Wat voor kruiden gebruik je daarvoor, of is dat bedrijfsgeheim ?quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:20 schreef Zw0rld het volgende:
Zeker, dunne schijfjes maken en niet te veel in de frituur.
olie moet +- 180 graden zijn.
Vaak zat gedaan. En dan een eigen mixje van kruiden.![]()
Wat ik in de kast kan vinden.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
Wat voor kruiden gebruik je daarvoor, of is dat bedrijfsgeheim ?
Yep ook lekker gmixt met zwarte peper.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:35 schreef Twisted_TpaU het volgende:
pizza kruiden
Zo'n rasp ding krijg je mooie dunne plakjes mee, een dunschiller word volgens mij té dun.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:38 schreef Twisted_TpaU het volgende:
kan je niet ze zo snijden met zn rasp ding? zn aardappel schilmes geval of is dat TE dun?
Hoe dunner hoe funnerquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:38 schreef Twisted_TpaU het volgende:
kan je niet ze zo snijden met zn rasp ding? zn aardappel schilmes geval of is dat TE dun?
Iddquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:58 schreef 2cv het volgende:
Misschien is zo'n keukenmachine met een draaiend mes ook een idee
Ligt eraan wat je gebruikt om friet te makenquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:45 schreef Klonk het volgende:
Goeie vraag, ehmmm gewoon wat er standaard is (meestal goedkope), das natuurlijk ook iets om rekening mee te houden.
Zou je het zo kunnen zeggen dat de aardappels die geschikt zijn om zelf friet te maken ook geschikt zijn om zelf chips te maken ?
Heu?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:31 schreef Twisted_TpaU het volgende:
net alles heel dun gesneden met een mes.. jaja een mes want ik kon het niet doen met dat rasp ding, lekker ingekruid met pizza poeder... en nou maar kijken wat het resultaat gaat worden
Euh, enig idee hoe heet ze dan worden?quote:Op vrijdag 16 april 2004 12:43 schreef octopussy het volgende:
je kan de aardappelplakjes (die ik overigens met de kaasschaaf snijd) gewoon in de magnetron doen! Ze worden dan ook knapperig, zonder dat je de vettigheid van een friteuse hebt. Je moet ze dan wel naast elkaar leggen op de magnetronplaat (ik doe er meestal een lepeltje olijfolie doorheen). Als je het nog knapperiger wil dan kan je ze het beste nog op een stuk bakpapier leggen. Ik heb mijn magno dan op 1000 watt en dan doen de chips er ongeveer 6 minuten over om knapperig te worden.
Dit is echt een superrecept voor als je wel iets te knabbelen wil, maar niet van frituren houd!
Ja, dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 16 april 2004 17:54 schreef octopussy het volgende:
het is de bedoeling dat ze heet worden, en de magnetron haalt veel vocht eruit. Dus worden ze knapperig. Je gaat me niet vertellen dat je denkt dat frituren beter is
probeer een lagere temperatuur met frituren, en dan zonder blancherenquote:Op vrijdag 16 april 2004 22:49 schreef Ashram het volgende:
Ik snij ze flinterdun, even blancheren, dan frituren
erg goed resultaat.
Het bakken is is voor mij even krokant maken en de bakgeurtje toevoegen.
Het garen moet je doen met water, want eer dat de kern gaar gebakken is, is de buitenkant verbrand.
Ahaquote:Op vrijdag 16 april 2004 23:29 schreef Ashram het volgende:
blancheren gaf me perfect, bijna Lays kwaliteit
en uiteindelijk moet de temperatuur van de olie omhooh, anders druipt het gewoon niet goed af.
Maar aangezien ik in een restaurant werkt is dit het probleem niet. Frituurpannen zat om even over te dompelen.
Maar ik wil het thuis ook kunnen maken en dit is met het snelst.
quote:Op vrijdag 16 april 2004 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aha
En je gebruikt dan heel vastkokende rassen neem ik aan?
Ik frituur nooit in vet!quote:Op zondag 18 april 2004 11:05 schreef Martijn_77 het volgende:
En frituren jullie dan in vet of olie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |