quote:Op dinsdag 13 april 2004 18:55 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ohw, wacht dus jullie hele school aan het janken om een jongen die ze niet kennen...
Daar heb ik wel zo'n hekel aan, in Havo2 overleed ook een meisje in een andere HAVO klas. En echt iedereen janken...
Waarom in godsnaam? Normaal werd ze genegeerd omdat nauwelijks mensen haar mochten.
Als je hem kende okay, of als het nou familie was.
Maar kom op zeg, een beetje gaan janken om een vaag gezicht wat je wel eens voorbij zag komen op school?
Pure volksverlakkerij, zodat je lekker massaal kunt rouwen. En je weet het: massaal rouwbetoon is een vorm van egoisme en vermaak.
Onzin imho, meeloperij.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:48 schreef Xebrozius het volgende:
Situatieschets voor de mensen die het gemist hebben:
Iemand opent een rouwtopic, maar geeft halverwege toe dat hij die persoon alleen van gezicht kent.
Mijn mening is dan ook:
[..]
Verders hebben we ook geen fatsoen, en zijn we pubers.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:50 schreef Xebrozius het volgende:
Maar goed tegenwoordig mag je al niet eens meer zeggen wat je denkt, dat schijnt nogal slecht te zijn volgend moderators, en stoer ook. En dan ben je uit op zelfbevestiging en rellen.
Dat je gewoon een mening hebt wordt simpelweg genegeerd want ik ben immers maar een user.
Neuh, ik ben het met je eensquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:50 schreef Xebrozius het volgende:
Maar goed tegenwoordig mag je al niet eens meer zeggen wat je denkt, dat schijnt nogal slecht te zijn volgend moderators, en stoer ook. En dan ben je uit op zelfbevestiging en rellen.
Dat je gewoon een mening hebt wordt simpelweg genegeerd want ik ben immers maar een user.
Dit had niks te maken met een te snelle invoer, zo ben ik en zo denk ik.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:50 schreef Bluezz het volgende:
Ok.
Als je namelijk in zo'n topic, waarbij iemand duidelijk aangeeft er gewoon ff over te willen praten, dit ook specifiek zegt, je er op zo'n botte manier tegen af zet, vind ik het rellerig overkomen.
Onvolwassen mag ook
Het overkomt mij ook wel eens dat ik een reaktie geef die ik te snel invoer, maar jij bent wel heel erg systematisch bezig in een topic waar je dat niet moet doen vind ik.
PS
Groningen is mij te ver
Wauw, we zijn het eens.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neuh, ik ben het met je eens
Dat zgn collectieve rouwen is iets van de laatste jaren en wordt alleen maar erger, er is al onderzoek naar gedaan, staat een interessant topic over in naar ik meen WFL.
En jij vindt kritiek daarop thuishoren in een topic waarin iemand over een sterfgeval wil praten ?quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat zgn collectieve rouwen is iets van de laatste jaren en wordt alleen maar erger, er is al onderzoek naar gedaan, staat een interessant topic over in naar ik meen WFL.
Het komt wel wat "verzetten tegen de heersende opvatting" achtig over, geef toe.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:51 schreef Baklap het volgende:
[..]
Verders hebben we ook geen fatsoen, en zijn we pubers.
Ja, als het er hypocriet aan toe gaat wel. Dan vind ik het zelfs meer beledigend voor de nabestaanden om zo'n topic te openen.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:53 schreef gelly het volgende:
[..]
En jij vindt kritiek daarop thuishoren in een topic waarin iemand over een sterfgeval wil praten ?
Ik vroeg het niet aan jou.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:54 schreef Baklap het volgende:
[..]
Ja, als het er hypocriet aan toe gaat wel. Dan vind ik het zelfs meer beledigend voor de nabestaanden om zo'n topic te openen.
Die hij niet persoonlijk kent.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:53 schreef gelly het volgende:
[..]
En jij vindt kritiek daarop thuishoren in een topic waarin iemand over een sterfgeval wil praten ?
Medeleven is leuk. Maar om iemand te gaan zitten janken terwijl je waarschijnlijk niets gemerkt had als die persoon was gaan verhuizen ofzo is schijnheilig.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:50 schreef p-etr-a het volgende:
ik ben het wel met xebrozius eens, maar het komt natuurlijk als een klap voor je.
iemand die er was is er niet meer en dat werkt vervreemdend oid.
maarja op internet vind ik het niet geheel nodig, alleen het is wel aardig van mensen als ze met iemand meeleven, toch.
Precies, je hoeft je medeleven niet te tonen, waarom zou je? Maar waarom moet je zonnodig rebels lopen te blaten dat het je niets doet? Wat schiet je er mee op?quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:54 schreef Bluezz het volgende:
Ook het massahysterie aspekt van dood/overlijden/rampen vind ik verschrikkelijk hoor, maar dan ga je toch in zo'n witte optocht niet lopen schreeuwen dat je het allemaal maar hypocriet vind en belachelijk?
Dat heb ik in dat topic ook gezegd tegen je. En dat ik het fijn vond dat je dit topic opendequote:Op dinsdag 13 april 2004 19:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het komt wel wat "verzetten tegen de heersende opvatting" achtig over, geef toe.
Of je nou met de slachtoffers meeleeft of niet, het heeft voor jou totaal geen zin om te gaan verkondigen dat het je niets doet, en je KAN anderen er pijn mee doen.
Reageren is niet verplicht in dat soort topics natuurlijk.
Ja, waarom nietquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Om er in een topic over het muffe brood van de bakker mee te komen lijkt me nogal nutteloos gellyquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet iemand persoonlijk te kennen om over z'n dood te willen praten, of het erg te vindenquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:55 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Die hij niet persoonlijk kent.
Ik had me heus wel ingehouden als het zijn broer was bijvoorbeeld.
Het is een forum linkse lul.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vroeg het niet aan jou.
Sorry hoor, maar ..quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
En WAAROM wordt het meteen als rellerig opgevat?
deze.... Publieke rouw duidt op egocentrisme?quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
We zitten nog steeds op een discussie forum, iedereen mag toch echt ergens antwoord op geven...quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vroeg het niet aan jou.
Je kijkt alleen maar naar de usernaam en al niet meer naar content,quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ..
Als je de moeite neemt om naar de begrafenis te komen, interesseert het je blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet iemand persoonlijk te kennen om over z'n dood te willen praten, of het erg te vinden
En waarom moet je uigerekend in dat topic erover beginnen ? Wijs je op begravenissen mensen er ook op dat ze nooit op bezoek kwamen maar nu wel aan het graf staan te huilen ? Nee he ? Op internet kun je wat makkelijker de botte boer uithangen zonder directe gevolgen. En je wordt er nog in gesteund ook. Zum kotsen.
quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
We zitten nog steeds op een discussie forum, iedereen mag toch echt ergens antwoord op geven...
Ik ben in het echt net zo bot hoor. Ik begin me een beetje te irriteren aan die gedachte dat ik op internet zo anders ben dan in het echte leven.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet iemand persoonlijk te kennen om over z'n dood te willen praten, of het erg te vinden
En waarom moet je uigerekend in dat topic erover beginnen ? Wijs je op begravenissen mensen er ook op dat ze nooit op bezoek kwamen maar nu wel aan het graf staan te huilen ? Nee he ? Op internet kun je wat makkelijker de botte boer uithangen zonder directe gevolgen. En je wordt er nog in gesteund ook. Zum kotsen.
Nee, muts. Al had iemand anders het gezegd, dan nog had ik het een respectloze malloot gevonden. Maar goed, de kliekjes zijn weer duidelijk voor mij einde "discussie".quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je kijkt alleen maar naar de usernaam en al niet meer naar content,
jammer wel..
Waarom moet men zonodig uitschreeuwen dat ze doen alsof het hun wel wat doet?quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, je hoeft je medeleven niet te tonen, waarom zou je? Maar waarom moet je zonnodig rebels lopen te blaten dat het je niets doet? Wat schiet je er mee op?
Okee da's duidelijk!quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:59 schreef Xebrozius het volgende:
Waar ik zo slecht tegen kan is dat een digitale commune zoals fok zich dan gaat zien als onderdeel van de familie van de overleden persoon.
En krampachtig het verlies massaal gaan proberen te verwerken. Het lost totaal niets op en ik kijk als omstander enkel geirriteerd naar de massa mensen die in de rij staan om hun opbeurende woordje te doen of te laten zien dat ze het erg vinden.
Dat is ongeveer hetzelfde als geld geven voor een goed doel, je geweten is gesust en je houdt je voor de gek dat je die dag iets echt nuttigs hebt gedaan.
Dat gaat er gewoon bij mij niet in, ik zit niet te wachten op pseudo medelijden van iemand die nadat hij het gepost heeft, de pc uitzet er niet meer over nadenkt en gaat stappen met z'n vrienden...
quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, muts. Al had iemand anders het gezegd, dan nog had ik het een respectloze malloot gevonden. Maar goed, de kliekjes zijn weer duidelijk voor mij einde "discussie".
Wie ben JIJ om voor anderen te beslissen dat ze doen alsof? Niet dat ik zeg dat het NIET zo is, maar jij kan dat niet beoordelen natuurlijk....quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Waarom moet men zonodig uitschreeuwen dat ze doen alsof het hun wel wat doet?
Waarom dan? Omdat hij een betere toekomst zou kunnen hebben?quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:59 schreef DaZilva het volgende:
Precies. Als iemand een topic opent over een overledene die bij hem op school zit, dan snap je dat diegene daar vol van zit en dat ie niet zit te wachten op commentaar over de onzinnigheid van rouwen over onbekenden (bovendien is een zielig afrikaantje wel even iets anders dan iemand die bij je op school zit!).
Ik vond het rellerig overkomen, hij bleef maar doorgaan, maar ik lees nu ook dat ie geirriteerd raakte en daardoor nogal doordraafde.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:57 schreef yvonne het volgende:
-knip-
Als dat nou oplucht?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Waarom moet men zonodig uitschreeuwen dat ze doen alsof het hun wel wat doet?
Daar heb jij dan weer gelijk inquote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef HeatWave het volgende:
kijk Xebro, het gaat er mij niet zozeer om of je gelijk hebt of niet, ik ben het zelfs grotendeels met je eens. Het ging er mij eigenlijk meer om dat ik het niet NODIG vind in zo'n topic. En natuurlijk MAG het wel, maar je weet dat je er weer reacties op krijgt van mensen die het laaghartig en kil vinden. Met als gevolg dat de discussie totaal over andere dingen gaat dan over het onderwerp waar de TS over wou praten.
Dat was mijn punt.
Hoe weet jij nou of iets gemeend is of niet? Ken je de TS persoonlijk ofzo?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:05 schreef Baklap het volgende:
[..]
Daar heb jij dan weer gelijk in
Maar zo'n topic vind ik pas respectloos naar de nabestaande toe als er niets in gemeent wordt. Dan zie ik zoiets liever op slot.
Nee, tuurlij niet joh, dat hefet toch niets met toekomst te maken. Omdat het deel uitmaakt van je omgeving. Bovendien maakt een gebeurtenis die minder frequent voorkomt over het algemeen meer indruk. Zeker als het een bekende betreft. Jij wilt toch niet zeggen dat een afrikaan je meer doet dan je oma? Niet gaan zoeken naar bot gedrag in uitspraken van anderen. JIj overcompenseert voor ons allemaal hoor.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:04 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Waarom dan? Omdat hij een betere toekomst zou kunnen hebben?
Dit getuigd in mijn ogen van nog veel minder respect dan ik mogelijk ooit zou kunnen hebben.
Nee gelukkig niet.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:06 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou of iets gemeend is of niet? Ken je de TS persoonlijk ofzo?![]()
Okay, toegegeven, Het had anders gekund. Maar ik zag het alweer gebeuren een heel topic lang alleen maar smileys en pseudo steunbetuigingen.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef HeatWave het volgende:
kijk Xebro, het gaat er mij niet zozeer om of je gelijk hebt of niet, ik ben het zelfs grotendeels met je eens. Het ging er mij eigenlijk meer om dat ik het niet NODIG vind in zo'n topic. En natuurlijk MAG het wel, maar je weet dat je er weer reacties op krijgt van mensen die het laaghartig en kil vinden. Met als gevolg dat de discussie totaal over andere dingen gaat dan over het onderwerp waar de TS over wou praten.
Dat was mijn punt.
Omdat diezelfde menen zeer zeker niet op bezoek gaan als de dode persoon in kwestie doodziek thuis had gelegen. Nee, dan hadden ze gezellig met zijn allen het ontzettend zielig gevonden en hadden ze zich zo goed gevoeld over zichzelf omdat ze de persoon in kwestie zielig vinden. Maar op bezoek gaan zit er niet in. Dat doen de vrienden van die persoon maar.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie ben JIJ om voor anderen te beslissen dat ze doen alsof? Niet dat ik zeg dat het NIET zo is, maar jij kan dat niet beoordelen natuurlijk....
Ik vind het WEL een hele goede zet dat je dit topic geopned hebt, want dit vraagstuk komt wel vaker voor.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:02 schreef HeatWave het volgende:
Dat was mijn punt.
Je bedoelt dat men zich zichzelf op de borst kan kloppen en zeggen dat ze goed bezig zijn omdat ze het erg vinden wat er met wie ook alweer is gebeurd?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:05 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Als dat nou oplucht?
het feit was dus dat die jongen geen bekende was van de TS. Enkel een gezicht.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:08 schreef DaZilva het volgende:
[..]
Nee, tuurlij niet joh, dat hefet toch niets met toekomst te maken. Omdat het deel uitmaakt van je omgeving. Bovendien maakt een gebeurtenis die minder frequent voorkomt over het algemeen meer indruk. Zeker als het een bekende betreft. Jij wilt toch niet zeggen dat een afrikaan je meer doet dan je oma?
Dus omdat jij je het niet kan voorstellen kan het niet zo zijn?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:08 schreef Baklap het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet.
Maar het is geen vriend, familie, zelfs geen vage kennis.
Hij heeft hem van gezicht gezien.
Knappe jongen die dan gemeend rouwig kan zijn.
Vertel jij mij dan maar es wat 'bekend' is.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:10 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
het feit was dus dat die jongen geen bekende was van de TS. Enkel een gezicht.
Net zoals die mensen op tv gezichten zijn.
Dus ja, dan wordt de vergelijking met een oma nutteloos.
Ehm.. nee ik geloof niet dat ik dat zei of bedoelde.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:09 schreef wonko het volgende:
[..]
Je bedoelt dat men zich zichzelf op de borst kan kloppen en zeggen dat ze goed bezig zijn omdat ze het erg vinden wat er met wie ook alweer is gebeurd?
Dan nog kun jeje afvragen wat TS wilde, hij kende de jongen nieteens, alleen en gezicht.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Bovendien kan het iemand, die misschien wat schroom had om dat topic te openen en gevoelens wilde delen door erover te praten, en het wel op een nogal harde manier in zijn gezicht terug werd gesmeten, wel erg afschrikken om nog eens iets te posten.
We? Jij en je holmaatjes?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:11 schreef Baklap het volgende:
Ik ga voetballen.
Wat hebben we hiervan geleerd?
Hypocriet zijn is niet okay.
Waar gaf ik aan dat ik iets aan het verkloten was dan?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:12 schreef DaZilva het volgende:
[..]
Vertel jij mij dan maar es wat 'bekend' is.
Jij kan toch niet beoordelen wat het iemand anders doet? Het gaat erom dat je zo'n topic niet moet verklooien...maar gelukkig geef je dat zelf nu ook toe.
Wie ben jij in hemelsnaam om daarover te oordelen ?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan nog kun jeje afvragen wat TS wilde, hij kende de jongen nieteens, alleen en gezicht.
Ben je dan idd in diepe rouw, of wil je aandacht, om een onbekende, door NOG meer onbekenden?
Juist.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan nog kun jeje afvragen wat TS wilde, hij kende de jongen nieteens, alleen en gezicht.
Ben je dan idd in diepe rouw, of wil je aandacht, om een onbekende, door NOG meer onbekenden?
Wie ben jij om in hemelsnaam over Yvonne's mening te oordelen?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Wie ben jij in hemelsnaam om daarover te oordelen ?
Dat is niet zo'n vriendelijke post hoor.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:13 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
We? Jij en je holmaatjes?
WAAR oordeel ik danquote:Op dinsdag 13 april 2004 20:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat nou juist?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:14 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Juist.
'Okay, toegegeven, Het had anders gekund. Maar ik zag het alweer gebeuren een heel topic lang alleen maar smileys en pseudo steunbetuigingen'quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:14 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Waar gaf ik aan dat ik iets aan het verkloten was dan?
Leg me geen woorden in de mond die ik niet heb gezegd, daar kan ik nog veel slechter tegen dan de postende pseudo tranendalletjes.
Dat vraag ik me niet eens af als ik zo'n openingspost lees.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:13 schreef yvonne het volgende:
quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:15 schreef Baklap het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n vriendelijke post hoor.
Gelukkig is het mij vandaag wel een keer gelukt om mn mening te verkondigen door argumenten ipv meteen te gaan flamen.
Kijk, dat zorgt er nou voor dat ik me beter voel.
Ow, een directe aanval. Niets intelligents meer in te brengen?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, dat kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 13 april 2004 20:17 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
![]()
Ik voel me beter door te flamen
![]()
![]()
oeeeeeeeh hijs goedquote:Op dinsdag 13 april 2004 20:18 schreef Xebrozius het volgende:
Kan iemand gelly ook uit dit topic lichten?
Fok is de tv, de zenders zijn haar user en ik ben de afstandsbediening en Gelly is de buurman die komt klagen of het geluid ook zachter mag.
Je hebt gelijk, ik heb mn zegje al gedaan.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:19 schreef Bluezz het volgende:
Enneh... baklap, als je niet echt mee wil praten hou dan je lap dicht
quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:20 schreef gelly het volgende:
aangezien ik dat niet meer zal doen, en elke mod met een beetje verstand ook niet.
Kan, maar ik viel in het topic ergens midden in, en had al gelezen dat hij de persoon niet kende, dus vandaar mijn afvragen van dingenquote:Op dinsdag 13 april 2004 20:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat vraag ik me niet eens af als ik zo'n openingspost lees.
Ik ga er in eerste instantie altijd van uit dat ie dat met goeie bedoelingen doet en er nogal mee zit.
Je kan behoorlijk schrikken van iets wat in je nabije omgeving gebeurd.
De drempel om een topic te openen is nog altijd lager om het meteen te moeten delen IRL.
Zij die van mij houden volgen mij zij de roepende in de woestijn. Maar stop je nu helemaal met modden? Dat zou mooi zijn. Daar drink ik een biertje op.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:20 schreef gelly het volgende:
Dit schept gewoon een precedent werking, aangezien Yvonne kennelijk van mening is dat in elk overlijdenstopic naar hartelust vragen mogen worden gesteld over de drijvveren achter een topic, en over de band met de overledende. Ik wens Yvonne dan ook veel succes met het modden van dergelijke topics aangezien ik dat niet meer zal doen, en elke mod met een beetje verstand ook niet.
quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:20 schreef gelly het volgende:
Dit schept gewoon een precedent werking, aangezien Yvonne kennelijk van mening is dat in elk overlijdenstopic naar hartelust vragen mogen worden gesteld over de drijvveren achter een topic, en over de band met de overledende. Ik wens Yvonne dan ook veel succes met het modden van dergelijke topics aangezien ik dat niet meer zal doen, en elke mod met een beetje verstand ook niet.
quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:58 schreef gelly het volgende:
Wijs je op begravenissen mensen er ook op dat ze nooit op bezoek kwamen maar nu wel aan het graf staan te huilen ?
Hear hear!!quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:38 schreef yvonne het volgende:
[..]![]()
Ik zit, zoals ik al 5 jaar doe in een discussie topic mee te discussieren, ik verkondig geen FOK!beleid, ik doe zoals ik al tijden doe mee in een topic dat mij interessant lijkt.
Van een dergelijke gebeurtenis schrikken, er stil bij staan, zelfs van je stuk gebracht zijn, is iets anders dan zwelgen in rouw bij de dood van een onbekende.
Dat komt over als je eigen gevoel boven dat van de ander verheffen: zelfs de dood van een derde is dan kennelijk ondergeschikt aan de éigen gevoelens daarover.
Heb het respect om dat met rust te laten. Als iemand tijdens zijn/haar leven die aandacht kennelijk niet waard is, waarom dan nu ineens wel?
Als mod heb je je modereren niet af te laten hangen van het inhoudelijk eens of oneens zijn: je bewaakt een aantal grenzen. Thats it, en meer niet. De user die post, of dat nu user, mod of admin is, kan binnen die grenzen zelf zijn eigen positie bepalen.
imho
En hiermee zet je je buiten elke vorm van discussiequote:Op dinsdag 13 april 2004 20:13 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
We? Jij en je holmaatjes?
Ik zou ook graag een antwoord op deze vraag zien.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:27 schreef kastanova het volgende:
Waarom mag ik niet rouwen om Ethiopiërs en wordt het na een lange lijdensweg overlijden zo respectloos als lemming betiteld ?.
Precies, ik kijk eigenlijk nooit naar wie het zegt, maar wat ie zegt!!quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:57 schreef thaleia het volgende:
De topicstarter zei toch ook niet dat ie hevig aan het rouwen was? Het hield hem gewoon bezig.
En voor yvonne is het wellicht interessant om te weten dat ik Xebro nog niet kende, en dus NIET afging op een nick toen ik concludeerde dat hij enigszins op hol geslagen leek te zijn. Het zou zomaar kunnen dat ook anderen afgingen op de postings, en niet op de nick daarboven.
Laat ik meteen dan wat dingen weerleggen, zoals je in dat topic leest wordt ik vrij hard aangevallen, en verweer ik mij.quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:57 schreef thaleia het volgende:
zut tekst
Laat ik meteen dan wat dingen weerleggen, zoals je in dat topic leest wordt ik vrij hard aangevallen, en verweer ik mij.quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:57 schreef thaleia het volgende:
zut tekst
Drammerij, een ander woord voor aanhoudend zeuren...quote:Op dinsdag 13 april 2004 22:19 schreef thaleia het volgende:
Die 'dus' volg ik niet helemaal
Ik kan begrijpen dat je daar raar van opkijkt ja, maar ik zie niet wat jouw voorbeeld te maken heeft met een onbekende via internet?quote:Op dinsdag 13 april 2004 22:28 schreef Insomaniac het volgende:
-enorm verhaal-
JEZUS CHRISTUS!quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:26 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je daar raar van opkijkt ja, maar ik zie niet wat jouw voorbeeld te maken heeft met een onbekende via internet?
Jouw voorbeeld was een "real life person"? En geen onbekende via internet.
Ik denk dus dat dat 2 totaal verschillende dingen zijn die weinig tot niks met elkaar te maken hebben, behalve dan dat ze allebei over de dood van iemand anders gaan.
M.i. is het geen doodzonde om van mening te veranderen. Maar als iemand je bij leven niet boeit, of sterker nog, je hem/haar niet kan uitstaan, waarom je dan gedragen alsof je een geliefde bent verloren?quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:26 schreef Quickie_Bat het volgende:
Toch (en dit is niet alleen tegen jou gericht) lijkt het wel een doodzonde om van mening te veranderen, ergens om te rouwen/verdriet om hebben, of graag steun (aandacht) van anderen mensen te krijgen. Waarom kan/mag dat niet? Wat is daar zo verdorven slecht aan?
quote:kan begrijpen dat je daar raar van opkijkt ja, maar ik zie niet wat jouw voorbeeld te maken heeft met een onbekende via internet?
Jouw voorbeeld was een "real life person"? En geen onbekende via internet.
Wat nou weer?quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:32 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
JEZUS CHRISTUS!
Dank je voor je antwoord.quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:33 schreef Insomaniac het volgende:
Het gaat erom dat mensen 'patsen' met hun verdriet. Je kent iemand niet of nauwelijks en gedraagt je alsof je een dierbare bent verloren.
Ik wacht ook nog steeds...quote:Op dinsdag 13 april 2004 22:00 schreef Manager het volgende:
Ik zou ook graag een antwoord op deze vraag zien.
Ja, gemiddeld 30 kilo.quote:Op woensdag 14 april 2004 00:15 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog steeds...
Zijn ethopiërs minder dan Nederlanders ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |