quote:Op donderdag 15 april 2004 00:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd, en we hebben een zoontje van bijna 2, en ik ga nog steeds af en toe alleen weg.
mijn vrouw vind dit geen probleem, en wij lossen elkaar vaak af met uitgaan.
De ene week ga ik stappen, en de andere week blijft zij thuis.
Hierover zijn geen afspraken gemaakt van te voren. Maar is voor ons heel gewoon.
ik zie het probleem ook niet als je alleen wil stappen.
Slechte argumenten, ben het er niet mee eens... Ik wil ook wel eens gewoon met mn vrienden naar een discotheek gaan, en dan gaat mn vriendin niet mee.quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:
Ze haalt volgende argumenten aan:
- Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.
Anywayz.. Fire away your opinion.
mannen zijn geen rasquote:Op donderdag 15 april 2004 00:20 schreef Plaagske het volgende:
Oja ook nog even toevoegen dat het haar vroeger ook nx deed, maar dat ze slechte ervaring ermee heeft.
Ex vriendje deed dat ook en ging vreemd achter haar rug zonder dat ze het wist.
Heb al gezegd dat ik wel te vertrouwen ben enzo, maarja ze scheert ons ras blijkbaar een beetje over dezelfde kam en wil me absoluut gewoon niet kwijtraken zegt ze dan.
* Als ze zich verveelt kan ze toch ook met vriendinnen afspreken...quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:
Naar aanleiding van mijn vorig topic waar verschillende mensen zeiden dat ik me niet moest "laten leven" deze stelling:
Vind jij alleen uitgaan in een vaste relatie kunnen of niet?
Voor mij was dit vroeger vanzelfsprekend tot ik een relatie kreeg met mijn huidige vriendin.
Alles liep perfect, maar er was een ding waar ze niet tegen kon, en dat was als ik alleen zou uitgaan.
Hier hebben we ook veel discussie over gehad.
Ergens begrijp ik haar wel, maar langs de andere kant vind ik het jammer en een beetje benauwend.
- Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.
Met alleen uitgaan bedoelt ze trouwens met andere vrienden & vriendinnen naar fuiven, discotheek, etc waar veel breezah rondloopt, en nogal wat alcohol wordt verbruikt. Een avondje poolen of naar de kroeg met kameraden om contact te onderhouden etc heeft ze minder problemen mee.
Ik zou graag weten hoe het zit met de meerderheid van de fokkers.
Letop:
Ik vraag gewoon naar jouw mening omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.
Laat advies voor mijn situatie maar achterwege.
Voor de vrijgezellen
Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan met je kameraden zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?
Voor de (oudere?) stelletjes / getrouwde mensen
Gaat jouw man / vrouw / partner regelmatig uit zonder jou? Want vind jij hiervan?
Misschien is 'uitgaan' niet meer echt van toepassing maar in sommige gevallen toch nog wel.
Bv: mijn vader...
Mijn moeder vind het helemaal niet erg dat mijn vader eens alleen uitgaat af & toe.
(oa met carnaval fzo doet ie dat, met collega's / oude vrienden naar zo'n "all ages fuif" na de stoet.)
Maar de ouders van mijn vriendin zouden moord en brand schreeuwen moest de ander alleen uitgaan en er zouden hoop "echtelijke problemen" uit volgen.
Zij vinden dit ook niet kunnen. (naja weet ik ook natuurlijk direct waar mijn vriendin het van heeft)
Mm, dan kan ik me ergens wel voorstellen dat ze er zo over denkt. Als je al eens (of meerdere keren) op zo'n manier je neus gestoten hebt (belazerd bent) dan word je toch wantrouwend en voorzichtiger.quote:Op donderdag 15 april 2004 00:20 schreef Plaagske het volgende:
Oja ook nog even toevoegen dat het haar vroeger ook nx deed, maar dat ze slechte ervaring ermee heeft.
Ex vriendje deed dat ook en ging vreemd achter haar rug zonder dat ze het wist.
Heb al gezegd dat ik wel te vertrouwen ben enzo, maarja ze scheert ons ras blijkbaar een beetje over dezelfde kam en wil me absoluut gewoon niet kwijtraken zegt ze dan.
Ja, dat bedoelde ik dus te zeggen, dat dat voor veel mensen weer teveel van het goede isquote:Op donderdag 15 april 2004 00:42 schreef Plaagske het volgende:
Hm Julynell, alleen op vakantie ben ikzelf ook een beetje tegen..
Vorig jaar in de zomer, ik had herexamens en mijn oh zo lieve & trouwe (ex)vriendin ging dan maar met haar ouders / broers en kameraden van die broers op vakantie op vakantie voor 2 weken (zuid frankrijk) waar ik toen helemaal geen problemen mee had.
EN JA hoor de 3de dag al prijs. SMS dat ze in een dronken bui een andere gozer (een van die kameraden van haar broers) gezoent had.
Heftige ruzie & relatie meteen stuk door vertrouwen dat onherstelbaar geschonden is.![]()
Kroeg / poolbar / filmpje heb je netzoveel kans op iemand anders tegenkomen als in een discotheek of op een fuif. De scheiding die ze daar legt begrijp ik dus al niet.quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:
Voor de vrijgezellen
Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan naar een fuif / discotheek zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?
Uitgaan met kameraden naar kroeg / poolbar / filmpje pakken heeft ze minder probs mee.
Dat sluit elkaar al uit. Een droompartner zou daar niet op tegen zijn, en indien wel, dan is het geen droompartner.quote:Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan naar een fuif / discotheek zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?
Omdat de partner niet mee KAN. Is iets anders dan niet mee mogen...quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:
Alleen als je niet lekker in een relatie zit.quote:- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
Het gaat er niet om wat de buitenwereld ervan denkt, maar hoe je jezelf er bij voelt.quote:- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
Onzin. Dan kan een personeelsuitje ook niet, en slijt je de rest van je leven als bank-stel...quote:- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
En dat is inderdaad waar het om draait. De anders is jaloers of heeft te weinig vertrouwen in de relatie. Als dit het geval is, moet je je uberhaupt af gaan vragen of een relatie met die persoon wel verstandig is.quote:- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.
Kortom, zolang er geen concurrentie is. Je mag best plezier hebben, maar niet in het bijzijn van andere vrouwen. Kortom onzekerheid over de relatie en daardoor jaloers aangelegd.quote:Met alleen uitgaan bedoelt ze trouwens met andere vrienden & vriendinnen naar fuiven, discotheek, etc waar veel breezah rondloopt, en nogal wat alcohol wordt verbruikt. Een avondje poolen of naar de kroeg met kameraden om contact te onderhouden etc heeft ze minder problemen mee.
Het echte stappen hebben we geen van tweeen echt gedaan. Ze gaat echter wel alleen op stap met haar collega's en enkele goede vriendinnen. En dat ze daarbij in kroegen komt, waar mannen rondlopen die er tien keer beter uitzien dan ik, maakt me geen drol uit. Ze is smoorverliefd op me, en houd onvoorwaardelijk en alleen van mij.quote:Letop:
Voor de (oudere?) stelletjes / getrouwde mensen
Gaat jouw man / vrouw / partner regelmatig uit zonder jou? Want vind jij hiervan?
Misschien is 'uitgaan' niet meer echt van toepassing maar in sommige gevallen toch nog wel.
Inderdaad, opvoedings gebonden. Je spiegelt je toch vaak aan je ouders.quote:Maar de ouders van mijn vriendin zouden moord en brand schreeuwen moest de ander alleen uitgaan en er zouden hoop "echtelijke problemen" uit volgen.
Zij vinden dit ook niet kunnen. (naja weet ik ook natuurlijk direct waar mijn vriendin het van heeft)
Wat is er mis mee dat jij plezier hebt? Dat is toch je goed recht?quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:
Naar aanleiding van mijn vorig topic waar verschillende mensen zeiden dat ik me niet moest "laten leven" deze stelling:
[...]
Onzinargument. Laat haar maar met een goede, wetenschappelijke onderbouwing komen dat alleen uitgaan vreemdgaan uitlokt. Ik ga ook wel eens alleen uit, maar die 1-op-1 relatie met neuken heb ik nog niet ondervonden. Maakt ook niet uit, want ik ga uit om een goede tijd te hebben en dat hoeft niet per se met seks.quote:- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
Wat maakt het uit wat andere mensen denken? Het gaat er om dat jullie vinden dat jullie een goede relatie hebben. Wat andere mensen denken moeten ze zelf weten. Bovendien kunnen er in een goedlopende relatie ook goede redenen zijn waarom jullie even onafhankelijk van elkaar dingen doen (zie mijn tegenargument 1).quote:- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
Wat hoort en wat niet hoort bepalen jullie zelf. Je moet gewoon in een relatie doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Je kunt je door de ander wel laten opleggen wat hoort en wat niet hoort, maar als jij daar niet gelukkig van wordt, hoe kun je dan gelukkig worden in je relatie?quote:- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
Dat je vriendin snel jaloers is, is haar probleem en zij zal ervoor moeten zorgen dat zij haar jalouzie kan beheersen. Jij hoeft daar niet de oplossing voor aan te dragen, want dat verandert niets in de situatie: de jalouzie blijft namelijk gewoon bestaan.quote:- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.
Ik wil hierbij nog zeggen dat ik hier niet een van de stuurlui aan wal wil zijn, maar ook een beetje uit ervaring spreek. Ik had ook te maken met een jaloerse vriendin. Hoewel zij met een huisgenoot van mij heeft gezoend tijdens onze relatie (op mijn verjaardag nog wel, maar dat terzijde) en ik mij geen enkele uitspatting heb veroorloofd, voelde zij zich wel onzeker over mijn (niet aanwezige) gevoelens over een goede vriendin. Het liefste had zij dus ook dat het contact tussen mij en de goede vriendin minder werd. Ze heeft me niet expliciet gevraagd om het contact te verbreken, maar zij maakte zo vaak afspraken dat ik amper nog bij mijn ouders kwam en dus ook amper even langs mijn goede vriendin op bezoek kon. Daarnaast vond ze dat mijn huisgenoten geen goede invloed op me hadden en daarbij heeft ze me wel expliciet aangegeven dat ik dat contact moest minderen.quote:Ik zou graag weten hoe het zit met de meerderheid van de fokkers.
Voor de vrijgezellen
Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan naar een fuif / discotheek zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?
Uitgaan met kameraden naar kroeg / poolbar / filmpje pakken heeft ze minder probs mee.
[...voor de stelletjes is voor mij niet relevant]
dus jij moet je gaan zitten vervelen omdat je vriendin moet studeren?quote:- Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
fijn he, elkaar vertrouwenquote:- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
tis maar waar je je druk om kan makenquote:- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
ik maak zelf wel uit wat wel en wat niet hoortquote:- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
jaloezie is gewoon een vorm van onzekerheidquote:- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.
Ik geloof er niks vanquote:Op donderdag 15 april 2004 09:00 schreef Metro2005 het volgende:
het mag wel van allebei maar echt fijn vinden we het niet, we gaan liever niet of samen
Onzin. Als je partner niet meekan, waarom zou jij je dan de hele avond moeten vervelen op de bank?quote:Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
Wederom bullshit. Je bent er nog altijd zelf bij.quote:- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
Onzin. Ik denk veel vaker dat mensen die hele avonden en nachten met uitgaan aan elkaar zitten te plukken iets mankeren.quote:- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
Dan zou je van de ander je ook maar moeten vervelen thuis en je vrienden in de steek laten. Dat getuigt van weinig respect van de ander.quote:- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
Dan kun je ook maar beter samen naar school gaan, samen naar de plee gaan etcquote:- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.
Ik had ff geen zin om alle vrouwtjes in mannetjes te veranderen en andersom, maar verder klopt dit verhaal als een bus, helemaal mee eensquote:Op donderdag 15 april 2004 10:11 schreef Hik het volgende:
Ik heb een vreselijke hekel aan mannen vrouwen die:
1. Mij niet vertrouwen
2. Zich niet kunnen vermaken zonder mij
3. Bezig zijn met "hoe iets hoort" of "wat andere mensen van onze relatie vinden"
4. Mij de schuld geven van het feit dat zij jaloers zijn
Ik zou dus per definitie niet bij zo'n vriendjevriendinnetje belanden. Sterker nog, ik wil niet eens mensen in mijn vriendenkring die zo redeneren. Stel je voor zeg: je vriendin heeft een vriendje en mag ineens geen meidenstapavond houden? Of mijn beste vriend (die ik al 10 jaar vrijwel wekelijks zie) mag niet een avond met mij gaan dansen of drinken zonder dat zijn vriendin erbij is om zijn handje vast te houden en te controleren of hij zich wel gedraagt?? Dat zou wat zijn zeg!![]()
Ik vind het zelfs heel gezond dat iemand af en toe dingen doet zónder de partner. Dan heb je elkaar nog eens wat leuks te vertellen!
die angst heeft toch echt te maken met onzekerheidquote:Op donderdag 15 april 2004 11:50 schreef shoggie het volgende:
Jaloezie is niet alleen onzeker, het is/kan ook een angst zijn om kwijt te raken.
Heeft zij soms straatvrees?quote:Op donderdag 15 april 2004 12:40 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb al erg lang een relatie en zij gaat vrijwel nooit mee als ik uitga. Het is niet zo'n uitgaanstyp.
Ik vind het ook wel leuk om die twee werelden te hebben, mijn vriendenkring en stapavondjes en thuis, mijn vriendinnetje![]()
Indirect zorgt dit ervoor dat je toch nog met beide voeten op de grond blijft staan. Wanneer bijvoorbeeld jullie relatie overgaat, dan heb je nog iets om op terug te vallen. Natuurlijk heb je dat ook wanneer je alles samendoet, maar dat komt toch heel afhankelijk over.quote:Op donderdag 15 april 2004 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Af en toe alleen uitgaan is een absolute must, leef alsjeblieft je eigen leven mensen...
quote:Op donderdag 15 april 2004 10:39 schreef robbedoes het volgende:
Ff een paar redenen waarom sommige van mijn vrienden niet willen meedoen met allerlei plannen in de weekenden:
- mijn vriendin heeft tentamens
quote:- mijn vriendin moet vanavond werken
quote:- mijn vriendin moet morgenvroeg werken
quote:- mijn vriendin wil graag dat ik met haar ga oppassen
quote:- ik moet werken in het bedrijf van mijn vriendin
"En daar doe je tot 4 uur 's nachts over?".quote:- ik moet de computer installeren bij mijn vriendin thuis
quote:- mijn vriendin gaat opstap en ik moet op haar dieren passen
Generaliseren kun je leren...quote:Op donderdag 15 april 2004 14:51 schreef robbedoes het volgende:
Ik ga geen ruzie zoeken in dergelijke afzeggingen. Kijk, ik vind dat iedereen moet doen en laten wat ie zelf wilt in het weekend. Dat ga ik niet voor hen beslissen. Maar ik vind wel dat als men besluit om niet mee te gaan, men twee dingen kan zeggen. Of je zegt af zonder reden. Of je zegt af met een geldige reden. Dus niet met zo'n half standaard afmeldreden zeggen dat je in feite geen zin hebt. Het komt erop neer dat stelletjes graag alles samen willen doen en elkaar geen plezier kunnen gunnen. Hiervan leer op den duur op een bepaalde manier te reageren. Zo vraag ik hen nu niet meer uit wanneer ik opstap ga. Als ze besluiten om iets te willen ondernemen in het weekend met ons, dan moeten ze maar iets van zich laten horen. Dat is wel vanzelf sprekend voor hen, hoop ik.
Dat weet ik wel. Maar 9 van de 10 keren komt het voor dat als de een niet opstap kan gaan om wat voor persoonlijke reden dan ook, dan ander uit sympathie ook maar thuis blijft.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:00 schreef Svyatagor het volgende:
Generaliseren kun je leren...
Een vriendin van mij ook. Eerst was ze een enorme flapuit en extrovert in alles. Nudat ze een vriend heeft is ze ineens zo karig met alles geworden. Ze neemt zijn standpunten in. Wat hij denkt/zegt/doet/ daar volgt zij hem zonder na te denken in. Als ze zelf geen mening heeft. Dergelijke mensen vind ik maar zielig.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:02 schreef Untouchables het volgende:
Ik ben overigens altijd al erg gebrand geweest op dit punt, een maat van me is namelijk helemaal veranderd sinds hij een vriendin kreeg en doet nou eigenlijk nooit maar dan ook nooit meer iets zonder haar.
Je begrijpt ook waarschijnlijk verkeerd. Wij hebben het hier over stelletjes die werkelijk alles met elkaar doen en afzonderlijk geen eigen mening hebben, zonder een eigen leven eropna te houden.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:05 schreef Ingridh007 het volgende:
dus ik mag nooit meer iets met mijn eigen vrienden doen?
Denk j dat ik nog wel alleen naar school en naar mijn werk mag?
uh... nee dat mag je idd niet van mijquote:Op donderdag 15 april 2004 15:05 schreef Ingridh007 het volgende:
dus ik mag nooit meer iets met mijn eigen vrienden doen?
Denk j dat ik nog wel alleen naar school en naar mijn werk mag?
O, zullen we dan maar samen naar Dana gaan in de Peppermill? :pquote:Op donderdag 15 april 2004 15:08 schreef Dr.X het volgende:
[..]
uh... nee dat mag je idd niet van mij
* Ingridh007 geeft Ingrid kusje
neuhquote:Op donderdag 15 april 2004 15:09 schreef Ingridh007 het volgende:
[..]
O, zullen we dan maar samen naar Dana gaan in de Peppermill? :p
*kusj*
Ja ik ook. Dat soort mensen vallen ook in een heel diep gat als het eens uitgaat met hun verkering.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:05 schreef robbedoes het volgende:
[..]
Een vriendin van mij ook. Eerst was ze een enorme flapuit en extrovert in alles. Nudat ze een vriend heeft is ze ineens zo karig met alles geworden. Ze neemt zijn standpunten in. Wat hij denkt/zegt/doet/ daar volgt zij hem zonder na te denken in. Als ze zelf geen mening heeft. Dergelijke mensen vind ik maar zielig.
t is uit!quote:Op donderdag 15 april 2004 15:11 schreef Ingridh007 het volgende:
* Dr.X knoopt haar hoofddoek om
What the fuck?!?! Jij wilt op donderdag een biertje doen? Dan ga je toch een biertje doen? Punt! Dat zij daar dan haar conclusies uit trekt is haar verantwoordelijk is.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:19 schreef Plaagske het volgende:
School nog zoiets.. k zie haar 7/7, ze zit namelijk bij me op school.
Heel vervelend trouwens, een vriendinnetje op hoge school.
(heb haar op school leren kennen eigenlijk)
Dus ze kent mijn klasgenootjes vrij goed en nog kan ik op donderdag niet met hen mee op stap.
(donderdag is hier DE uitgaansdag voor de studenten)
Maar zij mag nooit mee op donderdag van haar ouders, enkel in het weekend en dan niet zonder mij.
Hier heb ik het meeste problemen mee gehad.. ik kon nooit meer gaan omdat zij nooit wegmocht op donderdag. Terwijl ik voor haar bijna elke week ging.
Maarja ze heeft me voor de keuze gesteld, alleen uit blijven gaan of haar in het begin van onze relatie..
mss heb ik toch verkeerd gekozen denk ik dan als ik dit allemaal lees
Maar langs de andere kant ben ik heel blij met haar hoor.. voor de rest kan ik doen & laten wat ik wil
Alleen dit ene stomme punt hé
Nee, maar geen behoefte aan zweterige barren of clubs waar mensen zichzelf volgieten en elkaar moeten betasten. Ze gaat veel naar vriendinnen thuis op bezoek of naar af-n-toe een ECHT goed feest of concert, maar dat verplichte stappen is toch echt meer mijn ding.quote:Op donderdag 15 april 2004 13:13 schreef robbedoes het volgende:
[..]
Heeft zij soms straatvrees?
Ik zei niet dat ie haar aan gort moet schieten, maar die waardeloze argumentenquote:Op donderdag 15 april 2004 15:46 schreef Svyatagor het volgende:
Nounou, aan gort schieten...ik zou geen lompe ruzie gaan schoppen. Haar houding komt volgens mij uit twee dingen voort: enerzijds de opvattingen van haar ouders, en anderzijds een vriendje dat haar behoorlijk verneukt heeft...
Wat dat laatste betreft: ze heeft duidelijk wat deuken opgelopen en dat is al arelaxed op zich; volgens mij moet je dan dus niet knetterharde ruzie daarover gaan maken, maar haar gewoon het gevoel geven dat ze zich echt nergens druk over hoeft te maken en dat je nooooit vreemd zou gaan etc...want...dat ís toch ook zo? (althans, jij bent de enige die daarover kan oordelen...) Zeggen dat ze niet moet zeiken werkt denk ik vrij averechts, zij is nu eenmaal een beetje bang om je kwijt te raken. Keyword: communicatie, respect/elkaar kunnen vertrouwen etc...
Wat die ouders betreft...tsja, volgens mij moet ze gewoon uit huis gaan en die ouders een beetje laten zijn voor wat ze zijn- ik bedoel niet in de steek laten ofzo, maar hun opvattingen ook met een korreltje zout nemen. Klinkt een beetje alsof ze nooit puber is geweest (ik ken er nog een, mijn vriendin is 27 en ik ben nog elke dag bezig haar een beetje los te weken van sommige eigenaardige opvattingen van haar ouders)
edit: en als ze dat allemaal niet wil snappen en je nog steeds niet mag stappen op donderdag moet je haar lozen. Want dan is het gewoon een bekrompen zeikwijf.
Zover was ik ook wel, maar ik snap wat je bedoeltquote:Op donderdag 15 april 2004 16:35 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ie haar aan gort moet schieten, maar die waardeloze argumentenIk wil me soms wat sterker uitdrukken dan werkelijk nodig is, da's alles
.
Nee, dat is zeker waar, maar om zijn goeie wil te tonen kan hij natuurlijk wel een beetje rekening met haar houden- mits ze het echt waard is, maar hij is de enige die daarover kan oordelen. Ze moet hem in ieder geval niet gaan lopen chanteren - en die keuzen tussen "je vrienden of je vriendin" lijkt daar wel aardig op. Volgens mij moet ie gewoon een paar keer gaan stappen, laten zien dat het allemaal wel meevalt en dat ie echt niet vreemdgaat....en hopen dat ze eraan went. Gaat ze alleen maar meer janken dan zou ik snel m'n biezen pakken.quote:maar dat is toch geen argument om Plaagske te bevelen wat hij wel en wat hij niet hoort te doen?
\
Ik denk altijd van stelletjes die altijd samen gaan stappen dat er iets niet lekker in de relatie zit, niet zonder elkaar de deur uitkunnen (of mogen) lijkt mij niet gezond.quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:
Nou kijk, best wel fijn he, voor jezelf en je 'rechten' opkomenquote:Op donderdag 15 april 2004 23:43 schreef Plaagske het volgende:
-knip-
Gun hem toch zijn plezier.quote:Op vrijdag 16 april 2004 12:57 schreef Gia het volgende:
Ik ken zat mannen die elke dag effe naar de kroeg gaan om een potje te kaarten of te biljarten, mijn vader deed en doet dat ook altijd, maar ik vind dat nergens voor nodig.
En mijn man gelukkig ook niet!quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:02 schreef robbedoes het volgende:
[..]
Gun hem toch zijn plezier.
Zeker wel.. ik kan bv nu zaterdag al niet gaan omdat ik voor mijn weekendjob toevallig laat moet werken.quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:06 schreef Gia het volgende:
En mijn man gelukkig ook niet!
Maar even wat anders. Mogen vrouwen dat dan ook? Of moet alleen aan mannen dat pleziertje worden gegund?
Hier ben ik het dus wel mee eens. Waar het mij om ging was het feit dat de 'vriend' van mijn vriend eiste dat ik niet meeging. Als hij op stap wil en ik heb geen zin, dan mag hij alleen. Maar als ik mee wil, dan moet dat uiteraard mogen.quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:31 schreef Aneurism het volgende:
Het niet uit laten gaan van je partner is een karaktereigenschap die niet alleen in dit aspect ligt maar in een totale dominante eigenschap die hinderlijk kan zijn in een relatie, ik heb soms dat ik eens met een vriendin wat wil gaan drinken en dit moet omgekeerd ook kunnen. Mijn vriendin gaat dit weekend bijvoorbeeld met mensen snowboarden waaraan ik een tering hekel aan heb. (snowboarden dan en sneeuw.)
Het is niet ongewoon om in een relatie andere intresses te hebben en om iemand anders los te laten om zo die persoon zijn normale pleziertjes te gunnen.
Wij hebben met een stel vrienden wel eens per jaar een weekendje weg waar de vrouwen dus echt niet mee mogenquote:Op vrijdag 16 april 2004 15:40 schreef Gia het volgende:
Als hij op stap wil en ik heb geen zin, dan mag hij alleen. Maar als ik mee wil, dan moet dat uiteraard mogen.
quote:Op vrijdag 16 april 2004 15:40 schreef Gia het volgende:
Verder vind ik het in een huwelijk niet nodig dat de man naar de kroeg gaat, terwijl de vrouw niet meekan omdat er geen babysit is. Je bent beide ouder en beide verantwoordelijk voor de kinderen.
Nou, dat vind ik niet. Als hij toch zin heeft om even alleen met z'n maat te gaan stappen, (en die maat ook) dan vind ik niet jij mee moet "mogen".quote:Op vrijdag 16 april 2004 15:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Als hij op stap wil en ik heb geen zin, dan mag hij alleen. Maar als ik mee wil, dan moet dat uiteraard mogen.
Mee eens. Als hij met een vriend op stap wil en ik wil graag mee dan vraag ik dat eerst. Kan me best voorstellen dat ze daar toevallig helemaal geen zin in hebben: even goeie vriendenquote:Op vrijdag 16 april 2004 16:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik niet. Als hij toch zin heeft om even alleen met z'n maat te gaan stappen, (en die maat ook) dan vind ik niet jij mee moet "mogen".
Vind ik dus belachelijk. Als hij geen vriendin mee wil hebben, moet hij lekker vrijgezel blijven.quote:Op vrijdag 16 april 2004 16:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik niet. Als hij toch zin heeft om even alleen met z'n maat te gaan stappen, (en die maat ook) dan vind ik niet jij mee moet "mogen".
Ok, je moet wel tijd voor elkaar vrij maken, je bent niet voor niets getrouwd etc. maar dat geeft jou mijns inziens nog niet het recht om jezelf uit te nodigen als hij een keer met zijn vrienden bier wil gaan drinken. Want geloof me, dat is in veel gevallen leuker zonder je partner. Even goede vrienden. Het is een huwelijk, geen lijfeigenschap. En in de situatie van de topicstarter al helemaal niet; die vent studeert nog....quote:Op zaterdag 17 april 2004 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik dus belachelijk. Als hij geen vriendin mee wil hebben, moet hij lekker vrijgezel blijven.
Gelukkig is hij het met al deze punten helemaal met me eens en zijn we al ruim 12,5 jaar gelukkig getrouwd. Wij vinden het allebei gezelliger om samen op stap te gaan. Uit eten met de kids of gewoon een avondje weg. Ook samen thuis blijven vinden we prettig.
En die opmerking van iemand 24/7? Ja hallo, als je geen van beide werkt! Wij hebben kids, mijn man een baan. Hij is al weg voordat ik opsta en 's avonds pas om kwart voor zes thuis. De kids liggen rond half negen in bed. Hebben we nog zo'n 2 tot 3 uurtjes voor elkaar, voordat het tijd is om te gaan slapen. Als hij dan ook nog eens in het weekend met maten op stap zou gaan, zouden we elkaar nog minder zien. Nee hoor, mij niet gezien. En gelukkig denkt mijn man hier hetzelfde over.
Mee eens!quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:19 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, je moet wel tijd voor elkaar vrij maken, je bent niet voor niets getrouwd etc. maar dat geeft jou mijns inziens nog niet het recht om jezelf uit te nodigen als hij een keer met zijn vrienden bier wil gaan drinken. Want geloof me, dat is in veel gevallen leuker zonder je partner. Even goede vrienden. Het is een huwelijk, geen lijfeigenschap. En in de situatie van de topicstarter al helemaal niet; die vent studeert nog....
Dan wordt het natuurlijk iets anders. Maar als je samenwoont is het heel gezond om niet altijd alles samen te doen.quote:Op maandag 19 april 2004 08:05 schreef leonieke het volgende:
Meestal doen we wel alles samen hoor (ook omdat we elkaar enkel in het weekend zien)
Vrouwen hebben toch zo hun tupleware bijeenkomsten, Libelle zomerdag, etc? Mannen houden ervan om een potje te gaan poolen onder het genot van een pilske. Als dan je vriendin half semi-afhankelijk op een barkurk het spel probeert te snappen, dan ga je natuurlijk af als een gieter.quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:06 schreef Gia het volgende:
Maar even wat anders. Mogen vrouwen dat dan ook? Of moet alleen aan mannen dat pleziertje worden gegund?
Waar ben je dan mee bezig als vriend ?!quote:Op zaterdag 24 april 2004 14:22 schreef Hel1tjuhh het volgende:
Moet kunnen, maar niet elke week.. Eens in de 3 maanden ofzo.. Zowieso heb ik geen behoefte aan uitgaan als ik een vriend heb.. Tenminste veel minder behoefte.. En ik snap zowieso niet waarom de vriendin niet mee mag.. Ik bedoel, kun je dan jezelf niet zijn? Heb je wat te verbergen?
Ik merk het nu wel bij mn beste vriendin, haar vriend gaat elke zaterdagavond stappen, zij vaak niet en zit alleen thuis.. Ik bedoel waar ben je dan mee bezig als vriend??
Het idee van zonder je partner gaan stappen is dat je, hou je vast, zonder je partner gaat stappen!!quote:Op zaterdag 24 april 2004 14:22 schreef Hel1tjuhh het volgende:
Tenminste veel minder behoefte.. En ik snap zowieso niet waarom de vriendin niet mee mag.. Ik bedoel, kun je dan jezelf niet zijn? Heb je wat te verbergen?
Die vriend onderhoudt zijn sociale contacten...quote:Ik merk het nu wel bij mn beste vriendin, haar vriend gaat elke zaterdagavond stappen, zij vaak niet en zit alleen thuis.. Ik bedoel waar ben je dan mee bezig als vriend??
JA!quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:
Ga zelf een leven ontplooien dan ofzo. Een relatie is geen escape from boredom.quote:Ze haalt volgende argumenten aan:
Ja. Sneller dan als ze erbij is. Maar je kan elkaar ook gewoon vertrouwen.quote:- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
Ja hallooooo!!! Je mag toch wel lol trappen met je maten? Hoef je je meisje toch niet steeds mee te slepen? 24/7 met 1 persoon en ik zou zelfmoord plegen.quote:- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
Dit is geen argument. Dus ook geen contra-argument hierop.quote:- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
Die ander moet de één gewoon vertrouwen en ook lol gaan maken met vrienden.quote:- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.
Nu ben ik dus vrijgezel. Als ik verliefd was op een meisje, iets met haar zou krijgen en ze zou me dit verbieden, was het ondanks de liefdequote:Voor de vrijgezellen
You're welcomequote:Anywayz.. Fire away your opinion.
quote:Op donderdag 29 april 2004 11:07 schreef robbedoes het volgende:
"Helaas zullen wij niet van de partij zijn, omdat Diana dan de enige vrouw is."
![]()
![]()
![]()
Tis een stelletje waar wij nog mee op vakantie moeten gaan deze zomer...quote:Op donderdag 29 april 2004 11:21 schreef ParanoidEv het volgende:
Mijn god, wat een onzinreden
Ik zou echt kwaad hebben teruggemaild.
"Helaas vinden wij dit een kutredenen en hoeven jullie volgende keren ook niet meer mee."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |