Foto!!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 10:06 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het oude topic nog niet gelezen, maar ik wilde jullie even een korte update geven.
Alles gaat hier goed! Nauwelijks bekkenpijn en verder ook nauwelijks last van mijn hormonen. Mijn buik groeit flink (de meeste mensen zijn verbaasd dat ik nog 3 maanden moet) en staat mooi naar voren.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar het uploaden lukt mij niet (beetje blond, erg he?quote:Op zaterdag 1 mei 2004 10:23 schreef Tan het volgende:
[..]
Foto!!
Maar fijn dat alles zo goed gaat.
Je mag 'm ook wel naar mij mailen, dan zet ik 'm bij mij d'r wel op.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar het uploaden lukt mij niet (beetje blond, erg he?). Ik probeer het binnenkort nog wel eens een keer!
Ken het wel ja... aan de ene kant zo balen, maar aan de andere kant lucht het zo heeeerlijk op om al die tranen er uit te gooienquote:Op zaterdag 1 mei 2004 12:14 schreef Anitra het volgende:
Goeie middag!!!
Ik heb de eerste echte jankbui gehad hoor, pffffffff. Rick hoefde me maar aan te kijken en ik ging al. Nu ben ik weer rustig en alles weer okeBeetje teveel gedaan de laatste dagen, maar dat wisten we stiekem al
Een dwarsligger? Nu al... Oh jé dat belooft watquote:Frummel is gisteravond tot heel laat bezig geweest met flink trappen en dwarsliggen. Misschien dat we straks de behangrand op de babykamer gaan doen, maar verder lekker rustig aan doen.
Volgens mij is een positieve test een positieve test Martineke. Maar zeker weten doe ik het niet. Ach je bent gewoon lekker zwanger hoor meid, je wordt heus niet ongesteldquote:Op zaterdag 1 mei 2004 16:42 schreef Martineke het volgende:
tis hier spannendddddd, ok ik ben zwanger maarrrr morgen is me nod dag passpanning stijgt lichtelijk hier, maybe krijg ik wel gewoon me ongi of zo, dat kan toch of niet dames??
Positieve test is een positieve test.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 16:42 schreef Martineke het volgende:
tis hier spannendddddd, ok ik ben zwanger maarrrr morgen is me nod dag passpanning stijgt lichtelijk hier, maybe krijg ik wel gewoon me ongi of zo, dat kan toch of niet dames??
positieve test is idd positieve test. Die test namelijk op hcg hormoon, hetgeen je lichaam alleen aanmaakt als je zwanger bent. Dat hormoon zorgt er namelijk voor dat je niet ongesteld wordt.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 16:42 schreef Martineke het volgende:
* ook op de buik ligt *quote:Op zondag 2 mei 2004 08:51 schreef Sugar het volgende:
Question: ik slaap en lig nog regelmatig op mijn buik... Jullie ook?
Kan toch geen kwaad, hoop ik?
Grappig, ik slaap dus precies hetzelfde.quote:Op zondag 2 mei 2004 10:07 schreef LadyS het volgende:
ik lig ook bijna altijd op mijn buik.. Maar meer schuin erop, dus met één knie opgetrokken zeg maar (snapt u het nog) En dat vind ik nu nog de comfortabelste houding... maar ook niet altijd meer
danw eet ik echt niet hoe ik moet liggen
![]()
exact hetzelfde verhaal hier! Ik slaap nu ook nooit meer op mijn buik.quote:Op zondag 2 mei 2004 10:06 schreef Karin het volgende:
Je kindje ligt in een zak met water en kan dus nooit geplet worden als je op je buik ligt. Ik was ook altijd een buikslaper en ik kon meteen al niet meer op mijn buik liggen vanwege de pijnlijke boobies. Heel irritant maar na een paar dagen wen je eraan en nu lig ik eigenlijk nooit meer op mijn buik.
kussens, kussens en nog eens kussens. Ergens in de laatste 2 maanden van alicia ging het ook niet echt meer, op de buik liggen werd een balanceer spelletje en dan wordt de druk en het gewicht van je lijf dragen op alleen je buik te veel. Maar met strategisch geplaatste kussens met je buik er tussenin ging het redelijk. En ach als je eenmaal slaapt draai je je waarschijnlijk toch wel om, maar het in slaap komen op je vertrouwde wijze was hier heerlijk.quote:Op zondag 2 mei 2004 09:59 schreef piglet het volgende:
Het gaat trouwens nog wel wat worden als het straks echt niet meer kan, ik slaap eigenlijk alleen maar in als ik op m'n buik lig![]()
Goeie tip Knorretje! Als ik slaap draai ik me geloof ik honderdduizend keer om, maar het inslapen lukt het beste op m'n buikquote:Op zondag 2 mei 2004 10:48 schreef Knorretje het volgende:
kussens, kussens en nog eens kussens. Ergens in de laatste 2 maanden van alicia ging het ook niet echt meer, op de buik liggen werd een balanceer spelletje en dan wordt de druk en het gewicht van je lijf dragen op alleen je buik te veel. Maar met strategisch geplaatste kussens met je buik er tussenin ging het redelijk. En ach als je eenmaal slaapt draai je je waarschijnlijk toch wel om, maar het in slaap komen op je vertrouwde wijze was hier heerlijk.
Zo heb ik het inderdaad ook lang volgehouden, met allemaal kussensquote:Op zondag 2 mei 2004 11:06 schreef piglet het volgende:
[..]
Goeie tip Knorretje! Als ik slaap draai ik me geloof ik honderdduizend keer om, maar het inslapen lukt het beste op m'n buik
Moeilijk...quote:Op zondag 2 mei 2004 12:27 schreef Martineke het volgende:
wat zouden jullie doen?
t zijn hele leuke meubeltjes, ik heb er verder geen 1 van gezien nog nergens (ook hier niet in babywinkel) van deze ben ik echt weg en ik vind het ook geen geld, 110 euro voor een ledikantje commode zo'n plankie en kinderstoel (ook voor aan tafel of stoel of zoiets). onzeker zijn we indd nog wel, denk dat ik pas stuk zekerder ben nu over een week of 8 of als ik bij vlos ben geweest of zo. (ga vd week bellen)quote:Op zondag 2 mei 2004 15:06 schreef Merisse het volgende:
Martineke, het misschien wel wat Pluisje zegt ook een soort van bevestiging voor jezelf dat je er vertrouwen in hebt. Een opsteker in deze onzekere tijden. Ik geloof ook dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Ook bijv. met vertellen tegen anderen. Hebben jullie het al verteld of wanneer gaan jullie dat doen?
mijn zus heeft bij mijn ouders ook van alles op zolder gezet voor een evt. baby van ons, heb het niet bekeken maar vind het wel leuk dat zij er kennelijk zoveel vertrouwen in heeft
marktplaats.nl heb ik gekeken.quote:Op zondag 2 mei 2004 13:39 schreef minoes1967 het volgende:
Hoi,Martineke.
Even over die meubeltjes,ik zou het wél doen,maar ja,ik ben ook redelijk eigenwijs,hahaha.
Ik heb nu,na 8,5 jaar nog steeds babykleding en een bedje en de kinderwagen staan voor als........
En als je nu leuke meubels voor weinig ziet,koop ze dan,want straks zie je ze nooit meer en baal je als een stekker.
En als er onverhoopt geen kindje komt,kan je het altijd weer verkopen.
Dus.....succes met beslissen.
Mag ik vragen waar je hebt gekeken voor deze meubeltjes?
Groetjes,Minoes![]()
Wat heb ik gezegd dan?quote:Op zaterdag 1 mei 2004 21:58 schreef mallemeid het volgende:
De berichtjes van dutchie, belana en beefcake maken me zelfs al weer aan het janken..
uhmm nou ik denk het nietquote:Op zondag 2 mei 2004 23:28 schreef minoes1967 het volgende:
En,ga je voor je gemoedsrust van de week nog een keer testen,offe........??????
Groetjes,Minoes![]()
Dat deed ik ook toen ik enthousiast binnenstapte en erachter kwam dat "ons filiaal" van H&M geen positiemode verkooptquote:Op zondag 2 mei 2004 21:53 schreef piglet het volgende:Mag ik hier even klagen over de H&M?
Aha, dan is dat waarschijnlijk het probleem geweest. Ik had uitsluitend bovenkleding nodig op dit moment. En ik heb toch echt wel een paar cup-maten boven Bquote:Op zondag 2 mei 2004 22:28 schreef pluisje het volgende:
H&M is heerlijk voor broeken en jurkjes, maar ze gaan er qua bovenkleding van uit dat je niet groter dan cup B hebt
Yep, wij zijn klaarquote:Op maandag 3 mei 2004 07:49 schreef phluphy het volgende:
Tijd voor een algemene vraagWie van jullie is al helemaal klaar met het
bedenken van de namen?? Wij moeten nog steeds de meisjesnaam, grmbl.
De naam is hier klaar, alleen hoe we het 'verkort' als roepnaam gaan gebruiken zijn we nog niet over uit (lees: hebben we een meningsverschil over, al is dat vrij simpel het is mijn 'beurt' deze keer en een kwestie van wennene/oefenen de aankomende weken)quote:Op maandag 3 mei 2004 07:49 schreef phluphy het volgende:
Tijd voor een algemene vraagWie van jullie is al helemaal klaar met het
bedenken van de namen?? Wij moeten nog steeds de meisjesnaam, grmbl.
en minoes in ondertrouwquote:Op maandag 3 mei 2004 08:18 schreef Sugar het volgende:
Er gebeurt veel a.s. vrijdag!
Merisse trouwt, Piglet heeft pretecho èn Martineke en ik zijn jarig!
Wordt een heerlijke dag!!!!![]()
ik ga heel hard duimen voor je dat die echo gewoon goed isquote:Op maandag 3 mei 2004 09:09 schreef AnnieB het volgende:
Martineke, ,moeilijk he, wel of niet al spulletjes kopen. Jij schreef al eerder dat je nu veel meer terughoudend ben in vergelijking met vorige keer. Ik herken dat ook heel erg. Ga nu ook geen namen bedenken en bijna niemand in mijn omgeving weet ervan. Spulletjes heb ik dan ook niet gekocht.
Maar ik merk dat dat me nu ook moeite gaat kosten. Kreeg van de week het welkomstcadeau van Moeders voor Moeders, een speelkleed, en ik heb zo zitten janken. Eindelijk iets in huis voor ons kindje en dat voelt zo fijn!
Heb me ook voorgenomen als de echo morgen goed is, ik op 5 mei me helemaal suf ga kopen aan babyspulletjes. Eindelijk...
Denk dat het dus slim is wat je hebt gedaan nu en begrijp heel goed waar je mee zit.
quote:Op maandag 3 mei 2004 08:18 schreef Sugar het volgende:
Er gebeurt veel a.s. vrijdag!
Merisse trouwt, Piglet heeft pretecho èn Martineke en ik zijn jarig!
Wordt een heerlijke dag!!!!![]()
Ligt dat aan het geslacht (nee, je hoeft het niet te verklappen, ik bedoel gewoon of jullie hebben gezegd: jij jongensnaam, ik meisjesnaam bijvoorbeeld) of heeft Danny vorige keer allebei de namen bedacht en mag jij deze keer allebei (niet meer nodig dusquote:Op maandag 3 mei 2004 08:16 schreef Knorretje het volgende:
[..]
De naam is hier klaar, alleen hoe we het 'verkort' als roepnaam gaan gebruiken zijn we nog niet over uit (lees: hebben we een meningsverschil over, al is dat vrij simpel het is mijn 'beurt' deze keer en een kwestie van wennene/oefenen de aankomende weken)
Nee !quote:Op maandag 3 mei 2004 08:14 schreef piglet het volgende:
Heb je wel al een 'shortlist' phluphy?
bij alicia was de keus uit namen alicia als roepnaam of cosette als roepnaam. Danny mocht kiezen gewoon omdat ze de eerste was. Dit keer mag ik kiezenquote:Op maandag 3 mei 2004 09:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ligt dat aan het geslacht (nee, je hoeft het niet te verklappen, ik bedoel gewoon of jullie hebben gezegd: jij jongensnaam, ik meisjesnaam bijvoorbeeld) of heeft Danny vorige keer allebei de namen bedacht en mag jij deze keer allebei (niet meer nodig dus) de namen bedenken?
Aha, oké. Begrijp ik goed dat jij Cosette als roepnaam had gewild of dat niet? Ik vind het allebei wel mooi, al 'past' Alicia natuurlijk inmiddels helemaal bij haar. En hoe zijn jullie op Kajira gekomen, die heb ik nog nooit eerder gehoord?quote:Op maandag 3 mei 2004 09:47 schreef Knorretje het volgende:
[..]
bij alicia was de keus uit namen alicia als roepnaam of cosette als roepnaam. Danny mocht kiezen gewoon omdat ze de eerste was. Dit keer mag ik kiezenDe uiteindelijke combi is dus door beiden gekozen alleen de roepnaam wordt uiteindelijk door mij als eerste gezegd
Tell me about itquote:(verklap dus nooit je namen als je nog een tweede wil aan familie)
das nog maar 4 wekenquote:Op maandag 3 mei 2004 10:08 schreef Martineke het volgende:
3 juni mag ik naar de vlos :S
Dat is toch redelijk snelquote:Op maandag 3 mei 2004 10:08 schreef Martineke het volgende:
3 juni mag ik naar de vlos :S
quote:Op maandag 3 mei 2004 10:21 schreef pluisje het volgende:
Ohja, ben vandaag dus precies 7 maanden, en Humpie viert dat door met zijn voetjes mijn ontbijt in mijn maag te laten stuiteren
Ik heb ff zitten denken: het kan natuurlijk ook een lompe actie van een vakkenvuller zijn, die zijn niet altijd even voorzichtigquote:Op maandag 3 mei 2004 10:24 schreef pluisje het volgende:
Nee, Breaker hoef ik voorlopig niet
Brief is zaterdag op de post gegaan, dus ik verwacht vandaag of morgen wel reactie![]()
Klopt, maar daar horen die verpakkingen tegen te kunnen, vind ikquote:Op maandag 3 mei 2004 10:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb ff zitten denken: het kan natuurlijk ook een lompe actie van een vakkenvuller zijn, die zijn niet altijd even voorzichtig
Dat probleem heb ik dus ook. als ik al die rijen zie dan heb ik al zoiets van komt een andere keer wel. Meidennaam waren we snel uit trouwens, maar jongensnaam hebben we nu wel, maar op de een of andere manier zit het toch niet helemaal lekker bij mij. Dus misschien toch eens al die lijsten dor kijken en dannog eens denkenquote:Op maandag 3 mei 2004 09:39 schreef phluphy het volgende:
[..]
Nee !Ik ken wel een paar sites, maar dat zijn zulke enorm lange pagina's, dat ik bij voorbaat al geen zin heb eraan te beginnen.
Dan ben je verder gekomen dan ik. Ik begon bij de D en kwam niet verderquote:Op maandag 3 mei 2004 10:31 schreef pluisje het volgende:
Oh, onze namen komen niet van lijsten trouwens
Meisjesnaam was er gewoon "opeens", jongensnaam zag ik op tv voorbij komen, ik zei tegen Rick "he, is dat geen leuke naam?" en we waren er uit
Van die lijsten kreeg ik alleen maar de slappe lach, na de E (Emmer, Engbert) ben ik opgehouden met lezen
ja, dat zei de vk ook al toen ik het vorige keer vroegquote:Op maandag 3 mei 2004 10:28 schreef pluisje het volgende:
[..]
LadyS, iedere baby is anders, iedere baby ligt ook anders in de buik. Die van mij is geloof ik wel een extreme druktemaker, maar het kan ook gewoon zijn omdat ie bv veel ruimte heeft om te draaien. Geniet nog maar lekker van je nachtrust zou ik zeggen
Maar één naam ?? Wat moet het dan als hij straks gaat studeren en mr/ing/dr/whatever wordt ??Mr/Ing/Dr. ? Mans, klinkt een beetje leeg.quote:Op maandag 3 mei 2004 11:53 schreef pluisje het volgende:
We nemen overigens maar 1 naam, het was al lastig zat om die te bedenken. Hadden we een tweede naam gehad die we echt leuk vonden, hadden we misschien wel een tweede naam genomen.
Dick Mansquote:Op maandag 3 mei 2004 11:53 schreef pluisje het volgende:
Wel vond ik dat veel jongensnamen "lullig" klinken voor Mans, vooral namen van 1 lettergreep of wat ouderwetsere namen. Daar hebben we wel naar gekeken.
Wij hebben op school een leraar die P.H. P.H.M.C. als voorletters heeft. De professor heeft maar een voorletter, Y., en die is ook wel aardig terechtgekomenquote:Op maandag 3 mei 2004 12:33 schreef pluisje het volgende:
Ik ga toch echt geen dubbele naam nemen omdat mijn kind later gaat studeren....
Er vanuit gaan dat je kind minimaal ing of wat dan ook wordt, vind ik ook wat overdreven trouwens...
Dat is ook de reden dat ik ga doorstuderen hierna.... mw. mr. M. J..... klinkt natuurlijk een beetje leeg en laag. Daar moet ik toch minstens mw. mr. drs. M. J..... van maken. Wat hebben mijn ouders me aangedaanquote:Op maandag 3 mei 2004 12:31 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Maar één naam ?? Wat moet het dan als hij straks gaat studeren en mr/ing/dr/whatever wordt ??Mr/Ing/Dr. ? Mans, klinkt een beetje leeg.
Er is helemaal niks mis met fantaseren/dromen over wat jouw kinderen kunnen/gaan bereiken (I know I did) . . .quote:Op maandag 3 mei 2004 12:33 schreef pluisje het volgende:
Ik ga toch echt geen dubbele naam nemen omdat mijn kind later gaat studeren....
Er vanuit gaan dat je kind minimaal ing of wat dan ook wordt, vind ik ook wat overdreven trouwens...
Ow Loena gaat toch maar zo`n achterlijke doos bestellen, mijn pampers-doos is gisteren gesloopt door de jongstequote:Op maandag 3 mei 2004 12:36 schreef LadyS het volgende:
Ik was niet van plan om naar Dronten te gaan (zeker niet nadat ik gelezen had wat de inhoud was). Ik heb ze wel een mailtje gestuurd net, dus ben benieuwd...
In de Blije doos zit:een proefpakketje met 8 pampers (met urineindicator een bewaardoos voor billendoekjes een klein pakje billendoekjes heeeele kleine sokjes een bewaarbox voor flesvoeding een klein pakje opvolgmelk een fopspeen met I mama erop
een speen voor op de fles
[afbeelding]
Je kan het natuurlijk ook overdrijven . . .quote:Op maandag 3 mei 2004 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Wij hebben op school een leraar die P.H. P.H.M.C. als voorletters heeft. De professor heeft maar een voorletter, Y., en die is ook wel aardig terechtgekomen
Maar je kinderen kunnen ook heel wat bereiken zonder tweede of derde naam hoor! Je mag best dromen, maar om dat in de namen (quote:Op maandag 3 mei 2004 12:45 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Er is helemaal niks mis met fantaseren/dromen over wat jouw kinderen kunnen/gaan bereiken (I know I did) . . .
Preciesquote:Op maandag 3 mei 2004 12:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar je kinderen kunnen ook heel wat bereiken zonder tweede of derde naam hoor! Je mag best dromen, maar om dat in de namen () tot uitdrukking te brengen
Waar heb jij hem besteld? want ik heb hem via een site besteld geloof ik en ik heb nog nooit wat van ze gehoort, terwijl met djen toen ging het veel beter en kreeg je dat tijdschrift er ook bij.quote:Op maandag 3 mei 2004 12:49 schreef Sugar het volgende:
Heb net de Blije Doos besteld!
Ik die niet aan die dozen zou doen...![]()
Ik heb hem ook via internet (Babyinfo) en ontvang wel steeds dat blad, maar heb nog niks over de Blije Doos gehoord.quote:Op maandag 3 mei 2004 12:51 schreef Anitra het volgende:
[..]
Waar heb jij hem besteld? want ik heb hem via een site besteld geloof ik en ik heb nog nooit wat van ze gehoort, terwijl met djen toen ging het veel beter en kreeg je dat tijdschrift er ook bij.
Krijg je als het goed is in de zevende zwangerschapsmaand, dus dat kan volgens mij bij jou ieder moment gebeuren!quote:Op maandag 3 mei 2004 12:53 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ik heb hem ook via internet (Babyinfo) en ontvang wel steeds dat blad, maar heb nog niks over de Blije Doos gehoord.
Ik ookquote:Op maandag 3 mei 2004 12:49 schreef Sugar het volgende:
Heb net de Blije Doos besteld!
Ik die niet aan die dozen zou doen...![]()
Ja maar ja maarquote:Op maandag 3 mei 2004 12:56 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Krijg je als het goed is in de zevende zwangerschapsmaand, dus dat kan volgens mij bij jou ieder moment gebeuren!
quote:Op maandag 3 mei 2004 12:58 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ja maar ja maar
Zij *wijst naar LadyS* is minder ver dan ik, en heeft hem al wel!
*met voet stampt*
quote:Op maandag 3 mei 2004 12:51 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, Lois! Nogmaals thanks voor die goeie links voor het zoeken van een oppas! Oppasaanhuis.nl levert heel veel op! Geweldig! Voor iedereen een goeie tip!
www.oppasaanhuis.nl
Hier hetzelfde probleemquote:Op maandag 3 mei 2004 12:56 schreef Anitra het volgende:
ik heb dus ook heel dat blad nog niet ontvangen terwijl ik al een lange tijd gelee dat allemaal ingevuld heb.
quote:Op maandag 3 mei 2004 12:58 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ja maar ja maar
Zij *wijst naar LadyS* is minder ver dan ik, en heeft hem al wel!
*met voet stampt*
quote:Op maandag 3 mei 2004 15:03 schreef phluphy het volgende:
GROTE PANIEK IN HUIZE PHLUPHY !
Schreef ik dat we wel al een jongensnaam hebben? Nu ontdek ik net dat iemand van forum "OUD" een zoon heeft die zo heet. In hoeverre zou dat een bezwaar zijn? Zouden jullie hem/haar hierop aanspreken? om uit te leggen dat het geen jatwerk is?
En over de dozen: jullie zijn een stelletje dozen !![]()
Oei, nu ben ik wel heeel erg nieuwsgierig welke naam het dan isquote:Op maandag 3 mei 2004 15:03 schreef phluphy het volgende:
GROTE PANIEK IN HUIZE PHLUPHY !
Schreef ik dat we wel al een jongensnaam hebben? Nu ontdek ik net dat iemand van forum "OUD" een zoon heeft die zo heet. In hoeverre zou dat een bezwaar zijn? Zouden jullie hem/haar hierop aanspreken? om uit te leggen dat het geen jatwerk is?
quote:Op maandag 3 mei 2004 15:28 schreef pluisje het volgende:
Misschien bestaat FOK! over 2 jaar wel niet meer...
Bestaat ie niet echt?quote:Op maandag 3 mei 2004 15:46 schreef dutchie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat mag je helemaal niet zeggen!!! Da's net zo erg als beseffen dat Sinterklaas niet bestaat.
![]()
quote:Op maandag 3 mei 2004 15:52 schreef pluisje het volgende:
[..]
Bestaat ie niet echt?
Echt niemand anders last van?quote:Op maandag 3 mei 2004 13:31 schreef Sjeen het volgende:
-knip-
Hebben jullie soms ook wel eens zo'n paniekaanval, van 'kan ik dit wel allemaal, wordt ik wel een goede moeder enz' Soms overvalt me dat gewoon, weet ook niet wat ik er mee aan moet
![]()
Groetjes
Sjeen
Ik denk wel eens: zal ik het allemaal wel leuk vinden? Soms ben ik echt als de dood dat ik aan dat hele moederschap echt geen hol aan vindquote:Op maandag 3 mei 2004 15:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Echt niemand anders last van?
Ach, later komen ze zeggen: Mam, je hebt het prima gedaanquote:Op maandag 3 mei 2004 16:08 schreef Anitra het volgende:
Die buien heb je straks dan in de vorm van: wat heb ik verkeerd gedaan? als ze gaan puberen of dwarsliggen![]()
Veel later jaquote:Op maandag 3 mei 2004 16:15 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ach, later komen ze zeggen: Mam, je hebt het prima gedaan![]()
In mijn ervaring is het niet echt nodig om je kind 'tweetalig' op te voeden. Mijn moeder komt uit Groningen en vroeger gingen we ook altijd op vakantie daarnaartoe. Verder zie ik die familie minstens 1 keer per jaar op de familiereünie en hoor ik m'n moeder vaak in dialect aan de telefoon praten. Zodoende kan ik die kant van de familie prima verstaan, ook al spreek ik zelf in een ander dialect terug (kunnen zij ook prima volgenquote:Op maandag 3 mei 2004 16:14 schreef phluphy het volgende:
Oh ja, nog een vraag: "Taalprobleem" ? Ik woon in Gelderland maar ben opgegroeid in Limburg. Ik spreek dus met mijn familie dialect. Mijn familie verwacht dat ik mijn kind min of meer "tweetalig" ga opvoeden zodat ze gezellig dialect kunnen blijven babbelen. Ik heb zoiets van: moet dat nou ?![]()
Zij denken dat ik uit mezelf wel mijn "moederstaal" ga praten tegen ons kind, maar ik zie mezelf dat nog niet doen.
quote:Op maandag 3 mei 2004 15:57 schreef Sjeen het volgende:
Echt niemand anders last van?
De persoon in kwestie vind ik wel sympathiekquote:Op maandag 3 mei 2004 16:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou me er niet zo veel van aantrekken aangezien dit niet mensen zijn uit je dagelijkse leven.
Hoewel....Nou ja, je snapt me wel.
Over dialecten hoef je geen zorgen te maken, als je hem/haar het wilt bijbrengen dan is het ok en het is ook ok als je het niet wilt bijbrengen. Je familie zal aan jouw keuze moeten aanpassen. Het zelfde gaat ook wel op met tweetaligheid, maar dan wordt het verhaal iets gecompliceerder . . .quote:Op maandag 3 mei 2004 16:14 schreef phluphy het volgende:
Oh ja, nog een vraag: "Taalprobleem" ? Ik woon in Gelderland maar ben opgegroeid in Limburg. Ik spreek dus met mijn familie dialect. Mijn familie verwacht dat ik mijn kind min of meer "tweetalig" ga opvoeden zodat ze gezellig dialect kunnen blijven babbelen. Ik heb zoiets van: moet dat nou ?![]()
Zij denken dat ik uit mezelf wel mijn "moederstaal" ga praten tegen ons kind, maar ik zie mezelf dat nog niet doen.
De bevallingquote:Op maandag 3 mei 2004 16:34 schreef piglet het volgende:
Ik heb persoonlijk trouwens veel meer het idee dat ik de bevalling niet aankan![]()
en dat als ik daar eenmaal doorheen ben, dat het dan alleen nog maar mee kan vallen![]()
Het is een nogal heftig dialect, veel mensen (Nederlanders) verstaan er niets vanquote:Op maandag 3 mei 2004 16:57 schreef ThunderChild het volgende:
Over dialecten hoef je geen zorgen te maken, als je hem/haar het wilt bijbrengen dan is het ok en het is ook ok als je het niet wilt bijbrengen. Je familie zal aan jouw keuze moeten aanpassen. Het zelfde gaat ook wel op met tweetaligheid, maar dan wordt het verhaal iets gecompliceerder . . .
quote:Op maandag 3 mei 2004 17:00 schreef LadyS het volgende:
ik wil eigenlijk ook helemaal niet over de bevalling nadenken en idd al helemaal niet over dat poepen en plassen verhaalmaar goed, volgens mij heb je er op dat moment maling aan
![]()
quote:Op maandag 3 mei 2004 17:01 schreef phluphy het volgende:
[..]
Je bedoelt: daar heb je schijt aan![]()
Die opmerkingen krijg je altijd naar je hoofd geslingerd, daar hoef je geen Limburgse voor te wezen. Als je je daar druk om moet maken, dan is het hek van de dam . . .quote:Op maandag 3 mei 2004 17:00 schreef phluphy het volgende:
Het is een nogal heftig dialect, veel mensen (Nederlanders) verstaan er niets van![]()
Voor mijn familie zal het heel stom zijn om mij Nederlands te horen praten tegen mijn kind en dan even later tegen hun weer dialect. Dan krijg je opmerkingen zoals: je verloochent je afkomst![]()
quote:Op maandag 3 mei 2004 17:03 schreef pluisje het volgende:
En over die bevalling maak ik me nou weer niet zo druk
Misschien wel juist omdat ik geen idee heb wat me te wachten staat, en dat ik daar dus ook niet tegen op kan zien.
doa hubste hjeilemoal geliek in !quote:Op maandag 3 mei 2004 17:04 schreef ThunderChild het volgende:
Die opmerkingen krijg je altijd naar je hoofd geslingerd, daar hoef je geen Limburgse voor te wezen. Als je je daar druk om moet maken, dan is het hek van de dam . . .
En halverwege je bevalling om te vallen van de honger/slapheidquote:Op maandag 3 mei 2004 17:07 schreef phluphy het volgende:
[..]
Heb je gelijk in Pluisje. Maar toch neem ik me voor tegen die tijd zo min mogelijk te eten om de darmen leeg te houden![]()
Wat de bevalling aangaat, daar heb ik meer zo'n idee van:quote:Op maandag 3 mei 2004 16:34 schreef piglet het volgende:
[..]
tuurlijk wel, je vraag was gewoon even ondergesneeuwd!
Het schijnt er bij te horen maar leuk is natuurlijk anders om zo te twijfelen aan of je het eigenlijk wel kan.
Ik heb persoonlijk trouwens veel meer het idee dat ik de bevalling niet aankan![]()
en dat als ik daar eenmaal doorheen ben, dat het dan alleen nog maar mee kan vallen![]()
Neehee, niet knijpen. Persen moet je!quote:Op maandag 3 mei 2004 16:57 schreef phluphy het volgende:
[..]
De bevalling. Ik dacht de eerste maanden: ach wat moet dat moet !
Laatst hadden we het hier erover.... over poepen/plassen tijdens de bevalling. Ik hoopte dat het een grapje was maar neeSindsdien knijp ik 'm behoorlijk, gek he, dat lijkt me nog erger dan de pijn
![]()
*direct naar tuincentrum rent waggelt*quote:Op maandag 3 mei 2004 17:22 schreef dutchie het volgende:
Je moet gewoon zorgen dat je boerenkool in de tuin hebt, dan komt alles goed.![]()
Dat is niet (meer) standaard. Een klisma had dacht ik ook andere nadelen.... maar in principe hoort een natuurlijke bevalling te beginnen met het ledigen van je darmen, dusquote:Op maandag 3 mei 2004 17:20 schreef Anitra het volgende:
toen mijn vliezen waren gebroken bij Djen en vk kwam checken, kreeg ik een klisma om de boel ff leeg te maken. Weet niet of dat tegenwoordig nog zo is, maar bijna 10 jaar geleden dus wel
Je bent wel een beetje laat met boerenkool verbouwen zeg! Oooo, als dat maar goed komt.quote:Op maandag 3 mei 2004 17:25 schreef pluisje het volgende:
[..]
*direct naar tuincentrum rent waggelt*
Kom jij uit de bloemkool dan ??quote:Op maandag 3 mei 2004 17:22 schreef dutchie het volgende:
Het is eigenlijk net zoiets als dat babietjes uit de boerenkool komen.
Pluis, haal ook even een zakje witte kool-zaad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 3 mei 2004 17:30 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Kom jij uit de bloemkool dan ??Mij werdt altijd verteld dat ik uit de witte kool kwam . . .
![]()
Don't say a single word . . .quote:Op maandag 3 mei 2004 17:31 schreef dutchie het volgende:
Pluis, haal ook even een zakje witte kool-zaad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uit de boerenkool trouwens, niet de bloemkool. Of was het nou uit de bloemkool.
Pluisssss, haal dan ook gelijk een zakje bloemkool-zaad!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*lichtelijk in paniek raakt nu*
Ik heb verdorie nog maar 7 weken om dat spul te verbouwen.
Ik ga voor de zekerheid de ooievaar maar eens bellen. Gewoon als back-up.
(hoezo 'in denial'?)
Geeft niks, dan trekken we ze gewoon uit de klei . . .quote:Op maandag 3 mei 2004 17:38 schreef dutchie het volgende:
Sorry Thunderchild, ik weet niet eens waar de kindjes vandaan komen dus aan mij heb je niks.![]()
O god... die was ik vergeten....quote:Op maandag 3 mei 2004 17:40 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Geeft niks, dan trekken we ze gewoon uit de klei . . .
klei heb ik zat, heb ik net gezien, dus gaat toch goedkomen hier?quote:Op maandag 3 mei 2004 17:40 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Geeft niks, dan trekken we ze gewoon uit de klei . . .
Nou, toen mijn vriendje laatst gyn-coschappen volgde, wist hij mij -tot mijn verbazing dus- te vertellen dat ze konden voelen aan de buik hoeveel maanden (3/4/5 maanden ofzo) iemand zwanger was. Zelfs hij kon dat voelen (zo beweerde hij...).. het zal dan wel...quote:Op maandag 3 mei 2004 17:32 schreef pluisje het volgende:
Maar even over die echo van bar en mar: na de 12 weken is het toch niet echt meer te zien hoe ver een baby precies is? Ik dacht dat ze daarom de termijnecho ook uiterlijk in de 12e week doen, omdat ze tot die tijd allemaal gelijk op gaan, maar daarna toch hun eigen plan trekken qua groei.
Anders zouden er geen baby's van 45 cm en van 53 cm geboren worden toch?![]()
Da's een goeie !quote:Op maandag 3 mei 2004 17:17 schreef pluisje het volgende:
Ik zit er niet echt op te wachten dat dat gebeurt, maar ach, het is voor een goed doel
Toppie! Fijn dat alles o.k. is.quote:Op maandag 3 mei 2004 17:21 schreef Bar_en_Mar het volgende:
maar is wel een opluchting als je weet dat er niets aan de hand is, dus ik zwanger lekker vrolijk verder.
Bij de 4-daagse ook al shitquote:Op maandag 3 mei 2004 17:21 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb zes keer de vierdaagse gelopen op karakter (inclusief tig blaren, warmtestuwing en de hele shit) dus dat bevallen zal ook wel lukken![]()
Lol! Hoort dat bij zwangerschapsverlof die meligheid? Jottem, was het maar vast zover danquote:Op maandag 3 mei 2004 17:22 schreef dutchie het volgende:
Neehee, niet knijpen. Persen moet je!
Sorry dames, ben een beetje flauw vandaag.
Jemig wat een bizarre dromen heb jijquote:Op maandag 3 mei 2004 18:11 schreef m@x het volgende:
*heel verhaal*
Dat is dus pas sinds ik zwanger ben. Hiervoor droomde ik nooit (onthield ze in ieder geval nooit), maar nu dus aan de lopende band. Hebben meer dames hier 'last' van?quote:Op maandag 3 mei 2004 18:22 schreef phluphy het volgende:
[..]
Jemig wat een bizarre dromen heb jij![]()
Sanneeeeeeeeee gefeliciteerd meis, maar dat had je vast al gezien in ivf topicquote:Op maandag 3 mei 2004 18:59 schreef Sanne72 het volgende:
Even voorstellen. Op tip van Loïs zal ik me hioer graag bij aan sluiten!
Sinds vanochtend officiëel zwanger verklaard in het ziekenhuis. Via zaad uit de bijbal van mijnman (na 2 mislukte hersteloperatie's) en de eerste keer daarmaa IVF/Icsi. Alles dus in 1 keer gelukt, ongeloofelijk.
Ik krijg op 19 mei al mijn eerste echo en blijk nu, volgens ziekenhuis 4,5 week zwanger. Vrijdag 5 weken.
Ik hoor of ik mee kan schrijven
Groeten
Van harte gefeliciteerdquote:Op maandag 3 mei 2004 18:59 schreef Sanne72 het volgende:
Even voorstellen. Op tip van Loïs zal ik me hioer graag bij aan sluiten!
Sinds vanochtend officiëel zwanger verklaard in het ziekenhuis. Via zaad uit de bijbal van mijnman (na 2 mislukte hersteloperatie's) en de eerste keer daarmaa IVF/Icsi. Alles dus in 1 keer gelukt, ongeloofelijk.
Ik krijg op 19 mei al mijn eerste echo en blijk nu, volgens ziekenhuis 4,5 week zwanger. Vrijdag 5 weken.
Ik hoor of ik mee kan schrijven
Groeten
Lieverd, niks van aantrekkenquote:Op maandag 3 mei 2004 19:13 schreef Sugar het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd Sanne en zeer welkom!
Hoe vinden jullie sommige opmerkingen van semi-bekenden? Laatst op een verjaardag zei een kerel tegen mij "Zo, je hebt ook een dikke kop gekregen!"Vond ik niet zó'n succes...
De goeie vent heeft me misschien 5 keer gezien en dikke kans dat dat ook in mijn slechtere periodes was! Vergeleken met toen heb ik misschien een dikke kop, maar NU werkt die kop wel weer gezond! Ach, gelukkig hoor ik ook van mensen dat ik er juist mooi uitzie nu, dus wat laat ik me door zo'n vent vertellen?
quote:Op maandag 3 mei 2004 19:30 schreef Rottdog het volgende:
Oke ik zeg het maar 1 keer ik ben een muts dacht nl zwangerschapgym te hebben om 7 uur wat dus niet het geval wasmoet pas om 9 uur. Kom dus hier nog ff mutsen.
![]()
Spannend, wel foto's posten he!!quote:Is wel een beetje gespannen voor morgen. Ik ga mijn "Pukkie" voor het eerst live zien
om 14.10 uur *zucht*
![]()
Oh dus jij hebt dus wel een blije "doos", ik niet... heb last van spataderen daar benedenquote:Op maandag 3 mei 2004 14:00 schreef dutchie het volgende:
Deze blije doos heeft ook haar blije doos vorige week ofzo opgehaald.
Niet elke barende vrouw poept en piest tijdens het persen hoor. Op dat moment kan het je ook echt niets schelen, je bent dan echt met hele andere dingen bezig. En je verloskundige( en wie je dan ook helpt met de bevalling) kan het ook echt geen reet schelen( vond Loena een leuke woordspelingquote:Op maandag 3 mei 2004 16:57 schreef phluphy het volgende:
[..]
De bevalling. Ik dacht de eerste maanden: ach wat moet dat moet !
Laatst hadden we het hier erover.... over poepen/plassen tijdens de bevalling. Ik hoopte dat het een grapje was maar neeSindsdien knijp ik 'm behoorlijk, gek he, dat lijkt me nog erger dan de pijn
![]()
Hij vliegt, geloof mequote:Op maandag 3 mei 2004 09:31 schreef piglet het volgende:
[..]
dan wordt het vast een geweldige dag!
Maar nu heb ik wel het idee dat de rest van de week gaat kruipen![]()
Zo mooi zijn als dit zo was, maar helaas, als een baby een groeiachterstand heeft kom je echt niet uit op het goede aantal maanden zwangerschap. Volgens mij doen ze de termijnecho voor 14 weken zwangerschap, daarna gaan baby`s voor of achter liggen op schema.quote:Op maandag 3 mei 2004 18:06 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Nou, toen mijn vriendje laatst gyn-coschappen volgde, wist hij mij -tot mijn verbazing dus- te vertellen dat ze konden voelen aan de buik hoeveel maanden (3/4/5 maanden ofzo) iemand zwanger was. Zelfs hij kon dat voelen (zo beweerde hij...).. het zal dan wel...
Ja, dat bedoelde ik dus ookquote:Op maandag 3 mei 2004 22:42 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Zo mooi zijn als dit zo was, maar helaas, als een baby een groeiachterstand heeft kom je echt niet uit op het goede aantal maanden zwangerschap. Volgens mij doen ze de termijnecho voor 14 weken zwangerschap, daarna gaan baby`s voor of achter liggen op schema.
Nou dan vinden ze het maar stom. Ik denk net als piglet dat het het beste is om tegen het kind gewoon algemeen Nederlands te praten en tegen je familie in het dialect. Je kind pikt dat vanzelf op en zal zeker de rest van de familie verstaan als hij/zij dat regelmatig hoort.quote:Op maandag 3 mei 2004 17:00 schreef phluphy het volgende:
[..]
Het is een nogal heftig dialect, veel mensen (Nederlanders) verstaan er niets van![]()
Voor mijn familie zal het heel stom zijn om mij Nederlands te horen praten tegen mijn kind en dan even later tegen hun weer dialect. Dan krijg je opmerkingen zoals: je verloochent je afkomst![]()
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:57 schreef Little-Angel het volgende:
Ik heb even een vraagje aangezien ik me vannacht echt wezenloos ben geschrokken. Mijn man en ik hadden gisterenavond gevreeen en toen ik opstond bleek dat alles rose was. Ik heb dus gebloed tijdens het vrijen. Ik vroeg mij af of er meerdere dames zijn die dat hebben gehad in hun laatste trimester. Ik ben nu 27 weken zwanger en ben behoorlijk geschrokken.
Ik reken even... je mag vanaf 37 weken bevallen, dat is dus 16 juli (zegt mijn computerkalendertje). Heel eerlijk gezegd zou ik hem niet laten gaan, omdat je vanaf deze datum gewoon mag bevallen en hij er dus eventueel niet bij kan zijn! Ik kan me niet voorstellen dat de bruiloft voor hem zo belangrijk is, dat hij het risico wil lopen de bevalling te missenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:59 schreef Sjeen het volgende:
Vraagje:
Ik ben 6 augustus uitgerekend. Nu is vriendjelief uitgenodigd voor een bruiloft op 18 juli... in Amerika. Nu zit ik heel erg in dubio, aan de ene kant wil ik hem dit absoluut gunnen, maar aan de andere kant weet in niet of het wel zo verstandig is allemaal.
Wat denken jullie?
Sjeen
normaal voelt het dus ook zo, geen pijn, wel een knoertharde buik, en alleen een beetje spanning.. Vandaar dus dat ik het even vraagquote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:40 schreef pluisje het volgende:
Maar dat doet verder geen pijn ofzo, ik voel alleen wat spanning. Die buikpijn kan ook bandenpijn of spierpijn zijn, dat hoort er volgens mijn negenmaandenkalender nu ook bij
die mazzel hebben jullie wel jaquote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Zul je zien dat Pukkie op 13 augustus of zo geboren gaat worden![]()
Lieve Merisse, op mijn trouwdag vorig jaar hadden ze voorspeld dat het zou gaan regenen (terwijl het daarvoor nog mooi weer was). De dag voor m'n trouwen was het al bijgesteld tot regen in de middag en uiteindelijk heeft het pas een beetje geregend toen we 's avonds lekker in een restaurantje zaten te eten. Dus helemaal geen last van gehadquote:Op maandag 3 mei 2004 22:35 schreef Merisse het volgende:
[..]
Hij vliegt, geloof me![]()
* piglet moet nog veel te veel doen in veel te weinig tijd!
Maarreh, heb je het weerbericht gezienvoor een echo maakt het niet zoveel uit maar voor een
..................
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:45 schreef LadyS het volgende:
[..]
[luchtbel mode]
Sorry voor de lompe vragen
[/luchtbel mode]
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:36 schreef Luchtbel het volgende:
[..]![]()
quote:Als je je zo gedaagt verdien je echt geen antwoorden op je vragen![]()
Grappig dat jij nu dan ook zo bewust in het ziekenhuis wil bevallen, terwijl ik toch heel sterk neig naar thuisbevallen. Ik denk namelijk dat ik de pijn beter kan opvangen in een vertrouwde omgeving (misschien wel helemaal verkeerd gedachtquote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:39 schreef dutchie het volgende:
[Piglet, ik kijk ook niet uit naar de bevalling hoor. Ga al van mijn stokje als ik bloed zie of mijn teen bij wijze van spreke stoot. Maar het kaboutertje moet er nu eenmaal uit. Ik probeer er niet teveel over te denken. Want als ik me bedenk wat er allemaal mis kan gaan, zakt me de moed in de schoenen. Vandaar dat ik hoe dan ook in het ziekenhuis wil bevallen. Ken ook die horror-verhalen. Maar ik krijg toch ws een keizersnee en ook daar zie ik tegenop. Hoe je het ook wendt of keert, je komt er niet onderuit. En ach, er zijn vrouwen die in de bosjes bevallen en die redden het ook. Dan kunnen wij het toch ook?![]()
Zooo, heb ik nu iedereen weer gerustgesteld?
"Voor al uw klachten en frustraties vraag het Dutchie"
Neequote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:05 schreef piglet het volgende:
(en dit is dus niet bedoeld als uitnodiging aan de reeds bevallen dames om hun horrorverhalen over pijn na de bevalling uitgebreid aan mij te gaan vertellen. Ik wil het allemaal niet weten
)
Joepie! Een stomme vraag!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:57 schreef Luchtbel het volgende:
Vooruit dan maar weer![]()
Kan ik meteen ff wat lomps vragen.
Wat voor soort flesjes moet je kopen voor als je baby geboren is. Wat voor merk en alles?
tnxquote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:09 schreef Belana het volgende:
Meiden, jullie stellen geen stomme vragen!!! Sosm wil je gewoon even gerust gesteld oid, dat geeft toch niet?
LadyS, "gewone" harde buiken voel je idd iegenlijk alleen als een voetbal, een gespannen buik. Als het echt pijn gaat doen rommelt het wat meer bij je. Misschien moet je wat rustiger aan doen en niet meer op je buik slapen... Als het een kramp is die komt en gaat lijkt het me geen spierpijn maar echt gerommel van je baarmoeder namelijk. Kan nog steeds geen kwaad hoor, maar gewoon ff wat rustiger doen denk ik.
Hahahaquote:Op dinsdag 4 mei 2004 13:50 schreef Merisse het volgende:
Ojee Luchtbel.... moet je weer naar de Prenatal....
* Luchtbel verheugt zichop de Prenatalverhalen van Luchtbel
Dames bedankt voor de hart onder riem verhalen mbt het weer op onze bruiloft. Dat doet goed!
Vooralsnog heb je meer ervaring dan ik heb dus ik ben maar al te blij met je adviesquote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:15 schreef Belana het volgende:
( ik doe me altijd maar voor alsof IK de deskundige ben met mijn kind van wel al 3 maanden oud..)
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:21 schreef Luchtbel het volgende:
Belanaheb je de reclamefolder geschreven ofzo
Kan het me wel voorstellen hoor, maarja, dat is gewoon voor de vrouw in eerste instantie...quote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:19 schreef LadyS het volgende:
Nou ja, niet per se van af het begin, hoor. Maar ik had in mijn hoofd om Peter ook BabyS te laten voeden. En Peter wil dat ook wel graag.. Dus had ik bedacht om gewoon borstvoeding te geven en ook af te kolven voor Peter. Maar zo makkelijk werkt het dus blijkbaar niet
(zelfde reden als dutchie het was toch dutchie?)
Ik zou niet weten waarom t niet zou lukken in eerste instantiequote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:42 schreef LadyS het volgende:
Ik weet weer voldoende![]()
Ik ga dan maar eerst een week of 4 zelf doen en dan mag Peter ook meedoen (vooropgesteld dat de borstvoeding lukt natuurlijk)
Bedankt mensen
Persoonlijk zou ik geen poedermelk in huis halen (flesjes zijn altijd handig).quote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:45 schreef LadyS het volgende:
Maar het is dus wel verstandig lijkt me om alvast wat flesvoeding in huis te halen? En 2 flesjes ofzo?voor als de bv dus niet lukt?
En ik ga dan maar voor de Avent, want daar is iedereen hier nog al enthousiast over
nee, ik kreeg een uitnodiging voor volgende week.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:50 schreef Luchtbel het volgende:
He LadyS, ben je eigenlijk gister naar zo'n voorlichtingsavond voor aanstaande ouders geweest? Ik ahd er een brief van gehad van Icare?
Daar heb je wel weer gelijk in.. ik weet wat je bedoelt.. uit wanhoop die dan waarschijnlijk helemaal niet nodig is pak je dan maar de flesvoedingquote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:51 schreef E.T. het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik geen poedermelk in huis halen (flesjes zijn altijd handig).
Als je echt met je handen in 't haar zit, kan je man/vriend altijd nog even naar de dienstdoende apotheek rijden.
Borstvoeding is iets dat je moet leren (en de baby ook) en zal de eerste dagen wellicht niet helemaal soepel verlopen, dat is heel normaal en er is niks aan de hand dan. Als je dan je eerste avond als onzekere nieuwbakken ouders met een huilend kind zit en de borstvoeding is nog niet geweldig dan ben je volgens mij heel snel geneigd dat pak open te maken wat dan toch in de kast staat te branden.. Terwijl gewoon steeds weer (gebeurt regelmatig dat ze de eerste dag(en) wel elk uur aan de borst willen) aanleggen de beste methode is en hierdoor je bv goed op gang komt.
ik dacht echt dat het vaker gebeurde dat de bv niet lukte, dus wat dat betreft heb je me zeker gerustgesteldquote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:58 schreef E.T. het volgende:![]()
ik lijk wel een wandelende bv-promo...
Nou vind ik die bv ook wel geweldig (helemaal als ik zie hoe Saskia groeit op de bv en dat na een niet zo'n vlekkeloze start (ze was te klein om goed aan de borst te kunnen drinken) en ben ik er van overtuigd dat 't de beste start is die je je kindje kunt geven... Maar nu lijk ik wel zo'n BV-maffia-figuur![]()
Sorry, als ik te fel overkom, maar zou zo graag onzekerheid bij jullie weg willen nemen en vertrouwen willen geven dat 't wel heel raar moet lopen wil 't niet lukken
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:59 schreef LadyS het volgende:
[..]
Daar heb je wel weer gelijk in.. ik weet wat je bedoelt.. uit wanhoop die dan waarschijnlijk helemaal niet nodig is pak je dan maar de flesvoeding
Dus geen poedermelk, wel flesjes in huis halen
En ik ga me ook opgeven voor een minicursus borstvoeding van VBN
want het blijkt maar weer dat ik er erg weinig van af weet![]()
Meestal is dat onzekerheid, geen goede begeleiding of aangepraat.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:01 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik dacht echt dat het vaker gebeurde dat de bv niet lukte, dus wat dat betreft heb je me zeker gerustgesteld![]()
Euhm nee ik had me wel opgegeven maar door omstandigheden kon ik niet gaan.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:55 schreef LadyS het volgende:
[..]
nee, ik kreeg een uitnodiging voor volgende week.En daar gaan we wel heen. Tenminste we hebben ons opgegeven, alleen nog geen bevestiging gehad.
Ben jij geweest?
ja is goed, ik zal het je wel laten wetenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:10 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Euhm nee ik had me wel opgegeven maar door omstandigheden kon ik niet gaan.
Wil je laten weten of je er wat aan had? Anders kan ik misschien nog later een keer gaan, ik had gebeld vanmorgen en die mevrouw zei; anders kan ik je nog wel ergens anders bijproppen. Anders kan ik dus alsnog een keer gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |