En waar krijg je met dit dieet de nodige vitaminen binnen?quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:49 schreef _-Xanti-_ het volgende:
dat je naam molleke is zegt al dat je er toch wel over in zit.
elk pondje gaat door het mondje, dus zorg dat je vrij hebt, niet veel hoeft te presteren en doe het volgende (radicaal):
L I J N E N
Water en boterhammetjes, en bewegen/sporten.
voila zoveel dagen als je kan. Moet toch werken Toch?
Dat je je niet lekker voelt/ licht in je hoofd komt doordat je eigenlijk
meer behoefte hebt aan meer eten. niet aan toe geven dan.
Chocolade behoefte? misschien is daar een alternatief voor![]()
Je hebt gelijk, maar...quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:56 schreef erikkll het volgende:
Je moet NIET op 'n streng dieet gaan zoals xanti zegt...
pilletjes? waar alle vitaminen in zitten gestopt?quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:58 schreef knokkels het volgende:
[..]
En waar krijg je met dit dieet de nodige vitaminen binnen?
Dat lichte in je hoofd komt meer door het bloedsuikergehalte dat drastisch naar beneden valt ..
@Molleke: kip, is licht.. witvis, ook licht.. pasta's, bijvoorbeeld met tonijn (in water, niet in zonnebloemolie..)
Je kan nog zoveel kunstmatige vitamines slikken, maar dat zal niet echt gaan helpen ...quote:Op zaterdag 1 mei 2004 20:02 schreef _-Xanti-_ het volgende:
[..]
pilletjes? waar alle vitaminen in zitten gestopt?slokje water >> slok slok >> klaar
ja inderdaad dat helpt erg goedquote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
heeeel veeeel water drinken.... werkt heel goed....
Zeker wel naar je lichaam blijven luisteren ja, ik ben een aantal jaar geleden ook heel snel zo'n 20 kilo afgevallen en ben toen een paar keer bijna van mijn stokje gegaan. Achteraf gezien was dat goed stom...quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:54 schreef Essiepessie het volgende:
Pas wel op, erg snel afvallen is niet goed voor je (lichaam)! En juist WEL blijven luisteren naar je lichaam als je bijvoorbeeld licht in je hoofd wordt.
Probeer vaker te sporten, liefst 3 keer per week. 1 keer zet geen zoden aan de dijk.quote:Op zondag 2 mei 2004 10:56 schreef molleke01 het volgende:
Dankje voor de reacties allemaal!
kzal ze proberen te volgen..
ik heb net ontbeten:
- 1 volkoren boterham met achterham en een tomaatje
- 3 kleine ronde roggebroodschijfjes met krabsalade
- 1 tarwe bolletje met Gekookte worst
- 1 glas magere yoghurtdrink
Dit was dus zeg maar mijn ontbijt en lunch omdat ik laat wakker was..
Ik sport verder 1x in de week,en drink 2 liter water per dag..
verder drink ik s'avonds Light frisdrank (SPA-bosfruit,Crystal clear&light en Coca cola light)
Ik ga dit dus proberen vol te houden,en over een weekje ga ik me wegen!
Bedankt voor de tips allemaal!!
goed adviesquote:Op zondag 2 mei 2004 12:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Begin met roken: elke keer dat je de behoefte hebt om iets te eten, steek je gewoon een sigaret op. Mensen eten vooral dingen tussendoor uit verveling, niet zozeer dat ze zo'n honger hebben.......
3x?quote:Op zondag 2 mei 2004 13:00 schreef molleke01 het volgende:
Maarre heb net een uur geskated...ik heb dus niet de tijd om 5x te sporten in de week,
Eens.. je wilt toch afvallen? Dan moet je tijd maken. Klinkt bot maar als je er niks voor over hebt gebeurt er ook niks!quote:Op zondag 2 mei 2004 13:09 schreef erikkll het volgende:
[..]
3x?![]()
ik kan me niet voorstellen dat je 3x in de week 's avonds geen tijd hebt. dat je geen zin hebt 's avonds is wat anders.... maar geen tijd?
zij het langzaam.... 'Officieel' kun je geloof ik 1.5/2kg per maand afvallen zonder 'after effects', maar goed, even op jaarbasis geredeneerd,... das dus 18-24kg!! 'Gewoon' sporten zal niet leiden tot snelle resultaten, vetverbranden is altijd nog meer een 'voeding' probleem dan een 'ik beweeg niet genoeg' probleem. Maar goed, meer sporten versnelt vetverbranding wel natuurlijk, maar as je slecht blijft eten, helpt sporten ook niet.quote:Op zondag 2 mei 2004 13:26 schreef nozem het volgende:
Ga lopen, niet perse hardlopen, maar gewoon lopen. S'avonds een wandeling van een uur, en dan elke dag. Daarbij gezond eten, weinig koolhydraten (aardappels, brood, chips, suikers in frisdrank etc) en veel water drinken.
En je zal afvallen.
Cola bevat absoluut niets wat as 'gezond' betiteld zou kunnen worden. As het je om de calorien gaat, drink dan water of thee. Vergeet 'light' producten, want die zijn meestal niet zo 'light' en 'gezond' as men beweert.quote:Drink veel water en in principe wat betreft caloriën is cola light bijvoorbeeld een stuk beter dan vruchtensap uit een pak.
Zit er in ontbijtkoek dan niet veel suiker/vetten?quote:Op zondag 2 mei 2004 13:58 schreef sefer het volgende:
Staar je niet blind op kcalorieen, maar let ook op (verzadigde) vetten, eiwitten en koolhydraten. Als beleg kan je magere vleeswaren nemen zoals fricandeau, rookvlees en kipfilet. Veel water drinken natuurlijk en probeer die vetten te vermijden (bijvoorbeeld geen jus nemen bij de aardappelen, bij trek een appel nemen, neem in plaats van een koekje bij de thee een plak ontbijtkoek etc.).
Per 100 gram zo'n 0.7 gram vet.quote:Op zondag 2 mei 2004 14:47 schreef kitkat het volgende:
[..]
Zit er in ontbijtkoek dan niet veel suiker/vetten?
Ik bedoelde ermee te zeggen dat wat betreft caloriën cola light een stuk minder caloriën bevat dan vruchtensap. Veel mensen weten dit niet en drinken dus vruchtensap bij t leven..quote:Op zondag 2 mei 2004 14:44 schreef JePevePe het volgende:
[..]
Cola bevat absoluut niets wat as 'gezond' betiteld zou kunnen worden. As het je om de calorien gaat, drink dan water of thee. Vergeet 'light' producten, want die zijn meestal niet zo 'light' en 'gezond' as men beweert.![]()
Dit is een mooie site inderdaad.quote:Op zondag 2 mei 2004 14:44 schreef JePevePe het volgende:
over motivatie gesproken, dit is een errrugg goed voorbeeld : http://www.johnstonefitness.com/ over dedication gesproken!!
Inderdaad.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:23 schreef Weopj het volgende:
[..]
Ik bedoelde ermee te zeggen dat wat betreft caloriën cola light een stuk minder caloriën bevat dan vruchtensap. Veel mensen weten dit niet en drinken dus vruchtensap bij t leven..
Daarom moet je ook na de vetverbranding veel water drinken zodat je het daarna allemaal weg kunt pissen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:57 schreef erikkll het volgende:
Oh ja. Snel afvallen is extreem slecht voor je lichaam. In lichaamsvet worden schadelijke stoffen opgeslagen. Als je plotseling heel veel vet gaat verbranden komen die stoffen in je bloed. daar kun je heel ziek van worden.
Veel te veel vlees!! Je kunt het beste voor het avondeten maximaal 75 gram mager vlees eten. En je zou veel meer groenten moeten eten. Wat betreft de yoghurt de druiven en aardbeienquote:Op zondag 2 mei 2004 22:03 schreef molleke01 het volgende:
Ik heb nu bv. om half 10 pas gegeten omdat ik heb gewerkt...ik heb op:
- Bami (1 eetlepel)
- 120 gram varkensrolade (magere)
- 1 Kipballetje (zoetzuur)
- Klein slaatje
- magere yoghurt 0%vet,geen suiker
- druiven en aardbeien schaaltje
Is dit veel? Kan dit kwaad?
Hoe voel je je? Heb je genoeg energie? Want dit lijkt mij niet voldoende.quote:Op zondag 2 mei 2004 22:03 schreef molleke01 het volgende:
- Bami (1 eetlepel)
- Klein slaatje
dat zei ik al. en je moet meer bami eten met minder vlees.quote:Op zondag 2 mei 2004 23:29 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hoe voel je je? Heb je genoeg energie? Want dit lijkt mij niet voldoende.
Ik wil niet weer die vlees of niet vlees discussie hebben maar wat heel goed schijnt te zijn is vis eten en de vleesproducten te vervangen door vegatarische producten. Die hebben veel minder vet en je hebt toch een lekker gevuld bord.quote:Op maandag 3 mei 2004 17:42 schreef Scighera het volgende:
vergeet niet het belang van vlees (aanraders: vis, kipfilet, kalkoenborstfilet) eiwitten zijn zeker noodzakelijk, en daarbij bevat vette vis de goede vetten.
Hmm, een kipsate is niet zo gek hoor (natuurlijk niet te vaak) kipfilet bevat relatief weinig vet en de satesaus bevat pindakaas wat weer Onverzadigde Vetten levert
Nee, dat is niet veel, waarom niet wat meer bami? Niet vet, en vult goed.quote:Op zondag 2 mei 2004 22:03 schreef molleke01 het volgende:
- Bami (1 eetlepel)
- Klein slaatje
Dat was wat ik ook dachtquote:Op maandag 3 mei 2004 14:56 schreef Steve-O het volgende:
Ken je niet beter naar zo'n dietist gaan in plaats van op een forum vragen
deels mee eens, deels oneens;quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:38 schreef Toemoegirl het volgende:
Probeer eens te starten met: weight watchers, mijn moeder heeft dat ook gedaan en het helpt..
iedergeval als je boodschappen doet, nooit langs de snoepafdeling gaan... anders word je alleen maar dikker en dikker, kies gezonde dingen uit.. en eet max drie keer per dag... en gebruik niet te veel vette dingen in je eten! nog succes ermee!!
Bovendien heb je minder kans op een hongergevoel waardoor je niet in de verleiding komt om tussendoor te snoepen. Je dieet is dus makkelijker vol te houden.quote:Op donderdag 6 mei 2004 05:40 schreef Scighera het volgende:
[..]
-drie keer eten is te weinig; beter 5-7 keer wat minder dan 3x veel; op deze manier houd je je stofwisseling hoog
En binnen twee weken zit er 2x zoveel aanquote:Op donderdag 6 mei 2004 19:52 schreef _-Xanti-_ het volgende:
>> resultaat >> je valt snel, veel, af.
Heb even een foldertje erbij gepakt (we hebben zelf een saunaquote:Op donderdag 6 mei 2004 19:06 schreef Brennie het volgende:
Post geplaatst door yvette1982 - donderdag 6 mei 2004 @ 17:12
Regelmatig bezoek aan een sauna...
Ik vroeg me af of je daar makkelijk en snel van afvalt aangezien je toch veel zweet dan. Weet iemand dit?
Na een sauna ben je inderdaad lichter en als je dat lang doet dan raak je kilo's kwijt door uitdroging. Doe je dat te lang dan ga je dood. Je verbrand verder geen vet. Ik bedoel maar als je na afloop twee liter water drinkt ben je weer 2 kg zwaarder.quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:06 schreef Brennie het volgende:
Post geplaatst door yvette1982 - donderdag 6 mei 2004 @ 17:12
Regelmatig bezoek aan een sauna...
Ik vroeg me af of je daar makkelijk en snel van afvalt aangezien je toch veel zweet dan. Weet iemand dit?
Je metabolisme kapot maken en je lichaam grijpt elke stukje vet aan maar door niet te eten wordt je zwak en de hoeveelheid "spieren" wordt minder. Op de weegschaal lijkt het allemaal goed te gaan maar je vethoeveelheid gaat naar gevaarlijke waarden. Dat kan ook terwijl je redelijk slank oogt!quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:52 schreef _-Xanti-_ het volgende:
even bikkelhard wezen:
hele dag sporten, lopen, etc. bewegen.
en een paar dagen NIET ETEN, maar wel VEEL water drinken.
>> resultaat >> je valt snel, veel, af.
ik krijg ook al een beetje blubjes vetquote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:36 schreef yvette1982 het volgende:
ik ga denk ik maandag beginnen met afvallen. Ik ga gewoon gezonder eten, veel water drinken en zeker niet meer veel bier.
als ontbijtquote:Op zondag 2 mei 2004 22:03 schreef molleke01 het volgende:
- Bami (1 eetlepel)
- Klein slaatje
Als avondeten natuurlijk, sukkelquote:Op zondag 9 mei 2004 16:27 schreef GWD het volgende:
[..]
als ontbijt![]()
quote:Beste mensen,
Ik wil gewicht verliezen en daarvoor wil ik dagelijks gaan hardlopen. Alleen mijn vraag is of dit er nou wel voor zorgt dat je vet verliest in buik en dijbeen gebieden en niet op een ander gebied.
Dus is het hardlopen voor die gebieden wel efficiënt?? zo niet, wat moet ik dan gaan doen?? (naast geen vet eten)
Thrilled
Weight watchers is helemaal geen korte termijn benadering...weet je uberhaupt wel wat ze daar doen? je krijgt (op je gewicht afgsteld) een aantal punten wat je per dag mag eten. Je mag alles eten wat je wilt, maar je moet wel proberen 400 gram groenten per dag te eten, 1,5 liter per dag minimaal water te drinken en maximaal 5 punten per dag te besteden aan snoep en vettigheid. Je krijgt elke week een lezing over gezonde voeding en achterliggende problemen. Daarnaast zeggen ze dat het gezond is als je ongeveer een pond per week afvalt. Langzamer afvallen is prima, omdat je dan minder kans hebt dat je gaat jojo-en. Het is dus totaal niet een korte-termijn benadering. Ik loop nu 7 maanden bij de WW en ben 12 kilo afgevallen en ik heb een voedingspatroon wat ik mijn hele leven kan volhouden. Bovendien heb je een stabilisatieperiode als je op je streefgewicht bent, zodat je kan kijken bij welke hoeveelheid voedsel (punten) je niet meer afvalt, maar ook niet aankomt.quote:Op donderdag 6 mei 2004 09:15 schreef Xanadu2k het volgende:
[..]
Bovendien heb je minder kans op een hongergevoel waardoor je niet in de verleiding komt om tussendoor te snoepen. Je dieet is dus makkelijker vol te houden.
Overigens is de weightwatchers benadering wel erg korte termijn gericht en dus erg gevoelig voor het jojo-effect. De enige permanente oplossing is om je leefpatroon te veranderen door gezonder en vaker te eten en meer water te drinken. Gezonder wil niet zeggen minder lekker, je moet alleen fatsoenlijk leren koken en combineren. De meeste mensen pleuren een lading saus over hun avondeten waardoor het bijna niet meer uitmaakt wat er onder de saus zit, maar wanneer je die saus niet meer neemt ga je zowaar proeven wat je verder hebt gemaakt.
Het probleem met dikke mensen is dat het in hun hoofd zit dat alleen vet eten en spul met veel suiker lekker is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |