abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18772174
Ik vind dat er een soort 'volksraad' moet komen voor reclamespotjes. Deze volksraad moet reclames beoordelen op hoogte van irritatiegraad. Ik merk dat vrijwel elke reclame irritant is, terwijl het ook rustig kan zonder veel economische gevolgen. Bijvoorbeeld bierreclames zijn meestal vrij rustig en bovendien vaak wel geinig. Zo kan het dus ook dus. Dus waarom worden die klotereclames niet beoordeeld door zo'n raad op irritatiegraad?

Stelling: Er moet een volksraad komen om reclames te beoordelen op irritatiegraad
pi_18772357
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:12 schreef pberends het volgende:
Ik vind dat er een soort 'volksraad' moet komen voor reclamespotjes. Deze volksraad moet reclames beoordelen op hoogte van irritatiegraad. Ik merk dat vrijwel elke reclame irritant is, terwijl het ook rustig kan zonder veel economische gevolgen. Bijvoorbeeld bierreclames zijn meestal vrij rustig en bovendien vaak wel geinig. Zo kan het dus ook dus. Dus waarom worden die klotereclames niet beoordeeld door zo'n raad op irritatiegraad?

Stelling: Er moet een volksraad komen om reclames te beoordelen op irritatiegraad
Goed idee, doen ze in Iran ook, maar daar gewoon voor alle wetten. Die worden eerst getoetst door de raad van conservatieven.

Ontopic:

Wat een bout idee weer pberends, ten eerste in smaak subjectief en ten tweede zet je de tv maar uit als je er niet naar wil kijken of je neemt een abonnement op canal+ ofzo.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_18772460
quote:
terwijl het ook rustig kan zonder veel economische gevolgen
en dat noemen we 'De Publieke Omroep'

ik denk dat je met zulke ideeen eens bij de VARA langs moet gaan, deze zullen daar best wel voor te vinden zijn, enkel dat van die bier-reclame's zou ik weglaten, er zitten nog altijd flink wat blauwe-knopers daar
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_18772609
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:21 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Goed idee, doen ze in Iran ook, maar daar gewoon voor alle wetten. Die worden eerst getoetst door de raad van conservatieven.

Ontopic:

Wat een bout idee weer pberends, ten eerste in smaak subjectief en ten tweede zet je de tv maar uit als je er niet naar wil kijken of je neemt een abonnement op canal+ ofzo.
Dat zijn ondemocratische technocraten

Maar ik snap je standpunt.
  donderdag 29 april 2004 @ 16:08:06 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18773405
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:12 schreef pberends het volgende:

Nou Berends, ga je gang: http://www.trosradar.nl/?url=PHP/lodenleeuw2004.

Maar wat doet dit in Politiek?
pi_18775144
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:08 schreef freako het volgende:

[..]

Nou Berends, ga je gang: http://www.trosradar.nl/?url=PHP/lodenleeuw2004.

Maar wat doet dit in Politiek?
Graag voordat die spotjes worden uitgezonden.
pi_18786245
Nou PB, het lijkt mij wel een verademing om het bij wet zo te regelen dat geen enkel programma meer onderbroken wordt door reklameboodschappen en dat de aanbieders dat maar voor lief moeten nemen!
Tegenwoordig zit je alleen nog maar naar reklame blokken te kijken onderbroken door iets wat een programma heet...
Offuh???
pi_18786290
Wat een achterhaalde gedachte, ik las dit van de week op Tweakers.net:
quote:
Met digitale videorecorders (DVR) is het vrij eenvoudig om bepaalde delen van een televisie-uitzending over te slaan. Veel mensen zullen deze mogelijkheid met beide handen aanpakken om de reclame over te slaan. News.com meldt dat een onderzoek van Forrester Research laat zien dat een groot deel van de Amerikaanse reclameaanbieders ook ontdekt hebben dat deze nieuwe technologie het minder interessant maakt om in de huidige vorm op televisie te adverteren. Op dit moment beschikken ongeveer drie miljoen Amerikanen over een DVR en binnen vijf jaar zal dit aantal stijgen tot dertig miljoen. Driekwart van de adverteerders hebben daarom besloten om de komende vijf jaar minder te investeren in tv-commercials.

Een groot deel van dit vrijgekomen geld zal gestoken worden in het internet. Het geld zal niet alleen in standaard banners gestoken worden, maar er zal ook meer geïnvesteerd worden in technieken om de naam van een product of bedrijf zo hoog mogelijk tussen de resultaten van zoekmachines te krijgen. Verder zal er meer geadverteerd worden in bladen en op de radio. Bij deze media is het nog vrij lastig om de reclame helemaal over te slaan. De reclames op televisie zullen ook aangepast moeten worden. Veel adverteerders zijn van plan om de reclame te verwerken in eigen programma's. Anderen willen de nieuwe mogelijkheden van de DVR juist gaan gebruiken om reclames alleen te tonen bij mensen uit de doelgroep.
http://www.tweakers.net/nieuws/32174
pi_18786424
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 02:46 schreef Steijn het volgende:
[..]

Ja, duzz?
pi_18788307
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 02:38 schreef Takkesteeg het volgende:
Nou PB, het lijkt mij wel een verademing om het bij wet zo te regelen dat geen enkel programma meer onderbroken wordt door reklameboodschappen en dat de aanbieders dat maar voor lief moeten nemen!
Tegenwoordig zit je alleen nog maar naar reklame blokken te kijken onderbroken door iets wat een programma heet...
Offuh???
en waarom moet dat per wet geregeld worden? met betaal TV zenders is er allang de mogelijkheid om zulke aanbiedingen te doen, enkel moet je er dan wel zelf voor betalen en dan blijkt dat de mensen dat toch liever niet doen.
Tevens worden volgens mij programma's van de Publieke omroep niet onderbroken door reclame, waarom kijk je dan niet liever daarnaar?

is het dan niet erg makelijk om iets dat in theorie leuk klinkt, maar de consument wil er niet voor betalen, vervolgens af te schuiven op de overheid, die dan de media moet gaan 'controleren', uiteindelijk is dat juist desastreus voor de concurentie tussen de media en leidt het tot een verschaling van het medialandschap.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_18790355
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 02:46 schreef Steijn het volgende:
[..]

Dat klinkt goed, alleen het zal wel iets typisch Amerikaans zijn. Hier in Nederland heeft nog niemand zo'n ding
pi_18790461
En na de uitvoering van dit idee volgt het indammen van het nieuws want soms zie/hoor ik nieuws dat me irriteert en waarvan ik vind dat het niet zomaar geopenbaard zou mogen worden. Er moet ook een raad komen die dit regelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')