank waar het Amerikaanse leger ooit mee gevochten heeft...
De Duitsers hadden gewoon ipv Mauser Köningstiger en andere super ingewikkelde, maar superieure technologiën te ontwikkelen, de bestaande Panzer 4 of Tiger massaal moeten bouwen..quote:Op maandag 24 mei 2004 17:54 schreef Piro het volgende:
[..]
Hij was cheap en hij kon veel geproduceerd worden.
De Duitse oorlogsmachine was aan alle kanten superieur, ook in WW1, ze hadden alleen net de pech dat de Amerikaanse economie de Duitse én de Japanse eruit kon produceren en dat ze meer soldaatjes hadden.
nee hoor, in 1941 was de Britse oorlogsindustrie beter.quote:Op maandag 24 mei 2004 17:54 schreef Piro het volgende:
[..]
De Duitse oorlogsmachine was aan alle kanten superieur.
Ja.. kwa hoeveelheden..quote:Op maandag 24 mei 2004 18:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
nee hoor, in 1941 was de Britse oorlogsindustrie beter.
Op welk gebied?quote:Op maandag 24 mei 2004 18:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
nee hoor, in 1941 was de Britse oorlogsindustrie beter.
Stilstand is achteruitgang, no dice.quote:Op maandag 24 mei 2004 18:26 schreef Wuder het volgende:
[..]
De Duitsers hadden gewoon ipv Mauser Köningstiger en andere super ingewikkelde, maar superieure technologiën te ontwikkelen, de bestaande Panzer 4 of Tiger massaal moeten bouwen..
De Duitsers waren slim.. maar ze hadden gewoon een soort MBT moeten kiezen net als de Amerikanen en de Russen en het in grote aantallen produceren! De Panzer 4s waren toen al superieur!
Voorbeelden, bron, link?quote:Op maandag 24 mei 2004 19:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Toch was de Duitse oorlogsmachine zeker niet de hele oorlog beter. In 1940 waren de tanks niet eens superieur.
Van de rest neem ik het zo aan, maar van Krupp niet. Die produceerde al sinds de negentiende eeuw de beste artillerie. Niet voor niets was ''hart wie Kruppstahl'' al in de jaren dertig een gevleugelde kreet.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:05 schreef Piro het volgende:
[..]
Krupp, Mauser, Steyr-Daimler-Puch en die namen waren aan het begin van de oorlog nog lang niet zo gevestigd.
O.a.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:06 schreef Piro het volgende:
[..]
Voorbeelden, bron, link?
Oh, shit, verdomme, dat is waar ook ja.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
O.a.
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/france/France.htm
Ik zal nog meer zoeken.
ook hadden ze betere bevelhebbers maar omdat hitler dacht dat hij dat ook wel kon zijn er gruwelijk veel strategische fouten gemaakt.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:19 schreef Piro het volgende:
[..]
Oh, shit, verdomme, dat is waar ook ja.
De blitzkrieg tegen frankrijk, met inferieure tanks maximaal resultaat halen.
You win.
De industrie was wel sterker.
quote:Op maandag 24 mei 2004 19:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
off/
kijken jullie trouwens ook greatest military clashes op discovery
geeft een mooi vergelijk tussen wapens uit dezelfde tijd.
lijkt me sterk ben een week weg geweest dus heb de gids niet gezien maar zal eens kijkenquote:Op maandag 24 mei 2004 19:55 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Geweldig programmavolgens mij zijn ze er alleen al mee gestopt? Het komt in elk geval niet meer op de woensdag avond om 23:00
:'( :'( :'(
http://discoverychannel.n(...)0526&language_code=Hquote:Op maandag 24 mei 2004 20:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
lijkt me sterk ben een week weg geweest dus heb de gids niet gezien maar zal eens kijken
ze waren pas bij de viatnam oorlog
ik heb net een email gestuurd want ik vind het gek dat vanuit het niets het programma word stop gezetquote:Op maandag 24 mei 2004 20:23 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
http://discoverychannel.n(...)0526&language_code=H
vind het jammer
Zou je het hier even kunnen melden als je een reactie hebt? Ik vind het namelijk ook wel jammerquote:Op maandag 24 mei 2004 20:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik heb net een email gestuurd want ik vind het gek dat vanuit het niets het programma word stop gezet
en vervangen door een ander mooi programma
Welke Russische T tank was dat dan?quote:Op maandag 24 mei 2004 22:37 schreef chocolatemoeze het volgende:
De panther en tiger waren rechtstreeks gejatte concepten van de Russische T tank, bijvoorbeeld de sloped armor en zwaar kaliber kanonnen (introductie 88mm geschut:P )
Ook al waren de repair teams goed, de meeste Duitse tanks sneuvelde al voordat ze het (Russische) slagveld zagen, vanwege de mechanische defecten en overbelasing van de motoren. Hoewel ook die laatste van ongevenaarde kwaliteit waren (de Maybach engine is nog steeds een ongekend stuk engeneering, qua compositie, materiaal en constructie) overleefde het Hitlers peniscompensatie drift niet. (en misschien maar goed ook)
Sloped armor is toch ook bedoeld om bijvoorbeeld APFSDS en APDU projectielen te laten afketsen, of het proberen tenminste?quote:Op maandag 24 mei 2004 23:03 schreef chocolatemoeze het volgende:
Gokje, T34 ?
De tanks die gebruikt werden in de blitskrieg waren pz I, II, III's, die je inprincipe met een betonstrijker nog naar de maan kon lanceren.
Voornamelijk waren de Duitsers onder de indruk van de brede tracks die uitermate geschikt waren voor het Russische slagveld en de sloped armor. De bepantsering had een bepaalde hoek, waardoor het extra stop vermogen en stugheid opleverde bij een frontale, horizontale impact.
IS-2/3 Ook erg mooi spul. Staat er eentje bij Overloon als ik me het goed herinner.
Okee.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:36 schreef chocolatemoeze het volgende:
Piro, kun je wat meer vertellen over de munitiesoorten? APFSDS, APDU, sabot, he...?
Ik weet niet of dat afketsen toen ook de opzet was. Het was wellicht meer een bijkomstig voordeel. Namelijk als je de schade ziet bij een frontale inslag, zie je dat de shell zich recht door het pantser probeerde te wroeten.
Ooit ergens gelezen dat het zelfs gevaarlijk is, in die zin dat als de shell afketst en net onder de mantlet komt, waar de koepel op main structuur zit (zwakke plek), je alsnog de tank laat ploffen.
De tiger had dit overigens niet eens nodig, dat pantser was zo dik dat er sowieso nix doorheen kwam.
Oh jawel hoor.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:05 schreef Piro het volgende:
[..]
Op welk gebied?
Duitsland had geen tot weinig oorlogsindustrie.
Krupp, Mauser, Steyr-Daimler-Puch en die namen waren aan het begin van de oorlog nog lang niet zo gevestigd.
Dat valt volgens mij (pin me niet vast) onder timed HE en kan niet tegen tanks gebruikt worden, of niet met goeie resultaten de laatste keer dat ik mijn kennis bijspijkerde.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 02:30 schreef chocolatemoeze het volgende:
wow, vet man!
Wat is die munitie die boven het doelwit ontploft? Is dat die shrapnel round?
aaaaaaaaaaaahquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dear Sir,
Thank you for contacting Discovery Networks Europe Viewer Relations
We are pleased to learn that you enjoyed "Greatest Military Clashes". Unfortunately, we have no plans to air this programme any more (in the immediate future). However, we will forward your request to the schedualling department for consideration.
Please note that our schedules can be subject to change. For all the latest programme information, logo onto: www.discoveryeurope.com.
Kind regards,
Barbara Scheffczyk,
Discovery Networks Viewer Relations Team.
helaas het gaat niet door
Ja, vond het wel een goede programmaquote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:34 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
aaaaaaaaaaaah![]()
![]()
das niet lief
Armor Piercing Fin Stabilised Discarding Sabot Munitie heeft niet persee een DU kern. Aangezien de Nederlandse KL geen DU munitie gebruikt, en toch APFSDS munitie in bewapening heeft. De kern van deze patonen is vna een wolfraam - koper legering. Deze heeft de zelde eigenschappen als DU, het is alleen iets zachter, en een stuk duurder. Ondanks deze legering zachter is dan DU is het instat elk type bestaand pantser te doorboren. De nieuwe L-KE II munitie is zelfs de meest krachtgie tank munitie op het moment, en alleen beschikbaar voor de Leopard 2A6. Dit inverband met de langere L55 schietbuis. De L-KE II munitie haalt een V0 van 2000 meter per seconde en gaat door 200 meter aangestampt zand, 20 meter bepanserd beton en dan nog door 2 meter homogeenstaal. Het gat wat hij maakt blijft 2 dagen tussen de 50 en 60 graden !!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 01:02 schreef Piro het volgende:
Het principe achter APFSDS en APDU zit hem in het uranium wat beide gebruiken.
Verarmd uranium is het relatief nieuwe speeltje van defensie en heeft een aantal interessante eigenschappen die het heel fijn oorlogsmaterieel maakt.
Depleted Uranium (DU) heeft een halfwaardetijd van circa 4.5 miljard jaar en is zwak radioactief materiaal wat ongeschikt is voor wapen of energiegebruik.
DU heeft naast deze eigenschap ook nog leuke bijkomstigheden die het veel beter geschikt maken dan lood, staal, of tungsten als munitie.
In tegenstelling tot eerdergenoemde materialen die bij een inslag kapotslaan en als het ware 'bot' worden heeft DU een verscherpende werking.
Daarnaast is het pyrofoor.
Wat gebeurt er dus bij een inslag?
De DU dart of kern in geval van APDU munitie scherpt zichzelf aan.
Bij een inslag op een hard oppervlak (zoals een tank of IFV) schiet de DU dart een wolk deeltjes door het pantser die vervolgens onmiddelijk ontbranden waardoor je een steekvlam krijgt, de rest laat zich raden.
Strv 122 beschikt over een extra toppantser en een verzwaard frontpantser. wat kleine dingetjes als de verlichting ed zijn ook anders. Ook heeft de Strv 122 een airco systeem, electrisch bediende torenluiken, BMS en de nieuwe europack motor, een V10 met 2000 PK. Deze motor is 1m3 kleiner, wat extra ruimte opleverd voor grotere brandstoftanks en de airco. Tevens beschikt deze tank over een autmatisch track span systeem.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:32 schreef sp3c het volgende:
de strv 122 is een leopard 2 A6 met extra pantser, verder nix ... golgens mij nog met het oude kanon en hij is te zwaar voor dienst in Nederland (veel bruggetjes)
Mijn fout, echter;quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:35 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Armor Piercing Fin Stabilised Discarding Sabot Munitie heeft niet persee een DU kern. Aangezien de Nederlandse KL geen DU munitie gebruikt, en toch APFSDS munitie in bewapening heeft. De kern van deze patonen is vna een wolfraam - koper legering. Deze heeft de zelde eigenschappen als DU, het is alleen iets zachter, en een stuk duurder. Ondanks deze legering zachter is dan DU is het instat elk type bestaand pantser te doorboren. De nieuwe KL-E II munitie is zelfs de meest krachtgie tank munitie op het moment, en alleen beschikbaar voor de Leopard 2A6. Dit inverband met de langere L55 schietbuis. De KL-E II munitie haalt een V0 van 2000 meter per seconde en gaat door 200 meter aangestampt zand, 20 meter bepanserd beton en dan nog door 2 meter homogeenstaal. Het gat wat hij maakt blijft 2 dagen tussen de 50 en 60 graden !!
als je goed zoektquote:Op vrijdag 5 november 2004 18:37 schreef SHERMAN het volgende:
Jij bent ok vaak te vinden op www.defensieforum.nl is het niet
hmm nee wel leuk schopjequote:Op maandag 13 december 2004 15:13 schreef Pumatje het volgende:
[afbeelding]
discussie ten einde lijkt me zo
Wat is de beste tank ter wereld? en jij komt aanzetten met een bonk roest?quote:Op maandag 13 december 2004 15:13 schreef Pumatje het volgende:
[afbeelding]
discussie ten einde lijkt me zo
de laatste tiger en enkele tank hunters hadden dit zelfs alleen maar :\quote:Op maandag 13 december 2004 17:23 schreef Captain_Chaos het volgende:
De 34's hebben misschien wel de oorlog voor Rusland gewonnen maar dat is meer aan hun numerieke overwicht te danken. Ik denk dat wanneer je een beste tank uit dat tijdsgewricht moet kiezen je toch terecht komt bij Duitsche panzers. Mijn persoonlijke favoriet is dan de Panzer V; met zijn hellende pantser state of the art voor die tijd.
De Panzer V is de Panther en dat was wel degelijk de beste middelzware tank van WO2 (in de G uitvoering) alleen was het een geval van te weinig en te laat.quote:Op maandag 13 december 2004 17:38 schreef Pumatje het volgende:
de laatste tiger en enkele tank hunters hadden dit zelfs alleen maar :\
kijk naar t-34, watziejdan![]()
ja he, en als je bedenkt dat 3 kwart van de het panter model van de t-34 af komt rollenquote:Op maandag 13 december 2004 17:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Panzer Vis de Panther en dat was wel degelijk de beste middelzware tank van WO2 (in de G uitvoering) alleen was het een geval van te weinig en te laat.
Klopt, de Panther is ontwikkelt naar aanleiding van de ontmoetingen met de T-34 en dankt een aantal zaken zeer zeker aan de T-34 maar dat maakt de T-34 niet de beste tank. Mischien wel het meest invloedrijke model van die jaren maar da's wat anders als de beste.quote:Op maandag 13 december 2004 17:53 schreef Pumatje het volgende:
ja he, en als je bedenkt dat 3 kwart van de het panter model van de t-34 af komt rollen
( de Duitsers fout is geweest dat de generaals hun tanks onvernietigbaar achtten, dit heeft er voor gezorgt dat er na de inval van frankrijk bijna niets meer werd gedaan aan tank ontwerp, totdat ze het 2e front openden en ineens te maken kregen met lastige russen in de winter . En daar gingen ze weer, tekenpotloden en papier op tafel.. hoe kunnen we onze tanks verbeteren... t-34)
quote:Op maandag 13 december 2004 17:46 schreef Bernie het volgende:
De Merkava is de beste tank. http://merkava.defense-update.com/
de t34 kwamen wel door het panser van een tiger maar dan moesten ze er wel naast staan dat terwijl de tiger ze vanaf 1 km kapot schootquote:Op maandag 13 december 2004 17:37 schreef Pumatje het volgende:
Ja, en ha-ha-ha dat komt dus van russische kant he.
Sloping armor.
Daarnaast waren de t-34's sneller, capable om elke duitse tank uit te kunnen schakelen inclusief de tiger, Een zeer goed ontworpen vering systeem, accuraat, en de latere modellen een zeer goede motor.
De shermans hebben het dankzij numeriek overwicht gewonnen, de t-34's steunden echt wel meer op zichzelf.
quote:Op maandag 13 december 2004 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de t34 kwamen wel door het panser van een tiger maar dan moesten ze er wel naast staan dat terwijl de tiger ze vanaf 1 km kapot schoot
een t34 was kansloos tegenover een tiger.
wat de panther vooral beter in was dan de t34 waren de optics ze konden veel beter mikken en volgensmij was het kanon ook beter.
ik ben het met tigris eens de panther was de beste middelzware tank van wo2
was ook niet de bedoeling want voor de betere argumenten moet ik eerst wat meer stof lezen.quote:Op maandag 13 december 2004 20:02 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Mja, sorry je overtuigd me niet echt met je argumenten![]()
* SHERMAN gaat even een kwijl bakje pakkenquote:Op maandag 13 december 2004 22:16 schreef Bernie het volgende:
En ik heb erin gereden.
whaha nee, dat zijn idd geen RPG inslagen !!quote:Op maandag 13 december 2004 23:09 schreef Pumatje het volgende:
wat me opvalt, het zijn geen rpg inslagen. hmm iemand meer info bij die foto's?
damm man, das wel stoerquote:Op maandag 13 december 2004 23:06 schreef Bernie het volgende:
Meer kan ik niet zeggen - ik ben reservist in het israelische leger.
de 8.8 cm KwK 36 L(caliber)56/L70 in de tiger was een compleet nieuw ontworpen geschut. Dat die hetzelfde zou zijn als het flak/pak kanon is een fabel, die waren van het type KWK 43/41 L71.quote:Op maandag 13 december 2004 20:29 schreef Pumatje het volgende:
Wat zeker is, is dat de bekende 88' niet makkelijk de bepantsering van de t-34 doordrong, en laat dat nu hetzelfde geschut zijn dat in de tiger is gebouwd. 8.8 cm geschut dus.
In een paar seconden binnen.quote:Op maandag 13 december 2004 22:16 schreef Bernie het volgende:
Doe je veiligheidsriem om en bekijk deze video van de Israelische Merkava Tank 4:
http://www.israeli-weapons.com/weapons/files/videos/Merkava-4.wmv
Geduld met downloaded - het is de moeite waard!
En met airco !quote:Op dinsdag 14 december 2004 03:31 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
In een paar seconden binnen.
Ik ben er nog steeds niet over uit welke tank de beste is, ben ook geen militair expert ofzo. Maar de Merkava Mk.4 is de mooiste.![]()
coole foto'squote:Op dinsdag 14 december 2004 11:24 schreef Salvad0R het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje dubbelparkerenquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:24 schreef Salvad0R het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hehe...inderdaad.. maar toch, voor normale burgers is zo'n groot gevaarte midden in de stad wel even een raar gezichtquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
coole foto's
dat zijn altijd van die momenten dat wij ons gedwongen voelen om
"WAT ... NOG NOOIT EEN TANK GEZIEN OFZO??"
naar de omstanders te roepen (helikopter in ons geval ... en nee ik ben geen piloot)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |