abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:27:47 #1
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_18718633
Wijken soms tot 90 procent allochtoon
quote:
In de vier grote steden nemen de tegenstellingen wat betreft de bevolkingssamenstelling steeds verder toe. Met name de forse toename van niet-westerlingen zorgt ervoor dat een aantal wijken in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht inmiddels voor ongeveer tachtig procent uit niet-westerse allochtonen bestaat. In een aantal wijken is dit percentage zelfs boven de negentig procent opgelopen.

De cijfers van het CBS van gisteren toonden al aan dat de islamitische gemeenschap nog flink uitdijende is. Hoewel lang niet alle niet-westerse allochtonen islamiet zijn, is er wel een duidelijke samenhang. Een nadere bestudering van de cijfers door de Telegraaf laat zien dat met name Den Haag te maken heeft met grote concentraties inwoners van Turkse, Marokkaanse, Afrikaanse, Antilliaanse of Aziatische afkomst. "In de jaren zeventig telde Nederland enkele tienduizenden islamieten. De laatste decennia van de vorige eeuw is dat aantal gestaag gegroeid tot 920.000", aldus CBS-woordvoerder Jan Latten.

In wijken als Schilderswijk-Oost (Den Haag) is meer dan negentig procent van niet-westerse allochtone komaf. In Transvaal is dat 81 procent, terwijl in de duurdere wijken als Bezuidenhout en Marlot slechts negen procent niet-westerse allochtoon is. Ook Amsterdam vertoont eenzelfde beeld. Wijken als de Bijlmer-Centrum en de omgeving van de Kolenkit bestaan voor ongeveer tachtig procent uit niet-westerse allochtonen, terwijl de Apollobuurt amper zeven procent niet-westerse bewoners telt. In de Utrechtse wijk Kanaleneiland is 76 procent van de inwoners afkomstig uit een niet-westers land. In De Meern slechts vijf procent. "Inmiddels is een op de vier inwoners van Groot-Amsterdam een niet-westerse allochtoon", zo gaf Latten aan.

Gezinshereniging en de hoge geboortecijfers zorgen er met name voor dat het aantal allochtonen in de vier grote steden sterk toeneemt. In 2002 zijn er in Nederland 33.000 kinderen geboren met één of twee niet-westerse ouders. Het gaat om zestien procent van het totale aantal geboren kinderen. Bijna 66 procent van deze kinderen is geboren in één van de grote steden. In Rotterdam, Amsterdam en Den Haag is dit aantal het grootst met respectievelijk vijftig, 46 en 44 procent.
Dit is toch wel even schrikken. Over het algemeen heb ik geen uitgesproken mening inzake een bepaalde "allochtonen-kwestie", in dit geval schrok ik toch wel even. In tegenstelling tot integratie staat "men" stilzwijgend, zelf-stigmatiserende, vervreemding toe.

Door hier geen structureel beleid aan te verbinden wordt m.i. een subtiel getto beleid gevoerd in de stricste vorm van zijn betekenis.

Waarom ik er nu toch nog van schrik, terwijl het al eigenlijk altijd al zo geweest is? Ik had ergens toch de stille hoop dat "men" er onderwijl zou leren het tij te keren. De cijfers, zo als ze nu gepresenteerd worden, geeft mij de indruk dat het daar al te laat voor is.

Wat voor gevolgen zal dit hebben in de toekomst, en wat zal er evt. nog moeten veranderen? Of moet er überhaupt iets verandert worden?

het zijn wel telegraaf-cijfers, ik weet niet tot in hoeverre die iets objectief indiceren.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:28:44 #2
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18718655
Gezellig zeg.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:30:28 #3
64704 Yellowsama
Allotaja of rock and rollah
pi_18718698
Tja dat lijkt me ook wel logisch. Als je jarenlang mensen bij elkaar dumpt dan krijg je dit vanzelf. Geen onderzoek voor nodig lijkt me, loop maar eens door Utrecht of Amsterdam heen en je ziet het zelf. Zag je tien jaar geleden ook, dus niet echt nieuws
| I'm the game, because I'm that damn good] |[br]| Too weird to live, and too rare to die | Gevaarlijke linkse rakker |
pi_18718742
quote:
Waarom ik er nu toch nog van schrik, terwijl het al eigenlijk altijd al zo geweest is? Ik had ergens toch de stille hoop dat "men" er onderwijl zou leren het tij te keren.
Dat zal die overige 10% ook wel denken... :')
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:32:12 #5
15660 chocolatemoeze
pi_18718746
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:30 schreef Yellowsama het volgende:
Tja dat lijkt me ook wel logisch. Als je jarenlang mensen bij elkaar dumpt dan krijg je dit vanzelf. Geen onderzoek voor nodig lijkt me, loop maar eens door Utrecht of Amsterdam heen en je ziet het zelf. Zag je tien jaar geleden ook, dus niet echt nieuws
Het gaat hier over de tendens uiteraard...
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 13:32:34 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18718753
Tijd voor een nieuw beleid inzake de woningtoewijzing van de woningcorporaties?
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:32:46 #7
76897 ikbendie.ene
dusnietdie.andere
pi_18718757
ik zou het zelf erg vinden als de niet-westerse allochtonen de boel gaan 'overnemen', niet in aantal maar meer dat ze de boel gaan leiden waardoor er wrijvingen kunnen onstaan tussen Nl'ers en allochtonen. (ben zelf ook allochtoon trouwens)
dus zolang het maar rustig blijft en er geen heisa ontstaat tussen al die verschillende bevolkingsgroepen vind ik het goed
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:33:40 #8
15660 chocolatemoeze
pi_18718778
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:32 schreef Loedertje het volgende:
Kijk, dat is nou de grap. Wat nou "nieuw" beleid? Wat kan er dan nog "nieuwer" en "beter" als de signalen er al decennia terug waren?
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:35:50 #9
15660 chocolatemoeze
pi_18718835
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:32 schreef ikbendie.ene het volgende:
(ben zelf ook allochtoon trouwens)
In de stricste zin van het woord ik ook (aziatisch). Maar ik voel me d'r niet veiliger bij
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:44:33 #10
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18719018
quote:
In tegenstelling tot integratie staat "men" stilzwijgend, zelf-stigmatiserende, vervreemding toe.
Hoe bedoel je zelf-stigmatiserende vervreemding? Denk je dat als ze kunnen kiezen tussen een huis in een 'witte' villawijk en een 2-kamer appartementje in een Rotterdamse achterbuurt, dat ze dan liever tussen de allochtoontjes in het appartementje wonen?

Dit is denk ik niet zozeer een gevolg van "het toestaan", maar eerder een gevolg van "het creëren".
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:45:13 #11
15660 chocolatemoeze
pi_18719035
zo te zien is het begrip allochtoon al zo ingeburgerd dat niemand er nog wat zinnigs over kan melden. Niemand kijkt meer op van dit soort cijfers.

Met zo'n apatische instelling zal Nederland het ook wel verdiend hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 13:45:23 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18719039
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:33 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou de grap. Wat nou "nieuw" beleid? Wat kan er dan nog "nieuwer" en "beter" als de signalen er al decennia terug waren?
Die signalen zijn dus niet opgepikt, dat is duidelijk.
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:46:58 #13
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18719077
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:45 schreef chocolatemoeze het volgende:
zo te zien is het begrip allochtoon al zo ingeburgerd dat niemand er nog wat zinnigs over kan melden. Niemand kijkt meer op van dit soort cijfers.

Hoezo verdiend? Je doet net alsof de hel zich openbaart in Nederland man.
pi_18719098
Wanneer je zoiets zegt heeft een groot deel van Nederland zoiets van 'Oh jee, wat slecht! Er moet meer spreiding plaatsvinden!'.
Maar wanneer er dan sprake is dat ze dan zelf allochtone buren zouden kunnen krijgen is het opeens weer niet goed, omdat die misschien wel 'vreemde geuren en geluiden' meebrengen.
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:49:16 #15
15660 chocolatemoeze
pi_18719132
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Die signalen zijn dus niet opgepikt, dat is duidelijk.
Ik geloof er nix van. Ik denk dat de regering er alleen geen cent voor over heeft om het te laten werken en liever investeert in het imago "hoe een klein land groot kan zijn".
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:51:25 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18719185
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:45 schreef chocolatemoeze het volgende:

dat heeft nou egoisme
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:01:42 #17
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18719440
Laten we er maar eerst voor zorgen dat we niet meer dweilen met de kraan open.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:03:16 #18
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18719479
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:01 schreef Kaalhei het volgende:
Laten we er maar eerst voor zorgen dat we niet meer dweilen met de kraan open.
Hoe bedoel je dat precies?
quote:
Aantal asielvragen opnieuw gedaald 27-04-2004

Het aantal asielaanvragen is vorig jaar opnieuw gedaald. In vergelijking met 2002 was deze afname bijna 30 procent. Ook het aantal alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's) daalde met 62 procent naar 1216. Na afronding van 642 leeftijdsonderzoeken bleek 37 procent van deze ama's bovendien meerderjarig.
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:06:55 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18719571
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:03 schreef kLowJow het volgende:

[..]

[..]
Asielaanvragen zorgen maar voor een klein gedeelte van de immigratie, maar dat wist je ongetwijfeld.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:08:45 #20
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18719611
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:06 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Asielaanvragen zorgen maar voor een klein gedeelte van de immigratie, maar dat wist je ongetwijfeld.
Uiteraard
Ik probeerde met het artikel ook niet "een punt" te maken, ik vond het alleen wel (enigszins) relevant.. Ik heb echter nog steeds geen antwoord op mijn vraag :')
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:11:39 #21
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18719667
quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland is 76 procent van de inwoners afkomstig uit een niet-westers land. In De Meern slechts vijf procent.
Hahaha, ze vergelijken Kanaleneiland met De Meern, hahahaah. Ja, zo kun je makkelijk verschillen verklaren, oh mijn god.

Voor de mensen, die Utrecht niet kennen: Kanaleneiland is een flatbuurt. De Meern was een dorpje ten westen van Utrecht -middenin de polders-, die onlangs moest fuseren met de gemeente Utrecht. Als ze nog hadden vergeleken met Lunetten, centrum of de dure buurten in oost, maar met De Meern...
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18719692
quote:
Het nieuwe beleid is nu (in A'dam\baarsjes en sommige delen van Bos en Lommer) dat de huurhuizen opgeknapt worden en vervolgens of verkocht, of voor een veel hogere prijs verhuurd. Met als gevolg dat de wijk 'witter' wordt. Maar een andwer gevolg is dat andere wijken 'zwarter' worden. Oftewel, er is een korte termijn beleid, op lange termijn wordt weinig gedaan...
Aldus.
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:12:53 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18719696
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:08 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Uiteraard
Ik probeerde met het artikel ook niet "een punt" te maken, ik vond het alleen wel (enigszins) relevant.. Ik heb echter nog steeds geen antwoord op mijn vraag
De kraan waar het meeste water uitkomt moet dicht worden gedraaid.
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:18:20 #24
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18719828
quote:
Jaah, de markt moet veel vrijer wonen. Als ik wil huren in R'dam kom ik op een ENORME wachtlijst te staan. Tja, ik ben gewoon blank en niet urgent. Het is voor mij makkelijker 10 jaar te sparen en een hypotheek in Zoetermeer te nemen dan in een achterstandwijk in R'dam te gaan huren.
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:20:51 #25
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18719937
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De kraan waar het meeste water uitkomt moet dicht worden gedraaid.
Kom op zeg..

Welke kraan, hoeveel water, en hoe dicht te draaien?
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:27:10 #26
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18720137
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:20 schreef kLowJow het volgende:
Welke kraan,
kettings- en huwelijksmigratie
quote:
hoeveel water,
Genoeg om, icm hoge vruchtbaarheidscijfers in de betreffende groep, er toe te leiden dat een dergelijke topictitel kan ontstaan.
quote:
en hoe dicht te draaien?
Strengere regels mbt kettings- en huwelijksmigratie, zoals nu ook langzaam gebeurt.
pi_18720192
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:20 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Kom op zeg..

Welke kraan, hoeveel water, en hoe dicht te draaien?
Misschien bedoelt hij 'Niederland der Niederlander, Auslander raus!'.
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:29:59 #28
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18720212
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:27 schreef Kaalhei het volgende:
Strengere regels mbt kettings- en huwelijksmigratie, zoals nu ook langzaam gebeurt.
Dat is de laatse +/- 10 jaar al steeds strenger geworden, en heeft denk ik lang niet zoveel effect (op de TT) als het gevoerde woningtoewijzingsbeleid.
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:30:57 #29
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18720243
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:47 schreef Skyclad het volgende:
Wanneer je zoiets zegt heeft een groot deel van Nederland zoiets van 'Oh jee, wat slecht! Er moet meer spreiding plaatsvinden!'.
Ja, dat klopt; maar ik wist nog uit mijn prille jeugd dat Bolkestein ooit riep dat er meer spreiding moest komen. En oei oei oei het hek was van de dam, de protesten waren volop van mensen, die dat maar onrechtmatig vonden.
quote:
Maar wanneer er dan sprake is dat ze dan zelf allochtone buren zouden kunnen krijgen is het opeens weer niet goed, omdat die misschien wel 'vreemde geuren en geluiden' meebrengen.
Ook dat klopt. Ik wil ook thuis rust en als ik kan kiezen tussen een bejaard echtpaar of een enorm gezin met 5 jengelende kinderen, dan weet ik het ook wel

Allochtone buurten zijn niet slecht, zolang het geen ghetto's worden. Zorg dus voor meer koopwoningen, zorg dat asociale huurders het huis uit kan worden getrapt, zorg voor buurtinitiatieven, zorg voor een transparante woningmarkt, zorg voor sociale controle, enz enz.
pi_18720296
Ja en, in duitsland wonen 90% duitsers, dat is pas verontrustend.
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 14:47:39 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18720680
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:12 schreef Z het volgende:

[..]

Het nieuwe beleid is nu (in A'dam\baarsjes en sommige delen van Bos en Lommer) dat de huurhuizen opgeknapt worden en vervolgens of verkocht, of voor een veel hogere prijs verhuurd. Met als gevolg dat de wijk 'witter' wordt. Maar een andwer gevolg is dat andere wijken 'zwarter' worden. Oftewel, er is een korte termijn beleid, op lange termijn wordt weinig gedaan...
M.a.w. toch het woningbeleid wat mensen min of meer dwingt te gaan wonen in goekopere (en slechtere!) woningen ?
pi_18720788
Opzich vind ik dit best wel "indrukwekkende" cijfers, maar ik vraag me af... Wat moet ik met dit nieuws?!?
pi_18720960
Licht de intelligentie nu ook hoger in de desbetreffende wijken?
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  dinsdag 27 april 2004 @ 15:39:56 #34
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18722196
Niet echt nieuws he... Als je op Ganzehoef loopt ben je als blanke een bezienswaardigheid. In enkele supermarkten hier wordt door de hoofdoekdragende cassieres vrijwel geen Nederlands gesproken.

Zal wel een keer uit de hand lopen. Beste houding: na mij de zondvloed. Als je je het kan veroorloven verhuis je naar een gated community ergens buiten de randstad, kinderen lekker op een 'witte' school, als je over straat loopt waan je je niet in Mekka en de buren liggen niet de hele dag onder hun BMW 6 serie te sleutelen. Ze zoeken het maar lekker uit in de Randstad, toch?
  dinsdag 27 april 2004 @ 16:58:07 #35
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18724176
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:29 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Misschien bedoelt hij 'Niederland der Niederlander, Auslander raus!'.
'Pavlov', does that ring a bell?
  dinsdag 27 april 2004 @ 17:23:41 #36
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18724791
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:58 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

'Pavlov', does that ring a bell?
Ach gos, de Pavlovreactie komt weer op. Het idee van klassieke conditionering is so last century.
  dinsdag 27 april 2004 @ 17:27:59 #37
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18724886
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:23 schreef Ype het volgende:

[..]

Ach gos, de Pavlovreactie komt weer op. Het idee van klassieke conditionering is so last century.
Maar daarom niet minder waar.....
Overigens vind ik het misselijkmakend dat er meteen racistische verwijzingen gemaakt worden als iemand kritiek heeft op het migratiebeleid.
  dinsdag 27 april 2004 @ 17:29:48 #38
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18724938
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:27 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Maar daarom niet minder waar.....
Overigens vind ik het misselijkmakend dat er meteen racistische verwijzingen gemaakt worden als iemand kritiek heeft op het migratiebeleid.
Dat is jouw klassieke conditie.
Tevens is het hele klassieke conditioneren allang achterhaald als het gaat om de manier waarop het hele zijn in elkaar zit. Klassiek conditioneren vormt maar een klein deel van dat alles.
  dinsdag 27 april 2004 @ 17:35:28 #39
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18725077
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:29 schreef Ype het volgende:
Dat is jouw klassieke conditie.
Nee, dat is een operante conditionering. Overigens is de term Pavlov-reactie geevolueerd tot een gezegde dat niet perse de gehele wetenschappelijke lading hoeft te dekken.
quote:
Tevens is het hele klassieke conditioneren allang achterhaald als het gaat om de manier waarop het hele zijn in elkaar zit. Klassiek conditioneren vormt maar een klein deel van dat alles.
Het topic heet: "Wijken soms tot 90 procent allochtoon"
  dinsdag 27 april 2004 @ 17:39:40 #40
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18725187
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:35 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nee, dat is een operante conditionering. Overigens is de term Pavlov-reactie geevolueerd tot een gezegde dat niet perse de gehele wetenschappelijke lading hoeft te dekken.
Ja, slecht.
quote:
[..]

Het topic heet: "Wijken soms tot 90 procent allochtoon"
Ja, leuk.
pi_18725480
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:39 schreef Ype het volgende:

[..]

Ja, slecht.
[..]

Ja, leuk.
Misschien moeten we ons maar eens afvragen of blanken in deze wijken ook geen subsidie moeten krijgen aangezien zij toch wel een minderheid zijn...
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 27 april 2004 @ 18:28:56 #42
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18726264
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:30 schreef Flumina het volgende:

[..]

Allochtone buurten zijn niet slecht, zolang het geen ghetto's worden. Zorg dus voor meer koopwoningen, zorg dat asociale huurders het huis uit kan worden getrapt, zorg voor buurtinitiatieven, zorg voor een transparante woningmarkt, zorg voor sociale controle, enz enz.
Het probleem is dat er relatief bijna geen allochtone middenklasse is. In 9 van de 10 gevallen zullen ze tot het zg lager sociaal-economische segment behoren, en dan is het moeilijk om een allochtone buurt niet tot ghetto te laten verworden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_18726337
tsja, als de mensen nou eens wat meer begrip en respect voor elkaar zouden tonen zou het niet zo'n probleem zijn.
  dinsdag 27 april 2004 @ 18:39:01 #44
3647 B.R.Oekhoest
pi_18726484
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:32 schreef dorkboy het volgende:
tsja, als de mensen nou eens wat meer begrip en respect voor elkaar zouden tonen zou het niet zo'n probleem zijn.
Dat alleen is niet genoeg. Maatschappelijke partecipatie an algemene ontwikkeling, daar ontbreekt het te vaak aan in de zg ghetto's.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_18726590
waarom ga je niet zelf in die wijken wonen zodat het percentage kleiner wordt.
  dinsdag 27 april 2004 @ 18:47:36 #46
3647 B.R.Oekhoest
pi_18726659
na 10 jaar op de wachtlijst gestaan te hebben?
pi_18726728
so what?
  dinsdag 27 april 2004 @ 18:53:30 #48
3647 B.R.Oekhoest
pi_18726809
en vanwaar deze suggestie? Lost dat iets op aan het probleem?
pi_18726828
jah dan daalt die 90% he.
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 18:54:40 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18726840
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:57 schreef Darth-Vader het volgende:
Licht de intelligentie nu ook hoger in de desbetreffende wijken?
Denk niet dat er veel verschil zit tussen jezelf en hen hoor
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 18:56:11 #51
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18726872
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:43 schreef Chadi het volgende:
waarom ga je niet zelf in die wijken wonen zodat het percentage kleiner wordt.
Probeer het eens andersom!
Weet je wel hoe moeilijk het is om met de huidige wachtlijsten te verhuizen uit een wijk ?
pi_18726962
je wil toch dat het percentage gat zakken dan moet je er meer Nederlanders in gooien en ze vertrek weigeren of zoiets en minder buitenlanders erin gooien en ze sneller laten verhuizen naar andere wijken.

ik zal je vertellen over een paar mensen in Den Haag en daar koopt dus een Soedanees een huis in zo'n witte wijk . Gaan die gasten massaal protesteren tegen zijn komst omdat hun huizen in prijs zouden dalen.
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:00:11 #53
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18726976
Was toch allemaal nooit waar?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:01:07 #54
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18727003
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:59 schreef Chadi het volgende:

ik zal je vertellen over een paar mensen in Den Haag en daar koopt dus een Soedanees een huis in zo'n witte wijk . Gaan die gasten massaal protesteren tegen zijn komst omdat hun huizen in prijs zouden dalen.
Slap gelul en leugens. Vertel mij maar in welke wijk dat is. Vieze vuile leugens.

Trouwens er ZIJN amper nog wijken in DH die niet al in meerderheid allochtoon zijn.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_18727084
x-shit met jou ben ik allang uitgesproken .. get lost or buzz offfff of zoiets of gewoon op zijn Hollands opkankeren!
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:05:11 #56
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18727115
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:03 schreef Chadi het volgende:
x-shit met jou ben ik allang uitgesproken .. get lost or buzz offfff of zoiets of gewoon op zijn Hollands opkankeren!
Ik zou juist denken dat je hem toch zeker volledig voor schut zou willen zetten door je bewering gewoon te onderbouwen.
pi_18727185
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:05 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik zou juist denken dat je hem toch zeker volledig voor schut zou willen zetten door je bewering gewoon te onderbouwen.
Nah done that before geen trek meer in . Hij komt daarna met wat nieuws aankakken.
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 19:12:46 #58
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18727292
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:01 schreef X-Ray het volgende:

Slap gelul en leugens. Vertel mij maar in welke wijk dat is. Vieze vuile leugens.
Waarom zouden dat leugens zijn?
In Wassenaar/Aerdenhout was er toch ook een actie van bewoners die samen een huis kochten omdat er anders "ällochtonen" zouden komen?
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:16:32 #59
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18727402
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:54 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Denk niet dat er veel verschil zit tussen jezelf en hen hoor
Wie probeer je hier nou te beledigen?
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:17:49 #60
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18727421
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In Wassenaar/Aerdenhout was er toch ook een actie van bewoners die samen een huis kochten omdat er anders "ällochtonen" zouden komen?
Dat ging toch om een AZC?
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:20:26 #61
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18727482
quote:

[..]

Dat lag iets genuanceerden meen ik.
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:21:56 #62
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18727521
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:20 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dat lag iets genuanceerden meen ik.
Niet echt.. men wilde gewoon geen AZC in de buurt hebben.
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:25:25 #63
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18727610
AZC =/= allochtonen
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:26:18 #64
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18727633
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:25 schreef Kaalhei het volgende:
AZC =/= allochtonen
Vandaar ook mijn reactie op de post van Loedertje
pi_18727801
<Mijlpaal> Nederland is het eerste land dat zich vrijwillig laat koloniseren.
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:40:49 #66
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18727943
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:34 schreef Jungle het volgende:
<Mijlpaal> Nederland is de eerste zogenaamde civilisatie waarin de oorspronkelijke bevolking steeds minder functioneert.
pi_18728025
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:59 schreef Chadi het volgende:

bron ?
pi_18728067
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:34 schreef Jungle het volgende:
Ja, gaat wel makkelijk hè??

Autochtonen vertrekken zelf uit de wijken. Zo onstaan er wel complete zwarte wijken .

Dus als men wilt gaan spreiden moet hen worden verboden te verhuizen.
pi_18728106
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:40 schreef Ype het volgende:

[..]

<Mijlpaal> Nederland is de eerste zogenaamde civilisatie waarin de oorspronkelijke bevolking steeds minder functioneert.
Zoals de VS, Australie en NZ. Ik vind dat de aboriginals, de indianen en de maori's slecht zijn behandeld, geen reden om dat in Nederland te herhalen. Hier zijn de Nederlanders de inheemse bevolking.
pi_18728165
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:46 schreef schatje het volgende:

[..]

Autochtonen vertrekken zelf uit de wijken. Zo onstaan er wel complete zwarte wijken .

Dus als men wilt gaan spreiden moet hen worden verboden te verhuizen.
Jij bent wel erg dom om daar nog een smile bij te zetten! Is het leuk dat je als nederlander wordt weggepest uit een allochtone wijk?
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:56:42 #71
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18728294
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:51 schreef Jungle het volgende:

[..]

Jij bent wel erg dom om daar nog een smile bij te zetten! Is het leuk dat je als nederlander wordt weggepest uit een allochtone wijk?
weggepest
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:58:51 #72
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18728342
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:56 schreef kLowJow het volgende:

[..]

weggepest
He, jij weet toch kaaskop, jij wegmoet man! Oprottuh, nenenenenenene.
  dinsdag 27 april 2004 @ 20:10:57 #73
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18728629
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:46 schreef schatje het volgende:

[..]

Lekker laten imploderen. "Witte" Gated Communities hebben de toekomst.
pi_18728775
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 20:10 schreef Sniper het volgende:

[..]

Lekker laten imploderen. "Witte" Gated Communities hebben de toekomst.
Is dat voor het gemak voor aanslagen van AQ, om het zo geconcentreerd te doen?
  dinsdag 27 april 2004 @ 20:28:15 #75
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18729054
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 20:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Is dat voor het gemak voor aanslagen van AQ, om het zo geconcentreerd te doen?
pi_18731747
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:58 schreef Ype het volgende:

[..]

He, jij weet toch kaaskop, jij wegmoet man! Oprottuh, nenenenenenene.
De gemiddelde moslim is wat subtieler. Hij laat niet eens merken dat het iets te maken heeft met je verderfelijke ongeloof.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:07:39 #77
92803 Bela
homo ludens
pi_18731826
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:51 schreef Jungle het volgende:

[..]

Zalig zijn de eenvoudigen van geest, zij zullen het koninkrijk beërven.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18732022
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:07 schreef Bela het volgende:

[..]

Zalig zijn de eenvoudigen van geest, zij zullen het koninkrijk beërven.
Dat blijkt wel ja, aangezien we al wijken met 90% allochtonen hebben... binnenkort
"beërven" ze inderdaad het hele koninkrijk.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:23:23 #79
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732190
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:44 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dit is denk ik niet zozeer een gevolg van "het toestaan", maar eerder een gevolg van "het creëren".
Wat nou creeeren? De NLe overheid heeft helemaal geen middelen om mensen ergens te ´dumpen´. Slap gelul. Mensen zijn vrij om te wonen waar ze willen en ze trekken zelf massaal naar de binnensteden. Lekker bij elkaar klitten, hoef je geen NLs te leren en ook niet met die vieze ongelovige stinkNLers om te gaan
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:25:32 #80
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732251
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:03 schreef kLowJow het volgende:

[..]

[..]
Wederom kul. Asielzoekers zijn het probleem niet. De massale huwelijksmigratie van honderdduizenden Turken en Marokkanen, DAT is het probleem.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:26:51 #81
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732286
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:03 schreef Chadi het volgende:
Met jou ben ik ook al lang klaar. Maar geef eens antwoord, want dat kan je niet want je stelling is een leugen namelijk. In welke wijk was dat oh gij Yassin-vriend?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:27:44 #82
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732309
quote:

[..]

Omdat er geen wijk in Den Haag is die geheel autochtoon is. Chadi mag zijn lulverhalen onderbouwen. En dat kan ie toch niet.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:29:38 #83
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732361
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:56 schreef kLowJow het volgende:

[..]

weggepest
Discriminatie van autochtonen neemt toe
ROTTERDAM | Discriminatie in Nederland neemt af, maar het zijn nu de blanke Nederlanders die het om hun etniciteit steeds vaker moeten ontgelden. Dat meldt het anti-discriminatiebureau Radar in zijn jaaroverzicht.

Vergeleken met 2001 werden vorig jaar drie procent minder klachten ingediend. In Rotterdam werden volgens Radar vijftien procent minder klachten geregistreerd. Met die daling loopt de Maasstad voorop in Nederland.

Blanke Nederlanders moeten het om hun etniciteit echter steeds vaker ontgelden. Klachten van hun kant stijgen scherp bij het meldpunt discriminatie; vijftien procent van de slachtoffers wordt gevormd door autochtonen. In 2000 was dat nog slechts zes procent. De tanende tolerantie treft tegenwoordig iedereen, stelt Radar een tikje bedroefd vast.

Zeker in de oude wijken worden de overgebleven bewoners van Nederlandse afkomst steeds vaker het mikpunt van spot en pesterijen. Of zijn zij de dupe van discriminatie op grond van sekse (vrouw) of seksuele geaardheid (homo), stelt Radar bezorgd vast. Ook in Den Haag daalde het aantal klachten over discriminatie. Volgens Directeur G.J. Ankoné van het Bureau Discriminatiezaken in Den Haag valt de daling samen met de opkomst van de LPF. "In het begin van 2002 was het aantal klachten nog zo hoog, dat we er zelfs van schrokken. Zeker na de moord op Pim Fortuyn in mei daalde het aantal meldingen behoorlijk. We zijn dat nog aan het onderzoeken." Van een toename van discriminatie van blanke Nederlanders is naar zijn mening geen sprake. "Doordat er minder allochtone klachten zijn, neemt het aandeel autochtone klachten verhoudingsgewijs vanzelf toe. Maar in absolute cijfers is het niet toegenomen."

Radar trekt uit de daling van het aantal klachten niet de conclusie dat discriminatie ook daadwerkelijk afneemt.

Haagsche Courant
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_18732434
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:29 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Van een toename van discriminatie van blanke Nederlanders is naar zijn mening geen sprake. "Doordat er minder allochtone klachten zijn, neemt het aandeel autochtone klachten verhoudingsgewijs vanzelf toe. Maar in absolute cijfers is het niet toegenomen."
Altijd leuk, selectief quoten.
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:32:47 #85
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18732456
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Omdat er geen wijk in Den Haag is die geheel autochtoon is. Chadi mag zijn lulverhalen onderbouwen. En dat kan ie toch niet.
Dat kan wel zo zijn maar Rotterdam en Den Haag zijn juist wel de steden waar de integratie WEL gelukt is. De meesten hebben een baan en hebben een vrijwilligers taak in de lokale moskee e.d.

Dus het is niet alleen regen, er is ook zonneschijn

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:32:50 #86
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18732460
quote:

[..]

Discriminatie van autochtonen neemt toe
ROTTERDAM | Discriminatie in Nederland neemt af, maar het zijn nu de blanke Nederlanders die het om hun etniciteit steeds vaker moeten ontgelden. Dat meldt het anti-discriminatiebureau Radar in zijn jaaroverzicht.

Vergeleken met 2001 werden vorig jaar drie procent minder klachten ingediend. In Rotterdam werden volgens Radar vijftien procent minder klachten geregistreerd. Met die daling loopt de Maasstad voorop in Nederland.

Blanke Nederlanders moeten het om hun etniciteit echter steeds vaker ontgelden. Klachten van hun kant stijgen scherp bij het meldpunt discriminatie; vijftien procent van de slachtoffers wordt gevormd door autochtonen. In 2000 was dat nog slechts zes procent. De tanende tolerantie treft tegenwoordig iedereen, stelt Radar een tikje bedroefd vast.

Zeker in de oude wijken worden de overgebleven bewoners van Nederlandse afkomst steeds vaker het mikpunt van spot en pesterijen. Of zijn zij de dupe van discriminatie op grond van sekse (vrouw) of seksuele geaardheid (homo), stelt Radar bezorgd vast. Ook in Den Haag daalde het aantal klachten over discriminatie. Volgens Directeur G.J. Ankoné van het Bureau Discriminatiezaken in Den Haag valt de daling samen met de opkomst van de LPF. "In het begin van 2002 was het aantal klachten nog zo hoog, dat we er zelfs van schrokken. Zeker na de moord op Pim Fortuyn in mei daalde het aantal meldingen behoorlijk. We zijn dat nog aan het onderzoeken." Van een toename van discriminatie van blanke Nederlanders is naar zijn mening geen sprake. "Doordat er minder allochtone klachten zijn, neemt het aandeel autochtone klachten verhoudingsgewijs vanzelf toe. Maar in absolute cijfers is het niet toegenomen."

Radar trekt uit de daling van het aantal klachten niet de conclusie dat discriminatie ook daadwerkelijk afneemt.

Haagsche Courant
Wel typisch, dat in Den Haag 15% van de Nederlanders terecht klaagt over discriminatie, maar de andere 85% niet-blanken 'het altijd op discriminatie gooien'.
pi_18732473
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Altijd leuk, selectief quoten.
Ik zie dat je er lol in hebt ja. X-Ray citeert alles, jij alleen wat in je straatje past.
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:34:10 #88
13462 BansheeBoy
pi_18732494
quote:

[..]Veel tekst
Je selectiviteit verbaast me telkens weer

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_18732515
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn maar Rotterdam en Den Haag zijn juist wel de steden waar de integratie WEL gelukt is.
, .
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18732565
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

, .
Hij heeft wel een punt. Als ik op Rotterdam CS kom waan ik me op de Kaapverdische Laagvlakte ofzo. Geen "Nederlander" te zien, die zijn allang weg. Er is dus sprake van een soort van integratie.
pi_18732616
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:33 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Ik zie dat je er lol in hebt ja. X-Ray citeert alles, jij alleen wat in je straatje past.
X-ray citeert alles wel, maar maakt stukken selectief bold om dingen te suggereren, ik haal het stukje tekst even aan wat relevant is, namelijk dat het absoluut niet is toegenomen.
pi_18732673
Frapant overigens dat gesubsidieerde discriminatiebureautjes nu wel als valide bron worden gezien.
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:41:27 #93
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732693
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:38 schreef gelly het volgende:

[..]

X-ray citeert alles wel, maar maakt stukken selectief bold om dingen te suggereren, ik haal het stukje tekst even aan wat relevant is, namelijk dat het absoluut niet is toegenomen.
Nee, zoals gewoon laat je je MAVO niveau weer zien door niet goed te lezen en niet te begrijpen dat het om 2 verschillende bureaus gaat.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:41:43 #94
13462 BansheeBoy
pi_18732703
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

, .
Ja, waar de integratie b.v. niet gelukt is is Utrecht-Kanaleneilanden, zelfs ik als Marokkaan schrik van het veelal Marokkaanse tuig wat daar rond loopt, maar de oorzaak zit hem in het feit dt er daar geen voorzieningen voor hun zijn, als de jongens aan het voetballen zijn op straat in de droge zomerzon en ze hebben dorst dan moeten ze naar huis lopen om een glas water te drinken om hun dorst te lessen, terwijl in de duurdere home-wijken dergelijke voorzieningen dicht bij de pleintjes te vinden zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 27-04-2004 22:45:13 (Nutella was op) ]
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:42:25 #95
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732722
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:32 schreef Ype het volgende:

[..]

Wel typisch, dat in Den Haag 15% van de Nederlanders terecht klaagt over discriminatie, maar de andere 85% niet-blanken 'het altijd op discriminatie gooien'.
Och, originele inwoners hebben bij mij meer rechten. Eerst komt, eerst maalt.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:43:03 #96
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732744
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:40 schreef gelly het volgende:
Frapant overigens dat gesubsidieerde discriminatiebureautjes nu wel als valide bron worden gezien.
Prima joh. Dan zijn ze beiden niet waar.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:43:17 #97
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18732757
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, waar de integratie b.v. niet gelukt is is Utrecht-Kanaleneilanden, zelfs ik als Marokkaan schrik van het veelal Marokkaanse tuig wat daar rond loopt, maar de oorzaak zit hem in het feit dt er daar geen voorzieningen voor hun zijn, als de jongens aan het voetbal zijn op straat in de droge zomerzon en ze hebben dorts, dan moeten ze naar huis lopen om een glas water te drinken om hun dorst te lessen, terwijl in de duurdere home-wijken dergelijke voorzieningen dicht bij de pleintjes te vinden zijn

Daarom maar gaan relschoppen zou wel heel zielig zijn zeg.
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:43:53 #98
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18732770
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:42 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Je bedoelt dus dat allochtonen wel gediscrimineerd mogen worden, maar autochtonen niet?
pi_18732799
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:43 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Prima joh. Dan zijn ze beiden niet waar.
Hey, ik haal het stuk niet aan.
pi_18732801
quote:

[..]

Ja, waar de integratie b.v. niet gelukt is is Utrecht-Kanaleneilanden, zelfs ik als Marokkaan schrik van het veelal Marokkaanse tuig wat daar rond loopt
En van klein-Mekka (ook wel bekend als de Haagse Schilderswijk) schrik je niet?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:45:09 #101
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732802
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:43 schreef Ype het volgende:

[..]

Je bedoelt dus dat allochtonen wel gediscrimineerd mogen worden, maar allochtonen niet?
Nee, dat bedoel ik niet.
Beiden is triest, maar het is EXTRA triest dat tante Truus die al 50 jaar in de Schilderswijk woont nu weggeterroriseerd wordt door Achmed en z´n vrienden. Dat tante Truus niet eens meer een karbonaadje kan halen, dat het buurthuis niet voor autochtonen bedoeld is en ga zo maar door.

Maar ja, niets van dat al in Greun he?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:45:30 #102
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732811
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Hey, ik haal het stuk niet aan.
Oh, dus ze zijn beiden wel waar?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:45:50 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18732817
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:42 schreef X-Ray het volgende:

[..]

vertel dat de Indianen
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:46:37 #104
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732837
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:45 schreef Re het volgende:

[..]

vertel dat de Indianen
Prima voorbeeld van een te ver doorgevoerd immigratiebeleid.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:48:12 #105
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732884

Schilderswijk

de ezel wankelt en de tube lekt
maar het palet is kleurrijker geworden
een onbekende spijs ligt op de borden
het vlees van Rubens is geheel bedekt

de Haagse school is overwegend zwart
verdwenen is het bonte dialect
met zware ziektes en de dood doorspekt
het maakt op Ypenburg een nieuwe start

het licht van Rembrandt is er ver te zoeken
al maakt de nachtwacht vele overuren
verre vrienden vinden goede buren
het straatbeeld toont een rijk bezit aan doeken

heeft de kunstenaar de drang verloren
of wordt het nieuwe meesterwerk geboren?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:48:29 #106
13462 BansheeBoy
pi_18732892
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En van klein-Mekka (ook wel bekend als de Haagse Schilderswijk) schrik je niet?
Nee, daar heb ik juist veel respect voor:

- Veel Marokkaanse jongeren zijn op het rechte pad en gaan daar naar de welbekende As-Sounnah moskee aan de fruitweg, ik kom er zelf ook vaak.
- De handel loopt daar lekker, veel allochtonen hebben een eigen zaak
- Etc.
- Veel cursussen e.d. worden gegeven vanuit de moskee
- Veel jongens die zich actief inzetten voor (prof)voetbal

dinsdag 27 april 2004 @ 22:48:49 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18732902
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Prima voorbeeld van een te ver doorgevoerd immigratiebeleid.
zo zie je, kolonisatie is soms zo gek nog niet
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:48:52 #108
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18732904
quote:
Dit is toch wel even schrikken. Over het algemeen heb ik geen uitgesproken mening inzake een bepaalde "allochtonen-kwestie", in dit geval schrok ik toch wel even.
Er wordt er weer eentje wakker hoera, hoera.....

quote:
Door hier geen structureel beleid aan te verbinden wordt m.i. een subtiel getto beleid gevoerd in de stricste vorm van zijn betekenis.
Er wordt een subtiel getto beleid gevoerd?

Neehoor, helemaal niet. Er wordt gewoon geen stop op de huwelijksimmigratie gezet. Dat heeft alles te maken met de vorming van getto's maar niets met beleid
quote:
Waarom ik er nu toch nog van schrik, terwijl het al eigenlijk altijd al zo geweest is? Ik had ergens toch de stille hoop dat "men" er onderwijl zou leren het tij te keren. De cijfers, zo als ze nu gepresenteerd worden, geeft mij de indruk dat het daar al te laat voor is.
KEER HET TIJ

KEER HET TIJ

Goede politieke woordenschat houdt jij er op na jammer alleen dat het niets te maken heeft met het zogenaamde 'tij' dat je wilt keren. Daarnaast: je hebt het maar te accepteren dat ze er nu zijn, want ze gaan niet meer weg en dat is natuurlijk helemaal terecht. Het enige TIJ wat er te keren is, is om nu eindelijk eens een stop te zetten op de belachelijke huwelijksimmigranten.

Wij behoren open te staan voor vluchtelingen, niet voor huwelijksimmigranten. Niet voor turken, niet voor marokkanen en OOK NIET voor nederlanders. Dus ook een stop op de import van oost-europese en fillipijnse bruiden.

het zijn wel telegraaf-cijfers, ik weet niet tot in hoeverre die iets objectief indiceren.

Het CBS cijfers, lul.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_18732907
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:45 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh, dus ze zijn beiden wel waar?
Dat beweer ik toch nergens ? Jij moet niks hebben van gesubsidieerde anti-discriminatieclubjes, maar haalt vervolgens wel een onderzoek van 1 clubje aan terwijl je het andere (uit je eigen dorp notabene) niet relevant vindt. Kennelijk omdat het resultaat dan weer niet goed uitkomt. Ik vind dat vreemd. Maar goed, dat ben ik.
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:49:42 #110
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18732926
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:45 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet.
Beiden is triest, maar het is EXTRA triest dat tante Truus die al 50 jaar in de Schilderswijk woont nu weggeterroriseerd wordt door Achmed en z´n vrienden. Dat tante Truus niet eens meer een karbonaadje kan halen, dat het buurthuis niet voor autochtonen bedoeld is en ga zo maar door.
Dat is triest, maar als allochtonen hetzelfde soort dingen overkomt is het vaak meteen iets van 'ja, gooi het maar weer op discriminatie' ed.
quote:
Maar ja, niets van dat al in Greun he?
Dus mag ik maar geen mening hebben?
Moet ik stoer gaan doen dat ik wel eens last heb gehad van allochtonen om mee te mogen doen met de grote jongens ofzo?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:51:02 #111
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18732952
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:48 schreef X-Ray het volgende:
[afbeelding]

Schilderswijk

de ezel wankelt en de tube lekt
maar het palet is kleurrijker geworden
een onbekende spijs ligt op de borden
het vlees van Rubens is geheel bedekt

de Haagse school is overwegend zwart
verdwenen is het bonte dialect
met zware ziektes en de dood doorspekt
het maakt op Ypenburg een nieuwe start

het licht van Rembrandt is er ver te zoeken
al maakt de nachtwacht vele overuren
verre vrienden vinden goede buren
het straatbeeld toont een rijk bezit aan doeken

heeft de kunstenaar de drang verloren
of wordt het nieuwe meesterwerk geboren?
Kijk, mijn naam komt in je stukje voor, mag ik nu ook meepraten?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:51:33 #112
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18732966
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:48 schreef Re het volgende:

[..]

zo zie je, kolonisatie is soms zo gek nog niet
Ach jah, der Lebensraum ist da ja...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:53:18 #113
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18733008
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:49 schreef Ype het volgende:

Dus mag ik maar geen mening hebben?
Moet ik stoer gaan doen dat ik wel eens last heb gehad van allochtonen om mee te mogen doen met de grote jongens ofzo?
Nee, maar dit topic gaat over wijken in de grote steden die compleet verallochtoont zijn. Zoals hele ritsen wijken hier in de stad. Bij jou is dat niet het geval, dus je commentaar heeft weinig waarde. Wat wil je eigenlijk zeggen? Dat het allemaal wel meevalt of niet boeit? Hoe WEET je dat dan? Je komt er nooit!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:53:47 #114
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733012
quote:
Goed punt!

Het huidige beleid (hier in Haarlem) is: Minstens 20% van de woningen moet toegewezen worden aan erkende asielzoekers.

Ik stel voor: Minstens 20% van de woningen moet toegewezen worden aan erkende autochtonen.

Met als doel dat wijken ten hoogste voor 80% uit allochtonen kunnen bestaan (SIC!!!)

Het enige beleid wat je dan moet hebben, is wat je een 'erkende autochtoon' moet gaan noemen, want dat zal nog helemaal niet zo eenvoudig zijn als het klinkt. Voorstel: generaties gaan tellen, dus: Al je opa's en oma's zijn geboren in Nederland. Zoiets? Ik denk dat een hoop 3e generatie turken/marokkanen ook nog wel binnen de definitie van autochtoon kunnen vallen.

Ahhhhhh.. het leukste is dat we vanzelf zullen merken hoe dit allemaal gaat aflopen, wij zijn er nog jong genoeg voor. De generatie voor ons, de grijze golf, zal het allemaal worst wezen. Zij gaan de komende 35 jaar toch allemaal wel dood.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:53:53 #115
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18733014
quote:
Ja, waar de integratie b.v. niet gelukt is is Utrecht-Kanaleneilanden, zelfs ik als Marokkaan schrik van het veelal Marokkaanse tuig wat daar rond loopt, maar de oorzaak zit hem in het feit dt er daar geen voorzieningen voor hun zijn, als de jongens aan het voetballen zijn op straat in de droge zomerzon en ze hebben dorst dan moeten ze naar huis lopen om een glas water te drinken om hun dorst te lessen, terwijl in de duurdere home-wijken dergelijke voorzieningen dicht bij de pleintjes te vinden zijn

Je moet scenario's voor comedy's gaan schrijven. Ik heb veel van jou gelezen, maar dit is echt de kroon op je werk.
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:56:56 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18733083
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:51 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ach jah, der Lebensraum ist da ja...
Tja, de eerste poging tot reservaten werd hier ook afgeschoten, er bleek geen behoefte aan het bos
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:58:20 #117
13462 BansheeBoy
pi_18733130
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:53 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee, maar dit topic gaat over wijken in de grote steden die compleet verallochtoont zijn. Zoals hele ritsen wijken hier in de stad. Bij jou is dat niet het geval, dus je commentaar heeft weinig waarde. Wat wil je eigenlijk zeggen? Dat het allemaal wel meevalt of niet boeit? Hoe WEET je dat dan? Je komt er nooit!
Je moet niet vergeten dat Nederland meer is dan alleen Den Haag, de waarheid zit hem waarschijnlijk ergens in het midden van jullie meningen

dinsdag 27 april 2004 @ 22:58:26 #118
15660 chocolatemoeze
pi_18733135
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:48 schreef hace_x het volgende:
Goede politieke woordenschat houdt jij er op na jammer alleen dat het niets te maken heeft met het zogenaamde 'tij' dat je wilt keren. Daarnaast: je hebt het maar te accepteren dat ze er nu zijn, want ze gaan niet meer weg en dat is natuurlijk helemaal terecht. Het enige TIJ wat er te keren is, is om nu eindelijk eens een stop te zetten op de belachelijke huwelijksimmigranten.

Wij behoren open te staan voor vluchtelingen, niet voor huwelijksimmigranten. Niet voor turken, niet voor marokkanen en OOK NIET voor nederlanders. Dus ook een stop op de import van oost-europese en fillipijnse bruiden.
Wellicht. Dat zou dus volgens jou de getto vorming verminderen?
quote:

Het CBS cijfers, lul.
De ascii ridder is op zijn pik getrapt.
pi_18733159
Rotterdam zuid is waar ik woon. Gezellig multiculti in groot feest. En wanneer je het niet gezellig vind ga je toch ergens anders wonen...
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:00:21 #120
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733187
quote:

Wat is dit voor bullshit? Voel je je tekort gedaan omdat er geen kraantje te vinden is bij het voetbalveldje? Dan neem je een FLES mee naar het veldje, sloeber. Deden wij vroeger ook altijd toen we in utrecht voetbalden, en ja, ik voetbalde gewoon mee met uti en de andere marokkies, SGFY
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_18733212
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:59 schreef Afhaalprijslijst het volgende:
Rotterdam zuid is waar ik woon. Gezellig multiculti in groot feest. En wanneer je het niet gezellig vind ga je toch ergens anders wonen...
Ja, we maken ghetto's vol met multiculti mafkezen. Goed idee.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:02:33 #122
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18733245
quote:

[..]

Hoe weet JIJ dat nou? Ik WOON in Groningen ja.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:02:59 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18733259
quote:

[..]

maar wat moet er dan wel gebeuren, moet de gehele schilderswijk plat gewalst worden (en elke andere ghetto) en er wat minder verpauperde woningen neerzetten die eerlijk verdeeld gaan worden. Ik denk dat dat niet zal gaan werken. Ik denk dat als de economie weer flink aantrekt de meeste problemen zich wel oplossen
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:03:31 #124
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18733270
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:02 schreef Ype het volgende:

[..]

Juist. En dat soort wijken ZIJN daar niet.

Dus wat wil je er nu eigenlijk over zeggen?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_18733273
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:02 schreef Ype het volgende:

[..]

Hoeveel moskeeen staan er in Groningen-stad?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:04:04 #126
13462 BansheeBoy
pi_18733286
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:00 schreef hace_x het volgende:

[..]

Wat is dit voor bullshit? Voel je je tekort gedaan omdat er geen kraantje te vinden is bij het voetbalveldje? Dan neem je een FLES mee naar het veldje, sloeber. Deden wij vroeger ook altijd toen we in utrecht voetbalden, en ja, ik voetbalde gewoon mee met uti en de andere marokkies, SGFY
Dat is geen laxering van een stier, dat zijn feiten. En ik kan het weten. In dat wereldje wordt express net zolang gereld tot ze dat voor elkaar krijgen !

Hier in Dordt hebben we zo'n wijk: krispijn. De criminaliteit is een soort hobby geworden voor velen daar, en ze krijgen de gekste dingen voor elkaar:

- voetbalpleintjes
- etc.
- uitstapjes
- Gratis msn-en bij diverse belhuizen

Het is echt waar

dinsdag 27 april 2004 @ 23:04:39 #127
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18733299
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:59 schreef Afhaalprijslijst het volgende:
Rotterdam zuid is waar ik woon. Gezellig multiculti ingroot feest. En wanneer je het niet gezellig vind ga je toch ergens anders wonen...
Laat me raden: u is zelf van allochtoonse afkomst?

[ Bericht 2% gewijzigd door X-Ray op 27-04-2004 23:06:59 (kinderachtig) ]
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:05:03 #128
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18733309
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:01 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, we maken ghetto's vol met multiculti mafkezen. Goed idee.
waarom moet je iemand die het er per ongeluk wel naar zijn zin heeft van overtuigen dat hij er geen plezier mag hebben?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:05:39 #129
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733327
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:58 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Wellicht. Dat zou dus volgens jou de getto vorming verminderen?
Als we jouw definitie van getto-vorming nemen (want een getto is toch echt nog wat anders, maar dat is een andere discussie): Ja.
Stop op huwelijksimmigratie zal ervoor zorgen dat wijken met hoge percentages allochtonen niet sneller vervreemden dan zonder stop op de huwelijksimmigratie.
quote:
De ascii ridder is op zijn pik getrapt.
Je gaat CBS cijfers toch ook geen 'FOK cijfers' noemen als de cijfers toevallig via FOK tot jou gekomen zijn als het werkelijk CBS cijfers zijn?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:06:13 #130
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18733342
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:02 schreef Re het volgende:

[..]

maar wat moet er dan wel gebeuren, moet de gehele schilderswijk plat gewalst worden (en elke andere ghetto) en er wat minder verpauperde woningen neerzetten die eerlijk verdeeld gaan worden. Ik denk dat dat niet zal gaan werken.
Dat IS al gebeurd. De Schilderswijk was het grootste nieuwbouwrenovatieproject van NL. Alles is bijna vervangen een paar jaar terug, en het is NU al weer een smerige teringzooi geworden die meer en meer bevolkt wordt door werkeloze burqadragers. Sorry voor de taal, maar het is gewoon een feit.
quote:
Ik denk dat als de economie weer flink aantrekt de meeste problemen zich wel oplossen
Ik denk het niet, want dat deed het de afgelopen 30 jaar tijdens hausses ook niet.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:08:36 #131
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733404
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat is geen laxering van een stier, dat zijn feiten. En ik kan het weten. In dat wereldje wordt express net zolang gereld tot ze dat voor elkaar krijgen !
Wat doe je nou zielig, dan regel jij het zelf toch ook? Alleen maar klagen en dan zeuren dat anderen iets voor elkaar hebben gebokst omdat ze het geregeld hebben. Regel het zelf dan ook gewoon.
quote:
Hier in Dordt hebben we zo'n wijk: krispijn. De criminaliteit is een soort hobby geworden voor velen daar, en ze krijgen de gekste dingen voor elkaar:

- voetbalpleintjes
- etc.
- uitstapjes
- Gratis msn-en bij diverse belhuizen

Het is echt waar

Volgens mij volg ik je niet meer. Je had het erover dat in autochtone wijken makkelijker een kraantje geplaatst werd dan in een wijk waar voornamelijk allochtonen voetballen op een pleintje. Nu roep je ineens iets vaags over Gratis MSN'en in belhuizen, wat is de relevantie?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:09:15 #132
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18733413
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:03 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Juist. En dat soort wijken ZIJN daar niet.

Dus wat wil je er nu eigenlijk over zeggen?
Ik kom ook vaak genoeg BUITEN Groningen, ook in de RANDSTAD.
In Groningen wonen ook genoeg allochtonen waaronder ook veel moslims.
Daar zijn ook wel eens problemen mee, logisch ook, het zijn verdorie net mensen.
Mag ik nu al meepraten?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:09:41 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18733427
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:06 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat IS al gebeurd. De Schilderswijk was het grootste nieuwbouwrenovatieproject van NL. Alles is bijna vervangen een paar jaar terug, en het is NU al weer een smerige teringzooi geworden die meer en meer bevolkt wordt door werkeloze burqadragers. Sorry voor de taal, maar het is gewoon een feit.
[..]
dan is er blijkbaar iets gebeurd wat ertoe geleid heeft dat alleen kanslozen daar zijn (of blijven) wonen. Ik denk dat het aantal burka's toch echt een stuk minder is dan gewone losers (allochoon en autochtoon)
quote:
Ik denk het niet, want dat deed het de afgelopen 30 jaar tijdens hausses ook niet.
De mens zeurt en zeikt in ieder geval een stuk minder als men het beter heeft
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:09:53 #134
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18733435
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hoeveel moskeeen staan er in Groningen-stad?
Anus -> oxidatie.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:10:55 #135
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733459
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:09 schreef Ype het volgende:

[..]

Daar zijn ook wel eens problemen mee, logisch ook, het zijn verdorie net mensen.
Mag ik nu al meepraten?
Nee mag pas als de huidige populatie allochtonen daar bij jullie ook allemaal getrouwd zijn met weer nieuwe allochies zodat ze de 80% grensverhouding allochtonen/autochtonen overschreden hebben.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:11:51 #136
13462 BansheeBoy
pi_18733484
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:08 schreef hace_x het volgende:

[..]

Wat doe je nou zielig, dan regel jij het zelf toch ook? Alleen maar klagen en dan zeuren dat anderen iets voor elkaar hebben gebokst omdat ze het geregeld hebben. Regel het zelf dan ook gewoon.
[..]
JIj volgt me niet echt, misschien moet je eerst lezen wat ik typ. Ik huil niet en ik doen niet zielig, ik constateeer enkel en geef de feiten weer
quote:
Volgens mij volg ik je niet meer. Je had het erover dat in autochtone wijken makkelijker een kraantje geplaatst werd dan in een wijk waar voornamelijk allochtonen voetballen op een pleintje. Nu roep je ineens iets vaags over Gratis MSN'en in belhuizen, wat is de relevantie?
De autochtone home-wijken krijgen die dingen standaard, en "kansarme" allochtonen krijgen dat pas voor elkaar na veel rellen en criminaliteit

dinsdag 27 april 2004 @ 23:12:26 #137
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18733500
quote:

[..]

Ik kom ook vaak genoeg BUITEN Groningen, ook in de RANDSTAD.
Mag ik nu al meepraten?
Je WOONT er niet. Je zit er niet dagelijks. Je weet dus niet hoe het is. Dus jouw mening inzake deze kwestie heeft geen gewicht. Trouwens je zit non-stop op I´net dus wanneer onderneem je die 3 uur durende treinreis hierheen dan? Je zou een jaar geleden al eens gezellig langs Hollands Spoor gaan slenteren, ook nog niet gedaan zeker?

Ik weet gewoon haast zeker dat jij in geen 1 vd desbetreffende wijken bent geweest OF uberhaupt langer dan 5 minuten.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:12:45 #138
15660 chocolatemoeze
pi_18733507
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:05 schreef hace_x het volgende:

[..]

Als we jouw definitie van getto-vorming nemen (want een getto is toch echt nog wat anders, maar dat is een andere discussie): Ja.
Stop op huwelijksimmigratie zal ervoor zorgen dat wijken met hoge percentages allochtonen niet sneller vervreemden dan zonder stop op de huwelijksimmigratie.
Even ter bevestiging dat we over hetzelfde praten:
quote:
get·to (het ~, -ti/~'s)
1 woonwijk van een sociaal niet-geïntegreerde groep [vroeger vooral een verplichte verblijfplaats voor joden in de stad]
Als je zegt dat gettovorming wat anders is, vindt je die wijken dus wel sociaal geïntergreerd?
quote:
Je gaat CBS cijfers toch ook geen 'FOK cijfers' noemen als de cijfers toevallig via FOK tot jou gekomen zijn als het werkelijk CBS cijfers zijn?
Yep. Ik erken de fout. Desalniettemin zijn dergelijke statistieken in deze context geplaatst geen werkbare cijfers, waar níet zonder meer conclusies en/of correlatie uit te trekken valt. Het enige wat je weet is dat de wijk "ver-allochtoniseert". Vandaar de kanttekening.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:13:08 #139
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18733519
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:10 schreef hace_x het volgende:

[..]

Nee mag pas als de huidige populatie allochtonen daar bij jullie ook allemaal getrouwd zijn met weer nieuwe allochies zodat ze de 80% grensverhouding allochtonen/autochtonen overschreden hebben.
Mag ik jou nu trouwens gaan volgen en elke keer als jij ergens je mening ergens over geeft even checken of jij wel in direct in verband staat met het fenomeen waar jij je mening over geeft?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:13:19 #140
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18733523
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:10 schreef hace_x het volgende:

[..]

Sommige wijken al 90% holadijee het gaat goed
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:14:26 #141
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18733560
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:13 schreef Ype het volgende:

[..]

Mag ik jou nu trouwens gaan volgen en elke keer als jij ergens je mening ergens over geeft even checken of jij wel in direct in verband staat met het fenomeen waar jij je mening over geeft?
Een mening van ´och het valt allemaal wel mee´ is totaal irrelevant als je niet eens weet waar het over gaat.

Net zo nutteloos als wanneer ik zou gaan zeggen ´och die honger in de Sahel valt best mee. Ik heb ook wel eens honger en heb ook eens een tripje door de Sahara gemaakt hoor! Dus ik weet het best!´
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:14:44 #142
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18733565
quote:
nee
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:14:48 #143
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733571
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:11 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik huil niet en ik doen niet zielig, ik constateeer enkel en geef de feiten weer
Je weet niet waar je over praat.
quote:
De autochtone home-wijken krijgen die dingen standaard, en "kansarme" allochtonen krijgen dat pas voor elkaar na veel rellen en criminaliteit
Kletskoek. Het is gewoon een kwestie van regelen. Ook in Dordrecht bestaat het welzijnswerk. Er komen geen voorzieningen dankzij criminaliteit en of rellen. Ga eens lekker buiten voetballen joh.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:15:32 #144
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18733591
quote:
De autochtone home-wijken krijgen die dingen standaard, en "kansarme" allochtonen krijgen dat pas voor elkaar na veel rellen en criminaliteit.
Nee, ik heb nog nooit van zoiets gehoord.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:17:18 #145
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733631
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:13 schreef Ype het volgende:

[..]

YBUTWT
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_18733642
quote:

Waanzin. Ik ben strikt genomen ook allochtoon. Ik heb geen rellen nodig om mijn boterham te kunnen verdienen.
pi_18733672
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:14 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

nee
Zeker niet. En maar een grote bek opentrekken tegen de mensen in de grote steden .
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:18:48 #148
13462 BansheeBoy
pi_18733679
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:14 schreef hace_x het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat.
[..]
Ik denk dat ik wel weet waar ik over praat, ik ben zelf Marokkaan en werk veel met computers
quote:
Kletskoek. Het is gewoon een kwestie van regelen. Ook in Dordrecht bestaat het welzijnswerk. Er komen geen voorzieningen dankzij criminaliteit en of rellen. Ga eens lekker buiten voetballen joh.
Het is idd een kwestie van regelen, maar wijken waar veel gereld wordt door jongeren wordt eerder iets voor ze geregeld

dinsdag 27 april 2004 @ 23:18:56 #149
15660 chocolatemoeze
pi_18733683
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:17 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Waanzin. Ik ben strikt genomen ook allochtoon. Ik heb geen rellen nodig om mijn boterham te kunnen verdienen.
Ik denk dat hij eerder doelt op de verpaupering...
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:19:46 #150
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18733708
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:14 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

nee
Nee, er kunnen er opzich nog best een paar bij.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:20:41 #151
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18733735
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Een mening van ´och het valt allemaal wel mee´ is totaal irrelevant als je niet eens weet waar het over gaat.

Net zo nutteloos als wanneer ik zou gaan zeggen ´och die honger in de Sahel valt best mee. Ik heb ook wel eens honger en heb ook eens een tripje door de Sahara gemaakt hoor! Dus ik weet het best!´
Oh, dus als jij ooit een positieve ervaring met een allochtoon hebt gehad, dan moet je dus je totale gedachtegang plotsklaps omgooien.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:21:01 #152
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18733748
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is idd een kwestie van regelen, maar wijken waar veel gereld wordt door jongeren wordt eerder iets voor ze geregeld
Wat denk je nu dat er in autochtone wijken anders geregeld is voor de jeugd?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:21:14 #153
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18733753
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:17 schreef hace_x het volgende:

[..]

YBUTWT
???
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:21:26 #154
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733760
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel weet waar ik over praat, ik ben zelf Marokkaan en werk veel met computers
Van kraantjes regelen voor een voetbalpleintje heb je echter overduidelijk totaal geen verstand.
quote:
Het is idd een kwestie van regelen,
Oh.... toch wel?
quote:
maar wijken waar veel gereld wordt door jongeren wordt eerder iets voor ze geregeld
Nogmaals: Kom eens achter je pc vandaan, ga eens lekker buiten voetballen, kom eens in dat buurthuis en praat eens met die welzijnswerker. En houd voortaan je smoel dicht over 'feiten' als je niet weet waar je over praat.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:21:48 #155
13462 BansheeBoy
pi_18733770
quote:

[..]

'
Het gaat niet om de boterham. Het gaat om wijkvoorzieningen, bv:

- Blikjesautomaat met eventueel flesjes bronwater dicht bij voetbaalpleintjes
- Bibliotheek in de wijk
- etc.
- Grasveld voor veldvoetbal
- Videotheek in de wijk

Om maar wat te noemen

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 27-04-2004 23:22:49 (Wijziging) ]
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:22:40 #156
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18733790
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zeker niet. En maar een grote bek opentrekken tegen de mensen in de grote steden .
Och god, die stoere mensen in de grote steden hebben allemaal enorme problemen, maar gelukkig zijn ze daarmee ook zo stoer om er enkel op Fokforum maar flink over te blijven huilen. Die onderontwikkelde Groningers hebben het maar makkelijk daar in het noorden. De mietjes.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:22:48 #157
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18733793
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:19 schreef Ype het volgende:

[..]

Nee, er kunnen er opzich nog best een paar bij.
Nee, er wonen er relatief bijzonder weinig voor een grote stad. De meeste niet-westerse allochtonen wonen in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, enz. (relatief)
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:23:10 #158
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733804
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:21 schreef Ype het volgende:

[..]

???
Your Barking Up The Wrong Tree.

Jij vroeg: Mag ik nu meepraten?
Ik stelde overduidelijk cynisch met een snif-smiley: Neeeejjjj jij mag pas meepraten als heel groningen voor 80% uit allochtonen bestaat.

mijn goden dat ik dit nog moet gaan uitleggen, is dit soms een jongerenforum ofzo?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:24:04 #159
13462 BansheeBoy
pi_18733826
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:21 schreef hace_x het volgende:
Nogmaals: Kom eens achter je pc vandaan, ga eens lekker buiten voetballen, kom eens in dat buurthuis en praat eens met die welzijnswerker. En houd voortaan je smoel dicht over 'feiten' als je niet weet waar je over praat.
Luister eens, ik voetbal bijna elke dag: op straat, op veld, in de zaal. Ik heb veel welzijnswerkers om mij heen verzameld die voor mij de buurten analyseren

dinsdag 27 april 2004 @ 23:25:18 #160
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18733854
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:20 schreef Ype het volgende:

[..]

Oh, dus als jij ooit een positieve ervaring met een allochtoon hebt gehad, dan moet je dus je totale gedachtegang plotsklaps omgooien.
Jij begrijpt er geen reet van he? Denk je nu echt dat het gaat om ´alle allochtonen zijn kut´? Of iets in die trent? Denk je echt dat ik zo debiel ben?

Er zou NIETS aan de hand zijn als de ´allochtonen´ of welk ander kutwoord je eraan wilt geven gewoon normaal mee zouden doen, zich normaal op zouden stellen, NLs zouden praten, niet zouden zeiken om moskees, burqas dragen etc etc etc

Dan zou er NIETS aan de hand zijn en konden we gezellig salsa dansen met ze allen. Maar NEE, men WIL niets van NL en de NLers weten. Men KOTST erop. DAT is het probleem, en dat zit me tot HIER.

En JA, ik heb me al LANG ingeschreven voor een andere woning, ik hoop dat ie snel komt. Weg uit dit zooitje hier lekker naar de andere kant vd snelweg, naar Ypenburg idd.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:26:03 #161
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18733872
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:
- Blikjesautomaat met eventueel flesjes bronwater dicht bij voetbaalpleintjes
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
-Edit: hoelang denk je dat deze automaat heel zal blijven? ik gok op een halve dag -
quote:
- Bibliotheek in de wijk
In de meeste Nederlandse steden is een bibliotheek. In mijn wijk hadden we het vroeger iig niet.
quote:
Grasveld voor veldvoetbal
Er zijn in Nederland legio grasveldjes, maar ze worden overal ondergescheten door honden en 's avonds vermeubeld door rokende scooterjeugd.
quote:
- Videotheek in de wijk
Als er vraag naar is zal er zeker een komen. Ik denk zelfs dat in wijken met een gemiddeld laag inkomen relatief meer videotheken zullen zijn.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:26:05 #162
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18733873
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Luister eens, ik voetbal bijna elke dag: op straat, op veld, in de zaal. Ik heb veel welzijnswerkers om mij heen verzameld die voor mij de buurten analyseren
En jij komt tot de conclusie dat je met het plegen van rellen en veel criminaliteit de welzijnswerkers van jouw wijk beter in staat stelt om verschillende zaken voor jouw wijk te regelen?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:26:57 #163
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18733893
quote:

[..]

De grootste groep allochtonen in NL zijn trouwens Duitsers.

Waar zijn die aan het rellen? De boel aan het slopen? Massaal aan de uitkering? Waar dan?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:28:13 #164
13462 BansheeBoy
pi_18733919
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:26 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Waar zijn die aan het rellen? De boel aan het slopen? Massaal aan de uitkering? Waar dan?
Hebben ze niet genoeg gereld in 40-45 ?

dinsdag 27 april 2004 @ 23:29:04 #165
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18733930
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:23 schreef hace_x het volgende:

[..]

Your Barking Up The Wrong Tree.

Jij vroeg: Mag ik nu meepraten?
Ik stelde overduidelijk cynisch met een snif-smiley: Neeeejjjj jij mag pas meepraten als heel groningen voor 80% uit allochtonen bestaat.

mijn goden dat ik dit nog moet gaan uitleggen, is dit soms een jongerenforum ofzo?
Weet ik veel dat die afkorting dat betekent man.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:29:06 #166
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18733931
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hebben ze niet genoeg gereld in 40-45 ?

doe eens normaal
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:30:11 #167
15660 chocolatemoeze
pi_18733959
quote:

[..]

Een niet westerse allochtoon heeft over het algemeen het geld niet echt om zich te verspreiden en te integreren.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:32:51 #168
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18734027
quote:

[..]

Velen weten niet eens dat Duitsers zo ong. de grootste groep vormen. Dat is pas integreren.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:34:05 #169
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18734054
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:30 schreef chocolatemoeze het volgende:

Een niet westerse allochtoon heeft over het algemeen het geld niet echt om zich te verspreiden en te integreren.
Denk daar nu eens wat langer over na.

Eigenlijk is die stelling toch onzin of niet dan? Hoezo heeft een niet-westerse allochtoon over het algemeen minder te besteden?
En waarom is dat een reden om minder makkelijk te integreren?

Als jij werkelijk achter je uitspraak staat: Hoe komt het dan dat "wij" ze allemaal via de huwelijksimmigratie blijven binnen laten?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:34:16 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18734057
quote:

[..]

duitsers zijn geen allochtonen, of het moeten dan weer gastarbeiders uit desbetereffende landen zijn

o nee toch wel

definitie CBS: Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie tenminste één ouder is geboren in het buitenland. Wie zelf in het buitenland is geboren hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren hoort tot de tweede generatie
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:34:25 #171
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18734059
quote:
Ten eerste is integreren is geen financiele kwestie en ten tweede is de eerste keuze voor woonplaatst niet sterk gerelateerd aan het inkomen. Als gevolg van de sterke immigratie uit maar twee landen wordt het makkelijk om gewoon bij je oude kliek te gaan wonen en je niet aan te passen. Ze kiezen er zelf voor. Over het algemeen zijn de huizen in Groningen een stuk goedkoper dan in Amsterdam maar toch zie je dit niet terug in de concentratie niet-westerse allochtonen.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:35:12 #172
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18734085
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:34 schreef Re het volgende:

[..]

duitsers zijn geen allochtonen,
Wel.
Zelf iemand met 1 Duitser als ouder is een allochtoon.

Hoe kom je hier nu weer bij?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:36:05 #173
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18734111
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:34 schreef Re het volgende:

[..]

duitsers zijn geen allochtonen, of het moeten dan weer gastarbeiders uit desbetereffende landen zijn
Hoezo zouden het geen allochtonen zijn?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:36:33 #174
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18734126
quote:

[..]

Oh kom op dat zieligheidssmoesje is zoooo achterhaald.

De BMW 7 serie mag best even achterwege blijven totdat NLs gesproken kan worden hoor.

En de huizen in Tjietjerkstradeel zijn VEEL goedkoper dan in Den Haag.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:37:05 #175
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18734134
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:35 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wel.
Boeit niet. Als men spreekt over wijken in de vier grote steden met meer dan 80% niet-westerse allochtonen gaat het niet over duitsers.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:37:36 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18734145
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:35 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wel.

Hoe kom je hier nu weer bij?
dat is idd zo.. zie boven voor defintitie, in de "volksmond" wordt het helaas anders gebruikt

en het gaat (met dank aan hace-x hier over niet westerse allochtonen dus onze fietsendieven zijn irrelevant in de discussie
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:40:20 #177
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18734206
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:36 schreef X-Ray het volgende:

[..]

De BMW 7 serie mag best even achterwege blijven totdat NLs gesproken kan worden hoor.

Het is wel zo dat de gemiddelde niet-westerse allochtoon een vrij lage opleidingsniveau heeft en daarom over het algemeen niet verder komt dan een 7 serie uit 1985.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:41:26 #178
15660 chocolatemoeze
pi_18734221
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:34 schreef hace_x het volgende:

[..]

Denk daar nu eens wat langer over na.

Eigenlijk is die stelling toch onzin of niet dan? Hoezo heeft een niet-westerse allochtoon over het algemeen minder te besteden?
En waarom is dat een reden om minder makkelijk te integreren?

Als jij werkelijk achter je uitspraak staat: Hoe komt het dan dat "wij" ze allemaal via de huwelijksimmigratie blijven binnen laten?
En toch denk ik dat dat in principe de basis voor de locatie waar de allochtonen zich vestigen. Ze komen hier heen zonder rooie cent, en strijken neer in de grote stad, omdat daar (net zoals iedereen denkt) blijkbaar het grote geld te halen valt.
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:34 schreef Kaalhei het volgende:
Als gevolg van de sterke immigratie uit maar twee landen wordt het makkelijk om gewoon bij je oude kliek te gaan wonen en je niet aan te passen. Ze kiezen er zelf voor. Over het algemeen zijn de huizen in Groningen een stuk goedkoper dan in Amsterdam maar toch zie je dit niet terug in de concentratie niet-westerse allochtonen.
Dit is alleen het gevolg daar van op de langere termijn.

Uiteindelijk is het een combinatie van beide, maar de keuze van stad/wijk lijkt me nog steeds afhankelijk van de financieen.

De allochtoon met minder geld of inkomen zal eerder kiezen voor een goedkope woning, en waarom dan niet meteen bij je "lotgenoten".

De allochtoon met meer geld heeft de vrijheid zich waar dan ook te settlen en van lotgenoten is al helemaal geen sprake meer..
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:41:41 #179
13462 BansheeBoy
pi_18734226
quote:
Dat ben ik met je eens

pi_18734247
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:40 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Het is wel zo dat de gemiddelde niet-westerse allochtoon een vrij lage opleidingsniveau heeft en daarom over het algemeen niet verder komt dan een 7 serie uit 1985.
Tenzij je als niet-westerse allochtoon pas 22 bent, dan rijd je namelijk in een 328Ci van 2004
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:43:45 #181
15660 chocolatemoeze
pi_18734266
quote:

[..]

Oooh, kom op , dat cliché mag je ook wel ff weglaten. Ze rijden a-l-l-e-m-a-a-l BMW

Het zijn alleen die fokking drugdealertjes die er in rijden óf die allochtonen die zich helemaal de pleuris hebben gewerkt.

En wat is er in principe raar als iemand BMW rijdt?
pi_18734274
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:18 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Ik denk dat hij eerder doelt op de verpaupering...
Nee, hij bedoelt rellen als dwangmiddel voor een beter bestaan. Dat lost dus niets op. Hij gooit het op de geslaagde groep van autochtonen. Waarbij hij vergeet te melden dat die er keihard er voor gewerkt hebben. Dat zullen de nieuwkomers ook moeten doen, willen ze slagen.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:44:49 #183
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18734291
Je begint je zo langzamerhand af te vragen, naast de 80% niet westerse allochtonen, hoeveel westerse allochtonen er in die wijken wonen, en hoeveel procent autochtonen die wijken nog huisvesten
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:46:01 #184
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18734323
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:41 schreef chocolatemoeze het volgende:
De allochtoon met minder geld of inkomen zal eerder kiezen voor een goedkope woning, en waarom dan niet meteen bij je "lotgenoten".
Als het om geld gaat dan moeten ze naar Zeeland, Friesland, Groningen of Drenthe (!) gaan.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:47:16 #185
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18734348
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:42 schreef Stuart het volgende:

[..]

Tenzij je als niet-westerse allochtoon pas 22 bent, dan rijd je namelijk in een 328Ci van 2004
Nee, dan rijd je minimaal range rover...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:47:30 #186
15660 chocolatemoeze
pi_18734353
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:46 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als het om geld gaat dan moeten ze naar Zeeland, Friesland, Groningen of Drenthe (!) gaan.
yeah right. Je kansen op een baan verkleinen en je kent helemaal niemand daar. Denk je echt dat een gemiddelde allochtoon daar voor gaat?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:47:42 #187
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18734357
quote:

[..]

Het gaat ook nog om banen enzo
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:48:54 #188
13462 BansheeBoy
pi_18734381
In Den Haag en Rotterdam valt het best mee met de allochtonen, vooral de nog jongeren moslims-medelanders in deze multi-culturele samenleving pakken de draad snel op en helpen bijvoorbeeld mee aan de bouw van een moskee op de plek waar voorheen een kerk stond...

De samenleving is van ons allen, een-ieder heeft de taak het zo multi-cultureel mogelijk in te delen naar de maatstaf van deze tijd...

pi_18734402
quote:

[..]

Als het om humor gaat moet je niet naar Drenthe gaan iig.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:50:23 #190
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18734415
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
In Den Haag en Rotterdam valt het best mee met de allochtonen, vooral de nog jongeren moslims-medelanders in deze multi-culturele samenleving pakken de draad snel op en helpen bijvoorbeeld mee aan de bouw van een moskee op de plek waar voorheen een kerk stond...

De samenleving is van ons allen, een-ieder heeft de taak het zo multi-cultureel mogelijk in te delen naar de maatstaf van deze tijd...

Wat weet jij het altijd zo mooi rooskleurig neer te zetten. Je zou bijna denken dat het een sprookje is.
pi_18734422
quote:

Goeie hulp voor 'alle' Nederlanders zeg, dat bouwen van nog een Moskee. En dat nb. waar vroeger een Kerk stond
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 23:51:08 #192
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18734432
Deze thread ging over het percentage allochtonen in wijken, niet over BMW's uit de 7 serie
pi_18734437
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:50 schreef Stuart het volgende:

[..]

En dat nb. waar vroeger een Kerk stond
Ja en?
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:52:49 #194
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18734477
quote:

Multicultureel? Komen moslims dat wel eens in de kerk of genieten zij ook van onze heerlijke haringen?
pi_18734480
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ja en?
Ja, ik vraag me dan af, waarom is die Kerk daar nu weg ?
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 23:53:01 #196
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18734485
quote:
en helpen bijvoorbeeld mee aan de bouw van een moskee op de plek waar voorheen een kerk stond...

Dat is zeker een stokpaardje van je wat je ergens onder je ctrl-V hebt zitten

Kap er eens mee
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:53:46 #197
13462 BansheeBoy
pi_18734499
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:52 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Multicultureel? Komen moslims dat wel eens in de kerk of genieten zij ook van onze heerlijke haringen?
Jazeker, ik ben Marokkaan, moslim, mens en wat nog allemaal, en ik eet heel vaak haringen, ik ben uitermate dol op deze delicatesse.

pi_18734512
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:52 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me dan af, waarom is die Kerk daar nu weg ?
Kerken moeten ook optiefen. Pestgebouwen.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:54:26 #199
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18734516
quote:
Waar komt die taakopvatting vandaan?
En on-topique: Hoe zie jij die taakopvatting in de genoemde wijken van de TS?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:55:45 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:56:01 #201
13462 BansheeBoy
pi_18734544
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat is zeker een stokpaardje van je wat je ergens onder je ctrl-V hebt zitten

Kap er eens mee
zie feedback

pi_18734545
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Kerken moeten ook optiefen. Pestgebouwen.
Bedankt voor het delen van je 'multi-culturele' mening hierover
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:56:56 #203
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18734560
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jazeker, ik ben Marokkaan, moslim, mens en wat nog allemaal, en ik eet heel vaak haringen, ik ben uitermate dol op deze delicatesse.

Maar waarom gaan deze mensen niet eens in andere wijken wonen. Daar waar niet 90% dezelfde taal spreekt als Ali Babba?
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 00:04:18 #204
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18734697
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:56 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Maar waarom gaan deze mensen niet eens in andere wijken wonen. Daar waar niet 90% dezelfde taal spreekt als Ali Babba?

Nogmaals , de woningtoewijzing : dat hebben de HUURDERS niet voor het zeggen....

Er zijn genoeg mensen die willen verhuizen maar *sociale woningbouw* haalt men weg in het kader van wijkvernieuwing waardoor er nog minder huurwoningen beschikbaar zijn.

Dat is GEEN beleid wat is geschreven door de mensen in die wijken maar een beslissing van woningcorporaties en gemeente.
  woensdag 28 april 2004 @ 00:05:21 #205
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18734710
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik voel me met beiden verbonden, maar voel me meer Marokkaan, ondanks dat ik hier geboren ben en een Nederlands paspoort heb

En dat is precies het probleem van deze derde generatie...
  woensdag 28 april 2004 @ 00:06:16 #206
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18734728
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:04 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nogmaals , de woningtoewijzing : dat hebben de HUURDERS niet voor het zeggen....
Tot op zekere hoogte: Je kunt een aangeboden woning aannemen of weigeren.
quote:
Er zijn genoeg mensen die willen verhuizen maar *sociale woningbouw* haalt men weg in het kader van wijkvernieuwing waardoor er nog minder huurwoningen beschikbaar zijn.
Die komen elders weer beschikbaar.
quote:
Dat is GEEN beleid wat is geschreven door de mensen in die wijken maar een beslissing van woningcorporaties en gemeente.
Wat is je punt? Dat huwelijksimmigranten die de taal niet kennen een huis moeten kopen en niet als enige redmiddel voor een sociale huurwoning in aanmerking mogen komen? Helemaal voor!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 28 april 2004 @ 00:07:30 #207
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18734746
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:04 schreef Loedertje het volgende:

[..]

"sociale woningbouw"! Daar begint het hele gesodemieter al. Hordes van deze niet-westerse allochtonen zijn te arm om ook maar een ander alternatief te vinden. Dat is toch verdomde sneu!! Waarom heeft de politiek deze onderklasse gecreeerd?

Hoe langer ik erover nadenk, hoe bozer ik word!
pi_18734758
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:05 schreef Ludwig het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem van deze derde generatie...
Sterker nog, er komen zelfs wel eens klachten van deze generatie, dat ze niet kunnen wennen (psychisch arbeidsongeschikt) in Nederland. Arghhhhhh, ze hebben nog nooit in een ander land gewoond, anders dan 6 weken vakantie.

Tevens begrijp ik niet, waarom er zo'n grote trek moet zijn naar de grote steden ? Waarom niet naar Gelderland of het Noorden ?
  woensdag 28 april 2004 @ 00:09:14 #209
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18734782
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:07 schreef Stuart het volgende:

[..]

Sterker nog, er komen zelfs wel eens klachten van deze generatie, dat ze niet kunnen wennen (psychisch arbeidsongeschikt) in Nederland. Arghhhhhh, ze hebben nog nooit in een ander land gewoond, anders dan 6 weken vakantie.

Tevens begrijp ik niet, waarom er zo'n grote trek moet zijn naar de grote steden ? Waarom niet naar Gelderland of het Noorden ?
Dat is heel logisch te verklaren: daar zijn de banen! Er vindt op dit moment trouwens een grote volksverhuizing naar Flevoland plaats. Ze trekken dus al langzaam naar het Noorden
pi_18734795
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:09 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Dat is heel logisch te verklaren: daar zijn de banen! Er vindt op dit moment trouwens een grote volksverhuizing naar Flevoland plaats. Ze trekken dus al langzaam naar het Noorden
Is dat een excuus ? Ik weet wel, dat daar de banen zijn, maar hoe komt het dan, dat er toch zoveel allochtonen nog steeds geen werk hebben ?
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 00:11:32 #211
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18734814
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:06 schreef hace_x het volgende:

Wat is je punt?
Mijn punt is dat iedereen zich lekker aan het blindstaren is op de bewoners van zo'n wijk maar dat niemand zich écht af gaat vragen hoe die wijken zijn ontstaan en waarom woningcorporaties zo selectief zijn in toewijzing .
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 00:13:26 #212
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18734845
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:07 schreef Stuart het volgende:
of het Noorden ?
Ben net een half jaar geleden verhuist vanuit een flat in het Noorden alwaar 95% van origine waarschijnlijk niet Nederlands was...

Dus ook het Noorden heeft allochtonen hoor
pi_18734862
Oooh
  woensdag 28 april 2004 @ 00:16:31 #214
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_18734897
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:10 schreef Stuart het volgende:

[..]

Is dat een excuus ? Ik weet wel, dat daar de banen zijn, maar hoe komt het dan, dat er toch zoveel allochtonen nog steeds geen werk hebben ?
Je moet het probleem wel goed beboemen! Het werkeloosheidprobleem heeft vooral betrekking op de tweede en in mindere mate op de derde generatie. Hun ouders zijn in de stad gaan wonen in de tijd van de gastarbeid, om harde arbeid te leveren. Daar moest toen gebouwd en opgebouwd worden. Vind je het dan raar dat er nog steeds veel allochtonen in de steden wonen? Kijk dan even wat realistischer en zie dat bijvoorbeeld Almere ook steeds meer in trek komt bij deze bevolkingsgroep.
  woensdag 28 april 2004 @ 00:17:38 #215
13462 BansheeBoy
pi_18734905
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ben net een half jaar geleden verhuist vanuit een flat in het Noorden alwaar 95% van origine waarschijnlijk niet Nederlands was...

Was dat ook de aanleiding om te verhuizen ?

woensdag 28 april 2004 @ 00:18:07 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_18734914
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Alleen al die kut friezen...
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 00:18:22 #217
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18734917
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:17 schreef BansheeBoy het volgende:

Was dat ook de aanleiding om te verhuizen ?

Neen , ik hebt geen last van mensen nml.
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 00:18:42 #218
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18734922
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alleen al die kut friezen...
  woensdag 28 april 2004 @ 00:41:30 #219
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18735277
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:11 schreef Loedertje het volgende:

Mijn punt is dat iedereen zich lekker aan het blindstaren is op de bewoners van zo'n wijk maar dat niemand zich écht af gaat vragen hoe die wijken zijn ontstaan en waarom woningcorporaties zo selectief zijn in toewijzing .
Vraag je je dat werkelijk af? Je weet de antwoorden zelf toch?

Die wijken zijn ontstaan omdat:
- Er nu eenmaal heel veel allochtonen binnen mogen komen op basis van huwelijksimmigratie (heeft niets met vluchtelingenstatus te maken). Dit mag nog steeds.
- Nederlanders -die het kunnen betalen- liever in modernere huizen wonen en die werden bijna alleen aan de randen van de grote steden gebouwd (de vinex)

Je stelling over het selectief zijn van woningcooperaties verwijs ik, nu voor de tweede keer, naar het rijk der fabelen. Het zijn de huurders die woningen al of niet accepteren.
Je lijkt er twee zaken mee te ontkennen:
1) Het simpele feit dat het hier daadwerkelijk ook om absolute aantallen allochtonen gaat
2) Dat de huwelijksimmigratie mensen het land heeft binnen gebracht die hierheen komen omdat je hier 'gratis kost en inwoning' krijgt.

Als laatste: Na verloop van tijd nemen autochtone nederlanders nog liever de duurdere sociale huurwoning aan, dan te blijven zitten in een door alle kennissen afgeschreven 'allochtonen-wijk'.
Dat soort sociale keuzes kun je niet gaan zitten bestempelen als een soort door jou verzonnen 'vals' toewijzingsbeleid van woningcooperaties?

PS: Ik heb persoonlijk gewerkt aan automatisering voor woningcooperaties, en daar zitten echt geen selectie-methoden in dat de woningcooperatie op etniciteit bepaalde woningen toe gaat wijzen. Helaas niet, want het zou nu eigenlijk juist wel van pas kunnen komen!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 28 april 2004 @ 00:43:41 #220
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18735307
je mag maar 2-3 keer een woning weigeren hoor
  woensdag 28 april 2004 @ 00:45:22 #221
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18735327
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:43 schreef Re het volgende:
je mag maar 2-3 keer een woning weigeren hoor
Als je loopt, vergeet niet om en om je linker- en je rechtervoet naar voren te doen.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 28 april 2004 @ 00:45:35 #222
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18735330
Ik ben het met Loedertje eens dat er nodig wat veranderd moet worden aan het woningbeleid, maar de cooperaties hebben niet bewust aan ghetto-vorming gedaan. Het probleem is dat het gebruikelijk is dat je 'geschikt' moet wonen.

Dus arme mensen mogen niet in dure huizen, en en ook niet andersom. Goed bedoeld, maar dan krijg je dit soort toestanden. Hoewel ik me afvraag of ghetto-vorming geheel te voorkomen is, in Amerika heb je die dingen, joden woonden ook altijd in aparte wijken, enz.
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 00:50:20 #223
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18735373
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:41 schreef hace_x het volgende:

Je stelling over het selectief zijn van woningcooperaties verwijs ik, nu voor de tweede keer, naar het rijk der fabelen. Het zijn de huurders die woningen al of niet accepteren.
Je lijkt er twee zaken mee te ontkennen:
Als je wilt verhuizen dan kun je in de meeste gemeentes reageren op de woningen die vrij komen, het is een feit dat "witte wijken"wit blijven en "gekleurde mensen" de woning die zij willen niet krijgen.
(Feit omdat ik slechts 1 jaar in Groningen woonde, gelijk met veel andere mensen uit de eerder door mij genoemde "95% allochtonen"flat reageerde op woningen die vrij kwamen, en dat ik na 2 keer reageren al een andere woning had terwijl andere mensen uit die flat zich nog steeds suf reageren, veel meer opgebouwde punten hebben dan ik ooit bijelkaar zal sparen (hangt namelijk af van de jaren dat je ingeschreven staat) en nog steeds geen andere woning hebben.

Hoe verklaar jij dat dan?
quote:
PS: Ik heb persoonlijk gewerkt aan automatisering voor woningcooperaties, en daar zitten echt geen selectie-methoden in dat de woningcooperatie op etniciteit bepaalde woningen toe gaat wijzen. Helaas niet, want het zou nu eigenlijk juist wel van pas kunnen komen!
Het zal best zo zijn dat er inderdaad woningcooperaties werken met geautomatiseerde systemen die ECHT selecteren op punten.
Mijn ervaring is anders.
  woensdag 28 april 2004 @ 01:16:58 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18735670
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:45 schreef hace_x het volgende:

[..]

Als je loopt, vergeet niet om en om je linker- en je rechtervoet naar voren te doen.
normaal reageren zit er tegenwoordig ook niet meer in geloof ik. Bij 3 keer weigeren wordt meestal je inschrijving geblokkeerd, dat jouw ervaring bij 1 enkel bedrijfje natuurlijk staat voor zijn algemeenheid is jouw beperking
  woensdag 28 april 2004 @ 01:17:49 #225
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18735684
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:50 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Als je wilt verhuizen dan kun je in de meeste gemeentes reageren op de woningen die vrij komen, het is een feit dat "witte wijken"wit blijven en "gekleurde mensen" de woning die zij willen niet krijgen.
Noem eens een voorbeeld van zo'n feit, zo'n wijk vol met sociale woningbouw in 1 van de vier grote steden die 'wit zijn gebleven'?
quote:
(Feit omdat ik slechts 1 jaar in Groningen woonde, gelijk met veel andere mensen uit de eerder door mij genoemde "95% allochtonen"flat reageerde op woningen die vrij kwamen, en dat ik na 2 keer reageren al een andere woning had terwijl andere mensen uit die flat zich nog steeds suf reageren, veel meer opgebouwde punten hebben dan ik ooit bijelkaar zal sparen (hangt namelijk af van de jaren dat je ingeschreven staat) en nog steeds geen andere woning hebben.

Hoe verklaar jij dat dan?
Die vraag moet je niet aan mij stellen natuurlijk. Er kunnen gigantisch veel factoren meespelen, allemaal afhankelijk van het gehanteerde toewijzingssysteem en wie er reageert. Factoren die meespelen kunnen onder anderen zijn: Jij een andere gezinssituatie/alleenstaand, jij een ander inkomen, jij een andere leeftijd, jij in een bepaalde fase van je leven (misschien student?), al of geen binding met de regio, noem het allemaal maar op.
quote:
Het zal best zo zijn dat er inderdaad woningcooperaties werken met geautomatiseerde systemen die ECHT selecteren op punten.
Mijn ervaring is anders.
Jouw ervaring kan alleen anders zijn als jij zelf meegemaakt hebt of aantoont dat het betreffende puntensysteem niet gehanteerd is. Aan de hand van jouw verhaal over twee telefoontjes weten we niets.

Enfin: Betekent jouw antwoord dat voor jou de enige reden dat er wijken met meer dan 80% niet-westerse allochtonen zijn ontstaan de schuld is van het toewijzingsbeleid van woningcooperaties?

[ Bericht 5% gewijzigd door hace_x op 28-04-2004 01:22:56 ]
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 28 april 2004 @ 01:20:33 #226
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18735715
quote:
Op woensdag 28 april 2004 01:16 schreef Re het volgende:

[..]

normaal reageren zit er tegenwoordig ook niet meer in geloof ik.
Moet ik het voor je uitspelllen? "Tell me something I don't know."
quote:
Bij 3 keer weigeren wordt meestal je inschrijving geblokkeerd, dat jouw ervaring bij 1 enkel bedrijfje natuurlijk staat voor zijn algemeenheid is jouw beperking
Jouw beperking is dat je denkt mij uit te moeten leggen dat er grenzen zijn aan het aantal afwijzingen dat je mag doen als je een woning krijgt toegewezen, even if I put it in your face. Misschien moet je eens wat meer onderzoek plegen naar verschillende toewijzingscriteria van verschillende gemeentes voordat je tegen mij denkt te kunnen zeggen dat ik mij toewijzingscriteria van een 'bedrijfje' baseer.
Toewijzing wordt door gemeentes en cooperaties in convenanten geregeld.

[ Bericht 16% gewijzigd door hace_x op 28-04-2004 01:26:18 ]
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 01:38:32 #227
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18735880
quote:
Op woensdag 28 april 2004 01:17 schreef hace_x het volgende:

[..]

Die vraag moet je niet aan mij stellen natuurlijk. Er kunnen gigantisch veel factoren meespelen, allemaal afhankelijk van het gehanteerde toewijzingssysteem en wie er reageert. Factoren die meespelen kunnen onder anderen zijn: Jij een andere gezinssituatie/alleenstaand, jij een ander inkomen, jij een andere leeftijd, jij in een bepaalde fase van je leven (misschien student?), al of geen binding met de regio, noem het allemaal maar op.
Het toewijzingssysteem in de meeste gemeentes alwaar ik neerstreek de afgelopen jaren was redelijk simpel, een puntensysteem wat je opbouwt .
En toch kreeg ik met minimale punten veel sneller een woning toegewezen dan mensen met veel punten.
quote:
Enfin: Betekent jouw antwoord dat voor jou de enige reden dat er wijken met meer dan 80% niet-westerse allochtonen zijn ontstaan de schuld is van het toewijzingsbeleid van woningcooperaties?
Neen het zal niet de hoofdoorzaak zijn maar wel 1 van de oorzaken.
  woensdag 28 april 2004 @ 08:42:37 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18737634
quote:
Op woensdag 28 april 2004 01:20 schreef hace_x het volgende:

[..]

Moet ik het voor je uitspelllen? "Tell me something I don't know."
leuk je Engels maar moet je het wel in context zetten, debiliseren van je discussiepartner zonder (in eerste instantie) argumentatie is niet waardig mijn jong
[..]
quote:
Jouw beperking is dat je denkt mij uit te moeten leggen dat er grenzen zijn aan het aantal afwijzingen dat je mag doen als je een woning krijgt toegewezen, even if I put it in your face.
weer zo'n leuke Engelse term, dat je me rechtstreeks vertelt dat mijn veronderstelling niet waar is hoef je niet in mijn gezicht te plaatsen
quote:
Misschien moet je eens wat meer onderzoek plegen naar verschillende toewijzingscriteria van verschillende gemeentes [
Dat heb ik (in beperkte mate, dat wel) ook gedaan, uit ervaring stond in mijn overeenkomst 18 jaar geleden, toen ik in aanmerking kwam met een eigen huurwoning te verkrijgen, (en we spreken toch over die tijd toen het allemaal verkeerd ging?), dat ik maar 3 keer kon weigeren. Dit was Rotterdam. Ook zag ik hedentendage hetzelfde staan in de overeenkomst in bijvoorbeeld Breda. Toch grote steden lijkt me.
quote:
voordat je tegen mij denkt te kunnen zeggen dat ik mij toewijzingscriteria van een 'bedrijfje' baseer.
Toewijzing wordt door gemeentes en cooperaties in convenanten geregeld.
bedrijven dus
  woensdag 28 april 2004 @ 11:48:20 #229
3647 B.R.Oekhoest
pi_18740999
Iedereen blijft maar lullen over woningbouwvereniging hier en sociale woningbouw daar, maar dat is niet de kern van het probleem. De politiek heeft de groei in de onderklasse niet gekreeerd, nee dat doen de allochtonen zelf; de politiek heeft het alleen wel toegelaten. Een gemiddelde autochtone familie krijgt ongeveer 2 kinderen, wat een normale demografische ontwikkeling volgt.
Een gemiddelde moslimfamilie krijgt veel meer dan twee kinderen (en dat is al een klus op zich om die allemaal een goede toekomst te geven), maar alsof dat nog niet genoeg is, trouwt 80' % ook nog eens met een verse importbruid. Laat daar maar eens een demografisch groeimodel op los, dat is dus echt niet gezond meer.
Je moet het probleem dus met wortel en tak eehhh, uitroeien.
Dus geen symptoombestrijding, maar huwelijks- en kettingmigratie aan banden leggen, en hameren op geboortebeperking.
  woensdag 28 april 2004 @ 11:54:23 #230
92803 Bela
homo ludens
pi_18741148
quote:
Op woensdag 28 april 2004 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Iedereen blijft maar lullen over woningbouwvereniging hier en sociale woningbouw daar, maar dat is niet de kern van het probleem. De politiek heeft de groei in de onderklasse niet gekreeerd, nee dat doen de allochtonen zelf; de politiek heeft het alleen wel toegelaten. Een gemiddelde autochtone familie krijgt ongeveer 2 kinderen, wat een normale demografische ontwikkeling volgt.
Een gemiddelde moslimfamilie krijgt veel meer dan twee kinderen (en dat is al een klus op zich om die allemaal een goede toekomst te geven), maar alsof dat nog niet genoeg is, trouwt 80' % ook nog eens met een verse importbruid. Laat daar maar eens een demografisch groeimodel op los, dat is dus echt niet gezond meer.
Je moet het probleem dus met wortel en tak eehhh, uitroeien.
Dus geen symptoombestrijding, maar huwelijks- en kettingmigratie aan banden leggen, en hameren op geboortebeperking.
Ik zie geen reden voor paniek. Wij schaffen recht op volgmigratie of gezinshereniging af. Voor elke aanvraag tot een verblijfsvergunnng in ons land dient men zich gewoon aan een loket te melden en te conformeren aan daartoe gestelde eisen. Vervolgens stellen we toelatingscriteria en -quota in.
Kinderbijslag na het derde kind kan worden afgeschaft om tegen te gaan dat het als fokpremie zou worden gebruikt.

Niemand gediscrimineerd want de maatregelen gelden allen.

Daarna kunnen we weer over op de orde van de dag.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18741213
Ga jij maar eens uitleggen aan 'gewone' nederlanders dat ze bij een derde kind geen kinderbijslag meer krijgen. En aangezien de overheid kinderen krijgen stimuleert (alles tegen de vergrijzing) gaat dat niet lukken dus...
Aldus.
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 12:00:21 #232
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18741292
quote:
Op woensdag 28 april 2004 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
en hameren op geboortebeperking.
Dát meen je ook nog hè?

[ Bericht 13% gewijzigd door Loedertje op 28-04-2004 12:06:17 ]
  woensdag 28 april 2004 @ 12:22:22 #233
3647 B.R.Oekhoest
pi_18741781
quote:
Op woensdag 28 april 2004 12:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dát meen je ook nog hè?
[afbeelding]
Je begrijpt me verkeerd. Als je niet ruim bemiddeld bent is het hebben van een groot gezin natuurlijk niet echt slim, daar creeer je armoede mee. Ik juich de tendens wel toe die je veel bij tweeverdieners ziet, namelijk dat 3 kinderen weer populair wordt.

Kinderen krijgen is wel leuk en ook noodzakelijk voor het land, maar je moet wel in de omstandigheden zijn om ze ook behoorlijk op te voeden. Dàt moet er met name bij allochtonen in geramd worden.
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 12:38:17 #234
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18742208
quote:
Op woensdag 28 april 2004 12:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Je begrijpt me verkeerd. Als je niet ruim bemiddeld bent is het hebben van een groot gezin natuurlijk niet echt slim, daar creeer je armoede mee. Ik juich de tendens wel toe die je veel bij tweeverdieners ziet, namelijk dat 3 kinderen weer populair wordt.

Kinderen krijgen is wel leuk en ook noodzakelijk voor het land, maar je moet wel in de omstandigheden zijn om ze ook behoorlijk op te voeden. Dàt moet er met name bij allochtonen in geramd worden.
m.a.w. het "mogen" nemen van kinderen zou je in principe willen toetsen? Te weinig inkomen , geen kinderen o.i.d.?

Daarmee los je dan meteen het onderwerp van deze thread op
  woensdag 28 april 2004 @ 13:27:56 #235
3647 B.R.Oekhoest
pi_18743308
quote:
Op woensdag 28 april 2004 12:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

m.a.w. het "mogen" nemen van kinderen zou je in principe willen toetsen? Te weinig inkomen , geen kinderen o.i.d.?

Daarmee los je dan meteen het onderwerp van deze thread op
Nee, dat besef moet uit hunzelf komen. Dat is bij de 'autochtonen' ook gebeurd tientallen jaren geleden, en juist die kleinere gezinnen hebben tot welvaart geleid.
pi_18744409
Of de welvaart voor kleine gezinnen. En als het zo dient te gaan zoals jij het zegt duurt het nog tientallen jaren. Want bij de autochtone mensen heeft dat (dus) ook een hele tijd geduurd....
Aldus.
  woensdag 28 april 2004 @ 14:50:29 #237
15660 chocolatemoeze
pi_18745402
quote:
Op woensdag 28 april 2004 13:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Nee, dat besef moet uit hunzelf komen. Dat is bij de 'autochtonen' ook gebeurd tientallen jaren geleden, en juist die kleinere gezinnen hebben tot welvaart geleid.
Ik bewonder je argumentaties maar dit is een beetje kort door de bocht. Je kunt er ten eerste niet van uit gaan dat mensen uit een andere cultuur zonder juiste stimuli ook die koers gaan varen. Ten tweede is hiermee het probleem an sich nog niet mee opglost. Met dit argument krijg je de getto's in kwestie niet weg!
  woensdag 28 april 2004 @ 15:27:30 #238
3647 B.R.Oekhoest
pi_18746196
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:50 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Ik bewonder je argumentaties maar dit is een beetje kort door de bocht. Je kunt er ten eerste niet van uit gaan dat mensen uit een andere cultuur zonder juiste stimuli ook die koers gaan varen. Ten tweede is hiermee het probleem an sich nog niet mee opglost. Met dit argument krijg je de getto's in kwestie niet weg!
Je neemt de oorzaak daarmee weg, en zorgt ervoor dat het niet nog erger wordt. Alles is terug te voeren op het te massaal binnenhalen van etnische kansarmen. Daarnaast moet je natuurlijk andere dingen ondernemen om de ghetto's te laten verdwijnen. Emancipatie en participatie zijn daarbij belangrijk.
En of je er wel of niet vanuit mag gaan dat mensen uit een andere cultuur zich aanpassen aan de tijdsgeest van hun nieuwe land, is een reden te meer om je af te vragen wat uberhaupt de zin is van het binnenhalen van die mensen. Een soort verkapte ontwikkelingshulp ?
pi_18746314
De enige oplossing is om het probleem bij de kern aan te pakken. De autochtonen die door hun vetrek de concentratie allochtonen in een wijk veroorzaken dus. Of je stimuleert de allochtoon om te verhuizen naar een buurt waar weinig allochtonen wonen.
  woensdag 28 april 2004 @ 15:52:58 #240
3647 B.R.Oekhoest
pi_18746816
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De enige oplossing is om het probleem bij de kern aan te pakken. De autochtonen die door hun vetrek de concentratie allochtonen in een wijk veroorzaken dus. Of je stimuleert de allochtoon om te verhuizen naar een buurt waar weinig allochtonen wonen.
Oh, nou zijn weer de autochtonen de oorzaak? Er zit een kras op je plaat, koop eens een DVD speler.

Sta je er wel eens bij stil waarom dat gebeurt? Omdat ze daar goede redenen voor hebben. Dat heeft bijv. X-ray al vaak met concrete voorbeelden uitgelegd.
pi_18746860
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De enige oplossing is om het probleem bij de kern aan te pakken. De autochtonen die door hun vetrek de concentratie allochtonen in een wijk veroorzaken dus.
Die leegte wordt weer opgevuld door allochtonen, maar die hebben natuurlijk geen schuld he?
pi_18746905
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Die leegte wordt weer opgevuld door allochtonen, maar die hebben natuurlijk geen schuld he?
Als je hun achtergestelde sociaal-economische situatie als schuld ziet, zullen er best veel allochtonen schuld hebben inderdaad.
  woensdag 28 april 2004 @ 15:58:15 #243
3647 B.R.Oekhoest
pi_18746965
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als je hun achtergestelde sociaal-economische situatie als schuld ziet, zullen er best veel allochtonen schuld hebben inderdaad.
Oh, laat me raden: die is òòk de schuld van de boze blanke autochtonen?
pi_18747018
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Huizen in blanke provincies als D:renthe en Friesland zijn ook erg goedkoop hoor.

In welke stad woon jij eigenlijk?
  woensdag 28 april 2004 @ 16:05:13 #245
13462 BansheeBoy
pi_18747158
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:00 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Huizen in blanke provincies als D:renthe en Friesland zijn ook erg goedkoop hoor.

In welke stad woon jij eigenlijk?
Ik woon zelf in Dordrecht, en als je gaat kijken naar de prijzen van woningen in zelfs de crimineelste wijk Krispijn schrik je je rot. Gelukkig woon ik dan ook niet daar

woensdag 28 april 2004 @ 16:06:47 #246
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18747193
Gaat ook nergens meer over.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')