Nee, de zoon van god zijn, dat is waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:29 schreef DJ_Scuff het volgende:
Onwaarschijnlijk
Dat heet een temporale paradox.quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:31 schreef Phat Lip het volgende:
maar het jaar 0 is het geboortejaar van jezus ..dan klopt dat dus allemaal weer niet en zo..
jezus is niet geboren in het jaar 0quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:31 schreef Phat Lip het volgende:
maar het jaar 0 is het geboortejaar van jezus ..dan klopt dat dus allemaal weer niet en zo..
hu. wanneer dan?quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:32 schreef Abbadon het volgende:
[..]
jezus is niet geboren in het jaar 0
Als we er gelijk een paar atoombommen achteraan sturen. Supertjeprima.quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:20 schreef roxxe het volgende:
stel je een wereld voor zonder geloof, met enkel technologische vooruitgang
en uit die wereld vind er iemand (jezus) dat dit niet kan en vind een tijdsmachine uit die hem naar het jaar "0" terugstuurt en daar broden kan "klonen", zieken genezen en zelfs iemand die dood is, terug tot leven verwekken.. en de rest vd geschiedenis is door de winnaars geschreven
wat vinden jullie ervan?
een paar jaar eerder geloof ik....er is een foutje gemaakt toen onze jaartelling berekend werdquote:Op vrijdag 30 april 2004 00:33 schreef Phat Lip het volgende:
[..]
hu. wanneer dan?
Jawel, net ST: Enterprise Seizoen 3 aflevering 20: The Forgotten gekeken.quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:32 schreef Miwe het volgende:
[..]
Dat heet een temporale paradox.
Kijkt er nou helemaal niemand naar startrek
Star Trek: Enterprise deel 8 (SPOILERS!)quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:36 schreef DJ_Scuff het volgende:
[..]
Jawel, net ST: Enterprise Seizoen 3 aflevering 20: The Forgotten gekeken.
in je broer?quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:36 schreef Boomstam het volgende:
haha ik pis in me broer van het lachen
Je hoeft toch niet de zoon van God te zijn om een geloof te stichten? Kijk maar naar Mozes en Mohammed.quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:37 schreef Croupouque het volgende:
...dus als ik het goed begrijp,
gaat volgens jou iemand die niet de zoon van God is (maar een tijdreiziger) terug in de tijd,
omdat hij het niet goed vindt dat er geen geloof in de wereld is,
liegt dus vervolgens wanneer hij zegt dat hij de zoon van God is, (hij is immers maar een doodnormale tijdreiziger)
om zo het geloof in de wereld te introduceren?
Zie je hoe onlogisch dat klinkt?
quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:41 schreef Boomstam het volgende:
Jongen slaat aanvallende beer van zich af zie broer pis verhaal
Naja, misschien is er wel geloof in de toekomst, maar dan alleen maar Jodendom, Islam, Boedhisme en Hindouisme en nog wat grut. En dan denkt jezus: dat kan ik beter!!! En dan gaat ie terug in de tijd, laat wat gave technologie zien en hij laat zich kruisigen (wat in de toekomst ws beschouwd wordt als een softe vorm van SM). Vervolgens gaat hij weer naar de toekomst, waar de halve wereld ineens Christelijk is, en hij is de wederopstanding van Jezus!!quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:39 schreef Abbadon het volgende:
maar als de echte jezus dan dus volgens die theorie ergens in de toekomst geboren wordt is er al wel geloof, omdat hij terug is gegaan. dus hoeft hij niet terug te gaan, waardoor er toch geen geloof is...
ofzo...
in star trek wordt het beter uitgelegd, die temporale paradoxen...
Ik bedoel dat Jezus claimde dat hij de zoon van God was. Wat in dit geval dus niet waar kan zijn.quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:40 schreef Miwe het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet de zoon van God te zijn om een geloof te stichten? Kijk maar naar Mozes en Mohammed.
Ik vind religie juist een heel eenvoudig idee. Als je zelf niet in staat bent om ergens een verklaring voor te vinden, schuif je het gewoon af op een 'hogere macht'. Lekker makkelijk.quote:Religie is ook nog eens een zeer complex idee, dat verzin je niet zomaar.
En ik dus niet.quote:Dus ik vind het wel geloofwaardig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |