abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18386833
vandaag 2e verstandskies getrokken, wat is dat klote zeg! de eerste keer ook al een week op bed gelegen met een kop als een boei en deze week dus weer.
Sie gast ging verdoven, snijden en maar boren, niet te zuinig! stelletje slagers daar in het ziekenhuis, zou me niet verbazen als ie er nog hitsig van wordt ook
en als de telefoon gaat kan ik niet eens normaal opnemen, er komt dan een vaag gemompel uit....klotezooi dieverstandskiezen!
hier komt ooit iets nuttigs te staan
pi_18386843
Joh bedankt he. Ik moet binnenkort naar de kaakchirurg voor m'n verstandskies.
pi_18386858
snijden is niet cool
pi_18386888
Heeft nog iemand dat lijstje waarin de links naar alle 397 verstandkiestopics staan ?
  dinsdag 13 april 2004 @ 10:54:42 #5
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_18386943
http://forum.fok.nl//fok/(...)ber=&order=relevance

Helaas, het zijn er maar 18 waarvan er nog 3 op slot zitten ook
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_18387065
boven of onderkaak, want daar zit een groot verschil in welke er t meeste pijn doet. En dan is er nog je eigen pijngrens....
Een collega van mij en en mijn vriend hadden gewoon een paracetamol een half uur van tevoren ingenomen en hadden nergens last van.
Ik trouwens ook niet, terwijl hij problemen tegenkwam tijdens het snijden....
Elmo loves u.
pi_18387161
hij heeft ze er uit moeten hakken zeg maar, ze lagen scheef in m'n onder kaak en waren nog niet eens 'uitgekomen'
pi_18387296
oja en megumi zit bij de jacuza en snijd voor de grap elke zondag een vingerkootje af.....het is toch een klaagbaak, denk eens na...zie huilie roepers topic
maar goed anders ga ik wel verder in andere topics, allen hebben die het niet over het eruit buffelen van je kies
pi_18387466
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 10:58 schreef Megumi het volgende:
Huillie.
Oneliner.
pi_18952438
ik moest gisteren om 9 uur, om 8 uur stond ik op en was ik misselijk, toch maar met moeite een broodje naar binnen weten te werken. daarna mezelf aangekleed ed.. en vlak voordat ik ging kwam mn broodje eruit..
maar goed ik op t ziekenhuis.. komt een griet me halen ja ff foto maken.. moet ik al meteen in die stoel en beginnen ze al..
van het weghalen zelf heb ik geen last gehad alleen die spuiten een beetje.. ik kreeg van de kaakchirurg een receptje mee voor pijnstillers, ik naar de apotheek, en ja hoor t werd helemaal zwart voor mn ogen en ging ff zitten waar na ik weer ..
een maal thuis met ijs op mn wang enzo ging t wel weer.. maar de verdoving ging uit werken.. dus ik nam een pijnstiller.. die niet veel later ook weer dr uit kwam..
daarna heb ik alleen soms wat water gedronken en ben ik rond 17.00 in bed gaan liggen.. en daar de rest van de dag blijven liggen tot vanochtend en afgelopen nacht heb ik geen oog dicht gedaan en had best veel pijn maar durfde geen pijnstillers te nemen ivm maar goed vandaag beetje vla op als ontbijt.. dat ging nog redelijk.. (dacht ik) want wederom... nou ben ik maar een beetje geprakte banaan aan het proberen.. maar echt fijn is het allemaal niet...
pi_18953205
LOL vio. Dat is wel heel erg. Ben benieuwd bij mij binnenkort. :/
pi_18967748
Pfff... kom kom, valt allemaal ook wel mee, ik heb ze beide boven laten trekken in 1 x en zat een uur later aan de spinazie met bal gehakt.

Aan de andere kant, mn broer is van 1 kiesje trekken een week ziek geweest...
pi_18968055
Ik heb geen verstandskiezen, nergens en nooit niet
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 8 mei 2004 @ 02:04:33 #14
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_18969918
Bij mij pas nog verstandskies in bovenkaak eruit laten halen, ding was er met 2 minuten uit, en verder geen spatje pijn gehad.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_18973020
ben nog steeds niet zonder buikpijn en hoofdpijn en "kies"pijn
pi_18973257
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 11:07 schreef -9eert- het volgende:
hij heeft ze er uit moeten hakken zeg maar, ze lagen scheef in m'n onder kaak en waren nog niet eens 'uitgekomen'
heb ik ook gehad, allemejezus
alleen ik had probleem met de verdoving..
Hij duwde de spuitjes er (3 stukjes) en geen probleem, 2 min. later ging de verdoving inwerken en toen begon het zwart voor mijn ogen te worden en zweten als een gek..
De 2e keer uit voorzorg maar gelijk weggelecht en verdoving erin.. niks aan de hand.. beetje snijden hakken boren...
Ik ben klaar en ik wacht totdat ik mijn ponskaartje terug krijg.. 30 sec later hoor ik die vrouw 'gaat het wel goed?'
Toen zag ik 2 balies en voor dat ik het wist lag ik weer plat in een stoel
l a u w e g a s t e e e h
pi_18973293
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 12:06 schreef vinsbergen het volgende:

[..]

heb ik ook gehad, allemejezus
alleen ik had probleem met de verdoving..
Hij duwde de spuitjes er (3 stukjes) en geen probleem, 2 min. later ging de verdoving inwerken en toen begon het zwart voor mijn ogen te worden en zweten als een gek..
De 2e keer uit voorzorg maar gelijk weggelecht en verdoving erin.. niks aan de hand.. beetje snijden hakken boren...
Ik ben klaar en ik wacht totdat ik mijn ponskaartje terug krijg.. 30 sec later hoor ik die vrouw 'gaat het wel goed?'
Toen zag ik 2 balies en voor dat ik het wist lag ik weer plat in een stoel
bij mij werd t donderdag ook ineens zwart .. en viel bijna op de grond.. maar mama was mee om mn handje vast te houden en die zette me snel op een stoel..
pi_18973441
Dat zijn toch altijd weer de mooie momenten in het leven ..

*pinkt traantje weg
l a u w e g a s t e e e h
  maandag 10 mei 2004 @ 17:36:15 #19
71115 Rnej
I walk the line
pi_19023946
bij mij viel het vet mee... ik heb letterlijk 1 minuut in de stoel gelegen.. hoefde niet te snijden.. twas gewoon 1x trekken en voila...
pi_19025111
nog steeds leef ik op geprakte banaan en danoontjes.. best veel last nog ervan..
  maandag 10 mei 2004 @ 18:55:29 #21
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_19025662
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 10:49 schreef GoodspeeD het volgende:
Joh bedankt he. Ik moet binnenkort naar de kaakchirurg voor m'n verstandskies.
Ik moet ze ook alle 4 laten verwijderen door een kaakchirurg. En bedankt TS voor je verhaaltje, nu heb ik er helemaal zin in.
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
pi_19727156
ik ben net weer geweest.. heel mn wang is rood en paars..
pi_19866027
stomme hechtingen
pi_19869442
quote:
Sie gast ging verdoven, snijden en maar boren, niet te zuinig! stelletje slagers daar in het ziekenhuis, zou me niet verbazen als ie er nog hitsig van wordt ook
ehmmm verstandkiezen trekken doe je toch bij de tandarts...
een koe zegt boe
pi_19870082
quote:
Op zondag 13 juni 2004 23:31 schreef laidback het volgende:

[..]

ehmmm verstandkiezen trekken doe je toch bij de tandarts...
als je kiezen nog niet door zijn moet je ze in het ziekenhuis bij de kaakchirurg weg laten snijden, tandarts, kan dat niet/ mag dat niet..
pi_19870670
oww ok, jah wist ik niet :]
een koe zegt boe
  maandag 14 juni 2004 @ 00:27:52 #27
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_19870857
Och van mijn bovenkaak heb ik een halve week niet gegeten, snachts wakker worden met je kussen onder het bloed en de hele dag bloed uitspugen aangezien het niet snel heelde.
Zat een weerhaakje aan de tand welke ze op de foto neit gezien hadden.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 14 juni 2004 @ 00:28:45 #28
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_19870885
ik ben 17 en merk dat er een verstandskies links-boven-achterin al aan het doorkomen is . . .. .is dit niet een beetje vroeg??
  Spellchecker maandag 14 juni 2004 @ 00:41:56 #29
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_19871179
ik heb al m'n tanden nog en, zeker na dit topic gelezen te hebben, hoop ik dat dat zo blijft

p.s. ben nu 20
Tevens -purist.
pi_19871426
quote:
Op maandag 14 juni 2004 00:28 schreef Likkende_Lassie het volgende:
ik ben 17 en merk dat er een verstandskies links-boven-achterin al aan het doorkomen is . . .. .is dit niet een beetje vroeg??
volges mij niet.. en maakt niet uit toch zolang je er maar geen last van hebt..

ik heb nou onder geen verstandskiezen meer.. maar toen ik ze nog wel had was er 1tje maar half door.. en die andere niet.. en boven zijn ze nog niet door.. stonden ook niet op de foto.. dus heb ik ze dan wel? (ik ben 18)
  maandag 14 juni 2004 @ 09:32:13 #31
72371 foksuk1981
Fokke vs Sukke
pi_19873821
Hmmm.... Mijn verstandskiezen zijn al verwijderd. Maar ik kan niet zeggen dat ik er last van heb gehad daarna. Ik ben uit voorzorg 1 dagje thuis gebleven.
En heb 2x een Brufon (pijnstiller) ingenomen. Maar het deed niet hevig pijn, mijn wang werd niet rood / paars.
Ook bij het trekken niet echt last gehad. Al moest de kaakchirurg er 1 uit boren. De overige zijn gewoon getrokken. Ik zag er echt tegenop en was zeer blij dat het meeviel.
I know a lot about cars. I can look at a car's headlights and tell you exactly which way it's coming.
Dwaal.net chatbox
  maandag 14 juni 2004 @ 09:45:52 #32
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_19874021
Bij mij zijn de onderste verstandskiezen ook weggehaald. "Fluitje van een cent, ze zijn nog niet doorgekomen dus hebben nog geen wortels. Dus is een kwestie van even een sneetje maken en eruit wippen." Zei de beugeltandarts, klonk voor mij logisch... nou dus niet!
Kaakchirurg zei ook niet wat hij allemaal ging doen en hoe, dus dat ie ineens die kiezen stuk ging boren was wel effe een verassing. Verdoving werkte ook niet lekker, jaaa ging goed allemaal.

Week later de andere kant. Chirurg was al bezig met snijden en boren en besloot toen om toch maar even te kijken hoe de eerste wond aan het genezen was: "Oh hij geneest langzaam nou dan moeten we maar effe een lintje verband met antibiotica in het wondgat proppen." Dus moest ik een weekje later weer terugkomen om dat verbandje eruit te laten halen, gatverdamme wat was dat goor! Sta er nog steeds verbaast van dat ik toen niet over m'n nek gegaan ben.
Ben ook meteen opgestapt bij die beugeltandarts, was het wel zat om een melkkoetje te zijn. Fokking hell...!

Overigens zei diezelfde beugeltandarts dat m'n bovenste verstandskiezen nooit door zouden komen. Nog geen jaar nadat ik daar opgestapt was had ik boven twee mooie verstandskiezen. Kutwijf.

Wat dat betreft heb ik m'n lesje wel geleerd met die figuren: er gebeurt helemaal niks tenzij ik eerst precies weet hoe en wat. En preventief verwijderen van kiezen ofzo ben ik ook wel klaar mee.
"... she kidnapped herself."
  maandag 14 juni 2004 @ 18:26:39 #33
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_19887152
quote:
Op maandag 14 juni 2004 00:28 schreef Likkende_Lassie het volgende:
mwah, mijn o zo grote vriend de tandarts zei dat mijne voor mn 16e volgroeid zijn.. en aangezien ik er op mijn 15e al 2 heb gaat dat best wel gebeuren
Bewust
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=95569 :O
Never love someone more than you know him
pi_19894310
Ik heb twee weken echt veel napijn gehad van de laatste verstands kies die getrokken werd, linksonder.
ruim vier weken later had ik nog steeds een gevoelige plek in m'n tandvlees, en kwamen er in een week tijd nog drie splinters van de stukgeboorde kies boven. En ik had nog zo gevraagd of de wond echt goed schoon was

Van tweemaal een keizersnede heb ik minder pijn gehad
Zolang er was is, is er leven.
pi_19958985
Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook een slachtpartij bij het trekken...

Had een mokkeltje dat me moest verdoven maar prikte mis in m'n tong dus onder was niet goed verdoofd en probeer dat maar uit te leggen terwijl je al begint te kwijlen van een verdoofde tong...

Hawwo, je hew mew iw mew tonw gepwikt....
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_20001340
quote:
Op zondag 13 juni 2004 21:52 schreef vio het volgende:
stomme hechtingen
vi
hoe is het met je smoeltje?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_20078410
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 19:35 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

vi
hoe is het met je smoeltje?
das al weer goed..
maar ik wil nooit meer..
  maandag 21 juni 2004 @ 22:52:36 #38
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_20079134
Hoe schaatst dat? Zo'n verstandski?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_20080142
Bij mij moest een paar jaar geleden alle 4 eruit, eerst aan 1 kant beide en week later aan de andere kant. Was geen pretje moet ik zeggen.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:45:23 #40
86305 Markman
Grappig hier.
pi_20949395
ahh .. bij mij komt nu ook een verstandskies door volgens mij. Sinds afgelopen dinsdag, wat een klotepijn zeg. Is het normaal dat bij het doorkomen je tong verrot voelt, je pijn bij het slikken (alsof je zwaar verkouden bent) hebt en ook je mond bijna niet meer open kan doen?

* au *

en als ik bijt bijt ik op een verdikt stuk tandvlees
pi_22105932
*schopje*

Ik moet ook mijn verstandskies er binnekort uit! Waarschijnlijk donderdag.
Hij is er alleen nog niet helemaal door en er zit een ontsteking naast, doet dus verrekte pijn!!!
Maar ik lees hier alleen maar slechte verhalen. Zijn er ook mensen bij wie het echt totaal geen pijn deed?
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_22105969
Ik moet 1 oktober.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_22105979
heb je er ook zo'n zin in?
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_22105997
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:28 schreef somegirl het volgende:
heb je er ook zo'n zin in?
Ik denk dat ik maar aan iemand vraag of 'ie meegaat om mijn handje vast te houden.
pi_22106788
ja mijn mams gaat maar even mee, vind ik wel zo fijn......
pi_22107780
Bij mij zijn ze alle4 begin dit jaar getrokken, eerst de ene kant onder en boven maand later de andere kant. Onder lagen ze volledig horizontaal en groeiden dus tegen de achterste kiezen aan, ze kwamen dus ook niet door. Eerst moesten ze een stuk kaak wegslijpen en daarna de kies gedeeltelijk door midden en dan breken Boven groeiden wel recht maar de wortels waren wel zo krom als een hoepel dat slijpen viel allemaal wel mee maar dat trekken boven was vrij pijnlijk en kraakt als een gek

hopelijk heb ik jullie een beetje gerustgesteld
pi_22108007
die van mij moeten er ook uit als ze helemaal doorgekomen zijn

hoe deden mensen in de middeleeuwen het dan, met verstandskiezen, en met een te kleine kaak ?!
Strawberry Flavour..
pi_22109706
dat vraag ik me ook wel s af ja, hoe deden ze dat toen, of hadden ze die dingen toen niet ofzo?
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:01:08 #49
42381 CvB
handles your hunger better
pi_22110761
drie weken geleden is mijn verstanskies getrokken, gewoon door de tandarts zelf en ik heb echt totaaaaal nergens last van gehad! De verdoving voelde een beetje raar, maar deed geen pijn, het trekken ook niet. Hij zat wel erg goed vast trouwens, kwam omdat m'n wortels in weerhaakjes zijn gegroeid. Diezelfde avond zat ik alweer gewoon avondeten naar binnen te werken (chili con carne), had ook geen dikke wang en na twee dagen was het al helemaal dicht, ging allemaal perfect.

Had ik nou zo'n geluk of is mijn tandarts gewoon zo geweldig?
Vind ik
pi_22110850
ik denk combinatie van die 2 ik hoop dat het bij mij ook zo goed zal gaan, maar ik betwijfel het
Strawberry Flavour..
pi_22111427
heb het ook gehad aan beide kanten, alleen gingen de hechtingen iets te vroeg los. Had ik dus gewoon een gat in m'n kaak wlech
pi_22112163
ik heb rechts mijn verstandskiezen laten trekken voor de zomervakantie..(door de kaakchirurg) was geen pretje helemaal omdat ik al ontzettend zenuwachtig was en bijna van mn stokje ging.. daarna de eerste twee dagen wat last gehad, maar wel gewoon kunnen werken enzo..

nu moet ik vrijdag links beide verstandskiezen laten trekken.. wederom zie ik er erg tegen op. nu is het ook nog zo dat ik bij mijn verstandskies boven er een lapje tandvlees voor had zitten, daar had ik eerst geen last van maar sinds vorige week wel behoorlijk.
nu is dat "lapje" eraf geen idee hoe dat dat gebeurd is maar ik werd 's ochtends wakker met behoorlijke kiespijn (dat had ik de dag er voor al een klein beetje) en ik kon mijn mond bijna niet open doen (het zelfde gevoel als na het trekken van je kiezen, goed pijnlijk dus) maar 's middags merkte ik dat dat "flapje" er af was.
Dit is (volgens mij) behoorlijk gaan ontsteken, kan mijn mond bijna niet meer open doen en eten gaat best moeilijk.

nu vraag ik me af aangezien ik vrijdag naar de kaakchirurg moet om links mijn beide kiezen te laten trekken of dat ze dat wel doen als mijn kies ontstoken is??

nu gaat het op het moment wel iets beter met mijn kies, maar is toch nog vrij pijnlijk, ook kan ik mijn mond weer redelijk goed openen (heb ook veel gespoeld met waterstofperoxide, dat moest ik ook bij een andere onstoken kies doen twee jaar geleden)
kan iemand mij daar misschien duidelijkheid over geven of ze trekken als de kies nog ontstoken zou zijn?

ik wil mijn kiezen er namelijk erg graag uit hebben vrijdag zodat ik van die zenuwen af ben en het snel voorbij is.
pi_22119165
Als de kies nog ontstoken is, dan gaan ze het er toch sowieso eruit trekken. Dus wat mij betreft hoef je niet bang te zijn.

Dat flapje heb ik ooit weleens gehad aan de linkerkant (onderste kies), maar ging pas na 2 weken eruit. Je hebt zeker erin zitten wroeten met je tong of vingers?? (Hoe kan die dan anders ontstoken zijn??) Niet van je speeksel of voedsel. Er zitten meer bacteriën aan je handen dan aan de voedsel.
pi_22119343
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:26 schreef somegirl het volgende:
*schopje*

. Zijn er ook mensen bij wie het echt totaal geen pijn deed?
Ik heb helemaal nergens last van gehad. Zat 's avonds gewoon achter de kassa in de supermarkt!
pi_22119542
Bij mij is het ook ontstoken inderdaad. Heb het ook al eens eerder gehad, (die ontsteking) maar toen hoefde mijn verstnadskies er nog niet uit. Maar omdat ik het nu weer heb, en het echt onwijs veel pijn doet moet ie er nu wel uit. Dus ik denk niet dat die ontsteking iets uitmaakt voor het trekken, maar volgensmij doet het gewoon wel super veel pijn......... ik weet niet. ik kijk er niet echt naar uit iig!
pi_22119558
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:07 schreef teig het volgende:

[..]

Ik heb helemaal nergens last van gehad. Zat 's avonds gewoon achter de kassa in de supermarkt!
moest ie er bij jou ook uitgesneden worden dan of kon je m gewoon bij de tandarts laten trekken?
Daar zit wel verschil in geloof ik......

Maar ik hoop dat ik het ook zo mag mee maken...
pi_22120891
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:46 schreef knutselaar het volgende:
Bij mij zijn ze alle4 begin dit jaar getrokken, eerst de ene kant onder en boven maand later de andere kant. Onder lagen ze volledig horizontaal en groeiden dus tegen de achterste kiezen aan, ze kwamen dus ook niet door. Eerst moesten ze een stuk kaak wegslijpen en daarna de kies gedeeltelijk door midden en dan breken Boven groeiden wel recht maar de wortels waren wel zo krom als een hoepel dat slijpen viel allemaal wel mee maar dat trekken boven was vrij pijnlijk en kraakt als een gek

hopelijk heb ik jullie een beetje gerustgesteld
Een bekend verhaal, mijn onderste verstandskiezen liggen ook horizontaal (de bovenste 2 die wel goed zaten zjin er al heel lang uit) Ik hoor elke keer weer dat mijn onderste verstandskiezen ook weggeboord moeten worden, kopje eraf en dan trekken. Ze roepen het nu al 15 jaar en voorlopig heb ik nog nergens last van. Ik heb mijnheer de smoelsmid ook heel goed uitgelegd dat ik niet eerder kom dan op het moment dat ik last krijg. Tot die tijd blijven ze met hun poten van mijn tanden af (voorlopig ben ik 15 jaar verder zonder problemen)
pi_22124110
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:59 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Als de kies nog ontstoken is, dan gaan ze het er toch sowieso eruit trekken. Dus wat mij betreft hoef je niet bang te zijn.

Dat flapje heb ik ooit weleens gehad aan de linkerkant (onderste kies), maar ging pas na 2 weken eruit. Je hebt zeker erin zitten wroeten met je tong of vingers?? (Hoe kan die dan anders ontstoken zijn??) Niet van je speeksel of voedsel. Er zitten meer bacteriën aan je handen dan aan de voedsel.
ik heb inderdaad wat met mijn tong met dat flapje zitten spelen, maar dat doe ik al zo lang als ie daar zit (een jaar ofzo) dus lijkt me niet dat ie er daardoor afgevallen is, en ook meteen ontstoken is (merkte de ontsteking eerder als het flapje dat weg was) het flapje was wel de laatste dagen wat pijnlijker.
kan het ook zo zijn dat het flapje er is afgevallen en het wondje is gaan ontsteken door bacteriën van een erge verkoudheid?

Een eerdere keer dat ik een ontstoken verstandskies had (andere kant) werd mij verteld dat ik moest wachten tot de ontsteking helemaal weg was en daarna een afspraak moest maken om die kies te laten trekken, dus vandaar dat ik dacht dat ze um dan misschien helemaal niet zouden trekken (ook omdat de kans dat de rest van de wond ook gaat ontsteken dan groter is )

ik denk ook dat het erg moeilijk trekken was geweest met de ontsteking zoals die afgelopen zondag en maandag was, ik kon mijn mond namelijk amper open doen, dat gaat nu gelukkig al iets beter, en het is ook iets minder pijnlijk nu
pi_22124292
NICE TOPIC
pi_22125915
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:17 schreef somegirl het volgende:

[..]

moest ie er bij jou ook uitgesneden worden dan of kon je m gewoon bij de tandarts laten trekken?
Daar zit wel verschil in geloof ik......

Maar ik hoop dat ik het ook zo mag mee maken...
Het was wel gewoon bij de tandarts. Maar hij heeft wel flink lopen trekken want hij wilde er niet zomaar uit.
pi_22127532
Ik had in augustus mijn rechterkant laten trekken.. de linkerkant moet in november..

en mijn ervaring.. de 1ste dagen zijn lastig... maar daarna.. het is te doen.. je moet gewoon steeds minder en minder van die pijnstillers gaan slikken.. langzaam afbouwen.. de 1ste dag drink je er wel 4 ofzo.. maar de dag erna 3,2,1..

en vooral ff voor het slapen gaan ff zo'n ding nemen.. slaap je goed.. is goed voor de wond enz..

Maar ik kijk er wel tegen op om weer voor de 2de keer te moeten.. die spuit.. brrr...
pi_22128607
ik moet waarschijnlijk binnenkort weer....
nog maar ff wachter hoor...heb ik vorige keer ook gedaan.
ongeveer een jaar rondgelopen met een ontsteking, die af en toe erg op kwam en daarna weer wegzakte...op een gegeven moment werd het zo erg, dat ik maar naar de tandarts ging...
hoppa..gelijk d'r uit, ik was veel te laat, bla bla bla...
maar ik was wel heel blij dat ie eruit was... deed wel pijn, maar de vreugde overheerste
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_22137514
Ik heb ze een tijdje geleden eruit laten halen. Tot mijn verbazing had ik er niet 4 maar 6..! Boven zaten nog 2 kleintjes achter de normale.. Ze hebben heel lang moeten kloten voor ze die kleine eruit hadden (1 zit er nog nu), met als gevolg een uitgescheurde mondhoek Maar gelukkig lagen de kiezen wel gunstig in m'n gebit waardoor ik er niet zo heel veel last van heb gehad.
pi_22174352
Nou........ de mijne is er uit!

Maar jezus christus, wat heb ik een pijn gehad zeg!!!!! Ik hoefde er maar 1, links onder, maar hij was nog al ontstoken. Ondanks dat kon ie er wel gewoon uit. Eigenlijk mede door die ontsteking moest ie er eigenlijk uit. Goed, omdat ie er nogal diep inzat moest ik naar de kaakchirurg. Daar kreeg ik eerst een stuk of 6 prikken, die wel gemeen waren, maar eigenlijk niet eens zo geweldig veel pijn deden.

Toen moest ik naar de "operatie kamer" waar m'n kies er uitgesneden zou worden. Kreeg ik zo'n operatie deken over me heen met alleen maar een gat rondom m'n neus en mond. En toen begon de beste meneer toch aan m'n kies te rukken!!!!!! Niet normaal zeg, ik heb nog nooit zo'n pijn gehad in m'n leven.... echt waar, wat een pijn

Maar volgens de kaakchirurg deed het dus zo'n pijn omdat het ontstoken was. Dus mensen met een ontsteking daar........ beware!!!

Goed nu zit ik dus aan de 600mg brufen, waar ik er 4 per dag van mag en ook wel nodig heb, en ik hoop maar dat de pijn snel over is....... Een troost voor mij, ik heb die andere 2 verstandskiezen gelukkig niet, en die andere geeft geen problemen.....
pi_22230867
de mijne zijn er ook uit.
vrijdag ochtend getrokken en de hele dag ziek op bed gelegen. wat deed dat trekken van de kies links onder zeer..
gelukkig was de ontsteking bij mij links boven zo goed als weg, en daardoor ging de bovenste kies er gemakkelijk uit.

vrijdag dus de hele dag echt ziek geweest. Mijn kaak/wang is ontzettend opgezwollen, en vanaf zaterdag avond is mijn wang ineens ook blauw.
mijn kaak is nog heel erg gevoelig, en dat blauwe daar ben ik al helemaal niet blij mee.

maar ik ben blij dat alle vier mijn verstandskiezen er nu uit zijn.. hoef ik nooit meer terug in die stoel van de kaakchirurg.... (hoop ik dan)
pi_22333428
Ik ben vanochtend geweest voor mijn linkerverstandskiezen en ik ben meer dan een uur binnen geweest. Op zich ging het wel goed, ze gingen er vrij snel uit verder.
Alleen nu blijft het maar bloeden en bloeden...
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:01:05 #67
56266 Crowbar
(breekijzer)
pi_22334579
Moet iedereen ze kiezen eruit laten trekken?
mijn linker kies is doorgekomen. ik heb geen pijn ofzo.
mischien is het wel een normale kies, want me laatste melk tand is er ook nog maar een paar maanden uit. ik ben 16 jaar. beetje laate wisselaar ofzoiets.
Hoe herken je een verstand kies? want ik word gewoon bang van deze verhalen.

me gebit is ook nog niet volgroeid, ik heb nogsteeds van die vampiertanden boven, omdat me melktandjes daar in de weg zaten. dus moet ook nog eens een beugeltje
pi_22335373
Het bloedt nog steeds...
Ben net terug geweest, maar hij deed er een beetje onverschillig over.
Zo van: 'Oh, nou hier heb je wat gaasjes, doe die er maar tussen. Doei.'
pi_22465854
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:01 schreef Crowbar het volgende:
Moet iedereen ze kiezen eruit laten trekken?
mijn linker kies is doorgekomen. ik heb geen pijn ofzo.
mischien is het wel een normale kies, want me laatste melk tand is er ook nog maar een paar maanden uit. ik ben 16 jaar. beetje laate wisselaar ofzoiets.
Hoe herken je een verstand kies? want ik word gewoon bang van deze verhalen.

me gebit is ook nog niet volgroeid, ik heb nogsteeds van die vampiertanden boven, omdat me melktandjes daar in de weg zaten. dus moet ook nog eens een beugeltje
Opzich hoeft niet iedereen z'n verstandskiezen er uit, alleen als je er last van hebt. En als er een gaatje in komt (wat snel kan gebeuren, want verstandskiezen zijn veel zwakker dan gewone kiezen) dan halen ze m d'r ook uit, omdat ie zou afbrokkelen als je erin zou gaan boren.
Verstandskiezen herken je doordat het de vijfde kies is die je hebt. Normaal heb je er 4 op een rij, de verstandskies is de 5e.

Ik heb verder nog wel een dikke week last gehad van mijn ex-verstandskies trouwens, twee keer terug geweest naar de kaakchriurg, die hebben het toen nog even extra schoon gemaakt (terwijl het ook al heel schoon was vonden ze...) maar ze konden verder geen vreemde dingen ontdekken. Wel vet veel pijn gehad dus, en half verslaafd geraakt aan de pijnstillers. Maar eindelijk is het nu over een voel ik me weer 100% goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')