Vanaf 4 mei mag het... das toch niet zo lang meerquote:Op donderdag 22 april 2004 09:52 schreef Spindizzy het volgende:
Moeten we nu echt nog zowat een maand wachten op de volgende baby?
en als de baby van Psyche een beetje op tijd geboren wordt, moet je weer bijna een maand wachtenquote:Op donderdag 22 april 2004 09:52 schreef Spindizzy het volgende:
Moeten we nu echt nog zowat een maand wachten op de volgende baby?
En gelijk bij jou op kraamvisite de volgende dagquote:Op donderdag 22 april 2004 10:20 schreef LadyS het volgende:![]()
![]()
kan je lekker hele dagen komen F5-en
quote:Op donderdag 22 april 2004 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En gelijk bij jou op kraamvisite de volgende dag
quote:Op donderdag 22 april 2004 10:22 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ja, dat is goed, hoor!
Ik woon dichterbij, dus ik ben er lekker eerderquote:Op donderdag 22 april 2004 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En gelijk bij jou op kraamvisite de volgende dag
Ik weet niet meer of het nou 10 of 12 weken is... iig tot het zenuwstelsel 'af' is.quote:Op donderdag 22 april 2004 10:29 schreef Stiekemurd het volgende:
Tot wanneer moet je nu foliumzuur slikken? Ik ga nu mijn 11e week in en mijn strip is eind van de week op. Moet ik nieuwe gaan halen?
bron: http://www.jongegezinnen.(...)tm?Artikel=Week%2010quote:Omdat de hersenen en het ruggetje van je baby intussen zijn aangelegd, mag je nu stoppen met het slikken van extra foliumzuur.
Oeh idd spannend! Word je alweer tante!!!quote:Op donderdag 22 april 2004 10:34 schreef clauwheee het volgende:
Gisteravond had ik een verjaardag en mijn hoogzwangere schoonzussie was er ook. Ze had alweer vanaf half vier gistermiddag vrij sterke voorweeen en was de slijmprop ook al verloren. Spannend!!!!
quote:Op donderdag 22 april 2004 10:34 schreef beefcake het volgende:
[..]
Oeh idd spannend! Word je alweer tante!!!
Meer nichtjes!quote:Op donderdag 22 april 2004 10:34 schreef clauwheee het volgende:
Gisteravond had ik een verjaardag en mijn hoogzwangere schoonzussie was er ook. Ze had alweer vanaf half vier gistermiddag vrij sterke voorweeen en was de slijmprop ook al verloren. Spannend!!!!
Ja dat zou zomaar ook kunnenquote:Op donderdag 22 april 2004 10:39 schreef clauwheee het volgende:of neefjes Spindizzy!
ik zal bijtijds melden wanneer ik begin met bevallen, dan kunnen jullie vast gaan uitvechten wie er eerder mag komenquote:Op donderdag 22 april 2004 10:28 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik woon dichterbij, dus ik ben er lekker eerder![]()
Ik denk dat ik gewoon drie weken voor je uitgerekende datum bij beefcake ga logeren. Dan:quote:Op donderdag 22 april 2004 10:43 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik zal bijtijds melden wanneer ik begin met bevallen, dan kunnen jullie vast gaan uitvechten wie er eerder mag komen![]()
c. Ik heb een gratis oppasquote:Op donderdag 22 april 2004 10:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon drie weken voor je uitgerekende datum bij beefcake ga logeren. Dan:
a. heb ik Dylan een poosje voor mezelf
b. zijn we samen op tijd om gelijk na de bevalling binnen te stormen
quote:Op donderdag 22 april 2004 10:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Spannend Clauwheee
Ben je nu al bij Nikki op kraamvisite geweest?
Oh gelukkig... Het ziet er wel reuze gezellig uitquote:Op donderdag 22 april 2004 10:55 schreef bixister het volgende:
: er komt een laagje water bovenop dat matrasje te staan, dus de baby ligt half in 't water. verder zorg je natuurlijk voor een lekker warme badkamer en hadden wij ook nog een katoenen luier op z'n buik gelegd waar we continu warm water overheen gooiden.
Goeie datumquote:Op donderdag 22 april 2004 11:09 schreef AnnieB het volgende:
Ik mag trouwens in het lijstje wel op 25 november.
He dat is mooi.quote:Op donderdag 22 april 2004 11:13 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Goeie datum![]()
Dat is mijn verjaardag
dank je beefcakequote:Op donderdag 22 april 2004 10:31 schreef beefcake het volgende:
Even opgezocht... Na tien weken kun je stoppen!
[..]
bron: http://www.jongegezinnen.(...)0
Is niet erg, ik ben vegetarier, dus ik eet sowieso al geen vleesquote:Op donderdag 22 april 2004 11:09 schreef AnnieB het volgende:
Dames, even een vraagje:
sinds een week kan ik gewoon geen vlees eten, ik hou het niet binnen. Vis gaat nog wel een beetje. Is dit heel erg?
Ben het vergeten te vragen bij de verloskundige.
Ik mag trouwens in het lijstje wel op 25 november. Er staat nu zo'n vraagteken en dit is wat de verloskundige ook aanhoudt.
Bedankt alvast!
Ik wil niet vervelend doen maar volgens mij had ik al een afspraak staan bij jou, om even alle handigheidjes op BabyS uit te proberenquote:Op donderdag 22 april 2004 10:43 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik zal bijtijds melden wanneer ik begin met bevallen, dan kunnen jullie vast gaan uitvechten wie er eerder mag komen![]()
quote:Op donderdag 22 april 2004 11:51 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen maar volgens mij had ik al een afspraak staan bij jou, om even alle handigheidjes op BabyS uit te proberen![]()
![]()
Maakt niet uit, ik weet nu hoe een kruik er uit ziet dus het zal allemaal wel goedkomenquote:Op donderdag 22 april 2004 12:01 schreef LadyS het volgende:
[..]
das waar ook
Dan mag jij als eerste en dan komen miss_d en beefcake
cool, er wordt "gevochten" wie er als eerste bij mij en BabyS op kraamvisite mag komen
quote:Op donderdag 22 april 2004 12:03 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik weet nu hoe een kruik er uit ziet dus het zal allemaal wel goedkomen![]()
volgens mij wordt er bedoeld dattie gaat uitpuilen ofzoquote:Op donderdag 22 april 2004 12:04 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb nog steeds een gewone navel. Wat moet er mee gebeuren dan?
Ik weet het al 2 wekenquote:Op donderdag 22 april 2004 12:04 schreef LadyS het volgende:
[..]
als je dat niet had geweten, was er niks van je terecht gekomen als moeder
Wat wil je nog meerquote:Op donderdag 22 april 2004 12:05 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik weet het al 2 weken:p
En vanmorgen is me uitgelegd hoe ik m'n beebje in een zwemband moet doen, dus ik denk dat ik alle essentiele info wel heb![]()
Pringles chipsquote:Op donderdag 22 april 2004 12:06 schreef LadyS het volgende:
[..]
Wat wil je nog meer
quote:Op donderdag 22 april 2004 12:07 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Pringles chips![]()
Oh je bedoelde meer van dat ik nog lang en gelukkig leef met een gezonde en perfecte babyquote:Op donderdag 22 april 2004 12:08 schreef LadyS het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
dat was dus een antwoord die ik NIET had verwacht![]()
![]()
I know!!! Het geeft je een gevoel alsof je in je eentje voor een enorme poort staat en uit alle macht probeert deze dicht te houden om niet een hele kudde stieren over je heen te laten denderen!quote:Op donderdag 22 april 2004 12:54 schreef Rottdog het volgende:
Dutchie jij gaat strak voor de aftrap zeg maarna jou komt de babyboom los
![]()
Logisch, gewoon aardbeien halen is te makkelijk.quote:b]Anitra:[/b]
Sinds gister enorme trek in aardbeien dus gelijk aardbeienvlaai gehaald
Groot gat, hoe denken jullie dat te gaan overleven ??quote:Op donderdag 22 april 2004 09:53 schreef beefcake het volgende:
langer dan een maand zelfs
Dat kan nog leuk worden, wedrijdje op de seconde afquote:Op donderdag 22 april 2004 15:34 schreef dutchie het volgende:
Rustig voorbereiden op de grote wedstrijd straks; Wie is er het eerst?
![]()
Hoewel de reden niet zo fijn is, lijkt het me wel lekker dat je je over dat stukje inkomen geen zorgen hoeft te makenquote:Op donderdag 22 april 2004 13:33 schreef Anitra het volgende:
zo wij zijn weer terug van een keuring. Had vandaag keuring voor uitkering. Ik blijf dus tot 13 sept in de ziektewet zoals he er nu uitziet. Dit omdat vorige wao instantie te langzaam is met de spullen. Toen ik zag dat de arts een man was had ik even zoiets van slik...
Jezelf verwennen, lieve schat, is niet hetzelfde als een jas voor je dochter kopenquote:Ik moest er meer op uit en mezelf meer verwennen.
[offtopic]quote:Op donderdag 22 april 2004 13:33 schreef Anitra het volgende:
Dus gelijk naar de winkels geweest om een zomerjas voor djen te zoeken, dat is een moeilijke opgave zeg. Bijna nergens normale zomerjassen en als ze al jassen hadden dan hadden ze djen d'r maat niet
Straks als je kleintje wat minder ruimte heeft om te bewegen wordt dat wel wat minder hoor, meestal dan...quote:Op donderdag 22 april 2004 17:55 schreef pluisje het volgende:
Gisteren zat ik trouwens de Verloskundigenpraktijk te kijken op tv, en daar zag je die VK steeds vragen aan die zwangere vrouwen of ze de baby elke dag voelen. Waarop ik meteen hardop dacht "Elke dag?? Heel de dag!!!".
Het is een beweeglijk mannetje, en alhoewel ik het geweldig vind, is het wel extra vermoeiend om heel de dag dat geschop en gedraai te voelen. 1 voordeel: eerst deed ie dat vooral 's nachts, dat was helemaal een ramp
Vanaf welke maat hebben ze dwangbuisjes?quote:Op donderdag 22 april 2004 18:52 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ze zeggen altijd dat dat niets zegt over wat voor een kind je krijgt, maar Connor is toevallig wel een heel rustig kind en Ewen wel een stukkie drukker.
Heb een goed alternatief gevonden, een slaapzakje en dan van die spanbanden er doorheen, zogenaamd tegen het omrollen in bedquote:Op donderdag 22 april 2004 18:53 schreef pluisje het volgende:
[..]
Vanaf welke maat hebben ze dwangbuisjes?
Ducttape, werk ook (en beter zelfs)quote:Op donderdag 22 april 2004 18:53 schreef pluisje het volgende:
Vanaf welke maat hebben ze dwangbuisjes?
Ik ben dus niet de enige met een aardbeientic op het moment.quote:Op donderdag 22 april 2004 13:33 schreef Anitra het volgende:
ik hoop toch voor haar en jullie dat ze een jaar voor haar 1e verjaardag arriveert hoor.quote:Op vrijdag 23 april 2004 01:26 schreef Psyche2003 het volgende:
Ze komt toch niet eerder als dat het haar verjaardag is
He bah is wel ff vervelend, maakt je toch altijd wel een beetje nerveus he? Zal wel zoals je zelf zegt van je schrale onderkantje afkomen, maar als je je er toch nog zorgen om maakt kun je natuurlijk altijd nog even je vk bellen, daar is ze voor hoor...quote:Op vrijdag 23 april 2004 09:24 schreef Sjeen het volgende:
Even ontzettend geschrokken gisteravond... Ik had heel kort last van helderrood bloedverlies, in de zin van alles kunnen wegvegen op het toilet. Ik heb wel zo'n vermoeden hoe het komtMaandag moet ik sowieso naar de Vk dus dan zal ik dat daar even aankaarten. Heb gelukkig verder geen bloedverlies meer gehad en de afscheiding is mooi wittig, maar mijn onderkantje is een beetje ruw. Dus daar zal het wel aan hebben gelegen. Toch even schrikken zo...
Knuffels
Sjeen
Vandaag 25 weken
dat heb ik dus ook... voel je ook pijn in je liezen? dus echt tussen je benen en dan in je liezen?quote:Op vrijdag 23 april 2004 11:35 schreef piglet het volgende:
Hier gaat eigenlijk alles prima en de baby laat regelmatig merken dat ie er is![]()
Het enige waar ik steeds meer last van krijg is m'n onderrug. Soms kan ik me 's avonds niet eens normaal meer omdraaien in bed door de pijn![]()
Toch volgende week maar even vragen of de vk wat oefeningen weet of zo...
Dat was dus je laatste weekje rust Pluis!quote:Op vrijdag 23 april 2004 10:56 schreef pluisje het volgende:
Toen ik Dutchie gister zag posten dat ze niet meer zo fit uit bed kwam, dacht ik nog "goh, en ik slaap net zo lekker de laatste week!".
Nou, vannacht dus niet
Werkelijk alle zwangerschapskwalen kwamen voorbij: hikkende ikke, hikkende baby, maagpijn, kramp in mijn kuiten, rusteloze benen, plassen plassen en nog eens plassen en ik had het ook nog eens erg warm.
Nee, van mijn liezen en schaambeen heb ik (nog) geen last. Maar ik zit natuurlijk ook nog niet eens op de helft...quote:Op vrijdag 23 april 2004 11:44 schreef LadyS het volgende:
[..]
dat heb ik dus ook... voel je ook pijn in je liezen? dus echt tussen je benen en dan in je liezen?
en een beurs gevoel als je op je schaambeen drukt..
echt een rotgevoel
Hahahaha kopen is goed Sjeenquote:Op vrijdag 23 april 2004 14:24 schreef Sjeen het volgende:
Voor de rest een heel prettige weekend gewenst jullie allemaal. En mocht je een druk kopend koppel tegenkoemn bij de Babydump in Eindhoven, grote kans dat het vriendjelief en ik zijn!
Knuffels
Sjeen
25 weekjes vandaag
Mutsjes, sokjes en rompertjes nemen niet zoveel plaats in hoor. Die kun je straks heeeel makkelijk meeverhuizenquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:28 schreef Bar_en_Mar het volgende:
shopse sjeen, ik kan ook niet w8 totdat wij eindelijk eens alles in huis kunnen gaan halen maar ja eerst die verdomde verhuizing
Mmm dan moet ik de vlos maar even bellen danquote:Op vrijdag 23 april 2004 17:02 schreef dutchie het volgende:
Euh... dat lijkt me niet helemaal zoals het hoort Beefcake.
Ookal ben ik dan wel geen held (zoals ik dus in dat topic zei), maar zoiets weet ik dan wel weer.
Jakkes knor! Gelukkig heb ik er verder geen last van.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:19 schreef Knorretje het volgende:
'vies' praatje;
alicia is van 3 mei, op 11 mei (destijds moederdag) kreeg ik een leuk kadootje in de vorm van een losgescheurde hechting (jammergenoeg maar 1 hechting (jammergenoeg omdat er bij 1 losgescheurde hechting niets gedaan wordt) Op 21 mei scheurde weer een stuk hechting los en op 23 mei hebben ze het resterende in het ziekenhuis weggehaald (toen waren ze alwel aan het oplossen aldus de verpleegkundige maar omdat de zooi daar onstoken was was het voor hun handiger om het laatste gedeelte er dan ook weg te halen) Dus met drie weken waren die van mij ook nog niet helemaal weg/opgelost. Dus het zou evt kunnen beefcake dat het nog moet gebeuren.
dat het bij mij fout ging is ook niet iets watveel voorkomt (HOOP IK) ik ben verkeerd/te strak gehecht door de ass. De bovenhuidse hechting die gecontrolleerd is zat prima, alleen de onderhuidse die dus net gecontroleerd wordt zat te strak dus die brak en door de ontsteking de bovenste ook. Mag het nog steeds een keer komen herstellen, maar dat schuif ik vooruit tot na deze bevalling (kijken wat de schade hier van is en dan maar de zooi tegeljk allemaal restaureren)quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:23 schreef beefcake het volgende:
[..]
Jakkes knor! Gelukkig heb ik er verder geen last van.
Zou ff je vk bellen, die heeft em er zo uit, anders gaat het alleen maar zitten broeien enzo, zou jammer zijn als je alsnog een infectie zou krijgen.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:49 schreef beefcake het volgende:
In het topic van Tan ging het even over hechtingen, maar ik wilde het topic niet vervuilen, dus ik zet het hier even neer:
Over hechtingen gesproken, die van mij is er nog niet uit en de bevalling is al drie weken geleden. Hoe lang duurt zoiets normaal? Het is zo'n hechting die vanzelf oplost.
Thanks Dutchie en geeft niets, ik ben meeste van de tijd alleen maar lurkend! Maar zat me vanmiddag weer zo waanzinnig te vervelen dat ik maar even wat van me liet horen... dat "wachten op" is echt helemaal niets hoor! Maar ja, kan er weinig verder aan doen! Moet dinsdag weer naar de VK (hoop dat het niet meer nodig isquote:Op vrijdag 23 april 2004 17:09 schreef dutchie het volgende:
O wat erg, vergeet ik helemaal iemand!![]()
Mikmau, leuk weer iets van je te horen. Je was al uit het lijstje gehaald, omdat we zo'n tijd niets meer van je gehoord hadden.
Maar wegewoon met je mee hoor!
Good luck!
quote:Op vrijdag 23 april 2004 21:55 schreef dutchie het volgende:
En wie had het erover dat we weer moesten wachten op een kleintje?![]()
Mooi hč?quote:Op vrijdag 23 april 2004 21:59 schreef Spindizzy het volgende:
[..]*kuch*
Is maar goed dat ik ff gezeurd heb he....Beebje op bestelling om ons aan te vergapen
en dit is nog maar het begin, vrees ik, als ik al die verhalen lees en hoorquote:Op zaterdag 24 april 2004 10:44 schreef beefcake het volgende:
Lekker is dat allemaal he LadyS![]()
Klaag maar lekker hoor![]()
Hoi hoi, ik heb enorm met je te doen, nog geen week geleden liep ik er ook zo bij. Vooral dat wakker worden met de baby nog in de buik- teleurstellingsgevoel herken ik enormquote:Op vrijdag 23 april 2004 10:07 schreef MikMau het volgende:
hallo dames,
meestal ben ik alleen maar in de lurkstand te vinden, maar kom er vandaag toch maar even uit... Ik wordt namelijk een beetje gek van mezelf! ik zit eigenlijk de hele dag te wachten tot er wat gaat gebeuren, ben nu 40 weken plus 6 dagen en ik ben het zat! Pfff, ga elke avond slapen met een paar krampjes in de stellige overtuiging dat het die nacht wel gaat gebeuren en ik wordt elke ochtend weer wakker met nog steeds de kleine spruit veilig en warm in mijn buik! Iemand nog wat bevorderende tips? Heb al ananas, heet bad, heet eten geprobeerd, heb gehoord over bitter lemon ( maar heb nog steeds zo'n last van maagzuur dat ik dat nog maar even laat staan...) en natuurlijk sex. Al moet ik zeggen dat zowel mijn hoofd als dat van mijn vriend nou niet echt naar sex staat... Maar ja als het werkt hahahaaa. En vrouwenmantel thee...??
Of moet ik maar gewoon geduldig zijn?
" het ding" ?quote:Op zaterdag 24 april 2004 11:28 schreef Tan het volgende: Ik moet zeggen dat het mij al weer zo lang geleden lijkt dat ik met die dikke buik liep. Pff mis het ding voor geen meter, ben veel te blij dat ik mijn oude kleren weer aan kan en niet meer in die taarten hoef te lopen.
quote:Op zaterdag 24 april 2004 13:45 schreef phluphy het volgende:
[..]
" het ding" ?
" die taarten" ?
Zeg Tan, beheers je !Wij zitten er nog maar mooi mee
![]()
Bij mij kwam het er tijdens de weeën ook nog uit zetten. Maar ik hing toch op de rand van mijn bed en had zo'n kraammatrasje eronder gelegd. Zoveel kwam er niet uit, telkens een beetje.quote:Op zaterdag 24 april 2004 13:40 schreef Anitra het volgende:
Met djen hielp verband ook niet toen, ik ben op een opgerolde handdoek gaan zitten afwisselend met toilet bezoek. Ik had het gelukkig smorgens op de wc dat mijn vliezen braken dus dat scheelt.
Ik ook! Ik ben blij dat ik me weer gewoon kan douchen, sokken aantrekken, mijn oude kleren weer aan kanquote:Op zaterdag 24 april 2004 13:48 schreef Tan het volgende:
maar ben stiekem wel blij dat ik het niet meer hoef mee te torsen
Ik vond het op dat moment best genant dat echt alles drijfnat was (mijn kleding, pantoffels, het bed moest verschoond en dus ook een hele plens op de grond) en dus verschoond/opgedweild moest worden. Voornamelijk omdat het op dat moment bijna bezoekuur was en bij de vrouw tegenover me al bezoek zat en dat lekker zat te bekijken.quote:Op zaterdag 24 april 2004 18:42 schreef phluphy het volgende:
Karin, misschien een stomme vraag, maar geneer je je eigenlijk op zo'n moment (dat je *flats* een hoop 'water' laat vallen) ? Of kan het je dan al niets meer schelen allemaal (bij wijze van spreken).
Lekker een beetje bijgekomen dus, buikkie lekker gegroeid door al het luieren?quote:Op zondag 25 april 2004 12:09 schreef Sugar het volgende:
Moussy, geinig! We hebben maat 17 genomen, hopelijk "hep" die van ons straks geen grote voeten! Wat had jij voor Cas?
Loena, we hebben het heerlijk gehad! Zaten wel in Oost-Kreta (toeristisch), maar dankzij voorseizoen viel het mee met de erge, massale drukte. Heerlijk geluierd, gelegen op het strand (was prachtig weer), veel gewandeld, een kloof gelopen (stoer, hč?) en veel geslapen. Zeer fijn!
In de gratis Prenatalgids zit achterin een lekkere afstreeplijst. Die kan je uitscheuren en fijn de hokjes aanstrepen met wat je al hebt. Alhoewel ik ze er wel van verdenk dat er ietsiepietsie teveel opstaatquote:Op maandag 26 april 2004 10:01 schreef Sugar het volgende:
Verder heb ik op dit moment stress....
Moet nog zoveel in huis halen, zoveel kopen, lenen.... Kleertjes (hoeveel van wat, in welke maat?), dekentjes en lakentjes voor bedje en voor kinderwagen (hoeveel lakentjes moet je daarvoor hebben?), vloertje moet nog beter gelegd worden, badstandaard zoeken, lamp vinden en ophangen, doeken, spenen, flessen, kruiken, luiers, OPVANG, geboortekaartjes, werkregelingen....
Aaaargh! Ik wil overzicht en afstreeplijsten! En geen stress!![]()
Nee, redelijk normaal steeds (120/70 meen ik), maar ik heb al van kinds af aan aanleg tot flauwvallen, ze hebben het zelfs een tijdje een hele lichte vorm van epilepsie genoemd.quote:Op maandag 26 april 2004 10:54 schreef Rewimo het volgende:
Pluisje, heb je lage bloeddruk, dat je zo duizelig bent? Doe maar kalm aan joh. En zet je bed naast de comp
Sorry Meris, ik had over je berichtje heen gelezen.quote:Op zondag 25 april 2004 22:13 schreef Merisse het volgende:
Dutch, tis te hopen zeg dat ie kleine met z'n hoofdje omlaag gedoken is! Wanneer mag je weer naar de vlos?
quote:Op maandag 26 april 2004 11:21 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb m'n zwangerschapsgym afgebeld
Ja ik weet het, ik ben een mietjequote:Op maandag 26 april 2004 11:33 schreef pluisje het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zondag 25 april 2004 20:56 schreef Anitra het volgende:
hahaha piglet ook naar de dierentuin geweest? Wij waren in amersfoort en daar zag ik een heleboel dikkebuiken
Sugar uit je post begrijp ik dat je je baby niet naar een kdv wil doen?quote:Op maandag 26 april 2004 10:53 schreef Sugar het volgende:
Miss_D, Dutch (hahaha, jij draakje!), Knor (je verhaal helpt!) en Snoopy: dank is groot. Niet stressen dus. Goed. Er is inderdaad nog tijd genoeg.
Alleen die opvang........................................................ Briefjes ophangen? Advertentie in krant? In de buurt huis-aan-huis oproepjes verspreiden? Oh, oh, oh....
Hoe doen jullie dat?
Ja het was heel erg druk, maar wel vrolijk druk omdat de mensen blij waren dat ze weer naar buiten konden volgens mij. In de zomer heb je altijd zeikerig druk want iedereen vind het dan te warm en wil toch wat met de kids doen. Hahaha jah kinderwagens in overvloed gezien.quote:Op maandag 26 april 2004 11:50 schreef piglet het volgende:
[..]
wij waren naar Blijdorp in R'dam. Ik heb ook aardig wat buikjes gezien, maar vooral zeeën van kinderwagens
![]()
Was het in Amersfoort ook zo belachelijk druk?
Ja, dat doe ik ook, in die zin dat ik allerlei fruitontbijtjes naar binnen werk.quote:Op maandag 26 april 2004 11:37 schreef phluphy het volgende:
Pluisje, waarom probeer je het niet eens met een combinatie van drinkontbijt (voor het 'fruit) en Brinta-wake-up (moet je mixen met melk). Dan krijg je al aardig wat voedingsstoffen / vezels / vitaminen binnen zonder echt te hoeven eten.
Sterkte i.i.g.![]()
Spannend allemaal hoor. Vond ik ook toen ik voor de eerste keer ging. Ik kreeg geen inwendig onderzoek. Ik was eerst al doorverwezen voor een echo. De VK stelt heeeeeeel veel vragen over je eigen gezondheid en die van je familie. Ze meten je bloeddruk en luisteren naar het hartje van de babyquote:Op maandag 26 april 2004 13:56 schreef Stiekemurd het volgende:
Weer even een vraagje........
Krijg ik nu bij eerste keer verloskundige ook een inwendig onderzoek?
Moet ik ook meteen bloed laten prikken?
Ben best wel een beetje gespannen vooral omdat mijn verschijnselen erg verminderd zijn.... Pfftt vind allemaal zo een onzekere periode. Collegaatje van mij ging ook voor de eerste keer naar verloskundige en bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien bij 7 weken.....![]()
Nog 2 dagen en dan weten we het!
Hiero! Sinds een week weer regelmatig last van. Een maand of 2 geleden had ik dat ook regelmatig, (was echt een rotgevoel!!), nu is het wat minder vervelend. Trouwens, dat trekkerig gevoel komt dan wel van "binnenuit", is dat bij jou ook zo?quote:Op maandag 26 april 2004 19:17 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Heeft iemand van jullie ook wel eens een paar seconden een trekkerig gevoel rond de navel, is een heel irritant gevoel maar ook snel weer weg.
ja dat is hier idd ook van "binnenuit" lijkt een beetje ofdat de baby aan het "touwtrekken"isquote:Op maandag 26 april 2004 19:26 schreef phluphy het volgende:
[..]
Hiero! Sinds een week weer regelmatig last van. Een maand of 2 geleden had ik dat ook regelmatig, (was echt een rotgevoel!!), nu is het wat minder vervelend. Trouwens, dat trekkerig gevoel komt dan wel van "binnenuit", is dat bij jou ook zo?
Lijkt ie nu al op zijn moeder zeker?quote:Op dinsdag 27 april 2004 08:45 schreef pluisje het volgende:
Ik moet zo naar de VK, benieuwd hoe ons Humpie ligt.
Vorige keer was ie erg origineel: hij lag dwars
Zo'n bakje met twee vakken waarmee je je kind kunt poedelen. Wat je in de praktijk vrijwel niet gebruikt, zo'n dingquote:Op dinsdag 27 april 2004 09:21 schreef Luchtbel het volgende:
Ik scrok vannacht wakker met 1 vraag; Wat is een waskom![]()
Dus nu de grote vraagwat is een waskom?
Je ziet hem hier rechts op de fotoquote:Op dinsdag 27 april 2004 09:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zo'n bakje met twee vakken waarmee je je kind kunt poedelen. Wat je in de praktijk vrijwel niet gebruikt, zo'n ding
Prenatal is inderdaad vervelendquote:Op dinsdag 27 april 2004 09:50 schreef Luchtbel het volgende:
Ik haat Prenatal, ik weiger er dan ook heen te gaan zonder vriendin die inmiddels een dochter van 1,5 jaar oud heeft die me kan vertellen wat allemaal onzin is
![]()
Tummytub is toch een duur woord voor doorzichtige emmer?quote:Op dinsdag 27 april 2004 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik kreeg de Tummytub in mijn kraampakketErg handig ding. Als wasmand
haha, leuke titel voor een boek: 1001 dingen die je met een tummytub kan doen!quote:Op dinsdag 27 april 2004 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik kreeg de Tummytub in mijn kraampakketErg handig ding. Als wasmand
Oh je bedoeld het duodekentje in combinatie met een combisleeper en dan het beste met dit baby kussen waardoor de baby op z'n zij blijft liggen, voor de zekerheid kan je er deze band bij nemen, die je om het matras bind en door de slaapzak heen zodat de baby niet kan draaien, wil je echt zeker van je zaak zijn, koop er dan deze inbakerdoek bij en dit matje met sensoren, die je aansluit op je babyfoon zodat bij iedere onverwachte scheet die je baby laat je jezelf een ongeluk schrikt. Neem ook dit handige ehbo setje erbij voor als je je rot schrikt, in combinatie met deze speen die de temperatuur van de baby aangeeft, is het deze week een aanbieding voor maar liefst 624, 95 euro. En als je nu beslist krijg je er een leuke TummyTub bij om alles mee in naar huis te nemenquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Prenatal is inderdaad vervelend
Ik ga er weleens heen om kraamcadeautjes te kopen en dan krijg ik altijd zo'n miep die me ervan probeert te overtuigen dat de ouders vast niet zonder xxxxxx kunnen a Ī 20.95 of zo....
O, we hebben hem wel gebruikt hoorquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tummytub is toch een duur woord voor doorzichtige emmer?
Hij staat leuk op je hoofd ofzoquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar van mij geen kwaad woord over de Tummytub
Wat fijn Pluisje ! En nu maar zorgen da tje HB op peil blijft !quote:Op dinsdag 27 april 2004 10:16 schreef pluisje het volgende:
Ik ben weer goedgekeurd
Wow pluisjequote:Op dinsdag 27 april 2004 10:16 schreef pluisje het volgende:
Ik ben weer goedgekeurd
quote:Op dinsdag 27 april 2004 10:13 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Oh je bedoeld het duodekentje in combinatie met een combisleeper en dan het beste met dit baby kussen waardoor de baby op z'n zij blijft liggen, voor de zekerheid kan je er deze band bij nemen, die je om het matras bind en door de slaapzak heen zodat de baby niet kan draaien, wil je echt zeker van je zaak zijn, koop er dan deze inbakerdoek bij en dit matje met sensoren, die je aansluit op je babyfoon zodat bij iedere onverwachte scheet die je baby laat je jezelf een ongeluk schrikt. Neem ook dit handige ehbo setje erbij voor als je je rot schrikt, in combinatie met deze speen die de temperatuur van de baby aangeeft, is het deze week een aanbieding voor maar liefst 624, 95 euro. En als je nu beslist krijg je er een leuke TummyTub bij om alles mee in naar huis te nemen![]()
quote:Op dinsdag 27 april 2004 10:13 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Oh je bedoeld het duodekentje in combinatie met een combisleeper en dan het beste met dit baby kussen waardoor de baby op z'n zij blijft liggen, voor de zekerheid kan je er deze band bij nemen, die je om het matras bind en door de slaapzak heen zodat de baby niet kan draaien, wil je echt zeker van je zaak zijn, koop er dan deze inbakerdoek bij en dit matje met sensoren, die je aansluit op je babyfoon zodat bij iedere onverwachte scheet die je baby laat je jezelf een ongeluk schrikt. Neem ook dit handige ehbo setje erbij voor als je je rot schrikt, in combinatie met deze speen die de temperatuur van de baby aangeeft, is het deze week een aanbieding voor maar liefst 624, 95 euro. En als je nu beslist krijg je er een leuke TummyTub bij om alles mee in naar huis te nemen![]()
Foei Baby Duchiequote:Op dinsdag 27 april 2004 13:47 schreef dutchie het volgende:
Pluis, lekker is dat om goed nieuws te krijgen hč?
Zeg, als jij zo goed bent in vermanend toespreken, wil je dat bij die van mij ook eens doen? Misschien luistert de kabouter wel naar jou.Want naar zijn eigen moeder en vader
![]()
Misschien wilde ze zelf wel de aankondiging doen?quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:47 schreef Beaker1 het volgende:
vanuit lurkstand zegt dat we in het tweede streepje weer een STREEP hebben![]()
![]()
![]()
Nee, maar ik kan me gewoon voorstellen dat je je er op kunt verheugen de overstap van het Tweede Streepjes topic naar hier te maken en zelf de mededeling te doenquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ach, dat is gewoon enthousiasme om mensen naar het streepjes topic te lokken. Ze heeft toch niet verklapt wie het was?
Klopt, heb je ook wel gelijk in. Ze heeft haar excuses ook wel aangeboden in het streepjes topic hoor.quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:29 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan me gewoon voorstellen dat je je er op kunt verheugen de overstap van het Tweede Streepjes topic naar hier te maken en zelf de mededeling te doen![]()
In de folder staat 1 week. Maar toen we 2 weken terug de boel gingen bestellen, leek het er zelfs even op dat we het zo mee konden nemen! We schrokken ons een hoedje (auto stond niet echt in de buurt en we hadden dat dus helemaal niet verwachtquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:39 schreef Luchtbel het volgende:
Ik geloof dat bij de Hema binnen 10 dagen is
Wauw, gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:11 schreef Martineke het volgende:
Hallo allemaalik mag weer meedoen [afbeelding] Yippieeeeeeee
ow en geeft niks hoor dat Beaker wat zei, ik vind het niet erg. zo'n enthousiasme vind ik wel helemaal geweldig en harstikke lief
tis nog heel pril allemaal maar als het mee zit en goed gaat uiteraardis mijn datum 9 januari 2005
Ik lees persoonlijk liever de vrolijke het-valt-allemaal-wel-mee verhalen omdat ik echt doodsbang ben voor wat komen gaat.quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:07 schreef poemojn het volgende:
Wat ik me afvraag mbt voorbereiden op bevalling: vinden jullie het prettiger alleen de vrolijke verhalen a la Beatrijs Smulders te horen (=karikatuur voor waxinelichtjes, rustige muziek, gedempte lichten, geweldige ervaring), of lezen jullie ook verhalen die wat meer complicaties kennen? En in dat laatste geval: zoek je dan meteen ook de bijbehorende percentages op of denk je 'dat overkomt mij toch niet'?
Ik lees/kijk bij voorkeur niets. Welk scenario ik ga krijgen blijft toch wel een verassing. Ik stop gewoon mijn hoofd in het zand en denk: wat velen al gekund hebben zal mij hopelijk ook wel lukken.quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:07 schreef poemojn het volgende:
Wat ik me afvraag mbt voorbereiden op bevalling: vinden jullie het prettiger alleen de vrolijke verhalen a la Beatrijs Smulders te horen (=karikatuur voor waxinelichtjes, rustige muziek, gedempte lichten, geweldige ervaring), of lezen jullie ook verhalen die wat meer complicaties kennen? En in dat laatste geval: zoek je dan meteen ook de bijbehorende percentages op of denk je 'dat overkomt mij toch niet'?
Nogmaals van harte Martineke ! En welkom !quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:11 schreef Martineke het volgende:
Ben zo'n tiepje dat altijd alles wil weten. Heb me bijv. suf gelezen over zwangerschap op latere leeftijd, prenatale diagnostiek etc. Ik wil alles weten, van de naakte feiten tot de persoonlijke ervaringen (die meestal plezieriger zijn om te lezen). Beatrijs is trouwens niet alleen maar roze wolk want ik heb ook een heleboel informatie over miskramen uit Veilig Zwanger gehaald.quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:07 schreef poemojn het volgende:
Mijn moeder heeft het ook heel simpel gedaan, wiite lakentjesstof en dan van een soort lint een randje erop genaaid. heel lief, heb nu dus bootjes, regenbogen en kant.quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:05 schreef snoopy het volgende:
Zelf lakentjes maken is wel leuk zeg.
Vind de meeste lakentjes namelijk wel saai of suf. ben helaas niet zo handig.![]()
Martineke, leuk leuk leuk !!! Gefeli hoor!!!quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:11 schreef Martineke het volgende:
klinkt leuk anitra!quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:43 schreef Anitra het volgende:
Mijn moeder heeft het ook heel simpel gedaan, wiite lakentjesstof en dan van een soort lint een randje erop genaaid. heel lief, heb nu dus bootjes, regenbogen en kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |