quote:Dat is de vraag niet
Ik knuffel ze niet, ik behandel ze als gewone mensen, want dat zijn ze ook.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is de vraag wel, want je kunt al die WAO'ers wel weer aan het werk willen hebben, maar dan moet er wel werk zijn. Ik vind een verlamd persoon niet minderwaardig, een verlamd persoon kan nou eenmaal minder en is minder flexibel. Misschien moet jij die knuffelmentaliteit van dat gehandicapten gelijk aan gezonde mensen zijn eens laten varen
Nee deze persoon kan ander werk verrichten wanneer z'n toestand dat toelaat.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:33 schreef Kaalhei het volgende:
En als iemand voor 50% afgekeurd is dan krijgt hij 50% van zijn AOW en de rest moet hij zelf bijverdienen?
Bovendien: Het werk kan niet op zijn. Alhoewel heel veel mensen denk dat er een beperkt aantal banen zijn en de mensen die geen baan kunnen bemachtigen gedwingen werkeloos zijn is dit uiteraard incorrect.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:36 schreef thaleia het volgende:
Da's onzin gelly, "je kunt ze wel aan het werk willen hebben maar dan moet er wel werk zijn". Het gaat er niet om of er werk is, het gaat erom of ze recht hebben op een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Kan iemand best werken, maar niets vinden, dan bestaat daarvoor de bijstand.
En wie bepaald of iemand kan werken of niet? Toch niet die simpelen van het UWV? Die keuringsartsen die totaal niet gehinderd zijn door kennis?quote:Op woensdag 14 april 2004 18:36 schreef thaleia het volgende:
Da's onzin gelly, "je kunt ze wel aan het werk willen hebben maar dan moet er wel werk zijn". Het gaat er niet om of er werk is, het gaat erom of ze recht hebben op een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Kan iemand best werken, maar niets vinden, dan bestaat daarvoor de bijstand.
Genoemde persoon is 50% afgekeurd dus kan hij blijkbaar niet echt werken.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nee deze persoon kan ander werk verrichten wanneer z'n toestand dat toelaat.
Dus gaat ie de bijstand in een moet ie solliciteren net als alle anderen.
Als er een ambtenaar is die kan bepalen dat iemand niet kan werken, is diezelfde ambtenaar ook in staat om te bepalen dat iemand wel kan werken.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:39 schreef wonko het volgende:
En wie bepaald of iemand kan werken of niet? Toch niet die simpelen van het UWV? Die keuringsartsen die totaal niet gehinderd zijn door kennis?
In een redelijk groot aantal gevallen kunnen mensen geen 40 urige werkweek meer draaien omdat hun lichaam of geest het niet aankan, denk aan MS, reuma, manisch depressiviteit, enz.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nee deze persoon kan ander werk verrichten wanneer z'n toestand dat toelaat.
Dus gaat ie de bijstand in een moet ie solliciteren net als alle anderen.
Je bedoelt waarschijnlijk een gedeeltelijk verlamd persoon... Hoeveel mensen in een rolstoel werken er eigenlijk bij jouw bedrijf?quote:Op woensdag 14 april 2004 18:33 schreef Refragmental het volgende:
Uit het vorig topic
Bijstandsvrouw krijgt Zalmsnip van 363 miljoen
[..]
[..]
[..]
Ik knuffel ze niet, ik behandel ze als gewone mensen, want dat zijn ze ook.
Blijkbaar denk jij daar anders over.
Een verlamd persoon kan in een kantoor net zoveel als een niet verlamd persoon mits dit kantoor is aangepast aan rolstoelgebruikers, ze kunnen alleen helaas niet zaklopen op een dagje uit, maar dat was dan ook het enige.
matrassentesterquote:Op woensdag 14 april 2004 18:43 schreef IJzercookie het volgende:
Stel, je hebt last van ernstige vermoeidheid... wat voor werk kan je dan doen?
Komop, gaan we nu allemaal met specifieke gevallen komen? "Stel iemand is half verlamd", "Stel je bent erg vermoeid". Dat moeten die keuringsartsen maar uitzoeken! Hier gaat het over het voorstel dat iedereen herkeurd zou moeten worden. Wat mij betreft: liever vandaag dan morgen. Of iemand die op sterven na dood is wel of niet goedgekeurd zou moeten worden, is een heel andere discussie.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:43 schreef IJzercookie het volgende:
Stel, je hebt last van ernstige vermoeidheid... wat voor werk kan je dan doen?
Het ging hier dus toch om een vrouw die in de bijstand, zat, dus niet in de wao, die dus ongetwijfeld ook moet solliciteren maar nog geen baan gevonden heeft? En dus wel vrijwilligers werk doet, wat in principe erg fijn is omdat ze dan blijft werken en dus meer kans heeft op een baan en ook nog eens wat bijdraagt aan deze maatschappij.quote:Bijstandsvrouw krijgt Zalmsnip van 363 miljoen
Ik heb zelf met die knakkers te maken gehad en in mijn ogen zijn ze nog niet geschikt om hun eigen veters te strikken. Wat een nuttelozen zeg. Als je niet als echte arts aan de gang wegens incompetentie word je maar keuringsarts.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:40 schreef thaleia het volgende:
[..]
Als er een ambtenaar is die kan bepalen dat iemand niet kan werken, is diezelfde ambtenaar ook in staat om te bepalen dat iemand wel kan werken.
Opgelost! Slotje!quote:Op woensdag 14 april 2004 18:46 schreef Zolena het volgende:
[..]
Het ging hier dus toch om een vrouw die in de bijstand, zat, dus niet in de wao, die dus ongetwijfeld ook moet solliciteren maar nog geen baan gevonden heeft? En dus wel vrijwilligers werk doet, wat in principe erg fijn is omdat ze dan blijft werken en dus meer kans heeft op een baan en ook nog eens wat bijdraagt aan deze maatschappij.
En daarbij...de echte fraudeurs pak je er neit mee, die hebben hun verhaaltje wel klaar en het kost je alleen maar een boel geld en die mensen zijn al gecontroleerd. Je mag toch ook verwachten dat die eerder controleurs ook niet helemaal achterlijk waren. Kortom![]()
![]()
Veel keuringsartsen zijn keuringsarts geworden omdat ze geen trek hadden in een baan in "echte" gezondheidszorg. Daar moet je namelijk wél hard werken...quote:Op woensdag 14 april 2004 18:46 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik heb zelf met die knakkers te maken gehad en in mijn ogen zijn ze nog niet geschikt om hun eigen veters te strikken. Wat een nuttelozen zeg. Als je niet als echte arts aan de gang wegens incompetentie word je maar keuringsarts.
Hard werken en nadenken. En dat willen ze niet.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Veel keuringsartsen zijn keuringsarts geworden omdat ze geen trek hadden in een baan in "echte" gezondheidszorg. Daar moet je namelijk wél hard werken...
In elke beroepsgroep heb je prutsers. Waar het mij om gaat is dat op het moment dat er hier wordt voorgesteld mensen die nu in de WAO zitten te herkeuren er als bezwaar wordt aangevoerd dat die keuringsartsen niet deugen, maar diezelfde keuringsartsen hebben al deze mensen ook de WAO in gebracht. Deugden ze toen ook al niet? Als het toen geen bezwaar was dat die lui hun werk deden, dan bij een herkeuring ook niet.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:46 schreef wonko het volgende:
Ik heb zelf met die knakkers te maken gehad en in mijn ogen zijn ze nog niet geschikt om hun eigen veters te strikken. Wat een nuttelozen zeg. Als je niet als echte arts aan de gang wegens incompetentie word je maar keuringsarts.
Dit gaat niet over die bijstandsvrouw!!quote:Op woensdag 14 april 2004 18:55 schreef Bushmaster het volgende:
Wat heeft een bijstandsvrouw met de WAO te maken? Gewoon een partijtje bashen? Dan mag deze ook wel dicht.
Hij kan toch wel IETS doen?quote:Op woensdag 14 april 2004 18:40 schreef wonko het volgende:
[..]
Genoemde persoon is 50% afgekeurd dus kan hij blijkbaar niet echt werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |