Laten we het hopen van niet. Gefeliciteerd met EW trouwens...quote:Op maandag 19 april 2004 10:12 schreef DIGGER het volgende:
Zal toch niet zo zijn dat de beste voetballer ooit, geboren op dezelfde dag als ik, zal sterven op de geboortedag van m'n vrouw en dat op 43 jarige leeftijd?
www.doelpunten.com en www.wannahaves.nl staat ie geloof ik !quote:Op maandag 19 april 2004 08:27 schreef kooba het volgende:
Iemand een linkje naar het filmpje waar ie lekker aant warmlopen was en een kwartier lang een showtje weggaf toevallig?
Nopequote:Op maandag 19 april 2004 11:12 schreef SCH het volgende:
Ben ik nou de enige die bij dit bericht denkt: ach.......?
De voetballer Maradona is voor mij een absolute held en als ik zo'n bericht lees wordt ik daar oprecht verdrietig van. Dat hij als mens het leven van een superster niet aankon is diep tragisch, maar dat doet voor mij niets af aan de voetballer Maradonaquote:Op maandag 19 april 2004 11:12 schreef SCH het volgende:
Zo ist maar net, z'n priveleven maakt hem geen minder goeie voetballer dan ie was: 's werelds beste.quote:Op maandag 19 april 2004 11:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
De voetballer Maradona is voor mij een absolute held en als ik zo'n bericht lees wordt ik daar oprecht verdrietig van. Dat hij als mens het leven van een superster niet aankon is diep tragisch, maar dat doet voor mij niets af aan de voetballer Maradona
Ik wil ook niks afdoen aan dat gevoel hoor maar voor mij geldt dat absoluut niet. Ik heb nooit veel gehad met de voetballer Maradona, ik hou niet zo van die heldenverering op die manier en hij kon behoorlijk ballen - het is niet het soort voetballer dat mijn handen op elkaar krijgt en daarbij komt nog eens dat hele gedonder er om heen, iemand die de roem helemaal niet aan kan. Uiteindelijk zullen de media wel weer de schuld krijgen van zijn dood.quote:Op maandag 19 april 2004 11:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
De voetballer Maradona is voor mij een absolute held en als ik zo'n bericht lees wordt ik daar oprecht verdrietig van. Dat hij als mens het leven van een superster niet aankon is diep tragisch, maar dat doet voor mij niets af aan de voetballer Maradona
OK, alvast gefeliciteerd dan he...quote:Op maandag 19 april 2004 10:16 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Laten we het hopen van niet. Gefeliciteerd met EW trouwens...
nee zat er dik in. hij was een groot tallent maar ook een groot tallent in het vergooien van zijn leven. en een van zn bekendste prestaties is een overtreding (de handsgoal). K zeg niet dat het geen fenomenale voetballer was maar k heb altijd mn bedenkingen bij hemquote:Op maandag 19 april 2004 11:12 schreef SCH het volgende:
Een lever valt wat gemakkelijker te transplanteren dan een hart.quote:Op maandag 19 april 2004 15:59 schreef DIGGER het volgende:
Van George Best afgekeken?
Lachen met jou.quote:Op maandag 19 april 2004 16:50 schreef 172pk het volgende:
Hij is overleden![]()
Ik wou al zeggen...quote:Op maandag 19 april 2004 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Lachen met jou.
Dus hij wordt niet gecremeerd ?quote:Op maandag 19 april 2004 16:55 schreef Tiemie het volgende:
niet echt verassend
Op 2 turkse nieuwssite's staat dat hij helaas is overledenquote:Op maandag 19 april 2004 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Lachen met jou.
Alleen God weet hoe goed ie zou zijn geweest zonder drugs.quote:Op maandag 19 april 2004 17:19 schreef ilona-scuderia het volgende:
Maar hij voetbalde toch zo goed juist doordat ie coke snoof?
Nuchter zou Maradonna een hele slechte voetballer zijn geweest...
quote:Op maandag 19 april 2004 17:19 schreef ilona-scuderia het volgende:
Maar hij voetbalde toch zo goed juist omdat ie coke snoof?
Nuchter zou Maradonna een hele slechte voetballer zijn geweest...
Ik was serieusquote:Op maandag 19 april 2004 17:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Als je serieus wil overkomen, doe dan beter je best, want dit is de grootst mogelijke onzin
M.A.W ..........quote:Op maandag 19 april 2004 17:38 schreef tong80 het volgende:
Nu op Radio-1 de Argentinië corespontente.
Het zou gaan om long problemen. Zijn hart is wel op. Hij wordt kunstmatig in leven gehouden.
Ik heb gewoon kippenvel als ik dit lees.quote:Op maandag 19 april 2004 17:24 schreef PingPong het volgende:
mooie post
Ik hoop dat hij het haalt.
Hoeft nog niet te betekenen dat je dood gaat hoor, maar vaak is dit wel het einde jah......quote:Op maandag 19 april 2004 17:39 schreef 172pk het volgende:
[..]
M.A.W ..........![]()
Het lijkt me dat je met coke nou niet echt beter gaat voetballen...quote:Op maandag 19 april 2004 17:34 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ik was serieus
Mede door de cocaïne (en talent) heeft Maradonna het zo ver geschopt
Maar ik ben al weg...
Dat is weleens uitgezocht. Ik kan alleen het onderzoek nergens vinden..quote:Op maandag 19 april 2004 17:48 schreef Ajaxno1 het volgende:
Het lijkt me dat je met coke nou niet echt beter gaat voetballen...
En daarom kijk in Studio Sport..quote:Op maandag 19 april 2004 18:39 schreef tong80 het volgende:
Het trieste voorbeeld voor Diego was net in RTL-Boulevard. Er werd alleen gesproken over zijn wandaden. Zijn geweldige voetbal werd op het eind nog even summier verteld.
als je die man zo ziet ballen is het toch in en in zonde dat ie zo naar de verdommenis is gegaanquote:Op maandag 19 april 2004 19:29 schreef DIJK het volgende:
Diego![]()
Quicktime videootjes -->
Juist.. Maar de kwaliteit van die videotjes doet de acties niet echt eer aan. Ik zal es ff kijken of ik nog wat kan uploaden.quote:Op maandag 19 april 2004 19:32 schreef just me het volgende:
als je die man zo ziet ballen is het toch in en in zonde dat ie zo naar de verdommenis is gegaan![]()
Natuurlijk zijn er ergere dingen.quote:Op maandag 19 april 2004 20:25 schreef SCH het volgende:
Ik begin er nou echt genoeg van te krijgen. Zelfs het journaal deed eraan.
Kom op zeg: zo'n zielige cokesnuivende loser - er zijn echt ergere dingen aan de hand in de wereldAls een miljonair zijn leven verprutst, hij heeft mijn zegen maar val ons er verder niet mee lastig. Kom op zeg
...........quote:Op maandag 19 april 2004 20:17 schreef tong80 het volgende:
Dank u God voor het voetbal, dank u voor dit spel. Maar God dank u voor Maradona.
Nee - ik blijf jullie lekker lastig vallen en duidelijk maken dat jullie op de verkeerde weg zijn.quote:Op maandag 19 april 2004 20:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er ergere dingen.
Open er een paar topics over.
Tevens zijn "lelijkste" doelpunt die wedstrijd. Die zogenaamde hand van God. Bij ieder andere speler zou een dergelijjke vorm van spelbederf en valsspelerij veroordeeld zijn en zou de speler uitgekost zijn: bij Maradona is het 'genialiteit' en is die speler een held. Ik zelf vond het walgelijk en kan daardoor Maradona niet als "de grootste" zien. Ik ben dan ook geen Maradona fan.quote:Op maandag 19 april 2004 20:17 schreef tong80 het volgende:
Het mooiste doelpunt allertijden is gescoort door Diego Armando Maradona.
Het mooie is dat iedereen zegt het ooit gedaan te hebben op de training. Iedere voetballer droomt er ook van.
1986. WK Kwartfinale Argentinië-Engeland.
Maradona krijgt de bal op eigen helft. Neemt de bal mee onder z'n voetzolen.
Passeert de eerste Engelsman, nog één en nog één. Daar komt de volgende Engelsman aangestormt, het publiek veert op, verwachten een overtreding. Maradona hupt over het uitgestoken been van de Engelsman heen. Hij nadert het strafschopgebied. Heel de wereld kijkt mee. Iedereen komt uit z'n stoel. Go Diego Go. Hij passeert nog een speler. Wil geen penalty forceren, hij wil z'n handtekening zetten onder z'n meesterwerk.
Nog maar één speler scheidt hem van de keeper. Met de mooiste beweging ooit op een voetbalveld gezet verschalkt ie de Engelsman. Nu schuin voor het doel. Wat te doen ? Voorzetten ? Je laten vallen ? Nee.....Maradona schudt met z'n heup, de keeper valt neder en Maradona schuift met een triomfantelijke voetbeweging de bal in het lege doel.
De wereld was stil. Juichen zou het doelpunt ontkrachten.
In Argentinië zei de reporter :
Dank u God voor het voetbal, dank u voor dit spel. Maar God dank u voor Maradona.
Dank, mooie compilatie met een paar briljante goals.quote:
Vergeet niet wat voor impact hij tijdens z'n voetbal carrière heeft gehad op de mensen. Mocht hij komen te overlijden zal heel Napoli rouwen en in Argentinië zal er een officiële periode van rouw afgekondigd worden.quote:Op maandag 19 april 2004 20:25 schreef SCH het volgende:
Ik begin er nou echt genoeg van te krijgen. Zelfs het journaal deed eraan.
Kom op zeg: zo'n zielige cokesnuivende loser - er zijn echt ergere dingen aan de hand in de wereldAls een miljonair zijn leven verprutst, hij heeft mijn zegen maar val ons er verder niet mee lastig. Kom op zeg
Helemaal mee eens. Niet de grootste.quote:Op maandag 19 april 2004 20:29 schreef Doc het volgende:
Die zogenaamde hand van God. Bij ieder andere speler zou een dergelijjke vorm van spelbederf en valsspelerij veroordeeld zijn en zou de speler uitgekost zijn: bij Maradona is het 'genialiteit' en is die speler een held. Ik zelf vond het walgelijk en kan daardoor Maradona niet als "de grootste" zien. Ik ben dan ook geen Maradona fan.
Dat vind ik best maar ik vind het idioot dat het weer in het journaal komt als deze aandachtstrekker voorde 46e x maal in een ziekenhuis, kliniek, gesticht etc. wordt opgenomen. Mijn Tieme zal nooit aan de coke rakenquote:Op maandag 19 april 2004 20:32 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Vergeet niet wat voor impact hij tijdens z'n voetbal carrière heeft gehad op de mensen. Mocht hij komen te overlijden zal heel Napoli rouwen en in Argentinië zal er een officiële periode van rouw afgekondigd worden.
Voor mij is het de allerbeste speler ook, een voetballer waardoor je van het spelletje gaat houden. Hij is de grootste anti-held die (nog) in leven is
Hoe weet je dat ik voorbij loop aan de drugsverslaafden.quote:Op maandag 19 april 2004 20:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - ik blijf jullie lekker lastig vallen en duidelijk maken dat jullie op de verkeerde weg zijn.
Voorbij lopen aan de drugsverslaafden op straat zeker? Maar hier tranen met tuiten huilen![]()
Laat maar je bent aan het provoceren of je hebt echt geen benul van voetbal.quote:Op maandag 19 april 2004 20:37 schreef SCH het volgende:
Ach, kunstwerk - die paar doelpuntjes???
Beide denk ik.quote:Op maandag 19 april 2004 20:39 schreef tong80 het volgende:
Laat maar je bent aan het provoceren of je hebt echt geen benul van voetbal.
Vino blanco seco.quote:Op maandag 19 april 2004 20:39 schreef tong80 het volgende:
Hoezo? Ik ben niet gevoelig voor dit soort helden - voor mij is een held echt heel iemand anders. Maar als je dat zegt, heb je meteen geen benul van voetbalquote:Op maandag 19 april 2004 20:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat kan.quote:Op maandag 19 april 2004 20:43 schreef SCH het volgende:
Hoezo? Ik ben niet gevoelig voor dit soort helden - voor mij is een held echt heel iemand anders.
nee, want dat zei je niet. Je zei -->quote:Op maandag 19 april 2004 20:43 schreef SCH het volgende:
Maar als je dat zegt, heb je meteen geen benul van voetbal![]()
Dat is heel wat anders. Daar pas geef je er blijk van geen benul van voetbal te hebben...quote:Op maandag 19 april 2004 20:37 schreef SCH het volgende:
Ach, kunstwerk - die paar doelpuntjes???
Nou misschien is het wat je belangrijk vindt. Ik vind hem door die doelpunten niet meteen een held of een van de grootste voetballers. Dat schuilt voor mij in andere dingen. En mijn helden zijn geen verslaafde multimiljonairs.quote:Op maandag 19 april 2004 20:55 schreef DIJK het volgende:
Dat is heel wat anders. Daar pas geef je er blijk van geen benul van voetbal te hebben...
Dat is een hele andere discussie, of-ie een held is. Maar het bagataliseren van de onweerlegbare voetbal kunst van Maradona, is niet een teken van veel voetbal benul.quote:Op maandag 19 april 2004 21:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou misschien is het wat je belangrijk vindt. Ik vind hem door die doelpunten niet meteen een held of een van de grootste voetballers. Dat schuilt voor mij in andere dingen. En mijn helden zijn geen verslaafde multimiljonairs.
Hij kon veel met de bal maar ik hou niet zo van die kunstjes, dat maakt een voetballer toch niet meteen tot een hele goede voetballer? Er zijn veel meer aspecten waar hij aan moet voldoen - kijk die goal waarbij ie honderd man passeert, het is leuk om naar te kijken hoor maar dat heeft ie 1 x gedaan. Naar mijn mening is bijvoorbeeld Bergkamp een veel completere voetbal, die heeft meer inzicht en speelt in een team.quote:Op maandag 19 april 2004 21:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie, of-ie een held is. Maar het bagataliseren van de onweerlegbare voetbal kunst van Maradona, is niet een teken van veel voetbal benul.
Daarom is hij NA Maradonna ook de beste voetballer ooitquote:Op maandag 19 april 2004 21:00 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk heb ik overigens meer met een voetballer als Zidane. Techniek, functioneel, veel minder egoistisch, effectief, fair, en ook heel schitterend en staat er wanneer-ie er moet staan.
Maradonna heeft in zijn eentje een elftal wereldkampioen gemaakt. Dat kan verder alleen Rossi zeggen.quote:Op maandag 19 april 2004 21:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij kon veel met de bal maar ik hou niet zo van die kunstjes, dat maakt een voetballer toch niet meteen tot een hele goede voetballer? Er zijn veel meer aspecten waar hij aan moet voldoen - kijk die goal waarbij ie honderd man passeert, het is leuk om naar te kijken hoor maar dat heeft ie 1 x gedaan. Naar mijn mening is bijvoorbeeld Bergkamp een veel completere voetbal, die heeft meer inzicht en speelt in een team.
Ja de mislukte speler in Italië. De europees-en wereldkampioen Bergkamp.quote:Op maandag 19 april 2004 21:08 schreef SCH het volgende:
. Naar mijn mening is bijvoorbeeld Bergkamp een veel completere voetbal, die heeft meer inzicht en speelt in een team.
Mijn held Garrincha in 62 ook hoorquote:Op maandag 19 april 2004 21:12 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Maradonna heeft in zijn eentje een elftal wereldkampioen gemaakt. Dat kan verder alleen Rossi zeggen.
Dat is functionele hardheid, en niet met tot doel een ander te blesseren. Maar bij Maradona was het in de gevallen van de rode kaarten puur maniakaal. Echt naar.quote:Op maandag 19 april 2004 21:07 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat de schandalige overtredingen van Zidane die van Maradona overtreffen.
Daar kan ik inkomen.quote:Op maandag 19 april 2004 21:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn held Garrincha in 62 ook hoor
Het punt is dat Maradona natuurlijk veel meer kon dan een paar kunstjes. Hij kon teams tot een hoger plan tillen. Bergkamp kan geen team kampioen maken. Maradona wel. Zonder Maradona was Napels nooit kampioen geworden in die tijd.quote:Op maandag 19 april 2004 21:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij kon veel met de bal maar ik hou niet zo van die kunstjes, dat maakt een voetballer toch niet meteen tot een hele goede voetballer? Er zijn veel meer aspecten waar hij aan moet voldoen - kijk die goal waarbij ie honderd man passeert, het is leuk om naar te kijken hoor maar dat heeft ie 1 x gedaan. Naar mijn mening is bijvoorbeeld Bergkamp een veel completere voetbal, die heeft meer inzicht en speelt in een team.
Zidane wilde geen enkel been breken.quote:Op maandag 19 april 2004 21:17 schreef tong80 het volgende:
OK. Zidane wilde een been niet maniakaal te breken.
Zidane plante zijn noppen in het bovenbeen. OK geen breuk. Maar tijdelijk arbeidsongeschikt vond Zidane ook niet ergquote:Op maandag 19 april 2004 21:20 schreef Doc het volgende:
[..]
Zidane wilde geen enkel been breken.
Belachelijke karatetrappen die niet in het voetbalveld thuis horen. Dat is voor mij ook Maradona.
Precies, wie sprong die nou ook alweer op z'n rug tijdens het WK in Frankrijk?quote:Op maandag 19 april 2004 21:07 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat de schandalige overtredingen van Zidane die van Maradona overtreffen.
Dat gebeurde nog tijdens het spel. Een achterlijk karatetrap hoort niet bij "de grootste".quote:Op maandag 19 april 2004 21:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zidane plante zijn noppen in het bovenbeen. OK geen breuk. Maar tijdelijk arbeidsongeschikt vond Zidane ook niet erg
Ik griezel daar juist van - laat ie in een circus gaan werken.quote:Op maandag 19 april 2004 21:49 schreef popolon het volgende:
Die warming up net bij rtl5.
Da's toch genieten.
Ben ik helemaal met je eens: in die zin - het blijft een eeuwige en zeer subjectieve discussie over wie je een goede voetballer vindt, daarom zijn er zoveel van die saaie praatprogramma's over.quote:Op maandag 19 april 2004 21:19 schreef Doc het volgende:
[..]
Het punt is dat Maradona natuurlijk veel meer kon dan een paar kunstjes. Hij kon teams tot een hoger plan tillen. Bergkamp kan geen team kampioen maken. Maradona wel. Zonder Maradona was Napels nooit kampioen geworden in die tijd.
(Het is een andere, discussie maar Bergkamp vind ik persoonlijk weer een overschatte voetballer; goed inzicht en fraaie techniek, maar heel erg nare trekjes in het veld, en niet genoeg "lef")
Oké hij had z'n mindere momenten. En z'n priveleven sprak ook niet direct tot de verbeelding. Dat is allemaal niet goed te praten.quote:Op maandag 19 april 2004 21:55 schreef Doc het volgende:
Dat gebeurde nog tijdens het spel. Een achterlijk karatetrap hoort niet bij "de grootste".
Ik denk dat het misverstand te maken heeft met de vertaling.quote:Is (heen)gegaan in buenos aires.
Die Turken hebben natuurlijk dit bericht als bronquote:Op maandag 19 april 2004 17:18 schreef 172pk het volgende:
Op 2 turkse nieuwssite's staat dat hij helaas is overleden![]()
Goh,tong,hebbie je plaatjesplaatser weer geactiveerd?quote:
Nou ? Wie is het ?quote:Op dinsdag 20 april 2004 00:00 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Goh,tong,hebbie je plaatjesplaatser weer geactiveerd?
Wacht ff - da's toch die operazanger - Placidus Domaradingus ofzo???quote:Op dinsdag 20 april 2004 00:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nou ? Wie is het ?
quote:Op dinsdag 20 april 2004 09:02 schreef SCH het volgende:
Ja geen kunst, heb je God wel eens zien voetballen?
Nee, wel z'n zonen en die bakten er weinig van.quote:Op dinsdag 20 april 2004 09:02 schreef SCH het volgende:
Ja geen kunst, heb je God wel eens zien voetballen?
quote:Banners in the legendary Curva B displayed such metaphors as: ‘Napoli raise your eyes and look at the sky, it’s the only thing greater than you.’ ‘The immensity of the sky is not enough to express our love for you.’ ‘The Blues, you’re Beethoven’s tenth.’ ‘After God, Diego and Napoli, Long live the south.’ My personal favourite was a banner displaying all the playful contrivance of the irony of the club and the city’s position in the grand order of things in Italy: ‘Children of the sun snatch the Championship from the children of the cold.’
http://www.nos.nl/sport/a(...)donaisverbeterd.htmlquote:De gezondheidstoestand van Diego Maradona, die zondag in kritieke toestand werd opgenomen in het ziekenhuis, is duidelijk verbeterd. Dit heeft zijn persoonlijke arts Alfredo Cahe gemeld.
quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:40 schreef el_bario het volgende:
M'n Engelse collega's zijn er ook erg rouwig om...
[afbeelding]
Mooi artikel overigens.quote:Op woensdag 21 april 2004 07:43 schreef SCH het volgende:
God bestaat, hij ligt in het ziekenhuis.
Kopt de Volkskrant.
Natuurlijk Napoli!! Ik denk dat ik maar eens naar easy jet ga surfen.quote:Op woensdag 21 april 2004 17:08 schreef DIGGER het volgende:
Ik zal de volgende keer in Napoli eens, naast weer een wedstrijdje meepakken, ook eens de tijd nemen in de stad te neuzen naar DVD'tjes van Diego, want de halve binnenstad is 1 marktkraam.
Waar je in NL zoiets krijgen kan, geen idee.
kloptquote:Op dinsdag 20 april 2004 22:39 schreef 172pk het volgende:
[afbeelding]
Enige manier waarmee hij was tegen te houden.
En toch wist hij in die wedstrijd door 2 briljante acties 2 keer te scorenquote:Op dinsdag 20 april 2004 22:39 schreef 172pk het volgende:
[afbeelding]
Enige manier waarmee hij was tegen te houden.
Hey digger heb jij hem live zien spelen?quote:Op woensdag 21 april 2004 16:55 schreef DIGGER het volgende:
Wel grappig, de warming-up was helemaal niet op het nummer Life is Life van Opus, dat heeft gewoon iemand ooit onder dat filmpje gezet omdat ie dat wel vond passen (o.a. qua ritme vergeleken met de balbehandelingen van Diego), maar idereen kent het nu als zodanig en denkt ook dat ie expres op de maat van de muziek stond hoog te houden.
Feitelijk nog veel mooier, gezien de lading ook, was zijn opkomst voor Italie - Argentinie in 1990 in Napoli, waarbij ie al hooghoudend de kleedkamer uit kwam, eerst richting de Curva B loopt, waar traditiegetrouw de grootste harde kern van Napoli zit (en ook nu weer veel Napolitanen zaten die voor Diego waren meer nog dan voor Italie) en vervolgens een rondje door zijn San Paulo maakte, zonder dat de bal de grond raakte.
Weet je dat wel zeker? Het is n.l. zeker niet die krullebol van Opus die je hoort zingen, die klinkt anders. Volgens mij hoor je de stadionspeaker/opwarmer meebrullen.quote:Op woensdag 21 april 2004 16:55 schreef DIGGER het volgende:
Wel grappig, de warming-up was helemaal niet op het nummer Life is Life van Opus, dat heeft gewoon iemand ooit onder dat filmpje gezet omdat ie dat wel vond passen (o.a. qua ritme vergeleken met de balbehandelingen van Diego), maar idereen kent het nu als zodanig en denkt ook dat ie expres op de maat van de muziek stond hoog te houden.
quote:Diego Armando Maradona moet nu toch
opnieuw aan de beademingsmachine.
Vrijdag was het toestel losgekoppeld.
"Hij blijft onder voortdurende zuur-
stoftherapie, met een masker", meldde
het medisch rapport vrijdag al, toen
Maradona was logekoppeld van het
toestel. Het nieuws zaterdag betekent
niet dat zijn toestand verslechterde.
"Hij zal stilaan beter worden, maar het
zal tijd een veel energie vragen."
De longontsteking die Maradona trof, is
het gevolg van het braaksel dat hij in-
ademde. Maradona krijgt antibiotica en
kalmeringsmiddelen om te genezen.
Laten we een betere vinden dan Haan.quote:Op zaterdag 24 april 2004 22:56 schreef tong80 het volgende:
Hebben ze Arie Haan erbij genomen omdat het rijmt.
Wat een kutgedicht.
Di Stefano ...quote:Op zaterdag 24 april 2004 23:01 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Laten we een betere vinden dan Haan.
Ik mis trouwens Garrincha en Rossi in dit rijtje!
Nee er staan verkeerde. Gerd Mullerquote:Op zaterdag 24 april 2004 23:02 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Di Stefano ...
Er missen zoveel namen.
Bombonera is het stadion van Boca Juniorsquote:Op maandag 10 mei 2004 12:12 schreef Copycat het volgende:
Voetbal is mijn religie, La Bombonera mijn kerk en Diego mijn God?
wat is Bombonera?
nee toch, anders had hij wel een lange witte baard gehad !quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:37 schreef tong80 het volgende:
Hij is de weg kwijt en niet een beetje ook.
Ik hoop niet dat ie echt denkt dat ie god is.
Sorry, beetje late tvp zodat ik 'em morgen op mijn werk ook kan zien.quote:Op maandag 19 april 2004 12:28 schreef ultra het volgende:
http://www.soccerclips.net/clips/LifeIsLife.zip
Kippenvel...
Zijn ondergang word zo wel steeds tragischer.quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:22 schreef tong80 het volgende:
Maradona in dwangbuis
Diego Maradona is door de artsen van de neuropsychiatrische kliniek Del Parque in een dwangbuis gehesen. De maatregel werd woensdag genomen, omdat de voormalige wereldkampioen een vluchtpoging zou voorbereiden. Hij verblijft tegen zijn zin in de kliniek en wil eigenlijk naar Cuba afreizen om daar van zijn cocaïneverslaving af te komen.
De familie van Maradona is tegenstander van een vertrek van Pluisje naar Cuba. Nadat de familie toestemming gaf om hem in de kliniek te houden, verloor de 43-jarige oud-voetballer zijn zelfbeschikkingsrecht en kan hij langer in de kliniek blijven. Maradona volgt in de kliniek bovendien een strengdieet om van zijn overwicht af te komen. Hij verloor inmiddels vijf kilogram aan lichaamsgewicht. Toen hij op 18 april werd geveld door een hartaanval woog hij nog 110 kilo.
Tja of dat nou zo'n goed idee is.quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:22 schreef tong80 het volgende:
Maradona in dwangbuis
Diego Maradona is door de artsen van de neuropsychiatrische kliniek Del Parque in een dwangbuis gehesen. De maatregel werd woensdag genomen, omdat de voormalige wereldkampioen een vluchtpoging zou voorbereiden. Hij verblijft tegen zijn zin in de kliniek en wil eigenlijk naar Cuba afreizen om daar van zijn cocaïneverslaving af te komen.
De familie van Maradona is tegenstander van een vertrek van Pluisje naar Cuba. Nadat de familie toestemming gaf om hem in de kliniek te houden, verloor de 43-jarige oud-voetballer zijn zelfbeschikkingsrecht en kan hij langer in de kliniek blijven. Maradona volgt in de kliniek bovendien een strengdieet om van zijn overwicht af te komen. Hij verloor inmiddels vijf kilogram aan lichaamsgewicht. Toen hij op 18 april werd geveld door een hartaanval woog hij nog 110 kilo.
Leven... of dood?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:19 schreef Suijk het volgende:
"Ik ben 43 jaar oud. Ik ben oud genoeg om over mijn eigen leven te beslissen", zei de legendarische speler, die Argentinië in 1986 wereldkampioen maakte.
hoort eigenlijk ook wel een beetje bij zo'n HERO, vind ik !!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:19 schreef Suijk het volgende:
Hij is echt ontzettend dik en pafferig, wat enorm jammer dat deze held zich zo heeft toegetakeld...
Zijn feestjes in die afkickkliniek zijn legendarischquote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:37 schreef Copycat het volgende:
Waarom wil ie eigenlijk zo graag naar Cuba?
Heb het op tv gezien, en tering hij zag er slecht uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:19 schreef Suijk het volgende:
AMSTERDAM - Diego Armando Maradona brak dinsdag in tranen uit tijdens een televisie-interview. De aan drugs verslaafde ex-voetballer sprak over de frustraties die zijn verslavingsbehandeling met zich mee brengt. 'Pluisje' wil zijn geboorteland namelijk verlaten om zijn behandeling in Cuba voort te zetten. Maradona krijgt echter van de rechter geen toestemming hiervoor.
"Ik ben 43 jaar oud. Ik ben oud genoeg om over mijn eigen leven te beslissen", zei de legendarische speler, die Argentinië in 1986 wereldkampioen maakte.
De oud-speler van ondermeer Napoli en Barcelona beseft dat de strijd tegen zijn verslaving niet makkelijk is. "Als je er eenmaal aan zit, kom je er niet meer uit. Zo simpel is dat. Daarom is het beter om het niet te proberen. Vanaf het begin moet je 'nee' zeggen. Het is een voortdurend gevecht. Een gevecht voor het leven."
Maradona zei dat hij in 1982 begon met het gebruiken van drugs, toen zijn carrière op z'n hoogtepunt was. Sinds mei van dit jaar wordt Maradona behandeld in Buenos Aires, nadat hij twee keer in het ziekenhuis werd opgenomen vanwege hart- en longproblemen.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=386717&c=43# (ook dat stukje video is er te zien) Hij is echt ontzettend dik en pafferig, wat enorm jammer dat deze held zich zo heeft toegetakeld...
Dat schept een band tussen mij en Diego.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:50 schreef zjroentje het volgende:
De bal op het hoofd stillegen lukte gewoon niet.
VInd ik ook. De tragiek maakt hem alleen maar legendarischer.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:14 schreef Bjoro het volgende:
[..]
hoort eigenlijk ook wel een beetje bij zo'n HERO, vind ik !!
Minstens een weekquote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:31 schreef MaxPower het volgende:
Wat zou er gebeuren als hij komt te overlijden? 3 dagen rouw in Argentinie?
quote:Maradona leaves clinic
Argentine legend Maradona is set to return to Cuba
Diego Maradona has left the clinic near Buenos Aires where he has been undergoing rehabilitation to cure his drug addiction since May.
Maradona, 43, has been put under the custody of judge Norberto Garcia Vedia, who decides on any major moves the former Argentina star wishes to make.
Judge Vedia has now granted Maradona permission to return to Cuba.
"All the parts, like the family and others, should be notified now, and only after that he can leave," he said.
He added: "Also, legally we have to wait a couple of days to see if someone files any complaint about this."
Maradona was admitted to hospital on 18 April with breathing and heart problems.
kan hij niet beter naar nederland komen, hij kan zo in Jiskefet (of is het JiskeVET ??)quote:Op dinsdag 7 september 2004 02:45 schreef MaxPower het volgende:
quote:Op maandag 13 september 2004 13:40 schreef Bjoro het volgende:
[..]
kan hij niet beter naar nederland komen, hij kan zo in Jiskefet (of is het JiskeVET ??)
En de God der Argentijnen.quote:
In Napoli zijn diverse media elkaar een beetje gek aan het maken met verhalen over Diego die nog 1 keer komt spelen, met z'n kampioenselftal op 'z'n verjaardag, maar ik geloof daar niet in.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:58 schreef keeper het volgende:
Ik wou net zeggen, er staat nu een foto op de voorpagina van het Parool van Maradona, dat geloof je niet. Maar hij staat hier al dus.
Ongelooflijk dat die man nog geen 20 jaar geleden ongrijpbaar was voor een half elftal Engelsen. Nu moet hij ondersteund worden om uberhaupt te kunnen lopen.
In Napoli moet je die foto niet laten zien. En als je het wel doet, geloven ze je toch niet.
Alleen als bal kan ie nog meedoenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:29 schreef DIGGER het volgende:
[..]
In Napoli zijn diverse media elkaar een beetje gek aan het maken met verhalen over Diego die nog 1 keer komt spelen, met z'n kampioenselftal op 'z'n verjaardag, maar ik geloof daar niet in.
Absoluut niet,het was een groot speler maar hij heeft dit alles toch echt aan zijn eigen te danken,een George Best gevalletje is hetquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Je krijgt gewoon medelijden met die gast
Klopt. En voor nog grotere mythe vorming zou hij volgende week ergens dood moeten neervallen..quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:55 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Absoluut niet,het was een groot speler maar hij heeft dit alles toch echt aan zijn eigen te danken,een George Best gevalletje is het
ergens in een achterafsteegje met een spuit in zijn flikker of zoquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:57 schreef Suijk het volgende:
[..]
Klopt. En voor nog grotere mythe vorming zou hij volgende week ergens dood moeten neervallen..
Daarom juist.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:55 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Absoluut niet,het was een groot speler maar hij heeft dit alles toch echt aan zijn eigen te danken,een George Best gevalletje is het
Drugs are bad, mmmmmmmmmm-kay ...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:03 schreef Ambrosius het volgende:
Diego gisteren in Athene..
[afbeelding]
jij was zwanger van tieme dat nemen we je niet kwalijkquote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:41 schreef SCH het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met een beetje overgewicht?
Ook echtquote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:47 schreef tong80 het volgende:
Isabeau, hij is momenteel zelfs te dik om te darten.
Da's gewoon een kloontje met iets te veel tijdquote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:57 schreef tong80 het volgende:
Niks blijft hem bespaard
Banmeldtopic deel 19
Maradona wordt er meer aanbeden dan Jezus & Maria. Vraag een taxichauffeur in Napoli over Diego en je krijgt een schitterend monoloog van 2 uur.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:56 schreef keeper het volgende:
Wat wel grappig is (of eigenlijk zielig) is hoe ze in Napoli tegen hem aankijken. Tijdje terug was Wilfred de Jong er voor zijn programma (Sportpaleis de Jong), om te kijken hoe Diego nog werd aanbeden door de lokale bevolking. Volgens mij had elk gezin een foto van hem hangen. Wel een foto van hem in z'n Napoli tijd overigens.
Sterker nog, toen WIlfried een oudere vrouw een foto van de huidige Maradona liet zien (dikke kop, geblondeerd haar) wilde ze niet geloven dat dat haar Maradona was. Dít is Maradona, zei ze demonstratief, wijzend op de foto aan de muur waarop pluisje in actie voor Napoli stond afgebeeld.
Ingelaten met?quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:20 schreef twi het volgende:
Heb me nog wel eens uitgelaten met zijn activiteiten buiten het veld
quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:33 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ingelaten met?![]()
![]()
of toch uitgelaten over ?![]()
Blijf het belachelijk vinden dat ze geen enkel beeld hebben uitgezonden van z'n terugkeer in Napoli na 14 jaar, afgelopen donderdag, en dan wel ineens dit.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:20 schreef twi het volgende:
Heb me nog wel eens uitgelaten met zijn activiteiten buiten het veld, maar toch prachtig om hem weer terug "in normale doen" te hebben en zelfs weer op TV te zien hoe de man prachtig kan genieten van voetballen.
TopNu hopen dat 't zo blijft.
Da's waar, maar dat komt ook omdat Nederlanders natuurlijk geen flauw benul hebben van het hoe en waarom van Maradona bij Napoli, een club waar nauwelijk interesse naar is. Maar dat geldt natuurlijk ook voor dit stukje wat gisteren te zien was.quote:Op donderdag 16 juni 2005 07:48 schreef DIGGER het volgende:
Blijf het belachelijk vinden dat ze geen enkel beeld hebben uitgezonden van z'n terugkeer in Napoli na 14 jaar, afgelopen donderdag, en dan wel ineens dit.
316 is ook een prachtige pagina op de NOS!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:14 schreef zjroentje het volgende:
Ik zag 'm staan en dacht dat zou zo van DIGGER kunnen komen. En toen las ik pas de naam.
Sja, ze moeten dan ook niet aan Diego/Napoli komen hequote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:14 schreef zjroentje het volgende:
Ik zag 'm staan en dacht dat zou zo van DIGGER kunnen komen. En toen las ik pas de naam.
Die man zette dromen om in realiteit en behoort daarom al tot de grootste sporters van de afgelopen eeuw.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:34 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb ook van die heerlijke oude beelden van hem op DVD staan dat ie in de stromende regen traint, gewoon met 1 ploegmaat en een goalie, en dan minuten lang een balletje hooghoudt, tot z'n ploegmaat het zat is en hem de bal wil afpakken, waarop die vanop 25 meter gewoon met een omhaal die bal in het kruis jast, en neerkomt in 1 grote blubberpoel.
Of die Corners die er gewoon in 1 keer inkrulden.
Ook bij Napoli in de Serie A diverse warming-up beelden van Diego louter balletje hooghoudend, minuten lang, gewoon een paar rondjes lopend om de rennende en strekkende tegenstanders heen om ze op arrogante wijze te intimideren, fantastisch gewoon.
Als tegenstander moet het ook een raar gezicht zijn denk ikquote:Op vrijdag 17 juni 2005 17:05 schreef tong80 het volgende:
Het mooie is dat ie de bal hooghield met z'n veters los, een ander zou struikelen.
Diego mag datquote:Op vrijdag 17 juni 2005 17:08 schreef tong80 het volgende:
Ook een mooie reportage was een uitzending over Sevilla. Zag je de anderen zwaar trainen terwijl Diego een balletje hooghield en langs de lijn de pers te woord staan.
Waar zag je dat ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:18 schreef VoreG het volgende:
Ik zie net beelden van een benefiet wedstrijd in kroatië. Hij is echt gigantisch afgevallen
Het sportjournaal.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:32 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nederland 2, weet niet of dat nou studio sport was of het gewone journaal
quote:Hoge onderscheiding voor Maradona
Diego Maradona heeft een hoge onderscheiding van de Argentijnse senaat gekregen. De Domingo-Faustino-Sarmiento-prijs wordt jaarlijks toegekend aan mensen die iets bijzonders presteerden op het gebied van kunst, cultuur of sport.
De 44-jarige voetballegende krijgt de onderscheiding voor zijn hele carrière én zijn belofte te blijven werken aan zijn strijd tegen drugs. De geëmotioneerde Maradona beloofde de senaatsleden hen niet te beschamen. Daartoe heeft hij alle aanleiding, de voormalig wereldkampioen vocht jaren tegen een cocaïneverslaving.
Maradona kwam in april 2004 bijna te overlijden door een overdosis in combinatie met een enorm overgewicht. Sindsdien hebben een kuur in Cuba en een maagoperatie in Colombia hem grotendeels van verslaving en extra kilo's afgeholpen. De 1,68 meter lange Diego Maradona woog drie maanden geleden 120 kilo. Daarvan is hij er inmiddels 27 kwijt.
quote:Voetbal: Maradona in directie Boca Juniors
BUENOS AIRES (ANP) - Diego Maradona heeft een aanbod geaccepteerd toe te treden tot de directie van de Argentijnse voetbalclub Boca Juniors. Clubpresident Maurico Macri zei woensdag dat Maradona in augustus aan de slag gaat als vice-president van de voetbaltak van de club uit Buenos Aires.
,,Hij zal ons in alle opzichten bijstaan bij het runnen van een professionele voetbalclub'', zei Macri, die de oud-topvoetballer ook om advies zal vragen over de aanstelling van een nieuwe coach. Maradona (44) is het afgelopen jaar hersteld van een ernstige drugsverslaving die hem, mede door zijn grote overgewicht, in april 2004 bijna het leven kostte. De voormalig Argentijns international is inmiddels ongeveer dertig kilo afgevallen.
Kan ie daar mooi weer langs bij z'n vriendjes van destijds. Weer gezellig ff een lijntje scoren, net als vroeger.quote:Op zondag 26 juni 2005 00:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij is overigens de komende maand in Italie
Tuurlijk. Clean blijven gaat ie zoiezo niet vol houden. daarvoor mist ie gewoon karakter. Goede voetballer maar een slappe persoonlijkheid.quote:Op zondag 26 juni 2005 09:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig is dat lijntje niet in Buenos Aires te krijgen, dat dan weer wel
Joh reallyquote:Op zondag 26 juni 2005 12:44 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij had gewoon van de drugs af moeten blijven en gewoon alcholist moeten worden,
ja dan was ie nu dood net als Garrinchaquote:Op zondag 26 juni 2005 12:44 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij had gewoon van de drugs af moeten blijven en gewoon alcholist moeten worden,
Je kan beter gewoon aan helemaal niks zitten.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:22 schreef the_legend_killer het volgende:
Je kan beter aan de drank zitten dan aan drugs.
Dat kon Hazes beamen.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:22 schreef the_legend_killer het volgende:
Je kan beter aan de drank zitten dan aan drugs.
ja het blijft heerlijk. Ook zag ik hoe vet die eigenlijk was dat is wel een verbetering zegquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:06 schreef Arcee het volgende:
Wat gaaf blijft dat toch om die man een balletje hoog te zien houden.
Pluisje met de bal is een twee-eenheid, hij is bal-nymfomaan en de bal is maradona-nymfomaan...quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:06 schreef Arcee het volgende:
Wat gaaf blijft dat toch om die man een balletje hoog te zien houden.
quote:Diego Armando Maradona
Zondag 30 oktober 1960 wordt Diego Armando Maradona geboren in één van de armste buitenwijken van Buenos Aires, Villa Fiorito. Hij is één van de acht kinderen en weet de sloppenwijk dankzij zijn voetbalkwaliteiten te ontvluchten. In 1970 begint hij met voetbal bij “Los Cebollitos” het jeugdteam van Argentinos Juniors. Op 14 juli van dat jaar wordt Diego Armando Maradona bekend door, tijdens de derby tussen Argentinos Juniors - Boca Juniors, in de rust de meest briljante trucs uit te halen met eerst een bal, later ook met een fles en een sinaasappel. Het publiek kan er maar geen genoeg van krijgen en Diego Armando Maradona heeft zijn eerste stappen in de wording van een voetbalster gezet. 20 oktober 1976, 10 dagen voor zijn 16e verjaardag, maakt Diego Armando Maradona tegen Talleres de Cordoba zijn debuut, als invaller weet hij de 1 - 0 achterstand niet meer goed te maken, maar hij is wel de jongste debutant ooit.
Dat seizoen vestigt hij nog meer records, zo scoort hij 14 november zijn eerste officiële doelpunt en debuteert hij 27 mei 1977 voor Argentinië. Aangezien bondscoach Cesar Menotti hem te jong en onervaren vindt, wordt hij gepasseerd voor het WK van 1978 in eigen land. Maar nadat hij Jong Argentinië in 1979 leidt naar de overwinning op het wereldkampioenschap voor junioren in Japan, is zijn naam gevestigd. Hij wordt dat jaar dan ook uitgeroepen tot sporter van het jaar in Zuid-Amerika. Na vijf seizoenen vertrekt Diego Armando Maradona in 1981 naar het grote Boca Juniors, 22 februari maakt hij een onvergetelijk debuut, mede dankzij twee doelpunten. Na één seizoen al, vertrekt Diego Armando Maradona bij de club, hij tekent een contract bij Barcelona. Hij speelt daar in twee seizoenen maar weinig wedstrijden door enkele blessures en hepatitis. Aangezien hij geen goede band heeft met voorzitter José Luiz Nunez, vertrekt hij in 1984 naar Napoli.
Napoli is het seizoen daarvoor op één punt na, niet gedegradeerd. Voorzitter Corrado Ferlaino vestigt al zijn hoop op El Pibe d’Oro en wil gaan concurreren met de grote clubs uit het noorden. Het eerste seizoen wordt nog moeizaam begonnen, tijdens de jaarwisseling staat de club nog op een degradatieplaats, maar na een zeer goede tweede seizoenshelft eindigt de club in de middenmoot. Het seizoen daarop strijdt de club voor het eerst mee om de scudetto, maar wordt het derde. In het seizoen 1986 - 1987 is het dan zover: 10 mei 1987 wordt na een gelijkspel tegen Fiorentina voor het eerst in historie de scudetto gewonnen, ook wint Napoli dat jaar de Coppa Italia. Het seizoen 1987 - 1988 wordt geweldig begonnen, record na record wordt gebroken, maar aangezien er in de laatste zeven wedstrijden maar twee punten worden behaald, loopt men de titel mis. Ook het seizoen daarop wordt de scudetto niet gewonnen, maar wint de club wél de UEFA Cup, door in de finale VFB Stuttgart te verslaan. In 1990 wordt opnieuw de scudetto gewonnen, voorlopig de laatste prijs voor Napoli.
Ook in het shirt van het nationale elftal is Diego Armando Maradona succesvol, 2 juni 1979 scoort hij in en tegen Schotland zijn eerste interlanddoelpunt, er zouden er nog 33 volgen, waardoor hij, na Gabriel Omar Batistuta, de meest scorende speler is in de historie van het Argentijnse nationale elftal.Na een minder succesvol verlopen WK van 1982, Diego Armando Maradona ontvangt zelfs de rode kaart in de wedstrijd tegen Brazilië, is het WK van 1986 in Mexico hét toernooi van Diego Armando Maradona. Hij scoort vijf keer en geeft evenveel assists, de meest bekende wedstrijd is die in de kwartfinale tegen Engeland. De 1 - 0 werkt Diego Armando Maradona met “de hand van God” achter keeper Peter Shilton, de 2 - 0 maakt hij na een fantastische solo vanaf eigen helft. Het toernooi wordt gewonnen nadat Argentinië in de finale (West-) Duitsland verslaat en Diego Armando Maradona is zonder twijfel dé man van het toernooi. Het WK daarop, 1990 in Italië, schakelt Argentinië het gastland uit, maar weet in de finale niet te winnen van, opnieuw (West-) Duitsland.
Na het WK van 1990 in Italië gaat het bergafwaarts met Diego Armando Maradona, hij raakt in conflict met de voorzitter en 17 mei 1991 wordt hij na het competitieduel tegen Bari positief getest op het gebruik van cocaïne, hij wordt voor 15 maanden geschorst. Na zijn schorsing weigert Diego Armando Maradona nog voor Napoli te spelen en vertrekt naar het Spaanse Sevilla. Na één seizoen al vertrekt hij in 1993 alweer terug naar Argentinië, hij gaat spelen voor Newell’s Old Boys waar hij maar een kleine twee maanden en vijf wedstrijden, actief is. Na twee korte periodes als trainer/coach bij Deportivo Mandiyu en Racing, gaat hij het met het oog op het naderende WK1994 in de USA nog één keer als voetballer proberen bij Boca Juniors. In 1994 speelt Diego Armando Maradona dan ook zijn laatste (gedeeltelijke) WK, hij speelt maar twee wedstrijden (tegen Griekenland en Nigeria) waarin hij eenmaal scoort. Diego Armando Maradona wordt positief bevonden en moet het WK verlaten, Argentinië wordt dan ook vroeg uitgeschakeld. Na zijn schorsing besluit hij op 30 oktober 1997, na opnieuw een positieve test, zijn voetbalcarrière te beëindigen.
Na zijn voetbalcarrière komt Diego Armando Maradona vooral negatief in het nieuws, met zaken die niets met voetbal te maken hebben en een slecht voorbeeld zijn voor de jeugd. Voor veel mensen is en blijft El Pibe d’Oro de grootste voetballer aller tijde en kan hij niets fout doen, maar zijn reputatie gooit hij ten grabbel. Diego Armando Maradona verhuist van het ene afkickkliniek naar het andere, zijn vriend Fidel Castro neemt hem onder zijn hoede in Cuba, maar telkens wanneer hij weer aan de betere hand lijkt, is daar weer die onvermijdelijke terugval. Het einde van Diego Armando Maradona lijkt te naderen, totdat hij eerder dit jaar weer afgetraind in de publiciteit terugkeert. Het wonderkind van weleer lijkt te beseffen dat hij verkeerd bezig was, hij lijkt nu écht op de weg terug. Diego Armando Maradona aanvaardt de functie als vice-president van zijn Boca Juniors en moet de club uit een dal helpen. Per 1 augustus 2005 treedt hij officieel in dienst, maar ook de weken daarvoor laat hij zich gelden. Hij uit kritiek op de mentaliteit van de spelersgroep en neemt plaats op de reservebank tijdens het Amsterdam Tournament, daar oogt hij weer helemaal dat voetbaldier dat hij altijd al was. Als alle bezoekers de Amsterdam ArenA al verlaten hebben, leeft hij zich uit op een leeg veld en toont hij zijn fabuleuze techniek. Een dag later geeft hij onaangekondigd een clinic op het terrein van “de Toekomst” waar de jeugd van Ajax traint. Men kijkt haar ogen uit, El Pibe d’Oro is terug en hoe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |