abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 april 2004 @ 12:27:10 #1
89497 RealLife
Bless America!
pi_18413578
Bijstandsvrouw krijgt Zalmsnip van 363 miljoen

Uitgegeven: 14 april 2004 10:02

ULFT - De 39-jarige Yolanda Schaap uit Ulft wreef zich eens goed in de ogen toen zij haar bankafschrift zag: er was een bedrag van ruim 363 miljoen euro bijgeschreven. Een regel eronder staat 'correctie boeking' en wordt het bedrag teruggeboekt.

"Een gemeenteambtenaar heeft bij de uitbetaling van de Zalmsnip een fout gemaakt. In plaats van 45 euro te storten op mijn bankrekeningnummer is het nummer zelf aan mij overgemaakt", vertelde de Achterhoekse woensdag.

De ambtenaar die de fout maakte, belde haar meteen op. "Hij was bloednerveus. Ikzelf? Ach, ik kon er hartelijk om lachen." Schaap zit in de WAO en heeft al tien jaar een uitkering. Ze zegt dat rijkdom vooral van binnen zit en dat zij anderen in haar miljoenen zou laten delen. " Ik zou een extraatje kopen voor mijn papegaai en twee katten en een huisje in Spanje kopen voor mijn zieke moeder."

Schaap leeft van 730 euro in de maand en doet vrijwilligerswerk voor onder meer het Rode Kruis en kindervakantiekampen. Ze is tevreden met wat ze heeft, maar maakt zich wel boos over het schrappen van de premie voor mensen die vrijwilligerswerk doen. "Schandalig dat minister De Geus ook daar het mes in heeft gezet."

Bron: www.nu.nl

Ach.. die ambtenaren zijn helemaal zo slecht nog niet, toch?
  woensdag 14 april 2004 @ 12:55:16 #2
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_18414160
Wat een sukkels

Ik zou er trouwens gauw rente van trekken, 2 dagen wegzetten moet al een klein fortuin op kunnen leveren volgens mij..
pi_18415132
WAO en dan dit... "Schaap leeft van 730 euro in de maand en doet vrijwilligerswerk voor onder meer het Rode Kruis en kindervakantiekampen."

Hoe kun je vrijwilligerswerk doen als je arbeidsongeschikt bent?
Schrappen die handel, ze kan blijkbaar toch werken, gaat ze maar ergens solliciteren ofzo. Profiteur!!
pi_18415173
En dan ook nog eens pas 39 jaar oud en al 10 jaar in de uitkering
Triest hoor
  FOK!fotograaf woensdag 14 april 2004 @ 13:40:23 #5
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18415217
Hebben ze de voorgenomen slarisverhoging voor de ministers per ongeluk op de rekening van die arme vrouw gestort...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_18415219
Kom eens onder je steen vandaan Reframental
  woensdag 14 april 2004 @ 13:41:48 #7
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18415250
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:36 schreef Refragmental het volgende:
WAO en dan dit... "Schaap leeft van 730 euro in de maand en doet vrijwilligerswerk voor onder meer het Rode Kruis en kindervakantiekampen."

Schrappen die handel, ze kan blijkbaar toch werken, gaat ze maar ergens solliciteren ofzo. Profiteur!!
Ik heb liever dat een uitkeringstrekker zich bezighoud met vrijwillegerswerk, dan dat deze de hele dag voor de tv in zijn/haar neus loopt te boren.
pi_18415252
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:36 schreef Refragmental het volgende:

waar zie jij staan dat ze arbeidsongeschikt is.
vrijwilligerswerk is praktisch de hoeksteen van de samenleving tegenwoordig, hulde voor deze vrouw.

ontopic: ik zou zeggen ik stort het voor 1 miljoen euro vindersloon terug
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!fotograaf woensdag 14 april 2004 @ 13:41:53 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18415256
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:40 schreef SCH het volgende:
Inderdaad, met je rolstoel de deur openhouden is ook vrijwilligerswerk .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_18415284
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:40 schreef SCH het volgende:
WAO is toch voor arbeidsongeschikten?
Spreek je dit tegen?

Wanneer je vrijwilligerswerk doet verricht je arbeid.
Spreek je dit tegen?

Ze verricht arbeid, blijkbaar is ze dus niet arbeidsongeschikt.
Spreek je dit tegen?

Wat doet ze dan in de WAO?
pi_18415310
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Spreek je dit tegen?

Spreek je dit tegen?

Spreek je dit tegen?

kortzichtiger dan dit kan niet hoor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_18415340
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Spreek je dit tegen?

Spreek je dit tegen?

Spreek je dit tegen?

Wees blij dat ze ondanks haar ziekte toch iets kan doen
  FOK!fotograaf woensdag 14 april 2004 @ 13:47:34 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18415387
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:44 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

Care to elaborate?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_18415397
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Wees blij dat ze ondanks haar ziekte toch iets kan doen
Welke ziekte?
Je leest blijkbaar meer dan mij.
En ze kan vrijwilligerswerk doen, dus ze kan ook gewoon werk doen... wat doet ze dan in de WAO?

Is niet kortzichtig... is realistisch, de WAO wordt al zo ontzettend misbruikt, en als ik dit zo lees snap ik ook meteen waarom, mensen die gewoon kunnen werken worden ook gewoon in de WAO gestopt.
pi_18415418
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:44 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

Spreek het eens tegen zou ik zeggen... lukt je niet
  woensdag 14 april 2004 @ 13:50:15 #16
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18415437
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Welke ziekte?
Je leest blijkbaar meer dan mij.
En ze kan vrijwilligerswerk doen, dus ze kan ook gewoon werk doen... wat doet ze dan in de WAO?

Is niet kortzichtig... is realistisch, de WAO wordt al zo ontzettend misbruikt, en als ik dit zo lees snap ik ook meteen waarom, mensen die gewoon kunnen werken worden ook gewoon in de WAO gestopt.
Hoop aannames, wie weet zit ze in een rolstoel folders uit te delen voor het rode kruis. Vind jij maar een werkgever die je wil betalen voor zulke activiteiten. Maargoed daar gaat dit hele topic niet over.
pi_18415525
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:50 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Hoop aannames, wie weet zit ze in een rolstoel folders uit te delen voor het rode kruis. Vind jij maar een werkgever die je wil betalen voor zulke activiteiten. Maargoed daar gaat dit hele topic niet over.
Er zijn zat kantoren e.d. waar een rolstoel geen probleem is.
Je kunt makkelijk met je rolstoel werken aan een bureau.
Huppa uit die WAO en in de Bijstand en solliciteren maar.

Maar die rolstoel is ook maar een aanname, niemand hier weet wat ze heeft.
We weten alleen dat ze arbeidsongeschikt is verklaard (anders zit je niet in de WAO) en dat de toch arbeid verricht (vrijwilligerswerk is ook arbeid).
pi_18415554
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:54 schreef Refragmental het volgende:
niemand hier weet wat ze heeft.
Je lult dus maar wat
  woensdag 14 april 2004 @ 13:55:41 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18415564
Even wat voorlichting:

WAO is niet alleen als je gehandicapt ofzo bent, de WAO moet je meer zien als een inkomensverzekering, toen ik na een burnout (ziektewet dus) werd ik ook opgeroepen voor een wao keuring. En ik krijg dus ook (een klein bedrag) wao omdat ik na die burnout nooit meer dat zou kunnen verdienen in mijjn nieuwe baan wat ik in mijn oude baan als vrachtwagenchauffeur verdiende. Mij is toen ook gezegd dat ik die wao puur en alleen om die reden kreeg, als ik minder uren had gemaakt met hetzelfde salaris had ik dat geld dus niet gehad.

Maar refragmental is iemand die het zelf allemaal maar eens moet meemaken en dan heel blij kan zijn met het mooie sociale vangnet wat er in nederland is.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18415602
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Je lult dus maar wat
Nee JIJ lult maar wat.
Je begint al meteen over haar erge ziekte terwijl je niks weet.

Ik weet wat ik lees, en daar geef ik reactie op.
Ze doet vrijwilligerswerk... DUS ze verricht arbeid.
Waarom is ze dan arbeidsongeschikt verklaard als ze toch arbeid kan verrichten?

Maar vooral niet nadenken, kan pijn doen
pi_18415640
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:55 schreef Klonk het volgende:
Even wat voorlichting:

WAO is niet alleen als je gehandicapt ofzo bent, de WAO moet je meer zien als een inkomensverzekering, toen ik na een burnout (ziektewet dus) werd ik ook opgeroepen voor een wao keuring. En ik krijg dus ook (een klein bedrag) wao omdat ik na die burnout nooit meer dat zou kunnen verdienen in mijjn nieuwe baan wat ik in mijn oude baan als vrachtwagenchauffeur verdiende. Mij is toen ook gezegd dat ik die wao puur en alleen om die reden kreeg, als ik minder uren had gemaakt met hetzelfde salaris had ik dat geld dus niet gehad.

Maar refragmental is iemand die het zelf allemaal maar eens moet meemaken en dan heel blij kan zijn met het mooie sociale vangnet wat er in nederland is.
Het punt is dat de WAO wordt gebruikt voor zaken waar het helemaal niet voor bedoeld is.
Ik ben juist HEEEEEEEL blij met het sociaal vangnet, ik ben alleen niet blij met profiteurs en fraudeurs die er veelvuldig gebruik van maken.
pi_18415686
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het punt is dat de WAO wordt gebruikt voor zaken waar het helemaal niet voor bedoeld is.
Ik ben juist HEEEEEEEL blij met het sociaal vangnet, ik ben alleen niet blij met profiteurs en fraudeurs die er veelvuldig gebruik van maken.
Ik ben niet blij met mensen die oordelen zonder kennis van zaken. En nou opklooien met je domme praat.
pi_18415744
quote:
Op woensdag 14 april 2004 14:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben niet blij met mensen die oordelen zonder kennis van zaken. En nou opklooien met je domme praat.
Goh, toevallig, dit wilde ik net naar jou toe posten!
Geen kennis van zaken en toch maar blaten hoe erg ziek die vrouw is enzo.

Maar inhoudelijks heb je echt nog 0,0 toegevoegd aan deze discussie, als ik ongelijk heb zou dat toch ontzettend makkelijk voor jou moeten zijn om dat aan te tonen... maar het lukt je niet.
pi_18415787
quote:
Op woensdag 14 april 2004 14:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Goh, toevallig, dit wilde ik net naar jou toe posten!
Geen kennis van zaken en toch maar blaten hoe erg ziek die vrouw is enzo.

Maar inhoudelijks heb je echt nog 0,0 toegevoegd aan deze discussie, als ik ongelijk heb zou dat toch ontzettend makkelijk voor jou moeten zijn om dat aan te tonen... maar het lukt je niet.
Ze zit in de WAO dus wordt ze gekeurd dus is ze arbeidsongeschikt. Dat ze nog wel vrijwilligerswerk kan doen is fantastisch voor haar en voor de maatschappij. Dat is alles wat er over te zeggen valt maar jij hebt meteen een oordeel klaar.

Die vorige user heeft gelijk: jij bent typisch zo'n iemand die het zelf moet overkomen voordat hij zich een heel klein beetje kan verplaatsen in een ander.

Van mij had ze best een miljoentje mogen houden trouwens.
  woensdag 14 april 2004 @ 14:11:35 #25
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_18415865
wat is nou precies het nieuws in dit bericht ?
En wat is de toegevoegde waarde van het feit dat ze in de WAO zit ???

Krant moet vol, komkommer tijd !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')