gelukkigquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:02 schreef kLowJow het volgende:
Goed topic [afbeelding]
My 2 cents...
Van trekken word je doof noch blind..
http://www.med.umich.edu/1libr/yourchild/masturb.htm
quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:12 schreef Meierij het volgende:
Je kan ook gewoon "Encyclopedie van misvatingen" kopen
Schrijver: Hans van Maanen
Uitgever: Boom
ISBN: 90 5352 834 2
(weet niet of dit onder spam/reclame maken valt, maar deze informatie leek me wel nuttig bij dit topic)
En hoe kwam dat idee erin? Als dat erbij kan.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:31 schreef portier het volgende:
Olifanten zijn niet bang voor muizen
Sterker nog, in dierentuinen leven ze vaak samen. De muizen eten de zaadjes op die tussen het stro liggen.
Ohja, daar heb ik ook eens van gehoord ja.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:33 schreef portier het volgende:
Struisvogels steken hun kop niet in het zand
In een acht jaar durende studie waarbij 200.000 struisvogels geobserveerd werden werd geen enkele melding gedaan van een struisvogel die dat deed, of een poging deed tot.
Je moet het goed vertalen, met Survival of the fittest wordt bedoeld: Overleven dan de meest aangepaste, het is gewoon verouderde taal, maar het is wel de eigenlijke term, in morderne taal zou het idd 'survival of the best addapted' zijn, dus met Survival of the fittest is dus niks mis!quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:54 schreef Ype het volgende:
Survival of the fittest.
Een nutteloze term. De term is gebruikt door een opvolger van Darwin om diens ideeën te populariseren. De term impliceert dat sterkere individuen beter zijn dan zwakkere. Darwin was helemaal niet blij met de uitspraak omdat er een moreel bezwaar achter hing; mensen konden dergelijke term gebruiken om te impliceren dat zwakkeren niet geholpen hoefden te worden bijvoorbeeld. Hij bleek dus gelijk te hebben.
De eigenlijke term voor zijn theorie in deze zin was dan ook 'survival of the best addapted'. Dit impliceert enkel dat een soort die overleeft het best aangepast was aan de omgeving, zonder enige vorm van extra gezondheid, fysieke kracht, of geestelijk vermogen (bijvoorbeeld: iemand met een bepaalde genetische afwijking zou hier juist bij een bepaald soort omstandigheid erg veel voordeel aan kunnen hebben, terwijl het diegene in de huidige maatschappij alleen maar nadeel oplevert).
Het ging om de betekennis die ermee geassocieerd wordt. Dus door de leek.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:50 schreef alsem het volgende:
[..]
Je moet het goed vertalen, met Survival of the fittest wordt bedoeld: Overleven dan de meest aangepaste, het is gewoon verouderde taal, maar het is wel de eigenlijke term, in morderne taal zou het idd 'survival of the best addapted' zijn, dus met Survival of the fittest is dus niks mis!
Ja, dat is die nummer twee ook in mijn OP.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:53 schreef Etcetera het volgende:
Lezen bij weinig licht is niet slecht
Lezen met weinig licht is niet slecht of schadelijk voor je ogen, ze worden er hoogstens moe van.
mijn vader weigert dit pertinent te geloven trouwens![]()
Klopt, ze lopen weg van het lawaai.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:48 schreef DzjieDub het volgende:
...en over struiskippen gesproken, blijkbaar klopt dat verhaal van pinguins die overvliegende vliegtuigen volgden en dan het evenwicht verloren ook al niet...
Beeldscherm en boek lezen in de schemering zijn bij mij 2 verschillende dingen :p (want van een beeldscherm straalt licht af, dat is een lichtbron op zichquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:56 schreef Ype het volgende:
[..]
Ja, dat is die nummer twee ook in mijn OP.
Nu ik jouw post erbij had, bedacht ik me opeens dat het algemeen 'je ogen niet in moeten spannen in het donker' is volgens mij.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Beeldscherm en boek lezen in de schemering zijn bij mij 2 verschillende dingen :p (want van een beeldscherm straalt licht af, dat is een lichtbron op zich)
M'n vader vindt beide dingen trouwens slecht
Maar was er niet zoiets van Baileys en 7-up en schiften in je maag ofzo?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef sizzler het volgende:
Als je eerst baileys drinkt en daarna cola ontploft je maag
Onzin. Zelf al tig keer bewezen dat je best baileys met cola kan drinken. En bacardi en passoa en safari erbij.
En hoe zit het met pina colada/7-up?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef sizzler het volgende:
Onzin. Zelf al tig keer bewezen dat je best baileys met cola kan drinken. En bacardi en passoa en safari erbij.
Iedere variant daarop is klinklare onzin.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:05 schreef Ype het volgende:
[..]
Maar was er niet zoiets van Baileys en 7-up en schiften in je maag ofzo?
Maar van 7-up is dus wel waar?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Iedere variant daarop is klinklare onzin.
Maar da's wel waar... of heb je ooit een knijn gezien met een brilletje opquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef sizzler het volgende:
Van worteltjes eten krijg je goede ogen.
Ik weet wel dat het verhaal uit WOII stamt maar ik kan niet meer terugvinden hoe dat verhaal precies tot stand is gekomen. Ik weet wel dat de Britten een radar gebruikte, maar hoe die worteltjes er bij kwamen.... geen idee.
Maar zeg eens, hoeveel konijnen zonder brilletje heb jij gezien die een wortel aan het eten waren? En je eigen konijn telt niet mee, dat is het enige wat je hem voorschotelt.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:16 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Maar da's wel waar... of heb je ooit een knijn gezien met een brilletje op![]()
In wortelen zitten wel echter enkele stoffen (caroteen onder andere, dacht ik) die goed zijn voor nachtzicht. Als je een boel wortelen eet zul je korte tijd later echt beter kunnen ziet in het donker.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef sizzler het volgende:
Daar ben ik het wel mee eensquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef Ype het volgende:
[..]
Nu ik jouw post erbij had, bedacht ik me opeens dat het algemeen 'je ogen niet in moeten spannen in het donker' is volgens mij.
Maar de volgende klopt dan weer wel:quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:16 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Maar da's wel waar... of heb je ooit een knijn gezien met een brilletje op![]()
Nope. Probeer maar. (in een glas)quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef Ype het volgende:
[..]
Maar van 7-up is dus wel waar?
Precies, pukkels krijg je door je hormoonspiegel.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens
Mooie tussenweg
Van chocolade krijg je pukkels
Bullshit. Van vet zou je het ook krijgen, ook bullshit.
Wie dat de wereld in heeft geholpen
Okay.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nope. Probeer maar. (in een glas)
Het ziet er misschien ranzig uit omdat de baileys wel gaat brokkelen ofzo maar je kan het zonder risico drinken.
Bron: http://www.timesonline.co.uk/article/0,,8126-1089929,00.htmlquote:The popular notion that for every cup of coffee, tea or other caffeinated drink you consume you need to drink a cup of water to replace the loss of fluid it triggers is, they say, nonsense.
Fluid, it seems, is fluid and, as far as caffeinated drinks are concerned, the new US guidelines say loud and clear that this includes coffee and tea. Any slight diuretic effects of caffeine in these drinks is apparently transient, and the more regularly you drink it, the more the body is able to hold on to the water it provides anyway.
http://www.crocodilehunte(...)eve_terri/index.htmlquote:1. Are you still alive?
Ha ha! I've been killed by crocodiles, venomous snakes, spiders. I've even had a beetle crawl in my ear and kill me once. Nah! I'm here to tell you Steve Irwin lives!
Ah, ik vroeg me al af of dat waar was.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:50 schreef sizzler het volgende:
Steve Irwin (The Crocodile Hunter van DiscoveryChannel) is doodgebeten door een krokodil!
Zoals hij zelf zegt in de FAQ:
[..]
http://www.crocodilehunte(...)l
het kan keihard worden in je maag.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef sizzler het volgende:
Oh.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:57 schreef Wezzl het volgende:
Van je vingers "knakken" krijg je reuma
Dit blijkt dus ook niet waar te zijn.
Wel is het zo dat na een stroomstoring een lichte stijging in het aantal geboortes te zien is. (9 maanden later dan hequote:Op dinsdag 27 april 2004 21:42 schreef portier het volgende:
Er was geen babyboom na de stroomstoring in New York.
Veel mensen kennen dat verhaal, er was een stroomstoring van 10 uur en 9 maanden later zou er een babyboom geweest zijn. Er waren welliswaar meer geboortes dan de maanden daarvoor, maar het was een natuurlijke fluctuatie in het aantal geboortes. Het aantal geboortes week niet af van het aantal geboortes in die periode in de 5 jaar daarvoor. Een typisch gevalletje van een gebeurtenis waar een datum bij gezocht wordt om het een aparte verklaring te geven.
Nee maar het 'vet' in je vingers (ben de naam kwijt) om je gewrichten soepel te houden verdwijnt, en je gewrichten worden er "stroef" van, dus goed is andersquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:57 schreef Wezzl het volgende:
Van je vingers "knakken" krijg je reuma
Dit blijkt dus ook niet waar te zijn.
Ik denk toch dat de meeste mensen tijdens een stroomstoring niet opeens onveilig gaan vrijen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wel is het zo dat na een stroomstoring een lichte stijging in het aantal geboortes te zien is. (9 maanden later dan he)
kraakbeen?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee maar het 'vet' in je vingers (ben de naam kwijt) om je gewrichten soepel te houden verdwijnt, en je gewrichten worden er "stroef" van, dus goed is anders
kraakbeen zit toch alleen in je knie (meniscus)?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:59 schreef Wezzl het volgende:
[..]
kraakbeen?
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht tussen ieder gewricht.quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
kraakbeen zit toch alleen in je knie (meniscus)?
Welnee, kraakbeen zit in enorm veel plaatsen in je lichaam.quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
kraakbeen zit toch alleen in je knie (meniscus)?
het aantal mensen dat seks heeft is groter, dus ook het aantal dat het onveilig doetquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:59 schreef Ype het volgende:
[..]
Ik denk toch dat de meeste mensen tijdens een stroomstoring niet opeens onveilig gaan vrijen.
dan zou dat het wel es kunnen zijn, dat dat iets verdwijnt...quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:01 schreef Ype het volgende:
[..]
Welnee, kraakbeen zit in enorm veel plaatsen in je lichaam.
Melk heeft wel heel veel goede stoffen hoor, maar zoals bij elke stof op aarde geldt ook voor melk, niet teveel.quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
melk is gezond
schijnt ook niet waar te zijn...
zijn ook al meerdere fok topics over geweest met veel voors-en-tegens...
Klopt! Het schudden van iemands hand die verkouden is, is besmettelijkerquote:Op dinsdag 27 april 2004 22:08 schreef Meierij het volgende:
Niet zoenen tijdens verkoudheid
Is onderzoek naar gedaan waarbij een verkouden persoon 16 niet-verkouden proefpersonen anderhalve minuut vol op de mond mocht zoenen. Slechts 1 van de proefpersonen werdt verkouden.
Goed om te weten, aangezien ik ongeveer het hele jaar door verkouden benquote:Op dinsdag 27 april 2004 22:08 schreef Meierij het volgende:
Niet zoenen tijdens verkoudheid
Is onderzoek naar gedaan waarbij een verkouden persoon 16 niet-verkouden proefpersonen anderhalve minuut vol op de mond mocht zoenen. Slechts 1 van de proefpersonen werdt verkouden.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef sizzler het volgende:
Ik weet wel dat het verhaal uit WOII stamt maar ik kan niet meer terugvinden hoe dat verhaal precies tot stand is gekomen. Ik weet wel dat de Britten een radar gebruikte, maar hoe die worteltjes er bij kwamen.... geen idee.
als ik zeg dat ik het heel leuk vind (verbaal) maar dr een hele moeilijke kop bij trek.... (nonverbaal)quote:Op woensdag 28 april 2004 21:22 schreef Modafinil het volgende:
dat van de communicatie tussen mensen ca. 30% verbaal en 70% non-verbaal is...
*weer zo'n foute Amerikaanse formulering waarin alles in procenten moet uitgedrukt zijn, terwijl ik nou nog nooit gehoord heb hoe je gezichtsuitdrukkingen, intonaties en gebaren en ook nog eens woorden bij elkaar kan optellen... welke eenheid van communicatie is er dan die hier aan ten grondslag ligt?
*als het er dan toch om ging om mensen duidelijk te maken dat non-verbale communicatie veel belangrijker is dan verbale, zeg dat dan zo, maar ga geen getallen gebruiken als het nergens op slaat
*verbale en non-verbale communicatie worden hoofdzakelijk gebruikt op andere vlakken: verbaal voor informatie en non-verbaal voor emoties, zaken op het betrekkingsniveau in het contact
... of is hier iemand die percentages wel recht kan praten?
Misschien niet direct, maar als ik chocolade eet of drink dan krijg ik meestal 1 grote puistquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens
Mooie tussenweg
Van chocolade krijg je pukkels
Bullshit. Van vet zou je het ook krijgen, ook bullshit.
Wie dat de wereld in heeft geholpen
Ik eet bergen chocolade, en pukkels krijg ik er niet van. Sommigen wel, anderen niet, maar door de cacao komt het niet, dat weiger ik te geloven.quote:Op donderdag 29 april 2004 10:21 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Misschien niet direct, maar als ik chocolade eet of drink dan krijg ik meestal 1 grote puist![]()
Chocolade is nog wel zo lekkermaarja eet he tmaar niet ondanks wat jij en iedereen met jou zegt.
Tuurlijk wel, al die mannen denken van nou pak ik er is zonder condoom, ze slikt toch de pilquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:59 schreef Ype het volgende:
[..]
Ik denk toch dat de meeste mensen tijdens een stroomstoring niet opeens onveilig gaan vrijen.
Kan ook nog aan mn puberteid liggen hequote:Op donderdag 29 april 2004 10:23 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik eet bergen chocolade, en pukkels krijg ik er niet van. Sommigen wel, anderen niet, maar door de cacao komt het niet, dat weiger ik te geloven.
Ze slikt toch de pil....quote:Op donderdag 29 april 2004 10:23 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, al die mannen denken van nou pak ik er is zonder condoom, ze slikt toch de pil![]()
Gooi dan maar eens tonic en baileys bij elkaar....quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Volgens mijn voormalig scheikunde-docent anders niet.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Je wordt er geestelijk afhankelijk van. Dus, is het net als nicotine, verslavend.quote:Op donderdag 29 april 2004 01:37 schreef EgoTrippin het volgende:
Wiet is lichamelijk verslavend
Tot niet zo lang geleden werd gedacht dat dit wel zo was. Er is gebleken dat mensen die aangaven verslaafd te zijn aan wiet, eigenlijk verslaafd waren aan de nicotine in de joint. Het merendeel van deze personen rookte verder niet, dus de enige nicotine die ze binnenkregen was via de joint, waardoor ze dachten verslaafd aan de wiet te zijn.
is het ook. En je zal er echt niet gelijk dood van neer ploffen, maar et wordt gewoon keihard in je maag.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:12 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Volgens mijn voormalig scheikunde-docent anders niet.
Ik weet niet welke combinatie hij noemde (niet die van 7-up of cola in ieder geval), maar het was wel iets met baileys![]()
Dat van die thee kan sowieso niet kloppen. thee met melk is eigenlijk het enige wat ik drinkquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:43 schreef Modafinil het volgende:
Het drinken van koffie, thee en cola zou niet meetellen om in je dagelijke vocht-behoefte te voorzien
Maar...
[..]
Bron: http://www.timesonline.co(...)l
Dat is inderdaad wat die docent ook zei ja, dat het hard wordt in je maagquote:Op donderdag 29 april 2004 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
is het ook. En je zal er echt niet gelijk dood van neer ploffen, maar et wordt gewoon keihard in je maag.
Dat is bij alcoholische drank ook zo, alleen daarbij droog je ook uit door osmose.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:22 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Dat van die thee kan sowieso niet kloppen. thee met melk is eigenlijk het enige wat ik drink
Maar het zou ook onlogisch zijn, omdat het grootste gedeelte uit water bestaat
Is gelul. Gewoon gelul.quote:is het ook. En je zal er echt niet gelijk dood van neer ploffen, maar et wordt gewoon keihard in je maag.
omdat dat met die baileys deels wel waar is.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:27 schreef Rio het volgende:
[..]
Ennuh, LeeHarveyOswald, waarom zit jij bij alle punten tegengas te geven? Kap daar eens mee of onderbouw het.
Lezen is ook een kunstquote:Op donderdag 29 april 2004 11:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je wordt er geestelijk afhankelijk van. Dus, is het net als nicotine, verslavend.
Volgens mij komt dat omdat ze zelf al de echo nadoen, zo vanquote:Op donderdag 29 april 2004 11:27 schreef Rio het volgende:
Ontopic: Het gekwaak van eenden brengt geen echo voort
Onzin. Kwaken is geluid maken. Geluid echoot.
ik meen vitamine a wat nodig is om bij nacht te kunnen kijken, maar voor bij gewoon daglicht niets uitmaakt..quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef sizzler het volgende:
net als een embyro of hersenbloeding. ziet er ook ranzig uit, maar is prima weg te drinkenquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nope. Probeer maar. (in een glas)
Het ziet er misschien ranzig uit omdat de baileys wel gaat brokkelen ofzo maar je kan het zonder risico drinken.
quote:Op donderdag 29 april 2004 11:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
net als een embyro of hersenbloeding. ziet er ook ranzig uit, maar is prima weg te drinken
+quote:Op donderdag 29 april 2004 11:40 schreef Rio het volgende:
Jij je zin;
Vraag: 14 Oktober 2003
opmerking: Dat Baileys-verhaal is wel waar. 'k geloof bij t drinken van Bitter Lemmon en tonic. In de kroeg zijn ze verplicht dat te melden en daar op te letten..
Antwoord:
Je code was:
Beste vraagsteller,
Halverwege de jaren tachtig onstond het gerucht dat Baileys en tonic in de maag een massieve klont vormt, die tot een dodelijke darmverstopping leidt.
Om het verhaal kracht bij te zetten, werd vaak gedemonstreerd dat Baileys met tonic gaat klonteren. Nu is Baileys een likeur die room bevat. Net als melk, gaat room schiften als er een zwak zuur aan toe wordt gevoegd. Melk bevat namelijk caseïne, ook wel kaasstof, dat bij toevoeging van een zuur uitvlokt. En net als alle koolzuurhoudende dranken, is tonic zwak zuur.
Als je die twee dranken bij elkaar kiepert ziet het er dus niet zo lekker uit, maar dat is iets anders dan dat het gevaarlijk is. En zoals Martin in een eerdere vraag al vermeldde ligt Baileys wel zwaar op de maag (omdat het room bevat), maar ook dat is iets anders dan dat het gevaarlijk is.
Een citaat van een website van de TU Delft:
Het gerucht is echter uiterst hardnekkig, en Baileys-importeur Sovedi wordt er een beetje moedeloos van. "Dergelijke verhalen zijn vooral in trek in studentenkringen", weet M. Pey van Sovedi. Eind vorig jaar heeft het bedrijf daarom een massapsycholoog in de hand genomen die de zaak tot de bodem heeft uitgezocht. "Uit het onderzoek blijkt dat tweederde van de studenten het gerucht kent. Eenderde gelooft het ook nog."
http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/29/38/aap.html
Bij deze vraag is verder gebruik gemaakt van informatie van www.alcoholinfo.nl.
Groeten,
Jitske
Bron: http://www.drugsinfoteam.(...)5
= hetzelfde.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
is het ook. En je zal er echt niet gelijk dood van neer ploffen, maar et wordt gewoon keihard in je maag.
eh.. ik bedoel natuurlijk de cocktails, geen feitelijke situaties... het heet zo omdat het er zo uitzietquote:Op donderdag 29 april 2004 11:56 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
daar gaat mn eetlust
![]()
Onderbouwing?quote:het kan keihard worden in je maag
Degene die dat bericht postte waarop jij reageerde heeft het in zijn post allemaal uitgelegd, en nog ga jij er tegenin? Waarom?quote:Wel is het zo dat na een stroomstoring een lichte stijging in het aantal geboortes te zien is. (9 maanden later dan he
Het ging om het knakken. Of het goed voor je gewrichten is, is ene heel ander verhaal. Nutteloze opmerking dus.quote:Nee maar het 'vet' in je vingers (ben de naam kwijt) om je gewrichten soepel te houden verdwijnt, en je gewrichten worden er "stroef" van, dus goed is anders
Waaruit blijkt dat je zomaar wat aan het blaten bentquote:kraakbeen zit toch alleen in je knie (meniscus)?
Klopt, maar wat doet het er toe?quote:het aantal mensen dat seks heeft is groter, dus ook het aantal dat het onveilig doet
Dat zou niet kunnen, dat gebeurd echt hoor. Jaja, de natuur is soms wonderlijk.quote:dan zou dat het wel es kunnen zijn, dat dat iets verdwijnt...
Als jij dat doet, dan bewijs je daarmee.....???quote:als ik zeg dat ik het heel leuk vind (verbaal) maar dr een hele moeilijke kop bij trek.... (nonverbaal)
Waarmee je weer je onwetendheid tentoospreid; Geestelijke en Lichamelijke verslaving zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Je wordt er geestelijk afhankelijk van. Dus, is het net als nicotine, verslavend.
Is inmiddels duidelijk dacht ikquote:is het ook. En je zal er echt niet gelijk dood van neer ploffen, maar et wordt gewoon keihard in je maag.
Ik zie alleen maar dat het gaat schiften, niet dat het keihard wordt. Kun je dat anders even aanwijzen. Of nog beter: kun je misschien weggaan?quote:Het wordt wel hard, maar je gaat er niet dood aan oid
quote:Op donderdag 29 april 2004 12:03 schreef Rio het volgende:
[..]
Onderbouwing?
jou stukje tekst??? het gaat schiften, vormt harde klontjes..
[..]
Degene die dat bericht postte waarop jij reageerde heeft het in zijn post allemaal uitgelegd, en nog ga jij er tegenin? Waarom?
[..]
omdat et gewoon zo is. Die enorme geboorte golven zijn niet waar, maar lichte stijgingen zijn wel waar.
Het ging om het knakken. Of het goed voor je gewrichten is, is ene heel ander verhaal. Nutteloze opmerking dus.
[..]
Waaruit blijkt dat je zomaar wat aan het blaten bent
[..]
Klopt, maar wat doet het er toe?
Dat er dus meer geboortes zijn na een stroomstoringmaar iig bedankt voor het gelijk geven wat dat betrefd
spreek je jezelf mooi tegen!
[..]
Dat zou niet kunnen, dat gebeurd echt hoor. Jaja, de natuur is soms wonderlijk.
[..]
Als jij dat doet, dan bewijs je daarmee.....???
[..]
Dat de non verbale communicatie de verbale communicatie tegenspreekt en ik dus niet meer overbreng wat ik zeg, maar eerder wat ik uitbeeld (Lekker! en een ranzige bek trekken, dan geloof je het nonverbale)
Waarmee je weer je onwetendheid tentoospreid; Geestelijke en Lichamelijke verslaving zijn twee totaal verschillende dingen.
Het zijn beide verslavingen (Coke, geestelijk, Alcohol, geestelijk & lichamelijk, heroine, geestelijk en lichamelijk)
[..]
Is inmiddels duidelijk dacht ik
Kortom: oprotten jij.
Sorry dat ik zo'n lang offtopicverhaal maak, maar hij liep de boel hier behoorlijk te verneuken. Dat terwijl het een topic met veel potentie is! Carry on!
Dank je.quote:Op donderdag 29 april 2004 12:09 schreef HeatWave het volgende:
offtopic verwijderd. ONtopic blijven "aub".
Ja, zo heb ik dat ook geleerd.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
ik meen vitamine a wat nodig is om bij nacht te kunnen kijken, maar voor bij gewoon daglicht niets uitmaakt..
het klinkt mij toch aannemelijker dan dat wijsheid minder wordt met de jaren..quote:Op donderdag 29 april 2004 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat wijsheid met de jaren komt is niet waar.
van af een bepaalde leeftijd lijkt mij dat idd zoquote:Op donderdag 29 april 2004 12:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
het klinkt mij toch aannemelijker dan dat wijsheid minder wordt met de jaren..
Mij lijkt het gezegde juist wel waar, naarmate je ouder wordt krijg je ook meer levenservaring en heb je meer "wijsheid" over bepaalde dingen.quote:Op donderdag 29 april 2004 12:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
het klinkt mij toch aannemelijker dan dat wijsheid minder wordt met de jaren..
Zo heb ik dat ook geleerd bij biologie vroeger...hmzz, maar waarom heten het dan verstandskiezenquote:Op donderdag 29 april 2004 12:23 schreef MartinusMagnus het volgende:
Op de middelbare school heeft een biologieleraar ons nog eens proberen wijs te maken dat verstandskiezen niks met verstand te maken hebben, maar ver-stands kiezen heten omdat ze zo ver achteraan staan. BS natuurlijk want in het engels heten ze wisdom teeth
hahahaha.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:29 schreef CkY2k3 het volgende:
vrouwen mastruberen niet/weinig
ook bullshit... maar ze praten er gewoon minder over
ivm uitspraak "verstand komt met de jaren" --> net als je verstandskiezen, denk ik...quote:Op donderdag 29 april 2004 12:26 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Zo heb ik dat ook geleerd bij biologie vroeger...hmzz, maar waarom heten het dan verstandskiezen
Bij IQ-tests daar zitten ook onderdelen tussen die je enkel zou kunnen beantwoorden door een bepaalde kennis die je hebt (wie is de premier van.....?, hoe heten de......?, wie is de uitvinder van.....?)quote:Op donderdag 29 april 2004 12:23 schreef Ype het volgende:
Wijsheid wordt groter met de jaren (kennis, je hebt meer ervaringen); intelligentie neemt juist af.
Daardoor blijft de mens gedurende leven in een soort van balans (waar intelligentie tekortschiet, neemt kennis het over). Dit mits men niet dementeert of in ander opzicht af komt te wijken.
Ligt er aan wat er op et broodje zitquote:Op donderdag 29 april 2004 12:31 schreef Rio het volgende:
Overigens, wil dit niet zeggen dat ik hiermee de prangende afgeleide vraag een broodje valt altijd met de besmeerde kant naar benenden. Een kat landt altijd op zijn pootjes. Wat gebeurt er als je een kat een besmeerd broodje op zijn rug bindt? kan beantwoorden...
Een kat komt sowieso niet altijd op zn pootjes terecht, dat is afhankelijk van de hoogtequote:Op donderdag 29 april 2004 12:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ligt er aan wat er op et broodje zit
Baileys icm bitter lemon is wel waar, wordt dan een dikke substantiequote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef Ype het volgende:
[..]
Maar van 7-up is dus wel waar?
Algemene kennis zou je als onderdeel van intelligentie kunnen zien.quote:Op donderdag 29 april 2004 12:31 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Bij IQ-tests daar zitten ook onderdelen tussen die je enkel zou kunnen beantwoorden door een bepaalde kennis die je hebt (wie is de premier van.....?, hoe heten de......?, wie is de uitvinder van.....?)
Toch wordt door zo'n onderzoek de mate van intelligentie ingeschat.
Hoe kan dat dan?
En daarbij gelijk alle broodje aap verhalen uit de wereld geholpen van mensen die een half koeien oog tegen kwamen in een kroket (bevat ragout) of een frikandel.quote:Op donderdag 29 april 2004 13:11 schreef ToXiCitY het volgende:
In een frikandel zitten koeienogen, koeienhersenen en andere ingewanden.
Ook een van de bekendere misvattingen, maar zeker niet waar. In een frikandel zit zowiezo geen rundvlees en geen ingewanden. Het bevat het restvlees wat slachterijen overhouden, oftewel het vlees waar ze geen mooie grote lappen voor bij de slager van kunnen maken. Een frikandel bestaat voor het grootste deel uit varkensvlees, maar er zit ook kippenvlees en paardenvlees in.
Het is wel weer typisch Nederlands: "Oh we hebben nog wat kleine stukkies vlees over, dat pleuren we allemaal bij elkaar en dat gaan we ook weer verkopen".
wat als jezus een tijdsreiziger is?quote:Op donderdag 29 april 2004 14:13 schreef Toet het volgende:
Misvatting: dat er in onze jaartelling een jaar 0 zou bestaan en dat dit millennium begon op 1 januari 2000 (moet uiteraard 2001 zijn).
quote:Op donderdag 29 april 2004 14:13 schreef Toet het volgende:
Misvatting: dat er in onze jaartelling een jaar 0 zou bestaan en dat dit millennium begon op 1 januari 2000 (moet uiteraard 2001 zijn).
De jaren zijn genummerd. Het werkt dus anders dan bij de leeftijd van een mens, waarbij het getal dat men gebruikt de leeftijd is: het aantal jaren dat de persoon al achter de rug heeft. Dan is er dus een moment dat er nog geen enkel jaar voltooid is: de persoon is 0 jaren oud. Dit is niet het geval bij de jaartelling. Het is nu 2004, het 2004e jaar na Christus. Volgens deze jaartelling is Christus geboren op een bepaald tijdstip, waarna de jaren genummerd zijn. Het jaar na dat tijdstip is het 1e jaar na Christus, het eerste jaar voor dat tijdstip is het 1e jaar voor Christus. Dus inderdaad, je springt van -1 naar 1, omdat er een nulpunt is en geen nul-jaar. Logisch ook, want om te spreken van een 'nulde' jaar zou onzinnig zijn: hoe kan iets het 'nulde' in een reeks zijn?quote:Op vrijdag 30 april 2004 01:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
We hebben het jaar "1 BC" (1 voor christus) en het jaar "1 AD" (1 na christus), tussen die 2 moet dus het jaar van "Christus" zitten, en dat is het jaar 0.
Je kunt simpelweg niet van -1 naar 1 springen, zelfs niet in de jaartelling.
Dit is een situatie waarin beide kampen nooit tot een sluitend antwoord kunnen komen.
Naar mijn mening was het wel een milleniumwisseling op 1 jan 2000.
Net zoals bij minuten. Minuut 1 is de minuut die van 0 naar 1 gaat, minuut 5 is de minuut die van 4 naar 5 gaat. Minuut 2000 is de minuut die van 1999 naar 2000 gaat. En zo zie ik dat ook met jaren.
Maar de discussie zit dus bij het jaar 0, of die wel of niet heeft bestaan.
Dat klinkt nog niet zo gek, die vertaling kan verkeerd overgenomen zijn. Ver-standskiezen, inderdaadquote:Op donderdag 29 april 2004 12:23 schreef MartinusMagnus het volgende:
Op de middelbare school heeft een biologieleraar ons nog eens proberen wijs te maken dat verstandskiezen niks met verstand te maken hebben, maar ver-stands kiezen heten omdat ze zo ver achteraan staan. BS natuurlijk want in het engels heten ze wisdom teeth
Als er _dat_ soort vragen tussen staan, is het geen goede IQ-test.quote:Op donderdag 29 april 2004 12:31 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Bij IQ-tests daar zitten ook onderdelen tussen die je enkel zou kunnen beantwoorden door een bepaalde kennis die je hebt (wie is de premier van.....?, hoe heten de......?, wie is de uitvinder van.....?)
ARGH dat vind ik zo'n verschrikkelijk gedoe. Dan kan je ook zeggen dat Yeti bestaat, er aliens bestaan, het monster van loch ness bestaat en Frankenstein in mijn kelder woont. "Want jah, je hebt geen bewijs dat het niet zo is" GRWHAARHGHGAquote:Op donderdag 29 april 2004 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
omdat dat met die baileys deels wel waar is.
het wordt hard in je maag. Zolang jij niet met een argument kan komen dat het niet waar is, gaan we dr maar vanuit, omdat er hier ook meerdere mensen zeggen dat het wel waar is, dat het zo is.
quote:Op vrijdag 30 april 2004 11:49 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Als er _dat_ soort vragen tussen staan, is het geen goede IQ-test.
quote:Wel bevat een goede IQ-test vragen die te maken hebben met taalvaardigheid, waar je toch een bepaalde woordenschat voor nodig hebt. Voor rekenkundige vraagstukken beschik je over technieken om ze op te lossen, ook kennis.
quote:
Intelligentie en kennis horen bij elkaar, als je slechts een van de twee bezit zul je niet veel bereiken...
Je komt er dus niet omheen. Zou jij een IQ-test kunnen verzinnen waar geen kennis voor nodig is?
Geen enkel stofje? je kunt bij de kapper toch ook je haar-structuur laten veranderen?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:15 schreef Brett-Anderson het volgende:
Van shampoo kan je haar gaan glanzen, stijler worden, vochtiger enz. enz.
Volksbedriegerij, want shampoo wast alleen al het vet van je haar en de conditioner laat een klein laagje over je haar achter, waardoor het tijdelijk lijkt alsof je haar gladder en zachter is.
Haar bestaat uit dode stof en is erfelijk bepaald, geen enkel stofje kan je haartype laten veranderen.
Zo denken veel psychologen daar ook over.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:04 schreef biawa het volgende:
Een IQ-test meet niet hoe slim je bent. Een IQ-test meet hoe goed je bent in IQ-tests.
Klopt, in worteltjes en andere 'oranje' vruchten zit er een stof die nachtblindheid oid tegen gaat, ze worden er dus niet beter op, het voorkomt alleen iets.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef sizzler het volgende:
Waarom heten ze in het Engels dan wisdom teeth? Zie ook mijn vorige post in dit topicquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:15 schreef Brett-Anderson het volgende:
mag ik ook een duit in het zakje doen?
Ze noemen verstandskiezen zo, omdat ze pas doorbreken als je de 20 gepasseerd bent.
Fabeltje, want verstandskiezen is een verbastaarding van "verstaande" kiezen.
Er zitten trouwens wel uiers in een frikandelquote:Op donderdag 29 april 2004 13:11 schreef ToXiCitY het volgende:
Ook een van de bekendere misvattingen, maar zeker niet waar. In een frikandel zit zowiezo geen rundvlees en geen ingewanden. Het bevat het restvlees wat slachterijen overhouden, oftewel het vlees waar ze geen mooie grote lappen voor bij de slager van kunnen maken. Een frikandel bestaat voor het grootste deel uit varkensvlees, maar er zit ook kippenvlees en paardenvlees in.
Het is wel weer typisch Nederlands: "Oh we hebben nog wat kleine stukkies vlees over, dat pleuren we allemaal bij elkaar en dat gaan we ook weer verkopen".
Das allang bekend:quote:Op donderdag 29 april 2004 12:31 schreef Rio het volgende:
Overigens, wil dit niet zeggen dat ik hiermee de prangende afgeleide vraag een broodje valt altijd met de besmeerde kant naar benenden. Een kat landt altijd op zijn pootjes. Wat gebeurt er als je een kat een besmeerd broodje op zijn rug bindt? kan beantwoorden...
Op het moment dat je je haar af sluit van zuurstof (helm-effect), dan kunnen deze uit gaan vallen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 23:13 schreef PvtRyan het volgende:
Van petten wordt je kaal
Haaruitval wordt alleen bepaald door genetische aanleg en je hormoonspiegel, petten hebben hier geen invloed op.
quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:15 schreef Brett-Anderson het volgende:
mag ik ook een duit in het zakje doen?
Ze noemen verstandskiezen zo, omdat ze pas doorbreken als je de 20 gepasseerd bent.
Fabeltje, want verstandskiezen is een verbastaarding van "verstaande" kiezen.
zie boven, de wisdom teeth
Als je vaker scheert groeit je baard sneller.
Ook onzin, omdat je ouder wordt neemt het aantal gezichtshaar toe, dat is bij iedere man een normaal proces. Van het weghalen van haar gaat geen enkele groei sneller.
maar door het "aftobben" van de haarpunt wordt deze dikker, waardoor je de haar eerder ziet, en het "lijkt" alsof deze eerder terug komt![]()
Het is bewezen dat het hard wordt/klonterd, dus is het ook aannemelijk dat het in je buik gebeurt. Tenzij je 6 liter bailey's met 6 liter 7-up wegwerkt, zal je er niet snel dood aan gaanquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:42 schreef Alter_Ego het volgende:
[..]
ARGH dat vind ik zo'n verschrikkelijk gedoe. Dan kan je ook zeggen dat Yeti bestaat, er aliens bestaan, het monster van loch ness bestaat en Frankenstein in mijn kelder woont. "Want jah, je hebt geen bewijs dat het niet zo is" GRWHAARHGHGA
*huilie
ik dacht dat je er 8 in je hele leven op at? dat klinkt toch al wat aannemelijker, aangezien mijn score, buiten mn slaap om, al op 2 of 3 staat.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 22:39 schreef biawa het volgende:
Vandaag weer gehoord bij Kopspijkers (ze doen daar dus echt geen research ofzo): Je eet elke jaar 's nachts een x aantal spinnen op. Niet dus.
Veel mensen slapen met hun mond openquote:Op zaterdag 1 mei 2004 23:57 schreef Alicey het volgende:
volgens mij is het zo dat zodra je iets in je mond krijgt (wat al lastig is, gezien-ie dicht is), je het er uithoest
overigens is nog leuk om hier te melden dat de oorspronkelijke reden van hand voor de mond het bijgeloof is dat er boze geesten naar binnen kunnen vliegen als je je mond openhebtquote:Op zondag 2 mei 2004 00:19 schreef DaMayan het volgende:
Hand voor je mond als je moet hoesten anders verspreid je je ziektekiemen.
Het blijkt dat door op je hand te hoesten/niezen je de ziektekiemen veel beter verspreid. Dit komt omdat je daarna met je handen verschillende dingen vastpakt zoals deuren, andere handen!, WC bril/knop, kraan (wanneer je je handen gaat wassen) etc. en ook je eten natuurlijk.
Dus voortaan gewoon opzij kijken als je moet hoesten of niezen en niet je hand ervoor houden.
mee eensquote:Op zondag 2 mei 2004 00:29 schreef SEX het volgende:
Globale misvattingen volgens SEX :
Dat Michael Jackson seks zou hebben met kinderen terwijl dit grote flauwekul is.
mee eensquote:Dat Semtex eigenlijk helemaal niet zo knap is als veel mensen doen vermoeden.
bhfh is net zo echt als ikquote:Dat veel mensen het idee hebben dat user BHFH een echt persoon is terwijl deze fictief is.
subjectiefquote:Dat je stoer bent als je een leven zonder inhoud leid en niet nadenkt over dingen die je doet.
gidquote:Dat ik een vieze kut kloon ben terwijl dat niet het geval is, en ik een vieze junkie kloon ben.
Ik snap wat je bedoelt. Shampoo is in feite niets anders dan zeep. Hoe duurder de shampoo des te vriendelijker de samenstelling, zodat je haar niet te sterk ontvet wordt met als resultaat je de eerste 3 dagen niet met zo'n ragebol rondloopt.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:10 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Geen enkel stofje? je kunt bij de kapper toch ook je haar-structuur laten veranderen?
Maar je moet maar eens een shampoo + masker kopen van Kérastase (bij elkaar wel ca. 40 Euro).
Ik weet zeker dat je je mening dan wat bijstelt. ik zweer er heilig bij in ieder geval.
Maar die kapper van V.I.Ps die wel eens op TV komt, die werkt met de juiste shampoos i.p.v gel om kapsels in model te brengen. overigens ga ik zelf toch liever voor de gel
is goed met jequote:Op zondag 2 mei 2004 00:33 schreef Alicey het volgende:
mee eens
pipo de clown en mamaloequote:mee eens
net zo echt als nepquote:bhfh is net zo echt als ik
is geen oordeel maar een feitquote:subjectief
gid op je oogquote:gid
Op zich wel juist wat je zegt (niet te veel), maar dan is het nog niet gezond. Er zit een minieme hoeveelheid eiwitten in melk en that's it. De calcium in melk is volstrekt waardeloos voor het lichaam.quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:05 schreef Ype het volgende:
[..]
Melk heeft wel heel veel goede stoffen hoor, maar zoals bij elke stof op aarde geldt ook voor melk, niet teveel.
le-zenquote:Op zondag 2 mei 2004 11:26 schreef Rio het volgende:
Euh, LeeHarveyOswald, you're doing it again. Krijg jr letterlijk voorgeschoteld dat het onzin is van die spinnen, ga je het ALSNOG proberen te weerleggen. Cut it out please.
Baileys reageert met de kinine in de tonicquote:Op donderdag 29 april 2004 12:47 schreef -Nielz- het volgende:
[..]
Baileys icm bitter lemon is wel waar, wordt dan een dikke substantie
Als je het hebt over de supermarkt of drogist dan ben ik het roerend met je eens.quote:Op zondag 2 mei 2004 00:35 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Shampoo is in feite niets anders dan zeep. Hoe duurder de shampoo des te vriendelijker de samenstelling, zodat je haar niet te sterk ontvet wordt met als resultaat je de eerste 3 dagen niet met zo'n ragebol rondloopt.
Die shampoo waar je het over hebt zit een bepaald goedje in dat de schubben van je haren openmaakt zodat een andere stof er indringt en de kern van elk haartje verandert. Na de behandeling gaan de schubben vanzelf weer plat, zodat je haar zo blijft nadat het van structuur is vervormd.
Bleken en gladtrekken van je haar werkt ook volgens dit proces.
Maar is het jou al opgevallen dat wat je ook koopt bij de drogist of de supermarkt, je haar niet dunner, dikker enz maakt?
Wie zegt dat er in je maag hetzelfde gebeurt, je maag is een heel andere omgeving en zit o.a. vol met maagzuur; die Baileys is misschien al kapotgereageerd voordat het kans heeft met de 7-up te reageren.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 23:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is bewezen dat het hard wordt/klonterd, dus is het ook aannemelijk dat het in je buik gebeurt. Tenzij je 6 liter bailey's met 6 liter 7-up wegwerkt, zal je er niet snel dood aan gaan
Goh, ik zou het niet zeker weten, maar ik houd wel voet bij stuk dat geen middeltje je haar verbetert door alleen maar even je haar te schuimen en het weer uit te spoelen.quote:Op zondag 2 mei 2004 14:05 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
verhaal
Hetgeen maar weer bewijst hoe hardnekkig die geruchten zijn. Als het echt hard zou worden dan zou je dat zo in een glas waar kunnen nemen. Ik heb echt alle mogelijke combo's gemixt en opgedronken en er niets aan overgehouden. Nergens werd de baileys hard van.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:52 schreef Rio het volgende:
Le-zen dus;
Het is niet bewezen dat het hard wordt en/of klontert. Het is bewezen dat het schift, hetgeen iets volkomen anders is;
[...]
Dit ging over de spinnen dacht ikquote:Op maandag 3 mei 2004 01:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hetgeen maar weer bewijst hoe hardnekkig die geruchten zijn. Als het echt hard zou worden dan zou je dat zo in een glas waar kunnen nemen. Ik heb echt alle mogelijke combo's gemixt en opgedronken en er niets aan overgehouden. Nergens werd de baileys hard van.
Dat klopt dus niet, dat is 63%quote:Op maandag 3 mei 2004 18:05 schreef DzjieDub het volgende:
...en nog eentje, vooruit dan maar, omdat het maandag is:
87,3 procent van alle genoemde percentages wordt ter plekke verzonnen
Dat klopt dus niet, dat is 72,912%quote:Op maandag 3 mei 2004 21:18 schreef Suzie het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet, dat is 63%
De Noorse bikkel Erik de Roode heeft Amerika als eerste ontdekt.quote:Op donderdag 29 april 2004 21:25 schreef TrenTs het volgende:
Dat Columbus als eerste Amerika ontdekte.
Het was Erik de Roode, de Noorse bikkel die er als eerste voet aan wal zette. Overigens weigerde Columbus te geloven dat hij een nieuwe continent ontdekt had, voor hem was het India; daar was hij in de eerste instantie naar op zoek. Natuurlijk is daar de naam 'Indianan' van afgeleid.
dus omdat de engelsen niet kunnen vertalen is het opeens waarheid?quote:Op donderdag 29 april 2004 12:23 schreef MartinusMagnus het volgende:
Hmmm, okay, maar dat is dus wel heel gevaarlijk. Mijn moeder is voor een tijdje blind geweest op die manier. Dus ik zou het alsnog niet proberen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 02:14 schreef sizzler het volgende:
Als je langer dan zeven seconden in de zon kijkt wordt je blind
Ik heb het een halve minuut volgehuden toen ik nog klein was.
Een priemgetal is een natuurlijk getal dat door precies twee natuurlijke getallen deelbaar is (die twee natuurlijke getallen zijn dan 1 en het priemgetal zelf).quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:36 schreef biawa het volgende:
En kun je misschien ook uitleggen waarom 1 geen priemgetal is? Mij is verteld dan een priemgetal alleen deelbaar door zichzelf en 1 is, en dat lijkt me bij het getal 1 toch het geval. Ik wil wel bewijzen zien van je voordat ik iets aanneem.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Maar de volgende klopt dan weer wel:
Konijnen eten voornamelijk wortelen.
Dombo?quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:31 schreef portier het volgende:
Olifanten zijn niet bang voor muizen
Sterker nog, in dierentuinen leven ze vaak samen. De muizen eten de zaadjes op die tussen het stro liggen.
-edit-
Ik weet niet precies waar het vandaan komt, denk door de tekenfilm die de grote olifant bang maakte voor de kleine muis.
Wortels zijn een bron van caroteen. Alle lichtgevoelige celletjes in je oog gebruiken een beta-caroteen voor de reacties die plaatsvinden die nodig zijn om te kunnen zien. Maar je gaat niet béter van zien. En je wordt niet sneller bruin van worteltjes, als je héél veel worteltjes eet gaat de beta caroteen in je huid zitten en word je als het ware oranje. (overigens dezelfde reden dat zalm zijn oranje/roze kleur heeft, die haalt de beta caroteen weer uit de garnalen die de zalm eet)quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:20 schreef Mukie het volgende:
Van worteltjes ga je beter kijken, Volgens mij zorgt het er alleen maar voor dat je sneller bruin wordt.
Volgens mij worden in andere landen ook allerhande worsten gemaakt met gedraaid vlees erin (braadworst, frankfurters enz enz). Daar zit ook het restvlees in. Heeft niets met typisch nederlands te maken, maar gewoon met de gedachte dat men geen eten wil verspillen (historisch bepaald dus).quote:Op donderdag 29 april 2004 13:11 schreef ToXiCitY het volgende:
Volgens mij woonden de indianen er al een tijdje hoor ... voordat de 'Oude wereld' daar geslachtsziekten kwamen brengen. [Oh sorry, ben ik te cynischquote:Op donderdag 29 april 2004 21:25 schreef TrenTs het volgende:
Dat Columbus als eerste Amerika ontdekte.
Het was Erik de Roode, de Noorse bikkel die er als eerste voet aan wal zette. Overigens weigerde Columbus te geloven dat hij een nieuwe continent ontdekt had, voor hem was het India; daar was hij in de eerste instantie naar op zoek. Natuurlijk is daar de naam 'Indianan' van afgeleid.
Nog een globale misvatting:quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:31 schreef Daphne85 het volgende:
lichaamslengte is rasbepaald
Onzin. Bij de lengtegroei zijn zowel genetische als externe factoren betrokken. Qua genetische invloed zijn zeven genen betrokken bij de vorming van de lengte; geen van deze genen is kenmerkend voor een ras. Bovendien is er in elk ras een verscheidenheid aan lichaamslengtes en neemt de lengte ook flink toe na een economische opbloei.
Dus omdat het in andere talen met wijsheid en verstand te maken heeft, is het in het Nederlands ook zo, zou handig zijn als alles in elke taal hetzelfde is.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 15:44 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Waarom heten ze in het Engels dan wisdom teeth? Zie ook mijn vorige post in dit topic
Ik weet niet of dit wel waar is. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je onder ras verstaat. Maar het is wel zo dat bepaalde kenmerken alleen in een bepaald 'ras' voorkomen, zoals een donkerbruine huid.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 22:08 schreef P-Style het volgende:
Nog een globale misvatting:
Menselijk ras.
Terug Vind Postquote:Op zondag 23 mei 2004 15:22 schreef huggy_bear het volgende:
[..]
Texturised Vegetable Protein ??![]()
Geloof me nou maar, het is waar, biologisch gezien bestaan er geen menselijke rassen, of in ieder geval, maar 1 ras! Bij honden zijn er overigens biologisch gezien ook maar 3 rassen (terwijl je zou denken dat het er véél meer zijn).quote:Op zondag 23 mei 2004 15:49 schreef Daphne85 het volgende:
Ik weet niet of dit wel waar is. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je onder ras verstaat. Maar het is wel zo dat bepaalde kenmerken alleen in een bepaald 'ras' voorkomen, zoals een donkerbruine huid.
Als je bij een mens 1 druppel (pure) nicotine inspuit, gaat 'ie ook dood!quote:Op zondag 23 mei 2004 11:13 schreef Internationalist het volgende:
Is het waar dat als een rat 1 druppel nicotine ingespoten krijgt, direct overlijdt?
Ja, maar hoe moet je blanken, negers en tussenvormen dan scheiden...want sommige verschillen tussen bepaalde autochtone bevolkingsgroepen zijn wel érg kenmerkend...quote:Op zondag 23 mei 2004 17:23 schreef P-Style het volgende:
Geloof me nou maar, het is waar, biologisch gezien bestaan er geen menselijke rassen, of in ieder geval, maar 1 ras! Bij honden zijn er overigens biologisch gezien ook maar 3 rassen (terwijl je zou denken dat het er véél meer zijn).
*Zucht...quote:Op zondag 23 mei 2004 20:54 schreef Daphne85 het volgende:
Ja, maar hoe moet je blanken, negers en tussenvormen dan scheiden...want sommige verschillen tussen bepaalde autochtone bevolkingsgroepen zijn wel érg kenmerkend...
quote:Op maandag 24 mei 2004 01:10 schreef Oldbie het volgende:
Als je met je navel speelt pleurt je kont eraf
Onzin. Ik heb vaak genoeg met mijn vingers aan mijn navel gezeten en mijn kont zit er nog aan. Ik heb zelfs geprobeerd om mijn kont mbv mijn navel eraf te schroeven maar dat lukt niet.
heb wel es gehoord dat alle nicotine die in 1 sigaret zit is genoeg om een mens omzeep te helpen ..quote:Op zondag 23 mei 2004 17:23 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je bij een mens 1 druppel (pure) nicotine inspuit, gaat 'ie ook dood!
Ik dacht dat het dragen van boxershorts (muv strakke) door de 'bewegingen' die je zak dan meer maakt als met een strakke boxer/balleknijper, de productie verslechterd doordat ze tegen elkaar aan 'tikken' ...quote:Op zondag 23 mei 2004 21:36 schreef metallicattim het volgende:
Boxershorts dragen bevordert je sperma productie of samenstelling of wat dan ook helemaal niet
viel dacht ik wel mee. het is wel dodelijk voor een baby als-ie de sigaret opeetquote:Op maandag 24 mei 2004 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
heb wel es gehoord dat alle nicotine die in 1 sigaret zit is genoeg om een mens omzeep te helpen ..
quote:Op maandag 24 mei 2004 11:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik dacht dat het dragen van boxershorts (muv strakke) door de 'bewegingen' die je zak dan meer maakt als met een strakke boxer/balleknijper, de productie verslechterd doordat ze tegen elkaar aan 'tikken' ...
Maar jij kijkt toch ook naar 'ras'?quote:Op zondag 23 mei 2004 23:57 schreef P-Style het volgende:
*Zucht...
Je moet ze ook niet scheiden!Zo.. en nu weer ontopic!
Ras bestaat niet in die zin. En nu klaar over zgn. menselijke rassen.quote:Op maandag 24 mei 2004 20:28 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Maar jij kijkt toch ook naar 'ras'?
Goed dat jullie daar zo over denken, maar ik ben te vaak geconfronteerd met mijn 'ras' om het begrip te kunnen verwaarlozen.quote:Op maandag 24 mei 2004 21:01 schreef Ype het volgende:
Ras bestaat niet in die zin. En nu klaar over zgn. menselijke rassen.
De vijfde smaak , umami, bedoel je?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:24 schreef Verbal het volgende:
Mensen kunnen meer dan de vier smaken zoet, zout, zuur en bitter onderscheiden.
V.
Volgens mij is dit niet echt een globale misvatting.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:24 schreef Verbal het volgende:
Mensen kunnen meer dan de vier smaken zoet, zout, zuur en bitter onderscheiden.
V.
Zie hierboven.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 03:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet echt een globale misvatting.(de meeste mensen weten wel dat de tong maar 4 smaken kan onderscheiden)
En dát is dus de misvatting.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 03:01 schreef P-Style het volgende:
(de meeste mensen weten wel dat de tong maar 4 smaken kan onderscheiden)
Hee, een verlichte zielquote:Op dinsdag 25 mei 2004 03:00 schreef Ype het volgende:
[..]
De vijfde smaak , umami, bedoel je?
Dat we het even weten.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hee, een verlichte ziel![]()
V.
Probleem is dat wijsheid betrekkelijk is en niet gelijk staat aan levenservaring zoals vaak wordt gesuggereerd met de opmerking "wijsheid komt met de jaren". Het gaat er om hoe iemand met zijn levenservaring omgaat. Je kan wel heel veel mee maken, maar er toch steeds de verkeerde conclusies en lering uit trekken waardoor je in feite helemaal niet wijzer wordt....quote:Op donderdag 29 april 2004 12:23 schreef Ype het volgende:
Wijsheid wordt groter met de jaren (kennis, je hebt meer ervaringen); intelligentie neemt juist af.
Daardoor blijft de mens gedurende leven in een soort van balans (waar intelligentie tekortschiet, neemt kennis het over). Dit mits men niet dementeert of in ander opzicht af komt te wijken.
Je bent in de war met bel-spelletjes op televisie en dat soort onzin. Volgens mij denkt bijna niemand dat van helpdesks (behalve als het van die hele dure zijn, waar je een hoog bedrag per minuut betaalt).quote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:18 schreef Hagedis het volgende:
Helpdesken proberen je zo lang mogenlijk aan het lijntje te houden.
Dach t niet, toen ik ik werkte bleef men maar hameren op de gesprekstijden. Het ging zelf zo ver dat men mee ging luisteren en dan sugesties ging geven hoe je gesprekken korter kon houden.
Zo ken ik er nog wel een paar.... Afrikanen zijn niet zwart, maar donkerbruin, Europeanen zijn niet wit, maar roze, aziaten zijn niet geel, maar heel licht bruin, rood haar is niet rood, maar oranje, blauwe druiven zijn niet blauw, maar paars, witte druiven zijn niet wit, maar groengeel, zwarte bessen zijn niet zwart maar donkerpaars... zo kan ik nog wel even doorgaan...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:10 schreef Austerlitz het volgende:
Effe een nieuwe misvatting. Er zijn mensen die serieus denken dat indianen een roodachtige huid hebben en daarom roodhuiden genoemd worden. Meerdere keren gelezen.
De voorbeelden die je noemt, daar zijn de meeste mensen wel van op de hoogte. Het voorbeeld dat ik gaf is iets wat vaak nog verkeerd begrepen wordt.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel een paar.... Afrikanen zijn niet zwart, maar donkerbruin, Europeanen zijn niet wit, maar roze, aziaten zijn niet geel, maar heel licht bruin, rood haar is niet rood, maar oranje, blauwe druiven zijn niet blauw, maar paars, witte druiven zijn niet wit, maar groengeel, zwarte bessen zijn niet zwart maar donkerpaars... zo kan ik nog wel even doorgaan...
Hoe smaakt UMAMI?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 03:00 schreef Ype het volgende:
[..]
De vijfde smaak , umami, bedoel je?
Net zoiets als dat er vijf zintuigen zouden bestaan, dikke bullshit, ze zijn er nog niet eens over uit hoeveel zintuigen er precies zijn.
Om een voorbeeld te geven, gevoel zou één van de vijf zintuigen zijn, maar gevoel bestaat uit gevoel voor druk, temperatuur, pijn en misschien nog veel meer.
En dat geldt voor de andere zintuigen dus ook.
Umami komt vooral veel voor in vis.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:45 schreef marchien het volgende:
[..]
Hoe smaakt UMAMI?
noem eens iets wat umami is? (zo van: azijn is zuur, maggie is zout)
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:45 schreef marchien het volgende:
[..]
Hoe smaakt UMAMI?
noem eens iets wat umami is? (zo van: azijn is zuur, maggie is zout)
quote:Umami
Umami is een Japans woord dat 'vlezig' of 'pikant' betekent; het is een van de 5 smaken, naast zout, zoet, zuur en bitter.
Het zijn vooral aminozuren, de bouwstoffen van eiwitten, en smaakstoffen zoals natriumglutamaat die deze smaakgewaarwording geven
http://nl.wikipedia.org/wiki/Umami
Maar de pagina van Ype geeft denk ik een nog uitgebreidere uitleg, mocht je daarin geinteresseerd zijn, gewoon de volledige link copy pasten. (Of op de onderstaande link klikken)quote:Umami (Engelse wikipedia)
From Wikipedia, the free encyclopedia.
Umami is the name for the taste sensation produced by some proteins, such as monosodium glutamate. This is one of the five basic tastes. It was discovered in 1907 by Kikunae Ikeda.
This flavor is considered basic in Japanese and Chinese cooking (the word umami is Japanese), but not discussed as much in Western cuisine, where it is sometimes referred to as "savoury" or "more-ish". It is believed that "umami" taste buds respond specifically to glutamate in the same way that "sweet" ones respond to sugar.
The name comes from umami (旨味 or うま味), the Japanese name for the taste sensation. The characters literally mean "delicious flavour".
In English, the name of the taste is sometimes spelled umame, but umami (which conforms to the romanization standards of Japanese) is much more common, as, for example, in the title of the "Society for Research on Umami Taste" at http://www.srut.org/index_e.html .
The same taste is referred to as Xian Wei (鮮味) in Chinese cooking
http://en.wikipedia.org/wiki/Umami
Maggi ís niet zout! Maggi is een merk!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:45 schreef marchien het volgende:
maggie is zout
Ik weet dat maggi een merk is! (maar daarom is het nog wel zoutquote:Op dinsdag 25 mei 2004 18:24 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maggi ís niet zout! Maggi is een merk!
![]()
Een topic. Een topic over Maggi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |