Zoals:quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:56 schreef qizl het volgende:
Het woord allochtoon staat garant voor veel hits en veel heel veel standaard opmerkingen. Nadenken is er niet meer bij. De meute hardschreeuwers wordt vol enthousiasme gevolgd. Jammer dat ze veelal niet verder komen als " terug naar eigen land" en de verschillende variaties erop.
Dat is nu juist waar ik bang voor ben. Als dit representatief is voor Nederland dan zijn we nog asocialer aan het worden als we al waren. Enne zo is het nou eenmaal is ook een erg sterk argument.quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:58 schreef Scorp[AM] het volgende:
niet zo janken plz
denk dat fok redelijk representatief is voor de rest van (meestal) jong nederland
zo ish et nou eenmaal
Precies wat ik ook dacht ..quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:00 schreef Jordy-B het volgende:
De TS gedraagt zich als (wat volgens hem) een gemiddelde Fok!ker (is)...
Scorp heeft hier wel een punt te pakken. Jong nederland is veel naïever in vergelijking met vroeger.quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:58 schreef Scorp[AM] het volgende:
niet zo janken plz
denk dat fok redelijk representatief is voor de rest van (meestal) jong nederland
zo ish et nou eenmaal
Om te prikkelen, om eens wat meer reacties los te krijgen. Maar ja lukt niet erg.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:00 schreef Jordy-B het volgende:
De TS gedraagt zich als (wat volgens hem) een gemiddelde Fok!ker (is)...
Kom gezellig naar de meet, kunnen we van gedachten wisselenquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:03 schreef qizl het volgende:
[..]
Om te prikkelen, om eens wat meer reacties los te krijgen. Maar ja lukt niet erg.
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:02 schreef veldmuis het volgende:
Zullen we het over moslims gaan hebben?.
als dat jou eigen mening is:quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:58 schreef Dezz het volgende:
Ik heb een eigen mening: er zijn teveel buitenlanders die niet integreren. Diegene die wel integreren en zich gewoon gedragen mogen blijven de rest moet er resoluut uitgeknikkerd worden!
ik zeg niet per definitie dat ik het met hem eens ben, maar er zijn toch heel wat argumenten te bedenken.... misschien dat dat komt door de media, maar als dat zo is liggen de problemen daar en niet bij de onderlinge twisten tussen Nederlanders en buitenlandse medelanders...quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:05 schreef MadMarine het volgende:
[..]
als dat jou eigen mening is:
waarom vind je dat dan?
hoe merk je dat? heb je last van de buitenlanders (die niet integreren)?
kun je je eigen mening onderbouwen? of blijft het bij deze zwakzinnigheid?
dat zeg ik toch ook nietquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:07 schreef Kjew het volgende:
[..]
ik zeg niet per definitie dat ik het met hem eens ben, maar er zijn toch heel wat argumenten te bedenken.... misschien dat dat komt door de media, maar als dat zo is liggen de problemen daar en niet bij de onderlinge twisten tussen Nederlanders en buitenlandse medelanders...
Waarom vind ik dat: als jij in een ander land gaat wonen heb je je aan te passen, simpelquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:05 schreef MadMarine het volgende:
[..]
als dat jou eigen mening is:
waarom vind je dat dan?
hoe merk je dat? heb je last van de buitenlanders (die niet integreren)?
kun je je eigen mening onderbouwen? of blijft het bij deze zwakzinnigheid?
Als je bedoelt dat ik nu doorkrijg wat echt medegevoel inhoud. Als ik nu weet dat mensen ondanks verschrikkingen toch in andere mensen blijven geloven en dankbaar zijn, en warm.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:03 schreef Kjew het volgende:
Jij bent beiinvloed door dat asielzoekersgezin dat je helpt... pas maar op...
'k ga idd geen moeite doen om er tegenin te gaan als je zelf geen haar beter bent, nee...quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:03 schreef qizl het volgende:
[..]
Om te prikkelen, om eens wat meer reacties los te krijgen. Maar ja lukt niet erg.
mét onderbouwingquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:09 schreef Dezz het volgende:
[..]
Waarom vind ik dat: als jij in een ander land gaat wonen heb je je aan te passen, simpel
Hoe merk ik dat: er zijn nog genoeg buitenlanders die niet eens de moeite nemen Nederlands te leren, ikop zo'n mensen
Heb ik er last van: ja, ze zeuren altijd dat het hier zo slecht is en dat wij ze 'discrimineren'. Maar in feite discrimineren ze ons door zich niet aan onze standaard normen en waarden aan te passen.
Genoeg onderbouwing dacht ik zo!
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:09 schreef Dezz het volgende:
[..]
Waarom vind ik dat: als jij in een ander land gaat wonen heb je je aan te passen, simpel
Hoe merk ik dat: er zijn nog genoeg buitenlanders die niet eens de moeite nemen Nederlands te leren, ikop zo'n mensen
Heb ik er last van: ja, ze zeuren altijd dat het hier zo slecht is en dat wij ze 'discrimineren'. Maar in feite discrimineren ze ons door zich niet aan onze standaard normen en waarden aan te passen.
Genoeg onderbouwing dacht ik zo!
fout dat is geen onderbouwing dat is een opdreunen van Pim propaganda. Jammer. Zeuren ze tegen jou ? hebben ze dan een punt ? of kijk je daar niet eens naar ? Pas jij je aan als je vakantie houd in het buitenland ? Zou ook moeten je bent daar ook te gast. Enne vertel eens wat meer over die "standaard" waarden en normen en hoeveel nederlanders zich daar aan houden ?
Jammer maar dit is dus echt geen onderbouwen.
Pfffffff get a lifequote:Op dinsdag 13 april 2004 17:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'k ga idd geen moeite doen om er tegenin te gaan als je zelf geen haar beter bent, nee...
Tja ondertussen zeg je niks zinnigs, laat staan een mening. Je bent alleen op je pik getrapt omdat je ego-tje geschaad wordt.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:11 schreef Tagnar het volgende:
Tsss, ik denk toch dat ik wat onafhankelijker in mijn mening staat dan de TS denkt... Maar er zijn vast ook een heleboel meeschreeuwers op fok... it happens, gewoon tegenaan trappen, misschien schreeuwen ze dan wel met jou mee...
Houden?quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:17 schreef HeatWave het volgende:
Ok, hij staat nu hier. Houden we de discussie een beetje op niveau?
Waarom ? feiten ?quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:15 schreef THA-PIETERT het volgende:
niet zo janken jo, bevalt het je niet ga een ander forum opzoeken.
t's alleen jammer dat sommige mensen niet inzien dat nederland naar de klote gaan
en jaah daar werken de alochtonen een aardig groot hand(je) aan mee
Mee eens ware het dat hier maar zelden gereageerd wordt op volks mennerij en onzinnige generalisaties over wat dan ook. Haast niemand laat merken dat er ook een andere kant van het verhaal is. Daar verbeter je dus niks mee.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:19 schreef janvier_egalite het volgende:
Heb je het nu over Fok als forum of Fokkers?
He en als dat al hier op het forum gebeurt, moet je nagaan wat de gemiddelde Nederlander wel niet denkt. Liever dat ze hier nog wat reacties lezen en er wellicht nog iets van opsteken, dan dat ze achter een nieuwe volksmenner gaan staan
Ja klopt. Maar niet dat ik denk dat ik dan geweldig ben zoals jij suggereert. Het is fijn om zelf een mening ergens over te vormen. En als die hetzelfde blijkt te zijn als de rest heb ik daar ook geen problemen mee, maar ik weet dat ik mijn mening kan onderbouwen. dat het meer is dan blaten, en dat is fijn.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:23 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
zó zeg.. interessant he om een andere mening te hebben
hmm dat is wel errug lang geleden he wortels eten en jagen maar goed.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:21 schreef qizl het volgende:
[..]
Waarom ? feiten ?
Als ik me niet vergis waren het allochtonen die europa welvaart hebben gebracht. Anders zatten we nu nog op beesten te jagen en wortels te eten. Beschaving, normen en waarden is geen cultureel nederlands, germaans erfgoed. Tenminste niet die we nu hebben. Raad eens waar het christendom zijn origine heeft? Daar waar de meeste van onze waarden en normen vandaan komen ? Juist niet uit nederland.
Dit is weer zo'n typische het is de ander zijn schuld reactie. Steek je hand in eigen borst. Wat heb jij eraan gedaan om het te veranderen ?
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:26 schreef qizl het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar niet dat ik denk dat ik dan geweldig ben zoals jij suggereert. Het is fijn om zelf een mening ergens over te vormen. En als die hetzelfde blijkt te zijn als de rest heb ik daar ook geen problemen mee, maar ik weet dat ik mijn mening kan onderbouwen. dat het meer is dan blaten, en dat is fijn.
leer spellen !!!!! En als je toch bezig bent leer lezen !!!!quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:27 schreef drumdude het volgende:
Ja nou je hebt gelijk hoor allochtonen zijn hele lieve mensen ndie nooooooit wat fout doen en degene die genintregeerd zijn in ons land zijn al helemaal school voorbeelden zoals het hoort :S
Geboren en getogen nederlander al vele generaties. Dat wil je toch weten ? Weer erg inhoudelijk trouwens.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:30 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
Waar kom je vandaan eigenlijk?
[..]
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:31 schreef qizl het volgende:
[..]
leer spellen !!!!! En als je toch bezig bent leer lezen !!!!
Ik heb nergens beweert dat alle allochtonen "goed" zijn, maar ik beweer ook niet, en daar gaat het om, dat ze allemaal slecht zijn. Net zoals met autochtonen dus. Wat ik wil zeggen is nadenken voordat je iets nabalkt. Leef je eens in de ander in. Zoek eens feiten op, baseer je mening ergens op. Niet alleen op wat al je vriendjes roepen.
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:33 schreef qizl het volgende:
[..]
Geboren en getogen nederlander al vele generaties. Dat wil je toch weten ? Weer erg inhoudelijk trouwens.![]()
Ik geef gelijk toe dat er ook rotte appels zijn, net zoals tussen de "nederlanders". En ik ben het ook eens dat zij zich aan ons aan moeten passen en niet andersom. Maar weet je waarom ze de hele dag niks doen ? is dat hun keuze of komen ze nergens aan de bak?quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:28 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
hmm dat is wel errug lang geleden he wortels eten en jagen maar goed.
oke wij( mijn voorouders) zijn verkeerd geweest in de keuze veel alochtonen naar nederland te halen voor de "vieze" karweitjes die wij niet wilden doen. daar is nu nog weinig aan te doen.
MAAR als je dan alochtoon ben burger dan in!! ik woon zelf in hoogvliet, en daar wonen veel alochtonen, die geen stom woord nederlands kennen en ook niks uitvoeren de hele dag.
het enigste wat ze hier doen is de buurt verklote mijn fiets\scooter jatte. me in mekaar slaan omdat ik blank ben en zo kan ik nog ff door gaan.
daarom
ik heb niks tegen buitelanders. zolang ze zich maar hebben in geburgerd en zich gedragen zoals wij nederlands
Ik woon in limburg, maar ben in grave en omgeving met asielzoekers in aanraking gekomen.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:35 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
nee dat hoef ik niet te weten.. waar woon je? dat wil ik weten. Probeer anderen te begrijpen..
[..]
je moet je ff luisteren, er zijn tog echt een stuk meer rotte buitenlanders in nederland dan nederlanders.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:38 schreef qizl het volgende:
[..]
Ik geef gelijk toe dat er ook rotte appels zijn, net zoals tussen de "nederlanders". En ik ben het ook eens dat zij zich aan ons aan moeten passen en niet andersom. Maar weet je waarom ze de hele dag niks doen ? is dat hun keuze of komen ze nergens aan de bak?
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:40 schreef qizl het volgende:
[..]
Ik woon in limburg, maar ben in grave en omgeving met asielzoekers in aanraking gekomen.
pas maar op.. in aanraking met. je moet er is ff al heel je leven tussen wonen, dan bler je wel ff anders manquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:40 schreef qizl het volgende:
[..]
Ik woon in limburg, maar ben in grave en omgeving met asielzoekers in aanraking gekomen.
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:42 schreef motown het volgende:
Well said, qizl!
Ik deel je frustratie in het rechts-populistische kuddegedrag waar een groot deel van Fok! zonder ook maar enig voorbehoud aan mee doet.
Je komt ook opvallend vaak echt zeer foute discriminerende opmerkingen tegen, wat vroeger niet werd geaccepteerd.
Geen verlosser. Wil ik ook niet zijn. en hoe je met elkaar omgaat stel ik ter discussie omdat het naar mijn mening fout gaat. Als jij een andere mening hebt hoor ik dat graag.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:40 schreef ShaoliN het volgende:
Ole, weer een verlosser die "ons" verteld hoe we moeten discusseren en met elkaar om moeten gaan.. Kun je niet net als voorgaande verlossers even bomen gaan knuffelen in het park ofzo?
Nooit van witte boorden criminelen gehoord ? Wie hebben ook al weer slavernij geintroduceerd ?quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:41 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
je moet je ff luisteren, er zijn tog echt een stuk meer rotte buitenlanders in nederland dan nederlanders.
en als je Wilt werken zul je ook wel wat vinden, maar ze zijn al te stom en lui om naar school te gaan, drom hebben de meesten ook geen hogen functie. maar als je echt wil werken is er genoeg te doen hoor. waar een wil is is een weg. alleen de wil bij die mensen is verweg
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:47 schreef qizl het volgende:
[..]
Nooit van witte boorden criminelen gehoord ? Wie hebben ook al weer slavernij geintroduceerd ?
Hoeveel "blanke" nederlanders zijn al tijden werkeloos ? Wie willen geen smerige werkjes opknappen?
Man je lult er zo naast dat je niet van je stoel af valt. Maar je bent een mooi voorbeeld van plank voor mijn kop en denken is echt te vermoeiend.
gelukkig dan. dat ik niet van me stoel afvalt.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:47 schreef qizl het volgende:
[..]
Nooit van witte boorden criminelen gehoord ? Wie hebben ook al weer slavernij geintroduceerd ?
Hoeveel "blanke" nederlanders zijn al tijden werkeloos ? Wie willen geen smerige werkjes opknappen?
Man je lult er zo naast dat je niet van je stoel af valt. Maar je bent een mooi voorbeeld van plank voor mijn kop en denken is echt te vermoeiend.
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:50 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
nu generaliseer je zelf ook.
[..]
ongelukkige woord keuze klopt. Nee voor die tijd niet alleen op tv gezien. Maar daarvoor heb ik me nooit zo met hun bemoeid nooit de moeite genomen om er eens mee te praten. Dat bedoel ik ermee.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:41 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
Met asielzoeker is "aanraking"gekomen... klinkt alsof je het over een enge ziekte hebt.. had je ze voor die tijd alleen op tv gezien ofzo?? (dit is serieus.. niet grappig bedoeld)
[..]
nee klopt, als ze ondertussen ons leven verkloten. dan heb ik er geen respect voor.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:52 schreef qizl het volgende:
[..]
ongelukkige woord keuze klopt. Nee voor die tijd niet alleen op tv gezien. Maar daarvoor heb ik me nooit zo met hun bemoeid nooit de moeite genomen om er eens mee te praten. Dat bedoel ik ermee.
Er zitten echt een hoop schrijnende gevallen tussen. En ik kan me dan ook mateloos ergeren aan al die kut opmerkingen en gedachteloze shit die mensen hier soms posten. Niet alleen over buitenlanders. Je moet eens kijken hoe "meelevend" mensen praten over andere mensen die door iets stoms om het leven komen.
Geen greintje medeleven of inleving.
volgens mij ben je heel gevoeligquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:52 schreef qizl het volgende:
[..]
ongelukkige woord keuze klopt. Nee voor die tijd niet alleen op tv gezien. Maar daarvoor heb ik me nooit zo met hun bemoeid nooit de moeite genomen om er eens mee te praten. Dat bedoel ik ermee.
Er zitten echt een hoop schrijnende gevallen tussen. En ik kan me dan ook mateloos ergeren aan al die kut opmerkingen en gedachteloze shit die mensen hier soms posten. Niet alleen over buitenlanders. Je moet eens kijken hoe "meelevend" mensen praten over andere mensen die door iets stoms om het leven komen.
Geen greintje medeleven of inleving.
Wel al mijn hele leven indo's als vrienden die twee generaties daarvoor ook "buitenlanders" waren. Geen problemen mee, die had ik met al die lieve nederlandse jongetjes en meisjes. Die stampen nooit iemand in elkaar jaten geen fietsen en mollen niks. duhquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:42 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
pas maar op.. in aanraking met. je moet er is ff al heel je leven tussen wonen, dan bler je wel ff anders man![]()
kloptquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:51 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
![]()
mischien zijn indo's net wel goed ingeburgerd en heb je daar geen of weinig last van, en dat bedoel ik niet van wij nederlands zijn de besten. dar zitten ook genoeg rotte "appels" tussenquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:54 schreef qizl het volgende:
[..]
Wel al mijn hele leven indo's als vrienden die twee generaties daarvoor ook "buitenlanders" waren. Geen problemen mee, die had ik met al die lieve nederlandse jongetjes en meisjes. Die stampen nooit iemand in elkaar jaten geen fietsen en mollen niks. duh![]()
![]()
mijn ervaring is dat niemand je leven zo kan verkloten als jezelf kunt. Als je jezelf nu even een enkelte noordpool geeft.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:54 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
nee klopt, als ze ondertussen ons leven verkloten. dan heb ik er geen respect voor.
enja het is erg dat ze in zo'n kamp zitten, door de meest verschrikkelijke oorlogen en dingen.
maar dat is nog geen vrijbrief om maar te doen waar ze zelf zin in hebben
of jij gaat naar de noordpool.. of eens een dagje rotterdam...quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:57 schreef qizl het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat niemand je leven zo kan verkloten als jezelf kunt. Als je jezelf nu even een enkelte noordpool geeft.
Ik vind dat je wel heel erg generaliseerd.quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:56 schreef qizl het volgende:
And we love it.
Tja lees maar eens door de willekeurige topics heen en zie het droevige resultaat.
Het woord allochtoon staat garant voor veel hits en veel heel veel standaard opmerkingen. Nadenken is er niet meer bij. De meute hardschreeuwers wordt vol enthousiasme gevolgd. Jammer dat ze veelal niet verder komen als " terug naar eigen land" en de verschillende variaties erop.
ook jammer dat elke buitenlander blijkbaar hetzelfde is, allemaal crimineel en uit winstbejag hier. Tja als je dan zelf zo'n asielzoekers gezin helpt en wat meemaakt over hun dagelijkse leven. Dan ga je daar toch anders over denken. Maar ja inleven vergt hersenwerk en dat is natuurlijk teveel gevraagd voor de fokker(ster).
Pfffff als je soms redenaties, of wat daar voor door gaat, volgt dan vraag je je toch af of er tegenwoordig uberhaupt nog ergens over nagedacht wordt.
Ik vraag me ook wel eens af of er hier ook mensen rondlopen met een eigen mening. Gelukkig zijn daar de uitzonderingen. Mensen stellen zich zo afhankelijk op van andermans meningen, van de meerderheid. Erg enge ontwikkelingen.
Wel Indos die gewoon NLs spraken, geen racistische instelling jegens niet-moslims hadden, geen allesbedekend theedoekgewaad droegen etc natuurlijk?quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:54 schreef qizl het volgende:
[..]
Wel al mijn hele leven indo's als vrienden die twee generaties daarvoor ook "buitenlanders" waren. Geen problemen mee, die had ik met al die lieve nederlandse jongetjes en meisjes. Die stampen nooit iemand in elkaar jaten geen fietsen en mollen niks. duh![]()
![]()
tja dat zouw kunnen, maar ik woon en ben een nederlander en de mensen die hier graag willen wonen, horen zich dan maar aan te passenquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:57 schreef qizl het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat niemand je leven zo kan verkloten als jezelf kunt. Als je jezelf nu even een enkelte noordpool geeft.
hoe verkloten "ze" je leven dan. Waaruit maak je op dat ze doen waar "ze" zelf zin in hebben? Wist je dat als je in zo'n "kamp" zit je niet eens mag werken ook al wil je dat dol graag omdat je dan ook eens iets leuks met je kinderen kan doen of ze een keer in het nieuw kunt steken. En dat al 4-5 jaar.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:54 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
nee klopt, als ze ondertussen ons leven verkloten. dan heb ik er geen respect voor.
enja het is erg dat ze in zo'n kamp zitten, door de meest verschrikkelijke oorlogen en dingen.
maar dat is nog geen vrijbrief om maar te doen waar ze zelf zin in hebben
rotterdam zal ik afraden, dan komt hij der opeens achter dat hij niet gelijk heeft.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:58 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
[..]
of jij gaat naar de noordpool.. of eens een dagje rotterdam...
snifquote:Op dinsdag 13 april 2004 18:00 schreef qizl het volgende:
[..]
hoe verkloten "ze" je leven dan. Waaruit maak je op dat ze doen waar "ze" zelf zin in hebben? Wist je dat als je in zo'n "kamp" zit je niet eens mag werken ook al wil je dat dol graag omdat je dan ook eens iets leuks met je kinderen kan doen of ze een keer in het nieuw kunt steken. En dat al 4-5 jaar.
Probeer jij eens 4-5 jaar rond te komen met 4-5 kinderen van wat hun krijgen. En dan niks mogen doen omdat je dat niet mag!!!!
Het probleem wat NL teistert zijn niet de paar duizend asielzoekers, maar de 1.000.000 moslims. En dat zijn voornamelijk Marokkanen en Turken, en dat zijn nooit asielzoekers geweest.quote:Op dinsdag 13 april 2004 18:00 schreef qizl het volgende:
[..]
hoe verkloten "ze" je leven dan. Waaruit maak je op dat ze doen waar "ze" zelf zin in hebben? Wist je dat als je in zo'n "kamp" zit je niet eens mag werken ook al wil je dat dol graag omdat je dan ook eens iets leuks met je kinderen kan doen of ze een keer in het nieuw kunt steken. En dat al 4-5 jaar.
Probeer jij eens 4-5 jaar rond te komen met 4-5 kinderen van wat hun krijgen. En dan niks mogen doen omdat je dat niet mag!!!!
hoe ze mijn leven verklote en dat van de rest van nederland, dan moet je maar ff het journaal de frontpage of wat anders raadplegen dat zegt denk genoeg.quote:Op dinsdag 13 april 2004 18:00 schreef qizl het volgende:
[..]
Ik wou dat jij eens 1 avond een meisje van 18 mocht zijn die door het donker naar huis moest fietsen.. je bent vast een dik vatsig mannetje.. die nemen ze niequote:Op dinsdag 13 april 2004 18:00 schreef qizl het volgende:
[..]
Yep.. Slavernij: that would be us white folks.. Genoeg blanke Nederlanders werkloos.. Maar ook genoeg "medelanders" werkloos.. Sterker nog, uit onderzoeken komt toch wel naar voren dat het toch OOK wel veel "medelanders" zijn die een uitkering trekken. Not to mention die recentere constatering dat er toch een hoop marrokanen zijn die kinderbijslag trekken voor kinderen in Marokko.. En toen kwamen ze er in den Haag achter dat ze misschien die kinderen wel helemaal niet hebben daar..? Als er zoveel werkloze "medelanders" zijn, wie knapt er hier in dit land de z.g. "smerige" werkjes op..? Zij niet, als ze thuiszitten dunkt me. Het is maar net zoals je het wil zien denk ik.quote:Nooit van witte boorden criminelen gehoord ? Wie hebben ook al weer slavernij geintroduceerd ?
Dat is mijn grootste angst. Maar het zou me niets verbazen. Tijdens mijn HEAO opleiding kwam ik zoveel oppervlakkige en wereldvreemde mensen tegen. Waarom zouden zij niet representatief zijn voor de NL'se (jongvolwassen) jeugd van nu?quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:58 schreef Scorp[AM] het volgende:
niet zo janken plz
zo ish et nou eenmaal
a) ik heb het niet alleen over asiel zoekers en / of buitenlanders.quote:Op dinsdag 13 april 2004 18:03 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Het probleem wat NL teistert zijn niet de paar duizend asielzoekers, maar de 1.000.000 moslims. En dat zijn voornamelijk Marokkanen en Turken, en dat zijn nooit asielzoekers geweest.
Dus hoe jij van een dagje helpen bij de stichting de conclusie kan trekken dat het in de rest van Nederland koek en ei is met vooral onze Marokkaanse vrienden is mij een raadsel.
Ja en dat doen "alle" buitenlanders en nederlanders noooooit. Wake upquote:Op dinsdag 13 april 2004 18:03 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
hoe ze mijn leven verklote en dat van de rest van nederland, dan moet je maar ff het journaal de frontpage of wat anders raadplegen dat zegt denk genoeg.
en tja dat ze niks mogen doen, is ook verkeerd, maar omdan maar te gaan stelen mensen verkrachten en ga zo maar weer door, kan natuurlijk niet
stuur je datzelfde meisje wel door een witte arbeiders buurt ? en hoe ik eruit zie tja voor jou een vraag en voor mij een weet. Maar een erg sterk argument dat moet ik je nageven.quote:Op dinsdag 13 april 2004 18:05 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
[..]
Ik wou dat jij eens 1 avond een meisje van 18 mocht zijn die door het donker naar huis moest fietsen.. je bent vast een dik vatsig mannetje.. die nemen ze nie
Ik je posts anders wel.quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:11 schreef qizl het volgende:
[..]
a) ik heb het niet alleen over asiel zoekers en / of buitenlanders.
28 jaar de multi-culti gezelligheid vanaf front row seats maakt mij anders ook geen onbekende.quote:b) Waar haal jij dagje vandaan ? maak daar maar 4,5 jaar van.
Ah, zeg dat dan meteen: je hebt een hekel aan Hollanders.quote:c) Weet je hoelang ik al last heb van die andere categorie hollanders?
Neh, die wijken bestaan niet meer in Den Haag, daar wonen alleen maar allochtonen heden ten dage.quote:d) wel eens in een arbeiders wijk tussen "nette" nederlanders gewoont ? Zal ik daarom alle nederlanders maar white trash noemen ?
Dat het moslimgeloof slecht is heb ik pas geconcludeerd na het lezen vd koran en enkele hadiths.quote:Ik weet ook wel dat er ook werkelijke problemen zijn. Heb mijn ogen niet in mijn kont zitten. Dat is het punt niet. Punt is dat mensen maar van alles roepen en dat niet kunnen onderbouwen. Neem jezelf, heb jij last van 1 miljoen moslims. Of slechts van een relatief klein aantal die het voor de rest verziekt ? en toch is het dan "alle" moslims zijn slecht. NADENKEN
sluit ik me bij aan. Maar waarom men die onzin wel slikt op bijv. fok zonder vaak een weerwoord is mij ook een raadselquote:Op dinsdag 13 april 2004 22:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat is mijn grootste angst. Maar het zou me niets verbazen. Tijdens mijn HEAO opleiding kwam ik zoveel oppervlakkige en wereldvreemde mensen tegen. Waarom zouden zij niet representatief zijn voor de NL'se (jongvolwassen) jeugd van nu?
Jij begint dan ook wel erg snel te janken heb ik het idee.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:42 schreef motown het volgende:
Well said, qizl!
Ik deel je frustratie over het rechts-populistische kuddegedrag waar een groot deel van Fok! zonder ook maar enig voorbehoud aan mee doet.
Niet te geloven trouwens, hoeveel echt foute discriminerende opmerkingen je in het forum (om nog maar te zwijgen over de frontpage) ziet langskomen.
Bijbel wel eens gelezen oude testament ? Is dat veel beter dan ? Wij hebben ook onze fundamentalistische christenen zijn wij dan ook schuldig aan wat die uitvreten in naam van de bijbel ? Jij veroordeelt alle moslims aan de hand van de Koran, en de acties van enkelen. Tja dat zal wel nadenken zijn dan.quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:16 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ik je posts anders wel.
[..]
28 jaar de multi-culti gezelligheid vanaf front row seats maakt mij anders ook geen onbekende.
Die mensen ken ik ook. wel erop kankeren maar toch komen. waarom?
[..]
Ah, zeg dat dan meteen: je hebt een hekel aan Hollanders.
[..]
bullshit ik laat alleen zien dat dit niet geloofsgebonden zaken hoeven te zijn.
Neh, die wijken bestaan niet meer in Den Haag, daar wonen alleen maar allochtonen heden ten dage.
[..]
Sure
Dat het moslimgeloof slecht is heb ik pas geconcludeerd na het lezen vd koran en enkele hadiths.
LEZEN en ZELF eens je eigen NADENKEN-kreet ter harte nemen. Lees die &*&*& koran, lees die &*&*& hadiths, en concludeer zelf dat het een zieke religie is die het Westen alleen een teruggang naar de duisternis van voor de verlichting bied.
wederom gebruik je de acties van een minderheid om de hele groep te stigmatiseren.quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:18 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ach en de haat richt zich heden ten dage niet alleen meer richting joden en autochtonen, ook de hindoes zijn nu de lul Marokkanen terroriseren Hindoes in Haagse Schilderswijk
Allah mag weer tevreden zijn over zijn stormtroepen
dit is ongetwijfeld de meest zinnige reactie tot nu toe. huldequote:Op woensdag 14 april 2004 00:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij begint dan ook wel erg snel te janken heb ik het idee.
voor de hele mensheid ? poeh poeh ! Gelukkig weet jij ook wel beter denk ik. Maar ja het gaat bergaf inderdaad.quote:Op woensdag 14 april 2004 09:41 schreef P-Style het volgende:
Je zegt het verkeerd, TS... niet (alleen) Fok! staat garant voor generalisaties en inhoudloos geblaat... Dit geldt voor de mensheid!!!
Dat klopt!quote:Op woensdag 14 april 2004 09:44 schreef qizl het volgende:
Gelukkig weet jij ook wel beter denk ik.
quote:Op woensdag 14 april 2004 09:49 schreef Gianluca het volgende:
Post hier je politiek incorrecte opmerkingen topic, omdat de TS een bangerik & peoplepleaser is
Misschien moet je wat beter lezen om te kunnen constateren dat niet elk fok!neusje dezelfde kant op staat?quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:56 schreef qizl het volgende:
And we love it.
Tja lees maar eens door de willekeurige topics
Ik vraag me ook wel eens af of er hier ook mensen rondlopen met een eigen mening.
Er zijn gelukkig uitzonderingen. Anders zou ik hier al hellemaal niet meer zijn. Maar kijk voor de lol is in frontpage bij een bericht waar buitenlanders in voorkomen en je schrikt je kapot.quote:Op woensdag 14 april 2004 10:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Misschien moet je wat beter lezen om te kunnen constateren dat niet elk fok!neusje dezelfde kant op staat?
Al komen ze er niet in voor, dan nog krijgen ze de schuld...quote:Op woensdag 14 april 2004 10:23 schreef qizl het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig uitzonderingen. Anders zou ik hier al hellemaal niet meer zijn. Maar kijk voor de lol is in frontpage bij een bericht waar buitenlanders in voorkomen en je schrikt je kapot.
quote:Op woensdag 14 april 2004 10:34 schreef qizl het volgende:
dubbelpost oeps
quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:02 schreef veldmuis het volgende:
Zullen we het over moslims gaan hebben?.
Lekker duidelijk weer.quote:Op woensdag 14 april 2004 10:36 schreef adjes26 het volgende:
over generaliseren gesproken..... dat is pcies wat je doet TS!!
De bijbel is net zo verrot. Gelukkig hebben wij al een jaar of 3 a 400 geleden de verlichting gehad, iets wat bij de islam vooralsnog ondenkbaar is.quote:Op woensdag 14 april 2004 09:37 schreef qizl het volgende:
[..]
Bijbel wel eens gelezen oude testament ? Is dat veel beter dan ? Wij hebben ook onze fundamentalistische christenen zijn wij dan ook schuldig aan wat die uitvreten in naam van de bijbel ? Jij veroordeelt alle moslims aan de hand van de Koran, en de acties van enkelen. Tja dat zal wel nadenken zijn dan.
Goed, tot zover jouw recht om iets over generaliseren te zeggen.quote:Op woensdag 14 april 2004 10:45 schreef qizl het volgende:
[..]
Fortynnisten
pimmetjes
populistisch.
ze kunnen zichzelf niet eens overeind houden laat staan een land.
ze maken misbruik van gevoelens van onveiligheid en onzekerheid om hun eigen plannetjes na te jagen.
namen zijn namen en de zaken die ik beweer zijn gebeurd. Elke groep die Pim's naam gebruikt is aan onderlinge twisten bezweken of niet dan ? En hoe dat komt ? Dat hoor je ook, ieder jaagt zijn eigen belang na en niet die van de partij. Heb jij dat dan anders waargenomen ? Maar je weet aardig tussen de regels door te quoten dat moet ik je nageven. Er zijn er ook vast die wel goede ideen hebben en die wel staan voor een groter belang dan zijzelf maar die hoor je niet.quote:Op woensdag 14 april 2004 12:58 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Goed, tot zover jouw recht om iets over generaliseren te zeggen.
feit is dat het christemdom zo in onze cultuur verweven zit dat je het niet eens meer opmerkt. Waar komen onze normen en waarden vandaan. Onze gebruiken. Waar denk je dat de C in CDA voor staat. En ooit gehoord van het condoom verbod van de paus en de gevolgen in afrika ? Waarom denk je dat homo huwelijk een hot item is ? Abortus ? Waarom zijn de meeste winkels op zondag dicht ?quote:Op woensdag 14 april 2004 12:57 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
De bijbel is net zo verrot. Gelukkig hebben wij al een jaar of 3 a 400 geleden de verlichting gehad, iets wat bij de islam vooralsnog ondenkbaar is.
Feit is dat de macht van het christendom in NL al eeuwen afneemt, terwijl de negatieve invloed vd islam alleen maar groeit en groeit.
Geheel Afrika kan gevoed worden, maar dat ligt niet aan het Europese of Amerikaanse defensiebudget. Nee, dan moeten alle kleine klotedictatortjus het eigen verrijkerij en macht opgeven. Maar dat doen ze niet.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:00 schreef qizl het volgende:
we hebben lepra van de aardbodem kunnen laten verdwijnen voor de kosten van een f14 gevechtsvliegtuig. Dacht je dat dat gebeurt. Nee dat is een 3e wereld ziekte. Amerika sterft van de mensen onder de armoede grens maar stuurt wel mensen de ruimte in. Vreemde prioriteiten maar natuurlijk in jouw ogen niet negatief.
Teert op met je racisme-insinuatie kneus.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:45 schreef qizl het volgende:
maar nu kom je wel voor ze op. Omdat het blanken medelanders zijn ?
Die aan de macht worden gehouden door wie ??????? Maar ze hebben geen olie dus laat maar in hun eigen sap gaar koken. En de multinationals zoals shell helpen ook nergens aan mee omdat dat ook voor hun voordelig is nee joh. Lekker naief ben jij.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:35 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Geheel Afrika kan gevoed worden, maar dat ligt niet aan het Europese of Amerikaanse defensiebudget. Nee, dan moeten alle kleine klotedictatortjus het eigen verrijkerij en macht opgeven. Maar dat doen ze niet.
Ik insinueer niks ik constateer. Jij gaat wel gelijk op de bres als er iets gezegd wordt over rechts maar je vind het heel normaal als alle moslims over een kam geschoren worden. Je meet met dubbele maten. wat ik aan wil geven is juist dat het niet zo simpel is om maar een groep mensen de schuld te geven van wat voor problematiek dan ook.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:36 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Teert op met je racisme-insinuatie kneus.
Mn vrouw is notabene een indo.
Nog een ander punt. Wij houden ook totaal geen rekening met hun cultuur. Wij goed bedoelende westerlingen weten het allemaal zo goed. Jullie moeten doen wat wij zeggen. Tractoren die kapot gaan omdat ze niet geschikt zijn voor daar en waarvan ook geen onderdelen te krijgen zijn en talloze dergelijke mislukte projecten. We geven een zak geld en zie maar wat je ermee doet. Is erg reeel. Geef hier 5 miljoen aan een willekeurige nederlander en zeg hem het armoede probleem op te lossen, hoeveel geld houd ie zelf denk je ?.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:35 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Geheel Afrika kan gevoed worden, maar dat ligt niet aan het Europese of Amerikaanse defensiebudget. Nee, dan moeten alle kleine klotedictatortjus het eigen verrijkerij en macht opgeven. Maar dat doen ze niet.
Zichzelf.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:44 schreef qizl het volgende:
[..]
Die aan de macht worden gehouden door wie ???????
En net werden ze nog aan de macht gehouden!quote:Maar ze hebben geen olie dus laat maar in hun eigen sap gaar koken.
Uiteraard, het is allemaal de schuld vh verderfelijke kapitalisme. Dat dat zelfde kapitalisme jou in staat stelt op je Amerikaanse PC te kankeren de vrijheid te hebben op dat beleid te kankeren, dat vergeet je even.quote:En de multinationals zoals shell helpen ook nergens aan mee omdat dat ook voor hun voordelig is nee joh.
Stem nog eens Groen Links en hug a tree.quote:Lekker naief ben jij.
Je wordt steeds grappiger, maar je snapt er geen zak van ofwel ? Het uiteindelijke argument is bereikt. Maar jij ook !!!!! Jij bent ook een kapitalist, jij bent links. Vingertje wijzen als een kleuter. Ook erg goede argumentatie.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:58 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Zichzelf.
[..]
En net werden ze nog aan de macht gehouden!
[..]
Uiteraard, het is allemaal de schuld vh verderfelijke kapitalisme. Dat dat zelfde kapitalisme jou in staat stelt op je Amerikaanse PC te kankeren de vrijheid te hebben op dat beleid te kankeren, dat vergeet je even.
[..]
Stem nog eens Groen Links en hug a tree.
klopt !!!! maar je snapt vast wel waar ik heen wil.quote:Op woensdag 14 april 2004 15:12 schreef _oxygen_ het volgende:
-->fok staat garant voor generalisaties en inhoudsloos geblaat
De mensen die posten op fok zorgen er voor.. Fok zelf zorgt nergens voor..
Zucht, tegen dit soort naieve jaren-60 gelul van werkelozen ga ik al lang niet meer in.quote:Op woensdag 14 april 2004 15:11 schreef qizl het volgende:
[..]
Je wordt steeds grappiger, maar je snapt er geen zak van ofwel ? Het uiteindelijke argument is bereikt. Maar jij ook !!!!! Jij bent ook een kapitalist, jij bent links. Vingertje wijzen als een kleuter. Ook erg goede argumentatie.
Wil jij beweren dat het kapitalisme, multinationals, zich ook maar om iets anders bekomeren als hun winst? Denk jij nu echt dat milieu bijvoorbeeld een item is voor ze ? Dan kijk maar eens in welke arme landen kernafval gedumpt wordt tegen een schijntje, wat die landen keihard nodig hebben. Dan bedenk maar eens wie saddam aan de macht hebben geholpen en wapens hebben geleverd in eerste instantie. Dan bedenk maar eens hoe dat zit met israel die ook atoom wapens hebben maar dat mag ? enz. enz. De tijd dat amerika een oorlog start om puur humanitaire redenen moet nog komen en dat is als je gelooft in fiction.
En het feit dat ik een pc gebruik om daar tegen in te gaan maakt mij kapitalist ?![]()
![]()
![]()
En als je denkt dat je hier "vrij" bent. Vrijer misschien maar doe jij wat je echt zou willen doen. En is dat omdat dat kan ? Nederland wordt zo langzamerhand ook een regeltjes land.
Vlotte observatie Sherlock.quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:56 schreef qizl het volgende:
And we love it.
Tja lees maar eens door de willekeurige topics heen en zie het droevige resultaat.
ook jammer dat elke buitenlander blijkbaar hetzelfde is, allemaal crimineel en uit winstbejag hier. Tja als je dan zelf zo'n asielzoekers gezin helpt en wat meemaakt over hun dagelijkse leven. Dan ga je daar toch anders over denken. Maar ja inleven vergt hersenwerk en dat is natuurlijk teveel gevraagd voor de fokker(ster).
Pfffff als je soms redenaties, of wat daar voor door gaat, volgt dan vraag je je toch af of er tegenwoordig uberhaupt nog ergens over nagedacht wordt.
Ik vraag me ook wel eens af of er hier ook mensen rondlopen met een eigen mening. Gelukkig zijn daar de uitzonderingen. Mensen stellen zich zo afhankelijk op van andermans meningen, van de meerderheid. Erg enge ontwikkelingen.
Tja nu ben ik ook al werkeloos. Dus links werkeloos kapitalist je rijtje wordt wel lang. Nog iets zinnigs te melden ?quote:Op woensdag 14 april 2004 16:06 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Zucht, tegen dit soort naieve jaren-60 gelul van werkelozen ga ik al lang niet meer in.
Ik zou zeggen, DOE wat met je leven, en wees geen kapitalist en nummer, en ga naar Afrika en ga mensen helpen ipv te profiteren van de kapitalistische zegeningen.
En nu hopen op een wonderquote:Op woensdag 14 april 2004 16:32 schreef Piro het volgende:
[..]
Vlotte observatie Sherlock.
En nu?
Charming.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:37 schreef qizl het volgende:
[..]
En nu hopen op een wonderIn ieder geval tegengas geven.
Noch is met chquote:Op woensdag 14 april 2004 16:35 schreef qizl het volgende:
[..]
Tja nu ben ik ook al werkeloos. Dus links werkeloos kapitalist je rijtje wordt wel lang. Nog iets zinnigs te melden ?
Voor jou info ik ben nog links nog werkeloos nog kapitalist. Raad nog maar even verder.![]()
Helaas haal je hier toch 2 dingen door elkaar: Het streven naar voortbestaan (en daarvoor is winst nodig) van ondernemingen en de buitenland politiek van de VS/ het westen.quote:Op woensdag 14 april 2004 15:11 schreef qizl het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat het kapitalisme, multinationals, zich ook maar om iets anders bekomeren als hun winst? Denk jij nu echt dat milieu bijvoorbeeld een item is voor ze ? Dan kijk maar eens in welke arme landen kernafval gedumpt wordt tegen een schijntje, wat die landen keihard nodig hebben. Dan bedenk maar eens wie saddam aan de macht hebben geholpen en wapens hebben geleverd in eerste instantie. Dan bedenk maar eens hoe dat zit met israel die ook atoom wapens hebben maar dat mag ? enz. enz. De tijd dat amerika een oorlog start om puur humanitaire redenen moet nog komen en dat is als je gelooft in fiction.
Laat maar waaien.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:39 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Noch is met ch
Wedden dat TS dat ook niet doet?quote:Op woensdag 14 april 2004 16:42 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Kijk, als sprekend voorbeeld, naar biologisch vlees. Iedereen steunt het, maar bijna niemand koopt het.
Tja op de bank duimen draaien helpt wel. Nu is er tenminste ook nog een andere mening daarbuiten. Doe ermee wat je wil.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:38 schreef Piro het volgende:
[..]
Charming.
Hadden we daar in Nederland geen uitdrukking voor?
Vechten tegen de bierkaai luidde die geloof ik.
Wat je nou probeert is precies hetzelfde als de extremistische moslims ervan te overtuigen dat ze gestoord bezig zijn.
Ik vind het allemaal wel leuk en schattig maar niemand schiet er ook maar ene zak mee op.
wat jij wilquote:Op woensdag 14 april 2004 16:39 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Noch is met ch
Dat is het leuke.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:43 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Wedden dat TS dat ook niet doet?
Multinationals = politiek. Als je anders denkt geloof dan maar in die poppen show in de vs maar ook hier. Hoe was die uitspraak ook alweer.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:42 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Helaas haal je hier toch 2 dingen door elkaar: Het streven naar voortbestaan (en daarvoor is winst nodig) van ondernemingen en de buitenland politiek van de VS/ het westen.
Wat betreft mileu/ winst van multinationals: Zodra 'het volk' een ruk gaat geven om het mileu volgen multinationals heel snel. Zodra het volk bereid is te betalen voor verantwoord geproduceerde goederen, komen deze er ook. Kijk, als sprekend voorbeeld, naar biologisch vlees. Iedereen steunt het, maar bijna niemand koopt het.
Dat is het leuke idereen denkt dat de ander is als zichzelf.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:46 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat is het leuke.
Iedereen schreeuwt om het hardst dat het beter moet met X of Y, totdat de eigen pleziertjes in het geding komen.
Het staat zeker niet geheel los van elkaar nee, ik ben de eerste die dat toegeeft. Maar jij claimt dus dat ' de burger' eens per 4 jaar een schijn invloed heeft, omdat alle politici hypocriete marionetten van het bedrijfsleven zijn? Dan zijn er 3 oplossingen: het accepteren, emigreren of er zelf wat aan doen....quote:Op woensdag 14 april 2004 16:52 schreef qizl het volgende:
[..]
Multinationals = politiek. Als je anders denkt geloof dan maar in die poppen show in de vs maar ook hier. Hoe was die uitspraak ook alweer.
Nedrland is een grappig land waar het publiek voor de verkiezingen de politici voor de gek houd en na de verkiezingen gebeurt het omgekeerde.
Wel eens gekeken hoeveel ministers ook bestuurfuncties in grote bedrijven hebben of in commisies zitten. Belangen verstrengeling welnee. En ze volgt alleen als het verkoopt, maar is dat goed dan ? Dus zodra wij het niet zien, kernafval in afrika dan is het goed ? ja ja Zou het niet eens zo kunnen zijn dat multinationals een behoefte maken omdat dat meer opbrengt ?
Omdat zij daadwerkelijk iets kunnen doen. Daar zit de echte macht. Zij maken ook deel uit van de samenleving bestaan bij de gratie ervan. Maar vaak profiteren ze alleen maar. Ze zouden eens wat verder kunnen kijken.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:57 schreef Xtreem het volgende:
Het bedrijfsleven volgt de vraag. Goed? niet altijd. Logisch? Ja.
Maar waarom vind jij dat het initiatief tot verbetering van de wereld bij multinationals ligt?
De macht is een vicieuze circel..... Feitelijk hebben de consumenten net zo veel macht als de bedrijven, alleen moeten consumenten zich dan wil organiseren.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:01 schreef qizl het volgende:
[..]
Omdat zij daadwerkelijk iets kunnen doen. Daar zit de echte macht. Zij maken ook deel uit van de samenleving bestaan bij de gratie ervan. Maar vaak profiteren ze alleen maar. Ze zouden eens wat verder kunnen kijken.
En wat doe jij eigenlijk concreet tegen deze verschrikkelijke onrechten?quote:Op woensdag 14 april 2004 16:44 schreef qizl het volgende:
[..]
Tja op de bank duimen draaien helpt wel. Nu is er tenminste ook nog een andere mening daarbuiten. Doe ermee wat je wil.
Gelul.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:55 schreef qizl het volgende:
[..]
Dat is het leuke idereen denkt dat de ander is als zichzelf.Maar wat je nu zegt is precies de kern van mijn eerdere verhaal. Het is altijd de ander zijn schuld (buitenlanders) als het slecht gaat met nederland (pleziertjes) hehehehehehe
tja
De consument is de directe tegenhanger van een bedrijf, hij is zelfs machtiger dan wat dan ook op aarde.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De macht is een vicieuze circel..... Feitelijk hebben de consumenten net zo veel macht als de bedrijven, alleen moeten consumenten zich dan wil organiseren.
En bedrijven profiteren zeker niet. Bedrijven creeren meerwaarde. Toegegeven het ging/gaat soms fout (shell in nigeria haalde je aan, daar moet ik je deels gelijk in geven. De lokale bevolking heeft zeker wel mee geprofiteerd van shell). Maar vergeet niet dat alles wat jij om je heen hebt, te danken is aan bedrijven/ondernemers.... Jij profiteert van hen, en zij van jou.... lijkt mij best eerlijk
Een systeem zonder lagen is zelfs onmogelijk, dan zou iedereen op elk gebied gelijk moeten zijn, qua denkbeelden, uiterlijk etc etc etc.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:27 schreef vaag-persoon het volgende:
We leven iig in een systeem waarin je jezelf kan opwerken. Een systeem zonder bovenlaag wordt erg moeilijk, aangezien het in de aard van mensen zit om dat soort lagen te vormen. En bedrijven kunnen nog zo ver gekregen worden dat ze investeren in zaken zoals het milieu. Daarmee zeg ik niet dat rijken niet asociaal kunnen zijn
Omdat je anders lagen gaat vormen op basis van sociale status, uiterlijk.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:31 schreef vaag-persoon het volgende:
Hmmz... meer qua inspanning in werk. En er zou een algemeen denkbeeld moeten zijn over werken en gelijkheid. Maar uiterlijk? Hoezo dat?
Gelukkig niet zeg, het is toch ook te gek voor woorden dat iemand die meer moeite doet dan een ander precies hetzelfde beloond wordt?quote:Op woensdag 14 april 2004 17:39 schreef vaag-persoon het volgende:
Yep. En mensen zullen natuurlijk ook niet verschillend moeten zijn, omdat je voor sommige mensen liever je best doet dan voor anderen. Dat kan al in een daadkrachtig hoofd of een mooie vrouw zitten
Erop vertrouwen dat verschillende mensen met hetzelfde tevreden zijn, terwijl de kans dat iedereen er even hard voor werkt, 0 is, is belachelijk. Kijk maar naar wat er met staten gebeurt die zichzelf communistisch noemen (een volledig communistische staat is nog steeds nergens gerealiseerd).
Ik ook niet.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:52 schreef vaag-persoon het volgende:
Precies. Dus de enige manier waarop dat zou werken is als iedereen dezelfde baan heeft en naar huis mag als hij/zij een bepaalde hoeveelheid werk heeft gedaan.
Zie ik niet gebeuren
Als jij zulke fouten maakt, ga dan niet bitchen op anderen dat ze het ook doen.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:44 schreef qizl het volgende:
[..]
wat jij wil
Sterke uitsmijter.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:06 schreef vaag-persoon het volgende:
Ach.. er staat 'inhoudsloos geblaat' in de topictitel. Dus we zullen offtopic zijn.
Ontopic kan ook: Ik denk dat fok! niet meer of minder generaliseert dan de Nederlandse bevolking. En als mensen dat veel vinden, hebben ze een probleem. Maar goed... alle wetenschap is gebaseerd op generalisaties
En waneer ga jij je inburgeren? Jezusmallootjeskriebels. Leer eerst zelf eens Nederlands schrijven, voordat je het over allochtonen hebt, een woord dat je niet eens zelf kan schrijven.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:28 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
hmm dat is wel errug lang geleden he wortels eten en jagen maar goed.
oke wij( mijn voorouders) zijn verkeerd geweest in de keuze veel alochtonen naar nederland te halen voor de "vieze" karweitjes die wij niet wilden doen. daar is nu nog weinig aan te doen.
MAAR als je dan alochtoon ben burger dan in!! ik woon zelf in hoogvliet, en daar wonen veel alochtonen, die geen stom woord nederlands kennen en ook niks uitvoeren de hele dag.
het enigste wat ze hier doen is de buurt verklote mijn fiets\scooter jatte. me in mekaar slaan omdat ik blank ben en zo kan ik nog ff door gaan.
daarom
ik heb niks tegen buitelanders. zolang ze zich maar hebben in geburgerd en zich gedragen zoals wij nederlands
Misschien is het wel een allochtoon!quote:Op woensdag 14 april 2004 19:00 schreef MrObjective het volgende:
[..]
En waneer ga jij je inburgeren? Jezusmallootjeskriebels. Leer eerst zelf eens Nederlands schrijven, voordat je het over allochtonen hebt, een woord dat je niet eens zelf kan schrijven.
Over gelul gesproken. Zeker nooit van manipulatie gehoord ? Zeker nooit van propaganda gehoord ? Hoe vaak koop jij niet iets omdat het een toffe reclame was of omdat het mode is ? Wie bepaalt de mode ? Jij ? Wil jij niet een nieuwe tv, computer omdat die meer kan dan die van de buurman ? En hoe kom je op die ideeen ?quote:Op woensdag 14 april 2004 17:28 schreef Piro het volgende:
[..]
De consument is de directe tegenhanger van een bedrijf, hij is zelfs machtiger dan wat dan ook op aarde.
Een klas kan alleen luisteren naar een leraar als ze dat ook willen, als de hele klas collectief zegt dat de leraar de tering kan krijgen is er niets wat een leraar kan doen.
Zo ook met de politiek, als heel nederland massaal vindt dat er iets moet gebeuren en dit ook goed duidelijk maakt dan is het wetsvoorstel voor zoiets er voor het einde van die week door, ookal is het zondag.
Bedrijfsleven idem, als de hele wereld collectief weigert iets te kopen van een bedrijf wat X of Y niet doet dan is dat bedrijf een heel kort leven beschoren.
De macht ligt nog steeds bij het volk, het volk is alleen te lui of kan het geen reet schelen.
Dus een mens is niet een mens maar zijn functie. Dus jij bepaalt hier de waarde van een mens ? Al het werk is nodig. In feite als je erover nadenkt is iedereen gelijk. de waarde wordt bepaalt door de schaarste maar is dat eerlijk. Ik weet ook wel dat dit erg utopia is, en idealistisch. En jammer toch dat het zo nooit meer wordt. Het westen is zo lekker arogant , dat krijgen we nog wel terug. Wil wel zien wat er meer waard is na bijvb. een 3e wereld oorlog, een arrogante zakenman of een nuchtere boer. Vul zelf maar in wie de meeste overlevings kansen heeft.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:48 schreef Piro het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg, het is toch ook te gek voor woorden dat iemand die meer moeite doet dan een ander precies hetzelfde beloond wordt?
Het ligt in de aard van de mens om beloond te worden naar zijn prestatie.
Ga jij maar eens tegen een arts in het ziekenhuis vertellen dat sjaak op de hoek die vuilnis loopt te scheppen vanaf zijn 16e evenveel zoniet meer verdient dan de arts die 6 jaar medicijnen heeft gestudeerd.
Arts kan bij 30 aan de bak voor minder loon ook nog.
het gaat om de manier van waarderen niet om het werk zelf. Op zich was het marxisme een prima idee. Alleen past het inderdaad niet op de huidige mens die op eigenbelang uit is.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:52 schreef vaag-persoon het volgende:
Precies. Dus de enige manier waarop dat zou werken is als iedereen dezelfde baan heeft en naar huis mag als hij/zij een bepaalde hoeveelheid werk heeft gedaan.
Zie ik niet gebeuren
De huidige mens nog wel. Alsof er ooit een mens is geweest dat niet zo dacht. Of een dier..quote:Op donderdag 15 april 2004 13:57 schreef qizl het volgende:
het gaat om de manier van waarderen niet om het werk zelf. Op zich was het marxisme een prima idee. Alleen past het inderdaad niet op de huidige mens die op eigenbelang uit is.
Wie weet evolueren we nog wel eens verder. Zullen we wel moeten. Of dat of we blazen deze planeet uiteindelijk op. En ja dat laatste is meer waarschijnlijk. Droevig toch.
toekomstige mens, evolueren wat snap je niet ?quote:Op donderdag 15 april 2004 23:01 schreef vaag-persoon het volgende:
[..]
De huidige mens nog wel. Alsof er ooit een mens is geweest dat niet zo dacht. Of een dier..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |