Ik ben benieuwd wie Jordan eruitknikkert dalijk. Zal wel die Duitser zonder geld zijn.quote:Jos Verstappen, de eerste stap voor een zitje?
De soap kreeg onverwacht weer een vervolg. Eddie Jordan, teambaas van het Formule 1 team van Jordan, had voor vandaag een zakelijke afspraak gemaakt met Michel Perridon op het hoofdkantoor van Trust in Dordrecht. Ook Raymond Vermeulen was uitgenodigd, die Verstappen vertegenwoordigde.
Raymond was voorzichtig over de gesprekken:
"Je moet mijn aanwezigheid zien als een positief signaal uit de hernieuwde samenwerking tussen het management van Jos en de sponsor Trust, vandaar dat Michel me ook voor dit gesprek uitnodigde", aldus Vermeulen.
Ook hebben zij, Jordan, Vermeulen, Perridon en Verstappen nog vertrouwen in een goede toekomst van Jos Verstappen. Wat er precies besproken is, is nog onduidelijk. Wellicht kan dit de eerste stap zijn voor Jos Verstappen, die misschien dit jaar zijn rentree kan maken in de Formule 1. We houden je op de hoogte.
Bron: alle F1 sites ongeveer
=edit=quote:Rentree Verstappen bij Jordan op handen
Een snelle rentree van Jos Verstappen in de Formule 1 lijkt op handen te zijn. Teambaas Eddie Jordan bezoekt vanmorgen het hoofdkantoor van het computerbedrijf Trust in Dordrecht, de sponsor van de Limburger.
Naar alle waarschijnlijkheid wil Jordan snel zaken doen om Jos Verstappen komend weekeinde op het circuit van Imola te laten terugkeren in de Formule 1. Verstappen daarentegen lijkt minder haast te hebben. Hij wil meer zekerheid hebben dat de EJ-14 kan wedijveren met de subtop. De Limburger zou ten minste enkele dagen willen testen. Dat zou betekenen dat een rentree niet voor de Grand Prix van Barcelona (9 mei) aan de orde is. Bovendien betwijfelt Verstappen of een terugkeer in de Jordan sportief wel voldoende vooruitzichten biedt.
Eigenaar Michel Perridon van Trust verklaarde zaterdagmiddag op het circuit van Hockenheim dat Jordan vrijdag contact met hem heeft gezocht en op korte termijn een afspraak wilde maken. Over de inhoud van het gesprek wilde de Rotterdamse zakenman geen mededelingen doen. Gezien de aanwezigheid van de gespreksdeelnemers, onder wie ook marketingdirecteur Ian Phillips van Jordan, alsmede Verstappens manager Raymond Vermeulen, is het aannemelijk dat Eddie Jordan alsnog een sponsor- en rijderscontract wil sluiten.
,,De inhoud van het gesprek staat voor mij open'', aldus Perridon, die samen met vastgoedondernemer Muermans nog steeds een miljoenenbedrag beschikbaar heeft om Verstappen te laten terugkeren. De sponsor heeft aangegeven dat hij zich zal schikken naar Verstappens sportieve wensen. ,,Daar bemoei ik me niet mee. Raymond Vermeulen moet het woord maar voeren namens Verstappen.''
Bij Jordan staan thans de Duitser Nick Heidfeld en de Italiaan Giorgio Pantano onder contract. Heidfeld heeft echter geen sponsorgeld ingebracht, terwijl de prestaties van de betalende debutant Pantano tegenvallen. Jordan zit dringend om nieuw kapitaal en sponsoring verlegen. Het team is ver verwijderd van een plaats bij de top-6 in de teamrangschikking, de doelstelling voor dit seizoen. Het team scoorde in drie races nog geen enkel WK-punt.
Aangezien de sponsorcontracten tussen Trust en Jordan in februari al gereed waren, kunnen beide partijen op zichzelf snel zaken doen. Trust is thans op kleinere schaal geldschieter van Jordan, zonder rijdersinbreng. De gang van zaken heeft de trekken van een snelle en doortastende wijze van samenwerking tussen alle partijen. Sinds Verstappen en Perridon vorige week dinsdag de vredespijp rookten, komen de zaken in een stroomversnelling.
Zaterdagmiddag werd Trust gepresenteerd als medesponsor van het team van Christijan Albers in de DTM, de Deutsche Tourenwagen Masters. Die sponsoring kwam mede tot stand door de coulante houding van Jos Verstappen, die een exclusief contract had met Trust.
Ik heb Jos als bezemwagen gemist inderdaadquote:Op dinsdag 20 april 2004 09:13 schreef kooba het volgende:
Voor diegene die het gemist hebben:
[..]
Ik ben benieuwd wie Jordan eruitknikkert dalijk. Zal wel die Duitser zonder geld zijn.
Lekker weer achteraan rijden Jos!
Tuurlijk, ik ook, maargoed, we zullen moeten afwachten denk ik, want die Perridon durft volgens mij zn bek niet meer open te trekken in de persquote:Op dinsdag 20 april 2004 09:18 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik heb Jos als bezemwagen gemist inderdaad
Het zou leuk zijn, maar ik geloof het pas als ie in de auto zit en op de grid staat voor een GP...
Of in zo een rooie auto, dan rijdt ie ook vooraanquote:Op dinsdag 20 april 2004 09:22 schreef gebruikersnaam het volgende:
die verstappen moeten ze in de safetycar laten rijden, dan rijdt die tenminste ook eens een keertje vooran.
quote:Op dinsdag 20 april 2004 09:22 schreef gebruikersnaam het volgende:
die verstappen moeten ze in de safetycar laten rijden, dan rijdt die tenminste ook eens een keertje vooran.
Achteraan rijden is toch leuk.... zie je nog eens wat als de rest je inhaaltquote:Op dinsdag 20 april 2004 09:13 schreef kooba het volgende:
Voor diegene die het gemist hebben:
[..]
Ik ben benieuwd wie Jordan eruitknikkert dalijk. Zal wel die Duitser zonder geld zijn.
Lekker weer achteraan rijden Jos!
Achteraan of niet, hij heb wel 10 jaar meegedraait in de hoogste tak van autosport, da's ook wat waardquote:Op dinsdag 20 april 2004 09:26 schreef ThaGerbil het volgende:
[..]
Achteraanrijden is toch leuk.... zie je nog eens wat als de rest je inhaalt![]()
Nee, met dubbel o, zie ook mn ondertitel voor meer infoquote:Op dinsdag 20 april 2004 09:32 schreef Sp4wN het volgende:
[..]
Kooba zonder P en dubbel S?
Dan moet hij wel Pantano als maatje hebben, anders rijdt hij tweedequote:Op dinsdag 20 april 2004 09:24 schreef kooba het volgende:
[..]
Of in zo een rooie auto, dan rijdt ie ook vooraan
Als het je geen reet interesseert waarom reageer je dan?quote:Op dinsdag 20 april 2004 09:55 schreef xstatic1975 het volgende:
Ik zal het zeggen: Het zal me aan mn reet roesten of die grindbakschuiver terug komt in de Formule 1. Als hij echt zo goed zou zijn was ie allang hoger op gekomen.
Ach ik dacht ik plaats net zo'n cynische post als jijquote:Op dinsdag 20 april 2004 09:57 schreef kooba het volgende:
[..]
Als het je geen reet interesseert waarom reageer je dan?
Spannendquote:Verstappen test volgende week voor Jordan? 20/04/2004 - 9:22
Eddie Jordan en Michel Perridon hebben onder het oog van Ian Philips en Raymond Vermeulen een goed gesprek gehad. Dat Vermeulen bij het gesprek aanwezig was moet echter niet leiden tot overhaaste conclusies, zo weet de Verstappen website te melden.
Raymond Vermeulen:"Je moet mijn aanwezigheid zien als een positief signaal uit de hernieuwde samenwerking tussen het management van Jos en de sponsor Trust, vandaar dat Michel me ook voor dit gesprek uitnodigde. En omdat we van beide kanten het vertrouwen in deze samenwerking onderkennen zien we de toekomst van Jos Verstappen in de Formule 1 nog altijd positief tegemoet."
Na het gesprek is Eddie Jordan per auto vertrokken. Geruchten gaan dat hij ook op bezoek is geweest of vandaag nog zou gaan bij de andere sponsoren van Verstappen, Wilux en Muermans. Het gaat hier voorlopig alleen om geruchten en bij Wilux en Muermans was gisteren niemand bereikbaar om dit te ontkennen of bevestigen.
Een gegeven in de Formule 1 is dat het bewaren van kalmte en rust erg belangrijk is. Duidelijk zal zijn dat Jordan geen onrust wil zaaien in zijn team waardoor het niet vreemd is dat men niet wil zeggen wat er gisteren besproken is en of er een mogelijk principe akkoord is gesloten. Verstappen wil naar eigen zeggen eerst een paar dagen testen om de wagen en het team te leren kennen.
Een logische keuze van de Limburger om zo met een goede voorbereiding terug te keren in de Formule 1. Een mogelijkheid is dat Verstappen volgende week voor Jordan op Silverstone zal testen. Mocht men hierover al overeen zijn gekomen zal men dit niet eerder naar buiten brengen dan zondagavond om het Jordan team zo in alle rust een goed weekend te laten beleven. Mocht er vandaag meer bekend worden dan houden we jullie op de hoogte!
Update 10:30
Zojuist heeft onze redactie contact gehad met de Muermans Groep, één van de sponsoren van Verstappen. De woordvoerster heeft om de laatste stand van zaken weer te geven contact opgenomen met Har Muermans. De woordvoerster:"Meneer Muermans wil momenteel niet reageren op het feit of Eddie Jordan wel of niet langs is geweest bij hem. Hij raadt jullie aan om de komende dagen de website van Verstappen in de gaten te houden."
Het lijkt erop dat er de komende dagen meer bekend zal worden over de gesprekken die hebben plaats gevonden tussen Trust en Eddie Jordan, en vermoedelijk ook met Muermans of mogelijk een aankondiging van een eventuele test. We weten echter uit het verleden dat we nooit te vroeg moeten juichen...
Bron: www.f1today.com
quote:Op dinsdag 20 april 2004 10:17 schreef xstatic1975 het volgende:
[..]
Ach ik dacht ik plaats net zo'n cynische post als jij
JA!quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:01 schreef kriele het volgende:
Oh mijn God, houdt het dan nooit op? Zitten er nu werkelijk zoveel mensen op Verstappen te wachten die achteraan anoniem zijn rondjes rijdt?
Ik iig welquote:Op dinsdag 20 april 2004 11:01 schreef kriele het volgende:
Oh mijn God, houdt het dan nooit op? Zitten er nu werkelijk zoveel mensen op Verstappen te wachten die achteraan anoniem zijn rondjes rijdt?
Niet op Jos Verstappen, (ik moet die gast niet) maar wel op een Nederlander in de F1. Een Nederlander in de F1 betekent in chauvinistisch Nederland in ieder geval meer aandacht voor de sport. En dan doel ik niet op van die sneue gasten die met een Joss-The-Boss petje dreigmailtjes naar Jordan sturen.quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:01 schreef kriele het volgende:
Helemaal mee eens. Jos heeft zijn tijd gehad en er niet alles uit gehaald. Tijd voor een ander.quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:01 schreef MajorTom het volgende:
[..]
Niet op Jos Verstappen, (ik moet die gast niet) maar wel op een Nederlander in de F1. Een Nederlander in de F1 betekent in chauvinistisch Nederland in ieder geval meer aandacht voor de sport. En dan doel ik niet op van die sneue gasten die met een Joss-The-Boss petje dreigmailtjes naar Jordan sturen.
Aldus F1Racing, yes! Verstappen (almost) back on the trackquote:Volgens betrouwbare bronnen zal Jos Verstappen volgende week een testsessie uitvoeren voor het team van Jordan. De Nederlander zal op het circuit van Vairano hoogstwaarschijnlijk de kans krijgen om de Jordan-bolide de sporen te geven. Mocht de test beide partijen goed bevallen, is de kans groot dat Jos wellicht al in de Grand Prix van Spanje het stoeltje van de tegenvallende Giorgio Pantano kan overnemen.
<knip>
Niet alleen Jos Verstappen is in beeld bij Jordan. Ook Christijan Albers zou volgens onze bronnen kunnen rekenen op het testrit. Deze zou plaats moeten vinden aan het eind van dit seizoen. Bovendien is Jordan in gesprek met Mercedes. Eddie Jordan hoopt dat de Duitsers zijn team volgend seizoen van motoren willen voorzien. Albers, op dit moment in de DTM actief voor Mercedes, zou hierdoor uitstekende papieren hebben om in 2005 een Jordan-stoeltje te veroveren.
dat is goed en mijn gevoel liegt nooit daar overquote:Op dinsdag 20 april 2004 19:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Aldus F1Racing, yes! Verstappen (almost) back on the track![]()
Ik verwacht niet dat Verstappen in zal stappen als hij totaal geen potentie ziet in die kanarie-auto...quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:48 schreef ScudRaket het volgende:
En Verstappen wou nooit meer in de achterhoede rijden
Die gast spreekt zich bij elke gelegenheid tegen om sterk over te komen, helaas gebeurt alleen het tegenover gestelde
Jazeker! Maar of dat feit jouw mening kan veranderen betwijfel ik...quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:01 schreef kriele het volgende:
Fascinerend hoeveel volk er nog rondloopt dat een mening heeft over iets waarvan ze totaal geen kaas gegeten hebbenquote:Op woensdag 21 april 2004 11:13 schreef buitenbeentje het volgende:
Als Jos gaat testen bij Jordan is het te hopen dat ze genoeg reserve auto's hebben.
quote:Jordan plant eerbetoon aan Senna in San Marino
Tien jaar geleden verloor F1-legende Ayrton Senna het leven tijdens de GP van San Marino en dat zal komend weekend niet onopgemerkt voorbij gaan. Ook het Jordan-team zal de drievoudige wereldkampioen herdenken. De plaats op hun EJ14 waar Bahrein elke race een humanitaire boodschap plaatst zal deze keer voor de Ayrton Senna Foundation worden voorbehouden.
Deze stichting werd kort voor de dood van Senna opgericht en wil het lot van straatkinderen verbeteren door hen opleiding en sportmogelijkheden te bezorgen. De Ayrton Senna Foundation wordt geleid door de zus van Ayrton.
Dat wil ik wel even toelichten. Ik was een groot liefhebber van Jos. In '94 dacht ik dat we een enorm talent in onze gelederen hadden. Benetton was geen geweldig jaar, maar ik dacht dat het allemaal wel goed zou komen. Simtek werd een sof, ondanks een aantal geweldige races van Jos. Daarna kwam Arrows, waar hij geweldig begon, maar naarmate het seizoen vorderde begonnen de contouren van de echte Jos zich af te tekenen. Geweldig op zijn favo circuits, maar een ramp op de circuits die hem niet lagen. Maar nog steeds was ik een fan.quote:Op woensdag 21 april 2004 10:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jazeker! Maar of dat feit jouw mening kan veranderen betwijfel ik...
Geld, en nog een jaartje in de hoogste tak van autosport.quote:Op woensdag 21 april 2004 14:32 schreef kriele het volgende:
Wat valt er voor Jos te winnen bij Jordan? Ik weet het niet, maar zeker geen punten.
Geld kan hij ook, in voor hem leukere klasses verdienen. Ik denk dat hij meer aanzien verwerft door in andere klasses bovenin mee te doen.quote:Op woensdag 21 april 2004 14:35 schreef kooba het volgende:
[..]
Geld, en nog een jaartje in de hoogste tak van autosport.
Eerst zien... Dan geloven!quote:Op woensdag 21 april 2004 16:29 schreef Atreidez het volgende:
Jippie, Jos nu echt naar Jordan
Ga je mee? Dan gaan we achteraan staan, dan hebben we de grootste kans dat we hem zienquote:Op woensdag 21 april 2004 16:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eerst zien... Dan geloven!
je moet toch iets doen om in de kijker te rijdenquote:Op dinsdag 20 april 2004 23:48 schreef ScudRaket het volgende:
En Verstappen wou nooit meer in de achterhoede rijden
Die gast spreekt zich bij elke gelegenheid tegen om sterk over te komen, helaas gebeurt alleen het tegenover gestelde
Deefje jij haalt de woorden uit mijn mond!quote:Op donderdag 22 april 2004 15:20 schreef Deefje het volgende:
Beter achteraan rijden dan helemaal niet rijden zou ik zeggen!
spannend!!quote:Giorgio Pantano gelooft dat hij vanaf nu meer geluk zal hebben in de Formule 1. Hij ziet de start van het Europese seizoen als "de" kans om te laten zien wat hij werkelijk waard is. De Italiaan had een tegenvallende start van het seizoen en daarmee zijn Formule 1 carrière en ook de onverantwoordelijke speculaties omtrent Jos Verstappen en het Jordan team, hebben daar niet bij geholpen. Volgens de geruchtenmachine zou Pantano snel zijn race stoeltje aan Verstappen moeten overdragen en heeft hij ook niet meer het vertrouwen van Eddie Jordan. Niets is minder waar, het Jordan team laat duidelijk weten dat men geen coureurs wissel wenst en dat alles gaat zoals afgesproken en gepland.
Pantano heeft inmiddels succesvol getest op Silverstone waarbij hij heel dicht in de buurt wist te komen van de rondetijden die zijn teamgenoot, Nick Heidfeld, neerzette.
Giorgio Pantano: "De test op Silverstone waren goed, omdat ik meer tijd in de wagen kon doorbrengen. Ik had voor de eerste Grand Prix van het seizoen in Australië, maar vijf maal in de EJ14 kunnen oefenen. Ik ben blij in Europa van start te gaan, daar waar ik de circuits beter ken en onder de knie heb".
"De Grand Prix van San Marino is een beetje een thuisrace voor mij en ik heb hier eerder getest met de Jordan Ford EJ14 gedurende droge en regenachtige omstandigheden. Hierdoor heb ik er vertrouwen in dat het hier in Imola beter zal gaan dan in de voorgaande races. Onder de juiste omstandigheden en een goede set-up zal ik de snelheid kunnen vinden die nodig is om punten te gaan halen. Wij begrijpen nu meer van de wagen en kunnen verder op de grid komen, zoals wij dat tijdens de vrije trainingen in Bahrein hebben laten zien. Als wij de juiste balans weten te vinden, voel ik mij vertrouwd met de wagen en dat is iets wat steeds meer het geval is".
Nick Heidfeld: "Ik heb een positief gevoel over de Grand Prix van San Marino en ik hoop dat wij net zo competitief zullen zijn als gedurende de tests hier in Imola, eerder dit jaar. Tijdens deze tests zijn wij redelijk in de buurt van onze concurrenten gekomen. Mijn ervaringen bij Jordan gedurende de afgelopen tijd, laten een stijgende lijn zien. Dit natuurlijk afgezien van de problemen tijdens de eerste race van het seizoen in Australië, waardoor ik deze niet kon uitrijden en in Bahrein moest ik veel tijd besteden aan de bandenkeuze. Het lijkt de goede kant op te gaan, dus hoop ik dat wij dit weekend weer een stukje vooruitgang zullen boeken".
bron: diverse F1 sitesquote:Verstappen haast kansloos voor stoeltje Jordan 23/04 - 10.52
Het Britse JordanF1 team (althans, de woordvoerster van het team) liet vandaag aan het Algemeen Dagblad weten dat de kansen op een rijderspositie in het Britse team praktisch nihil zijn voor Jos Verstappen.
“Zowel Nick Heidfeld als Giorgio Pantano heeft een contract voor het hele seizoen. Er is geen enkele reden om daarvan af te wijken”, zei de woordvoerster.
Het bezoek van teambaas Eddie Jordan en Ian Philips aan het hoofdkwartier van Trust had niets met de belangstelling voor Verstappen te maken. “Dat had te maken met de sponsoring van ons team. Trust staat immers op onze auto’s.”
“Het enige waarover wij met Trust spreken is de wijze waarop zij ons sponsoren. Die gesprekken worden voortgezet. Meer valt daarover niet te zeggen.”
Tja, Jezus in '94 kon ik dat nog wel begrijpen. Maar nu al jaren niet meer.quote:Op vrijdag 23 april 2004 11:35 schreef Here_Jezus het volgende:
Waarom wordt je ingodsnaam Fan van die kerel
Ach de meesten lopen mee met alle winden en zijn nu "fan" van die arrogante Duitser...quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:41 schreef Atreidez het volgende:
Eens een fan altijd een fan toch.. Of is t nu ineens iemand anders?
Hij was naar mijn weten een van de betere coureurs die daar rondreed hoor...quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:39 schreef Here_Jezus het volgende:
Maar Maar ......hij kan het helemaal niet
elke keer dat ie uitvalt geeft die lul het materiaal de schuld.
en voila:quote:Op vrijdag 23 april 2004 11:34 schreef kooba het volgende:
[..]
bron: diverse F1 sites
hhmmz, die mochten toch niet zomaar sponsoren zonder Verstappen? Zullen wel gekeken hebben of er wat gaatjes in dat contract zitten zodat ze toch geld kunnen vangen van Trust denk ik
Dacht ik het nietquote:Trust eindelijk officieel sponsor Jordan
Vandaag maakte Trust bekend vanaf heden officieel sponsor van het Jordan Grand Prix Team te zijn. Gedurende de rest van het seizoen 2004 zal de sponsoring van Trust zichtbaar blijven op de spiegels en de voorvleugel van de Jordans.
Teameigenaar Eddie Jordan en directeur Michel Perridon van Trust hebben vandaag het sponsorcontract officieel afgerond. Bij de laatste contractbesprekingen is het management van Jos Verstappen aanwezig geweest en de uiteindelijke beslissing van Trust om Jordan te gaan sponsoren is in goed overleg met hen genomen. Er wordt nog gesproken met het team over eventuele mogelijkheden voor Jos Verstappen in de Formule 1.
En nu gaan ze kijken of er gaatjes in pantano's of heidfeld's contract zitten om 1 van hun eruit te wippen, mark my wordsquote:Trust heeft laten weten vanaf vandaag officieel sponsor te zijn van het Jordan Ford Formule 1 team. Het logo zal op de spiegels en de voorvleugels te zien zijn.
Na het gesprek afgelopen maandag op het hoofdkantoor van Trust in Dordrecht, zijn Eddie Jordan en Michel Perridon het meer en meer eens geworden over de deal. Vandaag zijn de laatste afspraken gemaakt.
"Onze ervaringen met de Formule 1 in 2003 waren enorm positief voor het bedrijf", licht Perridon even toe, "en daarom willen we graag doorgaan met deze vorm van motorsport."
"Trust zal weer het maximum uit de sponsoring proberen te krijgen door promotionele activiteiten op Europees niveau te doen."
"De relatie tussen Eddie Jordan en mijzelf is erg goed, we zijn beiden gelukkig dat we kunnen doorgaan met deze samenwerking in de vorm van een sponsoring."
Ook meldt een persbericht van Trust dat Jos Verstappen maandag ook bij de onderhandelingen aanwezig was en dat zijn kansen met het Britse team op dit moment zorgvuldig worden bekeken.
Al lijkt het er natuurlijk wel op dat er nu met Trust een deal is, verder niet meer naar Jos Verstappen wordt gekeken. In de hoeveelste aflevering van de Jordan/Verstappen soap zijn we inmiddels??
Bron: www.f1finish.com
Zal pantano dan wel worden lijkt mequote:Op vrijdag 23 april 2004 16:46 schreef kooba het volgende:
[..]
En nu gaan ze kijken of er gaatjes in pantano's of heidfeld's contract zitten om 1 van hun eruit te wippen, mark my words
ik denk heidfeld, aangezien die geen poen mee brengt en pantano wel.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:48 schreef erikh het volgende:
[..]
Zal pantano dan wel worden lijkt me
quote:Geen plaats voor Jos Verstappen
De besprekingen die Jordan deze week had met Jos Verstappen in Dordrecht hebben als resultaat gehad dat Jos niet meer dit seizoen nog in de Formule 1 terugkeert. Eddie Jordan heeft verklaard geen manier te zien om Jos terug te krijgen in de Formule 1 wagen.
Ondanks dit nieuws heeft Eddie Jordan toch een contract getekend met Trust, de sponsor van Jos Verstappen. Trust gaat het team Jordan sponsoren. Eddie Jordan zei tegen de reporters in San Marino dat hij alles zou doen wat hij kan om Jos een rijderzitje te verzekeren ergens in de pitstraat zodra de mogelijkheid er zou zijn, maar er was geen mogelijkheid om de set-up van Heidfeld en Pantano te veranderen.
Eddie Jordan: “We hebben getracht om aan het begin van dit seizoen iets te regelen met Jos Verstappen maar vanwege verschillende redenen is dat niet gelukt. Daarna heb ik gekozen voor de coureurs die ik nu heb. Het staat in hun contracten en dit zijn de coureurs waarmee wij doorgaan. Er kan nog een testcontract komen voor Jos Verstappen of er kan nog een groot team zijn die een coureur nodig heeft, als we hem op één of andere manier kunnen helpen dan zullen we dat doen. Jos is een goede rijder en ik ken hem voor een hele lange tijd al”.
Bron: www.formula1.nl
Hulde voor Muermans die zo achter Verstappen staat. Een voorbeeld (samen met Trust) voor andere Nederlandse bedrijven. Ik heb alleen mijn twijfels of die wel zin heeft. Toch leuk om te lezen dat ze hard bezig zijn om Verstappen terug in de Formule1 te krijgen.quote:Weinig mensen denken dat Jos Verstappen nog een kans heeft om terug te keren in de Formule 1. Sponsor Har Muermans blijft echter er hard aan werken. Hij heeft bij Sauber een vergelijkingstest voorgesteld tussen Verstappen en Fisichella.
In zijn pogingen om Jos Verstappen bij een Formule 1-team onder te brengen voerde Muermans een gesprek met Peter Sauber. Die meent dat Giancarlo Fisichella sneller is dan Jos Verstappen. Muermans is van het tegenovergestelde overtuigd en zoekt een kans om Verstappen dit te laten bewijzen.
Muermans vertelde: "De moeilijkheid in de Formule 1 is dat er nooit een eerlijke vergelijking mogelijk is. Hoe kan Jos nu bewijzen dat hij sneller is dan Fisichella, als hij niet onder dezelfde omstandigheden en in dezelfde auto rijdt? Sauber zegt dat Fisichella in zijn ogen sneller is, maar ik denk dat Jos juist de overhand heeft. Zonder vergelijkingstest zullen we dat nooit weten."
Hij zal zelf de kosten voor zo'n test op zich nemen: "Ik heb Sauber ook gezegd dat ik de rekening voor de vergelijkingstest zal betalen."
Het sponsorbudget om Verstappen in de Formule 1 te krijgen blijft ook gewoon bestaan: "Wij houden ons kruit droog voor Jos. Als er een goed stoeltje voorbij komt, dan kunnen we toeslaan. We hebben wel gemerkt dat voor geld niet alles te koop is en dat is eigenlijk maar goed ook. Bovendien: rijden bij Minardi en eigenlijk ook bij Jordan heeft geen zin. Jordan is geen optie gezien de prestaties, dat ziet iedereen toch? Anderzijds is het belangrijk dat Jos aan de gang blijft, laat zien dat hij nog steeds een coureur is die ertoe doet. Vandaar het voorstel aan Sauber."
Naast de poging bij Sauber, wil Muermans ook nog wel pogingen wagen bij BAR en Toyota: "Aan zo'n Panis merk je toch dat hij al 37 jaar is. Ik zou Jos graag eens naast Da Matta aan het werk zien."
Bron: AD
Heb je dit zelf bedacht?quote:Op maandag 26 april 2004 14:57 schreef s9601694 het volgende:
Hij zou zijn naam moeten veranderen in Jos Faalstappen
Ja helemaal, lachen met mij he?quote:Op maandag 26 april 2004 15:42 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Heb je dit zelf bedacht?![]()
Mijn god. Hebben we eens een nederlandse sponsor en dan gaan ze gelijk het halve team overnemen?quote:Op zaterdag 24 april 2004 22:04 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
Wat ik jullie niet wil onthouden: volgens het wandelgangen circuit is Eddie Jordan en vrienden bezig om voor volgens jaar een Iers Nederlands team op te zetten. Door het verlies van B&H volgend jaar zal Trust hoofd sponsor worden met Jos Verstappen en C. Albers als rijders. Jos zal dit jaar als test rijder fungeren om de auto te ontwikkelen Albers zal tevens een aantal testdagen mogen uitvoeren om zijn inbreng in de ontwikkelingen leggen. Trust zou al een aanzienlijk bedrag bij Jordan inlegt hebben voor de 2005 auto.
We zullen zien of er een kern van waarheid in zit .
1 juniquote:Op woensdag 28 april 2004 23:33 schreef Murray het volgende:
Vorige week: "Jos test volgende week Jordan"
![]()
In ieder geval is dit positief!quote:Op woensdag 5 mei 2004 19:32 schreef kooba het volgende:
Ik hoorde het net ja, ben benieuwd wattie ervan bakt
Schumacher arrogant??quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach de meesten lopen mee met alle winden en zijn nu "fan" van die arrogante Duitser...
Alleen een ezel stoot zich twee keer aan dezelfde steenquote:Op woensdag 5 mei 2004 22:28 schreef JPM01 het volgende:
ik hoop niet dat EJ hem piepelt net als toen met Hill![]()
Waarom is dat onzin?quote:Op maandag 26 april 2004 17:40 schreef kriele het volgende:
[..]
Mijn god. Hebben we eens een nederlandse sponsor en dan gaan ze gelijk het halve team overnemen?Wie die onzin nu weer bedenkt? Maar we zullen nog vele van die (onzin) berichten horen en lezen.
Jammerquote:Geen vergelijkingstest Verstappen en Fisichella 10/05 - 14.33
26 April meldde wij dat Har Muermans, een van de sponsoren van de Limburger Jos Verstappen, Jos in een Sauber probeerde te krijgen. Hij schreef een brief naar teambaas Peter Sauber, waarin hij voorstelde om een vergelijkingstest te houden tussen Verstappen en Sauber coureur Giancarlo Fisichella. Het zou gaan om een driedaagse test waarin zou moeten blijken wie de snelste is. Zo wou Muermans laten zien dat Jos een stoeltje verdient. Jos vond het een goed idee, en ook Fisichella had er geen moeite mee (lees: Fisichella: "Verstappen, kom maar op!").
Maar helaas, volgens het AD heeft Peter Sauber dit voorstel afgewezen, dit seizoen kan er geen vergelijkingstest plaats vinden. Sauber zegt dat een dergelijke test pas volgend seizoen zou kunnen gehouden worden, het past simpelweg dit seizoen niet in hun programma.
Har Muermans reageerde als volgt: ‘Ik heb een keurige brief gehad waarin Sauber zegt dat een dergelijke tweestrijd pas na het seizoen kan plaatsvinden. We moeten zien of het zin heeft, want het kost natuurlijk wel erg veel geld.’
Wel een erg goed idee trouwens, jammer dat het niet gaat gebeuren.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:58 schreef kooba het volgende:
[..]
Jammer
je bent me net voor dat wou ik postenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:34 schreef kriele het volgende:
volgens F! racing zal Jos spoedig in het F1 circus terugkeren:
Verstappen in Canada aan de start?
Jordan, mede mogelijk gemaakt door Trust...
Als we berichten in de Engelse pers, die close met het Jordan team zijn, mogen geloven dan zullen we Jos Verstappen al in Canada terug zien in de Formule 1. Verstappen zal bij het Jordan team Nick Heidfeld vervangen mits hij comfortabel in de auto zit. Dat zal moeten blijven uit zijn F1 test die op 1 juni gehouden wordt.
Stoeltje schuimen voor Jos
De Jordan EJ14 was ontworpen met een erg smal frame waar Heidfeld en Pantano prima inpassen. Echter Verstappen is wat minder smal dan de beide huidige Jordan rijders en daarom zal er tijdens de F1 test op Silverstone moeten blijken hoe comfortabel Verstappen zit in de EJ14. Eddie Jordan zelf laat weten dat de media voorzichtig moet zijn met de speculaties dat Verstappen in Canada al zal gaan racen. "Het is nog iets te vroeg om nu al zoiets te suggereren," aldus Eddie Jordan. "Het idee achter de test is om Verstappen het gevoel van de Formule 1 terug te geven, dat is alles." Je vraagt je dan af wat Verstappen met een Formule 1 gevoel moet doen als hij niet zal gaan racen…
Sommigen zullen niet begrijpen waarom het stoeltje van Heidfeld ter discussie staat terwijl voornamelijk teamgenoot Pantano slechte prestaties met de Jordan laat zien… Bedenk dan vooral dat Eddie Jordan het geld wel kan gebruiken en Heidfeld geen dubbeltje meebrengt…
OMG! Blijven jullie steeds zo naief? Na al die geruchten moet ik hem eerst in een F1 auto zien voordat ik het serieus neem...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:56 schreef JPM01 het volgende:
[..]
je bent me net voor dat wou ik posten![]()
ik hoop dat het waar is, jos en canada gaat goed samen...![]()
1 juniquote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
OMG! Blijven jullie steeds zo naief? Na al die geruchten moet ik hem eerst in een F1 auto zien voordat ik het serieus neem...
Zeker in de regen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:56 schreef JPM01 het volgende:
[..]
je bent me net voor dat wou ik posten![]()
ik hoop dat het waar is, jos en canada gaat goed samen...![]()
Ik ben helemaal niet zo pro-Jos, maar F1 racing is een redelijk betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
OMG! Blijven jullie steeds zo naief? Na al die geruchten moet ik hem eerst in een F1 auto zien voordat ik het serieus neem...
We zullen zien!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:34 schreef kriele het volgende:
Als we berichten in de Engelse pers, die close met het Jordan team zijn, mogen geloven dan zullen we Jos Verstappen al in Canada terug zien in de Formule 1. Verstappen zal bij het Jordan team Nick Heidfeld vervangen mits hij comfortabel in de auto zit. Dat zal moeten blijven uit zijn F1 test die op 1 juni gehouden wordt.
De Jordan EJ14 was ontworpen met een erg smal frame waar Heidfeld en Pantano prima inpassen. Echter Verstappen is wat minder smal dan de beide huidige Jordan rijders en daarom zal er tijdens de F1 test op Silverstone moeten blijken hoe comfortabel Verstappen zit in de EJ14. Eddie Jordan zelf laat weten dat de media voorzichtig moet zijn met de speculaties dat Verstappen in Canada al zal gaan racen. "Het is nog iets te vroeg om nu al zoiets te suggereren," aldus Eddie Jordan. "Het idee achter de test is om Verstappen het gevoel van de Formule 1 terug te geven, dat is alles." Je vraagt je dan af wat Verstappen met een Formule 1 gevoel moet doen als hij niet zal gaan racen…
Sommigen zullen niet begrijpen waarom het stoeltje van Heidfeld ter discussie staat terwijl voornamelijk teamgenoot Pantano slechte prestaties met de Jordan laat zien… Bedenk dan vooral dat Eddie Jordan het geld wel kan gebruiken en Heidfeld geen dubbeltje meebrengt…
je kunt beter rijden dan ben je in iedergeval in de picture, thuis zitten ben je dat niet en zijn ze snel vergetenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:05 schreef Atreidez het volgende:
Eerder al waren er berichten dat EJ Heidfeld niet zou wippen.. waarom zou dat nu veranderen. Ik snap persoonlijk ook niet wat Jos in de auto van dit jaar wil doen.
in zo'n verelde F3000 wagenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:03 schreef Atreidez het volgende:
Vorig jaar reed ie een heel jaar in de picture
Hoe wou je de Jordan van dit jaar noemen dan?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:50 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in zo'n verelde F3000 wagen![]()
Grappig, ik lees net in de krant dat ie de plaats van Pantano in zal nemen omdat deze nog niet met al zijn sponsorgeld over de brug is gekomen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:34 schreef kriele het volgende:
quote:Rentree Verstappen mogelijk dichtbij
GPD
Autosport - Jos Verstappen kan wellicht toch nog dit jaar zijn rentree maken in de Formule 1. Er is een kans dat de 32-jarige coureur al op 13 juni in Canada een Jordan bestuurt als vervanger van Giorgio Pantano.
De Italiaan heeft nog niet aan al zijn sponsorverplichtingen voldaan. Van teambaas Eddie Jordan heeft hij tot eind van deze maand de tijd gekregen de resterende twee miljoen dollar te betalen. Doet hij dat niet, dan komt het stoeltje van de tweede Jordan - naast de Duitser Nick Heidfeld - vrij.
Het is niet toevallig dat Verstappen vorige week door Jordan is uitgenodigd om op 1 juni op het circuit van Silverstone te testen met de Jordan EJ14. Dat de teambaas Verstappen daarbij tevens gebruikt als drukmiddel om Pantano tot betalen aan te zetten mag duidelijk zijn, maar toch zijn de kansen voor Verstappen om daadwerkelijk zijn rentree te kunnen maken vrij groot. De sponsors van Pantano, zo wordt gezegd door Italiaanse kenners, zouden niet langer bereid zijn het complete bedrag op te hoesten nu de prestaties van Pantano zwaar tegenvallen en de coureur publicitair niet hoog scoort.
Geruchten uit Duitsland en Engeland dat Verstappen de vervanger wordt van Heidfeld zijn minder serieus. Weliswaar brengt de Duitser weinig sponsorgeld mee, maar hij heeft in de tot nu toe gereden races aangetoond aanzienlijk sneller te zijn dan Pantano. Jordan wil Heidfeld daarom behouden en hoopt met het aantrekken van Verstappen twee rijders te hebben die elkaar stimuleren meer uit de auto te halen.
Eddie Jordan gaf twee weken geleden nog duidelijk te kennen dat een rentree van Verstappen bij zijn team uitgesloten is, maar drukt zich nu cryptischer uit. ,,Het is nog te vroeg om iets te zeggen. Op dit moment is het de bedoeling Jos weer wat kilometers te laten maken en te laten wennen aan de auto.'' Verstappen-manager Raymond Vermeulen wil geen valse illusies wekken, zeker niet nadat begin dit jaar onderhandelingen met Jordan op het laatste moment afketsten. ,,We praten weer met Jordan en de sponsors lijken bereid in te springen als dat moet. Maar dat is ook alles. Wij kunnen niet meer doen dan afwachten.''
woensdag 12 mei 2004
toevallig jaquote:Op woensdag 12 mei 2004 11:00 schreef Psycho_Flip het volgende:
Toevallig in "Dagblad De Limburger"??
Zie hier:
[..]
quote:26 mei 2004) De test bij Jordan, die voor Jos Verstappen gepland stond op 1 juni aanstaande, is van de baan. Achteraf blijkt de seatfitting, waarvoor Jos een tijd geleden in Engeland op de Jordan fabriek was, te gecompliceerd om een goede zit- en rijderspositie te creëren. En dat is voor Jos Verstappen de reden om de test te cancellen.
“Als je niet lekker in die auto zit dan kun je niet optimaal presteren”, aldus Jos in een korte reactie. Het postuur van Jos zou hieraan debet zijn, iets dat al eens eerder ‘in de weg heeft gezeten’ toen de coureur een stoeltje zou passen bij het team van Sauber. “Het is van onze kant een weloverwogen beslissing geweest, in samenspraak met onze sponsors. Het is bijzonder jammer, voor zowel mij als voor Jordan. En ook sneu voor de monteurs van Jordan die keihard voor me gewerkt hebben om me goed in de auto te laten zitten. Ik bedank ze dan ook van harte voor hun inzet.”
Dit komt toch wel aan als een sterke teleurstelling voor mij!quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:29 schreef Atreidez het volgende:
Staat ook op Verstappen site idd.. Ik huil er niet om. Kom op Jos, op naar de champcar. Het seizoen is daar pas net begonnen
[..]
Sjongejongejonge, als je toch kan testen ergens dan doe je dat tochquote:VERSTAPPEN KIJKT NU OOK NAAR ANDERE KLASSES
1 juli 2004 10:45 - De hoop op een terugkeer in de Formule 1 heeft Jos Verstappen nog steeds niet opgegeven. Er zijn contacten met een nieuwe sponsor en bovendien houdt de Limburger de vinger aan de pols bij diverse F1-teams. Verstappen in het AD: “Wij - en dan heb ik het ook over mijn managers - zijn druk bezig om volgend jaar opnieuw in de Formule 1 terug te keren.” Toch sluit de meest succesvolle Nederlandse grand prix-coureur ooit een overstap naar een andere klasse niet langer uit.
“Het heeft weinig zin om terug te kijken. We hebben dit voorjaar alles geprobeerd om te gaan rijden. Het is om een veelheid van redenen niet gelukt, maar dat neemt niet weg dat we de hoop niet opgeven. We zijn op zoek naar een nieuwe sponsor die een entree wil maken in de Formule 1. Er zijn contacten, maar meer kan ik er niet over zeggen”, vervolgt de coureur die voor het laatst voor het Italiaanse Minardi in actie kwam.
Verstappen geeft aan dat de F1 het doel blijft, waarbij een testrol echter uitgesloten is. “Maar we moeten realistisch zijn. We kijken ook naar andere mogelijkheden. De Verenigde Staten? Tja, dat is een mogelijkheid. Ik ben flexibel, zeg daar niet op voorhand nee tegen. Zoals ook de DTM wat mij betreft mogelijk is. In elk geval wil ik volgend seizoen racen. Ik wil nog wel wat laten zien.''
Bron: www.raceplanet.net
Werkelijk, dit is toch niet te filmenquote:Dames en heren, jongens en meisjes, welkom bij een nieuwe aflevering van de Verstappen soap. Dit gaat er vandaag gebeuren:
Jos spreekt met een verslaggever en vertelt hem een geheimpje. "Raymond heeft al een aantal keren geprobeerd contact te leggen, maar Michel geeft geen thuis." Meer wil Verstappen niet kwijt.
De verslaggever gaat naar Michel Perridon toe en stelt hem een vraag over de Jordan test die Jos afblies. "Dat heeft mij veel publiciteit gekost." Perridon stelt dat Jos er met een beetje goede wil in had gepast.
Maar om het een soap te houden, bestrijdt Jos die uitspraak. "Het ging echt niet." En om dan Timo Glock 2 punten te zien scoren in Canada is best jammer. "Dat had ik ook kunnen doen."
Jos vertelt nog een geheimpje aan de verslaggever. Hij had een aanbieding van BAR Honda op zak kunnen hebben, maar weigerde dat. "Op mijn leeftijd moet je niet meer testen, dat is voor jongere coureurs. Ik wil racen." Ook kijkt Jos naar andere raceklasses. "De DTM lijkt me ook wel wat."
bron: http://www.michael-schumacher.nl
Dit hebben we ondertussen al zo vaak gehoord, echt overtuigend is het al lang niet meer.quote:Tijdens een trainingssessie vanmiddag op de kartbaan in Genk (België) heeft Jos Verstappen een lichte kuitblessure opgelopen. Jos is met behoorlijke snelheid, na een ongelukkige aanrijding met andere karter, met de kart over de kop geslagen.
Jos: “Ja, inderdaad, dit was een vervelend ongeluk. Met zo’n 80 à 85 km per uur wilde ik een andere karter inhalen, die voor mij onverwacht van zijn lijn veranderde. Ik knalde er dus achterop en werd min of meer gelanceerd. Gelukkig had de andere karter niets en is mijn schade beperkt gebleven tot een pijnlijke kuit.”
Na een bezoek aan de dokter is de kuit ingepakt en Jos het advies gegeven zijn been een tijdje rust te geven. “Maar,” zo luidde onze vraag “wanneer een teambaas je nu belt en vraagt om in één van zijn auto’s te gaan rondrijden?”. “Dan moet hij” zo antwoordde Jos “een paar dagen geduld hebben. Aanstaande maandag zal nog niet helemaal lukken, maar praten we over de volgende GP ... dan ben ik daar helemaal klaar voor!”
Tsja zijn houding.. de kans dat je met zo'n houding nog überhaupt ergens terecht kan is wel erg klein, en dan heeft hij de kans om ergens te testen en dan doet hij het niet omdat hij niet helemaal lekker zou zitten.quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:25 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Sjongejongejonge, als je toch kan testen ergens dan doe je dat toch
[..]
Werkelijk, dit is toch niet te filmen
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jos the Boss gaat volgend seizoen naar een topteam. Waar hij dit seizoen heel slim de boot af hield bij Jordan is de kans groot dat hij nu wel een grote vis binnen kan angelen... Jos is al druk aan het trainen inmiddels, hij zit alweer op de fiets!
(27 augustus 2004) Het is nu ruim een week geleden dat Jos Verstappen werd geopereerd aan zijn knie. Hoe het met hem gaat en wat zijn sportieve verwachtingen zijn voor de nabije toekomst is, speciaal voor de echte fans, te lezen in een interview op de fanzone. Jos is positief. "Over vier weken zit ik alweer op de fiets." En hij heeft nog een boodschap voor zijn fans: "maak je geen zorgen en ben vooral niet ongeduldig."
bron: www.verstappen.nl
Ziet? Ik zie helemaal nixquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:45 schreef Atreidez het volgende:
Ik roep al sinds het arrows drama dat de indycar me geschikt voor m lijkt, en nu dus de champcar. Als je ziet wat Justin Wilson daar af en toe laat zien ben ik echt benieuwd wat Jos daar kan presteren..
http://www.champcarworldseries.com/RaceDirector/Offer.aspquote:Op vrijdag 10 september 2004 08:12 schreef MonoSynth het volgende:
Ziet? Ik zie helemaal nixKlote Eurosport
ja hoe zit dat daar nu precies?quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:18 schreef Klonk het volgende:
Hoe zat dat daar ook alweer, je had daar toch de indy racing leage en de champcars ?, of zijn die intussen al weer vriendjes geworden ?
quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:30 schreef MonoSynth het volgende:
[schreeuw]
EN EUROSPORT MOET CHAMPCARS OF IRL OF NASCAR WEER UIT GAAN ZENDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
[/schreeuw]
[schreeuw]quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:30 schreef MonoSynth het volgende:
[schreeuw]
EN EUROSPORT MOET CHAMPCARS OF IRL OF NASCAR WEER UIT GAAN ZENDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
[/schreeuw]
heb UPC en Eurosportquote:Op dinsdag 21 september 2004 19:42 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
[schreeuw]
EN UPC MOET EUROSPORT WEER UIT GAAN ZENDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1![]()
[/schreeuw]
http://www.verstappen.nlquote:Jos wenst iedereen een gezond en sportief 2005
(24 december 2004) Zoals zoveel Nederlanders bindt ook Jos Verstappen de latten onder en gaat daarvoor met zijn gezin naar Oostenrijk voor een weekje skivakantie. Voordat hij zondagochtend vertrekt spreken we Jos nog even om de stemming te peilen met betrekking tot het 2005 seizoen. Echter, veel informatie kan Jos ons en de fans nog niet geven. Het enige dat hij kan zeggen is dat de pijlen gericht zijn op (nog steeds) de Formule 1 en de ChampCar series in Amerika. Maar in een tijd van radiostilte is een kinderhand gauw gevuld.
"Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat 2005 me sportief gaat brengen", zegt Jos. "Dat wil niet zeggen dat ik het somber inzie, integendeel. Want ik wil niet weer zo'n jaar zoals 2004."
Jos wil in elk geval racen in 2005, maar kan moeilijk inschatten in welke competitie hij instapt. Formule 1 of de ChampCars? Jos: "ook voor de ChampCars geldt: het geld. Dat speelt een aanzienlijke rol. Achter de schermen zijn we druk bezig. Wie 'we' zijn? Harrie Muermans en natuurlijk Huub Rothengatter. Dat er niet veel informatie van onze kant naar buiten komt zegt helemaal niets. Zo werken we nu eenmaal en dat dat dit seizoen niet heeft opgeleverd wat we hoopten wil niet zeggen dat we nu op een dood spoor zitten. De fans mogen gerust weten dat we achter de schermen druk bezig zijn met sponsors om een pakket samen te stellen waar we wat mee kunnen. Nogmaals: we richten ons op de Formule 1, maar daarnaast zijn er ook contacten met vertegenwoordigers uit de ChampCars. Ons gezichtsveld is wat breder geworden."
Net zoals in de Formule 1 zijn ook de plekken bij topteams in de ChampCars vergeven. Maar Jos merkt hierbij op: "je bent in de Champcars beperkter in het ontwikkelen van de aerodynamica en het afstellen van de setup. Tenminste als je het vergelijkt met de Formule 1. Voordeel hierbij is dat de prestaties van de auto's dichter bijelkaar liggen. Als je bij een team in de middenmoot rijdt zit je dichter tegen de top aan dan in een vergelijkbare situatie in de Formule 1. Dat je dus niet bij een topteam kunt rijden betekent niet automatisch dat je uitgeschakeld bent om voorin mee te strijden."
Deze week werd bekend dat Christijan Albers in 2005 voor het team van Minardi gaat rijden. Een team dat Jos Verstappen uiteraard goed kent omdat hij daar in 2003 nog voor reed. Wat vindt hij ervan dat Albers zich verzekerd heeft van een F1 zitje, ook al is het bij een team dat achteraan meerijdt? "Ik denk dat het prima is voor de Nederlandse autosport dat een Nederlander in de Formule 1 rijdt. En dat geldt ook voor SBS6 die de races uitzendt. Ik vind Paul Stoddart een fantastische vent en Minardi is een leuk team. Ik gun het de Nederlandse autosportfan dat er weer een Nederlander meedoet, volgend seizoen."
En meer wil Jos Verstappen eigenlijk niet zeggen, meer kán hij ook niet zeggen. "Nee, wat zou ik ook moeten zeggen? Ik wil hoe dan ook rijden volgend seizoen. Er zijn nog serieuze kansen om op topniveau te racen. Maar het hele plaatje moet kloppen. Het team, de auto, maar bovenal het geld. En daar zijn we momenteel druk mee bezig. En voor de twijfelaars: we zijn nog altijd positief."
En Jos Verstappen voegt daar nog aan toe: "ik wens iedereen, en in het bijzonder mijn vele fans die me nog altijd trouw zijn, prettige kerstdagen en een gezond en sportief 2005!"
quote:Ik denk dat het prima is voor de Nederlandse autosport
quote:En dat geldt ook voor SBS6 die de races uitzendt
quote:ik vind Paul Stoddart een fantastische vent en Minardi is een leuk team
Het gedeelte "ik ben ook blij oid voor Albers" mis ik.quote:ik gun het de Nederlandse autosportfan
jos zijn tijd in F1 is gekomen. hij is een goeie rijder, maar nieuwe rijders uit nederland kloppen aan de deur.quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jos heeft te kennen gegeven alleen nog geïnteresseerd te zijn in een topteam, maar ook dat hij veel vertrouwen heeft dat hij een stoeltje kan bemachtigen bij zon topteam.
Zijn zelfoverschatting is bijna aandoenlijk. Ik hoop dat het doek voor Jos voor eens en voor altijd gevallen is.quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jos heeft te kennen gegeven alleen nog geïnteresseerd te zijn in een topteam, maar ook dat hij veel vertrouwen heeft dat hij een stoeltje kan bemachtigen bij zon topteam.
quote:Op zondag 26 december 2004 21:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zijn zelfoverschatting is bijna aandoenlijk. Ik hoop dat het doek voor Jos voor eens en voor altijd gevallen is.
Zelfingenomen arrogante rijder. Hij kan beter naar de VS gaan zijn wij iig van hem af.
Hoewel ik wel ernstig heb gelachen om Verstappen in de Formule 1. Hoe kan jezelf denken dat je zo goed bent en dat nooit waarmaken. Grootheidswaanzin eerste klas
Of dat hij weer iemand slaatquote:Op zondag 26 december 2004 21:18 schreef sooty het volgende:
Inderdaad.
Waarschijnlijk vernemen we wel weer van Jos als er weer een 12-jarige is, die hem op de kartbaan eruit rijdt.
Bron : www.forzaminardi.comquote:Rumour: Jos Verstappen to return to Minardi
According to unnamed sources close to the team, Minardi is poised to sign Dutch veteran Jos Verstappen for the second race seat. The rumour has so far not been confirmed by the team itself but according to sources it will be made official on the 11th of January.
The news comes shortly after Dutch company Muermans is said to have signed a two year deal with the Faenza based lions. Verstappen raced for Minardi in 2003 but left the team at the end of the season, being rather disgruntled about a lack of performance.
In recent weeks he was seen driving Minardi's F1x2 car and having lunch with Minardi's team principal Paul Stoddart.
Notwithstanding his difficult season in 2003, the man from Montfort was much more positive about his possibilities with Minardi in recent interviews.
ForzaMinardi.com will keep you updated on all events surrounding this rumour.
Posted on Thursday, January 06 @ 04:57:08 MST by forzaminardi
ach zolang die nog mee kan rijden en albers verslaanquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:10 schreef MrX1982 het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee laat het niet waar zijn. Geen Verstappen. Ik dacht dat hij nooit meer in een slecht team wilde rijden. Oh wacht dat heeft hij vaker gezegd. Duidelijk een vent zonder enige principes![]()
![]()
Maar ik word zo moe van Verstappen. Het gaat altijd hetzelfde bij hem:quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:17 schreef JPM01 het volgende:
ach zolang die nog mee kan rijden en albers verslaanis het goed..., en 3 nederlanders in F1 seizoen zal wel
zijn
quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Voordeel is natuurlijk wel dat hij de auto al kent
dat heeft zijn grote vriend schumacher al gedaanquote:Op donderdag 6 januari 2005 17:36 schreef kriele het volgende:
Mogelijk 3 Nederlanders in de F1? Als al die sponsoren het geld bij elkaar hadden gelegd, dan hadden ze minardi of jordan kunnen kopen!
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 10:19 schreef Atreidez het volgende:
Gister een stukje verstappen forum gelezen, daar zijn ze zoals elk weer overdreven positief over de mogelijkheden
als koffiedamequote:Op dinsdag 18 januari 2005 10:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]ze zien hem zeker nog wel bij Williams terecht komen
quote:Jos Verstappen rijdt komend seizoen Champ Car in de Verenigde Staten. Dat meldt het tijdschrift RaceReport.
De Limburger is serieus in gesprek met drie teams: Rocketsports, Mi-Jack Conquest Racing en een nieuw team, waarvan de naam nog niet bekend is.
Mochten de onderhandelingen met die drie teams alsnog stuklopen dan wanhoopt Verstappen niet. ‘Als Amerika niet lukt, kan ik altijd nog naar Le Mans en dergelijke. Ik merk aan mezelf dat ik absoluut weer wil racen . Ik mis de wedstrijden. Ik ben fit. Ik kan morgen instappen, waar dan ook’, zo laat Verstappen aan RaceReport weten.
Aldus RTL Grandprix
het zal me niets verbazen als jos keihard terug slaatquote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:24 schreef MrX1982 het volgende:
De VS lijkt me een goede plek voor Jos. Zolang wij van die retard af zijn ben ik allang blij.
Dag Jos, je bent en blijft de zwakste schakel
In de muur zeker?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:51 schreef JPM01 het volgende:
[..]
het zal me niets verbazen als jos keihard terug slaat![]()
Er is idd weinig grind daar dus op dat punt slaat hij keihard terugquote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:51 schreef JPM01 het volgende:
het zal me niets verbazen als jos keihard terug slaat![]()
Whahahahaquote:Op woensdag 19 januari 2005 07:30 schreef Klonk het volgende:
Jos zou ook kunnen gaan dragracen, hoeft ie zich geen zorgen te maken over bochten
quote:Jos ziet duel met Albers wel zitten
Jos Verstappen heeft de Formule 1 nog niet naast zich neergelegd. De Limburger wil zichzelf namelijk nog graag bij Minardi bewijzen.
Verstappen, die al reeds 107 Grand Prix' op zijn naam heeft staan, denkt zich alsnog bij Minardi te kunnen bewijzen: "Ik wil het gevecht met Christijan Albers wel aan," zo liet Verstappen het blad FORMULE1 noteren.
"Alleen zullen de resultaten niet denderend zijn. En daarom zit ik nog te dubben," vervolgde hij. Tevens verklaarde Verstappen dat hij 'zo kan instappen' bij het team van Paul Stoddart.
Echter verklaart de teambaas dat de situatie er toch anders voorstaat: "Ik zou Jos graag willen hebben. En het klopt ook dat we hebben gesproken en dat Jos op mijn lijst staat, maar de commerciële realiteit is dusdanig dat het erg onwaarschijnlijk is dat Jos voor mij gaat rijden in 2005."
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat je het volgende nederlandse racetalent genadeloos de grond in gaat stampenquote:Op woensdag 19 januari 2005 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Laat het toch niet gebeuren. Niet nog een seizoen met Verstappen. Die vent is volgens mij gek.
Donder op Jos. Je bent slecht je kan er niets van.![]()
gelukkig zijn de woorden van Stoddart geruststellend
en ik bedenk nog iets, want laten we eerlijk zijn, Jos is goed, erg goed in starten en een sport die alleen maar uit starten bestaat, dat moet toch wel goed gaan.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Whahahaha![]()
Die arme Jos toch. Hij lijkt wel gedoemd. Alles wat hij doet mislukt maar mss is drag racen echt zijn ding
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat er een tweede Verstappen gaat komen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:06 schreef TheGHunter het volgende:
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat je het volgende nederlandse racetalent genadeloos de grond in gaat stampen
Nu je het zegt idd daar had ik nog niet eens bij stil gestaan maar het is wel zo. Jos zijn talent ligt bij het starten daarna is zijn talent verdwenen en rijdt hij liever in de grindbakquote:Op woensdag 19 januari 2005 14:20 schreef Klonk het volgende:
en ik bedenk nog iets, want laten we eerlijk zijn, Jos is goed, erg goed in starten en een sport die alleen maar uit starten bestaat, dat moet toch wel goed gaan.
Verstappen had al heel wat gewonnen toen hij van jouw leeftijd was (ik ga er vanuit dat 1982 op je geboortejaar slaat) en vond toen ook een plaatsje in de Formule 1. Wat heb jij op sportief gebied allemaal al behaald? Heb jij je super-licensie al?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
Donder op Jos. Je bent slecht je kan er niets van.![]()
Ik heb geen super-licentie maar ik heb ook nooit gezegd dat ik dat wil, laat staan Formule 1. Ik heb geen grootheidswaanzin. Ik denk niet dat ik fantastisch ben. Ik ambieer ook geen Formule 1 carriere.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:08 schreef Scrutinizer het volgende:
Verstappen had al heel wat gewonnen toen hij van jouw leeftijd was (ik ga er vanuit dat 1982 op je geboortejaar slaat) en vond toen ook een plaatsje in de Formule 1. Wat heb jij op sportief gebied allemaal al behaald? Heb jij je super-licensie al?
Twee keer Europees kampioen karten, op een haast Schumacheriaanse manier het Opel Formule Lotus kampioenschap behalen. Vervolgens met een sterk verouderde wagen het formule Atlantic kapioenschap binnen slepen, daarna nog even het Duitse Formule 3 kampioenschap winnen. Dat is inderdaad helemaal nietsquote:Op woensdag 19 januari 2005 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
Dat itt Jos Verstappen. Ik begrijp niet dat mensen zo'n blind vertrouwen in Jos hebben terwijl hij eigenlijk nooit iets heeft laten zien.
Ik ben helemaal geen fan van Verstappen, ik vind het ook een verschrikkelijke kerel maar hij is, tot nu toe, één van de meest getalenteerde Nederlanders in de autosport.quote:Let's face it. Jos Verstappen is een blaaskaak die lijdt aan grootheidswaanzin. Ik begrijp nooit dat mensen zo lyrisch doen als het op Verstappen aankomt maar ach zal wel zijn omdat het een Nederlander is dus zijn we fan van hem. Als het bijv. een Belg was geweest was niemand zo lyrisch over hem. Denk daar maar eens over na
Ik bedoel maar; dat zal ws niemand van ons hier ooit voor elkaar krijgenquote:Op woensdag 19 januari 2005 16:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Twee keer Europees kampioen karten, op een haast Schumacheriaanse manier het Opel Formule Lotus kampioenschap behalen. Vervolgens met een sterk verouderde wagen het formule Atlantic kapioenschap binnen slepen, daarna nog even het Duitse Formule 3 kampioenschap winnen. Dat is inderdaad helemaal niets
En zo is het maar net; en JA, ik vind het dan leuk als zo-iemand mee rijd in de F1 (achteraan, maar tochquote:Ik ben helemaal geen fan van Verstappen, ik vind het ook een verschrikkelijke kerel maar hij is, tot nu toe, één van de meest getalenteerde Nederlanders in de autosport.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |