quote:Op donderdag 29 april 2004 09:27 schreef easy-going het volgende:
Ik gooide hem dicht, en ik had nog wel zo"n lang bericht getypt
Beefcake, ik deed in het begin alle 2 de borsten 10 minuten minimaal en dan iedere 3 uur. Maar vaker en langer kan zeker geen kwaad!quote:Ja dat begin ik nu idd ook te denken. Vanmorgen heeft hij om zeven uur gedronken, ongeveer tot half acht. En daarna weer om half negen, tot kwart voor ongeveer. Hoe lang moet ik hem eigenlijk laten drinken? Totdat hij zelf loslaat of tot hij niet meer zo veel zuigt?
Lekker is dat weer. Dylan krijgt dus nog de oude prikquote:Op donderdag 29 april 2004 09:27 schreef easy-going het volgende:
vaccin
Meid probeer wel vaak te kolven, want juist nu je het weer opgang heb gekregen zou het zonde zijn als het terug loopt.quote:Op donderdag 29 april 2004 10:02 schreef beefcake het volgende:
[..]
Lekker is dat weer. Dylan krijgt dus nog de oude prik![]()
Lewis dan krijgt hij gewoon flesvoeding. Ik neem de kolf mee, dan kan ik daar kolven, anders loop ik met zulke volle borsten![]()
quote:Op donderdag 29 april 2004 10:19 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Meid probeer wel vaak te kolven, want juist nu je het weer opgang heb gekregen zou het zonde zijn als het terug loopt.
quote:Op donderdag 29 april 2004 11:11 schreef coolbabe het volgende:
Tom heeft me geroepen
Er viel een speeltje uit de box, hij kijkt ernaar en zegt "muhmah" en kijkt dan mijn kant op
Klopt ja.. Bij de DKTP-prik zoals die nu gegeven werd heeft een kind veel meer kans op bijwerkingen, en de K schijnt ook minder goed te werken tegen kinkhoest dan de aK in de DaKTP-prikken uit het buitenland (in januari had Netwerk daar een uitzending aan gewijd die nogal wat paniek teweeg heeft gebracht; de bijwerkingen schijnen bij 1 op 18/19 kinderen voor te komen ipv het veel kleinere aantal dat het RIVM altijd noemt). De Gezondheidsraad had in 2000 al aangeraden om over te stappen op de aK, maar het Nederlands Vaccin Instituut (NVi - producent van de in NL gebruikte vaccinaties) kon die in 2004 pas klaar hebben. Er is toen besloten tot 2004 nog de oude DKTP te gebruiken en dan over te stappen (want men wil liever niet bij een commerciele producent inkopen om verschillende politieke redenen). Nu is het dus 2004 en blijkt dat de productie bij het NVI vertraging heeft opgelopen waardoor het nieuwe vaccin pas in 2007 beschikbaar is. De Gezondheidsraad heeft daarom een nieuw kinhoest-advies uitgebracht en heeft aangeraden de DaKTP nu wel in het buitenland commercieel aan te schaffen tot 2007. Minister Hoogervorst heeft gisteren verteld dat ze dat inderdaad gaan doen (kost wel 10 miljoen euro extra) maar dat dat pas in 2005 ingevoerd wordt. (Sommigen denken dus dat dat is omdat ze eerst de huidige voorraad willen opmaken, en twijfelen dus aan de organisatorische redenen die Hoogervorst noemde). Ouders die hun kind persé met aK willen inenten kunnen dat door de huisarts laten doen, en dat vaccin via de apotheek uit Duitsland importeren. Deze mogelijkheid, die je overigens zelf moet betalen, wordt ook genoemd in het voorlichtingspakket van de overheid zelf (er is ook toegezegd dat je kind dan gewoon als 'gevaccineerd' geregistreerd wordt bij de Entadministraties).quote:Belana - donderdag 29 april 2004 @ 08:38
Er schijnt nogal een toestand om de prikken te zijn geloof ik??
Ik heb me er niet zo in verdiept eigenlijk. DKTP krijgen ze bij de eerste prik toch? Dus die heeft Liam al gehad.
Ja zeg eens, je bent ook maar voor het eerst moeder. Je kunt toch niet alles weten. Ik maakte de fout in het begin dat hij elke 3 uur voeding kreeg. Dus de minuten dat ie aan de borst lag telde ik niet mee. En dat kind maar huilen en ik maar denken dat hij altijd last had van krampjes. Aldoende leer je hoor.quote:Op donderdag 29 april 2004 10:45 schreef beefcake het volgende:
[..]
Was ik ook van plan!
Dylan heeft trouwens een flesje gekregen net met 60 ml. Nu ligt ie heerlijk te slapen.Nu ik erover nadenk had ie gisteren minder zware luiers dan normaal. Hij krijgt dus niet genoeg voeding binnen. Wat stom zeg dat ik dan niet gelijk de link leg
![]()
wat een grote jongenquote:Op donderdag 29 april 2004 11:11 schreef coolbabe het volgende:
Tom heeft me geroepen
Er viel een speeltje uit de box, hij kijkt ernaar en zegt "muhmah" en kijkt dan mijn kant op
ik vind dat je hem wel even moet posten hoorquote:Op donderdag 29 april 2004 23:07 schreef bixister het volgende:
ik heb de handleiding eindelijk af: bijna 4 A4-tjes!![]()
![]()
('t is trouwens voor m'n schoonmoeder.)
o en hij gaat er niet 1 avond of dagje naar toe, maar meteen tot maandag avond! [afbeelding]
Mag ik ook? Ik weet niet of je het prettig vindt hem aan hem niet-ouder te laten lezen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 22:31 schreef bixister het volgende:
zeg die handleiding is wat te persoonlijk om hierneer te zetten maar wie 'm echt eens wil lezen: laat 't me weten op bixister@yahoo.com en ik mail hem je toe.
Oei, kan me inderdaad voorstellen dat dat pittig isquote:easy-going, het zijn zelfs 3 nachten!was echt vreselijk vond ik vanochtend om Piet weg te brengen. maar inmiddels voelt het wel prima hoor. alleen dat moment, en de aanloop ernaartoe, ik kon wel blijven janken. erg he. maar wel gezond om eens te doen volgens mij.
ja natuurlijk, maar ik weet je adres niet!quote:Op vrijdag 30 april 2004 22:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik ook?
Nee, ik had je nog niet gemaild, wilde je niet voor het blok zettenquote:Op vrijdag 30 april 2004 22:43 schreef bixister het volgende:
[..]
ja natuurlijk, maar ik weet je adres niet!
gezienquote:Op vrijdag 30 april 2004 22:52 schreef bixister het volgende:
dat scheelt denk ik inderdaad wel een slok op een borrel easy. je hebt trouwens mail, wie weet heb je er nog wat aan.![]()
sorry......te laatquote:(niet te hard lachen hoor)
quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:14 schreef easy-going het volgende:
sorry......te laat![]()
![]()
Je kan hem als groente ook bruinenbonen met appeltjes geven dan kan hij al wat aan de smaak wennen. Verder gewoon blijven proberen met de fruithapjes.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 07:12 schreef -Lies- het volgende:
Thomas eet nu 2 weken groente hapjes en dat gaat eigenljk hartstikke goed!
Vooral de worteltjes en de courgette zijn erg in trek.
Dus dacht ik gisteren, ik begin aan het fruit.
Hier wil hij dus niet van happen![]()
Ik dacht juist dat het andersom was, dat als je met fruit begint, ze geen groente meer willen.
Ik ga het fruithapje vandaag een beetje lauw/warm maken denk ik , misschien dat dat helpt.
Hij is natuurlijk alleen nog maar warm eten/drinken gewend.
Iemand nog tips?
dit is inderdaad precies wat er gebeurt. ik erger me dan weer aan haar onzekerheid en denk 'je hebt toch zelf 2 jongens grootgebracht?' maar slaag er tegelijkertijd niet goed in om er genoeg vertrouwen in te hebben om het maar op z'n beloop te laten. maar het zal ook een kwestie van tijd zijn. het nadeel is dat ze vrij ver weg woont, anders zou zo'n gewenningsproces ook veel geleidelijker (en sneller) kunnen verlopen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:31 schreef livelink het volgende:
Bixister, ik herken dit met mijn schoonmoeder. Het komt bij haar voor uit onzekerheid en ik vrees dat ik daar zelf medeschuldig aan ben. Ik probeer nu aan de ene kant zelf wat minder kritisch te zijn en aan de andere kant probeer ik mijn schoonmoeder aan te leren dat ze meer vanuit haar eigen ervaring en intuitie moet handelen, zodat ik niet meer uitgebreide handleidingen hoef te schrijven.
Het gaat nu wel beter, maar Katja is inmiddels dan ook al 2 jaar.
Het samenspel was bij ons gewoon niet goed. Door haar onzekerheid ging ik me meer zorgen maken en me er meer mee bemoeien, waardoor zij nog onzekerder werd.
Dat had ik ook, Jessai was iets van negen maanden en toen ging ik naar LOTR... ruim 3 uur in de bios, kon best wel genieten van de film (Aragorn zorgde voor voldoende afleidingquote:Op zaterdag 1 mei 2004 10:19 schreef beefcake het volgende:
Wij zijn gisteren voor het eerst zonder Dylan weg geweest! We zijn uit eten gweest met mijn schoonzus en zwager en hebben daarna film gekeken bij hun thuis. Dylan hebben we naar mijn ouders gebracht. Ik vond het achterlaten niet zo moeilijk, maar ik miste hem zo de hele tijd! En ik was zoooo blij toen we hem weer gingen ophalenDrie hele nachten zou ik nog echt niet kunnen hoor!
*helemaal mee eens is*quote:Op zaterdag 1 mei 2004 13:13 schreef -Lies- het volgende:
Tan, ik zie ook overeenkomsten hoor!
Ik zie hetzelfde mondje, kinnetje, neusje en dezelfde oogjes.
De vorm verder van het gezicht vind ik wel anders. En er zit verschil in de hoeveelheid haartjes natuurlijk![]()
Mijn kraamverzorgster deed het ook met alcohol en een steriel gaasje!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 17:25 schreef coolbabe het volgende:
Naveltje schoonmaken met alcohol?? Zou ik niet doen hoor. Alcohol wordt toch alleen gebruikt om dingen zoals de thermometer mee te ontsmetten?
Tom had ook een natte navel, die is toen een keer aangestipt op het cb en daarna ging het langzaam over.
Het schijnt dat kinderen vanaf een jaar of acht pas gevaren kunnen zien aankomen, begrijpen en voorkomen. Maar als je je er niet goed bij voelt, moet je het zeker niet doen!! Mijn oma was halverwege de tachtig toen ik werd geboren, had vijftig kleinkinderen en logeren was dus niet mogelijk. Ik had een hele goede band met mijn oma en ben er niet slechter van geworden dat ik er nooit heb gelogeerd. Al kan ik me dus voorstellen dat het voor een kind wel lekker is verwend te worden, maar dan moeten pa en ma maar een oogje toeknijpen bij teveel snoep als ze erbij zijnquote:Op zaterdag 1 mei 2004 23:44 schreef Dinus het volgende:
Ik schrik soms van de gemak waarmee m'n schoonouders met gevaar omgaan. Zo is zij met Esther aan het spelen, en even later komt ze zonder Esther de kamer weer in. Ik vraag meteen waar Esther is, zegt ze dat die in de keuken zit te kleuren. Jaja, schoonmaakmiddelen, messen, oven alles heerlijk makkelijk onder handbereik![]()
Een andere keer, Esther kon net lopen, vroeg ik of de deur naar de gang dicht mocht, omdat Esther anders de trap op zou lopen, zeggen zij dat ze dat niet zo snel doet.
Jaja, ik plukte haar een tel later van de 5e trede van de trap zonder leuning. En dan willen ze de kinderen zo graag eens te logeren hebben, van mij hoeft het nog even niet hoor.
quote:Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld en gevraagd of het mogelijk is dat Saskia het nieuwe vaccin krijgt. Zowel voor de huisarts als voor de apotheek (die gelijk gebeld werd) is dit het eerste verzoek en moet e.e.a. uitgezocht worden. (hoe 't zit met de cocktail enzo) en van de week weten we meer. (heb ondertussen zelf gevonden dat 't in een cocktail zit)
Op ouders online staan trouwens heel goede artikelen hierover. Met daarin ook hoe en wat als je dus 't nieuwe vaccin wilt. Ik ga dit zo uitprinten en even bij de huisarts langsbrengen.
De huisarts. DaKTP kost 60 a 70 euro. In ons geval betaald de verzekering mits de dokter het voorschrijft. Maar Saskia is dan ook (extreem duurquote:Op maandag 3 mei 2004 20:07 schreef Belana het volgende:
Nou, ik zou morgen dus moeten voor de 2e DKTP, maar ik ga afbellen en eerst eens bij de huisarts die nieuwe bestellen, want het zint me niet dit gedoe. Desnoods dan maar zelf betalen, hoewel dat idioot zou zijn natuurlijk, magoe. Ik vraag me alleen af wie dan die prik moet geven, is dat dan de huisarts of toch het cb?
In de bijsluiter van de DaKTP staat alleen dat 't niet kan als er bij eerdere vaccinaties tegen kinkhoest heftige bijwerkingen zijn geweest..quote:Op maandag 3 mei 2004 21:16 schreef Belana het volgende:
Swets en ET, ik ga morgen even de ha bellen. De mijne is over het algemeen goed op de hoogte, maar ik zal wel even horen. Ik kan nergens info vinden of de DKTP opgevolgd kan worden door DaKTP. Ik zal het wel vragen.
Iris![]()
wat ben je toch een lieffie!
Ik heb het cb gebeld en die waren helemaal niet verbaasd, die hadden zelfs zoiets van: goed hoor! Die andere prik is gewoon beter! Ik heb alleen ff een nieuwe afspraak gemaakt bij de arts. Niet dat dat zo nodig is, met Liam gaat alles prima, magoe....7 juni gaan we nu heen voor de normale controle (ik had vandaag natuurlijk wel heen gekund, maar was al helemaal op een lui dagje thuis ingesteld...quote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Belana, heb je al nieuws van de huisarts?
Miss_dynastie is nieuwsgierig!
Liam slaapt ook wat moeilijker in de laatste dagen, maar lekker even laten huilen en hij slaapt hoor. Wat dat betreft ben ik helemaal blij dat het geluid van de babyfoon het niet doet want dan zit je er ook niet zo bovenop (alleen de lichtjes doen het) Hij slaapt meestal na 5/10 minuten huilen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 08:51 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Joshua heeft ook al problemen met in slaap vallen de laatste paar dagen. Hij deed het goed voor een volle week en ineens slaat het weer om. Maar bij mij lijkt het wel of ie niet genoeg kan drinken momenteel.
CB was bij ons ook helemaal niet verbaast. IK neem ook aan dat er wel meer ouders vragen stellen bij het oude vaccinquote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:36 schreef Belana het volgende:
[..]
Ik heb het cb gebeld en die waren helemaal niet verbaasd, die hadden zelfs zoiets van: goed hoor! Die andere prik is gewoon beter! Ik heb alleen ff een nieuwe afspraak gemaakt bij de arts. Niet dat dat zo nodig is, met Liam gaat alles prima, magoe....7 juni gaan we nu heen voor de normale controle (ik had vandaag natuurlijk wel heen gekund, maar was al helemaal op een lui dagje thuis ingesteld...)
Huisarts gebeld....die is op vakantie natuurlijk....
apotheek gebeld.....die moet echt een recept van de huisarts hebben....
verangende arts gebeld.....het kan best een weekje uigesteld tot mijn iegen arts er weer is.
Dus komende maandag hang ik dan maar gelijk weer bij mijn huisarts aan de phone...die moet recept uitschrijven en hij gaat ook prikken dan.
En nu koffie....
Ja dat doe ik ook wel maar Joshua wordt echt hysterisch en gooit dan ook door alle spanning zijn voeding eruit. En dat moeten we niet hebben.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:38 schreef Belana het volgende:
[..]
Liam slaapt ook wat moeilijker in de laatste dagen, maar lekker even laten huilen en hij slaapt hoor. Wat dat betreft ben ik helemaal blij dat het geluid van de babyfoon het niet doet want dan zit je er ook niet zo bovenop (alleen de lichtjes doen het) Hij slaapt meestal na 5/10 minuten huilen.
Je bent liefquote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:39 schreef Belana het volgende:
Kijk, en dat is nou weer het belachelijk van deze situstie idd, er zijn dus ZAT mensen die het niet kunnen betalen om die prik te gaan bestellen. Dat vind ik zo schreinend! Iedereen (ieder kind) heeft toch verdorie recht op een goeie inenting. Ze hadden dit gewoon beter moeten regelen. ze weten natuurlijk al tijden dat de oude vaccinatie niet goed meer is!
Beefcake, ik hoop dat je je verzekering zover weet te krijgen meid!
Al sinds 2000 weten ze datquote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:39 schreef Belana het volgende:
Kijk, en dat is nou weer het belachelijk van deze situstie idd, er zijn dus ZAT mensen die het niet kunnen betalen om die prik te gaan bestellen. Dat vind ik zo schreinend! Iedereen (ieder kind) heeft toch verdorie recht op een goeie inenting. Ze hadden dit gewoon beter moeten regelen. ze weten natuurlijk al tijden dat de oude vaccinatie niet goed meer is!
Beefcake, ik hoop dat je je verzekering zover weet te krijgen meid!
Over huisartsen gesproken . . .quote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Belana, heb je al nieuws van de huisarts?
[me=miss_dynastie] is nieuwsgierig!
wat bedoel je thunderchild? Ik had Miss D al geantwoord hoor...quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:25 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Over huisartsen gesproken . . .![]()
Ik vind het ook leuk om te fotograferen, maar ik moet zeggen dat ik nu alles wel heb vastgelegdquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat hou jij je site goed bij Tan!! Heerlijk om zoveel verse fotootjes te zien!!
Ach welnee, gewoon doorgaanquote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:01 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik vind het ook leuk om te fotograferen, maar ik moet zeggen dat ik nu alles wel heb vastgelegdJunah in de wieg, Junah in de box, Junah op de weegschaal, Junah in bad, Junah buiten, Junah in de maxicosi enz
Het houdt een keer op
Dus er zullen uiteindelijk steeds minder foto's bij komen gok ik.
Ik denk dat thunderchild bedoelt of ik de huisarts al gebeld heb.. Maar das een ander topicquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:48 schreef Belana het volgende:
[..]
wat bedoel je thunderchild? Ik had Miss D al geantwoord hoor...
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk dat thunderchild bedoelt of ik de huisarts al gebeld heb.. Maar das een ander topic
Begin je toch gewoon weer opnieuw ?? Kan je later ermee kwartetten . . .quote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:01 schreef Tan het volgende:
Ik vind het ook leuk om te fotograferen, maar ik moet zeggen dat ik nu alles wel heb vastgelegdJunah in de wieg, Junah in de box, Junah op de weegschaal, Junah in bad, Junah buiten, Junah in de maxicosi enz
Het houdt een keer op
Dus er zullen uiteindelijk steeds minder foto's bij komen gok ik.
Dat is toch een verdraaid origineel idee om zoiets te maken. Laten plastificeren en kijk eens aan je hebt een kwartet spel wat niemand anders heeft.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:47 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Begin je toch gewoon weer opnieuw ?? Kan je later ermee kwartetten . . .
Ow wat fantastisch he! Mijn dag is altijd weer helemaal goed als ik zo'n lach krijg van mijn mannetje!quote:Op donderdag 6 mei 2004 20:50 schreef beefcake het volgende:
Dylan lachte vandaag zijn hele tandvlees blootHij lag in zijn bedje en zat me heel intens aan te kijken en opeens was daar een lach van oor tot oor! Daar wordt een mens wel heel blij van
![]()
De lengte valt wel mee idd. Ze heeft wel een klein hoofdje, maar dat heeft ze al vanaf het beginquote:Op donderdag 6 mei 2004 22:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Dan is het gewicht bijna het enige waar ik me zorgen om zou maken denk ik. De rest is nog wel aardig, of loopt ze erg achter met lengte en hoofdomtrek ?
Ik weet dat je op www.beebiesite.nl een gratis site kan aanmaken. Daarop kan je ook de groeicurve bijhouden (gewicht en lengte alleen).quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:14 schreef Grijs het volgende:
Weet iemand trouwens een manier om de groeicurve on-line bij te houden?
Mijn ex-overbuuf heeft het denk ik iets te druk om te bellen/ mailen, maar we hebben er toevallig een gesprek over gehad laatst. Zij probeert gewoon makkelijk te denken. Je hebt er nu eenmaal drie en maar twee handen, dus tja..... het flesje geeft ze gewoon met een handdoek eronder en zelf in de hand, zeg maar (weet niet hoe ik het uit kan leggen), verder gewoon af en toe laten brullen en dat gaat best.... als haar oudste een middagdutje doet, heeft ze tijd voor de meisjes en als het jochie uit bed komt, gaan ze samen iets drinken met een koekje bij de tv. En haar belangrijkste troef: vrienden en kennissen. Er zijn heel veel mensen die even op de meiskes willen passen, zodat ze zelf even weg kan, of mensen nemen haar oudste mee naar de kinderboerderij, dan heeft zij haar handen vrij voor de meisjes. Maar het is inderdaad behoorlijk schipperenquote:Op donderdag 6 mei 2004 00:39 schreef phileine het volgende:
Tot slot, mijn zus heeft het op het moment behoorlijk zwaar met haar dreumes en baby-tweeling. Ze zou dolgraag eens praten met iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten/zit, omdat ze zo onzeker is en zich enorm schuldig voelt dat ze de tweeling vaak moet laten huilen. Dus als je iemand kent die weleens met haar zou willen bellen, hoor ik het graag. Ze is echt een beetje aan het eind van haar latijn.
Gelukkigquote:Op donderdag 6 mei 2004 23:25 schreef coolbabe het volgende:
Tom was dit keer eens goed gegroeid. 190 Gram in 3 weken, terwijl hij waterpokken heeft gehad. De lijn is eindelijk weer afgevlakt dus hij is stabiel
Hij weegt nu 8060 gr bij een lengte van 72 cm
Waarchijnlijk een stomme vraag, maar is er ooit naar zijn hart gekeken ??quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:29 schreef Eska het volgende:
Nou, op dit moment weer even gerustgesteld. Al blijft het natuurlijk zoeken naar de oorzaak voor z'n slechte groei en de voortdurende hangerigheid.
Niet speciaal naar zijn hart, nee. Hoezo?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:55 schreef ThunderChild het volgende:
Waarchijnlijk een stomme vraag, maar is er ooit naar zijn hart gekeken ??
Ik zat aan iets te denken, maar de bobbeltjes trekken mij weer in twijfel . . .quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:07 schreef Eska het volgende:
Niet speciaal naar zijn hart, nee. Hoezo?
Ze beginnen aanvankelijk met vrij algemene onderzoeken, tot er uitslagen zijn die aanleiding geven tot meer gespecialiseerde onderzoeken.
Wegens een forse voedselallergie krijgt hij momenteel niets anders dan hypo-allergene flesvoeding. En dat drinkt hij prima.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 17:43 schreef ThunderChild het volgende:
Ik zat aan iets te denken, maar de bobbeltjes trekken mij weer in twijfel . . .
Hoe gaat het met eten en zweet hij veel ??
Niet echt "deskundig". Wel een paar artsen in de schoonfamilie zitten en een wederhelftje die ook ambities in die hoek had (en het waarschijnlijk met vlag en wimpel zou hebben gehaald).quote:Op vrijdag 7 mei 2004 20:05 schreef Eska het volgende:
Werkzaam in de medische hoek? Of anderszins deskundig?
't Is vast goed bedoeld van je, maar ik ga liever af op de bevindingen van kinderarts & co.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 20:16 schreef ThunderChild het volgende:
Niet echt "deskundig". Wel een paar artsen in de schoonfamilie zitten en een wederhelftje die ook ambities in die hoek had (en het waarschijnlijk met vlag en wimpel zou hebben gehaald).
Dat hoor je mij niet zeggen. Het deed gewoon me ff denken aan wat een neefje van me had, maar was ook niet veel bijzonders.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 20:26 schreef Eska het volgende:
't Is vast goed bedoeld van je, maar ik ga liever af op de bevindingen van kinderarts & co.
Dat doen ze nog niet overal, hier in Hoorn ook nog niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:39 schreef poemojn het volgende:
Coolbabe, doen ze bij jullie de gehoortest dan niet in de eerste of tweede week thuis, met zo'n nieuw apparaatje? Hier wordt 't dacht ik gelijk met het hielprikje gedaan.
Bedankt!quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:18 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik weet dat je op www.beebiesite.nl een gratis site kan aanmaken. Daarop kan je ook de groeicurve bijhouden (gewicht en lengte alleen).
Bron: Motieven om te stoppen met borstvoedingquote:Borstgevoede zuigelingen hebben een ander groeipatroon dan zuigelingen die kunstvoeding krijgen.
Een in de literatuur bekend fenomeen is dat borstgevoede zuigelingen in het eerste halfjaar van leven zwaarder zijn dan anders gevoede zuigelingen en in het tweede halfjaar lichter. Of ouders en professionals dit ook weten is zeer de vraag. Mogelijk is dit afwijkende groeipatroon een belangrijk motief om kunstvoeding te introduceren, gegeven het belang van motieven die worden benoemd als ‘te weinig melk’.
erg hequote:Op zondag 9 mei 2004 15:57 schreef beefcake het volgende:
Zo hee moussy Cas heeft wel een inhaalslag gemaakt he?
Ik zeg maar: "the sky is the limit". Nog ff en hij steekt 2 koppen boven je uit . . .quote:
Nou, zeker!quote:Op zondag 9 mei 2004 15:57 schreef beefcake het volgende:
Zo hee moussy Cas heeft wel een inhaalslag gemaakt he?
Dat worden er dus drie. Wat zullen jullie toch last in jullie nekken krijgen . . .quote:Op zondag 9 mei 2004 16:42 schreef moussy het volgende:
Dat hij boven mij uit zal komen is bijná een feit, ik ben maar 1.54
Maf idee hè, maar ik ben gewend om tegen mensen op te kijken, Peet is 1.96quote:Op zondag 9 mei 2004 17:07 schreef Belana het volgende:
Wow, jij bent zelf echt een kleintje idd Moussy! Ik steek dus gewoon 22 cm boven je uit, maf idee! Ik denk wel dat cas boven je uit gaat steken ja! Hoe lang is je man?
quote:Op zondag 9 mei 2004 18:38 schreef moussy het volgende:
[..]
Maf idee hè, maar ik ben gewend om tegen mensen op te kijken, Peet is 1.96Als hij zijn arm strekt, ren ik er met gemak onder door
Simpele oplossing: gewoon vastbinden aan de tafelpoot. Werkt gegarandeerdquote:Op zondag 9 mei 2004 20:01 schreef coolbabe het volgende:
Tom begint een beetje een monster te worden tijdens het aan- en uitkleden. Kan niet stil liggen en zodra je hem neerlegt draait hij zich meteen op zijn buik. Zojuist zat hij met zijn voet in de waskom die gevuld met water klaar stond om hem te wassen. De plant kwam bijna uit het raamkozijn (we wassen hem op de eettafel) en tandenpoetsen moesten we met z`n tweeen doen zodat ik ondertussen zijn droge tenen in kon smeren zonder dat hij de tube zalf uit mijn handen zou trekken. *veegt zweet van voorhoofd*
Ik zie het helemaal voor me!quote:Op maandag 10 mei 2004 09:56 schreef phileine het volgende:
Ze zit nu trouwens al een kwartier te proberen om haar slaapzak weer aan te trekken. Niet dat het lukt, maar ze doet erg haar best.
Weet je dat ik jouw toetsenbord soms gewoon wil afplakken met ducktape zodat je eens je mond houdtquote:Op zondag 9 mei 2004 23:01 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Simpele oplossing: gewoon vastbinden aan de tafelpoot. Werkt gegarandeerd![]()
Heel herkenbaar, hij wil die hele tafel overkruipen. Met een fles Zwitsal in zijn hand red ik het soms net om zijn billen in te smeren en die luier om te plakken. Meestal draait hij zich om.......net voordat dat laatste plakkertje vast zitquote:Op maandag 10 mei 2004 09:56 schreef phileine het volgende:
isa probeert gewoon doodleuk van de aankleedtafel af te kruipen tijdens het aankleden. Gaat staan, zitten, kruipen, rollen, om gek van te worden. Inmiddels ben ik al lang blij als ze lang genoeg ligt om haar billen schoon te maken en de luier om te doen. Voor de rest neem ik haar op schoot, dan kan ik haar wat makkelijker in bedwang houden terwijl ik de kleertjes aan worstel.
quote:Op zondag 9 mei 2004 23:11 schreef coolbabe het volgende:
dat zouden ze met jou moeten doen![]()
Beetje gevoel voor humor hebben, dames. Alsof ik serieus zou voorstellen om de 4 uiteindjes aan 4 tafelpoten zou vastbinden . . .quote:Op maandag 10 mei 2004 10:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Weet je dat ik jouw toetsenbord soms gewoon wil afplakken met ducktape zodat je eens je mond houdt
ow, is dit humorquote:Op maandag 10 mei 2004 14:11 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
[..]
Beetje gevoel voor humor hebben, dames. Alsof ik serieus zou voorstellen om de 4 uiteindjes aan 4 tafelpoten zou vastbinden . . .![]()
ach als zij zo op haar eigen lijntje blijft en nummer 2 zou meer het gemiddelde volgen zou het nog kunnen zijn dat we straks een 'tweeling' in maat en grote hebben en uiteindelijk nummer 2 groter is dan nummer 1quote:Op maandag 10 mei 2004 15:38 schreef easy-going het volgende:
Oe, Knorretje. met zo'n grafiekje kan je inderdaad wel zien dat ze aan de kleine kant is. Gelukkig is het wel in evenwicht, zoals beefcake al zei![]()
Heb je al naar zijn tandjesoverzicht gekekenquote:Op maandag 10 mei 2004 15:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Een ding dat ik alweer van al die grafiekjes geleerd heb: de gemiddelde mens bestaat niet, Sven is de uitzondering die de regel bevestigt.
quote:Op maandag 10 mei 2004 16:14 schreef Knorretje het volgende:
E.T en als jeroen de fles nou probeerd te geven ? en jijzelf boven gaat FOK!ken ? Geen mama in de buurt bij saskia, geen borst in de buurt alleen maar honger, papa en een fles. Zou ze het dan ook niet proberen ?? (al zal dat ook wel weer zwaar vallen, want die kleintjes kunnen zo hartverscheurend eigenwijs zijn en huilen)
Niet iedereen zit te wachten op jouw zogenaamd "leuke" opmerkingenquote:Op maandag 10 mei 2004 14:11 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
[..]
Beetje gevoel voor humor hebben, dames. Alsof ik serieus zou voorstellen om de 4 uiteindjes aan 4 tafelpoten zou vastbinden . . .![]()
yepquote:Op maandag 10 mei 2004 17:00 schreef coolbabe het volgende:
Heb je de speen al een uurtje bij je gedragen in je bh? Dat wil nog wel eens helpen omdat jouw geur er dan aan zit.
Dit heb ik geprobeerd, hij blijft drinken en blijft boos als ik hem eraf haal en hij blijft huilenquote:Op maandag 10 mei 2004 19:59 schreef E.T. het volgende:
Beefcake, als Dylan nog honger heeft na de borst kun je in principe gewoon het beste de andere borst aanbieden (als je tenminste naar volledig bv wilt). En op deze manier soms wel drie of vier 'borsten' geven. Dan wordt je productie goed gestimuleerd. Als je nu na de borst nog een flesje geeft krijgen je borsten geen seintje dat er meer moet komen.
Wat dat betreft moet je jezelf en Dylan ook niet gaan lopen frustreren vind ik hoor.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:08 schreef beefcake het volgende:
[..]
Dit heb ik geprobeerd, hij blijft drinken en blijft boos als ik hem eraf haal en hij blijft huilenDaar word ik ook een beetje gefrustreerd van, omdat ik het voor hem zielig vind.
jawel, sven!quote:Op maandag 10 mei 2004 21:13 schreef Karin het volgende:
geen kind is gemiddeld.
Rond de 6 maanden zijn de darmpjes 'uitgerijpt' en kunnen ze fruit en/of groente verteren.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:37 schreef Belana het volgende:
Nog een vraagje: met welke leefijd ga je een kindje andere dingen erbij geven naast de fles?
De adviezen hierover verschillen: de een doet het vanaf 4 maanden, er zijn er ook die wachten tot 6 maanden. Dat schijnt weer met kans op allergieën te maken te hebben enzo. Wij zijn met Sven begonnen met 4 maanden. Hij kreeg toen een paar hapjes van een fruithapje. Ook daarover verschillen de adviezen weer. De een zegt dat je beter kan beginnen met een groentehapje, de ander weer met een fruithapje.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:37 schreef Belana het volgende:
Nog een vraagje: met welke leefijd ga je een kindje andere dingen erbij geven naast de fles?
Dit zou ik zelf nooit doen denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zo wanhopig zou zijn om mijn kind uit te hongerenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Er is nog een tip welke we niet geprobeerd hebben... en die staat bekend als 'de uithonger methode'. En ja de naam zegt precies wat er bedoelt wordtGeen fles geen eten... dat idee.
Ik ga er ook eigenlijk wel vanuit dat dat inderdaad lukt. Die meiden hebben wel vaker met dat bijltje gehakt. Is ook mede de reden dat ik 't niet al te erg ga pushen, maar toch gewoon de borst geef als ze overstuur dreigt te raken of als 't gewoon echt over is. (en 't scheelt dat ik 't kdv goed kan bereiken tussendoor als 't echt nodig is.. die wetenschap heeft me al een hoop rust gebracht)quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:41 schreef Leah het volgende:
Ik heb in al die jaren KDV nog nooit meegemaakt dat we uiteindelijk een kindje niet aan het drinken uit de fles kregen, dus het zal ze best lukken ET! Al ben ik ooit wel eens zo ver gegaan om een kindje tegen mijn blote huid aan te leggen, en dat bleek de truc te zijn. Uiteraard in overleg met de ouders.
Het komt zeker goed!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:19 schreef E.T. het volgende:
't gaat allemaal wel goed komen hoor![]()
en beefcake, wees niet bang, we gaan Saskia echt niet uithongeren hoorIk geloof ook nooit dat ik dat zou kunnen..
En dan kan ik ook een keer iets doen waarbij Saskia meenemen niet echt handig is. (winkelen ofzoquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:58 schreef Belana het volgende:
Way to go Saskia!!
Wat een opluchting ET! Kan je je kolftijd ten minste ook gewoon gebruiken om te kolven!
quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:22 schreef coolbabe het volgende:
Tom is vandaag zijn wipstoel ontgroeid. Hij gooide iets buitenboord en dook daar achteraan. De zitting kwam omhoog zodat hij met zijn bovenlijf op de grond lag en zijn kont nog vastzat in de zitting. Toen ik hem weer rechtzette klapte de rugleuning totaal naar achteren omdat die gladiool aan de knoppen om dat vast te zetten, had zitten draaien![]()
OW!quote:Op woensdag 12 mei 2004 21:16 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Joshua weegt 6814 gram en is 64 cm lang.
Saskia heeft van week 2 tot 5 ook zeer regelmatig de fles gehad zonder problemenquote:Op woensdag 12 mei 2004 21:16 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ja dan is het toch echt tijd om die wipstoel aan de wilgen te hangen Coolbabe![]()
Wat een problemen zeg om Saskia de fles te geven. Ik geloof ook zeker niet dat Joshua er problemen mee gaat krijgen. Hij heeft afgelopen Februari nog noodgedwongen de fles gehad. Maar dat was geen enkel probleem. En eigenlijk van week 2 tot 7 regelmatig aan de fles. Maar goed ET nou zal het vast wel gelukt zijn. Als ze eenmaal doorhebben hoe het werkt dan komt het zeker goed.
Joshua weegt 6814 gram en is 64 cm lang. Ben vandaag met hem naar het cb geweest. En ik heb een afspraak binnen voor volgende week zijn laatste prikje voorlopig. Bleh kijk daar dus helemaal niet naar uit![]()
Oepsquote:Op woensdag 12 mei 2004 22:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
Saskia heeft van week 2 tot 5 ook zeer regelmatig de fles gehad zonder problemen
(het ge-emmer begon toen we na week 6 een week of 2,5 geen fles hadden gegeven en dat toen juist wel weer wilden...)
Ach, Liam is op een gegeven moment ook in een maand tijd 10 cm gegroeidquote:Op woensdag 12 mei 2004 22:26 schreef E.T. het volgende:
Wat een lichtgewichtje heb ik dan, Belana
Saskia was ruim een week geleden 56 cm en 4640 gram.. en ze is maar vier weken jonger dan Liam. Ik zie haar echt geen twee kilo en 10 cm in een maand bijkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |