dit niet doen?quote:Op donderdag 22 april 2004 22:19 schreef gfree het volgende:
Wat is er nou leuker dan een gitaar in een box ramen?
in die videoclip iddquote:Op donderdag 22 april 2004 22:24 schreef =HellFire= het volgende:
Avril doet t ook.
met die artiesten jaquote:Op donderdag 22 april 2004 22:29 schreef Mondo_Generator het volgende:
In de fik met die dingen!
De gitaar geven aan iemand die hem wél wil bespelen.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:19 schreef gfree het volgende:
OhMyGodquote:
Als ze die gitaren zelf hebben gemaakt, vind ik het wel meevallenquote:Op donderdag 22 april 2004 23:16 schreef Black_Tulip het volgende:
Dood. En. Dood. Zonde.
Werkelijk. Gitaren zijn een work of art... Als liefhebber van zo'n kunstwerk ga je het toch niet een beetje in een box rammen!? Echt, ik kan er met mijn verstand niet bij...*pinkt een traantje weg om al die misbruikte gitaren*
met mijn reactie wilde ik verduidelijken dat ik het minder erg vind dan als ze met gitaren van anderen rammen.quote:Op donderdag 22 april 2004 23:20 schreef Black_Tulip het volgende:
Dan zou ik het nog onbegrijpelijk vinden eigenlijk. Je gaat toch niet een zelfgemaakt kunstwerk in een geluidsbox rammen!?
Of ben ik nou zo raar?
Ja, ok, maar welke gitarist maakt tegenwoordig zijn eigen gitaar?quote:Op donderdag 22 april 2004 23:28 schreef bugeye het volgende:
[..]
met mijn reactie wilde ik verduidelijken dat ik het minder erg vind dan als ze met gitaren van anderen rammen.
oh, ik denk dat er wel genoeg zijn hoor,quote:Op donderdag 22 april 2004 23:34 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ja, ok, maar welke gitarist maakt tegenwoordig zijn eigen gitaar?
Brian May heeft toch zn eigen gitaar gemaakt?quote:Op donderdag 22 april 2004 23:36 schreef bugeye het volgende:
[..]
oh, ik denk dat er wel genoeg zijn hoor,
alleen is het niet zo bekend
inderdaadquote:Op donderdag 22 april 2004 23:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Brian May heeft toch zn eigen gitaar gemaakt?
dat maakt toch niet uit? je kunt het alsnog niet doenquote:Op donderdag 22 april 2004 22:44 schreef Kogando het volgende:
Gewoon afreageren, het publiek vindt het koel dus uiteindelijk levert het geld op.
Idd, niks aan dusquote:Op donderdag 22 april 2004 23:16 schreef Laxe het volgende:
Het is nou gewoon een rock-cliché
Shit man ik kan er haast wel om janken als ik er naar kijk!quote:
Dave W. ookquote:Op donderdag 22 april 2004 23:21 schreef tong80 het volgende:
Ach Jimi stak hem in ieder geval nog in de fik.
Volgens mij heeft Beck in een videoclip een keer een acoustisch exemplaar afgetoortstquote:Op donderdag 22 april 2004 23:21 schreef tong80 het volgende:
Ach Jimi stak hem in ieder geval nog in de fik.
hem inpluggen en een prachtig nr spelen waar het publiek zn mond van openvalt....quote:Op donderdag 22 april 2004 22:19 schreef gfree het volgende:
Maar als ze een prachtig maar heel erg intens krachtig nummer spelen. kan het een soort van ontlading zijn, en dat is voor het publiek ook erg mooi om te zien. Helemaal als zowel band 'er helemaal inzit' dan is er geen tijd om te gaan zeuren of het nou wel of niet nodig is om een gitaar kapot te slaanquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:28 schreef Lexi het volgende:
[..]
hem inpluggen en een prachtig nr spelen waar het publiek zn mond van openvalt....
Maar Avril is een schijthoer en die gebruikt 'm toch niet.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:24 schreef =HellFire= het volgende:
Avril doet t ook.
quote:Op donderdag 22 april 2004 22:17 schreef bugeye het volgende:
Als ik zeg (...) Jimmy Hendrix (...)
Zeg het aub nog eens....quote:Op donderdag 22 april 2004 22:31 schreef bugeye het volgende:
Jimmy Hendrix
Wat is het toch moeilijk he.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
[..]
Zeg het aub nog eens....
't Is heiligschennis.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:52 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Wat is het toch moeilijk he.
Tegen de muur zeg ik.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
't Is heiligschennis.
Die drummer die 'cool' wilde zijn en zijn hoofd door een drumstel hengste en vervolgens blind werd aan één oog vind ik dan wel weer humor.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:10 schreef helldeskr het volgende:
Ik heb absoluut geen respect voor bands die instrumenten slopen...
Ik speel al jaren in bands en heb heel veel krantewijkcentjes in instrumenten gestoken.
Geld waar ik heel hard voor heb moeten werken..
Die dingen sloop je niet....
Instrumenten slopen vind ik een klap in het gezicht van alle mensen die hard moeten sparen om een goeie gitaar of bas of weet ik veel wat te kunnen kopen.
Weet je wat een beetje drumstel kost tegenwoordig ??
![]()
![]()
Mja, gitaar kapotslaan als stage act kan best wel gaaf zijn. Maar gitaren kapot slaan in clips om gewoon ruig te doen (Avril Lavinge...) vind ik minder.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:10 schreef helldeskr het volgende:
Ik heb absoluut geen respect voor bands die instrumenten slopen...
Ik speel al jaren in bands en heb heel veel krantewijkcentjes in instrumenten gestoken.
Geld waar ik heel hard voor heb moeten werken..
Die dingen sloop je niet....
Instrumenten slopen vind ik een klap in het gezicht van alle mensen die hard moeten sparen om een goeie gitaar of bas of weet ik veel wat te kunnen kopen.
Weet je wat een beetje drumstel kost tegenwoordig ??
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:12 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Die drummer die 'cool' wilde zijn en zijn hoofd door een drumstel hengste en vervolgens blind werd aan één oog vind ik dan wel weer humor.
Eervolle vermelding bij Darwin Awardsquote:Op vrijdag 23 april 2004 16:12 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Die drummer die 'cool' wilde zijn en zijn hoofd door een drumstel hengste en vervolgens blind werd aan één oog vind ik dan wel weer humor.
Dat bedoel ik ....quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Mja, gitaar kapotslaan als stage act kan best wel gaaf zijn. Maar gitaren kapot slaan in clips om gewoon ruig te doen (Avril Lavinge...) vind ik minder.
Hendrix zei:
"The time I burned my guitar it was like a sacrifice, you sacrifice the things you love. I love my guitar. I'd just finished painting it that day and was really into it."
Daar is over nagedacht.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Mja, gitaar kapotslaan als stage act kan best wel gaaf zijn. Maar gitaren kapot slaan in clips om gewoon ruig te doen (Avril Lavinge...) vind ik minder.
Hendrix zei:
"The time I burned my guitar it was like a sacrifice, you sacrifice the things you love. I love my guitar. I'd just finished painting it that day and was really into it."
Ja maar hij sloeg tegen die pinnen aan die er op zitten.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Door het vel van het drumstel heen lijkt me, (anders is het al helemaal niet te doen) maar dat is toch hardstikke stevig?
Inderdaad, wannabe-er wordt het niet.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:15 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Eervolle vermelding bij Darwin Awards![]()
![]()
Hmm nou twijfel ik even of het niet een gitarist of zanger was... maar het wordt niet minder debiel.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:22 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ja maar hij sloeg tegen die pinnen aan die er op zitten.
Echt een kwestie van nerdalert!
Idd, hele domme actie!quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:25 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Hmm nou twijfel ik even of het niet een gitarist of zanger was... maar het wordt niet minder debiel.
Voor het publiek is het wel ranzig.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Idd, hele domme actie!
Veel bloed enzo?quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:51 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Voor het publiek is het wel ranzig.
Je oog.. ik denk dat het daar wel uitgutst ja.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Veel bloed enzo?
Ow, das iid niet echt prettig om te zien.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:02 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Je oog.. ik denk dat het daar wel uitgutst ja.
Zeer dom.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ow, das iid niet echt prettig om te zien.
Maarja, wat een domme actie...
Jimi Hendriksquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
[..]
Zeg het aub nog eens....
ja sorry voor de vergissing van de voornaamquote:Op vrijdag 23 april 2004 17:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
![]()
![]()
Als stage act doen ze het toch ook om 'gewoon ruig' te doen. Het is gewoon dom.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:50 schreef bugeye het volgende:
[..]
Jimi Hendriks
ook geirriteerd?quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:05 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Eigenlijk hongerig.quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:07 schreef bugeye het volgende:
[..]
ook geirriteerd?
quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:16 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Eigenlijk hongerig gekwetst.
quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik vind het nogal gevaarlijk wat-ie doet hoor, de gitaar rondslingeren, die snaren hoeven maar los te schieten en de gitaar wordt het publiek in gelanceerdquote:Op donderdag 22 april 2004 23:02 schreef Wezli het volgende:
Ritchie Blackmore
Ja, op Monterey Pop 1967 werd het muisstil in het publiek en renden er mensen het podium op om microfoons te redden. Ik weet niet wie The Kids Are Alright heeft gezien, maar in het openingsfragment slaat Townshend ook zijn gitaar kapot in een TV-show. Actrice Betty Davis die achter de schermen stond, viel toen flauw.quote:Op vrijdag 23 april 2004 11:29 schreef OProg het volgende:
Toen The Who het deed was het nog leuk want niemand ramde zijn gitaar verrot op het podium en er waren ook groepen mensen geschokt over het feit dat die losbandige figuren dit deden
Niet altijd hoor, en zeker niet in de jaren 70 toen hij Les Pauls en SG's aan gort sloeg. Wél jatte hij vaak instrumenten bij muziekwinkels en werden zijn gitaren weer gerepareerd. Als hij zijn SG in het publiek gooide (zoals je bijvoorbeeld op Woodstock ziet), gingen er meteen een paar roadies het publiek in om hem terug te halen. En OWEE als je de gitaar niet terug wilde geven...quote:Op vrijdag 23 april 2004 11:29 schreef OProg het volgende:
Townshend wisselde trouwens gewoon snel vlak voor het verrot slaan van het instrument zijn gitaar met een goedkoop baggerexemplaar
Wel uit pure frustratie, niet voor de show.quote:Op donderdag 22 april 2004 23:54 schreef bugeye het volgende:
Het zijn toch wel van die agressieve bands,
Ik heb Queen dit nooit zien doen,
Idd, in de jaren 60 was het orgineel, maar nu word het alleen maar gedaan om een beetje de ruige gast uit te hangen.quote:Op zondag 25 april 2004 09:41 schreef BrianMay het volgende:
Ik vind het trouwens zo een cliché, om je gitaar kapot te slaan. Ik krijg al kotsneigingen als ik het een bandje wéééér zie doen
Geen wonder dat 'ie niet goed gestemd blijft als je er continue mee loopt te smijten. Maar goed, 't zijn je eigen spullen..quote:Op zondag 25 april 2004 14:00 schreef Manson het volgende:
Het gaat er helemaal niet om wat andere mensen er van vinden. Je moet er ook geen act van maken. Maar ik smijt m'n gitaar ook van me af als ie niet goed zuiver is bijv.
kijk, als je met je gitaar door woede wat te keer gaat, omdat je iets wil wat niet gebeurt, dan is het meer jouw eigen probleem. Maar dit heeft niets met muziek te maken, gewoon iets van jezelf natuurlijkquote:Op zondag 25 april 2004 14:00 schreef Manson het volgende:
Als ik om wat voor reden chagerijnig ben en me niet kan concentreren op het spelen, dan wil er nog wel eens wat rondvliegen. Gewoon opluchting en woede tegelijk denk ik. Dat mensen dat raar en zonde vinden etc, heb ik geen boodschap aan.
MONGOOL! opknopen die gast.quote:
Ik dacht dat hij doof was geworden doordat hij koptelefoons gebruikte in de studio en z'n versterker iets te hard aan liet staan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:35 schreef MASD het volgende:
Keith Moon![]()
Liet zijn drumstel ontploffen, waardoor Pete Townhend doof werd aan een oor![]()
Filmpje
De drumexplosie gebeurt bij 4:00 minuten
Kan ookquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:58 schreef shakaboem het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij doof was geworden doordat hij koptelefoons gebruikte in de studio en z'n versterker iets te hard aan liet staan.![]()
Toen Kurt Cobain voor het eerst een gitaar kapot sloeg, toen ze nog klein waren, was Krist helemaal over de zeikquote:Op vrijdag 23 april 2004 12:46 schreef FooFighters het volgende:
Mijn mening hangt een beetje in het midden..
Qua Kurt Cobain. Hij begon ermee omdat de sound van die oude crappy versterkers en gitaren zo slecht was dat het hem irriteerde. Het feit dat hij zijn gitaar in het drukstel gooide had meestal te maken met de stijl van de oude drummers waar hij zich aan ergerde ( Chad Channing, Dale Crover etc.. )
Later was het een mooie afsluiter van de show. Hij had een hekel aan encore's en als je alles in elkaar gemept had bleef er weinig over voor een encore
![]()
quote:guitargeek.com
VARIOUS JAPANESE MODELS - USUALLY RESERVED FOR DESTRUCTION AT THE END OF NIRVANA'S SET.
Zoek maar op op Internet, Lithium MTV VMA's 1992 ofzo, je vindt vast iets. Krist Novoselic wankelde daarna van het podium en zodoende was dat nummer zonder bas:Pquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:00 schreef Captain_Chaos het volgende:
Rare gewoonte.
Ik kan me wel herinneren dat de bassist van Nirvana eens het fatsoen had om z'n gitaar weer met z'n eigen schedelpan op te vangen.
De laatste keer was in Yokohama in 2004. De gitaarstukken zijn later in goud gespoten en verloot. Pete Townshend zei toen dat het de laatste gitaar was die hij zou kapot smijten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:38 schreef ruud_fr het volgende:
doet Townsend het nog steeds trouwens? ga The Who namelijk zien deze zomer, lijkt mij wel leuk om een keer te zien
Ja, inderdaad. KLIKquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:58 schreef shakaboem het volgende:
Ik dacht dat hij doof was geworden doordat hij koptelefoons gebruikte in de studio en z'n versterker iets te hard aan liet staan.![]()
Dééd bedoel je?quote:Op donderdag 22 april 2004 22:24 schreef TheArowana het volgende:
MUSE doet het ook.. Kijk eens naar Hullabaloo zou ik zeggen.. aan het einde van het nummer slingert hij heel sierlijk z'n gitaar van om z'n nek 4 meter over het podium.. 10 nummers later pakt hij diezelfde gitaar weer op, speelt 2 nummers en slaat 'm kapotis wel grappig
Prachtigquote:Op vrijdag 23 april 2004 16:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hendrix zei:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |