abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18431453
Naar aanleiding van mijn vorig topic waar verschillende mensen zeiden dat ik me niet moest "laten leven" deze stelling:

Vind jij alleen uitgaan in een vaste relatie kunnen of niet?

Voor mij was dit vroeger vanzelfsprekend tot ik een relatie kreeg met mijn huidige vriendin.
Alles liep perfect, maar er was een ding waar ze niet tegen kon, en dat was als ik alleen zou uitgaan.
Hier hebben we ook veel discussie over gehad.
Ergens begrijp ik haar wel, maar langs de andere kant vind ik het jammer en een beetje benauwend.

Ze haalt volgende argumenten aan:

- Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.

Met alleen uitgaan bedoelt ze trouwens met andere vrienden & vriendinnen naar fuiven, discotheek, etc waar veel breezah rondloopt, en nogal wat alcohol wordt verbruikt. Een avondje poolen of naar de kroeg met kameraden om contact te onderhouden etc heeft ze minder problemen mee.

Ik zou graag weten hoe het zit met de meerderheid van de fokkers.

Letop:
Ik vraag gewoon naar jouw mening omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.
Laat advies voor mijn situatie maar achterwege.

Voor de vrijgezellen

Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan naar een fuif / discotheek zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?
Uitgaan met kameraden naar kroeg / poolbar / filmpje pakken heeft ze minder probs mee.

Voor de (oudere?) stelletjes / getrouwde mensen

Gaat jouw man / vrouw / partner regelmatig uit zonder jou? Want vind jij hiervan?
Misschien is 'uitgaan' niet meer echt van toepassing maar in sommige gevallen toch nog wel.

Bv: mijn vader...
Mijn moeder vind het helemaal niet erg dat mijn vader eens alleen uitgaat af & toe.
(oa met carnaval fzo doet ie dat, met collega's / oude vrienden naar zo'n "all ages fuif" na de stoet.)

Maar de ouders van mijn vriendin zouden moord en brand schreeuwen moest de ander alleen uitgaan en er zouden hoop "echtelijke problemen" uit volgen.
Zij vinden dit ook niet kunnen. (naja weet ik ook natuurlijk direct waar mijn vriendin het van heeft )

Anywayz.. Fire away your opinion.

[ Bericht 1% gewijzigd door Plaagske op 15-04-2004 00:16:26 ]
pi_18431557
Lastig probleem. Maar je zit niet met handboeien aan elkaar vast. Als jij uit wilt en zij niet, dan gaat ze toch wat anders doen? Bij een vriendin langs ofzo. Af en toe moet dat toch kunnen.
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
pi_18431673
Mijn partner mag gaan en staan waar hij wil.
Ik vertrouw hem en respect hem namelijk compleet en dat is volledig wederzijds.
En als hij zich zou vervelen als ik alleen op stap ga is dat toch echt zijn probleem en moet ie maar een leuke hobby zoeken of ook uitgaan.....
  donderdag 15 april 2004 @ 00:01:23 #4
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_18431676
Makkelijk.. gewoon aandacht verdelen.. dan die dag met je maten op stap om te stappen (al dan niet in het bijzijn van je vriendin, afhankelijk wat voor type ze is/goed in groep ligt) .. de andere dag weer met je vriendin weg.. etc.. Ik zou het in ieder geval niet pikken als mijn vriendin het zou verbieden met mijn vrienden uit te gaan, dan scheelt er ook iets aan de onderlinge vertrouwensband. Ik zie wel mensen uit mijn directe omgeving die zich wel op zo'n manier laten beinvloeden door hun partner en ik kan je vertellen dat die momenteel niet erg goed liggen bij de rest van de "groep" (en dat is nog zacht uitgedrukt), het is dus belangrijk geen van tweeen te verwaarlozen.

Dus: met elkaar erover praten
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  donderdag 15 april 2004 @ 00:02:49 #5
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_18431713
dan is het dus ab-so-luut niet mijn droomvrouw
pfff, ik kan niet tegen ongegrond gezeur (de "argumenten" die ze geeft zijn voor mij echt waardeloos)
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_18431764
Ikzelf heb er totaal geen problemen mee als mijn vriend alleen uitgaat...Mja ik ben dan ook nog maar 18. Ik vind dat een kwestie van vertrouwen. In een relatie moet je elkaar kunnen vertrouwen en zeker met ALLEEN uitgaan.

Het ligt waarschijnlijk geheel aan de opvoeding en aan de normen en waarden van haar ouders dat zij er zo over denkt.

Je moet er met elkaar over praten, want aan de mening van anderen heb je niks. Je moet er zelf uit zien te komen!!!

Good luck!
Do one thing erveryday that scares you...Sing!
pi_18431780
Ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd, en we hebben een zoontje van bijna 2, en ik ga nog steeds af en toe alleen weg.
mijn vrouw vind dit geen probleem, en wij lossen elkaar vaak af met uitgaan.
De ene week ga ik stappen, en de andere week blijft zij thuis.
Hierover zijn geen afspraken gemaakt van te voren. Maar is voor ons heel gewoon.
ik zie het probleem ook niet als je alleen wil stappen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 15 april 2004 @ 00:09:55 #8
44906 merino
World of Sleepers
pi_18431882
ik zou daar helemaal geen problemen mee hebben en verwacht ook mijn eigen avondjes uit.
Je hoeft toch niet direct naar de eerste beste Breezah discotheek te gaan om je lam te zuipen en vreemd te gaan. Avondje bieren met je maten kan ook ontzettend leuk zijn en daar past een vriendin af en toe gewoon niet bij...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_18431896
quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd, en we hebben een zoontje van bijna 2, en ik ga nog steeds af en toe alleen weg.
mijn vrouw vind dit geen probleem, en wij lossen elkaar vaak af met uitgaan.
De ene week ga ik stappen, en de andere week blijft zij thuis.
Hierover zijn geen afspraken gemaakt van te voren. Maar is voor ons heel gewoon.
ik zie het probleem ook niet als je alleen wil stappen.
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_18431909
geweldig, ik hoor het al: ga de enige zijn aan het einde van dit topic vanwie de vriendin er problemen rond maakt
pi_18431942
Als ik niet meer alleen uit zou "mogen" gaan. Dan is de relatie ten einde.
Ik vind overigens haar argumentatie weinig soeps.
Als je niet verder komt dan: "het hoort niet zo" en "anderen denken dat er dan wat mis is", dan ben je te veel bezig met hoe anderen jou bekijken. ipv met leven.
Nee het zou geen meisje voor mij zijn
pi_18431985
ik ga gewoon uit met haar... maar ook soms met vrienden.. zij met vriendinnen.. ik vertrouw haar, dus wat is er aan de hand?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_18432020
quote:
Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:

- Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.

Slechte argumenten, ben het er niet mee eens... Ik wil ook wel eens gewoon met mn vrienden naar een discotheek gaan, en dan gaat mn vriendin niet mee.
Net zoals zij wel eens met haar vriendinnen gaat stappen, is dit geen probleem voor mij.
Ze wil altijd wel graag weten waar en met wie ik ga.

Wat andere mensen denken van onze relatie doet me nix. Waarom zou iemand denken dat wanneer ik zonder mn vriendin uitga, er iets aan de hand is.

En tja...jalours zijn is iets wat in je moet zitten denk ik. Ik ben niet zo snel jaloers, maar ik heb wel een vriendin gehad die echt fokking jaloers was enzo. Daar kon ik dus echt niet tegen.
Is gewoon een kwestie van vertouwen. Ze weet dat ik never nooit vreemd zal gaan, en ik weet dat zij dat ook niet zal doen.

Ik heb nu bijna een jaar en damnz time fly's

pi_18432022
Ja, ik vind dat dat wel moet kunnen in een relatie. Dat argument dat de ander zich dan zit te vervelen vind ik onzin, alsof je de ander constant moet vermaken of zo. Je zit toch nooit 100% van de tijd bij elkaar? Mag je dan meteen afzonderlijk niks leuks meer doen.

En dat je eerder vreemd zou gaan... ach ja, je kan elkaar wel aan een ketting gaan leggen, elkaar opsluiten in een gouden kooitje, dan weet je zeker dat de ander helemaal voor jou kiest, maar of dat dan nog oprecht is...

Hoe anderen erover denken lijkt mij al helemaal niet belangrijk, een relatie is iets tussen twee mensen.

't Lijkt mij niks als je zo'n bezitterige partner hebt.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_18432046
kwestie van vertrouwen

ik heb nu 3 jaar een vriendin en ik heb het altijd belangrijk gevonden dat we ook ons eigen leven hielden (we wonen ver van elkaar) dus ook uitgaan. Dat is soms vervelend ja dat de ander wel fun heeft maar goed. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
onder
pi_18432100
Oja ook nog even toevoegen dat het haar vroeger ook nx deed, maar dat ze slechte ervaring ermee heeft.

Ex vriendje deed dat ook en ging vreemd achter haar rug zonder dat ze het wist.
Heb al gezegd dat ik wel te vertrouwen ben enzo, maarja ze scheert ons ras blijkbaar een beetje over dezelfde kam en wil me absoluut gewoon niet kwijtraken zegt ze dan.
pi_18432131
quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:20 schreef Plaagske het volgende:
Oja ook nog even toevoegen dat het haar vroeger ook nx deed, maar dat ze slechte ervaring ermee heeft.

Heb al gezegd dat ik wel te vertrouwen ben enzo, maarja ze scheert ons ras blijkbaar een beetje over dezelfde kam en wil me absoluut gewoon niet kwijtraken zegt ze dan.
mannen zijn geen ras
pi_18432148
quote:
Naar aanleiding van mijn vorig topic waar verschillende mensen zeiden dat ik me niet moest "laten leven" deze stelling:

Voor mij was dit vroeger vanzelfsprekend tot ik een relatie kreeg met mijn huidige vriendin.
Alles liep perfect, maar er was een ding waar ze niet tegen kon, en dat was als ik alleen zou uitgaan.
Hier hebben we ook veel discussie over gehad.
Ergens begrijp ik haar wel, maar langs de andere kant vind ik het jammer en een beetje benauwend.

Met alleen uitgaan bedoelt ze trouwens met andere vrienden & vriendinnen naar fuiven, discotheek, etc waar veel breezah rondloopt, en nogal wat alcohol wordt verbruikt. Een avondje poolen of naar de kroeg met kameraden om contact te onderhouden etc heeft ze minder problemen mee.

Letop:
Ik vraag gewoon naar jouw mening omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.
Laat advies voor mijn situatie maar achterwege.

Voor de vrijgezellen

Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan met je kameraden zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?

Gaat jouw man / vrouw / partner regelmatig uit zonder jou? Want vind jij hiervan?
Misschien is 'uitgaan' niet meer echt van toepassing maar in sommige gevallen toch nog wel.

Bv: mijn vader...
Mijn moeder vind het helemaal niet erg dat mijn vader eens alleen uitgaat af & toe.
(oa met carnaval fzo doet ie dat, met collega's / oude vrienden naar zo'n "all ages fuif" na de stoet.)

Maar de ouders van mijn vriendin zouden moord en brand schreeuwen moest de ander alleen uitgaan en er zouden hoop "echtelijke problemen" uit volgen.
Zij vinden dit ook niet kunnen. (naja weet ik ook natuurlijk direct waar mijn vriendin het van heeft )

* Als ze zich verveelt kan ze toch ook met vriendinnen afspreken...

* Vreemd gaan kan altijd en overal, dus als ze je niet vertrouwd....

* Kan het jou iets schelen wat anderen denken over hoe het tussen jullie gaat?

* Waarom hoort het niet??? Waar staat dat?

*
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_18432339
dat staat nergens, dat "vinden" de meeste mensen in haar omgeving / dorpje enzo..
maarja ze woont dan ook weer in zo'n boeregat waar alles nog via de kerk moet.
  donderdag 15 april 2004 @ 00:34:58 #20
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_18432391
quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:20 schreef Plaagske het volgende:

Mm, dan kan ik me ergens wel voorstellen dat ze er zo over denkt. Als je al eens (of meerdere keren) op zo'n manier je neus gestoten hebt (belazerd bent) dan word je toch wantrouwend en voorzichtiger.
Maar ja, op deze manier krijg jij natuurlijk niet de kans om te bewijzen dat je anders bent dan die ander(en)

Wat mijzelf betreft, mijn vriend en ik zijn bijna 4 jaar samen, wonen ook al bijna evenzolang samen en hij heeft een club vrienden die mij niet zo liggen.
Die club bestaat uit zowel mannen als vrouwen en ze wonen nogal een eindje ver weg. Hij gaat wel eens met hen leuke dingen doen (middagje karten, paintballen) ook geven ze wel eens een feest en dan blijft hij ook wel eens daar slapen.
Hoewel ik het in het begin soms wel vervelend vond heb ik er nu geen moeite meer mee. Dat ik het in het begin vervelend vond, had meer te maken met het feit dat er sommige vrouwen waren die hem wel errug leuk vonden en dat zat me niet lekker.

Voor de rest ga ik ook wel eens alleen met vriendin(nen) een avondje weg. Sterker nog, ik ga volgende week een week zonder hem op vakantie. Ook dat kan allemaal bij ons al zullen sommige mensen dat misschien weer te ver vinden gaan
Moet toch kunnen?

Heb het altijd heel belangrijk gevonden dat je allebei ook nog een eigen leven hebt. Je hoeft niet 24/7 op elkaars lip te zitten en elke avond naast elkaar op de bank. Da's ook niks.
Carpe Diem, Memento Mori
pi_18432512
Hm Julynell, alleen op vakantie ben ikzelf ook een beetje tegen.
Dat is nog een stapje verder..

Vorig jaar in de zomer, ik had herexamens en mijn oh zo lieve & trouwe (ex)vriendin ging dan maar met haar ouders / broers en kameraden van die broers op vakantie op vakantie voor 2 weken (zuid frankrijk) waar ik toen helemaal geen problemen mee had.

EN JA hoor de 3de dag al prijs. SMS dat ze in een dronken bui een andere gozer (een van die kameraden van haar broers) gezoent had.
Heftige ruzie & relatie meteen stuk door vertrouwen dat onherstelbaar geschonden is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Plaagske op 15-04-2004 00:59:43 ]
  donderdag 15 april 2004 @ 00:53:03 #22
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_18432652
quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:42 schreef Plaagske het volgende:
Hm Julynell, alleen op vakantie ben ikzelf ook een beetje tegen..

Vorig jaar in de zomer, ik had herexamens en mijn oh zo lieve & trouwe (ex)vriendin ging dan maar met haar ouders / broers en kameraden van die broers op vakantie op vakantie voor 2 weken (zuid frankrijk) waar ik toen helemaal geen problemen mee had.

EN JA hoor de 3de dag al prijs. SMS dat ze in een dronken bui een andere gozer (een van die kameraden van haar broers) gezoent had.
Heftige ruzie & relatie meteen stuk door vertrouwen dat onherstelbaar geschonden is.
Ja, dat bedoelde ik dus te zeggen, dat dat voor veel mensen weer teveel van het goede is Het is wel zo dat de band tussen mijn vriend en mij zo hecht is, dat we echt precies weten wat we aan elkaar hebben en dus allebei met de hand op het hart kunnen zeggen dat we de ander nooit zullen belazeren en dat ook zeker weten van elkaar.

Maar da's inderdaad wel erg vervelend, maar zie je dat jijzelf ook, door een ervaring uit het verleden, hetzelfde niet snel nog eens zou doen?
Je bent belazerd door je toenmalige vriendin toen ze zonder jou op vakantie ging en nu zou je je huidige vriendin toch ook niet zomaar meer alleen op vakantie laten gaan.
Denk dat je je daarom wel enigzinds kan verplaatsen in haar

Je moet zien haar vertrouwen te winnen, haar te overtuigen van het feit dat jij anders bent dan die ander(en) en dat zij de enige is voor je. En da's knap lastig...
Carpe Diem, Memento Mori
pi_18432910
Als je nooit iets zonder elkaar doet, dan heb je elkaar op een gegeven moment niets meer te vertellen. Dooie boel.
En als dat vreemdgaan zou uitlokken dan weet je tenminste maar meteen van je partner dat hij niet te vertrouwen is. Dat een ex haar bedrogen heeft vind ik een kul-argument. Jij bent niet haar ex en jij verdient je eigen kansen.
Wat volgens mij wel vreemdgaan uitlokt is als je elkaar te dicht op de huid zit en obsessief jaloers bent, juist dan drijf je iemand op den duur in de armen van een ander.
pi_18434594
quote:
Voor de vrijgezellen

Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan naar een fuif / discotheek zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?
Uitgaan met kameraden naar kroeg / poolbar / filmpje pakken heeft ze minder probs mee.
Kroeg / poolbar / filmpje heb je netzoveel kans op iemand anders tegenkomen als in een discotheek of op een fuif. De scheiding die ze daar legt begrijp ik dus al niet.
Maar het hangt bij mij helemaal van de situatie af. Zit ze uit vrije wil thuis, dan vind ik dat ik best uit mag gaan. Ik heb toch ook recht op extern vermaak in de vorm van lol maken met vrienden, ongeacht waar? Zelfde geld voor haar. Vraag: Is het wel eens andersom geweest? En hoe ging ze daarmee om?
Als ze nu ziek/zwak/misselijk/oppas/oid zou zijn, dan blijf ik gewoon 'thuis'.
Verder moet ze je gewoon vertrouwen. Doet ze dat niet gaat volgens mij de jaloezie je relatie langzaam afbreken totdat je de buurvrouw al nieteens meer mag aankijken zonder ruzie te krijgen.

¤0,02
pi_18436331
Gebeurd wel eens. Lekker boeiend. Hij heeft ook vrienden die ie af en toe wil zien, ik niet. Dan kan ik best een paar uur vervelen en computeren tot ie terug is toch?
pi_18436470
Ik ga eigenlijk best vaak alleen uit. En mijn vriendin ook. We hebben allebei eigen vrienden en daar wil je toch regelmatig mee op stap en zij natuurlijk ook. Dan kun je beter allebei met je eigen vrienden zijn als elke week op stap en ze nog maar 1 x in de 2 weken zien als je elke week al kan.
Life is not all beer and skittles.
  donderdag 15 april 2004 @ 08:45:29 #27
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_18436476
quote:
Dat sluit elkaar al uit. Een droompartner zou daar niet op tegen zijn, en indien wel, dan is het geen droompartner.

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje gezeur van je vriendin, TS....
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_18436554
quote:
Omdat de partner niet mee KAN. Is iets anders dan niet mee mogen...
quote:
Alleen als je niet lekker in een relatie zit.
quote:
Het gaat er niet om wat de buitenwereld ervan denkt, maar hoe je jezelf er bij voelt.
quote:
Onzin. Dan kan een personeelsuitje ook niet, en slijt je de rest van je leven als bank-stel...
quote:
En dat is inderdaad waar het om draait. De anders is jaloers of heeft te weinig vertrouwen in de relatie. Als dit het geval is, moet je je uberhaupt af gaan vragen of een relatie met die persoon wel verstandig is.
quote:
Kortom, zolang er geen concurrentie is. Je mag best plezier hebben, maar niet in het bijzijn van andere vrouwen. Kortom onzekerheid over de relatie en daardoor jaloers aangelegd.
quote:
Letop:

Het echte stappen hebben we geen van tweeen echt gedaan. Ze gaat echter wel alleen op stap met haar collega's en enkele goede vriendinnen. En dat ze daarbij in kroegen komt, waar mannen rondlopen die er tien keer beter uitzien dan ik, maakt me geen drol uit. Ze is smoorverliefd op me, en houd onvoorwaardelijk en alleen van mij.
quote:
Inderdaad, opvoedings gebonden. Je spiegelt je toch vaak aan je ouders.
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
  donderdag 15 april 2004 @ 09:00:08 #29
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_18436633
het mag wel van allebei maar echt fijn vinden we het niet, we gaan liever niet of samen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_18436937
ik vind het eerlijk gezegd een beetje dom gezeur van je vriendin TS..waarom zou je niet met je vrienden op stap mogen als je een relatie hebt?

ik vind dat ze dat stukje vertrouwen maar moet hebben, anders is de relatie ook niks waard..
en dat haar ex vreemd is gegaan vind ik een zwak excuus, en idd je bent haar ex niet en verdiend je eigen kansen!

iig veel suc6!
Team-Squid.nl | Rickage^ <-- Team-Squid.nl Ownage!
pi_18436960
Tijd om die argumenten, euh, dat kanonnenvoer neer te sabelen
quote:

[...]

Wat is er mis mee dat jij plezier hebt? Dat is toch je goed recht? Of moet je als zij geen zin in uitgaan heeft, omdat zij zich kut voelt ook maar naast haar op de bank hangen terwijl je gewoon liever met je maten in de kroeg een 'biertje doet'. In een relatie moet je ook je eigen dingen kunnen doen, naast de dingen die je samen doet.
quote:
Onzinargument. Laat haar maar met een goede, wetenschappelijke onderbouwing komen dat alleen uitgaan vreemdgaan uitlokt. Ik ga ook wel eens alleen uit, maar die 1-op-1 relatie met neuken heb ik nog niet ondervonden. Maakt ook niet uit, want ik ga uit om een goede tijd te hebben en dat hoeft niet per se met seks.
quote:
Wat maakt het uit wat andere mensen denken? Het gaat er om dat jullie vinden dat jullie een goede relatie hebben. Wat andere mensen denken moeten ze zelf weten. Bovendien kunnen er in een goedlopende relatie ook goede redenen zijn waarom jullie even onafhankelijk van elkaar dingen doen (zie mijn tegenargument 1).
quote:
Wat hoort en wat niet hoort bepalen jullie zelf. Je moet gewoon in een relatie doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Je kunt je door de ander wel laten opleggen wat hoort en wat niet hoort, maar als jij daar niet gelukkig van wordt, hoe kun je dan gelukkig worden in je relatie?
quote:
Dat je vriendin snel jaloers is, is haar probleem en zij zal ervoor moeten zorgen dat zij haar jalouzie kan beheersen. Jij hoeft daar niet de oplossing voor aan te dragen, want dat verandert niets in de situatie: de jalouzie blijft namelijk gewoon bestaan.
quote:

Voor de vrijgezellen

[...voor de stelletjes is voor mij niet relevant]

Ik wil hierbij nog zeggen dat ik hier niet een van de stuurlui aan wal wil zijn, maar ook een beetje uit ervaring spreek. Ik had ook te maken met een jaloerse vriendin. Hoewel zij met een huisgenoot van mij heeft gezoend tijdens onze relatie (op mijn verjaardag nog wel, maar dat terzijde) en ik mij geen enkele uitspatting heb veroorloofd, voelde zij zich wel onzeker over mijn (niet aanwezige) gevoelens over een goede vriendin. Het liefste had zij dus ook dat het contact tussen mij en de goede vriendin minder werd. Ze heeft me niet expliciet gevraagd om het contact te verbreken, maar zij maakte zo vaak afspraken dat ik amper nog bij mijn ouders kwam en dus ook amper even langs mijn goede vriendin op bezoek kon. Daarnaast vond ze dat mijn huisgenoten geen goede invloed op me hadden en daarbij heeft ze me wel expliciet aangegeven dat ik dat contact moest minderen.

Nadat de relatie was afgelopen, heb ik ook wel gekeken wat ik ook anders zou doen een eventuele tweede keer. En dit is een van de dingen: ik laat me niet (meer) bepalen met wie ik om mag gaan en met wie niet. Dat kan ik heus zelf wel beslissen. Deze ezel stoot zich niet nog een keer aan dezelfde steen

[ Bericht 0% gewijzigd door RubberenRobbie op 15-04-2004 10:22:48 (taalpurisme) ]
  donderdag 15 april 2004 @ 09:57:35 #32
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_18437507
Ik vind dat het absoluut moet kunnen. 1 van mijn vrienden heeft nu al 3 jaar een relatie met een meisje dat net zo is als die vriendin van jou TS. Sinds hij verkering met haar heeft is hij nooit meer zonder haar met ons meegeweest. Alcohol drinken doet ie bijna niet meer, als zij om 2 uur alweer moe is gaan ze alweer weg, en als ze naar de WC moet, moet hij zelfs mee .... Nee leuke relatie heb je dan.
En toen ie in haar bijzijn even naar een ERG mooi meisje keek, kreeg hij zelfs een klap in zijn gezicht. Ik snap dus echt niet hoe hij het met haar uithoudt.

Nu naar 3 jaar begint hij er eindelijk een beetje achter te komen dat het zo toch wel een beetje overdreven is, maar toen hij laatst met een ander meisje (en nog een hele groep) naar de bios ging, ZONDER haar, was ze stinkend jaloers.

Oftewel: ik vind dat je absoluut zonder je vriendin moet kunnen gaan stappen. Natuurlijk moet het geen gewoonte worden, maar zo nu en dan moet absoluut kunnen
pi_18437585
Het grote geheim binnen een goede relatie is volgens mij dat je elkaar respecteerd en vrij laat. Met andere woorden, als je wilt gaan stappen zonder vriend/vriendin dan moet dat gewoon kunnen. Net als dat je alleen moet kunnen blijven sporten, vrienden zien en ook op vakantie moet kunnen gaan.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_18437663
Ik vind het zwaar flauwekul om te zeggen dat je niet meer gewoon met je vrienden naar de discotheek zou mogen. Vriendinnen houden toch ook wel eens een ladies night oid. Ik vind het juist erg belangrijk om zulke dingen te blijven doen met je vrienden, want zij zijn wel degenen die jou weer opvangen mocht het onverhoopt uitgaan.

Ik denk dat een vriendin wel moet begrijpen dat zij niet de enige is die aandacht van jou verwacht. Het is logisch dat je niet zo vaak meer met de kameraden gaat stappen dan eerder, maar af en toe moet echt wel kunnen.
//geen commentaar...
  donderdag 15 april 2004 @ 10:11:51 #35
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18437779
Ik heb een vreselijke hekel aan mannen die:
1. Mij niet vertrouwen
2. Zich niet kunnen vermaken zonder mij
3. Bezig zijn met "hoe iets hoort" of "wat andere mensen van onze relatie vinden"
4. Mij de schuld geven van het feit dat zij jaloers zijn

Ik zou dus per definitie niet bij zo'n vriendje belanden. Sterker nog, ik wil niet eens mensen in mijn vriendenkring die zo redeneren. Stel je voor zeg: je vriendin heeft een vriendje en mag ineens geen meidenstapavond houden? Of mijn beste vriend (die ik al 10 jaar vrijwel wekelijks zie) mag niet een avond met mij gaan dansen of drinken zonder dat zijn vriendin erbij is om zijn handje vast te houden en te controleren of hij zich wel gedraagt?? Dat zou wat zijn zeg!

Ik vind het zelfs heel gezond dat iemand af en toe dingen doet zónder de partner. Dan heb je elkaar nog eens wat leuks te vertellen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 15 april 2004 @ 10:20:11 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_18437955
Ik vind het onzin. Waarom zou ik niet alleen uit mogen gaan? Zeker wanneer zij vbijvoorbeeld geen zin heeft en ik wel. Je hoeft niet steeds op elkaars lip te zitten.

Je hoort elkaar op een maniet te vertrouwen dat alleen uitgaan gewoon kan.
pi_18438260

Get a life, zoek zelf ook vriendinnen om dingetjes mee te ondernemen.

Kwestie van jezelf beheersen en vertrouwen in je eigen relatie hebben.

Onzin, weer eens lekker met de mannen onder elkaar opstap gaan is op zun tijd kei tof. Niet voor niets geldt het spreekwoord: feesten met vrouwen, beesten met mannen!

Die ander moet maar eens respecteren dat je ook je eigen leven hebt tijdens een relatie.

Vertrouwen hebben is een van de belangrijkste elementen in een relatie
pi_18438377
Ff een paar redenen waarom sommige van mijn vrienden niet willen meedoen met allerlei plannen in de weekenden:

- mijn vriendin heeft tentamens
- mijn vriendin moet vanavond werken
- mijn vriendin moet morgenvroeg werken
- mijn vriendin wil graag dat ik met haar ga oppassen
- ik moet werken in het bedrijf van mijn vriendin
- ik moet de computer installeren bij mijn vriendin thuis
- mijn vriendin gaat opstap en ik moet op haar dieren passen

Sorry hoor, maar hier begrijp ik ff helemaal niets van. Ik blijf liever eeuwig vrijgezel dan dat ik een dergelijke vriendin heb.
pi_18438494
Alleen uitgaan moet af en toe...

Ik wil ook wel eens alleen met mijn vrienden op stap, en waarom zou mijn vriendin daarbij moeten zijn!? Als dit in een relatie niet kan is er volgens mij iets serieus mis!

De reden hiervoor heeft imho meestal met vertrouwen te maken. Als je elkaar niet helemaal kunt vertrouwen in een relatie, stop er dan maar gelijk mee.

En je vriendin heeft toch ook vriendinnen waarmee ze wel eens weg wil zonder dat jij er bij bent lijkt me
Uhm...
pi_18438575
ik vind dat het moet kunnen. ik hou er sowieso niet van als mijn vriendin mij dingen gaat verbieden, en dat doe ik zelf ook niet. volgens mij komt dat allemaal voort uit onzekerheid.
quote:
dus jij moet je gaan zitten vervelen omdat je vriendin moet studeren?
quote:
fijn he, elkaar vertrouwen
quote:
tis maar waar je je druk om kan maken
quote:
ik maak zelf wel uit wat wel en wat niet hoort
quote:
jaloezie is gewoon een vorm van onzekerheid

Anyway, voor mij is zo'n situatie iets te beklemmend en een goede reden om de relatie te beeindigen. je moet elkaar juist helemaal vrijlaten, zodat je de persoon blijft waar je vriendin verliefd op is geworden.
  donderdag 15 april 2004 @ 10:58:58 #41
27929 piere
doe mij maar bier
pi_18438751
tuurlijk moet dat kunnen!
fok you ja!
pi_18439251
Ja dat moet zeker kunnen. Een relatie is geen gevangenis. Als mijn potentiele vriendin dit zou verbieden dan was het zo over met de relatie.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_18439277
quote:
Op donderdag 15 april 2004 09:00 schreef Metro2005 het volgende:
het mag wel van allebei maar echt fijn vinden we het niet, we gaan liever niet of samen
Ik geloof er niks van
pi_18439312
Als je niet uitgaat omdat je partner niet kan dan zit je dus duidelijk onder de plak

Ik vind dat je in een relatie gewoon kan doen wat je wil (niet vreemdgaan enzo natuurlijk), maar wel uitgaan, lol hebben met vrienden.

Je hoeft toch niet alles met z'n tweeën te doen?
pi_18439423
Ik zie vaak om me heen dat piepjonge stelletjes (allebei nog dik onder de 20) zich compleet aan elkaar vastklampen. Ze verliezen al hun vrienden, ze doen alles maar dan ook alles samen of met de schoonfamilie, ze zijn burgerlijker dan een pasgetrouwd Fries stel in de jaren '50..

Dat is echt te belachelijk voor worden, maar je ziet het wel vaak, hoe komt dat toch denk ik dan ..
pi_18439494
quote:
Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
Onzin. Als je partner niet meekan, waarom zou jij je dan de hele avond moeten vervelen op de bank?
quote:
Wederom bullshit. Je bent er nog altijd zelf bij.
quote:
Onzin. Ik denk veel vaker dat mensen die hele avonden en nachten met uitgaan aan elkaar zitten te plukken iets mankeren.
quote:
Dan zou je van de ander je ook maar moeten vervelen thuis en je vrienden in de steek laten. Dat getuigt van weinig respect van de ander.
quote:
Dan kun je ook maar beter samen naar school gaan, samen naar de plee gaan etc
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18439541
ik moet er niet aan denken dat ik niet alleen uit zou mogen.
aangaande mijn exvriendje: zijn muzieksmaak was iets anders als die van mij. Nadat ik heb verteld dat hij echt een leuke avond zou hebben zonder mij (verveeld, chagarijnig van de irritante muziek).
nee hoor: ik vermaak me altijd goed met mijn vrienden en vriendinnen zowel in de kroeg als in de discotheek. is m ijn vriendje mee: gezellig. is hij niet mee: ook gezellig. ik gedraag me toch het zelfde.
May your ups and downs take place under the sheets
  donderdag 15 april 2004 @ 11:43:04 #48
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18439555
Tuurlijk moet je alleen uitgaan...ik zou het echt raar vinden als mijn vriendin daarover zou gaan zeuren. Tuurlijk wordt er wel regelmatig even bevestiging gezocht en maken we wel geintjes daarover ("niet téveel plezier vanavond hè?" "van wie is die haaar????" ) maar voor de rest...we gaan ook alletwee regelmatig alleen op vakantie (relatie van vier jaar) en er zijn nog nooit echt problemen geweest (of ik ben ultra naïef natuurlijk ). Ik heb een beetje moeite met het idee dat zodra je eenmaal een vriendin hebt, je dan alleen nog maar gedefinieerd kan worden als 'de partner van' en vice versa. Je bent toch ook op elkaar gevallen toen je alletwee nog alleen was (als het goed is )en je eigen dingen deed, en mede om die dingen vind je elkaar toch leuk?

Naja. Ik vind dat je vriendin een beetje zört...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 15 april 2004 @ 11:46:01 #49
85962 ioko
I Appear Missing
pi_18439622
quote:
Op donderdag 15 april 2004 10:11 schreef Hik het volgende:
Ik heb een vreselijke hekel aan mannen vrouwen die:
1. Mij niet vertrouwen
2. Zich niet kunnen vermaken zonder mij
3. Bezig zijn met "hoe iets hoort" of "wat andere mensen van onze relatie vinden"
4. Mij de schuld geven van het feit dat zij jaloers zijn

Ik zou dus per definitie niet bij zo'n vriendjevriendinnetje belanden. Sterker nog, ik wil niet eens mensen in mijn vriendenkring die zo redeneren. Stel je voor zeg: je vriendin heeft een vriendje en mag ineens geen meidenstapavond houden? Of mijn beste vriend (die ik al 10 jaar vrijwel wekelijks zie) mag niet een avond met mij gaan dansen of drinken zonder dat zijn vriendin erbij is om zijn handje vast te houden en te controleren of hij zich wel gedraagt?? Dat zou wat zijn zeg!

Ik vind het zelfs heel gezond dat iemand af en toe dingen doet zónder de partner. Dan heb je elkaar nog eens wat leuks te vertellen!
Ik had ff geen zin om alle vrouwtjes in mannetjes te veranderen en andersom, maar verder klopt dit verhaal als een bus, helemaal mee eens
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_18439745
Jaloezie is niet alleen onzeker, het is/kan ook een angst zijn om kwijt te raken.
  donderdag 15 april 2004 @ 11:55:51 #51
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_18439889
Zelf vind ik het erg belangrijk dat ieder zijn / haar eigen leventje ook nog kan leiden, ondanks een relatie. Dus ja, ga lekker met je vriendinnen op stap zonder mij erbij... sjezus zeg, je partne is toch niet een bezitting die je op mag eisen?
Koude tosti's.... Brrrr....
pi_18440087
quote:
Op donderdag 15 april 2004 11:50 schreef shoggie het volgende:
Jaloezie is niet alleen onzeker, het is/kan ook een angst zijn om kwijt te raken.
die angst heeft toch echt te maken met onzekerheid
  donderdag 15 april 2004 @ 12:11:39 #53
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_18440278
Alleen uitgaan moet kunnen. Waarom ook niet?

Het is alleen verontrustend als je partner je niet/nooit WIL meenemen.
pi_18440463
Hij heeft z'n eigen vrienden en ik ook, dus de ene keer apart uit, de andere keer samen .
pi_18440934
Ik heb al erg lang een relatie en zij gaat vrijwel nooit mee als ik uitga. Het is niet zo'n uitgaanstyp.
Ik vind het ook wel leuk om die twee werelden te hebben, mijn vriendenkring en stapavondjes en thuis, mijn vriendinnetje
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_18441631
quote:
Op donderdag 15 april 2004 12:40 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb al erg lang een relatie en zij gaat vrijwel nooit mee als ik uitga. Het is niet zo'n uitgaanstyp.
Ik vind het ook wel leuk om die twee werelden te hebben, mijn vriendenkring en stapavondjes en thuis, mijn vriendinnetje
Heeft zij soms straatvrees?
pi_18441856
Af en toe alleen uitgaan is een absolute must, leef alsjeblieft je eigen leven mensen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18442570
quote:
Op donderdag 15 april 2004 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Af en toe alleen uitgaan is een absolute must, leef alsjeblieft je eigen leven mensen...
Indirect zorgt dit ervoor dat je toch nog met beide voeten op de grond blijft staan. Wanneer bijvoorbeeld jullie relatie overgaat, dan heb je nog iets om op terug te vallen. Natuurlijk heb je dat ook wanneer je alles samendoet, maar dat komt toch heel afhankelijk over.
  donderdag 15 april 2004 @ 14:04:57 #59
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18442647
Je moet elkaar toch ruimte en tijd/plezier voor jezelf en met je vrienden kunnen gunnen?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_18443022
quote:
Op donderdag 15 april 2004 10:39 schreef robbedoes het volgende:
Ff een paar redenen waarom sommige van mijn vrienden niet willen meedoen met allerlei plannen in de weekenden:

- mijn vriendin heeft tentamens

Wat zeg jij dan? "Met je d'r overhoren ofzo?".
quote:
- mijn vriendin moet vanavond werken

"Mooi! Dan hebben we daar geen last van !
quote:
- mijn vriendin moet morgenvroeg werken

"Dan kan ze mooi vroeg naar bed en jij mee op stap!".
quote:
- mijn vriendin wil graag dat ik met haar ga oppassen

Ik kan me dan wel voorstellen dat ze graag in het weekend toch nog met haar vriend samen is, maar het blijft een matige...
quote:
- ik moet werken in het bedrijf van mijn vriendin

Werken als in: betaald krijgen voor dat werk?
quote:
- ik moet de computer installeren bij mijn vriendin thuis
"En daar doe je tot 4 uur 's nachts over?".
quote:
- mijn vriendin gaat opstap en ik moet op haar dieren passen

Dit is gewoon te zielig voor woorden...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18443601
Ik ga geen ruzie zoeken in dergelijke afzeggingen. Kijk, ik vind dat iedereen moet doen en laten wat ie zelf wilt in het weekend. Dat ga ik niet voor hen beslissen. Maar ik vind wel dat als men besluit om niet mee te gaan, men twee dingen kan zeggen. Of je zegt af zonder reden. Of je zegt af met een geldige reden. Dus niet met zo'n half standaard afmeldreden zeggen dat je in feite geen zin hebt. Het komt eropneer dat stelletjes graag alles samen willen doen en elkaar geen plezier kunnen gunnen. Hiervan leer op den duur op een bepaalde manier te reageren. Zo vraag ik hen nu niet meer uit wanneer ik opstap ga. Als ze besluiten om iets te willen ondernemen in het weekend met ons, dan moeten ze maar iets van zich laten horen. Dat is wel vanzelf sprekend voor hen, hoop ik.
  donderdag 15 april 2004 @ 15:00:15 #62
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18443762
quote:
Op donderdag 15 april 2004 14:51 schreef robbedoes het volgende:
Ik ga geen ruzie zoeken in dergelijke afzeggingen. Kijk, ik vind dat iedereen moet doen en laten wat ie zelf wilt in het weekend. Dat ga ik niet voor hen beslissen. Maar ik vind wel dat als men besluit om niet mee te gaan, men twee dingen kan zeggen. Of je zegt af zonder reden. Of je zegt af met een geldige reden. Dus niet met zo'n half standaard afmeldreden zeggen dat je in feite geen zin hebt. Het komt erop neer dat stelletjes graag alles samen willen doen en elkaar geen plezier kunnen gunnen. Hiervan leer op den duur op een bepaalde manier te reageren. Zo vraag ik hen nu niet meer uit wanneer ik opstap ga. Als ze besluiten om iets te willen ondernemen in het weekend met ons, dan moeten ze maar iets van zich laten horen. Dat is wel vanzelf sprekend voor hen, hoop ik.
Generaliseren kun je leren...

Maar ik geef je gelijk hoor, mensen met een kont-excuus kunnen veel beter gewoon direct NEE zeggen en niet de schuld aan hun vriendin geven. Lekker makkelijk is dat...
Check mijn band Glorybox
  donderdag 15 april 2004 @ 15:02:53 #63
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_18443815
Ik ben zo blij dat ik absoluut geen last heb van mn vriendin die loopt te zeuren als ik uitga zonder haar. Wij gaan alletwee zovaak uit zonder mekaar en geen van ons heeft daar problemen mee, we houden nou eenmaal alletwee van totaal verschillende tenten.
Tuurlijk ga je afentoe ook eens samen uit en dat is ook hardstikke leuk, maar apatr uitgaan kan ook gewoon.
Van wantrouwen is al helemaal geen sprake, we vertrouwen elkaar blindelings.

Ik ben overigens altijd al erg gebrand geweest op dit punt, een maat van me is namelijk helemaal veranderd sinds hij een vriendin kreeg en doet nou eigenlijk nooit maar dan ook nooit meer iets zonder haar.
pi_18443827
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:00 schreef Svyatagor het volgende:
Generaliseren kun je leren...
Dat weet ik wel. Maar 9 van de 10 keren komt het voor dat als de een niet opstap kan gaan om wat voor persoonlijke reden dan ook, dan ander uit sympathie ook maar thuis blijft.
pi_18443879
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:02 schreef Untouchables het volgende:
Ik ben overigens altijd al erg gebrand geweest op dit punt, een maat van me is namelijk helemaal veranderd sinds hij een vriendin kreeg en doet nou eigenlijk nooit maar dan ook nooit meer iets zonder haar.
Een vriendin van mij ook. Eerst was ze een enorme flapuit en extrovert in alles. Nudat ze een vriend heeft is ze ineens zo karig met alles geworden. Ze neemt zijn standpunten in. Wat hij denkt/zegt/doet/ daar volgt zij hem zonder na te denken in. Als ze zelf geen mening heeft. Dergelijke mensen vind ik maar zielig.
pi_18443884
dus ik mag nooit meer iets met mijn eigen vrienden doen?
Denk j dat ik nog wel alleen naar school en naar mijn werk mag?
pi_18443913
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:05 schreef Ingridh007 het volgende:
Je begrijpt ook waarschijnlijk verkeerd. Wij hebben het hier over stelletjes die werkelijk alles met elkaar doen en afzonderlijk geen eigen mening hebben, zonder een eigen leven eropna te houden.
pi_18443940
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:05 schreef Ingridh007 het volgende:
uh... nee dat mag je idd niet van mij
* Dr.X geeft Ingrid kusje
pi_18443962
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:08 schreef Dr.X het volgende:

[..]

uh... nee dat mag je idd niet van mij
* Ingridh007 geeft Ingrid kusje
O, zullen we dan maar samen naar Dana gaan in de Peppermill? :p

*kusj*
pi_18443987
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:09 schreef Ingridh007 het volgende:

[..]

O, zullen we dan maar samen naar Dana gaan in de Peppermill? :p

*kusj*
neuh je mag gewoon niet meer uit Alleen ik Ik bepaal alles in onze relatie, dat weet je toch?
pi_18443999
* Ingridh007 knoopt haar hoofddoek om
pi_18444008
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:05 schreef robbedoes het volgende:

[..]

Een vriendin van mij ook. Eerst was ze een enorme flapuit en extrovert in alles. Nudat ze een vriend heeft is ze ineens zo karig met alles geworden. Ze neemt zijn standpunten in. Wat hij denkt/zegt/doet/ daar volgt zij hem zonder na te denken in. Als ze zelf geen mening heeft. Dergelijke mensen vind ik maar zielig.
Ja ik ook. Dat soort mensen vallen ook in een heel diep gat als het eens uitgaat met hun verkering.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18444036
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:11 schreef Ingridh007 het volgende:
* Dr.X knoopt haar hoofddoek om
t is uit!
pi_18444047
nou dat was t dan, topic kan dicht
pi_18444184
School nog zoiets.. k zie haar 7/7, ze zit namelijk bij me op school.
Heel vervelend trouwens, een vriendinnetje op hoge school.
(heb haar op school leren kennen eigenlijk)
Dus ze kent mijn klasgenootjes vrij goed en nog kan ik op donderdag niet met hen mee op stap.
(donderdag is hier DE uitgaansdag voor de studenten)

Maar zij mag nooit mee op donderdag van haar ouders, enkel in het weekend en dan niet zonder mij.
Hier heb ik het meeste problemen mee gehad.. ik kon nooit meer gaan omdat zij nooit wegmocht op donderdag. Terwijl ik voor haar bijna elke week ging.

Maarja ze heeft me voor de keuze gesteld, alleen uit blijven gaan of haar in het begin van onze relatie..
mss heb ik toch verkeerd gekozen denk ik dan als ik dit allemaal lees
Maar langs de andere kant ben ik heel blij met haar hoor.. voor de rest kan ik doen & laten wat ik wil
Alleen dit ene stomme punt hé

[ Bericht 1% gewijzigd door Plaagske op 15-04-2004 15:24:44 ]
  donderdag 15 april 2004 @ 15:20:23 #76
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_18444201
Even in reactie op de punten die genoemd zijn in de openingspost. 't Is daarbij niet mijn bedoeling om iemand te beledigen oid. Dus TS en diens vriendin, vat dit aub niet persoonlijk op

Ik kan deze reden begrijpen. Maar vind het persoonlijk een beetje naar. Je gunt je partner toch wel een leuke avond met zijn vrienden? Als degene die niet meegaat thuis zit en zich verveelt.... da's niet fijn, maar dan kun je toch zelf ook iets leuks zoeken om te doen?

Als je een goede, ilefdevolle en stabiele relatie hebt dan hoef je daar niet bang voor te zijn.

Mwa, als ze dat graag willen denken, dan moeten ze dat doen. Maar om nu beslist samen uit te gaan omdat anderen misschien gaan denken dat er iets niet snor zit, dan vind ik nogal... ja, best wel triest.

Wat er dus eigenlijk staat is dat je geen lol met je vrienden mag hebben als je vriend(in) er niet bij is?

Jaloezie is iets waar soms best moeilijk mee om te gaan is. Zelf kan ik ook best jaloers om de hoek komen. Maar ik zou het niet leuk vinden als dát de reden zou zijn dat mijn vriend bijv. thuis zou blijven. Als ie met zijn vrienden weg wil, dan moet ie dat doen
(Un)masking for the greater good.
pi_18444485
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:19 schreef Plaagske het volgende:
School nog zoiets.. k zie haar 7/7, ze zit namelijk bij me op school.
Heel vervelend trouwens, een vriendinnetje op hoge school.
(heb haar op school leren kennen eigenlijk)
Dus ze kent mijn klasgenootjes vrij goed en nog kan ik op donderdag niet met hen mee op stap.
(donderdag is hier DE uitgaansdag voor de studenten)

Maar zij mag nooit mee op donderdag van haar ouders, enkel in het weekend en dan niet zonder mij.
Hier heb ik het meeste problemen mee gehad.. ik kon nooit meer gaan omdat zij nooit wegmocht op donderdag. Terwijl ik voor haar bijna elke week ging.

Maarja ze heeft me voor de keuze gesteld, alleen uit blijven gaan of haar in het begin van onze relatie..
mss heb ik toch verkeerd gekozen denk ik dan als ik dit allemaal lees
Maar langs de andere kant ben ik heel blij met haar hoor.. voor de rest kan ik doen & laten wat ik wil
Alleen dit ene stomme punt hé
What the fuck?!?! Jij wilt op donderdag een biertje doen? Dan ga je toch een biertje doen? Punt! Dat zij daar dan haar conclusies uit trekt is haar verantwoordelijk is.

Man, als ik van een meisje zo'n keuze moest maken dan werd het Jupiler!
(en dan heet het meisje natuurlijk niet zo )

Maar goed, ik maak wel weer andere keuzes in het leven dan jij en jij moet daarin je eigen keuzes maken. Het gaat er ook om dat jij keuzes maakt waar jij gelukkig mee bent en waar jij achter staat. Als ik het zo lees wil jij graag even op donderdag een biertje doen en ik zou je dan willen aanraden om eens met je vriendin eens te gaan praten. In dit topic heb je genoeg punten kunnen lezen om haar kutargumenten aan gort te schieten!. Wellicht komt ze tot inkeer: als je duidelijk maakt dat jij de stad in wil gaan om gewoon een leuke tijd te hebben, zonder dat je daarbij met een andere meid de koffer induikt, vind ik dat zij geen andere keuze heeft dan ermee te leren leven.
  donderdag 15 april 2004 @ 15:46:02 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18444772
Kom op zeg.... je zit gewoon onder de plak jij, ik heb er geen ander woord voor!

By the way, als ik een vriend(in) van jou was zou ik je ook wegbonjouren hoor. Leuk, die mensen die ineens niets meer willen/mogen/kunnen als ze een relatie hebben en dan gaat het uiteindelijk uit (laten we wel zijn, zo'n relatie is tot mislukken gedoemt) en dan komen ze ineens weer gezellig meedoen...

Kortom: je hebt niet alleen bepaalde "verplichtingen" (naar woord) naar je vriendin, maar ook naar je stapvrienden!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 15 april 2004 @ 15:46:04 #79
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18444775
Nounou, aan gort schieten...ik zou geen lompe ruzie gaan schoppen. Haar houding komt volgens mij uit twee dingen voort: enerzijds de opvattingen van haar ouders, en anderzijds een vriendje dat haar behoorlijk verneukt heeft...
Wat dat laatste betreft: ze heeft duidelijk wat deuken opgelopen en dat is al arelaxed op zich; volgens mij moet je dan dus niet knetterharde ruzie daarover gaan maken, maar haar gewoon het gevoel geven dat ze zich echt nergens druk over hoeft te maken en dat je nooooit vreemd zou gaan etc...want...dat ís toch ook zo? (althans, jij bent de enige die daarover kan oordelen...) Zeggen dat ze niet moet zeiken werkt denk ik vrij averechts, zij is nu eenmaal een beetje bang om je kwijt te raken. Keyword: communicatie, respect/elkaar kunnen vertrouwen etc...
Wat die ouders betreft...tsja, volgens mij moet ze gewoon uit huis gaan en die ouders een beetje laten zijn voor wat ze zijn- ik bedoel niet in de steek laten ofzo, maar hun opvattingen ook met een korreltje zout nemen. Klinkt een beetje alsof ze nooit puber is geweest (ik ken er nog een, mijn vriendin is 27 en ik ben nog elke dag bezig haar een beetje los te weken van sommige eigenaardige opvattingen van haar ouders )

edit: en als ze dat allemaal niet wil snappen en je nog steeds niet mag stappen op donderdag moet je haar lozen. Want dan is het gewoon een bekrompen zeikwijf.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 15 april 2004 @ 16:11:53 #80
34400 PietF
Captain Obvious
pi_18445369
Als ze mee wil kan dat, zo niet jammer. Als ze perse wil dat ik bij haar of bij mij thuis op de bank blijf oid geen probleem, maar na 3 keer ga ik liever wel, of ze wil of niet..

bullshit. ik kan overal wel iemand ontmoeten, sterker nog, het zou zelfs kunnen wanneer er een vriendin bij zou zijn (of andersom...)
Ook onzin, het kan zelfs uitgaan omdat de betreffende partner nooit meer met vrien(din)en mee gaat.
idem. respect? niet naar haar pijpen dansen? niet als een hondje achter haar aanrennen? niet onder de plak zitten? wat een onzin zeg, respect is ook (of misschien zelfs vooral) dat je mekaar een beetje vrijlaat
misschien, maar teglijkertijd zit je mekaar te dwingen thuis te blijven of met mekaar uit te gaan. Nooit geen eigen dingen doen en constant mekaar maar angstvallig controleren of de ander niet vreemdgaat. Hoe lang denk je dat zelf vol te houden? ik zou het iig niet kunnen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_18445545
alleen uitgaan moet gewoon kunen vind ik... maar af en toe samen uitgaan is ook
gewoon afwisselen lijkt mij de goede combi!

ik hoor idd ook wel eens van gaat t wel goed dat je niet met je vriend uitgaat.. is behoorlijk irritant als ze er gelijk iets achter zoeken.. moet toch gewoon kunnen...
pi_18445699
quote:
Op donderdag 15 april 2004 13:13 schreef robbedoes het volgende:

[..]

Heeft zij soms straatvrees?
Nee, maar geen behoefte aan zweterige barren of clubs waar mensen zichzelf volgieten en elkaar moeten betasten. Ze gaat veel naar vriendinnen thuis op bezoek of naar af-n-toe een ECHT goed feest of concert, maar dat verplichte stappen is toch echt meer mijn ding.
Toch niet zo raar? Niet iedereen hoeft toch een halve uitgaansjunk te zijn ofwel?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_18445916
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:46 schreef Svyatagor het volgende:
Nounou, aan gort schieten...ik zou geen lompe ruzie gaan schoppen. Haar houding komt volgens mij uit twee dingen voort: enerzijds de opvattingen van haar ouders, en anderzijds een vriendje dat haar behoorlijk verneukt heeft...
Wat dat laatste betreft: ze heeft duidelijk wat deuken opgelopen en dat is al arelaxed op zich; volgens mij moet je dan dus niet knetterharde ruzie daarover gaan maken, maar haar gewoon het gevoel geven dat ze zich echt nergens druk over hoeft te maken en dat je nooooit vreemd zou gaan etc...want...dat ís toch ook zo? (althans, jij bent de enige die daarover kan oordelen...) Zeggen dat ze niet moet zeiken werkt denk ik vrij averechts, zij is nu eenmaal een beetje bang om je kwijt te raken. Keyword: communicatie, respect/elkaar kunnen vertrouwen etc...
Wat die ouders betreft...tsja, volgens mij moet ze gewoon uit huis gaan en die ouders een beetje laten zijn voor wat ze zijn- ik bedoel niet in de steek laten ofzo, maar hun opvattingen ook met een korreltje zout nemen. Klinkt een beetje alsof ze nooit puber is geweest (ik ken er nog een, mijn vriendin is 27 en ik ben nog elke dag bezig haar een beetje los te weken van sommige eigenaardige opvattingen van haar ouders )

edit: en als ze dat allemaal niet wil snappen en je nog steeds niet mag stappen op donderdag moet je haar lozen. Want dan is het gewoon een bekrompen zeikwijf.
Ik zei niet dat ie haar aan gort moet schieten, maar die waardeloze argumenten Ik wil me soms wat sterker uitdrukken dan werkelijk nodig is, da's alles .

Ik heb ook wel gelezen in het andere topic (leuk, deze topics gaan wel een beetje door elkaar lopen) dat zij redelijk beschermd is opgevoed en dat haar ex-vriendje buiten de deur uit. Heel erg vervelend voor haar en zij zal wellicht nog bezig zijn met het verwerken van haar ex, maar dat is toch geen argument om Plaagske te bevelen wat hij wel en wat hij niet hoort te doen? Met zijn vriendin om de tafel gaan zitten en het een en ander proberen uit te leggen lijkt mij ook het beste. Als Plaagske rustig kan uitleggen dat hij met uitgaan niet meteen bij een ander het bed in duikt, maar gewoon met vrienden (en vriendinnen) een biertje wil pakken dan moet m.i. een groot gedeelte geklaard zijn. Het lijkt er wel op dat zijn vriendin wel een serieus probleem heeft met haar zekerheid en vertrouwen. Zoals Plaagske de enige kan zijn die beslist met wie hij omgaat en met wie niet, is zij ook de enige die kan werken aan haar problemen (maar goed, da's offtopic). Ik vind het wel merkwaardig dat zij Plaagske voor een keuze heeft gesteld: of je vrienden of mij. Dat moet iemand eens bij mij doen...

Maar aan het praten komt ook een eind. Als zijn vriendin bij haar standpunt blijft dan is het aan TS om daar zijn conclusies uit te trekken.
  donderdag 15 april 2004 @ 16:50:45 #84
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18446237
quote:
Op donderdag 15 april 2004 16:35 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ie haar aan gort moet schieten, maar die waardeloze argumenten Ik wil me soms wat sterker uitdrukken dan werkelijk nodig is, da's alles .
Zover was ik ook wel, maar ik snap wat je bedoelt
quote:
maar dat is toch geen argument om Plaagske te bevelen wat hij wel en wat hij niet hoort te doen?
\
Nee, dat is zeker waar, maar om zijn goeie wil te tonen kan hij natuurlijk wel een beetje rekening met haar houden- mits ze het echt waard is, maar hij is de enige die daarover kan oordelen. Ze moet hem in ieder geval niet gaan lopen chanteren - en die keuzen tussen "je vrienden of je vriendin" lijkt daar wel aardig op. Volgens mij moet ie gewoon een paar keer gaan stappen, laten zien dat het allemaal wel meevalt en dat ie echt niet vreemdgaat....en hopen dat ze eraan went. Gaat ze alleen maar meer janken dan zou ik snel m'n biezen pakken.
Check mijn band Glorybox
pi_18447300
TS, het zit je duidelijk HOOG, anders zou je dit hier niet posten. Ik voorspel dat je relatie hierdoor kapot KAN gaan als je vriendin niet tot inkeer komt.
Ik heb me in een soortgelijke situatie als jou bevonden vorig jaar (was nog wel wat anders, ex-vriendin werd zowat hysterisch als ik een sms kreeg van een meisje, was ook ziekelijk jaloers enzo...) en dit hou je écht niet vol hoor.
Alleen uitgaan MOET kunnen in een gezond relatie, wat is dat nu! Ja, zelfs alleen enkele dagen met vrienden ofzo gaan kamperen moet kunnen! Of ben je bezit van haar ofzo?
VRIJHEID hoort bij een relatie. En dat ze je niet vertrouwt OMDAT ze er ooit een nare ervaring mee had, och kom, daar kwam mijn ex ook steeds mee af. Jij bent toch niet haar ex?! Praat erover, ze zal toch de 'klik' moeten maken en je moeten vertrouwen.
- The time you enjoy wasting, is not wasted time -
pi_18449218
Ik vind dat het moet kunnen, ook al heb je een serieuze relatie. Naast je relatie moet je ook gewoon je eigen leven houden, ook gewoon dingen doen zonder je partner en daar hoort ook uitgaan bij. Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen dat er tijdens het uitgaan niks gebeurt, en over dat argument tegen dat de ander zich dan thuis zit te vervelen, dan gaat die toch ook wat gezelligs doen met zijn/haar eigen vrienden
pi_18451236
Absoluut! Moet kunnen toch? Als ik een relatie heb wil het liefste vrij zijn en zelf ook dingen zonder hem ondernemen. Dus ook gezellig met vriendinnen uitgaan, op vakantie gaan enz.

Heb wel meegemaakt dat mijn laatste vriend er heel veel problemen mee had. Hij is zelf heel onzeker, wordt snel jaloers en is bezitterig. Iets waar ik absoluut niet tegen kon. Hij vertrouwde mij wel (zei hij) maar de jongens die daar rondlopen niet.

Als je iemand vertrouwt is er na mijn idee helemaal niks aan de hand. En kan je dus best zonder elkaar uit!
I wont tiptoe my way through life, only to arrive safely at death
  donderdag 15 april 2004 @ 20:27:37 #88
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_18451425
Ik vind dat het moet kunnen, want je behoudt op deze manier je sociale contacten. Én bovenal, je vrienden.
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
  donderdag 15 april 2004 @ 20:52:45 #89
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_18452094
bullshit zeg.
Als je geen dingen alleen meer kan of mag doen in een relatie waar gaat het dan heen?
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_18452751
quote:

Ik denk altijd van stelletjes die altijd samen gaan stappen dat er iets niet lekker in de relatie zit, niet zonder elkaar de deur uitkunnen (of mogen) lijkt mij niet gezond.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, een stel dat ik ken gaat ook practisch altijd samen stappen en die hebben wel een goede relatie.
pi_18452981
Ik vind het persoonlijk een beetje raar als je vindt dat alleen uitgaan in een relatie niet kan.

Ik gun mijn vriend echt wel wat vrijheid, als hij alleen uit wilt met zijn vrienden dan gaat hij toch lekker? Ik zou echt niet alles samen willen doen...net of het een verplichting is.
Ik wil mijn vriend ook niet overal bij hebben en ook wel eens lekker samen met m'n vriendinnen stadten..!!
pi_18454373
VERSCHRIKKELIJK!!

Als dat mijn vriendin was liet ik haar kiezen,
Of je laat me wat vrijer...
Of het is uit...

Toch niet best man!!
Ik heb nu 5 maanden verkering en ga regelmatig (lees 1 a 2 x in de maand) met mijn vrienden opstap!
Zij gaat ook zo vaak met haar vriendinnen naar een andere discotheek!

Verkering is een kwestie van vertrouwen, en als 1 van jullie dat niet heeft, dan zit er geen toekomst in!!
pi_18456704
OEH OEH! geweldig nieuws...

Ik heb deze avond een enorme slag thuis gehaald in een ellelange discussie van 5 uur fzo
En dat allemaal dankzij de argumenten in dit topic

Ze had er een paar kameraden bijgehaald die blijkaar allemaal hetzelfde erover dachten als haar,
maar uiteindelijk zijn die zelfs een beetje bijgedraaid, heb ik al hun standpunten "aan gort geschoten" zoals rubberenrobbie zei, tot ze geen paal meer hadden om op te staan.
Uiteindelijk zelfs deels gelijk gekregen

Ze veranderden ook veel van argument enzo door me proberen te overtuigen dat ze wou dat er me niets overkwam varieerent tot dat ze me niet kwijt wou aan andere meisjes, wat ik dan weer mooi kon afweren met simpele argumenten dat er altijd & overal iets kan gebeuren tot gebrek aan vertrouwen van haar enzo.
Ik ben er gewoon ronduit moe van geworden

Heb me ook paar x vreselijk boos moeten maken omwille van haar wantrouwen (ook nog omwille van dat smsje dat ze er een paar x durfde bij te hale om te bewijzen dat ik niet te vertrouwen was enzo) en ze heeft ook wel serieus gehuild maar het resultaat mag er best wel wezen vind ik.. ik mag nu zonder haar eens weg met kameraden (zelfs discotheek) op voorwaarde dat het geen gewoonte wordt, en haar ouders van nx weten.

ON-GE-LOOF-E-LIJK gewoon
En dat allemaal op een week tijd fzo :p
(smsen & contact met "vriendin" na zo'n flater + uitgaan zonder haar wat beide nu toegelaten is)

Heil fok, heb intressante dingen kunnen lezen en gebruiken.
Voel me best wel goed

[ Bericht 1% gewijzigd door Plaagske op 16-04-2004 00:53:34 (meer infow) ]
pi_18461605
quote:
Op donderdag 15 april 2004 23:43 schreef Plaagske het volgende:
-knip-
Nou kijk, best wel fijn he, voor jezelf en je 'rechten' opkomen ?
pi_18462223
Ik vind het niet meer dan normaal dat je als stel zonder elkaar uitgaat. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ziek om altijd samen te gaan, alsof je geen leven zonder elkaar hebt. Ik denk dat het juist goed is voor jezelf en voor een relatie om andere mensen te ontmoeten. Hoe meer je iemand daar van weghoudt hoe aanlokkelijker het is.
pi_18462294
Als mijn schatje zonder mij wil gaan stappen vind ik het prima. Omgekeerd is dat ook zo. Als je elkaar vertrouwt dan is het toch geen probleem?
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:39:48 #97
17285 Ac1D
One Ring To Rule Them All
pi_18465687
Momenteel geen relatie en nee dat komt niet door het alleen uitgaan, maar als ik een partner heb dan moet ze dat zelf weten, vind het wel fijn als ze gewoon verteld etc. dat ze uitgaat en ze moet natuurlijk ook af en toe tijd voor mij hebben

Maar ik heb er geen problemen mee, als ik met vrienden uitga is dat toch anders als er een dame bij is en dat zal andersom wel hetzelfde zijn. Dus waarom zou ik er problemen mee hebben, een relatie is immers gebaseerd op vertrouwen en als je, je partner hierin niet vertrouwd denk ik dat er iets mis is met je relatie.
Ik sta ook wel bekend als BlackBurn(niet hier nee)
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:57:28 #98
3542 Gia
User under construction
pi_18466179
Ik heb niet alle reakties gelezen, maar wil wel even reageren.

Toen ik een relatie kreeg met mijn huidige man, hebben wij deze discussie ook gehad. Maar om een andere reden. Hij ging namelijk daarvoor regelmatig op stap met een getrouwde man, die dan zijn trouwring dus afdeed. Die man eiste dus dat deze stapavondjes gewoon doorgingen en wel zonder mij.
Daar was ik het dus niet mee eens. Ik ging dus gewoon mee. Op een bepaald moment is dat geëscaleerd. Die man bleef mij maar lastigvallen met vragen waarom mijn vriend niet alleen op stap mocht. Hij vond mij een bezitterige hoer.
Hij heeft toen dus een glas bier over zich heen gekregen en noch mijn man, noch ik zijn nog ooit met hem op stap gegaan.

Verder, mocht mijn toen nog vriend best alleen op stap, als ik geen zin had. Is ook wel een paar keer voorgekomen.

Na ons trouwen is dat niet meer voorgekomen, behalve met bedrijfsuitjes en zo. We gaan al erg weinig uit, omdat we kinderen hebben. Maar als we gaan, gaan we wel samen.
Ik ken zat mannen die elke dag effe naar de kroeg gaan om een potje te kaarten of te biljarten, mijn vader deed en doet dat ook altijd, maar ik vind dat nergens voor nodig. En mijn man gelukkig ook niet.
pi_18466287
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:57 schreef Gia het volgende:
Ik ken zat mannen die elke dag effe naar de kroeg gaan om een potje te kaarten of te biljarten, mijn vader deed en doet dat ook altijd, maar ik vind dat nergens voor nodig.
Gun hem toch zijn plezier.
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:06:58 #100
3542 Gia
User under construction
pi_18466396
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:02 schreef robbedoes het volgende:

[..]

Gun hem toch zijn plezier.
En mijn man gelukkig ook niet!

Maar even wat anders. Mogen vrouwen dat dan ook? Of moet alleen aan mannen dat pleziertje worden gegund?
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:13:31 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_18466548
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Als ik een relatie heb, blijf ik met mijn vriend(inn)en op stap gaan en mijn vriend gaat ook gewoon met zijn vriend(inn)en op stap.
Je zit toch niet aan elkaar vast geklonken?

Komen we elkaar in de kroeg tegen, dan is dat hartstikke leuk en blijven we vaak ook wel samen. Maar dat is geen kwestie van moeten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_18466599
Als ik uitga ga ik ook altijd samen met mijn vriendin. Dit is ook leuker voor onszelf en natuurlijk moet je elkaar altijd vertrouwen maar je zal toch altijd het idee hebben van wat als... Naja je snapt wel wat ik bedoel. Ik vind het iig wel normaal dat je samen uitgaat enzo.
Now let me explain the difference between me and you,
I practice real hard and do the tricks I do.
I practice untill there are no tricks left,
So I can make sure that I beat ya ass.
pi_18466673
Tja, ik ben ondertussen ook al een tijdje onder de pannen (9 jaar+) en heb ook het een en ander meegemaakt. De eerste twee jaar van ons samenwonen was het standaard ruzie wanneer ik in beschonken toestand thuis kwam. De reden dat ik toch weer alleen ging stappen is omdat zij zelf vond dat dat moest kunnen. Zij had er moeite mee, dus het was haar probleem (dat was haar eigen redenatie, niet de mijne ). Rationeel was ze er dus al uit, en een tijdje daarna gelukkig ook emotioneel. Sindsdien is het geen enkel probleem meer. Nu is het zo dat als ik uitga, meestal alleen (of met vrienden) uitga. Ze gaat wel eens mee en ook wel eens alleen, dus het vertrouwen is wederzijds :-)

Tja, en dat vreemdgaan. Zoals al eerder genoemd kan dat overal gebeuren (hoewel het met drank op gemakkelijker zou kunnen gaan). Dit is een kwestie van vertrouwen, zoals meer zaken in je relatie een kwestie van vertrouwen zijn. Ik zou er zelf erg veel moeite mee hebben als iemand mij niet kan laten gaan (dus niet vertrouwt). Hoewel dit vertrouwen dus ook kan groeien in je relatie.
pi_18466740
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:06 schreef Gia het volgende:

En mijn man gelukkig ook niet!

Maar even wat anders. Mogen vrouwen dat dan ook? Of moet alleen aan mannen dat pleziertje worden gegund?
Zeker wel.. ik kan bv nu zaterdag al niet gaan omdat ik voor mijn weekendjob toevallig laat moet werken.
Mijn vriendin vroeg dus of ik meeging naar een discotheek met haar vriendin, naja ging dus niet.

Nu blijft ze thuis "uit respect" enzo, maar van mij mocht ze rustig gaan hoor.
Helemaal geen problemen mee. Ik vertrouw haar en weet dat zij weet waar de grens ligt.

Maarja dit vroeg ze me wel voor onze nieuwe afspraak gisteravond
pi_18466948
Het niet uit laten gaan van je partner is een karaktereigenschap die niet alleen in dit aspect ligt maar in een totale dominante eigenschap die hinderlijk kan zijn in een relatie, ik heb soms dat ik eens met een vriendin wat wil gaan drinken en dit moet omgekeerd ook kunnen. Mijn vriendin gaat dit weekend bijvoorbeeld met mensen snowboarden waaraan ik een tering hekel aan heb. (snowboarden dan en sneeuw.)

Het is niet ongewoon om in een relatie andere intresses te hebben en om iemand anders los te laten om zo die persoon zijn normale pleziertjes te gunnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2004 13:32:27 (lol) ]
  vrijdag 16 april 2004 @ 15:40:49 #106
3542 Gia
User under construction
pi_18469684
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:31 schreef Aneurism het volgende:
Het niet uit laten gaan van je partner is een karaktereigenschap die niet alleen in dit aspect ligt maar in een totale dominante eigenschap die hinderlijk kan zijn in een relatie, ik heb soms dat ik eens met een vriendin wat wil gaan drinken en dit moet omgekeerd ook kunnen. Mijn vriendin gaat dit weekend bijvoorbeeld met mensen snowboarden waaraan ik een tering hekel aan heb. (snowboarden dan en sneeuw.)

Het is niet ongewoon om in een relatie andere intresses te hebben en om iemand anders los te laten om zo die persoon zijn normale pleziertjes te gunnen.
Hier ben ik het dus wel mee eens. Waar het mij om ging was het feit dat de 'vriend' van mijn vriend eiste dat ik niet meeging. Als hij op stap wil en ik heb geen zin, dan mag hij alleen. Maar als ik mee wil, dan moet dat uiteraard mogen.

Verder vind ik het in een huwelijk niet nodig dat de man naar de kroeg gaat, terwijl de vrouw niet meekan omdat er geen babysit is. Je bent beide ouder en beide verantwoordelijk voor de kinderen.
pi_18470221
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 15:40 schreef Gia het volgende:
Als hij op stap wil en ik heb geen zin, dan mag hij alleen. Maar als ik mee wil, dan moet dat uiteraard mogen.
Wij hebben met een stel vrienden wel eens per jaar een weekendje weg waar de vrouwen dus echt niet mee mogen . Ik kan je zeggen, dat is echt verschrikkelijk lachen om met een man of 15-20 even totaal zonder vrouwen te zitten.

Normaal gesproken vind ik het eigenlijk altijd wel zo gezellig als er wat vrouwen mee gaan stappen, maar af en toe "guys-night-out" is wel noodzakelijk.
pi_18470462
quote:

Verder vind ik het in een huwelijk niet nodig dat de man naar de kroeg gaat, terwijl de vrouw niet meekan omdat er geen babysit is. Je bent beide ouder en beide verantwoordelijk voor de kinderen.
En die verantwoordelijkheid laat hij liggen als hij een avondje gaat stappen?
Neem een mobiel mee..zo ben je altijd te bereiken mocht er iets met de kinderen zijn.
En als er geen oppas is...dan ga je toch om de beurt eens een avondje op stap.
  vrijdag 16 april 2004 @ 16:26:43 #109
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_18470599
Binnen mijn relatie is dit absoluut geen discussiepunt. Als hij alleen wil stappen : veel plezier. Andersom verwacht ik precies hetzelfde. Als ik zin heb met een vriendin in een discotheek te gaan dansen en dronken te worden, dan moet dat kunnen. Ik blijf niet thuis omdat hij zijn jaloezie niet in bedwang kan houden of omdat het 'zo hoort'.

Goddank ook totaal geen problemen mee met m'n lief, hij denkt precies hetzelfde .
  vrijdag 16 april 2004 @ 16:56:59 #110
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18471260
quote:

[..]

Als hij op stap wil en ik heb geen zin, dan mag hij alleen. Maar als ik mee wil, dan moet dat uiteraard mogen.
Nou, dat vind ik niet. Als hij toch zin heeft om even alleen met z'n maat te gaan stappen, (en die maat ook) dan vind ik niet jij mee moet "mogen".
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 16 april 2004 @ 17:05:47 #111
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_18471411
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 16:56 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik niet. Als hij toch zin heeft om even alleen met z'n maat te gaan stappen, (en die maat ook) dan vind ik niet jij mee moet "mogen".
Mee eens. Als hij met een vriend op stap wil en ik wil graag mee dan vraag ik dat eerst. Kan me best voorstellen dat ze daar toevallig helemaal geen zin in hebben: even goeie vrienden .

Wat dat betreft vind ik dat je geen 'rechten mag ontlenen' aan het feit dat het je partner is.
pi_18478237
Kinklare onzin.Natuurlijk moet je gewoon lekker alleen/met je vrienden op stap kunnen.Als je 'wederhelft' vreemd wil gaan gebeurt t toch wel,kan net zo goed met iemand die hij/zij in de supermarkt tegenkomt.Of heel veel gevallen van vreemdgaan beginnen op het werk,hahahaha mag hij/zij ook niet meer werken om zo t risico te verkleinen!Nonsens dus.
T zegt naar mijn mening helemaal niets over je relatie.Hoe serieus deze dan ook mag zijn.

Kzou t verschrikkelijk vinden om 24/7 bovenop mn vriendjes lip te zitten,zegt natuurlijk niet meteen dat ik issues heb,maar ik vind t heel gezond als je gewoon ieder je eigen leven hebt.(wel dat je natuurlijk van andermans leven afweet he.......niet dat je zo'n houding hebt van ' ohhh hij/zij doet maar kzie t wel)maar gewoon relaxed.
Oja,je wilt geen advies!fine,krijg je hem ook niet!
pi_18485260
Alleen uitgaan moet kunnen...
Dat is in mijn relatie ook geen probleem...
Als m'n vriend wil uitgaan met kameraden, geen probleem, ik vind zelf wel wat om te doen of ik hou een relaxt avondje voor mezelf en kijk een filmpje.
Idem als ik uit wil met vriendinnen, maakt hij ook geen enkel probleem van.
We gaan ook vaak samen weg, met vrienden wat drinken, een filmpje, uitgaan... Maar we blijven ook elk dingen apart doen... Je hebt in een relatie ook tijd voor jezelf nodig net zoals je tijd voor elkaar moet maken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:10:28 #114
3542 Gia
User under construction
pi_18492059
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 16:56 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Vind ik dus belachelijk. Als hij geen vriendin mee wil hebben, moet hij lekker vrijgezel blijven.

Gelukkig is hij het met al deze punten helemaal met me eens en zijn we al ruim 12,5 jaar gelukkig getrouwd. Wij vinden het allebei gezelliger om samen op stap te gaan. Uit eten met de kids of gewoon een avondje weg. Ook samen thuis blijven vinden we prettig.

En die opmerking van iemand 24/7? Ja hallo, als je geen van beide werkt! Wij hebben kids, mijn man een baan. Hij is al weg voordat ik opsta en 's avonds pas om kwart voor zes thuis. De kids liggen rond half negen in bed. Hebben we nog zo'n 2 tot 3 uurtjes voor elkaar, voordat het tijd is om te gaan slapen. Als hij dan ook nog eens in het weekend met maten op stap zou gaan, zouden we elkaar nog minder zien. Nee hoor, mij niet gezien. En gelukkig denkt mijn man hier hetzelfde over.
  zaterdag 17 april 2004 @ 22:19:33 #115
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_18499866
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind ik dus belachelijk. Als hij geen vriendin mee wil hebben, moet hij lekker vrijgezel blijven.

Gelukkig is hij het met al deze punten helemaal met me eens en zijn we al ruim 12,5 jaar gelukkig getrouwd. Wij vinden het allebei gezelliger om samen op stap te gaan. Uit eten met de kids of gewoon een avondje weg. Ook samen thuis blijven vinden we prettig.

En die opmerking van iemand 24/7? Ja hallo, als je geen van beide werkt! Wij hebben kids, mijn man een baan. Hij is al weg voordat ik opsta en 's avonds pas om kwart voor zes thuis. De kids liggen rond half negen in bed. Hebben we nog zo'n 2 tot 3 uurtjes voor elkaar, voordat het tijd is om te gaan slapen. Als hij dan ook nog eens in het weekend met maten op stap zou gaan, zouden we elkaar nog minder zien. Nee hoor, mij niet gezien. En gelukkig denkt mijn man hier hetzelfde over.
Ok, je moet wel tijd voor elkaar vrij maken, je bent niet voor niets getrouwd etc. maar dat geeft jou mijns inziens nog niet het recht om jezelf uit te nodigen als hij een keer met zijn vrienden bier wil gaan drinken. Want geloof me, dat is in veel gevallen leuker zonder je partner. Even goede vrienden. Het is een huwelijk, geen lijfeigenschap. En in de situatie van de topicstarter al helemaal niet; die vent studeert nog....
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 17 april 2004 @ 22:39:20 #116
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_18500495
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:19 schreef Svyatagor het volgende:

Ok, je moet wel tijd voor elkaar vrij maken, je bent niet voor niets getrouwd etc. maar dat geeft jou mijns inziens nog niet het recht om jezelf uit te nodigen als hij een keer met zijn vrienden bier wil gaan drinken. Want geloof me, dat is in veel gevallen leuker zonder je partner. Even goede vrienden. Het is een huwelijk, geen lijfeigenschap. En in de situatie van de topicstarter al helemaal niet; die vent studeert nog....
Mee eens!
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_18503017
Om eerlijk te zijn heb ik een periode gehad (toen ik voor het eerst ging samen wonen) dat ik er net als jou vriendin erover dacht...
Nou ja ik was een beetje dubbel ene kant vond ik belachelijk wat ik dacht maar aan de andere kant... dat gevoel in me, dat stemmetje in me hoofd....

Zelf heb ik een pa gehad die vreemdging, ben er toevallig achter gekomen, had het nooit van hem verwacht en sindsdien vertrouw ik mannen niet echt (en vrouwen net zo min)

Mijn geloof in relaties was kapot, mijn moeder had zoveel vertrouwen in me pa en ik zag hoe hij het misbruikte en mijn moeder was er van overtuigd dat hij dat nooit zou doen...

Vertrouwen hebben... ja dat moet in een relatie, dat is zo, maar gaat dat echt zo makkelijk als ik hier lees?
Wie geeft je garantie dat je niet een man/vrouw tegenkomt waar je verliefd op word? Geloof me dat kan je niet beloven, want zoiets overkomt je... Kan je nog zoveel vertrouwen hebben....
Denk dat mensen die jaloers zijn dat juist heel goed door hebben en maar al te goed weten dat we alleen maar mensen zijn...

Maar ja ondanks dat ik er zo over denk vind ik toch dat je de ander los moet laten...
Daarbij vind ik ook dat hoe ik er over denk mijn probleem is. Ik heb er ook met mijn vriend goed over gepraat.

Om eerlijk te zijn heb ik pas sinds een maand echt volledige vertrouwen van mijn vriend, we hebben nu 2,5 jaar wat samen... Das erg laat en hij heeft niks speciaals gedaan, want het lag niet aan hem maar aan mij... (Daarbij voelde ik me toen nog niet thuis in ons nieuwe huisje, nu wel, dus dat speelde ook mee)

Natuurlijk, hij kan nog steeds verliefd worden op een ander, maar ik vertrouw er op dat hij dan kiest waar hij denkt het gelukkigst mee word. (en dat mag ook de ander worden, ik zou kapot zijn, maar ik hou van hem en zou hem niet willen als hij eigenlijk ook sterke gevoelens voor een ander heeft, bij mij zou blijven.)

Daarbij ben ik 1 van die mensen die niet van uitgaan houd. Hou ook niet van alchol, dus misschien dat ik het daarom allemaal maar een saaie boel vind... (Ik drink wel is wat met alchol, maar dat is minimaal)
Daarbij heb ik ook vaak het gevoel dat het grotendeel van het uitgaans publiek uitgaat om te versieren en dat vind ik ook niet prettig...
(Kreeg een keer een vent die me vroeg om te gaan zoenen, kende de hele gast niet!)
Dus dat het risico groter is dat mensen vreemdgaan bij uitgaan is niet zo gek (vind ik), vooral als je kijkt hoeveel mensen zuipen en hoe hun gedrag na een paar biertjes is... (Ergste is van die mensen die zich de volgende dag nieteens meer herinneren hoe ze zich gedragen hebben)

Zie het zelfs bij mijn nichtjes gebeuren... Hebben ze een vriendje staan ze in een discotheek met een andere vent te lebberen... Hun leven natuurlijk, maar ik snap dat dan niet... Blijf dan lekker vrijgezel? Of staat dat weer zielig?

Vind het trouwens wel leuk met me vriend uit te gaan, dan kan ik echt genieten hoe hij in de muziek op gaat. Dan kan ik ook genieten en in de muziek opgaan. Zijn van die weinige momenten dat ik er wel van kan genieten.

Maar ja ik ben nu op een punt dat ik vind dat ie lekker uit moet gaan met vrienden als hij daar zin in heeft. Als hij dat leuk vind moet hij dat doen, zal heus wel af en toe meegaan, maar alleen uitgaan moet ook kunnen.

Dusss alleen uitgaan moet kunnen in een relatie....

Ik heb expres de dingen opgeschreven zoals ik ze vroeger zag... Om eerlijk te zijn wou ik ze niet opschrijven en wou ik alleen met de grote meerderheid meeschreeuwen dat zo iets gewoon moet kunnen en dat ze zich niet moet aanstellen en dat ze verkeerd bezig is....
Want jaloerse gevoelens ben ik niet trots op en vind ik niet kunnen...
En ik weet hoe heftig mensen er op reageren als je toegeeft dat je zulke gevoelens hebt (gehad).

Ik denk dat het een natuurlijk gevoel is als je bepaalde situaties hebt meegemaakt. Je moet er natuurlijk wel aan werken, want je hebt geen prettig leven op die manier
pi_18520219
Als je je partner de vrijheid van ?alleen? uitgaan niet gunt, vind ik dat niet juist.
Hoewel je een relatie hebt betekent dat toch niet dat je voortaan alles samen moet doen?

Juist het uitgaan met vrienden zorgt voor lucht en extra plezier in je relatie.
Als mijn vriend mij zou verbieden met vriendinnen te gaan stappen, kan ie op zoek naar een ander.

Hij heeft me maar te vertrouwen, net als ik hem.
Ik kan tenslotte ook in de bus iemand tegenkomen op wie ik halsoverkop verliefd wordt, dat hou je niet tegen.

Pff
  zondag 18 april 2004 @ 21:11:04 #119
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_18522734
tuurlijk kan j apart uit.
j partner kan dan toch ook wat apart doen. ik ging bijvoorbeeld naar sensation, en dan ging mijn vrindin naar een vrindin van haar en met haar stappe.
lokt alleen vreemdgaan uit als t niet goed zit in d relatie

ik heb/zou daar geen problemen mee hebbe. moet alleen neit elke wk gebeure he
pi_18525849
sjonge jonge, alsk elke keer met me vriendin uit zo gaan zouk gek worden... kijk een paar keer vind ik niet erg, maar om nou elke keer met je vriendin weg te gaan.
ik wil ook wel es een keer met me eigen vrienden een biertje drinken, hoef je ook niet bang te zijn dat ze verkeerde dingen gaat denken als je even met een meisje aan het praten bent.
een koe zegt boe
pi_18529504
Tuurlijk kan het. Ik ben afgelopen weekend nog op stap geweest met de meisjes van in het zesde middelbaar. Etentje, drankje. En dat terwijl mijn vriend bij mij thuis filmke zat te zien.

Hij zou het nogal erg gevonden hebben, moest ik die reünie laten vallen hebben voor hem. En hij mocht wel mee, maar het was zijn beslissing om thuis te blijven.
Moet ik het daar toch niet voor laten?

Maaaaaaar, is niet iets voor elke week ofzo. Zou ik helemaal niet meer leuk vinden. Gewoon, als het even niet anders kan. Meestal doen we wel alles samen hoor (ook omdat we elkaar enkel in het weekend zien)
  maandag 19 april 2004 @ 09:58:22 #122
78899 TheDarkKnight
Out to get YOU!
pi_18530409
bijna vier jaar samen, ik ga soms met anderen weg, zij ook. Geen enkel probleem mee. Ik vertrouw haar en zij mij. End of story. Mijn ouders vinden het soms ook raar, vooral omdat ik soms met een vrouw wegga, iemand die ik al jàààààààààren ken... Kijk, ik ga mijn vriendin niet bedriegen, want van het moment dat ik iets ga voelen voor iemand anders zal ik die persoon vermijden. Daarom weet mijn schat dat ze niks te vrezen heeft.
  maandag 19 april 2004 @ 12:52:43 #123
47365 Johnny_Cool
Yoji Powerrrr!!
pi_18533754
mijn vriendin mag van mij doen en laten wat ze wil.

Sterker nog : ik vind het niet meer dan normaal dat je af en toe eens gaat stappen met je eigen vrienden, ik heb 1 ding geleerd en dat is dat vrienden zo'n beetje het belangrijkste zijn van je hele leven, dus wat zou er fout aan zijn om daar af en toe eens wat leuks mee te gaan doen?

Wel zo gezellig toch? Ik lekker een avondje met de gasten op stap en zij een avondje beppen en breezertjes drinken in een disco of een danscafe met de meiden.

Als ik naar mijn ouders kijk, die hebben er heel veel moeite mee gehad in het begin, dwz: ze hebben een compleet andere kijk erop. Hun hebben elkaar leren kennen en sindsdien zijn ze zo'n beetje niet meer van elkaar zijde geweken.
pi_18533844
quote:
Op maandag 19 april 2004 08:05 schreef leonieke het volgende:
Meestal doen we wel alles samen hoor (ook omdat we elkaar enkel in het weekend zien)
Dan wordt het natuurlijk iets anders. Maar als je samenwoont is het heel gezond om niet altijd alles samen te doen.
pi_18533994
ik vind dat het gewoon moet kunne zeg, wat een onzin anders, je kan elkaar tog wel vertrouwen...

lijkt me ook ZWAAR irritant, kan je niet lekker naar een discotheek gaan, lekker drinken met mate, beetje vrouwen kijken (dat mag tog wel )

the useual(alleen zoen je dan dus niet als je sjans hebt, want dat komt als het goed is ook niet op in je )

Mijn mening, wat een onzin
pi_18534789
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:06 schreef Gia het volgende:
Vrouwen hebben toch zo hun tupleware bijeenkomsten, Libelle zomerdag, etc? Mannen houden ervan om een potje te gaan poolen onder het genot van een pilske. Als dan je vriendin half semi-afhankelijk op een barkurk het spel probeert te snappen, dan ga je natuurlijk af als een gieter.
pi_18535151
Min vriend mag gerust uitgaan zonder mij. Ik ben niet iemand die veel uit wil gaan. Maar waarom zou ik mijn vriend dan gaan beperken.
We hebben ook dezelfde vrienden, dus als ik wil kan ik zo mee, zonder dat er moeilijk gedaan wordt.
En als ik weg wil dan mag dat volgens mij ook wel. Al wil hij altijd wel mee en dan zorgen we gewoon dat we weer met een groepje weggaan.

Dat vreemdgaan is een kwestie van vertrouwen. ik vertrouw mijn vriendje wel. Hij komt zijn ex nog regelmatig tegen aangezien we allemaal dezelfde vrienden hebben. En de laatste keer dat hij weg ging kwam hij een andere ex tegen. Af en toe vind ik dat wel moeilijk. Maar ik vertrouw hem gewoon. En na ruim 2,5 jaar vind ik dat er ook zoveel vertrouwen moet zijn. Maar bij mij was dat vertrouwen er gelijk al.

Ik wil wel graag dat mijn vriendje af en toe sms-t zodat ik weet waar hij is. Gewoon voor de gerustheid. Mocht er wat gebeuren dan weet ik waar hij is, en als er niks is kan ik gerust gaan slapen.

En wij hebben toch echt wel een serieuze relatie. We hebben 2 jaar en 7 maanden een relatie en we wonen nu 1 jaar en 3 maanden samen. We hebben dus al best wel een huisje boompje beestje relatie samen
pi_18546266
Wij zijn bijna drie jaar samen, wonen 2,5 jaar samen en gaan eind dit jaar trouwen.
Vanaf het begin was het voor ons duidelijk dat we prima zonder elkaar uit kunnen gaan of op vakantie kunnen gaan. Vorig jaar ben ik met een vriendin op vakantie gegaan (was de tweede keer in onze relatie), ook omdat hij geen vrij kon krijgen en ik wel even weg wilde. Dit was geen probleem en waarom zou het ook? Als je een goede relatie hebt, dan hoor je elkaar te vertrouwen en het leuk voor de ander te vinden als die het naar zijn zin heeft.
Nu is dat bij ons niet het geval, maar wat zou je anders moeten als je elkaars vrienden niet zo ziet zitten? Met je partner en zijn/haar vrienden uitgaan terwijl je ze niet leuk vindt? Leuke avond heb je dan......... Of moet in zo'n geval je partner zijn/haar vrienden maar dumpen omdat ze niet zo leuk zijn? Of wat als je niet dezelfde interesses hebt? Je interesses/hobby's maar aan de kant zetten omdat hij/zij het niet zo leuk vindt om naar.......*verzin* *verzin* een kattenshow of een autootjesbeurs te gaan? Pffffffffffffffff............leuke toekomst.
katala
pi_18607232
Elkaar wel de ruimte geven, doen mijn vriend en ik ook. Je moet elkaar ook wat te vertellen hebben aan het einde van de dag.

En als je vriendin je goed kent moet ze je toch vertrouwen met alcohol, andere vrouwen enz enz................
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Tok wat je wilt bij mij klopt het
Life is what happens to you while your busy making other plans
pi_18609021
De vrijdagavond ga ik meestal alleen aangezien mijn vriendin op zaterdag moet werken. Dat is mijn keus en daar heeft zij niks over in te brengen. Zaterdagavond gaan we wel samen uit.
  donderdag 22 april 2004 @ 14:17:07 #131
90589 Paradepaardje
20jarig lulletje
pi_18609049
PLAK PLAK!!
heb jy gezegd dat ik een lul was?
pi_18609133
Als het aan is kan het alleen maar uit gaan he.
  donderdag 22 april 2004 @ 14:23:06 #133
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_18609180
Om te beginnen wil ik even melden dat ik TS zijn verhaal gelezen heb, maar wegens tijdgebrek niet alle posts heb kunnen lezen, gevaar voor dubbelpost zit er dus in, maar goed; mijn mening:

-> Alsof de partner niets te doen heeft? Indien het geval dan wordt het tijd dat deze zich ook wat
vrienden opscharrelt, en desnoods ook gaat stappen, of een andere bezigheid onderneemt.
PLus dat als dit van tevoren gemeld wordt dat de partner dan tijd genoeg heeft om zich een
bezigheid in te plannen

-> Kwestie van vertrouwen, dan kun je in het algemeen omgaan met andere mensen ook een risico
noemen, neem aan dat je oud en wijs genoeg bent om te weten dat vreemdgaan een "No go" is
in een relatie

-> Andere mensen hebben toch altijd wel iets te miepen, dus in hoeverre je je daar wat van aantrekt

-> Hoort niet is betrekkelijk, als het voor jou wel hoort?

-> In een relatie is nu eenmaal niet alles even makkelijk, en daarbij is de jaloezie die ander zijn
probleem...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_18609237
Ik vind het geen enkel probleem als mijn man alleen uitgaat, als ik geen zin heb dan ga ik niet mee....

Regelmatig gebeurt het niet, we gaan meestal samen op pad, als ik niet meega is hij ook altijd verdacht vroeg terug, alhoewel ik hem op het hart druk niet op de klok te kijken en gewoon lol te maken.

Maar het kan wat mij betrefd zeker, zie niet in waarom niet, ik vertrouw hem, hij vertrouwd mij...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_18649164
Hihi, die argumenten, even weerleggen voor de gein:
Alsof je partner van elkaar bent om de ander 24 uur per dag te vermaken ofzo. Als ze zich verveelt als jij weg bent, wordt het tijd dat zij ook eens een vriendenkring opbouwt.

Onzin, volgens mij gaan de meeste mensen vreemd op hun werk. Misschien moet je dan maar stoppen met werken?

Wat kan jou het nou schelen wat mensen van je relatie vinden. Alleen jij weet of de relatie goed is of niet.

Hihih, hier kan ik alleen maar om lachen, wat een onzin.

Get over it.

Ik heb zelf zo'n 6 jaar een relatie, en we gaan allebei geregeld lekker op stap zonder elkaar. Mijn vriend met zijn vrienden, ik met mijn vriendinnetjes. Waarom niet? Bij ons is het altijd het geval dat ontberen doet begeren. Bovendien, als je je partner niet kunt vertrouwen, kan je beter een ander zoeken.
Geluk duurt je leven lang.
pi_18650621
Tuurlijk moet het kunnen... Mijn vriendin heeft haar hele leven in Nijmegen gewoond. Ik woon al mijn hele leven in het Gooi. Nu wonen we 2 jaar samen in het Gooi. Zo af en toe gaat ze lekker met haar vriendinnen in Nijmegen stappen. Heel soms ga ik mee omdat ik die meiden uiteraard ook ken. Als zij lekker daar gaat stappen ga ik ook weer in A'dam ofzo stappen.
Gisteren ben ik nog heerlijk in A'dam uit geweest terwijl zij met collega's aan het dineren was..

So who cares... Ieder heeft z'n eigen leven in onze relatie en daarbij doen we ook wel dingen samen.. Het is een hele fijne relatie naar mijn idee. Als ik beperkt zou worden in mijn leven, dan zijn we heel snel klaar.
  zaterdag 24 april 2004 @ 14:22:11 #137
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_18652396
Moet kunnen, maar niet elke week.. Eens in de 3 maanden ofzo.. Zowieso heb ik geen behoefte aan uitgaan als ik een vriend heb.. Tenminste veel minder behoefte.. En ik snap zowieso niet waarom de vriendin niet mee mag.. Ik bedoel, kun je dan jezelf niet zijn? Heb je wat te verbergen?

Ik merk het nu wel bij mn beste vriendin, haar vriend gaat elke zaterdagavond stappen, zij vaak niet en zit alleen thuis.. Ik bedoel waar ben je dan mee bezig als vriend??
Don't look at the past.. But live to the future...
pi_18652736
ik zou niet weten wrom je niet gewoon apart van elkaar of alleen uit zou gaan. zolang je je er beide gewoon goed bij voelt en geen problemen hebt. ikzelf vind het niet zo erg om af en toe apart uit te gaan, maar ga wel liever samen.
O+ 11-06-2009 O+
pi_18653142
Weer een triest geval:
Wij gaan met Vorstinnendag met een hele groep lekker op stap. Nou mag er 1 iemand niet mee van zijn vriendin.... Waarom? Omdat zij moet werken tot 18.00! En daarna gaan ze niks doen!!!

Hij zit dus de hele dag in zijn eentje thuis terwijl zij aan het werk is...
Waarom, oh waarom mag hij dan in hemelsnaam niet mee?

Zou een vrouw die haar vriend ook dit soort regels oplegt dit eens uit kunnen leggen?
pi_18653181
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 14:22 schreef Hel1tjuhh het volgende:
Moet kunnen, maar niet elke week.. Eens in de 3 maanden ofzo.. Zowieso heb ik geen behoefte aan uitgaan als ik een vriend heb.. Tenminste veel minder behoefte.. En ik snap zowieso niet waarom de vriendin niet mee mag.. Ik bedoel, kun je dan jezelf niet zijn? Heb je wat te verbergen?

Ik merk het nu wel bij mn beste vriendin, haar vriend gaat elke zaterdagavond stappen, zij vaak niet en zit alleen thuis.. Ik bedoel waar ben je dan mee bezig als vriend??
Waar ben je dan mee bezig als vriend ?! Je kan ook zeggen, waar ben je dan mee bezig als vriendin. Anders gaat ze gewoon 1 keer mee, 1keer gaat hij alleen en een weekendje samen ofzo!
Ik ga graag met mijn collega's stappen en tuurlijk mag mijn vriendin mee! Moet ze zelf weten of ze mee gaat. Ik zou het wel leuk vinden hoor. Eens in de 3 maanden .. KOM OP ZEG.. Moet hij soms je handje vast houden ofzo?
pi_18653242
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 14:22 schreef Hel1tjuhh het volgende:
Tenminste veel minder behoefte.. En ik snap zowieso niet waarom de vriendin niet mee mag.. Ik bedoel, kun je dan jezelf niet zijn? Heb je wat te verbergen?
Het idee van zonder je partner gaan stappen is dat je, hou je vast, zonder je partner gaat stappen!!
Dat jij het nu meteen weer zoekt in teksten als "heb je wat te verbergen" geeft al aan dat je dus vrij wantrouwig van aard bent...
quote:
Die vriend onderhoudt zijn sociale contacten...
Ik zie het bij sommige van mijn vrienden ook gebeuren, ze gaan bijna nooit meer stappen omdat de vriendin dit niet leuk vindt en verliezen zo een heleboel vrienden, waar dan vaak alleen maar duffe "stelletjes-avonden" uit voort komen waar ze dus samen met andere ingekakte stelletjes duf gaan zitten doen...
Ik bedoel, waar ben je dan mee bezig als vriendin??
  zaterdag 24 april 2004 @ 15:23:19 #142
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_18653341
quote:
JA!
quote:

Ga zelf een leven ontplooien dan ofzo. Een relatie is geen escape from boredom.
quote:
Ja. Sneller dan als ze erbij is. Maar je kan elkaar ook gewoon vertrouwen.
quote:
Ja hallooooo!!! Je mag toch wel lol trappen met je maten? Hoef je je meisje toch niet steeds mee te slepen? 24/7 met 1 persoon en ik zou zelfmoord plegen.
quote:
Dit is geen argument. Dus ook geen contra-argument hierop.
quote:
Die ander moet de één gewoon vertrouwen en ook lol gaan maken met vrienden.
quote:
Voor de vrijgezellen

Nu ben ik dus vrijgezel. Als ik verliefd was op een meisje, iets met haar zou krijgen en ze zou me dit verbieden, was het ondanks de liefde Ze moet gewoon accepteren dat je voor haar niet verandert. Ze is toch ook op je verliefd geworden toen je uit ging (toen je zo was)? Nou dan!
Nu ga ik stappen met mn vrienden, dan dus ook. Sim-pel.
quote:
You're welcome
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_18653848
Ach, dat uitgaan met stelletjes is altijd een episode apart. In mijn vriendengroep hebben drie vrienden een vriendin. Twee van die vriendinnen werken als verpleegster en moeten dus dikwijls in de weekenden werken. Daarbij gebruiken ze dit vaak als argument om af te zeggen. Moeten ze op zaterdag werken dan zijn ze 's avonds moe. En als ze op zondag moeten werken dan willen ze het zaterdagavond rustig aandoen. Wanneer deze twee koppeltjes weer eens niet meegaan, dan wil het derde koppeltje ook niet meegaan. Want "dan heeft mijn vriendin niemand om mee te praten"

Stuk voor stuk vind ik dit onzin argumenten. Kijk, in eerste instantie moet iedereen zelf weten wat ie in de weekenden wil doen. Dat ga ik niet voor ze bepalen. Maar ik vind wel dat ze eerlijk tegen ons moeten blijven. Wanneer ze niet mee opstap willen gaan dan kunnen ze het beste of niets zeggen of een geldige reden opgeven en geen slap excuus. Een paar andere vrienden werken in de weekeinden in een restaurant maar gaan wel geregeld mee. En die smoes van die andere vriendin is sowieso al slap, alsof ze alleen maar met meiden kan praten en wij haar vrienden niet zijn.
pi_18656195
Ik ga wel eens alleen uit met vriendinnen, en hij duikt ook wel eens zonder mij de kroeg in. Daar heb ik geen problemen mee, ik vertrouw hem wel en ben blij dat hij het dan naar zijn zin heeft gehad.
Ik maak geen deel uit van een stelletje dat alles samen doet en aan elkaar vast plakt. We hebben elkaar, maar ook ieder z'n eigen dingen, en da's erg fijn.
pi_18766363
Ik heb momenteel weer helemaal de pik op stelletjes. Zaterdag zijn dur plannen om naar een grote discotheek in Duitsland te gaan. Ik stuur mooi een meeltje rond om te vragen wat nog van de plannen zijn overgebleven, krijg ik van een van de stelletjes het volgende antwoord:

"Helaas zullen wij niet van de partij zijn, omdat Diana dan de enige vrouw is."

pi_18766716
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:07 schreef robbedoes het volgende:
"Helaas zullen wij niet van de partij zijn, omdat Diana dan de enige vrouw is."

Mijn god, wat een onzinreden
Ik zou echt kwaad hebben teruggemaild.
"Helaas vinden wij dit een kutredenen en hoeven jullie volgende keren ook niet meer mee."
pi_18766816
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:21 schreef ParanoidEv het volgende:

Mijn god, wat een onzinreden
Ik zou echt kwaad hebben teruggemaild.
"Helaas vinden wij dit een kutredenen en hoeven jullie volgende keren ook niet meer mee."
Tis een stelletje waar wij nog mee op vakantie moeten gaan deze zomer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')