abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 april 2004 @ 11:35:45 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18412482
Amerika, de Trots, de Hypocrisie, de Zelfaanduiding, Alzheimer

Trots
Amerika is al deccenia lang de nog enige overgebleven door zichzelf erkende supermacht. Velen in de wereld zien de VS echter niet als supermacht noch als vredestichters. Desondanks heeft de VS hier lak aan en schakelt daarbij de in hun bloed verworven superioriteit in hoogste snelheid. Kapsones heeft hierbij een groot aandeel...

Hypocrisie
Amerika verbiedt andere landen het gebruik en het bezit van (nucleaire) wapens, dat terwijl zij zelf de grootste massa-wapens bezitters op aard zijn...

Zelfaanduiding
Amerika wijst zichzelf vaak aan in velerlei situaties als (schijn)neutrale bemiddelaar, velen zien gelukkig in dat dit onzin is, zie bv. de situatie in het Midden-Oosten

Alzheimer
Alles waar de VS nu landen van beschuldigen en verbieden, doet Amerika zelf of heeft het gedaan, alleen doen zijn vaak alsof zij van niks weten, alsof het nooit gebeurd is (alzheimer), schakelopties zijn bv.:

- Hiroshima
- Indianen
- etc.
- Irak

Misschien dat bepaalde lezers hieruit op kunnen maken dat ik niet zo'n fan ben van superdemagoog Bush

Laten we hier een eerlijke edoch scherpe discours van maken aangaande het beleid van Bush, dus zowel de pro-meningen als de anti-meningen wil ik hierover zien. Mijn mening hebben jullie nu al gelezen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18412529
more fyah pon di babylonian system. We leven in babylon. Niet alleen amerika, de gehele ' verwesterde' wereld
  woensdag 14 april 2004 @ 11:41:52 #3
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18412602
Geweldig topic weer bansheeboy. Amerika verbied trouwens maar enkele landen om massavernietigingswapens te hebben. Deze landen kunnen gewoon niet met zulke wapens omgaan. Vergelijk het maar met stoute kinderen die geen zakgeld krijgen.
pi_18412733
Wel een beetje magertjes voor een essay. Zowel qua inhoud als volume. Voor de rest vind ik dat we het non-polifiratie verdrag wel mogen opzeggen. Dat gaat nergens meer over. Verder hebben wij 10 amerikaanse kernwapens opgeslagen hier in NL.

Maar als dat -inmiddels helaas achterhaalde- verdrag teniet doen, hebben we tenminste tanden om toe te slaan in landen waarvan de terroristen vandaan komen, als die landen als beleid hebben dat zij de terroristen steunen wel te verstaan.
pi_18412789
een essay is een groot woord, zelfs een pamflet kan ik er nauwelijks van maken, een korte cliche-opsomming: makkelijk scoren is dit.

Amerika is inderdaad de enige 'grootmacht', sinds de USSR ondergegaan is aan de ecomische strijd, Amerika had gewoonweg toen een net wat langere adem, kon makkelijker op krediet kopen en de grootste fout van de russen was dat ze de bullshit van ruimteschilden onder Reagan geloofden (het blijkt nu dat al dat geld dat eraan besteden volledig weggegooid was, alle succesvolle test blijken vervalst te zijn, de investeringen toen waren hoogstens een keynesiaanse injectie in de amerikaanse economie)

Punt is echter dat die Situatie van één grootmacht momenteel bestaat en dat de duidelijkheid daarover ontbreekt, enerzijds wil amerika wel zaken delegeren, aan bondgenoten, of de VN, maar de consekwenties daaruit trekken _is_ lastig, als de machtsverhouding onduidelijk is.

Wat mij betreft is die situatie gewoonweg zo, een land als Nederland zal nooit die Grootmacht kunnen zijn, en moet dat dan ook niet willen, eventueel kan je wel kijken of het wenselijk is dat de Europese Unie een tegenwicht zal vormen, ook op politiek terrein van de VS: maar op dat moment zal je ook de nadelen van een grotere rol van de EU moeten accepteren; ik vermoed dat velen dan liever 'stuurman aan wal' blijven, en makkelijk afgeven op amerika, als zijnde een clichebeeld van het kwade, dan te kijken naar eventueel eigen falen.

Over, een interessant puntje:
Amerika verbood ook Israel om een atoomwapen te ontwikkelen, en liet de installatie in Dimona zelfs actief controleren.
De Israeli wisten enkel door politieke trucs de kennis te verwerven om atoomwapens te kunnen maken, de slimme diplomaat Shimon Perez wist dit van de Fransen te krijgen (o.m. in ruil voor steun van Israel tijdens de Suez-crisis, althans dat was de aanvang van het netwerk van Perez in Parijs); Dit moest absoluut geheim blijven voor de amerikanen (waarbij Hoover een dubbel spel speelde, die wist er wel van, maar hield dit ook geheim)

Ook Saddam Hussein wist van de Fransen Atoom-kennis te krijgen (zelfs door een letterlijke toezegging van Jacques Chirac, tijdens een inspectie van een franse kerncentrale, ondanks advies hiertegen van zijn eigen experts).
Hier hetzelfde, de amerikanen waren zeer goed bewust van het gevaar van kernwapens.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 14 april 2004 @ 11:51:20 #6
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18412790
quote:
Op woensdag 14 april 2004 11:48 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wel een beetje magertjes voor een essay.
Idd. Op de MAVO zou je er nog een 4- voor krijgen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 14 april 2004 @ 12:02:03 #7
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_18413018
Bush is goed bezig.
Laten we hopen dat de neo-conservatieve lobby in VS de touwtjes voorlopig nog in handen houdt.

overigens vind ik een 4 een erg hoog cijfer...
  woensdag 14 april 2004 @ 12:21:40 #8
13462 BansheeBoy
pi_18413476
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:02 schreef MALLENS het volgende:
Bush is goed bezig.
Dat moet een mop zijn. Sinds hij aan de macht is in de VS is heel de wereld er op achteruit gegaan, hij heeft het terrorisme de oorlog verklaart, maar hij bedoelt de islam. Hoe lang moeten we wachten voordat ze HUN massavernietigingswapens gebruiken in Syrië of Iran, of misschien toch Pakistan ?
quote:
Laten we hopen dat de neo-conservatieve lobby in VS de touwtjes voorlopig nog in handen houdt.
Ik hoop dat Bush niet herkozen wordt, en dat de wereld weer net zo mag zijn als voor hij aan de macht kwam
quote:
Offitopic, derhalve ga ik hier dus niet op in

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_18413941
Wat is je leeftijd BB ? dan kan ik je gestuntel misschien beter plaatsen.
pi_18413973
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:45 schreef Koos Voos het volgende:
Gezien zijn redelijk lachwekkende essay... brugklas?
Jaartje of 12-13.

Nu nog een essay over anti-islam.
Want veel van die punten genoemd bij de VS gelden namelijk ook voor de Islam.
  woensdag 14 april 2004 @ 12:47:40 #11
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_18413985
quote:
Op woensdag 14 april 2004 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Hypocrisie
Amerika verbiedt andere landen het gebruik en het bezit van (nucleaire) wapens, dat terwijl zij zelf de grootste massa-wapens bezitters op aard zijn...
Ik denk dat hypocrisie voor de hele (westerse) wereld geldt. Vaak wordt het argument 'democratie' aangehaald terwijl het gaat om geopolitieke belangen. Of het economisch aspect overheerst. Als een economie in het slop zit is een oorlog een goede uitkomst. De staat gaat geld lenen - is zo te verantwoorden tov kiezer - om de oorlogsmachine in gang te zetten. DOor investering in kapitaalgoederen komt de consumptie weer op gang.
Aan de oosterse kant zie je ook hypocrisie tov Islam. Onderdrukkende regimes misbruiken de Islam en het palestina-conflict en bestempel het westen als het grote gevaar. Geef ze een vijand en een geloof (je morele gelijk) en een bindende factor voor de bevolking is geboren.
  woensdag 14 april 2004 @ 12:50:27 #12
13462 BansheeBoy
pi_18414036
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:45 schreef Koos Voos het volgende:
23 jaar ! Hoezo ?

pi_18414167
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

23 jaar ! Hoezo ?

En wij moeten dat geloven
Schaam je
Illussies zijn de weg naar de hel, de dood en oorlog als je ze met de realiteit verwisseld
pi_18414176
rastafari guides us thru and to the righteous path
  woensdag 14 april 2004 @ 12:57:15 #15
13462 BansheeBoy
pi_18414205
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:55 schreef janmarklin het volgende:

[..]

En wij moeten dat geloven
Schaam je
Toch is dat waar, ik ben van 1980

pi_18414284
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Toch is dat waar, ik ben van 1980

Nou ja, veel sterkte gewenst dan .
Illussies zijn de weg naar de hel, de dood en oorlog als je ze met de realiteit verwisseld
pi_18414533
slotje?
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  woensdag 14 april 2004 @ 13:16:55 #18
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18414650
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:02 schreef MALLENS het volgende:
Bush is goed bezig.

Er staat dan ook 4 min....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 14 april 2004 @ 13:17:48 #19
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_18414673
quote:
Op woensdag 14 april 2004 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Amerika, de Trots, de Hypocrisie, de Zelfaanduiding, Alzheimer

Trots
Amerika is al deccenia lang de nog enige overgebleven door zichzelf erkende supermacht. Velen in de wereld zien de VS echter niet als supermacht noch als vredestichters. Desondanks heeft de VS hier lak aan en schakelt daarbij de in hun bloed verworven superioriteit in hoogste snelheid. Kapsones heeft hierbij een groot aandeel...

Hypocrisie

Zelfaanduiding
Amerika wijst zichzelf vaak aan in velerlei situaties als (schijn)neutrale bemiddelaar, velen zien gelukkig in dat dit onzin is, zie bv. de situatie in het Midden-Oosten

Alzheimer
Alles waar de VS nu landen van beschuldigen en verbieden, doet Amerika zelf of heeft het gedaan, alleen doen zijn vaak alsof zij van niks weten, alsof het nooit gebeurd is (alzheimer), schakelopties zijn bv.:

- Hiroshima
- Indianen
- etc.
- Irak

Misschien dat bepaalde lezers hieruit op kunnen maken dat ik niet zo'n fan ben van superdemagoog Bush

Laten we hier een eerlijke edoch scherpe discours van maken aangaande het beleid van Bush, dus zowel de pro-meningen als de anti-meningen wil ik hierover zien. Mijn mening hebben jullie nu al gelezen

Een essay? Is dit een essay? Het etiket op een blik bruine bonen bevat nog meer, en kwalitatief betere, informatie. Inhoudelijk is het ook nog eens om te janken. Misschien had je dit gedrocht van een anderhalve alinea beter "plaatsvervangende schaamte" kunnen noemen. Dat is namelijk het enige dat het bij mij bewerkstelligd.

En hij is 23................... Ik zou maar weer eens een kleurplaat uit de kast halen jongen. Volgens mij heb jij nog moeite met binnen de lijntjes kleuren.
Say your prayers
pi_18414687
Het "essay" is bijna net zo slecht als de toespraak van Bush van afgelopen nacht
pi_18415123
Laten ons stoppen met het BansheeBoy bashen. Welk lot wacht ons stervelingen als hij door ons en zijn frustraties tot een door deerniswekkende wanhoop gedreven Jihadi wordt
pi_18415331
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:36 schreef janmarklin het volgende:
Laten ons stoppen met het BansheeBoy bashen. Welk lot wacht ons stervelingen als hij door ons en zijn frustraties tot een door deerniswekkende wanhoop gedreven Jihadi wordt
of je komt na je dood in de hemel en hij zit daar aan de rechterhand van GodAllah, dan heeft ie wel al die tijd gelijk gehad...hij bracht het enkel zo rot
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_18415633
als je ook even erbij vermeld dat de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer dan is het prima geschikt als toespraak voor de volgende 'Keer Het Tij' demonstratie van de SP
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_18415710
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:59 schreef Hayek het volgende:
als je ook even erbij vermeld dat de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer dan is het prima geschikt als toespraak voor de volgende 'Keer Het Tij' demonstratie van de SP
Tja.. AEL volgelingen die het baasje na gaan praten.. dat kan nooit goed gaan
pi_18415797
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:

hij heeft het terrorisme de oorlog verklaart, maar hij bedoelt de islam.
what's the difference
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')