abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18422018
Er liep zojuist een goeie dicussie over WAO in het nieuwsforum, maar dat mag dus niet, en in plaats van het te verplaatsen ging ie maar dicht.
Bijstandsvrouw krijgt Zalmsnip van 363 miljoen

Nou hier maar verder dus.

Waar het op neer komt is dat het WAO nodig aan een herinrichting toe is.
Wanneer een WAO'er arbeid (vrijwilligerswerk) kan verrichten op dagelijkse basis of 2/3 maal in de week. Dan dient deze persoon uit de WAO te worden gehaald, deze persoon is namelijk arbeid aan het verrichten terwijl hij of zij arbeidsongeschikt is.

Ook kwam in de discussie aan bod dat mensen met bepaalde ziekten in de WAO best ander werk zouden kunnen verrichten.
Een IT'er met RSI kan makkelijk ander werk verrichten waar zijn polsen niet worden belast.
Een leraar die vanaf de borstkast omlaag verlamd is kan makkelijk kantoorwerk doen.
etc

Ik ben dus van mening dat er van de 850.000 mensen in de WAO nauwelijks nog echte WAO'ers zullen overblijven, veel mensen kunnen namelijk ook werk zoeken in een andere hoek.
Tevens moeten er meer herkeuringen komen en een strengere controle om zo fraude tegen te gaan en om het voor de echte WAO'er financieel beter te maken. Het geld wordt nu tenslotte verspreid over iedereen inclusief de fraudeurs en mensen die ander werk zouden kunnen verrichte.
pi_18422064
Uit het vorig topic
Bijstandsvrouw krijgt Zalmsnip van 363 miljoen style="font-size: 10px;">quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie zou jij aannemen als ondernemer, een leraar die verlamd in een rolstoel zit, of een gezonde werknemer ?
quote:
Dat is de vraag niet
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is de vraag wel, want je kunt al die WAO'ers wel weer aan het werk willen hebben, maar dan moet er wel werk zijn. Ik vind een verlamd persoon niet minderwaardig, een verlamd persoon kan nou eenmaal minder en is minder flexibel. Misschien moet jij die knuffelmentaliteit van dat gehandicapten gelijk aan gezonde mensen zijn eens laten varen
Ik knuffel ze niet, ik behandel ze als gewone mensen, want dat zijn ze ook.
Blijkbaar denk jij daar anders over.

Een verlamd persoon kan in een kantoor net zoveel als een niet verlamd persoon mits dit kantoor is aangepast aan rolstoelgebruikers, ze kunnen alleen helaas niet zaklopen op een dagje uit, maar dat was dan ook het enige.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:33:43 #3
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18422077
En als iemand voor 50% afgekeurd is dan krijgt hij 50% van zijn AOW en de rest moet hij zelf bijverdienen?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 14 april 2004 @ 18:36:21 #4
74143 thaleia
pi_18422125
Da's onzin gelly, "je kunt ze wel aan het werk willen hebben maar dan moet er wel werk zijn". Het gaat er niet om of er werk is, het gaat erom of ze recht hebben op een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Kan iemand best werken, maar niets vinden, dan bestaat daarvoor de bijstand.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:36:58 #5
12053 Refragmental
pi_18422141
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:33 schreef Kaalhei het volgende:
En als iemand voor 50% afgekeurd is dan krijgt hij 50% van zijn AOW en de rest moet hij zelf bijverdienen?
Nee deze persoon kan ander werk verrichten wanneer z'n toestand dat toelaat.
Dus gaat ie de bijstand in een moet ie solliciteren net als alle anderen.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:37:55 #6
12915 Whatashockr
pi_18422159
Het is toch niet te geloven wat je ziet bij de WAO'ers om je heen, de een runt een half garagebedrijf en de ander is de hele dag in de tuin bezig, het gaat er bij mij echt niet in dat die mensen geen normaal werk kunnen verrichten. Het word inderdaad tijd dat het hele WAO bestand es geherkeurd word door een speciaal team van artsen ofzo.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:38:46 #7
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18422184
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:36 schreef thaleia het volgende:
Da's onzin gelly, "je kunt ze wel aan het werk willen hebben maar dan moet er wel werk zijn". Het gaat er niet om of er werk is, het gaat erom of ze recht hebben op een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Kan iemand best werken, maar niets vinden, dan bestaat daarvoor de bijstand.
Bovendien: Het werk kan niet op zijn. Alhoewel heel veel mensen denk dat er een beperkt aantal banen zijn en de mensen die geen baan kunnen bemachtigen gedwingen werkeloos zijn is dit uiteraard incorrect.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 14 april 2004 @ 18:39:07 #8
18302 wonko
Fap
pi_18422190
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:36 schreef thaleia het volgende:
En wie bepaald of iemand kan werken of niet? Toch niet die simpelen van het UWV? Die keuringsartsen die totaal niet gehinderd zijn door kennis?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:40:00 #9
18302 wonko
Fap
pi_18422207
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Genoemde persoon is 50% afgekeurd dus kan hij blijkbaar niet echt werken.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:40:20 #10
74143 thaleia
pi_18422214
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:39 schreef wonko het volgende:
En wie bepaald of iemand kan werken of niet? Toch niet die simpelen van het UWV? Die keuringsartsen die totaal niet gehinderd zijn door kennis?
Als er een ambtenaar is die kan bepalen dat iemand niet kan werken, is diezelfde ambtenaar ook in staat om te bepalen dat iemand wel kan werken.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:40:36 #11
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18422219
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

In een redelijk groot aantal gevallen kunnen mensen geen 40 urige werkweek meer draaien omdat hun lichaam of geest het niet aankan, denk aan MS, reuma, manisch depressiviteit, enz.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:42:05 #12
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18422244
Overigens ben ik van mening dat een groot gedeelte van de WAO veel beter door private firma's zou kunnen worden uitgevoerd. Maar dat is ook de consequentie van het plan van Refragmental.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:42:21 #13
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_18422249
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:33 schreef Refragmental het volgende:
Uit het vorig topic
[..]

[..]

[..]

Ik knuffel ze niet, ik behandel ze als gewone mensen, want dat zijn ze ook.
Blijkbaar denk jij daar anders over.

Een verlamd persoon kan in een kantoor net zoveel als een niet verlamd persoon mits dit kantoor is aangepast aan rolstoelgebruikers, ze kunnen alleen helaas niet zaklopen op een dagje uit, maar dat was dan ook het enige.
Je bedoelt waarschijnlijk een gedeeltelijk verlamd persoon... Hoeveel mensen in een rolstoel werken er eigenlijk bij jouw bedrijf?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 14 april 2004 @ 18:43:03 #14
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_18422265
Stel, je hebt last van ernstige vermoeidheid... wat voor werk kan je dan doen?
That's the way the cookie crumbles
  woensdag 14 april 2004 @ 18:45:21 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18422316
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:43 schreef IJzercookie het volgende:
matrassentester
  woensdag 14 april 2004 @ 18:46:17 #16
74143 thaleia
pi_18422336
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:43 schreef IJzercookie het volgende:
Komop, gaan we nu allemaal met specifieke gevallen komen? "Stel iemand is half verlamd", "Stel je bent erg vermoeid". Dat moeten die keuringsartsen maar uitzoeken! Hier gaat het over het voorstel dat iedereen herkeurd zou moeten worden. Wat mij betreft: liever vandaag dan morgen. Of iemand die op sterven na dood is wel of niet goedgekeurd zou moeten worden, is een heel andere discussie.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:46:20 #17
36206 Zolena
pi_18422338
quote:
Het ging hier dus toch om een vrouw die in de bijstand, zat, dus niet in de wao, die dus ongetwijfeld ook moet solliciteren maar nog geen baan gevonden heeft? En dus wel vrijwilligers werk doet, wat in principe erg fijn is omdat ze dan blijft werken en dus meer kans heeft op een baan en ook nog eens wat bijdraagt aan deze maatschappij.

En daarbij...de echte fraudeurs pak je er neit mee, die hebben hun verhaaltje wel klaar en het kost je alleen maar een boel geld en die mensen zijn al gecontroleerd. Je mag toch ook verwachten dat die eerder controleurs ook niet helemaal achterlijk waren. Kortom
  woensdag 14 april 2004 @ 18:46:36 #18
18302 wonko
Fap
pi_18422347
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:40 schreef thaleia het volgende:

[..]

Als er een ambtenaar is die kan bepalen dat iemand niet kan werken, is diezelfde ambtenaar ook in staat om te bepalen dat iemand wel kan werken.
Ik heb zelf met die knakkers te maken gehad en in mijn ogen zijn ze nog niet geschikt om hun eigen veters te strikken. Wat een nuttelozen zeg. Als je niet als echte arts aan de gang wegens incompetentie word je maar keuringsarts.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:47:32 #19
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_18422363
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:46 schreef Zolena het volgende:

[..]

Het ging hier dus toch om een vrouw die in de bijstand, zat, dus niet in de wao, die dus ongetwijfeld ook moet solliciteren maar nog geen baan gevonden heeft? En dus wel vrijwilligers werk doet, wat in principe erg fijn is omdat ze dan blijft werken en dus meer kans heeft op een baan en ook nog eens wat bijdraagt aan deze maatschappij.

En daarbij...de echte fraudeurs pak je er neit mee, die hebben hun verhaaltje wel klaar en het kost je alleen maar een boel geld en die mensen zijn al gecontroleerd. Je mag toch ook verwachten dat die eerder controleurs ook niet helemaal achterlijk waren. Kortom
Opgelost! Slotje!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 14 april 2004 @ 18:48:49 #20
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_18422384
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:46 schreef wonko het volgende:

[..]

Ik heb zelf met die knakkers te maken gehad en in mijn ogen zijn ze nog niet geschikt om hun eigen veters te strikken. Wat een nuttelozen zeg. Als je niet als echte arts aan de gang wegens incompetentie word je maar keuringsarts.
Veel keuringsartsen zijn keuringsarts geworden omdat ze geen trek hadden in een baan in "echte" gezondheidszorg. Daar moet je namelijk wél hard werken...
  woensdag 14 april 2004 @ 18:51:21 #21
18302 wonko
Fap
pi_18422446
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Veel keuringsartsen zijn keuringsarts geworden omdat ze geen trek hadden in een baan in "echte" gezondheidszorg. Daar moet je namelijk wél hard werken...
Hard werken en nadenken. En dat willen ze niet.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:52:52 #22
74143 thaleia
pi_18422476
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:46 schreef wonko het volgende:
In elke beroepsgroep heb je prutsers. Waar het mij om gaat is dat op het moment dat er hier wordt voorgesteld mensen die nu in de WAO zitten te herkeuren er als bezwaar wordt aangevoerd dat die keuringsartsen niet deugen, maar diezelfde keuringsartsen hebben al deze mensen ook de WAO in gebracht. Deugden ze toen ook al niet? Als het toen geen bezwaar was dat die lui hun werk deden, dan bij een herkeuring ook niet.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:55:46 #23
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_18422537
Wat heeft een bijstandsvrouw met de WAO te maken? Gewoon een partijtje bashen? Dan mag deze ook wel dicht.
Eigen brokjes eerst.
  woensdag 14 april 2004 @ 19:00:19 #24
12053 Refragmental
pi_18422642
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:55 schreef Bushmaster het volgende:
Wat heeft een bijstandsvrouw met de WAO te maken? Gewoon een partijtje bashen? Dan mag deze ook wel dicht.
Dit gaat niet over die bijstandsvrouw!!
Dit is weer een geheel nieuw topic.
En als je het ander topic had gelezen dan had je gelezen dat deze bijstandsvrouw al 10 jaar in het WAO zit.
  woensdag 14 april 2004 @ 19:02:01 #25
12053 Refragmental
pi_18422681
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:40 schreef wonko het volgende:

[..]

Genoemde persoon is 50% afgekeurd dus kan hij blijkbaar niet echt werken.
Hij kan toch wel IETS doen?
50% is maar de helft, dat betekent dat hij op andere vlakken wel nog normaal kan functioneren, dat is dus aan die herkeuringsartsen om dat te bepalen.
En als deze persoon echt niet meer kan werken, dan mag ie terecht de WAO in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')