abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18569977
Radicale Imam die slaan vrouwen goedkeurt is opgepakt en het land uitgezet

Chirane Abdelkader Bouziane
quote:
Een imam van Algerijnse afkomst die in een interview met een Frans maandblad het slaan van vrouwen goedkeurde, is opgepakt en wordt Frankrijk uitgezet. Dat heeft het Franse ministerie van binnenlandse zaken dinsdag gezegd.

Imam Chirane Abdelkader Bouziane (52) van een moskee in Venissieux, een voorstad van Lyon, zegt in de aprileditie van het tijdschrift Lyon Mag dat een vrouw onder bepaalde omstandigheden geslagen mag worden, bijvoorbeeld wanneer zij overspel pleegt. Hij stelt dat de koran dat goedkeurt. Bouziane zegt ook dat een getrouwde vrouw niet in gezelschap van mannen kan werken, omdat zij dan de neiging krijgt haar echtgenoot te bedriegen. Verder zegt hij dat hij Frankrijk het liefst ziet veranderen in een islamitische staat en dat alle mensen in de wereld moslim moeten worden.

Bouziane kreeg zijn opleiding in Saudi-Arabië en wordt beschouwd als een van de radicale imams die in het begin van de jaren '90 het salafisme onder Franse moslims hebben geïntroduceerd. Het salafisme is een fundamentalistische stroming die een puriteinse, ritualistische vorm van islambeleving voorstaat. Venissieux heeft het imago een broeinest van salafisten te zijn. Twee jongemannen uit de voorstad zitten vast in het Amerikaanse kamp voor terreurverdachten in Guantanamo.

Frankrijk wees vorige week donderdag de eveneens uit Algerije afkomstige imam Abdelkader Yahia Cherif uit, die werd beschuldigd van opruiing in een moskee in Brest. Cherif zou hebben opgeroepen tot de jihad en steun hebben uitgesproken voor de treinaanslagen in Madrid die 191 mensen het leven kostten.

Een andere imam, Chellali Benchellali, zit met een deel van zijn familie in voorarrest op verdenking van het beramen van aanslagen in Frankrijk.

De Franse minister van justitie Dominique Perben zei dat de regering geen opmerkingen in het openbaar kan toestaan die strijdig zijn met de mensenrechten en schadelijk zijn voor de menselijke waardigheid, met name die van vrouwen. www.nieuws.nl

Franse minister van Justitie Dominique Perben

Wat vind je hier van? Goed dat Frankrijk hem het land heeft uitgezet? Of vrijheid van meningsuiting?

[ Bericht 0% gewijzigd door DePresident op 20-04-2004 20:57:25 ]
pi_18570014
En hier gaat de premier/burgermeester gezellig op de koffie bij zo'n middeleeuwse gek.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_18570031
Goeie zaak!
Allah Al Watan Al Malik
pi_18570040
goed, we moeten die lui hier niet hebben, dat ze maar terug gaan naar hun woestijn
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:54:37 #5
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18570068
Goedkeuren van het slaan van vrouwen is afkeurenswaardig. Daarbij is het slaan van vrouwen hier ook nog eens tegen de mensenrechten en staat het naar alle waarschijnlijkheden ook niet in de Koran. Daarbij staat de wet van het land boven de wet van de Koran omdat het merendeel niet-Moslim is. Goed dus.

Dat is trouwens iets wat Europa al veel eerder had moeten doen.
I mean no harm
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:54:45 #6
23271 seiko
Crestfallen
pi_18570071
Van mij mag die kerel een lintje krijgen
The killer in me is the killer in you, My love, I send this smile over to you!
pi_18570145
Prima. Nu El-Moumni nog hier!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:57:19 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_18570151
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:54 schreef seiko het volgende:
Van mij mag die kerel een lintje krijgen
wie, die imam of die min. van just. ?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:58:29 #9
23271 seiko
Crestfallen
pi_18570183
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:57 schreef twiFight het volgende:

[..]

wie, die imam of die min. van just. ?
min. van just. , net als die burgemeester van dat ene plaatsje waar ze zulke problemen hebben met die woonwagenkampbewoners trouwens.
The killer in me is the killer in you, My love, I send this smile over to you!
pi_18570190
Als je ervanuitgaat dat de man zoveel invloed heeft dat hij Moslims die dit nog niet naleefden ineens bekeerd heeft tot het slaan van vrouwen dan mag daar wel tegen opgetreden worden maar wat er eigenlijk gebeurd is dat een niet populaire uitspraak in een vrij land wordt gedeporteerd en dat is op zich bedenkelijk.
pi_18570221
In Marokko wordt zo'n man achter tralies gezet
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:01:14 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:01:48 #13
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18570288
Ik vind dat ook deze imam vrij moet kunnen zijn in zijn uitspraken. Vervolgens kan dan een felle belichting daarvan plaatsvinden en een maatschappelijk debat ontstaan. Mensen die zich laten ophitsen en tot daden overgaan begaan dan strafbare feiten maar de man zelf zou voor mij niet om zijn mening verwijderd moeten worden uit de franse samenleving.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18570310
Nederland zal 'm vast en zekers politiek asiel aanbieden.....
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:02:53 #15
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_18570329
Wow, de franse vrijheid van meningsuiting gaat flink aan banden. Waarom niet gewoon een boete? Het land uit trappen voor een paar uitspraken is pas radicaal.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:04:33 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18570385
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:02 schreef robh het volgende:
Wow, de franse vrijheid van meningsuiting gaat flink aan banden. Waarom niet gewoon een boete? Het land uit trappen voor een paar uitspraken is pas radicaal.
Als ik het zo lees, zijn ze eerder bang voor fundamentalisme, vanwege zijn verleden.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:05:38 #17
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18570423
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:01 schreef sjun het volgende:
Ik vind dat ook deze imam vrij moet kunnen zijn in zijn uitspraken. Vervolgens kan dan een felle belichting daarvan plaatsvinden en een maatschappelijk debat ontstaan. Mensen die zich laten ophitsen en tot daden overgaan begaan dan strafbare feiten maar de man zelf zou voor mij niet om zijn mening verwijderd moeten worden uit de franse samenleving.
Geweldig het Utopia van de democratie.
I mean no harm
pi_18570459
Ik zie niet wat er mis is met zijn uitspraken, maar dat kan liggen aan het feit dat ik me niet meer zo snel laat manipuleren door de media. Misschien dat iemand me naar het boek kan verwijzen?
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:11:10 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18570607
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:06 schreef Youssef het volgende:
Ik zie niet wat er mis is met zijn uitspraken, maar dat kan liggen aan het feit dat ik me niet meer zo snel laat manipuleren door de media. Misschien dat iemand me naar het boek kan verwijzen?
't Is te erg om iemand voor zoiets het land uit te sturen. Maar als je niet ziet dat er iets mis is met die uitspraken ben je niet goed wijs
pi_18570654
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:11 schreef pfaf het volgende:
't Is te erg om iemand voor zoiets het land uit te sturen. Maar als je niet ziet dat er iets mis is met die uitspraken ben je niet goed wijs
Ik denk dat er genoeg niet moslim mannen zouden zijn die hun vrouw een klap zouden geven als ze erachter komen of betrappen op overspel.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:13:14 #21
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_18570663
Nogmaals een bewijs dat de vrijheid van meningsuiting (tegenwoordig) enkel geldt voor door de samenleving getolereerde meningen.
quote:
Wow, de franse vrijheid van meningsuiting gaat flink aan banden. Waarom niet gewoon een boete?
Vrijheid van meningsuiting voor wie ze kan betalen zegt u?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:13:35 #22
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18570671
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik denk dat er genoeg niet moslim mannen zouden zijn die hun vrouw een klap zouden geven als ze erachter komen of betrappen op overspel.
niet alleen moslim mannen hoor en trouwens ook andersom (vrouw - man)
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:13:37 #23
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18570672
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

mogen van mij ook het land uit gezet worden
pi_18570717
Waarom zijn zoveel mensen het niet eens met de beslissing om die kerel er uit te zetten?
Zulke uitspraken horen niet in Europa thuis, dat horen we al genoeg.
Orde op zaken hier, trap ze terug als ze niet kunnen integreren...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_18570768
Hij is nu vast op weg naar Nederland.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_18570795
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:13 schreef DePresident het volgende:
niet alleen moslim mannen hoor en trouwens ook andersom (vrouw - man)
Klopt.
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:13 schreef pfaf het volgende:
mogen van mij ook het land uit gezet worden
Waarheen? (los je het file probleem wel mee op als dat kon)

En wat vind je van mensen die vreemdgaan? Wat vind je van geestelijke pijn bezorgen?
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:18:59 #27
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18570857
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:13 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nogmaals een bewijs dat de vrijheid van meningsuiting (tegenwoordig) enkel geldt voor door de samenleving getolereerde meningen.
Meningsuiting in de zin van aanzetten tot haat tegenover je medemens? tief toch op.
pi_18570910
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:13 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]

Vrijheid van meningsuiting voor wie ze kan betalen zegt u?
Het is tijd om orde op zaken te stellen.
Tuurlijk, het is wel zo dat het een vrije meningsuiting is, maar hij zet wel mensen aan tot geweld.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:23:20 #29
57381 DeGroeneRidder
pi_18571001
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:54 schreef pomtiedom het volgende:
Goedkeuren van het slaan van vrouwen is afkeurenswaardig. Daarbij is het slaan van vrouwen hier ook nog eens tegen de mensenrechten en staat het naar alle waarschijnlijkheden ook niet in de Koran. Daarbij staat de wet van het land boven de wet van de Koran omdat het merendeel niet-Moslim is. Goed dus.

Dat is trouwens iets wat Europa al veel eerder had moeten doen.
Ik bespeur 2 denkfouten:
-Je vrouw slaan is iets totaal anders dan zeggen dat je je vrouw mag slaan.
-"Daarbij staat de wet van het land boven de wet van de Koran omdat het merendeel niet-Moslim is. ": zowel de door mensen gemaakte wetten als de door goden gemaakte wetten stellen zichzelf boven de andere wetten, ongeacht de levensbeschouwelijke opvattingen van de bewoners of burgers van het land. Het hangt er dus gewoon van af vanuit welk standpunt je het bekijkt. Iemand die vol overtuiging de suprematie van een van de 2 boven de ander plaatst is volgens mij vrij gevaarlijk (wat uiteraard niet betekent dat de samenleving je voor die mening in de gevangenis moet kunnen steken).
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:23:30 #30
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18571009
Ik vind het geen goede zaak. Die man predikt enkel wat de islam daar over zegt met onderbouwing van Koranversen en Hadiths. Ik heb juist bewondering voor die man en hij verdient mijn respect dat hij niet schijnheilig doet en ondanks de druk en tegenwerking van vrijwel iedereen toch de pure leer van de islam vertegenwoordigd, zowel in woord als in praktijk...

Dit is eigenlijk hetzelfde voorbeeld als de respectabele Imam El-Moumni die werd aangeklaagd ivm zijn uitspraken over homo's en deze zaak won met 2 vingers in zijn neus, omdat hij zich beroept op de Islam...

Weet iemand of hij een Frans paspoort heeft ?
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:25:55 #31
13462 BansheeBoy
pi_18571090
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:02 schreef Suikermais het volgende:
Nederland zal 'm vast en zekers politiek asiel aanbieden.....
Ik hoop het, dan zorg ik er persoonlijk voor dat hij in onze moskee in Dordrecht kan preken

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:30:46 #32
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18571249
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:23 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Iemand die vol overtuiging de suprematie van een van de 2 boven de ander plaatst is volgens mij vrij gevaarlijk
Je bent verplicht om de wetten te volgen die in dat land geldt.
pi_18571534
Edit: het maakt me ook geen donder uit...

[ Bericht 77% gewijzigd door vdo28 op 20-04-2004 21:46:21 ]
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:45:30 #34
13462 BansheeBoy
pi_18571738
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:30 schreef pfaf het volgende:

[..]

Uiteraard, maar heeft deze man daadwerkelijk de wet overtreden ? En wat maakt hem anders dan de 10000den criminele Algerijnen in Frankrijk die dealen in omgekatte auto's en drugs, zij komen er vaak gehaaid vanaf met een simpele taakstraf of celstraf. Is dit niet gewoon discriminatie van hogerhand ?

pi_18571804
Mooi zo, opgeruimd staat netjes, waarschijnlijk was ie elke dag haat tegen de Westerse wereld aan het kweken in zijn preken.. Ik heb er zo langzamerhand helemaal genoeg van, 't zijn gewoon een stel neo-nazi's..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:48:01 #36
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18571810
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uiteraard, maar heeft deze man daadwerkelijk de wet overtreden ? En wat maakt hem anders dan de 10000den criminele Algerijnen in Frankrijk die dealen in omgekatte auto's en drugs, zij komen er vaak gehaaid vanaf met een simpele taakstraf of celstraf. Is dit niet gewoon discriminatie van hogerhand ?

Ik vraag me eerder af of het niet wat meer te maken heeft met z'n verleden.
Plus de angst voor aanslagen etc. Die worden niet gepleegd door de drugsverslaafde op de hoek.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:48:41 #37
57381 DeGroeneRidder
pi_18571824
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:30 schreef pfaf het volgende:
O, ik acht me slechts gebonden in de mate dat de wetten redelijk zijn (en aangezien ik het ben die dat voor mezelf beoordeelt betekent dat dat ik wetten die té hard botsen met mijn moraliteit niet naleef) . Als men morgen een wet maakt die stelt dat ik zelfmoord moet plegen doe ik dat lekker niet, en zelfs de haantjes van het legalisme zullen me moeilijk ongelijk kunnen geven. Je hoeft niet op te werpen dat dat tegen de mensenrechten ingaat, want het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens kan -zoals elk verdrag- worden opgezegd en de Universele Verklaring van de rechten van de Mens is niet afdwingbaar. Zelfs als het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens niet zou kunnen opgezegd worden, kunnen we nog steeds een niet-verdragsstaat als vb. nemen, aangezien je uitspraak claimt universeel geldig te zijn.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:53:05 #38
13462 BansheeBoy
pi_18571934
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:47 schreef nozem het volgende:
Mooi zo, opgeruimd staat netjes, waarschijnlijk was ie elke dag haat tegen de Westerse wereld aan het kweken in zijn preken.. Ik heb er zo langzamerhand helemaal genoeg van, 't zijn gewoon een stel neo-nazi's..
Dat is nogal een beschuldiging richting hem en zijn volgelingen, kun je dit ook beargumenteren ?

dinsdag 20 april 2004 @ 21:53:47 #39
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18571950
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:48 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

O, ik acht me slechts gebonden in de mate dat de wetten redelijk zijn (en aangezien ik het ben die dat voor mezelf beoordeelt betekent dat dat ik wetten die té hard botsen met mijn moraliteit niet naleef) .
haha
donder toch op man
pi_18572025
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:47 schreef nozem het volgende:
Ik heb er zo langzamerhand helemaal genoeg van, 't zijn gewoon een stel neo-nazi's..
Misschien moet je je eerst even inlezen voordat je je in dit soort discussies mengt.
pi_18572041
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is nogal een beschuldiging richting hem en zijn volgelingen, kun je dit ook beargumenteren ?

Frankrijk een moslimstaat, heel de wereld moslim. HIj moslim, iedereen moslim en degenen die het daar niet mee eens zijn, zijn verdorven en staan gelijk aan varkens, daar komt de filosofie van mener op neer. Geen ruimte voor andersdenkenden, doet me een beetje aan nazi-Duitsland denken..
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:59:04 #42
13462 BansheeBoy
pi_18572085
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

haha
donder toch op man
En toch ben ik het best met hem eens. Ik maak bv. gebruik van de democratie terwijl ik daar in principe tegen ben. Zo heb je vaak standpunten die botsen...

pi_18572109
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:57 schreef nozem het volgende:

[..]

Frankrijk een moslimstaat, heel de wereld moslim. HIj moslim, iedereen moslim en degenen die het daar niet mee eens zijn, zijn verdorven en staan gelijk aan varkens, daar komt de filosofie van mener op neer. Geen ruimte voor andersdenkenden, doet me een beetje aan nazi-Duitsland denken..
Heel fijn voor jou, maar ik lees daar niets over in de tekst. Of was het weer een stanaard verhaaltje zoals over de 70 maagden die je zat op te hangen?
pi_18572110
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:57 schreef nozem het volgende:

[..]

en daar heb je gelijk in...
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:00:51 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_18572135
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:51 schreef DePresident het volgende:
Wat vind je hier van? Goed dat Frankrijk hem het land heeft uitgezet? Of vrijheid van meningsuiting?
Vrijheid van meningsuiting. Maar je zult mij niet zien demonstreren tegen z'n uitzetting.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_18572234
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:00 schreef Youssef het volgende:

[..]

Heel fijn voor jou, maar ik lees daar niets over in de tekst. Of was het weer een stanaard verhaaltje zoals over de 70 maagden die je zat op te hangen?
Frankrijk een Islamitische staat, heel de wereld Moslim, dat je ergens in gelooft, prima, mag van mij, maar hou dat geloof voor je, en val andere mensen er niet mee lastig.

Dat steekt me zo ontzettend aan die fundi's, van mij mogen ze hun geloof belijden, maar laat verdomme andere mensen gewoon doen wat zij willen.
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:04:51 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18572238
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En toch ben ik het best met hem eens. Ik maak bv. gebruik van de democratie terwijl ik daar in principe tegen ben. Zo heb je vaak standpunten die botsen...

En zolang je hier woont, heb je je aan die regels te houden. Of je dondert maar lekker op.
Sjesus ga ff voor een anarchie zijn hey
pi_18572274
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:04 schreef pfaf het volgende:
En zolang je hier woont, heb je je aan die regels te houden.
Dit is in Frankrijk toch?

Overigens blijft het principe: vrijheid van meningsuiting.

Dat is ook een regel waar iedereen zich aan moet houden.
pi_18572286
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:04 schreef nozem het volgende:

[..]

Frankrijk een Islamitische staat, heel de wereld Moslim, dat je ergens in gelooft, prima, mag van mij, maar hou dat geloof voor je, en val andere mensen er niet mee lastig.

Dat steekt me zo ontzettend aan die fundi's, van mij mogen ze hun geloof belijden, maar laat verdomme andere mensen gewoon doen wat zij willen.
Oh.

Het kan aan mij liggen, maar ik dacht dat je het over varkens had.

Sorry, verkeerd gelezen zeker.
pi_18572288
Maar als je alleen een Frans paspoort heb, word je dus niet uitgezet?

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar: diskriminasie

[ Bericht 0% gewijzigd door Monidique op 20-04-2004 22:08:35 (tdtdt) ]
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:07:29 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18572300
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:06 schreef Manager het volgende:

[..]

Ik reageerde op het feit dat hij stelde dat hij zich niet aan wetten dient te houden zolang hij het daar niet mee eens is.
pi_18572312
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:06 schreef Manager het volgende:

[..]

Overigens blijft het principe: vrijheid van meningsuiting.

Dat is ook een regel waar iedereen zich aan moet houden.
Nee, partijen als CP'86 werden ook aangepakt en terecht. Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, maar wel binnen bepaalde kaders, aanzetten tot haat valt daar ver buiten.
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:10:57 #53
57381 DeGroeneRidder
pi_18572373
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:04 schreef pfaf het volgende:
En zolang je hier woont, heb je je aan die regels te houden. Of je dondert maar lekker op.
Sjesus ga ff voor een anarchie zijn hey
Neemt niet weg dat je geen speld tussen mijn redenering kon krijgen. Anders zou je allicht niet reageren als een vijftienjarige in Lonsdale-outfit (dat is de subcultuur aan wiens stereotype ik dergelijke eloquentie toedicht)..
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:12:26 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_18572414
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:06 schreef Monidique het volgende:

Discriminatie gaat over je eigen staatsburgers. Zo is ontwikkelingshulp ook diskriminasie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_18572416
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:06 schreef Youssef het volgende:

[..]

Oh.

Het kan aan mij liggen, maar ik dacht dat je het over varkens had.

Sorry, verkeerd gelezen zeker.
Sorry, dat heeft deze imam inderdaad niet gezegd, maar die uitspraken zijn wel gemeengoed onder de fundamentalistische moslimbeweging, door de levensstijl die wij er hier in het Westen op nahouden worden we gezien als varkens, en ik ben te lui om er bronnen bij te halen, het is gewoon een feit dat die uitspraken gebezigd worden.
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:12:49 #56
57381 DeGroeneRidder
pi_18572426
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:07 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik reageerde op het feit dat hij stelde dat hij zich niet aan wetten dient te houden zolang hij het daar niet mee eens is.
Oh jeetje, ga je mijn woorden verdraaien (herlees m'n post zo vaak je wil)?
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:14:09 #57
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18572453
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:10 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat je geen speld tussen mijn redenering kon krijgen. Anders zou je allicht niet reageren als een vijftienjarige in Lonsdale-outfit (dat is de subcultuur aan wiens stereotype ik dergelijke eloquentie toedicht)..
hahahahaha

Geen speld waartussen te krijgen? Dat anarchie een beter systeem is dan democratie? daar kan ik een boeing 747 tussen krijgen.
pi_18572667
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:10 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat je geen speld tussen mijn redenering kon krijgen.
Zegt de persoon die het racistisch vindt, als een moslim een huisarts geen klap mag geven wanneer hij de vrouw vd moslim een hand wil geven.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:23:51 #59
57381 DeGroeneRidder
pi_18572724
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:14 schreef pfaf het volgende:

[..]

hahahahaha

Geen speld waartussen te krijgen? Dat anarchie een beter systeem is dan democratie? daar kan ik een boeing 747 tussen krijgen.
Wie heeft het hier over anarchie? Ik stel vanuit mijn moraliteit dat een democratische samenleving waarin burgers in concrete situaties kritisch en met intellectuele eerlijkheid de normen evalueren beter is dan een legalistisch cultuur waarin men slaafs de dictaten van de heersende rechtsorde (en indien de Franse imam in kwestie veel geld en een goed leger had zou dat misschien de zijne zijn) volgt. Uit jouw legalisitsche denktrant vloeit trouwens voort dat jij zou vinden dat ik gelijk had als ik een wet zou goedgekeurd krijgen die jou verplicht te vinden dat ik gelijk heb... een moraal waar jij zelf niet naar kan en wil leven.
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:25:01 #60
57381 DeGroeneRidder
pi_18572755
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zegt de persoon die het racistisch vindt, als een moslim een huisarts geen klap mag geven wanneer hij de vrouw vd moslim een hand wil geven.
Lees mijn laatste post in die draad nog eens na, Dimona.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeGroeneRidder op 20-04-2004 22:40:20 ]
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:25:33 #61
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18572782
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:23 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over anarchie? Ik stel vanuit mijn moraliteit dat een democratische samenleving waarin burgers in concrete situaties kritisch en met intellectuele eerlijkheid de normen evalueren beter is dan een legalistisch cultuur waarin men slaafs de dictaten van de heersende rechtsorde (en indien de Franse imam in kwestie veel geld en een goed leger had zou dat misschien de zijne zijn) volgt. Uit jouw legalisitsche denktrant vloeit trouwens voort dat jij zou vinden dat ik gelijk had als ik een wet zou goedgekeurd krijgen die jou verplicht te vinden dat ik gelijk heb... een moraal waar jij zelf niet naar kan en wil leven.
nee, jij zei dat je als je het niet eens bent met wetten het geoorlooft vind om ze te overtreden.
Je lult jezelf klem jochie.
pi_18572879
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:25 schreef pfaf het volgende:

[..]

nee, jij zei dat je als je het niet eens bent met wetten het geoorlooft vind om ze te overtreden.
Laat hem nou gaan jongens
gewoon negeren, hij is net als bansheeboy een domme mongool. En hij is het zeker niet waard.
Daarom reageer ik ook niet *behalve deze reactie* in dit topic. Sommige mensen zijn gewoon een beetje
pi_18573060
Mensen die menen een stel fundi's te moeten verdedigen zijn harstikke ziek. Mijn vergelijking met neo-nazi's mag dan misschien niet helemaal kloppen, het is de absolute minachting voor mensen met een andere manier van leven wat mij zo ontzettend stoort aan die lui. Wie denken ze wel niet dat ze zijn..
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:33:15 #64
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18573075
quote:
Dat geeft niet. Weg met die baard en snel graag. Dan maar lekker discrimineren. Hooooooi en viva La France .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:36:39 #65
57381 DeGroeneRidder
pi_18573204
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:25 schreef pfaf het volgende:
Ik stel niet dat het positief recht (i.e. de dwingende moraal van de samenleving) moet bepalen dat iedereen handelt naar zijn of haar moraliteit, maar ik stel vanuit mijn moraliteit dat (simpel gezegd) ik niets laakbaars doe wanneer ik wetten die strijdig zijn met mijn moraliteit buiten toepassing laat. Dit beginsel matigde ik evenwel al onmiddelijk (door het gebruik van het woordje "té", dus ik ga niet lichtzinnig om met de wetten) omdat ik de behoefte aan maatschappelijke samenhang erken.

Overigens heb ik jouw lofrede op het legalisme nog steeds niet gelezen en heb ik evenmin gezien dat je aantoont hoe mijn voorbeelden van legalisme toch lovenswaardig zijn.
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:40:04 #66
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18573327
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:36 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Ik stel niet dat het positief recht (i.e. de dwingende moraal van de samenleving) moet bepalen dat iedereen handelt naar zijn of haar moraliteit, maar ik stel vanuit mijn moraliteit dat (simpel gezegd) ik niets laakbaars doe wanneer ik wetten die strijdig zijn met mijn moraliteit buiten toepassing laat. Dit beginsel matigde ik evenwel al onmiddelijk (door het gebruik van het woordje "té", dus ik ga er niet lichtzinnig mee om) omdat ik de behoefte aan maatschappelijke samenhang erken.
blabla
quote:
Overigens heb ik jouw lofrede op het legalisme nog steeds niet gelezen en heb ik evenmin gezien dat je aantoont hoe mijn voorbeelden van legalisme toch lovenswaardig zijn.
Ik ben niet bekend met de term legalisme ( evenals de Van Dale )
toelichting s.v.p alvorens ik mijn mening er over kan geven

gevonden: http://www.geledraak.nl/filosofie/legalisme.html dus laat die uitleg maar achterwege.
pi_18573590
Goed, opgeruimd staat netjes.

Opgerot met dat schorem.

Alleen vind ik het wel lullig voor het land dat die loser nu moet opnemen.
Ars longa, vita brevis
pi_18573924
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:48 schreef motown het volgende:
Goed, opgeruimd staat netjes.

Opgerot met dat schorem.

Alleen vind ik het wel lullig voor het land dat die loser nu moet opnemen.
In het land van herkomst kan hij pas aan een echte aanhang gaan werken denk ik..
pi_18574380
Geweldig .. god wat is Frankrijk toch een mooi land.
pi_18574539
Well done ! Viva la France, eindelijk doet Frankrijk ook eens iets goed
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 20 april 2004 @ 23:24:15 #71
13462 BansheeBoy
pi_18574550
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:17 schreef Koos Voos het volgende:
Ze sturen die Imam nu weg, maar die Imam zorgt dat hij zijn opvolger al weer klaar laat staan en heviger dan ooit. Hoe willen ze dat tegengaan ?

pi_18574893
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze sturen die Imam nu weg, maar die Imam zorgt dat hij zijn opvolger al weer klaar laat staan en heviger dan ooit. Hoe willen ze dat tegengaan ?

Hoe weet jij dat zo goed? Is dat gebruikelijk in de Islamitische kringen?
  dinsdag 20 april 2004 @ 23:43:22 #73
13462 BansheeBoy
pi_18575023
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:37 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat zo goed? Is dat gebruikelijk in de Islamitische kringen?
Ik weet dat niet, ik erken het. En het is volgens mij gebruikelijk in elke ideologie en theologische groepering me dunkt ...

pi_18575079
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik weet dat niet, ik erken het. En het is volgens mij gebruikelijk in elke ideologie en theologische groepering me dunkt ...

Hoe sta je nu eigenlijk zelf tegenover extremistische Moslims BansheeBoy? Keur je het af?
  dinsdag 20 april 2004 @ 23:50:28 #75
13462 BansheeBoy
pi_18575169
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:46 schreef nozem het volgende:

[..]

Hoe sta je nu eigenlijk zelf tegenover extremistische Moslims BansheeBoy? Keur je het af?
Zolang ze de regels naleven van hun religie en die niet te buiten gaan hebben ze mijn zegen

pi_18575203
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je weet niet of het gaat gebeuren maar je erkent het?

En gebruikelijk is het niet lijkt mij. Je zou er als groepering leering uit moeten trekken en te accepteren dat de voorganger de grens heeft bereikt en moet stoppen met dit soort uitspraken.
pi_18575232
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zolang ze de regels naleven van hun religie en die niet te buiten gaan hebben ze mijn zegen

En als zij daarbij de wetten van het land overschrijden dan hoort dat ook te kunnen?
pi_18575281
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En de wetten van het land waar ze in leven? Die staan daar geheel buiten?
  dinsdag 20 april 2004 @ 23:57:08 #79
13462 BansheeBoy
pi_18575316
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:53 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

En als zij daarbij de wetten van het land overschrijden dan hoort dat ook te kunnen?
Als de wetten bepaalde moraalkwesties betreft (abortus, homocruises, homohuwelijken e.d.) dan moet dat kunnen vind ik. Een grondwet kan nl. alleen maar zegevieren als het de ruimte geeft aan andere (grond)wetten om mee te functioneren in dezelfde staat of grondgebied....

dinsdag 20 april 2004 @ 23:58:19 #80
13462 BansheeBoy
pi_18575339
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:55 schreef nozem het volgende:

[..]

En de wetten van het land waar ze in leven? Die staan daar geheel buiten?
Natuurlijk niet, een inwoner van een land heeft zich aan de wet te houden, men vergeet dat de islamitische wetten zo goed als nooit concreet botsen met elkaar

pi_18578530
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als de wetten bepaalde moraalkwesties betreft (abortus, homocruises, homohuwelijken e.d.) dan moet dat kunnen vind ik. Een grondwet kan nl. alleen maar zegevieren als het de ruimte geeft aan andere (grond)wetten om mee te functioneren in dezelfde staat of grondgebied....

Vrouwen slaan is niet alleen immoreel, het is vernederend, fout, dom, achterlijk en strafbaar
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 21 april 2004 @ 08:02:19 #82
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18578545
toch altijd fijn dat mensen het gooien op "discriminatie" in dit geval, en dat terwijl de gediscrimineerde in dit geval zelf behoorlijk discrimineert, en dat niet alleen, hij spoort mensen aan om fysiek geweld te plegen tegen een specifieke groep mensen.

Maar dit zijn ook de mensen die helemaal apenstront gaan als ze horen dat er iemand is die zegt dat negers untermenschen zijn of dat je negers mag mishandelen.

Dit is geen zier anders.

Allebei zetten aan tot haat en allebei geven ze geweld als een legitiem middel om een ander te onderdrukken.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 21 april 2004 @ 08:35:45 #83
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18578779
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, een inwoner van een land heeft zich aan de wet te houden, men vergeet dat de islamitische wetten zo goed als nooit concreet botsen met elkaar

Hoe minder je kraakt, smaakt of aanraakt, hoe minder botsing. Apathisch en/of geconditioneerd leven is echter ook leven...
  woensdag 21 april 2004 @ 10:26:01 #84
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18580045
Hij is gewoon welkom in Nederland heur
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18580301
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Discriminatie gaat over je eigen staatsburgers. Zo is ontwikkelingshulp ook diskriminasie.
Het is toch een Frans staatsburger? Mocht hij dat niet zijn, dan is het natuurlijk geen diskriminasie.
pi_18580329
quote:
Op woensdag 21 april 2004 08:02 schreef Kugari-Ken het volgende:
toch altijd fijn dat mensen het gooien op "discriminatie" in dit geval, en dat terwijl de gediscrimineerde in dit geval zelf behoorlijk discrimineert, en dat niet alleen, hij spoort mensen aan om fysiek geweld te plegen tegen een specifieke groep mensen.

Maar dit zijn ook de mensen die helemaal apenstront gaan als ze horen dat er iemand is die zegt dat negers untermenschen zijn of dat je negers mag mishandelen.

Dit is geen zier anders.

Allebei zetten aan tot haat en allebei geven ze geweld als een legitiem middel om een ander te onderdrukken.
pi_18580399
Hij vindt het kunnen dat vrouwen geslagen worden, ik ben het niet met hem eens, maar laat hem dat zeggen, als hij wil.
  woensdag 21 april 2004 @ 10:49:23 #88
17075 extreme
-wannahave-
pi_18580407
Ik zeg: goeie zaak!

Zijn het namelijk niet de radicale moslims zelf die zo tegen vrijheid van meningsuiting zijn? als een Theo van Gogh naar waarheid zegt dat Mohammed een pedofiel is dan vinden ze dat haat zaaien en mag de binnenlandse veiligheidsdienst optreden wat hun betreft,

Koekje van eigen deeg, ga maar haat predikken tussen je ezeltjes en je geiten.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_18580431
quote:
Op woensdag 21 april 2004 10:48 schreef Monidique het volgende:
Hij vindt het kunnen dat vrouwen geslagen worden, ik ben het niet met hem eens, maar laat hem dat zeggen, als hij wil.
Met andere woorden je mag zeggen wat je wil...
Ik mag mijn kinderen leren om later hun vrouwen te gaan slaan.....
Zolang ze het niet doen valt er niets van te zeggen ja..., dus ik heb lekker vrije meningsuiting. Ik kan ze allerlei slechte dingen influisteren. Dat is niet erg...., zolang ze er niets mee doen!!
EN ALS ZE ER IETS MEE DOEN IS HET TE LAAT!
pi_18580864
quote:
Als jij of ik dat zeg is er inderdaad niet zoveel aan de hand, maar mensen vergeten even voor het gemak wat de invloed van een immam op zijn aanhangers is.
Als ik het rope zal iedereen mij uitlachen en voor gek verklaren, maar de moslimgemeenschap die naar die gast luitsert elke week denkt dat hij de waarheid in pacht heeft en volgen zijn aanwijzingen op , want die heeft hij doorgekregen van Allah.
Lijkt me een significant verschil...
Vind je dan ook dat de bisschop hier zoiets mag verkondigen?
Of denk je dat ik in Algerije mag verkondigen dat vrouwen mannen mogen slaan?
Yeah baby Yeah!
  woensdag 21 april 2004 @ 11:14:15 #91
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18580930
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat is niets nieuws, het is Youssouf.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 21 april 2004 @ 11:14:32 #92
17075 extreme
-wannahave-
pi_18580934
quote:
Je hebt gelijk hoor, Hitler mocht van jou zeker ook zeggen dat alle joden maar dood moesten, en je weet wat daar van gekomen is.

lang leve de vrijheid van meningsuiting.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_18581062
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:14 schreef extreme het volgende:
Je hebt gelijk hoor, Hitler mocht van jou zeker ook zeggen dat alle joden maar dood moesten, en je weet wat daar van gekomen is.
Ik ben vrij liberaal, dus ik ben er in zekere zin voor, ja. Datzelfde geldt voor deze imam. Ik weet alleen niet hoe de wet in elkaar steekt met betrekking tot vrijheid van meningsuiting en oproepen tot haat.

Het lijkt mij beter om goed onderwijs te verschaffen en criminele daden te veroordelen in plaats van als een panische te denken dat mensen zo snel beïnvloed raken. Ik raak er niet door beïnvloed, sommigen wel, laten we daar iets aan doen.

Het maakt mij in ieder geval niet zoveel uit, ik vind het paniekerig om hem uit te zetten, beter zou zijn een dialoog, maar echt rouwig kan ik er niet om zijn.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:30:56 #94
17075 extreme
-wannahave-
pi_18581292
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ben vrij liberaal, dus ik ben er in zekere zin voor, ja. Datzelfde geldt voor deze imam. Ik weet alleen niet hoe de wet in elkaar steekt met betrekking tot vrijheid van meningsuiting en oproepen tot haat.

Het lijkt mij beter om goed onderwijs te verschaffen en criminele daden te veroordelen in plaats van als een panische te denken dat mensen zo snel beïnvloed raken. Ik raak er niet door beïnvloed, sommigen wel, laten we daar iets aan doen.

Het maakt mij in ieder geval niet zoveel uit, ik vind het paniekerig om hem uit te zetten, beter zou zijn een dialoog, maar echt rouwig kan ik er niet om zijn.
oorzaak en gevolg zijn in de politiek vaak al moelijk aan te tonen, en in het geval van geloof kom je helemaal op grijs gebied, hoeveel mensen van justitie hebben daadwerkelijk de Koran gelezen denk je? of de Bijbel for that matter?

trouwens, hoeveel gelovigen hebben het hele boek gelezen?

Het is nogal makkelijk om ongeletterde boeren mee te krijgen in 'naam van het geloof' en mocht het dan toevallig niet letterlijk na te zoeken zijn dan kom je wel weg met een intepretatie van een hoofdstuk, en in vrijheid van godsdienst schijnt een hele hoop te kunnen in onze 'tolerante' westerse maatschappij.

daarom vind ik het eigenlijk prima dat dit soort dingen eens bij de wortel aangepakt worden, voorkomen is beter dan genezen, en als mensen dan toch graag vasthouden aan hun radicale ideeen, prima, maar doe dat fijn ergens anders dan in je gastland.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:42:35 #95
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18581526
Heel goed dat ze zo iemand uitzetten. Mensen die de democratie ondermijnen, en ons terug willen brengen naar een middeleeuwse staat mogen ze gelijk uitzetten. Ze roepen op tot haat en oorlog. We zijn veel te tollerant voor dat soort mensen. Dit moet ook in nederland gebeuren. Beleid je geloof instilte val er niemand anders mee lastig
mai pen rai
pi_18608837
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:17 schreef Koos Voos het volgende:
Volgens mij heb ik jou ook weleens andere meningen zien uiten over Frankrijk...
Ars longa, vita brevis
  donderdag 22 april 2004 @ 14:55:44 #97
13462 BansheeBoy
pi_18610026
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:42 schreef niet_links het volgende:
Heel goed dat ze zo iemand uitzetten. Mensen die de democratie ondermijnen, en ons terug willen brengen naar een middeleeuwse staat mogen ze gelijk uitzetten. Ze roepen op tot haat en oorlog. We zijn veel te tollerant voor dat soort mensen. Dit moet ook in nederland gebeuren. Beleid je geloof instilte val er niemand anders mee lastig
Als Frankrijk daadwerkelijk een behoven democratie is, dan moeten ze daar wel 100% achter staan, elk geluid, hoe vreemd of ridicuul ook moet worden gerespecteerd en getolereerd. Als ze deze waarde imam het land uit sturen geven ze blijk aan van wat ik altijd al roep: schijndemocratie !

donderdag 22 april 2004 @ 15:00:26 #98
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_18610144
quote:
Als ze deze waarde imam het land uit sturen geven ze blijk aan van wat ik altijd al roep: schijndemocratie !
Waarom ga jij de islamitische wereld niet wijzen op hun alom aanwezige democratische deficiet?

We zitten niet te wachten op mensen die gebruikmakend van onze vrijheid, diezelfde vrijheid uithollen.
  donderdag 22 april 2004 @ 15:00:43 #99
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18610151
quote:
Op donderdag 22 april 2004 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Als Frankrijk daadwerkelijk een behoven democratie is, dan moeten ze daar wel 100% achter staan, elk geluid, hoe vreemd of ridicuul ook moet worden gerespecteerd en getolereerd. Als ze deze waarde imam het land uit sturen geven ze blijk aan van wat ik altijd al roep: schijndemocratie !
Democratie wil niets meer zeggen dan dat de meerderheid beslist. Als de meerderheid beslist alle mannen te roosteren op een houtvuurtje en hun bilstukken op te eten met whiskeysaus dan is dat gewoon een democratisch besluit.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 22 april 2004 @ 15:01:50 #100
13462 BansheeBoy
pi_18610177
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waarom ga jij de islamitische wereld niet wijzen op hun alom aanwezige democratische deficiet?
Daar is geen democratie
quote:
We zitten niet te wachten op mensen die gebruikmakend van onze vrijheid, diezelfde vrijheid uithollen.
Kun je met concrete voorbeelden laten zien welke vrijheden zij hebben "uitgehold" ?

donderdag 22 april 2004 @ 15:04:20 #101
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18610248
Soms moet je even minder democratisch zijn voor bepaalde mensen om zo de democratie voor de rest van de mensen te beschermen
mai pen rai
pi_18610322
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Democratie wil niets meer zeggen dan dat de meerderheid beslist. Als de meerderheid beslist alle mannen te roosteren op een houtvuurtje en hun bilstukken op te eten met whiskeysaus dan is dat gewoon een democratisch besluit.
Dus als Marokko binnenkort besluit alle Joden uit te roeien, synagoges tegen de vlakte te gooien en christenen te onthoofden dan heb je daar geen problemen mee?
  donderdag 22 april 2004 @ 15:07:30 #103
6484 ExTec
pi_18610336
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar is geen democratie
Fijn dat je het met me eens bent.

Maar is dat dan niet een veel beter iets om je op te richten?

Geloof me; de bakermat van de moderne democratie zit niet te wachten op het verwijt niet democratisch te zijn van een voorstander van de invoering van de sharia.

Is wat hypocriet, zeg maar.
quote:
Kun je met concrete voorbeelden laten zien welke vrijheden zij hebben "uitgehold" ?
Dat ben jij in levende lijve. Niet onder stoelen of banken steken dat het sprookjesboek genaamd koran the one and only richtlijn is, ondertussen een grote bek heb over dat andere landen niet democratisch zijn.

Jij hebt geen clou wat democratie is.
  donderdag 22 april 2004 @ 15:09:36 #104
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18610409
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:07 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dus als Marokko binnenkort besluit alle Joden uit te roeien, synagoges tegen de vlakte te gooien en christenen te onthoofden dan heb je daar geen problemen mee?
Nee, dan kan het een democratisch besluit zijn. Deductie is nog een beetje lastig, niet?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_18610416
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:04 schreef niet_links het volgende:
Soms moet je even minder democratisch zijn voor bepaalde mensen om zo de democratie voor de rest van de mensen te beschermen
  donderdag 22 april 2004 @ 15:13:14 #106
6484 ExTec
pi_18610530
quote:
Met een beetje pech zal onze democratie even door een lange zwarte tunnel heen moeten, om er daarna weer uit te komen, ja.
  donderdag 22 april 2004 @ 15:16:11 #107
6484 ExTec
pi_18610623
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Niet helemaal, Kaalhei,

Meeste democratien hebben mechanismen om de minderheid te beschermen tegen de terreur van de meerderheid.

Ook dat is een erfstuk van de franse revolutie.
  donderdag 22 april 2004 @ 15:18:24 #108
13462 BansheeBoy
pi_18610685
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:07 schreef ExTec het volgende:

Jij hebt geen clou wat democratie is.
Je begrijpt me niet, nog een keer:

Ik ben tegen democratie, maar landen als bv. Frankrijk die menen democratisch te zijn moeten niet selectief te werk gaan, want dat is er simpelweg een vorm van schijndemocratie. Ze hebben vrijheid van meningsuiting, maar niet als het imam's betreft. Dat is zo krom als een fiets die kwijt is geraakt

Tevens is de zwakte van democratie dat het zichzelf kan uitroeien. Dat kan dus nooit een sterk en universeel systeem zijn !

[ Bericht 12% gewijzigd door BansheeBoy op 22-04-2004 15:20:08 (Ff nutella kopen) ]
  donderdag 22 april 2004 @ 15:19:15 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18610714
quote:
dat is wel een heel erg enge uitspraak hoor, welke bepaalde mensen, wie controleert de definitie van "bepaald", wat is de grens?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_18610790
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben tegen democratie, maar landen als bv. Frankrijk die menen democratisch te zijn moeten niet selectief te werk gaan, want dat is er simpelweg een vorm van schijndemocratie. Ze hebben vrijheid van meningsuiting, maar niet als het imam's betreft. Dat is zo krom als een fiets die kwijt is geraakt

Tevens is de zwakte van democratie dat het zichzelf kan uitroeien. Dat kan dus nooit een sterk en universeel systeem zijn !

Nee, elkaar andermans wil opdragen is wel een goed systeem zekers..
Dat gebeurt in de hele niet-westerse wereld...
pi_18611012
quote:
Op donderdag 22 april 2004 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Onzin. Net alsof De Democratie het zaligmakend en definitief antwoord op alles is. Dus niet, want er bestaat gelukkig ook nog zoiets als De Wet.

Deze wetten zijn in een land als Frankrijk op een democratische wijze tot stand gekomen en beschermen op hun beurt diezelfde democratie waar en indien dat nodig is.

On-topic: goede actie van de Fransen, de zoveelste op rij. Frankrijk is een land wat duidelijk en vooral consequent aangeeft wat precies de rol van religie kan en mag zijn in een moderne democratie. Hulde!

Btw, wat de neuk is "behoven" eigenlijk in deze context
  donderdag 22 april 2004 @ 15:31:45 #112
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18611048
Re

Je hebt gelijk is heel gevaarlijk maar heb liever even gevaar als dat we opeens in een islamitisch land leven met totaal geen rechten. Maar iedereen die de democratie bedreigd.. dus ook extreem rechts extreem links ect.. maar zeer zeker ook fundi moslims.
mai pen rai
pi_18611071
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:30 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Onzin. Net alsof De Democratie het zaligmakend en definitief antwoord op alles is. Dus niet, want er bestaat gelukkig ook nog zoiets als De Wet.

Deze wetten zijn in een land als Frankrijk op een democratische wijze tot stand gekomen en beschermen op hun beurt diezelfde democratie waar en indien dat nodig is.

On-topic: goede actie van de Fransen, de zoveelste op rij. Frankrijk is een land wat duidelijk en vooral consequent aangeeft wat precies de rol van religie kan en mag zijn in een moderne democratie. Hulde!

Btw, wat de neuk is "behoven" eigenlijk in deze context
er bestaan geen definitieve oplossing....
Er zullen altijd onder de mensen blijven die het verpesten voor een ander..
Hier op aarde zullen we nooit een utopia creeeren. Omdat bepaalde mensen denken dat ze belangrijker zijn dan een ander en/of denken dat ze mensen een bepaalde wil op mogen leggen....
  donderdag 22 april 2004 @ 15:35:16 #114
6484 ExTec
pi_18611137
quote:

[..]

Ik begrijp je prima. Je hebt simpelweg geen recht van spreken.

T'zijn notabene onze normen en waarden waar je mee schermt.

Je hebt recht van spreken als al die landen die je zo adoreert, democratisch gezien hun zaakjes op orde hebben. Temeer daar je niet onder stoelen of banken steekt dat als het aan jou ligt, we ASAP die landen achterna gaan.
quote:
Valt mee. Ten tijde van WO2 had het VK ook geen democratie meer. Maar ze kregen het wel terug toen dat afgelopen was.
  donderdag 22 april 2004 @ 15:42:58 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18611337
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:31 schreef niet_links het volgende:
Re

Je hebt gelijk is heel gevaarlijk maar heb liever even gevaar als dat we opeens in een islamitisch land leven met totaal geen rechten. Maar iedereen die de democratie bedreigd.. dus ook extreem rechts extreem links ect.. maar zeer zeker ook fundi moslims.
opeens? Ik weet niet waar men dat op baseert dat we opeens in een Islamitisch land zouden leven waarbij je er dan tevens vanuit gaat dat we gelijk de Shiara hebben? Het is doemdenken zonder feiten
pi_18611380
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:32 schreef vdo28 het volgende:

[..]

er bestaan geen definitieve oplossing....
Er zullen altijd onder de mensen blijven die het verpesten voor een ander..
Hier op aarde zullen we nooit een utopia creeeren. Omdat bepaalde mensen denken dat ze belangrijker zijn dan een ander en/of denken dat ze mensen een bepaalde wil op mogen leggen....
Democratie + rechtsgelijkheid vormen samen een solide basis voor een gezonde samenleving.

Dromen over Utopia laat ik met plezier over aan dichters en ander linksig schorriemorrie.

donderdag 22 april 2004 @ 15:46:14 #117
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18611416
Zolang ik en jij de toekomst niet kunnen voorspellen kunnen we beide niet zien of dit wel of niet waar is. Doch hitler kwam ook door democratie aan de macht, waarna deze afgeschaft werd. Dus is niet alsof democratie niet eens gefaald heeft. Zelfde zou kunnen gebeuren met de fundi islam
mai pen rai
pi_18611471
quote:
Zie mijn signature.
Ars longa, vita brevis
  donderdag 22 april 2004 @ 15:51:08 #119
13462 BansheeBoy
pi_18611546
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:46 schreef niet_links het volgende:
Zolang ik en jij de toekomst niet kunnen voorspellen kunnen we beide niet zien of dit wel of niet waar is. Doch hitler kwam ook door democratie aan de macht, waarna deze afgeschaft werd. Dus is niet alsof democratie niet eens gefaald heeft. Zelfde zou kunnen gebeuren met de fundi islam
Dat is onvermijdelijk, dat stop je toch niet. Lees anders mijn essay maar:

Nederland opgelet: de Islam groeit !

pi_18611618
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:19 schreef Re het volgende:

[..]

dat is wel een heel erg enge uitspraak hoor, welke bepaalde mensen, wie controleert de definitie van "bepaald", wat is de grens?
Ik zie het hele punt niet. Die grens is immers reeds bepaald door de op dat moment geldende wet.
pi_18611633
-Edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Davitamon op 22-04-2004 16:07:14 ]
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  donderdag 22 april 2004 @ 16:00:00 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18611765
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:46 schreef niet_links het volgende:
ik zie no steeds niet in waar jij dit doembeeld op baseert, en als je denkt dat je met het wegsturen van een imam of sluiten van een moskee jouw doembeeld doet vervagen moet je dat zeker doen. Er komt aardig wat kijken bij een algehele overname door moslim extremisten, .
pi_18611769
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nederland opgelet: de Islam groeit !

Ja, nou en? Gefeliciteerd ermee.

Terwijl 'jullie' druk bezig zijn met groeien, zijn 'wij' in Europa druk bezig om op de inmiddels welbekende democratische wijze religie (alle religie, that is) een definitief, door de wet bepaald nieuw plekje toe te kennen...

donderdag 22 april 2004 @ 16:01:12 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18611796
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:54 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Ik zie het hele punt niet. Die grens is immers reeds bepaald door de op dat moment geldende wet.
welke wet... de grondwet? ohh
  donderdag 22 april 2004 @ 16:04:28 #125
6484 ExTec
pi_18611896
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ten eerste moet je toch ens ophouden met schoenen zo groot aantrekken dat je ze toch niet past. Essay is wat hoog gegrepen voor je.

En ten tweede maakt het feit dat jij hard roept 'we worden de grootste!' niet dat het zo is.
pi_18611960
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ten eerste moet je toch ens ophouden met schoenen zo groot aantrekken dat je ze toch niet past. Essay is wat hoog gegrepen voor je.

En ten tweede maakt het feit dat jij hard roept 'we worden de grootste!' niet dat het zo is.
Zijn andere 'essay' was ook al zo overdonderend

Essay der Anti-Amerika
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_18612095
BSB, die essays van jou doen weinig recht aan het begrip essay. Misschien moet je nog wat beter oefenen?
pi_18612135
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:01 schreef Re het volgende:

[..]

welke wet... de grondwet? ohh
Euhm, het leek mij zo te zijn dat deze imam de Franse wet had overtreden met z'n uitspraken.

Maar blijkbaar weet jij meer dan ik en hebben de Fransen hier dus gehandeld op basis van willekeur.

Mag ik anders even een linkje?
  donderdag 22 april 2004 @ 16:19:00 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18612329
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:12 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Euhm, het leek mij zo te zijn dat deze imam de Franse wet had overtreden met z'n uitspraken.

Maar blijkbaar weet jij meer dan ik en hebben de Fransen hier dus gehandeld op basis van willekeur.

Mag ik anders even een linkje?
de discussie ging over het even ter zijde schuiven van de democratie (in het algemeen)voor bepaalde mensen, en zoals je ziet is dat dus helemaal niet nodig in dit geval
pi_18612369
Als je hier alleenmaar naartoe bent gekomen om te gaan lopen stoken dan mag je er wat bij betreft zo uitgedonderd worden

Goede actie van Frankrijk.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 22 april 2004 @ 16:48:56 #131
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18613035
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:48 schreef motown het volgende:

[..]

Zie mijn signature.
Geldt je sig ook de vrijheid van meningsuiting?
pi_18613072
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:20 schreef Dutch_Courage het volgende:
Als je hier alleenmaar naartoe bent gekomen om te gaan lopen stoken dan mag je er wat bij betreft zo uitgedonderd worden

Goede actie van Frankrijk.
  donderdag 22 april 2004 @ 16:52:01 #133
6484 ExTec
pi_18613126
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:20 schreef Dutch_Courage het volgende:
'Stoken' is het verkeerde woord. 'Koloniseren' is wat accurater.
pi_18613189
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:48 schreef sjun het volgende:

[..]

Geldt je sig ook de vrijheid van meningsuiting?
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe de staatsveiligheid gebaat kan zijn bij racisme of andere vormen van discriminatie. In tegendeel, zelfs.
Ars longa, vita brevis
  donderdag 22 april 2004 @ 16:56:45 #135
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18613264
Wat ik ervan vind? Opgeruimd staat netjes .

Voor de rest vind ik het allemaal weinig boeiend. Het is gewoon een gestoorde imbeciel, waar ze deze keer op een makkelijke manier vanaf komen. Heeft niks met democratie of vrijheid van meningsuiting/godsdienst te maken.

Trouwens, deze idioot zal binnenkort wel in NL opduiken om zijn blijde boodschap te verkondigen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 22 april 2004 @ 17:03:15 #136
17075 extreme
-wannahave-
pi_18613430
quote:
Ze hebben vrijheid van meningsuiting, maar niet als het imam's betreft.
Zo mag je als moslim wel een trein vol onschuldigen opblazen als roep om aandacht in je heilige oorlog, vrouwen slaan is absoluut okay, net als het afmaken van homo's omdat die toch minder zijn dan varkens, en dat heeft allemaal niks met haat zaaien te maken. Maar als er eens kritische geluiden te horen zijn van mensen die daar (gelukkig!) anders over denken dan roept het volkje meteen over spreek en schrijfverboden.

Dus kom niet aan met loze kreten als 'met twee maten meten' want wat dat betreft kan de westerse wereld nog wat leren van de moslimgemeenschap.
pi_18613522
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:03 schreef extreme het volgende:

[..]

Zo mag je als moslim wel een trein vol onschuldigen opblazen als roep om aandacht in je heilige oorlog, vrouwen slaan is absoluut okay, net als het afmaken van homo's omdat die toch minder zijn dan varkens, en dat heeft allemaal niks met haat zaaien te maken. Maar als er eens kritische geluiden te horen zijn van mensen die daar (gelukkig!) anders over denken dan roept het volkje meteen over spreek en schrijfverboden.

Dus kom niet aan met loze kreten als 'met twee maten meten' want wat dat betreft kan de westerse wereld nog wat leren van de moslimgemeenschap.
ze kunnen er niet tegen dat ze min of meer met dezelfde wapens terugbevochten worden...
Probeer maar eens in een moslimstaat iets te roepen wat tegen hen indruist
  donderdag 22 april 2004 @ 17:08:59 #138
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_18613578
Lang leve het Franse ministerie van binnenlandse zaken
Oprotten met die gast
pi_18613774
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:08 schreef xstatic1975 het volgende:
Lang leve het Franse ministerie van binnenlandse zaken
Oprotten met die gast
En moge er nog velen volgen richting het Sahara zand.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 22 april 2004 @ 17:43:39 #140
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18614322
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet helemaal, Kaalhei,

Meeste democratien hebben mechanismen om de minderheid te beschermen tegen de terreur van de meerderheid.

Ook dat is een erfstuk van de franse revolutie.
Ja, weet ik. Maar het beschreven effect blijft natuurlijk inherent aan democratie.
Tweederde meerderheid met GW wijzigingen, ed, heeft wel effect, maar is en blijft een beetje pro forma.
pi_18615902
Onzin! (Dat ie het land uit moet) Zelf ben ik ook moslim, maar ik weet dat in de Koran ook staat geschreven dat je je ook aan de wetten moet houden van het land waarin je leeft. Bovendien staat er nergens in de Koran dat een man zijn vrouw mag slaan, veel Imams zullen zeggen van wel maar dat is dan omdat ze de betekenis verkeerd interpreteren. Het is onmogelijk om de Koran helemaal correct te vertalen in een ander taal, vandaar.
En ook al zou er wel staan dat een man zijn vrouw mag slaan, de imam gaf alleen zijn mening.

Wanneer ik als moslim nou naar Frankrijk zou gaan en me ineens zou bekeren, waarna ik zou zeggen dat Mohammed, vzmh, een pervers tiran is en dat de islam een achterlijk geloof is.. dan zou ik niet het land uitgegooid worden maar dan zou ik hoogstwaarschijnlijk (net als hoe het in Nederland met Hirsi Ali is verlopen) een bekende politicus in Frankrijk worden. Ook al zou ik niet eens gediplomeerd zijn, alleen mijn mening en uitspraken zouden me omhoog brengen.

Dus het slaat gewoon nergensop, 'Islam is een achterlijk geloof' en 'Vrouwen mogen geslagen worden' zijn twee gelijke uitspraken.
  donderdag 22 april 2004 @ 20:26:34 #142
17075 extreme
-wannahave-
pi_18617648
quote:
Op donderdag 22 april 2004 19:04 schreef dreamer_ het volgende:
Dus het slaat gewoon nergensop, 'Islam is een achterlijk geloof' en 'Vrouwen mogen geslagen worden' zijn twee gelijke uitspraken.
In een discussie onder vrienden wel, maar kijk even naar de context:

Als je zegt 'de Islam is een achterlijk geloof' dan geef je een persoonlijke mening, zelfs als je dat voor de televisie doet of voor mijn part voor een volle moskee als voorganger. Je maakt jezelf vast niet populair met zo'n uitspraak, maar afgezien van het feit dat er een paar huilies een petitie indienen om jou door de AIVD een spreekverbod te laten opleggen zal er niet veel gebeuren.

Als je predikt dat vrouwen geslagen mogen worden, dan doe je een poging om mensen over te halen de wet te overtreden, en bovendien heb je dan zelf ook niks begrepen van mensenrechten. zeker als je dat over staat te brengen op een groep ongeletterde boeren die in jou hun absolute autoriteit zien. Het gevolg is meer huiselijk geweld. Ik heb geen idee hoe een vrouw word gezien door een moslim, misschien dat ze voor jullie gelijk staan aan een ezeltje of een geit o.e.d, maar wij zien moslimvrouwen als mensen, en die behoor je niet te slaan. period.

Draai het voor je beleving eens om, dat de moslim mannen in eens de ondergeschikten zouden zijn en te pas en te onpas in elkaar gerost zouden worden door hun vrouwen, benieuwd of je het dan nog vind kunnen.
  donderdag 22 april 2004 @ 20:30:20 #143
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18617745
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:54 schreef motown het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd niet hoe de staatsveiligheid gebaat kan zijn bij racisme of andere vormen van discriminatie. In tegendeel, zelfs.
Staat vrijheid van meningsuiting gelijk aan racisme?
pi_18618228
quote:

Jij verdedigt de vrijheid van een imam die het land Frankrijk met haar democratie en cultuur bedreigt door gevaarlijke en ondermijnende activiteiten, ten koste van diegene die zich fatsoenlijk voortbewegen in dat land. En dat doe je stelselmatig.

Monodique: het linkse geweten.
pi_18618362
quote:
Op donderdag 22 april 2004 20:49 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Jij verdedigt de vrijheid van een imam die het land Frankrijk met haar democratie en cultuur bedreigt door gevaarlijke en ondermijnende activiteiten, ten koste van diegene die zich fatsoenlijk voortbewegen in dat land. En dat doe je stelselmatig.
Woorden van deze orde hebben nog nooit een democratie noch een cultuur bedreigd. Een mening hebben is niet gevaarlijk noch ondermijnd het iets behalve dan de mening van anderen maar hoe erg je dat vindt hangt af van hoe sterk je in je eigen schoenen staat.

Vind je de mening van een imam bedreigend? Voel je je geroepen zijn mening te volgen? Dan heb je inderdaad gelijk.
pi_18618388
quote:
Ga toch weg. Ik stel alleen dat het vrij discriminerend oogt, wat ik later weer heb genuanceerd, wat je natuurlijk niet hebt gelezen. Ik vind dat iemand vrijheden heeft, ja, en dat we niet direkt moeten paniekvoetballen. Ik vind dat je deze man beter via argumenten kan bestrijden dan via een symptoombestrijdende uitwijzing.

Nu mag jij mij duidelijk maken waar ik stelselmatig de vrijheid van zulke personen plaats boven die van hun 'slachtoffers'.
quote:
. Ik ben zo fucking links. Kom eens uit die twee-kleurige wereld opgebouwd uit hokjes.

Oh, ik zou het fijn vinden als je ook nog even duidelijk maakt waar ik zeg dat Nederland niet zal lijden onder terreuraanvallen als het niet in Irak zit. Bij voorbaat dank.
  donderdag 22 april 2004 @ 21:37:40 #147
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18619400
quote:

Volgens mij vergeet je hier iets heel essentieels .

Natuurlijk zou men het liefste alle idioten, fundamentalisten en criminelen uitzetten. Maar helaas is dat binnen de Franse Wet blijkbaar alleen mogelijk bij figuren met een andere nationaliteit. Het heeft niks met diskriminasie te maken, puur met pragmatisch en doelmatig handelen. Daar kunnen we in NL nog wat van leren.

En het is absoluut geen symptoombestrijding. Imams die dit soort zaken verkondigen zijn namelijk zelf een oorzaak van problemen, niet een symptoom van die problemen. Door alle gestoorde imams uit te zetten, pak je weldegelijk de oorzaak aan.

Of het echter de beste, meest fatsoenlijke en meest duurzame manier is om deze figuren aan te pakken, is echter een heel andere kwestie. Het is in elk geval wel de snelste en de makkelijkste.
pi_18619992
quote:
Op donderdag 22 april 2004 20:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ga toch weg. Ik stel alleen dat het vrij discriminerend oogt, wat ik later weer heb genuanceerd, wat je natuurlijk niet hebt gelezen. Ik vind dat iemand vrijheden heeft, ja, en dat we niet direkt moeten paniekvoetballen. Ik vind dat je deze man beter via argumenten kan bestrijden dan via een symptoombestrijdende uitwijzing.
Ik vind dat jij niet zo naïef moet zijn als het gaat om excessen van de Islam. Met zo'n geestelijk geschifte man valt echt niet te praten. Het idee hebben dat je zo'n iemand op basis van argumenten kunt bijleren dat ze daar in Frankrijk niet zo met elkaar omgaan is symbolisch voor de slappe aanpak dat jarenlang hier in Nederland door links is gevoerd.
Eruit sturen en zorgen dat zo'n zieke geest nooit meer terug kan komen is het enige juiste handelen.
quote:
Nu mag jij mij duidelijk maken waar ik stelselmatig de vrijheid van zulke personen plaats boven die van hun 'slachtoffers'.
Ik ga niet elk topic doorbladeren maar ik loop lang genoeg mee om te zien hoe jij denkt.
quote:
. Ik ben zo fucking links. Kom eens uit die twee-kleurige wereld opgebouwd uit hokjes.
Jij bent zo links dat je de zoon van Jaques Wallage zou kunnen zijn. Kom zelf eens uit de pro-islamitische droomwereld.
pi_18620185
quote:
Op donderdag 22 april 2004 21:59 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Het idee hebben dat je zo'n iemand op basis van argumenten kunt bijleren dat ze daar in Frankrijk niet zo met elkaar omgaan is symbolisch voor de slappe aanpak dat jarenlang hier in Nederland door links is gevoerd.
Wel ja, links heeft het weer gedaan.

Kijk, deze man zal je waarschijnlijk niet kunnen "genezen", nee, maar zijn luisteraars en eventuele navolgers kan je wel duidelijk maken wat er mis aan is en hoe we het hier graag zouden willen hebben. Door de man weg te trappen ontstaat er geen discussie, in tegendeel, een man wordt weggetrapt om zijn mening -in de ogen van velen- en het wordt weggemoffeld.
quote:
Ik ga niet elk topic doorbladeren maar ik loop lang genoeg mee om te zien hoe jij denkt.
Fantastisch dat jij weet hoe ik denk, maar er blijkt nog weinig van te kloppen. En dat is zonde. Misschien moet je wat minder geobsedeerd zijn.
quote:
Jij bent zo links dat je de zoon van Jaques Wallage zou kunnen zijn. Kom zelf eens uit de pro-islamitische droomwereld.
Ik ben de zoon van Wallage niet, ik zou niet weten waarom ik, kennelijk, zo ontzettend links ben, ik vind mijzelf allerminst typisch ueber-links. Tevens vind ik je "pro-islam"-opmerking wel een beetje mooi, maar waar baseer jij dat op? Ik hoop dat je anti-anti-islam niet verwart met pro-islam. En, ja, droomwereld, dat slaat natuurlijk nergens op, hè...
  donderdag 22 april 2004 @ 22:14:27 #150
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18620390
quote:
Op donderdag 22 april 2004 21:59 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik had eerder voor een van deze twee knapen gekozen:

pi_18620444
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:14 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel fantastisch, maar helaas niet correct. En een beetje jammer, hè...
  donderdag 22 april 2004 @ 22:19:42 #152
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_18620519
quote:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
heb net een paar kilo vlees naar binnen zitten werken.. heb geen zin om mn toetsenbord schoon te maken hoor
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  donderdag 22 april 2004 @ 22:19:46 #153
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18620522
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Heel fantastisch, maar helaas niet correct. En een beetje jammer, hè...
Nee, volgens mij lijk jij wel op Lodewijkje. Met dat vertroetelende handje aan zijn mond.
pi_18620613
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:19 schreef Kaalhei het volgende:
Nee, volgens mij lijk jij wel op Lodewijkje. Met dat vertroetelende handje aan zijn mond.
Ik weet niet of ik op hem lijk. Waarom denk je dat ik op hem lijk?
  donderdag 22 april 2004 @ 22:33:15 #155
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18620860
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik op hem lijk. Waarom denk je dat ik op hem lijk?
"Dat is een gevoel"
pi_18620932
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel ja, links heeft het weer gedaan.

Kijk, deze man zal je waarschijnlijk niet kunnen "genezen", nee, maar zijn luisteraars en eventuele navolgers kan je wel duidelijk maken wat er mis aan is en hoe we het hier graag zouden willen hebben. Door de man weg te trappen ontstaat er geen discussie, in tegendeel, een man wordt weggetrapt om zijn mening -in de ogen van velen- en het wordt weggemoffeld.
Zijn luisteraars zullen al wel net zo geïndoctrineerd zijn. Dat er geen discussie zou ontstaan is natuurlijk onzin. Alsof nadat de imam is weggestuurd de volgelingen er geen achting op zullen slaan en doorgaan met hun belijdenis. Ik denk dat het logischer is dat er een onderlinge discussie ontstaat en zich afvragen of ze hier wel mee door moeten gaan. De boodschap dat zulke uitlatingen/opvattingen niet kunnen in Frankrijk krijgen ze echt wel mee.
quote:
Ik ben de zoon van Wallage niet, ik zou niet weten waarom ik, kennelijk, zo ontzettend links ben, ik vind mijzelf allerminst typisch ueber-links. Tevens vind ik je "pro-islam"-opmerking wel een beetje mooi, maar waar baseer jij dat op? Ik hoop dat je anti-anti-islam niet verwart met pro-islam. En, ja, droomwereld, dat slaat natuurlijk nergens op, hè...
Ik ben ook anti-anti-islam maar bij jou schiet het door naar pro-islam ten koste van wat dan ook. Bij elke kritische noot op de islam kom jij standpunten verdedigen alsof er een hetze gevoerd wordt.
pi_18621072
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:36 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik ben ook anti-anti-islam maar bij jou schiet het door naar pro-islam ten koste van wat dan ook. Bij elke kritische noot op de islam kom jij standpunten verdedigen alsof er een hetze gevoerd wordt.
Nou, nou, ik ben koste wat kost "pro-islam". Gedurfde stellingen, maar ik ben het niet met je eens en ik betwijfel of je daar ook maar een beetje aanwijzingen voor hebt. Er is trouwens niets mis met een kritische noot op de Islam, hoor, juist niet, maar wat is er verkeerd met standpunten verdedigen?

Naar mijn mening is er trouwens wel een kleine hetze jegens de Islam, ja, maar dat is totaal niet relevant.
  vrijdag 23 april 2004 @ 00:12:27 #158
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18623346
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, nou, ik ben koste wat kost "pro-islam". Gedurfde stellingen, maar ik ben het niet met je eens en ik betwijfel of je daar ook maar een beetje aanwijzingen voor hebt. Er is trouwens niets mis met een kritische noot op de Islam, hoor, juist niet, maar wat is er verkeerd met standpunten verdedigen?

Naar mijn mening is er trouwens wel een kleine hetze jegens de Islam, ja, maar dat is totaal niet relevant.
Jawel omdat je daarmee de critici diskwalificeert en een verkeerde hoek indrukt.

Met standpunten verdedigen is niets verkeerd maar jij doet dat met oogkleppen op. Zelden betrap ik je op een afkeurende quote als het gaat om moslims, de islam in het algemeen of andere minderheden. Eerst verdedig je hen en val je de mensen aan die kritiek hebben, zelfs als het gaat om een geesteszieke imam uit Frankrijk die de vrijgevochte verworvenheden van het westen bedreigt.
  vrijdag 23 april 2004 @ 01:09:53 #159
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_18624221
allemaal prima om die imams het land uit te gooien. die gasten doen zowat NIKS anders dan de moslims indoctrineren dat het niet goed is om iemand in zijn reet te nuecken. Alsof die andere dingen die ze zelf neuken zo goed zijn en islam compatible......
  vrijdag 23 april 2004 @ 08:58:09 #160
17075 extreme
-wannahave-
pi_18626529
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 01:09 schreef speedfreakssj het volgende:
allemaal prima om die imams het land uit te gooien. die gasten doen zowat NIKS anders dan de moslims indoctrineren dat het niet goed is om iemand in zijn reet te nuecken. Alsof die andere dingen die ze zelf neuken zo goed zijn en islam compatible......
zolang de geit er ook maar wat aan heeft mag dat in Nederland
  vrijdag 23 april 2004 @ 11:49:02 #161
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18629689
Mensen vergeten hier hoe gevaarlijk het is om imans dit soort dingen te laten prediken. In Nederland is een grote groep allochtone laag opgeleide mensen die heel vatbaar zijn voor dit soort preken.

Veel mensen op dit forum.. links of recht kunnen gelukkig voor zichzelf denken en gaan er vanuit dat dat voor iedereen geld. Dit is niet het geval de mensen waar ik over praat zijn makkelijk te indoctineren en op te hitsen door dit soort iman's

Dit is de reden waarom ik zo fel ben op het controleren van imans en actie nemen als ze "foute"dingen prediken.
mai pen rai
pi_18631543
quote:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Jammer inderdaad dat deze twee niet vanaf hun geboorte al een spreekverbod hebben gekregen..
Yeah baby Yeah!
pi_18648886
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 00:12 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Jawel omdat je daarmee de critici diskwalificeert en een verkeerde hoek indrukt.
. Er is niets mis met kritiek, let wel: kritiek, dus niet haat.
quote:
Met standpunten verdedigen is niets verkeerd maar jij doet dat met oogkleppen op. Zelden betrap ik je op een afkeurende quote als het gaat om moslims, de islam in het algemeen of andere minderheden. Eerst verdedig je hen en val je de mensen aan die kritiek hebben, zelfs als het gaat om een geesteszieke imam uit Frankrijk die de vrijgevochte verworvenheden van het westen bedreigt.
.
quote:
Zelden betrap ik je op een afkeurende quote als het gaat om moslims, de islam in het algemeen of andere minderheden.
.

Nee, zonder reden heb ik inderdaad geen reden om afkeurende quotes (?) te maken over moslims, de islam in het algemeen of andere minderheden.

Maar goed, als je niet even flink beukt op een paar moslims ben je pro-moslim en een De Waal-adept. Weten we dat ook weer. Kom nou maar uit je zwart-witwereld en probeer eens wat minder obsessief mijn posts bij te houden, hoewel er overigens niets klopt van je vuile insinuaties.
  zaterdag 24 april 2004 @ 10:41:45 #164
13462 BansheeBoy
pi_18649032
quote:
Wat een goede argumenten gebruik je, en ik bewonder vooral je nuances

zaterdag 24 april 2004 @ 10:44:23 #165
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18649075
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat een goede argumenten gebruik je, en ik bewonder vooral je nuances

Ow ja, en jouw ondertitel is zeker beter. (let wel, ik zeg niets over de mijn, we hebben het hier over de jouwe)
I mean no harm
pi_18662356
quote:
Wow, een new cool buzz-word de wereld ingeholpen: "islam compatible"!

"Product X! Nu certified Islam Compatible™!"
Ars longa, vita brevis
  zaterdag 24 april 2004 @ 23:06:05 #167
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18662585
quote:
Islam compatible
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 25 april 2004 @ 00:07:10 #168
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18664371
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 10:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

. Er is niets mis met kritiek, let wel: kritiek, dus niet haat.
[..]

.
[..]

.

Nee, zonder reden heb ik inderdaad geen reden om afkeurende quotes (?) te maken over moslims, de islam in het algemeen of andere minderheden.

Maar goed, als je niet even flink beukt op een paar moslims ben je pro-moslim en een De Waal-adept. Weten we dat ook weer. Kom nou maar uit je zwart-witwereld en probeer eens wat minder obsessief mijn posts bij te houden, hoewel er overigens niets klopt van je vuile insinuaties.
Nee maar als elk objectief weldenkend mens een uitspraak afkeurt dan kom jij met het tegenovergestelde. Jij gaat ze zelfs verdedigen en vergoeilijkt de zaak. En dat is heel wat anders dan de rol waarin jij jezelf ziet.

Maargoed, ik wil het niet over jou hebben maar over het onderwerp waar jij vanaf stapte.
  zondag 25 april 2004 @ 09:26:58 #169
92803 Bela
homo ludens
pi_18667999
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:06 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Islam compatible
Kan worden vertaald met: onderworpen
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18671944
quote:
Op zondag 25 april 2004 00:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Nee maar als elk objectief weldenkend mens een uitspraak afkeurt dan kom jij met het tegenovergestelde. Jij gaat ze zelfs verdedigen en vergoeilijkt de zaak. En dat is heel wat anders dan de rol waarin jij jezelf ziet.
Jij ziet dat zo en kennelijk kan ik je verstoorde ideeën niet veranderen, helaas.
quote:
Maargoed, ik wil het niet over jou hebben maar over het onderwerp waar jij vanaf stapte.
Je had meteen in het begin over het onderwerp moeten praten, in plaats van mij -onterecht- voor van alles uit te maken.

Walgelijk hoe je de feiten verdraait:
quote:

[..]

maandag 26 april 2004 @ 02:08:11 #171
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18685578
quote:
Op zondag 25 april 2004 14:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jij ziet dat zo en kennelijk kan ik je verstoorde ideeën niet veranderen, helaas.
En ik ben niet de enige die dat zo ziet. Waarom je het probeert te ontkennen is mij een raadsel.
quote:
Je had meteen in het begin over het onderwerp moeten praten, in plaats van mij -onterecht- voor van alles uit te maken.

Walgelijk hoe je de feiten verdraait:
[..]
Jij besluit zelf om de dialoog alleen op jou te laten richten door alleen op dit stukje van mij te reageren:
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik voegde daarvoor slechts mijn eigen mening over jou toe zonder het onderwerp uit het oog te verliezen.
Walgelijk hoe jij de feiten verdraait.
pi_18685658
quote:
Op maandag 26 april 2004 02:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
En ik ben niet de enige die dat zo ziet. Waarom je het probeert te ontkennen is mij een raadsel.
Dat jij niet de enige bent die in mijn onschuldige uitspraken allerlei rare ideeën ziet, zegt natuurlijk helemaal niets. Dat ik probeert te ontkennen -:D- komt nogal arrogant over, niet? Jij beschuldigd mij, ten onrechte, van allerlei dingen en je hebt daar geen bewijs voor. Ik hoef het nauwelijks te ontkennen, want jij brengt niets in wat duidelijk is, slechts ongefundeerde insinuaties.
quote:
Jij besluit zelf om de dialoog alleen op jou te laten richten door alleen op dit stukje van mij te reageren:
Ah, de aap en de mouw. Je vergeet kennelijk dat ik het al over die imam heb gehad en nu ga je jouw persoonlijke aanvallen afwentelen op mij. En verder nog: jouw leugen dat ik ergens mee zou zijn begonnen probeer je nu te verbergen door uiterst walgelijk te zeggen dat ik niet op mag gaan op jouw beschuldigingen. Beschuldigingen die overigens nog nooit onderbouwd zijn.
quote:
Ik voegde daarvoor slechts mijn eigen mening over jou toe zonder het onderwerp uit het oog te verliezen.
Walgelijk hoe jij de feiten verdraait.
Nee, nee. Jij zegt dat ik uit een onderwerp ging, of zoiets, maar jij begon mij zwart te maken voor allerlei dingen en nu probeer jij je met alle macht te wringen uit de positie waarin jij je klem geluld heb. Het komt hier op neer: Jij begon persoonlijke aanvallen te gebruiken en later zeg je dat het mijn schuld is dat ik mij verweer voor de persoonlijke aanvallen, waar nog steeds niets van is onderbouwd.

Schandalig. Of ik nou ergens op reageer of niet, je bent bezig met persoonlijke aanvallen, met leugens, met verdraaiingen en dit alles om de andere maar zwart te maken en wanneer iemand daar tegenin gaat concentreert hij, volgens jou, zich te veel op de dingen die over hem gezegd worden. Je verpest dus een discussie met jouw irritant zuigend gedrag.
  maandag 26 april 2004 @ 02:27:51 #173
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18685691
Oi!
Monidique en Quasar, vecht dat effe lekker uit in het slowchattopic of mail of MSN ofzo
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 26 april 2004 @ 10:03:37 #174
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18687899
Als die Imam het zo verschrikkelijk slecht heeft in Europa, en de wereld om hem heen als bedorven ervaart, dan kan hij mooi oprotten.

Iets dat ik nooit begrepen heb, waarom zou je willen wonen in een land waar je niets dan minachting voor voelt? Je hebt de vrijheid om een enkeltje Verwegistan te boeken hoor, ik betwijfel of iemand je mist.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_18691037
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:03 schreef Kugari-Ken het volgende:
Als die Imam het zo verschrikkelijk slecht heeft in Europa, en de wereld om hem heen als bedorven ervaart, dan kan hij mooi oprotten.

Iets dat ik nooit begrepen heb, waarom zou je willen wonen in een land waar je niets dan minachting voor voelt? Je hebt de vrijheid om een enkeltje Verwegistan te boeken hoor, ik betwijfel of iemand je mist.

De reden is vrij duidelijk. Hij is als boodschapper gestuurd om het goede midden-oosten met als religie de islam te promoten. Daarbij heeft hij hier veel meer vrijheden en inkomsten en wordt hij door zijn volgelingen als bevrijder/held gezien.
Gewoon hard aanpakken degene die overtredingen begaan. Er nmoet een signaal af worden gegeven dat dit soort uitwassen niet getolereerd worden. Dat deze imam het land niet uitgezet kan worden betekent dat het rechtssysteem niet meer up-tot-date is om dit soort criminelen aan te pakken.
Yeah baby Yeah!
pi_18693273
quote:
Op maandag 26 april 2004 02:27 schreef Dagonet het volgende:
Oi!
Monidique en Quasar, vecht dat effe lekker uit in het slowchattopic of mail of MSN ofzo
Volgens mij is monidique gewoon een beroepsquerulant, lekker tegen de gangbare westerse meningen aanschoppen! Zal wel hip zijn
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_18693349
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:03 schreef Kugari-Ken het volgende:

Dat is sowieso de vraag rondom vele moslims in het westen,... waarom in een maatschappij blijven die je verafschuwt, die goddeloos is en vrouwen gelijk behandelt??

Het is de dubbele moraal van geld tegenover geloof. Geld telt soms net wat zwaarder
Waarom hebben trouwens allerlei arabieren WESTERSE televisies in huis en westerse auto's, terwijl ze openlijk kotsen op alles wat westers is?? Diezelfde walgelijke dubbele moraal
pi_18693504
quote:
Op maandag 26 april 2004 14:17 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat is sowieso de vraag rondom vele moslims in het westen,... waarom in een maatschappij blijven die je verafschuwt, die goddeloos is en vrouwen gelijk behandelt??

Het is de dubbele moraal van geld tegenover geloof. Geld telt soms net wat zwaarder
Waarom hebben trouwens allerlei arabieren WESTERSE televisies in huis en westerse auto's, terwijl ze openlijk kotsen op alles wat westers is?? Diezelfde walgelijke dubbele moraal
Hypocrisie is imams niet vreemd, maar dat mag geen nieuws heten.
Yeah baby Yeah!
  maandag 26 april 2004 @ 14:37:36 #179
92803 Bela
homo ludens
pi_18693828
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:23 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Binnenkort van jouw een hand een pleidooi voor opheffing van het cordon sanitaire rondom het VB in België opdat burgers in concrete situaties kritisch en met intellectuele eerlijkheid de normen kunnen evalueren in plaats van dat zij zich dienen te voegen naar een legalistische cultuur waarin dictaten en mandaten van de heersende rechtsorde bepalen wat de burger dient te vinden, te doen en vooral te laten?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18694675
quote:
Op zondag 25 april 2004 00:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

1-0
pi_18694769
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:14 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

1-0
.
pi_18694777
quote:
Op maandag 26 april 2004 14:13 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Volgens mij is monidique gewoon een beroepsquerulant, lekker tegen de gangbare westerse meningen aanschoppen! Zal wel hip zijn
  maandag 26 april 2004 @ 16:50:55 #183
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18697263
Nu wordt ook radicale moslimleider uit Engeland waarschijnlijk uitgezet.

quote:
De Britse regering vindt de radicale moslimleider Abu Hamza (foto) staatsgevaarlijk. Ze wil hem de Britse nationaliteit afnemen en hem laten deporteren naar Jemen. Abu Hamza is een radicale moslimleider die tot vorig jaar een grote moskee leidde aan het Londense Finsbury Park.

Ian Burnett, raadgever van de Britse minister van Binnenlandse Zaken David Blunkett, vertelde de bevoegde immigratiecommissie dat Abu Hamza steun en advies heeft verleend aan verschillende islamitische terroristengroeperingen.

Het zou gaan om de GIA in Algerije, de Jemenitische IAA groep, een Egyptische organisatie die EIJ heet, een terreurgroep uit Kashmir en Al Qaida.

“Abu Hamza steunt de Jihad. Hij moedigt jonge moslims aan om in het buitenland te gaan vechten of deel te nemen aan terroristische activiteiten,” aldus Thomas Burnett.

Zijn moskee in Finsbury Park is een toevluchtsoord geworden voor radicale moslims. Hamza (46), bijgenaamd kapitein Haak door zijn kunstarm, staat overigens op een lijst van de Verenigde Naties voor zijn medewerking aan Al Qaeda. www.hln.be
Wat vinden jullie hier dan van als je het vergelijkt met het vorige bericht over de imam uit Frankrijk?
pi_18697937
quote:
Op maandag 26 april 2004 16:50 schreef DePresident het volgende:

[afbeelding]
[..]

Wat vinden jullie hier dan van als je het vergelijkt met het vorige bericht over de imam uit Frankrijk?
Prima, en in alle gevallen waar dat juridisch mogelijk is, meteen doen.

Maar de bewijzen moet wel waterdicht zijn zodat elke schijn van willekeur vermeden wordt, want anders scoren de fundi's er uiteindelijk alleen maar punten mee...
pi_18698035
quote:

[afbeelding]
[..]

grote klasse ..
pi_18698415
quote:

[afbeelding]
[..]

hij moet worden veroordeeld tot een gevangenisstraf vind ik, als hij daadwerkelijk terroristengroepen heeft gesteund anders dan woordelijk

uitzetten vind ik nou helemaal niks, zo bestrijd je terrorisme niet het effectiefst, behalve misschien als hij in Jemen dan alsnog een gevangenisstraf krijgt, en volgens mij staat niet in het strafrecht beschreven, verbanning als strafmiddel
  maandag 26 april 2004 @ 18:52:52 #187
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18700301
quote:
Op maandag 26 april 2004 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

hij moet worden veroordeeld tot een gevangenisstraf vind ik, als hij daadwerkelijk terroristengroepen heeft gesteund anders dan woordelijk

uitzetten vind ik nou helemaal niks, zo bestrijd je terrorisme niet het effectiefst, behalve misschien als hij in Jemen dan alsnog een gevangenisstraf krijgt, en volgens mij staat niet in het strafrecht beschreven, verbanning als strafmiddel
ja he dacht ik ook al. Dan rent hij naar Jemen en gaat hij daar een aanslag voorbereiden op Engeland die hem durfde uit te zetten.
  maandag 26 april 2004 @ 20:13:32 #188
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18702683
quote:
Kapitein Haak!
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_18704221
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

[afbeelding]
Eindelijk heb ik je in je benauwde holletje geplaatst he

Moest wel even de spelling nazoeken, maar de omschrijving is geknipt voor je. Jammer dat je zelf niet nadenkt verder
pi_18706787
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:54 schreef kamagurka het volgende:
Eindelijk heb ik je in je benauwde holletje geplaatst he
Het spijt me, dat is niet het geval, maar ik vond het wel amusant.
pi_18706831
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:54 schreef kamagurka het volgende:
Moest wel even de spelling nazoeken, maar de omschrijving is geknipt voor je. Jammer dat je zelf niet nadenkt verder
Als ik het topic zo lees, lijk ik wel de enige die nadenkt, die niet liegt en die geen ongefundeerde beschuldigingen uit.
pi_18708538
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:51 schreef DePresident het volgende:
Radicale Imam die slaan vrouwen goedkeurt is opgepakt en het land uitgezet

[afbeelding]
Chirane Abdelkader Bouziane
[..]

[afbeelding]
Franse minister van Justitie Dominique Perben

Here is a page that links to the reportVrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Het oproepen tot geweld tegen groepen van mensen is altijd strafbaar. En ik vind uitzetting een prima straf voor zo iemand.
pi_18709733
quote:
Op maandag 26 april 2004 22:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als ik het topic zo lees, lijk ik wel de enige die nadenkt, die niet liegt en die geen ongefundeerde beschuldigingen uit.
Ach jo, dat denkt iedereen van zichzelf

Als je je ook ns kritisch tov het soort rabiate imams/fundamentalisten zou kunnen uiten waar het in dit soort topics over gaat, zouden wat meer mensen je misschien nog echt serieus gaan nemen.
  maandag 26 april 2004 @ 23:58:42 #194
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18709793
Wat hebben die fanatieke moslims toch met zeerovers?
deze enge kerel heeft een "haak hand" en die woordvoerder van de taliban had ook al zo'n ooglapje
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18709837
quote:
Op maandag 26 april 2004 23:56 schreef kamagurka het volgende:
Als je je ook ns kritisch tov het soort rabiate imams/fundamentalisten zou kunnen uiten waar het in dit soort topics over gaat, zouden wat meer mensen je misschien nog echt serieus gaan nemen.
Ik hoef niet kritisch te zijn. Als ik er niet iets over zeg, betekent het niet dat ik het goedkeur, simpel. Ik geef niets om kortzichtige mensen die mij niet serieus nemen, ze blijven vasthouden aan hun starre kortzichtige houding. Goed, laat ze, ik hoef ze niet van gedachte te doen veranderen. Waarbij overigens opgemekrt dient te worden dat ik vaak genoeg kritisch ben geweest op fundamentalisten, maar mensen met een zwarte hatelijke bril op zullen dat niet zien. Zij zien in elke nuance, in elk niet-xenofobe post een moslimfundamentalist of een links-extremist. Helaas, zonde. Hun fout, niet mijn zorg.
pi_18710118
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 00:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik hoef niet kritisch te zijn. Als ik er niet iets over zeg, betekent het niet dat ik het goedkeur, simpel. Ik geef niets om kortzichtige mensen die mij niet serieus nemen, ze blijven vasthouden aan hun starre kortzichtige houding. Goed, laat ze, ik hoef ze niet van gedachte te doen veranderen. Waarbij overigens opgemekrt dient te worden dat ik vaak genoeg kritisch ben geweest op fundamentalisten, maar mensen met een zwarte hatelijke bril op zullen dat niet zien. Zij zien in elke nuance, in elk niet-xenofobe post een moslimfundamentalist of een links-extremist. Helaas, zonde. Hun fout, niet mijn zorg.
Daar heb je in principe gelijk in (dit geldt evenzo hard voor de xenofielen en pro-moslims op dit forum, maar affijn).
Je kunt echter ook tever doorschieten in je nuance, waardoor het eerder op een verkapte steunbetuiging voor heel foute mensen lijkt of op het alleen maar hersenloos tegen bepaalde mensen aantrappen op dit forum ongeacht de kwestie die het topic behandelt..
Wat ik van je lees zo nu en dan neigt daar soms wel erg naar, dan is het dus tegenaanval uit principe en niet om de kwestie zelf.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:03:19 #197
92827 ENoz
Madderfakoe!
pi_18733267
WERELDS, een voorbeeld voor de rest van Europa!!
  donderdag 29 april 2004 @ 12:51:52 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18768874
Echt ontzettend treurig weer om te zien, dat de Nederlandse politiek andermaal verzandt in overloos koldergepolder en enige vorm van daadkracht in geen velden of wegen te bekennen is. Wat valt er in godsnaam hierover te discussieren ???

Terwijl de Fransen dit soort tuig zonder discussie het land uitflikkeren, zoals het hoort .
pi_18785916
volgens mij is monidique zelf een imam ofzo.... jezus wat een gezeur
  vrijdag 30 april 2004 @ 02:56:55 #200
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18786352
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 02:05 schreef JudgeD het volgende:
volgens mij is monidique zelf een imam ofzo.... jezus wat een gezeur
Sssst! Links denken is beschermd in Nederland. Hoe meer tegengas, des te meer gaat men doorslaan. Straks krijgt Al Quaida nog een beschermde status.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18786469
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 08:58 schreef extreme het volgende:

[..]

zolang de geit er ook maar wat aan heeft mag dat in Nederland
of de pony
  vrijdag 30 april 2004 @ 03:32:15 #202
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18786577
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 03:16 schreef sybsyb het volgende:

[..]

of de pony
Brievenbussen zijn ook populair.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18787919
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 02:56 schreef Price het volgende:

[..]

Sssst! Links denken is beschermd in Nederland. Hoe meer tegengas, des te meer gaat men doorslaan. Straks krijgt Al Quaida nog een beschermde status.
Links denken is helemaal niet beschermd in Nederland, hoor, het zou ook wel erg vreemd zijn, aangezien het rechtse denken nu de boventoon voert. Het is gemakkelijk snel in de slachtofferrol te vervallen, het zorgt er immers voor dat er geen argumenten gegeven hoeven te worden. Het is echter niet echt positief. Het is sowieso natuurlijk al laag om niets zinnigs toe te voegen en slechts suggereren dat ik zelf een imam ben omdat iemand het niet eens is met wat ik zeg.

Het probleem is, wat in jouw post ook weer duidelijk gemaakt wordt, dat veel mensen absoluut geen onderscheid meer kunnen maken tussen, laten we zeggen, moslimactiviteiten. Het uitzetten van imams is door Frankse rechters illegaal verklaard en deze imam mag weer naar Frankrijk en meteen haalt men zo, aldus de fundamentalistische islamofoben, Al-Qa'ida binnen. Dit is kortzichtig en een gevaar voor de Westerse manier van leven.
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:23:03 #204
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18790181
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 09:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Links denken is helemaal niet beschermd in Nederland, hoor, het zou ook wel erg vreemd zijn, aangezien het rechtse denken nu de boventoon voert. Het is gemakkelijk snel in de slachtofferrol te vervallen, het zorgt er immers voor dat er geen argumenten gegeven hoeven te worden. Het is echter niet echt positief. Het is sowieso natuurlijk al laag om niets zinnigs toe te voegen en slechts suggereren dat ik zelf een imam ben omdat iemand het niet eens is met wat ik zeg.

Het probleem is, wat in jouw post ook weer duidelijk gemaakt wordt, dat veel mensen absoluut geen onderscheid meer kunnen maken tussen, laten we zeggen, moslimactiviteiten. Het uitzetten van imams is door Frankse rechters illegaal verklaard en deze imam mag weer naar Frankrijk en meteen haalt men zo, aldus de fundamentalistische islamofoben, Al-Qa'ida binnen. Dit is kortzichtig en een gevaar voor de Westerse manier van leven.
het zou ook wel erg vreemd zijn, aangezien het rechtse denken nu de boventoon voert

Ja nu voert eindelijk rechts de boventoon doordat links te soft was en gelijk is alles fout. Toen rechts nog niet de boventoon voerde werden we gelijk vergeleken met natzies, nu is dat wat minder gelukkig. Eindelijk de rollen omgedraaid.

Sorry was off topic

Nu weer on topic Uitzetten moet kunnen ook in nederland desnoods moeten er wetten aangepast worden. Ik heb liever geen grote vijfde collone in Nederland.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')